HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kéne valami, ami olcsó és jó?

2011.12.20. 06:08 Tcomment

A magyar kisautóval járó nép, gyorsan megnéztük, hogy az új Yarisnak mik a legjobb ellenfelei. Netán egy koreai vagy egy francia kocsi legyőzheti-e a japánokat?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

102 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr193477043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LAPoska 2011.12.20. 07:43:44

Anyaaaam... Hova fejlodik ez a vilag...?

esef 2011.12.20. 08:02:12

gyerekek, ne röhögtessetek már ezzel a hátul is tágas kisautó dumával. :)

froton 2011.12.20. 08:10:46

Egyik sem kéne. Polo kéne vagy ibiza...

1kutya 2011.12.20. 08:17:40

@froton: a fábiát kihagytad:-DDD

+ csakis az 1.2tsi-vel (csak hogy Alexnek is jó legyen:)

dr. no 2011.12.20. 08:18:49

a magam 192 centijével semmi másban nem férek el olyan jól, mint a honda jazzben a tesztben szereplő autók közül.
mögöttem pedig két gyerek, rendes gyerekülésben.
és észre kellene venni: már megint vmi érzésről írtak itt az urak, pedig jó lenne az üzemeltetés és használhatóság felől megközelíteni ezeket a teszteket, talán fordulna a sorrend?

nov2016 2011.12.20. 08:22:28

Ez a sok szerző igazán beszélhetne egymással:
Így a kedves olvasó egy cikkben tudhatja meg, hogy a 288 literes csomagtartó normális méretű, a 286 literes pedig reménytelenül kicsi... :)

86c 2011.12.20. 08:25:36

igen nagy a baj ha az 1,4 VTI brilliáns és alulról jól húz.

nza600 2011.12.20. 08:30:18

Kia Rio 1.4EX ár: 3.799.000 Ft
Kia Ceed 1.4 LX ár: 3.749.000Ft.

Nagyobb autót vehet olcsóbban! Ha Önnek mégis egy drágább, és szűkebb autó kell, Önnek íródott ez a cikk!

Az agresszív kismalacnak akkor is a Rio kell., mert:

Agresszív kismalac sétál az utcán.
- Rohadt nap, rohadt meleg, rohadt autók, rohadt emberek... bárcsak minden köddé válna! ... Rohadt köd!

ps3peter 2011.12.20. 08:30:34

Miért baj az, ha valaki - nem csak az autós újságíró - jól akarja érezni magát az autójában? Ha valakit az üzemeltetés és használhatóság érdekel, az olvassa a prospektusokat, abban vannak cm-ek és literek, bár itt is böven kitértek rá az írók.
Inkább egy ilyen teszt, mint egy adatfelsorolás az alkatrészek áraival, meg fél literes fogyasztáskülönbségekkel. Elvileg a fogyasztást meg se kéne említeni, ha valakinek számít 1-2 liter, az ne autót vegyen, hanem biciklit...

Csabby 2011.12.20. 08:50:47

Volt szerencsém vezetni a Kia Riót 1.2-es motorral. Tényleg halovány, de CSAK városba elegendő, és roppant halk! A belseje is jól meg lett csinálva, ennyi pénzért tényleg jó vételnek tűnik, akinek ilyenre van szüksége.

Leadfoot 2011.12.20. 08:59:38

Az a baj az ilyen összehasonlító tesztekkel, hogy egyesek személyes sértésnek veszik, ha nem az ő kedvencük nyer.

Altezza 2011.12.20. 09:01:52

@nov2016:
Ezen én is jót röhögtem.
Az ilyen összehasonlító teszteknek meg szerintem akkor lenne még több haszna, ha az összes autót ugyanaz az újságíró tesztelné, rögtön, egymás után.

dr. no 2011.12.20. 09:12:57

@ps3peter: pont az nem derül ki a prospektusból, hogy mennyi az üzemeltetés költsége. és egy ilyen tesztből sem fog, mert ebből élnek.
egy autobild-teszt - igen, néha bakiznak, de nem ebben a szegmensben - így IS közelít, és súlyoznak.
azért azt vedd számításba, hogy évi 30.000-es futásnál a két liter differencia laza 240eFt, amiből nekem mondjuk ki szokott jönni egy 4 napos síelés ára a családdal

Spiritmonger 2011.12.20. 09:15:18

ki az a baromállat, aki kisautót vesz családi autónak, ennyiért?

ez a kb 4 millió forint, amibe a teszt alanyai kerültek, nagyon sok pénz azért, hogy először a kedves vevő fingja tele az ülést.

