HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • fosdapass: @Rocko-: pláne a mostból visszanézve. A xedos 6 még most is tud tetszeni a vezetőüléséből. Járt ná... (2021.02.20. 21:25) Ha újságíró, hazudik
  • dr. trafik nomac: Kicsit csoldakozom, hogy senkinek nem volt ladaja, de ert hozza. Ladanal alap, hogy telen beraksz ... (2021.01.22. 15:19) Akkor most jó a Lada fűtése vagy nem jó?
  • H_M_CS: Újra elolvastam, minden betűje jólesett. Megvan a harmadik könyv is, ezután az jön. Boldog Karácso... (2020.12.25. 20:46) A zöld Merga titka
  • fosdapass: @Rerealist: 84től voltam kisiskolás, tényleg rém sivár volt a kgst autótömeg. Nálunk minden szoci ... (2020.07.04. 17:31) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Drágábban adni a Mondeónál?!

2012.01.05. 07:10 Tcomment

Címkék: kombi hyundai i40

Hogy ne tűnjek szemétnek, vállalom: aki ötszáznál több VDA-hasábot bepakol egy teljes pótkerékkel rendelkező i40 kombi csomagtartójába, megkapja tőlem sörben az ötszáz liter feletti részt.

Mai cikkünk blogposztja.

133 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr723520895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.01.05. 10:03:00

@ColT: Ebben nagyon tévedsz, hogy nincs ilyen, hogy mást ne mondjak, ugyanazt a három gyerekemet beültettem i30 kombiba és i40 kombiba is, mindkettőt országútra, utazni, és mindkettőben elfértünk. Az i40-ben persze nagyobb a hely, de a három gyerekülés abban is összeér (ami nem baj), és az i30-ban is elfér, és annak is 400 feletti (asszem 420?) a csomija.

És nem kötelező a hyundai sem, hasonlóan működik a mégane, a focus stb, az összes ilyen alsó-közepes kombi pont azt a "már pont elég nagy, de még nem hodály" méretet hozza, amit 15-20 éve a felső-közepes kombik tudtak.

És nem, nem a hyundainak dolgozom, azt például jelzem, hogy a rejtett övcsatok miatt a három ülést bekötni viszont kínszenvedés volt az i40-ben, olyannyira, hogy az i30-ban is jobb volt, de ezt a problémát gyakorlatilag senki sem tudja jól megoldani a három külön üléses nagyegyterűkön és kisbuszokon innen.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.01.05. 10:08:14

Egyébként szerintem rögtön az első kommentben elhangzott az árral kapcsolatban a frankó @Dövan: kár, hogy ez az apróság az egyébként számbuzi cikkírónak nem tűnt fel.

Másik oldalról nézve ez mit sem változtat a tényen, hogy számunkra, forintot költeni igyekvő szerencsétlenek számára ezzel ez az autó nagyjából elérhetetlen lesz, marad a cégautós vonal a hunyadi értékesítőinek.... Kár, mert nekem nagyon tetszett a kocsi és manuálissal is remek, egyetlen hiba, hogy hidegen (vö: tél van) kifejezetten akadt a váltó, konkrétan egyesbe visszatenni mondjuk egy jobbkezes kereszteződésben erőlködést kíván az első 6-8 percben, aztán melegen viszont tökéletes. Gondolom kenőanyagot kéne cserélni...?

Hurri Kán 2012.01.05. 10:32:13

Ebben a kategóriában, ha tényleg a hely a legfontosabb, Superb Kombi...

fogash 2012.01.05. 10:53:05

@ColT: az agyérgörcs pont ott keletkezik, hogy megy előtted egy idióta, (80nal), ami pont elég lehet ahhoz, hogy ne tudd átugrani, de lényegesen lassabban haladj, mint amit a forgalom ritmusa amúgy megengedne. Az ilyenek húzzák az üres úton a 10-20 autós konvojokat. A rendszer meg sajnos olyan, hogy a fékezések egyre nagyobbak a sorban hátrébb, így míg idiótánk 75-85 között vitorlázik, addig a sorban tizedik autó kurva nagyokat fékez és sokszor 40-50re is lelassul.

Aztán borul az agy, és nekiáll 1.4-75 lóval üvegelni a másfél tonnás octáviát és megvan a baj. Vagy szúr egy harmadikat az RS-nek, aztán két előzésben letudja a 10 autós konvojt és gurul tovább 95-100zal az üres úton.

Gondolom te az vagy, aki ilyenkor hőzöng a sorban, hogy "nézd az ámokfutót", esetleg ki is húzod elém a kormányt, nehogy má' nekem jó legyen...

A nagykocsiról meg annyit, hogy a másfél tonnás utánfutót vonszolni sem a 75 lóerő nem elég, sem az Astra-méretű autó (egyszerűen nem vontathat annyit). És ha csak havonta egyszer kell, akkor is egyszerűbb évenát ilyent tartani, mint havonta kölcsönkérni autót is, amivel a kölcsön futót lehet vonszolni.

korszellem 2012.01.05. 11:06:26

Grat a teszthez Tibi,jó írás!Tényleg jó,nem stuff.Csak az a baj,hogy nem látod a fától az erdőt.Jelen esetben ez a fa a tesztautó,ebből ilyen felszereltségben ezzel a motorral,váltóval nem adnak el többet 2-nél -a különbözetet sörben fizetem- ellenben az erdőt képviselő,nagy számban eladott kis benzinessel (1.6 gdi,135 le),és a kisebbik dízellel.Tehát ilyen konfiguráció nem sok lesz,neked adtak csúcsdízelt,amit senki nem fog megvenni.A kis benzinessel érdekes lehet,azt a motort mindenhol dicsérik.Az ára is hasonló a konkurenciához,nem drágább,viszont az a motor többet tud a versenytársaknál.

P12_dCi 2012.01.05. 11:07:31

Várható volt, hogy amint minőségben és designban utolérik a konkurenciát, a ceruza is vastagabban fog majd. Ezzel nincs is semmi baj, az autó szerintem nagyon szép, és bizonyára jó is.

Azért a beltér japánverő szintjét megkérdőjelezném, kétlem, hogy egy új Accordnál jobb lenne. Egyébként ez pont akkor ugrott be, mikor megláttam az óracsoportot. Az Accordé is ilyen rejtett mutatós, kékesfehéres megvilágítású, az óra közepén kijelzős fajta. Eléggé hasonlítanak egymásra, mindkettő vagány.

