HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A BMW ezt is megteheti

2011.12.12. 10:22 Tcomment

Címkék: bmw

 Vajon hol húzódik a sportosság az alsó határa? Vagy ez csak egy ál-BMW felkapaszkodott golfosoknak?

129 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr533457324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.12.12. 13:09:08

@megint: Normál közlekedésre bőven elég egy Astra is...

Shadowbull 2011.12.12. 13:15:57

@Ben Franklin: "Senki nem vár sportosságot tőle "

A vicc az hogy a kategoriajaban igenis sportos(abb)ra van hangolva, ahogy Doki is kenytelen volt elismerni.

A sportossag az nem azt jelenti, hogy egy M3-nak kell lennie.

sb

Rocko- 2011.12.12. 13:18:26

@Abfangjaeger: esetleg ha kipróbálnád 2 hétre, akkor értenéd, hogy mivel kapsz többet.

@Shadowbull: ühhüm, köszi. akkor szoros a verseny.

Wolfram 2011.12.12. 13:36:53

@Shadowbull: nem kár, sőt! de ezzel együtt is a többi ugyanúgy megállja a helyét. lehetne vitatkozni pantone árnyalatokon, de egy "erősen vörösbe hajló narancs árnyalatú" fényözönben is kevésbé feltűnő egy (külső) piros fény, mint egy ugyanilyen zöld fénykörnyezetben. szerintem. és a pirosra vonatkozó pszichológiai hatások ugyanúgy vonatkoznak erre is. csak talán egy kicsit árnyaltabban.

Abfangjaeger 2011.12.12. 13:43:44

@Rocko-: Hidd el, a sajátomnál többet nem tudna nyújtani. Maximum az alacsonyabb fogyaszással. :)

GGG77 2011.12.12. 13:51:06

Ha 1,6-os dízelmotor érdekel, akkor nem BMW-t veszek.
Ha a prémium számít, akkor a motor is legyen az.

Bambano 2011.12.12. 13:51:35

@Shadowbull: ha az asszony nem akar kilinccsel előre közlekedni, akkor nem veszek neki bmw-t. ha valakinek pontosan arra nincs igénye, szüksége, ami a bmw-t megkülönbözteti a többi autótól, akkor annak felesleges kifizetni a kék propeller felárat.

ez egy skizó autó, nem tudja a jobb agyfélteke, hogy mit akar a bal.

emellett ezzel a fűnyíróba való motorral hulladék is.

Bambano 2011.12.12. 13:56:55

@Ben Franklin: a 10 milleres végső ár az nem kispolgári tömegcikk. A kispolgári tömegcikk a hunyadi meg a kia, 3-4 millerért.

Shadowbull 2011.12.12. 13:57:39

@Bambano: "ha az asszony nem akar kilinccsel előre közlekedni, akkor nem veszek neki bmw-t. ha valakinek pontosan arra nincs igénye, szüksége, ami a bmw-t megkülönbözteti a többi autótól, akkor annak felesleges kifizetni a kék propeller felárat."

nem ertek egyet. A BMWt nem ez kulonbozteti meg a tobbi autotol.

Egyebkent meg ha pont ez tetszik neki, akkor miert ne?

sb

Bambano 2011.12.12. 14:08:28

@Shadowbull: hanem mi?
nagy, biztonságos, jól felszerelt, jól összerakott autó több is van.

a bmw leglátványosabb különbsége, hogy hátul hajt. Amelyik autógyárat nem érdekli a hajtási befolyás és nem akar 300 lóerőt az aszfaltra tenni, annak teljesen megfelel az első hajtás is. A bmw-nek nem felel meg, minden rendes autója hátul kapar, max. 4wd, tehát a bmw-t érdekli a hajtási befolyás is, meg a teljesítmény is. Ezek pedig precíziós száguldós gázpedál hűtőbetaposós vezetési stílushoz kellenek.

A-ból B-be, gyerekóvodából teszkóba stílushoz nem kell bmw. és nem opel corsával fogják megkarottázni a körforgalmakat sem.

félreértések elkerülése végett nem bírálom a komplett bmw termékskálát. Még az is lehet, hogy egy 1-est is elfogadnék, ha a motorja olyan, ami bmw-be való, nem ablakmosó szivattyúnak, de egy 535-öt vagy m3/m5-öt bármikor. De EZT nem. erre passzol a kedvenc fitymálásom: nekem is 1.6-os... az egyik hengersor...

2011.12.12. 14:11:39

Nemertem a karogokat. Egy adott marka nem minden tipusanak kell pont olyannak lenni, mint az ikonna valt szeriaknak.
Nagynenem pl. most e92-vel jar, de elotte meg c mercije volt, es mar akkor se tudta, hogy egyaltalan az hatul hajt. Most se erdekli. Szereti vezetni, tetszik neki, volt ra della. Nagyjabol ez az utobbi 3 dolog lesz elmondhato az uj 1-es bmw vasarlokrol is.

GGG77 2011.12.12. 14:28:34

@Bambano: "A-ból B-be, gyerekóvodából teszkóba stílushoz nem kell bmw"

Ehhez képest elég sokan BMW-t használnak vagy szeretnének használni ilyen célokra is. Akkor meg hülye lenne a BMW nem kiszolgálni őket.

Persze, én is másképp gondolkodom, én sem vennék BMW-t egy ilyen motorral, ilyen kasztnival.
Ennek a gépnek az áráért az én szemem előtt Mondeok, Isnigniak, Octaviak, Avensisek, Mazda 6-ok repkednek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.12. 14:35:43

Na, ez a másik. Meglátom: 116 d, mondom végre előjöttek egy jó kis 1.6-os, vagy 1,8-as dízellel. De neeeeem, egy szürreálisan ostobára butított két literes, ami után csomó piacon többet kell fizetni a lökettérfogat miatt. A BMW és a kisautó úgy látszik még mindig két eltérő fogalom.

Marad az Audi. Inkább egy A3, nem kérdés.

(nem mintha lenne keretem 10 milliós kisautókra, csak tételezzük fel. Bár a Clio V6 is annyi volt...)

Leadfoot 2011.12.12. 14:38:55

Az, hogy az 1-es BMW vásárlók a minőség meg a jobb anyagok meg a +1 réteg hangszigetelés miatt választják ezt a típust, puszta rizsa.
Ahogy nem is azért, mert RWD - ehhez egy érdekes adalék:

rumors.automobilemag.com/bmw-80-of-1series-owners-dont-know-they-have-rearwheeldrive-cars-3558.html

Persze nem szeretnék minden új 1-est vásárló nevében beszélni, de részemről biztos vagyok benne, hogy nagy részük egy dolog miatt dönt úgy, ahogy: azért, mert a márka státusz-szimbólum, és az 1-es jelenleg a belépőmodell. Nem érdekli őket az RWD meg a többi duma, a jelvény kell nekik, hogy lássa a sok paraszt, megengedhetik maguknak, hogy BMW-vel járjanak.

Ahogy a SUV-ok sem azért terjedtek el, mert a tulajok agyba-főbe terepeznek vele, vagy mert jól átlátni a forgalmat a magas üléspozícióból. Bullshit.

Persze nincs is ezzel semmi baj. Ha megveszik annyiért, a bajorok hülyék lennének olcsóbban adni.

Shadowbull 2011.12.12. 14:43:19

@KuKori: " 116 d, mondom végre előjöttek egy jó kis 1.6-os, vagy 1,8-as dízellel. De neeeeem, egy szürreálisan ostobára butított két literes"

naja. a miniben viszont mar benne van az uj 1,6-os, egyszer talan ide is eler.

sb

anti76 2011.12.12. 14:57:40

Minden márkának vannak okkal v. ok nélkül hozzá rendelt tulajdonságai, atribútumai, ha úgy tetszik.

Egy BÉEMVÉ -nek -szerintem- a sportosság (jó útfekvés, kiváló fékek, fékegyensúly, tömegeloszlás stb), erős motorok, lehetőleg 6 v. több hengerrel, és a nagy fogyasztás az atribútumai.
Ez utóbbi persze egyáltalán nem pozitív, de hát akkor is ez az egyik első dolog ami az emberek eszébe jut, ha azt mondom BMW.

A kismotoros BMW, az annyira BMW mint amennyire a tyúk madár. Ez nem csak a 116-ra, hanem a 316 és társaira is vonatkozik.
Itt, a TC-n érdemes a népitéletben megnézni hogy kik írják a negatív kritikákat a BMW-ről -a kismotorosok meg a dízelesek, főleg a gyengébb dízelesek.
Az egy tetszetős érv, hogy "áá, minek többszáz lóerő egy 110 lóerős géppel is bőven lehet gyorsan menni meg szabályokat megszegni" csak éppen ezt vagy kivülállóként vagy vásárlás ELŐTT mondják, utána már mások az igények (többnyire), elvégre ez egy BMW, nem igaz ?? Hát nem.

Nekem van egy E34 530V8 -am, rokonomnak meg ugyanez a széria csak 525 tds, ami 143 lóerő, ami -ha nem BMW-s mércével nézzük- bőven elég gyakorlatilag mindenre. A párom nagybátyja is ezt hitte, amig nem vezette az enyémet. Azt mondta, most értette meg mi a LÉNYEGE egy BMW-nek. Jó reggelt.
Egy ismerős E46 316i-ben csalódott nagyon mert egy GolfII 1,8 16V GTI elpicsázza.
Érdekes, miért versenyzett vele ? mert 110 lóerővel már mindent lehet, neeem ?

Az meg, hogy külön mércével nézik a kocsikat az teljesen rendben van, elvégre egy dízel Corsát, meg egy BMW-t nem lehet egy vonatkoztatási rendszerbe tenni, teljesen más célközönségnek és koncepcióval készültek.

Nekem amúgy nincs bajom az ál-BMW-kel, ha erre van igény, akkor ezt kell gyártani, elvégre pénz beszél, vagy mi a szösz. Nem is érdekel, vegye csak a sok sznob majom, amíg gyártanak BMW-ket is, addig nincs gond. Az lesz a gáz, ha valóra válik amiről itt beszéltek, pl. hogy az 528i az 1,5 ös 3hengeres turbós lesz. Zsír.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.12. 15:02:51

@Wolfram: Ezzel vitatkoznék. A "VW-diszkókék©"-nél bántóbb, idegesítőbb és fárasztóbb megvilágítással még nem találkoztam. Pedig a Seatomban pl. éppen piros volt a fény színe, a Renaultomban narancs. Ez utóbbi vált be nekem is a legjobban. Ne kérdezd, miért, de a zöldhöz képest kellemesebb, othonosabb valahogy az utastér tőle. Talán a tűz melegségére emlékeztet?

hullarablo 2011.12.12. 15:06:01

Szerintem a 116i jobb vételnek tűnik a 116d-nél, de még azt is megkockáztatom, hogy a 18d-nél is.

hullarablo 2011.12.12. 15:10:52

Nekem pont elég lenne a 116i 136 lőerővel.

