HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Páramentesítés az autóban

2013.11.22. 07:18 Tcomment

Címkék: víz pára párátlanítás

Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

176 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr575648849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Agr3ssor 2013.11.22. 12:08:33

Egyébként lehet, hogy csak városi legenda, de úgy hallottam egy Bosch Car Service-es agytröszttől, hogy a legtöbb autógyártó Magyarországot mediterrán országként kategorizálja! Ezáltal nem raknak bele sok segédberendezést, amit pl. a Skandináv, Angol, északi országoknál jellemzően szoktak. Pl. a motor bemelegedését segítő cuccokat!
Az illető a MK3-as Mondeo-nál konkrét alkatrészeket is említett! Nem tudom mi igaz ebből!

dpetiba 2013.11.22. 12:09:54

@karlmann:
"Otthon is ki lehet próbálni. Akinek központi fűtése van, praktikus, ha egy-két évente leengedi a rendszerből a vizet, mert annak a pár száz liter víznek az ára köszönő viszonyban sincs a fűtés hatékonyságának javulásával és az ezzel járó megtakarítással."

Én ezt pont úgy tudom hogy nem szabad leengedni, mivel úgy kevesebb oxigén lesz a vízben, ergó nem fog annyira oxiálódni belül a csöveken. Tök fordítva tudom ezt :)

dpetiba 2013.11.22. 12:15:30

@gigabursch:
"Bizony a hűtőfolyadék is olyan mint a fékfolyadék. Legkésőbb kétévente cserélni kell, vagy úgy 40-50 ekm-ként."

Hát én a hűtő és fékfolyadék csere mellett vagyok, annak ellenére hogy szinte senki nem foglalkozik ezek cseréével, még a szervizek sem igazán, pedig előírt... de azért a 2 évente csere ezeknek az nem csak pazarlás és környezetszennyezés, hanem feleslegese dolog. Egy DOT 5.1-es fékfolyadékot nehogymár 2 évente kelljen cserélni, annak a forráspontja ott van ahol a DOT4-es fékfolyadék maximuma :)
A hűtőfolyadék meg szintén nem fog 2 évente lebomlani, annak ellenére hogy valóban bomlik sok év után.

Én ezek cseréjét 4-5 évente tartom reálisnak, 2 évente hülyeség, még ha előírt akkor is.

zupa 2013.11.22. 12:15:46

@Palex: 5-6 Km varosban vagy palyan? En 1-1,5km utan a palyan voltam, es tobb mint 10 percig vacogtam a Puntoban/Corsaban. ( az Ibizaban volt ulesfutes :) )

@karlmann: A nagyobb/dragabb dizel autokban van kiegeszito elektromos futes, hogy a juzer ne fagyjon meg.

jk88 2013.11.22. 12:16:33

@dpetiba: +1, nem szabad a központi fűtésből csak úgy ok (ereszt és javítani kell, kilyukadt a kazán, stb.) nélkül leereszteni a vizet.

Luighi 2013.11.22. 12:16:41

Bazz, az aktuális vonatkozás (a lényeg) lemaradt: ezek szerint a járműiparba is beszivárgott már a hőszivattyús fűtés, ami egy villanyverdánál takarékosságból elengedhetetlen. A (nem villany) Honda Accord és a villany Renault-ban már van is, és még ki tudja melyikekben. Meglepődnék ha a Tesla-ban nem az lenne :-)

Aki nincs képben talán kiakad, hogy pl. 1kW villamos teljesítménnyel akár 4-6 kW-nyi (talán még több is már a legjobbakkal) hőteljesítmény produkálható :-O
Pedig csak arról van szó, hogy a villamos energiát nem fűtőszálon "párologtatjuk" el, hanem az akár -15 -20 fokos "levegőbül vesszük ki" a meleget. Igen a meleget. Ami az abszolút nulla (-273 celsius fok)-ig benne van, ha nem is annak érezzük nulla (10?) fokok alatt.
Az is igaz persze, hogy a külső hőmérséklet csökkenésével az említett jósági fok leromlik. De még mínusz 20 fok körül is simán lehet 2-3 felett.

Tökösmákos 2013.11.22. 12:21:00

Hideg motort alapjáraton járatunk benzinest kb. 5, dízelt 10 percig. Régebbi dízeleken át is ég a hengerfejtömítés ha hidegen terhelésnek tesszük ki.
Ez a "motort nem melegítünk" téveszme abból származik hogy ilyenkor a károsanyag kibocsátás kicsivel magasabb mint az autónak "megengedett" határérték. De csak nagyon kicsivel, viszont pl. a BKV buszok napi 24 órában szennyezik a környezetet. Nem kicsit. Szóval erről ennyit. A "polkorrektség" miatt legyen a lakosságnak kényelmetlen, meg keletkezzen kára. A szabályok vannak az emberekért, vagy az emberek a szabályokért ? :P
Elég lett volna ennyit írni: elindulás előtt melegítsük a motort addig míg már langyos levegőt fúj. Álló helyzetben nincs menetszél sem, hamar bemelegszik. Okoskák :P

Adam88 2013.11.22. 12:23:01

Jó cikk.
De a 15 25 kilométert sokallom nagyon, amíg a kocsi bemelegszik.
Én garázsba tartom a kocsit mindig. Nem tudom de az én 3,5 literes V6 om, nagyon gyorsan bemelegszik. Sokszor előfordul hogy míg kiállok a garázsból, nyitok, zárok rendezkedek, addig alapjáraton járatva már megmozdul a hőfok mérő.
Hidegben is maximum másfél km és üzem meleg.
A fűtés meg iszonyatos meleget fúj ha rátekeri az ember.
Párával sok gondom nem volt eddig.

dpetiba 2013.11.22. 12:25:46

@Tökösmákos:
"Hideg motort alapjáraton járatunk benzinest kb. 5, dízelt 10 percig. Régebbi dízeleken át is ég a hengerfejtömítés ha hidegen terhelésnek tesszük ki."