A legnagyobb bajom nekem az autóval egyébként a motor. Egy ekkora testben ez ma belépőmotor, még 136 lóerővel is maximum a középső variáns lehetne, kéne egy legalább 170-180 lovas csúcsváltozat.

Plumper_ 2012.01.05. 11:11:49

nem vagyok németautó-fan, de 10.000.000 Ft-ért pár éves Mercedest kapsz. Ne nagyot, közepeset vegyél.

b1thum4n 2012.01.05. 11:26:47

Családban van egy Sonata 2.0 Crdi (i40 Európai elődje), full bőr, műfa, és minden ami kell, hát senkinek ne legyen rosszabb autója azt kívánom! Keveset fogyasztó, nagy és eszméletlen kényelmes autó, az i40 pedig sokat fejlődött ehhez képest is.

Ami miatt szerintem a versenytársakkal szemben megéri ezt választani, az a tartósság. (ismerjük a régi mondeó dízelmotorokat, meg a széthulló vw automatákat)

ccvv 2012.01.05. 11:34:11

@fogash: Bocsánat, de nem állom szó nélkül:
Ha valakinek agyérgörcse lesz attól, hogy az úton más 80-nal megy, az azért veszélyes. És az illető nem biztos, hogy 'idióta'.
Lehet, hogy egy 70-80-90 Le-s autóval tényleg kell kicsit várni az előzésre.

Az utóbbi időben sokszor jártam meg a Bp-Pécs távot, 68 Le dízellel. Mindig rövidebb volt 3 óránál háztól házig, pedig nem az Osztyapenkótól mentem a Zsolnay Vilmos utcáig. (Jellemzően 2:45) Ja, bocsánat, tudom, két óra alatt is le lehet érni, 150-180 Km/h-val az M6-on, de szabályosan 2:22 a Google szerint. De én nem szabálytalankodtam, állatkodtam, vagánykodtam. Közlekedtem. A lehető legolcsóbban, kb. 5.7l fogyasztással, matricavásárlás nélkül, oda-vissza összesen háromnegyed órát beáldozva ezért.

Ha viszont valaki tudja, hogy havonta vontatnia kell, vegye a nagyobbat, ha futja rá, persze, naná.

ccvv 2012.01.05. 11:37:42

Bocs. Volt, hogy szabálytalankodtam. 95-tel is mentem néha :)

jujdejo 2012.01.05. 11:45:23

ennyi penzert olyan Smaxot veszek hogy megszolal...

Jamesblond 2012.01.05. 11:45:52

A Forint egyre rosszabb, a koreaiak egyre jobbak, fényévekkel adnak több garit mint bármelyik nagy neves gyártó. A termék bizonyít, az ár emelkedik. Más országokban pl USA már nem az kérdés milyen jel legyen az autón. A megbízhatóság, a praktikusság, a jó ár a fő szempont. Ha a Hyundai megbízhatóbb mint egy másik, akkor nem kell hanyatt vágódni ha drágább is.
Persze 10 millám soha nem lenne autóra...

ccvv 2012.01.05. 12:00:37

@P12_dCi: Á, én csak szegény embereket ismerek, nálunk senkinek nincs annyi pénze autóra :S :P
ecotec!

namivan2 2012.01.05. 12:01:48

magánszemélyként nekem fontos a garancia (Kia Ceed-em van :-)

ha mondjuk egy céges flottában gondolkodnék akkor meg esetleg még fontosabb lenne...

szóval ha kb ugyanannyiért kb ugyanazt a tudást adják akkor még mindig ott van a sokkal hosszabb garancia...

ha jól tudom a Hyundai 5 év km megkötés nélküli garanciát ad... az mondjuk egy évi 60-80 ezer vagy még több km-t futó cégautónál nem mindegy...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2012.01.05. 12:11:02

(Nem olvasva végig a kommenteket)
Azért azt megnézném, hogy egy lízinges / hiteles autót hogyan visznek vissza pl. a 22. napon...
Vagy csak a 30. nap után köttetik a szerzodés?
Vagy hogy?

Mental Militia 2012.01.05. 12:14:50

Hja, ha lenne 10 Makim ingóságokra, vennék egy B6 Passat Variant DSG-t fullosan 3 körül, egy MX-5-öt 1-ért, egy FJR-t 1.6-1.8 körül és még maradna 4 M. Ft-om, ha beütne ez-az, amellett, h elégedett lennék a parkkal.
Ha lenne..

Plumper_ 2012.01.05. 12:17:04

@namivan2: ha 5 év 2 hónap után romlik el benne vmi (mint a szórakoztatóipari termékeknél), ami alaphangon többszázezerbe kerül, mihez kezdesz?
ez minden másik újautóra is igaz.
így aztán nem szívesen vennék 4 év 8 hónapos "még garis" autót, inkább 6 éveset, alapos átvizsgálás után.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.01.05. 12:17:12

Egy astra 1.7td 68LE és 1200kg, fogyasztás 5-6liter.

Ez a batár biztos van 1400kg 136LE és 9liter fogyi.
Oké, hogy 2012 van,de meddig lesz jó ez a motor 136 lóval?

megint 2012.01.05. 12:24:19

"Ez ugyanis szép", ezt nem egészen értem, boldog-boldogtalan újságíró azt írta itt, hogy a fény zavarta őket, most meg kiderül , hogy csak nem volt szép?

dollarka 2012.01.05. 13:10:28

Kedves Papp Tibi!

Inkább írjál lovakról, vagy bugócsigákról de ez a cikk egy sapka szart nem ér. Nem tudtam meg a véleményedet az autóról, hebegsz-hápogsz és belekapsz a dolgokba. Ráadásul akkora blődségeket is írsz, mint ide lacháza. Veri a japánokat minőségben? Te hol élsz ember? Milyen minőségről beszélsz? Beülhetsz bármelyik Hondába, Toyotába, Mazdába, és akkor a prémium szegmensről még nem beszéltünk (Lexus, Infiniti). De tény, hogy nem egy kategória. Nézzük meg majd ezt a kóreai műanyag szart 4 év múlva. Mennyit fog érni a használtpiacon egy némettel-japánnal szemben? Lószart, eladhatatlan lesz. Nézzük majd meg a műszaki állapotát. Hol lesz ez a fos dízel, egy német vagy japán vagy akár megkockáztatom egy hdi-multijet motorhoz képest tartósságban? Annyira kiváló lett az i30-seed páros is, hogy el voltatok ájulva...Aztán jöttek a futómű gondok, meg egy kis ez-egy kis az, lófasz km futás után. Ez még nem minőség, hanem egy szépen kinéző felfújt lufi. Nem több. Persze, hogy ad 5 év garit ilyen árral, belefér a javíttatás is. Ezt fizeti meg a szerencsétlen, aki ezért kiad ennyi pénzt. Pár évesen, amikor elege lett a gagyizásból és be akarja számíttatni egy komoly autóba, akkor jön a baj. Nem fogják beszámítani, ha mégis akkor szarért-hugyért. Eladni lehetetlen. A használtpiac pedig pontosan megmutatja az autó értkét, minőségét. Az sem véletlen, hogy egy VW vagy Toyota drágább használtan, mint egy Ford vagy Opel pl. Nem csak a név és presztizs miatt.

