HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Mit dobsz ki a kocsiablakon?

2013.10.22. 06:36 Tcomment

Címkék: szemetelés kidob útszéli

Szívesebben végignézném azt, ahogy a seggükbe feldugják az egészet, de persze nem élőben, csak a híradóban

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

152 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr235591749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jarics 2013.10.22. 09:56:53

A fogazós k.rvát, mást nem. Meg néha egy-egy macskát elviszek jó messzire a lakástól.

Csalfa Romeo 2013.10.22. 09:58:52

Remek a cikk, jó, hogy néha szó van erről a jelenségről is. Véleményem szerint nálunk a szemeteléshez úgy állnak az emberek, hogy "zavar, zavar, de vannak nekem ennél nagyobb gondjaim is", vagy "majd összeszedi valaki, én letojom", és van egy kisebb csoport, aki megtalálja a kukát. Itt a szemét összeszedése csak részleges megoldás - az emberek fejében kellene rendet rakni, hogy megoldódjon ez a probléma.

Nap mint nap járok egy Kecskemét környéki, viszonylag forgalmas mellékúton, ami szó szerint úgy néz ki, mintha egy szemétlerakót szelne ketté. Borzasztó látvány, csak gyűlnek a halmok, mintha kötelező lenne. Mindez közvetlenül az úttest mellett. Kb. évente egyszer rendbe teszik, akkor jól néz ki néhány napig, aztán megint elkezdenek gyűlni a rakások. Egyszerűen hihetetlen.

Az pedig, hogy a szemetet eldobálják, egy dolog. Van, hogy a családi házak udvarába dobálják be pl. a sörösdobozt, a villanyoszlopokon lévő nagy lyukakba teszik az üdítős flakont, vagy a főtéren suhanc gyerekek földhöz vágnak egy borosüveget, mert az poén. Olyat is láttam már, hogy a helyi művelődési ház előtt egy este vihogó gyerekek voltak összegyűlve, és energiaitalos dobozokat hajigáltak föl a tetejére, és az volt a király, akinek fönt is maradt. Odaszóltam, hogy "Ott van előttetek a kuka, miért nem oda dobjátok?", mire nagy röhögés kíséretében jött a válasz:"Az úgy nem poén!" És a hülye nyilván én voltam...

Szóval a cikk írójának gratula, sokan együtt érzünk vele. Az a baj, hogy minél többünket zavarja ez a dolog, annál jobban elborít minket a szemét. Ezt pedig idejében vissza kellene fordítani. Szép dolog pl. a házhoz menő szelektív szemétszállítás, de kis országunk még fényévekre van attól, hogy ilyen dolgok bejáródjanak és rendesen működjenek.

$raczger · http://php-script.hu 2013.10.22. 10:02:39

Az írással abszolút egyetértek. Azért érdemes visszagondolni az elmúlt 10 évre, mert egyre kevesebb a szemét az út szélén, talán javul ez is, szép lassan. Persze amikor meglátom, hogy valaki csikket dob ki az autóból, szívesen visszadobnám neki, csak előtte beáztatnám benzinbe és újra meggyújtanám.

Ahol lakok, a telek két utca találkozásánál van, na ez valamiért népszerű egyes alkoholisták körében, szóval hetente szedhetjük a saját kertünkben a szemetet (jobb esetben csak üveget). Csak egyszer lássam meg, hogy bedobja, csak egyszer...

Mikor még általános iskolába jártam, volt szemétszedés. Amiket ott találtunk néha elképesztő volt, egy autót biztosan össze tudtunk volna rakni :)

Phantomas 2013.10.22. 10:03:19

Az ablakon kidobálósnak én is szívesen visszadobnám a következő lámpánál, ezt hagyjuk. Nem is ezért írok, hanem az útszéli, és kiserdőben létrejött lerakatok miatt:
Lomtalanítás? haha. kb fél oldal arról szól a felhívásban, hogy mit NEM tehetsz ki.
Költöztem többször is, most is van az udvarom egyik sarkában letakart, rossz mikró, hűtő, szőnyegtekercs miegymás. Ja persze régen egyszerű volt, simán némi apróért ember beállított a szeméttelepre és kihajította. Vagy rendelt egy konténert esetleg épeszű pénzért. Na ez ma horribilis összeg lett, konténer jóval 10e felett, szeméttelepre be sem engednek. Egyszerűen nincs meg ma a lehetőség hogy az ember kidobja a szemetét! Vagy esetleg várhat a lomtalanításra egy évet... Hát itt a baj, ezért keletkeztek a "lerakatok". Ez nem azt jelenti hogy egyetértek velük, de ennek oka van!! Nem csodálkozni kell hanem megteremteni a feltételeket.
Már én is azon vagyok hogy felaprítom flex-el és apránként hetente behajítom a kukába.
Nem okoskodni kell és ilyen köcsög meg olyan köcsög hogy oda dobja a nagy szemetét, hanem elgondolkodni hogy ha neked állna az udvarodon több köbméternyi hulladék akkor hová vinnéd amit még meg tudsz fizetni épeszű áron. És hamar rájönnél hogy sehová nem tudod....

egyhatosmotor 2013.10.22. 10:03:34

A tízmillió paraszt országa a tiétek, mégis mit vártok?

ikke i drift 2013.10.22. 10:04:05

Abszolút egyetértek, még egy sünt is tennék mellé, viszont egy gondolat: sajnos a helyzet nem olyan rózsás, nekem kerítésépítés után volt valami egészen minimális építési hulladékom (legyen mondjuk negyed köbméter), amit elvittem a helyi GAMESZ-be, mert a kukások ilyet nem visznek el (lomtalanításkor szintén nem játszik), és valami 2.500 Ft-ot fizethettem azért, hogy átlapátoltam a konténerükbe. Szóval ha csak az anyagi oldalát nézem, akkor a kiserdő sajnos sokkal jobban megéri.

fishermansfriend 2013.10.22. 10:07:53

Nálunk falun, a zöld oviban, tavasszal kiviszik a kicsiket az erdőbe szemetet szedni. A gyerekeim egyszer se dobtak el semmit. Persze, ha nem látnak kukát akkor nekem adják, de legalább nem eldobják. De van olyan is, hogy felszedik a szemetet és viszik a kukába. Korán kell kezdeni a nevelést. Talán pár száz év és változik ez a balkáni mentalitás (is)...

andand 2013.10.22. 10:08:27

@Jarics: Drága az ivartalanitás? Ami tőled messze van, máshoz közel lehet.

Shadowbull 2013.10.22. 10:11:00

@andand: gondolom nem a sajatjat viszi ki...

miota a kornyeken elo macskak a kertunkbe jarnak szarni, nekem is megfordult a fejemben...

h.pityu 2013.10.22. 10:12:48

Érdekes, hogy csak ez a 3 opció van:

1 "Én egy szemetelős köcsög vagyok"
2 "Én sose szemetelek, de képzeljék, a köcsög szomszéd, az ma is"
3 "A Koncz a köcsög, ha szemetel, ha nem"

Miért nincs olyan, h én is szemetelek, de nagy ívből lesz....rom, mert ennyi erővel elmehetnénk bébifókavadász-vadásznak.

Csúnya dolog a szemetelés Koncz Úr? Hát, bizony az és még hány csúnya dolog van a mai világunkban.
Ennyi ráérő idő esetén lenne egy javaslatom, amit a konkurenciájuk már alkalmaz(mértékkel a TC is). Válasszanak a hahu-ról egy jó kis használt verdát(mondjuk a legkésőbbi volgát.... :D), aztán jó teszteljék le, az legalább érdekelheti az itteni közönség nagyobb részét, mint ez a cikk, ami néhány "zöld köcsög" részére lehet reggeli jégkorongozási örömforrás.

Inkább tessék áááámerikás cikket írni, az tuti volt....légyszi :D

Tizenkettő 2013.10.22. 10:13:14

Gyűlölöm amikor ez égő csikket kidobálják a kocsiból. Legszívesebben az összes ilyen köcsögnek visszadobnám a kocsijába 5 liter benzin kíséretében.

Komojtalan 2013.10.22. 10:15:33

Milyen érdekes, 520 embernek csak a szomszédja szemetel :), míg 220 választott mást. A problémát nem onnan lehet megoldani, hogy ne szemetelj, hanem hogy ne legyen kedve szemetelni az embereknek. És itt nem a büntetésre gondoltam ... Mindig lesznek akik akár szórakozásból, akár pénzért szemetelni fognak. Nem szép dolog, de akkor is így van. Ha ezt elfogadjuk szükséges rossznak, de eltakarítják az illetékesek, akkor aki értelmes és azt látja tisztaság van eszébe sem fog jutni, hogy szemeteljen. Aztán persze már a valódi szemetelőket is könnyebb lenne megfogni, már ha lenne rá akarat. De ha az ember azt látja, hogy tele van az út széle mindenféle szeméttel sokkal könnyebben gondolja úgy: Miért pont én ne dobnám ki?

Csalfa Romeo 2013.10.22. 10:22:59

Amire felfigyeltem - a cikkben szereplő első kép Angliában készült, a többi pedig Amerikában. Biztos ott is szemetelnek, de inkább Mo.-on készült képeket kellett volna betenni - nem kéne sokáig keresgélni olyan helyeket, ahol szó szerint "horrorisztikus" a látvány...