A régebbi dízelt valóban kell, de benzinest nem járatunk helyben alapjáraton, mert sokkal később melegszik be (időben) és nagyobb a kopás is így ugye. A termosztát meg menet közben teszi a dolgát és lezárja a külső kört, ergó nem számít a menetszél sem.

Palex 2013.11.22. 12:28:15

@zupa: Város és/vagy országút.
Pályán talán még hamarabb bemelegedne, mert ott egyenletes a terhelés, nincs motorfékezés, stb.

Palex 2013.11.22. 12:29:52

@Tökösmákos: Mikor ég el több üzemanyag? Alapjáraton pöfögve, 0 terheléssel, vagy 1500-2000-es fordulaton?
A menetszél meg nem releváns, a termosztát miatt.
Teljesen felesleges (vagyis inkább pazarlás) járatni x percig a kocsit.
Be kell ülni, beindítani, és pár mp múlva lehet indulni.

Nand 2013.11.22. 12:31:46

@Luighi: Alapvetően igazad van, bár a 2-es COP-hez -15 fokon is azért egy komolyabb kompresszor kell, legalábbis a háztartási split klmák esetében.

Nand 2013.11.22. 12:35:56

@Nand: A 3-as 4-es COP a jelenlegi 25 forintos H tarifa mellett kiemelt jelentőségű, amikor a legjobb kondenzációs gázkazán se megy 14-15 Ft/kWh alá. Gy.k.: féláron van hőenergiád a gázhoz képest. Bocs az OFFért

Jozsó_ 2013.11.22. 12:43:29

Asszem ezt még nem írta senki. Szóval mielőtt leállítod az autót, az utolsó km-nek összes ablakot lehúzni, fűtést lekapcsolni, hogy a kinti és a benti levegő hőmérséklete és páratartalma kiegyenlítődjön.

Ennélkül, főleg egy hosszabb utazás után a levegőben ugye benne lesz a normál kinti pára plusz amit még a melegebb levegő fel tud szedni bentről. Így lehűléskor a különbség a belső térben azonnal kicsapódik.

Schütii 2013.11.22. 12:44:56

@Luighi: Az inveteres és a hűtő-fűtő klímák nem egymás szinonímái. Az inverteres klímák általában hűtenek és fűtenek is, viszont nem minden h-f klíma inverteres. A különbség a szabályozásukban van, az invereter (áramátalakító) teszi lehetővé azt hogy a kompresszor motorja (villanymotor) az éppen szükséges teljesítménnyel üzemeljen, részterhelésen, ne pedig ON/OFF kapcsolgatással.
Autóban nem tudom mennyire lehet realitás egy h-f klíma, mert elvileg megvalósítható, de nem tudom hogy mit kezdene a rendszer a totálisan eljegesdő (fagypont környékén), az autó hűtője előtt elhelyezett elpárologtatóval (ami hűtőüzemben a kondenzátor).

Pepejoe 2013.11.22. 12:46:05

A cikkhez csak annyit, hogy az üveg az egyik legrosszabb hővezető de persze attól még lecsapódik rá a pára. Csak ez nem attól függ, hogy jó hővezető-e avagy sem.

gigabursch 2013.11.22. 12:48:54

@dpetiba:
Lehet, hogy szerinted hülyeség, de nem fogok veled vitatkozni.
Nálam okosabb, kérdésben járatos mérnökök ezt írják elő.
Olyan ez mint a gumiméret és kopás, öregedés.

Egyébiránt:
Minden fékfolyadék veszi fel a vízpárát, pedig zárt a fékrendszer. Két év után ez már korróziót elkezdi és a hőterhelhetősége is gyengül, márpedig egy fék ha dolgozik, ott meleg van.
Veszélyes hulladékként kerül még egy normális sufni műhelyből is a helyére.
Hűtőfolyadék:
Ez is elkezd korrodálni (ami nem csak vas esetében értelmezhető). Ennek folyományaképp egy pókhálósodó, lerakódó iszap mászkál bent a rendszerben ami semminek sem tesz jót.
Ez is normálisan leadható.

Nand 2013.11.22. 12:51:43

@Schütii: Ugyanazt mint a normál split klíma, egy kis időre megfordítaná a folyamatot, azaz leolvasztaná magát, 2-3 perc.

Nand 2013.11.22. 12:56:07

@Pepejoe: az üveg 0,87W/mK hővezetési tényezőjű, míg egy tényleg rossz hővezető pl EPS 0,032W/mK, tehát 27-szer jobb hővezető az üveg. Nyilván az üveg fasorban sincs a fémekhez képest

gigabursch 2013.11.22. 12:57:15

@Pepejoe:
Igen. Vsz arra gondolt, hogy nagy a hőelvonó képessége és ún. hideg anyag.
Persze ettől még a hővezető képessége gyatra.

Schütii 2013.11.22. 13:00:20

@Nand: Télen autóban nekem ne fújjon a klíma hideget 2-3 percig. Különösen ne akkor amikor még nem melegedett fel az utastér rendesen. Utána meg már, ha a motor is meleg, semmi értelme a h-f klímának.

mákosi rátyás 2013.11.22. 13:01:36

10 km alatti autózást nem igaz,hogy nem lehet kibírni fűtés nélkül. Ennyi km alatt úgysem melegszik fel a motor rendesen. A vezető leengedi 2-3 ujjnyira az ablakot, szépen szellőzik a kocsi.Ha megy,főleg nem kell a párától tartani. Engem a szélvédő párásodásánál jobban idegesít,ha az oldalsó ablakokon nem látok ki pl. lámpa nélküli kereszteződésben, ekkor teljesen leengedem az ablakot, hogy a vízlehúzó lehúzza a párát.

