HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Válsághoz és versenyhez tökéletes

2012.04.05. 05:44 Tcomment

Címkék: mini mkii

Negyvenéves, kisebb, mint bármi, amit ma autónak nevezünk, de őrjítően jó vezetni. A hátad viszont sajogni fog.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

115 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr754364626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.05. 06:50:42

Ez jó :) A Mini az egyik legjópofább dolog, amit az autózásban kitaláltak.
Amikor a BMW-féle Minit megláttam, csak néztem, hogy "ez marha nagy, hát hogy lehet ezt Mininek hívni" ?

Különben van Kispók-újMini -összehasonlítás is valamelyik Kispók oldalon, abban is ez a fő probléma :D

Válságautó meg elvileg a Dacia Logan :D

csiky944 2012.04.05. 07:39:15

@hugsz: még jó hogy meglehet vásárolni újan...

Gomulka Béla 2012.04.05. 07:48:32

Hírhedten rozsdásodtak, azt hozzá kell tenni. Persze, ebben az is benne lehetett, hogy az olcsó autónak nem kell gondoskodás. De van ismerosom, aki úgy utkozott vele, hogy véletlenul félrerántotta a kormányt, mert egy pocsolya elott lehajolt, hogy visszahúzza a padlón a lyukat takaró lemezt. A moha a muszerfalon pedig állítólag széria volt.
A legviccesebbek egyébként az egyéb, azóta szintúgy kimúlt angol gyártók Mini-változatai. Riley, Hilmann, ilyesmik. Gondolták, felsobb osztályba léptetik, mondjuk egy idétlen hutomaszk rászerelésével. A találkozón biztos lesz beloluk egy rakással.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2012.04.05. 07:53:06

Én egy 93-as Rover Mini Mayfair-t szoktam vezetni, 1,3-as motorral, már kicsit izmosabb és szerintem is szebb is....imádom, simán elképzelném saját autónak :)

Ad Dio 2012.04.05. 08:05:08

Mini forevör!

Szép az autó. Külön respekt a története miatt.
Ebből a cikkből tudtam meg hogy elment a Klink :((((. Isten nyugosztalja.
Kotán Laci bácsi még szerencsére velünk van.

Ad Dio 2012.04.05. 08:09:09

@Gomulka Béla:

Az én minimben nem volt moha. Szerintem feláras extra lehetett.
A rohadás mértéke csak az utolsó évjáratoknál átlag feletti. A régebbiek "normális" módon rohadnak :). Viszont egyszerűen javítható és az összes panel kapható.

Plumper_ 2012.04.05. 08:30:04

baromi pofás és valódi kisautó, de hogyan válságautó, amikor több millió Ft-ba kerül egy épkézláb példány?

Himoto 2012.04.05. 08:31:37

Ez egy fapados verzió lehet. Felárba rendelhető hozzá retesz és lakat az ajtókra. :D

dekás dezső 2012.04.05. 08:33:04

"rózsadombi háziasszonyok kultautónak hazudott lifestyle-terméke" - ez gyönyörű:PPP (de azért egy Cooper S-t bármikor bevállalnék valami normális színben)

meg persze egy ilyen kajakabb MkII-t is, hagy féljek már egy jót:PP

Mr.Holmes (törölt) 2012.04.05. 08:41:33

Az enyém 4 hónap restaurálás után lesz kész. Bár én rendkívül szerencsés voltam, mert az egész autón mindössze 1 db A4 méretet lefedő rozsdám volt. Az utosó csavarig szétkaptuk, felújítottuk. Az az érzés, hogy magad csinálod egy SZAKEMBER felügyelete alatt, az, hogy benne vagy az autóban, nem csak lepasszoltad a szakegonnak aztán majd dicsekszem, ha készen van, megfizethetetlen. Megannyi drótkorongozással eltöltött nap, mennyi romantikus csiszolás... Amikor megláttam lefényezve, majdnem elsírtam magam a boldogságtól! Mosolyogva dolgozom rajta-vele! :-)
Aztán miénk a viláááááág! :-D

Dr. GGG77 2012.04.05. 09:11:12

63 LE??? Az bitang lehet ebben az autóban!

Rocko- 2012.04.05. 09:23:13

"Nem véletlen, hogy a Mini összerántotta a XX. században igencsak széthúzó emberiséget. Még Ausztráliában is létezett, így elmondhatjuk, hogy a filozófiát még a szintén világhírű kortárs, a Volkswagen Bogár sem tudta felülmúlni."
tekintve, hogy Ausztrália angol gyarmat volt (annak hozományaival), nem olyan meglepő ez.

Plumper_ 2012.04.05. 09:27:49

@dekás dezső: tegnap láttam (mikor nem?) egy 20 év körüli pitschát a bnőjével egy Audi kupéban, ami lehet talán 20millió Ft. Talán 3 év munkaviszony után hozta ezt össze? Nem hiszem. NEM szeretném azt "dolgozni", amit ő...:-D

DrSzoke 2012.04.05. 09:53:41

Igaz ez is ex angol gyarmat,vagy affele,de Uj Zeland is tele van veluk,raadasul itt nem is rohad annyira a klima miatt.Ami erdekes,napi forgalomban foleg csajokat,oreglanyokat latok veluk.Rohangal itt a varosban egy,aminek olyan a festese mintha egy bazi nagy angol zaszloval lenne letakarva.Jopofa.

Gomulka Béla 2012.04.05. 10:15:08

@Ad Dio: Hozzá kell tenni, hogy a szóbanforgó Minik a hozzáférheto (használt) autóválaszték legeslegalja voltak, és valószínuleg nem is rohadtak jobban, mint bármi más abból a korból. Csak az ismerosi korom viszonylag kis hányada tanult Jaguar-on vezetni.
A moha klíma kérdése is: itt sokat esik.

Dixhorn 2012.04.05. 10:28:54

Én anyám marutiját szoktam hajtani amikor hazamegye. Én azt imádom, mindenhova azzal megyek. Nevetséges kocsi, de mégis van benne valami amikor megy az ember.Már alig várom a hétvégét hogy megint menjek vele egyet. :)

Elijah_Baley 2012.04.05. 10:33:57

párszor láttam ezt a minit a békatéri lakótelepen,a kép nem adja vissza mennyire apró is ez a jószág az életben :)

lanciabacci 2012.04.05. 10:41:06

Höhöhö, ez pont olyan, mint az enyém volt! Hogy mik vannak :)
Azt ugyan sajnos cáfolnom kell, hogy a Hydros Mini "lebegett az út fölött", ez csak legenda, de ez nem is olyan fontos.

Istenuccse, nagyon kipróbálnám egy körre :)

Akit esetleg érint: nemrég megleltem az egykori 10 tárcsafékeim nyergeit és két új tárcsát hozzá, 1275GT-ből valóak. Én már rég nem Minizek, ha netán érdekelne valakit, emilezzen meg.
-------------------
Klinknek és Kotán mesternek is meghajlás és respket, mindketten sokat segítettek rajtam hajdanán. Ők már akkor is tudták, mi a jó.