2-3 évesen, használtan, akár garanciával is ezeknél a fostalicskáknál nagyságrendekkel jobb, nagyobb, kényelmesebb, jobban felszerelt, biztonságosabb autókat lehet kapni

dezsoke007 2011.12.20. 09:30:36

Gratulálok a cikkhez, végre egy igazi autós anyag ez az összehasonlító, ami persze erősen szubjektív:) és "gratulálok" ahhoz is, hogy a 2. képen éppen a buszsávban mentek két kocsival is (Dózsa György-Városligeti sarok). D

zutyi128 2011.12.20. 09:33:55

Mielőtt valaki autót vesz próbálja ki.Azt vegye meg amelyik neki tetszik.És szarja le a közvélemény előitéleteit.

scsaba1 2011.12.20. 09:35:13

@ps3peter:

Azért, mert aki ezt a kategóriát veszi első számú autónak, annak nem a "rákívánás" meg a "jó érzés" a fontos, hanem az árkedvezmény, vagy az alapárba bealkudható télikerék meg a gari és az olcsó kötelezőszerviz. Elég gáz az országra nézve, hogy nálunk még mindig ezeket veszik első számú családi autónak.

Komolyan, írni fogok egy autósújságíró-bullshit generátort, amiben az ember beállít néhány paramétert és fél perc alatt kidob egy cikket.

@Spiritmonger:

Aminek jó eséllyel a aktuális nagyszervize is rád jut. Van, akinek elege van a soha véget nem érő szopórollerből. Beleüt egy tojást a "nagyvas" hűtővizébe, eladja valami mókusnak vagy beszámítattaja és átül egy japóba vagy egy ezer év garis koreaiba.

Hurri Kán 2011.12.20. 09:48:49

Ennyiből, amibe ezek kerülnek AUTÓT is lehet kapni.

P12_dCi 2011.12.20. 09:55:37

Sosem szerettem a kisautókat. Ahhoz képest, hogy milyen könnyűek, fapadosak és gyengék, relatíve sokat fogyasztanak. Tolatóradarral, vagy kamerával egy sokkal nagyobb autót is beszúrok oda, ahova ezeket segédlet nélkül teszem be, Spanyolországban is meg tudtam állni mindig a 5errel.

Én inkább egy középkategóriás, pár éves, leinformálható autót vennék.

ommm 2011.12.20. 10:04:32

@86c: Ki kéne próbálnod. A többihez képest pláne.

Dixhorn 2011.12.20. 10:32:48

@ps3peter: ha 40-50 ezret/ év pirítasz saját zsebből, hidd el számít az 1-2 liter. nem is keveset..

Dixhorn 2011.12.20. 10:42:14

Itt mindenki fikáz mindent, de basszus fele még csak meg sem érintett ilyen autót, de már okos és mindent tud.

Meg ha ez nem autó akkor micsoda? Autó ami két tonnánál kezdődik? vagy német vagy mondjak márkát?

Ideje lenne felébredni az idejemúlt dogmákból.A piacon is harc folyik, ha valaki élve akar maradni, annak azért kell valamit letenni az asztalra.

A lényeg szerintem, mindenkinek ki kell próbálni ami tetszik neki, majd azután dönthet hogy melyik jó meg rossz, meg milyen érzés van benne.Mert lehet egy autó akármilyen használható, meg praktikus,meg kisfogyasztású, ha hányok tőle ha közlekedni kell vele.Vagy ha nincs lé, akkor meg nyilván az alapján választ a mikulás.

Családi autónak, van akinek jó, van akinek nem. A cikknek sem az a lényege.

Simán tudnék választani próba után és ha pénzem is lenne rá.

froton 2011.12.20. 10:58:17

@1kutya: fabia nem teccik...belül sem, nagyon műanyag...az elődhöz képest ilyen tekintetben szvsz visszaléptek...

GGG77 2011.12.20. 10:59:37

Végre, végre összehasonlító, de jó ilyet olvasni!
Nálam vagy C3 (ha az ízlésem győz) vagy Rio (ha az eszem győz) ezek közül.

