HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A világ legjobb összkerékhajtása?

2012.02.29. 06:15 Tcomment

Címkék: opel 4x4 insignia

Több, mint 40 kiosztott díj, amiből a hajtáslánc is kapott kettőt. Valóban az Insignia 4x4 az elérhető legjobb négykerékhajtás a középkategóriában?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr684222154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ironpen 2012.02.29. 07:40:57

Jó autó ez, de nem sporteszköz, itt a technika a biztonságot szolgálja az élvezet helyett. Aki élvezkedni akar, az vegyen versenygépet és élvezze a versenypályán. Szerintem

tonalcar 2012.02.29. 07:47:01

Ez az autó egy katasztrófa, (és lehet sok más ilyen formájú új kocsi) majdnem megölt! Egyenesen bringáztam>nem lassan<egy 2x3 sávos, villamospályás utat keresztezve és szemből érkezett a valódi német rendszámú Insignia. Balra nagy ívben akart előttem bekanyarodni és ha nem menekülök a villamos sínre, lassítás nélkül keresztül hajt rajtam. Mikor elhaladt mögöttem, akkor látott meg és nyomott egy satut. A bocsánatkérés közepette megkért, hogy üljek és nézzem meg, hogy mit láthatott belőlem. Teljesen ledöbbentem>SEMMIT! Hiába a sok biztonsági kütyü ez az autó életveszélyes fegyver! Hogyan lehet forgalomba helyezni valamit amiből NEM lehet kilátni?!

satibi 2012.02.29. 07:57:21

Vezetett már Subarut? Akár Legacy-t, akár Imprezát? Mert, ha igen, akkor fel sem merülhetne ez a cím, hogy melyik a legjobb 4x4-es hajtáslánc...

evo87 2012.02.29. 08:00:13

Srácok, nem akarok akadékoskodni, de ez a 250 lovas motor már. :)

Shadowbull 2012.02.29. 08:02:38

@satibi: Az Opel ugyanugy mondhatja magarol, hogy ok csinaljak a vilag legjobb osszkerekhajtasat, mint a Subaru. Marketingben mindent lehet.

sb

tonalcar 2012.02.29. 08:13:57

Jól emlékeztem>elővettem egy 1982-es BMW katalógust és itt van az ábra amire (jogosan) nagyon büszkék. Ez a felülnézeti rajz azt mutatja, hogy a vezető pozíciójából, körben milyen kis százalékban takarja a kilátást a karosszéria. Ez lenne az alap ma is, nem pl.ez az elektronikázott összkerékhajtás mint biztonsági adalék és a többi bit vezérelt haverja.

victor vacendak 2012.02.29. 08:16:27

@Shadowbull: jó pár haldex/subaru teszt van videó fromájában, német és amerikai forrásból. Ők mondják (nem azt, hogy a Subi a legjobb, hanem, hogy jobb, mint a Haldex).
Én csak annyit tudok, hogy álló helyzetből, jeges havon, rámpán felfelé a Volvo, ami szintén Haldex 4 volt csak kapargatott, majd már azt se, a viszkós Forester viszont nyikkanás nélkül felment.
Sok jó rendszer van, az elektronikusak között is, pl a Borg Warner Jeep változatai. De a Haldex nem tudom mire való.

victor vacendak 2012.02.29. 08:17:56

@victor vacendak: az már csak hab a tortán, az amerikai Consumer Reports legfrissebb statisztikája szerint a Subaru újra a legmegbízhatóbb autó lett odaát...

gftamas 2012.02.29. 08:20:19

@tonalcar: Volt egy Zafirám pár éve. Ha nem a saját szememmel látom, nem hiszem el: az első oszlopok olyan elképesztő méretű holtteret adnak, hogy egy KOMPLETT AUTÓ el tud benne tűnni. Nem túlzás, komolyan! Ugyan nem mentem neki senkinek és még baleset közelében se voltam, de annyira zavart ez a "félvakon" vezetési érzés, hogy 2 év után eladtam a kocsit, pedig ennél azért hosszabb időt szokott nálam tölteni egy verda. Pedig kár az Insigniáért, mert egyébként szerintem egy igen tetszetős külsővel megáldott jószág. Nekem legalábbis tetszik. De ha ennek is olyan holttere van mint a Zafirának, akkor hajmeresztő....

Pernahajder Viktor 2012.02.29. 08:37:29

@gftamas: de most tényleg! Csak az opel csinál nagy holtterű autókat manapság? Ott olyan bénák a mérnökök?

uarempty 2012.02.29. 08:43:50

@tonalcar: sajnos ez egy ilyen dolog...bizonyos esetekben a vastag A oszlop életetmenthet...nem alkalmazkodott esetekben akár ölhet..mármint, az enyémben is elég vastag, de miután úgy jártam egyszer, hogy majdnem elcsaptam egy biciklist én is, azóta kanyarodásnál ki nézek az A oszlop mögé...bármikor "előbújhat" belőle BÁRMI :D így tudnám megfogalmazni.Természetesen zebrán történt, és a cangás nem szállt le a bicikliről, mert minek azt?kedvencem a 30cal a zebrán átrongyoló idióta drótszamaras este, mellény nélkül...az ilyenekért mondjuk nem kár.

Spiritmonger 2012.02.29. 08:47:08

a haldex éppen jöbb, mint a sima kétkerékhajtás, de az igazán jótól messze van.

szerintem utcai autóba a legjobb a teljesen mechanikus központi torsen, alap 50-50% beállítással, ehhez jöhet minden elektronikai kütyü, opimális esetben még a tengelyeken egy önzáró diffivel

nem rossz a Mercedes központi kettős bolygóműves központi diffis állandó összkereke sem, vsalamint a BMW hasonló rendszere is jó, mind jobbak, mint az opelé

a G-Merciről meg ne beszéljünk, az a csúcsok csúcsa, igaz, személyautóba, normál úton nem létszükséglet a felező és a 3 zárható diffi...

tonalcar 2012.02.29. 08:47:59

@gftamas: Nekem is tetszik, formatervezési remekmű>szobornak kiváló... És milyen mai autót vettél amiből kilátni?

spapda 2012.02.29. 08:50:01

Azért durva, hogy amióta tolja az Opel a TC-t, azóta minden Opel jó, az Insignia maga a király, most pedig már az Opel gyártja a világ legjobb összkerékhajtását is...

Elhiszem, hogy jó, de azért tényleg be kellene ülni olyan autókba is, ahol a 4x4 hajtásláncot nem csak egy-két csúcsverzió kapja meg, hanem állandó és jelentős része a termékpalettának. Lenne csodálkozás.

mercurius 2012.02.29. 08:50:48

Csodálatos, hogy mostanában mindenki átlagon felüli autóst játszik a TC-n. És teszi ezt úgy, hogy átlagos verdákat ül meg.

