HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • tlantos: Ki gondolta, hogy 2019-ben visszaterunk ide? totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/02/05/igy_tamadt_fel... (2019.02.05. 11:23) Majdnem megölte egy kátyú
  • Első Általános Bizonytalanító: No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". ... (2018.12.08. 15:00) Megnéztük a kínai szuperszedánt
  • Első Általános Bizonytalanító: Ilyen az, ha valakinek a meglévő sem elég, és még egy magamutogató-autó kell. (2018.12.07. 18:49) Soha többé BMW-t!
  • h.kovacs: @juletræ: jogos !! miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ?? ha 130-al megyek a belső sávba... (2018.11.26. 09:49) Mennyivel szabad menni Magyarországon?
  • bontottcsirke: @RollGer: szívemből szóltál, 10-bol 8 egy golyóerett barom a maradék kettő talán normális,de mivel... (2018.10.22. 09:25) Mese a négyliteres fogyasztásról

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Sirassuk Vitézyt vagy ne? És a törött autóval kereskedőt?

2014.12.11. 10:54 Tcomment

Vitézy Dávid menesztése nagy port vert fel. Hirtelen rengeteg szimpatizánsa lett, de vajon érdemei szerint vagy sem? Szakértőt hívtunk! Valamint elmentünk megvenni egy rommá tört de sérülésmentesnek hirdetett Volkswagent. Mi lett a vége?

Az Égéstér 149. adásának kommentposztja.

Direktlink a letöltéshez.

122 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr476974513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rush4you 2014.12.12. 12:59:26

@sbacsika:
ez igaz, de mi van ha, meghirdeti, hogy nem volt bal eleje, összerakta, beszerzési ár + 10% eladó?
lenne aki megvenné így is, aki meg nem az tovább lapoz..

conmorientes 2014.12.12. 13:13:35

Csak nekem tartott nem letöltve 37.44-ig az egész ? .....

Tizenkettő 2014.12.12. 13:20:49

Ennyi pénzért kapott volna új autót is. Persze az nem enyire menő. De nem is ilyen szar.

ne most (CX) 2014.12.12. 13:32:24

@Tizenkettő: Miért szar? Megjavították. A gyárban nincs törésteszt ilyen típusú ütközésre, a javított rész akár erősebb is lehet mint a gyári. a hossztartó nem sérült a javított futómű szinte új és nincs benne 30 000km mint egy hasonló nem töröttben.

románc cuvée 2014.12.12. 13:32:33

"Riadtan nézek Róbertre, pedig nem jellemző rám..."
Dani nagyon finoman leültette a gyereket. :)

poronyt 2014.12.12. 13:36:25

Szeretném felkérni a cikk szerzőjét, hogy készítsen egy tényefeltáró riportot abban a tekintetben, hogy a márkaszervizek hogyan és milyen forrásból szerzik be az alkatrészeket, az "eredeti" alkatrészek honnan származnak, milyen gyártási technológiával készítik őket. Ezene felül kérem vizsgálja meg, hogy egy márkaszervízben milyen "technológiával" raknának össze egy ilyen autót (alkatrészek, hegesztés, "legózás", cserélik, vagy csak legávják és illesztik, mert az olcsóbb...)Kérem ellenőrizze az ott dolgozók szakmai hozzáértését és szaktudását.
Emelett kérem utánanézni azoknak a műszaki paramétereknek, mint a hegesztési pont tartóssága, szilárdsága. Akkor ezt kérem összehasonlítani a "másodlagos" piacon kapható alkatrészekkel, azoknak a "szakembereknek" a tudásával, akik ilyen kocsit összeraknak, mit raknak bele és hogyan.. stb. stb.. Milyen technológiát alkalmaznak...
Amikor ez megvan (ha sikerül egyáltalán megvalósítani), akkor kérem ezt egy cikkbe gyúrva újból a nyilvánosság elé lépni...

Senkit sem szeretnék védeni, senkit sem szeretnék támadni, de úgy vélem, hogy a cikk nem csak a "rossz" oldalról vet fel hiányosságokat, hanem a "jó" oldal "jóságát" is megkérdőjelezi. Ha ezt sikerülne megtenni, akkor eldönthetnénk, hogy melyik a biztonságosabb autó! Nem vagyok benne biztos, hogy abba ülnének bele szívesebben, amelyikbe sokan gondolnák!!!

Ezen felül pedig javaslatként tájékozódhatna olyan rendszerekről, melyek az erre szakosodott "ipart" kordában tartják, mint például az Egyesült Államok, ahol a gépkocsik Title-jét az adott helyzethez mérten határozzák meg (tiszta, törött, javítható.. stb..) amennyiben valaki törött autót vesz, aminek a Title-ja nem "tiszta", akkor a kocsi forgalomba helyezése előtt egy teljes ellenőrzésen "certfikáción" kell átesnie, ahol igazolható, hogy a kocsit szakszerűen javították, amit ellenőrznek is. (a rendszer ott sem tökéletes persze...) Ez egyfajta biztonságot adhat mindenkinek.

Uolsónak pedig annyit szeretnék mondani, hogy a világ legfejlettebb gazdaságaiban is virágzik ez az üzlet.. nem biztos, hogy a rossz, amit csinálnak... hanem az lehet a rossz, ahogyan csinálják, akik ezt ellenőrzik... és azt se feledjük, hogy az éremnek két oldala van és azt sem, hogy amág az ember ember, addig benne van a hibázás lehetősége, vagy inkább a hanyagság, a meggazdagodás utáni vágy..... Sok esetben finomabb és jobb minőségű bort iszol egy kis ház udvarán, amit Pali bácsi készített és ad a kezedbe, mint ha egy több ezer forintos "nagyüzemi" rendszer termékét fogyasztanád egy híres márkanév alá bújva....

sirT 2014.12.12. 13:36:36

Gy. elvtársat lesittelik? vagy legalább a karosszériás engedélyét bevonják? A márkakereskedés vagy benne volt, vagy csak simán balfaszok gyülekezete. ha még kétoldalas hibalista után sem gyanakszanak....

Elstron 2014.12.12. 13:45:45

@ne most (CX): Pont ez a lényeg: az akár. Akár lehet erősebb is, de azért mindannyian érezzük, hogy inkább gyengébb. A probléma az, hogy az eladó szándékosan eltitkolta a javítás tényét a vevő elől, így annak esélye sem volt mérlegelni, és megalapozott döntést hozni.

Ami egyébként nem menti fel a szellemi fogyatékos vevőt sem. Ilyenkor eszembe jutnak Becsületesnepperünk sorai: álmot akar venni a magyar, de pénze nincs hozzá. 1 éves autót közel fél áron, na ne vicceljünk már!

Tizenkettő 2014.12.12. 13:50:22

@ne most (CX): A hossztartó nem sérült? Még a futómű is kiszakadt. A hossztartó meg olyan volt mint egy összegyűrt alufólia amit a szendvicsedről leszedsz és a kukába dobsz. Aljas dolog ilyen törést eltitkolni, de sajnos mint a példa is mutatja van kereslet az ilyen autókra. Ez egy szerencsés eset volt mert kiderült, de szerintem rengeteg használtautó tulajdonosnak fogalma sincs miben ül.