Alf (törölt) 2011.12.20. 11:00:59

@scsaba1: nekem első és egyetlen autómnál a rákívánás volt a fontos.

Ha racionális érvek alapján akarsz atót venni akkor elég nagy bajban vagy, mert legtöbb esetben a tömegközlekedés-kerékpár kombó fog nyerni.

froton 2011.12.20. 11:04:17

Amúgy meg ennyi pénzért a dusterből már nem az alap jön ki, szal ha családnak kell "olcsó" de mindenképp új, akkor 'racionális' alapon csak a dacia jöhet szóba (logan MCV vagy duster). Más kérdés, hogy nekem azok sem kellenének...

Hurri Kán 2011.12.20. 11:14:58

@Alf:
Estleg az, hogy veszel egy pár éves kisautót városi szaladgáláshoz, az évi egy-két alkalomra, ha nagyobb kell, bérelsz egyet.
Egyik barátom is ezt csinálta, pár éve úgy alakult élete, nem kell neki nagy autó, vett egy Twingót, a napi munkábajáráshoz, a kétheti egyszeri nagybevásárláshoz, meg néha elmenni nagyszülőkhöz a város másik végére tökéletes. Az évi egy-két hosszabb útra, nyaralásra, amikor cuccolni is kell, bérel egy kisbuszt, vagy egy nagy kombit.
Végül is , ha csak racionális érvek, számok mentén gondolkozunk, nem mondom azt, hogy nincs igaza.
De hát az autóvásárlás, mint tudjuk, ritkán kizárólag észbeli döntés. :)

ccvv 2011.12.20. 11:17:29

Üdv!

A "családi autónak nem ezt választanám" - szólamot éneklőktől megkérdezném, hogy szerintük mennyi is Magyarországon az átlagos gyerekszám. És ha már sajnos három fős a családmodell, akkor évente hányszor is nem fér be az ember egy kisautóba, amivel mondjuk a belvárosban élők is el tudnak férni?

christvhu 2011.12.20. 11:23:25

Hm. Nekem hiányzik innen az Opel Corsa, vagy akár a Meriva. Utóbbi is símán megáll 4 millió alatt és ezeket kenterbe veri.

ccvv 2011.12.20. 11:30:59

Alf: - bocs, ugyanazt írtuk :)

Mondjuk számomra a legfurcsább az, hogy a fogyasztás hogy alakul a mai autóknál és hogy viszonyulnak hozzá az emberek. Jól tudom, hogy a Citroen AX annyira eljár 5 l gázolaj alatt, hogy van az négy is? Alattam volt régen Isuzu motoros f Astra, egyszer megnyomtam, óra szerint ment négy emberrel, csomagokkal 190 km/h-t. Gondolom 170-175 lehetett valójában. Átlagosan 5.1-5.5 között fogyasztott, vegyesben. Itt meg, tizenöt évvel később hallom, hogy 'meghajtva benyli a kilencet, tojással a pedál alatt ki lehet hozni hét alatt. MIVAAAAN?
És akkor apuci megveszi az AUTÓT, ami JÓL MEGY, mert neki az JÁR. Válságról beszél, de évente két háromszáz ezret elfüstöl pluszban, hogy az Üllői úton jobbról megelőzhessen villogva, mondjuk engem,mert a következő lámpáig nem lövök ki.

lr 2011.12.20. 11:32:31

@Alf: +1. Én sem igazán értettem soha, hogy lehet a racionalitást és az autózást együtt emlegetni.
És igen: ha élményt akarok (a lehető legkevesebbért), akkor meg jobbára kisautó, mert Mr. Chapman (ill. a fizika) szigorú dolgokat állít még ma is.

Hurri Kán 2011.12.20. 11:35:32

@ccvv:
Akkor még nem voltak Euro4-5-6 meg f@szom normák, amik nem lefelé viszik a fogyasztást, meg egy AX volt üresen kb. 800 kiló, ezek a mostani kisautók 1200 kiló körül vannak. Városban pedig a tömeg is nagyon hat a fogyasztásra.

ccvv 2011.12.20. 11:37:23

@gyvy: Talán akkor ebbe az irányba kéne fejleszteni. Eltelt több, mint másfél évtized. Arról, meg itt a Totalcar-on olvastam, hogy a mostan autók károsanyag-kibocsátása egészségtelenebb, mint a régieké.

ccvv 2011.12.20. 11:38:47

Ki mondta, hogy egy 'kisautó' legyen 1200 kiló? Ja, hogy biztonságosabb. Csak az a baj, hogy az emberek, ha megtudják, hogy biztonságosabb az autójuk, durvábban is vezetnek.

