HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ehhez azért pofa kell

2014.01.29. 06:19 Tcomment

Címkék: állam használtautó illeték vagyonszerzés

Az állam idén közel 3 milliárd forinttal többet húz ki az autóvásárlók zsebéből. Íme a módszer.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

328 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr335787574

Palcsikov 2014.01.29. 12:53:49

Eddig is, az itthoni használt autók ára idomult a kintről behozott autók árához (vagy fordítva).
Most az új adó bevezetésével, drágábbak lesznek a behozott használtak, tehát az itthoniak árai is emelkedni fognak. Amit a vásárláskor nyersz, azt bukod eladáskor, vagy fordítva, mindegy. A nép emiatt jól nem jár.
Az új autók akkor is beláthatatlan magasságokban vannak, így lehetséges alternatívaként nem is említeném.
Kizárólag egy nyertese van az ügyletnek, de nem nevezném meg, mert a végén még "reakciós" leszek...

Bandit 1200 2014.01.29. 12:54:08

@Combat Shotgun: Hát igen eladtuk a termelő vállalatainkat semmit se gyártunk.A külföldi befektetők ide pénzt nem adnak csak visznek.Így ilyen bevételekből kell eltartanunk az államunkat.

Adriano cselescsávó 2014.01.29. 13:02:01

Nagyon is igazságos ez az adó. Miért csak szegény átlagmagyar (aki nem tud vagy nem akar maga külföldről autót hozni ezért itthon vásárol) fizessen átirási illetéket /vagyonadót.

Shadowbull 2014.01.29. 13:02:02

@Bandit 1200: mi lenne ha egyszer korulneznel az orszagban?
ma sokkal jobb helyzetben van a magyar ipar, mint a rendszervaltas elott barmikor.

Schütii 2014.01.29. 13:05:23

@c231737:
Új Suziki Swift 1.2: regadó 61.100 + VSZI 45.500 = 106.600
2004-es BMW 320d: regadó 166.050 (+ VSZI 66.000 = 232.050)

Találós kérdés, ki fizet több adót?

gigabursch 2014.01.29. 13:05:57

Tisztelettel szeretném felhívni egy apró, de annál fontosabb gondolatra az itt politikai véleményt formáló gépjárművezető/-használó/-tulajdonos/stb réteg figyelmét.

A gondolatot egyébként Pap Gábortól hallottam egy teljesen másról szóló előadásban, de végletekig igaz.

"- ...Az, hogy ki nyeri emg az aktuális választásokat EZEK közül, a háttérhatalomnak teljesen mindegy. NEKIK nem mindegy."

Na ennek tükrében miattam nyugodtan szidhatja bárki a korábbi, jelenlegi és jövőbeni kormányokat, igazában ugyanannak a kutyának a kölykét szidja.

c231737 2014.01.29. 13:09:45

@Schütii: nyilván a suzukis, mivel ott még van vagy 4-500 000 forintnyi áfa.

gigabursch 2014.01.29. 13:09:57

@Shadowbull:
Ezzel egyetértek.

Sokan észre sem veszik, hogy pl. egy bútorgyártás, vagy épp IT terén, nem bezsélve mondjuk a fűtéstechnikáról, stb milyen műszaki fejlődések történtek és nem beszélve arról, hogy hány lépcsőt hagyott ki az ország gazdasága.
Igaz, messze nem tökéletes az állapot és a sor mellett dolgozóknak nagyon is nehéz, de ez utóbbi és az előbbi dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Palcsikov 2014.01.29. 13:12:14

@Adriano cselescsávó: Te jó állampolgár vagy, mert az aktuális kormányzás ízlésének megfelelő következtetést vontál le.
DE ROSSZUL!
Ez az adó nem igazságos, mint ahogy a másik sem volt az!

Shadowbull: Jó helyzetben a magyar ipar? Szerintem nem az iparban dolgozol. A gazdaság.. akarom mondani a GAZDAGSÁG az rendben van. De sajna nem az enyém.

Palcsikov 2014.01.29. 13:14:36

@gigabursch: "egy bútorgyártás,"??? Pont abban dolgozok 20 éve. Talán van rálátásom.

"hány lépcsőt hagyott ki az ország gazdasága." Igen. De le is esett a lépcsőről. Nem kellett volna kihagyni azokat a lépcsőket.

tsc666 2014.01.29. 13:17:25

@pimpike_: Az miért baj, hogy ezek szerint elvileg nem vezethet bármilyen vaksi, súlyos szívbeteg, alkalmatlan ember? Az alkalmasság tényleg erről szól. Más kérdés, hogyan van megvalósítva, mert ettől függően érezzük szívatásnak, vagy nem. De az alap koncepció nem hülyeség. Bár én az elmeállapotot is erősebb vizsgálatnak vetném alá. :)

Schütii 2014.01.29. 13:17:34

@c231737: Nagyszerű! Tehát vegyen mindenki bátran Suzukit és a haza fényre derül. De azért a mocsok BMW-st még húzzuk le, mert, mert.. az így igazságos.

nikarágja 2014.01.29. 13:17:53

@Hominidae: nem kevertelek, de akinek szántam az már értett is belőle, mert hopp, eltűnt a véleményem. A kérdés azonban, miért nincs autós teszt Szabi?