I3aldrick 2013.10.22. 10:25:29

Amikor bagóztam bizony eldobáltam a csikket. Ezt csak felvezetésként mondom, mert általában nem szemetelek, de én sem vagyok szent. A legegyszerűbb magyarázata a szemetelésnek a LUSTASÁG. Én is gyűlölöm, amikor a kocsi tele van szeméttel, de rászánom magam és zacskóba összegyűjtök mindent, amit bizony a szemetesbe dobok ki. Ez pedig idő. Kidobni az ablakon pedig időspórolás. Aki pedig időt akar spórolni, lusta. Ennyi.
Az meg, hogy - nálam - egy budapesti kertövezetben novemberben(!) van lomtalanítás nem kicsit bosszantó. Miért gáz ez? Kertesház, télen a házban kb. annyi felesleg gyűlik össze, mint bármely más belvárosi lakásban, de tavasszal, azért az ember tesz-vesz a kertjében, matat a kocsi körül, kicseréli a már nyáron elporladt kerti székeket stb. Most az összes vackot - ami kb. kispolszki méretűre duzzadt - a kert végében tároljuk, hogy végre novemberben kirakhassuk a búsba. Szerintetek 10 családból hányan várták meg a novembert? És valahol rohadtul megértem őket is, mert szúrja a szemüket. Igen, megnézhetném térképen, hogy hol a legközelebbi lomtalanítás és összeb.szhatnám az autómat, hogy elvigyem oda...A másik, hogy tavaly valószínűleg olyan értékkel bíró cucchalmazt tettünk, ki, hogy fél napig parkolt a ház előtt egy zsiga és két rendkívül szimpatikus szolibarna hölgyeményszerűség dekkolt a ház előtt köpködve, szotyizva, csikket eldobálva.

Infomáció 2013.10.22. 10:33:54

ha szuperman lennék és néha az ilyen szemetelésért levágnám néhány embernek a karját akkor szerintem sokkal ritkábban fordulna elő az ilyesmi

Shadowbull 2013.10.22. 10:34:27

@Jarics: es hogy fogod meg oket? Nem mintha ezt akarnam tenni, csak kivancsisag.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2013.10.22. 10:34:31

A lustaság és a kényelem nem elfogadható magyarázatok. Ha megvenni (erdőbe felvinni) bírtad, a kukáig elvinni (lehozni) is bírod, mert az ugyanúgy a te kötelességed.
Aki eldobja, az mintegy antidemokrata: azt tartja, hogy másoknak kötelessége utána takarítani, ezáltal ő mintegy felettük áll. Hát a lóf*t - és ezért a hozzáállásért jár a plusz benzineskanna a visszadobáskor.

p.s. a csikk filtere műanyag, az se rohad el - be kéne tiltani, ha már a dohányzást nem könnyű, legalább a filtert.

Shadowbull 2013.10.22. 10:35:08

@I3aldrick: nincs lehetoseg valahol legalisan leadni a szemetet?

g.o.r.g.o. 2013.10.22. 10:35:12

@Phantomas: Ajánlom figyelmedbe a lakossági hulladékudvarokat, ami megoldás lehet:

hulladekudvar.hu/lakossagi-hulladekudvarok-adatbazisa

Sokan elviszik ingyen is a lomokat, ami neked hulladék, az másnak nem biztos hogy az. Másrészt meg nem kell megvárni, amíg több köbméter összegyűlik...

Infomáció 2013.10.22. 10:35:48

@I3aldrick: undorító dolgot műveltél, ne szépítsük, ez rendkívül szörnyű

Shadowbull 2013.10.22. 10:35:50

engem amugy irrital a szemeteles, es szolni is szoktam erte.

Jarics 2013.10.22. 10:36:46

@Shadowbull: a teraszra teszünk ki ételt és odaédesgetjük a gyakori kertbe szarót, majd nyakfogás és zsák, madzag, csomagtartó, erdő.

Jarics 2013.10.22. 10:39:29

@Shadowbull: Apuék pedig gyengített légpuskával lövik őket. :-)

Brian#5 2013.10.22. 10:41:57

Két történetem van a témakörben.
70 felett is van élet:
Az egyik esetben egy forgalmas főútvonalon autóztam két nagyobb város között. Az út két szélén pihenő, ami rendszeresen tele van szándékosan odavitt hulladékkal. Megláttam egy "tétovázó" (értsd: épp vaciláltak, hogy látom-e a szemetelésük) nyugdíjas, 70 körüli párt egy akkor újnak minősülő Suzukival és nem voltam rest megfordulni és visszamenni hozzájuk. Mire megfordultam, "menekülőre" vették, így számonkérni sem tudtam őket. Egy darabig távolról figyeltem, hogy visszajönnek-e üríteni a csomagtartót. Mivel dolgom volt, korlátozva voltam és továbbálltam. Dolgom végeztével, a visszafelé úton már csak konstatálni tudtam, hogy sikerült a "kedves, ártalmatlan, amúgy jól szituált" párnak a hulladéklerakás.
IQ = nulla:
Vidéki buszmegálló. Nagymama söprögeti össze a háza előtt a csikkeket (nem az ő dolga lenne, de ráér + zavarja a látvány), csendesen mérgelődik ezen és a művelet végéhez közelít. 25 körüli nő (!) és édesanyja a buszra várva épp dohányoznak. Majd egyszerű pöckölő mozdulattal röptetik meg a cigivéget a megtisztított területre. Kommentáltam a cselekedetük, de annyi eszük sem volt, hogy felfogják, amit mondtam nekik. :(

Jarics 2013.10.22. 10:42:34

A hulladékot szelektív gyűjtjük. Ami kicsit is jó állapotban van, azt meg a kuka tetejére rakjuk és elveszik. :-)

Shadowbull 2013.10.22. 10:42:44

@Jarics: remelem ott azert kiengeded oket a zsakbol.

Shadowbull 2013.10.22. 10:44:35

@Brian#5: nekem is az a tapasztalatom hogy az emberek nem ertik mi bajom van azzal, hogy ok eldobjak a szemetet. Multkor egy tizeneves kolyokre szoltam ra hogy oreg, szedd csak fel a szemeted. Csak nezett butan, egyszeruen nem fogta hogy mijafaszt akarok.

p4t 2013.10.22. 10:47:03

Legjobban az bosszant, hogy minden éjszaka látható frissen kidobált Mc gyorskaja zacskók és csomagolásuk. Éppen tegnap hajnalban idegesített fel hazafelé, egy több 100 méteren elhúzódó szemetelés.

pfff_ 2013.10.22. 10:47:26

Hát nem tudom, biztos rossz neveltetést kaptam, vagy mindig is túl közel volt Ausztria, de nekem az életben egyszer nem jutott még eszembe, hogy bármilyen szemet (kicsit, nagyot) kidobjak az ablakon. Valahogy cikinek érzem. Mondjuk én egy olyan állatfaj vagyok, aki eléggé elítélhető módón használja az indexet, még körforgalomból való kihajtáskor is. Ja, és a pirosnál megállok. Mondom, én hogy nem e Világra való vagyok.

Jamesblond 2013.10.22. 10:52:24

Hehe! Nalunk a gumisban hanyszor megesik hogy a pasi ha mar epp nalunk kellett vesztegeljen beboritja a hamutalat a virag koze :) Olyan is volt, beallt a Nivaval az urge, mig bent javitottam a defektjet, o kihuzta a slagot es kimosta a sarvedo alol a sarat oda a betonra. Mindenki nekiall takaritani nalunk, mig felkerulnek az uj gumik, addig lecserelodik az uleshuzat, a regi a fal mellett marad. Kedvenceim a csivavasok, ok azzal nyitnak hogy odaszaratjak a dogot, aztan koszonnek. A traktoros meg egy fel napig mossa a gepet mielott beall mert nem "odaszarni" jar valakihez...

rekspeiler 2013.10.22. 10:52:53

Régen a KRESZ-ben benne volt, hogy az úttest szennyezése (szemetelés ?) tilos és szabálysértésnek számít. Ez benne van még?
Ha nincs, az gáz. Ha benne van és nem tartatják be, az is gáz.

Phantomas 2013.10.22. 10:53:23

@g.o.r.g.o.: Vác-Szob vonalon konkrétan semmi :( Érdekes a Duna másik oldalán meg több településen is.
Hidd el végigjártam a megoldásokat, több köbméter könnyen összejött 2hűtő, boyler, mikro-ból, és egyebekből. De majd kirakom a vasasoknak, bár semmi szükség rá hogy azok meg ideszokjanak.
Ez van, kommunális adóra, szemétdíjra van ész bőven..

Zeppeliner 2013.10.22. 10:58:02

Ez az ablakon kihajított cigicsikk vihar a biliben.(egyébként kurva anyját az összesnek)
Valaki írta a lomtalanítást, meg hogy mit nem lehet kitenni. Jó helyen kapirgál.
Az erdőszéli lerakatok zöme általában építési hulladék.
És nem két darab tégla, hanem több autónyi sitt.
Kérem szépen hova a francba tegye a pógár a törmeléket, ha házat tataroz?
Felénk volt egy lerakó(nádas) mindenki oda vitte, nagyeszű polgink ki nem találta, hogy most EU-s támogatásból be nem temeti és ki nem rakat egy táblát, hogy a legközelebbi lerakó 40 km-re van.
Na azóta minden erőszéli csajitos,árok tele van törmelékkel.
Pedig nem lenne nagy tudomány újrahasznosítani.
Munkahelyemen mikor újjáépítették az egyik csarnokot a vállalkozó hozott egy törő-zúzó masinát ami pótkocsira volt szerelve és abból lett az útalap.
Ennyi.
Ehelyett mindenki inkább homokba dugja a fejét.

andand 2013.10.22. 10:58:37

@Jarics: Ok, és mi lesz a macska gazdájával? Ha kóborcica, még elfogadom a megoldást.