MrTinkertrain 2012.04.05. 10:44:44

Egyik legjobb cimborámnak van egy 93-as fabetétes, hímzett bőrüléses, injektoros, légzsákos (sírjak vagy röhögjek) gyönyörű Coopere, 4 ködlámpával, két fehér csíkkal.
190 cm vagyok, elöl úgy férek el benne, hogy marad hely a fejem fölött.
Megy mint a disznó, egyébként. Bármikor kéne, játszósautónak.
:)

Legoman 2012.04.05. 10:50:48

Az mindig érdekelt, hogy akkor a magafajtát, akinek új Minije van, az igazi ős Mini tulajok kis divatmajmoknak tartják vagy egyáltalán, hogyan viszonyulnak hozzájuk? Nem mintha ez a kérdés lenne a legfontosabb, imádom a Minimet, csak érdekességképp...

Shadowbull 2012.04.05. 10:53:19

@Legoman:

A Dani megmondta az autodrol a frankot:

"a rózsadombi háziasszonyok kultautónak hazudott lifestyle-terméke"

rozsadombi haziasszony vagy?

Legoman 2012.04.05. 10:55:27

@Shadowbull: nem, se rózsadombi, se házi, se asszony

Plumper_ 2012.04.05. 11:10:48

@Legoman: ööö, mondjuk...juppi? :-D

malkolmcole 2012.04.05. 11:17:34

Gumi akkor se volt rá, de most se nagyon, csak a Falken.

lanciabacci 2012.04.05. 11:34:40

@Legoman:
Na, akkor egy kis filozófiai fejtegetés :) Előre bocsánat érte, ráadásul a konkrét választ sem tudom, csak a saját véleményemet írom ennek kapcsán.

Értem miért kérdezed de szerintem ez sokkal inkább csoportpszichológia, kialakulhatna (nem tudom, csak példa) akár a külső zsanérosok és a tekerőablakosok között is, hogy konkrétan a Mininél maradjunk :) Netán 10" kerék vs. 12".

Ha az új Mini divatcikk, akkor a régi Mini is az, a tehát a tulajok közt is épp annyi a divatmajom, ez sosem az autótól függ. Szerintem ma már kevesen vesznek csak azért régi Minit - ha nálunk valaha egyáltalán -, mert mondjuk kicsi, vagy olcsó fenntartani.

Harmadrészt pedig szerintem az új Mini egy nagyon lényeges ponton különbözik a többi retroautótól: ez pedig az, hogy a tervezése során kiemelt szempont volt, hogy a régivel rokonszenvezők ne utasítsák el, ezért részletesen elemezték és kiemelten figyelembe vették egyrészt a régi jó oldalait és fontos stílusjegyeit, sőt az eredeti erényei közül pl a kiváló úttartást és vezethetőséget, másrészt az egykori tulajok véleményét, amiben döntő szerepe volt az internetnek. Ugyanilyen fontos azonban, hogy éppen ezekből a dolgokból érezhető volt az alkotók elkötelezettsége és lelkesedése is, ami pl. számomra kapásból abszolút tette az újat. Meglett a lelke. Szerintem nagyrészt ezért is lett akkora siker és követendő példa egyébként. Eddig legjobban a Fiat utánozta az 500-zal szerintem.

Korábban egyébként többször meg akarták újítani, de sosem sikerült igazán, csak görcsöltek. Először ugye a Metro, aztán pl ezek is:
www.aronline.co.uk/blogs/2011/07/23/the-cars-mini-development-history/ (oldal közepén)

www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/235679/mini_acv30.html

Az új Mininél a bajok szerintem akkor kezdődtek, amikor elfogyott az igazi lendület és elkezdtek jönni ezek az izzadságszagú, ormótlan giccsek, amik már valóban csak a nevükben Minik, szellemiségükben nem.

Alhazred 2012.04.05. 12:04:25

190 centi vagyok és 120 kiló, de kurvára kéne egy ilyen kis gyösz, legfeljebb egyedül mennék vele mindig.

PepeXVI 2012.04.05. 12:59:48

Jó a cikk, csak kicsit homályos ki kicsoda. Igaz, a nagy rallysok nem az én korosztályom.

De nehéz kibogozni, kié a zöld Mini, ki a dundi úr a képen, ki kinek a bátyja és kivel versenyzett.

Mondjuk ma elég tompa vagyok agyilag ;)

Neurotoxin 2012.04.05. 13:12:40

Zách Daninak még a Miniben is kilométerekről felismerhető a jellegzetes feje:D

Neurotoxin 2012.04.05. 13:13:13

Jah, kifelejtettem, ez a 36-os kép.

biohazard 2012.04.05. 13:22:13

MINI bemutató, bő tíz évvel ezelőtt (Karottától):

"A bajor BMW felvásárolta az egyik legangolabb angol ikont, és kíméletlenül újrateremtette a kultuszautót. Csikoroghatnak az összeszorított brit fogsorok a nemzeti büszkeségen esett csorba láttán, de nincs mit tenni: az új Mini előtt térdre kell esni."

Köszönöm.

bög 2012.04.05. 13:33:54

@Neurotoxin: Varga Gábor is elég jellegzetes azon a képen:)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.04.05. 13:50:55

galeria.totalcar.hu/tesztek/2012/04/04/mini_mkii/?currpic=2799643

ezen a kepen csak nekem tunik ugy, hogy a bal hatso kicsit erdekesen kopik? a jobb hatson nem tunt el a gumi kozepen ennyire

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 13:53:27

@ColT: "Amikor a BMW-féle Minit megláttam, csak néztem, hogy "ez marha nagy, hát hogy lehet ezt Mininek hívni" ?"

- azt inkabb Maxinak kene hivni.

Orulok a cikknek. Az egyik legcoolabb auto ami valaha is letezett. Meg sosem volt, de egyszer lesz Minim. Veterankent talan nics is olyan tipus megegy, amihez minden, de minden beszerezheto, kaphato, az alkatresz ellatas hozza jobb, mint sok uj autohoz. Komplett kasznitol a karpitbolhaig minden van.
Igaz, hogy kell is sok, mert nem egy megbizhato auto, a rozsdasodasi hajlamrol pedig ne is beszeljunk!
De olyan aranyos, hogy mindezt meg tudja neki az ember bocsatani!

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 13:56:02

Zach Dani: Valsagautonak nem neveznem a Minit, ez a legsulyosabb felreertes, sajnos a Mini egy igen draga hobbi (lett).

Pl. Kituno allapotu 123-as Merci feleannyiba kerul, mint azonos evjaratu Mini Cooper.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 14:03:08

@lanciabacci:" Az új Mininél a bajok szerintem akkor kezdődtek, amikor elfogyott az igazi lendület és elkezdtek jönni ezek az izzadságszagú, ormótlan giccsek, amik már valóban csak a nevükben Minik, szellemiségükben nem. "

-koszi BMW.