Tizenkettő 2014.12.12. 13:55:20

Ezeket a sérüléseket ahogy az a cikkben szereplő linkben is olvasható nem is lehet szakszerűen régi módszerekkel javítani, kizárólag a speciális gyári előírásnak megfeleően. Nem hiába lett a márkaszervíz véleménye a totálkár. És ez nem egy esztétikai sérülés volt, hanem egy súlyos szerkezeti, aktív és passzív biztonsági elemeket érintő károsodás.

Imbolygó Hollander 2014.12.12. 14:02:25

Izé, egy mezei autószerelőnek mióta feladata (javított) kárszakérteni...?

Az mintha egy másik szakma lenne...

ne most (CX) 2014.12.12. 14:04:40

@Tizenkettő: Állapotot kell nézni, nem azt mit mondanak róla.
A futóművet kicserélték és a geometriáját újra beállították, még jobb is lehet mint egy nem törött, amit soha nem mérnek újra 30 ezer után. Csak egy jó padkázás kell vagy egy erősebb kátyú és elmozdulhat a gyári is.

ciel 2014.12.12. 14:05:29

@Elstron: "..Akár lehet erősebb is.."
ami szintén nem jó, amikor programozottan kellene gyürödnie a karosszerianak.

Jozeph Pelikahn 2014.12.12. 14:06:06

A Jettával kapcsolatosan csak pár kérdés maradt:
- Mikor történt meg a feljelentés?
- Hány évet kap az eladó nagy összegű csalásért?
- Mikor vonják be a vizsgáló műhely engedélyét?
- Totálkáros autókat miért nem a gyártó veszi át, kötelezően?

Hurri Kán 2014.12.12. 14:06:38

@ne most (CX):
Te most trollkodsz, vagy tényleg ennyi agyad van?

ne most (CX) 2014.12.12. 14:07:36

@Tizenkettő: Elég jól megjavították. Csak nézd meg a gyári rétegvastagságot a jobb oldalon és hasonlítsd össze a bal oldalával.
Ez egy tisztességes javítás.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:09:48

@Elstron: Ha a műegyetemen vizsgán azt mondod, hogy "érezzük ez erősebb", akkor kirugnak.

Imbolygó Hollander 2014.12.12. 14:12:11

Egyébként az a csalás a történetben, hogy nem lett
tájékoztatva a reménybeli vevő az autó ismert előéletéről.

A többi gyakorlatilag bulváros hangulatkeltés.

GG81 2014.12.12. 14:12:29

WRobi: hogy rajzoltam volna meg!?

Például nem kellett volna fonni! A vak is látja, hogy a Frankel León északról érkező villamos egyenesen és szintben keresztezhette volna a 4-6-os vonalát... majd Frankel León folytatva útját a Bem téren kerülhetett volna ki a Duna parta, a Batyihoz.
Igen, ehhez be kellett volna tömni egy gyalogos aluljárót a Margit körút alatt, de ebben már rutinjuk van a Ferenciek terén történtek után. Vagy a 45 fokos parkolás helyett párhuzamost kellett volna előírni az érintett utcában. Viszont a Margit híd és a rakparti feljárók és a bicikliút is érintetlenül maradtak volna, de borítékolhatóan kisebb lett volna a káosz.
Ehelyett kellett egy kirakatberuházás, egy egyedi megoldást találni, amit lehet hangoztatni... no comment.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:14:57

@ciel: A bal oldali 25 cm-re nincs programozott gyűrődés. Ha lenne, T72-nek hívnák.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:18:06

@Imbolygó Hollander: Pontosan. Hazudott. Valószínüleg pénzért és pont egy újságíró van ezen a legjobban "felháborodva".

Tikakukac 2014.12.12. 14:24:03

@ne most (CX): Jajaja. Akkor én is ilyen tisztességesen megjavított laptopokat fogok majd eladni. Meglátom annak mennyire örülnél te is.
2-3 oldal hibatároló, meg táskás csomitartó az rendes javítás :D Na és akkor mi lehet ott belül. Meg mennyire működhet az a rengeteg hibakódos kütyü. Kösz, nem.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:24:48

@Hurri Kán: A trollt onnan a legkönnyeb megismerni. hogy megszólítja a hozzászólót vagy a cikk szerzőjét. A durvább esetben valami jelzővel vagy más módon minősítve. Az igazán aljas sunyi hányadékok pedig mindezt kérdésnek álcázva.

Hurri Kán 2014.12.12. 14:25:58

@ne most (CX):
Jól van, nincs több kérdésem. Nem irigylem az ápolóidat.

lyken 2014.12.12. 14:26:04

@ne most (CX): "Miért is lenne életveszélyes?"
Tudsz valamit az esetről, amit én nem? Veszélymentes=gyári állapotú energiaelnyelő zónák helyreállítva. Tehát megrogyásmentes állapot. Ha nem, akkor az állapot a veszélyes irányba csúszott el a gyári állapotról, mert a következő ütközésnél vagy nem fog az eredeti "programozásnak" megfelelően összerogyni, vagy a betákolási pontok miatt nem programozott pontokon fog rogyni.
Te szívesen ültetnéd bele a gyerekedet korábban balesetezett gyerekülésbe, aminek a műanyagja a programozott pontokon megtörött, de nem kell aggódni mert megheggesztette a műanyagos?

ne most (CX) 2014.12.12. 14:28:30

@Tikakukac: Sokan vannak, akik nem tudják mi a különbség az autógyártás és az autójavítás között.
Javított autón gyári állapotot elvárni butaság.

szabopsz 2014.12.12. 14:31:55

@ne most (CX):

A suzuki egy kicsivel jobban korrodált gólyaláb miatt visszahívást csinált, mert féltette az emberek életét.
Mivel itt tuti eladás és biznisz volt a célpont, akkor gondolj már bele, hogy mennyre pont telibe sz*rta hogy hol mennyire fog átrohadni fél 1 év múlva a futómű bekötési pontja.
Na ezért nem lesz tartós sőt életveszélyes.

Paraszt megveszi, belemegy egy kátyúba, és fikázik hogy milyen szar a fauvé, mert egy kicsi gödörtől kiszakad a kerék!
Ugye ő hibátlant vett.

Tikakukac 2014.12.12. 14:39:18

@ne most (CX): Igen, így is igaz. Csak míg a Ladába faterom betolta a táblalemezt és tényleg szinte jobb lett, mint volt gyárilag, addig ez itt marhára nem így megy. Éppen ezért van teljesen rendben ha valaki leírja miért ennyi, akinek így is jó, vigye. De ne kamuzzon, mert ha egyszer bekap még egy hülyét a kocsi és anyucit darabolgatja fel a szanaszét repkedő random alkatrésztenger vagy épp valamelyik biztonsági elektronika fossa össze magát mikor kéne az cikis. Főleg akkor ha a lakatos nyugodtan alszik utána. Én is megoldom neked a BGA problémádat olcsón, és eladom hibátlanként. Majd mikor fekete képernyővel ülsz szemben rájössz, hogy miért volt az olcsó.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:41:56

@lyken: A csodálatos gyári programozás, hogyan kaphat kevesebb mint 5 csillagot a törésteszten.
Talán direkt akarták, hogy meghalljanak emberek.
Nem az nem lehet. Most pedig imához a "meg programozott pontok" miatt.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:42:44

@szabopsz: nem kicsivel - ezért ez fontos részlet.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:47:42

@Tikakukac: Ez a commentet minek is nevezzük -közveszéllyel fenyegetés (pld "anyucit darabolgatja")?