Nem fura ez egy picit? Mennyire lesz hiteles egy autó teszt, ha mindenki, aki tesztet ír egy misztikus 3 millió km-t vezetett, sportpályán tanult, reggel szerelőaknából előbújt gépészzseni, és ilyen aspektusból vizsgálja a technikát.

Ebből mi, átlagautósok mit fogunk profitálni?

Gázzal akarsz kormányozni, vegyél gokartot, vagy építs sportautót, mint a Karotta.

Nehogy már, hogy ez legyen egy értékmérője egy KÖZÚTRA szánt SZEMÉYLGÉPJÁRMŰNEK!?

Muszáj ezt erőltetni?

tonalcar 2012.02.29. 08:52:00

@uarempty: nincs veled vitám az említett bringásról>én autósként, autós szemmel tekerek a forgalomban és kialakítom a szemkontaktust a vezetővel. Itt is azt láttam, hogy engem néz, és kiderült hogy az oszlopot meg a tükörházat nézi. :)

1kutya 2012.02.29. 08:55:12

@Shadowbull: ebben most tévedni méltóztatol. a subaru ugyanis ilyet soha nem mondott, a használói terjesztik ezt, akik nem kevesen vannak!

Ciri 2012.02.29. 08:59:21

@1kutya:

Nem értek veled egyet de a csaj csöcsei még mindig nagyon jók :))

Shadowbull 2012.02.29. 08:59:53

@tonalcar: "Ez a felülnézeti rajz azt mutatja, hogy a vezető pozíciójából, körben milyen kis százalékban takarja a kilátást a karosszéria. Ez lenne az alap ma is,"

naja, de az 1982-es BMW ugy torik mint a ropi. ez meg nem. valamit valamiert.

sb

Shadowbull 2012.02.29. 09:02:03

@uarempty: ", azóta kanyarodásnál ki nézek az A oszlop mögé"

Azota?! Ne mond mar, hogy eddig csak ultel az ulesben mint a tok, es nem mozogtal adott esetben hogy kikuszobold a holtteret?

sb

tonalcar 2012.02.29. 09:03:47

@Shadowbull: Akkor tessék olyan anyagból gyártani amiből a vékonyabb is kibírja és nem kell egy családi autó szélvédőjének, szögében is a motorháztető folytatásának lenni.

Mayday 2012.02.29. 09:08:12

@Shadowbull:
az oszlop keresztmetszetenek max a fele a teherhordo resz, a tobbi csak karpit meg csicsa, nyugodtan el lehet hagyni a felet

Shadowbull 2012.02.29. 09:08:20

@tonalcar: Milyen anyagbol konkretan?

Erre valo a menetproba. Kiprobalod, ha zavar nem veszed meg.

Nem tudom, engem meg a holtter egy autonal sem zavart. Tudok mozogni az ulesben, sot a fejem is forog jobbra-balra.

sb

dekás dezső 2012.02.29. 09:11:59

a rossz kilátás a mai autók többségének bosszantó és veszélyes sajátossága. dehát a biztonság, ugye. >épp a minap ültem át néhány száz kilóméter erejéig egy 2001-es E39 ből egy 2009-es Audi A6-ba. elsőre elég idegesítő, bunkerszerű, klausztrofób érzés. de könnyen megszokható:P

tonalcar 2012.02.29. 09:14:29

@Shadowbull: "Milyen anyagbol konkretan?" Te vagy a mérnök, nem? :-) Ez egy német céges autó volt, lehet ezt kapta oszt kész. És ez nem ilyen egyszerű, már mint hogy nem veszem meg, mert nem csak a sofőrről szól a történet, hanem a többi közlekedő biztonságáról is.

Rocko- 2012.02.29. 09:15:50

engem meggyőzött!
az Audi mellett! :)))

Shadowbull 2012.02.29. 09:18:46

@tonalcar: ja, en vagyok azert kerdem :)

"nem csak a sofőrről szól a történet, hanem a többi közlekedő biztonságáról is."

Persze, de beszeljunk mar ugy, mintha ezt a hatranyt ne lehetne tok egyszeruen kikuszobolni a vezeto viselkedesevel.

sb

tonalcar 2012.02.29. 09:20:40

@Shadowbull: Nyertél, nincs több kérdésem! Megyek a dolgomra, bringával és kerülöm az Insigniakat. :)

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2012.02.29. 09:28:41

Szép a belső, kinek van szíve a sós latyakos sáros csizmás gyereket beültetni egy ilyen hátsó ülésre?

sabba 2012.02.29. 09:30:21

@victor vacendak:

Azt a Volvo-t ami nem ment fel a rámpán érdemes szervizben megnézetni.(bár a svéd nagyfőnök szerint ,nagyon jó az összkerék ,de ha rossz téli gumi van mellé ,akkor bizony nagyon sokat veszít a hatékonyságából)
Én a Haldex-nél dolgozom és volt alkalmam egy Volvo-t kipróbálni a svéd tesztpályán(senki ne gondoljon semmi különösre) ami egy igen meredek,havas-jeges domb volt. Gond nélkül felment.
Azt tudni kell a rendszerről,hogy egy villanymotor hajtotta szivattyú a lelke,s ha az valamiért nem működne,akkor állhat ilyen helyzet elő,hogy nem megy fel. Persze bárhová nem megy fel,ezt túlzás lenne állítani,viszont vitathatatlan előnye,hogy alap helyzetben gyakorlatilag nem hajt hátra(eltekintve a hajtási veszteségtől) így üzemanyag takarékosabb .Azt viszont én is gondnak látom,hogy csak adott márkák drága verzióiba építik be,ahol meg már a fogyasztás nem elsődleges szempont.

sutpet 2012.02.29. 09:30:36

@gftamas:
Ugyanígy jártam Spanyolországban Zafira II bérautóval, ha nem csap a motorháztetőre a gyalogos, elütöm a társaival együtt.
A fél zebrát kitakarja. A párom kipróbálta majd 1 km után visszaadta, nem akar elgázolni senkit.

Vortex 2012.02.29. 09:34:34

@mercurius : Gázzal akarsz kormányozni, vegyél gokartot, vagy építs sportautót, mint a Karotta.

Nehogy már, hogy ez legyen egy értékmérője egy KÖZÚTRA szánt SZEMÉYLGÉPJÁRMŰNEK!?

Egyetértek: csak az a jó autó, amit gázzal lehet kormányozni?!

Vortex 2012.02.29. 09:37:30

@Shadowbull: "naja, de az 1982-es BMW ugy torik mint a ropi. ez meg nem. valamit valamiert."

Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy az anyagtechnológiában (legalábbis ezen a téren) nem sok előrelépés történt. A nagyobb biztonságot több és nagyobb fémmel oldják meg. Hol itt a fejlődés? Persze CAD meg minden, dehát mégis csak több a fém...

Schneider2 2012.02.29. 09:42:02

Kedves Zsolt!
Az autó 250 lóerős, a motor az elsőkerékhajtású modellben teljesít 220 lóerőt.

