HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Tesla Model S az Év Autója?

2013.10.10. 10:35 ommm

Címkék: v8 porsche jaguar tesla év autója tannis


Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.

124 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr225559238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 23:03:07

@Leadfoot:

www.youtube.com/watch?v=oLGQd2xv2KI

:)

@whale: szerintem a Teslarol ki volt targyalva minden pro es kontra, most mar lehetne beszelni fontosabb dolgokrol is - pl a masik cikkben a hatso ulesen ulo fekete ruhas csaj hogyan foz? :D

salvadorlynx 2013.10.10. 23:39:18

Bmw 420D szerintetek miért hangos? Olyan kis buták vagytok, mutass még egy 4 hengeres 2 literes dizelt ami 184 Le legalább és halkabb... :-)

waldorfbalcon 2013.10.10. 23:44:57

Skacok,

a jel/zaj szint elérte az alig tolerálható szintet. Tulajdonképpen semmi érdemi infó nem jön át, mindenkinek éppen van egy beszúrni való poénja, magánérdekű beleugatása, amivel kinyír bármiféle fél mondatnál hosszabb közlést. Nulla infót hordozó lapos magánsztorik, faviccek, nulla szakmai tartalommal. Ne haragudjatok, de ez így csak magamutogató kamaszok más számára érdektelen ricsajos rejszolása.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 23:53:14

@Shadowbull: a top gear egy show, soha nincsenek adatok vagy valos konkret tenyek. Persze jo musor, de a C&D ben pl megmutatjak konkretan hogy nez ki egy cella es ott nem " hulyeskedik" el a dolgokat. En mindkettot szeretem, mindketto mas fajta musor.

waldorfbalcon 2013.10.10. 23:58:57

A jó újságírás onnan ismerszik fel, hogy van benne szándék, szerkezet, tervezett hatás. Parasztosan: „ki van találva”. A jó bulvár is ilyen: attól szórakoztató. You know: infotainment, wazzeg!
Ellenben ez a szedett-vedett tököm-lököm hablatyoslás meg nincsen kitalálva, csak odarókázva összebaromkodva, ahogy épp valaki túl tudja kiabálni a másikat, oszt jóvan.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.11. 00:27:32

Kicsit sokan voltak ma es mindenki mondta a magaet de inkabb mint kobajker fele analpapazas.

Kron 2013.10.11. 02:40:49

egy nagyon fontos szakmai kérdéshez szeretnék hozzászólni, ami szerintem elengedhetetlenül fontos az objektív tájékoztatáshoz és a műsor műszaki színvonalának fenntartásához: volt szerencsém többször is személyesen találkozni az emlegetett biztosító "bombanőjével". abszolút vállalható külsővel rendelkezik, de ettől függetlenül meglehetősen sok technikai segítséget vélelmezek a biztosító oldalán lévő fényképen szereplő látvány eléréséhez. mert azért erősen nem olyan. másrészt, -neve hangzása ellenére- pontosan annyira magyar, mint a cégvezetés többi tagja.

Shadowbull 2013.10.11. 06:36:59

@visszakettopadlogaz: figyelemmel fogom kiserni oket.

Egyebkent meg amikor a harmadik almenuben turkalva kellett felkapcsolni a tompitottat, akkor egy kicsit igazolva ereztem mindazt amit eddig errol a nagyeritokepernyo-koncepciorol gondoltam.. :)

gombiapu 2013.10.11. 07:29:44

@egy netező...: Természetesen ez így van csak emlékeim szerint itt van kötelezettsége a biztosítónak, hogy tegyen meg mindent annak érdekében nehogy abba a helyzetbe kerülj. Ez az ami emlékezetem szerint a törvénybe benne van de isten bizony utána fogok nézni.

gombiapu 2013.10.11. 08:09:11

@waldorfbalcon: Finomabb megfogalmazással de egyet kell értenem. Személy szerint senkivel sincs "problémám". Önmagában mindenki egy egyéniség. Pályájuk alatt megszerzett hatalmas tapasztalattal vagy, ha nem is hatalmassal de olyannal, amire mi - akik sajnos ebbe a helyzetbe már nemigen kerülünk - kíváncsiak vagyunk. Ezért hallgatjuk, olvassuk őket. Így azt kell mondanom, hogy azok a műsorok amiben maximum hárman vannak, legtöbbször a legjobbak, mert ott van idő meghallgatni a másikat és nem a másik "überelése" kerül előtérbe válik fontosabbá a mondanivalót eltakarva. Winkler sajnos itt hibázott, mert itt neki többek között az lett volna a feladata, hogy moderáljon amikor szükséges, ha már ott van, mint "főnök". Ettől függetlenül a következőt is kíváncsian várom, csak azt kérem tőlük ezzel ne éljenek vissza! Ja és remélem az elején Róbert nem gondolta komolyan, hogy a fingást is meg akarja engedni, mert ha úgy lesz akkor kitörlöm őket a kedvencek közül. Csak szépen csendben intézzék el, hogy mi ne halljuk elég büntetés az, ha csak ők érzik.

Kiss.Mark 2013.10.11. 08:33:38

Az az első reklám bevágása az epic. :D

gombiapu 2013.10.11. 08:41:22

@dextercapo: Megkérdeztem egy biztosítási szakembert az Allianz-nál. Nincs olyan, hogy ha más lesz az üzemben tartó, akár családtag akár nem a bónusz vagy a malus marad. Nem marad! Az új biztosítottra vonatkozó díjak lesznek megállapítva. Tehát, ha soha életében nem volt kötelezője akkor az alappal indul. Amennyiben két éven belül volt kötelezője akkor az ott elért fokozatát kapja akár bonus akár malus. Ha két éven túl volt biztosítása, alappal indul. A díjfizetéssel kapcsolatban pedig úgy van, ahogy a műsorban is elhangzott. Sajnos. Elvileg küldenek levelet - pl. az Allianznál levél és sms.is megy - de gyakorlatilag a kisebbek ezt nem teszik, mert a törvény azt mondja, hogy a díj időben történő befizetéséről a biztosítottnak kell gondoskodnia. Ezért a kisebb biztosítóknál érdemes e miatt az éves egyszeri befizetést választani. Amelyik biztosítónál pedig az éves egyszeri és a csekkes havi között nincs különbség legyen gyanús mert az valószínű ezt fogja eljátszani, hogy késedelmes fizetéskor nem fog értesíteni, mert ha nincs különbség úgy is a havi vagy negyedéves díjfizetést választod. Akkor pedig nagy az esély, hogy év közben be tudnak húzni a csőbe ill. behúzod saját magad.