@Gomulka Béla: "A legviccesebbek egyébként az egyéb, azóta szintúgy kimúlt angol gyártók Mini-változatai. Riley, Hilmann, ilyesmik"

Hillmann nem volt, viszont volt Riley Elf, Wolseley hornet. Ezek voltak a Mini "sedan", kicsit jobban felszerelt valtozatai.

@De gustibusaut bene, aut nihil: " a kép nem adja vissza mennyire apró is ez a jószág az életben :) " - nem bizony, az opel Corsa egy SUV-nak tunik mellette.

Főtruista 2012.04.05. 14:39:43

Sztem. sehol nem állítja a cikk, hogy aktuálisan számítana válságautónak - csak hogy a maga korában az volt.

Amit nem értek benne, az a közös motor-váltó olaj: hogy lehet jó ugyanaz a viszkozitás mindkettőbe? És meddig megy el egy váltó, a motor által folyamatosan összekoszolt olajon?
Ugyanakkor 63 Euro0-s, 8V lóerő egy ekkora gyöszben (van 600 kiló?) igen zorkó lehet. :)

Úgyhogy (általános kisautó-rajongásom miatt is, és mert ezt a konkrét típust meg aztán végképp nem lehet nem szeretni): instant get.

Buszkormány-gumirugó-haddszóljon! :D

Gomulka Béla 2012.04.05. 14:59:14

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Tényleg, a Hillman (egy l? két n? de jó hogy valaki még ezt is tudja!) azt a kicsi farmotorost gyártotta, az Imp-et. És mintha annak is lett volna felcifrázott változata.
Jópofák voltak ezek az azóta kimúlt brit márkák. Valami Austin/Leyland/Riley/Tudjaafenehogymi kerult a szemem elé múltkorjában. Golf-nál kisebbnek tuno autó, de fa muszerfala volt, és az elso ulésbol kihajtható uzsonnázóasztalkái. Meg ezerháromszázas motorja. Más irányelvek mentén gondolkodtak akkortájt.
Azt hiszem, hogy az a modell volt, amiben légrugózás volt, de egy koron, úgyhogy nem volt szokása legugolni, mint ahogy a Citroenek szokták. És állítólag fel lehetett pumpálni, csak úgy az útszélen. Kézzel, mármint.

Abfangjaeger 2012.04.05. 15:03:48

@Főtruista: 1.1-es PUG 205 is létezett ilyen kombinációban. 4,5-5 liter között kellett bele, 7500 km körüli futásteljesítménnyel.

noelthewalrus 2012.04.05. 15:32:46

@MrTinkertrain: ne öregítsd életem szerelmét. nem '93-as, hanem '99-es. te meg nem 190 vagy, hanem több. (:

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.05. 15:48:07

Csodálkozom, hogy nem ért még ide Dennis01 kolléga...Télleg, balkormányos mini létezik?

Mr.Holmes (törölt) 2012.04.05. 16:16:48

A közel 50 kommentből egy darab fikázós, ócsárolós bejegyzést sem találtam! Ez egy ilyen autó, mindenkiben egy kicsi szeretetet ébreszt! :-)
Szereted vezetni, szereted nézni, ahogy más nézi és szereti, szereted szerelni. De ehhez az kell, hogy figyelj rá! 3-5 naponta benézni a motortébe, alá. Nem egy mai autó, de ha figyelnek rá, akkor egy életre meghálálja! Ha egy gyári vagy sokkal jobb minőségű alkatrész 15,000 Ft, akkor ne a 6000 Ft-osat vegyük meg, mert később gondot okozhat.

Nem megvenni nehéz, hanem figyelni rá és eltartani.
Ha tojunk és sárosan, retkesen tartjuk, akkor ne lepődjünk meg a rozsdán előbb-utóbb. Én napi használatban fogom alkalmazni, van veterán autóm, nem újdonság figyelni rájuk. Megszokott rutinná válik.

Ez valahol egy "gyerek" négy keréken :-)

Abfangjaeger 2012.04.05. 16:20:34

@geegee: Most komolyan... Meg tetszett nézni a képeket? :)

pizo 2012.04.05. 18:38:23

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Az MGB a másik, amihez MINDEN van, több különböző forrásból, és nekünk is megfizethetően. Mai szemmel szintén minimálautó, belül se túl nagy, de hátsókerekes, szinte első középmotoros, és elég erős is (88-95 Le kiviteltől függően).

Zoli

Rocko- 2012.04.05. 19:11:22

@geegee: há' ott van a cikben, nem? :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.04.05. 19:47:43

Nem akarom bantani a tulajdonost, dehogy a francba fert bele abba a pici autoba?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.05. 20:09:47

@Abfangjaeger: @Rocko-: Bocs, a képeket még nem néztem, de nagy marha vagyok... :D

Ad Dio 2012.04.05. 20:48:54

@Gomulka Béla:

"Golf-nál kisebbnek tuno autó, de fa muszerfala volt, és az elso ulésbol kihajtható uzsonnázóasztalkái. Meg ezerháromszázas motorja. Más irányelvek mentén gondolkodtak akkortájt. "

Morris/Wolseley/Riley/MG 1100/1300. A lehajtható picknic-táblás meg a Vanden Plas (Princess) 1300. Amúgy bőr is járt hozzá, meg RR hűtőrács. Érdemes ráguglizni. A rugózása a minijéhet hasonlóan hydrolastic (alkohol-hidraulika). A Minihez amúgy nincs sok köze: 4 ajtós.

Ad Dio 2012.04.05. 21:19:02

@Főtruista:

"Amit nem értek benne, az a közös motor-váltó olaj: hogy lehet jó ugyanaz a viszkozitás mindkettőbe?"

Sehogy. A legtöbb Minis 20w50-es olkajjal jár, ami elfogadható mindkét félnek. Olajcsre kicsit sűrűbben (7-8000km).

"És meddig megy el egy váltó, a motor által folyamatosan összekoszolt olajon?"

A dolog fordítva van: a váltó "koszolja" össze az olajat fémforgáccsal. Az a kis koksz nem árt meg neki. Amúgy ha figyelnek az olajra a motor-váltó kombó elmegy 200e km-t. NEm olyan para.

"Ugyanakkor 63 Euro0-s, 8V lóerő egy ekkora gyöszben (van 600 kiló?) igen zorkó lehet. :)"

630kg, és a 63 lovas motor eléggé alap. Van gyárilag 72-78 lóerős motor is. Kis reszelgetéssel erőfeszítés nélkül fel lehet menni 90 környékére, de van idehaza 100 ló feletti példány is. És akkor még nem beszéltünk a gyári 1.3 turbo-ról meg az utángyári kompresszoros átépítésekről.