Én keletbre lakom, itt is nagy probléma a szemetelés. Minden évben önkéntesek kitakaríják a falu, ahol lakom és a közeli város közti út mentét. És minden évben újra termelődik szemét. Lehet kevesebb, mint régebb, de van autógumi, törött alkatrészek, ruhák, és persze sok sörösdoboz és pillepalack. Főleg ha gyalog vagy bicajjal mész, akkor veszed észre. A falu mellett van egy frissen létrehozott tó (bányagödröt sszámoltak fel), körülötte frissen ültetett akácos. Egyik nap látom, hogy egyik fa alá le van űrítve egy csomó szemét... Szomorú. Én is építkezem, de nem viszem ki a szemetet a falu mellé, hanem megfizetem, hogy vigyék el. Ezzel is kell számolni.
Más.. a faluban nincs szervezett utcaseprés. Zsákutcában lakunk, nincs túl sok ház. Mégis gyakran szedem össze a csokispapírt, fagyispapírt, pálinkásüveget, sörösdobozt, stb. Nem tudom ki dobja el, de ilyenkor arra vagyok kiváncsi, hogy az udvarában is elhalyigál mindent?

1kutya 2013.10.22. 10:59:50

@Shadowbull: vegyél kutyát! nálam bevált...

Agr3ssor 2013.10.22. 11:00:16

De szeretem, amikor egyfolytában a Magyarokat szidják! Meg a "tízmillió gyökér" országa szövegeket!
Először is azzal kezdeném, hogy 15 millióan vagyunk, mi gyökerek!
Másodszor pedig érdekes módon mindig azok jönnek a "bezzeg külföldön" szövegekkel, aki nagy valószínűséggel soha nem jártak még a határon túl! Vagy maximum átsétáltak a hídon párkánynál!
Én érdekes módon eddig minden országban láttam szemetet az út szélén, aludoboztól a pillepalackig mindent! De akinek nem volt lehetősége eljutni külföldre, az nyugodtan használja a Google Streetview szolgáltatást! Rengeteg nem létező szemetet photoshoppoltak oda ezek a szemét Google alkalmazottak az út szélére!
Ez nagyjából olyan, mint amikor az autópályákat szidják nálunk! Aki járt például a 3-ason Németországban, az láthatta, hogy az M7-es versenypálya ahhoz képest! De a fotelből ez sem látszik például!
Igen, Magyarország egy szar hely! Rendet kell tenni a fejekben, meg amúgy is parasztok vagyunk! De szerintem a húgyszagú Marseille-ben sem jobb a helyzet, vagy a párizsi lakótelepeken! A fosos falrahugyozott Olaszországban sem kimondottan, ahogy a Berlinben sem frankó egy gettó mellett elhaladni!
És amikor a Magyar állapotokat minősítjük, akkor próbáljuk már meg nem a Las-Vegas Boulvard-ot összehasonlítani Tatabánya Mészteleppel!

Mindezek ellenére a szemetelést elítélem! Estem már bűnbe én is korábban, nem vagyok álszent!
De az is biztos, hogy a szemét legális eltüntetése indokolatlanul drága mulatság!

andand 2013.10.22. 11:00:59

@Zeppeliner: Nincsenek vállalkozók akik elviszik a sittet töltésnek? Pont arra, amit írtál...

doki_alfa166 2013.10.22. 11:01:09

Mindenkinek a jó édes anyucikáját aki szemetel. Bármilyen formában. Ez a tipikus esete, hogy ne sz@rj oda ahonnan eszel. Ha otthon se teheted/teszed akkor az utcán miért nem érzed otthonodnak a környezetedet. Soha eszembe se jutott nem lehajolni az elejtett mozijegyért és zsebre vágni addig amíg olyan helyzetbe kerülök hogy azt kidobhassam, és a gyerekemet is erre neveltem. Más miért nem teszi ezt. Szemétből kirakni egy szívet, ekkora parasztságot, remélem a csaj rögtön beléd szerettet és böffentve adta tudtodra és mellékesen le is hányt csak úgy desszertként. Virágból talán eltudnám képzelni az esetet. De azt is a információ célba juttatása után eltakarítanám. Hogy ürítenének minden egyes paraszt csíkhajigalónak a kocsijába egy utcai szemetest, és csukott ablak mellett ott hagynám a napon rohadni minimum két napig a negyven fokban. Egész biztos vagyok benne hogy a traffipaxra költött csiliárdokat egy olyan testület felállítására fordították volna aki az ilyeneket sápolja akkor nagyobb árbevételt realizálnának és talán a környezetünk is tisztább lenne.

Zeppeliner 2013.10.22. 11:02:30

@Shadowbull: Macskát akarsz fogni?:)
Nekem egyszer véletlenül sikerült, pedig nem azt akartam.
www.argep.hu/popup.asp?pid=217210248&pnr=10001&foto=1

Agr3ssor 2013.10.22. 11:02:37

És még egy gondolat!
Ha van rá keret, hogy minden sarkon traffipax álljon, akkor a szemetelésért miért nem büntetnek helyből 30ezerrel?
Annak lenne nevelő jellege, és jót tenne a költségvetésnek! Az ellenőrzésére sem kellenek sokmilliós készülékek!

KAMA3 2013.10.22. 11:06:04

@Phantomas: Budapesten az FKF rt minden kerületben üzemeltet hulladék udvarokat, ahol a hűtőt, mikrosütőt akkumulátort le lehet adni.

Vidéken a helyzet szerintem siralmas lehet, érdemes a helyi hulladék kezelő céget megkérdezni.

Shadowbull 2013.10.22. 11:08:19

@andand: nekem az az allaspontom hogy aki allatot akar tartani az vallalja be a kellemetlensegeket is.

Az nem megy hogy en jatszok a cicaval, de a szomszed kertjebe csinal.

P12_dCi 2013.10.22. 11:08:56

Én az eldobott cigarettacsikket is gyűlölöm, és "értelmiségiek" is simán a földre dobják, mikor ott állnak a kuka mellett.

Néha szoktam szólni, hogy bocsánat, elvesztett valamit, de sokszor nem foglalkozom már vele. :(

Shadowbull 2013.10.22. 11:09:17

@1kutya: szeretnek, de se hely, se lehetoseg nincs ra.

1kutya 2013.10.22. 11:11:21

@Shadowbull: akkor szerezz egy saját macsekot :)

Shadowbull 2013.10.22. 11:12:21

@Agr3ssor: " 15 millióan vagyunk, mi gyökerek!"

Jo lesz az 12-13-nak is, es lehet hogy meg fole is lottem.

2013.10.22. 11:14:25

@h.pityu: Címet kérek, hadd szemetelhessek, ha már úgysem probléma.

andand 2013.10.22. 11:15:43

@Shadowbull: Macskát nem lehet megkötni... A kutya jó megoldás, kutyás kertbe nem mennek be a macskák. Igaz, akkor a saját kutyád mocskát kell takarítsad.

Kertes házban pedig el kell fogadni, hogy vannak olyan állatok, melyek bejárnak hozzád. Ha nem macska, akkor egér, vagy madár, vagy nyest, vagy akármi. Jobb helyen akár medve is. :)

Shadowbull 2013.10.22. 11:16:43

@Zeppeliner: igazabol szeretem az allatokat, nem akarom bantani oket.

marpszi 2013.10.22. 11:17:05

Egyszer egy ausztriai parkolóban ezt a zseniális feliratot láttam:
"Az értelmes ember nem szemetel, a többieknek pedig TILOS!"

Shadowbull 2013.10.22. 11:19:44

@andand: nem hiszem hogy el kellene fogadnom, hogy a szomszed macskaja az en (amugy eleg kicsi) fuves reszemet szarja ossze, es igy tegye hasznalhatatlanna.

Arra gondoltam egyebkent hogy be kellene szerezni egy mozgaserzekelos kamerat, felvenni melyik macska csinal oda, es aztan a tulajanak odaadni a macskaszart.

pfff_ 2013.10.22. 11:20:28

Agr3ssor 2013.10.22. 11:00:16

Csak az a baj, hogy mi magyarok előszeretettel hangoztattjuk, hogy mi aztán távol állunk a berlini gettó, stb népétől. Valljuk meg őszintén, az Atlanti óceán nyugati partjától kelet felé haladva egyre több az ilyen viselkedés/szemetelés, (és be lehet még sok mindent helyettesíteni) De ugyan ez a helyzet Északról-Dél felé haladva. Ezen nincs mit szépíteni. (Majd kimodereálják, de a török az Norvégiában is csak török marad, a "kultúrát" viszi magával oda is.)És minden bizonnyal van szemét és szemetelő Németországban, Belgiumban is. Sőőt! Norvégiában is. Na, de az arányok. Hozzáteszem nagyon sokat javult a helyzet. Osztrák határ mellett lakom, emlékszem mekkora volt a kontraszt 20 éve. Mára sokat javult a helyzet.

Hun_Fighter 2013.10.22. 11:26:56

@Jarics: Őket is azzal kéne, de a gyengítés nem alapfeltétel.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.10.22. 11:27:09

építési törmelék:
jó múltkor kellett kukáznom kb 1 köbméter betontörmeléket (kisváros). itt semmi lehetőség. szomszéd kisvárosban 5 km-re átveszi a kommunkális kft max 1 m3-ig, 6000 Ft! (a jó kurva anyjukat az árért, másrészt mi van ha 5 m3 betonom van) Legközelebbi lehetőség megyeszékhely lett volna. Nincs értelmes megoldás. (végül ismerősi körben találtam olyat aki teraszt épített, elvittem neki alapnak, és örült is neki)

elektronikai hulladékot ki kell tenni lomizáskor, úgyis elviszik a guberálók.

de mondjuk festékeskannát hova lehet leadni?? legálisan kérdem. van vagy 4-5 otthon a pincébe már évek óta.

