HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Miért hazudnak az autósiskolák?

2012.02.15. 06:15 Tcomment

Címkék: jogosítvány vizsgabiztos

Hogyan drágul az olcsónak hirdetett jogosítvány, miért kötelező a pótóra, és miért fontos, hogy elnyerjük a vizsgabiztos bizalmát?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

275 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr134106620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hibrid001 2012.02.15. 13:16:01

@Hozzászólás ©: "Nos valszeg emiatt vitt fel az oktatóm Bp-re. Pedig nem kis forgalmú városban tettem le a vizsgát. Kenőpénz és hasonlókról még csak szó sem esett. Elsőre tettem le a vizsgát, igaz 2 hibaponttal. Úgy egyébként egy parkolásnál nem sokat számít a forgalom milyensége"

Hat itt Szegeden nagyon nem divat Bp-re kocsikazni.. Engem 2x vittek ki a palyara, Roszkeig (kb 5perc), mert addig ingyenes. A ket alkalombol egyszer talalkoztam egy masik autossal, de o meg nalam is lassabban haladt.
Parkolasnal nem szamit a forgalom milyensege? Ember, te szoktal belvarosban parkolni? Ha nem tamasztod be a gepet elsore, lenduletbol (ami tanulokent nem fog menni) es 1 percnel tobbet kell rad varni, megy a kiabalas+duda kombo. Egy tanulonak azert az ki tudja csapni a biztositekot, nem egyszer szalltam (volna) ki en is remego labbal parkolas utan, hogy ragyujtsak.XD

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:17:52

@hibrid001: "Aki negyven ora utan nem megy at a vizsgan az eletveszelyes, szar sofor lesz. De aki atmegy a vizsgan az meg nem tud vezetni"

A szavakat érted, de a gondolatot nem.

Attól, hogy valaki átmegy a vizsgán, még nem tud vezetni. Jogosítványa lesz, jogosult kimenni a forgalomba. Ha nem talál emberi segítséget, akkor legalább tegyen ki egy T betűt. Hónapokat kell vezetni, hogy biztonsággal tudjon közlekedni a forgalomban. Ha meg nem tudja könnyedén letenni a vizsgát, jobb lenne, ha egyáltalán nem tenné le. Ez egy készség, sokaknak nincs meg.

lehrer 2012.02.15. 13:18:01

@Emmett Brown:
Van igazságod. Azonban 40 feletti sebességnél a gyalogosnak kerékpárosnak és motorosnak a túlélési esélyei erősen romlanak. A bizonytalanokkal kapcsolatban igazad van ők is veszélyesek, hiszen mindenki mindent be fog vállalni, hogy lehagyja őket. Azt tapasztaltam a jogsis tanulókkal - néha még bevállalok néhányat-, hogy olyan távolságra lát előre, mint egy gyalogos. Tehát kb 5 métert. És megy ( menne, ha hagynám ) 50-el. 50km/h=13.88m/s. Néhány foglalkozás alatt megtanul látni, előre gondolkodni és új közlekedési partnerré válik az utakon.És igen ebben biztos benne van megint a képzés hibája. De ettől még nem minden oktató és vibi korrupt. Egyébként ha balesetet okozott egy hozzátartozómnak vagy nekem, akkor én nem azt akarom hogy nagyon büntessék meg ( na jó, azt is ) hanem hogy ne jöhetett volna ki a közútra. És csak még egy gondolat: A vez. tech tréningek alatt az szokott kiderülni, hogy pont a váratlan helyzetekre nincsenek felkészülve jó megoldásokkal a közlekedők. ( Napi szinten dolgozom buszvezetőkkel és kamionosokkal és csak csodálkozom azon, hogy hány téves elképzelést hallok tipikus baleseti szituációk megoldására.)

Yasashi Tanuki 2012.02.15. 13:20:50

@Szűcslaci: "ha ma kéne jogsi, akkor mennék Szlovákiába csináltatni"

Hallottam, hogy Szlovákiában, de talán Romániában is rendőr helyettesíti a vizsgabiztost. Nagyszerű ötlet, úgyis ők döntik majd el, szabálytalan voltál-e, és mivel nem főállása nem kell neki lehúzni a tanulót ha jól akar élni.

lehrer 2012.02.15. 13:21:52

@boek:
Ott a pont. Minden szavad igaz. A kerékpáros lobby elért egy csomó kedvezményt és mindjárt a második helyre kerültek a baleseti statisztikákban a szgk-k mögé. De szgk még több van az utakon mint kerékpár.

qwertzu 2012.02.15. 13:23:31

@Himoto: "És honnan tudod mi számít a gyalogosnak biztonságos távolságnak?"

Feltehetjük hogy senki nem tesz meg álló helyzetből 2 másodperc alatt 10 méternél többet.
(A sprinterek 100 méteren, futócuccban, rajtgépből, nagyon nekikészülve 10 m/s-ot tudnak.

@Emmett Brown: De előfordul. Ami viszont gyakori: külsőből fordulsz jobbra zöld lámpával,2*2 sávosra, a gyalogosoknak gyalogátkelőhelyen szintén zöld. Ekkor ugyanúgy elsőbbségi viszonyban vagytok, de ha a gyalogosok a szemközti oldalról indulnak, és a te oldaladon nincs senki, akkor simán elférsz előttük.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:23:57

@frikus: "Kíváncsi lennék arra, hogy ha most kellene egy KRESZ vagy egy forgalmi vizsgát tenned vajon sikerülne-e?"

Ha a felső 90% menne csak át, akkor én átmennék. Állok a körforgalom előtt, és nem tudok behajtani, mert tízből kilenc nem jelez, hogy kikanyarodik, és mire látom, hogy kimegy, már jön utána a következő. Sőt, olyat is látok, aki akkurátusan indexel befelé a körforgalomba, ugyanakkor index nélkül hagyja el. Foggalmuk nincs a dolgokról.

Néztem a vizsgakérdéseket, nevetségesen egyszerű.

Amiket különben írsz, azzal alapjában egyetértek.

hibrid001 2012.02.15. 13:24:50

@atpijkamo: Te nem ertesz engem. Ha valaki 45 orat vesz es ugy teszi le a jogsijat az szerinted eletveszelyesen fog vezetni a forgalomban a hatralevo eleteben. Aki 34 ora utan tesz sikeres vizsgat, az alapvetoen jo sofor (lesz majd valamikor), csak meg gyakorlasra van szuksege.
Ezt az osszefuggest nem ertem.
Ha valaki megbukik altalanos iskola 7. osztalyaban fizikabol, mar nem fedezheti fel kesobb a relativitas elmeletet?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:24:58

@Csak a yamaha: "csak úgy hogy legyen azért kell a jogsi"

Ha nem használja, nyugodtan lehet neki, ha nem tu vezetni, akkor is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:26:25

@hibrid001: A szövegértési gondjaidon nem tudok segíteni.

Himoto 2012.02.15. 13:26:53

@qwertzu:
És egy ilyen feltételezésre alapozva bevállalnád, hogy átmész a zebrán lévő gyalogos előtt a rutinvizsgán? Elegendő érv lenne a vizsgabiztosnak akit nem fellebbezhetsz meg, még akkor sem ha neked van igazad?

qwertzu 2012.02.15. 13:28:46

@Himoto: Most arról beszélünk, hogy mi a szabályos, nem arról hogy a vizsgabiztos mit fogad el. Az két teljesen külön dolog.

hibrid001 2012.02.15. 13:29:24

@atpijkamo: Ehhez kabe annyi keszseg kell, mint a bringazashoz. Van aki felpattan es masodikra sikerul neki, de van aki honapokig gyakorolja az apukajaval. De vegeredmenyben (majdnem) mindenkinek sikerulni fog.
Szerintem a "majdnem"-ek kiszuresere tokeletes az 5. bukas utani PAV.
De attol, hogy valaki tobb orat vesz, mint az atlag?

frikus 2012.02.15. 13:29:29

@atpijkamo: Igen sajnos az emberek túlnyomó többsége még nem volt képes megtanulni, hogy hogy hajtunk be és ki egy körforgalomba ill. -ból. Sajnos még ha a fejüket nézem is nehéz eldönteni, hogy most akkor valóban arra akar e menni, vagy nézelődik... A körforgalomba befelé indexelés az Angliában kötelező, ill. akkor is kell mikor hajtasz kifelé, ez ott így működik.Gondolom ebből adódik az, hogy ha itthon vezetnek összetévesztik.

hibrid001 2012.02.15. 13:30:38

@atpijkamo: Nincsenek szovegertesi gondjaim. Ha lennenek se hozzad fordulnek segitsegert. Nekem ugy tunik, hogy ma reggel bevettel egy extra adag fogalmazas-gatlot..

Himoto 2012.02.15. 13:31:52

Akkor a vizsgabiztos nem ismeri a szabályokat? Mert az ő feladata lenne ellenőrizni hogy te ismered e a szabályokat.

Emmett Brown 2012.02.15. 13:32:19

@qwertzu: mondom, ha nem zavarod, akkor tőlem mehetsz (ilyen esetekben én is szoktam), mert a gyakorlat más mint a Kresz, de szinte biztos vagyok benne, hogy vizsgán elkaszálnának érte, sőt, akkor sem lepődnék meg, hogy ha ennek a figyelésére ráállnának a rendőrök, akkor kapnánk csekket.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:37:49

@hibrid001: "Ehhez kabe annyi keszseg kell, mint a bringazashoz."

Szerintem több és más.

"De attol, hogy valaki tobb orat vesz, mint az atlag?"

Ha sokkal többet, mint a feltétlenül szükséges, akkor igen. Jó, nekem ez a véleményem, neked más. Nem kell feltétlenül egyetértenünk.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:38:52

@hibrid001: "ma reggel bevettel egy extra adag fogalmazas-gatlot.."