Bambano 2011.12.12. 15:18:38

@anti76: aano Cserkuti versenyzett mindenféle vackokkal, majd sikerült neki szerezni egy bmw-t. Mikor talpra állította és megküldte, utána azt nyilatkozta egy riportban, hogy a gyorsulásról és sebességről alkotott fogalmaim tévesek voltak :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.12. 15:19:20

@Leadfoot: Az anyagminőséges kérdést én úgy írnám körül, hogy sokan nem érintkeztek még személyesen BMW-vel. Példa: adott egy 2008-as 320 kupé-kabrió-origami-vastetős autó, vajbőr belső, hozzá passzoló műanyagokkal.

A bőr nekem túl kemény, matt és plasztik tapintású, de lehet, hogy valaki máshoz szokott. A műanyagok viszont néhol bántóak és nem tudtam, hogy az ajtón és a műszerfalon végigfutó kis elválasztó csík BÁRMILYEN dekorjáért (alu/fa) vagy fizetni kell külön, vagy nem adják bizonyos színekhez, de amikor az is vajszínű műanyag, azt meg kell élni. Borzasztó ránézni és megérinteni is. Ilyen kis dolgok képesek meglepően rossz szájízt varázsolni. A Bangle 5-ös belterében is ugyanez a durva bőr volt. Ilyen a BMW-nél mindegyik?

anti76 2011.12.12. 15:47:29

@hullarablo: hidd el nem lenne elég (amúgy 122 lovas és kétliteres, a régi, E87-es volt valóban egyhatos, az meg 115 lóerő volt), hacsak nem teljesen figyelmen kívül hagyod a jelvényt a kormányon.

Érdekes adat, hogy a régi 1,6 os motorral 10,4 -et ír a katalógus, az új kétliteres 116i pedig 7,9-et fogyaszt papíron.

Ben Franklin 2011.12.12. 15:47:46

@Bambano: Csak nem ott ahol ezeket az autókat eladják. Németországban az ÁTLAG újautóra költött összeg 30ezer euró. Ez a kocsi meg kint alatta van bőven. Tömegcikk.

Shadowbull 2011.12.12. 15:51:23

@anti76: "amúgy 122 lovas és kétliteres"

tevedni meltoztatol, a 116i 136 lovas es 220Nm-es 1,6-os zsir uj turbomotor.

A 118i ugyanez a motor (N13) , 170 loval.

sb

Ben Franklin 2011.12.12. 15:53:08

@Bambano: Okos vagy. Magyarországon egy sima 120d v. 320d is teljesen kiautózhatatlan, pályán is.
De legalább a hátsóhajtás sem a Bmw védjegye.

Vegyél valami matchboxot v. 335i feliratot a szarodra.

anti76 2011.12.12. 16:02:05

@Shadowbull: Igen valóban. Köszi a kiigazítást.
Én az előzőre gondoltam, nem pedig erre, amit most, 2011 -ben mutattak be, nem követem az újautó - bemutatókat...

anti76 2011.12.12. 16:13:32

@Ben Franklin: "Magyarországon egy sima 120d v. 320d is teljesen kiautózhatatlan, pályán is."

Ez biztos ?

mert én 70 -valahány perc alatt leértem pécsre, azt azért megnézném egy 320 dezsővel mikor csinálod meg.

Amúgy meg egy M5 ből is ki lehet autózni az 500 lóerőt, akár egy tesco parkolóban, nyomsz egy enter-t, gyorsulsz izomból -mondjuk- 100-ig, és máris kihoztál ha nem is ötszázat, de 300 at biztosan.

Érdekes 2011.12.12. 16:22:52

@Bambano: Így van.Aki hülye, az meg ezt megveszi.10ért olyan Renault Megane RS-t vennék, mint a zsír.Ez a 1-es olyan 5-5.5-et érhet kimaxolva, reálisan.De még egy új 6-os Golf R is sokkal jobb vétel, főleg 200 lóval..ez az új 1-es széria egyszerűen el lett baszva.Az előző teljesen jó volt, abból egy 130i az eléggé kéne kategória.Már előre röhögök, hogy hogy fog kinézni az 1M kópé ezekkel az idióta lámpákkal elől brazil hátúl póló koppintás :D:D:D:D

Harkov 2011.12.12. 16:52:45

Nekem tetszik biztos rohadt jó autó.Az ördög a részletekben rejlik ha használod majd rájössz, hogy mennyivel kidolgozottabb, jobb autó mint pl egy Astra. Ha van pénzed és elég ekkora autó( miért is ne lenne elég?) akkor vegyél egyet ne fogsz csalódni.
Nekem egy 16 éves E36-om van 1.8i(tudom nem is BMW) de nem nagyon van olyan ujj autó 5 milla alatt amiért odaadnám...

Abfangjaeger 2011.12.12. 17:07:09

@Rocko-: Egy Explorer, de jelen esetben nem a külső a lényeg, hanem a belső. Nyolc irányba elektromosan állítható űlés, pneumatikus, egymástól független comb és deréktámasz. Persze automata, de a lényege a kormányváltó és a középső boksz hiánya. Lehet benne terpeszkedni, kényelmes, csak kormányozni kell meg gáz-fék. Nem verem be semmibe a sípcsontomat, nem összeszorított lábakkal ülök. Simán elterpeszkedek.

Mellékág: Két hétig használtam egy új Focust, hát hadd ne mondjam, milyen volt.

Bambano 2011.12.12. 17:18:14

@Ben Franklin: jaja, falábúaknak tényleg kiautózhatatlan.

de mihelyst lemész az autópályáról, mondjuk egy 47-es útra, rögtön értelmet nyer a nyomaték meg a lóerő.

arról már ne is beszéljünk, hogy a 320d-ben egy ember méretű ember nem fér el rendesen.

Motordoktor 2011.12.12. 18:02:06

@Shadowbull: Ezt én értem és egyet is értek vele, azonban ne felejtsük el, hogy a BMW nagyjából 30 éve hangsúlyozza a modelljeik sportosságát.Freunde am Fahren, stb. Nyilván az ember akkor ebből a szemszögből próbálja elsőre megvizsgálni, nem pl. a terepjáróképesség ;-) szempontjából.

Motordoktor 2011.12.12. 18:12:06

@Ben Franklin: A szerző Magyarországon ír, magyar árlistát néz és azt látja, hogy a BMW drágább, mint a dízel Golf, azonos felszereltség esetén is.
Németországban, Timbuktuban és Namíbiában lehet, hogy más a helyzet, azonban ott nem ez, hanem más szerző ír marhaságokat.

1kutya 2011.12.12. 19:06:14

@Shadowbull: az nekem (16i) pont jó is lenne egy 3er kasztniban! nem tucc véletlenül occsóért egy gyári példányt?:-DDD

Az EREDETI 2011.12.12. 19:30:42

"remélhetőleg ez a bölcső jobb felületkezelést és anyagminőséget kapott, mint a Baleno bölcsője"
Nem vagyok egy bmw verpistike, de ezt a felteteles minositest, vagy osszehasonltast nem ertem. (egy lapon emliteni a kettot) Tudom, hogy a bmw is hivott vissza autot, de csak nem olyan merteku rohadasert

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.12. 21:30:03

Wannabe bmw - szomszed latja hogy bmw t vettel, de te ket het utan atkozod de vigyorgsz benne mert kotelezo. Ez a kocsi olyanoknak valo akik kapaszkodnak felfele de nem oda valok. A bmw tudja ezt es ezert csinal ilyen kocsikat is. Csinal majd 716i t is ha meg tobb indentitas zavaros vasarlo lesz, a penz beszel.

Rocko- 2011.12.12. 21:34:36

@Abfangjaeger: most komolyan az explorert hasonlítod az egyes BMW-hez?
és ezt vegyem komolyan?

Shadowbull 2011.12.12. 21:59:27

@Motordoktor: "Freunde am Fahren"

Freude am Fahren.

Ha veszed mondjuk az A3-at, az A-Klasse-t meg ezt, melyikre talalod legjobban illonek a szlogent?

Nem erdemes sokkal erosebb, sokkal dragabb autokkal osszevetni.

sb

Alf (törölt) 2011.12.12. 22:27:00

@Rocko-: ilyen szigszalaggal meg szilóval összegányolt motortérrel kikúrnának OT-vizsgáról :)

megint 2011.12.12. 22:28:26

Abfangjaeger, mi köze a két autónak egymáshoz? Egy autó minőségét nem az extrái száma határozza meg

Alf (törölt) 2011.12.12. 22:32:30

Ha én otthon 8 irányba digitálisan állítható fotelt raknék a nappaliba, meg motoros ablaknyitást, digitális klímát, meg hasonló hülyeségeket, kiröhögném magam.

Akkor egy autóba minek ez a sok szar, hogy legyen ami elromoljon, és értéket veszítsen?

Vagy mert 30 éve semmi értelmes dolgot nem sikerült feltalálni, csak csiszolgatni az otto motort, meg a tekercsrugókat, meg a felfújt gumitömlőt, meg mindent számítógéppel vezérelni, telepakolni acéllal, kitömködni habbal meg szilentekkel?

Szánalom.

Alf (törölt) 2011.12.12. 22:33:16

bocs a trollkodásért, in PIVO veritas.

Motordoktor 2011.12.12. 22:46:26

@Shadowbull: Köszönöm a kijavítást, és valóban, erre illik a szlogen legjobban.
Vakok között király a félszemű.