Dixhorn 2011.12.20. 11:41:49

@gyvy: na ez mondjuk marha jó ötlet.

@ccvv: Ezt egyébként én sem értem. Hogy mennyit fejlődik a technika, minden olyan kurva modern meg űrtechnikás és még sincs fogyasztáscsökkenés a régi kocsikhoz képest, csak papíron. Ok , hogy erősebbek a kocsik , de ez is sokszor csak papíron vehető észre.Szóval szerintem simán tudnának kisebb fogyasztású kocsikat gyártani, de ez szerintem nem cél még,mert van elég kőolaj amiből még sokan akarnak milliárdosok lenni.Nagy parasztvakítás minden szerintem.

Avatar 2011.12.20. 11:44:24

@froton: Látszik, hogy ez a teszt arról szólt, hogy mentünk egy kört és írtunk valamit.
Ha a családnak választunk autót (mint az ajánlóban szerepel), akkor kell csomagtartó is. Az itt "tesztelt" autók közül értékelhető csomagtartó csak a Jazz-ben van: 399 liter, míg a következő C3 csak 300 litert képes elnyelni.
Még a Sanderonak is 320 l-es csomagtartója van, ami talán már elfogadható egy család számára, a Dacia kimaradt a tesztből, pedig az olcsósága szembetűnő, milliós szinttel van a többi alatt. Mondjuk 1.4-es motort pont nem kínál, sőt az 1.6-os is csak 85 LE-s, de fogyasztásban ugyanúgy 7 liter körül eszik, mint a yaris, C3, Rio - amiknek a katalógusban 5,3-5,8 közti a fogyasztásuk. Egyedül a Jazzről hallottam eddig, hogy valóban képes 6 liter alatti fogyasztással eljárkálni valós körülmények között...
Márpedig az az egy literes különbség, ha csak 150 000 km-es teljes élettartamot veszek, akkor is 1500 liter, azaz kb 600 000 Ft értékű benzinköltség spórolást jelent.

Hurri Kán 2011.12.20. 11:45:23

@ccvv:
Hát másfajta, az biztos. Attól, hogy ezek a mostani dízelek nem látható módon (korom) szennyeznek, még ugyanolyan egésségtelenek, sőt...
Ez a Co2 mizéria, ami van, igazából csak egy látvány intézkedés, kb. a legkevésbé káros anyag azok között, amit egy autó kipöfög.

ccvv 2011.12.20. 11:48:50

@Dixhorn: Jaja, dzsanázod. Mesterséges avítás, meg ilyesmi. A legnagyobb baj, hogy az emberek fejét sikerült átgyúrni. Most épp egy 68 lovas dízelt nyomok és élek még - pár éve sokat vezettem egy összkeres 110+ lovas Mitsut. Fura érzés arra gondolni, hogy az itteni újságírók azt biztosan alulmotorizáltnak neveznék, vagy legfeljebb azt kapná, hogy 'elfogadhatóan mozgatja azt a nagy bódét'. A fogyasztáskülönbség? Évi 30E km-en 300E Ft...
Bocccs!

ccvv 2011.12.20. 11:51:08

Na, gyerekek, mi itt páran megírtuk a tuttit, meg örülünk, meg minden. Eredmény nincs, lassan dolgoznom is kéne, további szép napot és alacsony fogyasztást mindenkinek!

SNECI001 2011.12.20. 11:52:40

Ez a teszt egy VICC ??????

A Honda a 4. ????

Kapjunk már a fejünkhöz.... Legtakarékosabb, legnagyobb a hely benne, szuper jó japán minőség, kiváló motor és váltó EZ MIND EGYENLŐ = 4.

Ez a teszt gáz, és elfogult....