Nem rossz autó, biztos vagyok benne, de akkor érné meg, ha kb a 70%-ába kerülne egy japán-európai autónak. Mert ennyit ér, egy fillérrel se többet.
A FÁK NEM NŐNEK AZ ÉGIG!!!!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.01.05. 13:14:33

@megint: Nem, a frekvencia más. A VW féle se volt csúnya, sőt, igazából nagyon elegáns volt, csak néhány óra alatt kiderült, hogy igencsak zavarja a szemet.

De egyébként a koreaiak sem találták fel a meleg vizet, én ennek is letekertem a fényét este, mert akkor már túl erős volt - ez sárga, vagy piros fényű műszerfallal nem szokott előfordulni...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.01.05. 13:17:56

@dollarka: Engedd meg, hogy őszinte muhahahaha :-)

karlmann 2012.01.05. 13:18:22

Aki szervizeltetett már autót hosszabb távon, az tudja, hogy cégeknél az átlag futásteljesítmény 120-160 ezer km között van. Miért? Mert tovább nem használják az autót, ugyanis ezt követően a kötelező szervizek ára nagyon megemelkedik, mert ugye a futásteljesítmény miatt egyre több alkatrészt kell cserélni. Egy sima olajcsere szűrőkkel, munkadíjjal együtt nem jön ki 50000Ft-ból. Látott már valaki mondjuk egy 300000km-es szerviz számlát?

kultúrpesszimista 2012.01.05. 13:45:28

Szolgálati autónak sem kéne. Koreait soha. Még ezt se.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2012.01.05. 14:12:07

@karlmann:
Szgk-ban nem tudom, de pl. kamionoknál árultam kiterjesztett garanciát és / vagy előre, olcsóbban megfizetett szervízköltséget.

Ezt egy komoly, tapasztalatok alapján megalkotott program a futásteljesítménytől a használati feltételeken át, a felszereltségig minden szempontot figyelembe véve számolta ki, éves bontásban.
Itt az volt a tapasztalat, hogy a sorrend, költség szerint:
2. év
4. év
1. év
3. év.
Fura volt nekem is.

karlmann 2012.01.05. 14:33:07

@kamionmentés:

Igen ebben igazad van, mert dolgoztam olyan cégnél, ahol a munka dandárját teherautók végezték és ott tényleg megérte, ez nem is vitás. De autóknál, különösen a mai modern típusoknál ez nem így van. Csak arra gondolj, hogy egy kamionsofőr eleve sokkal jobban odafigyel a járgányára, mert azzal keresi a kenyerét, szemben egy cégalkalmazottal, aki kapott egy kocsit használatra és úgy és addig nyúzza, ahogy akarja. Nem nagyon tudok olyan céget, ahol rászámlázták volna a falábú területi értékesítőre egy új turbó árát.

Ma egy cég addig tart meg egy autót, amíg a durva költségek nem jönnek. Amikor megy a tender előre megnézik a szervizciklusokat, hogy melyik autónál milyen motornál, miket kell cserélni és ez mennyibe kerül. Ilyenkor senkit nem érdekel, hogy hány évre van gari alapból, mert ha a szervizelés többe kerül, akkor nincs miről beszélni.

Daconick 2012.01.05. 14:35:17

Ha úgy lenne 10 millám, mint ahogy nincs, akkor nem biztos, hogy erre költeném el. Kicsit csalódtam, mert azt vártam, hogy európai stílusú autót adnak majd aláárazva. Ennyiért van fullos Superb is 2.0 crtdi. Annál meg hol kell jobb/nagyobb ebben a kategóriában?
Majd használtan pár év múlva talán. Addigra kiderül úgyis pár dolog róla.

fogash 2012.01.05. 14:44:59

@dollarka: Szia, már vártuk, hogy gyere! :(

@morphine: apróság, de a fénynek nem a frekvenciájáról, hanem a hullámhosszáról szokás beszélni. Amúgy a VW-féle az tényleg olyan, hogy szinte nem látod a széleit, kontrasztját.

@ccvv: Vannak utak, oda vannak sebességkorlátozások. Vannak olyan utak is, ahol nincs forgalom, oda azért megy az ember, hogy kocsikázzon, élvezze a tájat. De ha maga előtt üres utat lát, a tükörbe pillantva viszont 15-20 feltorlódott autót, akkor illene elgondolkozni, vajon mi is okozza ezt?

Segítek: fogyasztási világbajnokok, akik egy deci benzinért meghalnának, az "én sávom az én váram" sofőrök, akik 5 centit nem húzódnának jobbra, hogy a szembe jövő kamionnak ne kelljen megállnia az akadály kikerüléséhez, meg azok, akik 47tel tüttyögnek a lámpáig, majd gázt adva átsuhannak a sárgán, és észre sem veszik, hogy te beleragadtál a pirosba pedig mindketten átmehettetek volna a zöldön, ha 100 méterrel hamarabb ad gázt. :(

Nem a 80nal menés a baj, a forgalom fenntartása és ezáltal balesetveszély okozása a baj.

Amúgy én 3 óra alatt GYŐRBŐL is lejutok Pécsre, (M1-M0-M6, szabályosan), pedig az egy bő százassal több, mint a Bp-Pécs.

encore 2012.01.05. 14:54:15

Engem az érdekelne hogy a Renault 1.6Dci 130le-nél jobb-e ez a motor, ha csak a +6 le-t nézzük?

fogash 2012.01.05. 15:16:38

@encore: nem. Azt kell nézni, hogy a teljesítményGÖRBE meg a nyomatékgörbe mit mutat.