Angol beteg 2014.01.29. 13:28:05

@Schütii: Ha-ha-ha.....ezen jót nevettem. ....temetőből halottat......

c231737 2014.01.29. 13:29:05

@Schütii:

nem mondtam hogy vegyen mindenki suzukit.

De aki bmw-t vesz külföldről, az is fizesse meg ezt az illetéket, amit a hazai suzuki vásárlónak is meg kell.

Ez így igazságosabb, szerintem.

tsc666 2014.01.29. 13:31:06

@Palcsikov: "Az új autók akkor is beláthatatlan magasságokban vannak, így lehetséges alternatívaként nem is említeném."

Miért? Max. nem _mindenki_ számára az.

Angol beteg 2014.01.29. 13:32:00

@Shadowbull: Szerintem te sem teszed ki a lakásból a lábad hogy ilyen bölcsességet írsz. Gondolom ezt láttad és hallottad a tv-ben....

nikarágja 2014.01.29. 13:33:45

@doominogame: igen, csak Magyarország nem kétszázéves gyarmattartóból lett "ősdemokáré", hanem sima szabadrablás északbalkáni felhanggal.

tsc666 2014.01.29. 13:34:03

@Adriano cselescsávó: A korrektség kedvéért, nem kell neked ahhoz külföldre menni és saját kezűleg behozni. A kereskedések tele vannak olyan behozott autókkal, aminek az első magyar tulaja te leszel, ha megveszed. Épp ezért, mert eddig akkor nem kellett a vagyonszerzésit 1x se megfizetni.

Ilia Chavchavadze 2014.01.29. 13:34:50

Egy dolgot nem vesz észre a cikk írója, hogy szóról azt a táblázatot idézi be, ami alapján eddig is fizették az emberek az "átírási díjat", ami valójában illeték és pontosan erről van szó. Nincs itt semmi extra lehúzás, csak ami eddig is ment - igaz annak sem volt sok értelme.

Angol beteg 2014.01.29. 13:38:07

@doominogame: Teljesen egyetértek, mivel én is itt élek és használom az előnyeit az autózásnak. Ezt akár otthon is be lehetne vezetni de a korrupt politikusokat miből pénzelik magukat?

c231737 2014.01.29. 13:41:49

@tsc666: ja, egy 10-15 éves BMW mindenki számára elérhető magasság, de ugyanannyiért egy új suzuki, vagy egy dácsia, az már elérhetetlen...

aki itt puffog egy egyszeri 50 000 forintos tételen az nyilvánvalóan nincs abban az anyagi helyzetben hogy egy bmw-t tisztességesen fenntartson.

hummel8 2014.01.29. 13:42:03

@antika13:
sajnos sok infom nincs a dologrol.
Azt tudom, hogy ha az auto friss müszakis, akkor a vizsgabazisnak joga van ugy dönteni hogy ezt a müszakit elismeri. Es ilyenkor nem kell a dupla müszakit kifizetni, csak a felet a normalt. De ezt csak ismerösnel hajlandok megcsinalni. novemberben vizsgaztatott az ismerös egy friss nemet vizsgas A3-t, Es elfogadtak neki, igy 20 ezerrel kevesebb volt neki az egesz.. Ez györben volt.. Es ott 2 eve is elfogadtak egy masik ismerösnek a kinti müszakijat...

Egy masik helyen siman elhajtottak a halal f...ra..

Ne érdekeljen! 2014.01.29. 13:42:14

@BMW MB: "...az, hogy eddig állítólag a külföldről behozott autóra nem kellett fizetni, a magyar autót vásárlókkal szemben volt szemétség. A külföldön megvásárolt autó is új vagyontárgy. Megfizettetése teljesen jogos."

Tehát, hogy eddig csak belföldön kellett fizetni, az szemétség, most hogy a külföldről behozottért is, az teljesen jogos.

Tehát véletlenül sem az, hogy belföldön se kelljen fizetni (pl anglia, ahol az autó átírásnak egyetlen fillér költsége sincs), hanem dögöljön meg a szomszéd tehene is.

Magyarország és így szeretlek!

FM2k 2014.01.29. 13:42:44

Ha akarnék egy 5 hengeres turbós volvo 850-et behozni ami 225le, akkor 166kw x 650= 108.000 a vagyonszerzési illeték, 212.000 a regadó, 39000+6000+6000 a vizsga forgalmi törzskönyv, tehát 371.000 Ft sarc lenne, hogy a nevemre kerüljön egy értéktelen 1000 euro-s 20 éves jármű? meg még számoljuk hozzá azt a kb 50-100 ezer forintocskát ami az idejutás költsége, akkor az +1500euro ktg.
Akarjon a nátha külföldről behozni autót...