338. § (1) Aki a köznyugalom megzavarására alkalmas olyan valótlan tényt állít, híresztel, vagy azt a látszatot kelti, hogy közveszéllyel járó esemény bekövetkezése fenyeget, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a közveszéllyel fenyegetés a köznyugalmat súlyosan megzavarta."

Tizenkettő 2014.12.12. 14:48:36

@ne most (CX): Hajrá akkor vedd meg. Tuti kis verda.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:52:08

@Tizenkettő: Küldjél rá pénzt!

Várom a támogatók jelentkezését, akik anyagiakat is hajlandóak áldozni azért, hogy ezt az autót a Totálcár elvigye egy töréstesztre az eredményeket pedig nyilvánossá tegye.

ne most (CX) 2014.12.12. 14:57:02

Szívesen hallanám Novoth Tibi véleményét arról, mennyivel rosszabb egy javítottt motor a gyárinál ami széthullot esetleg nem hullott szét, de van benne 100 ekm.

Tikakukac 2014.12.12. 15:06:18

@ne most (CX): Pereld be az internetet, az egészet úgy amblokk akkor, utána közlekedj ilyen kocsival és boldog leszel.

Szép napot.

ne most (CX) 2014.12.12. 15:09:46

@Tikakukac: Ez BTK 338 - hivatalból üldözik, nem kell perelni.
Remélem segítettem tájékozódni a világban.

Laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu/laptopszerviz 2014.12.12. 15:10:49

@Tikakukac: a BGA az más szakma de ott is megy az átverés... egyébként, én kötelezővé tenném, hogy a biztosítók a kárszemlék képeit tegyék fel egy nyilvános adatbázisba, rendszámmal és alvázszámmal.

vizsla_barat 2014.12.12. 15:13:54

Csak egy kerdes: Carfax? Miert nem lehet minden balaseti helyszinelesi lapot bevenni egy nyilvanos adatbazisba? Minden egyes biztositasi karesemenyt? Olyan buszkek vagyunk az informatika oktatasunkra mikozben az adatbazisok osszekoteseben rogton Koszovo utan kullogunk.

Laptop szerviz · http://www.doctorhouse.hu/laptopszerviz 2014.12.12. 15:15:23

jópár éve ismerősöm bőven 130 felett lerepült az M3-asról egy Civiccel, nem maradt ép elem az autón
2 év múlva csöngetett nála egy fiatal srác, hogy kinyomozta, hogy ő volt az előző tulaj és mondja már el, hogy mi volt az autóval mert nem tudják beállítani a futóművet vagy ilyesmi
mondta neki, hogy üljön le és hozta a fényképeket az autóról a baleset után...

pizo 2014.12.12. 15:18:43

@Hurri Kán: Itt arról szól a történet, hogy a biztosító minél kevesebbet akar kárkifizetni. Ha a gazdasági/műszaki totálkáros roncsokat kivonnák a forgalomból (mint pl. Franciországban), és bontásra ítélnék (mint pl. Olaszországban), akkor a maradványérték jóval alacsonyabb, egyes esetekben 0 közeli lenne. Ugye a biztosító a kárkori forgalmi érték és a maradványérték különbözetét fizeti ki. Ezért van az, hogy az ilyen roncsokat nem bontják, hanem licitáltatják a roncskereskedők körében, akik megveszik, és 'gazdaságosan' kijavítják. Mivel így a kifizetendő összeg jóval alacsonyabb.
Ennyi.

Hurri Kán 2014.12.12. 15:29:09

@pizo:
Igen, ezt tudom, csak éppen ezzel utána más -sokszor teljesen jóhiszemű- emberek életét veszélyeztetik.

Pár éve vittek be barátomhoz kb. két hónapos Focust, amit bal oldalról találtak el, kb. a B oszlop táján. Az utascella alatt 3 hosszirányú merevítés megy, meg ugye keresztbe is. Nem csak a bal küszöb, de még a középső hossztartó is elment. Ő nem vállalta a javítást.

Költői kérdés: szerinted lett ebből az autóból kb. egy hónap múlva családi okok miatt eladó, megkímélt, keveset futott, szinte új autó egy használt áráért?

Hurri Kán 2014.12.12. 15:41:34

@pizo:
Ennyi... Pedig ott helyben kellett volna 3 darabba vágni.

ne most (CX) 2014.12.12. 15:44:17

@pizo: Olaszországban egy 10éves Suzuki biztosítása simán kb 1500EURO.

Tizenkettő 2014.12.12. 16:03:23

@ne most (CX): Csak nem te gányoltad össze ezt az autót, hogy ennyire kiállsz mellette?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.12.12. 16:04:41

Nincs elég buszsofőr az országban...
nincs elég eszergályos az országban...
nincs elég $paraméter az országban

Fordítás (politika > magyarra)

Nincs elég _éhbérért_dolgozó_ buszsofőr az országban. Aki még nem kötötte magát teljesen röghöz (lakáshitel+autóhitel+lapostévéhitel) és egy kicsit is beszél nyelvet, húz el innét a fenébe.

Ugyanez az informatikus szakmában, mást se hallok csak hogy nincs elég szakember. Persze, hogy nincs, amikor külföldön alsó hangon a háromszorosát keresheti.

Szomorú vagyok, mert egy idő után csak a (tisztelet a kivételnek) a szemétgyáros média, az agyukat már elivott hazafiak, a gyépések, meg a vadak maradnak. Az, hogy a politikusok már nem is az itthoni ingatlanjukra lopnak, hanem külföldön vásárolnak házat-villát, is ezt az elméletet erősíti szerintem. Elmélet, mert papíron növekszik az ország, csökken a bűnözés, bemutatunk az EU-nak, USÁ-nak, stb...

Bq 2014.12.12. 16:08:00

Lehet, hogy jó lett volna pár tisztelt kommentelőnek végigolvasni a cikket ÉS végighallgatni az adást... Egyrészt, elhangzik, hogy elsősorban ott a probléma, hogy ilyen sérüléseket mezei rétegvastagságmérőzés nem derít fel, mert nem lát a sárvédő alá... Első ajtó, sárvédő cserés, azt bevallotta, ott "legálisan" mérhet pár mikronnal többet, sőt, akár felcsavarozhat azonos színű bontottat is, ha talál, rögtön gyári lesz a festékvastagság. Attól még alatta ott lesz az így-úgy kihúzatott-kihegesztett, vagy levágott-felhegesztett hossztartó, ott az egyszer már megrogyott utascella, amit az isten se húz helyre többet, de ha igen, másodjára akkor se fog ugyanúgy tartani, mint az oda-vissza hajlítás előtt... stb-stb. Esztétikailag biztos szép (elfogadható), de hogy szerkezetileg is jó-e...
És a legnagyobb hiba (még mindig) nem ott van, hogy egy törött autót valaki szakszerűen megjavít, és utána árulja, hanem, hogy tájékoztatás nélkül, és közel ugyanannyiért adja, mint egy ugyanolyan sérülésmentest. Ha a vevő mérlegelhetne, hogy "nézd, itt az autó, karambolos volt itt meg itt, ki lett javítva, ezért olcsóbb (jópár)100ezerrel, mint a többi a piacon", akkor oké, ha nem akar javítottba ülni, továbbáll, ha bevállalja az olcsóság árát, lelke rajta.
Ezért "tetszett" a Palibácsis boros hasonlat is... ja, lehet, hogy tőle ugyanolyat, vagy finomabbat iszok, mint a neves palackozott, viszont nem is kábít azzal, hogy ugyanazt a méregdrága franciát adja ő is, csak mekkora mákom van, hogy töredékáron...