sporting1.6 2013.10.11. 08:43:56

Azt a fontos tényt elfelejtettétek megemlíteni (a szakértő is!), hogy amikor a biztosító törölte a kötelezőjét, akkor Winkler már 60 napja, azaz két hónapja nem fizette be a díjat. Merthogy a törvény így rendeli, addig nem törölhetik. Szóval ennél több türelmi időt még minek???
Az viszont jogos, hogy a biztosító nem nagyon töri össze magát, hogy erre figyelmeztessen.
Továbbá az is érdekes, hogy a díjnemfizetés miatt törölt szerződéseknél (nem csak KGFB-nél) valahogy mindig az van, hogy a csekket, felszólítót sose kapják meg a delikvensek. A törlésről szóló levelet mindig...

Más: ezek az urak csúcstechnikáról beszéltek egész műsor alatt, ezekkel dolgoznak többnyire, Tesla, Iphone...stb. És csekken fizetik negyedévente a biztosítást. Nem kötés után azonnal beutalva az egész éves díjat. No ez igazi vicc.

madbalee 2013.10.11. 09:07:04

A kipufogo hangositok tenyleg jo jatekok. Föleg üresben, alagutban egy köver gazzal :P. A Porschekban sokan tavcsönek nezik a gombot, es nem ertik mire jo, de amint halljak rögtön kedvenc gombjuk lesz:)

eszgbr 2013.10.11. 09:07:58

@Zeze94: meg kell várni míg betölt végig, utána lehet pause-olni

madbalee 2013.10.11. 09:12:00

Müsorhosz nekem is tetszett.

Rocko- 2013.10.11. 10:32:26

@Shadowbull: valóban így baromság.
azzal lehet enyhítani, ha beállítod automatára. indításkor kapcsoljon automatikusan.
ha van erre lehetőség.

gombiapu 2013.10.11. 12:50:57

@sporting1.6: Szerintem az, hogy ki, milyen időközönként fizeti a biztosítását mindenkinek a legteljesebb magán ügye amennyiben tisztában van azzal is ez milyen következményeket vonhat maga után rá nézve. Egyébként tökéletesen el tudom képzelni Winklerről, hogy ezt a helyzetet szándékosan provokálta ki és még ezzel sincs semmi baj, ha az volt a szándéka, hogy ezzel mások figyelmét felhívja és esetleg ez ügyben történjen is valami. Ennyi áldozatot bőven megért a részéről. Köszönjük Robi!

pityu911 2013.10.11. 12:56:46

Nekem az MKB-nal kellett potdijat es eves ujrakotest inteznem figyelmezteto uzenet nelkul...

gombiapu 2013.10.11. 13:10:06

A biztosítás kötésről pedig csak annyit!
Amennyiben nem szeretnéd szívatni azt akinek összetöröd az autóját akkor kösd meg a legdrágább legjobb szolgáltatás adó biztosítónál a köteleződet. Ha mindez nem érdekel akkor válaszd a legolcsóbbat! Ezt mindenki maga dönti el de ebben a gazdasági helyzetben nem várhatod el a másiktól, hogy ne a legolcsóbbat válassza, innentől kezdve valószínűleg nem lesz egyszerű a károkozó biztosítójával egyezkedni. Úgyhogy nagy a valószínűsége, ha összetörnek szívsz!

szeri13 2013.10.11. 14:03:05

gratula, az egyik legjobb musor lett.a motorhangoknal azert kirazott a hideg. gratula :)

rfc (törölt) 2013.10.11. 14:20:23

@Shadowbull: Viszont kizarolag north-up nezet van a naviban. Gondoltak rad.

Shadowbull 2013.10.11. 14:26:40

@rfc: igen, ez tetszett is :)

Egyebkent nem tunik rossz gepnek, elso probalkozasnak meg kifejezetten jo.

Mondjuk attol messze van hogy barkit is lenyomjon, de ha 10 ev es nehany tipus mulva is meg talpon lesznek, akar komoly szereplo is lehet beloluk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.11. 18:31:09

@Shadowbull: nem gondolom hogy egy 17colos touch screen berakasa a muszerfalba megvaltoztatna az autoipart. Tesla tulajokat megkerdezve mindegyik az mondja hogy imadja a kozepkonzolt - hm, persze, en ha kifizetnek valamiert egy negyed csaladi haz arat en sem szidnam... Nem tudom, a S klassen tudsz a menubol iranyitani mindent de a kozepkonzolon a "zongora billentyu sorrol" is, kinek hogy tetszik. CSAK erintokepernyorol valo iranyitas nekem nem tetszik, de ne felejtsuk el ez az auto nem is olyanoknak keszult mint en. Jol megy? Na az meg az utolso dolog, a dugoban nem szamit, a 65MPH -t meg tudja az a lenyeg.

@Rocko-: az automata vilagitaskapcsolo az egyik legjobb dolog a bajai halaszle es a bikini utan :)

Winkler Róbert 2013.10.11. 18:56:20

@sporting1.6: Ahogy a műsorban is elmondtam, netes átutalással fizetem. Amikor megjönnek a csekkek. Sajnálom, ha ez zavart okozott a megértésben.

rfc (törölt) 2013.10.11. 20:35:20

@visszakettopadlogaz: "az automata vilagitaskapcsolo az egyik legjobb dolog a bajai halaszle es a bikini utan"

Minden alkalommal, amikor vegigmesz egy tobb alagutbol allo utszakaszon, es nyolcszor-tizszer fel-le kapcsol a lampad, elegedetten csettintenek az Osram penzugyi osztalyan.