:)) Te meg szövegétésgátlót.

hibrid001 2012.02.15. 13:42:04

@atpijkamo: oke, egyezzunk ki egy X-ben. :)

hibrid001 2012.02.15. 13:44:10

@atpijkamo: olyan nincs is. De fogalmazasgatlo van, az asszony is szedi. Jaa, nem bocs az a fogazas-gatlo. :):)
jajjdebunkovagyok

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:44:39

@frikus: "Angliában kötelező, ill. akkor is kell mikor hajtasz kifelé, ez ott így működik.Gondolom ebből adódik az, hogy ha itthon vezetnek összetévesztik."

Nyilván a magyar autósok 90%-a angliában vizsgázott. :)

Pedig még logikus is. Ha csak arra mehetek, nem kell indexelni. Ha választási lehetőség van, akkor előre jelezni kell. És nem úgy, mintha a kormánnyal lenne összekötve az index, késő a kormány tekeréssel együtt kitenni az indexet.

Azt nagyon utálom, hogy megy az út közepén, egyre lassabban, és csak akkor tudom meg, hogy kanyarodni akart, mikor már kanyarodik. Simán előztem volna, ha kiteszi az indexet. Direkt geciség.

Még egy dolgot utálok, hogy piros lámpánál zöldben úgy indulnak, hogy három kocsi távra vannak, minden kocsi elé még két másik beférne, És akkor nem kéne három lámpát kivárni, elsőre átmehetnék.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 13:45:46

@hibrid001: X :)

Kár, hogy ez nem verseny, megosztott első helyem lenne.

qwertzu 2012.02.15. 13:47:48

@Himoto: A vizsgabiztos erősen érdekelt abban, hogy megbukjál.

@Emmett Brown: Ha csekket kapnék ilyen esetben, akkor megpróbálnám a bíróságot.

wittmanboy 2012.02.15. 14:01:50

@atpijkamo: Egyetértek abszolút. Az indexhasználatból is látszik, hogy az emberek jelentős része az autóban egyszerűen nem érti, hogy ő is a forgalom részese, képtelen elhelyezni magát az adott forgalmi helyzetben. Minden vezetéstechnikai, vészhelyzeti szimuláció (bármennyire is egyetértek a fontosságával) csak ez után jön szvsz. Amikor az illető már tudatosan elkerüli, hogy veszélyforrás legyen a közúton. Dehát ehhez tudatosság, empátia, és némi alázat kellene, amelynek amúgy is híján vagyunk. Elég reménytelen, mit ne mondjak.

gsanyi 2012.02.15. 14:05:36

@hibrid001: Amikor én voltam, még oktatott.
A kedves vectrás oktató (sajnos nem tudom a nevét, egy sötétkék, 15 éves Vectrával nyomja) mondogatta is a haveromnak, ha elszúrt valamit: "Még egy ilyen, és mész a Zsigulira." :D

etwas kultur muss sein 2012.02.15. 14:16:28

12 éve vizsgáztam. Hányinger volt már akkor is a rendszer. 100%-ig a lehúzásra mentek. Mondvacsinált indokkal, teljesen jogtalanul vagdalták az embereket. Általában 2-4. próbálkozásra engedtek át szinte mindenkit a városin. Bónuszként megemlíteném, hogy 5. alkalomra azokat is átengedték, akiket nem lett volna szabad, mert egyáltalán nem tudtak vezetni. Volt olyan, aki 50 óra vezetés után képtelen volt arra, hogy kanyarban a saját sávjában tartsa a kocsit, 10-ből 10x ment át a szembe sávba, vagy a másik irányba a padkához. Mégis átengedték.

lehrer 2012.02.15. 14:20:28

@wittmanboy:
Egyetértünk. Először járni kell megtanulni, futni csak utána.

no_holy_shit 2012.02.15. 14:22:35

"Aki ma azt állítja (autósiskola) ,hogy 120Ezer alatt jogosítványhoz lehet jutni, az nyilvánvalóan hazudik."
2 eve C es CE megvolt 220eFt +15eFt (lubrifikalas)-bol Budapesten

lapposgutta 2012.02.15. 14:33:26

@lehrer:
Érdekes, az én fiam 2010-ben kapott jogsit, Düssseldorfban, 500 EUR tokkal-vonóval, rántópados spéci tanpályával.

BIZTOSAN jó kalkulátorral számoltad át az EUR-t HUF-ra?

pimpike_ 2012.02.15. 14:35:28

@amiko0033: A gyalogos tényleg nagy bulivolt.
Engem is ilyen miatt vágtak meg '90 -ben.
Illetve azért mert visszapofáztam, hogy valóban elsőbbsége van a gyalogosnak a járda "meghosszabbított" vonalában DE mielőtt lelép körül kell néznie :)
Szarul esett az elvtársnak 50+ -os létére, hogy egy kis takony okoskodik :)
Egyébként csúszópénzt nem adtam a következő vizsga előtt sem, pedig az oktatóm nagyon mondogatta, hogy nem ártana...
Szóval akkor is voltak korrupt vizsgabiztosok a rendszerben, nincs mit szépíteni.

tomcsibácsi 2012.02.15. 14:51:47

Sokan vagyunk, megkérdezem.

Adott egy út,(normál kétsávos) keresztben zebra (mint általában). A zebra két végén a gyalogosoknak, és a kerékpárosoknak STOP tábla.

Na ilyenkor mi van??!!
A STOP= "állj, elsőbbségadás kötelező"

(Tiszaújváros, TVK bejárati út, a vasúti átjárónál)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.15. 14:52:27

Indexhasználatot évente változtatják a körforgalomban.

Amikor én tanultam, kifele befele kellett, állítólag volt olyan is, amikor befele kellett indexelni folyamatosan és kimenetelkor a másik irányba. (Nem tudom, nem követem).

Azt hiszem, most csak kifele kell.

Egyébként majdnem kurvamindegy, csak jelezzék valahogy, hogy mit akarnak. Szerencsére a körforgalom eléggé egyértelmű dolog.

Emmett Brown 2012.02.15. 15:04:17

@tomcsibácsi: biztos, hogy zebra, és nem csak két felfestett sárga vonal? amúgy szerintem a táblák a járművel közlekedőkre vonatkoznak, ezért a gyalogot át kell engedni. Biciklisnek meg amúgy sincs zebrán elsőbbsége, csak ha tolja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 15:04:40

@wittmanboy: Rendőröket a sarkokra!

De nem is kell ahhoz rendőr. Kell 3 közmunkás, egy videózik, a másik kettő tanúsítja a szabályszegést. Ha tudják az autósok, hogy biztos elkapják őket, akkor kénytelen-kelletlen betartják a szabályokat. Nem kell rögtön bírságolni, első alkalommal csak figyelmeztetés menjen. és ne három hónap műlva, hanem azonnal. Aki nem indexel, más dolgokban se tartja be a közlekedés normáit. És teremtettünk új munkahelyeket is.

Centi the real 2012.02.15. 15:05:41

@Körömcsiga: Valóban, pont 93-ban volt változtatás, előtte 28, azután lett 30.

voroseltolodas 2012.02.15. 15:07:33

18 évesen vizsgáztam jó rég volt.
30-as nő volt az oktatóm,és többször tett "ajánlatot" burkoltan nekem.
Én a vezetéssel voltam elfoglalva és kis nyikhaj voltam még,nem jutottak el az agyamig ezek a mondatok. Csak évekkel később értettem meg mi is volt ez.
Azóta is verem a falba a fejem,ha erre gondolok:-)

qwertzu 2012.02.15. 15:11:53

@tomcsibácsi: A gyalogosoknak nincs stop táblájuk. Az csak a járművekre (bicikli) vonatkozik.
10. § (1) A közúti jelzőtáblák a járművezetők részére ...

A gyalogosoknak elsőbbségük van az adott gyalogátkelőhelyen.

A biciklisek gondolom egy kerékpárúton érkeznek oda. A Stop táblánál megállnak, megadják az elsőbbséget a keresztező úton közlekedő járműveknek, majd áthajtanak. Vagy leszállnak a kerékpárral, és mint elsőbbséggel rendelkező gyalogos áttolják a biciklit.

Rendsz3r 2012.02.15. 15:12:47

Én mind a 4 jogsim vidéken, Békéscsabán csináltam a Bielik és Áchim autós iskoláknál. Ők nekem csak meséltek arról, hogy más sulikban mit művelnek a diákokkal. Akiket ismerek, hogy náluk szerezték a jogsit, szinte mindenki a minimum óraszámmal teljesítette ÉS Bielik Pali úgy osztotta a szóróanyagot, hogy azon ott szerepelt a kb 110eFt-os végösszeg, mert azon rajta voltak a vizsgadíjak is.
Szerintem ők végtelenül korrektek voltak.

Mikk^ 2012.02.15. 15:32:49

Feleségem pont ma vizsgázott.
Jatt nélkül elsőre átment forgalmi vizsgán!

Mikor én csináltam a jogsit, akkor se kapott a vizsgáztató semmit mégis elsőre sikerült minden.
Lehet meg kell tanulni vezetni rendesen?

wittmanboy 2012.02.15. 15:43:36

@atpijkamo: Hát ja, nyilvánvalóan előjön az " állítsunk-e minden pofon mellé rendőrt dilemma", amelynek sokáig híve voltam, de egyre kevésbé hiszem, hogy megoldás. Máshol kellene ezt kezdeni, de a feltételek finoman szólva nem adottak, pedig akkor ez a puzzle darabka is a helyére kerülne. Hogy hol? Cinikus válaszom, hogy térjünk vissza rá ötven év múlva.

