HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Eltűnt az első magyar Swift?

2012.02.23. 17:57 Tcomment

Címkék: keresés első suzuki esztergom swift

20090212150

Idejekorán beszélnünk kell a témáról, mert az Astra beindításáról szóló cikk kapcsán érdekes információt kaptunk egy olvasótól. A sztori izgalmas, úgyhogy csapjunk bele.

Mai cikkünk blogposztja.

103 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr104187428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2012.02.23. 18:17:51

Fake. Egy Suzuki még leponyvázva sem marad meg 17 évig. Egyszerűen fizikai nonszensz. :D

altimus 2012.02.23. 18:26:00

- nem lepne meg ha kiraktak volna a kozlekedesi muzeumbol, habar ott lenne a helye. (mo-on igen sok kozlekedestorteneti emlek volt, prima, vilagszinvonalu muzeumot lehetett volna beloluk csinalni, gondoljunk csak az ikarusz vonalra, a varsoi szerzodeses haditechnikai vonalra, a regi malev gepekre stb stb)

- by the way, a repuloteri muzeumban ott all egy rakat, kritikan alul kinezo, hamlo festeku malev gep, tu 154, 134, stb stb. mi lesz ezekkel ??

- a mult elherdalasa nem magyar dolog, nemreg volt szo a saab muzeumrol, amit a felszamolo egyenkent! akart ertekesiteni. egy olyan muzeumot, ami az egesz saab tortenetet hordozta. szegyen, hogy pl. a sved allamnak nincs partizmillio euronyi penze egy ilyen gyujtemeny megmentesere. (allitolag a varos atveszi a gyujtemenyt)

- keves erdekesebb es szorakoztatobb dolog van szamomra mint egy kozlekedesi, vagy auto muzeum, vasuttorteneti park es tarsai. hihetetlen ertekek vesztek itt el az evek alatt, de meg mindig nem lenne keso egy vedett gyujtemenyt osszehozni, a buzi varosligeti muzeumnegyed terv helyett.

szuledenes 2012.02.23. 18:45:34

A sok évnyi állás úgy látszik nem viselte meg az akkumulátort,szépen világít a féklámpa.Különös...

kkn 2012.02.23. 18:47:23

Kérdezzétek a Totalcarosokat. A Swift 2010-es bemutatóján is ott volt a régi, és ők is ott voltak, tehát látták.
Talán valamelyik Suzuki kereskedéshez, vagy ilyesmihez vitték kiállítani később.

gumikigyo 2012.02.23. 18:47:58

@Biscione: Erre az apró részletre azért felhívnám a figyelmedet.
" kb. 10-12 évet állt a Közlekedési Múzeumban, azután eltávolították (=kirakták) onnan, 2-3 évet a közeli Alcufer telephelyen sínylődött, ott majdnem bezúzták már a helyhiány miatt, mire végül valahogy visszakerült a gyár területére."

Béla, tudod a Béla 2012.02.23. 18:50:28

Hát, adnék érte kb 500 ezret, de csak ha klímás, szervós :DD

VerhósJózsi 2012.02.23. 18:59:56

@Biscione: Nem rohad az olyan könnyen. Fateromé 16 éves és csak a küszöbön volt egy kis rozsda folt, de már meg lett csináltatva. Ja és az egyik tornyon van 1/4-ed borsónyi felületi rozsda folt amit szerintem ha száraz ronggyal megdörzsölnéd már ott se lenne.

w a s d 2012.02.23. 19:05:18

Ha rozsdamentes, egy 50- et, 100- at talán megérne... :D

huong 2012.02.23. 19:06:05

Jól ment a régi egyhármas szutyuki, én nekem teljesen jó kocsinak tűnt régen. Szép volt a fehér is. Hát mi volt akkor itt vásárolható más? Csak az Opel esetleg.
Ja, én is néztem a világító féklámpát. Tuti néha kicsit ránéztek a 2o éve alatt.

gore101 2012.02.23. 19:14:38

mi pirosat kaptunk a merkurtól 850 be került belül alapozva volt csak 20 évet hiba nélkül ment awd 936 volt

Grafikuszoli 2012.02.23. 19:15:24

@szuledenes: Elsőre engem is megviccelt a kép, de aztán rájöttem, hogy az a fényvisszaverős része a hátsó lámpának. Gondolom, a vaku villant vissza rajta.