Shadowbull 2013.10.11. 23:00:52

@rfc: a Mondeon is van, soha nem hasznalom. Aztan egyszer gondoltam egy mereszet, es hazafele a tengerrol Tarvisio korul bekapcsoltam. Na mukodott is szorgalmasan, mire hazaertunk elszallt az egyik xenon gyujtotrafo :)

Rocko- 2013.10.12. 09:03:40

@rfc: azt hiszem másképp értelmezzük.
automata, úgy mint, hogy motor indításkor bekapcsol, leállításkor pedig ki. mindenféle fényérzékelő nélkül.
ezzel van gond?

Shadowbull 2013.10.12. 09:15:13

@Rocko-: ezzel semmi, szerintem ez a legjobb megoldas, bar villanyautonal feleslegesen egetni a lampakat nem tul jo otlet :)

dgt_ 2013.10.12. 09:16:24

KIA = killed in action :]

Rocko- 2013.10.12. 09:29:48

@Shadowbull: "szerintem ez a legjobb megoldas"
akkor jó. :)

"bar villanyautonal feleslegesen egetni a lampakat nem tul jo otlet "
mi a gond? há' ingyé' van a tankolás, nemde? :D

rfc (törölt) 2013.10.12. 11:00:50

@Shadowbull: Miert nem irtal egy szivhezszolo levelet a sajtonak, hogy a gyarto konstrukcios hibaja miatt micsoda eletveszelyben volt a csalad? Hatha kisirnak neked egy trafot (az se baj, ha 5 eve lejart a gari).
Lampatuning ugye nem volt? :)

@Rocko-: Nem, az automata fenyszoro az, amikor van a szelvedon egy fenyszenzor, es a napszaknak/latasi viszonyoknak megfeleloen fel/le kapcsolja a vilagitast. Amire te gondolsz, az egy pusztan szoftveres funkcio arra, hogy a bekapcsolva felejtett vilagitas ne szivja le az akksit. Nincs kulon neve, es nem is nagyon tudnek olyan mai autot mondani, aminel ne lenne az alapfelszereltseg resze.

Rocko- 2013.10.12. 11:08:17

@rfc: pedig jó lenne, ha lenne valami neve, elkerülendő az ilyen félreértéseket.
amúgy ha jól emlékszem valamelyik északi, Saab vagy Volvo találta ki ezt az automatikus ki/be kapcsolást. (már az én értelemzésem szerintit.) vagy legalábbis náluk lett ismert.

rfc (törölt) 2013.10.12. 11:26:06

@Rocko-: Nincs kulon neve, mert az intelligens fedelzeti rendszerek koraban magatol ertetodo az ilyesmi. Egy Audi katalogusban sincs feltuntetve, hogy automata-e az ablak - sot, ha megkerdezed oket, lehet nem is fogjak erteni, mit akarsz. Persze hogy az, csak az azsiai gyartok puposkodnak ilyesmivel. A probaut pont arra valo, hogy a teged erdeklo dolgokat kiprobald.
Maganak a funkcionak az eredetet szerintem nem fogod tudni visszakovetni, a 90-es evekben mar nem volt ritkasag (pl. Punto), de mar a 80-as evekben arultak olyan modulokat, amik lekapcsoltak neked a fenyt, vagy legalabbis sipoltak, ha rajta hagytad.

dgt_ 2013.10.12. 12:08:36

@visszakettopadlogaz: néha jó lenne pedig a Köbi is, szerintem jöhetne a gyúrós sztorikkal, engem szórakoztattak azok is. Viszont ami lényeges lenne, hogy ne legyenek egyszerre 3-nál többen a stúdióban, mert akkor el van kúrva az egész az egymásra licitálás miatt.

Shadowbull 2013.10.12. 12:14:40

@dgt_: en is birom Köbit, csak amikor o van az en izlesemnek tul sok az analpapa-sztori :)

Agr3ssor 2013.10.12. 13:07:58

Pista!!

Amikor éjjellátóval sasol egy csávó a moziban, akkor van egy másik a gépészeknél is fent...

Azért annyira az Intercom sem hülye ám...

Rocko- 2013.10.12. 17:29:10

@dgt_: lehet többen is értelmesen beszélgetni.

mondjuk engem nem zavar az análpápa sztori, de megértem, hogy másokat igen, de amúgy jah, Köbi hiányzó pont.
szóval több Köbit, kevesebb análpápával.

Negotiator 2013.10.12. 23:25:50

@Winkler Róbert:
Fizettél de nem eleget.
Azt hiszem elég sok autóstárs szív most a KGFB felmondásával nemfizetés miatt.
Ha valaki csak a biztosítási díjat fizette be, mert a 2013 január 01től esedékes baleseti adó kiment a fejéből, akkor a befizetése csak szeptember közepéig fedezte a teljes fizetési kötelezettséget.

A feleségem is így járt, szeptember közepét követően kapott egy törlési értesítőt amit bónusz igazolásként akart lefűzni. Szerencsére ránéztem, és mondtam hogy ez bizony nem az, hanem az érvényes KGFB megszűnése. elkezdtem nyomozni, hát január elején kapott egy kötvény, átutalta az azon szereplő összeget, majd kapott egy mailt hogy köszönjük, itt az igazolást. 2 nappal később kapott egy másik mailt ugyanolyan fejléccel, ami olvasatlanul figyelt a postafiókjában amíg ennek kapcsán ki nem nyitottam. Ez egy felszólítás volt, hogy a befizetés elmarad az éves fizetendőhöz képest, 8 napon belül rendezze. A különbség pont a balaeseti adó összege, amit a biztosító nem írt rá a kötvényre, mert hát ő csak beszedi, de nem az övé, tovább is utalja az államnak.
A biztosító január óta sem KGFb, sem más ügyben nem jelentkezett, így el kellett fogadnunk hogy a KGFB megszűnt díjnemfizetés miatt, fedezetlenségi díj, újrakötési kényszer ugyanannál a biztosítónál. (Ezt azért találták ki, hogy nem fizetéssel ne lehessen év közben biztosítót váltani.) Amit nem mondtak neki az ügyfélszolgálaton: hogy ezzel a 3 nap fedezetlenséggel elveszítette volna a bónusz besorolását - na majd megnézzük a kötvényt, amit viszont mondták hogy bár éves az új biztosítás de decemberben válthat. Ez utóbbira viszont kíváncsi lennék hozzáértő, pl a CLB szájából....
A törvény egyértelmű: az első díjrészletre valóban van 60 nap fizetési haladék, de utána a biztosítónak csak esedékességet követő 30 napon kell felszólítani. Éves díjnál a konkrét esetben ez a januárban elküldött mail volt.