Nand 2013.11.22. 13:04:22

A split klímák se fújnak be hideget leolvasztáskor.
"Utána meg már, ha a motor is meleg, semmi értelme a h-f klímának." Valószínűleg ez az oka, hogy még nem terjedt el. De az első pár percben azért jó lenne mindenkinek, ha a klíma tudna fűteni télen.
Műszakilag, amúgy nincs túl sok igénye egy h-f klímának, mindössze egy váltószeleppel kell bele. (meg nyilván sw kérdés, cső, hőcserélő méretezés kérdése, de nem egy űrtechnika)

Schütii 2013.11.22. 13:09:43

@Nand: Nem arról van szó, hogy űrtechnika lenne, de nagyon erőltetett dolog autóba h-f klímát tenni. Akkor inkább szélvédőfűtés, kormányfűtés, ülésfűtés, cekásszal meg jó nagy generátorral, még hamarabb is fog melegedni a motor a nagyobb terheléstől.

BigBaloo 2013.11.22. 13:15:59

Volt egy megoldás már korábban az autofilia blogon:
autofilia.blog.hu/2010/01/20/para_para

kissé ronda, de hatásosnak tűnik!

dpetiba 2013.11.22. 13:16:19

@gigabursch:
én mondtam cseréltetem/cserélem (más szerintem sz_rik rá), de nem 2 évente :)
Cseréltem le otthon hűtőfolyadékot 4 év után, nem volt ilyen amilyennek leírod abszolút.
Egyszer leveleztem egy szabvány miatt a magyar gyártó vegyészével, piros alubarát hűtőfolyadék gyártó, ő pl 5 évet mondott a csereintervallumra, "addig nyugodtan lehet benne"...

Fékfolyadékot is cseréltettem már és senki nem vitatja hogy vizesedik, de pont emiatt írtam bele a forráspontot a DOT5.1-ről. Érdemes utánaolvasni.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.11.22. 13:18:18

a garázs a legjobb párátlanító. igaz, hogy kurva drága kocsi mellé venni egyet, és pénzbe (adóba) kerül a fenntartása is, de bosszúságban sokkal kevesebb, mint a csillaggarázs.

havazásról, fagyásról ne is beszéljünk.

Nand 2013.11.22. 13:18:57

Cikkek sorozatát szentelik arra, hogy mennyire gyorsan koptatja a hideg üzem a motort. Lehetne egy elpárt rakni hűtővíz körbe, hogy pillanatok alatt felmelegedjen amotor
Nem tudom milyen teljesítményű klímák vannak az autókban, feltételezem, hogy több kW-os. Ezt a teljesítményt fűtés üzemben is tudja. Ha te ezt a teljesítményt huzamosabb ideig le akarod szedni a generátorról, ott szerintem egy nagyságrendbeli teljesítmény ugrás kell.
Pikk-pakk melegről szólna az egész, akár csak az utastérnek, vagy nagyobb befektetéssel a motornak is.

Schütii 2013.11.22. 13:21:01

@Pepejoe: "Csak ez nem attól függ, hogy jó hővezető-e avagy sem. "

Pedig de. A kondenzáció (páralecsapódás) hőleadással jár. Arra felületre sokkal jobban szeret a vízpára kondenzálódni amelyik az ő hőjét gyorsabban elvezeti, vagy hidegebb marad.
Az hogy az üveg rossz hővezető, az relatív dolog. Vannak nála sokkal jobbak, ez kétségetelen, pl. a fémek, de a fához képest még mindig nagyon jól vezeti a hőt.

Schütii 2013.11.22. 13:26:42

Jézusom, nem azt mondtam hogy a kormányfűtéssel kell felmelegíteni az utasteret.

Dezertőr 2013.11.22. 13:26:55

Már több éve melózok Tirolban, 2000 m felett. Az autó természetesen szabadban tárolva, állófűtés nincs benne. Rendszeres problémám volt az utastér párátlanítása. Sok mindennel próbálkoztam, míg megtaláltam a viszonylag olcsó, tökéletes megoldást.
Nem kell más, mint egy hordozható,220 grammos eldobható PB palackról működő sátorfűtés. Nekem bevált. Bekapcsolom, leteszem az anyós ülés előtti lábtérbe és amíg kívülről letakarítom az autót, kellemes meleg fogad odabent. Természetesen az ablakot kicsit lehúzom, úgy üzemeltetem. Próbáljátok ki, megéri. A fűtőkészülék kb. 6000 Ft, 1 db palack (3 óra fűtési idő) kb. 450 Ft.

asdf 2013.11.22. 13:48:03

OFF

@karlmann: "Otthon is ki lehet próbálni. Akinek központi fűtése van, praktikus, ha egy-két évente leengedi a rendszerből a vizet, mert annak a pár száz liter víznek az ára köszönő viszonyban sincs a fűtés hatékonyságának javulásával és az ezzel járó megtakarítással."

Nem hinnem, hogy tul jo otlet folyamatosan kemeny vizzel utanpotlast biztositani, hogy hadd vizkovesedjen szarra a kazan hocsereloje. Ha egy vizet jaratsz tiz evig, abbol egyszer valik ki a vizko, es tobbet nem, mert mar nincs minek. A dzsuvara meg ott a spirotrap.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.11.22. 13:52:19

@BigBaloo:
Ez mondjuk pont benne van a cikkben, azzal, hogy teljesen alkalmatlan autóban való használatra :)

srank 2013.11.22. 14:11:00

most akkor feltegyem az állítható bőr hűtőmaszk védőt a swift-emre vagy sem :D
www.jofogas.hu/zala/Lada_hutoracs_vedo__hovedo_11263093.htm
" a lada-nak van a legjobb fűtése...." FAIL :D

Luighi 2013.11.22. 14:11:51

@Schütii: "Utána meg már, ha a motor is meleg, semmi értelme a h-f klímának."

Nono! Csak óvatosan! Egy villanyautónál egyértelműen jobb a hatásfoka a fűtő-hűtő klímával kivitelezett fűtésrendszernek, mint egy "fűtőszálat mindenhova" rendszernek.