1kutya 2012.02.23. 19:21:01

nekem volt egy 93-as év eleji (már nem emléxem pontosan, talán február?) 1.0 ötajtós, piros. mikor hozzám került már 8 éves volt, természetesen a magyar rögvalósághoz híven a karbantartás teljes hiányával. mikor elvittem a szaki haverhoz, az szinte leült előtte, ugyanis gyakorlatilag minden alkatrész japán volt benne (pl. az első féktárcsa belső hűtésű volt, ami akkoriban a gti-k sajátjának számított).

visszasírom néha...

w a s d 2012.02.23. 19:22:18

@Perverz Matyesz: Ezret. Mert azért biztos kellene rá költeni szépen, hogy jó legyen.

papa33 2012.02.23. 19:32:19

Mit kéne költeni rá?
Amikor fikázzák, akkor nem jut eszükbe, hogy korabeli társak: ős R5, C. AX, stb jottányit sem volt jobb. Kispolákot, Trabit el teccettek felejteni?

elporlad... nem kéne ingyen sem... stb...

Minden nemzet a sajátját dicséri, csak a hazai fikázza a Suzukit (is). Ezért tartunk itt.

Egyebekben ma is minden autógyár ezt irigyli, megbízhatóság, fenntartás: nem gazdagonak szerelők, nem is kell tréler a márkaszerviznek.

Ambrus Gergely [SG] 2012.02.23. 19:33:35

Adnék érte 150 ezret, többet nem ér.
Sokat kéne rákölteni, utánna rally alapnak jó lenne.

Amúgy ha én dolgoznék ott, már rég az udvaromon állna.

hallari 2012.02.23. 19:35:45

@huong: "Hát mi volt akkor itt vásárolható más? Csak az Opel esetleg. " Lényegesen drágábban, miközben az átlagember igényeinek ez is megfelelt. Azt alig telt el pár év, már fikázták. :(
Finnyás lett a magyar.

red87 2012.02.23. 19:47:04

hinnye, azért egy ilyen gyári állapotú ropogós darab elférne nálam valahol. Na jó, nem, de csinálnék neki valami kis kuckót :) Elférne a 2000-es évjáratú unoka mellett :D

Zsotto 2012.02.23. 19:48:31

@1kutya:
Azért a 2-es Swiftnél, nem volt már ritka a hűtött első féktárcsa. Én konkrétan eddig csak ilyennel találkoztam. Volt köztük saját is, az is ezres volt és ötajtós, bár az az akkor rendelhető másik divatszínben pompázott (fehér); ez lehetett a különbség... :)

Dr. GGG77 2012.02.23. 19:56:57

Kirakta a Múzeum!? Tudok gratulálni...
Meg annak a cégnek is, ahol olyan vállalati kultúra uralkodik, hogy hagyják elrohadni/ellopni az első darabot.
Ez Magyarország...

VerhósJózsi 2012.02.23. 20:02:28

@Zsotto: A 96' előttiekben sem. És még mindig gyári, egyszerűen nem akar elkopni. Bár most már a következő betét cserénél tárcsát is kell cserélni mert kezd vállasodni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.02.23. 20:02:58

@altimus: A repellőkkel az a baj, hogy bazi nagyok, és drága a hozzájuk való festék. Meg persze az, hogy a reptér leszarja a skanzent, nekik csak útban van. Az állam leszarja a skanzent, nekik csak kidobott pénz. Amg létezett, a Malév is leszarta, mert mit nekik brand arculat? Egyedül pár megszállott csinálja, szinte a saját pénzéből. Menjetek ki -megéri-, fizessétek be a belépőt, azzal is segítetek nekik. és az a reptér egyetlen helye, ahol nem kérnek parkolási díjat. (Már ha skanzen látogató vagy.)