Shadowbull 2012.02.29. 09:44:12

@Vortex: "hogy az anyagtechnológiában (legalábbis ezen a téren) nem sok előrelépés történt. "

Valoban. Az anyagtechnologia nagyon lassan fejlodik es csak kis lepesekben.

sb

andand 2012.02.29. 09:46:34

Az A4 B7-bol is nehezebben lehet kilatni, a B5-hoz kepest. Szinte elutottem sotetben egy gyalogospart, kisgyerekkel, cammogo tempoban, mert nem lattam, hogy balrol jonnek. :( Utana is figyeltem, hogy eleg sokat kitakar az oszlop.

sutpet 2012.02.29. 09:46:45

Azért egy Mondeóból ki lehet látni és biztonságos és van egyterű osztot A oszloppal.

andand 2012.02.29. 09:47:08

Egyebkent Quattro, es ESP nelkul szepen eldobja a feneket. Meg ESP-vel is fickandozosabb, mint az elsokerekes B5.

Schneider2 2012.02.29. 09:53:30

Mellesleg a nyomaték sem stimmel: 400 Nm - feltételezem ez volt a tesztautó beállításának apropója. 13-14 százalékos fejlődésnek azért már nyoma van, négykerékhajtás ide, vagy oda.

Lord_M_ 2012.02.29. 09:54:21

Nem akarok én kötekedni, de végül akkor ez a cikk most miről szólt? mert a lényeget ezek szerint két mondatban össze lehet foglalni, az ESP-t nem lehet kikapcsolni van hard és easy üzemmódja. És amíg lehet az autó igyekszik a hétköznapi értelemben elvárt módon az úton maradni...

nem lehet gázzal kormányozni? nem akar keresztbefordulni ? az Audi quattro fele ennyi figyelmetlenséggel az árokban köt ki ? Ember!

Ezt az autót azért veszi aki veszi mert van mondjuk két három gyerek, akit hátra be lehet kötni és lehetőleg nem akar az árokbafordulni vele, sem pedig félkeresztben forogni a hungárián, debrecenben a nagy-állomás előtt, sem Pécsen az Árkádnál...

hihetetlen... már bocs. Ródd már fel légyszíves az Aston Martinnak/Ferrarinak, hogy hátra szarul lehet berakni a gyereküléseket, a csomagtartóba nem fér be a havi bevásárlás, és különben is... te csak ötvennel akarsz autókázni az ovi meg a munkahely között... és nem jól alkalmazkodik a budapesti útviszonyokhoz... meg rohadtul megugrik a lámpáknál...

tessék szépen a helyén értékelni az autókat... :)

protézisesh 2012.02.29. 09:57:53

@PathosVerdesIII: ez a szarbarna belső unalmas és kommersz. Így néz az ki, ha egy szépen ÉRETT és TEXTURÁLT naturbarna olasz bőr színét próbálja lemásolni egy német. Ráadásul ezen üléseknek az ülőlapja valódi bőr, az ülés oldalán-háttámláján viszont ugyanolyan színű-textúrájú MŰbőr van. :( A BŐRülés most Bentley-ben, Rollsban van, régebben meg Lanciában, Alfában, Jaguarban, nagy Citromban (CX, XM) volt. Az bőr, ez gagyi.

@Shadowbull: "Nem tudom, engem meg a holtter egy autonal sem zavart. Tudok mozogni az ulesben, sot a fejem is forog jobbra-balra." Pedig zavarhatna, mert ha körben látsz, akkor a perifériás látómeződben történő dolgokat is észreveszed. Észreveszed mondjuk a nyílegyenes út melletti járdán az úttest felé guruló labdát (ami után ugye MINDIG jön a gyerek is). Oké, hogy egy kereszteződésben csinálsz harminc felülést meg 10-10 fejkörzést, hogy besasold a környező irányokat, de ahol nem vagy FELKÉSZÜLVE a tetszőleges irányból támadó nagymamára-kiskutyára-ifára, ott csak az véd(het)ne, ha körben rendesen látnál. De a mai autókból nem látsz.

Én magas vagyok (188cm), ráadásul szeretem valamennyire látni a kocsi orrát is, ezért nem legalsó állásban tartom az ülésem. Viszont a fél világot kitakarja a tükör-esőszenzor-bizbasz, a másik felet a két A-oszlop. Ha egy idióta a tükör alá, pont a szélvédő közepére még felb@sz egy tappancsos navit is, marad kb egy 20 fokos látómező, amivel gyakorlatilag CSAK a maga előtti sávot látja. ÉLETVESZÉLYES...

Pedig ez egy 10 éves megoldás, szériában mégsem létezik sehol sem:
www.cardesignnews.com/servlet/file/235280_466_preview.jpg?ITEM_ENT_ID=235280&ITEM_VERSION=1&COLLSPEC_ENT_ID=1&FILE_SERVICE_CONF_ID=466

protézisesh 2012.02.29. 10:00:03

@Lord_M_: +1
illetve a sokszorosan összetett, eltévedő ragozású körmondatok... A bogárról szívesebben olvasnék tőled, kedves Zsolt! :)

tibsi 2012.02.29. 10:01:33

@uarempty: Zebrán nem tilos biciklivel áthajtani, a KRESZ csak annyit mond, hogy a gyalogosnak feltétlenül elsőbbsége van a zebrán. A biciklis megáll, és ha nem jön autó, simán áttekerhet. Ez a cselekmény nem tilos. Az más kérdés, hogy ajánlott és kötelező a küllőprizma, mert ilyen esetekben lazán kivasalhatja a tagot egy ámokfutó autós, ha nem veszi észre a biciklist.

3 gb 2012.02.29. 10:03:15

Most megtudtuk, hogy bakeliten jobban szól a shattered meg a waiting on a friend, de egymás után csak lemezcserével tudom őket meghallgatni, viszont van mp3.

Shadowbull 2012.02.29. 10:06:10

@protézisesh: "Észreveszed mondjuk a nyílegyenes út melletti járdán az úttest felé guruló labdát (ami után ugye MINDIG jön a gyerek is"

Miert ne venned eszre. Az auto megy, mindig mas reszt takar ki a kulvilagbol. A holtter lassu haladasnal es kanyarodasnal a legproblemasabb, na meg savvaltasnal, ha valamilyen jarmu pont ott bujt el.