Egy benzinesnél meg egyértelmű fogyasztás csökkentő lehet(ne)a klímafűtés, mert ha megéri "LEDezni", akkor még inkább csökkenti az áramfelvételt, és azon keresztül a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást a klímás rendszer.

Írtad, hogy a klíma hűtője (ami a fűtéskor lejegesedésre hajlamos kondenzátora) az autó hűtője előtt van. Mögötte nem lehet(ne) elhelyezni? Mert akkor a lejegesedés megoldott lenne a villanyhajtásúakat kivéve. Vagy akkor meg a nyári klímázáskor keletkeznek "akadályok"? Vagy mi az oka hogy a hűtő elé és nem mögé kerül elhelyezésre?

Nand 2013.11.22. 14:16:47

Az a gond, hogy ahova fűtőszál adja a meleget, oda nehezen tudod elvinni klíma melegét, ergo nem igazán tudsz vele fogyasztást csökkenteni.
A villanyautónál meg ugye jóval kevesebb a hulladékhő.

Nand 2013.11.22. 14:23:37

@srank: Ilyen hidegbe, mint amit a jövő hétre mondanak?? De izibe! Viccelsz, még hó is lesz. ;-)
Amúgy viccen kívül, egy nagyon szellős motortéren lehet, hogy tényleg segít gyorsabban felmelegíteni a motort.

Mefiszto 2013.11.22. 14:49:18

Nálam mindenhonnan szépen lefűti a klíma a párát, kivéve a vezetőoldali oldalablakon.Az bármi van, párás marad, erre valami ötlet?Amellett befolyik és begyűjti a vizet?Vagy?

Agr3ssor 2013.11.22. 14:50:46

@Tökösmákos: "Álló helyzetben nincs menetszél sem, hamar bemelegszik. Okoskák :P"

Menetszél rendesen üzemelő termosztát esetén semennyit nem befolyásol a felmelegedés idejében!
Amire te gondolsz, azok a kartonpapíros hűtőrácsú tuningmesterek, akiknek nem telik 5000 forintért termosztátot cserélni!

karlmann 2013.11.22. 15:05:33

@asdf:

Az a gond, hogy az iszapleválasztó sem mindig elég, másrészt azt el kell ismerni, hogy a vízkövesedés lehet gond, de egyrészt ahhoz is sok idő kell, másrészt annyi idő után már jó eséllyel amúgy is megdöglik a kazán.

zupa 2013.11.22. 15:14:22

@Palex: "A menetszél meg nem releváns, a termosztát miatt."

@Agr3ssor: "Menetszél rendesen üzemelő termosztát esetén semennyit nem befolyásol a felmelegedés idejében! "

Ebben en nem vagyok olyan biztos. Mit csinal a menetszel? Atmegy a huton, meglatja a blokkot, es inkabb kikeruli nagyivben? Aha persze...

karlmann 2013.11.22. 15:19:32

@Agr3ssor:

Sajnos azért ez sem igaz maradéktalanul. Sok modern dízel esetében nagy hidegben értsd legalább -10 fok autópálya tempónál 130-140km/h visszaesik a hőfok. Pl. Ford Focus 1.6TDCI. De ha visszaveszel a tempóból mondjuk 110km/h-ra, akkor szépen lassan visszamegy a mutató. Teszem hozzá, hogy céges flottában több kolléga is elmondta ezt ugyanazon a télen, ugyanabban a nagyon hideg februárban. Később haverok, rokonok más autókkal is tapasztaltak hasonlót, de mindig csak nagy hidegben.

ikubetyár 2013.11.22. 15:20:48

Nyolc éve vettem az akkor 3 éves Fabia 1.9 Sdi-t.
Összesen két extra felszereléséről tudtam. Központi zár és 4 irányba állítható kormány.
Az első télen ismertem meg a harmadikat,ha ez extra egyáltalán.Reggeli indulás után egy km-el langyos, 2km után meleg levegőt fújt.
Azóta is megtartotta jó szokását. A fűtésboxban egy cekászt láttam beszerelve.
Ebben a típusban alap lenne? Mert amúgy, ahogy az elején írtam, tulajdonképpen fapados gép.

karlmann 2013.11.22. 15:22:46

@zupa:

Tedd hozzá, hogy a menetszél, ha átment a hűtőn, akkor azért valamennyire felmelegszik. Mert a hűtő így működik, ezért van!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.11.22. 15:30:32

@Mefiszto: lehet csak szétcsúszott a légcső-csatlakozó, érdemes megnézni.

Agr3ssor 2013.11.22. 15:32:05

@zupa: A pl. az égéstértől hajszálnyira levő hűtővízcsatornákat pont nem érdekli, hogy a hűtőrácson, vízhűtőn, klímahűtőn, ezernyi kötőelemen átkúszó szél eléri a blokk elejét.

Rocko- 2013.11.22. 15:32:24

@prokee: és filiát ajnálja vissza, höhö. :)))

Agr3ssor 2013.11.22. 15:34:41

@karlmann: Feltételezem, hogy a termosztát elkezd visszazárni! Azt pedig kétlem, hogy zárt termo mellett a kicsi vízkörrel tovább hűl a motor autópályás üzemben!

zupa 2013.11.22. 15:40:01

@karlmann: Amig hideg a motor, addig hideg a huto is. Szoval mint szarnak egy pofon.
Nekem a sajat tapasztalatom az, hogy -10 kornyeken legalabb 10 percig vacogtam a kisdizeles autokban. (Punto 1.3 mulitjet, 1,5 eves, 45eKm, Corsa 1.3 CDTi ecoflex 11 honapos, 12eKm, Ibiza 1.2TDi 0Km.) Az eletkorukra/futasteljesitmenyukre tekintve kilohetjuk a termosztat hibat ugye?
Szoval ezeknek annyira kicsi a veszteseghojuk, hogy nagy hidegben visszasirtam az egyetemista eveimet, amikor 2T Trabantom volt, mert az is gyorsabban lehelte a meleget.