3 gb 2012.02.23. 20:05:26

Valakik komolyan vették a szlogent:suzuki, a mi autónk.

Zsotto 2012.02.23. 20:13:47

@VerhósJózsi:
A saját is 96' (facelift) előtti volt. De ahogy ezelőtt is utaltam rá létezett a nem hűtött tárcsás, csak szerintem ritka lehet mert amik a kezem között megfordultak (a régebbiek is) azok közül egyik sem olyan volt.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.23. 20:19:57

@papa33: maximálisan egyetértek Veled. Menj át Romániába. Szinte minden rendőrségi, és önkormányzati kocsi Dacia. Én legalábbis mást nem láttam. Ők a saját iparukat támogatják, mi pedig leszarjuk. Majd utána jajgatunk, hogy miért csak ott tartunk ahol.

Dennis01 2012.02.23. 20:22:26

@Dr. GGG77: Talan jobb is, hogy nincs nagyon regi magyar auto a Kozlekedesi Muzeum tulajdonaban, ha igy kotyavetyelik a magyar autogyartas egy ertekes darabjat..

Tökösmákos 2012.02.23. 20:23:46

Én tudom hova lett ! A NASA vitte el a hamarosan induló Mars expedícióhoz kell nekik. Mert az ottani körülményeket csak egy ilyen első szériás Swift bírja ki ! Ezzel fognak a marslakók fogadóbizottsága elé gurulni, ezzel is Magyarország hírnevét öregbítik majd. Egy dollárért adta el nekik a magyar állam (10 milla meg a Zorbán offshore számlájára vándorolt, mint az 5 milla annó gurcsányéra mikor aláírta hogy az orosz gázt kétszeres áron fogja venni Magyarország). :D

Prien-u47 2012.02.23. 20:38:24

@Tökösmákos: biztos mondták már, hogy humoros vagy... nos, nem szabad mindent elhinni.

_csótány 2012.02.23. 20:38:52

@Ambrus Gergely [SG]: az mivel jobb mintha a suzuki udvarán áll? :D

altimus 2012.02.23. 20:45:14

@Csokis: jogilag mi a skanzen statusza? kinek a tulajdonaban vannak a repulok? ki finanszirozza az egesz cecot?

Prien-u47 2012.02.23. 20:48:05

@Csokis: rendszeresen jártam a kölökkel, amikor kb. 3 éves volt, még be lehetett ülni a 154 meg tán a 134 pilótafülkéjébe is.

Aztán a kedves látogatók elkezdték hazahordani az alkatrészeket, le is lakatolták. Magyarország...

2012.02.23. 20:52:17

a gumik újszerűek? Maaalvin!?

dhrbikes 2012.02.23. 20:58:03

Titokzatos olvasó? Na nemár, talán inkább a pr@suzuki.hu.

Acmee 2012.02.23. 21:00:53

hm... Nálunk tuti megkukiznának, ha a gyárból közzétennék egy fotót. Nem tudom, h írtatok-e alá titoktartásit, de az elvileg a távozás után is kötelez(het).
Ha igen, nagy hiba volt...

vancello · http://vancello.hu 2012.02.23. 21:03:24

Vagy valami médiafogás, vagy ennyire gusztustalan a közlekedési múzeum és a suzuki gyár is.

Tökösmákos 2012.02.23. 21:06:11

Jah a Suzuki visszahívott vmi 26 ezer Swift3-ast a kormánymű hibája miatt. De csitt mer még kirúgnak :D

GSX-R (törölt) 2012.02.23. 21:09:47

Ha valaki megtalálja, írjon róla. Fél milla alatt 100% hogy megveszem.