Két bajom van ezzel az egésszel:
1. az a biztosító, ami még a kutya lábmérete iránt is érdeklődik, egy nagyságrendileg 3 e Ft-os, láthatóan adminisztrációs probléma miatt elmaradt fizetést nem használ fel arra, hogy mondjuk februárban felhivassa a szerződőt egy ügynökével, hogy elnézést, kevesebbet fizetett mint kellene, és ha már úgyis beszélünk, van-e egyéb amit ajánlhatok? Ennyit a keresztértékesítési erőfeszítésekről. (Csak a postán működik, meg a benzinkúton, ahol biztosan nem kell semmi más csak amiért beálltam a sorba...)
2. A biztosítónak ha jól értem tkp. érdeke ilyen esetben nem emlékeztetni az ügyfelét a hátralékra a biztosítás megszűnése előtt, mert muszáj nála újrakötnie egy évre, ráadásul a bónuszát elveszítve. Hát, ha ez tömeges, még akár ki is merítheti a joggal való visszaélés fogalmát.... az más kérdés, hogy vajon megítélnék-e...

Negotiator 2013.10.13. 12:14:28

megnéztem az új kötvény, aszerint megmaradt a bónusz, és az évforduló is 01.01.
ja, és egyébként előírás. hogy eleve veszteségesre biztosító terméket nem árazhat (ezt a felügyelet ellenőrzi már a termék engedélyezésekor és utána folyamatosan), éppen azért hogy ne lehessen nyereséges termékekkel kipótolni egy másik termék veszteségét. egyedül a volumen miatt foagadják el a veszteséget termék szinten, de azt se tartósan.

macuda 2013.10.13. 17:59:24

@whale: hát ezt mondtam én is ... :/

macuda 2013.10.13. 18:10:14

Az eredeti címhez visszakanyarodva, a Tesla európai oldalán lehet jelentkezni tesztvezetésre. Mivel minden országot ki lehet pipálni hát beregeltem Magyarországra. 2 Nap múlva (telefonszámot is fel kellett írni) csörög a telefonom, külföldi szám. Angolul egy kedves ember beleszól és közli , hogy a Tesla motorstol beszél és látták hogy regisztráltam, de sajnos Magyarországon nem lesz tesztvezetés de hozzám legközelebb Ausztriában lesz. Ha megvan a pontos időpont akkor majd értesítenek. Majd kezdte kérdezni hogy érdekelne e az autó és szeretnék esetleg venni is egyet.. Gondoltam akkor már kettőt :)). Mondtam hogy persze :))) csak előtte azért kipróbálnám :) . A lényeg hogy elég meglepő hogy ilyenért felhívtak és valahol jól is esik. Az ominózus aksi tűz után azonnal írtak egy levelet, amiben elmondták hogy tulajdonképpen mi is történet és hogy ne aggódjunk :)

macuda 2013.10.13. 18:32:55

@flugi_: Remélem a következő adásra :)

sporting1.6 2013.10.13. 23:00:19

@Winkler Róbert: lehet, ez esetben bocs. Viszont, hogy 60+ nappal csúsztál túl, az ugye igaz?
Illetve ha csekket kaptál, akkor vélhető, hogy csekkes-negyedéves díjfizetést választottál kötéskor. Ne tedd máskor! Ez egy igen szigorúan szabályozott dolog lett, a tulajdonos/üzembentartó felel azért, hogy be legyen fizetve a díj. (Ez tán még értehtő is...) Jobb nem adni magunknak esélyt, hogy elfelejtsük.
Technikai okokból az éves díjlehívás sem a legjobb, éves utalás a legycélravezetőbb verzió annak, aki használ pl. internetbankot.

Ciri 2013.10.14. 08:50:19

@rfc:

"Minden alkalommal, amikor vegigmesz egy tobb alagutbol allo utszakaszon, es nyolcszor-tizszer fel-le kapcsol a lampad, elegedetten csettintenek az Osram penzugyi osztalyan"

Normális autókon lehet állítani az érzékenységét :)

@Rocko-:
skandináv üzemmódnak hívják

Ciri 2013.10.14. 08:54:51

@dextercapo:

"csaladon belul uzemeltetovaltas . a regi nem fizeti ki a birsagot , az uj ujat kot - atirasi koltseg es egyeb nincs . egyszeru , gyors - teljesen ertelmetlenne teszi a kotelezo biztositos kavarast . fel evre is megszuntetheto egy szezonalis jellegu verda biztositasa ."

Butaság. Több sebből is vérzik a sztori.
Az üzembentartó bejegyzése a forgalmiba az smafu?
Másrészt a b/m nem öröklődik :)

Ciri 2013.10.14. 09:00:59

@Rocko-:

"azért Danival abban nem értek egyet, hogy a KGFB vezsteséges dolog lenne."

Minden biztosítótól ezt hallom én is. Ha mindenki sír, csak van benne valami.

Rocko- 2013.10.14. 09:26:18

@Ciri: "skandináv üzemmódnak hívják"
kösz.

Minden biztosítótól ezt hallom én is. Ha mindenki sír, csak van benne valami."
már hogy a biztosítók sírnak?
nézd, én olyat is hallottam, hogy nincs pénze az országnak, mégis épülnek a stadionok, szóval nem kell ám mindent elhinni! ;)

Ciri 2013.10.14. 09:44:49

@macuda:

"Majd kezdte kérdezni hogy érdekelne e az autó és szeretnék esetleg venni is egyet.. Gondoltam akkor már kettőt :)). Mondtam hogy persze :))) csak előtte azért kipróbálnám :) . A lényeg hogy elég meglepő hogy ilyenért felhívtak és valahol jól is esik. Az ominózus aksi tűz után azonnal írtak egy levelet, amiben elmondták hogy tulajdonképpen mi is történet és hogy ne aggódjunk :) "

Hááát ha így szeretnék értékesíteni a típust, lelkük rajta :)

gigabursch 2013.10.14. 19:28:29

A tejhez kell egy kis élesztő is.