indapass90210 2014.12.12. 16:08:07

@Hurri Kán: Nem biztos, hogy szét kell vágni, még így is lehet simán jobb, mint egy régebbi autó. Csak úgy kell beárazni, hogy ez törött volt, 10-20-30% mínusz a hasonló használtakhoz képest. Mennyi az esélye, hogy valaki pont emiatt fog majd egy balesetben meghalni? Gyakorlatilag 0.

Daniel M. 2014.12.12. 16:17:12

Tenzer Gábor mint szakértő, na ne nevettessétek ki magatokat ennyire.

Egy a közösségi közlekedéshez egyáltalán nem értő szenzációhajhász újságírótanonc.

Leadfoot 2014.12.12. 16:31:29

Oké, Vitézy attól szimpatikusabb lesz, hogy Tarlóssal rühellik egymást. Viszont ezt bőven kiegyenlíti, hogy:
1. A Levegő Munkacsoport viszont támogatja. :-)
2. Látszólag csak azért hozták össze az egész BKK-t a BKV mellé (plusz egy szervezet, hogy nőjön csak a vízfej, hurrá), hogy a jó káder kiscsávónak meg a cimbijeinek legyen zsíros állása. Azokat a hatalmas nagy eredményeket, amiket ő elért, szerintem elérte volna bármelyik kicsit is jó szakember is - HA kineveztek volna egyet, csak ugye erre addig kellett várni, ameddig azért lett indokolt, mert Dávidkának kellett egy fincsi pozíció.

dodi83 2014.12.12. 17:45:59

Azért arra kíváncsi lettem volna, ha a Jetta tulaja ( vagy aki árulja, lehet nem ő a tulaj, de ez most mindegy) korrektül leírja, hogy hol, és milyen mértékben volt sérülve, lett volna-e rá érdeklődő...anno volt egy cikksorozat az autóeladásokról, ott Becsületesnepper leírta, hogy elvárták volna, hogy a 20 éves kocsi makulátlan legyen, és kiesett a telefon a jóember kezéből, ha megtudta, hogy az egyik ajtó cserélve volt...szóval nem oly' egyszerű kérdés ez...

dr. trafik nomac 2014.12.12. 18:12:50

@mtk001: Gazdasagi totalkar, ez elhangzott a riportban is. Azaz helyreallithato, csak nem biztos, hogy megeri. Megint mas, ha nem fizetsz adot, akkor olcsobban kijon (fusiban javitod).
En amugy nem latok ebben semmi kivetnivalot, ismerek en is hasonlo beallitottsagu lakatost, a problema az, hogy hibatlannak adja el azt is, ami szamomra erthetetlen, en mikor eladtam a 10 evas automat, meg lelkiismeret furdalasom volt, hogy elfelejtettem megemliteni egy beszakadt csavart, dehat 10 evre visszamenoleg nem jutott eszemeb minden, talan tulzas is. A lenyeg, ha veszek olcson egy javitott autot, ami nem hozza a gyari biztonsagot csak 50%, vagy veszek eleve olcsobb, es gyengebb autot, akkor nem vagyok elorebb. Nagy gennyladak a lakatosok, de azert tobbnyire eleg jo munkat vegeznek, persze lehet nem mind.

Rolla 2014.12.12. 19:11:06

Én az alapvető problémát abban látom, hogy a "gyári módszer" kurva drága. Ha nem lenne ennyire drága, akkor meg lehetne csinálni rendesen. De ez nem érdeke senkinek. Az autó szakszerűen lehetett javítva ettől még, és valakinek "megérte" megcsinálni és az is lehet, hogy "jól". Bár az ára így is drága ismerve a balesetet...

ne most (CX) 2014.12.12. 19:23:02

@hellokacska: Miért kattintsak rá egy hatalmas baromságra?

Egyébként jelentkezzen, aki már kétszer ugyanúgy törte össze az autóját.

Talán van még több reklám, amit közzé akarsz tenni ismét?

hpapagaj 2014.12.12. 20:01:43

Szokásos bulváros hangvételű, dramatizálós cikk.

hpapagaj 2014.12.12. 20:04:29

Gyári módszer = gyári árak. Egy szaki miért is ne tudna olcsóbban javítani? Munkadíj nincs, csak az anyagár.

Gondolom mindenki a szakszervizbe jár javíttatni, mert az otthoni munka szar (akár féket, bármit).

hpapagaj 2014.12.12. 20:05:48

Ja, és még lehet, hogy így is 100x biztonságosabb, mint egy egyes sutyuki. Amit folyton ajánlotok. :)

A nagy Humungusz 2014.12.12. 20:21:48

Gyari modszer?Evek ota elek itt nemethonban es a munkam soran napi szinten szervizeket jarok az Auditol a Toyotaig,nem sufnikat,de bizony a huzatopad itt is jobaratja a szakiknak,dozerolnak gyönyörüen.Spec a heten lattam a helyi Audinal hogy egy tanulo all egy Q7 hatuljaban es egy10 kilos betontörö samuval püföli helyre a beütött hatfalat.

Csapee 2014.12.12. 22:03:44

Az a debreceni markaszerviz hirhedt itt Debrecenben. Ismeros Passatjan a fekpofakat csak kivul csereltek ki, mert ugye csak ott latszik a laikusoknak. Kesobb mikor mar hangja lett (teljesen elkopott belul), reklamalva lett de hat akkor mar szart se ert hogy ujkora ota oda hordtak.

Rocko- 2014.12.12. 22:18:43

a BKK sok jónak látszó ötletbe kezdett bele. viszont a felszínt megkapargatva egyértelműen látható, egyik se működött elég jól.
a kommunikációra valóban ráfeküdtek, de sajnos sok negatív kritikára nem reagáltak, egyszerűen ingorálták. (mondjuk legalább nem hívták trollnak az olvasóikat és nem küldték el az anyjukba.)
a kiszervezés is érthetetlen, az volt az indok, hogy a BKV nem kap hitelt az új buszokra, de egy másik cég igen. nade mindkettőnek a fedezte a BKK, akkor nem mindegy, hogy melyik kapja? olyan szempontból nem, hogy a BKV-nak nem volt célja a profit, ergo az az olcsóbb.
a másik, hogy a BKV hatalmas nagy vízfej. nem látom miből jobb, ha a vízfejre teszünk még egy vízfejet.
Vitézy rossz támadási alap, mint távoli rokon. Mészáros Lőrinc mennyire közeli rokon?
a BKK-nak én is rendszeresen feltettem kérdésnek, hogy ugyan, amit elvesznek autóforgalomtól, annak helyére mennyi extra tömegközlekedési eszközt helyzenek forgalomba? mindig nulla volt a válasz.
a BKK automata se olyan fényes, elég csak kicsit odébb menni a blog.hu birodalomban a Tékozló Homárig, és mindjárt kiderül: automata nincs mindenhol, ha van se fogad el pénzt, vagy elnyeli a bankkártyát. köszi, hello.

a bowlinggolyóért jár a pont! :D

Rocko- 2014.12.12. 22:27:51

@Hurri Kán: GTK.
lehetne javítani, gyári módszerekkel, csak nem éri meg.