2013.11.22. 15:45:47

@Tökösmákos: A legtöbb (vagy az összes?) gyártó azt írja a használati utasításban, hogy fölösleges az álló helyzetben való motormelegítés. Ezt kiegészítik a környezetszennyezéses egyendumával. Alapvetően igazuk is van, mert kis terheléssel nyugodtan el lehet indulni. Egyébként azt is leírják, hogy hideg motort nem szabad nagyon terhelni. 30-50 km/h viszzints gurulás nagyon kis terhelést jelent. Az életben ez így néz ki: motort beindít, udvarról kigurul, nyugodtan elindul, és mire kiér a lakóparkbó, faluból, tanyáról, már elég meleg a motor az országúti tempóhoz.

karlmann 2013.11.22. 15:46:22

@Agr3ssor:

Igen, én is ezt feltételeztem addig a pontig, amíg nem tapasztaltam meg az ellenkezőjét. Mondom még egyszer, nem heti szinten előforduló eset volt, de ettől még megtörtént!

rfc (törölt) 2013.11.22. 15:54:11

@ikubetyár: Alap, a dizelek szinte mindig kapnak egy PTC-futoelemet, mert alacsony a hulladekhojuk.

karlmann 2013.11.22. 15:57:27

@zupa:

A termosztáthibának elég kicsi az esélye új, vagy újszerű autók esetében ez tény. Mint ahogy tény az is, hogy a modern kis dízelek lassabban melegednek, mint a nagyok, már csak azért is mert ezt személyesen is tapasztaltam. Ezzel együtt szerintem önmagában a menetszél ehhez kevés.

Személyes tapasztalat alapján - Skoda Fabia 1.4TDI és Ford Fiesta 1.4 TDCI - azt mondhatom, a leginkább a terheléstől, ezen belül a turbótól függ a dolog. Ha olyan tempóval mentem, hogy a turbó bőven benne volt a működési zónában, vagyis általában 2000 fordulat felett, akkor gyorsabban melegedtek. Ha csak óvatosan 1500-1800 között, akkor sokkal lassabban.

Schütii 2013.11.22. 16:08:35

@Luighi: Villanyautóknál lehet értelme a h-f klímának, de kemény mínuszokban ott is problémás a használatuk.

Ha az elpárologtató/kondenzátor lefagy, hiába teszed a motor hűtője mögé, akkor is elzárja a levegő útját, de nem nem is ez a legnagyobb baj, hanem az ha már meleg a motor hűtője, akkor semmi szükség nincs már a klíma általi fűtésre, mert ugye már azt a motor hulladékhőjével is meg lehet oldani, ráadásul "ingyen", tehát külön ezért befektetett energia nélkül.
Nyári hűtéskor meg teljesen kézenfekvő okból célszerű a motor hűtője elé helyezni a kondenzátort. Ilyenkor ugyanis a motor hűtőjéről forró levegő menne a kondenzátorra és ennek következtében az egyszerűen nem tudná ellátni a feladatát, tehát nem történne meg a gáz halmazállapotú hűtőközeg lecsapódása, tehát a klíma sem működne. Fordítva meg nem ilyen drámai a helyzet, egy helyesen méretezett vízhűtő pedig így is el tudja látni a feladatát.

zupa 2013.11.22. 16:12:42

@karlmann: Cegautok voltak evi 45-50eKm-et nyomtam le bennuk, es altalaban 2500 es 4000 kozott forgott a motor. :) 6,5 liter alatt ritkan etettem veluk.
Szoval lehet hogy 8-10 km alatt bemelegedett a motor, de kellet meg legalabb ugyanennyi, hogy az utasterben nagykabatban elviselheto legyen a klima. (nem kellemesen meleg csak elviselhetoen hideg) Az hogy ez mennyire koszonheto a menetszelnek nem tudom.
A lenyeg, hogy megutaltam a kis dizeleket mert mindig faztam bennuk.
Azota otthagytam a ceget, es vettem egy oreg bajort. Ebben nem fazom :)

Agr3ssor 2013.11.22. 16:13:23

@karlmann: És az nem lehet, hogy egyszerűen az alacsony terhelés, és a -10 foknál jellemző teljes fűtés miatt hűl vissza?
Mert a fűtőradiátor leveszi a hőt... Cserébe a vízhűtő zárt termosztátnál nem...

becseit 2013.11.22. 16:26:57

@johannes7: Nekem volt így, amikor középállásban megszorult a termosztátom.

jobbos 2013.11.22. 16:36:16

Az F Astra nagyon szar volt pára szempontból, azzal akármit csinálhattam semmi nem segített.
Az avensisben szerencsére már van klíma, bekapcsolom, ráirányítom az ablakra, egy perc alatt kész is, pápá pára.

becseit 2013.11.22. 16:36:45

@gigabursch: A Febi fagyállókat -szerintem- nem feltétlenül kell 2 évente cserélni, ellenben a sok noname szart meg lehetne akár félévente is......

ikubetyár 2013.11.22. 16:41:32

@rfc: A kommentekből nem ezt szűrtem le.

rfc (törölt) 2013.11.22. 17:57:50

@ikubetyár: Az internetes kommentbolcsessegek relative ritkan tukrozik a valosagot :)
Dizeleknel mar 10 eve is tok atlagos volt a PTC-futoelem, a downsizing miatt ma mar a benzineseknel sem ritkasag.
Extrakent nem aruljak, a motor miatt vagy szukseg van ra, vagy nincs...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.22. 18:22:11

tudjátok én mit szoktam? indulás előtt 15 perccel beindítom a dízel fiestát, max fordulat, belső keringetetés, max fűtés, szélvédőre. 15 perc múlva kimegyek, és minden fasza meleg, párátlan. akkor leveszem a belső keringést, mert zavar a hangosabb befúvás, visszaveszem 2-esre, és átállítom láb-szélvédőre. innentől kezdve én nem varázsolgatok a hőmérőt figyelgetve, és fokozatosan adva rá a fűtést :D hát normálisak vagyok? :D mi vagyok én, egy gőzmozdony fűtő? :D a hideg levegőseket ki se próbálom, fázok.

