Nem is igazi hajózás
2011.11.10. 06:32 Tcomment
A merülése kevesebb, mint két méter, kizárt, hogy egy gigantikus tőkesúly tartaná meg, amikor beleemel a kétszáz tonnába. Miért nem esik ez orra?
59 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/3367422
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hurri Kán 2011.11.10. 09:23:57
Érdekes cikk! Ilyenek jöhetnének még. Akár cséplőgépről, vasúti pálya-javító gépsorról, bármiről. :)
X Factor 2011.11.10. 10:01:47
Tetszett nagyon, sőt szerintem a nagy közönség visszajelzése is pozitív lesz, érdekes anyag, öröm volt elolvasni.
akos696 · www.focusauto.hu 2011.11.10. 10:02:33
Jó cikk, tetszenek az efféle kitérők, mert egy olyan világba kalauzol el, ahova földi halandó talán sosem nyer betekintést. Számomra különösen érdekes, mert daruk, emelőgépek műszaki vizsgálatával (is) foglalkozom. De ilyet én sem láttam közelről!:)
Birkabendo 2011.11.10. 10:04:04
Tettszett nekem is nagyon, amúgy legjobb tudásom szerint a Thialf a legnagyobb ilyen úszó daru és az 14200 tonnát képes megemelni.
Birkabendo 2011.11.10. 10:13:25
érdekesség ként találtam róla egy jó kis leírást, csak akit érdekel :)
hmc.heerema.com/Corporate/Fleet/Thialf/tabid/378/Default.aspx
hmc.heerema.com/Corporate/Fleet/Thialf/tabid/378/Default.aspx
Rocko- 2011.11.10. 10:15:53
galeria.totalcar.hu/kozelet/2011/11/09/clark_adam/?current_image_num=5&image_size=xl
"Egy ilyen huroktól kell óvakodni, mert a hirtelen megfeszülő drótkötél ketté is vághat"
igen, láttuk. :)
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Xo_CfOLbUrE#t=160s
"Egy ilyen huroktól kell óvakodni, mert a hirtelen megfeszülő drótkötél ketté is vághat"
igen, láttuk. :)
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Xo_CfOLbUrE#t=160s
GG81 2011.11.10. 10:17:11
jó és érdekes cikk volt!
egy kicsit meglepődve olvastam (,de már láttam élőben is), hogy 200t lett a teherbírása, de tényleg! ;-) Anno a Lágymányosi híd építésekor (akkor még úgy hívták!) még csak 120t-t tudott. Ádám gyúr rendesen!
egy kicsit meglepődve olvastam (,de már láttam élőben is), hogy 200t lett a teherbírása, de tényleg! ;-) Anno a Lágymányosi híd építésekor (akkor még úgy hívták!) még csak 120t-t tudott. Ádám gyúr rendesen!
báró Csekonics 2011.11.10. 10:32:13
Szuper cikk - én is szeretem az ilyesfajta kitérőket, érdekes olyan gépekről is olvasni, amiket az átlagember valószínűleg az életben nem láthat közelről.
Division 2011.11.10. 10:42:08
Jó cikk, szerintem is jöhet még több a mindenféle különleges masinákról!
ZYLO 2011.11.10. 10:44:02
Az úszódaru OK, de a szárazföldi miért nem borul fel, amikor a harminc méteres gém végére felakasztanak 2 tonnát? Tudom, van ellensúly, de az nem mozog ki-be, az emelt teher viszont igen.
ommm 2011.11.10. 10:59:11
@gyvy: Ti nem néztek Totalcart?
Az egyik legjobb adás evör:
auto.indavideo.hu/video/Totalcar_28_adas_2003_marcius_15_-_Csettego
Az egyik legjobb adás evör:
auto.indavideo.hu/video/Totalcar_28_adas_2003_marcius_15_-_Csettego
bajan 2011.11.10. 11:08:05
A cikk nekem is tetszett. Szerintem is jók a nagy gépes kitérők!
Viszont a munkavédelmi ellenőr ócsárolása nem tetszik. Biztos bicskanyitogató a stílusa, de a cél az emberélet védelme. És ez esetben a cél szentesíti az eszközt, mert ha a 200 tonna ráesik valakire azt már visszacsinálni nem lehet. Szerintem legyen csak szigorú, olykor durva és bicskanyitogató ha az kell.