Lugi 2012.02.15. 15:48:51

2004-ben vizsgáztam. Minden meglett elsőre, nem kellett lefizetni senkit. Rendes volt az oktató is, állandóan beszélgettünk vezetés közben, zenét hallgattunk, vittem én is cd-t. Állandóan dübörgött a mélyláda a kocsijában, ezáltal minden lámpánál rám szegeződött a gyalogosok figyelme, így nagyon gáz lett volna lefulladni. Nem is volt soha gond. :) Persze voltak olyan körök ,hogy beugrottunk a zöldségeshez, de pár percnél többet sosem kellett várnom rá. A vizsgánál mondta az oktató, hogy a vizsgabiztos szigorú, de igazságos. Ez így is volt, nem kötött bele semmibe, talán csak annyiba, hogy a kátyúkat jobban kerüljem ki, amúgy minden hibátlan volt. Ajánlom mindenkinek őket!

alien576 2012.02.15. 15:51:13

@hibrid001: hohó, a legendás Szőröslábú... :D
szerencsére mire én a vizsgára kerültem(csúszott a melóm miatt a tanfolyás), addigra kirakták a szűrét...
mondjuk eleve Vásárhelyet választottam, hátha elkerülöm, de minden elsőre ment is, + órák és + pénz nélkül is...

tomcsibácsi 2012.02.15. 15:57:23

@qwertzu:

Így már világos! Gyanús is volt, hogy ekkorát nem bakizik egy közlekedési mérnök.

Én napi szinten vezetek, mégsem tudom a kresz minden apró pontját.

18 év távlatából tényleg csak rutinból vezet az ember.

Köszi!

tomcsibácsi 2012.02.15. 16:01:46

Nem tudom van-e olyan még, hogy pl aláíratnak veled 4 óra vezetési gyakorlatot városban, 10 kor beülsz az autóba, de négyen vagytok, plusz az oktató. mindenki vezet 1 órát, te meg ülsz 3-at a hátsó ülésen. Délután 2-kor kiszállsz. :-))) (Miskolc 1995)

Mikk^ 2012.02.15. 16:02:25

Jah azt elfelejtettem megkérdezni hátha tudja valaki.
Mi a töknek C jogsi a D előtt mikor egymás után be lehet fizetni és megcsinálni. Nem kötelező C-nek lennie x évig és vezetni x órát vagy km-t.
(Tudom simán lehúzás de azon kívűl?).

hallari 2012.02.15. 16:13:39

@amiko0033: én is '91-ben vizsgáztam és a pótszemüveget is megnézték... Meg az oktató szólt, hogy vigyek valami "meglepit" a vizsgáztatónak. :)

Bicepsz Elek77 2012.02.15. 16:24:49

Mondjuk a legtobb ember nem is tudja a 8 esetet amikor indexelni kell.

Centi the real 2012.02.15. 16:27:38

@no_holy_shit: ??? Most mi is a probléma az általad idézettekkel kapcsolatban??

lehrer 2012.02.15. 16:32:29

@lapposgutta:
www.fahrtipps.de/fahrschule/fuehrerschein-kosten.php
ezen a linken néztem utána nagyon régen és tévedtem. 274 Ft volt az EUR akkor és így csak 507ezer és egy kevés ami kijön bocs.(1853,03EUR)

ebben az összefüggésben 70.000 ft valóban NAGY tévedés mé gegyszer bocs.De akkor is a Magyarországi árak min 3 szorosa

Centi the real 2012.02.15. 16:36:16

@lapposgutta:

Igaz ez csak a szomszédos Bécs, de 1000€ alatt nem úszod meg:
www.fahrschulegrand.at/page/produkte-und-preise

Cm

okoskodó 2012.02.15. 16:40:33

@Bicepsz Elek77:

Az milyen lett volna, még a pacák bevásárol a boltba, te elmégy "gyakorolni" :-))))

hulyeinformatikus 2012.02.15. 16:50:35

@vau: "Szerencsére a körforgalom eléggé egyértelmű dolog."

Nem mindenkinek. :/

hulyeinformatikus 2012.02.15. 16:54:53

@csúcsragi: Bazz, hogy nekem kopaszpocakos jutott. :/

hungarisztan 2012.02.15. 17:03:06

Időrendi sorrendben:

B kategória: 1998
Elméleti tanfolyást el lehet sunnyogni, vizsga hibapont nélkül. Elsősegély tanfolyamot nem vállalom be így, elmegyek tanfolyamra, vizsga szintén csont nélkül.
Életemben nem próbálkoztam még vezetéssel, oktató beül a Népstadionnál, majd szól: na, akkor mehetünk, dobunk egy jobbost és irány a forgalom, a rutinpálya ugyanis a város másik felén van. Jó, mondom, csak elébb mondja meg, hogy hogyan, mert az én apám nem engedett a kocsihoz érni... Megkérdeztem, hogy biztos-e benne, hogy túl fogjuk élni, mondta, hogy biztos. Folyamatosan dumált, hogy mit merre hogyan, mit ne csináljak, mire figyeljek – kurvára össze voltam zavarodva, folyt rólam a víz, bár azért élveztem. Párszor belenyúlt a kormányba, pedálokba, ilyenkor olyan (mű)felháborodással korholt (életem legelső vezetése, minden rutinozás nélkül egyből forgalom!), hogy a helyzet abszurditásán még a zabszempozitív helyzetben is csak röhögni tudtam befelé...
A továbbiakban a magyar oktató prototípusát testesítette meg, intézte a dolgait „sofőrrel”, posta, hivatalok, bevásárlás, ebédre hazaugrás asszonyhoz stb., közben a tanuló a kocsiban unatkozik (persze kulcs nála, még egy nyomorult rádiót sem lehetett bekapcsolni...)
Vizsga előtt elkezdett célozgatni rá, hogy jól megy ugyan a vezetés, de „mostanában nagyon rámennek a buktatásra, kéne adni egy huszast (!), mert anélkül biztos nem lesz meg”. Nem volt kétségem, hogy a huszasból egy tízes az övé lett volna, de már akkor is megrögzött korrupcióellenes voltam, úgy voltam vele, hogy ha az elvieket félretesszük, még akkor se stimmel a matek: ennyiből ugyanis még pár alkalommal neki lehet futni a vizsgának, picit túlkalkulálta a baleksági faktoromat (amúgy 98-ban ez a 20-as elég szép summa volt, nekem kb. a havi keresetem 2/3-a, a teljes tanfolyam árának harmada!), mondtam neki, hogy bepróbálkozom a tiszta úton. Húzta a száját, meg próbálkozott még, hogy „de anélkül biztosan nem lesz meg”, hajthatatlan voltam. Nem tudom, hogy alám tett-e a vizsagbiztosnál, én mindenesetre a legrosszabbra készültem, ennek megfelelő koncentrálással vezettem, egy másodpercre sem engedtem ki, elhatároztam, hogy nem is adok lehetőséget a buktatásra. Vizsgabiztos próbálkozott a szokásos trükkökkel („itt forduljon vissza!” megfordulni tilos tábla után, „parkoljon le párhuzamosan” a megállni tilosban, „a következő utcán forduljon jobbra” persze fa lombozatában takartan tilos behajtani tábla stb.), de csak annyit ért el, hogy az első átvágosdinál már tudtam, mire számítsak, azt se hittem el, amit kérdezett, minden utasítását tízszeres gyanakvással kezeltem (és a gyanakvás létjogosultsága rendre be is jött). Mázlim volt, a fickó nem tudott igazi fogást találni rajtam, a papírra felkerült 1-2 kamu kifogás („zebra előtt nem lassít elég intenzíven” – nem hát, mert a 30 tonnás nyerges tol a seggemben), de buktatáshoz kevés volt. Az oktató is és a vizsgabiztos is meglehetősen savanyú pofával búcsúztak, fejenként minimum egy tizest buktak rajtam.