misinator 2013.11.22. 18:37:20

Tisztelt uraim!
A hűtőtakaró ér e valamit virtuális kocsmai eszmecserét egyszer már lefolytattuk:-( Majdnem embörhalál lett a vége!
Amiben végül megegyezhetünk: Ér. Mérhetően kisebb a fogyasztás télen a használatával. /A kisebb fogyasztás mongyon le!/
Én is ezt tapasztaltam 22 év számtalan cégautót használva; legyen az dízel vagy benzines.
Ugye senki nem akarja azt mondani, hogy MINDEGYIK termosztáthibás volt!? :-)
Nincs benne semmi varázslat; a motor a blokkfalon is leadja a hőt /még szép/, s igenis számít az a bármilyen pici szélvédelem is. Ha nem így lenne, akkor a hülye BMW mérnökök nem alkalmaznák egynémely típuson a zárható lamellákat...
De vissza lehet olvasni a három oldalt, s utána mindenki azt csinál amit akar..
totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2009/12/20/kartonpapir_a_huto_ele/?cp=0

Mint éles logikával leszűrhető, nekem egy Albeám van.
Nem eszik sokat télen sem, nem is szeret úgy fűteni, mint egy két-három literrel többet fogyasztó pl. régi autó.
Fáztam is benne - tavalyig /fázós vagyok/.
Hiába volt feltekerve a fűtés, forgatva a ventilátor 2-3-ban.
De amióta felfedeztem a BELSŐ levegőkeringetést, mint egyszeri nő a tévéreklámban az intimbetétet, azóta nem fázom!
Pedig nekem nincs klíma az autóban.
Amíg bezárom a kaput, összeterelem a családot/két-három perc/ addig feltekert ablakkal járatom a ventilátort 1-es fokozatban a szélvédőre irányítva. Természetesen bekapcsolva a hátsóablakfűtés, tompított lámpa, hogy valami terhelje is az alapjáraton kifejezetten nyamvadt 1.4-es motort. A belső levegőkeringetéstől a gyorsan és egyre jobban melegedő levegő pillanatok alatt elkezdi leolvasztani a deret /amikor apóséknál vagyunk, otthon fűtetlen szélfútta garázsban áll a jószág/
Elinduláskor bal egy ablakot 4-6 milliméterre lenyitom. Amíg beérünk az iskolába/munkahelyre (9km) addig általában nem kezdünk párásodni /Nem ilyenkor jut eszünkbe megbeszélni az élet értelmét.../.
Ha mégis, akkor ablak fel, belsőlevegőkeringetés kikapcs., de ekkor már a motor üzemmeleg, tehát az sem baj, hogy hidegebb lesz a rostélyokon kiáramló levegő, mintha a benti levegőt hőfokát gerjesztenénk. Tudjátok; hőérzet:-).
Szép telet, hátsókerekeseknek driftes, elsőkerekeseknek kézifékes farolgatós íveket kívánok!:-)

Smartass 2013.11.22. 18:37:48

@Prokop Gábor

Abban a swiftben kurvagyorsan termosztátot cserélni! Az lenne az első tipp, ugyanis a mi swiftjeink 4-km után már üzemmelegek. Az, hogy 3-4 km múlva még meg sem moccant a mutató (még 60 fokot se ért el), elfogadhatatlan.

A második pedig: Szilika gél, szilikagél, szilikagél!

2×100 Gr-os, egy előre, egy csomag hátra!

webaruhaz.kulcs-soft.hu/index.php?id=1d476989b478435cbfc81cc1e0afbf05&p=kereses&kat=22504

Tavaly óta használom. Iszonyat hatásos.

Szabványok 2013.11.22. 18:43:24

"Hideg motornál semmilyen autó nem fúj meleget."
De. Ugyanis a motor rögtön elkezd melegedni. Igaz, induláskor még csak pár fokkal melegíti fel, de aztán egyre jobban és jobban. Miért ne használjuk fel a már 40cfokra felmelegedett vizet, ahhoz, hogy ne 5cfokos, hanem 10cfokos levegővel szárítsuk a szélvédőt?
Illetve egy kontraindikációja mégis van a melegre állításnak. Ha akkor kisebb levegőmennyiséget tud benyomni a ventilátor, mert jobb 100l 6cfokos levegő, mint 50l 10cfokos levegő. Ha nem változik érezhetően a befújt levegőmennyiség, akkor érdemes az indulás pillanatától kezdve max. fűtésen nyomatni a levegőt a szélvédőre.

Az ablaknyitás használ valamennyit, de nem éppen kellemes télen huzatban ücsörögni.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.22. 19:11:46