Hun_Fighter 2014.01.29. 13:45:55

Amellett, hogy nekem is tele van a búrám az állandó újabb és újabb sarcokkal, a cikkben lévő felháborodást nem teljesen értem. Illetve értem, csak elfogadni nem tudom TELJESEN, mert ha annak, aki itthonról vesz autót kell fizetni átírást, akkor kelljen mindenkinek. Annak is, aki külföldről vesz, mert a kulcsszó a VESZ, nem pedig a KÜLFÖLDRŐL. Az viszont az érem másik oldala, hogy aki külföldről vesz, az fizet regadót, aki itthon, az meg nem. Épp ezért azt javaslom a T. NGM-nek, hogy ha az éti csigáénál vastagabb gerincet érez magában, akkor a törvényt úgy módosítja, hogy a vagyonszerezési illetéket be kelljen fizetni a külföldön vásárolt autó után is, ám annak az összege a regadó befizetendő összegét csökkentse. :)))))))

c231737 2014.01.29. 13:49:03

@Hun_Fighter: ha itthon veszek újautót, akkor azután is van regadó ÉS vagyonszerzési illeték is. Sőt még áfa is.

eddig is volt.

akkor itt is csökkentsük ám egyiket a másikkal meg a harmadikkal...

pimpike_ 2014.01.29. 13:49:31

@tsc666: "Az miért baj, hogy ezek szerint elvileg nem vezethet bármilyen vaksi, súlyos szívbeteg, alkalmatlan ember?"

Az a helyzet, hogy akik eddig is mutyi jogsival vezetek azokat ez a rendszer egyáltalán nem szűri ki. Azok továbbra is odatolják a megfelelő helyre az "okmánybélyeget" és szarnak az egészre.
A becsületes, szabálykövető embereket viszont szétszívatják.

Hun_Fighter 2014.01.29. 13:56:10

@c231737: De itt most a használt autókról van-volt szó...

tsc666 2014.01.29. 13:56:43

@pimpike_: Ennyi erővel jogsi se kelljen a vezetéshez, mert azt is meg lehet venni valahol.

c231737 2014.01.29. 14:00:30

@Ne érdekeljen!: ez nem "dögöljön meg a szomszéd..." esete.

Ha egyszer én fizetek adót (illeték, vagy hívjuk bárhogy), akkor ugyanazokkal a feltételekkel fizessen mindenki más is. Különben én fizetem helyette is a közszolgáltatásokat.
És még én vagyok a bdsgci hogyha ezellen szót emelek.

Magyarország és így szeretlek!

c231737 2014.01.29. 14:04:31

@Hun_Fighter: "a vagyonszerezési illetéket be kelljen fizetni a külföldön vásárolt autó után is, ám annak az összege a regadó befizetendő összegét csökkentse."

nem értem hogy miért lenne logikus ezt a remek ötletet külföldön vásárolt használtautókra korlátozni...

kaponyanyi 2014.01.29. 14:15:56

KAMPÁNYIDŐSZAK! Kell az Indexnek valami kormányellenes cikk...

Gyorgy Nagy 2014.01.29. 14:33:59

Tolvaj kormàny.Rezsi csökkentés= 27% áfa! Ez világrekord!

Adriano cselescsávó 2014.01.29. 14:34:27

@tsc666:
Ha kereskedőnél veszed itthon (tehát nem voltál kinnt) a kereskedőtől vagy cégétől kell megvenned , akkor illetéket kell fizetned.
Van nyilván módja (mutyi)de az nem törvényszerű.

Labasmaz 2014.01.29. 14:36:05

@Gyorgy Nagy: Van jobb is. De persze "Zsindex", akiknek azt se hisszük el, amit kérdeznek:

index.hu/gazdasag/2014/01/29/itt_a_kormany_nagy_trukkje/

Röviden: amit csökkentettek, annak a háromszorosát szedték be máshol.

Szelid sunmalac 2014.01.29. 14:43:47

@kaponyanyi: Kell a kormanynak lerabolni az embereket?! Meg veletlenul sem a donteshozo a felelos, hanem a sajto, az ellenzek, az emuttnyocev, a Pistike, az edesanyad...Csak gratulalni tudok!

Hun_Fighter 2014.01.29. 14:45:06

@c231737: Mert a belföldön vásárolt használt autóra nem fizetsz regadót... :)

Hun_Fighter 2014.01.29. 14:49:19

@Szelid sunmalac: Kihagytad a globális felmelegedést és a tehénfingot... :)))))

Szelid sunmalac 2014.01.29. 14:54:43

@Hun_Fighter: Csak azert, mert elobb lehet bizonyitani, hogy mondjuk adoemelesert az ellenzek a hibas, mint hogy valoban letezik tehenfing.