Korlátlan A: 2011
A valaki által ajánlott Vid Katalin / mocijogsi nevű vállalkozásnál kezdem az érdeklődést. Hívom telefonon, nem veszi fel. Hívom másodszor, harmadszor, nem veszi fel. Negyedszer felveszi, most nem ér rá, majd visszahív. Nem hív vissza. Visszahívom 2 nap múlva, „már épp hívni akartalak” (tegeződés egyből, ettől hányni tudok, következetesen magázom, de nem kapcsol), „figyu, megadom a pasim számát, beszélj meg vele valamit”. Pasival találkozó megbeszél, ott vagyok 10 perccel korábban. Várok 40 percet, sehol semmi. Telefon a csávónak, nem veszi fel. Telefon Vid Katalinnak, hogy mizu a pasijával, háromnegyed órája várok rá a tűző napon, rekkenő hőségben, rámförmed, hogy ő azt honnan tudja, különben is, miért nem telefonáltam korábban. Kezd elpattanni valami, mondom tán nem nekem kéne utánuk futkorásznom, mert én vagyok az úgynevezett ÜGYFÉL, kezicsókolom, aki a pénzt viszi, akiből MAGUK élnek. Flegmaság a köbön, ő most el van foglalva, annyi a tanulója, hogy ki se látszik belőle. Mondom, akkor tán nem is terhelném őket saját magammal, jól meglesznek az én pénzem nélkül is. Hiszti ON: „De hát most miért, csak mert nem ért oda időben a pasija? Hát ELINDULT MÁR, biztos dugóban ácsorog!”. Felvilágosítottam még arról, hogy a pontosság a királyok udvariassága, meg hogy telefonom nem csak nekem van és úgy általában is, mit diktál(na) az üzleti etika. Nem fogta fel, elraktározott hisztis bunkónak. Ennyiben maradtunk.
Másik iskola.
Elméleti oktatáson pár dologból én segítem ki a szakoktatót, a merő időpocsékláson kívül más baj nincs vele. Vizsga elsőre sikerül.
Gyakoktató nyegle huszonéves, de már most iszonyatosan unja a rutinoztatást, 10 évnyi robogózás után velem 250-esen kezd, pár kör után elnyerem a 400-ast, rutintalan páromat 125-ösre rakja, és ott is hagyja jó darabig, jóllehet sokkal szarabb a kuplungja mint az azonos kivitelű 250-esnek, rángat mint a veszedelem, valami gond lehet az üzemanyagellátással is, mert lefullad akár menet közben is, magasabb fordulaton. Páromba persze beépül a kisebbrendűségi tudat, neki ez nem megy stb., hiába mondom a csávónak, hogy tegye már át a 250-esre, a 125-ös tré, többet árt, mint használ. Ne szóljak bele, tudja, mit csinál. (Nem, nem tudod baszki. Nem neked mondja a párom, hogy elment a kedve az egésztől a sorozatos kudarcok miatt. Javítsd meg a mocit, vagy adj használható másikat.)
[Csak zárójelben: Motorok oktatók általi ki-berakodása az út túloldalán lévő épület és a pálya között bukó és egyéb védőfelszerelés nélkül, üveghangon, egykerekezve. Példamutatás a köbön.]
Rutin vizsga a szokásos kekeckedős hülyéskedés: hiába tudsz szlalomozni 50-nel, ha rossz irányból kezded a koreográfiát, bukta. Vagy ha a pálya végén is kirakod az indexet, mert ott nemcsakhogy nem kell, hanem egyenesen nem szabad (bár megállsz, és az előző körben még az számított hibának, ha megállásnál nem rakod ki jobbra). Valószínű, hogy ettől tud valaki vagy nem tud valaki motorozni. Mindegy, bemagoljuk, hol mit kell csinálni, végül is nem egy atomtudomány, meg amúgy is a hatóság hülyesége, velük meg értelmes ember nem kezd vitába, mert minek. Előttünk, utánunk buknak jobbra-balra, nekünk csodaszámba menően megvan elsőre, kenés nélkül.
Forgalmi gyakorlat: első alkalommal a párom macisajtnál megadja az elsőbbséget, indulna jobbra, vadállat érkezik 100-zal balról, párom behúzza a féket, naná, hogy eldől a mocival. Én mögötte az üresbe tétellel, leállítással, sztenderre rakással babrálok, oktató üvölt a kocsiból, hogy milyen ember vagyok (!), miért nem segítek már a páromnak leszedni róla a 400-as mocit... Sok motorozási tudást nem kaptunk, begyakoroltuk a vizsgaútvonalakat, aztán csá. Minél kevesebb levezetett órából jöjjön ki, aláírásnál meg csak pislogunk, papíron hány órát levezettünk. Páromat magánba gyakoroltatom az 50-es robin, forgalom is meglett mindkettőnknek elsőre, de nem az iskola miatt. (Párom mondjuk azóta sem motorozik.)

C kategória (teherautó): 2010-es kezdés, 8 hónappal későbbi végzés
Elmélet, műszaki ismeretek, biztonságos üzemeltetés merő unalom, végigülöm, fele sztorizgatás. Csoport fele D kategóriás, mert az iskola egyben szervezi a kettőt, lévén a tananyag 95%-ban ugyanaz. Ez igaz is, a teherautó és a busz kettébontása mind KRESZ, mind Bü, mind gyakorlati részben nem más, mint merő hatósági pénznyúlás. Mindenesetre a buszosok (akik a teherautón ugye már túlvannak) mesélik a gyakorlati teherautós élményeiket: az iskola oktatója 4-6 órát vezettet összesen a huszonakárhányból. Ebben a rutinozás is benne van...
Nem hiszek nekik, rutinvizsga előtt már látszik, hogy pedig de, igazat mondtak. 2 órát vezettem rutinból a 6 helyett, a forgalom vizsgát nyaralás miatt másnapra akarta lezsírozni a vizsgabiztos haverral. Fél nap alatt eléggé fizikai képtelenség levezetni huszonvalahány órát, nem igaz? Pláne a rozzant, balesetveszélyesen rudazott (rudazat alá tud szorulni a láb, adott esetben a gázpedál és a rudazat közé!) oktatóteherjén.
A rutinvizsgára való felkészítés abból állt, hogy betanultuk, hogy a pályán hol melyik letűzött karónál kell elkezdeni tekerni a kormányt, hogy pont a rámpa mellé érkezzek. Nagyon hasznos tudás valós körülmények között, ahol ugyebár a legritkább esetben van lekarózva, hogy hol kell elkezdeni tekerni a kormányt a balra hátra 90 fokhoz...
Mentalitás: rutinpályán másik oktató szól, hogy nincs féklámpa. „Ó, tudom, ezer éve ilyen már, azt mondta a szerelő, hogy nem érdemes hozzányúlni.”
Sikeres rutinvizsga után iskolaváltás, persze anyagi ráfizetés (10ezer HUF admin költség, anyátokat!), arra sem kíváncsiak, miért. Azért elmondom, az iskolaigazgató nem tűnik meglepettnek, egy szóval nem védekezik, nem állítja, hogy felelősségre vonja majd a kollégát, egykedvűen töltögeti a formanyomtatványt.
Új iskola: a gyakorlati oktatást kiadja alvállalkozónak, a nagy semmiért legombol 5000 HUF iskolaváltási díjat (sosem mondta, website-on sincs fönn), illetve 15ezerrel többet számláz, mint amiről telefonban szó volt. Személyesen soha nem is találkoztam vele, telefonos számonkérésnél csak hápog, hogy ő sosem mondott olyan árat, amire én emlékszem, pech, hogy több iskolától kértem árajánlatot, táblázatos formában fel van írva minden. Mindegy, tagad a végtelenségig, bizonyítani úgysem tudom. Kérdem, nem kéne-e legalább az 5000 forintos iskolaváltási admin költséget feltüntetni ahelyett, hogy kifejezetten azt reklámozzák, hogy másik iskolából átmenő tanulóknak kedvezményt adnak az óradíjból (nem adnak, mert „az csak B kategóriára vonatkozik” – persze ez sincs feltüntetve), mondja, hogy de, ebben igazam van, feltétlenül szól a webmesternek. Azóta is szól.
Az alvállalkozó oktató jó fej, a harmadik alvállalkozótól származó teherautó civilizált, oktatás során semmi probléma, járjuk a vizsgaútvonalakat, melyek véletlenül mindig a kurvák mellett haladnak el. Annyi baj legyen, ez belefér, legalább ő nem vásárolni, meg ügyet intézni jár (teherautóval mondjuk ez már nehezebb). Persze vizsga előtt jön a „kéne 20000, hogy biztosan jól menjenek a dolgok, de ne én adjam át a biztosnak, ő már ismeri a dörgést, majd ő intézi diszkréten”. (Fordítok magamnak: 10-10 neked és a biztosnak.) Mondom neki, hogy nem vagyok híve a kenésnek, fussunk neki anélkül. (Már megint nem matekoznak: 11ezer a vizsgadíj, majdnem két pótvizsga belefér egy huszasból, pótóráktól nemigen kellett tartani, a kötelezőt se vezettük le, részint az oktató időhiánya miatt (harmadállásban csinálja), részint „költséghatékonysági” okokból.)
Forgalom vizsga: lemegy az egész szépen, biztos hozzá sem nyúl a papírjához, cseveg az oktatóval, utolsó kilométeren egy motoros szabálytalanságát felcsillanó szemmel rám tudja kenni (V alakban befolyó autópályafelhajtónál forgalomtól elzárt területen motoros a hátam mögül kivágódva jobbról (!) megelőz, vizsgabiztos szerint ráhúztam a kormányt, én meg tudom, hogy nem húztam rá, mert folyamatosan a jobb visszapillantót néztem, láttam a motorost, de tény, hogy addigra kábé 10 centivel átmentem a külső sávba, ahol ugyebár teherautóval haladni kell, de a szabálytalan motorost észlelve egyből vissza is tértem a saját sávomba), „hát ez olyan súlyos veszélyeztetés volt, hogy nem felelt meg”, oktató helyesel (fog majd ő összebalhézni a haveri biztossal, nem az ő zsebének fáj, különben is, miért nem fizettem, ahogy megmondta), én majd' szétrobbanok, különösen a cinikus és hazug érvelésen, de igazam ott úgysem lehet. Benyelem az újbóli vizsgaköltséget, másodszorra sikerül, 9000-rel még mindig beljebb vagyok.