Avatar 2011.12.20. 12:18:35

@SNECI001: Viszont a C3-nak ezüstszínűre festették a műszerfalát, a Rio-n meg van két menő csík! Ezek azért sokat nyomnak ám a latba, nem csoda, hogy beelőzték... :)

megint 2011.12.20. 12:22:14

Polo, Corsa még elfért volna az összehasonlításban.
7,5 liter viszont sok ilyen kis autóktól amik ilyen gyengék, úgyhogy sztem pont ezért van értelme a dízelnek, ennyiből bőven elmegy egy 150 lóerős dízel is, és még a pályán sem kell agyonpörgetni, hogy megmozduljon. A kia meg hiába a legerősebb , ha ilyen szar a hajtáslánca.

Zaturek 2011.12.20. 12:30:20

A Citroennél azt írtátok, hogy zabál 9 litert, persze ha nem figyelsz a vezetésre, de talán 7,5 l-re is levihető a fogyasztás.

A Kiánál meg azt, hogy nagy kínnal, de le lehet vinni 7 l-re a fogyasztást, mégis többet eszik a másik háromnál.

A Kiánál 288 literes csomagtartó már normál méretű, de a Toyotánál a 286 liter kicsi.

Ezek a cikkek így semmit nem érnek szerintem.
Mielött nekiálltok tesztelni négyen négy autót, akkor beszéljétek meg, hogy mik azok az értékek, amik jónak számmítanak rossznak stb..

A másik meg az, hogy amit a képeken is látok, azt nem kell leírni, nem vagyok vak. Azt hogy nektek tetszik e kivőlről az autó vagy sem, az meg nem érdekel.

Meg még pár másik dolog, amitől a falra mászok:

Nem tudom, hogy hány embert érdekel, hogy 250 liternyi zseb meg kis tárolósz@rság van szerte-szanaszét az autóban, amikor sztem az emerek nagy része nem pakolja bele a taknyos zsebkendőjét is a tárolókba.

A másik az, hogy tök jó, hogy manapság már egy 100 le körüli autó gyenge fosnak számít szerintetek. Mit vártok egy 1,2-es, 1,4-es motortól?
Most akkor mi számít? A fogyasztás vagy a teljesítmény?
Az örömautózás? Vagy mi?
Észre kéne venni, hogy magyarországon milyen szempontból vesznek autót az emberek és az szerint írni a cikkeket, mert ezek a sablon szövegek már egyre unalmasabbak.

Elnézést, ha megsértettem valakit, építő jellegű hozzászólásnak szántam!
Köszönöm!

Magyar[HUN] 2011.12.20. 12:34:14

Innen a Toyota kéne,de könyörgöm 2,8 millából már a fullos Sandero is kijön(1.2-es benzinessel)...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.20. 12:35:22

" szidtam a kisautókat, mikor a gyerek cuccait kellett betuszkolnom. Ez a kisautóság ára."

Kisautótól miét várod azt, hogy hely legyen benne? A hely az nagy autókan van, a kicsikkel szaladgálni lehet, nem pakolni.

tomnemtom 2011.12.20. 12:38:40

Trabant is elfért volna az összehasonlításban.
igaz, kicsi nő meg kicsi gyerek kell, hogy tágasnak érezd, de az első, kisívű nagysebességű jobbkanyar gokartfeelingje sok mindent feledtetni tud.
tudom, tudom, a biztonság.

Mészáros Laci 2011.12.20. 13:27:38

A Rió benzinmotoros változatát tesztvezettem, teljesen a helyén volt az autó, bár én a kisebbik dízelesre lettem volna kíváncsi, de az meg nem volt elérhető.

Pozitívumok: sok év garancia, a benzines változattal csendes, komfortos.

Negatívumok:
1. a hátsó ablakok nagyon magasan kezdődnek -- nekem a vállamnál, 11 éves gyerekemnek a feje búbjánál. ez azért durva.

2. a dízeles változat 4 milka és nem is akartak nagyon engedni a kereskedők. ez nem baj, csak ha összevetem azzal, hogy 1.6-os 110 lovas dízelmotorral szerelt Ford Focus 2-t is kapni ennyiért, nem olyan jó vétel a Kia.

3. a 3-hengeres 1.1-es dízelest nem volt módom kipróbálni, de a Lancia kéthengeres dízelesét úgy lehúzta a totálkár (ráz mint traktor), hogy kicsit aggódni kezdtem...