Józsi a guminagykeres 2013.10.22. 11:35:26

@KAMA3: Az ólom akkunak 150ft kilója én is szívesen fogadnám!

Agr3ssor 2013.10.22. 11:36:37

@Shadowbull: Sajnos valószínűleg igazad van!

csárlszbrunzol 2013.10.22. 11:38:28

- renyheség, megszokás (nézzétek meg, temetőkben is mennyi "illegális lerakó" keletkezik. Eltakarítják, kitáblázzák, hogy 'tilos, te paraszt!' Mégis ugyanott dobják el a szarukat utána is. Mindig. 100m-re lévő konténerig kivinni a saját foschodat mekkora effort már! Nem gondolkodni, megszokásból cselekedni, zombinak lenni jó (mondjuk vezetni is ugyanígy szokott a legtöbbje, autós blogon meg mégsem csodálkozunk ezen).
- "igényesség": saját, házam, saját autóm, saját kertem legyen tiszta. Másé, közé nem érdekes. Ahol rámjön, kipottyan a kezemből bármi, amire már nincs szükség. Nehogy már az autóban őrizgessem és később dobjam ki a szemtesbe? Há', igényesség, rend van itten, he!

Elkeserítő.
Jelzem, nem csak nálunk van így, de a mértéke tényleg ijesztő.

Agr3ssor 2013.10.22. 11:38:55

@pfff_: Én ezt értem! De sajnos az utóbbi években figyelhető meg ez az egyre erősödő fikázás!!
Szerintem abszolút élhető hely Magyarország!

bigpond 2013.10.22. 11:39:57

Leszallo repulogepekrol fogadja roppant erdekes latvany a hazankba latogatokat ! Onnan minden latszik, az osszes elrejtett szemet a faluk korul es az erdok szelen. Az en szivem viszont "melegseg " jarja at, erzem , hogy otthon vagyok !

Shadowbull 2013.10.22. 11:44:35

@Agr3ssor: mert egyre tobben elnek kulfoldon, es egyre tobb embernek tunik fel hogy megis mi folyik Magyarorszagon.

Zeppeliner 2013.10.22. 11:52:30

@andand: És addig hova teszed?
Ugyanis minden lerakás meg van tiltva.
Vidd el az ország másik felébe, ez a mottó.
Szomszédom vakolta a házat múltkor, beleöntötte az utca végén a traktornyomokba.

Jah amúgy a Kösszgép nyerte a "rekultivációra" a tendert.
Majdnem 1 milliárd ft. Abból vajon mennyi a zextraprofit? De inkább hagyjuk nem akarok politizálni...

andand 2013.10.22. 11:54:07

Én az udvaron tartom amíg el nem viszik (már több autónyi földet és sittet vittek el). Igen, rendetlenség van az udvaron, de ezzel jár az építkezés...

pfff_ 2013.10.22. 11:59:53

@Agr3ssor:
Hogy is van az idézet: "Érted haragszom, nem ellened".
Szerintem minden témában előjön a más országokkal való összehasonlítás. Nincs ezzel semmi gond. Ha valami máshol jobban működik, akkor azt nem kell letagadni. Valami meg nálunk működik jobban. Pl:....izééé, meg a....és még a..... :) Pl abban igazad van, hogy a magyar autópályák nem rosszak. Csak lemenni ne kelljen róla.

GabikA 2013.10.22. 11:59:58

@Shadowbull: en a dohanyosokra szoktam raszolni, mikor a csikket dobjak el...

(Bevallom, en szantofold mellett kihajitom az almacsutkat... Minden mas egy zsakban gyulik a verdaban. (Van olyan auto, amiben van kis szemetes?))

GabikA 2013.10.22. 12:03:07

@Shadowbull: szolj a kiscsajnak, hogy simizze meg neha a cicat, igy akkor mar nyugodt szivvel takarithatod a cicakakit :P

(Nalunk a szomszedok 5 macskaja jar at, a gyerekek nyustolik oket, en etetem neha, amit otthagynak azt meg intezem/gyerkocok is eltakaritjak. Rohadt budos, kapa, kert vegeben elasva, slaggal levertve a helye :P)

lyken 2013.10.22. 12:05:19

"Annak lenne nevelő jellege, és jót tenne a költségvetésnek! Az ellenőrzésére sem kellenek sokmilliós készülékek! "

Ááá, az túl egyszerű, hogy 10 civil kocsi járja a várost 1080p-s fedélzeti kamerával és bírságolja a szemetelőket, meg akik nem adják meg a zebránál az elsőbbséget, meg a piroson áthajtó bringást, meg a közlekedési bűnözőket. Még kiderülne, hogy lenne értelme csinálni és rentábilis is lenne. És akkor fixen dolgozni kell vele. Brrrr.... Pedig lenne. _Bárki_ össze tud szedni egyórányi autózás alatt legalább 20 példát amikor szemetelést, közlekedési szabálysértést, zebrán majdnem gyalogosgázolást lát. Ha lenne 10 féle civil átlagos rendőrkocsi ilyen célra, akkor nem lenne ilyen.

Persze azt is tegyük hozzá, hogy a rendőrségi munka hatékonyságát erősen csökkenti, hogy egy bírságolás papírmunkája átlagosan 20-25 perc és két rendőr meg egy központos munkáját igényli egyszerre. Miközben egy fecni kiállításának ideje 3 perc, a két ellenőrzés lefutása(sofőrt kőrözik? autót kőrözik?) informatikai rendszeren automatizálva egy perc. Azt meg sem említeném, hogy elektronikusan is lehetne művelni a dolgot ahelyett, hogy a rend éber őrei diktálják be az adatot rádión. Ugye terminál olvas be, kamera leolvassa a rendszámot és hasonlók.

Gondolom sokan emlékszünk még arra a kamerára ami a Battyhiányinál a rakparton állt és kiszűrt óránként féltucat kőrözött meg lejárt műszakijú járgányt. Gondolom túl hatékony volt és túl sok melót adott volna a rend éber őrzőinek.

Zeppeliner 2013.10.22. 12:12:08

@andand:Mert a kőművesek zöme tán nem az erdő szélére hordja a sittet? Dehogynem.
Most mondjam annak az Iveco Dally-nak a rendszámát, telephelyét aki az út melletti bozótba hordott egy komplett fürdőszobát?
Ki hinne nekem? Mindenki szarik itt mindenbe,így megy ez Balkánon.
Egyébként Kelet-Szlovákiához képest mi még pedánsak is vagyunk.
Ami ott van, na az fertelem.

Agr3ssor 2013.10.22. 12:12:52

@pfff_: Értem én, csak gyakran azokat a dolgokat hozzák fel, amik külföldön pont ugyanannyira szarok, vagy még szarabbak!

_wood_ 2013.10.22. 12:20:03

nem tudom, a cikk írója hol él, de én gyökeresen mást tapasztalok az országban, akármerre járok. nemcsak hogy a témában jobbak vagyunk a környező országok többségénél, de az amúgy sem szar helyzet folyamatos javulása is eléggé szembetűnő.

ha nincs téma és mégis írni kell valamiről akkor nincs más, minthogy gonoszul, hazug módon a fajtádba marsz, ember? kattintásért bármit bekensz szarral? ez nem ciki?

lord75 2013.10.22. 12:20:53

Nem 30 ezer forintra büntetném azt aki szemetel hanem 500 ezerre.Bár nem vagyok szadista,ezért kézlevágás helyett csak 1 újjal kezdenék,és utána 1 év közmunka.
Az a gyökér aki azt írja hogy Berlinben ,meg Ausztriában(tölünk nyugatabbra)is van szemét az elfelejti hogy ott is 95% ban a balkánról meg afrikából érkezett bugrisok szemetelnek.Sopronban csak pár éve kell fizetni a szeméttelepen magánszemélyeknek de amíg ingyenes volt akkor is tele volt az erdö a szeméttelep körül több m3-es kupacokkal.Érti ezt valaki?A farok felpakolja az utánfutóra és elindul vele,de nem beviszi hanem a telep mellé borítja...????Most fél(vagy 1?) m3 2650,-Ft.Ha valakinek nincs ennyi pénze,vagy egy épitkezésnél 20 ezer forintot rászánni törmelék szállításra az ne építsen semmit.
Voltak többször külföldi vendégeim akik szóvá tették hogy úgy néz ki az út széle mint a törököknél vagy az araboknál.
Úgyhogy kedves szemetelö ostoba parasztok: miattatok kellett szégyenkeztem.Várom kioktató válaszaitokat.
És örülök hogy ezt a cikket megírták,-egy szar Volga teszt helyett-mert ezt fontosabb téma.
Ja,bocs ha kissé elragadtatam magam,de a világ sok problémája közül ez egy olyan ami rendesen felbaß

dogoljmeg 2013.10.22. 12:23:29

En is kulfoldon elek, de nem akarok ezzel a bezzeg itt mas de kenytelen vagyok. Itt heti egyszer jon a kukasauto, 35 literes zsakok vannak, annyit visz el, de arra is kell venni matricat kb 1000 ft egy darab, ha ket zsakod van ket matrica stb. Viszont minden kisebb varosban is van szemetlerako ahol szelektiven gyujtenek mindent es tormeleket, muszaki cikket barmit leadhatsz ingyen. Nem is sok szemetet latni errefele, max a bulibol hazafele jovo hulyegyerekeke szemetelnek.
A masik meg hogy en is cigizek a kocsiban es soha nem dobom ki a csikket, nem kell altalanositani...