D kategória (busz): 2011-es kezdés, 2012-es végzés, de még 2011-es szabályok szerint
Elmélet sunyítás („lehet, de plusz 35 rugó, akarja?” nem akarom, már 3x megtanultam az egészet, elsőre is csont nélkül sikerült, azóta is csak untam az újabb tanfolyásokat, a busz meg 95%-ban ugyanaz, mint a teher, ne erőltessük), vizsga hibapont nélkül.
Oktató békebeli szaki, nagyszerűen nyomja, és ezt megköveteli a tanulótól is. Az idő menedzselése azonban komoly problémákba ütközik: fél óra, egy óra késés ide vagy oda, meg se kottyan, itt eltűnik egy órára, ott eltűnik fél órára, közben a váltónövendékkel a buszban fagyoskodunk, fél óránként félórás cigiszünet, egy-egy alkalom így egy komplett munkanapot kitesz iszonyatosan sok üresjárattal (kb.75%-25% az üresjárat „javára”).
A megállapodásnál időközben itt is 15-tel drágább lesz valahogy a költség, papír persze semmi, a pénzek minden bizonylatolás nélkül, úri becsszó alapon cserélnek gazdát. Itt is jön a meghazudtolás: „én ilyet nem is mondhattam, mert a másik tanulót is ennyiért vállalta”, csak tudnám, ez mennyiben cáfolja, hogy nekem mást mondott, illetve miért van akkor nekem más felírva. Néha ki kell találni, mire gondol, mert elfelejti közölni, szélvédőt lefejelem, mikor beleáll a pótfékbe, merthogy ő „mondta, hogy balra!”. Aha, gondolta. Időpontokért mindig telefonálni kell, aztán akkorát csodálkozik, hogy „hiszen megbeszéltük a keddet!”, mintha valóban megbeszéltük volna. Mindegy, belefér.
Viszont itt a korrupció nem opció, eleve benne van az árban. Hogy el is jut-e a „címzetthez”, nem tudni, mindenesetre az nem választható opció, hogy húszezerrel kevesebbért inkább megpróbálom kenés nélkül.
A vállalkozás 3 oktatója 3 teljesen más, egymásnak ellentmondó módon oktat (nyilván az elmúlt évtizedekben még nem volt alkalmuk összehangolni, ki hogyan szereti a váltást, gyorsítást, megállóba beállást, kanyarodást stb.), a tachográfkoronggal spórolni kell, ezért úgy néz ki, mintha napi 100 km-t vezettem volna, pedig a felét a váltótárs tanuló vezette le. Az egyik oktató pedig szünet nélkül a haver oktatókkal, meg a fusimunkás fuvarjait intézendő mobilozik fülre nőtt telefonnal. Akaratlanul is hallom, ahogy nagyban megy a nemzetközi ügyeskedés, seftelés okosba', aztán még meghallgathatom, hogy a nyomorult ejrópai unijó, meg a zíjemef bántsa szegény magyarokat, akik a lelküket kidolgozzák, de csak nem csökken a hitelteher...
Megtudom azt is, hogy a nagyok (főgenya a Csigavér) szarér-hugyér elvállalnak mindent, aztán a kicsiket versenyeztetik egymással, hogy ki alvállalkozzon 900 forintnál megálló órabérért. Kérdem: miért nem csináltok szakszervezetet, érdekvédelmi szövetséget, amelyik megállapít minimálárat, ami alá nem lehet menni? „Ááá, van szakszervezet, de attól még megy az egymás alá ígérés.”. Hja, öregem, ha egymásnak is alátesztek, akkor ott tényleg nincs miről beszélni, akkor hagyjátok, hogy megosszon és kizsákmányoljon benneteket a Csigavér.

Hatóság is megéri a pénzét, nagyjából atommal kéne robbantani, de döglött oroszlánba nem rugdosnék. A legutóbbi akció: állítólag kirakták a szerződéses vizsgabiztosok mindegyikét, merthogy nincs rájuk pénz. Értjük: azokra, akik a pénzt viszik lapáttal a hatóságba... Egy-másfél hónapos várólistával riogatnak, mert nincs elég vizsgaidőpont.

Összegzés:
A, B, C, D kategóriákban átmentem 13 oktató és 9 vizsgabiztos kezei között (a hármat, amelyikkel nem is találkoztam, nem számoltam bele). Egy kivétellel elsőre sikerült minden (az az egy is elég nagy genyaság volt), de mindenhol, mindegyik várta volna a jattot. A 13 (16) oktató közül nálam szinte mindegyik elbukott valamin, de ez nem szubjektív; a normális, európai szintű szolgáltatástól olyan messze voltak, mint ide Helsinki. Számlát magától sehol senki nem ad, ha kéred, húzzák a szájukat, a munka nem teljesítése, a vállalások elmaszatolása és a feketézés, seftelés cserébe megy ezerrel. Meg a sírás ezerrel, hogy szegény oktatókat az ág is húzza – na de például a járművet tisztán és/vagy kifogástalan műszaki állapotban tartani derogál. Kötelező óraszám? Ugyan már, hamisítjuk helyette az okmányt okosba'. Van helyette uram/bátyám rendszer, pacsizás a biztossal, vagy seggnyalás, és persze korrupció minden fronton. Semelyik kategóriánál nem vezettem se éjszaka, se autópályán, se hegyvidéken, pedig mind teherautónál, mind busznál elég fontos lenne legalább a hegyvidék. Én megtanulom magamtól az elméletet, de volt, aki úgy jött Bü vizsgára, hogy azt se tudta, mi az a retarder. Na, ő majd borítja be az utasokat az ausztriai sítúrán, de kit érdekel? Kenés megvolt, a vizsga sikerült.
Kábé ennyi.

Mr. Rocketfinger 2012.02.15. 17:12:02

örülök, hogy ennyi embernek sikerült elsőre, boríték nélkül. sajnos az én oktatóm ebben nem volt partner. kiemelnék két esetet a hozzáállásáról:
1. kiértünk a Kerepesire, 70-es tábla. gyorsítok 70-re, majd teszem az 5-öst, mire üveghangon elkezd ordítani, hogy mit képzelek, azonnal tegyem vissza 4-be. azóta sem tudom, miért...
2. 2. vizsga. a Hungárián álltunk, mazsola vagyok, be akarok engedni egy nőt, aki nem volt mazsola, se pont ugyanolyan szerencsétlen volt, mint én. emberünk mondja, hogy induljak, miközben lyukat vágott a padlóba a fékpedállal.
a vicc, hogy ez a vizsgám szarabbul sikerült (szerintem) mint az első, és Budapest "legszemetebb vizsgabiztosa" egy hibaponttal átengedett, ami mi volt? lámpánál korán tettem sebességbe...
az első vizsgán azért húztak meg, mert egyirányú utcában balra kanyarodás előtt nem húzódtam ki jobbra. mondjuk pont annyi hely volt a két oldalt parkoló autók között, hogy elfértek a tükrök. na ekkor mondtam, hogy bekaphassák keresztbe, nem fogok pótórákra járni a semmiért, essünk túl rajta. aztán fater szépen megtanított vezetni...

Dragon.22 2012.02.15. 17:27:13

Nem tudom, lehet volt már szó róla, csak nagy vonalakban olvasgattam bele a kommentekbe. DE számomra az is felháborító, hogy egy oktató vállal egyszerre 2-3 diákot és egy időben "oktatja mindet". Értsd: kifizetsz 3 órát, amiből 2-t ülsz a hátsó ülésen amíg a másik két tanulótársad vezet... B+E szintén. A minimum óraszámot kötelező kifizetni, de ténylegesen jó ha a felét levezeti a tanuló, mert nem tudják időben kibérelni az utánfutót, mert a tanulónak nincs ideje, mert az oktatónak nincs ideje, mert az utánfutót bérbeadó cégtől más már kibérelte a futót. Az opciók közül szabadon választhat mindenki...

Moan 2012.02.15. 17:35:42

Csak jelzem, hogy ez nem igaz: "ráadásul most kisebb gondja is nagyobb a minisztériumnak."
Konkrétan ugyanis szépen, lassan, fű alatt most történik az oktatás államosítása... Csak erről kevesen hallanak...

Bicepsz Elek77 2012.02.15. 17:42:40

@Mr. Rocketfinger: Mondjuk varosban nem nagyon tesszuk 5-be...

vilagpolgar 2012.02.15. 17:46:42

Olvasgatva itt a kommenteket a B-s jogosítványról, elmondhatom hogy nekem nagy szerencsém volt (2009). Minden vizsga meglett elsőre, normális oktató, közepes ár (~120k az egész), normális vizsgáztatót kaptam mindenhol. Kenőpénzt itt nem ismerik (kisváros), nem trükköznek a vizsgáztatók, szigorúak az igaz, de általában az első 5 percben kiderül, hogy valaki átmegy-e vagy nem. Én levezettem a 30 órát papír szerint, normálisan is volt dokumentálva, + az én kérésemre lett még beiktatva 7-8 óra pluszban, így majdnem 40 órát vezettem. Az kétségtelen hogy egyik oktató se a rutinnal kezd hanem kiküld az útra 2-3 órát hogy megszokd utána jön csak az uncsi rutin.
Mindenesetre, én elégedett voltam mindennel (kivéve talán azt hogy több mint egy hónapba tellett mire kézhez kaptam a jogsit a vizsga után.)

Mr. Rocketfinger 2012.02.15. 17:58:02

@Bicepsz Elek77: hát a boyrészerek nem is :)
szerintem 70-nél már nagyon kényelmesen elrotyog ott is. ha szitu van, visszagangolok és huss.

2012.02.15. 18:17:18

Az oktató akihez én jártam annál nem óránként kellett fizetni,hanem két nagy részletben,ezért az oktató olyan órákat is aláiratot velem amiket nem is mentem +ki kellet fizetnem mert benne volt a díjban.De reklamálni nem tudtam mert olyan ügyes okos találékony volt hogy nem egy órákat ment velem hanem ahogy esett úgy puffant 1-óra 2-óra 3-óra egybe.Ezért ha jogosítványt tervezel szerezni a jövőben CSAKIS olyan helyre menj ahol óránként kell fizetni így kevesebb az esély a mutyizásra.Jut eszembe a "mester"olyan bölcs volt hogy a rutin pályázáskor mindig két tanulót vitt be a kocsijában. A kapu ott kártyával működött.Elkérte mindkettőnktől a pénzt rutinozáskor fele-felét vezettünk és kimentünk.Le volt sötétítve a kocsija senki sem látta .Tehát 1-et fizet 2-őt kap akciót csinált magának a pályán.

voroseltolodas 2012.02.15. 18:25:41

@adam034: Külön öröm egy tanulónak
rutinozni egy lefóliázott autóban.