Viszont a munkavédelmi ellenőr ócsárolása nem tetszik. Biztos bicskanyitogató a stílusa, de a cél az emberélet védelme. És ez esetben a cél szentesíti az eszközt, mert ha a 200 tonna ráesik valakire azt már visszacsinálni nem lehet. Szerintem legyen csak szigorú, olykor durva és bicskanyitogató ha az kell.
tomnemtom 2011.11.10. 11:45:37
@ZYLO: ha jól láttam, toronydarun az ellensúly legalább egy része mozog tengelyirány felé-től. másrészt meg terheletlenül láthatóan hanyatdől kicsit.
harmadrészt holnap megkérdezem, mert engem is érdekel.
www.tdhkft.hu/technikai_ctl250_a.html
harmadrészt holnap megkérdezem, mert engem is érdekel.
www.tdhkft.hu/technikai_ctl250_a.html
Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.11.10. 11:47:59
@GG81: 150-ről 200 tonnásra átépítés a dunaújvárosi Pentele hídnál: ganzdanubius.eu/lap/modul/kat/keptar/p1/70 A gémet a cikkben említett másik úszódaru (Atlas, 300 t, akkor még német, ma már a holland Mammoet a tulajdonosa) emeli.
bervas · http://mt10.blog.hu 2011.11.10. 11:50:20
A cikloidál propelleres hajtást meg sem említettétek :-(
Autódarublog · http://autodarublog.blog.hu/ 2011.11.10. 11:54:16
@ZYLO: Itt talán választ kapsz a kérdésedre. Egyszerű fizika:
autodarublog.blog.hu/2010/12/15/tehernyomatek
autodarublog.blog.hu/2010/12/15/tehernyomatek
bajan 2011.11.10. 11:55:38
@Winkler Róbert:
Na igen. Ilyenkor az irodaházunk építésénél a tetőről levizelő munkás jut eszembe, ahol nekem sem az jutott eszembe hogy meghívom villásreggelire, pedig kulturált embernek tartom magam és aszerint is járok el.
Szóval a "ki miből ért" megoldásra célozgatok itt. Persze te voltál jelen így a helyzetet te tudod megítélni.
Na igen. Ilyenkor az irodaházunk építésénél a tetőről levizelő munkás jut eszembe, ahol nekem sem az jutott eszembe hogy meghívom villásreggelire, pedig kulturált embernek tartom magam és aszerint is járok el.
Szóval a "ki miből ért" megoldásra célozgatok itt. Persze te voltál jelen így a helyzetet te tudod megítélni.
morcosboci 2011.11.10. 12:00:55
én azt hallottam, hogy szerért-hugyért elkótyavetyélték annó és most jó pénzért bérelik...
Bambano 2011.11.10. 12:45:04
@ommm: nekem valahogy az ugrott be, amikor vízforralóval próbálták a trakit beindítani, de nem jött össze..
ez viszont echte helyi folklór :)
ez viszont echte helyi folklór :)
Ámond Pista 2011.11.10. 13:14:15
@tomnemtom: ez általában csak a linkelt billenógémes toronydaruknál igaz. A normál "felülforgós" toronydaruknál (amilyenek itthon is a legelterjettebbek) az az elv, hogy a daru terhelés nélkül farnehéz, azaz hátrafelé dől és terheléskor ebből a farnehezségéből veszít az adott gémkinyúláson megengedhető legnagyobb teherbírásig, amikor már orrnehéz.
FCs 2011.11.10. 13:15:15
Egy dolog nem világos nekem: "És tele is kell nyomni – egy tartály vagy csont üres lehet, vagy teljesen teli. Ha ugyanis egy hullám kicsit megbillentené a hajót, a ballasztvíz hullámzása tovább billenthetné, attól viszont rögtön annyit dőlhetne a gém, hogy a Clark Ádám azonnal felboruljon."
Mi a helyzet, ha a feltöltés közben jön a hullám?
Mi a helyzet, ha a feltöltés közben jön a hullám?
will 2011.11.10. 13:19:29
Remek cikk, de azért volt egy kis hiányérzetem: a pilótafülkében kopogósak-e a műanyagok, vagy hogy vannak-e illesztési hézagok, elegendő-e magam mögött a velem egy súlyban levő fiamnak a lábtér...ezeket nem tudtuk meg... :)
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.11.10. 13:26:42
@FCs: Gondolom a borulásveszély teljes terhelésnél gond, de a tartályokat teheremelés előtt töltik (mint ahogy az a képen is látszik), akkor meg szvsz elég stabil lehet.