Shadowbull 2011.12.12. 22:47:35

@Alf: nyilvan te nagyon sok ertelmes dolgot feltalaltal mar eletedben.

sb

hullarablo 2011.12.12. 23:03:08

Érdekes, hogy a cikkben nem esik szó a 116i-ről, mint alternatíva. Az a belépő motor, ráadásul olcsóbb 900ezerrel mint a 116d, és 1250 ezerrel a 118d-nél. Ráadásul nem is megy rosszul: 0-100 km/-ra 8,6s végsebesség 210 km/h
Szerintem ezek nem rossz értékek, nekem ennyi pont elég lenne:)

anti76 2011.12.12. 23:26:59

@Harkov: Igen, az egyértelmű, hogy jobb mint egy astra, ez nem is lehet kérdés. Még szerencse. Olyan ez, mintha nem tudnád nyolcadikban a szorzótáblát, bevágják az egyest simán, ellenben ha felmondod az egyszeregyet, nem fognak nyolcadikban ezért adni egy ötöst.

A kismotoros BMW, az tulajdonképp egy átlagautón felüli minőségű, igényes megoldásokat felvonultató (átlag)autó. Mint pl. a folkszvágen. Csak ott éppen a golf GTI saját maga alakította ki magáról az imidzsét, a 116, 118, 316 stb-k... meg a nagymotorosok "tollával ékeskednek", gazdáik meg arcátlanul rakják fel az M-es cuccokat, amit én eleve nem is engednék rendelni még egy 330i -hez se, nemhogy egy 316-hoz.
Most ezzel nem akartalak megbántani, se lenézni a kocsidat, csak ezt gondolom a kismotoros BMW-kről, nem tudok mást mondani. Ez egy (még) sportos imidzsű márka, ennél (sztem) ezt kell nézni. A merci meg egy kényelmes luxusautós imidzset épített fel, abból meg a kényelmi extrákból kell hogy átlagosnál több legyen, meg az interiőr árassza az überelhetetlen luxus miliőjét, meg legyen egy kellő dinamikát adó motor, kb. ez nálam a merci.

anti76 2011.12.12. 23:50:48

@Shadowbull: Ezek közül ?
Az A-Klasse az semelyik motorral nem okoz örömet, max annak aki még nem vezetett béemvét, az A3-ból meg kb. az 1,8 TFSI quattro -tól felfelé.

De ha már mindenképpen 7-8 millióért akarsz olyan autót példának citálni, akkor MX-5, MR-2 meg hasonlók.
Lehet nincs meg az a minőség-feeling mint egy A3-ban ülve, de inkább ezket lehet inkább örömmel vezetni.

anti76 2011.12.13. 00:05:02

@Alf: Azért azt is nézd, hogy az autógyártók nem akarnak semmit se fejleszteni, csak éppen azt amire igény van.
Az otto motor gyakorlatilag 20 éve ugyanaz mechanikailag, de ezen miért változtatnának, ha egyszer a vevők részéről nem merült fel különösebb kifogás a belsőégésű motorok ellen, akkor minek milliárdokat ölni egy talán soha meg nem térülő projektbe ?

ellenben a "Kedves Vevő" szeretne minél több új kütyüt, meg 6-8 évente megújuló modellkínálatot, inkább erre költenek.

Ha pl. a "vásárlói preferencia" az lenne általánosan, hogy a régi, forgo-elosztó adagolós szívódízelek gazdaságosabbak, mint egy common-rail, akkor azt gyártanák, ami persze visszalépés műszakilag, de az autógyár nem a világot akarja megváltani, csak pénzt akar keresni.

Kopi3.14 2011.12.13. 00:53:08

@Wolfram:

Állítás1: az állatok a természetben vörös/piros színnel jelzik, hogy mérgezőek, rossz az ízük, ne együk meg. A növények egy része szintén.

Állítás2: egyes növények, pl. cseresznye, meggy, szamóca, málna piros/vörös színnel jelzik, hogy jó ízűek, az állatok egyék meg a termést, a magot tápanyaggal együtt juttassák el távolabbi helyekre.

Kérdés: most akkor megehetem a kis piros traktort?

Kopi3.14 2011.12.13. 00:58:39

@Kopi3.14: Ja, az én szemem érzékeny a zöld-kék vonalra, az irritál. A melegebb árnyalatokkal jobban elvagyok minden téren, kevésbé fárasztanak. Kilátni meg a szélvédőn keresztül ki látok, így az ottani fényeket nem tévesztem össze az autón belüliekkel.

Kopi3.14 2011.12.13. 01:04:31

@Harkov: És kéz autó, esetleg tenyér? :P

Kopi3.14 2011.12.13. 01:08:07

Apropó: bömbi megtanult már zsanért, zárat fejleszteni, vagy még mindig mint a budi ajtót úgy kell bebaszni az ajtajait?

Kopi3.14 2011.12.13. 01:15:11

@Alf: ha gibbon karjaid vannak s a hátsó ablakokat is ki tudod nyitni a vezetőülésből, mindezt biztonságosan menet közben, esetleg a járművedet csak te használod, sosem vezeti más- ne adj isten két számmal kisebb mókuska- akkor valóban teljesen feleslegesek ezek a ketyerék. Egyébként nem. Masszázsfunkció, állítható deréktámasz, 1200km alatt nagyon jó szolgálatot tud tenni.

@Ben Franklin: tudod nem csak a katalógusokba leírt értékeken kell lovagolni, hanem közlekedni is kell néha, s akkor kiderül, bizony nagyon jól jöhet minden ilyen plusz paci, nyomaték. mikor mondjuk emelkedőn kell kielőznöd autópályán egy lassabban haladó másik autót, miközben hátulról már közeleg egy másik, de tempót jobban tartani bíró gép. 120 körül azért már kell a kraft. Lehetőleg nem nyélgázon elérve, ha tartós gépet akar az ember.

@Shadowbull: nekem A3.

anti76 2011.12.13. 01:17:45

@Kopi3.14: :D :D

Még mindig úgy kell bebaszni.
Elvégre férfias autó. :)

Kopi3.14 2011.12.13. 01:30:14

@anti76: És ez is a prémium része?

anti76 2011.12.13. 02:13:12

@Kopi3.14: Engem se érdekelnek ezek az extrák, leagalábbis amiket mostanában csinálnak. Nagy szám, meg komoly műszaki teljesítmény (már amelyik), csak éppen annak nem érzem hiányát.
Klíma, xenon, szervo, 4 e. ablak, meg esetleg ABS, ASR(ha kikapcsolható), amit értékelek, a többi meg csak "talált pénz". Hogy dupla digitklíma vagy sima manuál van benne lesz@rom. Persze ha benne van nem fogom downgrade-elni, akkor király, ha nincs akkor nincs. big deal.
Szokták mondani, hogy az embert a munka tette emberré, mégis az emberiség folyamatosan arra törekedtek, hogy minél kevesebbet kelljen dolgozni, vagy egyáltalán bármit csinálni.
Csak Spártában helóták voltak, a nyugati civilizációban meg robotok és kínaiak.
Mindent az interneten intézünk, rendelünk, vásárlunk, sehova nem kell menni, a kocsi kinyalja a picsánkat, a duplahipermicronanopollenszűrő gondoskodik a steril légtérről, és sorolhatnám.
Amerika a legjólétibb társadalom, érdemes megnézni, milyenek az átlag amerikai nők. Hát nem egy Melrose Place. Van egy kedves hölgyismerősöm, táncosnő, kiházasodott amerikába, ott szokott le a McDonald's-ról a sok hájas spiné látványa miatt.
Szerintem a kényelmi extrák, társadalmunk önimádatát, nárcizmusát reprezentálja, gyakorlatilag mindent megteszünk, hogy semmit ne kelljen csinálnunk.

Meg is van az eredménye. Az allergia népbetegség, amerikában már az alsósoknak is Aszpirint csomagolnak a tízórai mellé, sokan túlsúlyosak, amerikában minden 4. ember, és csak azért, mert képtelenek vagyunk önmérsékletre.
Biztos feltétlen dupla klíma kell ? Mert különben összeveszek az asszonnyal pár fok diferencián? Ha igen, akkor ne a digitklíma mentsen meg a válástól.
Jogos-e a vevők, azaz a mi elvárásunk, hogy minden következő modell több és jobb legyen mint az előző ? Miért a Kedves Vevő munkájának értéke 6-8 évenként annyit nő mint egy tipusnak modelváltáskor ?

Szóval az autógyártás trendjei nem csak az autóbuzikra hatnak, hanem mindenkire, még azokra is akik még életükben nem vezettek. És ebben az autógyártóknak nagyon nagy a felelősége, ami nem annyiban merül ki hogy egy bluemotion nevű sz@rral kiszurják a szemünket. Elvégre, ha a végletekig automatizált termelés arányítva egyre olcsóbban gyárt le, akkor előbb jön el az a pont, amikor már a "nem éri meg" kategóriába kerül. Egy most gyártott hetesből valószinű, nem lesz sok húszéves. Ez nem környezetszennyezés, 10 évente kidobni egy autót? Vagy mikrót PC-t, vagy akármit ?
Többre becsülök egy abból a korból való autót, amikor még a tartósság nagyobb súllyal esett latba mint mostanság. konkrétan '80-as évek vége, '90-es közepe.
párszáz ezerért már válógathatsz a jóképű példányokból, amire rá kell költeni a a vételár felét, és van egy stabil autód.
Az újautó az meg nagyon drága, egy alap-megane 4-5 milliónál van, BMW-kről ne is beszéljünk.

anti76 2011.12.13. 02:14:56

@Kopi3.14: Csak annyira mint az a csodálatos képesség, hogy bármennyi benzint képes benyelni. :DD

Wolfram 2011.12.13. 02:17:58

@Kopi3.14: szerintem ne edd meg. ha marcipánból van, akkor azért, mert szar az íze, ha meg műanyag, vagy fém, akkor meg azért.

egyébként a szilva kék színnel jelez, a körte meg sárgával. meg a banán is. bár az még a görbületével is akarhat valamit mondani...

Wolfram 2011.12.13. 02:29:17

@anti76: ez a növekedésre alapozott gazdasági szerkezet miatt van így. nem csak az autóiparban. ha nincs fogyasztás, nincs növekedés, ha nincs növekedés válság van.
a porsche már a 70-es évek elején egy tanulmányban (talán a mannheimi egyetemmel karöltve?) kimutatta, hogy a hosszú élettartamra (20 év) tervezett autók össztársadalmi szempontból hasznosabbak (langzeitauto projekt IAA 1972).

Kopi3.14 2011.12.13. 02:46:17

@Wolfram: Én ezt tíz évre tudom, nem húszra. A régebbi autók mekkora hányada futott el húsz évet? Mennyi fut el most húsz évet?