Manarola (törölt) 2013.10.22. 12:30:41

Az ország fele balkánias viselkedésében, a másik fele meg ezen morgolódik.

Nick Leeson 2013.10.22. 12:32:57

Talán ha lennének teljesen ingyenes lerakóhelyek, ahol nem lenne agyonszabályozva a lerakható cucc, akkor oda kerülne a szemét, a sitt, meg az egyéb trutyi. Ja, hogy ez pénzbe kerülne az államnak? Igen! De még mindig olcsóbb lenne mint milliós költségen erdőket takarítani!

Nick Leeson 2013.10.22. 12:35:22

@lord75: nagyon jó ötlet ez a 500e Ft-os büntetés. Majd megint azon csattan az ostor, aki véletlenül elejt egy taknyos zsebkendőt, két közterületes mellett. Aki meg teherautó számra hordja az erdőbe a cuccot, azt meg majd soha nem kapják el 500e Ft-ra... Megint a kis ember cseszik rá...

vojzi 2013.10.22. 12:35:36

Egyetértek azzal, hogy aki szemetel az nettó dögöljön meg. De ezzel a wikipediás lebomlás táblázattal nem. Lehet 10 éve igaz volt de ma már nem. Kényesen ügyelnek már arra, a műanyagok bomlási ideje ne 450-600 év legyen, hanem már 4-5 év alatt lebomlanak. pl lásd bolti zacskók. 1 évre tervezik és szét is porladnak, főleg ha süti a nap. Akkor pát hét alatt megadja magát. ma már nem tartanak a műanyagok örökké. És szándékos, nem gyártási hiba.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.10.22. 12:48:13

@Agr3ssor: teljes mértékben egyetértek.

Egyébként retekviszonylatban eléggé erős közepes ország vagyunk. A türhő paraszt olaszokat a büdös életben nem érjük utol mocsokban, az is biztos. De gyanítom, hogy szegedtől délre nagyjából mindenki undorítóbban viselkedik.

Európa Mexikója, Szicília egy vicc, de Görögország is jobban nézne ki, ha vastagon leszarná valaki, akkor legalább nem látszana az a retekhalom, ami ott van. Koszovóban még két éve is láttam kétemeletes halmokat, amiket éjszakánként felgyújtottak a városban.

Nápoly környékén nem ritka az embermagas szemétfal (nem halom, FAL) a pálya mellett. Róma után örömteli volt hazajönni a tiszta, történelmi újpestre.

Marseilleről meg csak az bír elismerően nyilatkozni, akinek Oroszlány vagy Ózd a nívó. Bár jelezném, ez utóbbiak csak szimplán szarul néznek ki, legalább nem áll bennük halmokban a szar.

A csodás Baszelóna is csak addig szép, amíg ki nem mész a külvárosba. A katalán csodánál régi Kökin szívesebben sétálgatnék egy holdfényes éjszakán.

A fotelból nagyon egyszerű bezzegezni, a helyzet az, hogy Zágrábtól északra mutatható csak ki az európai civilizáció.

Tinman 2013.10.22. 12:51:42

Szemetelek.

De kizárólag alma, körte csutkát, szilva, barack magot, nagyon ritkán banán héjat. Mindig olyan helyen dobom ki, ahol méteres gaz van, menet közben lehúzott ablakkal küldöm meg kifelé.

Nem azért, mert lusta vagyok, hanem azért mert baromi gyorsan lebomlik/madarak szétcsapják, a magból, ne adja ég még kis fa is serken.

Semmiképpen nem vagyok ezen szokásomon változtatni. Szentül megvagyok győződve róla, hogy ezzel NEM ártok a természetnek... sőt a madárkáknak van egy kis csemege, a magból meg talán fa lesz egyszer.

Műanyag vagy egyéb hulladékot SOHA! Azt gyűjtöm, majd megy a kukába.

Az égő csikket kihajítókat meg tudnám fojtani a mocskukba. Igaz még csak 1x, de már meg kellett állnom ilyen faxparaszt miatt, mert a csikk éppen a hűtőrács közé esett és azonnal éreztem (nem dohányzóként naná), hogy ez a "kocsiban" landolt.

Shadowbull 2013.10.22. 12:52:04

@vau: nem tudom mi ez a kenyszeres magyarazkodas, ha arrol van szo mi nem mukodik jol Magyarorszagon.

Ez a viszonyitasi alap? bezzeg az albanok?

Csalfa Romeo 2013.10.22. 12:56:54

@vojzi: Itt azzal van a baj, hogy amíg le nem bomlanak, vagy össze nem szedik őket, baromi csúnya látványt nyújtanak. Márpedig pl. a külterületi kisforgalmú utak környékét elég ritkán teszik rendbe.

Csalfa Romeo 2013.10.22. 13:17:52

Az "eldobható" dolgok korában élünk, hogy is remélhetnénk azt, hogy csökken a szemét mennyisége? Mindent pár évre terveznek, ha a cucc bedobja a törölközőt, mit csináljon vele az ember? A javítása jó drága lenne, nem is érné meg, gyűjtőhelyre vinni meg macerás - föl a platóra, ki az erdőszélre. Aki meg a büdös parasztokat erősíti, az meg közvetlenül az út mellé önti le valamikor késő este. Persze soha nem derül ki, ki volt, meg hát amúgy is - sokkal nagyobb gondja is van az országnak, mint ezzel foglalkozni.

Azt ne felejtsük el, hogy rengeteg család van az országban, akiknek nemhogy szemétdíjra, hanem kajára, ruhára sincs pénze. Tanyán élnek, szegények, kukáskocsi a környéken se jár. Hulladék náluk is termelődik. Mit csinálnak vele? Kihordják az erdőbe, vagy esetleg elégetik, elássák a kertben. Az ő helyzetüket is meg kell érteni - náluk az is sokszor kérdéses, lesz-e étel az asztalon...Mit foglalkoznak ők azzal, hogy a szeméttel mi lesz. Sokadrangú kérdés.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.10.22. 13:19:16

@Shadowbull: én ezt tényleg nem érzem problémának Magyarországon. Nyilván mindenen lehet javítani, de azt gondolom, hogy ebben kivételesen nem állunk szarul. És nem Tiranáról beszéltem, hanem Rómáról, Páduáról meg Nápolyról.

Szerintem ebben legalább sikerült eljutni egy olyan szintre, hogy nem vagyunk cikiben más nemzetek előtt. Oktávokat javult a helyzet az utóbbi évtizedekben. Égés szemetelni, nem sikk. Az emberek általános benyomása, ha valaki kibasz valamit az ablakon, hogy "nézd már a büdös parasztját".

Azt gondolom, hogy ha parkosításra és város-faluképre lenne erőforrás és akarat, nagyon kevésben lennénk elmaradva a germánoktól. Mellesleg azt gondolom, hogy amikor klasszikus értelemben vett rendezettségről beszélünk, nagyjából mindenki a németekre, osztrákokra, németalföldiekre és skandinávokra gondol.

Nálunk (és ide értem a szlovákokat, szlovéneket is) elképzelhetetlen, hogy egy nemzeti parkban a hegyoldalt szemét borítsa egy parkolóban, ami pl. a románoknál normális.

zozo82 2013.10.22. 13:27:39

@I3aldrick: "Igen, megnézhetném térképen, hogy hol a legközelebbi lomtalanítás és összeb.szhatnám az autómat, hogy elvigyem oda..."

Na tobekk kozott ezzel a mentalitassal van gond hogy tan csak nem fogod az autodba pakolni a szemetet es elvinni a telepre??? DE IGEN, pontosan azt kene. Svajcban nem egyszer tapasztaltam hogy 7-es BMW tol elkezdve meg Porsche-t is megpakolva mentek bo 6 szamjegyu fizetessel rendelkezok is szemetet uriteni az ugyebar drga szabadidejukben. Miert? Mert ez a kultura, erre voltak nevelve.

andand 2013.10.22. 13:30:11

Banán, alma, nem szemét, ha a természetben dobod el. De dobdj ki hasonlót az utcán, az kövezett udvaron, a szobádban és rögtön szemét lesz belőle!

lord75 2013.10.22. 13:32:26

@_wood_: És amikor "bármerre" jársz az országban akkor labrador vezet és fehér bottal kopogtatsz?Te hol élsz????Vagy nyáron néztél körül amikor a méteres gaz eltakarta a szemetet?
És az milyen mértékegység hogy a "környezö országok"?Vagy tömegesen vannak olyanok akik szemetelnek,vagy nincsenek.Ha pl Romániában rosszabb a helyzet akkor már örülni kell ennek?

killerkaller 2013.10.22. 13:35:52

@rekspeiler: Én a "Gazdálkodj Okosan" társasjáték "szemeteltél az utcán, fizess 10 forintot" mezőjére emlékszem.

_wood_ 2013.10.22. 13:42:21

@lord75: egy pilisi sváb faluban. igen, ha nálunk jobb a helyzet, mint máshol, annak örülni kell. a hozzászólásod többi része értelmetlen/értemezhetetlen.

okleveles naiv 2013.10.22. 13:46:49

A szavazásból hiányzik az az opció, hogy mi sem szemetelünk, és a szomszédunk sem.
Ja, és nem is népiesch agyagedény...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.22. 13:55:53

Van egy rakás hulladékudvar, ahol általában még fizetnek is az elektronikai++fémhulladékért. Autóakkuért meg egész jól. Meg minden műszaki boltban átveszik a hibás háztartási gépeket ingyen.
Ezeket csak a hülye dobja ki illegálisan...