@Prokop Gábor

A Novoth mesterúr végre eligazítja a Totalcar "saját tapasztalatom, és ez a tudományos magyarázata ennek kéremszépen" egyik újabb remekét. Nem bántásból mondom, de túlzásokba esnek a kilométerek, hőfokok, részletek. amit a fent említett szakember írt: "Ha rátekert fűtéssel annyival később melegszik be, akkor meg kéne keresni a hibát." annyira érzésből jön az a dolog, h egy alapból 60-70 kW-os belső égésű motornak milyen könnyen kéne adnia a hőt a bemelegedésével párhuzamosan az utastérbe (mennyi kell oda? 2-3 kW? folyamatos 90°C-al, viszonylag sok tömegárammal, lefújva?). nem hogy visszahűti! ne viccelj már! menet közben? tényleg nem egy 20 éves suzukival kéne ilyen teszteket művelni(és leszarom, h egyébként milyen jó műszaki állapotnak örvend, mert karbantartod, stb). vagyis tesztelhetsz, de ne írd le ide a bibliába. nem fikázni akarok itt autómárkákat, meg semmi, de sztem sokan nincsenek tisztában (vagy nem akarnak tudni róla) a saját kocsijuk megépítési költségvetésével, és várható minőségével. most g*ci leszek: rendes autót kell venni, és nem szopsz.
most ne hogy azt hidd, h pl. az én fordom tökély egy suzihoz képest. lósz*rt. roppant idegesít pl. télen, hogy a szélvédőre a fúvókák a szélvédő aljától felfelé számítva kb. 15 cm-t kihagynak. az ablaktörlő meg a szélvédő aljáról indul. ennek mi az eredménye? télen ablaktörlésnél ráfagy a szélvédő alsó 15 centijére az ablakmosó, a feldobált víz, hó. rücskösre vazze! 2-3 törlés, és kuka az ablaktörlőm.
plusz még: ködben pont a szemem előtt, ahogy az utat látom, elkezd gyűlni a pára kívülről. lehet oda se fúj belülről. ez is rohadt idegesítő.

nekem sincs tökéletes autóm. fene enné meg.

Gru 2013.11.22. 19:25:39

@prokee: ""Apa Stiloja.."" Amelyik 197-tel fordul rá a nullásra az M3-ról? :DDDDDDDDD

Gru 2013.11.22. 19:55:47

Hellyel közzel végigolvasva, arra a következtetésre jutottam, hogy kb 30-an vitatkoztok arról, hogy ki mire és hogyan esküszik. A többi tökömtuggyahánymillió autós, meg beül feltekeri a fűtést és szarik az egészre. Nem hinném, hogy hasonló használat mellett az ő autójuk hamarabb fog megállni hasonszőrű hiba miatt, mint a tiétek.

Bánthattok! :)))

Vizibolha 2013.11.22. 20:48:17

Allofutes + 147kW benzintemeto, oszt nemtom miaz a para. (nem volt gyari szelvedofutes meg opcioban sem, aze' kellett az allofutes)

evsp 2013.11.22. 21:18:46

Én egy pet-palacknyi meleg vizet öntök kívülről a szélvédőre. Leolvasztja a jeget, eltávolítja a párát és kész....

srank 2013.11.22. 21:18:46

és akkor még nem is beszéltünk , arról, hogy a swift ventije a legnagyobb fokozaton , olyan hangos, hogy elnyomja a motorhangot, pláne egy 1000-ét :D
amúgy a guglö szerint a hűtőtakaró egy létező kiegészítő nem csak kgst-s szarok-hoz, úgy hogy már tudom mivel b*szom el a holnap délelőttömet :D

dieselrocket524 2013.11.22. 22:34:34

3 KM és a szutyukiban még hideg a viz ??? :D bezeg a felicia 2 km és már langyosat nyom a fűtés 5 km és már süthetem a csirkét rajta :) aki fázós vegyen egy feliciát télre megéri.

srank 2013.11.22. 22:47:42

@dieselrocket524:
akkor abból a gigászi 54LE-ből , ami az 1.3-ban van, 4LE elmegy a fűtésre ? :D
a cikkíró swift-je ugyan ennyire "erős", csak egy hengerrel kevesebb, úgy numerikusan, mint térfogatilag ...

Smartass 2013.11.22. 22:53:54

@dieselrocket524:

Az 1.3-as "szutyuki"-mban érdekes módon 3km múlva langyos (60 fokos hűtőfolyadék), 4 km múlva meleg levegőt fúj (90 fokos a hűtőfolyadék, üzemi hőfok).

De igen, a felicia egy sokkal-sokkal jobb autó (NOT):)

Az, hogy Prokee termosztátja szar, hát istenem, majd kicseréli (amúgy 3 hengeres, kicsivel lassabban melegszik elviekben).

Smartass 2013.11.22. 22:57:30

Amúgy ez a szutyukizás annyira, de annyira dedós, nem? :)

Most mondjam azt, hogy felicsíra? :)

George17 2013.11.22. 23:17:05

Párátlanítás röviden tömören.
Miután megérkeztünk szellőztessük ki a kocsit melegebb párásabb levegőt hidegebb szárazabbra cseréljük így nem marad pára ami belülről lecsapódhasson.
A lábbelinkkel behordott vizet-havat távolítsuk el az utastérből.
Szélvédőnkre kívülről terítsünk e célra kapható ezüst színű műanyagponyvát ez jegesedés ellen is jó.
Menet közben járassuk a párátlanítót ha mégis párásodik engedjük le az ablakokat egy kicsit ha nincs melegebb a kocsiban mint odakint nem fog visszapárásodni.
Ha indítástól fogva be van kapcsolva a fűtés a motor lassabban melegszik fel.
Ha mind ezt betartjátok rövid utaknál a fűtést sem kell bekapcsolnotok.

2013.11.23. 02:39:56

30km?Bullshit

1.3as subaru justy, 11 eves koraban, 6-8km utan csogazzal futve, tiszta ablakokkal a kinti -20C-ban, tengerszint felett 1800-on :) 60%-os kinti paratartalom mellett...Telen az atlagfogyasztasom 0.5littyoval novekedett meg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 07:21:00

Kicsit bő lére lett eresztve :)
Az ablaklehúzás, a szélvédőre fújás a lényeg :)

De az a Ceresites műsor nem is hülyeség. Ki kéne próbálni, csak atom drága a cucc.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 07:24:35

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Khm, az én autómban is képes lejjebb vinni az üzemmeleg motorhőfokot egy maxra bekapcsolt utastérfűtés. Szintén Ford :)
Viszont utána szép lassan visszamászik az eredeti hőmérsékletre a cucc... :)

De az ablaktörlős meglátással egyetértek, csak nem a jég miatt. Én akármit csinálok vele, pár hét, max. 2 hónap után csíkos. Nyáron is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 07:31:41

@novothauto: @Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Fűtéscsapos autóknál lehet ez, amikor az utastérfűtésben levő hideg vizet beengeded a motor fűtéskörébe, akkor tudja kicsit hűteni.

toce 2013.11.23. 10:38:24

Azért nem kis bátorság írni egy ilyen cikket anélkül, hogy előkerülne benne a relatív páratartalom fogalma.