@szabopsz: törlöd az eredeti hirdetést, feletszed két nappal később, nem nagyon fogják megkeresni az emberek. tán még egy rendszámcserét is megér az eladónak.

@hpapagaj: "Egy szaki miért is ne tudna olcsóbban javítani? Munkadíj nincs, csak az anyagár."
engem kifejzetten érdeklne ez az ingyen dolgozó ember. adod az elérhetőségét?

2014.12.12. 22:43:18

Azért az ilyen buherátor is kockáztat, ha kiderül a csalafintaság később is elő lehet venni, nem értem, hogyan tud nyugodtan aludni?

www.fome.hu/hasznalt_auto/

nitro1 2014.12.13. 01:04:40

Nem a reklám kedvéért, és nyilván ez sem jelent 100%-ot, és már a TC is megemlítette párszor: voltetorve.hu

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.13. 01:18:36

Nagyon kekeckedésnek fog tűnni, de nem 1, hanem 2 havert kellett volna vinni.

Egyik ember a Totalcar / Index rendőrségi kapcsolata gazdaságvédelmi osztály felől. Nézegetni ő is tudja az autót... Ha kérdezik ő ki, akkor elég annyit mondani, hogy egy ismerős a munkával kapcsolatban, és az úton beszélgettetek. A beszélgetés persze interjú, stb. a hasonnló esetekről...

A másik ember pedig, minő meglepő, nem egyszerű kárszakértő, hanem igazságügyi szakértő. Hogy segítsen rögtön jelezni, hogy megáll az alapos gyanú, ez az állapot nem újszerű, stb. azaz segítsenn a bűncselekmény megalapozott gyanúját gyorsan igazolni.

És megbeszélt jelre jönnek be a vitt rendőr haverjai. Ott helyben tettenérés, autót foglalják, hamar jön házkutatás, stb.

Akivel még le lett volna vajazva a találkozó az adóellenőr. Már csak azért, hogy kiderüljön, csak annyi-e a kár amit okoztak amiről papír van, vagy párszor más összeg szerepel a papíron, mint ami a valós összeg volt. A módszer ugye a vagyonosodási vizsgálat.

A vezetéknevet rövidíteni kellett volna. De aki akár olyan állapotfelméréssel ami nem állapotfelmérés, akár olyan újszerű autóval, ami cseppet sem újszerű akart átverni, az ugye ezt is a gyanúsítottak jogaira hivatkozva kérhetné. És az autót nem hirdették volna másnap, hiszen az a bűncselekmény elkövetésének olyan eszköze amit le lehet foglalni, majd el lehet kobozni...

venturaea 2014.12.13. 07:03:46

a gazdasági totálkáros autókat úgy lehet nálunk újra forgalomba helyezni ha egy speciális szemlén részt vesz a javított autó. Ezen a szemlén be kell mutatni a javításhoz felhasznált anyagok származását és a javítás fényképes dokumentációját. A szemlét egy kisorsolt elfogadott javítóműhely végzi. Ezt át lehetne venni, szerintem teljesen jó rendszer: www.vicroads.vic.gov.au/registration/vehicle-modifications-and-defects/written-off-vehicles/the-vehicle-identity-validation-viv-inspection

rush4you 2014.12.13. 07:04:34

@nitro1:
ez fizetős nem?

sztem kellene a népítélet mintájára egy adatbázist csinálni ide, mindenki tegye fel a szarát és kész.
mondjuk lehetne, kilincstetokilincs.hu a címe.

nikarágja 2014.12.13. 08:17:55

Szerintem Dani zseni. lsd. ezt a mondatát, a gazember lakatosról: "Ő körbejárja, megnézegeti, megkopogtatja mindet, majd munkához lát." : ) Ennyire regényesen, plasztikusan fogalmazni csak kivételes emberek tudnak. De a lány nyakába beleszagolós rész is hátborzongatóan jól érzékelteti a szeretetet, amiért egy ilyen kocsit a családjáért venne a pesti irodista. A szerző stílusa könyvért kiált!
Winklerék csak nyernek, vele: utána már em kell sokat mondaniuk. Jó példa rá ez a középszerű Égéstér adás! (Amiben pont ő az, aki nem szokott a más szavába vágni, mégis ő ironizál ezzel a cikk végén. Pazar...)

GG81 2014.12.13. 09:49:31

@rush4you: pont ez jutott nekem is eszembe. egy ingyenes és önkéntes tájékoztató rendszer simán alá tudna vágni azoknak a rablóknak! 5000HUF/lekérdezés!!

helyén lehetne kezelni az infókat és persze nem lenne olyan széleskörű (kisebb balesetek nem feltétlenül kerülnének bele, csak a TK-s bontószükevények), de kellő adat bekérésével (autó alapadatok, biztosítási adatok, fényképek, linkek pl. a baleseti hírről, stb...) érvényes adatokat tartalmazhatna, pont a cikkben leírt esetekben. főleg úgy, hogy aki bejelenti tulaj, megkapja a biztosítási összeget, neki onnantól nem érdeke kummantani a sztoriban, bejelenti mi történt a köz javára. azután meg vakarhatja a fejét az ügyeskedni akaró biztosító, a felújító haveri kör, mégis hogyan tudnának pénzt kihozni a dologból... mert egy alvázszám hamisítás is plusz egy büntetőjogi tétel a kis mutyijukban. lehet tisztulna kicsit a piac és valóban a helyükre kerülnének a tk-ra vett kocsik.

hajrá TC, csináljátok meg!

nikarágja 2014.12.13. 10:05:27

@GG81: +1 csakhát ezzel munka lenne ezért nem lesz kilincsteto.hu . Amíg Pista azon rinyál, hogy karácsonykor is tesztelnie kell egy -amúgy f@sza kis, domborútetős Nissant. Én szívesen megcsinálnám és mégcsak nem is hazudnék semmit róla -nem vagyok újságíró.

nitro1 2014.12.13. 10:06:22

@rush4you: Jaja, nem mondom, hogy olcsó az ötezer, de a semminél jobb. Egyébként nem hiszek az ingyenebéd intézményében. Valakinek fenn kell tartania alatta az infrastruktúrát.

lyken 2014.12.13. 10:13:39

@ne most (CX): "A csodálatos gyári programozás..."
Jabocs, én a kérdésredre válaszoltam érvekkel. Látom ez visszafele nem megy. Érvek híján nehéz is. De mindegy is, aki úgy gondolja, hogy a gyárilag tervezett összeroskadás nem megfelelő, az majd rohan kínait venni: www.origo.hu/auto/20141208-lifan-320-toresteszt.html
Mindenkinek szíve joga, hogy szándékosan olyan kocsit vegyen ami nem a gyári pontokon fog balesetkor roskadni. Éppencsak az a furcsa, hogy vásárláskor mindenki olyan kocsit akar ami nem volt előtte banán alakúra törve. De biztos véletlen.