J_O_L_A_N 2013.10.22. 14:04:34

A városomban elmutyizták a szeméttelepet és a közszolgáltató céget 2008-ban (nyomozás is volt, de politikai közbenjárásra megszüntették), azóta 3-szorosára nőtt a szemétszállítás díja, a lomtalanítást megszüntették. Egy konténert minimum 20ezerért lehet rendelni, és ezért csak 3 köböst kapni. Azelőtt is volt szemét az erdők szélén, de azóta megsokszorozódott. A panelos övezetben lakatolják a kukákat, mert rengetegen hordták oda a szemetüket a kertesházas övezetből, azóta is hordják, és odaöntik a lezárt kukák mellé. Most csökkentették a szemétszállítás díját a rezsicsökkentés miatt összesen 20%-kal, de előtte hónapban megemelték 30%-kal.
Lehet keresni az okokat, miért ilyen a szeméthelyzet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.22. 14:11:08

@Phantomas: Vidd fémhulladékoshoz, sokan átveszik, nem is ingyen.

Rocko- 2013.10.22. 14:34:48

nekem kicsit bő lére eresztettnek tűnik a cikk, de az alaptézissel egyetértek: figyeljünk a környezetünkre, viselkedésünkre, mert mi építjük az országot.

lord75 2013.10.22. 14:39:27

@_wood_: SVÁB falu?:)Jó fej vagy,az elhiszem hogy tiszta..
Ha a hozzászólásom többi részét nem érted arról sajnos nem én tehetek.
De nem is értem miért kellene vitáznom veled ha te nem így látod a helyzetet ahogy én.Én örülnék a legjobban ha nem lenne igazam.

_wood_ 2013.10.22. 14:50:04

@lord75: tényleg felesleges a vita, én is örülök, hogy nincs igazad. ;)

amúgy a körülötted lévő emberek hibáin rugózásnak az értelme az, hogy a vélt különbséget kihangsúlyozva kitüntesd, piedesztálra emeld magad. így születnek az ilyen cikkek. ez a motorja a sok hozzászólásnak.

felháborodok rajta, hogy itt mindenki hülye (tehát én okos vagyok). szóváteszem, hogy mindenki lop (tehát én becsületes vagyok). itt mindenki szemetel (tehát én tiszta vagyok). nem is kell hogy igaz legyen. lehet, hogy baromi kevés szemét, én mégis szóváteszem és lám: nemcsak tiszta és környezettudatos vagyok de igényesebb is másoknál. olcsó - és szánalmas - módja ez a saját egónk fényezésének.

Csalfa Romeo 2013.10.22. 15:00:05

Jobb ez a helyzet nemigen lesz már...egyre többféle kaja, üdítő, mosópor, öblítő stb. van, ezzel növelve a keletkező szemét mennyiségét is. A szelektív gyűjtés meg elég nyögvenyelősen működik még, mondhatni gyerekcipőben jár. Még sok-sok lépcsőfok vezet nekünk odáig...Svájcban, Belgiumban elhiszem, hogy remekül működik, de mások az emberek is. A svédeknél pl. a hulladék csak nagyon kis százaléka kerül lerakókba, a zöméből energiát nyernek, és olyan jól működik a dolog, hogy más országokból is szemetet kell "importálniuk" erre a célra. Mi mikor leszünk ezen a szinten?

A modern kor egyik "kedvelt" terméke pl. az energiaital - a fiatalok isszák, mint a vizet. Egy-két korty van benne, a doboz meg az útszélen, parkban stb. landol legtöbbször. A boltosok örülnek, mert csörög a kassza, viszont a sok elhajigált doboz meg eléggé elcsúfítja az utcákat.

Ami még nagyon bosszant, ha az üveget eldobják és az össze is törik - kidobják a kocsiból, és nem a füves részre esik, hanem az úttest szélére esve összetörik. A következő autós vagy kerékpáros meg gyanútlanul áthajt rajta...

Libidó 2013.10.22. 15:10:36

Nem olvastam végig a kommenteket, de

az összes cigiző, aki eldobja a csikket buszmegállóban, vagy lazán kipöccinti a kocsi ablakán, na annak a jó k. anyját!

üdv.

betula66 2013.10.22. 15:19:27

Amszterdam kozpontjaban lakom es gyakorlatilag minden kukat felszamoltak, ezert mindent a foldre kell dobni. A kukasauto, utcasepro es moso gepek viszon minden reggel tisztara nyaljak az utcakat.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2013.10.22. 15:31:15

Reggel írtam volna kommentet, de nem lehetett (8 előtt). Most meg már nem fogok.

Perillustris 2013.10.22. 15:48:51

A dohányosok min. 9/10-ed része teljes nyugalommal dobja el a csikket, társadalmi szinttől-iskolai vegzettsegtol függetlenül. Nem elég, hogy eleve primitív dolog cigizni, pluszban meg teleszorjak az utcát is a sötét bunkók.

Hurri Kán 2013.10.22. 15:51:17

@vau:
"De gyanítom, hogy szegedtől délre nagyjából mindenki undorítóbban viselkedik."
Rosszul gyanítod.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.10.22. 15:56:42

@Hurri Kán: spec. melyik nemzetre gondoltál? Dicső szerb testvéreinkre, vagy híresen dolgos és szorgalmas Montenegrói barátainkra? :)

Esetleg kroát felebarátainkra, akik a szart a római kori kolosszeum mellett tolják bele egyenesen a tengerbe?

Rocko- 2013.10.22. 16:04:01

@1kutya: miért jobb, ha a kutya szarik a kertbe? :D

Hurri Kán 2013.10.22. 16:05:29

@Rocko-:
Mert a kutya az ember legjobb barátja :D

Luighi 2013.10.22. 16:11:58

Az almacsutkát, banánhéjat (lebomló ételmaradékokat) midig kihajítom a lakott területen kívüli füves részen. Mást viszont sosem.

De kiflivéget(szendvicsmaradékot,stb) sosem, mert aki nem bír végigenni egy (több) kiflit az neki se kezdjen, mert biztos, hogy nem éhes. Szerintem.

A töbin nem csodálkozom, inkább elszomorít.
Mondjuk ahol az analfabétizmus statisztikai aránnyal kifejezhető, ott miért lenne a kultúrálatlanság meglepő. (Megjegyzem, nem kellene a szerzőnek sem "a magyarok" kapcsolatot használnia, mert akkor jelzem, hogy messze nem minden magyarul beszélő "lény" magyar. Ugyeugye!)

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.10.22. 16:17:31

Úgy hiányzott már egy vaskos cigányozás.

Nani24 2013.10.22. 16:28:48

El sem olvasom a sok hozzászólást mert nem változik a véleményem...én is megnézném ahogy a seggükbe tolják a szemetelőknek a eldobott szemetet, de akár egy esernyő is lehet persze nyitva kihúzva. A görcs kihúz amikor egy szép hegyi úton megáll az ember pihenni és a bokor alja tele szeméttel. A csikkpöckölőkkel ugyanaz a helyzet: esernyőt a seggükbe...

vancello · http://vancello.hu 2013.10.22. 16:34:02

A legveszélyesebb szerintem a cigarettacsikk, főleg nyári szárazságban, láttam már ilyen út melletti erdőtüzet Gánt közelében. Sokszor eszembe jut az is, hogy milyen hitvány kutyának (elnézést az ebektől) kell lenni ahhoz valakinek, hogy az országút közepén eldobja a Szent Mekdonát éttermes csomagolásokat, vagy kitegye a buszmegálló fülkéjébe az új Mitsubishi terepjáróból a szeméttel teli zsákjait.

gazduram 2013.10.22. 16:35:37

Mint látható gazdaember vagyok a minap megyek ki a földemre betakarítani a termést, ami egy két számjegyű főút mellett van , hát látom a dűlőúton valamit lapogat egy idegen fazon ,megszólitám ,hogy ugyan mit tetszik itt cselekedni, hát egy kis háztartási szemetet jobbára komposztálható anyagot ,de mondom tessék összeszedni és visszavinni oda ahonnan hozta én se járok a városiak ablaka alá sr@rni , és minő elégtétel, szó nélkül megcselekedte amit kértem és elment( megjegyzem idős korom ellenére meg tudtam volna dedegelni)!!!

Luighi 2013.10.22. 17:22:22

@vau: Zsidózásnak is veheted!

Ayrton70 2013.10.22. 17:39:22

Én soha semmit nem dobok ki a kocsiból.
Faterom erre nevelt,én is így nevelem a fiamat.
Csak szemetesbe dobom a szemetet.
Utálom a szemetelőket és utálom a csikket kidobókat!

pickapu 2013.10.22. 17:59:58

Általában tele van az ajtózseb csokipapírral, meg egyéb begyűrhető nem odavaló dologgal, az üres flakonok pedig laza mozdulattal vetődnek a hátsó ülésre. Két-háromnaponta otthon kipakolom a szemetesbe és szép az élet. Ez sem túl gusztusos szokás, de engem is felcsesz, ha a bokor alatt az ibolya mellett nejlonzacskó is virít.