A folyamatos termeléssel egyébként nem ez a probléma, hogy váslág, meg mifene. Amióta létezik olyan ember, aki valamit létrehoz nem élelmiszer jellegűt a mindennapi tevékenysége során, s azért csereértékként-hogy közben van-e konverzió valami normaértékre, vagy sem más kérdés- szerzi be az élelmét, azóta kell neki folyamatosan eladni amit termelt. Vagy a szolgáltatását. Ha a kőbalta készítő eladott egy évben tíz baltát a falujában, s a következő évben mind a tíz jó volt, akkor adott évben éhen halt.

A kis szösszenetem látom sikerült felfogni. :S

@anti76: a mostani tartósságról van elképzelésed mit jelent a járműiparban?Mik az élettartamok, hogy képzelik el? Mennyit fut egy mai hetes, meg tizenéve mennyit futott egy akkori? A kényelmi extrákat figyelembe véve tudod mennyinek van releváns biztonsági szerepe is? Spec egy laza tizenórás autóút alatt a kényelmes ülés, masszázzsal rengeteget lendít a koncentráción. A klíma a fáradékonyságot befolyásolja, s a hőérzetet, ami szintén a koncentrációt érintő paraméter. A zónás megoldásnak ezért lehet szerepe, amennyiben nem volt még balszerencséd egyzónásban rohadni a jobb oldalon, mert a sofőr pont nem kapta meg a napot oly mértékben, mint te, s neki kevésbé kellett a klíma akkor valóban nem kell megérteni a lényegét. A digitklíma egy nagy előnye tud lenni, hogy hamarabb reagál a levegő minőségének változására, mint az ember képes. Jártam már úgy, fullra bepárásodott az ablak egy kényszerű ajtónyitástól, s mire rájöttem mi van, a klíma már reagált, s a megfelelő helyekre nyomatta a levegőt, megfelelő intenzitással, hőfokkal. Majd mikor minden ok lett megint akkor visszavette.

A modern autók igen jelentős hányada újrahasznosítható, ami kevesebb energiát igényel, mint tisztán nyersanyagból elkészíteni az adott elemet- pl adott acélötvözetet könnyebb, olcsóbb korábbi ilyen ötvözetek hulladékjaiból elkészíteni, mint a nulláról nekiindulva.
Szerinted egy mai, átlagosan 3mm-es lemezekből készített ülés mennyi ideig bírja ki, a korábbi ehhez mérten picsafüstökkel szemben a normál használatot?

anti76 2011.12.13. 03:41:01

@Kopi3.14: ó, hát én nem azt mondtam, hogy egy mai autó fődarabjai ne lennének tartósak, vagy hogy a majdan 20 éves F10es (vagy 7er) motorja, alváza, szerkezeti integritása alulmarad egy 20 éve gyártottal szemben. Csak éppen a sok bizgentyű, meg segéd elektronikák, Bus-master kártyák, meg hasonlók miatt vállalhatatlan lesz a karbantartásuk. Az AluSil-motornak nem lesz semmi baja. csak éppen a 20 éves hetes utolsó 5 évében nem lesz olyan állapot, hogy ne lenne vmilyen aktuális hiba.
Az extrákról meg annyit, hogy minden extra végső soron érvelhető, akár elfogadható érvekkel is. De ez nem jelenti azt, hogy szükségszerű is egyben.
Mielőtt ilyen mindennapi dolog lett a kamerás mobil, nem is lehet nélküle eladni a telefont. Mert, ugye számtalan érvet lehet felhozni hasznossága mellett, ezekkel mindenki egyet ért -én is- pedig előtte nem mászkáltunk a pajtás fényképezőgéppel a nyakunkban, mégcsak kezünk ügyében se volt. Egy tipikus "találmány" ami megtalálta a maga alkalmazásait. Előbb volt a megoldás, aztán az igény.
Az meg hogy egy ülés megmaszíroz, attól még simán bealszol, de ha másra nem is jó, arra mindenképp, hogy hamis biztonságérzeted legyen. A Head-Up-Display-től kezdve, a pre-safe izéken át, a parkoló rendszerekig mind-mind az illúziót erősítik, hogy még bőven határon belül vagy, még jóval több is belefér. Mert "ezekbe a modernekbe'" már nem lehet érezni a sebességet. Aha. Mintha a 250ről lesatuzott guminak nem lenne kurvára mindegy mit érzek.

Az hogy újrahasznosítható, az mit is jelent ? mit csinálnak pl. a beltérrel? az elektronikai hulladékkal? Mert oké, a vasat, aluminiumot beolvasztják meg esetleg a műanyagok egy részét ledarálják, már amelyiket lehet, az üvegszálas műanyagokat elég nehéz is, meg elvileg nem is lehet újrafelhasználni, mert a műanyagban lévő üvegszálak daráláskor törnek, rövidebbek lesznek, már nem lesz meg az a merevsége mint eredetileg. Arról nem beszélve, hogy nem rakhatsz egybe pl. ABS-t, meg PA-66-ot, teljesen más a kettő. Már az is szívás tud lenni fröccstechnológiában, ha két különböző propilént öntesz egybe. Ha hozzáöntesz a saját darálékából, már akkor is módosítani kell a fröccsölésen.
A tartósságra meg példának a BMW M30-as motorját tudom hozni.
'60-as években tervezték, az Alpina meg 360 lóerőt hozott ki a gyárilag 211 lovas M30b35-ből.
Még régebbi Saabokról halottam hasonló léptékű teljesítményfokozást, ami elfogadható mértékig csökkentette az élettartamát.
És itt nem arról van szó, hogy egy most tervezett motorban van-e +70% plussz amit most hoznak ki belőle, hanem egy már akkor is 20 éves konstrukciójú motorra raktak két turbo-t.
Nem hiszem hogy ma sok ilyen motor születne.
Abból meg ovatosan kell következtetést levonni, hogy mennyi % öreg meg újabb kocsi van az utakon.
A sajtó, a reklámok, a finanszírozók, a márkaszervizek, a gyárak az alkatrész árpolitikával, a hatóságok a "törvényeikkel" mind mind arra presszionálják az embert hogy vegyen egy másikat, lehetőleg újat, de ha azt nem akkor hitelest, legalább a pénzügyi szektor eredményét növelje a kocsivásárlás. Mert ez a fogyasztói társadalom. Ez a jó mindenkinek. Minden évben 10% al többet. eladni. Meg gyártani.

kristály 2011.12.13. 06:04:32

Most vagy én vagyok megvakulva,vagy ez az autó nem hátsókerék hajtásos

Shadowbull 2011.12.13. 07:42:11

@anti76: "Az otto motor gyakorlatilag 20 éve ugyanaz mechanikailag"

Hat nem egeszen. Egyreszt olyan anyagok, feluletkezelesi es gyartasi technologiak terjedtek el, amik korabban nemigen voltak szeles korben hozzaferhetoek, vagy nem is leteztek, masreszt eleg sok minden tortent az uzemanyagellatas es a vezerles teren, gondolj a kozvetlen befecskendezesre, inhomogen keverekkepzesre, es a szelepvezerlesekre.

"ha egyszer a vevők részéről nem merült fel különösebb kifogás a belsőégésű motorok ellen, akkor minek milliárdokat ölni egy talán soha meg nem térülő projektbe "

Az autogyarak folyamatosan kutatjak a jovo technologiait. A problema az, hogy az autogyar nem egyedul letezik egy legures terben: a tarsadalmi, infrastrukturalis adottsagokat nem tudjak onmaguk megvaltoztatni. Abban a valosagban kell mukodniuk, sot, nyeresegesen mukodniuk, ami korulveszi oket, mindenfele alternativ fantaziavilagokbol nem lehet megelni.

sb

Shadowbull 2011.12.13. 07:45:20

@Kopi3.14: ok, de nem az volt a kerdes, hogy melyik tetszik, hanem melyiket lehet sportosnak titulalni a harom kozul.

Az Audik meg a BMWk hangolasa rendkivuli modon elter. Probald ki: vezess egy Audit, aztan ulj be egy ugyanolyan kategoriaju BMW-be: a BMW annyival kozvetlenebb, agilisebb, "gokartszerubb" hogy egybol feltunik. Amikor atultem egy B6os A4-bol az E90-be, meg zavart is egy kicsit az, amennyivel a BMW sportosabb volt.

sb

Knorbi 2011.12.13. 08:05:26

Persze hogy különbözőek a Merci komfortos a Bmw sportos az Audi meg valahol a kettő közt van.

Knorbi 2011.12.13. 08:09:28

Szerintem azon meg kár vitatkozni hogy melyik műszervilágítás milyen.Nekem pl piros és rohadtul nem zavar de a Vw-kék sem zavar és a Renault fáradt borostyánja sem.
Ez totál emberfüggő.

közösperonos átszállás 2011.12.13. 13:30:18

@Shadowbull: pontosabban melyiket lehet _leginkább_ sportosnak tekinteni a három közül. Nem mindegy, mert így kiesett a "none of the above" mint opció. :-)

Kopi3.14 2011.12.13. 14:13:49

@Shadowbull: Hol mondtam, hogy az ódi tetszik? mert nagyon nem. A kategóriából szerintem egyiket sem kezelhetjük sportosnak, mindegy mit mondunk a debezzegatöbbi vonalat tekintve. Mert a sportosság elvileg nem viszonyítás kérdése, hanem egy független jellemző. A kategória meg jellemzően nem azt igényli, így senki nem is sportos gépekkel mozog a pályán benne. (Attól, mert belebaszunk egy tankmotort még nem lesz sportos csak erős, meg gyors).

@anti76: igen, nem lehet ész nélkül újrahasznosítani, de nem is mondtam ilyet. Üvegszálas műanyagot ha ledarálod, az üveget szeparálhatod, s újraöntheted, vagy mehet rövid szálas műanyagba, esetleg kicsit még dolgozva rajta üveggömbös műanyagba. Pl. F20/F30 belső tükör lábának takaróeleme PA6+xxGF+yyGL Pontos értékeket nem tudom, asszem 10 és 20 de melyik melyik már nem emlékszem. Az elektronikai hulladékok is szeparálhatók, feldolgozhatók.
Mivel nem vagyok motorfejlesztő, ezért nem tudom megítélni mennyit bírna ki egy mai motor, de nem vagyok biztos benne, hogy olyan komoly problémák lehetnének. Ami viszont tuti, az a motor anno pazarló volt. Pont azért, mert ennyire sokat kibírt mellé. Feleslegesen volt benne annyi anyag.