Bélabáttya (törölt) 2012.02.23. 21:15:58

Ha jól értem, akkor tulképp az a baj, hogy nem a cikk írója, hanem valaki más nyúlta okosba az autócskát. vagy valamit félreolvastam volna?

valerossi46 2012.02.23. 21:17:59

járt egy olyan szóbeszéd régen, hogy az USA-ban egy öreg hölgynek volt egy kitűnő állapotú öreg Volvója, ami egy ritka példány volt. a Volvo gyár vissza akarta vásárolni tőle egy szép összegért plusz választhatott volna egy új Volvót az akkori modelpalettáról, de a hölgy annyira szerette az autóját, hogy nem ment bele az üzletbe.
Én azt mondom, hogy jobb helyen van nála az autó mint a gyárnál, amíg él a néni biztos meg lesz becsülve.

VerhósJózsi 2012.02.23. 21:24:32

Na UPDATE van. Azt írja hogy a Közlekedési Múzeum raktárában csücsül. Akkor végül is csak jó helyre került.

1kutya 2012.02.23. 21:25:36

@Zsotto: amikor én megvettem, csak nem hűtött tárcsát lehetett hozzá kapni (sőt, az újakat is azzal szerelték). gti-t kellett hozzá rendelni. egy darabig az alkatrészek egy jó részét japánból hordták, míg ki nem épült a megfelelő beszállítói háttér. a tárcsát csak példának írtam, de gyakorlatilag az enyémben minden alkatrész japán volt (cikkben említettnél 5 hónappal volt fiatalabb).

1kutya 2012.02.23. 21:27:07

@VerhósJózsi: akkor addig valszeg azzal szerelték, 2001-ben már nem, ez biztos.

Tökösmákos 2012.02.23. 21:28:32

@valerossi46: Jaja erről én is hallottam, azt írta vissza nekik hogy nála csak a hemi motoros autók jáccanak ! De már elvitték guantanamóra mert megkérdőjelezte hogy két torony porrá válhat 20 tonna kerozintól ! A volvóját meg elkobozta a Moszat, abba képzik ki a búvárembereket a hormuci szoros elfoglalásához ! Én leszek a koronatanú az Azerbajdzsád emberiség elleni perében, már megkaptam a forgatókönyvet, most tanulom ! Nobel békedíjat ígértek érte ! (mondjuk az a rész ahol eladja izraelt a marslakóknak számomra elég hihetetlen, de azt mondták nagyobb baromságot is elhittek már az emberek ha eleget hallották)

valerossi46 2012.02.23. 21:36:30

@Tökösmákos: nem mondtam, hogy el kell hinni, de akár igaz is lehet.

Zsotto 2012.02.23. 21:44:33

@1kutya:
Sajnálom mert tényleg nem vitaindítónak írtam...
De hidd csak el, hogy 96 előtt is (de már nem csupa japán alkatrészes) Swift-ek jöttek le a szalagról szép sorban hűtött első tárcsával. Ha érdekel a Száraz nevű MAGYAR gyártó a mai napig kínál hozzá első féktárcsát (hűtöttet). Ha nagyon érdekel akkor majd megkeresem a cikkszámát. Az, hogy a szerelődnek ez akkoriban újdonság volt az egy dolog, én meg leírtam már fentebb is, hogy szereltem egy párat és azokon bizony hűtött volt.

w a s d 2012.02.23. 22:00:00

@papa33: "Mit kéne költeni rá?"

A 20 év, amíg nem használták, azért megárthatott neki. Ezért kellene. És akkor könnyen lehet, ott tartana az ember, hogy jobban megéri keresni egy átlag Suzukit, ami jó állapotban van.

Már ha használósnak kellene az autó. Vagy esetleg átfaragni. (Más kérdés, hogy átalakítani vagy használni eleve nem lenne szép ezt a példányt, az eszmei értéke miatt.)

VerhósJózsi 2012.02.23. 22:02:20

@1kutya: Neked akkor ilyen műszerfalad volt, nem?
www.hasznaltauto.hu/galeria/8460-5518113-63-0-0-2
Mert ez még a japán belső.