BBSTi 2012.02.15. 18:30:24

Sziasztok!
Nem olvastam el a kommenteket.
Én 2005-ben tettem le a jogosítványt, áprilisban kezdtem és önhibámból(nem volt pénzem órákat venni) november 25-én vizsgáztam. Talán 2 hónappal korábban lett volna meg, ha tudom fizetni. Előzetesen kb. 107 ezer forintot számoltam összes költségre azok alapján, amiket mondtak és leírtak(!) a papírra az autósiskolánál. Ehhez képest a teljes költségem valamivel több, mint 113 forint lett. Tehát kb. 6000 forint volt a különbségem, ami szerintem elenyésző, oktatót és vizsgabiztost nem fizettem le(nem is lett volna miből), pótórát nem vettem(nem is kellett) és elsőre levizsgáztam mindenből.
Az autós iskola a Van+ Bt. volt

motorola 2012.02.15. 18:31:56

@hungarisztan:

Amiket leírtál, nem biztos, hogy Neked kellene jogsi... :-)))

BBSTi 2012.02.15. 18:52:19

@BBSTi: Hoppá, elfelejtettem leírni, hogy B-s jogsiról volt szó és Pécsett szereztem meg.

2012.02.15. 19:05:52

Én '90-ben szereztem jogsit, minden elsőre megvolt, kb. 70-re jött ki a cehh, minden tök flott volt, az oktató hatalmas arc volt, gyakran elaludt mellettem, megajándékozott olyan örökbecsű káromkodásokkal mint például a kurvaistendrótozottfaszát, két plusz órát tukmált rám, a vizsga meg abból állt, hogy elmentünk egy bolthoz kenyérért a vizsgabiztosnak, aztán az anyjához, ahova felvitte a kenyeret, hazafele meg felszedtük a nyomdában az autóssuli új szórólapjait. Igaz ez vidéki kisvárosban történt.

2012.02.15. 19:16:03

@shitgun: '97-ben, de mindegy.

gerely89 2012.02.15. 19:19:04

Én Komáromban raktam le a jogsit 5 éve, s szó nem volt vizsgabiztos lefizetésről, meg hasonlókról. A városban 2 vagy 3 autósuli van, mindegyik korrekt módon elmondja, hogy mennyibe fog kerülni a teljes jogsi, s korrekt módon megtanítanak a közlekedés alapjaira.

A másik, hogy nevetségesnek tartom KRESZ-en, hogy 10 hibaponttal még sikeres a vizsga. Ha csak egy 3pontos képes feladatot rontasz el ("kinek van elsőbbsége?"), azon a valóságban már emberélet múlhat. Ugyanez a probléma a műszaki kérdésekkel is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.02.15. 19:36:06

@BBSTi: "Nem olvastam el a kommenteket."

Mi se a tiédet.

dr. Ringlósztár 2012.02.15. 19:44:00

@mazsolaszáj:
Látom, megértetted a lényeget.

Creatura 2012.02.15. 20:12:43

A budaörsi Csigavéresek ha olvassák, ezúton üzenném nekik,hogy Anyátokat! :)

Igen!Ezt harsogja mögöttetek a Nép hangja, amikor reggel 8 kor kihozzátok a tanulókat Gazdagrétre!Mind a két úton ott remeg egy tanuló, és mögötte Budaörsig a kocsisor!
Ti pedig napszemüvegben, egy hatalmas bél fölött kinézve szemlélitek a tájat.Az előzés reménytelen, és bizony pár ilyen büdös paraszt, simán blokkolja a környék forgalmát.

Tehát, ha Édes Anyátokat köszvény gyötri, sajog a háta, húz a dereka, az nem biztos,hogy az időjárás lesz, hanem szimplán pár megfogant Átok!

Amúgy további jó szórakozást kívánok Nektek, és hiszek benne, hogy a reinkarnáció egyik csodájaként ökör formájában fogtok újjászületni.A feeling, mint most, csak a ködmön lesz más!

egy bosszankodó autós

2012.02.15. 20:28:24

@gerely89: nekem is Komárom volt!

angrobi 2012.02.15. 20:45:15

Üdv, kb 3000 ember fordult meg nálunk amíg oktatóként dolgoztam a H ringen, nem jogosítványt, hanem motorozási tudást oktattam.
A 6 év alatt 1 ember kérte vissza a pénzt amit befizetett nálunk, mert nem tanult semmi újdonságot, fontosat...

Hogyan drágul a képzés?
Kevés fizetés mellett a legfeltűnőbb hirdetésre, a legkedvezőbb áron szeretne mindenki jogosítványhoz jutni(olcsón-gyorsan-jót)EBBŐL MINDENIK A VALÓ VILÁGBAN CSAK KETTŐT VÁLASZTHAT!. Az oktatónak is meg kell élni, így rakódnak a tízezrek a kezdeti árhoz, és egy tanulónak mindig van mit tanulni amire fontos áldozni.Ezért kötelező a pótóra, jó esetben, értelme is van, ha nincs akkor csak a kifizetett,megvásárolt önbizalom maradt, aztán a KÖZÚT JÓL SZELEKTÁL...
A vizsgabiztos bizalma, lényegtelen a bukás után bevétel jelentkezik a pótórákban,stb. Szegénység van, nincs mese, az az oktató aki lelkiismeretesen tanít az túl sok időt PAZAROL a tanítványra, senkit nem érdekel hogy a tanítvány tudatos, felelősségteljes közlekedő lesz, a mai jogosítvány oktatás GARANCIÁJA A KAPUIG TART, és ez a szomorú...
Ingyenes elméleti képzés: www.motorostrening.hu

hungarisztan 2012.02.15. 21:57:29

@motorola:
Oszt' miért is nem? Hol és mit olvastál ki a vezetési készségeimről?
14 éve vezetek, nulla, azaz nulla darab eseménnyel. Igen sok kilométerrel, mert egész Európát bejártam, egysávos norvég hegyi utaktól (egyik oldalon sziklafal, másik oldalon 200 méteres szakadék, szalagkorlát nélkül, ködszitálás, felfagyások, szembe meg jön a menetrendszerinti busz) Nápolyon át (egyirányú utca / tilos behajtani csak tájékoztató jellegű tábla, amúgy mindenki ott csapat és annyival, ahol és amennyivel nem szégyell, az utca versenypálya a túlélésért) Írországig (ahol a legutolsó kanyargós birkakergető úton is meg van engedve a 100, mindezt jobbkormányossal, és a helyi erők persze csapatnak is ennyivel).

Hát ha még azt is tudnád, hogy pilótajogsim is van, és az is eseménymentesen... Szóval miért is ne kellene nekem vezetnem, kedves monitor mögül jól megmondó ember?
Netán azért, mert leírtam, milyen tapasztalataim voltak a magyar vezetőoktatással? Én tehetek róla? Aki nem hajlandó beszállni az össznépi átbaszósdiba, korrupciósdiba? Gondoljuk már újra, ha lehet! Köszöntem.

rotarix2011 2012.02.15. 22:02:10

Segítsetek kérlek! Nincs Outlook-on és nem is akarok, megadnátok az email címet, ahova lehet írni. Én szerencsére egy nagyon jó iskolában tanulok, arról szeretnék írni. Köszönöm!

hungarisztan 2012.02.15. 22:16:45

@rotarix2011:
Ha a cikk alján említett emailcím érdekel, akkor az ez: olvasok@mail.totalcar.hu

B.GY. 2012.02.15. 22:29:53

Én ismerek olyen embert aki 40 éve vezet,de soha nem volt jogsija.Ja és balesete sem:)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.02.15. 23:19:58

Már egyszer felhúztam magam egy hasonló poszton, mikor mindenki panaszkodott, hogy jattot kell adni ide-oda.

2001-ben csináltam a B-t, minden elsőre sikerült. 2009-ben egy másik iskolában csináltam a C-t és E-t és akkor is minden elsőre sikerült, meg sem fordult a fejemben, hogy jattot adjak. Pedig a C rutinnál direkt nagyon nagy sebességre gyorsítottam padlóval és jól kihúzatva a rövid egyenesben (csak néztek a többiek), hogy hatalmasat kelljen fékezni és kapaszkodjon a vizsgabiztos:)) Kapaszkodott.

Talán annyi, hogy az utóbbi esetben az iskola spórolni akart, de én mondtam, hogy leszarom, én végigvezetem az előírt órákat. Még hegyvidéki vezetésre is elmentünk a szerelvénnyel Pécs környékére Kiskunhalasról:))

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2012.02.15. 23:22:32

@GGerg: Ja, és ettől a vizsgabiztostól félt mindenki, én mindig őt kaptam:))

szabo.peter 2012.02.16. 00:09:50

Az egész rendszer egy nagy szar. Bárki oktathat, ha nem ellenőrzi senki sem. A becsületes oktató pedig szívhatja a fogát, hogy ha valami nincs papíron, akkor az nem is létezik. Van egy szombathelyi autósiskola a "Kerék", akik hirdetnek tanfolyamot Szentgotthárdon is. De van egy kis bibi, hogy aki gotthárdon az elméleti órákat tartja, annak sajna nincs is elméleti oktatásból szakoktatói vizsgája. Hát ilyen az oktatás és ilyen az ellenőrzés. És hogy miért nem buknak le???? Mert a Közlekedési Hatóság lusta arra, hogy lemenjen szentgotthárdra a gimibe és megnézze, hogy aki oktatja a kreszt, az egyáltalán OKTATHAT-e!!! A szentgotthárdi gimiben ha valaki jelentkezik, akkor azt úgy állítják be, mintha Szombathelyen végezné el az elméleti oktatást és olyan oktatónak a neve szerepel óraadóként, akinek tényleg van szakoktatóija. Ha pedig az autósiskola által leadott napló szerint nem szerepel Szentgotthárd oktatási helyszinül, akkor ott nincs is semmilyen oktatás. Meddig lehet ezt csinálni? Amíg a közlekedési Hatóság az ilyen ügyeket elnézi és nem intézkedik, addig ebben az országban bármit lehet csinálni.