lua lua 2014.01.29. 15:04:23

Engem érdekelne, hogy a környező országokban milyen anyagi vonzatai vannak egy használtautó forgalomba helyezésének azért, hogy mielőtt még jól felháborodok, kapjak egy tisztább képet arról, hogy engem most akkor tényleg jól átb*sznak és minden országban ingyen van minden, csak Mo.-n nem, vagy pedig egy olyan dologért fognak a ZOrbánék pénzt kérni, amiért már rengeteg más országban eddig is kértek azok kormányai.
Mondjuk elég nagy meló lenne összegyűjtögetni ezeket, viszont cserébe kapnának az olvasók egy fasza, korrekt cikket, és mindenki megemelné a kalapját, hogy ez a totalcar mennyire körüljárja a témát. :)

c231737 2014.01.29. 15:06:45

@Hun_Fighter: tehát senkit sem sért ha azokra is bevezetjük, viszont az újaknál meg jól jön, ahol úgyis van nemkevés áfa is...

8Gbit 2014.01.29. 15:07:56

@Labasmaz: Csak ne felejtsd el,hogy a németek tartják el fél Európát és ők húzták ki a legtöbb országot a szarból. Ott még érthető lenne, de itt csak lehúzás.

A cikkhez: Ha eladom a kocsim, tuti nem lesz még egy magyar rendszámos kocsim. Ennyi kidobni való pénzem nincs, inkább költeném valami értelmesebbre.

Tirpákium 2014.01.29. 15:11:11

Magyarország gazdasági vonaglása engem arra a fogorvosra emlékeztet, aki fúr, tom, gyokérkezel, koronáz, aztán megállapítja, hogy ezt a fogat bizony ki kell húzni.

c231737 2014.01.29. 15:16:33

@8Gbit: "Ha eladom a kocsim"

aztán kinek is adnád el ha mindenki inkább kintről hoz fasza kis béemvéket?

Vaffanculo 2014.01.29. 15:18:26

Sziasztok!

Ti tényleg ezen vagytok kiakadva és jöttök a "magyarok birka nép" című örök slágerrel.
Szerintem aki ezeket írogatja, az fog legutolsónak kikelni a fotelből.

Amikor elmegyünk vásárolni a Teccsóba vagy a többi multihoz, szerinted mennyi pénzt fizet be az államnak? Szerinted miért ilyen olcsó a hús a polcokon, de folytathatnám a többi árukkal.
Szerinted kinek jó, ha az euró ilyen magas?
A külföldi bankok mennyi pénzt lapátoltak ki innen és mennyit forgattak vissza?

Teljesen mindegy ki van kormányon, teljesen mindegy melyik párt irányít.
Külföld kezében vagyunk, erősebb kutya ugat!

A nagy többségnek beadják ezt a pár 10.000 Ft-s maszlagot, ezzel elszórakoznak pár hónapot és a lényeget így látják a tömegek.

Hajrá

8Gbit 2014.01.29. 15:24:48

@c231737: Hát én a népekkel ellentétben vigyázok a kocsimra, rendesen szervizelt és mindenről számla van ,nem csak pecsét a szervizkönyvbe. 5 évesen még nem hagyott ott sehol és ez elég jó érv. Ezt nem mondanám el egy Ford-ről, de egy BMW-ről sem, de lehet csak nekem van szerencsém. Aki tőlem megveszi a kocsim majd tuti jól fog járni.

c231737 2014.01.29. 15:30:57

"5 évesen még nem hagyott ott sehol"

ez már valami manapság, hogy egy autó kibír 5 évet?

de mindegy is a téma szempontjából, mert a kérdés az volt, hogy ki venné meg a te rendesen szervizelt, sohaottnemhagyó, vigyázott autódat, amikor ilyenekkel televannak a német nepperek, mint az közismert, jóval alacsonyabb áron.

tehát végülis mi a problémád neked azzal, hogy ezentúl jóval versenyképesebb lesz a hazai használtautó piacon az autód a kintről behozotakkal szemben?

Schütii 2014.01.29. 15:39:53

@c231737: Ja, eladja a karbantratott fasza kis autóját és vesz egy nem behozott ugyanúgy faszán karbantartott használtat. Reális.

Tippszmix 2014.01.29. 15:53:35

@Angol beteg: Hiába teszi ki a lakásból a lábát, hiába néz szét, max. német utcákat lát, ugyanis nem is itt lakik már évezredek óta.. Gondolom azért, mert itt annyira rendben van minden, és annyira könnyű boldogulni, hogy az nem kihívás, inkább elment egy elmaradott országba egy ismeretlen autógyárhoz (BMW-ismeri valaki?) fillérekért. De biztos néha lát ilyen "ezeréves csúcson a foglalkoztatottság, M.O. jobban teljesít, erősödik az ipar, meg hasonló cikkeket itthonról, és onnan tudja.