(A tót rendszámos grafitszürke Bentley igazán megérdemelné.)

rfc (törölt) 2013.10.14. 20:34:43

@Ciri: A jobb autokban meg eleve tokeletes, a felhasznalonak nem kell rajta allitani semmit :)
Viccen kivul, ha te allitasz be egy erteket, akkor az bizonyos helyzetekben jo lesz, maskor meg nem. A vezerlo adaptiv modon tudja megallapitani a fel- es lekapcsolasi kuszobertekeket. Egyebkent szerintem mindegy, hogyan allitgatod, egy alagutban mindig fel fog kapcsolni (ez a dolga), aztan meg le, mert ott eleg nagy a kulonbseg.

A Skandinavienschaltung nem az volt, hogy a vilagitaskapcsolo "0" allasaban is bekapcsolta a tompitottat 40%-ra, plusz a hatso vilagitast, a muszerfalvilagitast viszont nem?

dextercapo 2013.10.14. 22:43:13

@rfc: tehat attol jo hogy a gyar allitja be ? lol . a mai csoda , automatikus autoknal , soknal nem sikerult elerni hogy ne a tomiptott bekapcsolasa miatt valtson ejszakai modba a fedelzeti szamitogep - mikozben ott a fenyerzekelo a muszerfalon , de azt a klima vezerlesehez hasznalja . de a gyar nem teved :)

bucsher 2013.10.14. 22:43:27

azért én bizony felvetettem volna az alkusz felelősségét is az ügyben. ő miért nem szólt a díjfizetés miatt? minek köttet biztosítást olyan cégekkel, akik így bánnak az ügyféllel? csak sajnálkozik, szidja a biztosítókat (belőlük él), és úgy nyilatkozik, mintha ő mindent megtett volna.
amikor így jártam az allianzcal, írtam egy méltányossági kérelmet, fordulónapig befizettem kápé (természetesen napi 400ft nélkül), majd elváltak útjaink.
egyébként jók vagytok, bírom a műsort, csak így tovább!

dextercapo 2013.10.14. 22:47:55

@rfc: mar nincs kikotve a north up . updateltek par hete .
@gombiapu: tudom . epp ezt porobaltam irni . csaladon belul csereltunk autot . mindenkinek megmaradt a bonusa .

rfc (törölt) 2013.10.15. 00:51:40

@dextercapo: "tehat attol jo hogy a gyar allitja be ?"

Sajnalom, ha nem sikerult ertelmezned, amit irtam. Guglizd ki az "adaptiv" szo jelenteset.

"soknal nem sikerult elerni hogy ne a tomiptott bekapcsolasa miatt valtson ejszakai modba a fedelzeti szamitogep"

A premiumkategoriaban ilyet garantaltan nem latsz.

"mikozben ott a fenyerzekelo a muszerfalon , de azt a klima vezerlesehez hasznalja"

LOL, ezt te szemre megallapitottad, de persze a gyarto a hulye :)
Bela, amit a muszerfalon lattal, az egy mezei szolarszenzor, ami a klimavezerlesen tul nem sok mindenre jo. A napsugarzas hojet meri ugyanis, fenyviszonyokat nem tud.

dextercapo 2013.10.15. 01:01:24

@rfc: premium verdanak hivtak ot eve amit tesztelni adtak a kezembe .
hirtelen par aprosag , ami a varos szeleig kiderult rola :
barmilyen szogbol sut a nap , a muszerek koruli es a kormanyon levo krom bigyok brutal modon csillannak - vakitanak .
a valtogomb a csumodellen fembol van , siman hozzafagy a kezed , a muszerfalon levo fenyerzekelot a kereskedo mondta - akit elkuldtek gondolom hogy figyeljen az autora es ha kerdesem van , akkor legyen aki tudja a valaszt .
a fedelzeti szamitogepet mar irtam - de volt meg vagy harom-negy ilyen elszuras .
egyebkent az 1993-as kanadai verzioju chevy-mben van nappali vilagitas - nappal csokkentett fennyel vilagit , a szurkulet elso jelere kapcsolja a hatso vilgitast es a muszerfal vilagitast is . attol hogy valami ele odairjuk hogy "adaptiv" , nem lesz jobb ha valojaban nem csinalja meg jol a gyar - es mostanaban gyakran latom hogy a design a funkcionalitas karara megy - ezzel az erovel probiotikusnak is hivhatnak az uj funkciokat . parasztvakitas a legtobb .

Shadowbull 2013.10.15. 06:51:46

@dextercapo: es tenyleg mobilneten keresztul toltik ra az uj szoftvert?

Kivancsi vagoyk mikor hekkelik meg az elso kocsit.

Shadowbull 2013.10.15. 06:56:41

@dextercapo: pont ez volt a lenyege a megjegyzesnek, hogy oke hogy a szurkulet elso jelere kapcsolja a vilagitast, de ha vegigmegy egy olyan szakaszon ahol sok az alagut, akkor fel ora alatt 10x fogja fel-le kapcsolni a vilagitast feleslegesen. Az automata rendszereknek ez a korlatja, szimplane gy fenyerzekelovel nem tudja megmondani, hogy felesleges lekapcsolni a lampat ha kijottel az alagutbol mert 2 perc mulva jon a kovetkezo.

Ezert jo, ha nem full automata, hanem van autoamta allasa a kapcsolonak, es ezert szar ha egy 3- almenuben kell a vilagitast kapcsolni egy erintokepernyon a terded mellett, mert ha ott gyakran maszatolsz, akkor elobb-utobb garantaltan csatt lesz a vege.
Amugy meg amit te elszurasnak nezel, az nem biztos hogy valoban az.

macuda 2013.10.15. 11:25:55

@Shadowbull: én csak azt nem értem, hogy lakott területen kívül egyébként is kötelező a
világítás, miért is kell lekapcsolnia a lámpát ha kiér a fénybe az autó ?