"Pedig ez egy 10 éves megoldás"

Ez nem megoldas, ez csak egy tanulmany. Nyilvan szeriaban nem lehet megoldani, azert sem terjedt el.

sb

S8 Phantom 2012.02.29. 10:11:20

Itt a TC-n hallottam valaki szájábol (Winkler), hogy "...ahogyan zár egy Thorsen, nem zár úgy semmi...". Az hogy meg időt álló a forma majd kb. tiz év mulva tudjuk meg pontosan, mindenesetre nekem most sem tetszik. Én úgy látom a dolgot, hogy formailag a Calibrával az Opel befejezte az autó gyártást.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2012.02.29. 10:11:36

@satibi: a cikkíró dolgozott subaru importőr közelben, szinte biztos próbálta is. igaz, akkor még nem újságíró volt és nem feltétlen kellett dicsérni, hogy kapjon legközelebb is kocsit. persze ettől még lehet valóban jó az autó.

hha96 (törölt) 2012.02.29. 10:14:36

Nálam az ESP 2 esetben "halálos": nyomvályús úton szakadó esőben előzni és nagy hóban emelkedőn felfelé. Mindez kis köbcentis TD motorral megspékelve az izgi. Az elekronika leszabályoz, a turbónyomással a nyomaték elillan és lehet pislákolni, hogy csak egyre lassulsz és a végén megáll az autó. Most télen volt kalandom bőven.

protézisesh 2012.02.29. 10:22:37

@Shadowbull: "Az anyagtechnologia nagyon lassan fejlodik es csak kis lepesekben."

Ezzel nagyon nem értek egyet! Egyfelől nézd meg, ma mennyivel nagyobb szilárdságú acéllemezekből építkezik egy autó, mint 5-10-20 éve. Másfelől nézd meg, a sima ponthegesztés helyett milyen ragasztásokat vezettek be csomóponti kötéseknél. Harmadrészt nézd meg, mekkora sziárdságú alamínijum kasznikat tudnak csinálni az ASF továbbgondolásával. Negyedrészt nézd meg, hogy ugyanazoknak a lemezeknek a jobb görbítésével-bordázásával mennyivel szilárdabb szerkezetek hozhatóak létre (amit egyre jobban tudnak modellezni valós gyártás nélkül is). Ötödrészt minden gyártó arra veri magát, hogy az új modell kasznija 40%kal merevebb, mint az elődjéé. Ha ez igaz, akkor egy F30as 3-as BMW 1,4x1,4x1,4x1,4x1,4 öt és félszer olyan merev, mint egy E21es. Arányaiban szép teljesítmény, hogy ehhez képest csak kétszer akkorát takar minden tetőoszlopa, mint az elődnek. De én esetleg boldogabb lennék, ha csak 4x olyan merev lenne, viszont úgy ki lehetne látni belőle, mint az E21ből...

És legvégül: csak akarat és pénz kérdése, milyen szilárd és milyen áttekinthető lesz egy autó. Amíg nincs KÖTELEZŐ érvényű jogszabály, hogy pl. a vezetőülésből a 360-ból legalább 270 foknyit kell kilátni (illetve az első 180 fokból 160at), addig megy a bunkerosodás, aztán próbálj kinézni egy Audi TT-ből...

protézisesh 2012.02.29. 10:32:51

@Shadowbull: "Miert ne venned eszre."

na itt jön az a pont, amiről tegnap (?) szó volt: a saját tévedhetetlenséged tudatában elkezdesz hülyeségeket beszélni. Bazmeg, csak hogy te is értsd: amikor a biciklin, vagy a ló hátán ülök, akkor van egy kb 140-150 fokos látómezőm, amit CSAK a fejem elforgatásával lazán 270 fokra tudok bővíteni.

Egy mai "korszerű" autóban meg van jó esetben 100 foknyi látómezőm, amit a fejem forgatásával 110re tudok bővíteni, előre-hátra hajlongással meg 115re. És ha megyek a parkoló kocsisor mellett, ahonnét PONT AKKOR akar valaki figyelmetlenül elindulni, amikor PONT abban a 10 méteres sávban van, amit én nem látok, akkor az szopás. Pedig se kanyar, se lassú haladás, csak trigonometria. Ha nem AKAROD, persze nem muszáj megértened, hogy egy 70es évekbeli autóval kisebb az ütközés/elütés esélye, mint egy maival. Az más kérdés, hogy a bekövetkezett ütközés esetén milyenek az esélyeid egyikben-másikban. De itt nem is a törésgyengeséget fikázzuk, hanem a kiláthatatlanságot.

"Ez nem megoldas, ez csak egy tanulmany. Nyilvan szeriaban nem lehet megoldani, azert sem terjedt el".
Ez egy MEGOLDÁS, amit NYILVÁN meg lehet oldani szériában is, csak mondjuk kibaszott drága lenne gyártani, hogy szélzaj-, nyikorgás- és beázásmentes, valamint tisztítható is legyen. De NEM LEHETETLEN.

Quantum7 2012.02.29. 10:34:15

Sziasztok! Nekem új generációs allroad quattrom van. Először én is meglepve vettem észre, hogy az ESP kikapcsolással, az nem kapcsol ki teljesen, mint az insigniában - amivel az egyetlen baj, hogy rettentően nőies. Viszont behúztam a váltót S-be. Na akkor már nem szól bele, és jelentem, rengeteget fejlődött az előző generációhoz képest! Csak ajánlani tudom:-)

Nesebar 2012.02.29. 10:35:23

Anyám Qashqai-jából is nagyon szar a kilátás, mondjuk ő már megszokta, de nekem nagyon félelmetes...
Az én mondeom-ban ezt nem érzem hála istennek...

BAwagon 2012.02.29. 10:43:02

A legjobb közèpkategorias AWD hajtàs lenne ez? Gondolom a subaru màr kémkedik is serènyen,hogy àtvegyèk a következő legacyba :-)

andand 2012.02.29. 10:43:52

Apropó, a cím végén a kérdőjelt senki nem vette észre?

protézisesh 2012.02.29. 10:45:24

ez itten egy nyerges vontató körképe. Vékony oszlopokkal, hatalmas szélvédővel is csak 55 fokos az előre látómező:
www.cdc.gov/niosh/mining/topics/electrical/images/BlindZonesAroundATypicalHaulTruck.jpg

ezen meg látszik, hogy 15-20 méterről akár egy teljes autó is elbújhat egy-egy ilyen kitakart vakfoltban:
puniksem.qondio.com/img/originals/files-5/23194.png

szóval nem kicsit veszélyes téma ez a bunkerség meg szar kilátás...

Shadowbull 2012.02.29. 10:46:51

@protézisesh: "Egyfelől nézd meg, ma mennyivel nagyobb szilárdságú acéllemezekből építkezik egy autó, mint 5-10-20 éve. "

Mennyivel? Es 20 eve nem volt ilyen acellemez vagy csak nem epitettek belole autot, mert nem volt muszaj?

A tobbi amirol beszelsz az a gyartastechnologia.

"csak akarat és pénz kérdése, milyen szilárd és milyen áttekinthető lesz egy autó"

Vegul is valoban az. Persze lehet hogy te reklamalnal a legjobban, amikor kevlar kompozitbol epult Insigniat akarnanak neked 30 millaert eladni.

"aztán próbálj kinézni egy Audi TT-ből..."