A 130 vs 136LE csak egy adott fordulatszámon (pl 4200rpm) érvényes, padlógáz mellett. A teljesítmény amúgy a nyomaték és a hozzá tartozó fordulatszám szorzata, vagyis azonos fordulaton (mondjuk dízelnek civilizált 2500rpm-en) az a motor lesz több lóerős, amelyiknek nagyobb a nyomatéka azon a fordulaton.

A nyomaték meg (erősen leegyszerűsítve) annál nagyobb, minél nagyobb a robbanás a dugattyú felett, illetve minél hosszabb a lökete. Az égési nyomások (csúcs, ill. közép) növelésének mechanikai korlátja van, amennyit a szerkezet elbír (ezért nincs 10 bar turbonyomás). Ugyanakkora nyomás viszont egy nagyobb felületű dugattyúra nagyobb erőt fejt ki (F=p*A), ami így nagyobb erővel tekeri a főtengelyt ->több nyomaték ->erősebb motor.
Sőt, a hosszú löket miatt a nagyobb erő nagyobb erőkaron (főtengely csapsugara = lökethossz/2) fejti ki a hatását, így ugyanakkora F erő (dugattyún lévő nyomás) a hosszú löketű motorban nagyobb nyomatékot csinál (M=F*a).

Vagyis lehet, hogy katalógusban csak 6 paci a különbség, de a való életben a nagyobb motor MINDEN fordulatszámon erősebb lesz, kevésbé lesz vele kínszenvedés az élet. A jó kérdés inkább az, hogy az 1.6os motor nyomatéka vajon elég-e az adott autóhoz. Egy ekkora dízel jellemzően max 220-240Nm körül csavar, ami egy 2-2,5 literes szívó benzines csúcsnyomatékának felel meg. Szóval egy Astra/Mégane méretű autóba okés, de nagykocsiba szerintem karcsú.

Gerardus A. Lodewijk 2012.01.05. 15:27:28

@fogash: "1.9 CDTi astrával (150LE) jártam stuttgarton túl. Odafelé 150-160 tempomattal 1 tankkal kiértem. [...]"

Így van. Bejártam az elmúlt években Németország valamennyi régi tartományát, és egyetlen olyan autópályára emlékszem, ahol nem csak szabad volt, de valóban lehetett is 180-nal vagy afölött menni legalább 20 km-en át folyamatosan.

@protézisesh: "Szerintem ebben a méretben a Hyundai most ért oda, hogy komoly ember egyáltalán elgondolkozik rajta egy Insignia, Superb, Mondeo, vagy Avensis ellenében."
Igen, de szvsz- ha hihetünk a cikknek - az Insigniát le is hagyta, az Avensisszel és a Mondeóval nagyjából holtversenyben van, a Superbtől még elmarad rendesen. (Ez a teljesen szubjektív véleményem, kár belekötni. Ültem mind a négyben.)

fogash 2012.01.05. 16:09:50

@Gerardus A. Lodewijk: a Csikósék meg pont az insigniát fényezték (azzal voltak domsjöben), úgyhogy affenetudja.

Amire viszont ki akartam lyukadni, az az volt, hogy most kezdi utolérni ezeket a "referencia" modelleket minőségben, presztizsben még fasorban sincs velük, ellenben ezzel az árazással elég bátran nyit, ami nem biztos, hogy jóra vezet. :(

voroseltolodas 2012.01.05. 16:29:27

Gázteleszkópos a motorháztető!
Szomorú,hogy ez mára újra pozitívum.
18-20 éves kocsikban volt már ilyen csinnadratta nélkül.

Hurri Kán 2012.01.05. 16:33:49

@Gerardus A. Lodewijk: @fogash:
Insignia nem rossz autó, csak hátul méretéhez képest baromi szűk, a kombi csomagtartója meg kicsi. Ha valakinél ezek nem fontos dolgok, nem jár vele rosszul.

sutpet 2012.01.05. 16:34:57

@Jamesblond:
Az USÁ-ban ez az autó kb 4 milla és ott egy szinten van a Toyotával.

Csabby 2012.01.05. 16:44:10

Nagyon szép autó, de ennyi pénzért?
Nooormááális???

gsc 2012.01.05. 17:19:41

Megnéztem mert tetszett. Láttam az árát. Elmentem a Fordhoz és vettem 2.0i Mondeot jóval olcsóbban.
Szép, szép a koreai vas, de technológia szinten (pl. a cikkben is kritizált ESP) még mindig csak másodhegedűs. Hiába van tele a tükör hasznos információval, ennyit nem ér.

sutpet 2012.01.05. 18:25:44

@gsc:

Jól tetted, jó választás.
Normális fogyasztás, kiváló vezethetőség és tágas. (2 évig használtam)

plephyl 2012.01.05. 18:31:12

képek alapján már az elejétől fogva tetszett a típus, aztán amikor élőben megláttam, elment a kedvem tőle. magam sem gondoltam volna, hogy így lesz, de élőben egyszerűen nem tetszett a forma. nagyon furcsa arányai vannak a kocsinak, sok helyen túljátszott. ezen kívül pedig túlárazott.

encore 2012.01.05. 19:27:58

encore befejezte a kommentelést és a totalcar olvasását, nézését is mert GÖMBÖLYÖS ZSOLT úgy érzi leszóltam, és számára elég indok hogy FÓRUMOKON SZERZETT MAGOLÁSSAL MEGSZERZETT TUDÁSÚNAK HÍVJON ÚGY GONDOLJA HOGY EZ A HOZZÁSZÓLÁSOM neki:

Hát gondolom hogy ügyes szakemberek vagytok, de én úgy tanultam még valaha az autószerelő suliban hogy a kormány (rendszer) és a fék (rendszer) a legfontosabb hogy kiválóan működjön egy autóban különben elindulni sem szabad!!!!
Eredeti méretezésű csöveket, hollandereket bele!!!!
Itt már nagyon veszélyessé válhat még egy jónak mondható átalakítás is!