Shadowbull 2011.12.13. 14:21:09

@Kopi3.14: "Mert a sportosság elvileg nem viszonyítás kérdése, hanem egy független jellemző"

Nem ertek egyet, szerintem a "sportossag" eg olyan fogalom, amit tobb tulajdonsag is leirhat.

Igy lehet ertelmezni azt, hogy az egyik auto sportosabb-e a masiknal.

sb

PSD 2011.12.13. 14:35:36

Igen, a bimmer az érzelmekről szól. Csak egy a bökkenő, kifejezetten utálok hányni. :) De ezek szerint a propellerbuzik szeretnek. LOL! :)

Jó ez a cucc, nem megy, sokat fogyaszt/szennyez, kívül/belül okádék, szokás szerint legendásan elavult, DE cserébe pofátlanul drága. Egyértelműen agyatlan propellerbuzik számára készült turmix. LOL! :)

hullarablo 2011.12.13. 14:47:48

@PSD: Orvos látott már:) lehet érdemes lenne meglátogatnod.

Harkov 2011.12.13. 14:52:34

@anti76:
Nem gond ha lenézed már megszoktam..:-)Egyébként nagy részt egyet értek.De szerintem a kismotoros BMW-nek is van létjogosultságuk.
Nekem nem az számít hány másodperc alatt gyorsul százra és tudok-e driftelni vele a körforgalomba.(egyébként Touring:-))
Nem tartom magam BMW buzinak de valahogy megfogott a márka.Az összkép nagyon ott van akár E21ről akár az új egyesről beszélünk.

anti76 2011.12.13. 15:16:42

@Shadowbull: MECHANIKAILAG.
nem véletlenül volt ott ez a szó is. a vezérlés, meg a keverékképzés fejlődése az, ami miatt egy mai belsőégésűnek jobb a hatásfoka, mint a 20 évvel ezelőttinek.
Milyen felületkezelésre meg anyagokra gondolsz ?
Nitridálásra ? Szinterelésre? Cementálásra? Vagy milyen ötvözetet "találtak fel" az elmúlt 20 évben ? Mert amikről általában lehet hallani, mint gépgyártásban használatos alapanyag az benne van a 78-as anyagismeret könyvemben, amit egy mérnök ismerősömtől kaptam. Ami meg ennél is újabb az meg a '88-as könyvekben van... :)
A motor főbb alkatrészei is változatlanok lényegében.
Van egy '94-es kiadású Gépjárműszerkezetek c. könyvem,
gyakorlatilag mindenről írnak ami előfordul kocsikban.
Kettős tömegű lendkerék, változó szelepvezérlés, kiegyensúlyozó tengely, motronic, hengerenkénti gyújtótrafó és még sorolhatnám. Ezek mind benne vannak ebben a könyvben.
Amire esetleg gondolhatsz, az a ritka fémekből készült ötvözetek, pl. titán, vagy platina, főleg elektronikában, de ez meg csalóka, egész egyszerűen azért, mert akkoriban ért véget a hidegháború, és a két Nagytestvér hadi ipara lekötötte a forrásokat.
pl. az SR-71 sok Titánt tartalmazott, a CIA-nek fantomcégeket kellett létrehozni hogy hozzájussanak -a Szovjetunióból. Amikor ez az egész végetért, hirtelen hatalmas mennyiségű forrásnak nem volt hirtelen gazdája, kelet-európában hirtelen lett pár tízmillió nigger (igen ezek volnánk mi), Ázsiában meg több milliárd rabszolga állt rendelkezésre hirtelen.
Persze hogy fejlődött a gyártástechnológia. És fejlődik még tovább. ezért lett a gyártás hihetetlenül olcsó, mert automata sorok, meg robotok vannak, ami meg embert igényel arra ott a kínai. A javítás meg k.rva drága lett, mert az mindig embert kíván, ráadásul szakembert. Jürgen pedig nem 100euro-ért, hanem 2000 euróért dolgozik csak. Most akkor mit csináljon a német polgár ? Megjavítassa egy német szakemberrel, vagy dobja el, ami elromlott, és vegyen egy újat a bőséggel termelő gyártósorról ?
Amúgy meg nem azt mondtam, nincs technikai fejlődés, csak azt, a belsőégésű motorok MECHANIKAILAG nem fejlődtek szignifikánsan.

Kopi3.14 2011.12.13. 15:33:14

@Shadowbull: Viszont tudod értelmezni önmagában is egy járműnél, hogy sportos-e, avagy sem, így pedig nem lehet relatív jellemző. Amikor meg összeveted akkor az abszolút skálán saját maga által felállított értékeket veted össze. Ha nem lehetne ezt megtenni, akkor a sportosság valahogy úgy nézne ki, hogy hat Swift vagy egyszázad Caterham.

@anti76: hm. pár atomrétegnyi szinten plazmaként felvitt más fém, amit a VW csoport egyes motorjainál használt. Piezokristályos befecskendezők.
nem tudom, valahogy anno nem találkoztam a kétezres évek elején olyan acéllal, amelyik 2GPA szakítószilárdsággal rendelkezik minimum, meg mellé szakadási nyúlása 28%. Húsz éve a rezonanciafeltöltés, hullámcsőfeltöltés, ezek kombinációja még nem volt oly gyakori, mint manapság, talán éppen megjelent. A Honda kovácsolva-öntött ( nem tudom pontosan miképpen készül, de se nem olvadék, se nem szilárd az alapanyaga) blokkja szintén kevesebb, mint húsz éve jelent meg. Direkt befi benzinmotoroknál szintén kevesebb ideje van. Szegénykeverékes üzemmódok?
Mechanikai fejlődés: növekvő égési csúcsnyomáshoz muszáj mechanikailag fejlődnie az alkatrészeknek is a motoron belül, vagy formára, vagy anyagra. Ne légy oly vak, hogy a kettő közül csak az egyikre gondolsz- anyag- a másikat meg leszarod! Mechanikailag komoly fejlődésen ment keresztül a főtengely csapágyazása, kenése is, a növekvő teljesítmény, de növekedni nem tudó geometria miatt.

Kopi3.14 2011.12.13. 15:35:19

@Harkov: A Polo hátsó lámpák is benne vannak az összképben? :D

Shadowbull 2011.12.13. 15:40:45

@anti76: "Milyen felületkezelésre meg anyagokra gondolsz ?"

Mondok ket peldat: lezerhonolas, LDS-bevonatolas.

Errol a kettorol nemigen olvasol a regi konyveidben. De ezen kivul nyilvanvaloan tucatnyi uj dolog van hasznalatban, ami az elmult 10-15 ev kutatasi eredmenyein alapszik.

"Mert amikről általában lehet hallani, mint gépgyártásban használatos alapanyag az benne van a 78-as anyagismeret könyvemben, amit egy mérnök ismerősömtől kaptam. Ami meg ennél is újabb az meg a '88-as könyvekben van..."

ez igy ahogy van nem igaz. Egyreszt maga a metallografia is fejlodik, uj otvozeteket hoznak letre, masreszt egy dolog az hogy elvben ismerunk valamit, mas dolog pedig azt a gyakorlatban, szeriagyartasban is felhasznalni.

"Van egy '94-es kiadású Gépjárműszerkezetek c. könyvem,
gyakorlatilag mindenről írnak ami előfordul kocsikban."

Tenyleg? Nezd mar meg, ir-e valamit a 2000 baros CR-rendszerekrol, piezo-injektorokrol, inhomogen keverekkepzesrol, koromszurokrol, SCR-katalizatorokrol...
De erre is ervenyes: az elvet felallitani az egyszerubb. Megvalositani, na az a bonyolult.

"mert automata sorok, meg robotok vannak, ami meg embert igényel arra ott a kínai. "

ebben is tevedni meltoztatol. Teljesen automatizalt gyartosorokat nem lehet mindenhova felallitani. Az (auto)osszeszerelest peldaul csak nagyon rossz hatasfokkal lehet automatizalni, (nehany reszfolyamatot kiveve). Es nem mindent gyartanak Kinaban. Az Europaban epitett autok nagy reszebe Europaban gyartjak az alkatreszt is.

A gepeszeti fejlodes tart mar tobbszaz eve. Mar jopar evtizede az anyagtudomanyi korlatokat feszegeti, eppen ezert lassu es korulmenyes, es sokkal kevesbe latvanyos.

Kivulrol talan nem is latszik, de az attol meg ott van. Persze ez nem akadalyozza meg a laikusokat abban, hogy nagyivu kijelenteseket tegyenek.

sb

Harkov 2011.12.13. 17:19:59

@Kopi3.14:
Csak ha a hátulját nézem..:-)

anti76 2011.12.13. 18:53:52

@Shadowbull: Aha. Látom figyelsz.
Ki mondta. hogy mindent lehet automatizálni ??
amit meg nem arra meg ott a kínai... nem ragadtad ki véletlenül kontextusából ? Mintha ebben a gondolatmenetben Ázsiáról meg Kelet-európárol is szó volt nem? Akkor ? kötözködsz ? töklényegtelen, hogy hol gyártanak emberrel, vagy hogy kocsiról vagy másról van szó.
Mivel a CR-dízelek 98-ban jöttek be, evidens, hogy nem lehet benne egy 94-es könyvben. gondoltam Neked is az. de nem baj, legközelebb minden nyilvánvaló apróságot taglalok legalább 5 sorban, jó ?
A koromszűrő, meg a katalizátor mióta a motor része hm??
Mert ezen konkrét állításomon rugózól egy ideje. Nem zavar, csak éppen leszel szives a tárgynál maradni. Miben más ma egy vezérműtengely mint 20 éve ? Vagy egy főtengely ? Kovácsolt főtengely meg dugó, meg full-alublokk 20 éve is volt csak nem átlagautókban, mintahogy ma se.
Egy szívómotorból kb. 100LE/litert hoznak ki utcai verziónak, sőt pl. a honda S2000 120at. de egy 206RC is 90LE/litert az utolsó szivómotoros M5 se tud ettől többet. Ja, hogy azt lézerhónolták ?
amúgymeg vettem egy mostani kiadású "anyagok az autógyártásban" c. könyvet, műanyagok területén volt benne sok új, de a fémek, ötvözetek tekintetében szinte semmi. az már rég meg van oldva, hogy a motor szerkezetileg megbírjon ezer lóerőt. Amikor bemutatnak egy új fejlesztésű motort, nem a forgattyú mechanizmusával, meg a vezérműlánccal, vagy a dugattyúval foglalkoznak, hanem az inhomogén töltéssel, meg twin porttal meg azokkal amikkel példálózni méltóztatol.
A dugattyúról vagy hasonló motoralkatrészekről csak akkor esik szó, ha valami érdekesség van pl. amikor a dugattyúrúd szemet amikor elkezdték törni, a jobb illeszkedés miatt. Vagy pl. amikor 4-5mm es szelepszárakkal találkozott az eddig 6-8 mmes átmérőhöz szokott kedves autósujságíró kollega.
És ez megváltoztatta a motor mechanikai koncepcióját?
(na most, a félreértések elkerülése végett, nálam az számít motornak, ami az összecsavarozott karter (olajpumpával), forgattyúház/blokk és hengerfej által ábrázolódó test belsejében van. tehát BELÜL! Nem, a koromszűrő nem tartozik ide. Meg a turbo se.)