A kintről befújt és felmelegített (mégha csak -10-ről +5-re melegített akkor is) levegő relatív páratartalma jelentősen csökken, tehát több vizet képes felvenni. Így annak ellenére, hogy nekünk humadoidoknak még nem kielégítő a bekapcsolás után befújt a kintinél melegebb, de még hideg levegő, a párát le fogja vinni. Tehát ha fűtéssel indítod, előbb lesz párátlan, a bemelegedés sebessége viszont csak parányit lassul, mert a hőt akkor is leadja a motor, csak nem az utastérbe, hanem a környezetbe.

eßemfaßom meg áll 2013.11.23. 11:21:09

@toce: "a relatív páratartalom fogalma"

ez a lényeg és ezzel sokan nincsenek tisztában. A páratartalom hőmérsékletfőggő, egy -10fokon 100%-os páratartalmú levegö bekerülve egy +10fokosan a beltérbe simán lesz 30%-os csontszárat levegő

SummerW124 2013.11.23. 11:55:10

Sziasztok, nekem személy szerint az a véleményem, hogy:
Egy öreg 21éves W124-es Mercimmel élem én ezt át nap-mint nap. Az autó 2000-res szivó diesel, feltuningolt adagolóval ;-) nagyon megy :) , de most nem ez a lényeg, hanem hogy automata klímás a kicsike és én hogyha véletlenül nem a garázsban alszik akkor reggel indításkor, tökmindegy milyen hideg van, hátsó ablak fűtés be és első párlátlanítás be, majd fűtés maxra, míg elszívok egy cigit megiszom a kávém hozzá és kinyitom a kapu, se pára se jég az ablakon. sosem jégkaparozók, karcolja össze a halál az üveget. inkább veszek lidliben 500ft ért jégoldó spray-t. ennyi. nekem a 2000res disel kb 5km -en üzem meleg (új a termosztát benne....) az ujabb cdi és hdi valóban lassan melegszik, sőt a jobb autóknál állófütés is van amivel a motort is füthetjük reggel menet közben főleg városi autókázásnál.

Vegyek W124-es automata klímás mercit és nem lesz pára gondotok ;-)

Pepejoe 2013.11.23. 12:20:41

@Nand:
Ebből kiindulva anyám is rossz hővezető mert ha a fejéhez hozzányomja a hajsütővasat, akkor ugyan megégeti, de a lábujja, sőt továbbmegyek: a fülcimpája is ugyanolyan hőmérsékletű marad mint azelőtt. :)
Rövidre zárva: az üveg ROSSZ hővezető és ennek egyszerű fizikai okai vannak.

Pepejoe 2013.11.23. 12:22:14

@gigabursch:
Végre valaki megértette és odafigyelt az áltiban. :)

Pepejoe 2013.11.23. 12:27:25

@Schütii:

Persze! :)
Megint csak anyámat tudom felhozni példának. Rosszabb hővezető mint az üveg. Amúgy a lényeg nem abban van, hogy az adott felület, (a témánkban: üveg) hideg-e abban a pillanatban, amikor az eset, azaz a párásodás történik. Persze, hideg. Lassan is melegszik fel.
Ha meleg, lassan is hűl le. (Mindkettőt tudja)
Miért...? :O
MERT ROSSZ HŐVEZETŐ. Pont.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.23. 12:38:49

@Pepejoe: Áh, nem érdemes erre hivatkozni. Alapvető fizikai, kémiai ismeretei hiányoznak az emberek jó részének. És ha emlékezteted rá, hogy ezt már tanulta, akkor csúnyán néz.

=tatrafan 2013.11.23. 15:31:56

Nagy okosság hideg levegővel fújni a párát, még később lett volna tiszta az ablak, ha a ventilátort se kapcsolod be.

=tatrafan 2013.11.23. 15:38:14

Továbbá a FIAT(FordSuzuki) kisdízele fapad, a Rönókban legalább van elektromos rásegítés +5 fok alatt, úgyhogy az 1.5 dci ilyenkor is meleget fúj be, a hűtővíztől függetlenül.

=tatrafan 2013.11.23. 19:20:59

@novothauto: szerintem a gyártó nem tette a termosztát kapcsolási körén kívül a fűtéskört

=tatrafan 2013.11.23. 19:29:12

@karlmann: Elektromos kiegészítő fűtés volt bennük. Alap.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.24. 00:40:36

A szerző ezt a sok baromságot saját maga gondolta ki egyedül, vagy más hülyék is segítettek neki?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.24. 19:36:32

@TurboRudi:
Szóval te vagy az a tahó, aki menet közben kidobál mindenfélét az autóból.

És erre még büszke is vagy.

Hadd gratuláljak!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.25. 09:47:21

@ColT: ja amúgy az alap, igen, az ablaktörlő nyáron is tud kuka lenni. 3 szett ablaktörlő elfogy 1 év alatt, a G Astrán 4 év után cseréltem a gyárit, mert már kicsit csíkozott. A Fiestán az Astra csíkjairól csak álmodok :) megoldás lenne az az új típusú ablaktörlő, ami egybe van öntve? az jobb?

11880 (törölt) 2013.11.28. 12:16:44

@malenykij polgar: Dehogyis.
www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/scheibenwischer/
Raadasul fillerre ugyanannyiba kerul, mint egy minosegi hagyomanyos lapat.
süti beállítások módosítása