-ELEG INDOK SZÁMÁRA HOGY MÉG ÍGY ÉN NICKNÉV MÖGÖTT IS CSAK EGY HOZZÁNEMÉRTŐ OKOSKODÓ VAGYOK, AKI MEGKÉRDŐJELEZI AZ Ő VÉRREL ÉS VEREJTÉKKEL SZERZETT KI TUDJA MILYEN????? SZAKMAI TUDÁSÁT ÉS TAPASZTALATAIT.
Gratulálok nektek, ezentúl megmarad az a fikázó meg ezek csodát tesznek fajta olvasó, a kultúrált szerelő meg elmenekül innét az ilyen hozzászólások , totalcaros visszaböfögök kommentek láttán.
Szerencsére vannak objektív magyar autós oldalak is már nem úgy mint régen.

eko 2012.01.05. 20:26:03

A cikk eleje simán kimaradhatott volna.

mükkemakk 2012.01.05. 21:03:48

Bazári belső, egynyári design, és több mint 10 millió? Nekem nem tetszik, inkább bajlódnék egy franciával, mondjuk C5-tel vagy Lagunával vagy egy 318-as Diesel Bmw-vel, Honda Accorddal, Seat Exeoval, Mazda 6-tal, A4 audival.

A KIA és a Hunyadi kisautónak jó, de igazi autószerető ember saját pénzből nem vesz ilyet. Mondom ezt úgy hogy vezettem egy pár éves Pride-t és nem volt rossz, olyan semmilyen, kis csúfság.

ÁlKormi 2012.01.05. 22:11:03

Korrekt írás, tetszett. Gratulálok!

H_M_CS 2012.01.05. 22:15:00

Az autó lehet,hogy jó,de a cikk enyhén szólva is unalmas,szinte semmitmondó. Most csalódtam egy kicsit,de továbbra is TC olvasó maradok.

kultúrpesszimista 2012.01.05. 22:33:57

@dollarka:

"A használtpiac pedig pontosan megmutatja az autó értkét, minőségét."

Azért ez is akkora baromság, mint ide lacháza. Abszolút nincs így. (Shadowbull írt korábban ilyen idiótaságokat... de neki el lehet nézni, mert ő csak egy kockafejű mérnök, ráadásul németautómániás is, tehát szükségszerűen korlátolt.)

Ant.all 2012.01.05. 22:46:33

Érdekelt, hogy működik a jól csengő visszavásárlási garancia. Megosztom veletek mit olvastam ki az apró betűs részből:

A forgalomba helyezési költségeket nem térítik vissza, azaz modelltől függően 100-150 000 forinttól már búcsúzhat is az illető.

Az autóra rendelt opciók (pl metálfény, alufelni, stb) szintén teljes bukta, ezt sem fizetik vissza.

Azaz csak az adott modell alapárát adják vissza 30 napon belül feltéve hogy tökéletes állapotban adod vissza az autót és 1000 km alatt van a futása. Ha az autót vagy te vagy valaki más megkarcolja mondjuk, akkor a visszavásárlási garancia ugrik. Ha túlléped az 1000km-t (esetemben ez 1 hét alatt meglesz), akkor is ugrott.

Ezek után nem csodálkoztam, hogy fehér autót amin nincs plusz opciót nem tartanak, s ha olyat kérnél akkor hónapokat kell rá várni mire
leszállítják. Azaz olyan helyzetet teremtenek amiben kicsi a valószínűsége, hogy visszaadod az autót.

De náluk legalább van rá lehetőség, ha tényleg mellényúltál, és nem bánod, hogy 3-400 000-ed 1 hónapon belül belül elúszik, akkor visszakapod az alapmodell árát. Ez még minding sokkal jobb mintha 15-20%-kal a piaci ár alatt kellene értékesítened pár hónaposan, mert annyira nem tetszik valami ok miatt.

Merida001 2012.01.05. 23:17:31

@Dövan: És Te melyiket választanád? De őszintén? :)))))))

Merida001 2012.01.05. 23:21:13

@igazi hős:

Tartósságra nem a francia-olasz vonal az ami bizonyított csupán azért.. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.06. 00:20:25

Hát na, 10 milla felett már nem Hunyadit vennék az hótziher.Hanem inkább egy lakást...:D De mindeképpen inkább egy 2-3 éves ötös bömbikét...
Persze van az a pénz, amennyiért okés egy ilyen i40 is, de nem ezért az árért.

ccvv 2012.01.06. 00:23:24

@fogash:
Bocsánat!

Én nem arról írtam, hogy 68 lóval lassan kell menni, hanem arról, hogy azért azzal is megoldja az ember, ha nincs 136. Három órán belül, a hatoson.

És mentem már százzal is a hatoson úgy, hogy kocsisor lett mögöttem.

És bár a Győr, Fehérvári út - Pécs, Üszögi út tényleg belefér három órába, itt egy kis csúszást érzek, mert ezt én nem is vontam kétségbe. Csak azt mondtam, hogy nekem milyen táv mennyi. Ha a Győr-Pécs távra kéne berendezkednem, heti rendszerességre, végiggondolnám, hogy milyen autó tudja fajlagosan kevésért a lehető leggyorsabban, például lehet, hogy éves pályamatrica lenne, lehet, hogy nem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.06. 00:57:00

@fogash: ácsi, ezzel lebuktál, te vagy a protézisesh nicknevű is, ugye? :D Mondjuk a stílus és az avatar is árulkodó volt...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.06. 01:07:09

@Bono92: Értékállóság, formaterv, szervizhálózat, alkatrészellátás miatt. Vagy a helyi munkaerő támogatása (németek). Például.

Ez a Hunyadi már tök jól néz ki belül, szép nagyra is nőtt, de azért a külseje még mindig egy elsőéves, Kínában született, koreai dizájner keze munkája így ránézésre. Igen, láttam élőben.

Hát nem egy olasz forma, na. De nem is az Audis letisztultság árad róla, hanem a kicsit búcsús, összedobált, feltűnésre vágyó hatás.

A galériában a tükörnél az a kábel és csatlakozó kicsit necces, ilyen árcédulánál.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2012.01.06. 01:13:52

@gyvy: Ennyi. Épp ezt akartam írni. Jól néz ki, tartósnak is ígérkezik, geci nagy és kategóriájában olcsó és igényes kidolgozású is.

SzaszaG1 (törölt) 2012.01.06. 05:38:21

Angliában élek így az ittenik viszonyokat ismerem. De az Opel itt 160.000 km időkorlátozás nélküli garanciát ad. Ha mindenképpen Koreai , akkor már inkább a KIA, ő is 160.000 km csak 7 év korlátozással, bár ők ebben a kategóriában hiányosak kicsit.