Persze a 200e km-akkor el lehet felejteni :D.

Dennis01 2012.04.05. 22:07:32

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): Udvozollek sorstars, en is 93-as Rover Mini Mayfair tulaj vagyok! :)

@Dr. GGG77: Az egyik ugyfelunk Minijeben 1275ccm-es A+ blokk van felhuzva 100 loerore Kent verseny vezermutengellyel es egyeb nyalanksagokkal, karbonszalas ajto"karpitok", kerekivek, motorhazteto, csomagtartofedel es lokharitok, a belseje kicsontozva, meg futes sincs, a kocsi 625kg-ot nyom. Vegsebessegre kb 130-140-et tud, viszont 0-100-ra 4.3 masodperc alatt gyorsul, szerintem nem rossz eredmeny egy olyan blokktol, amit a 40-es evek vegen terveztek. :)

@lanciabacci: Szia, itt irok, mert nem talalom a leveledet. Ha jol emlekszem, azok a nyergek 10"-es kerekekhez jok. Ha igy van, es senki nem jelentkezik ertuk, Majusban megyek haza a vilagtalalkozora, szivesen megszabaditalak teged toluk. Szuksegem lenne rajuk a 13-10 atalakitashoz.. :)

@malkolmcole: Nem mondanam. Van Falken, Yokohama, Maxxis, Sime, Nankang, Dunlop, Bridgestone.. kinek mennyire vastag a penztacaja, melyiket kedveli..
Szemely szerint a Yokohama A539 a kedvencem, jo az ara, lassan kopik es jol viselkedik veluk a Mini az uton..

@gergo: Annak harom oka lehet: 1, a kerek tul van fujva, kozepen koptat. 2, A lengokar kapott egy pofont godros uton, egy kis torzulas ment vegbe, ezert a hatso futomu beallitasok nem gyariak (gyarilag nem allithato a hatso futomu). 3, Az egesz segedkeret kicsit ferde az evek es a rossz ut kovetkezmenyekent. A ket utobbira valasz az uj lengokar, segedkeret, vagy egyszeruen ket allithato lengokar tarto lemez (nem tudom pontosan a nevet, csak angolul).

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Harom eve Minizek, ha nem banod, kifejtem a velemenyemet. A jol karbantartott peldanyokkal nem sok gondod lehet mechanikus ertelemben, ha rendesen volt alvazvedozve, a rozsda se lehet gond. Az en kocsim 93-as, karburatoros (SU HIF38), 1.3-as modell. Mechanikusan a rutinszervizeket kiveve nem kellett hozzanyulnom, csak kopo-fogyo alkatreszek kellettek. Ha a gyujtast es a karburatort beallitod/beallitattod rendesen es odafigyelsz, hogy a vedo muanyag mindig ott legyen a gyujtaseloszto elott, igy megvedve azt a viztol, a kocsi nem fog megallni esoben se. En a kovetkezoket vegzem el 6000 merfoldenkent: olaj-olajszuro (20W/50-es a legjobb a valtonak es a motornak egyarant), legszuro, benzinszuro, zsirzopontok megzsirzasa (8 van belole, minel tovabb elhuzod, annal nagyobb az eselye, hogy nem fogadja be a zsirt, akkor lehet az egeszet szetszedni, kulonben beragodik az egesz), hatso fekek kitisztitasa es beallitasa.

@Főtruista: 20W/50-et kell belerakni, az eleg suru a valtonak es a motor is vigan elpofog vele.

@geegee: Itt vagyok, ne aggodj! :D

Ha rendesen vannak szervizelve, sok ezer kilometert elmennek eredeti motor/valto kiszerelesben. Egyik ugyfelunk autojaban a 998ccm-es blokk 180.000km-nel jar megbontatlanul, igaz ugy torodik vele, mintha a tulajdon gyereke lenne... :)

Kerlek, ne haragudjatok az omlengesem miatt, de egyszeruen imadom a Minit, a sajatomat a szobamban tartanam, ha tehetnem.. :)

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 22:55:58

@Gomulka Béla: Voltak erdekes dolgok. A Hillmann Imp pl egyazegyben 100-as Skoda, marmint a muszaki reszleteket tekintve. Aranyos kis auto, szerintem meltatlanul alulertekelt, a Mini arnyekot vet ra.

Az pedig, hogy golfnal kisebb autoban lathattal fa asztalkat, nos... ez is valamifele britekre jellemzo dolog, ha mar minoseg nem volt, gazdag fabetet (deszka), tegyuk hozza, meteres illesztesi hezagokkal, meg gyapju szonyeg, kisasztalka volt.
Szoval britek. Valamit lehet bennuk szeretni megis, a maguk modjan bajos teremtesek.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 23:03:11

@pizo: Ez igy igaz, az MGB-hez is van minden alkatresz. Ha nem akarsz ebay elott szivni, megrendelhetsz mindent sot azt hiszem most gyartottak is vagy 50 darabot ujra (??)
Egy valami hianyzik belole, ami a Miniben megvan: pajkossag, aranyossag, ezekbol fakadoan a szerethetoseg. Valljuk be, ha az autokat szepseg szerint rangsorolnank (egy reprezentativ felmerest vegezve, mindenfele embert belevonva), az MGB a sereghajtok kozt lenne. A minosege is alulmulja a szoci tipusokat, a megbizhatosaga, es a rozsdasodasi hajlama is.

Felre ne erts, egyaltalan nem akarlak megbantani, hiszen neked a tied a legszebb a legszerethetobb, ezert is valasztottad.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 23:11:05

@Ad Dio: vagy a Honda civic Vti motoros valtozatokrol :)) Azok milyen durvak lehetnek, csak azt nem ertem, hogy preselik be az aprocska motorterbe, ahova mar az eredeti motor is alig fert be.

@Dennis01:
"A jol karbantartott peldanyokkal nem sok gondod lehet mechanikus ertelemben, ha rendesen volt alvazvedozve, a rozsda se lehet gond."
- tudod, mikor azt irtam, hogy megbizhatatlan, akkor arra is gondoltam, hogy ez az auto a tomegeknek keszult valaha. Amit te irtal, az pedig az autobuzi szemszogebol nezve, egyaltalan nem megterhelo. De probald meg nezni az atlagember szemevel, abban a korszakban, amikor meg messze nem volt kultauto, sot eppen ellenkezoleg, lecsuszott emberek autoja. Eppen ezert is van, hogy atlag, nem autobuzi angol ugy emlekszik ra, mint zajos megbizhatatlan szarra, ami tul is volt arazva jocskan (mert a gyartas utolso 5-10 eveben mar kult autonak szamitott).