Saga 2011.11.10. 13:27:46
A top 7. A legnagyobb egytestű 7500t maxot bír és kínai.
www.top7site.com/engineering/top-7-largest-crane-vessels/
www.top7site.com/engineering/top-7-largest-crane-vessels/
SvenH. (törölt) 2011.11.10. 13:36:54
azon filozok hogy a T. blog iro tuggya-e mi is az a forgatonyomatek
SvenH. (törölt) 2011.11.10. 13:37:27
@will: berakhatnanak szalcsiszolt alut ja...
okoskodó 2011.11.10. 14:38:05
Nekem furcsa, hogy miért pörgetnek szét 1800-as fordulaton egy olyan motort, ami 1200-on a leg nyomatékosabb, és szépen elpöfög.
csorsza 2011.11.10. 14:41:34
@bajan: A munkavédelmisek igen sok idióta szabályt is számon tudnak kérni az áldozataikon, másrészt biztos a bírság, tekintve, h nekik is tervet kell teljesíteni.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.11.10. 14:54:35
Csak gratulálni tudok, pláne, hogy a riport nem száraz, unalmas műszaki ismertető lett, hanem életszagú. A bicskanyitogató munkavédelmissel meg pláne. Winkler jó tudományos-műszaki ismeretterjesztő lenne. :-)
Amúgy én, fiatal mérnökként kezeltem - persze jogtalanul és büntehetőségem tudatában - kétszer egy toronydarut (betont öntöttünk vele) és szintén kétszer egy autódarut. Ez utóbbinak sikerült összegubancolni a kábeleit, de másrészt nagy értéket mentettem meg vele: egy sárba beragadt, az útról lecsúszó, lassan felboruló betonkeverő autó mellé araszoltam a lánctalpas önjáró daruval, annak hátsóját megemeltem, majd visszaraktam az útra, így nem borult fel. A sofőr nem győzött eléggé hálálkodni. Gyakornok mérnöktől (1980-as évek vége) azért ez nem volt semmi, ugye?
Amúgy én, fiatal mérnökként kezeltem - persze jogtalanul és büntehetőségem tudatában - kétszer egy toronydarut (betont öntöttünk vele) és szintén kétszer egy autódarut. Ez utóbbinak sikerült összegubancolni a kábeleit, de másrészt nagy értéket mentettem meg vele: egy sárba beragadt, az útról lecsúszó, lassan felboruló betonkeverő autó mellé araszoltam a lánctalpas önjáró daruval, annak hátsóját megemeltem, majd visszaraktam az útra, így nem borult fel. A sofőr nem győzött eléggé hálálkodni. Gyakornok mérnöktől (1980-as évek vége) azért ez nem volt semmi, ugye?
okoskodó 2011.11.10. 15:02:35
@Kara kán:
Tény, hogy a mérnököknek a való világ a gyakorlatban kicsit döcögősebben megy, mint az egyszerűbb embereknek. Ahogy mondani szokták: józan paraszt ész.
Tehát ezúttal duplán is gratulálunk a sikerhez. :-))))
Tény, hogy a mérnököknek a való világ a gyakorlatban kicsit döcögősebben megy, mint az egyszerűbb embereknek. Ahogy mondani szokták: józan paraszt ész.
Tehát ezúttal duplán is gratulálunk a sikerhez. :-))))
BL0O 2011.11.10. 15:10:32
De nagyon tetszett ez a cikk!Kimondottan érdekes számomra, egyrészt építőmérnök létemre, másrészt imádom az autókat! :)
TheRealHUNter 2011.11.10. 15:18:27
Építőmérnök hallgatóként különösen tetszett (főleg az eleje). Jó ez, hogy nem csak szigorúan TotalCAR a TotalCar :)
FCs 2011.11.10. 15:20:44
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: ez lesz a megoldás.
civil 2011.11.10. 16:54:58
"miközben az aljára ragasztják a szigetelést, fogalmilag kizárt, hogy ne tartózkodjanak emberek a lengő teher alatt."