SzaszaG1 (törölt) 2012.01.06. 05:40:00

@sutpet: DE legalább ot olcsó a benzin :)

indapass90210 2012.01.06. 07:29:33

@Merida001: passat-mondeo-i40 vonalon valószínű az utóbbit, de még inkább egy octavia scoutot. De nekem most is vagy pl egy dodge caliberem, azt is azért vettem, mert tetszik, nem érdekeltek a későbbi eladhatósági kilátások.

fogash 2012.01.06. 08:01:10

@geegee: pssszt, ez titok! :) Egyszer kicsuktak innét két napra, akkor regeltek, most meg véletlenül azon maradt a beállítás. Mióta visszaengedtek, azt a nicket itt nem használom, sőt egy kivétellel mindenhol ez műxik.

Horneten 2012.01.06. 08:45:45

Az az igazság, hogy ezt Hyundait-és mint úgy általában az összeset az utóbbi időben- piszok jól összerakták. Nagyon jól is néz ki, és nagyon jó is. Az biztos, hogy fordék egy nagyon komoly vetélytársat kaptak.Ez a cikk egy kicsit lehúzó. Miért is? Mert 7 millióért már kapni, és már abban is szinte minden van. 7 millió? Így már nemm is tűnik soknak. Nekem mindenképp kellene.

Horneten 2012.01.06. 08:48:54

@SzaszaG1: Ha a kiat választanád a Hyundai helyett, kb. olyan, mintha a skodát a volkswagen helyett, de te tudod.

Index Elek 2012.01.06. 09:01:39

Ez az ötletes csomagtér elválasztó installáció a Volvótól lett lemásolva. Jó ötlet egyébként, nem szégyen lemásolni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.01.06. 09:38:35

@fogash: Emléxem még a nickedre(?) a megboldogult HIX Auto-ról, olyan 98-2000 körül olvasgattam sokat.Akkor mentél ki valahova Malajziába...Már ha télleg te vagy.

dollarka 2012.01.06. 12:39:58

@kultúrpesszimista:

Lehet, hogy túlzó volt ez a mondat. Elismerem. De azért nem alaptalan. Tény, hogy sokszor egy szaros emblémát fizetsz meg. De bizony azért ha megnézed az árakat, nem véletelnül vannak olyan modellek, amelyek tartják az árukat és vannak olyanok, amelyek nem érnek semmit pár évesen. Elismerem, japán autó párti vagyok, de sok európai és amerikai modell is tetszik. Szubjektív dolog. Viszont nem tudom megérteni, hogy van olyan ember a földön, aki ezt a kocsit veszi meg, amikor azonos áron komoly, értéktartó, több évtizede jó minőségű márkák közül is válogathat. Ha lényegesen olcsóbb lenne, akkor igen. Az már komoly érv lehet. De milyen duma az, hogy jobb minőségű, mint a japánok, a németekkel meg azonos? Ilyet leír valaki, aki elvileg autókat tesztel? Nóóóórmális?

igazi hős 2012.01.06. 13:44:38

@Merida001: Tartósság fontos, oké. De mit válasszak, ha sem kettes Golf, sem állólámpás Merci, sem szivar Audi nem jön be?
Akkor inkább cserélek tízévente franciát franciára.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.06. 16:46:15

@morphine: Odaállok az Escorttal (csomi 380L) egy bármilyen újabb vas mellé, elveszik mellette. És abban is elférek, mögöttem pl. ku*nagy hely szokott lenni, mindenki csodálkozik rajta, akit viszek. Egy Swift szélesebb, és magasabb. Egy újabb Astra mondjuk nem sokkal nagyobb, de a legtöbb mai autó nagyon sokkal veri méretben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.06. 16:53:31

@fogash: Mi akadályozza meg benne, hogy elboruljon az agya? Ja, az, hogy nincs neki. Az embert töbek között az önuralom különbözteti meg a majomtól (már amelyiket).
Érdekes, én felfogom, hogy ha nem tudok biztonságosan előzni, akkor nem előzök.

Sőt, azt is, hogy ha valaki nem tolja neki, mint a süket, akkor arra oka van. Elég sokféle lehet. Aki eddig nem jut el, az meg szerintem ne közlekedjen, mert az meg azért alkalmatlan rá, mert nem tud alkalmazkodni. (Mondjuk amilyen szar utakon én közlekedek, hát saját autóval ott lehet te sem mennél százzal, mert kiszakad alóla a futómű. Magyarországon nem csak autópályák vannak.)

Másik. Ha 90-nel megyek (annyival igyekszem, mert ugye az legális), akkor is kielőznek, mert csak. Na innentől leszarom, hogy miért előz. basszamaeg nem versenypálya a közút, hogy kötelező legyen előzni.

C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2012.01.06. 17:00:10

3-as BMW jelenleg 7 milától lehet kapni.
Miről beszélünk kérem.
Az is nagy baromság hogy jelenleg a koreai jobb mint a japán..

mükkemakk 2012.01.06. 17:32:41

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/318/bmw_318_318d_bmw_schneider_kaposvar-5216896

Uraim! itt egy hármaska a kifutó szériából, ez vagy a Hyundai? Részemről szoronganék a BMW-ben, pedig a Hyundai se lenne rossz kb. 6.000.000, Ft ért ár/értékarányos.

Merida001 2012.01.06. 19:04:47

@Dövan:

Az Octavia is német vonal terméke ezt ne feledd!! Egy Passat meg a Kia bármelyik terméke között a fényévnyi távolságot minőségben azért ne hagyd ki... A Dodge meg szintén bizonyított már, amiért elismerheti bárki ezt a márkát.

Merida001 2012.01.06. 19:11:14

@igazi hős:

Nem csak ezek a tartósak! A PDTDI motor volt esetekben kiemelten szerviz igényű motor és az egész VW-re ráhúzták azt amire Te is gondolsz, de most már ez a motor nincs többé...de más problémát nem találsz a VW vonalon. Az elektronikai dolgot kivéve esetleg, de azzal a problémával a japánokon kívül mindenki szívhat (de a Toyota is a gázpedáljaival - aztán kiderült azt nem is ő gyártja...de attól még beleszereltették a rossz minőséget - de visszahívással rendezték a tulajoknál ha jól tudom) . De futómű, fékrendszer, kasztni merevsége, tartóssága stb mind-mind veri a mezőnyt a német gyártók termékei!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.01.06. 20:36:59