Jartam azzal is. Bunker valoban, de lehet azzal is kozlekedni.

egy szo mint szaz: en nem erzem ezt a problemat olyan sulyosnak mint ahogy itt meg lett enekelve.

sb

Shadowbull 2012.02.29. 10:52:56

@protézisesh: "Egy mai "korszerű" autóban meg van jó esetben 100 foknyi látómezőm, amit a fejem forgatásával 110re tudok bővíteni, előre-hátra hajlongással meg 115re. "

A fenet. A komplett holtteret meg tudod szuntetni, ha elore haladsz. Tolatasnal nem, de az mas eset.

"És ha megyek a parkoló kocsisor mellett, ahonnét PONT AKKOR akar valaki figyelmetlenül elindulni, amikor PONT abban a 10 méteres sávban van, amit én nem látok, akkor az szopás. "

Ez valoban igy van.

"Ez egy MEGOLDÁS, amit NYILVÁN meg lehet oldani szériában is, csak mondjuk kibaszott drága lenne gyártani, hogy szélzaj-, nyikorgás- és beázásmentes, valamint tisztítható is legyen."

Nekem a megoldas az azt jelenti, hogy jolnap kuldhetjuk szeriaba, mert ki van dolgozva. Addig csak egy otlet, egy geg, maximum egy tanulmany.

sb

protézisesh 2012.02.29. 11:00:56

@Shadowbull: "Nekem a megoldas az azt jelenti, hogy jolnap kuldhetjuk szeriaba, mert ki van dolgozva."

Nekem meg azt, hogy van belőle működő példány. A megoldott probléma és a szériaérett termék persze nem ugyanaz, de az emberiség mai tudása és technológiai fejlettsége szerint lehetséges olyan autót gyártani, ami biztonságos IS és ki is lehet látni belőle. Csak a piackutatások alapján belőtt célcsoport igényeinek fontosabbb egy jó laposra ("sportos") döntött szélvédő (aminek az oszlopa a magasságodtól és az ülésbeállításodtól függően hektárokat takar ki), mint a jó kilátás.

uarempty 2012.02.29. 11:01:12

@Shadowbull: de, lájtosan nézelődtem lassú mozgásnál/kanyarodásnál eddig is, de az ilyen ökör zebrán áttekerős bicajosokkal, meg kis gyerekekkel egyszerűen nem tudok mit kezdeni..az autó orra, és az a oszlop/tükör, ha úgy van kitakarja ezeket, ha csak biccentek a fejemmel.Ez a 2 eset a problémás nálam, a többit mozgolódás nélkül megtudom oldani.

xenuka 2012.02.29. 11:06:34

néhányszor vezettem már egy-két épített Subarut, aktív középső difi, egyenes fogazású váltó, kőkemény szilent és gátlók - ebből elég kevés utcán használt van, mert drága

Én ezt éreztem:
kanyarban kőkeményen befeszül a hajtáslánca
erőlködik
nagyon eszi a gumikat
hangos
nedves úton vagy hóban simán megpörög, ha úgy tényleg tolod neki

1989-es audi quattro-t 3 évig naponta vezettem
az is meg tudott pörögni eszement tempónál

a mostani kocsik a segédelektronikáikkal sokáig kihúznak a szarból, de a fizikát nehéz legyőzni

a 2012-es GT-R az asszimetrikus beállítású futóművével vagy a GT-2 RS a totál GL szemes felfüggesztésével már a fizikai képtelenség határait súrolja

Épített autóknál meg a csillagos ég a határ - 1,5 milliós futóművel egy EVO IX is olyat kanyarodik, hogy nem hiszed el, hogy ilyen létezik

uarempty 2012.02.29. 11:07:31

@tonalcar: Akkor most már tudod, hogy ha valaki újabb autóval szeretne keresztbe kanyarodni előtted és ezt jelzi, akkor lassítasz a telepátia helyett :D másrészről túl sok 2x3 sávosunk villamospályával nem túl sok van, hol voltál a hungárián?Azoktól egyébként a falra tudok mászni, akik ott tekernek, szaladgálnak a tonnás autók 2x3 sávban és egy szál bicajjal feltartja a forgalmat, kerülgetni kell, és még 100%-osan ÉLETVESZÉLYES is.Hogy vetemedik erre valaki?Egy robogó nem lenne jobb?

Shadowbull 2012.02.29. 11:08:12

@protézisesh: "de az emberiség mai tudása és technológiai fejlettsége szerint lehetséges olyan autót gyártani, ami biztonságos IS és ki is lehet látni belőle."

Ez igaz.

sb

uarempty 2012.02.29. 11:10:21

@uarempty: vagy egy ktm duke 125 :D

VDaNi 2012.02.29. 11:11:16

Ez a teszt szörnyű.
Terepjárókkal meg 20 éves autók összkerék rendszerével hasonlítja össze a tesztelő egy mai utazólimuzin 4WD rendszerét.

A mechanikus torsen rendszernek sincs hátránya, nem tudom mire utal a végén a cikk írója. Sok Torsen, stb... diffivel szerelt autó van, azoknak sincs hátránya. Csak a hétköznapokban felesleges.

sutpet 2012.02.29. 11:12:58

Olasz vagy japán autó teszt mikor lesz, unalmas a PUG-Opel vonal és a gumicsont témák.

protézisesh 2012.02.29. 11:33:37

@vinyi: jó meglátás, bár szerintem csak kaszáló/legelő, mert a szántásban/vetésben olyan mély a talaj, hogy öt métert nem menne benne egy ilyen ficsúrautó.

@sutpet: nem védeni akarom a TC-t, de amint bemutat valamit egy olasz v japán márka... Mondj hamar egy új olasz autót vagy legalább új változatot.

Motordoktor 2012.02.29. 11:35:21

@mercurius : Én azt gondolom, hogy ha egyenesen megyünk egyenletes 80 km/h-s sebességgel, akkor nem sok dolog derül ki a futóműről. Ahhoz, hogy eldöntsük, hogy melyik jobb, ahhoz határhelyzetbe kell hozni, annak ellenére, hogy az átlag autós nem kezd el határon autózni, amikor a gyereket viszi a suliba. Ezért szokás az utcai autókat is pályán kipróbálni, noha tudjuk, hogy nem oda való.

Motordoktor 2012.02.29. 11:41:21

@Schneider2: A kézi váltós AWD 250 lóerős, az automata 220 az információim szerint.

papa33 2012.02.29. 11:55:49

Érdekes hogy a Zafira stb A oszlop előjön, eddig a Suzuki SX4-et fikázták csak.
Ott én is meglepődtem, adott enyhe bal kanyarban a szemből jövő teljes autót kitakarta. A csapda akkor adódik, amikor az együttmozgás miatt, pl bal kanyar, ill felénk enyhe bal kanyarban a balról jövő gyalogos, stb, miközben mi is, és a másik is mozog, hosszú másodpercekre eltűnik. És sok autóban olyan, mintha be lenne csinálva, az említett SX4 pl befelé is vastag, a kisablak közepétől fölfelé zártnak mondható, ha magasabb a sofőr... nagyon sok biztonságos autó sima oszlopos, ami a döntés és a vastagsága miatt azért nem olyan mint anno Lada, Skoda 120...
A divat és a marketing sajnos a mérnökök előtt.