NagySzellem 2014.01.29. 15:58:28

@c231737:
Szerintem jobban tudom mire van szükségem, mint az állam, jobban gazdálkodom az adózott jövedelmemmel mint ő.
Ha vásárolok magamnak, építtetek valamit, olcsóbban teszem mint az állam, mert jobban odafigyelek és nálam nincs korrupciós felár - lásd kurzus függetlenül az állami nagyberuházásokat.
Magántulajdon kontra köztulajdon. Lásd még a közös ló esetét...
Ezért aztán azt szeretném, ha az állam minél kisebb költségvetésű lenne, tehát többet hagyna nálam. Kár minden kidobott fillérért, amiért nem jár ellenszolgáltatás az államtól.
Azt javasolom ne annak örülj, hogy mostantól mindenki - még ha ez a méltányosabb is - fizetheti a sarcot, inkább bánkódj, hogy egyáltalán _kell_ fizetni, mert ez is csak az elherdálható pénz tömegét növeli.

bbcar 2014.01.29. 16:08:04

Nem csodálkozom! Tönkretették a gazdaságot, már nincs ki adót fizessen így megint az autósokat húzzák le. Én nagy autós voltam, de az utóbbi 7 évben szinte csak rossz történik. 2000-ben volt egy régi Swiftem akkor jól ment a biznisz. 6.5 litert fogyasztott és akkor volt 100ezer/hó a benzin költségem.
Tavaly óta munka minimális így áttértem a bringára. Azóta azzal járok. És azzal is fogok. Budapesten sokkal gyorsabb, kivéve ha nincs senki az utakon. És ami a lényeg a rendőr se macerál! Családdal kell mennem akkor autóval megyek és ennyi. Tavaly összesen 7300km-t mentem ! Számold ki mennyit spóroltam! Azóta másra költöm a pénzt nem az autóra.
Az utóbbi 4 évben adó adó hátán! Ez csak eggyel több. Sajna kriminális az ország helyzete.
Természetesen ha újra dübörögne a gazdaság nyilván többet autóznék, de bringával is legalább annyit mennék mint tavaly.

Tirpákium 2014.01.29. 16:16:04

@bbcar: Ennyi. Az evolució úgyis az alkalmazkodóképességrol szól. Johet a bringa, riksa , robogó, hamár egy Swiftet is megterhelo fenntartani.

c231737 2014.01.29. 16:21:46

@bbcar: a gazdaságnak az se tesz ám jót, hogy a pénzét mindenki kiviszi az üzbég neppereknek, hogy valami roncsot behozzon érte, ahelyett hogy a helyi kínálatból választana ezzel is segítve honfitársain, akik az abból kapott pénzen majd az ő szolgáltatásait is igénybe veszik...

minden ami ez utóbbit élénkíti az támogatandó.

Rubberduck 2014.01.29. 16:22:33

@Toyotásember: Én akkor kicsit megfordítom.Nem lepukkant szar az autóm, nem is luxus, éppen megfelelő tip top állapotban lévő középkategóriás, és még kicsit ritka is, mert nincs belőle sok az utakon. Több mint 8 évet külföldön éltem, és már kint is a saját tulajdonom volt az autó. Nem az import miatt lett véve, nem is azért mert ahol vásárolva lett ott fele vagy akár harmad annyi mint Magyarországon. Azért lett véve, mert ahol éltem ott használtam, meg mert tetszett ez a típus. Most teljesen mindegy, hogy miért, haza költözünk, és hoznánk az autót, mert megszoktuk, szeretjük, és különben is. Ilyen esetben miért is jogos a vagyonosodási illeték? A tulajdonos ugyan az, mint aki az elmúlt időben volt, egyedül annyi változNA hogy magyar rendszámot kapNA. Azt se felejtsd el, hogy míg te fizetsz átírást, meg eredet vizsgát, addig aki kintről hozza fizet műszakit dupla annyiért mint a hazai autókra, fizet regadót, új forgalmi, törzskönyv, rendszám, matrica. Nem is értem ezt a mizériát, nevetséges, ennél csak Máltára meg Ciprusra nehezebb autót bevinni. VICC az egész. Azt pedig tökéletesen megértem aki kimegy külföldre autóért, mert ott esetleg kap egy jobb állapotban lévő, nem visszapörgetett órás autót. És igen, még a sarcokkal együtt is megérheti autót hozni. Mi mindenképpen meg fogjuk ezt fellebbezni a NAV-nál, hiszen mi kint éltünk sokáig, és onnan az autó, nem emiatt mentünk ki. De mindenesetre gratulálok Gablini "Úr"-nak ő biztos jobban teljesít.

com 2014.01.29. 16:22:58

Pedig van itt még lehetőség a nyúzásra: pl. kötelező eredetiségvizsga honosításkor. (Asszem ez most nem kell.)

Értelme mint tudjuk semmi, mert nem felelős az elvégzett munkáért az eredetvizsgáló cég, de bevételszerzésnek kiváló.