1kutya 2012.02.23. 22:10:45

@VerhósJózsi: ilyen, vagyishogy akkoriban inkább ehhez hasonlított:)

www.hasznaltauto.hu/galeria/1725505-5532948-255-1-0-0

@Zsotto: igazad lehet, de hogy alig találtunk akkoriban hozzá hűtött tárcsát, az zicher.

Prérifarkasz 2012.02.23. 23:59:22

@Csokis: Milyen igazad van... Tavasszal ki is megyünk! :)

Subsonic 2012.02.24. 00:01:52

Hol lehet az első győrben legördült TT?

rolls 2012.02.24. 00:13:30

Az olvasói levél írója lelkiismeretesen próbált a végére járni a leponyvázott Suzuki történetének.

„2-3 évet a közeli Alcufer telephelyen sínylődött, ott majdnem bezúzták már a helyhiány miatt, mire végül valahogy visszakerült a gyár területére. Itt állhatott már legalább egy éve, amikor észrevettem, a kerekei már bele voltak kicsit fáradva a murvába….”

Érthető a lelkesedése, tökéletesen átérzem. Hiszen valóban egy különleges darabot talált, elfeledve, méltatlan körülmények között. Látszólag nem kellett senkinek, -miért ne lehetne a levélíró a „megmentője”?! A levélből az is kiderült, a „nyomozás” 2009.-ben történt. Érdeklődött, „képbe került”. A sok utánajárás végén szembe találta magát a „hivatal gépezetével”. Végül az autót szem elől vesztette. „Kalandos, rejtélyes” történet.

A Közlekedési Múzeumnak mindez csak ennyi:
„Az első Suzuki most is a Közlekedési Múzeumban van, de jelenleg a raktárban. Valóban egy rendezvény miatt az autó volt Esztergomban, onnan azonban visszakerült a Múzeum raktárába.”
Aha?! -Valamit mondani kellett. de, -engem ez a válasz nem győz meg. Vagy nem ugyanarról az autóról van szó. (Több „első” Swift is lehetett.) Szerintem a „leponyvázott” Suzukit meg „megmentette” valaki más.

nem kéne... 2012.02.24. 00:16:43

@Subsonic:

közlekedésiben.
az is trailer queen, jelenleg üzemképtelen.
pár éve kihozták az otexpora, amikor itt volt a gyári múzeum pár érdekesebb, látványosabb darabja, ott tologatták záráskor, nem indult.

SwedishRunner 2012.02.24. 01:05:52

Nehezen tudnék ráizgulni erre...oké, hogy az első, de egy papucs swift...nagyonszép de anyit ér mint akármelyik korabeli vacak, természetesen jóállapotú árban... főleg ha nem is fullasztotta le antall joci...

NagyG81 2012.02.24. 04:01:29

@Csokis: Kösz a reklámot! :)

Az 1ik megszállott.

NagyG81 2012.02.24. 04:03:08

@Prien-u47: Most is meg lehet nézni a pilóta fülkéket...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.24. 06:32:20

Gyanús ez nekem. Rendezvény miatt... Aham...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.24. 07:42:46

Szerintem pedig az utcán szaladgál az autó :D Max. félmilliót érhet a piacon az autó, de kinek mennyi... Igazából, hogy az első magyar swift, eszmei értékben rengeteget dob rajta, de igazából kevés autób.zi van, aki többet adna érte.

United Steaks 2012.02.24. 07:43:03

@Grafikuszoli:
Meg aztán nem is túl életszerű, hogy 3 tolja, egy meg tapossa a féket.

Agent_Gibbs 2012.02.24. 08:27:43

@1kutya: Hát te GTi tárcsát alig ha szerelhettél magyar Swiftre. A gömbölyű GTi féktárcsája 250 mm-es, a magyaré 230 mm. A kocka GTi féktárcsája pedig nem belső hűtéses...