En is szivesen maceralnam az enyemet, megadnek neki minden, ha lenne Minim. Mielott meghalok, lesz, az egyszer biztos :))

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 23:15:36

@Dennis01:
"Kerlek, ne haragudjatok az omlengesem miatt, de egyszeruen imadom a Minit, a sajatomat a szobamban tartanam, ha tehetnem.. :) "
- akkor nem hirdetheted meg ugy, mint garazsban tartott auto, holgytulajtol :))) Kerdezhetek, mennyit fogyaszt egy Cooper, mondjuk valami enyhebb tuninggal?
Teljes oszinten legyszi. Nagyon ellentmondo informaciokat hallottam ugyanis (5-15 l).

"Ha rendesen vannak szervizelve, sok ezer kilometert elmennek eredeti motor/valto kiszerelesben."
- ha nem, az se baj, mert van hozza minden nem dragan.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.05. 23:17:47

Es amit elfelejt a legtobb ember. Ennel jobb csajozo auto nemigen van! Felteve hogy nem diszkos kurvakra buksz, akik meg a penzedre hajtanak, hanem intelligens, kedves LANYokra!

Ennel nem lehet jobban csajozni meg a Ferrarival sem, arra a nyakamat tennem! Kelloen cool, nem tul draga, nem yuppieskedo (mint az uj mini) aranyos, jokedvre derit mindenkit.

Dennis01 2012.04.05. 23:28:26

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Szivesen valaszolok barmilyen kerdesre!
Coopernel attol fugg, melyikre gondolsz: karburatoros 60-as evekbeli, 90-es evekbeli kozponti befecskendezes vagy multi point befecskendezos? A kozponti befecskendezosre tudok valaszolni, az hajtva kb 7-7.5l-el beeri.
Az enyem ugye karbis, kisebb szelepekkel ellatott hengerfejes (a Cooperokon gyarilag nagyobb szelepek vannak a hengerfejben plusz a vezermutengely is pajkosabb), normalisan kozlekedve a legjobb fogyasztasom 6.9l/100 km volt. Hatjva viszont megiszik akar 8l-t is, de akkor mar borzalmasan nyustolod.

Dennis01 2012.04.05. 23:32:21

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Hozzatennek annyit, hogy az enyemen a tuning egyelore kimerul a K&N legszuroben es a Maniflow kipufogoban (szereny velemenyem szerint a Maniflow az egyik legjobb kipufogo Minihez, meg is kerik az arat!).
A csajozos temaban egyetertunk, csajok a suliban imadjak az enyemet, mindig kernek, menjunk vele ebedelni. Ha az utcan megyek vele, minden csaj mosolyog, van, amelyik kacsingat is! :)

Rocko- 2012.04.05. 23:46:24

@Dennis01: "Kerlek, ne haragudjatok az omlengesem miatt, de egyszeruen imadom a Minit, a sajatomat a szobamban tartanam, ha tehetnem.. :)"

így e? :)

www.facebook.com/photo.php?fbid=10150666442658440&set=a.378883338439.163122.271545148439&type=1

Dennis01 2012.04.05. 23:55:21

@Rocko-: Na ez mar dofi!! :)
Bar az en stilusomhoz jobban illeszkedne egy regi csur, emeleten lakni, lenn meg a Mini alukalna a szalmabalak kozt.. :D

Tökösmákos 2012.04.06. 00:12:12

Kicsi és kényelmetlen. A Swift 1 (egyesek szerint 2 vagy 3 :P ) is ilyen, de legalább sose megy tönkre és fele ennyit fogyaszt. Van belőle villanyablakos is. Sőt klímás is. Xenont is rakhatsz bele. Ennyit a Miniről :P

dzolee 2012.04.06. 00:26:12

@PepeXVI: Nézd végig a képeket és megtudod ki-kicsoda!Nagyon bírnám a kis gépet!

Rocko- 2012.04.06. 07:24:50

@Dennis01: hány literes egy Mini tankja?

Ad Dio 2012.04.06. 07:52:53

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

A MGB az angol világ Lada-ja. Hogy szép-e, azon lehet vitázni (bár a coupe (GT) szerintem elég pofás). Viszont van motorválaszték (1.8 sor 4, 3.0 sor 6, 3.5 V8), hátsókerekes, relatíve jó súlyelosztású, mindent lehet hozzá kapni, rally homológ :). Mi kell még?

Ad Dio 2012.04.06. 07:55:15

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

"Teljes oszinten legyszi. Nagyon ellentmondo informaciokat hallottam ugyanis (5-15 l)."

Az 1000-esem eljárt vegyesben 6 literrel, de hosszú távon 4.5-re is lement (becsszó!). A jól beállított alap 1.3-as 7-8. Hosszú úton kimélősen hajtva 6.

Ad Dio 2012.04.06. 07:58:35

@Tökösmákos:

Jó kocsi a kicsi swift. De hány Monte Carlo-t is nyert? Melyik Beatles srácnak is volt olyan? Miért nem azt választották be az évszázad 3 legmeghatározóbb konstrukciója közé? Hol fér el annak a csomagtartójában 4 millió aranyban? stb

Ad Dio 2012.04.06. 08:00:32

@Rocko-:

A régieké 24. Az újabbaké (talán 84-től) 35. A 60-as években lehetett kapni a 24-es tank mellé "jobbos" kiegészítő tankot, így 2x24.

dennisthemenace 2012.04.06. 08:59:48

@Rocko-: Csak azért nem tartja a szobájában, mert lehorzsolná a konyokét, mikor viszi fel a lépcson..:-)

dennisthemenace 2012.04.06. 09:01:25

@biohazard: Ja. Térdre, foleg, ha szerelni kell rajta valamit. Egy csúf, felpumpált béka sznoboknak.

Rocko- 2012.04.06. 09:04:39

@Ad Dio: kösz.

@dennisthemenace: de hát asszem a cikk is írja: két vállpánt rá, és felkapja az ember a hátára. :)

Guzzista 2012.04.06. 09:05:26

Szerintem Varga Gábor azonos Golyóval, a Bamako rali egyik szervezőjével.

kewcheg 2012.04.06. 09:24:42

Bár görög tervezte, azért tipikusan angol autó ez, mármint megvan benne az angolok egyik nagy erénye, hogy :senkit semmiért nem nézünk le, hanem elfogadjuk úgy ahogy van minden adottságával,lehetőségével.Ez az autó a magyar sznobság kontrapontja...
Pl. nekem magyar aggyal furcsa egy háromkerekű Vespa kisáruszállító, szerintem -mivel hasonlóan gondolkozunk ,mármint genetikailag,ugye- azért is nem terjedt el itthon a 90 es években a zöldségesek boltosok körében, mert szégyellték volna vezetni....
Pedig volt forgalmazója tudtommal.(igaz a Vespa olasz)

karlmann 2012.04.06. 09:31:11

Jó kis kocsi kár, hogy egymaga tönkretette az egész angol autógyártást. Henry Ford a Mini sikerét és extra alacsony árát látva megpróbálta reprodukálni, de a Ford hátterével. Nekik a kocsi előállítási ára 1 dollárral magasabb lett, mint a Mini piaci ára.

Dr. GGG77 2012.04.06. 09:45:39

@Dennis01: Tökéletes játékszer lehet. Illetve 4,3-as 0-100-al már több is, mint játék... :)

Ad Dio 2012.04.06. 10:18:06

@karlmann:

Valóban buktak eleinte minden darab előállításán. Akkoriban az 500 fontos géperejű négykerekű afféle lovagias/politikai kötelezettségvállalás volt. Ha kijön ha nem. A szervízen sztem behozták a buktát :).

Azért az persze szvsz költői túlzás hogy ez tette tönkre az angol autógyártást. Annak egészen más okai voltak. Azt a folyamatot csak elszenvedte a Mini.

dennisthemenace 2012.04.06. 10:18:21

@kewcheg: Ez a hulye magyar felfogás. Egyszer egy oregúr árult 300 fontert, tehát bagóért egy Cavaliert (Ascona). Azért nem vette meg (az egyébként szimpatikus)magyar pár, mert otthon kinevetnék oket, hogy csak ilyenre telik Angliában? Volt a kocsiban kb.70 000 kilométer, az oreg csak vásarolni járt hetente a városba...

Ad Dio 2012.04.06. 10:22:25

@Dr. GGG77:

"Tökéletes játékszer lehet. Illetve 4,3-as 0-100-al már több is, mint játék... :) "

Ha vállalni tudod a kompromisszumait, akkor egy nonstop-boldogságforrás. El kell jönni a nemzetközi találkozóra (Balatonfüred május 24-28), amit ott nem lehet látni, az nincs is (Vtec motoros, v8-as, Hayabusa hátsókerekes, kabrió, rövidített, pickup, Monte Carlo Rally replika stb).

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.06. 12:55:03

@Dennis01: Mit tud ez a Maniflow? Mennyibe kerul? Savallo? (En csak azt tennek fel, mert az orokos, mint a szegenyseg). Megno vele a fogyasztas?

Almaim minije valami 90 koruli, vagy egy 1275 GT, sportulesekkel, tuningolt motorral stb-vel, de a szelesitett sarhanyo es a nyomtavszelesites nagyon nem jon be!
Bar engem (egy mini eseteben) nem erdekelne, de taaln meg kell emliteni, hogy eredeti, tipustiszta Minit nem is konnyu talalni. Egy buying guide-ban olvastam, hogy a tipus legnagyobb ellensege a hazilagosan, amator modon elvegzett "restauralas".

Masik velemenyem az, hogy a Minik ahhoz kepest, hogy 4+ millio keszult, es rengeteg fennmaradt, pofatlanul tul vannak arazva. Igaz, hogy kult meg minden, de akkor is.

A VW bogar is van ilyen aranyos auto, eleg kult is, tuning, alkatresz is van hozza, es ha szetrohad, nem esik szet, mert alvazas. Es az meg rozsdasan, patkany stilben is nagy feeling. Patkany minit nem tudnek elkepzelni.

@dennisthemenace: "Azért nem vette meg (az egyébként szimpatikus)magyar pár, mert otthon kinevetnék oket, hogy csak ilyenre telik Angliában"
- az ilyen magyar megerdemli, hogy hitelkarosult legyen. En farmotoros skodaval jartam 1.5 evig, most egy utott-kopott favorittal, ki is rohognek erte, de az o bajuk. (van szep auto is a garazsban, hetvegere, de az is oreg :))) Erintokepernyos telefonom sincs, de minek?

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.06. 13:06:28

@Ad Dio: Sajnos az arak elszalltak, ez mar nem valsagauto (bar az volt). A Monte carlo replika belekerulhet vagy 6-7 millioba.

MGB - a 3.5 v8 kiralysag, hany db-t is gyartottak belole? 800? (Az RV8-ra gondolunk, ugye?)

@karlmann: Az angol autogyartast nem ez, hanem a kozismerten trehany "minoseg",slendrian kivitelezes, az eros angol szakszervezetek, a magas munkaberek, az eros erdekvedelem, es a megujulasra valo keptelenseg (csak nezd meg milyen hosszu modellciklusok voltak, mindegyik tipusnal szinte, mig a Ny-eu-i konkurencia nem aludt) tettek tonkre.

@Tökösmákos: Van stilusa a Swiftnek?? Aranyos?

Ad Dio 2012.04.06. 14:41:02

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

"MGB - a 3.5 v8 kiralysag, hany db-t is gyartottak belole? 800? (Az RV8-ra gondolunk, ugye?)"

Is, de nem csak. A GT-ből (coupe) is volt v8. A 3literes meg MGC néven futott, de a kinézete nagyon közel van az B roadster-hez, csak a C series sor 6-osa került bele.

Ad Dio 2012.04.06. 14:43:09

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

"Sajnos az arak elszalltak, ez mar nem valsagauto (bar az volt). A Monte carlo replika belekerulhet vagy 6-7 millioba."

Azért még lehet vállalható Minit találni az 1000 euros kategóriában. Persze nem mark 1-est, meg nem is "S" Coopert. De használni tökmindegy.

Dennis01 2012.04.06. 15:24:48

@Rocko-: Ahogy Ad Dio is irta, a regebbi darabok 24.5 literes (5.5 gallon) tankkal keszultek (a tesztben lathato Miniben is ilyen tank van, a Cooper/Cooper S-ek ket tankkal voltak kerhetoek (ma egy jobboldali tankert siman elkernek £400-at), az ujabb verziok pedig 34 literesek.

@biohazard: Vezetni jo a BMW Minit, az nem vitas, bar az elso szeriasok szervokormany vinnyogasatol hamar a falra lehet maszni lehuzott ablakoknal. Szerelhetoseg szempontjabol viszont remalom lehet. Eloszeretettel melegednek tul, koszonhetoen a radiator tonkremenetelenek a radiator sarkainal, de a termosztat hazanak elrepedese is gyakori hiba. Ilyenkor a hengerfej tomites is lathatja karat a tulmelegedesnek, megint nem egy olcso javitas. Az idosebb verzioknal az elektromos szervo is zarlatot kaphat, az se ket penny. Az elso szerias Cooper S-eken a vizpumpa fogaskerekkel csatlakozik a kompresszorhoz (a kompresszor hajtja, a gyarban kap egy kis kenest, aztan tomitett az egesz, szetszedni nem erdemes). Egy adott kilometer mennyiseg utan a fogaskerek elkopik a kompresszoron, a vizpumpa megall, a kocsi tulmelegedik. A kompresszor meg hasznaltan se olcsobb £600 fontnal, ujan kb £1000-1200 fontot kostal egy darab, eleg nagy ervagas az £5000 fontot ero auton...

@Dr. GGG77: Orult moka az az auto, elhiheted. A biztosito tarsasag £10000 fontra ertekelte, ha barmi baja esne. Mindjart beszurok egy kepet rola itt, ni:
kepfeltoltes.hu/view/120406/Mini_116_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

@midnignt se - kitiltotta az ommm: A Maniflow egyreszt nagyobb atmeroju, mint a gyari kipufogo (gyari mar eleg ritka, olyan mint egy szivoszal :)), masreszt a gaz lengesek a Maniflownal kiemelkedoek, igy a kocsi benzinellatasat jol beallitva a kocsi teljesitmenyet megdobhatja, plusz a hangja is gyonyoru. Sajnos nem rozsdamentes acel, de szep zoldre van az egesz festve, jol nez ki alulrol.. :)
David Vizard, a Mini szerelesi biblia atyja szerint az egyik legjobb valasztas egy gyors kozuti mixhez.
Nalam a szelesitett sarhanyo bejovos, bar kinek mi az izlese ugyebar. A kerekeknel volt mar 5x12-es a kocsimon, most 7x13 lesz egy kis ideig (hirtelen megindulasbol megvettem a kerekeket a baratomtol, most meg mar annyira nem bejovosek..), de a magyar ut utan 6x10-esek kerulnek ala, mint a feljebb beszurt kepen is lathato auton.

Dennis01 2012.04.06. 15:39:02

@Rocko-: Kiszamoltam a fogyasztast, csak az, hogy hazamegyek az enyemmel es visszajovok 10 tanknyi benzint emeszt fel.. :D

Rocko- 2012.04.06. 15:43:02

@Dennis01: :))))
igen, erre voltam kíváncsi, hogy a Mini mennyire mini. kis autó, kisfogyasztás, kis tank. de akkor ugye ez vonzza a gyakori tankolást is, lásd túramotorok.

Dennis01 2012.04.06. 16:05:25

@Rocko-: Akik sokan turaznak, ezert vesznek jobboldali tankot. En nem foglalkozom vele, igaz, hogy tobb benzint vihetsz egy idoben, viszont a kocsi tomege megno, ezzel aranyosan a fogyasztas is. Plusz valamivel kisebb lesz a csomagtarto is.

Rocko- 2012.04.06. 16:12:23

@Dennis01: "Plusz valamivel kisebb lesz a csomagtarto is."
:))))))

Dennis01 2012.04.06. 16:26:24

@Rocko-: Annyira nem kicsi, a BMW Minivel ellentetben van egy teljes erteku potkerekem, az akksi egy dobozban lakik, plusz egy Tescos bevasarlassal epp tele van. :))

Rocko- 2012.04.06. 16:28:40

@Dennis01: :)
noja, kis csomagtartóval is lehet valamilyen szinten együtt élni.

Dennis01 2012.04.06. 17:37:35

@Rocko-: Meg egy nagyon jo pontot tudok irni a Minivel kapcsolatban: a parkolas gyerekjatek, egyetlen gond az, hogy nem latszik a tobbi autotol, igy mindig keresni kell, hova is parkoltam vele.. :)
Ha meg nincs parkolohely, siman zsebre rakom, vagy a biztonsagi oveknel fogva a hatamra akasztom, mint egy hatizsakot.. :D

Dr. GGG77 2012.04.06. 17:42:11

@Dennis01: Köszi, nagyon jól néz ki!
Ezt a május végi Mini találkozót azt hiszem megnézzük. :)

Ad Dio 2012.04.06. 18:15:35

Annyit@Dennis01:

"(ma egy jobboldali tankert siman elkernek £400-at)"

Annyit azért ne adj érte! A zsír új 300 font körül van. A felújításra szoruló darabok 150-200-at kostálnak. Persze az is sok. Olcsóbb egy késői 35-ös tankot venni.

Én szerettem nagyon minizni, de azért hosszú távot hajtva nem is annyira baj hogy 300km-enként meg kell állni tankolni/derekat helyrerakni stb.

A Maniflowban egyetértünk. A legszebb hangú rendszer amit valaha szereltem mini alá. A rozsdamentes leömlőjük meg egy igazi ipari szobor :).

malkolmcole 2012.04.06. 19:26:57

@Dennis01: 165/70/R10-ben csak Falkent találtam nagy hirtelen...

Dennis01 2012.04.06. 19:29:02

@Ad Dio: Arrol nem beszelve, hogy az olcso vackokkal ellentetben a Maniflow leomlonel nem b.szod ossze a kezed, mikor az anyakat rakod fel, hasznalhatsz rendes krovakeszletet ahelyett, hogy villaskulccsal bohockodsz..
Az en Minim eleg kenyelmes hosszutavon is, koszonhetoen a Corbeau GTB uleseknek, de tenyleg jobb tankolasonkent megallni, nyujtozni egyet, szemely szerint ilyenkor csekkolom az olaj szintet is, biztos ami biztos, a kocsim szeret olajbol csipegetni.. :)

Dennis01 2012.04.06. 20:14:41

@malkolmcole: Rossz helyen keresed. :)
www.midlandwheels.com/Shop/C-51-10.html
A Yokohama A008 felelmetesen jo gumi, arban se tul sok a kulonbseg. A Dunlopok gyarilag ajanlottak, de borsos az aruk. Csak olyan autora vennem azokat, amik tokeletes gyari allapotban vannak..

hugsz 2012.04.06. 20:58:18

@csiky944:

No igen.
A Logan sem húzza sokáig ha jól tudom és én nem is szomorkodom érte.
A stift csak eszembe jutott.

Rocko- 2012.04.06. 21:17:13

@Dennis01: :)
ezt a hátizsákosat mondtam én is. :P
az pedig csoda lenne, ha nehéz lenne vele parkolni. :D
megtalálni meg könnyű: keresd az üresnek látszó helyet. :D
vagy tegyél rá 3 méteres antennát, kinder tojással, fűzd be hátra, és csak parkoláskor hajtsd ki. :)

Dennis01 2012.04.06. 22:49:40

@Rocko-: Akartam egy idoben Hazard megye lordjai CB antennat a tetore, de nem talaltam sehol.. :D

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.07. 00:23:11

@Ad Dio: "Azért még lehet vállalható Minit találni az 1000 euros kategóriában."
- hat ezt erosen ketlem. Max kikozmetikazott darabokat. Mar nezem az arakat egy ideje, mint ahogy minden fefiember log heti 1-2 orat a hasznaltauto.hu-n, azert mondom, nem okoskodni akarok.

@Dennis01: Azert az eleg durva, hogy a BMW mini (en csak Maxinak hivom, mert az, foleg a legujabb 5 ajtos suv) szinte kisebbnek erzodik belul, mint az eredeti, a csomagtartoja szinten.

Nem tudom milyen turakra mennek a turazok a Minivel, de autopalyara nem valo szerintem, a videki B-utak viszont tenyleg nagyon elvezetesek lehetnek vele! Egy ilyen kocsit csak kanyargasra tudok elkepzelni.