Balhé az van 2014.01.29. 16:26:59

@Repülős Gizi:
A gondok ott kezdődnek, hogy a járulékokat befizeted, az adót befizeted, kevesebb, mint fele marad a bruttódnak a zsebedben. A maradékból összerakosgatsz egy autóra valót, amin van forgalmi adó, de még egy vagyonszerzési illeték is. Miért? Milyen vagyont(árgyat) szereztél? Csak a már szénné adóztatott és levonásokkal terhelt fizetésedből kuporgattál össze egy akármire való kisebb pénzösszeget. Ezt költöd el áfásan.
Legközelebb, ha egyszerre egy karton tejet veszek, arra is lesz vagyonszerzési illeték?
Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb ilyen plusz költséget egyszer már megfizették ezekre az autókra, általában az első tulajdonos.

Bandit 1200 2014.01.29. 16:27:19

@nikarágja: Ez marha jó szöveg!Megjegyeztem.

c231737 2014.01.29. 16:31:40

@Balhé az van: a vagyonszerzési illeték egy fszság, így van. most hogy végre mindenkinek egyformán kell fizetni, el is törölhetik a brébe.

de hogy csak a hazai piacon vásárlókat büntettük vele eddig, az kifejezetten abszurd.

kultúrpesszimista 2014.01.29. 16:33:15

@c231737: nem biztos, hogy roncs... a mai autók többsége értékelhetetlen, böszme és magas plasztik doboz. Sokan nem feltétlen azért hoznak be autót, mert az olcsóbb, hanem mert az jobban tetszik neki, autószerűbb stb. Nyugaton is hasonló a helyzet... Ez az újautó-fétis itthon (volt) jellemző csak.

Truck 2014.01.29. 16:33:34

Innen el kell menni, de nagyon gyorsan.

Bandit 1200 2014.01.29. 16:33:36

@Shadowbull: Ez a mai ipar mennyit hoz a konyhára?Nincs magyar ipar!Ezek külföldi vállalatok.Amit muszáj megfizetik (pl dolgozóknak 100000/hó)a többi hasznot elviszik.Ha a körülmények változnak elmennek.Nem sokat érnek.

fattyu 2014.01.29. 16:35:15

A sok szerencsétlen aki szerint ez igasságos mert mér csak a szegény szomszédtól megvettnek vannak terhei.

Vettem egy motort még novemberben. Szervízem intézi az átírást. de eltökörészték. Nem lett meg karácsony előtt. Most meg szopom a faszt. Olasz papírjai vannak. 83ba lett volna a forbalomba helyezése. Átírás kalkultátor szerint ha magyar rendszámos lenne szintén 82900 forint lenne az átírása.

Na de mivel átcsúsztam... 98kw. másik 54 ezer forint.

Igen én megszoptam.

Mert vettem kemény négy kilóért egy 30 éves nem is vérlázítóan erős motort külföldről. Nem annyit fizetek mint józsi az ugyenilyen magyar szétütöttért hanem másféleszer annyit. Regadón drága első műszakin rendszámon minden szaron ami eleve pont ugyanannyi volt mint az itthoniak vagyonszerzéssel együtt.

Akinek ez korrekt annak gratula

c231737 2014.01.29. 16:37:12

@kultúrpesszimista: ebből a szempontból tökmindegy hogy roncs vagy nem roncs, a lényeg hogy a kirgiz nepper, vagy a szomszédja/honfitársa bukszáját vastagítja vele.

Mert a honfitársa utána jobb eséllyel költi el a pénzét itthon.

kultúrpesszimista 2014.01.29. 16:39:23

@c231737: egy olyan ország miatt, mint ez, ahol a becsületes adófizető közellenségnek és lehúzható robotnak számít, inkább dafke egy külföldit gazdagítanék!

Bandit 1200 2014.01.29. 16:39:32

@Shadowbull: Ja a másik:A rendszerváltás előtt az volt ráírva az új buszokra hogy Ikarusz a gumijára meg hogy Taurus.Ma mercedes a gumi meg michelin.Tehát az adódat ez a szegény állam odaadja a világ legmenőbb leggazdagabb vállalatainak.Ebből azt a következtetést vonod le amelyiket akarod.

c231737 2014.01.29. 16:41:07

@kultúrpesszimista: pont az ilyenek miatt ilyen ez az ország...

kultúrpesszimista 2014.01.29. 16:43:55

@c231737: ez magaslabda volt, pont a hozzád hasonló gondolkodni képtelen demagógok miatt...

c231737 2014.01.29. 16:46:13

@Hun_Fighter: lehet hogy az is, de ez a cikk most nem arról szól.

c231737 2014.01.29. 16:46:48

@kultúrpesszimista: köszönjük az értékes hozzászólást.

kultúrpesszimista 2014.01.29. 16:48:50

@c231737: igazán nincs mit, máskor is, szívesen.

United Steaks 2014.01.29. 16:55:47

"akár több százezer forintra is rúghat, ha valaki 120 kilowattnál erősebb autót választ. Ennél még a páréves BMW 320d-k is többet tudnak"
0-3 éves korú 320-asra 102 ezer körüli. Hú jaj.