Shadowbull 2013.10.15. 11:27:46

@macuda: Nem kotelezo mindenhol. Pl. Nemetorszagban sem.

madbalee 2013.10.15. 13:16:18

@macuda: Több Mazdaban eleve sehogy sem tudod lekacsolni a lampat menet közben.

dextercapo 2013.10.15. 18:34:03

@Shadowbull: mar megtortent . nem tesla-t , de masikat igen . sot ha jol remlik magyarfoldon is volt hivatasos audi tolvaj aki igy lopott autot . az amcsik on-line rendszere is tokeletes erre a celra .

az automata vilagitas nem art a fenyszoronak , mert nem eloltja , csak csokkentett es max fenyero kozt valt , tehat nincs a felmelegedesi sokk - a hatso lampak , kerdese marad , de sokeve nem egett ki egy sem - lehet hogy lagyinditja oket ? az egyik muszerfal izzo kh-s , de szerintem nem ettol lett az .

valamiben viszont egyetertunk . az erintokepernyoben . a funkciok donto tobbseget kezzel lehet erezni egy kocsiban - mennyire maceras egy futeskapcsolt megfogni es megtekerni - es mennyire az egy erintokepernyon kivalogatni es huzogatni ugy hogy nem erzem , tudom hogy hol jar ?
amikor a goldwing kormanyan van otven kapcsolo , akkor szinte odanezes nelkul lehet rajta allitani mindent - a bmw lt-n csak par kapcsolo van - ott belep a menube , megkeresi a megfelelo funkciot - ott is belep , aztan allitja... fel a motort , mert mar reg eldolt amikor lement az utrol .
az autonal az ergonomiailag jobb megoldas ha meg tudom tanulni az auto kiosztasat . minden idrive , menu , erintokepernyo az auto kozvetlen uzemelteteseben csak kinlodas es balesetveszelyes .

dextercapo 2013.10.15. 22:22:16

@Shadowbull: lehet hogy a privacy nem erossege a cegnek , de hogy nagyon jo autokat gyartanak az tuti :
www.treehugger.com/slideshows/cars/im-living-proof-model-s-safest-car-ever-made-electric-car-accident-photos/page/6/#slide-top
"az autotol tobb veszjelzes erkezett a ceghez es tudni akartak a tulaj jol van-e" kedves .
ha uj autot kene vennem, mar tudnam mit vegyek .

Shadowbull 2013.10.15. 22:28:41

@dextercapo: az idrive ugy van kialakitva hogy a gyakran hasznalt funkciok ki vannak rakva kulon gombra/kapcsolora/tekerore, nem kell a menuben kavarni, odanezes nelkul is hasznalhato.

data.motor-talk.de/data/galleries/0/45/516/28077993/mittelkonsole-4202677584256051547.JPG

dextercapo 2013.10.15. 23:04:31

@Shadowbull: hat , legalabb megprobaltak . szerintem a menu elvi hiba . ha egy gombnyomasnal melyebbre kerul , akkor arra kulon gomb kell .
a fordosok perere leszek kivancsi :)
egyebkent a tesla eleg jol csinalja a hangutasitasokat is . talan azert mert nem azzal fo meg a tulaj amivel megvette , ugyanugy fejlodik mint mondjuk az androidos telefonok . amikor sirtak a north up nezet miatt ,akkor kb ket hetre ra megjelent a frissites a gmaps-ben - es ime , a frissites kesz . ha valtoztatni akar valaki valamit , meghallgatjak es megcsinaljak - szinten over the air upgrade volt az automatavaltos hangulatu lassu kuszas kerese a tulajoktol - meg is kaptak rovidesen .
kell ez a kis verfrissites (ontas) az autoiparnak , mert nagyon elkenyelmesedtek .

irtad hogy amit en hibanak latok , az lehet hogy nem az .
probalt mar valaki egy szazfokos pingponglabdat es egy szaz fogok vasgolyot megfogni ? miert jo a fem valtogomb ?
ha az en szemembe csillan a muszerfal koruli kromgyuru , akkor egy szemuveges triplan sziv vele ... ha rosszul hasznalhato a muszerfal polarszuros szemuvegben , akkor az gaz .
ha a muszerfal kijelzoit matrixban hajtjak , akkor az nagyon faraszto , mert ha mozog az auto (igy biztos nem teszteltek) akkor a muszerfal stroboszkopszeruen villog , pontokra bomlik az egesz . irritalo , faraszto . szamtalan ilyen van. toyotanal is penge a tompitottra ejjeli modba valto muszerfal - de a fenyerot allitani allitolag lehet - ha a tok sotet muszerfalon megtalalod a menuben hogy mikor fogja epp azt modositani .
kihalt egy generacio akik meg nem busszal jartak dolgozni es lattak autot ?

rfc (törölt) 2013.10.15. 23:59:47

@dextercapo: "szerintem a menu elvi hiba . ha egy gombnyomasnal melyebbre kerul , akkor arra kulon gomb kell . "

Persze moricka, majd egy mai fedelzeti rendszer ~1200 funkcioja mind dedikalt gombot kap, padlotol a plafonig mas sem lesz az autoban, csak gomb. Vannak meg ilyen okos ergonomiai javaslataid? :)

@Shadowbull: Szerencsere ez nem ilyen egyszeru, az osszes flashimage szignaturaval van ellatva, nem manipulalhato. Eleve a flasheles megkezdesehez is azonositanod kell magad az adott vezerlovel szemben (challenge-response). Szoval olyan nem lesz, hogy moricka setal a laptopjaval az utcan, es wifin keresztul szoftvereket telepitget az autokba :)
Egy komolyabb manipulaciohoz minimum fizikai hozzaferes kell. Akkor meg mar nem fognak azzal tokolni, hogy telepitgessenek ezt-azt, hanem viszik az autot es kesz.

dextercapo 2013.10.16. 00:13:23

@rfc: meselj hol van 1200 funkcio , amit nem tudtak maskepp megoldani , de az auton testreszabhato , allithato ? mondj par ilyen melyen menube pakolando funkciot .

Shadowbull 2013.10.16. 06:58:06

@rfc: nade az a kerdes, hogy a Teslanal is igy van-e? Mert ha naluk tenyleg ugy van ahogy itt eloadjak, hogy az auto lehuzogatja sajat maga a javitasokat mobilneten keresztul, akkor az nem egyenerteku biztonsagi szint azzal amikor az autot ra kell dugni fizikailag a diagnosztikai berendezesre.