Amúgy 94-ben már hűtött tárcsával jött ki az összes Swift.

márvesztes 2012.02.24. 08:59:11

Tisztázzuk akkor!
A két autó ugyanaz, és az első suzuki nem piros, hanem fehér. Ez az autó sokáig ki volt állítva a Közlekedési Múzeumban, aztán helyhiány miatt elrakták. Tulajdonjogilag a Múzeumé. Később a Suzuki visszakérte egy "line-off ceremony"-ra, ekkor a saját lábán gördült be a színpadra. A Suzuki tárolta, tudtommal emiassziós mérésket is végeztek rajta, aztán visszaadták, ma ismét itt van a múzeumban, és nem veheti meg senki. A dukója tényleg csoda, pedig nem japán, ez ugyanis az első, szalagról legördült darab. Előbb-utóbb biztos méltó helyre kerül.
Summa summárum, kár a gőzért.

márvesztes 2012.02.24. 09:01:52

@rolls:
"Az olvasói levél írója lelkiismeretesen próbált a végére járni a leponyvázott Suzuki történetének."
Az olvasói levél írójának nem dolga, hogy lelkiismeretesen utánamenjen a dolognak, ez legfeljebb a Totalcartól elvárható.

tom.j 2012.02.24. 09:13:45

Sőt, én azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy miután elviszik az Astrát a KM-ből, beteszik a helyére a fehér swiftet.

tiramiska 2012.02.24. 09:31:21

Gyorsan vettek egy 92'es Swiftet 100ért..... :D
Azért, az első példányokra állt. figyelnek a gyárak.....

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.02.24. 09:43:58

Csak akkor érdekel, ha a km órát visszatekerték!
Egyébként nem kell!

m3246 2012.02.24. 09:50:10

a történet valóban nagyon szép, de ez egy suzuki... egy fillért nem ad érte normális ember...

dzolee 2012.02.24. 10:57:51

@szuledenes: Az a fényképező vakuja lehet kizárt,hogy az akku működjön.

Brownfinger 2012.02.24. 11:02:05

Gondolom a levélíró szerint volt realitása, hogy megkapja gombokért és a friss jogsival az első héten lacsattantja.

United Steaks 2012.02.24. 11:28:35

"ez egy suzuki... egy fillért nem ad érte normális ember..."
Főleg ha nincs neki, ugye?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.02.24. 11:35:41

@NagyG81: Hja kérem, a szent őrültek tiszteletet érdemelnek! Aki kijár egy repülőgép motort átforgatni, csak mert hátha majd egyszer indítható lesz, az minden másra is képes. :-) (Én csak ZöPö-t ismertem közületek innen az Indexről.)

SwedishRunner 2012.02.24. 11:56:50

Ez egy SUZUKI! Anti autó. Presztizs gyilkos. És fehér...Nem ér ez ló***** sem...Igen, majd lehet támadni, de zsigerből utálom ezeket a guruló, kopogó, dobozokat. Ez arról szólt mindigis, hogy 0Ft-os indulóval lehúzzák azt akinek amugy sincs pénze, nem volt hasonlítható semmi máshoz, egy moszkvicsban több méltóság, kényelem, igényesség volt! Kellene a véresbárdos hóhérnak! (annak sem, mert egy hulla nem fér a csomagtartóba)

papaverin 2012.02.24. 12:44:45

Ahogy a cikk írja "- ez nem pont az első volt."
Szerintem se, merthogy 1999-ben vettem egy használt Suzukit 1000cm3-est, szívó karburátorost, minden alkatrész japán, semmi klima, fapados volt akkor is. Emlékezetem szerint a forgalmiban 2001 volt a gyártás éve.
Én voltam a harmadik tulajdonos. Neppertől (autókereskedés) vettem, neppernek adtam el 6 év után. Azzal az aksival, amivel vettem. Akkor már 14 éves volt.
Volt vele ez az, ovális hátsó fékdob, besült hátsó kerékcsapágy, szétrohadt küszöb, rejtélyes túlfogyasztás automata szívató hiba miatt. De, egy dolog a javára szól, mindig pöccre indult, hidegben melegben, soha nem állt le a motor, ment. No jó, a kaszli zörgéseit hagyjuk.