oksimoksi 2012.02.16. 01:01:32

Én már május óta csinálom a jogsit, igaz vezetni csak augusztus óta járok, de akkor is, azlrt heti 2 alkalomnél többet nem engednek vezetni. És ha beteg a gyerek vagy bármi közbejön, elment egy hét :(

kispestipeti 2012.02.16. 12:51:18

A vendéglátósok és a taxisok után megvan az új közlellenség! Biztos átélt tapasztalatokon alapulnak a megírt szerencsétlenül zajlott történetek, de a nagy számok törvénye alapján azért (szerintem) a többség viszonylag elfogadhatóan működik. (mármint autós iskola) És mint mindennek, ennek a sztorinak is két oldala van, mert ott a tanuló, akiknél szintén lehet nagy a szórás, ki, hogy áll az egészhez. Mert ha van jó fej vagy éppen bunkó, pénzéhes, korrupt oktató, vizsgáztató, akkor bizony szinte biztos, hogy lesz ugyanilyen jelzőkkel illethető tanuló is. Miért pont ők lennének kifogástalanok, akik minden vélt öntudatukkal egy kifogástalan szolgáltatást akarnak szinte ingyen? Miért, ők nem akarják megoldani nagyon "okosba" kevés pénzért, szinte azonnal, oktatóval, vizsgáztatóval barátkozva, hogy az egész szinte egy hawai nyaralás élményével érjen fel?
Aki pedig itt dicsekszik, hogy milyen simán tette le a jogsiját, ergo egy születetten űber ügyes gépjármű vezető (és mellé elképesztően sikeres ember) annak felhívnám a napi közlekedési "élményeinkre" a keserű valóságra a figyelmet. Az útjaink, közterületeink ugyanis tele vannak remekül vezetni tudó, a szabályokat maximálisan ismerő és betartó közlekedőkkel, akiknél mindig a másik a hibás.(hiszen ne feledjük: olyan simán és pompásan letette a jogsit, hogy avval egy blog fórumjában dicsekedni is érdemes) szerintem, ma letenni egy általános jogosítványt, olyannyira a mindennapi élet része kellene, hogy legyen, hogy szóra sem érdemes. A megszerzés rendszere, módja egy másik történet, kinek szerencséje van, kinek nem. (az összes tényezőt figyelembe véve)

kispestipeti 2012.02.16. 13:33:02

@hungarisztan: vettem a fáradságot (és tiszteletet) végigolvastam a te történetedet.(is) Nem reagáltam volna rá semmit, hiszen az a Te sztorid, miért kételkednék tartalma valódisága felől? De az azt követő megnyilvánulásaid kicsit kételkedővé tettek, akár meg is megkérdőjelezném a mondandód valódiságát.
Tehát: első hozzászólásban alaposan megírod a jogsi szerzéseid történetét, ami alapján a rosszindulatúak akár egy vesztest láthatnak benned. De nem! Te különleges (értsd: nyertes)vagy, aki Európa legszélsőségesebb szegletiben is derekasan tekeri a kormányt, sőt nem csak a két-, négy- és ki tudja hány kerekű járművekét, hanem még a botkormányt is! Na ezt nem kellett volna megemlítened. Mármint a pilóta jogsidat. Ha te 2008-ban tetted le az első jogsidat, akkor még egy "senki" vagy az utakon, akármerre jártál, akármilyen járműveket is vezettél eddig. Ugyanis négy év alatt az mégsem lehet olyan sok, még akkor sem, ha non-stop járművel közlekedsz. A pilótásdiról meg nem is beszélve. Mennyi repülő órád van? Milyen gépekkel, merre is juthattál el eleddig? Pár éves jogosítványok birtokában, te még nem válhattál egy rendkívül tapasztalt sofőrré, motorossá, pilótává. Tehát ne vágj fel a sok, így-úgy megszerzett jogsiddal. Bölcsebbnek tűnnél, ha az eredeti témánál maradnál szerényen, és akkor az első, kirívóan hosszú hozzászólásodat akár komolyan is tudnánk kezelni.Jó vitaalap lenne.

neked ugatok 2012.02.16. 21:48:50

egyik legfőbb vágyam, hogy egy teljesen hiteles vizsgán a hátra beültetett, dagadt, kisebbségi komplexusban szenvedő, magát felsőbbrendűnek tekintő vizsgabiztost a "Taxi" filmekhez hasonlóan, állat módjára 200-zal áttépve a városon, kézifékkel fordulva a forgalommal szemben móresre taníthassak!
sajnos amikor én vizsgáztam 10 éve, még nem vezettem elég jól ahhoz (és pénzem sem volt ilyen úri mulatságra), hogy ezt megtegyem, meg nyilván az oktató sem ment volna bele, ma meg már magasról nem érdekel az egész téma, de az biztos -> ezeknek zsebbe pénzt adni, vagy megalázkodva több tiszteletet adni, mint bárki másnak, na azt nem fogok... fizetsz a vizsgáért, ha úgy érzed valami nem kerek, panaszt lehet tenni..

engem egyszer megvágtak, de pénzt nem kértek sem akkor, sem a sikeres vizsgán..
annyit mondtak hogy csak akkor adjak pénzt ha sikeres a vizsga és úgy gondolom... kérdeztem: azért fizessek, mert tudok vezetni? kifizettem a vizsgadíjat 'szt 'pot kívánok..
a motoros jogsira már úgy mentem 5 év autós rutinnal, hogy ha akartak se buktathattak volna meg, és nem is próbáltak meg pénzt kérni.. 5 perc után annyit mondott az arc, hogy forduljunk vissza, és mindenki menjen a dolgára, felesleges körözni a városban amikor látja, hogy tudok közlekedni, de pénzt senki nem kért...

fú de izgi sztorijaim vannak :D

hungarisztan 2012.02.17. 15:46:49

@kispestipeti:
Istenem, mennyire unom már az olvasási/értelmezési nehézségekkel küzdőkkel való parttalan vitát. Pláne ha mindez eredendő rosszindulattal társul.

Csak szólok, hogy 1998 az nem 2008. Innentől kezdve ugyan borul az egész teóriád arról, hogy 4 év alatt nem lehet megtanulni vezetni. (Amúgy már miért ne? De ez mellékszál, hagyjuk.)
Ugyan nem ismersz, még soha életedben nem láttál vezetni, de jobban tudod, hogy nekem mit kéne és mit nem, és jóindulatúan feltételezed (mit feltételezed, tudod!), hogy bizonyára hazudok, vagy ha nem, akkor sem tudok vezetni és maradjak kussba. Ez de szép.

„a rosszindulatúak akár egy vesztest láthatnak benned”
Csak annyira, amennyire mindenki vesztes ebben a korrupciótól sújtott, pocsék oktatási rendszerrel és morállal vegetáló országban.
Vagy konkrétan mitől kéne vesztest látni bennem? Hogy minden fenyegetés, állandóan síró, de korrekt munkavégzésre nem hajlandó oktató, és korrumpálásba bevonási szándék ellenére egyetlen plusz vizsgával abszolváltam A, B, C és D kategóriát? Többnyire nulla, azaz nulla hibapontos elmélettel? Furcsa elgondolásod van a vesztességről. (Illetve nem neked, majd elfelejtettem, csak azoknak, akik számára vesztesként rajzolódom ki. Bocs a csúsztatásért.)

„Te különleges (értsd: nyertes)vagy, aki Európa legszélsőségesebb szegletiben is derekasan tekeri a kormányt,”
Így, így, így kell ezt csinálni! Elébb valaki betámad, hogy nem kéne vezetnem, aztán ha rákérdezek, miért is nem, majd megindokolom, hogy a nulla káreseményemmel szerintem semmivel nincs kevesebb létjogosultságom az utakon, mint a vadbarmoknak, akik naponta veszélyeztetik a te életedet is, akkor gúnyosan le kell gorombítani, hogy különlegesnek képzelem magam.
Gyönyörű érvelés.
Amúgy egyáltalán nem tartom különlegesnek azt, hogy valaki (például jómagam) káresemény nélkül vezet akár itthon, akár külföldön. Mondhatni ez a normalitás. A különlegességet nem én állítottam, azt valaki elegánsan csúsztatta.

Azt végképp nem értem, a pilótaságom mennyiben veszélyeztet bárkit is a földön (már amennyiben feltesszük, hogy a monitor mögül meg tudod ítélni a rutintalanságból eredő veszélyességemet), én mindössze arra kívántam ezzel utalni, hogy egy fokkal komolyabb járművezetői vizsgát is letettem már (igazából ez nem is egy vizsga, de mindegy, minek bonyolítsam, szemmel láthatóan nem sokat tudsz a pilótavizsgák nehézségéről és szigorúságáról), és lám, azzal a járművel sem sikerült eleddig káreseményt csinálnom. Megint csak védekezésből írtam, mert valaki a monitor mögül beröfögi, hogy nekem nem kéne szárazföldi jogsi (aztán mikor alátámasztom, hogy de miért is ne lennék legalább annyira jogosult rá, mint mások, akkor jön valami másik otthon unatkozó elméleti szakember, és beröfögi, hogy repülnöm sem kéne, mer' biztos szarul csinálom azt is, mer' nehogymá jól csináld, há' nehogymá minden gyüttment megpróbáljon itt egyénieskedni, hogy márpedig ő nem szarfűrészelésből akar várat építeni...).

A 14 évnyi (valójában egy picit kevesebb, mert 98-ban nem februárban szereztem az első kategóriát) balesetmentes vezetés sem zavar az értékítéletedben, mert te jobban tudod. Magabiztos rosszindulatodból egyedül az előbbit irigylem. A kérdés mármost az, hogy kiesik-e a szádon egy bocsánatkérés, vagy rádobsz még egy lapáttal.