Dixhorn 2011.12.20. 13:49:58

Egy haveromnak is 3 hengeres 1,4 tdi van, polo. Nagyon gusztustalan hangja van, olyan mint egy régi 1 hengeres traktor kb. 2000-es fordulat alatt életveszély "kilőni" valaki elé.Nagyon szar.biztos hogy nem vennék olyant.Mondjuk a futómű frankó, az ülések is,felneveltek két gyereket is benne.(bár néha panaszkodtak a helyre,de erre tellett,tetőbox volt néha fenn) A csajom 3 hengeres matiz-ával könnyebb közlekedni és élvezetesebb is. én meg maradok még a jó öreg 1,9 tdi-nél. :)

misi107 2011.12.20. 14:52:49

Hú vazze,gondolom mennyit agyalhattatok rajta,mire ez a tesztötlet megszületett.Esetleg valami saját magatoktól nem megy?

P12_dCi 2011.12.20. 15:39:08

@ccvv: Pedig az jó eséllyel alulmotorizált. 10kg/le az, amire már azt lehet mondani, hogy tud menni, ha kell.

3 gb 2011.12.20. 16:04:09

Nekem az a kedvencem, amikor az autós újságíró beül "maga" mögé. Nagyon kemény! Ez valami olyasmi, mint amikor egy borász minden szívásnál nyel is egyet? Szerintem fejleszteni kellene és nem csak maguk mögé kéne ülni hátul, hanem egymás mellé is, vajon elférnek-e hárman? Semmi sértődés TC, szeretlek titeket!

effendi79 2011.12.20. 16:28:09

@SNECI001: Na azt a japán minőséget hagyjuk... Amúgy meg szar az ülése. Nekem speciel az a legfontosabb egy autónál, amiben órákat ücsörgök naponta.
Szóval inkább fogyasszon 1 literrel többet, de ne kelljen fészkelődnöm benne negyed óra után.

plephyl 2011.12.20. 16:40:38

racionális emberek a yarist, emocionálisak pedig a citroent vagy a hondát fogják választani. a kiát meg nem tudom kik :)
egy ilyen yaris egy tetőbox-szal egy ideális családi autó lehet.

plephyl 2011.12.20. 16:43:59

@SNECI001: akinek fontos a penge motor, a frankó váltó és a nagy tér, az szerintem ezután is JAZZ-t fog venni, akármit is ír ez a "teszt". ja és a honda fogyasztásban is veri a többieket. a külseje és a belseje is eléggé egyedi, így itt lehet hátrányban szubjektíve. ezért írtam, hogy a yaris közömbössége sok esetben előny lehet egy átlagos autóvásárlónál.

ccvv 2011.12.20. 16:47:08

@P12_dCi: Már bocsáss mag, de ez hülyeség. A Mitsu sem érte el a 10 kg/1 Le-t, de úgy szaladt, mint a nyúl. Téli guminak alacsony sebességspecifikációs Michelint vettem rá (max 160 km/h), mondván, hogy télre minek több. Osztrák autópályán vettem észre, hogy visszább, a tempót, mert túlfutottam, úgy, hogy gyakorlatilag nem is vettem észre.

Ma azt mondod, 10 kg/ 1 le. Húsz-harminc éve ez még a sportkocsi kategória volt. Ferjáncz Alpinája tudtommal 115 lovas volt - panaszkodott is, hogy gyenge :p :)

Tíz év múlva az 5 kg-ra fogod azt mondani, hogy pont megfelelő? Kevesebb ember halna meg, ha az autót arra használnák, amire való: KÖZLEKEDÉSRE.

Uff.

plephyl 2011.12.20. 16:54:18

@ccvv: szerintem nem hülyeség a 10kg/LE. én is valahol itt húztam meg magamnak a határt. persze, hogy kinek mi a dinamikus gyorsulás, stb. ugyebár szubjektív. mostani kocsim 1150 kg és 110LE. Ennél rosszabb kg/le arányú kocsit nem szívesen vezetnék.

plephyl 2011.12.20. 16:55:28

a teszthez még annyit, hogy én valszeg vagy yarist vagy jazz-t vennék, méghozzá CVT váltóval. hiába, én is öregszem :) no meg városi rohangáláskor jól jön az automata.