Szabályosan úgy lehet, hogy megemelik, bakokat csúsztatnak alá, visszaerestzik, és felkenhető a szigetelés. Egyszeri áthelyezéssel a bakoknál is lekenhető. Megspórolták a bakok költségét, és kb egy napi emelgetést. Persze nincs baj, amíg baj nincs :)
Szabályosan úgy lehet, hogy megemelik, bakokat csúsztatnak alá, visszaerestzik, és felkenhető a szigetelés. Egyszeri áthelyezéssel a bakoknál is lekenhető. Megspórolták a bakok költségét, és kb egy napi emelgetést. Persze nincs baj, amíg baj nincs :)
Rocko- 2011.11.10. 17:06:01
@bajan: pont ezért felesleges valahol a munkavédelmi ellenőr munkája. pár dolgot megnéz, de ha rádesik 200 tonna, akkor nincs az a munkavédelmi sisak, ami megment.
yxcvbnma 2011.11.10. 18:32:06
@civil:
200 tonnás vb hengert mire tudnál úgy felbakolni, hogy se a bak, se a henger ne rogyjon össze?
Ha meg fogást váltasz, akkor pedig a bak a már felkent trutyit nyomja szét.
Én nem vagyok építőmérnök, csak érdeklődnék.
200 tonnás vb hengert mire tudnál úgy felbakolni, hogy se a bak, se a henger ne rogyjon össze?
Ha meg fogást váltasz, akkor pedig a bak a már felkent trutyit nyomja szét.
Én nem vagyok építőmérnök, csak érdeklődnék.
civil 2011.11.10. 19:02:23
@yxcvbnma: Itt látszik egy sokkal többet bíró szerkezet: index.hu/gazdasag/magyar/hid080328/
Itt meg egy igazán brutál:www.hid.hu/referencia/megtekint/m8-dunaujvarosi-hid-usztatas-43
Nem a kőműves, vagy fűrészbakra kell gondolni :) Ezért írtam, hogy egy nap. Ez alatt a száradás is megoldott, a kész szigetelést lehet védeni párnafával, akármilyen lemezzel (mint ahogy itt is felkenés/ragasztás után rövid idővel már mártották a Dunába).
Itt meg egy igazán brutál:www.hid.hu/referencia/megtekint/m8-dunaujvarosi-hid-usztatas-43
Nem a kőműves, vagy fűrészbakra kell gondolni :) Ezért írtam, hogy egy nap. Ez alatt a száradás is megoldott, a kész szigetelést lehet védeni párnafával, akármilyen lemezzel (mint ahogy itt is felkenés/ragasztás után rövid idővel már mártották a Dunába).
Analizer (törölt) 2011.11.10. 20:47:18
A szír üzletemberről szóló legenda igaz, az eredetileg az Árpád-híd felújításához tervezett darut egészen pontosan a TOEC nevű cég vásárolta meg, és a Lattakia nevű városban építették vele a kikötő bővítést a 80-as évek elején.
www.toec-int.com/en/project/23
A Ganznak pedig kemény dollárokkal fizettek érte.
www.toec-int.com/en/project/23
A Ganznak pedig kemény dollárokkal fizettek érte.
op tomi 2011.11.10. 21:26:59
Nagyon jó, nagyon érdekes post, köszi:)
youlopukku 2011.11.10. 21:38:37
vót hajósként csippentem ezt a kitekintést
petru 2011.11.11. 05:49:51
Hat ez aztan!!!
Olvastam mar eletembe' jo cikkeket, ez a legjobbak egyike. Cikkiro bacsi, nagy koszonet!!
@Kara kán: A te daruzasod is szep volt, gratula!
Olvastam mar eletembe' jo cikkeket, ez a legjobbak egyike. Cikkiro bacsi, nagy koszonet!!
@Kara kán: A te daruzasod is szep volt, gratula!
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.11.11. 12:12:08
Imádom az ilyen kirándulásaitokat más "motorja van ezeknek is" dolgok közelébe! Ez is nagyon jó lett, köszi!
Robi, linkelted a szárnyashajó vízre bocsátásos anyagot régebbről - én erről teljesen lemaradtam akkor, nem is értem hogyan.
Na, azzal egy ici-picit vitatkoznék.