@ColT: Oké, ez igaz, de ez bármelyik kategóriáról elmondható, minden sokkal nagyobb, mint 20 éve volt. Ha ez szempont, akkor sajnos egyetlen megfelelő új autót sem fogsz találni. Viszont most legalább nem az van, mint a IV-es golf korában (kb. 10 éve) volt, hogy kívülről már nagyobbak, de belül szűk mind, ezekben az alsóközepesekben legalább újra el lehet férni belül is, ugyanúgy, mint 20 éve lehetett.

dollarka 2012.01.06. 21:04:00

Itt van Volvo V60 is a mai tesztben. Ez az árkategória. Ugyan már.....Tegyük őket egymás mellé. Na kinek kell a hundáj? :DDDD

Shadowbull 2012.01.06. 21:17:19

@ccvv: "Lehet, hogy ez off, de mindig felmegy a pumpám, amikor az itthon (de Németországban is) kiautózhatatlan lóerőhegyekről hallok"

Nyilvan te sohasem gyorsitasz allo helyzetbol, vagy elozes kozben vagy barhogy. Nincs olyan hogy kiautozhatatlan teljesitmeny.

sb

Shadowbull 2012.01.06. 21:30:00

@Gerardus A. Lodewijk: "egyetlen olyan autópályára emlékszem, ahol nem csak szabad volt, de valóban lehetett is 180-nal vagy afölött menni legalább 20 km-en át folyamatosan."

Attol fugg merre es mikor mesz. Ma jottem vissza, Passautol 180-ra allitott tempomattal, es nem kellett sokat kapcsolgatni.

Maskor meg docogsz az egymast kilometereken keresztul elozo kamionok mogott.

Nagyon valtozo.

sb

Shadowbull 2012.01.06. 21:32:58

@kultúrpesszimista: Tovabbra sem baratkozom, en a lanyokat szeretem. Nezz le valami homokos barba, tuti vannak helyes sracok.

sb

Shadowbull 2012.01.06. 21:36:32

@KuKori: "Vagy a helyi munkaerő támogatása (németek). Például."

Ezt en is akartam irni.

Eleve magyar cuccokat kene venni, vagy magyar vonatkozasut. Ha ez nem megy, akkor europait. Egy VW vagy Opel vagy barmi Europaban szinte biztosan alkalmaz magyar vagy magyar kotodesu beszallitot.

Egy koreai meg tuti nem. Egy japcsi se.

sb

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.07. 09:48:18

@morphine: Halleluja :D Akkor már csak a csomagtartó mérete lesz gond + a nagyobb súly miatti fogyasztás :D

Különben is tök mindegy, ahogy most állunk, lesz a mostani autóm még 40 évs is (most 20 :D ), mert úgysem lesz lóvé újabbra :D

ne vegyél autót me drága 2012.01.07. 13:46:16

10MILLA....egy vergődő rossz gazdasági mutatókkal rendelkező országban egyre elérhetetlenebb lesz.
Egyébként 10millából egy kicseszett oázist vennék Egyiptomban vagy valahol és röhögnék a modern társadalmon.

titkosgyilkos 2012.01.07. 17:41:17

"A trükk itt az lehet, hogy a Hyundai alapból pótkerék nélkül adja a típust"

"Az automatához alapból adják a váltófüleket"

Stilisztikai javaslat: a cikk utolsó mentése előtt ctrl+h a szövegszerkesztőben, keresett szöveg: alapból (illetve alapban), csere erre: (üresen hagy)

Infós környezetben dolgozok, hallok elég "alapbólozást" meg "alapbanozást", ami ott megengedhető (bár szintén igénytelen), az 'rendes' írott/nyomtatott sajtóban ne legyen az.

dollarka 2012.01.07. 19:20:53

@titkosgyilkos:

Igazad van. De sajnos nem csak stilisztikai gondok, hanem tartalmi problémák és kuszaságok is vannak benne. Ráadásul elképesztően szubjektív és nem objektív. A kezdetektől Totalcar olvasó és néző vagyok és maradok is, de azért megválogathatnák, hogy kivel iratnak cikket. Vagy legalább Winkler főnök Úr átnézhetné, mi megy ki. Ez a cikk nem ide való.

igazi hős 2012.01.07. 22:03:05

@Merida001: Ha jól értem, felejtsük el a legnépszerűbb motorcsaládot, ne vegyük figyelembe az elektronikai hibákat (amivel az olaszokat szokás porba alázni) és egyből kiderül, hogy milyen tartós. Úgy látszik mást értünk tartósságon. Mivel én nem mérnök vagyok, hogy kasztnimerevséget mérjek, ezért ha nem hagy ott soha és a nem tervezett szervizlátogatások darabszáma és költsége elég alacsony, akkor tartósnak tartom az autót.

ccvv 2012.01.08. 10:09:45

@Shadowbull: Nyilván el szoktam indulni, sőt néha előzök is.

Ha valakinek el kell mennie egy üres útszakaszra, hogy kicsit autókázzon, sederintsen, driftelgessen, akkor az az autó kiautózhatatlan, mert a normális életben nem használja - nem használhatja! - ki az autó teljesítményét, képességeit.

Az más, ha eljár pályanapra, mert 'kell', hétköznap meg nóóórmális. Tisztelem érte, hogy tudja, a közút nem versenypálya.

Egy kérdés: ha egy autó a startnál csak a gumit füstöli el kikapcsolt kipörgésgátlóval, akkor az mi, ha nem overkill????

Index Elek 2012.01.08. 10:37:03

@ccvv: "Egy kérdés: ha egy autó a startnál csak a gumit füstöli el kikapcsolt kipörgésgátlóval, akkor az mi, ha nem overkill???? "

Sok tényezőtől függ, de akkor esetleg user error van. Egy jó sofőr nagy teljesítmény esetén is el tud indulni. A tapadási surlódás nagyobb a csúszási surlódásnál, ha már elkapartatod a kereket akkor egy 100 lóerős autóval is lehet gumit égetni.