Tirpákium 2014.01.29. 17:02:05

Toroljék el a vagyonszerzési illetéket(a ge*ibe)!
Csak akadályozza a gazdasági korforgást.
Felesleges, nem produktív munkaerot kell miatta fentartani.
A magas koltségeket kikerulni akarók(uzenbentartók) átláthatatlanná teszik a tulajdonviszonyokat.
Az eredetvizsga rendszere már régóta tobbe kerul, mint amekkora kárt a lopások okoznak. Hagyjuk ezt a biztosítókra, mint ahogyan máshol is, hogy megoldják.
Az átírási illeték egyébként sem illeték természetu teher, hanem adó.
Szebb az élet, ha tobb autót kipróbálhat az ember.
Ez egy sokkal változóbb világ mint régen volt és csak jót teszunk magunknak, ha konnyebben tudunk alkalmazkodni az életkorulményeink megváltozásához akár az autónk lecserélésével is.
Ez a mi országunk, nekunk kell benne jólérezni magunkat.

///M_Straight_six 2014.01.29. 17:08:25

@plephyl: nem mondom hogy a banditáknak jobban örülnék, de az ellen védekezhettél, ha úgy akartad, most esélyed nincs... :D

///M_Straight_six 2014.01.29. 17:11:59

@Matteo79: igen, magyar forgalmis autó esetén. De a külföldről behozott autókat a regisztrációs adó terhelte, ami jó pár éven keresztül jóval magasabb össze volt, mint a vagyonszerzési illeték. Tehát amire te fizettél egy jókora sarc regadót, arra már nem kellett vagyonszerzési illetéket pluszba fizetni, most már kelleni fog...

zuulululu 2014.01.29. 17:34:46

@c231737:
a gázolaj ára a másik vicc...
kevesebb a jövedéki adója mint a benziné, holott sokkal inkább káros mindannyiunk egészségére.

adok még egy jó tanácsot a kedves vezetőnknek ingyen és bérmentve: a sok fillérbaszó dízelest tessék szives lenni még jobban megadóztatni, hiszen mindannyiunk életével játszanak, nemcsak a sajátjukkal

=========

+1
+1
+1
+1

Ott a pont!

LoneWolf 2014.01.29. 17:36:53

Személy szerint igen furcsának találom ezt a kifejezést, hogy: "vagyonszerzési illeték". Amennyiben az adózott jövedelmemből vásárolok valamit, akkor a vagyonom nem változik. A vagyon valakinek a pénzben meghatározható javainak összessége, ami pl: egy gépkocsi megvásárlásával nem növekszik, hiszen a pénzem egy részét cseréltem egy tárgyra.... Sőt, ha jobban belegondolok, az autó általában a megvásárlás pillanatától nem is igazán eladható a vásárláskori értékén...

Vagy csak nekem furcsa ez?

///M_Straight_six 2014.01.29. 17:37:41

@Loós Gyula: jó hát ennyi erővel kiszabhatnék rád egy olyan adót, hogy élet adó :D élni akarsz? fizess havonta X összeget... túl sok? Nem kötelező élni... ezt lehetne például átlagos havi oxigénhasználat utáni adóként bevezetni: fizethetnél általánydíjat, illetve rá lenne kötve egy O2 szenzor a fejedre, havonta meg elmennél a háziorvosodhoz, aki kiolvassa neked a diagnosztikát, hány mol O2-t használtál el az adott hónapban.. na hogy tetszik az ötlet?

Schütii 2014.01.29. 17:40:21

@LoneWolf: Nem csak neked. Azt hiszem a politikusokra is érvényes az a megállapítás, hogy mindenki magából indul ki. Mivel ők álatlában "szerzik" a vagyonukat. Mi viszont vesszük azt a pénzünkön...

V12 Power 2014.01.29. 17:54:52

@BollaFeri: Melyik külfödön is tamogatjak a dizeleket? Erröl valahogy lemaradtam.

Tippszmix 2014.01.29. 18:03:03

@zuulululu: Ennyi ésszel te sokkal károsabb vagy, mint a gázolaj, nézz utána mit mihez és miben mérnek, meg hogy mi mennyire rákkeltő! Csak nehogy a Kiskegyedből copyzz ide valami okosságot a dízelfüstről, mert felröhögöm a vacsit! Amúgy meg emeljék meg a dízel árát 1000-ig, aztán majd lehet kézzel kaszálni a kenyérnek valót, meg felhozni Pestre ekhós szekéren, meg majd neked sem lesz ájfónod, meg laptopod, mert nem Lipótvárosban gyártják ezeket, hanem el kell juttatni VALAMIVEL VALAHOGY a városba hozzád! A mozdonyok sem gőzzel mennek már, de a teherautók sem! Amit te látsz, hogy a TDI-s gyerek kormol az utcán az a felhasználásnak csak egy töredéke, a gázolaj a gazdaság nagyon fontos alapja, ha drága, akkor minden drága lesz előbb-utóbb! Kivéve a rezsi....