Alhazred 2013.10.22. 18:10:32

egyszer láttam, ahogy az augusztusi kiszáradt út menti pusztán terjed a tűz, gyakorlatilag egy gyalogló felnőtt sebességével. azóta akarok agyoncsapni valakit, aki égő csikket dob ki autóból.

kitiltott, de seráfütty 2013.10.22. 18:12:39

Irorszagban sem jobb a helyzet, foleg a fiatalok -neveles teljes(!) hianya- gyokerek. Bar... Volt, amikor egy bevasarlokozpont kulso reszet kellett tisztan- es karban tartanom. Epp a jardat soportem, amikor megjelenik anyuka es a kuka elott -mindegyiken ott a hamutal- lebassza mellem a csikket. Persze beszoltam, hogy marha nagy energia lett volna 30 centire a hamutalba tenni, mire meg o volt felhaborodva. Ram is kuldte hasonloan okos parjat, akinek megjegyeztem, hogy a kulturalt viselkedes ingyen van. Csak a sotet bunkoja meg ezt sem ertette. Na, az ilyenek gyerekei vajon milyenek lesznek? Pontosan...

lord75 2013.10.22. 18:19:57

@_wood_: Bocs,de te egy hülye faß vagy. Elemezgetsz okoskodva mintha Dr.Csernus lennél...Mi köze az egómhoz annak hogy én nem szemetelek és nem lopok.?Kisétálok a házam mögé az erdöbe(Soproni Tájvédelmi Körzet)fényképezek egy kicsit és átküldöm neked a képeket.Várom az e-mail címed.
Komolyan gondolom hogy nálad nagy a baj.Szerencsére nem szorulok arra hogy itt emeljelm magam piedesztálra(haha)és magyarázkodni sem fogok ha igényesebb vagyok a szemetelö disznóknál.Tudod miért okoska?Mert ez nem erény hanem teljesen magától érthetödö,és nem csak az én értékrendem szerint.
De azért kösz az átfogó psziho (elemzésed)hablatyod.Ford Fairlane-t idézve:"Eszem faßom megáll"

no_holy_shit 2013.10.22. 18:27:55

szerves(banan, alma) megy ki az ablakon (de csak varoson kivul).

ha nem dobom ki, akkor bentfelejtem es elkezd bomlani. kint meg szerintem nem zavar senkin (autopalya, es varoson kivuli ut mellett)

kantorlaszlo 2013.10.22. 19:22:02

Mai napig tűnődöm, hogyan került a trágyarakásba egy német könnyű páncéltörőágyú pajzsa anno 1929-es építésű házunk udvarán. Biztosan kidobta Kurt a HANOMAG ból arcvonalrövidítés közben.

Grifter 2013.10.22. 19:36:22

Azt mondanám, hogy semmit. Mármint McD zacskót, poharat, petpalackot és hasonlót se a kocsiból, se az út szélére. Autóspihenőben és egyéb helyeken is odasétálok a kukához, bár tudom, hogy takarítják.

De egy órája sincs, hogy bepöcköltem a csikket a sínekre a Hungárián, mikor már bő negyed órája haladtam a Lurdytól a Népliget felé...
(Logikát ne tessék keresni benne, ez csak egy öszinteségi roham volt.)

rfc (törölt) 2013.10.22. 20:03:37

@Shadowbull: Infrakamerat, tobb szaz euroert, hogyisne. Nem kell ide high-tech :)
www.destra-shop.de/Lebendfallen/Marderfalle--Katzenfalle--Lebendfalle-80-cm.html
Ha megfogtad a macskat, varsz par napot, mig megjelennek az elso "eltunt a macskam" cetlik a villanypoznakon, igy tudni fogod, kie. Utana fogod a macskat a ketreccel, elsetalsz a tulajhoz, es elmagyarazod neki, miert erzed problemanak, hogy a haziallata a kertedbe szarik.
Vagy ha nem szereted a konfrontaciot, elengeded az erdoben a macskat.

1kutya 2013.10.22. 20:05:27

@Rocko-: @Hurri Kán: azt összeszedem, mert a "sajátom"! ráadásul megtanítható (az enyém legalábbis), hogy egy helyre piszkoljon.
viszont amíg nem volt, addig a környék összes macsekja (8-10) nálam piszkolt, mert csak itt nem volt eb. ráadásul büdösebb, félig elássa... olyan volt a kertem, mint egy pöcegödör! most meg lehet nézni!

igaz a Rico azóta vagy 2 nyervogóról levette a télikabátot, a szomszédoknak meg alig tudtam röhögér nélkül elmagyarázni, hogy nem is láttam a cirmost ;)

Hurri Kán 2013.10.22. 20:08:32

@1kutya:
:D
Hát ha a szomszéd is tart jószágot, vigyázzon rá, hogy merre jár :D

mükkemakk 2013.10.22. 20:29:35

Pusztán nevelés és gyerekszoba kérdése. Az ORFK új kamerás autói az indexhasználatot, tilos jelzésen áthajtást, a kereszteződésben bentragadást, a záróvonal átlépést, a tényleges veszélyt okozó sebességtúllépést és még pl. a szemetelést büntessék.

Az aljas módon bevételhajhászó, sunyi trafipaxozás helyett.

Remélem, jövőre a Jobbik rendet rak a rendőri vezetők közt.

Negotiator 2013.10.22. 21:09:46

Két kis kommentár:
1. sokszor megnéznek, mikor eldobom az elszívott szál maradékát, szigorúan zöldbe. Amit senki nem vesz észre: filter nélküli szivarka csutkája, csak vágott dohány és dohánylevél van benne.De utcára, stb nem dobom, vagy hamutartó, vagy ahol 2 hét alatt lebomlik.
2. Van ahol működik a szelektív hulladékgyűjtés. Balaton parti, nem túl jól eleresztett kisvárosban úgy működik, hogy papírt, műanyagot (nem, nem csak pille palackot, elmosott folpackot, joghurtos poharat stb.) és fémet (konzerves és sörös doboz) nagy sárga zacskóba kell gyűjteni, amit elvisz a kukás. Mindent, ami lebomlik - zöldhulladék, zsíros papír, használt papírzsebkendő stb - egy bio kukába kell rakni, elviszik. (Ebből biogáz, abból meg hőenergia lesz, a távfűtő rendszerbe táplálják, meg fűti pl az uszoda vizét is.) A maradék szemét, ami nem tartozik a 2 előző kategóriába, az 6 ember mellett 35 litert se tesz ki 2 hét alatt. Emellett a kisvárosban több helyen mindenre van szelektív gyűjtő kihelyezve. Eleinte prüszkölt mindenki, de pár év alatt megszokták, és ok. Ehhez képest itt a fővárosban beszedték a közterületi szelektív gyűjtőket, az odaszoktatott emberek próbálják a megmaradt pár helyen tuszkolni a szemetet, ahol nem elég a kapacitás. arról még hír sincs, hogy a környékünkön mikortól vezetik be a szelektív gyűjtést... hát, lehet így is meg úgy is.
+1: nálunk lomtalanításkor van veszélyes hulladék átvevő, ahol festék, aksi stb leadható. De tudok balatoni települést, ahol már az évi egy lomtalanítás sincs meg, amikor rákérdezett a barátom, felírták az elérhetőségét hogy majd ha lesznek elegen a környékről értesítik...

Negotiator 2013.10.22. 21:16:23

@vancello:
szemetet kirakni buszmegállóban taplóság? tudod, amikor 4 hónapot vagyok a nyaralómban, egész évre elosztva, de 6 hónapnyi szemétdíjat fizetek, és ennek ellenére nem akkor viszi el a kukás a szemetemet amikor ott vagyok, hanem csak április-október között, akkor novembertől márciusig nem viszem haza a szemetemet 200 km-re a kocsimmal, hanem az első köztéri szemetesbe, vagy ha az tele van, mellé, zsákban, de kirakom.
nincs Pajerom, se szeméttelepem, mondj jobb megoldást.

voroseltolodas 2013.10.22. 21:17:00

-Összes macska a kertbe kakál- elleni biztos módszer.Kitenni ezt csalival:
www.vadaszelet.hu/termek/11308/csapda
Semmi baja nem lesz csak becsukódnak az ajtók és nem tud kijönni.Elég nagy,kényelmesen elfér benne.Akár minden nap meg lehet fogni egyet amíg el nem fogynak.
Reggel be a csomagtartóba a csapdát,elvinni a legközelebbi faluba és elengedni.Akár munkába menet.

Alhazred 2013.10.22. 21:22:34

macskaügyben klasszikus
"
A macskarelokálás másik verziója a következo.
Hozzávalók: egy db ketrec (Fresshnapsban vagy miben megvéve), pár szelet sonka (Tesco), munkáskesztyu (legalább jobbkezes, Tesco). Autó, aminek a csomagtartójába belefér a ketrec (autókereskedések, esetleg Hertz). Némi türelem (jógatanfolyamok, Yoda).
A macskát a sonkával csalogassuk be a ketrecbe. Úgy álljunk, hogy a ketrec ajtaja a tolünk távolabb eso oldalon legyen. Lógassuk be fentrol a sonkát. Ez fontos, mert ha csak beejtjük, a dögök oldalról kikalamolják. Mikor a macska végre-valahára bemegy és nekiáll a sonkának, kb. két másodperc áll rendelkezésre, hogy hirtelen áthajoljunk a ketrecen és beba***uk az ajtaját. Nevessünk egyet az ostoba képén.
Vegyük fel a munkáskesztyut (mert kinyúl a ketrecbol és karmol) és tegyük ki a ketrecet az ajtó elé. Álljunk az autóval az ajtó elé, közben feledkezzünk el gyermekünkrol, aki kiáll a ketrec mellé és minden arrajáróval ordítva közli, hogy "apa kirándulni viszi a cicát!", miközben a cica folyamatosan vernyákol, veri magát (a kisköcsög) és húsz körömmel recsegteti a ketrecet. Miután a fél falu megtudta, hogy nekünk dilink az este kilenckor cicával kirándulás, a ketrecet betehetjük a csomagtartóba (hátsó ülés nem jó, mert szét lesz karmolva a kárpit) és hajrá. Harminc kilométerrel és egy folyammal távolabb ketrec kivesz, kesztyu felvesz, ketrecajtó kinyit, macska kiborít, na isten hírivel.
Otthon gyermeknek elmagyaráz, hogy cica nagyon jól érzi magát, az erdoben már várta ot a sünike, a rókácska, a kismadárka. A borjú méretu kóbor kutyáról, amely úgy mosolygott a cicára, hogy közben folyt a nyála, nem fontos említést tenni.
Az egyikért nem aggódom, csak talál üzemmacskai állást a közeli ipari parkban, de a másik átképzésen kell részt vegyen, mert a vasmu mostanában nem prosperál. És még van egy, ot az olajiparba szánom. Most jut eszembe, olyan vagyok, mint a mesebeli király a három fiával, elküldöm oket szerencsét próbálni. Csak nehogy visszajöjjenek egy-egy mátkával.

cso zsi 2013.10.22. 21:41:05

Nem dohányzom, és nem vagyok oda a dohányzásért, valamint rühellem a gépjárműben dohányzást.
De egy icipicit védeném őket.
Az utóbbi években csupa olyan gépjárműben ültem, amiben egyáltalán nem volt hamutartó.