gyonyoruorszag 2012.02.24. 12:46:04

"Ez arról szólt mindigis, hogy 0Ft-os indulóval lehúzzák azt akinek amúgy sincs pénze, "

nem húzták le őket mert aki így vett autót az felelőtlen hülye volt, és megérdemelte, mivel nem volt annyi esze sem, hogy kiszámolja mennyit kell visszafizetnie.....

Sosem volt Suzukim inkább az F Astrát vettem anno helyette, de a könnyen törhetőségén és a libegésre hajlamosságán kívül más problémája nem volt(céges autóként használtam)de ez igaz a másik 20évesre is.

mallac 2012.02.24. 15:12:11

@SwedishRunner: Presztízsgyilkos a múzeumi kiállítási tárgy, mi? Téged sem vesznek feleségül az eszedért,az biztos.

cirrmurr 2012.02.24. 15:26:43

Te kedves komment iró !

Mióta engednek Téged FÉNYKÉPEZNI a gyár területén ?

Nagyon komoly a cikk:-)

Sehol nem engedik a fotózást gyárterületen belül Lásd még AUDI.

Be se viheted a fényképezős telót, nem hogy kedélyesen fotózgass engedély nélkül.

lally 2012.02.24. 16:40:05

@SwedishRunner: Én elfogadnám és megköszönném.
Te pöcs, vagy fasz vagy?

DrifterV6 2012.02.24. 16:42:46

@cirrmurr:
Nézd meg egy reggel a gyárbejáratot, hány embertől kobozzák el Esztergomban az okostelefonját... Segítek=0. A protószoba az más dolog, ott tényleg le kell/kellett rakni.
Ha nem hiszed, járj utánna. A komment író mult időt használ, amikor ezt a munkahelyét említi. Vagy te még azon az oldalon állsz?

Üdv: egy "komment író" ;)

DrifterV6 2012.02.24. 16:48:54

Akárhogy is számolom, a városi legenda és a helyi munkaerők infói szerint igencsak hosszúra sikerült ez a Suzukis rendezvény, amire "kölcsön lett adva" ez a szegény autó...
Számoljunk?! 2-3 év a közeli telephelyen, plusz kb 1 év a Suzukinál, plusz onnan még 7 hónap a raktárba tolásig... Annyi mint kb 3-5 év durván.
Ha valaki jár a KM raktárban, csináljon egy képet és küldje be a TC-nek, és mindenki megnyugszik... ;)
Vagy a KM raktárban sem szabad fényképezni? :D

hamika 2012.02.24. 17:03:45

@Zsotto:
jogos lpr S5071V a cikkszáma a hütött féktárcsának,tömörrel sosem szerelték..a Wr+ 4 szem változatát csinálták tömörrel,aztán az is megkapta az igni hütött tárcsáját ennek cikkszáma lpr S5001V..ez biztos 10en éve suzuki alkatrészezünk :)

SwedishRunner 2012.02.24. 19:14:56

@mallac: A levélírónak,járós autónak kellett volna amint azt nyilván elolvastad...

SwedishRunner 2012.02.24. 19:18:30

@lally: Senki sem ajándékba adta volna, a levélíró is megvette volna pénzért! Én meg a pénzemért nem akarnék ilyet...te akarhatsz!..amiért fizetek azt meg nem szoktam megköszönni, maximum az eladó által nyújtott készséges segítséget/viselkedést... pl: köszönöm a kedvességét!

mallac 2012.02.24. 19:47:37

@SwedishRunner: nem jó ez a duma a presztízsgyilkos autóról.A klasszikus swiftet olcsó népautónak szánták,annak is gyártották.Sem a gyártó, sem a kereskedők, sem a tulajok nem állították soha, hogy a swift a 3-as BMW alternatívája lenne.Lényegében a nyugati autók Trabantja ez,így aztán akiben van józan ítélőképesség az a saját helyén kezeli a swiftet.Az biztos hogy amire szánták,azt hibátlanul hozta.