Sokszor azt látom ezt az Opelt mint a Suzukit szidják, egyiket sem értem.
De most még egyszer elolvasom, miért is a világ legjobb összkerekese...

papa33 2012.02.29. 11:58:30

Bocs: felénk van egy enyhe S kanyarban levő zebra, 4 sáv, egyik oldalról közelítve bal ívben eszméletlen a belátás bármilyen autóból nézve, itt nagyon előrelátóan kell közlekedni. Hogy a gyalogost el ne tévesszük szem elől.

mercurius 2012.02.29. 12:00:55

@Motordoktor: Kedves Zsolt, én nem a hozzáértést, hanem a vizsgálati módszert firtatom.

Mi a célja ennek a kocsinak? Élményautó? Aligha. Driftautó? Aligha. Eljutni a-ból b-be a legújabb trend szerinti, a külvilág minden apró rezdülésétől tökéletesen elszigetelten? - A lehető legnagyobb mértékben.

Nem vagyok autós újságíró, és nem vagyok gépjárműszakértő sem. Azonban az insigniának még ezt a változatát is inkább egy zsúfolt bevásárlóközpont parkolójában tesztelném, ha fordulékonyságról van szó. Ha vezethetőségről, akkor pedig valami átlagos, 0,8négyzetméter/négyzetméter kátyú arányú magyar útszakaszon telepakoltan, csúszós úton erőltetve kanyarban, hogy esetleg képet kapjak, elpattog-e, befordul-e.

És igazából a kritikám nem személyesen Önnek szólt, hanem a mostani TC-s trendnek úgy általában. Értem én, hogy a géperejű ökörködés vérpezsdítő, de ez nem lehet alapja a tesztek-cikkek megírásánál MINDEN autó esetében.

Amíg a Bogaras, illetve diagnosztikai cikkek, vagy a H-hétfő, vagy egy sportjármű tesztje egyértelmű rétegérdeklődést elégít ki, (és mindet imádom olvasni) egy ilyen verda esetében tényleg szeretném tudni, hogy a hasonló járművek tekintetében milyen használható, értékes, különleges, vagy csak szimplán szar.

Wolfram 2012.02.29. 12:18:56

@tonalcar: nálad a pont! normális ember úgy közlekedik, hogy lehetőleg mások hibáit is korrigálja, különösen, ha az élete a tét. a legtöbb gyalogos úgy vág át a zebrán, mintha hallhatatlan lenne. nem győzöm hangsúlyozni: a zebra csak a bíróságon védi meg az embert, az úttesten nem!

pagodalom 2012.02.29. 12:24:43

@mercurius : TÖKÉLETESEN igazad van! Erről van szó! A Totalcar valahogy kezd elszakadni a valóságtól. Tesztejei egyre kevésbé nyújtanak támpontot pl. autóvásárláshoz. Ez a teszt is tök felesleges volt.

mercurius 2012.02.29. 12:30:15

@pagodalom: Azt azért nem hinném, hogy valaki egy médiateszt következtében dönt egy adott jármű megvásárlása mellett, azonban - nyilvánvalóan - ez sem zárható ki.

Én csupán azt szerettem volna elmondani, hogy egy kocsi nem mindenkinek ugyanabból az okból érdekes. Nem hinném, hogy a kilinccsel előre autózás mérvadó szempont lenne akkor, amikor egy kocsiról mérvadó álláspontot kellene kialakítani. Mostanában pedig a TC-n inkább ilyeneket lehet olvasni.

közösperonos átszállás 2012.02.29. 12:34:49

@uarempty: "kedvencem a 30cal a zebrán átrongyoló idióta drótszamaras este, mellény nélkül..."

A mellény csak rossz látási viszonyok között kell (azaz kábé éjszaka), lakott területen kívül.

közösperonos átszállás 2012.02.29. 12:38:34

@uarempty: "Akkor most már tudod, hogy ha valaki újabb autóval szeretne keresztbe kanyarodni előtted és ezt jelzi, akkor lassítasz a telepátia helyett :D"

Pont ezt mondta: most már tudja, hogy ha új autóval jön valaki, akkor még ha úgy látszik is, hogy meg akarja adni a bringás elsőbbségét (ez azért nem telepátia), nem fogja.

Vortex 2012.02.29. 12:38:46

@protézisesh: "Ezzel nagyon nem értek egyet! Egyfelől nézd meg, ma mennyivel nagyobb szilárdságú acéllemezekből építkezik egy autó, mint 5-10-20 éve."

Kár hogy ez nem érződik a mindennapokban.... Nagyobb önsúly, kevesebb látómező. Hol a fejlődés?

tec1 2012.02.29. 12:41:02

@tonalcar: Tudod az USA-ban sok teherautó hátujára van felírva egy tanulságos szöveg:
"Ha te nem látsz engem, én se látlak téged! A sofőr.."

tec1 2012.02.29. 12:43:07

"Hosszan nyomva a gombot, illetve a menüből sem tudtam kikapcsolni a rendszert teljesen"

Az én V6-os 4x4-es Insigniában két lépcsőben (először csak a kipörgésgátlót, UTÁNA hosszan nyomva az ESP-t) teljesen ki lehet iktatni a menetstabilizátort.

tec1

mojszipupi 2012.02.29. 12:52:05

Cégautóként jöhetne :)

közösperonos átszállás 2012.02.29. 12:55:20

@tec1:

tonalcar 2012.02.29. 08:52:00

@uarempty: nincs veled vitám az említett bringásról>én autósként, autós szemmel tekerek a forgalomban és kialakítom a szemkontaktust a vezetővel. Itt is azt láttam, hogy engem néz, és kiderült hogy az oszlopot meg a tükörházat nézi. :)

tec1 2012.02.29. 13:03:55

@közösperonos átszállás:

Sajnos a holttér fogalma és annak ismerete nagyon fontos minden közlekedő számára. Minél kisebb valaki a forgalomban a saját biztonsága érdekében annál fontosab, hogy megértse a veszélyt és szemkontaktussal védekezzen ellene!

tec1

tiramiska 2012.02.29. 13:04:20

@tibsi: Mellé! Zebrán, csat tolhatod a bicajt! Abban az esetben tekerhetsz át, ha van bicikliút is! Ebben az esetben ugyanis tábla jelzi az autósnak a várható "veszélyhelyzetet"....

közösperonos átszállás 2012.02.29. 13:08:18

@tec1: bakker, ott írja, hogy megvolt a szemkontaktus!