Ne érdekeljen! 2014.01.29. 18:17:55

@c231737: de ez az... kivéve persze ha síkra szállsz azért, hogy a belföldi vásárlást is sújtsa regadó, hiszen ha én behozok egy autót és megfizetem, amíg más nem, akkor ki fizeti a közszolgáltatásokat?

c231737 2014.01.29. 18:29:03

@Ne érdekeljen!: a belföldi vásárlást is sújtja a regadó, kérlek.

eko 2014.01.29. 18:31:16

Minden nap egy kicsivel rosszabb lesz.

c231737 2014.01.29. 18:32:41

@Tippszmix: nem nagyon hiányozna a kínai fokhagyma meg a chilei bor...

Ne érdekeljen! 2014.01.29. 18:34:14

@c231737: akkor mi a tököm a neve annak ami miatt a 20 éves, 1.000 euróért vásárolt autóm minden papírmunka után 460e-be került?

Péklapát 2014.01.29. 18:35:14

@Tippszmix:
Hagyd...ez a legszebb dolog, hogy itthon az emberek nagy része képtelen hogy az ilyen összefüggéseket megértse. Lásd rezsicsökkentés. Vihogva tapsolnak, hogy hurrá 20%-al olcsóbb a rezsi. De hogy a szolgáltatók,pl távhô szarban van és az államnak meg kell támogatni pár miliárddal, az semmi. Hiszen azt az állam fizeti, nem én....

Tippszmix 2014.01.29. 18:42:16

@c231737: Gondolom nem hiányozna már kapásból a komplett reggelid sem, mert tartassz otthon tehenet, saját gabonából kenyeret sütsz...
Egyébiránt Makóról hogy jut el a fokhagyma Pécsre? Vagy Villányból a bor Kecskemétre? Közmunkások hozzák-viszik a hátukon gyalog, vagy dízelmotoros kisteherrel viszik?

Tippszmix 2014.01.29. 18:43:55

@c231737: Kínai fokhagymát, meg chilei bort pont nem drága magyar gázolajból hoznak, ha hoznak.

Genius2 2014.01.29. 18:48:53

már ideje volt. Én is fizettem mind a három új autóm után, miért ne fizessen aki külföldről hozza be a használt sz@rt?

másik oldalon 2014.01.29. 18:52:06

@Shadowbull: "ma sokkal jobb helyzetben van a magyar ipar, mint a rendszervaltas elott barmikor. "
A magyar ipar :))
Inkább a német ipar, magyarországi leányvállalatai.

Thanathos 2014.01.29. 18:52:39

@Shadowbull:
Hú öreg!
Szomorú, hogy ennyire tájékozatlan emberek vannak.
Maradj a kocsiknál ott állítólag értesz valamihez. :)

Botcsinálta Ervin 2014.01.29. 18:56:52

@Bandit 1200:

Húú hát vannak itt tudatlan emberek! Szívatják őket az aktuális kormányok mindegyikkel elégedetlen! Van internet elérése ismeri a keresőt és nem képes utána nézni kire kell szavazni!!!!! Itt a találós kérdés: nem mszp nem fidesz nem lmp nem együttf@szom akárki hanem? J betűvel kezdődik! NA? Gondolkozz magyar!!!

Sagramor 2014.01.29. 18:57:34

Nekem nagyon vissza kell fognom magam, hogy nyomdafestéket tűrő hangnemben írjak. Lehet, hogy nem is sikerül. Még soha nem kommenteltem semmit, de ez most nagyon kikívánkozik belőlem. (18 év alatti és gyengébb idegzetű kedves olvasók ne olvassák tovább)...Hogy a jó ku... anyját annak a fa.....ó köcsögnek aki ezt kitalálta. Neki biztos nem kell ilyen illetéket fizetnie, mert állami Audi A8 van a segge alatt teljesen ingyen. Én meg leizzadtam az okmányirodába amikor közölték velem, hogy ha rendszámot szeretnék az autómra, akkor fizessek be még 77500 Ft-ot. Milyen vagyonszerzési illetékről beszéltek buzikáim?! Az uniónak az átlag polgár mi a büdös fa.. hasznát veszi? Csak annyit, hogy nem kell sorban állnunk a határon? Hát én azt kívánom tiszta szívemből, hogy ezt az újabb mocsokságot,(amit persze nem jelentenek be előre, sőt örülhetünk, hogy visszamenőleg 5 évre nem kell befizetni)illetve a belőle befolyó összeget költsék gyógyszerre!
Utólagosan is "elnézést kérek a magas hangszintemé', de emberek odafigyejjetek má'! Akkor má' mindenkivel megcsináhassák'??!!

másik oldalon 2014.01.29. 18:59:11

@fattyu: "Regadón drága első műszakin rendszámon minden szaron ami eleve pont ugyanannyi volt mint az itthoniak vagyonszerzéssel együtt."
Regadó van a magyarországi motorra is, műszakit is ki kell fizetni, és a rendszám sincs ingyen. Miről beszélünk?
Magyarországon is vehetsz motort drágán.
süti beállítások módosítása