Szóval ahelyett hogy elbeszélnél mellettem volnál szives felhomályosítani, hogy milyen szignifikáns különbség van egy mai meg egy "modern" motor között ?
Ja, és örülnék, ha nem ismét gyártástechnológiáról, meg a motor VEZÉRLÉSéről értekeznél.

Kopi3.14 2011.12.13. 19:02:42

@anti76: szerintem kicsit arcból adj lejjebb, olvasd el mit írtál, gondold végig a motornak mik szükséges részei- igen, a kipufogó is az- aztán fuss neki még egyszer a saját állításodnak! A kurva nagy könyveddel együtt.

Attól, mert nem verik nagy dobra, bizony minden egyes alkatrészen dolgozni kell, hogy a motor belső veszteségeit csökkenteni tudják. Csak az marketing oldalról nem eladható, hogy a dugattyú formáján a bordák helyzetének, méretének optimalizálásával sikerült nyerni pár %-ot, ha ránézésre semmi eltérést nem lát a hozzá csak szavakban értő hülyegyerek.

anti76 2011.12.13. 19:19:15

@Kopi3.14: Látom te se figyelsz.
ha egy irományban a "nincs" meg a "fejlődés" együtt szerepel, pláne egy autós fórumon, akkor az vörös posztó némelyek szemében.
Kár, inkább figyelmesen olvasnál helyette.
akkor nem raknád föl ugyanazt a lemezt, mint Shadowbull.
Az injektor az az erőforrás keverékképzési rendszeréhez tartozik, nem a motorhoz. ez miért nyilvánvaló egy karburátornál, de miért nem az egy injektornál.
Közvetlen befecskendezés meg már nagyon régóta van, pl. a II.vh.-ban ilyen mechanikus befecskendezője volt a Me-109nek is, meg azt hiszem ,a silver arrownak is.
már régebben is léteztek 1000-1500 bar-t tudó dízel befecskendezők, lásd P-szivattyú. A piezo-injektor is csak az őt meghajtani tudó vezérlésre várt, mint megannyi más is az autókban.
Ja és melyik ez az acél konkrétan ?

Kopi3.14 2011.12.13. 19:40:01

@anti76: B-meg, egy motort nem fogsz tudni megmoccantani, ha nem vezeted oda a levegőt, az égéstermékeket el, hűtő és kenőanyagot oda valamint el, ezek mind a motorhoz tartozó elemek. A jelek szerint nagyon nem vagy képben azt tekintve, hogy mitől működőképes egy motor, s mitől nem, neked motornak csak az számít, hogy blokk, hengerfej, főtengely, hajtórúd, dugó. Pedig nagyon nem, bár ehhez illene kicsit gondolkodni is.

Ha ennyire okos vagy és értesz hozzá, szerintem a csoda könyveidben megtalálod eme anyagot is, vagyis teljesen felesleges leírnom. Ha nem lesz meg, majd megadom- bár legkorábban péntek este, mert akkor keveredek be munkahelyre a katalógus meg ott elérhető.

anti76 2011.12.13. 19:40:17

@Kopi3.14: már miért kéne végiggondolnom, mik a motor szükséges részei ? ki a f@sz beszélt itt arról ??

itt kezdődött ez az egész (rög)eszmecsere:

@anti76: "Az otto motor gyakorlatilag 20 éve ugyanaz mechanikailag"

Hat nem egeszen. Egyreszt olyan anyagok, feluletkezelesi es gyartasi technologiak terjedtek el, amik korabban nemigen voltak szeles korben hozzaferhetoek, vagy nem is leteztek, masreszt eleg sok minden tortent az uzemanyagellatas es a vezerles teren, gondolj a kozvetlen befecskendezesre, inhomogen keverekkepzesre, es a szelepvezerlesekre.

Látod ? szelepvezérlésről meg gyártástechnológiáról kezd el beszélni. Meg Te is.
Én szálljak le a magaslóról ?? mert te értesz hozzá ? ja tudom, te is autóipari mérnök vagy...
És végezetül aki belemagyarázza a másik 7 szavas mondatába, hogy Őszerinte mit akart mondani, és még ráadásul le se szarjátok amit Nektek írok, hanem kötitek az ebet a karóhoz, hogy én bizony a gyártástechnológiára gondoltam. Most vagy szándékosan csinálod -akkor paraszt vagy- ha meg szövegértési nehézséged van- akkor meg hülyegyerek.

Ilyen stílusban én is irogathatok, ha szted ettől lesz vki autótechnikában járatos, akkor tudod mit? nem is akarok annak tünni.

Páá, kellemes f@szkodást !

anti76 2011.12.13. 19:49:03

@Kopi3.14: jajj, ne csináld már. ilyen még nerm volt, hogy ezen kell lovagolni mi a motor.
Tudod mit ? akkor vegyük bele az akksit, generátort, vízpumpát, üzemanyagtankot is jó ? Elvégre ezek is kellenek a motor működéséhez. de ezt ki a franc vitatta ? egyáltalán ezeket a szavakat csak azért írtam le, mert Ti belemagyaráztátok.
Ha ezekről akartam volna beszélni akkor ezt írom. Nem azt hogy :"motor"
A Te rendkívűl magas, szaktudásodat nem (csoda)könyvekből szerezted? Ja, nem? Szavakból tanultál? aha. Értem.

Shadowbull 2011.12.13. 21:41:23

@anti76: "ja tudom, te is autóipari mérnök vagy..."

Igen, szerencsetlensegedre o is az. Legfeljebb o nem olyan nyajas es turelmes a hulyekkel mint en.

sb

Shadowbull 2011.12.13. 22:16:25

@anti76: Figyelj, tenyleg minden banto szandek nelkul mondom, de komolyan lovesed sincs az egesz temarol. Ertem en hogy mit akarsz mondani, valami olyasmit, hogy az alapveto mukodesi elv, minthogy forgattyus mechanizmus van meg belso eges, az nem valtozott. Ez igaz, de akkor azt nem ertem, miert kell 20 evre korlatoznod.

A legalapvetobb mukodesi elv valoban nem, vagy csak csekely mertekben valtoztak.

De a fejlesztes, a fejlodes az nem a mukodesi elvrol szol.

A komplett temarol csak nagyon korlatozott ismereteid vannak, es azoknak a nagy resze is hibas.

Ennek fenyeben kicsit tulzott onbizalomnak tunik ilyen habitussal errol nyilvanosan vitazni.

sb

anti76 2011.12.14. 01:09:03

@Shadowbull: Ééértem. De ti minden kétséget kizárólag bizonyítottátok autó-mérnöki mivoltotokat. Mivel is ? az hülyeség, az nem úgy van, lövésed sincs, meg már vannak új ötvözetek.
csupa ilyen megfoghatatlan Joly- kijelentés. De amikor rákérdeztem a konkrét acélra, vagy hogy mondj már egy olyan dolgot a motorban pl. vezérműtengely anyaga, vagy hengerfej anyaga miben más egy 10 évvel ezelőttitől azt bezzeg elengeditek a fületek mellett.
de azt merészeltem írni hogy a motorok... stb. mégegyer már nem írom le, egyből kiaakadtatok.
"Fúú, látod ezt autómérnök kolléga ?! -egy laikus hülyegyerek mit merészelt mondani ? -hagyjuk ezt ?"

a korrekt az lett volna ha azt mondod, hogy hülye vagy, mert pl. a kipufogószelep nem mangánacél, és a szár nem vmi szilicium-acélból készül, hanem egy anyagból, nem kell dörzshegeszteni és ráadásul ez olyan szuper hővezetésű, mint egy nátriumtöltésű, vagy pl. újabban már nincs vezérmű, meg szeleprugó, meg vezérműtengely, helyette szervo vagy hidraulika meg egy komputer ami vezérli. Jó ezek légbőlkapottak, csak példaként mondtam. Ha ilyeneket mondtál volna, még a hülyegyereket is aláírom.
De az ilyen atyáskodó, leereszkedő, lesajnálóan vállonveregető, semmi konkrét ellenpéldát mondó szövegben még a laikus is erős.

Mert ugye tudnál mondani konkrét példát nem? Ja, nem ereszkedsz le idáig ? Vagy ez valami önbizalomnövelő önismereti tréning ? Ide irogatsz -másnak is ilyen leereszkedő, konkrétumot nem-mondó kommenteket- és megnyugtatod magad, hogy még mindig többet értesz hozzá, mint egy nem autóipari mérnök ? Szomorú.