Már amennyire biztos lehetsz benne, hogy valakivel megvan.

tec1 2012.02.29. 13:12:53

@közösperonos átszállás:

"Már amennyire biztos lehetsz benne, hogy valakivel megvan."

Meg is adtad magadnak a választ! A szemkontaktus azt jelenti, hogy a közlekedő partner szemén látod, hogy ÉSZREVETT TÉGED és nem a "az oszlopot meg a tükörházat nézi. :) "

tec1

tibsi 2012.02.29. 13:19:31

@tiramiska: Most változott a jogszabály, tessék utána nézni...

közösperonos átszállás 2012.02.29. 13:22:51

@tec1: "Meg is adtad magadnak a választ!"

Meg hát, teljesen sose lehetsz biztos benne, hogy a másik észrevett, ezért állj meg mindig. Ezt mondtad, ugye?

tec1 2012.02.29. 13:30:44

Nem ezt mondtam!

Először mindenképpen keresni kell a szemkontaktust. (TUDOD ÉSZREVETT!!) Ha ez nincs meg akkor úgy kell viselkedned, hogy nem vett észre ezért nem is tudja, hogy itt vagy! Ilyenkor a normális ember megáll vagy kitér a másik útjából.
Ha sikerült a szemkontaktus és a másik fél cselekedetéből (lassít megáll, hogy elsőbbséget adjon, esetleg int, hogy mehetsz...)jól látható, hogy meg fogod kapni az elsőbbségedet akkor nyugodtan mehetsz tovább. Egyéb esetekben én megállnék....
Főleg egy kerékpárral autóval szemben!
Tudod a kórházban fekve vagy ne adj isten "odaát" már felesleges bizonygatni, hogy NEKEM PEDIG ELSŐBBSÉGEM VOLT!

tec1

Tomy445445 2012.02.29. 13:31:05

nem rosszak ezek az elektronikus cuccok, de a mechanikus torsennel soha nem fogják tudni felvenni a versenyt.

Egyszerűen azért, mert az elektronikának mindig lesz késleltetése.
Ki kell olvasni a fordulatszámot, dönteni kell, kell egy elágazás (vagyis inkább sok száz...), majd kiadni az utasításokat, a végén pedig végrehajtani...ez rengeteg idő. pl a bmw xdrive-jának 0,1sec kell csak a fordulatszám kiolvasásához...azt már nem is merik dokumentálni mennyi idő míg a teljes rendszer reagál.
Ezzel szemben a torsen nulla idő alatt reagál, fizikailag kötve van, és ami nagyon fontos, folyamatos nyomaték-kiegyenlítés van.

evo87 2012.02.29. 13:35:04

@Motordoktor:
Rosszul tudod, az új 2.0 turbo összkerekesek már 250 lóerővel jönnek, akár kézi, akár automataváltóról van szól.

korosla 2012.02.29. 13:37:13

Soha nem értettem ezt az alfa szerelem opel stb. érzelmek nélküli kategóriát. Számomra sokkal szebb egy insignia mint egy 159-es, sőt ezekkel az ülésekkel kifejezetten cool. Régóta f astrat hajtok és nagyon beleülnék egy bármilyen insigniába. Ja és hogy hátul nem látnak ki, na és ? Úgy gondolom a cls mercibe sem nagyobb hátul az ablak vagy mondjuk a c300. Nekem nagyon bejön. Lehet hogy márkahűség, nagyon el van az én izlésem szerint találva.

tiramiska 2012.02.29. 13:37:23

@tibsi: ha ez igaz, és öntudatra ébrednek a biciklisek..... hullani fognak, mint a legyek....

evo87 2012.02.29. 13:52:07

@Motordoktor:
Ha esetleg még mindig kételkedsz, érdemes az Opel oldalára ellátogatni.

media.gm.com/media/hu/hu/opel/news.detail.html/content/Pages/news/hu/hu/2011/Opel/08_31_Insigna_MY2012

Itt megtalálod a szükséges információt, ami szerint 250 lovas az összes 4x4 Insignia.

Érdemes alaposan körülnézni, hiszen nem vet jó fényt a Totalcar-ra, hogy jóformán azt sem tudjátok, mit teszteltek éppen. :)

közösperonos átszállás 2012.02.29. 14:02:38

@tiramiska: Ez kb. a hetvenedik könnyítés, aminél sokan ezt vízionálták. Ehhez képest...

Zuzzant 2012.02.29. 15:00:20

Nem egyszerűbb lett volna őszintén leírni, hogy SZ.A.R. ?

Haldexes 4x4 sosem lehet "a legjobb".
Gyakorlatilag ez van egy Panda 4x4-ben is.
Megint egy nagy marketing rizsa, amivel meg akarják magyarázni, hogy "ugyan nem olyan jó, mint egy Torsen, de ez máshogyan jó"

tonalcar 2012.02.29. 15:00:47

@uarempty: Vörösvári-Szőlő utca kereszteződés és én a Vörösvárit kereszteztem. A Hungárián soha nem bringáznék, csak ha az életem függne tőle>vagy pont ezért akkor sem. Pedig 18.éve nyomom a városi bicajozást, jól DH-zom, de az az út nagyon extrém nekem is... :)

tonalcar 2012.02.29. 15:04:24

@tec1: eltekertem előle, mert kiderült, hogy mégsem látott>alapvetően úgy bringázom, hogy "láthatatlan vagyok". Ha csak megállok>kivasal.

xenuka 2012.02.29. 15:24:12

@tec1:

www.flickr.com/photos/thetruthabout/5705801932/

"Ha te nem látod a tükreimet, én nem látlak téged. Ne kövess túl közelről."

és igaz!

"streetfighter" 2012.02.29. 15:25:06

Már a kérdés feltevése is megbotránkoztató.

xenuka 2012.02.29. 15:40:39

Az összes ismert személygépkocsi differenciálmű működési elve előnye, hátránya itt van:
www.autozine.org/technical_school/traction/tech_traction_4wd_2.htm

A 959-es Porsche 1986-os! a legkifinomultabb rendszer.
en.wikipedia.org/wiki/Porsche_959

Futottak még kategóriában a GT-R és a Veyron öszzkerekes rendszerei.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.29. 15:41:01

@Shadowbull: esz tenyleg idegolo, hogy beidezed amire reagalsz meg meg ala is irod

Ambrus Gergely [SG] 2012.02.29. 16:01:35

Ez most milyen teszt volt????
Csak a motorról meg a 4wd rendszerről eset szó...
Legalább lett volna hozzá videó.