SwedishRunner 2012.02.24. 21:56:47

@mallac: Majdnem ugyanazt mondjuk, azzal a kivétellel, hogy én mire beírtam, már kiakadtam azon, hogy ebből hiperautóbuzi sztorit akart valaki keríteni.Ennek az állítólagos első Swiftnek (ami úgytünik nem is első) semmilyen technikatörténeti jelentősége sincsen, hisz semmiyen műszaki megoldás nem debütált benne, ami addig ne lett volna ismert. Az Astra, az -hosszú idő után- az első rendszerváltás utáni itthon gyártott autó, az sem nagy szám csak annak legalább simán történelmi jelentősége van. Ezen kívül azt jegyeztem meg, hogy a tények, valamint a Swift műszaki megoldásai, igényessége ismeretében, ez szerintem nem ér semmit, semmivel sem többet mint bármely jóállapotú piactársa, ha meg használt autót vennék ennek a vélt árkategóriájában az sem Swift lenne, mert antiautó. Másnak tetszhet, másnak kellhet! Csak ne áradozzunk itt már erről a córesz fostalicskáról!

mallac 2012.02.24. 22:05:22

@SwedishRunner: Állandóan oda lyukadsz ki hogy neked nem kellene.Gondolod hogy érdekel itt valakit hogy mi kellene neked?

SwedishRunner 2012.02.24. 22:11:54

@mallac: Ha nem érdekel amit írok, gondolom reagálnod sem helyes döntés rá, hisz akkor az én "hülye" véleményem mégiscsak foglalkoztat! :D Tán nem Suzukis vagy?

NagyG81 2012.02.24. 22:30:08

@Csokis:
:)
A jobb motor már működik, idén a bal is be lesz üzemelve...

jegkockatarto 2012.02.25. 01:01:13

azert azt hozzatennem, hogy az audiba mar fel eve be lehet vinni kameras mobilt, csak a fejlesztoi teruletekre nem. tehat nem elkepzelhetetlen, hogy a posztolo siman lefenykepezte.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.25. 02:07:32

@kipe: kösz a linket, király az a pédéef.

Oscar_s 2012.02.25. 13:07:13

@jegkockatarto:

Audi meg elég távol van a szuzukitól mint biztonságilag mint szervezetileg ezt győriként tudom.
Amúgy is elég családias a képeken a hangulat.
A kocsit meg igazán oda adhatták volna a tagnak. Ha már így lesz**ák.

750iL 2012.02.25. 21:49:17

erdekes hogy igy leszarjak amikor nem mindennapos egy ilyen. japan meg 20 eves,nem jellemzo.

mivel lathatoan nem erdekel ez senkit,oda kellett volna adni a level irojanak.

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.02.26. 09:36:37

Pedig ez valamikor nagyon sokat fog érni,mert igazi kuriózummá válik.

Resedamotors 2012.02.27. 12:43:34

Az autót 2010 nyarán az "új"swift bemutatóján lehetett látni utoljára,fent van a youtube-on is.
1989-től gyártották a "gömbölyü" swiftet japánban,1992-től itthon,az összeset hűtött tárcsával.Az 1987-ig gyártott "kocka" swiftet szintén gyártották hűtött tárcsával,de ez attól függött melyik országba rendelték.

diablos 2012.07.20. 07:44:51

A megtaláló mindenhol kap kb. 10% jutalmat!
Legalább hadd menjen vele egy kört.
Hát nem?
De!

Thomaser 2017.04.20. 15:27:29

Az autó jelenleg a Suzuki világ budaörsi márkaszervíz ügyfélvárójában van kiállítva... az új autók mellett. na meg a 100 ezredik gömbölyű swift mellett

szóval nincs elveszve :)
süti beállítások módosítása