Tíz:59 2014.12.13. 11:08:34

Gyerekek! Megvettem a Jettát, elég komoly összeget tudtam a cikk miatt alkudni!
Köszönöm srácok.

rush4you 2014.12.13. 12:49:43

@Tíz:59: ez most komoly? ( gondolom szivatsz minket :)

Amúgy, ha így is lenne, valóban el lehetne reális áron hozni a wágent. 2Milka oszt jónapot.

rush4you 2014.12.13. 12:56:50

Az adatbázisra meg:

Tényleg, nyilvános profilba csak olyat felrakni, ami nem sért személyiség jogokat.
Ha valaki meg többet szeretne tudni, mehet a privát kérés.
Lehetne ez egy ilyen fészbuk szerű foskodás.
És csatolni lehetne a már meglévő adatbázishoz a nepitelet-ből, mondjuk saját példából:
http://nepitelet.hu/autok/ford/focus_1998/"rush4you"/kartortenet.
Ott meg leírni, mi tört, mi volt javítva stb..
Mondjuk nekem annó hátsó ajtó lett letoltava/cserélve ( mikor eladtam szóltam róla ).
stb.stb
Az oldal köré rakott reklámokból, direkt fizetős linkekből meg lehetne futtatni.
Sajnos amíg itthon senkinek nem érdeke az ilyen csalások visszaszorítása, addig marad a közösségi drogteszt, meg a GMK ;)

rush4you 2014.12.13. 13:02:48

@GG81:

sztem nem lehetne ennek több hitelt adni egy ilyen kezdeményezésnek, mint a nepiteletnek, de vásárlás előtt az ember tájékozódik és hiánypótló lenne egy ilyen site.
Pláne, hogy a példa eset is mutatja, nem keresztbe akartak rakni a lakatosának, csak szóltak, hogy "hé baszki, nem ezt kuglizták ki alólad gerzson? "

ZYLO 2014.12.13. 13:19:12

Rendben, beszéljetek a BKK-ról, de ne ennyit, mert a lakosság döntő hányadát nem érinti. A másik téma viszont mindenkit érdekel, aki használt autóról gondolkodik.

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2014.12.13. 14:11:12

Ti egy autós oldal vagytok... az autós embert a legritkábban köti le 40 percen keresztűl a tömegközlekedés, pont azért van autóm, hogy ezzel a gyász fertővel ne kelljen semmiféle módon érintkeznem, politikából meg mindenkinek túladagolása van, olyan volt mintha az infórádiót hallgattam volna. Rossz irány ez nagyon, legalábbis szerintem, és érdekes h ez csak a Pistának tűnt fel. A második fele viszont fasza volt.

Szakértelem hiánya... 2014.12.13. 18:49:05

@Hurri Kán:

Szerinten ez alapjan a forgalomban levo autok 60-85 %-at lehetne kette vagni...

Szakértelem hiánya... 2014.12.13. 18:56:38

@lyken:

Es meg egy gepjarmu szakon vegzett szakerto..

SzZsoel 2014.12.13. 19:02:18

@Szakértelem hiánya...:

Benzintank és gázolajhűtő - tréfás...

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.12.13. 19:26:09

Jó az, ha jól megcsinálják. Hogy ez mit jelent, és ki tudja ellenőrizni? Fotókkal jól dokumentált javítás esetén talán van rá esély, biztosra nem mehetsz, a használtautó mindig lutri lesz.

A másik: sok kommentben visszatérő gondolat, oké, legyen a lakatos becsületes, írja le a hirdetésben a valós helyzetet, adja ennek megfelelő 10-20-30% kedvezménnyel, ha egyáltalán megéri neki úgy. Szerintetek mi történik?

Magának azt senki nem fogja megvenni, mert ki tudja, milyen. De azonnal jön az élelmes nepper, megveszi olcsón, másnap már fent lesz az autó törésmentesként hirdetve, teljes áron.

indapass90210 2014.12.14. 23:45:06

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: itt jön az a pont, ahol el kell dönteni: mennyit ér az ember becsülete forintban számolva. Eladni pedig mindent el lehet, még saját magának is lenne aki megveszi, az ár a kérdéses egyedül.

Nyiri 2014.12.15. 11:01:18

@Pufibá: Simán lehet hogy eladta...

gigabursch 2014.12.15. 12:44:38

@Leadfoot:
Én se fogalmaztam volna máskép...
Isten óvjon attól, hogy engem valaha is a Hebegő Mókacsoport vegyen védelmébe.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2014.12.15. 14:53:46

Szeretem az égésteret, nagy rajongó vagyok, de a politizálós, BKV-s rész most mélypont volt számomra, vagy legalábbis nem tudott érdekelni.

Az utolsó 15 perc jó volt érdekes dolgokat feszegettetek, főleg számomra, mivel egy országos állapotfelmérő hálózatot építettünk.
Már abbahagytuk, sok ok miatt , de elég sok mindent tudnék a témában mesélni.

Pont erre a problémára akartunk megoldást keresni, hogy jelenleg magyarországon nem létezik korrekt állapotfelmérés, ami valóban ad valami támpontot.

Olyan állapotfelmérés nem létezik hogy mindent meg tud vizsgálni, olyat csak sokféle bontással lehet, az eladó meg jogosan, ilyenbe nem megy bele. Én se mennék még ha hibátlan állapotú autóm lenne akkor se. CSomó jogi problémát szülhet, amikor mondjuk valami nem jön szét roncsolásmentesen, vagy pl. tömítéskészleteket ki fizeti ha mégse veszi meg az autót az érdeklődő?

Állapotfelméréssel sok százezernyi, vagy akár milliónyi alkatrész állapota ellenőrizhető, de 100% biztosra csak a garancia a jó, még új autókon is sok hiba van, csak azt gariban javítják.

Szóval ha érdekes a téma, keressetek meg, szívesen válaszolok ha tudok, mivel már nem foglalkozunk ezzel tudok talán objektív válaszokat adni.

egyenkabát 2014.12.15. 19:43:35

Lehet, hogy kicsit off topic, de elhangzott az adásban a kérdés, mi az a BIC. És a kellemetlenség a nemzetközi átutalással.
Az ügy viszonylag egyszerű: egy nemeztközi átutaláshoz két dolog kell csupán:
1. IBAN (International bank acount number)
2. BIC (bank identification code), leánykori nevén SWIFT kód
A SEPA(Single Euro Payments Area) átutalások ezzel a két adattal mindíg megérkeznek euróban.