Arrol nem is beszelve, hogy vajon milyen teszteles all amogott, amikor a vevoi igenyekre ra ket hettel mar jon is a frissites, es hipp-hopp van kuszas...

Nem vagyok annyira otthon az i-stufek teszteleseben meg kiadasaban, de nekem is lejott mar annyi, hogy ettol azert egy cseppett komplexebb a tortenet...

Shadowbull 2013.10.16. 07:04:49

@dextercapo: "ha egy gombnyomasnal melyebbre kerul , akkor arra kulon gomb kell ."

Rengeteg funkcio van mar egy autoban, nem tehetsz mindent kulon gombra. Csak az egyensulyt kell megtalalni az ergonomiaban.

rfc (törölt) 2013.10.16. 09:35:34

@Shadowbull: "nade az a kerdes, hogy a Teslanal is igy van-e?"

Biztos lehetsz benne. Sorozatgyartasu autokban egyetlen olyan vezerlot sem fogsz talalni, amiben semmifele vedelem nincs, es valogatas nelkul megeszik minden flashimage-t, amit eleraksz. Ezert is van az, hogy aki motorsport celokra komolyabban bele akar nyulni a motormenedzsmentbe, vesz egy szabadon programozhato motorvezerlot.

"Mert ha naluk tenyleg ugy van ahogy itt eloadjak, hogy az auto lehuzogatja sajat maga a javitasokat mobilneten keresztul, akkor az nem egyenerteku biztonsagi szint azzal amikor az autot ra kell dugni fizikailag a diagnosztikai berendezesre."

De, a diagnosztikai berendezes is online huzogatja le az image-eket a gyarto szervererol, VPN kapcsolaton keresztul. DVD-ket jo ideje nem kuldozgetnek a kereskedoknek, lassu es draga...

"Arrol nem is beszelve, hogy vajon milyen teszteles all amogott, amikor a vevoi igenyekre ra ket hettel mar jon is a frissites, es hipp-hopp van kuszas..."

Ha egy minimalis valtoztatasrol van szo (amin esetleg mar korabban elkezdtek dolgozni), siman elkepzelheto. Masreszt ne feledd, hogy tobb szempontbol is kulonleges helyzetben van a Tesla: egyreszt a frissites ejszaka, kotelezo modon tortenik, nem tudsz kibujni alola. Masreszt nem szabadon konfiguralhato az auto, tul sok kombinaciot nem kell letesztelniuk. Ha megis valami gond van, par nap alatt frissiteni tudjak az amugy sem tul nagy flottat.

Persze ez egy ketelu kard, mert olyan lehetoseget ad a kezukbe, hogy barmikor javithatjak a hibaikat - ezek utan ki tudja, mennyire veszik komolyan a tesztelest. Annyira, mint egy tomeggyarto, semmikepp. Ott atlagosan a gyartas megkezdese elott fel evvel mar hibamentes szoftvert kell leadnod tesztelesre, es csak akkor modositanak rajta, ha megis talalnak egy-egy komolyabb hibat. A Teslanak nincs ennyi penze es ideje, 6 honap arrafele 2 veszteseges uzleti negyedev :)

Shadowbull 2013.10.16. 10:05:00

@rfc: pont emiatt vagyok egy kicsit bizalmatlan az ilyen "pont ugy frissit mint az androidos mobil" szeru eljarasokkal, hogy amikor egy gyartonal akar 2 hetente johetnek a frissitesek, akkor ott bizony komolyabb hibak is belecsuszhatnak a dologba. Es itt azert megiscsak egy autorol beszelunk, ahol mondjuk felrakjuk a kuszast, es ket nap mulva meg az auto varatlanul padlogazt mert benne maradt egy bug es osszeakad valami valamivel.

rfc (törölt) 2013.10.16. 10:31:52

@Shadowbull: Konnyen lehet, hogy egy mar keszre implementalt, kitesztelt funkciot aktivaltak a frissitessel mindossze. En nem vallalkoznek arra, hogy a valtoztatas konkret ismerete nelkul felbecsuljem a kockazatot.

Shadowbull 2013.10.16. 10:39:11

@rfc: szavazzunk bizalmat nekik, amig az ellenkezoje ki nem derul.

Rocko- 2013.10.16. 11:07:53

@rfc: kíváncsi lennék, hogy a Tesla elképzelései és a magyar és/vagy balkáni viszonyok hogyan találkoznak.

@Shadowbull: halkan jegyzem meg - az autó szoftverfrissítést nem ismerve -, hogy az androidnál kell: netkapcsolat, engedély a fiókodhoz való kapcsolódáshoz, engedély az automatikus frissítéshez, és az andorid áruházba (szoftverfrissítő programba) való belépés.
tehát azért sok szinten kell engedélyezni, hogy teljesen magától működjön a frissítés.

rfc (törölt) 2013.10.16. 12:42:33

@Rocko-: Szelessavu internet szerintem a Balkanon is van. A felhasznalo meg ki van zarva a folyamatbol, max a gyarto tud elcseszni valamit.

Rocko- 2013.10.16. 12:59:22

@rfc: madzagosban persze, de mobilinternetből ritkább.
gyanítom nem kell lan kábelt rádugni a kocsira.
gondolom (remélem) van visszacsatolás, hogy csak a 100%-ig letölött, és ellenőrzött csomagokat telepítik fel.
személy szerint nem örülnék egy félig letölött ABS szoftvernek.

rfc (törölt) 2013.10.16. 14:17:04

@Rocko-: Az otthoni wlant is tudja hasznalni az auto. Felig/hibasan letoltott szoftver nincs, flasheles elott a checksumot is a szignaturat is ellenorzik. Ez minden gyartonal igy van.

Shadowbull 2013.10.16. 14:32:46

@rfc: amikor itt flashelik az autokat, akkor eleg sokaig ra szoktak dugva lenni a gepre, meg meg tabla is van rajtuk hogy ne piszkald. Hasznalni meg plane nem lehet oket kozben.