A bécsi túra, nem rövid idő, ez stimmel, de nekem nem volt unalmas. Olyan fantasztikusan szép a táj, az út maga akkora élmény, hogy csak ajánlani tudom! Persze "gyorsan oda akarok érni" típusú utazásra nem ez való, az nem is vitás. Pár éve ősszel voltunk és nagyon élveztem, még a zsilipeléseket is, amit addig csak filmen láttam, hogy hogy megy az ilyesmi. Persze ezt nem lehet egy nap alatt lecsavarni, de egy 2-3 napos kiruccanásnak eszményi.
Ja, és hát Gorenjét sem a szárnyason kell hozni a "Márjahilferstrásszei Angebótból", mert nincs hová tenni! 8-)
Robi, linkelted a szárnyashajó vízre bocsátásos anyagot régebbről - én erről teljesen lemaradtam akkor, nem is értem hogyan.
Na, azzal egy ici-picit vitatkoznék.
A bécsi túra, nem rövid idő, ez stimmel, de nekem nem volt unalmas. Olyan fantasztikusan szép a táj, az út maga akkora élmény, hogy csak ajánlani tudom! Persze "gyorsan oda akarok érni" típusú utazásra nem ez való, az nem is vitás. Pár éve ősszel voltunk és nagyon élveztem, még a zsilipeléseket is, amit addig csak filmen láttam, hogy hogy megy az ilyesmi. Persze ezt nem lehet egy nap alatt lecsavarni, de egy 2-3 napos kiruccanásnak eszményi.
Ja, és hát Gorenjét sem a szárnyason kell hozni a "Márjahilferstrásszei Angebótból", mert nincs hová tenni! 8-)
mnandy 2011.11.12. 11:31:56
Isteni, mint minden Winkler, bár a lokálpatrióta énem hiányolja a felsorolásból a Maca-Terkát.. :D
mnandy 2011.11.12. 12:21:24
Izé, az egy dolog, hogy baromijók a képek is, de a forgatás eredményét hol és mikor lehet asszimilálni?!
(A hangjelek, Istenem! Az egyik melóm volt nemrég, a GőzErő kiállítás esztergomi vendégségekor volt hozzáadott "érték", le kellett gyártanom zajokból öt jelet, mp3-ban, és azt nyomkodhatták a látogatók.. :)
www.t-home.hu/webtarhely/download/mn1965//1_5_harom-hosszu-egy-rovid.mp3 )
(A hangjelek, Istenem! Az egyik melóm volt nemrég, a GőzErő kiállítás esztergomi vendégségekor volt hozzáadott "érték", le kellett gyártanom zajokból öt jelet, mp3-ban, és azt nyomkodhatták a látogatók.. :)
www.t-home.hu/webtarhely/download/mn1965//1_5_harom-hosszu-egy-rovid.mp3 )
Alfonz83 2011.11.14. 10:53:19
Üdv Mindenkinek!
Nagyon kellemes emlékeket ébresztett bennem a cikk! Négy évig áramellátós voltam, egy hat hengeres GANZ hajódiesel volt a szükség áramfejlesztő 1000/perces üzemi fordulattal, sűrített levegős indítással /2.henger/ és éktelen lármával. A környezet kímélése érdekében a generátorral együtt az egészet egy gumiágyba süllyesztett betonalapra építették, a kipuffogó pedig flexibilis csővel a falon kívül végződött. Ráadásul jelenleg egy ugyanilyen asztali fúrógépem van, mint ami a műhelyükben található. Köszi a kellemes napot!
Nagyon kellemes emlékeket ébresztett bennem a cikk! Négy évig áramellátós voltam, egy hat hengeres GANZ hajódiesel volt a szükség áramfejlesztő 1000/perces üzemi fordulattal, sűrített levegős indítással /2.henger/ és éktelen lármával. A környezet kímélése érdekében a generátorral együtt az egészet egy gumiágyba süllyesztett betonalapra építették, a kipuffogó pedig flexibilis csővel a falon kívül végződött. Ráadásul jelenleg egy ugyanilyen asztali fúrógépem van, mint ami a műhelyükben található. Köszi a kellemes napot!
David Bowman 2011.11.20. 11:40:01
Hát, barátaim, ez felborult:
englishrussia.com/2011/11/19/crash-of-a-crane-in-kiev/
englishrussia.com/2011/11/19/crash-of-a-crane-in-kiev/
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal
