HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Alig fogyaszt. És a valóságban?

2012.09.07. 06:00 Tcomment

Címkék: opel ampera

Méregdrága, modern technológiát szinte kötelezően illik ócsárolni. De vajon tényleg vacak, vagy csak szimplán elérhetetlen?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

148 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr254760472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zozo82 2012.09.07. 10:38:04

@juan88: Te teljesen ossze-vissza beszelsz! Csak egy megjegyzes 4.5L-es A6-os??? Hogy micsoda?

domeq 2012.09.07. 10:40:04

Kalaptartó hiánya elég gyász.
Arra lenne ideális, hogy papa-mama + 1-2 gyerek reggel munkába és iskolába megy vele 1 kanyarban lezavarva + egész nap töltik a munkahelyen (nem is otthon :)). Hazafelé meg ugyan ez a kör. (Lehet, hogy Hollandiában ez nem is annyira sci-fi) Utazáshoz meg egy Q7/X5/ML méretű batárba kellene ezt a Prius/Ampera villanyszettet tenni, ami 100 (jobb lenne 150-200) km-t bír menni csak árammal.

Rocko- 2012.09.07. 11:00:46

határozottan nem érdekel az autó, de ezek a hasonlatik, a gólyával, kínai, lítiumbányásszal meg elefánttal, hát röhögök veszettül, kösz Pista! :D

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.09.07. 11:02:53

@Rocko-: Ha jól látom az ábrát,hátra még befér egy CNG tartály. :)

Plumper 2012.09.07. 11:25:20

@levim: prémium német autó árában egy kísérleti, műanyag, szűk vackot? nem minden gazdag hülye is egyben.

@mv3: annyiért meg le van sz@rva. akkor veszünk normál farmerdzsekit ("környezetszennyezőt") 10ezerért.

@zeugma: mennyi idő alatt jön vissza mondjuk 7 millió Ft a benzinmegtakarításból, miközben az autód értéke csökken és garanciaidőn túl lehet, hogy költesz rá egy halom pénzt?

@Phrascarica: megvan az autók nyomtatója. nem veszel partont (akksit), mert jobban megéri komplett nyomtatót (autót) venni megint.
ez a nagy környezetkímélés..

levim 2012.09.07. 11:30:56

@Plumper: Egyrészt ne legyél piackutató, mert nem élnél meg belőle! :) Másrészt a Prius már megmutatta, hogy van több százezer olyan "hülye", aki megvegye az ilyen autót.

misinator 2012.09.07. 11:32:15

@ommm: Csakhogy kapjál értesítést :-)

Üdv ommm!
Az Amperás cikkek tetszettek. Nagyobb fogyasztást tippeltem a nem városi használatra.
Csak összehoztak valamit!
Persze az ára...
A halálom az ,amikor megvesz valaki egy sok-sok milliós dízelt, mert spórolni akar...

Repülőnap: Nagyon szerettem volna eljutni oda. Kifejezetten a Szuhoj Szu-22-est szerettem volna látni repülni /A többit már gyakorlatilag mind láttam repülni/.
Még ha magas is a felületi terhelése - elvégre vadászbombázó /S mint ilyen, tudjuk nem szeret repülni, hanem akar.../, azért impozáns lehet a Gőzmozdony a levegőben!

Aztán a repülőnap előtt pár nappal megvettük a gyermeknek a tankönyveket, tanszereket /drágább lett, mint azt 7 év után gondoltuk/, s a repülőnap kilőve :-(

ijontichy 2012.09.07. 11:37:24

Szép, de az ára miatt momentán érdektelen. Persze vélhetően lesz ez majd jobb. Viszont jelenleg ebből a pénzből bőven kijön egy Octavia TD DSG, vagy C4 HDI MCP, plusz városra egy C3 HDI MCP (a harmadik pedál léte nálam kizáró) extrázva. És akkor két verda van a családban, ami kell is.
A Prius bizonyította, hogy a technológiának van kerenivalója a piacon. A fejlesztésbe feccölt pénzek megtérülése akkor várható, ha reális alternatívaként tud feltűnni egy Superb, C5, Avensis és persze a Prius mellett. Nyilván dolgozni fognak rajta. Majd meglátjuk 3-5 év múlva.

ommm 2012.09.07. 11:37:32

@levim: Prisuból eddig 2,7 milliót adtak el.
A pluginből is elmegy pár százezer és ha egyszer ráéreznek a Volt/Amperára, akkor abból is.

Hiba lenne okosabbnak hinni magunkat, mint az adott gyártó, ott elég sok ember foglalkozik piackutatással és pénzügyekkel.

Köszönöm.

2012.09.07. 11:45:42

Nem tudom kérdezte-e már valaki, de a villanyautós cikkek elegánsan átugorják azt a költséget, amit az áram felvétele jelent. Tekintve, hogy ha a lányom kicsit többet sütöget otthon a 2kW-os villanytűzhellyel, akkor kemény ezresekkel nő a villanyszámlám, és egyáltalán nem elhanyagolható költség ez.
Amúgy az áram előállítása is nagy részt fosszilis energiahordozók elégetésével történik, ráadásul óriási a hálózati veszteség amíg a kocsiig eljut az áram, tehát globálisan egyáltalán nem környezet kímélő a villany autó.
Egyetlen előnye, hogy nem a lakott városokban szennyez, hanem az erőművek környékén. Globálisan tökmindegy.

ommm 2012.09.07. 11:51:32

@Kulics: Ott van benne, olvasd el.

Medgar 2012.09.07. 11:59:57

@wildpig: hogy gondolod a "helyi energiatárolást"?

levim 2012.09.07. 12:00:17

@ommm: Igen, ismertem a 2,7 milliós számot, de a "több millió" kicsit erős lett volna erre és ezért használtam a "több százezer" meghatározást. Elegánsabbnak tűnt... ;)
Mellesleg, aki még nem vezetett ilyen hibrid autót, az nem ismeri azt az érzést, amikor pl. egy falun csak átsuhanunk a villanymotorral. (oké, autópályára nem való a Prius, ez tény)

GRX 2012.09.07. 12:10:09

Nem értem én, hogy miért van ily nagy keletje ennek az újfajta hóbortnak, ezeknek az úgynevezett automobiloknak. Alig gyorsabbak a lovasszekérnél, és állandóan elromlanak, hozzáértő szerelő nélkül még egy kis vasárnapi kirándulásnak sem indulhat neki senki. Robbanómotorjuk hangos is, veszélyes is, ráadásul az üzemanyag-ellátásuk sem megoldott - tán majd a patikákból fognak sebbenzint venni hozzájuk? Az áruk pedig elborzasztó, több kataszter holdnyi földet lehetne venni egy ilyen játékszer árából. Ha engem kérdeznek, uraim, még sok-sok év fog úgy eltelni a Monarchiában, hogy ezek az automobilok csak az úri közönség játékszerei lesznek, semmi több...

2012.09.07. 12:31:27

@ommm: tényleg benne van, bocs.

kvp 2012.09.07. 12:45:10

"aztán hol van a szervizhálózat, és garanciaidőn túl (szigorúan utána szoktak elromlani a dolgok) mi mennyibe kerül javíttatni, cseréltetni?"

A rajzokat nezve sima villamos hajtast kapott, egy hagyomanyos motor-generator parral, amilyet a gm emd reszlege hasznalt 1949 ota. A bolygomuves valto az 1958-as gm hydramatic-bol van csak hidraulikus helyett mechanikus kuplungokkal. Az auto lehet, hogy kiserleti, de a technologia osregi es egyszeru. A fo motor a corsakbol es az astrakbol lehet ismeros, csak ratoltak egy nagyobb generatort. Ahogy az elso japan hibridek modositas nelkul vettek at a haboru elotti ford valtokat, ugy itt is fogta magat a gm es osszeszedte az osszes regi jo bevalt technologiajat es epitett egy rendes benzin-elektromos autot. Az ilyen hajtaslancu jarmuvek megfelelo karbantartas mellett kibirnak jopar evtizedet es ha az aksi csomag mar reg rossz, akkor is hasznalhato marad a benzin villamos hajtaslanc.

Ez a technologia par even belul eleg olcsova valhat, csak az aksik ara noveli az auto arat, a tobbi komponens sima szeria alkatresz, minimalista elektronikaval es mechanikaval.

Rocko- 2012.09.07. 12:48:29

@juan88: "egy objektív újságírói teszt után."
persze, meg szűzmária, és igazmondó politikus.
maradjunk csak a realitások talaján.
a cikket pedig nem volt kötelező elolvasni.

Phrascarica 2012.09.07. 13:02:35

@misinator: "A halálom az ,amikor megvesz valaki egy sok-sok milliós dízelt, mert spórolni akar..."
A sokmilliós dízellel csak a sokmilliós benzineshez képest lehet spórolni, pl BMW 320i/320d.

Phrascarica 2012.09.07. 13:04:24

@ommm: "ott elég sok ember foglalkozik piackutatással és pénzügyekkel."
Azért ahányszor mellényúltak a marketingesek az elmúlt 50 évben, annyi millióval azért kiegyeznék :)

lanyi 2012.09.07. 13:51:52

Ha jól értelmeztem amit olvasok, akkor a valós fogyasztási adata a kocsinak 5-6 liter benzin 100 kilométeren.

Akkor ez mennyivel környezetkímélőbb mint az Audim ami 6 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en.Megjegyzem öreguras vezetési stílusban.

Ráadásul az Audi után nem marad pár év után több száz kiló veszélyes hulladék.

Szemfényvesztés az egész.:)

Megjegyzem a korszerű dízelmotorok atyja,aki természetesen magyar:) egyszer egy riportban elmondta, hogy nem lehetetlen 2 liter körüli fogyasztású dízel motort fejleszteni.

Phrascarica 2012.09.07. 13:55:01

@lanyi: "hogy nem lehetetlen 2 liter körüli fogyasztású dízel motort fejleszteni. "
Az enyém is annyit fogyaszt, kis hátszéllel 50-nél 6. ban :))
"Akkor ez mennyivel környezetkímélőbb mint az Audim ami 6 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en.Megjegyzem öreguras vezetési stílusban."
Sokkal, nincs füst.
"Ráadásul az Audi után nem marad pár év után több száz kiló veszélyes hulladék."
Dehogynem.

KAWAszaki 2012.09.07. 14:28:29

@ommm: Mivel feladva a labda: szeretnék feliratkozni a repülőnap-posztot kérők sorába.

RRSS2 2012.09.07. 14:34:32

Mindig is tetszettek a hibridek, foleg a Priusert voltam oda anno, meg a mostaniert is. Ket dolgot nem ertek. Miert kerulnek 12 millioba? Ertem en h draga az akksi, de mi lenne ha negyert adnak es dupla ennyi fogyna? A masik 4,5 liter szaz kilometeren? Bakker 1.8 ford focus tdci 5'7 liter /100 km. Biztos telhetetlen vagyok de szerintem draga. Majd ha negyert adjak es ket litert fogyaszt akkor szivesen valtok hibridre es kevebb kormot fogok a levegobe juttatni.... Addig bullshit

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.09.07. 15:49:17

Miért mindenki úgy fogja fel, hogy egy villanyautó olcsó legyen és spóroljon mindent ki a világból, meg hogy térüljön meg és termeljen pénzt?
A S500 merga hol a francba hozza be az árát?

Ez egy fajta luxusautó, csak nem feltétlen a minőséget meg a kényelmet, hanem a hangtalan suhanást, és a nagy gyorsulást fizeted meg, ráadásul még ződ is vagy.
Egy S mergát már meg se néz senki az utcán, annyi van belőle, egy amperát meg mindenki megnéz, és elismerően, nem pedig irigykedve néznek rád.

Olyan mint a Volvo, villantani nem lehet vele, de mégis megvan a prémium feelinged.(jelen esetben különlegesség feeling)

Phrascarica 2012.09.07. 15:59:10

@Lui_: a hangtalan feelingért kicsit sok 15 milla, a prémium feelingért viszont nem sok ;)

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.09.07. 16:09:56

@Phrascarica: Hát, ha azt nézem, én konfolnék be egy prémiumautót, és picit különlegesebb legyen, pl bmw M seria, Audi RS, Merci AMG, tehát ne olvadjon bele a környezetbe, és még sok értelmes extrát is rakok bele, kb 30 millát kell otthagyni.
Ahhoz képest 15 kevés.

Én itt ezen a ponton, prémiumbelépési lehetőséget látok ilyen gyártóknak mint opel.

Én a következőt tenném:

Nem opel, hanem csak Ampera néven hoznék létre mondjuk egy márkát. Eggyel nagyobb méretben gyártanám, akkupakkban 200 km-s távval, és prémium belsővel, 520 L-es csomagtartóval, valódi 5 személyesen.
Azt a direkt hajtást meg kihagynám, hogy tényleg elektromos legyen.
Szükség esetén meg lehet menni benyával vagy gázzal készült áramból.

Ja és 25-ért adnám.
Vinnék mint a cukrot szerintem, mert nincs alternatíva, és mindent megad mint egy luxusgép.
Pontosabban ennek meglenne a felvevő köre.

De így mindenki csak lázong, jajj de drága, mert még épp annyira drága hogy egy fullos mondeo fölött van, és addig még ellátnak. 25 milla felett meg már mindenki tudná kinek készül.

Jelenleg nem tart ott az energiatárolási technológia, hogy gazdaságossági szempontról beszéljünk, a többi viszont adott.
10 év és szerintem ott lesz. Jelenleg luxus.

Phrascarica 2012.09.07. 16:34:10

@Lui_: "Vinnék mint a cukrot szerintem, mert nincs alternatíva, és mindent megad mint egy luxusgép."
Szerinted :) Szerintem meg ott állna szinte az összes a gyár udvarán ;)
25 milláért -szinte- senki nem venne egy 200 km hatótávolságu autót.
"Eggyel nagyobb méretben gyártanám, akkupakkban 200 km-s távval, és prémium belsővel, 520 L-es csomagtartóval, valódi 5 személyesen."
Tehát egy C Merci/BMW3/Audi A4/ méretű autót szeretnél eladni 25 misiért? Viccelsz bolondozol?
Azt meg ne felejtsük el, hogy ha azt szeretnéd hogy úgy menjen mint egy M BMW vagy egy AMG C Merci akkor 600 Le-s villanymotor kéne bele és több mint 2 tonnát nyomna. Jó nagy élmény lenne egy kis autó több mint 2 tonnával 200km hatótávval, melyről mindenki tudná hogy egy tömeggyártó prémiumizált terméke, a kutyának sem kéne.

Phrascarica 2012.09.07. 16:35:27

@Lui_: "10 év és szerintem ott lesz."
Szerintem meg 10 év múlva ugyanezek lesznek kb.
Jó lesz az 25 évnek is.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.09.07. 16:36:44

Hitetleneknek bekonfoltam egy DÍZEL Mondeot, kb fullextra:

Az Ön járműve
Ford Mondeo
Kombi
Titanium-S
2.2l TDCi (200LE) - Euro5
6 sebességes manuális váltó

Alapár

10 110 000,00 Ft

Teljes ár

14 625 000,00 Ft

Valaki mondja már meg ez a dízel hol hozza be az árát, termeli a pénzt stb... És még nem is különleges....

Pedig nagyon sokan vesznek dízelt, mert állítólag lehet vele spórolni.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.09.07. 16:42:29

@Phrascarica:
"Tehát egy C Merci/BMW3/Audi A4/ méretű autót szeretnél eladni 25 misiért?"

Eggyel feljebb, kb A6 E , 5

"Azt meg ne felejtsük el, hogy ha azt szeretnéd hogy úgy menjen mint egy M BMW vagy egy AMG C Merci akkor 600 Le-s villanymotor kéne bele és több mint 2 tonnát nyomna"
Jelenleg egy C amg merci , Üres tömeg/terhelhetőség (kg) [3] – (1.730/430)
azaz beleülve feltöltve közel két tonna.

Kétszer ekkora villanymotorral kb 700 Nm lenne, az brutál, de nem feltétlen kell hogy menjen mint állat, nem ez a lényeg.

"200km hatótávval" 200 km csak a villanymotor te, ne érts félre, kb még ezret mondjuk gázzal vagy benyával.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.09.07. 16:48:27

"A sokmilliós dízellel csak a sokmilliós benzineshez képest lehet spórolni, pl BMW 320i/320d."

Sokmilliós Amperával csak sokmilliós dízelekhez képest lehet spórolni...

Phrascarica 2012.09.07. 18:04:59

@Lui_: "Eggyel feljebb, kb A6 E , 5"
Hát ezt az Amperat nagyon benézted, ez kb VW Polo kategória, de legyünk nagyvonalúak, legyen Golf.

NperA 2012.09.07. 18:05:35

A teszt nagyon tetszett, szerintem ilyen alaposság és tesztelési idő kellene a jövőben is. Jól megírt és összeszedett napló, kiegészítve adatokkal.

Kaphatunk egy hasonlót Prius ügyben is? Az igen jó lenne!

NperA 2012.09.07. 18:07:23

@gyvy:

"Hol van HSD? :D "

Van egy sanda gyanúm, hogy HSD kipucolódott a blogról amikor a Plug-in Prius topik elszabadult. Találtam egy nicket, ami akkoriban regisztrált. Ha esetleg átfordul a stílus HSD-re, akkor lehet tudni ki van mögötte.

Phrascarica 2012.09.07. 18:09:00

@Lui_: " 200 km csak a villanymotor te, ne érts félre, kb még ezret mondjuk gázzal vagy benyával."
Szóval VW Polot szeretnél (jó, legyen Golfot) 25 milláért nagy csomagtartóval 200 km hatótávval? Az már a most is annyi lenne, szerinted miért csak 15 milla a Polod? ö izé Golf 60 km hatótávval:)
Szóval ha ugyanez az autó lenne 200 km elektromos hatótávval akkor ez a szutyok Ampera is pont 25 milla lenne ;)

Phrascarica 2012.09.07. 18:10:31

@Lui_: "Sokmilliós Amperával csak sokmilliós dízelekhez képest lehet spórolni... "
Igen, de mutass már egy dízel Polot 15 milláért ;)
Na ugye, hogy UGYE?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.07. 18:32:50

A Prius ritka ronda egy autó!
Egy 3 as BMW viszont szép!
Sehol nem beszélnek a prius szépségéről csak hogy milyen jó.
RONDA!:-) :-) :-)
318d inkább ennyi pénzért!

NperA 2012.09.07. 18:39:31

Én nézegettem a 318d-t elég sokat. Ha belekonfigurálok olyanokat, amiket a Prius Executive felszereltséggel tud, akkor igen drága lesz hirtelen a mulatság. Gondolok olyanokra, mint:

- bőr
- automata
- jobbik navigáció
- jobbik hifi
- adaptív tempomat
- tetőablak
- tolatókamera
- parkoló automata

Persze a BMW szebb lesz és sportosabb és hátsókerekes, de az ára akkor már jelentősen felette van a Priusénak.

Igazából butaság hasonlítani őket, ezért elnézést is kérek a próbálkozásért.

TaaT 2012.09.07. 18:51:22

A hibrid autó és a környezetvédelem két különböző dolog...

"a Prius will consume $3.25 worth of energy per mile over its cradle-to-grave lifetime. A Hummer H2, by contrast, will use $3.03 per mile and the Hummer H3 just $1.95."

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.07. 18:54:40

Itt ahol olcso itt nagyon kicsinek szamit, eu ban meg draga.

Ciri 2012.09.07. 19:47:50

@ommm:

Jó írás, köszönjük Pista!

Phrascarica 2012.09.07. 19:56:37

@NperA: azért az a bőr nem ugyanaz, meg a váltó sem, mint ahogy a menettulajdonságokat is legfeljebb a 316d-hez hasonlíthatnánk, de még inkább a 314d-hez ;)
A BMW-ben pedig pont az a jó hogy nem kell megvenni a "csomagban" akkora kreténségeket amelyeket nem akarunk megvenni, pl nem adnék pénzt tetőablakért, bőrülésért (sőt inkább azért adnék hogy ne legyen), gyári naviért,a többi jöhet :)
Viszont adnék pénzt azért hogy 150-nél még ne naptárral kelljen mérni a gyorsulását...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.09.07. 20:49:42

@Phrascarica: "A BMW-ben pedig pont az a jó hogy nem kell megvenni a "csomagban" akkora kreténségeket amelyeket nem akarunk megvenni, pl nem adnék pénzt tetőablakért, bőrülésért (sőt inkább azért adnék hogy ne legyen), gyári naviért,a többi jöhet :)"

Akkor eladáskor ne csodálkozz,ha alig adnak érte pénzt,
vagy inkább nem veszik meg a fapados BMW-det....

Phrascarica 2012.09.07. 21:29:40

@AUTÓNEPPER: persze, nyilván jó biznisz egy bőrülésért 500K-t kiadni izzadni benne, ápolgatni sűrűn, eladáskor pedig 0 Ft-al többért eladni. Navigáció detto, tetőablak szintén.
Az átlag BMW3-ban igen ritka a bőrülés, tetőablak, és navi is csak a külföldről hozott céges 300K-t futott példányok ismertetője, de hát mint nepper biztos másképp látod, mint ahogy én is azt látom hogy neppertől soha aztán mégis veszenk tőletek is autót :)
Valószínű, hogy azok vesznek tőletek autót akik akkora kretének hogy többre értékelnek egy 30 ezret érő gyári navit, egy semmire sem jó tetőablakot és egy kiszalonnásodott bőrülést, mint az autó állapotát ;)
Kis statisztika BMW 3-as sorozat 2006- 528db

napfénytetővel:528/29 db
bőrüléssel: 528/195 db
navi: 528/199 db
napfénytető+GPS+navi 528/12 db
Azek szerint csak ez a 12 a jó eladható? :))
A többi pedig soha nem lesz eladva ;) ?

Phrascarica 2012.09.07. 21:37:16

@AUTÓNEPPER: az tény hogy egyedileg szeretek konfigurálni, pont ezért nagyon nehéz használt autót találni az igényeimnek megfelelően. 8 hónap alatt találtam olyat amiben már csak 2 dolog hiányzott, -az elvárt opciókból - azt végül is megvettem, ebben is vannak ugyan felesleges dolgok pl. xenon, sötétedős tükrök de konkrétan az árát nem igazán éreztem ezért úgy voltam vele hogy maradhat :)

Abfangjaeger 2012.09.07. 21:46:37

Imádom a sok okos kommentelőt: "Mer' a dízel csak 1 literrel eszik többet!!!" Ja, meg telefossa a levegőt rákkeltő részecskékkel.
Nem a jelenlegi magyar valóságot kellene figyelembe venni, mert ez az autó nem ide készült. Mint ahogy valaki -nagyon helyesen- felhozta a CNG-t. Elég csak Ausztriát megnézni, ahol a tetők alig látszanak a különböző paneloktól. Valamint nem lehetne leforgatni egy Magyar vándor jellegű filmet mert idilli háttérként ott vannak a szélerőművek a mezőn. Apróság, de egy magyar cég tudna olyan napelemet gyártani, ami a telehold fényénél is tudna tölteni.
Egy ilyen töltővel tényleg rárohadna a tanksapka, amennyiben az ember 20-30 km-re lakik a munkahelyétől. Egyéb fenntartási költséget nem számolva cirka 440000 Ft-ot lehet spórolni évente, ha másra nincs használva.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.09.07. 21:55:12

@Phrascarica: Na látod,ezért jók a német import használt BMW-k,mert azok extrásabbak,van miből válogatni.
Egyébként meg mindig az 1.tulaj bukja a legtöbbet,adtam el 28 milliós, magyarországi(megvolt a számla), első tulajos X5 BMW-t hatévesen 6 milióért.

Phrascarica 2012.09.07. 21:56:11

@Abfangjaeger: "Nem a jelenlegi magyar valóságot kellene figyelembe venni, mert ez az autó nem ide készült. "
Ennek némileg ellentmond, hogy itt is szeretnének eladni belőle, legalább is megpróbálják ;)

Phrascarica 2012.09.07. 22:05:54

@AUTÓNEPPER: "Egyébként meg mindig az 1.tulaj bukja a legtöbbet"
Kivétel ha beüt néhány combos javítási költség, aztán meg ugye pont Ö használta akkor amikor a legjobb volt a gép, és nem nézték senkiházinak, aki 8 éves autóval jampizik@Abfangjaeger: :))
" amennyiben az ember 20-30 km-re lakik a munkahelyétől. Egyéb fenntartási költséget nem számolva cirka 440000 Ft-ot lehet spórolni "
Tehát napi 20+20 km-el számolva a költsége 8Ft/km-el számolva napi 320 Ftx250 munkanap=80.000 Ft
318d (11M Ft)=6.5 liter/100 km azaz 28 Ft/km*40*250=280.000 Ft
Nekem 200.000 Ft/év jött ki, ráadásul ha a 4 millás árdiffire nem kell hitelt felvenni akkor az évi 600.000 Ft 15% kamattal, azaz pontosan 400.000 Ft-al olcsóbb évente egy 318d-vel járni, ha már számolunk :))

Phrascarica 2012.09.07. 22:12:42

@AUTÓNEPPER: "Na látod,ezért jók a német import használt BMW-k,mert azok extrásabbak,van miből válogatni."
Csak neked jók, én inkább maradnék a valódi kilométerek világában. Egy navis, bőrös, fullos BMW3 az az esetek 90%-ban 60e+/év km tesz meg, és ezért olcsó kint, mire bejön lesz benne 20e km/év.

Abfangjaeger 2012.09.07. 22:23:55

@Phrascarica: Gondolom van még pár gyártó, akinek nem veszik a teljes termékpalettáját...

Először olvassunk: "Egy ilyen töltővel..." Nem vagy te tagja a Jehova tanúinak? Azok szoktak kiragadni részeket a szövegkörnyezetből...
Valamint: "...az ember 20-30 km-re lakik a munkahelyétől."
Cikket elolvasva kiderül, hogy 67 km-t elmegy tisztán villannyal. Teát 2x30 km megjárható benzin nélkül.
Majd számoljunk: 270 munkanap, 6 literes átlagfogyasztás, 450 forintos üzemanyaggal és napi 60 km megtételével pontosan 437400 Ft jön ki.

misinator 2012.09.07. 22:33:13

@Phrascarica: Nyilván.
Csakhogy azok, akik - általánosítva - sokmilliós dízelt vesznek, NEM a benzines verzióval hasonlítják össze, azzal csak példálóznak mások előtt, hogy ők most milyen spórolósok, takarékosak is.
Ezek a márka/típus olcsóbb dízelverzióihoz hasonlítják, illetve más márkák dízelverzióihoz.

Konkrét példa: Fuvarozó cége van, ezért ha a neje, lánya utazik le pl. A Balcsira, Horvátba akkor telerakja a - prémium - autó csomagtartóját teletöltött gázolajos kannákkal, mer' nehogymá' drágán tankolják a gázolajat! Hö!

Persze ha bennégne a család egy kisebb ráfutásos balesettől is, akkor ott ordítozna, hogy megölték a családját.
Mondom, konkrét példa...

Phrascarica 2012.09.07. 22:52:04

@Abfangjaeger: "Valamint: "...az ember 20-30 km-re lakik a munkahelyétől."
Cikket elolvasva kiderül, hogy 67 km-t elmegy tisztán villannyal. Teát 2x30 km megjárható benzin nélkül."
...és pont mindig töltve van fullra, és éppen határon mozog (60km)
Majd számoljunk: 270 munkanap, 6 literes átlagfogyasztás, 450 forintos üzemanyaggal és napi 60 km megtételével pontosan 437400 Ft jön ki. ",
Ok, legyen az akkor is kb 280.000 Ft a BMW javára, tehát 10 év alatt 2.8M!!!

Phrascarica 2012.09.07. 22:55:57

@misinator: "Ezek a márka/típus olcsóbb dízelverzióihoz hasonlítják, illetve más márkák dízelverzióihoz." ehhez nem tudok mit hozzáfűzni, ha valaki magának is hazudik ;)
Én mindig azonos márkát, típust, teljesítményt felszereltséget hasonlítok.
BMW 318d vs 318i, 330d, 330i,
Jetta 1.2 TSI vs 1.6d
Auris 2.0d/aut vs Auris HSD

Abfangjaeger 2012.09.07. 23:03:30

@Phrascarica: legyen, ahogy gondolod, de az, aki egy ócska 318d-t vesz kp-ra 11 millióért, az meg is érdemli a sorsát. Ha hitelre veszi, akkor duplán.

Én egyben biztos vagyok: amennyiben 11-15 millióért vennék autót, az egy 3 literről induló V6 benzin lenne. Nem dízel és nem villany.
BMW-t nem vennék, ha épp környezetvédős heppben leledzenék, akkor beraknék a garázsba egy villanyautót. Csak úgy.

Luighi 2012.09.07. 23:51:09

off

Ha az emlegetett falu Böny az Bőny, akkor kérdezném milyen autós vonatkozás (szaki?) miatt érdekes
on

Azt "nem értem" miért nem a range extenderes gép az elektroautó? Lehet az odabaxna végre rendesen is az egyéb lével járóknak? Nem úgy int ezek a kamu koplalók?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.08. 00:29:21

Használtan, hat évesen? Hát nem tudom, addigra lehet pont csereérett lesz az akupakk, mondjuk 3 millió forintért, a 4 milliós autón...Nem tűnik nagy biznisznek...De majd meglátjuk, ahogy a vak is mondta.

v200 2012.09.08. 00:46:48

szarrá számolgatjátok itt magatokat,hogy megéri vagy nem. értsétek meg hogy ez a kocsi nem erre a térségre való. egyébként meg az áramot a legkönnyebb nagy mennyiségben és gyorsan előállítani,(pár reaktor és kész)kiváltandó a benzint.

Phrascarica 2012.09.08. 01:05:19

@Abfangjaeger: "Én egyben biztos vagyok: amennyiben 11-15 millióért vennék autót, az egy 3 literről induló V6 benzin lenne"
Az biztos nagyon jó lehet, egy fapados V6/3000+, mert 11-15 milláért leginkább csak olyan van :)
11 millában már van 2.5 milláért extra is - listaáron.
"Ha hitelre veszi, akkor duplán." ha meg nem hitelre veszi, akkor is van 8% kamat, tehát akkor is jobban jársz egy BMW-vel és nem csak financiálisan. (BMW helyett lehet mással is helyettesíteni, szinte bármivel)
@v200: "pár reaktor és kész)kiváltandó a benzint."
Az cseppet sem zavar hogy éppen most állítják le ezeket? Na miért? Mert ha valami gáz van az kisebb országoknak 5 éves GDPjét viszi el, és évtizedekre tönkretehet félországnyi területet, és azt se felejtsük el hogy a legtöbb hálózat rögtön mattot kapna néhány ilyen autó egyidejű -gyors- munka utáni töltésétől.
"ez a kocsi nem erre a térségre való. "
Egyetértek, sehová nem való! Ameddig kevés van addig semmi gond, de ha több lesz akkor az nagy problémákat fog okozni, pl töltés közben lehúzott autók, töltő mellé parkoló, már feltöltött és helyet foglalók, stb.

Phrascarica 2012.09.08. 02:13:54

@geegee: "akupakk, mondjuk 3 millió forintért" Meglepne ha egy ekkora teljesítményű akkupak kijönne 3 millióból.

McZozo 2012.09.08. 03:38:09

@Phrascarica:
Hat nekem egy ceedem volt 1.6crdi nagyon el volt talalva benne a motor 3.4 millaert vettem ujonnan es egy egesz nyaron budapest valaton viszonylatban hasznaltam sztradan majd balaton melet tkisutakon es az atlagom 4.4-4.6 volt varosban meg 5.8-6.0 ig evett es nem vagyok az az oreguras vezeto. Szal telleg sporolasbol vettem. es emelett nekem lehet a priusz 4 literet meg az amera 6 jat emlegetni egyszeruen nem opcio az 5 literes kia mellett negyed annyi aron

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.08. 06:39:37

Szerintem rendben van ez a gép. A töltő meg olyan, amilyen, nem tudhatja, mennyit bír a hálózat... Itthon meg aztán akad elég sok szar vezetékelés.

v200 2012.09.08. 07:18:56

@Phrascarica: igen,csak szerintem a világ kényszerhelyzet előtt áll,főleg az a része amelyiknek nincs olaja.. és igen, kénytelenek lesznek elektromos hálózatot bővíteni. és az a legnagyobb vicc az egészben hogy például Európa nyugati fele képes is lesz rá.ja, és akkor még nem beszéltünk a szélmalmokról.pl. de ezeket azért nem hoztam fel idáig mert ezek kalapozások egy reaktor átütő teljesítménye mellett.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.09.08. 07:55:45

@Phrascarica: külső méretre az Ampera nem kicsi.

NperA 2012.09.08. 08:41:30

@Phrascarica:

Tudom, írtam is, hogy kár hasonlítani. Hiába van HUD a Priusban, ha a BMW HUD generációkkal jobb nála. A szabad konfigurálhatóságról nem is beszélve.

OptimusPrime 2012.09.08. 10:15:59

Hibrid/elektromos téma + totalcar, úgyhogy nem vártam sokat. Megint igazam lett. :)

Aszongya: "Kicsit ciki volt. Legalábbis én annak éreztem, hogy a toyotások belementek ebbe az óvodás adok-kapokba, ugyanis lépten-nyomon, a PowerPoint prezentáció minden második slide-jában megemlítették, mennyivel tud többet az ő Priusuk, mint az Ampera/Volt."

Tessék mondani, az összehasonlításban mi az óvodás adok kapok? Akkor a totalcar mióta csak létezik miért "óvodás adok-kapok"-al foglalkozik?

"Ráadásul azt sehol nem említették, hogy az Ampera hatvan kilométert megtesz tisztán villanymotorral, míg a Prius maximum 25-öt, optimális körülmények között."

Ilyet azért nem említhettek meg, mert egyik állítás sem igaz! Mindkét jármű akár több 100 km-t is megtehet "tisztán villanymotorral" a különbség annyi, hogy a Volt/Ampera az első hatvanat egyhuzamban, kizárólag villanymotorral teszi meg, a többit meg vagy villannyal vagy a benzinessel (70 mérföld/óra felett), míg a Prius PHV bármikor használhatja a benzinmotorját akár töltésre akár hajtásra, és a villanymotors hajtási szakaszok közé tetszőleges számú és időtartamú benzines hajtási szakasz is beékelődhet. Ettől azonban még az egész út akár felét is elektromos hajtással is képes megtenni csak azok a villanymotoros szakaszok nem lesznek egybefüggőek.
Azt szeretem a magyar autós újságírásban, hogy akármennyi idő tellhet el egy újdonság megjelenésétől számítva, ennek nincs hatása arra, hogy egyszer megértsék végre a lényegét. :)

"Ha annyit mondtak volna, hogy „gyerekek, mindenki tudja, hogy mi gyártjuk a világ legjobb hibrid hajtásláncát, mi adjuk el a legtöbb hibridautót és kész, egy Ampera-Volt nekünk nem konkurencia”, az sokkal elegánsabb lett volna. Így csak felhívták a figyelmet arra, hogy kitől félnek. Hülyeség volt."

Na pontosan ez lett volna a legnagyobb tahóság, ha ilyesmivel jöttek volna, és nem a paraméterek korrekt összevetésével. A kitől félnek meg megint egy baromság. Priusból idén jóval több mint 1 milliót fognak eladni a világon, míg Volt/Ampera-ból összesen nem megy el 50 ezernél több. Több mint 20x-os a különbség, ráaádásul a Prius már 10 éve profitot termel míg a Volt/Ampera egyelőre vastag bukó. Ja, tényleg nagyon kell félniük, szinte érzem a szar szagát a gatyájukban.

"Mivel a 16 amperes töltést nem bírta (pedig úgy elég lenne neki 4 óra), így maradtam a felénél, az a biztos."

Nem a kocsi nem bírta a 16 amperes töltést, hanem az ottani hálózat. Nagy különbség.

"Tévedtem, amikor azt gondoltam, hogy autópályán semmit nem tud rekuperálni."

Ajaj, ez még semmi, ez a tévhit az egyik kipusztíthatalan a sok közül. A fenti hozzászólók között is már hordákban kántáltál be, a szokásos baromságot hogy: "a hibrid azcsakavarosban... mert a hibridcsakavarosban... és az palyaranemvalo... mert a hibridcsakavarosban...." durranjál szét!

"Ha ehhez hozzávesszük, hogy a 16 kWh-ás akkumulátorcsomag feltöltése 50 forintos kWh ár mellett 800 forintba kerül"

Jaj ne! Már megint! Kedves rémhírterjesztő újságíró bácsi! Tessék már egyszer a büdös életbe felfogni, hogy a 16 kWh-ás - vagy akármekkora! - akkumulátor a mai technikai szint mellett az NEM AZT JELENTI, hogy a felhasználó ennyit is lesz képes beletölteni. Ha teljesen kisütnék és feltöltenék az akkumulátorokat akkor néhány 100 ilyen mélykisütési ciklus után lehetne cserélni (aminek persze nagyon örülnének azok a károgó varjak akik pont ezt terjesztik vagy 10 éve csak sosem volt igaz). Ehelyett a rendszer csak egy részét engedi használni a kapacitásnak, ami a Volt/Ampera esetén kicsit több mint 9 kWh, úgyhogy töltési veszteségekkel együtt soha nem lehet kb. 10 kWh-nál többet beletenni. Úgyhogy NEM, NEM 800 Ft-ba kerül egy teljes feltöltés, hanem alig 500 Ft-ba. Völgyidejű tarifánál meg 300 Ft-ba.

voszi 2012.09.08. 10:59:44

@OptimusPrime: szia! látom, hogy vannak ismereteid hibrid hajtás tekintetében. nincs véletlenül valami javaslatod, hol lehetne olyan életciklus elemzést találni a hajtásokra (otto, wankel, dízel, hibrid, h2, elektromos, stb.), amely

- hiteles
- kellőképpen részletes (a számítási alapadatokat, számításokat is bemutatja)
- friss (nem 1994-ben készült)

megköszönnék pár jó javaslatot!

flamer 2012.09.08. 12:17:05

@TaaT: Azzal azért ugye tisztában vagy, hogy az idézett "tanulmány" elég laza kapcsolatban áll a valósággal, mondhatni, szemenszedett hazugság? (Nem is csodálom, hogy valahogy elfelejtetted odaírni, hogy honnan idéztél.)

Phrascarica 2012.09.08. 13:18:02

@NperA: és ami a lemezek alatt van ott is van némi különbség...

Phrascarica 2012.09.08. 13:28:44

@OptimusPrime: " Úgyhogy NEM, NEM 800 Ft-ba kerül egy teljes feltöltés, hanem alig 500 Ft-ba. Völgyidejű tarifánál meg 300 Ft-ba. "
Tök mindegy hogy 300, 800 vagy INGYEN! van, a mai árakkal SOHA nem lesz kifizetődő, egy kb 7-8 milliót érő autó 15 millióért.

katyilka 2012.09.08. 13:59:58

@ommm: A halálom az ,amikor megvesz valaki egy sok-sok milliós dízelt, mert spórolni akar... Nos én megveszem a kilencmillás 2.2 l-es, 175 le, 430 NM-es, másfél tonnás, középkategóriás dízelt, mert! Nagy autó kell, imádom az aszfalt, szaggatással történő hosszútávú tönkretételét kivitelezni, és igenis spórolok! Hasonló teljesítménnyel rendelkező benzines, vagy hibrid, meg sem közelíti ezen autó fogyasztását! 160-220-között közlekedem autópályán, más utakon ahogy a körülmények engedik. Az említett rozsdaboglya kijön 7-7.2 vegyes átlaggal, a benzinesek illetve a hibridek tíz+ l! Felmerül hátrányként a dízelek magas javítási költsége(csak a benzinessel szemben). Igen, ha sűrűbben kell javítani, mint a benzinest, vagy a hibridet. Egy tisztességesen karbantartott, nem kizárólag a márkaszervízekre gondolok, modern dízel elmegy 250000-et, hogy nem kell részecske szűrőt, magasnyomású pumpát, befecskendezőt cserélni. A többi alkotóelem szinte ugyanaz: kettős tömegű lendkerék, légtömegmérő, katalizátor, lamdaszonda, szenzorok stb. Talán a lendkerék bírja tovább a benzinesben a kisebb nyomaték miatt. Ezt a vezetési élményt alacsony fogyasztás és elérhető ár mellet jelenleg csak a dízelek tudják.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.08. 19:09:27

@Phrascarica: Jó, persze, csak saccoltam.Még akármennyi is lehet valójában... :-)

homlokegyenest 2012.09.08. 19:37:59

Remek dolog ha valami 15 év alatt térül meg. Nem rég vettem zöldmotor fogyicsökit 38,5+áfáért, az ígérttel ellentétben nem 10 hanem 16%-ot csökkentett a Citroenem fogyasztásán.

kiscsango 2012.09.08. 20:58:20

Végre valami érdekes a "németektől" a sok koromtól fekete ótvar kombi Passat után. Nem sok jót vártam tőle, de érdekes koncepció. A benzinmotor halkabb mint vártam, 100-ig nemigen érezni, utána viszont tényleg rákapcsol direktben. A villanyautók gyorsulása semmihez nem hasonlítható városban, jobban élveztem mint a sportautókat. 4 ember simán elfér benne a hétvégi bevásárlással együtt, autópályán is tartja az iramot, van ráció a technikában. Csak az ára...

NperA 2012.09.09. 14:19:33

@homlokegyenest: Ez micsoda? És hogyan működik? Hogy mérted ki?

homlokegyenest 2012.09.09. 19:48:58

@NperA: Mivel be kell kötni az áramkörbe is ezért tetettem kapcsolót bele. Ugyanannál a kútnál tankoltam 220 km-et mentem ugyan azon az útvonalon egyszer ki egyszer bekapcsolva.

NperA 2012.09.09. 20:06:28

@homlokegyenest:

Mit kell milyen áramkörbe kötni? Nem értem.

Abfangjaeger 2012.09.09. 20:31:54

@Phrascarica: azért egy átcímkézett 300C-t én nem mondanék fapadosnak...

homlokegyenest 2012.09.10. 06:29:57

@NperA: nem értek hozzá nagyon. Van egy doboz amin átfolyik a gázolaj és a dobozból kilóg két drót. Az autószerelőm pikk-pakk megcsinálta. zoldmotor.hu

GRX 2012.09.10. 10:01:56

@Lui_:
Arról tudsz, hogy gyakorlatilag feltaláltad a Tesla Model S koncepcióját? :-)
Viszik is az amcsik, mint a cukrot, rendeléstől asszem 2 évet kell rá várni jelenleg.
Hát igen, a világ boldogabbik fele.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.09.10. 10:47:45

@GRX:
Nem tudtam, csak egy megérzés volt.
Zseniálisan jól is néz ki...

0 to 60 mph in 4.4 seconds, upsz :)

A legnagyobb akkupakkal sincs annyi mint gondoltam:
$84,900
Fele ekkorával meg: $49,900

Van egy olyan érzésem, a Tesla egy nagy gyár lesz, amint elszabadulnak az üzemanyagárak.

Most csak egy luxusgép, ezt a technológiát tökéletesre csiszolják, majd ha nagy tételben lehet gondolkodni lesz olcsóbb modeljük, és ezt könyebben meglépik mint a nagyobb rugalmatlan gyárak.
Hozzáteszem szerintem a nagy gyártók sem hülyék, suttyomban már tolják az elektromos fejlesztéseket az tuti.

Rocko- 2012.09.10. 11:22:54

@GRX: "Viszik is az amcsik, mint a cukrot, rendeléstől asszem 2 évet kell rá várni jelenleg."
mekkora soork lehetnek a Merkúrban!

Shadowbull 2012.09.10. 11:24:29

@Rocko-: alig tudnak par darabot osszekalapalni naponta, johogy kell ra varni :)

Hurri Kán 2012.09.10. 11:29:42

@Rocko-:
Vajon a használat közben leégett darabokat soron kívül pótolják? :D

Rocko- 2012.09.10. 11:32:07

@gyvy: nem hiszem, lehet akkor kissé kontraproduktív lenne a mutatvány. :)))

lyken 2012.09.11. 21:30:55

@Phrascarica: ""Ráadásul az Audi után nem marad pár év után több száz kiló veszélyes hulladék."
Dehogynem."
Ezt kifejtenéd?

NperA 2012.09.11. 22:02:22

@homlokegyenest:

Megáramozza a dízelt? Benzinnel is működik?

NperA 2012.09.11. 22:03:44

Ez egy kicsit megijesztett:

"A Zöld Motor fogyasztáscsökkentő függetlenül a motorvezérlő rendszertől reagál minden, a motorral kapcsolatos fogyasztásbeli változásra, és a beprogramozott paramétereknek megfelelően végrehajtja a változásokat az elektronikus szabályzásban, így állandóan biztosítja az optimális üzemanyag kezelési szintet és stabilizálja a fogyasztáscsökkentés mértékét."

(forrás: zoldmotor.hu)

Függetlenül a motorvezérlőtől? Ezt akarjuk?

homlokegyenest 2012.09.12. 11:42:02

@NperA: Nem tudom a benzinest, nekem dízelem van.

NperA 2012.09.12. 17:30:37

Sikerült tesztvezetni az Amperát. Meg egy csapásra egy Lexus CT200h-t és egy V60 PHEV-et is. Az Ampera olyan, mint az Enterprise űrhajó, rettentő komplex és zavaró a műszerfala. A Lexus rendkívül kellemes volt, a fogyasztásmérő patent. A motorfékes B-mód király.

Utánuk kipróbáltam a PHEV V60-ast, az egyszerűen brutális. A CT200h tipikusan A-ból B-be erővel rendelkezik, teherautót meg lehet előzni kábé. Az Ampera combosabb. Ezekhez képest a PHEV Volvo még sima hybrid módban is harapós. De power módban atom durván lép. Alulról húz a villanyos része, utána pedig jön a bitang dízel. Családi autónak ez már-már túl sok is, cserébe nagyon mókás ahogy megy.

Kicsit zavarta az objektivitást, hogy zárt tesztpályán teszteltük őket, nem volt sok lehetősége a gépnek sokat hibridkedni. Viszont bevittem őket egy olyan szakaszra is, ahol lehetett nyugodtabban menni, tudtam tesztelni az átmenetet a motorok között. A Lexus és a Volvo nagyon lágyan vált, az Ampera kicsit karcosabb. Nem rángat, de a hajtáslánc nem olyan finoman működik mint a másik kettőnél.

Volt egy Audi Q5 hibrid is, ahhoz nem fértem hozzá sajnos.

Annyira felkeltette az érdeklődésemet ez a fajta hajtáslánc, hogy most privát nekiállok végigtesztelni pár hibridet. A terv első lépése szeptember 22. Ekkor megyek CT200h-t vezetni. Aztán sorban Toyota Auris HSD, majd Prius III, majd Prius Plug-in Hybrid lesz a menü. Ki akarom elemezni őket rendesen.

NperA 2012.09.12. 21:42:11

@Rocko-:

:-)

Majdnem stimmel betűre is :-)

NperA 2012.09.22. 16:31:04

Megvolt a CT200h tesztvezetés. A jutyúbon található kábé összes videót végignéztem előtte.

Még múltkor a céges tesztpályán vezettem egyet, de az ott nem volt túl releváns, mivel padlógázon nem túl életszerű egy hibdidet kanyarról kanyarra fűzni, aztán az egyenesben pedig kinyomni a szemét, hogy aztán padlófékkel be lehessen venni a kanyart megint. Nem erre való.

A szalonban kiállított F-Sport Edition példányban vettünk üléspróbát asszonnyal. Elég jól elfértem hosszában, keresztben passzentos, de nagyon kényelmes. A középkonzol nem vág, kellemes minden. A kormány jó vaskos, jó fogása van. A tető viszont elég alacsonyan van. Magam mögött jól elférek, mivel az ülés pereme le van csapva (mint a Priusban is). Asszony elfért mindenhol, mondjuk 168 centi, így nem csoda. Hátul a fejtér nekem nem elég, oldalra kell billenteni a fejemet. A csomagtér pici, az álpadló a perem magasságában megy. Alatta van egy kisebb rekesz, ahova egy kisebb hátizsák befér és a tipikus csomagtérben kallódó dolgok is. Lásd háromszög, elsősegély és hasonlók. Nincs pótkerék, javító készlet van és kompresszor.

A kocsit simán odaadták, a díler nem is jött velünk. Mondta, hogy 15-20 perc múlva kerüljünk elő. Elmagyarázta a működést, aztán hajrá. Mivel leginkább a kocsi forgalomban való viselkedésére voltam kíváncsi és a vezethetőségre, így tettem egy kört a város felé. Sok körforgalom, emelkedő, lejtő és kereszteződés volt. Lámpák, dugójárás. Aztán felmentem a gyorsforgalmira és elnyomtam 100-ig a 90-es táblánál tudományos érdeklődésből.

Van ugye 4 üzemmód alapvetően. Az első, amikor nem nyomogatsz semmit. Ez a legjobban kezelhető szerintem. Van az EV, ami kábé 45-50 körül feladja a harcot, valamint 2 km után is. Ez tisztán elektromos. Nem erre való, ez inkább csendes utcában éjszaka hazaosonni jó. Az ECO mód leszedálja a gázpedált. Más görbe mentén veszi a lapot, sokkal jobban be kell nyomni és késlelteti (csillapítja) is az inputot. Kick downig nyomva ugyanúgy meglódul, de alapvetően ez a spórolós mód. Ilyenkor a klíma is csak susog. A Power mód esetén az energiamutató elalszik és egy vörösen világító fordulatszámmérő jelenik meg a bal oldalon.

A féket felengedve a kocsi kúszik. Ilyenkor hacsak nincs lemerítve az akksi akkor elektromos. Van klíma, szervó és világítás, rádió, minden. Ha megállsz vagy lassítasz vagy csak nincs rá szükség, akkor a benzinest azonnal lelövi. Fékezéskor a regeneratív mód lassít, csak akkor működik a surlódó fék, amikor annyira benyomod a pedált, hogy az energiaáramlás kijelzője a maximális lassulásig lendül ki. Egyébként nincs fékpor, nincs hőképződés, nincs fékkopás. Van viszont akksi feltöltődés. Ha a forgalom engedi, hogy finoman fékezz, akkor gyengéden és tovább töltöd az akksit.

Lejtőn haladva érdemes lehet áthúzni a váltót B-módba. Ekkor erősebb regenerációt alkalmaz. Ez olyan, mintha retardert húznál a teherautón. Én nagyon élveztem, ha lesz ilyen autóm, akkor a bu-bu-bu hangot is fogom utánozni ilyenkor. Ha lesz gyerek, akkor azzal is lehet bu-bu-bu hangot utánozni, kiváló családi program fékezéskor :)

Terheléstől és a gáz benyomásától függően lendül ki az energiaáramlás mutatója. Kis odafigyeléssel lehet optimalizálni a mutató segítségével a haladást. Ha érzéssel gyorsít az ember, akkor nem megy bele a Power mezőbe, akár minimális benzinmotoros üzemmel is el lehet érni a 30-40-et egész hamar. Néztem a tükröt is és nem tartottam fel a forgalmat pirostól indulva ekkor, többnyire lemaradnak a hagyományos autók. Az elektromos rásegítés komoly nyomatékot ad nulláról, rendesen megindul a masina.

Furcsa lehet elsőre, hogy nincs kapcsolat a gázpedál nyomogatása és a motor viselkedése között. A terheléstől és gázpedál inputtól függően variál az elektronika az áttétellel és kapcsolgatja a motort ki-be. Az elektromos-benzines átmenet nem észlelhető (legalábbis én nem észleltem, pedig kerestem a "rántást") sem gyorsításkor, sem lassításkor.

Az autó igen csendes. A motor hallatszik, de 50 körül a gumik gördülési zaja sokkal dominánsabb. A 90-100-as tempónál már van motorzaj, de engem nem zavart. Ha jól értelmezem akkor a 130+ tempó kezd el zajos lenni, onnantól a motor már bőg, ami sokakat irritál. Én megszoktam, hogy az autó hangos 130 felett, még nem volt olyan komoly autóm, ami süketszoba 130 felett. Azt is érdemes átgondolni, hogy mennyi időt töltök 130 felett, én jelenleg gyakorlatilag semmit. 30-50-70-90 annál gyakrabban.

A belső tér igen patent. Nagyon "amerikai", pár dolog kicsit furcsa. Például a 12V-os csati és az USB egy felhajtható ajtó alatt van. Ha oda bedugsz valamit, akkor nem lehet lecsukni. És a középső nagy tekerő az ECO-normál-Power móddal felesleges. A bal oldalon levő lábbal működtethető rögzítőfék is furcsa európai fejjel. Egyébként minden patentos, nagyon minőségi és stabil.

Hogy kinek jó ez? Nekem jó. Autópályán alig megyek. Külvárosban, interurbán és városban annál többet. Nagycsaládnak sem jó.

Amibe érdemes lehet még belegondolni az a fenntartás. A következő dolgok nincsenek benne:

- hagyományos ízzó. Xenon sincsen, mert LED-es minden.
- kuplung
- hagyományos generátor
- szíjhajtás
- hagyományos vízpumpa
- hagyományos szervó
- kettős tömegű lendkerék
- DPF
- turbó
- nyomatékváltó

A fentiek fényében túl sok dolog nincs, ami elromolhatna. Ezért igazából nem hülyeség céges kocsinak, aztán megtartani sajátnak. Jövő hétvégén megyek Auris HSD és Prius tesztelésre. Lehetőség szerint közvetlenül egymás után, hogy jobb legyen az összehasonlítás.

NperA 2012.09.30. 10:43:35

Prius+ tesztvezetés

Elmentem tesztvezetni szombat délelőtt a Toyota mölndali telepére. Megnéztük először a kínálatot, a csomagteret, a belső teret, aztán pedig beültünk és ülőpróbát vettünk. A terv az volt, hogy tesztvezetem mind az Auris HSD és a Prius hagyományos változatát. Közben kiderült, hogy az Auris HSD már kifutott, jövőre jön a teljesen új modell belőle. Így azt nem vezettük.

Érdemes tudni, hogy a Prius már nem csak egyféle. A jelenlegi modell 2009-ben jött, ez a harmadik generációs modell. Ebben 1.8-literes benzines motor van 99 lóval és mellé egy majdnem 80 lóerős elektromos. És van egy kábé 50 lóerős második elektromos is, ami egyben generátor és önindító is. Összesen 136 lóerőnek felel meg, mivel nem lehet összeadni simán az értékeket.

A hagyományos Prius 5-ajtós ferdehátú, nagyon áramvonalas. Ennek van egy Plug-in Hybrid változata is, ami teljesen ugyanúgy néz ki, de jóval nagyobb akksival rendelkezik és el tud menni 25 km-re is akksiról. Ez nagyon drága. Átszámítva 12 misiről indul.
Van még a 7-személyes Prius+ is, ez egy kombi gyakorlatilag. Ugyanaz a hajtáslánc, mint a sima Priusban, de mivel nehezebb, ezért a végáttételt lerövidítették. Így 60-ig ugyanúgy gyorsul, de 100-ig már lassabb. És a végsebessége sem 180 km/h, hanem csak 165 km/h.

A sima Prius tömege változattól függően 1365-1425 kg között van. Menetkész tömeg standard sofőrrel, valamennyi üzemanyaggal és 7 kg csomaggal talán.
A Prius+ hasonló tömege viszont 1570-1640 kg között van. Több, mint 200 kg-al nehezebb. Ez érződik eléggé. A nulla-száz sprint 11,3 másodperc, ami csak 0,9 másodperccel több mint a sima Prius esetében. Viszont a kocsi szubjektíve lassabban gyorsul, mint a sima Prius (vagy akár a Lexus CT200h). Hatalmas bálna teste van, magasan ül az ember és folyamatosan az az érzés kerülget, hogy nem megy jól.

A belső teret átvariálták és szerintem nem lett jobb. A sima Prius elég űrhajós, lágy ívekből áll a műszerfal. A térdet nem nyomja semmi, nincsenek sarkok, tágas és nagyon kényelmes. Azt a változatot teszteltem, ami itt Business néven fut. Ebben az ülés középen jobbfajta textil, a széle pedig „bőr”. Nem műbőr, de nem is igazi. Valami a kettő között. Tapintásra kellemes, jó ülés esett rajta. Maga az ülés kényelmesnek tűnt, bár csak pár percet ültem benne. Majd elmegyek és ülök benne hosszabban is.
Ha elöl beállítom magamra az ülést, akkor mögötte simán elférek. Ha kihúzom magamat, akkor a tetőt eléri a fejem, de kényelmesen lecsúszva (nem karót nyelve) már nem érintem a tetőkárpitot. A csomagtér meglepően nagy. Fel lehet hajtani a padlót, alatta van egy praktikus rekesz. Oda el lehet súvasztani a csomagtér rolót is mindenestül, van egy kis helye.

A + változatban elöl teljesen más a helyzet. Van egy rettenetesen ronda középkonzol (érdemes megnézni a honlapon a képeket). Ez úgy néz ki, mintha a 80-as években akarták volna kitalálni milyen lesz a 2000-es években a jövő. Van egy fényes tekerő középen, amivel a fűtést lehet állítani. Nem praktikus, de ronda. A váltókar mellett van egy négyszögletes sarok, ami 1 centire van a térdemtől. Ez nem tetszik, ha ütközik az ember, akkor az szétveri a térdet. A sima Priusban nincs ilyen sarok. A HUD (head-up display) sem tud annyit, mint a sima Priusban. Ott ki lehet vetíteni a navigációt, az energiamonitort és a sebességet is. Itt csak a sebességet mutatta. A középső kijelző is ronda lett, ráadásul az energiamonitor sokkal rosszabbul látszik rajta. Egyértelmű visszalépés.

A Prius+ változaton van tetőablak, de nem nyitható. Fényt lehet beengedni, ami azt jelenti, hogy süti a Nap a fejemet, de szellőztetni nem lehet. A legrosszabb kombináció. A tetőablak azért érdekelne, mert lehet szellőztetni huzat és klíma nélkül.
A hagyományos Priusban a tetőablak alighanem nem működik az esetemben, azzal már túl közel lenne a kárpit a fejemhez. Ezért a Business B2 változat nem jó, nekem a Business B1 kell ezek szerint.

Maga a tesztvezetés nagyon megnyugtató és kellemes volt. A Prius leszedálja az embert. A forgalom bénázása nem zavaró, mert nem okoznak extra fáradalmat. Fékezésnél visszatermelem a mozgási energiát az akkumulátorba. Dugóban nem pocsékolom a benzint, csak állok elektromos üzemmódban. Ha bevágnak elém és lassítani kell, akkor nem kavarok a váltóval, mivel automata az is. Suhan az ember síri csendben, néha beindul a motor és ül az ember a kényelmes fotelekben.
Apropó fotelek. A Prius+ 7-személyes. Hátul van 3 ülés, ezeket lehet előre-hátra mozgatni és a hátlapot dönteni is egy extra kényelmes hátradőlt pozícióba. A csomagtérben hátul pedig van két extra ülés, amit fel lehet hajtani. Ha ezek lent vannak, akkor kombis csomagtérrel lehet gazdálkodni. Ha pedig lehajtja a középső üléssort is az ember akkor már-már kisbuszos csomagtér van. A padló alatt itt is van rekesz, de ez rövidebb és mélyebb. Itt is el lehet dugni a csomagtér rolóját alulra.
A középső üléssorban sokkal több a fejtér, mivel a tető nem úgy ível. Nagyon kényelmes ülés esik benne, sok a tér mindenfelé. Kisbuszos érzést nyújt a térérzet.

Érdemes megemlíteni a kormányt is. Nagyon kellemes fogású és méretű a kormánykerék. A 10-óra 10-perces fogásnál van egy vastagítása, elég pici a kerék. A szervó villanyos, túl sok érzést nem ad a kormány az útról. Jó, semmit nem ad. De ez nem sportkocsi, nem az a cél, hogy határon autózva tapogassa ki a sofőr a rázókövet az ív belső oldalán. Ez A-ból B-be visz. Ennek megfelelően gondolkodva viszont nagyon kellemes a kormány. A fogása jó és a rajta levő gombokkal mindent lehet állítani, ami fontos lehet menet közben.

Mindenképpen ki akarom próbálni a sima Priust is, mivel ez a Prius+ nem tetszett. Túl tohonya, túl nagy és a középkonzol rettenetes. A Lexus CT200h teljesítménye nekem megfelelő volt, a sima Prius gyakorlatilag ugyanazt tudja. Viszont a kis Lexus nagyon szűk, minden irányból szűk. Éppen elférek benne, de ez függ az üléstől is. A sportüléses változatban már akad a fejem a tetőkárpitban, hiába volt leeresztve az ülés alulra. A szubjektív menetérzethez hozzájárul az is, hogy a CT200h alacsonyabb és feszesebb a futóműve. Asszony szerint az gyors volt és sportos.

A verdikt az, hogy a Prius+ csalódás. Tohonya, a sofőr térde veszélyben van és a műszerezettségét elrontották. A csomagtér pedig nem feltétlenül éri meg a felárat és a tohonyaságot. Ki kell próbálnom a hagyományos Priust is tehát.
süti beállítások módosítása