Nem kedves shadowbull, nem. Nem és nem. Az a mondat, hogy: "Az otto motor gyakorlatilag 20 éve ugyanaz mechanikailag" ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az otto motor gyakorlatilag 20 éve ugyanaz mechanikailag. Ki beszélt itt működési elvről ? pláne gyártástechnológiáról ? és ha már itt tartunk... A mérnöki tevékenység megkíván egyfajta precízítást, szabatosságot nem? Akkor, ha már ezt a konkrét mondatod kiragadod, akkor olvasd is el, meg értelmezd is. az otto motor kapcsán minek emlegeted a részecskeszűrőt, meg a CR-dízeleket ? Ja, te sietve lecsaptál egy "magaslabdát" hogy egy '94-es könyvben nincs benne az ami '98 ban jött be. Gratula.
Nem csoda, hogy nem értetted a 20 évet. Ha működési elvről lenne szó nem is lenne értelme. de aki itt működési elvről beszél az te vagy.
A legrégebbi motor amit szereltem, az '82es(?) fiesta, lökőrudas, himbás szürkeöntvény (vagy hasonló) hengerfejjel, a következő egy '87es corsa amiben már felül a vez. tengely, van hidrotőke, a dugattyúban fémbetétek a hőtágulás csapszeg felé terelése végett, aluhengerfej stb. a legifjabb meg egy PuntoII -motor, egy-az egyben ugyanaz, pl. a siklócsapágyak is olyanok voltak, mint a tízegynéhány évvel ezelőtti opel-motorban, fehérfém, ahol meg lekopott, ott meg ugyanolyan sárgás volt, a hordozóréteg, vmi ón-réz cucc, ha igaz.
ami pl. szignifikáns, amit lehet hallani, hogy a BMW a motor váltófelöli oldalára akarja a vezérlést tervezni, meg a lendkerékbe lesz integrálva a generátor, önindító, meg hogy a főtengely nem a hengerek alatt (jó, tudod hogy értem, remélem nem kell definiáltan még két mondatban ragozni) hanem picit eltolva lesz. Ilyenek nem voltak 20 éve, ha majd megvalósul, akkor lesz az ominózus mondat nem helytálló.

tudod nem akarok tudatlanul élni, mond el kérlek, melyik firkálmányomból tünt korlátozottnak az ismeretem ? És mely ismeretem hibás ?
pl. mostanság nem vékonyabb a szelepszár? vagy van széria autó amelyik nagyfordulatszámú benzinesként szembeötlően eltér ettől a 100-120 LE/liter aránytól ? Ezek nem így volnának? akkor hogy?

Kopi3.14 2011.12.14. 02:02:17

@anti76: Motorról beszéltél, ami motor értelemben a sallangokkal együtt értődik a világ minden részén, csak a te hatalmas agyadban nem.
A szaktudásomat sok forrásból szereztem, egy részét könyvekből, egy másikat beszélgetésekből, konzultációkból, harmadik részét mérésekből, kutatásokból, vizsgálatokból, szimulációkból, negyedik részét videókból.
Viszont nem állítok olyat, hogy a tizenéves könyvben minden benne van, azt te teszed. Meg hogy minden ma használatos anyag benne volt már abban is.
Lehet, hogy paraszt vagyok, te simán hülye, csak nem akarod belátni. A stílusomat meg mindig a partnernek megfelelő, felfogható szinthez igazítom, hogy lehessen valahogy megértetni vele amit meg kell.
A gázturbina szerinted mi? Ha megkérdezel egy repgépészt, az mit fog neked mondani? Na, ennyit a szakértelmedről, hozzáértésedről.
Nem kell nekem belemagyaráznom a szövegedbe semmit, egyszerűen egy fantazmagóriáról hadoválsz itt folyamatosan. Így sokat nem lehet veled értelmesen megbeszélni, ha mindenáron ahhoz ragaszkodsz, ami nem a valóság, de azért legyen igazad! Elfutni meg rém egyszerű, beismerés helyett, hogy bizony hülye vagy.

Kopi3.14 2011.12.14. 02:05:57

@anti76: nekem speciel nem szakterületem a motortervezés, így nem tudok neked konkrét példát hozni. Valamennyire követem, de az nem jelenti azt, hogy a legalapjáig ismerem is. Félinfókat meg nem akarok mondani.
Amúgy mondtam neked egy mechanikai fejlődést, amit nemes egyszerűséggel ignoráltál, mert nem fért volna bele a kis világképedbe, hogy sehova nem fejlődött a motor. Szóval ha már bajod van, kezdd magadban a vizsgálódást!

Shadowbull 2011.12.14. 10:28:09

@anti76: ehh.

"csupa ilyen megfoghatatlan Joly- kijelentés. "

Mondtam ketto darab konkret peldat, meghozza olyanokat, amiket magad is le tudsz ellenorizni.
Ha elkezdunk azon vitatkozni, hogy most a AlSi7MgCu0,5 otvozet T6-os hokezelessel hengerfejekben mennyire volt altalanos 20 eve es mennyire ma, mekkora volt 20 eve az atlagos komplexitas es mekkora ma, es mekkor volt 20 eve az altalanos falvastagsag, a megmunkalasi pontossag, a porozitas meg ilyenek, az sajnos nem vezetne sehova, mert az ettol sokkal egyszerubb dolgokhoz sincs lovesed se.

". Ki beszélt itt működési elvről ? pláne gyártástechnológiáról ? "

En beszelek rola, ugyanis a motor gepeszeti megitelesehez kenytelen vagy a mukodesi elvet es a gyartastechnologiat is ertekelni.

"a legifjabb meg egy PuntoII -motor, egy-az egyben ugyanaz, pl. a siklócsapágyak is olyanok voltak, mint a tízegynéhány évvel ezelőtti opel-motorban, fehérfém, ahol meg lekopott, ott meg ugyanolyan sárgás volt, a hordozóréteg, vmi ón-réz cucc, ha igaz."

Aham. Raneztel, es megallapitottad hogy ez bizony ugyanaz. es akkor csodalkozol ha komolytalannak gondolunk.

Amit itt arrol eloadtal, hogy szerinted mi tartozik a motorhoz meg mi nem, az rohejes, kerlek alasan.

sb

anti76 2011.12.14. 18:09:07

@Shadowbull:
Nna, már kezd alakulni, kár, hogy nem világítottad meg, miben is más az általad felhozott ötvözet egy 20 éve készült alu hengerfejtől. Kábé annyiban mint a FireWire az USB-től. Amúgy ezekből a "költői túlzásokból" vontad le, hogy lövésem sincs a témáról ?
Mert ha tévedtem volna szelepszár vagy siklócsapágy ügyben, akkor bizonyára nem mulasztottad volna el az orrom alá dörgölni hogy mekkora arcoskodó laikus vagyok.
Gondolod, ha azzal tisztában vagyok, hogy vékonyabbak a szelpszárak manapság, akkor újat mondasz a falvastagság csökkenésével, meg a megmunkálási pontossággal ?
A kontaktlencsegyárban, ahol technikus vagyok (jaa, csak egy technikus, hallod ezt kopi ?) olyan fröccs-szerszám van, aminek az alumínium insertjeit nem polírozzák, hanem esztergálják, két ilyen eszterga van a világon, legalábbis a mérnök-főnököm elmondása szerint. csak azért mondom, ne gondold, hogy el tudod hitetni velem, hogy csak az autógyárban van "latest technology", senki másnak fingja nem lehet robotról, PLC-ről, meg gyártásról.
"Aham. Raneztel, es megallapitottad hogy ez bizony ugyanaz. es akkor csodalkozol ha komolytalannak gondolunk."

Igen B+, képzeld ránéztem. Meg meg is néztem. Meg meg is mértem. És mivel megnéztem, képzeld észrevettem bizonyos betűket az alkatrészeken. AlSi ? Ez mi lehet ? Csak nem az anyagát jelenti?

Megmértem mikrométerrel, meg indikátor órával a hengerfuratokat, meg a dugókat, mindet 3 helyen, 3szor megimételve, átlagolva. Ugyanakkora hézagok jöttek ki, a régi meg az újabb motoron is, akkor a hőtágulás is hasonló lehet, meg akkor az anyagok is.
Persze simán lehet, hogy mind a hengerpersely, mind a dugattyú anyaga teljesen más, de egymáshoz képest ugyanakkora hőtágulást produkálnak.
De ehhez még hozzátéve, hogy ma egy 1,2-es corsának meg egy 20 évesnek ugyanannyi hűtőviz meg olaj kell, hasonló a termosztátok nyitási hőmérséklete, a max. fordulatszáma, akkor lényegileg ugyanazok a viszonyok is belül.
Az említett puntónak kb. ugyanakkora volt az olajpumpája mint a 87-es 1,2es opelnak, talán kissé a szívó ill. a nyomóág mintha előbbinél kicsit vastagabb lett volna, de azt a nagyobb fordulatszámon leadott teljesítménynek tulajdonítom.
A közúti autók nagyfordulatszámú motorjai max. 7-8 esetleg 9ezret pörögnek, és ilyen motor már akkor is létezett, amit meg lehetett venni.
A fordulatszám növelés legfőbb akadálya a dugattyú középsebessége, a hajtókar kihajlása, meg a szeleprugók rezonanciája, ill. magának a szelepnek a lebegése. de ha megint lövésem sincs, akkor kérlek szólj, és persze ÍRD LE, HOGY AKKOR HOGY VANNAK EZEK A DOLGOK !!
Na, szóval. Ha olyan nagyon más anyagok vannak, mint 20 éve, akkor ilyen, és hasonló dolgokban miért nem tettenérhető az a hatalmas fejlődés ? Miért nem tudja egy mai RS6 vagy M5 vagy bármi übersport gépcsoda mondjuk 12 ezren leadni a max. teljesítményt? Ja, és ne erőlködj, tudom hogy a mostani F10-M5 az feltőltött motor. Mielőtt ezt a mondatot elemeznéd ki.
Ha olyan jó pl. egy mostani hengerfej hővezetése, miért nem kell bele kevesebb hűtővíz? Ráadásul -ahogy rávilágítottál- vékonyabbak a falak, a hűtés jobban is el tudná vonni a hőt.
az meg, hogy mennyire tartós, inkább ne feszegessük.
Lényeg a lényeg, én nem hallottam olyan új dologról, ami a motorban van, ami miatt erősebb lenne, vagy annyival kisebb a belső sulódása, hogy fogyasztásban is szignifikánsan kimutatható.
ami gazdaságosság ügyében volt előrelépés, az a keverék meg a gyújtás sokkal-sokkal pontosabb illesztése a motor pillanatnyi üzemállapotához, amit előbb tulajdonítok egy Motronic-nak karbi helyett, mint a 20 évvel ezelőtti alu-hengerfej cseréjét egy másmilyen aluötvözetre.

u.i: Segítség ! Átb@sztak ! Nem találom a bömbiben a részecskeszűrőt ! szemetek ! pedig nekem aszondták vényóc, közbe meg motor sincs benne. LOL

Kopi3.14 2011.12.14. 18:48:04

@anti76: technikus vagy? Hú, baszd meg, mondd, hol lehet téged körbe hugyozni ekkora tettért?
A csapágyaknál mikroszkóp alatti vizsgálatnál is azonos volt minden? Az, hogy az anyag ugyan az, annak előállítása is rengeteget változhatott minőségre ennyi idő alatt, de ennek felfogásához már nem csak technikusnak, de gondolkodónak is kéne lenni.
A főnököd állítását kapásból elhiszed, másét nem. Miért van ez? Csak nem azért, mert felé nyalni kell, hogy ne legyen több ilyen gond?
nem tudom mennyire kell ilyen, nemrég volt szerencsém egy cégnél dolgozni, ahol fröccsöntés is bekerült a képbe, s nem nagyon tököltek a szerszámokkal köszörüléssel, meg egyéb csemegékkel, kimarták, szikrácsolták, csókolom.
Lemez kivágásánál mekkora százaléka lesz a vágott és a tépett felület egy S550MC anyagnál 8mm vastagság esetén?