Ami a komplikációt okozhatta az a némely hatóság által megkövetelt egyedi azonosító, amit a közlemény rovatba szoktak írni, és országonként eltérő alakisága lehet. Ha ez nem stimmel, a hatóság visszaküldi a pénzt, mert nem tudja, melyik bírsághoz rendeljék.
Az, hogy egy bankfiókban húsz percig tartott egy nemzetközi átutalás begépelése kézzel 2014-ben azért elgondolkodtató - lehet, hogy nem véletlen, hogy beszántják a citit?

fakkju20 2014.12.16. 05:53:14

Ritka unalmas adás volt. Vidékiként, és autót imádóként egy dolog nem érdekel: a pesti tömegközlekedés. A hozzászólásokból is látszik, hogy nem ez a téma foglalkoztatja a hallgatókat, pedig sajnos az adás nagy részét elvette. Sajnálom. Pedig minden héten várom a csütörtököt, de ezt most kár volt...

lyken 2014.12.16. 14:44:46

@Leadfoot: "A Levegő Munkacsoport viszont támogatja."
Levegő munkacsoport eddigi tevékenysége alapján bárki mellé odaállnak, azt én erős fenntartásokkal kezelem. Annyi értelmes dolgot akadályoztak meg eddig, hogy nem értem hogy oszlatták fel őket.

NEXUS6 2014.12.17. 20:23:41

Nagyreményekkel én is meghallgattam, hogy most aztán elmondják a tuttit a BP-i közlekedésről. Azonban ez így tényleg vérszegény volt. Vidéki alkaloidásokat valszeg ezek után a 3 betűs amcsi ügynökségek azzal kényszerítenek a JFK gyilkosság, és más országos gaztettek bevallására, hogy ezt a műsort nyomják agyba nonstop 120 db-vel.
Szal kár a bálytokért! Ha lenne netadó, sokan visszaperelnék a letöltés árát!

De a lényeg, a BP-i közlekedéssel szerintem nem az a gond hogy az aktuális BKV/BKK vezér mit gondol, hanem hogy a városvezetésnek en block nagyjából halványlila segédfogalma nem volt az elmúlt 25 évben arról, hogy mifaxt kéne mondjuk csak BP belvárosával kezdeni!? Egy skanzent kéne csinálni belőle, amolyan Párága stílusban a turisták gyönyörködtetésére, rengeteg gyalog, bicó úttal meg villamossal? Vagy az ott dolgozók ingázásához, minisztériumok, közintézmények, és non plusz ultra a Parlament működéséhez kéne a feltételeket megteremteni? Esetleg az előbbi kettőt lexarva az ott lakó adófizető állampolgároknak teremtenének élhető körülményeket? Vagy közlekedési csomópontként biztosítják a teljes BP agglomeráció sőt az ország közúti forgalmának áthaladását, csak mert az a mai napig pókháló-szerű?
Azonban a szitu az, hogy ez a 4 forgatókönyv egyszerre nem megy, ahogy a mondást mondók mondják: eccerre nem lehet testünkkel pénzt keresni és érintetlenségünket isten által mellénk rendelt eljövendő párunk számára megőrizni.

Legjobban azon kacagtam fel pár napja, amikor a guillotine lehullását követően a Vitézy PR team benyomta hattyúdalként, hogy a Rákóczi útbúl mit csináltak volna, ha van még elég idejük? A párizsi shanzelhogyishívják elbújdokolhatott volna, annyi fát, meg heppeninget terveztek oda, csak ugye arról az apróságról feledkeztek meg, hogy ez PB közúti aortája, és sajna a by-pass műtétről egy szó sem esett.

Általában a bicó utaknak is nagy barátja vagyok, leszámítva, hogy ott imbolyognak szegények kivilágítatlanul (magyar virtus) a szűkített/felezett sávokon haladó ua. mennyiségű gépjármű között, vagy riogatják máshol stresszlevezetésként a bicó út megmaradt, járdaként funkcionáló másik felén a babakocsit tologató anyukákat, meg a járókeretes néniket.
A Bubi-hoz hasonló szupcsi kezdeményezést talán Barcelónában láttam először, ami ott egész kóser dolog, de csak mert a tél közepén is alkalmas az időjárás a kerékpározásra. Nálunk meg november-március között lehet rá számítani, hogy nem annyira baráti. Szal Vitézy megalkotta a világ legnagyobb HC extrém bicó-pályáját, úgy nagyjából mindenkit lexarva, ami ha úgy tetszik valóban egyedülálló dolog.
Vitézy for president a részemről! XD

NEXUS6 2014.12.17. 20:37:44

Ja és kérdezem? Vajon a csúcsszuper, mobiltelcsis appos Fater rendszer helyett, (ami jó esetben tájékoztat arról, hogy a köv járat menetrendszerűen érkezik, rossz esetben meg '50-es évek stílusában hangosba bemondja valaki only in hungarian, hogy meneküljön ki merre lát), szal ehelyett nem inkább a Vidámpark bezárása óta szellemvasútként üzemelő M3-at kellet volna kicsikét rendbe rakni?

Csak kérdezem, mert nem tudom. :(

P1sty 2014.12.18. 03:47:01

Részben érdekes volt a pesti tömegközlekedés boncolgatása, Tenczer is hozzáértő, de számomra visszás, hogy 2010-ben még mindenki a rokoni szálakkal volt elfoglalva, most hirtelen meg piedesztálra lett emelve Vitézy.
Pedig két területet favorizált, mindenki mást lesza*va, ez a tömegközlekedés és a bicikli. Előbbi még érthető és támogatandó, de utóbbival még gyakori biciklizőként sem értek egyet.

Na de itt a 150. adás :) dl.totalcar.hu/podcast/egester_150_adas.mp3

Arcade Macho 2014.12.19. 23:27:01

mobilteloknal 2 evig(lehet 1/2 ?) megorzik a beszelgeteseket, nem lehet kihozni orgazdasagban levo bunreszesseget csak a hivaslista vegighallgatasaval?

amugy a bevizsgalasnal en nem ertem hogy nem ez lenne a legelso dolog hogy tort-e az auto?

a felmeresi lapon van hogy fenyszoro, helyzetjelzo, feklampa: KRESZ szerint ezt az auto elindulasa elott kell megnezni, szoval rogton pipa
akkumulator, inditomotor: ha elindul az auto akkor megy rogton a pipa?

Kisamotors 2014.12.20. 01:01:42

@ne most (CX):
CX-el teljesen egyet tudok érteni.
Gondolkodjuk már józanul, legtöbb kommentelő azt sem tudja hogy működik az autóipar,a javító szakma, csak ilyen mindenhol hallott dolgokat puffogtatnak.
Elég gázos az egész cikk, a nagy leleplezés, amiben végül is mindenki hazudik...

Nem védem egyik oldalt sem, de ez így működik.
A törött, és helyreállított autók értékesítése legalábbis így , a tényfeltáró újságíráshoz nem értek, de ha ez ilyen akkor ugyan olyan okádék, mint a leleplezett javító iparág.

Bocsássa meg mindenki, de hadd védjem mégis kicsit jobban most a másik oldalt,aki nincs itt jelen, a "tömegek" fújjolása ellenére.