Csak belekotyogtam...

nyüsszögi 2012.01.08. 10:38:53

Ilyen cikket én is írok.Amúgy hat félről indul a gép,nekem bejövős.

ccvv 2012.01.08. 13:01:58

@Index Elek:
Persze, ezzel -mármint a hozzászólással- nincs is semmi gondom. De ez csak egy kiragadott mondat volt. Egészében más gumicsontot rágok: annak a kérdésnem vagyok a megmondóembere, hogy mi a faxnak van ilyen durva túlmotorizáltság majdnem mindegyik autóban. A húsz-harminc évvel ezelőtti gépeknek a teljesítményét kétszerezték meg, ahelyett, hogy a fogyasztását felezték volna le.
Ha arról írok, hogy 68 lóval is lehet élni, könnyen csúszik egy válaszkomment oda, hogy milyen, ha valaki 80-nal feltartja a sort, ha megkérdőjelezem, hogy nwm 10 kg/Le a minimum, akkor megkérdezik, hogy vezettem-e már 150 lovas autót.
Most épp örülök a Volvo alulmotorizáltságának, de az ottani kommentekben is olvasom, hogy ha valaki elkölt tíz millát egy autóra (vagy akár Mondeora), akkor már a 240 lovas csúcsragadózót kéne venni, és ne legyen szarrágó (bocsánat Olcsó Jánoska) a kútnál.

Merida001 2012.01.08. 14:14:53

@igazi hős:

Az elektronikát és a PDTDI motort emeltem ki, mint tételesen megemlített probléma forrást...ami miatt általánosságban lehúzták a VW-t. De ez a motor már nincs gyártásban, az elektronikai problémák meg nem egyértelműek...nekem a 2004-es Golf V-nél 1.6benzin, nem jelentkezett egyik sem hál' Istennek, tehát ez tartósnak mondható. Viszont a futómű és a kasztni is masszív, ami szintén a tartósságot tükrözi. Olasz autók szervíz igényesek és nem csak az elektronika miatt...sok probléma van velük..

Index Elek 2012.01.08. 16:12:55

@ccvv:

A teljsesítményt azért növelik, mert részben vevői igény van rá (szebbet, jobbat akar a nép), részben ez egy generált igény is, valamint az egyre biztonságosabb és jobban felszerelt autókhoz kell az erősebb motor. Tehát egy komplex folyamat eredménye az erősebb motor.

A fogyasztást nagyon is lecsökkentették, ha egy ilyen hatékony motornak egy 900 kg-os kocsit kellene húznia akkor arányosan kevesebbet enne. De mostanság a legkisebb autó is jóval nehezebb ennél, így a fogyasztás a sokkal szigorúbb környezetvédelmi előírások ellenére is alacsony. Pedig minden extra berendezés ami a kibocsájtást csökkenti hatással van a fogyasztásra.

Összességében elképesztő fejlődés van az autóiparban, legfeljebb a nagy részét természetesnek veszi az ember és nem tűnik fel.

papa33 2012.01.08. 17:46:47

Bírom, mikor az egyik közel a megengedettel megy és a másik 10 kiakad. Pont ennél a teljesítménynél és távnál éri meg spórolni, (mondjuk biztosab autópályán menni) de egy benzines gép a 6-oson 6/100, azaz kb 12 litert eszik, pályán meg 8/100 azaz kb 20 litert eszik (én pl ha nem tartok fel senkit akkor 110 elég.
A gyengébbeknek elmondom, hogy az M hosszabb jóval mint a 6-os mert majd Mohácsig kerül, sokaknak nem alternatíva a Pécs-Szexárd pályán, valamint az M6-on sokszor akkora a forgalom hogy 60-nel is lehet poroszkálni.

Na ha nem régen vettem volna 3,x milláért egy 1.4 Octit, akkor a tesztautóhoz képest megspórolok egy lakás árát... Ha meg nem hullik szét 3-4 évesen, lehet még venni ahogy mondják gombokért még garanciális I30-at, 40-et, Kia Ceedet.
Mert vannak tipikusan értékvesztő autók.

ccvv 2012.01.08. 17:52:09

@Index Elek:
Igenigenigen!

Ezekkel én is tisztában vagyok, és egy jó részét nagyon sajnálom is. Tudjuk, hogy az amerikaiak hogyan veszik anyunak a nagy autót: a nagy jobban megvédi a családot, ha ütköznek. Egy kicsivel. Csak hát a szomszéd is nagyot vesz. No meg sajnos azt is tudják az emberek, hogy biztonságosabbak az autók, ennek megfelelően durvábban is vezetnek, majd segít a technika és az elektronika!
A növekvő igényről az a véleményem, hogy kissé hasonlít a kereskedelmi tévékhez: a népnek mell a VV5!
Hát... nem tudom. Az írástudók árulása (a műsorszerkesztőké, a mérnököké, a marketingeseké), hogy az emberekben ilyen mértékben fokozódjon a konzumidiotizmus.
Valamelyik kommentben megkaptam, hogy furcsa fogalmaim vannak arról, hogy mi számít nyúlnak. (Leírtam, hogy egy 113 lovas, összkerekes Mitsubishi, ami 4 emberrel, sílécekkel a tetőn úgy ment százhetvennel, hogy figyelmeztetni kellett magamat.) Szóval van, akinek ez már nem számít fürgének és erősnek.
Na, mindegy, kilépek, dolgozom.

Jó jövő hetet mindenkinek!

ccvv

namivan2 2012.01.09. 09:04:14

@Plumper_:

mit csinálok?!

káromkodok és megcsináltatom.

de ha veszel egy nem 5 év garisat és azzal van baj 5 év 2 hónaposan azzal is ugyanaz a helyzet: káromkodás megcsináltatás...

DE!!!!
ha a garanciaidőn (5 éven) belül van probléma akkor azt (nagy valószínűséggel) megcsinálják, amíg másik autónál (kevesebb garanciával) valószínűleg fizetős...

és szerintem egy évi 40-60-80 vagy akár még több ezer km-t futó céges autónál nagyon nem mindegy, hogy 4 évesen és kb. minimum 250-300ezer km-el még mindig van rá egy év garancia... (ezzel nem azt akarom mondani, hogy magánszemélyként akkor kell megvenni az autót, hanem hogy az üzemeltető cégnek nem sok ennél jobb lehetősége van jelenleg)

Plumper_ 2012.01.09. 09:27:09

@namivan2: talán egyszerűen csak ezekben az autókban is ott van a tervezett elavulás, 5 év...
Akkor 4 év 10 hónapos korában, vagy akár az utolsó pillanatban kell minden létező lógó nyavalyáját kicseréltetni a szervizzel.:-]

Index Elek 2012.01.09. 19:44:09

@Plumper_:

Nem tudom, hogy a Fordnál mennyi az annyi. Többnyire egy minimum van megadva időben és megtett távban, amit mindenképpen (!) tudnia kell az alkatrésznek. Ez pedig jóval több mint 5 év.

Mondjuk 15 év és 240000 km például.
süti beállítások módosítása