A végén megmondod a kurva nagy okosat, mert te nem látsz fejlődést, nincs is. ugye te vagy az a bizonyos egyetlen, mindent látó szem a Gyűrűk urából? Arc legalább akkora van hozzá az biztos.

Van egy javaslatom: ne pofázz bele olyanba amihez nem értesz, ahogy pl. én sem teszem ezt a kontaktlencse gyártással kapcsolatosan.

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2011.12.16. 15:57:39

haha - természetesen Frank Zappa soha NEM adott ki semmilyen Silence című lemezt, se semmi mást, amin csend lett volna.

frankzappa.blog.hu/2010/09/29/a_hivatalos_frank_zappa_diszkografia

anti76 2011.12.16. 20:26:07

@Kopi3.14: jó kis javaslat. Bár eddig az se derült ki, hogy te értesz hozzá.
A főnökömnek meg csak azért hiszek -a nyaláson túlmenőleg- mert ő nem egy nicknév mögött mondja hogy mérnök, amit nektek -jobb hijján- elhiszek.

Az meg, hogy technikus vagyok, azt nem azért írtam, hogy bárki is térdre essen, csak a lekezelő szövegetek végett, már-már azt vártam, mindjárt "felvilágositotok" hogy létezik egy un. tolómérő nevő szerkezet. Szóval csak annyi a lényeg hogy nem -mondjuk- bölcsész v. hasonló vagyok.
Látod, itt van a gond, ahol -igazság szerint- elbeszélünk egymás mellett, hogy ezt a kijentést hogy "a motor gyakorlatilag nem változott semmit se az utóbbi 20 évben mechanikailag" az egy motorszerel(get)ő, korlátozott eszközökkel történt megfigyelése, de pl. egy gépelemek zh.-n ennyi adattal biztos nem írnám le, pl. szakításpróba, pl. a hajtókar anyagából készített hosszú-arányos próbatesttel, meg mikroszkópi vizsgálatok eredményei birtokában állítanék ilyet -egy főiskolán. Nem tudtam, hogy egy blogon is ilyen szinten alá kell támasztani.
Amúgy meg Te is csak annyit írsz, hogy a siklócsapágy -mikroszkópi vizsgálat nélkül- akár VÁLTOZHATOTT is. Persze. Meg lehet tök ugyanaz is.

Te is meg shadowbull is állandóan, szándékoltan összemossátok a gyártástechnológiát, meg a gyártás végén előállított terméket. Miért?
Én egyáltalán nem mondtam, hogy lényegtelen apróság a gyártás maga. Csak éppen ez a felhasználót csak akkor érdekli, ha az általa megvett áru minősége lényegesen jobb, mint az előző folyamattal gyártott áru esetén.
Pl. az AK-47 és az AK-63 esetén annyi a különbség, hogy '47-ben még forgácsolással, egy nagyobb tömbből alakították ki a fegyver tokját, '63-tól meg préseléssel. attól eltekintve, hogy lényegesen hatékonyabb lett a gyártás, attól még a két fegyver paraméterei, ami egy "felhasználót" érdekel (csőtorkolati energia, tűzgyorsaság, pásztázott lőtáv, stb) nem változnak.

Azt pl. simán eltudom képzelni, hogy 20 éve, ezer motorból 10 selejt volt, ma meg mondjuk tízezerből egyet ha selejteznek. Nem tudom így van-e, de ezt simán el tudom képzelni.
Mégis, a vevő szempontjából tökéletesen mindegy hogy a kocsijában lévő motor milyen % aránnyal megy át a minőségi vizsgálatokon, csak az hogy amit ő megvett, az átment, nem selejtes.
A gyártástechnológia magának a gyárnak fontos, és csak áttételesen, közvetetten a vevőnek.
Egyszer olvastam egy cikket a bugattiról, hogy ő csinált előszőr olyan motort, aminek belső alkatrészeinek illesztése századmilliméter nagyságrendű volt, emiatt 4000-es fordulatot is el tudtak érni, az akkor szokásos 2-2500 helyett. Nna ez már valami. Itt kérem szépen szignifikáns különbség van, és nem egy kurva mikroszkóp alatt, hanem evidens laikus számára is kézenfekvő a változás.
Tudsz ilyet mondani az utóbbi 20 évből? Igen?

Kopi3.14 2011.12.16. 21:07:48

@anti76:
Akkor csak neked eddigi munkahelyeim sora, mindegyik ugyanazon munkaadónak köszönhetően:
Draexelmaier, Valeo, Johnson Controls, Cascade, WET, MAGNA, C. Rob. Hammerstein.

Mindenhol konstruktőri munkám volt, gyártásig.

Az, hogy neked az, ami példát már írtam neked motornak mechanikailag jobbnak nem elég, az a saját egyéni hülyeséged, ha gondolkodnál, akkor tudnád az is fejlődés.
Hogy neked a gyártástechnológiai fejlődés nem mechanikai fejlődés, az a saját sötétséged minősíti. Fejlődő gyártástechnológiával a másképp nem kinéző alkatrészek mechanikailag hatalmasat lépnek előre, mert adott terhelést tovább bírnak, nagyobb terhelést bírnak azonos ideig. Ez mind mechanikailag jelentős lépés. De ezt már írtam, csak a hatalmas agyadig nem jutott el.

Mondom én, hogy ne szólj bele olyanba, amihez nincs fingod sem!
Te, mesélj már, a kontaktlencsék mi a fészkes fenéért nem fejlődtek az elmúlt harminc évben semmit?

anti76 2011.12.16. 21:10:45

@Shadowbull: "". Ki beszélt itt működési elvről ? pláne gyártástechnológiáról ? "

En beszelek rola, ugyanis a motor gepeszeti megitelesehez kenytelen vagy a mukodesi elvet es a gyartastechnologiat is ertekelni."

Ha beszélsz róla, hát beszélj. de ne úgy hogy a sokat emlegetett mondatomat akarod cáfolni, gyártástechnológiai példákkal. NEM A MONDATRA VÁLASZOLTÁL !
Mondtál kettő példát? Mit is? lézerhónolás meg lds- bevonatolás ?
És ez BENNE VAN A MOTORBAN ?? a lézerhónolást meg se néztem, az megmunkálás -tehát GYÁRTÁSTECHNOLÓGIA- az lds-t guglizni kellett, azt se tudtam eszik vagy isszák, de kb. az első oldalból kiderült, hogy ezt öntésnél használják -tehát GYÁRTÁSTECHNOLÓGIA.
Akkor most mondj kettőt. A motorra is.

anti76 2011.12.16. 21:53:23

@Kopi3.14:
Figyu, a kompetenciádat senki nem firtatja. Csak ti vagytok úgy ezzel, hogy más gondolatmenetét leszoljátok, nem észérvekkel, vagy adatokkal, hogy pl. egy 20 éve általános hajtókar ebből és ebből készült, és young modulusa ennyi és ennyi egy mainak, pedig ennyi és ennyi, hanem félszavakat odavettek, hogy lézerhónólás, meg 2Gpa szakítószilárdságú acél.
Ha normálisan vitatkozol, meg érvelsz, akkor nem is kellett volna az autómérnöki diplomád mögül védekezned, mikor eleve senki nem támadott.

Örülök hogy megkérdezted, így alábbi irományom eklatáns példája lesz, mire utaltam fentebb.

A Ti stilusotokban:
- Hogy mondhatsz ilyet ? elárulnám tévedni méltóztatól, mondanék is két példát: fröccsöntés, meg servo-syringe.
Ebből is látszik egy laikus hülyegyerek nem tudja mi történt az utóbbi 30 évben.
-Ránéztél a lencsére és szerinted ugyanaz? Remélem érted miért gondolunk komolytalannak.

Ahogy meg én válaszolok:
szóval. Régebben a kontaktlencse üvegből volt, és kézzel csiszolták, egy merev valami volt, kényelmetlen a viselése, később metafilcon anyagú lágy ún. hidrogél lencséket forgalmaztak, ezek víztartalma 40-60% is lehetett, egy kocsonyás anyag, jól illeszkedik a szemre, ám alacsony, 20-30% az áteresztő képessége, a cornea nem jut elég oxigénhez, emiatt 12-14 óra után diszkomfort érzést vált ki. A legújabb fejlesztésű lencsék alapanyaga szilikon, konkrét anyaga titkos, hozzánk az anyacég küld két komponenst, a laborban csak összekeverik ill. magát a hidratáló folyadékot állítják itt elő.
Szóval ennek az új szilikon lencsének az oxigénáteresztő képessége 80%-os nagyságrendű, emiatt gyakorlatilag még aludni is lehet benne. Víztartalma nem változott jelentősen.
Maga a gyártástechnológia jóval többet fejlődött, csak éppen nem erre irányult a kérdésed.

Remélem szemléletes példa volt.

Shadowbull 2011.12.17. 22:46:58

@anti76: "És ez BENNE VAN A MOTORBAN ?"

Roviden: igen.

Sajnos nincs semmi kedvem tovabb veled vitazni, mert mindent a szadba kene ragni ketszer, es akkor sem ertened meg.

Felesleges.

sb

anti76 2011.12.18. 02:04:03

@Shadowbull:

Mármint a hónolás ? érdekes, azt hittem, egy motorban konkrét tárgyak, alkatrészek vannak. Jaa, hónolt felületre gondolsz? az benne van.
eleve, a hónolás, mint szófaj, főnévi igenév, ami cselekvést, fogalmakat jelöl, nem tárgyakat. Az a főnév.

Nem magyarázom tovább, mert az már korábbi irományaidból is kiderült, hogy szövegértésben egy ötödikes leiskoláz, neked a rövid kommentek valók, a hosszabakat nem tudod követni láthatólag.

Mivel eddig se montál semmi érdemlegeset, meg érdekeset se, kurvára nagy veszteség fog érni. :)
süti beállítások módosítása