uarempty 2012.02.29. 16:05:21

@közösperonos átszállás: pontosan ez a baj, hogy így gondolkoznak , hogy AKKOR KELL HA, kint bicajozol tanyán éjszaka...márpedig sötétedéskor igenis kell városban is, mert nem minden kisjárdát,utcát 5000wattos refikkel világítanak be, sőt többen nem mint igen.Nem kell, igen, nem muszáj, ajánlott, hogy ne halj meg, ha már felelőtlenül és lámpák közlekedsz, vagy nem muszáj, ha figyeled az utat is meg az autókat.De nem a 2. példa az átlag..legalábbis pesten nem ezt tapasztalom az éjszakában...de nappal sem :D

uarempty 2012.02.29. 16:08:13

@tiramiska: én eddig kb 2 db biciklist láttam, szabályosan gyalogos átkelőn közlekedni, a több száz/ezerből :D szerintem jobb bevételi forrás lenne/ lett volna mint a gyorshajtás...Ha valaki közlekedik, közlekedjen felelősen szabályokat betartva.
Egyébként, hol az a módosult jogszabály , ami kimondja, hogy áttekerhet a gyalogosokközt 30-cal a bringás?és akkor fölösleges lesz a direkt erre való bringa út?teljesen hülyék akkor?bár megszokhattuk ezt...

sabba 2012.02.29. 16:25:18

@Kentauró7:

Elnézést,de tévedés mert a Panda hajtásláncának semmi köze a HALDEX-hez!
A Panda -nak az osztrák Magna szállítja az összkerékhajtást.
Halkan jegyzem meg,hogy lehet nem szeretni a Fiat Pandát ,de az összkerék hajtása nem rossz .Sőt!
A SZAR kifejezést pedig nem használnám a Haldex-re.Én sem értek egyet,amikor egy cikkíró a legjobbnak írja(mégha kérdőjellel is) ,hiszen minden AWD rendszer, más,ezért kicsit alma a körtével.Viszont ha annyira rossz lenne nem vette volna meg tavaly az egész Haldex-et a BorgWarner .

detomaso 2012.02.29. 18:51:30

@Shadowbull: A Subaru Forester is biztonságos, mégis rendesen ki lehet látni belőle minden irányba.
A Subaru mellett szól az is, h amióta megvan, a hó is fél leesni a környékünkön. Nem találtam más magyarázatot, miért ilyen kevés hó hullott felénk. :)

Motordoktor 2012.02.29. 19:50:29

@mercurius : Ez a cikk nem egy hagyományos teszt, mert az már volt korábban több Insignia variánssal. Ez most inkább az összekerékhajtásáról szólt. Talán ezért érzi furcsának.

Sayniqua (törölt) 2012.02.29. 19:55:30

Szerintem savanyú a szőlő srácok.
Lehet szokás szerint szidni az Opelt, DE ez már régen egy másik kávéház. Lehet jönni Subaruval, meg Evoval, miegymással, de nem egy nyelvet beszélünk. Azok kistenek, ez "csak" király :)
Céges autónak egy ilyet hajtok, igaz az 4 ajtós változat, klasszikus "céges fehér" színben és beige belsővel. A motor, a hajtáslánc ugyanez, de manuális váltóval szerelve. Négy hónapja járok vele és pont leszarom a többi autót, mert ez bazmeg mindent megad, amire egy magamfajta kényelemre, komfortra és sebességre vágyó ember vágyik. Elvittem chipptuningra, 305Le/500Nm lett (gari maradt) és átlagban 1.5 literrel normalizálódott a fogyasztás, úgy gondolom, hogy ez közúton valóban mindenre elég. Tévedés ne essék ez előtt Passatot és A6-os Audit használtam, van némi összehasonlítási alapom. Ez a cucc ugyanazon a szinten van minőségben mint, az A6, de fele annyiért.
Nem kell fikázni, mert aki nem ült ilyenben az nem tud objektív képet adni egy ilyen autóról.

Index Elek 2012.02.29. 19:56:45

en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

5 generáció van feltüntetve. Gondolom elég sok fejlődés van közöttük, tehát egy második generációst nem érdemes hasonlítani egy konkurrens megoldás legmodernebb változatához.

Szerintem meg a legjobb 4x4 a Defender és a G-klasse. Akkor most én nyertem? :-)

badfaced 2012.02.29. 20:08:53

Szerintem az a gáz ezzel a tipussal, hogy aki ilyen bolondbiztos autót akar, az úgy sem fog nagy sebességgel kanyarba esni, ergo fölösleges.

Schneider2 2012.02.29. 20:18:54

@Motordoktor: az elsőkerékhajtású 220 le és 350 Nm, az összkerekes 250 és 400 Nm automatával is. Érdekes, hogy a magyar árlistán automata változat nem szerepel. Mindenesetre ez volt a modellfrissítés eredménye, nevezetesen, hogy V6-on innen is legyen 4X4. Végül is jól sikerült, mert megy annyira, mint a 2,8-as. Kár, hogy nem fogyaszt kevesebbet, de legalább kevésbé orrnehéz, és nem búg az őrületig. Kétségek esetén András biztos segít kiigazodni.

Ben Franklin 2012.02.29. 21:21:13

Há há. Családi GT. Az nem szempont hogy sem elférni, sem kilátni nem lehet belőle?

Index Elek 2012.02.29. 21:33:43

@Sayniqua: Azt mindig kifelejtem, valóban. Európában túl széles, de terepen jó lehet.

Főtruista 2012.03.01. 00:13:08

@xenuka: az azért kemény, hogy ezt ki kell írni. (Arról nem beszélve, hogy már rég rossz, amikor el tudod olvasni).
Mondjuk a létjogosultságát nem kérdőjelezem meg - hazai autópályákon számtalan olyan idiótát látok, aki akkor megy a belsőbe kamion mögül, mikor már rég nem látja a tükreit.

@uarempty: szabályos a leszállás nélküli áttekerés, de elsőbbsége csak akkor van, ha kerékpárút is vezet ott (hisz annak hiányában nem lehet számítani a gyalogosnál lényegesen gyorsabban mozgó vmire.)

250 lóerőt kilátás nélkül meg kicsit viccesnek találok (már egy Swift II is rohadt ijesztő)-de nyilván a T-34-ig még megtehetünk pár lépcsőt, ami a mai világban szinte egyet jelent azzal, hogy akkor meg is kell.

csunyadiszno 2012.03.01. 02:32:31

@xenuka: Egy ilyen tuti épített autó miért eszi a gumikat, miért feszül be a hajtáslánca, miért erőlködik, végül pedig mi az, hogy aktív középső diffi?

Wolfram 2012.03.01. 15:41:16

@protézisesh: egyetértek. a mai termelés marketing-orientált, mivel a fogyasztás tartja fenn a gazdaságot. a termék legfontosabb ismérve az eladhatóság, és mivel a fogyasztó nem racionális döntéshozó, ezért a gyártást sem az csupán észérvek irányítják.

WesT 2012.03.01. 19:12:09

Ha kinyitod a szemed, reggel jobb esetben ki is mosod, és mozogsz vezetés közben kilátsz belőle. Hidd el. És egy piszok jó autó. Ezt is hidd el. :)

Kadett |D| 2012.03.01. 21:15:19

Egyszer lesz egy ilyen autóm.Imádom!!!
süti beállítások módosítása