A vevő, az az álveves újságíró (nevezzük Daninak) eleve úgy ment oda, hogy falhoz lesz állítva az ember, tele volt a tár, csak lőni kellett.
Találtak is jó sok hibát, mondjuk az ajtókéder gyűrődését, nagyon gyanús pont :)
Hibatároló.Nem derül ki, hogy élő hiba, vagy tárolt hiba. Gondolom az utóbbi.Persze gyanús lehet, de aki kiolvassa nem ezekkel a hibákkal szokott szembesülni.
Így utólag könnyű okosnak lenni, valószínű neki is leesett, hogy szét volt bontva az eleje. Legtöbb szerelőnek egy ilyen rutin kiolvasásnál tényleg az jut az eszébe, hogy ezek valami hülyeségből erednek, pl. akku lemerülés.

Egy ilyen súlyosan sérüült autó helyreállítása nem úgy megy ,hogy huzatópad aztán adjad neki, a lappá gyűrődött ütközési zónákat visszahúzzuk.
Nem, azt kicserélik!
Nem bontottra (vagy ha arra az is vállalható), hanem újra.
Szerintetek lehet egy ilyen 2 éves Jettát találni bontóban ?
(Törötthöz lopatni azt lehet, hallottunk már ilyet,de remélem erről itt nincs szó...)

Valaki feltételezte, hogy kicseréli az elemet egy ugyan olyan színű bontottra :D Na persze, ez nem egy 10 éves fehér, Astra :)

Gyári technológiai helyreállítás...
Az itthon, (mert máshol nem állítanak helyre gyári technológiával semmit,mert 2x az autó ára, ilyen sérülésnél) annyit jelent ,hogy a márkaszerviz lakatosa "kalapálja össze" a kocsit, és nem valami "hitvány" 30 éve dolgozó komcsi lakatos.

Minden ami gyári alkatrész és technológia annyira túlárazott, túlszámlázott, hogy hajmeresztő.
Ettől nem az autó lesz jobban javítva, csak megél belőle a márkát javító, ellátó hálózata.

Nem kell márkaszerviz egy törött, majd javított autó leleplezéséhez, elég egy tapasztalt szakember.
Azt, hogy feltárja a lehetséges sérüléseket, azt is ítélje már meg, hogy mennyire szakszerűen van javítva!
Az ilyen "Ebbe nem ültetném be e gyerekem" hozzászólásokat hagyjuk is...

Ez nem egy roncs, hanem egy bal elején, komolyan sérült autó, ami a fotók szerint szépen helyre lett állítva.
Szinte nulla az esélye, hogy az előző sérülésből adódó hiányosságok miatt sérül valaki komolyabban egy újabb, ugyan ilyen balesetben.
Futómű, eszi a gumit, na persze.
Addig rejtett hiba, míg el nem viszed egy rendes futóműveshez, az méréssel és szakvéleménnyel megmondja neked, hogy jó-e vagy nem. Minden paramétert tud mérni.
Nem kell misztifikálni.

Nem az a felni és gumi. Ezzel hírdette, nem volt megtévesztő.

Az eladó hazudott. Vett egy törött autót, amit a saját költségén helyreállított, próbált rajta keresni a rohadék...
A piaci ár alatt kínálta, és most ekézed, hogy nem azzal kezdte, hogy a bal eleje szarrá volt törve, de ő a kis műhelyében frankón összerakta...
A tényfeltárás és leleplezés az lett volna, ha odamegy a Dani, a szakértővel a Totalcartól és megkérdezi, hogy hogyan is van ez?
Nem fedősztorit kitalálva.
Persze az eladó nem árulja el a nagyobb sérüléseket, de kérdés, hogy letagadta?
Hajlanó volt elvinni és átvizsgáltatni egy márkaszervizzel az autót.

Ők sem találtak komolyabb dolgot.
Ezen lehet rágódni.
Miért nem úgy nemtetek oda, hogy mondjátok a munkafelvételen, hogy gyanús az autó, biztosan törött volt, mert gyanús, hogy át akarnak verni?

Gondolom első, és második ránézésre is rendben volt a gép, de persze, aki tudja mit keres, és hol az hamar megtalálja.
Ez nem volt fair a szervizzel szemben sem.
Ők sem arra készülnek hogy egy normális két éves autó láttán, hogy most megszivatják őket, találjátok meg a rejtett hibát.
Ráadásul tényleg csak egy általános átvizsgálást végeztek a 6000 Ft körüli összeg ezt mutatja.
Egy alapos, megbontással járó átvizsgálás ennek többszöröse, különösen márkaszervizes óradíjakkal.
Teljesen jóhiszeműnek vélem a hozzáállásukat.

Mindenki sáros ebben a sztoriban.
Aki el akar adni ma használt autót az kénytelen elhalgatni sok mindent. (Nézzen utána a vevő, hozzon magával szakembert.)
Aki a piaci ár alatt jóval akar valami tutit venni, az gyanakodjon, és ne írja le, hogy mennyire át akarták verni a "jóhiszeműt".

Hallgatom a Totalcar-t, és a néha olvasom is, de Zách Dani, ez most nem volt jó.

Kiss Attila

C17 2014.12.21. 18:53:50

Most olvastam a márkaszerviz válaszát. Ott nem lehet kommentelni úgyhogy ide írom.

Szerintem teljesen jogos a szerviz felháborodása és én kérek elnézést a Totalcar és Dani nevében.
Indoklás:
Miért gondolná valaki, hogy bemegy egy márkaszervizbe és ha egy állapotfelmérést kér akkor felmérik az autó állapotát. Nem ez nem így megy, tessék előtte az apróbetűs részt alaposan áttanulmányozni. (Hogy ez pontosan hol található azt nem tudom mert az adott kereskedő honlapján ilyen tájékoztatás nincs, a szevizbnen biztosan kifüggesztették pl a wc-papír mellé, de lehet hogy valamelyik köcsög ügyfél már elhasználta.)
Miért gondolná valaki, hogy egy márkaszervíz szemmel bármilyen vizsgálatot el tud végezni. Nem Ők nem alkalmaznak ilyen idejétmúlt módszereket, csak műszeres, profi és k..va drága vizsgálatokat hajlandóak elvégezni. A Dani által vitt szakértő szemhártyája alatt biztosan valami röngen masina lapult így tudta megbontásos vizsgálat nélkül észrevenni a hibákat.
Miért gondolná valaki, hogy egy szakszervízben a viszonylag új saját márkájú autót az ott dolgozó szakemberek úgy ismerik, hogy ezeket a hibákat fel kellene ismerniük.
Miért gondolná valaki, hogy a VW nálunk tud elnézést kérni a hibáért, ahogy azt Kínában megtették.
Miért mondanák azt, hogy "Köszönjük a Totalcar-nak és személyesen Zách Dánielnel, hogy felhívta a figyelmünket erre a esetlegesen előforduló hibára. Az esetet kivizsgáljuk és a VW szervizek állapotfelmérési gyakorlatát a számunkra olyan fontos folyamatos fejlődés jegyében mihamarabb módosítjuk."

Nem, erre nem lehet számítani, mert egyszerűbb leugatni a köcsög vevőt, mert a márkaszerviz szent és sérthetetlen.

ne most (CX) 2014.12.22. 19:08:37

@C17: A kifüggesztett árlistán
állapotfelmérés - 6000Ft
szerepelt és nem az, hogy
igazságügyi szakértői véleményt adunk arról, hogy törött volt-e. Kerül amibe kerül, de Ön csak 6000Ft-ot fizet.