Mi van ha a Tesla elinditja a flashelest reggel fel hatkor, te meg mennel egy fel oraval kesobb amikor meg nincs kesz?

Rocko- 2013.10.16. 14:36:31

@rfc: "Az otthoni wlant is tudja hasznalni az auto."
jogos. modjuk akku töltés közben ez elvégezhető.
"Ez minden gyartonal igy van."
Teslánál is? :)

@Shadowbull: ez azért valamennyire könnyű, az autó figyeli, hogy mikor töltöd, és akkor végzi el, amikor nekikezdesz.
ahogy kalbirálható a Windows biztonsági frissítés is, hogy naponta mikor ellenőrizzen.

rfc (törölt) 2013.10.16. 14:39:48

@Shadowbull: Tolton kell legyen az auto, es flasheles kozben a toltes szunetel a folyamat energiaigenye miatt. Az idopontot te allitod be a menuben.

A gond nem ez. Viszont vannak olyan hibaik, amikert mashol mar a fejek hullananak:
www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model%20S%20Firmware%205%20x%20Bug%20Tracker&viewfull=1&do=comments&page=2#post461566

Shadowbull 2013.10.16. 14:43:04

@Rocko-: jolvan, de lazas lesz a gyerek, el kell vinni az ugyeletre, vagy akarmi. a kerdes lenyege inkabb az volt, hogy akkor vajon ez is le van allitva teljesen?

Ezekrol a gyakori frissitesekrol a NAS-om jut eszembe, ott volt egy hiba az oprendszerben, amitol hibatlan vinyokkal is osszeomlottak a kotetek. Jott egy javitas, mukodott. Jott megint egy javitas, megint omlottak. Uj javitas: nem omlott, viszont nem aludt el hanem inkabb eldobta a halot meg lefagyott :)

Most mukodik rendesen, de szerintem nem fogok ra tobb javitast tenni, mert csak elbasszak :)

Pedig nem egy noname kinai szar.

Rocko- 2013.10.16. 14:45:02

@Shadowbull: jogos a kérdés.
(írj Nekik, tuti szívesen válaszolnak. :D )

Shadowbull 2013.10.16. 14:56:29

@rfc: hat, eleri ez az eloszerias szinvonalat? :)

rfc (törölt) 2013.10.16. 15:04:47

@Shadowbull: Ilyenkor tuti bootloaderben van az auto, sem elinditani, sem megszakitani nem tudod a folyamatot.

Viszont az idiota Broder feleslegesen hazudozott, itt boven talalt volna fikaznivalot, a Tesla szoftvere a jelek szerint egy bugtanya:
jalopnik.com/the-tesla-model-s-is-the-world-s-most-expensive-beta-te-5975010

Shadowbull 2013.10.16. 15:24:45

@rfc: valami ilyesmit prognosztizaltam elore, amikor arrol beszeltem, hogy a Tesla hirtelen lett felfujva a semmibol es nulla multja van ebben az iparagban, es ennek kovetkezmenyei lesznek...

el is mentem az oldalt, es majd jol beszurogatom az ilyen jellegu vitakban :)

rfc (törölt) 2013.10.16. 15:48:58

@Shadowbull: Ma delelott meg nem gondoltam volna, de a kuszas sem problemamentes:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/20629-ARG!!!-Creep-Failed-me-(-Bad-Results
Olvasgasd a forumot, egy aranybanya.

sz4kerto 2013.10.17. 09:02:34

@Shadowbull: "ert ha naluk tenyleg ugy van ahogy itt eloadjak, hogy az auto lehuzogatja sajat maga a javitasokat mobilneten keresztul, akkor az nem egyenerteku biztonsagi szint azzal amikor az autot ra kell dugni fizikailag a diagnosztikai berendezesre."

De, egyenerteku.

madbalee 2013.10.17. 09:54:28

Tud valaki direktlinket a 90-hez?

tukacsakos 2013.10.18. 14:41:31

Annyit hozzáfűznék a KGFB-s sztorihoz, hogy már majdnem 25 éve pusztít nálunk ez a demokráciának nevezett néplehúzás, mégsem tanultuk meg hogy nem csak jogaink vannak hanem KÖTELEZETTSÉGEINK is. Tehát ha én valamilyen okból (lehet posta, kutya, nemtörődöm barátnő, vagy épp egy olyan biztosító ahol csak szuahéhiül tudnak az ügyintézők) nem fizetem be a biztosításom, akkor az csakis az ÉN hibám. Van több megoldás:
1.Olyan biztosítót választok ahol ismerem az üzletkötőt és van irodája a közelben.(vateromék minden hónapban felhívják a nemfizető ügyfeleket)
2.Éves díjat fizetek lehívással
...és még sorolhatnám.
Kereskedőként az alábbi kérdésre:
Milyen minőségbeli különbség van az olcsóbb és a drágább termék között?
A válaszom az, hogy vannak "jó vételek" de az ár a legtöbb esetben tükrözi a minőséget.

SSamson001 2013.10.19. 23:04:18

Sziasztok!
Most hallgattam meg én is a podcat-os én is.
Sajnos az ASTRA-val én is megszívtam.
Külföldi indulás előtt, megnéztem a biztosításomat, és 1 hónapja járt le. Hívtam is a biztososítót, hogy helló nem érkezett meg a negyedéves csekk. 2013.05.26.-án járt le az előző szerződésem, a mini casco-t és eső kárt is belevettem az új szerződésbe. Sajnos nem tudták időre lekövetni a szerződésben azt mondták akkor, hogy a következő negyedéves díjba már a jó összeget küldik.

Sajnos azt közölték velem, hogy meg szűntették a szerződésemet.
1 hónap nem fizetés után.
Az ügyintézőnek jeleztem, hogy se csekk se felszólítás nem érkezett a részemre. (Ez volt október 4.-én). Aznap meg is kötöttem a teljes éves biztosítást, és a hátralékot is befizettem átutalással. A héten (október 16.-án érkezett meg a megkötött szerződés), mellékesen 17.-én pedig megjött a felszólítás, amit 2013.09.30-i dátummal keltezték.
Ez kicsit furcsa, volt az biztos, hogy szerződés lejártakor, velük nem hosszabbítom meg a szerződést.
süti beállítások módosítása