Ahogy más is írta csokipapír az ajtózsebbe, üres palack az ülés mögé, és nagyáruház / benzinkút esetén eltávolítás.
Az utasaim kibírják, vagy szólnak, hogy itt,vagy ott álljunk meg, kávé-cigi-üdítő-(mosdó) kombóra, és megyünk tovább.

rfc (törölt) 2013.10.22. 22:07:13

@vancello: Milyen emlekmu az ott? Itt kapott infarktust ozv. Kovacs Janosne, mig a helykozi jaratra vart? Vagy ebben a buszmegalloban zajlott a pakozdi csata?

vancello · http://vancello.hu 2013.10.22. 22:21:42

Ha jól emlékszem, egy 10 év körüli kisgyerek halt meg egy karambolban pár éve, talán neki állították.

Ne érdekeljen! 2013.10.23. 02:33:32

Röhögcséges a totalcar-on ilyet olvasni, hiszen abból éltek és az a hobbitok, hogy a négykerekű járműveitek kipufogógázával szétfossátok a természetet.

Negotiator 2013.10.23. 05:48:04

@vancello:
Az más - még működő buszmegálló hónapokig hiányzó szemetese helyére se pakolok (fém az a szemetes....).

Negotiator 2013.10.23. 05:51:22

@Ne érdekeljen!:
Te biztosan csak azt eszed, abból öltözöl ami a kiskertedben megterem, onnan származó bio anyagokból építetted a számítógépet és csak megújuló energiát használva írtad ezt az okos posztot, mi? Fogalmatlan zöldnáci vagy.

Shadowbull 2013.10.23. 06:59:44

@rfc: ez volt az elso gondolatom, kiegeszitve azzal, hogy ezer euroert vissza lehet vasarolni :)

de amikor lelkesen kifejtettem otthon a tuszejtes tervet, a lanyom kiakadt hogy milyen dolog mar bantani az aranyos macskakat :)

Agr3ssor 2013.10.23. 08:57:01

@Shadowbull:

Szerintem nem igazán érted mit akartam ezzel mondani!
Nem állítom, hogy Magyarországon nincsenek problémák! Azt mondom, hogy messze nem olyan szörnyűséges a helyzet, mint ahogyan egyesek beállítják!
Ez kicsit a félig üres, félig teli pohár szindrómája! Lehet mindent a negatív oldalról megközelíteni, és lehet mindent kritizálni, de attól csak állandó feszültségben él az ember, és mocskolódásban! Lehet nálam a kor teszi így 28 évesen (muhaha), de én inkább boldog szeretek lenni, és az élet szép oldalát kiemelni! Mert azáltal, hogy idegeskedek olyan dolgokon, amikre egyébként nincsen ráhatásom, csak maximum cukorbeteg leszek, meg magas vérnyomásos!
A szemetelésre levetítve azt mondanám, én IGYEKSZEM nem szemetelni, és a lomtól előírásnak megfelelően megszabadulni! Becsülöm, aki más helyett lehajol, de a többi gyökér szemetelésétől ennek ellenére nem fogok agyvérzést kapni! Pláne nem azt hangoztatni, hogy a pokol legmélyebb bugyrában élünk!

De ez a gondolkodásmód akkor is mindig előjön, mikor a közlekedési morálról megy a vita! Mindenki előjön azzal az egy paraszttal, aki vagy fél éve majdnem balesetet okozott, meg nem engedte átsorolni, de a többi tízezer autósról meg egy szót sem ejt, aki figyelt rá, és udvarias volt vele! Pedig objektíven ez is hozzátartozik! Ezt mondom, mint gyalogos, autós, motoros egy személyben!!

Az meg, hogy egyre többeknek nyílik fel a szeme, akik kivándorolnak, elég szubjektív! Nekem Angliában, Hollandiában, Németországban élnek kint közeli ismerősök! Vannak köztük jól képzett mérnökök, mint tudomásom szerint te is!! És vannak köztük egyszerű munkások is! Az utóbbiaknak nem mondanám, hogy sokkal jobb élete lenne kint, mint itthon! Csak azért tudnak félretenni, mert szinte mindent megvonnak maguktól, és arányaiban ezzel többet spórolnak! De aki egyszerű melósként életvitelszerűen kint él, és fizeti adókat, biztosításokat, autót tart fent, esetleg van egy kecója, az már egész másképp látja a dolgokat kint, mint egy egyszerű vendégmunkás biztosított szállással!!

bobeszedulacika 2013.10.23. 09:51:22

baromság az egész szemétszálitás!egyáltalán nem kéne!
persze az illegális kidobálást meg irtózatosan kéne büntetni!
szóval, ha nem jönne rendszeresen hetente az autó aki megszabadít tőle,akkor vagy otthon rakosgatnám és nézegetném vagy olyan terméket vásárolnék amit újra lehet hasznosítani!csak üveg,papír és fém!!!
mert amíg elviszik kit érdekel menyi keletkezik ha úgyis eltakarítják..............

Autó-motor doktor 2013.10.23. 10:59:36

Miközben a cikket olvastam, arra gondoltam, hogy 28 kommentelő fogja itt bizonygatni, hogy őőő nem szemetelt soha. Örülök, hogy nem ez van.

A szelektív hulladékgyüjtést jó dolognak tartom egészen odáig, amíg a különböző hulladékokat ugyanabba a kukásautóba nem préselik be. A sárga zsákos szelektívesek is ezt csinálják és a kihelyezett szelektív "szigeteket" is ugyanígy ürítik. Tudom, hogy a szeméttelepen munkások válogatják ki ujból a szemetet, csak azt nem tudom mi értelme így?

Rocko- 2013.10.23. 11:00:17

@Shadowbull: egyetértek a lányoddal.
csak éppen a kertedbe (akaratodtól független) macska már nem aranyos.

Dr. GGG77 2013.10.23. 11:53:43

1-2 naponta kiürítem az autóból a palackokat, kajás fóliát, ezeket. Eszembe nem jutott még kihajítani az ablakon semmit.

Józsi a guminagykeres 2013.10.23. 12:10:39

@Autó-motor doktor: "A szelektív hulladékgyüjtést jó dolognak tartom egészen odáig, amíg a különböző hulladékokat ugyanabba a kukásautóba nem préselik be."

Micsoda nagyszerű logisztika lenne az egyik irányba amúgy is üresen közlekedő teherautóból fenntartani négyet-ötöt,hogy külön-külön szedje össze ugyanazokról a telepekről a különböző konténereket! Sokkal egyszerűbb mint egy rakteret részekre felosztani....

Autó-motor doktor 2013.10.23. 12:53:21

@Józsi a guminagykeres: Azt nem tudtam, hogy részekre van osztva. De például a sárga zsákos szelektívesek felkapják a különböző zsákokat és behajugálják minden válogatás nélkül. De teljesen mindegy, ettől függetlenül szeretném ha nálunk is lenne "igazi" szelektív hulladékgyűjtés. Vagyis pontosabban csak az lenne opció, mert a szelektíves autó sajnos a településen szinte lassítás nélkül kénytelen átmenni a lakosság miatt, tisztelet a kivételnek.

_wood_ 2013.10.25. 14:46:01

@lord75: a stílus maga az ember. ímélt a nick mögül tudsz külden. ha küldesz, olvasás nélkül törlöm.

lord75 2013.10.28. 20:43:26

@_wood_: Most nagyon megijedtem. De Dr.Csernus!!!Ön volt az elsö aki rámutatott arra,hogy én beteg ember vagyok.!?Egy autós oldalra van szükségem ,hogy a lepukkadt blogposzjában fényezzem beporosodott egómat..Segítsen!Mi lesz így velem?

És ahogy ÖN mondta:"A stílus maga az ember"…..

Milyen igaza van…Olvassa csak el a saját kommentjeit Dr Úr…

--Na látja:)

mechanic970 2013.12.15. 17:12:36

Volt szerencsém néhány éve eljutni a Kanári szigetekre és nyugodt szívvel mondhatom, hogy semmivel sem rosszabb itthon a helyzet pl. a "buszmegálló mögé sz@rás" vagy az "itt úgyse látja senki" helyekre való szemét- és sittgyűjtés versenyszámokban. Ott ugyanis szinte minden buszmegálló mögött hatalmas sittkupacok (itt-ott már "hegyek") voltak a bozót és kaktusz takarásában, jobb esetben még oda is görbített valaki. A kirakatban persze minden szép volt, de aki nyitott szemmel járt láthatta amit nem kellett volna. Szóval van itthon baj persze ezzel is, de azért ne ássuk már el magunkat. Ez az őseinkre visszavezetett szemetelősdi meg kritikán aluli baromság, Európa semmivel sem járt előttünk abban az időben, sőt...
süti beállítások módosítása