Megjegyzem, én a vitaindító – a hazai gépjárművezető-oktatásból kiinduló – cikkre írtam le a tapasztalataimat, mert úgy gondoltam, relatíve sok van (nem különlegesen sok, csak picit több egy puszta B kategóriánál), a helyzetre eléggé jellemzőek, és az átlagtól legfeljebb abban térnek el, hogy következetesen megpróbáltam nem részt venni az amúgy mindenhol forszírozott, össznépi korrupciósdiban. Egyeseknek ebből sikerült levonni azt a csuda megállapítást, hogy akkor nekem nem kéne vezetnem.
Relációanalízisből, formális logikából ötös.

tées 2012.02.17. 16:45:55

Kedves Kollégák!
Több mint 20 évig oktattam elméletet és gyakorlatot, vezettem utánképzést mérnök-tanári diplomával. Abbahagytam, mert nem lehet megélni belőle és én értek olyan dolgokhoz, amiből meg lehet, tehát van választási lehetőségem.
Sok oktatónak nincs, ezért bármilyen rosszak a feltételek, kénytelen csinálni, mert nem ért máshoz.
Szerintem az a rendszer szintű probléma, hogy lehet jól, színvonalasan oktatni, van aki képes rá, de annak 4000 Ft körül van az óradíja szgk esetén. Tapasztalatom szerint azok akik ezen a szinten oktatnának, inkább elhagyják a szakmát. Azért, mert a tanulók azt látják, hogy ennek a feléért is van óra a piacon és azt választják. Mire rájönnek, hogy azért csak egy csaló korrupt rendszer jár, általában már késő.
Utána mindenki panaszkodik, hogy becsapták, pedig saját magát csapta be, azzal, hogy az olcsó kategóriát választotta.
Olyan leépülés ment végig a szakmán, hogy az oktatók nagyobb része akkor sem tudna már színvonalas munkát végezni, ha jobban megfizetnék, mert zsigeri reflexévé vált az hogy 900-1500 Ft-ból kell előállítani egy órának látszó valamit.
Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy az autóvezetés gyakorolt észlelésből és koordinált készségszintű finom mozgásokból áll, amelyeknek a megtanulása csak kellő mennyiségű, szakszerűen irányított gyakorlással lehetséges. Az óradíj minimuma könnyen kiszámítható bárki által, vegyen 25 km autó üzemeltetést üzemanyaggal, biztosítással, amortizációval, adjon hozzá egy pedagógus óradíjat járulékkal, adóval. Ha hajlandó ennyit fizetni, nyugodtan követelheti, hogy 50 percig csakis és kizárólag vele foglalkozzon egy felkészült oktató. Úgy 40-50 óra és 800-1000 km alatt fel lehet készülni úgy hogy nyugodtan lehet egyedül vezetni, és a vizsga is nagy valószínűséggel elsőre sikerül.
Már vagy 10 éve az oktatói szakma folyamatosan túlélésre játszik, várják hogy egyszer majd jobb lesz, de ahhoz gyökerestől fel kell fordulni a szakmának. Ameddig ez a csigavér-féle rendszer válik be, mert a piac azt mondja, ez kell, addig a tanulók csak panaszkodni fognak, az oktatók is, a társadalom is, mert ez egy veszít- veszít rendszer.

hungarisztan 2012.02.17. 17:29:23

@tées:
Kívülállóként én is sokat számolgattam, miképp érheti meg 1-2 iskolának azon az áron oktatni, és nagyjából lehetett sejteni, hogy milyen kompromisszumot kellene ezért kötni.
A nagyobb baj az, hogy sokszor a drágább oktatás sem jelent színvonalat – vagy azért, mert csak (dilettantizmus, lustaság, munkaetikai hiányosságok, pedagógiai érzék hiánya stb.), vagy azért, mert kiadják alvállalkozónak bagóért, és ugyanott vagy, mintha olcsójánosékhoz mentél volna, csak valaki még keres is rajtad. (Magasabb kategóriáknál ez szinte törvényszerű.)

Ezért a helyzetért azonban nem a piacot kell okolni. Léteznek a piacon bevett szabályzási mechanizmusok. Ha sunyiban csinálják, kartellezésnek nevezik, de pont ugyanúgy két vállra lehet vele fektetni a csigavéreket, mert ha mindenki háromezerpluszáfát mond be alvállalkozóként (hasamra ütöttem, nem a szám a lényeg), akkor csigavér nem tudja meghirdetni kilencszázért, és máris nem ő a röhögő és kizsákmányoló gennyláda, mert akkor a tanulók egyenletesen szóródnak kicsi és nagy között. Hátránya a dolognak, hogy gerinc kell hozzá, tehát ha megállapodtunk háromezerpluszáfában, akkor nem mondok be a másik háta mögött kettőkilencet, csak hogy én vigyem a bulit.
A kartellezés legális változata pedig a szakszervezet, a kamara és a jogalkotónál való lobbizás. Ki lehet mondatni államilag, hogy csak kamarai tag jogosult vezetésoktatásra, ott meg 2 perc alatt hozható kamarai szabály, hogy mi a minimumár, ami alá senki nem megy. Vagy ha nem tetszik a kamara, ugyanezt el lehet játszani nagyban, határozzon meg a minisztérium minimumárat a szolgáltatásra. A bérekre is van minimum. Utóbbi mondjuk azért neccesebb, mert ha itt valamit az államra bíznak, ott általában senki nem jár jól, könnyen előfordulhat, hogy a jogalkotás hevében az állam is leveszi mondjuk a maga sarcát, ami aztán jelentős piaccsökkenésben materializálódik, tehát végeredményben rosszul jár az oktatói társadalom. De hát ha nem megy az összefogás, akkor úgyis mindenképpen szív, vagy a csigavérek miatt, vagy az állami extra sarcok miatt. A csigavér rendszert nem a piac mondja, hanem az oktatók/vállalkozások megoszthatósága. Divide et impera. Dereng az ötödikes törianyagból? Alig párezer éves kizsákmányolási technika. Állítólag azért tanítanak törit, hogy ugyanazokba a hibákba ne fussunk bele minduntalan... (Persze ez idealizmus.)

tées 2012.02.17. 18:52:59

@hungarisztan: Teljesen egyezik a véleményünk, pusztán az ár felemelése nem megoldás. A szakoktatókat képezni kell, azt a részét, aki nem képes változni, azt cserélni. A piac, vagyis az egyszeri tanuló úgy tud javítani a helyzeten, hogy nem hisz a mesékben és nem megy az olcsó és rossz kategóriához. Ha már a klasszikusoknál vagyunk, olcsó húsnak MINDIG híg a leve.
Ezt persze egy jobb autósiskolának kommunikálnia is kell, de sajnos a piaccal való párbeszéd még nem erős oldaluk.
Azért írok én is ilyen helyekre, mert mindkét oldal nevelésre szorul, ugyanis abból, ha egymásra mutogatnak, nem lesz javulás. Meg vannak osztva és uralkodnak rajtuk. Pedig a cél közös: aki jogsit szerez, az ne legyen köz-és önveszélyes.

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.03.21. 11:39:02

Nem akarok elkezdeni kulfoldrol kopkodni a magyar rendszerre, mert nem lenne elegans, ha valakit erdekel, hogy ez hogyan megy a vilag egy masik pontjan, pont most irtam a blogomban errol.

dubaimaskepp.blog.hu/2012/03/16/vezetni_tanulok_1_resz

dubaimaskepp.blog.hu/2012/03/21/vezetni_tanulok_2_resz

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.03.21. 11:44:38

Ja. Es itt elore kiszamitott osszeg van, megmondjak tetelesen, hogy mennyi lesz, es az annyi. Persze van olyan, hogy plusz ora, ha megbukik valaki... de az ertekelesi rendszer annyira objektiv amennyire csak egy vezetesi ertekeles objektiv lehet...

Kattogi 2012.05.07. 12:33:21

Nem hittem volna, hogy pont velem fog megtörténni!!!!
Az oktatóm azt mondta, hogy 30 ezer Ft +-ért elintézi, hogy átmenjek.
Természetesen nem vittem a pénzt (nem vagyok híve a korrupciónak, és nincs is ennyim +-ban...). Azt viszont elfelejtette közölni, hogy csúszópénz nélkül nem enged át!!!!
Hibátlanul végigvezettem az első 30 percet, bevitt egy parkolóba, nem engedte, hogy koriigáljam a parkolást (háromszor lehet), meghúzott.
Azzal köszönt el, hogy 'mondta ő, hogy intézzük el másképpp!!!'.
Mit tegyek?

neked ugatok 2012.05.08. 12:38:04

@Kattogi:
én egy módszert ismerek. kanna benzin, és felgyújtani a kedves oktató autóját.

Kattogi 2012.05.08. 15:20:46

Meg fogja emlegetni a nevemet, abban biztos lehetsz!!!!!!!

bekkácska 2012.07.23. 16:15:05

Szörnyű ezeket olvasni, én nagyon tartok attól, hogy ilyen oktatót fogok ki..annyifélét olvastam már a neten, hogy teljesen elbizonytalanodtam, hol csináljam a tanfolyamot, ráadásul az ár sem mindegy. Aztán egyik haverom küldött egy linket biztatásképp: erstebank.hu/extras/fiatalsag/
Tehát ha szerencsés vagyok, ingyen is meglehet az a jogsi, nem szabad feladni! :)

Maris1234 2012.10.08. 15:35:24

A legjobb és legbiztonságosabb vezetési iskola Lettország a Presto! Azt javasoljuk, hogy a fajta A, B, C! Link - www.autoskola-presto.com/pakalpojumi/c_kategorija

Rihards 2018.07.23. 17:37:24

B category driving courses in Latvia, Riga in driving school Krustojumi.lv - krustojumi.lv/b-kategorija/

spocis 2018.08.04. 17:14:37

www.krustojumi.lv/b-kategorija is the best place if you want to learn how to drive
süti beállítások módosítása