A Maniflow-d pedig ha kilukad egyszer (a rozsdatol) akkor masoltasd le valami szakival rozsdamentesbol, es nem lesz ra tobbet gondod!

@Rocko-:
"noja, kis csomagtartóval is lehet valamilyen szinten együtt élni. "

- ott a hatso ules.

Rocko- 2012.04.07. 00:26:28

@midnignt se - kitiltotta az ommm: igen, erre gondoltam.
ha max 2 emebr használja a kocsit.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.07. 00:27:34

@Dennis01: "gyetlen gond az, hogy nem latszik a tobbi autotol,"
- hat ez durva is tud lenni, en egyszer eltevedtem a kompon es nem talaltam az automat. Ketsegbe voltam esve, mert tobb emeletet vegigjarni ... azota nem jarkalok a kompon ideoda, meg kulonben is, olyan faradt szoktam lenni, hogy elalszok barmilyen zajban, ahogy leultem.

Dennis01 2012.04.07. 01:06:34

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Ezt en is irni akartam, a BMW Mini ketszer akkora kivulrol, belulrol pedig jobban elferek hatul a sajatomban, mint az ujban..

Az enyem 65mph-n szepen elpofog a palyan is barhova, nem kell nekem mindig a belso savban lennem. De tenyleg sima B-utakon erzi a legjobban magat, kanyarogni egyenesen imad, olyankor mindig mosolygok. Benyomod a kanyarba 50-el, es azt gondolod: "Hu, mint a villamos, ez meg 60-al is ment volna!".. :)

Nem tudom, ismered-e a Minit belulrol, a hatso ulesek mellett meg ott van a ket zseb is, siman be tudok rakni negy ket literes uveget egymas melle az egyikbe, nagyon jol hasznalhatoak..

Majd ha egyszer eljutok odaig, hogy megcsodaljam a jarmugyujtemenyedet, majd megmutatok mindent a sajatomon.. :))

Ad Dio 2012.04.07. 08:09:31

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

"- hat ezt erosen ketlem. Max kikozmetikazott darabokat. Mar nezem az arakat egy ideje, mint ahogy minden fefiember log heti 1-2 orat a hasznaltauto.hu-n, azert mondom, nem okoskodni akarok."

Mobile-n meg az ebay-en nézegess. A Hahu erre nem nagyon alkalmas. Esetleg a miniclub.hu-t is érdemes megsasolni néha.
Jó állapotú hazai papírost persze ne keress ennyiért. Azok 600 felett indulnak. De már 10 éve is az volt a kommon vélekedés, hogy egy esztétikailag és műszakilag is elfogadható mini 1 millió körül kezdődik.

Dennis01 2012.04.07. 20:33:37

@Ad Dio: En eleg sokat figyelem a piaci arakat, £3000 font alatt nincs jo allapotu Mini, csak kiglancolt rozsdaboglyak.

Az enyem kerult 2010-ben £1000-be, 5 honap muszakival. Ket ev utan nem maradt olyan karosszeriaelem, ami nem kiabalt volna friss fem utan (a tetot kiveve). Motorikusan az olajnyomas hatarolo szelep es egy radiator kivetelevel semmit se kert, de ahogy elobb irtam, a penz javat a karosszeriazas viszi el..

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.04.08. 12:57:07

@Dennis01: @Ad Dio:

Annyit aruljatok meg el, hogy metrikus, vagy collos csavarok vannak-e a Miniben?

Atolvastam a Wikipedian a tortenetet, most mar tudom, melyik MK milyen valtozast hozott, kialakult a kep bennem, hogy valami 90-es evjarat koruli Cooper kene :)

A fabetetes muszerfal a Minibe nem valo, injektoros sem kene, a legzsakos Rover kormany a kesobbi evjaratokban meg egyenesen undorito.

dennisthemenace 2012.04.08. 15:55:32

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Nem véletlenul vannak kulonbozo színekkel jelolve a lepcsok...:-)

Ad Dio 2012.04.08. 16:18:55

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

"collos".
Ami azt jelenti hogy a fejméret collos, a menetszabvány meg UNF, UNC. A kulcsokkal és krovákkal nem lesz bajod, amert a legtöbb méret közel esik valamelyik metrikushoz. Nekem egyedül a 11/16 ("kireszelt" 17-es :) ) okozott gondot amig nem volt collos szerszámom. A menetmetszés/menetvágás már más téma...

A 90-es Cooper jó választás. Még karburátoros, de 1.3-as, MG vezérműtengellyel. Finom kis szerkezet. De relatíve kevés van belőle.

Ad Dio 2012.04.08. 16:22:06

@Dennis01:

Nyilván mást értünk "vállalható" állapot alatt. Nekem ez azt jelenti hogy megy, és kis ráfordítással műszakiztatható :). Szép minit itt sem kapsz egy milla alatt. A sajátomat anno 200e-ért vettem, de kosárban. A végén 800-ban állt meg.

Dennis01 2012.04.09. 13:58:09

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "Collos". Innen ered sok ember "A Mini szerelhetetlen" kommentje, mert egy kicsit rozsdas csavarnal/anyanal a metrikus szerszam eppen lehet annyival nagyobb, hogy megengedes helyett lenyalja a fejet. Egy collos szerszamkeszlet kb £30-bol megall, es nincs fejfajas. Egy motor kivetelnel peldaul nincs masra szukseged, mint: 7/16, 1/2, 9/16, 11/16. Ha jol emlekszem, ha ebbol a negy meretbol van hosszu krovad, rovid krovad es villaskulcsod, a motor kivetel egy jatek lehet.

A 90-es Coopernek jo tortenete van, ha nem gond, leirom ide. 1989-ben kijott a Mini 30, a Mini 30.-ik evfordulojat unneplo modell bor-szovet kombinacioju ulesekkel, borkormannyal, meg meg egy-ket finomsaggal, mint a 4.5x12 Rover Minilight-ok. 1990-ben mar nem gyarthattak a Mini 30-t, de maradt egy rakas alufelni, ulesek es ajtokarpitok a raktarban. Rover kitalalta, hogy kihozza a nagy sikeru Mini Cooper utodjat, de csak 1500 darabot gyart le. Ez lett a Rover Mini RSP Cooper. Legtobbjuk Japanba ment, a maradekot csillagaszati arakon vettek meg a UK-ban arra gondolva, hogy par even belul ez egy nagyon ertekes varians lesz. Rovernek feltunt, milyen gyorsan kiarultak a Coopereket jo aron, igy kitalaltak, hogy csinaljak tovabb. 2000-ig meg se alltak a Cooper gyartassal.. :)
Ez az alkatresz megmaradas nem uj dolog a British Leyland/Rover cegnel: mikor a szogletes eleju Clubman gyartasa befejezodott, megmaradt egy rakas szogletes hatso lokharito a Clubmanrol. Leyland megalkotta a Mini HL/HLE-t, amin lass csodat, szogletes lokharitok voltak.. :)
süti beállítások módosítása