P12_dCi 2011.12.20. 16:55:39

@ccvv: Akkor más fogalmunk van arról, hogy úgy szalad, mint a nyúl. :) Egy 1.2-es Fábia is megfutja a 160-at, csak a hogyan a kérdés.

Egyébként hozzá lehet szokni elég hamar, és nem tűnik majd különösebben erősnek egy 250 lóerős autó sem. Nyilván van egy ésszerű határ, amit nem fogunk átlépni, de az nem 10kg/le. :)

De egyébként én egy komplexusos senki vagyok, aki akkor érzi jól magát, ha tudja, hogy nem sok erősebb autó van az úton az övénél. Sajnos most még igen, mert csak egy 150 pónilovas kocsival járok, illetve jobb napokon egy 185 lóerőssel, de utóbbi lassan cserélve lesz, jön majd egy 218 lovas 530d. Úgyhogy felesleges is erre szót pazarolni, mert kinek mi a fontos egy autóban. Engem nem zavar, ha néha a szervizben áll 1-2 napot, vagy ha nincsen benne hely a másfél literes palacknak, viszont az igen, ha alulmotorizált.

ccvv 2011.12.20. 16:57:47

Bocs, pontosítok:
Renault 5 Alpine GR2: 1397 cm3, Eleinte 135 majd 140LE – (Arthur Bozian által)
(Ferjáncz Attila- Dr. Tandari János)
• 1978 Abszolút I. hely
• 1979 Abszolút I. hely
• 1980 Abszolút I. hely
• 1981 Abszolút I. hely
• 1982 Abszolút I. hely

(Ferjancz.hu)

P12_dCi 2011.12.20. 16:59:52

Ja és még tegyük mellé, hogy beül 4 ember csomagokkal, tetőbox-szal és máris két tonna körül, vagy afelett mozogsz, egy betonfal áramvonalasságával, oda szintén nem árt, ha van erő. Plusz a klíma, a nagy melegben a viszkó, stb. egy köznyelvben erősnek mondott autót is érezhetően meg tud fogni.

Persze ilyen évente egyszer-kétszer van, de az ilyenekre is érdemes gondolni.

ccvv 2011.12.20. 17:02:33

Oké, persze. De gondolom akkor nem is panaszkodsz, hogy jaj, drága, jaj, mennyit eszik.

Szerintem Magyarországon a közutakon nan nagyon lehet kihasználni egy 200 és egy 500 Le közötti különbséget. Elvileg 130 Km/h a maximum - azt hiszem egy 100 és egy 200 Le közötti különbséget se igazán. És sokaknak nem éri meg egy adag plusz lóerő a havi harmincezres plusz kiadást naftára.
De nem is ez a baj. Hanem az, hogy sokakkal elhitetik, hogy ez a plusz lóerőgyár kell, pedig igazából nincs rá pénzük, máshonnan kell elvenniük.

ccvv 2011.12.20. 17:04:12

@P12_dCi: Igen, évente egyszer, erre nem éri meg évente plusz 2-300E Ft-ot eltankolni és 2-3-4-500E-vel drágábban venni az autót, ha nem egy millióval. Ami ugye nagyobb értékvesztést is produkál.

P12_dCi 2011.12.20. 17:09:09

@ccvv: Dízelek, nincs miért panaszkodnom. :)

ccvv 2011.12.20. 17:10:40

@P12_dCi: Pedig a nagyköbcenti-szívóbenzin a tutti, akárki meglássa!!!! :D :D :D Bocs, kilépek, további szép napot!

Nem Penny hajója 2011.12.20. 17:24:57

"egyedül a VW Polo hiányzott igazán, egyszerűen azért, mert az importőrnek nincs tesztautója"

Ilyenkor nem lehet az olvasóknak röffenteni egyet, hogy hátha van valakinek, aki szívesen oda is adná tesztelésre? De mindegy.

"beültünk magunk mögé"
Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért játszák el mindent tesztben ezt a hülyeséget az újságírók? A 185 centis, enyhén elhízott újságíró elfér/nem fér el maga mögött. Ééésss?
Úgy csináltok, mintha ez lenne minden autónak a legfőbb tulajdonsága.

Javaslom, hogy figyeljétek meg egyszer a közlekedőket: az autók többségében egy ember, vagy maximum két felnőtt utazik (elöl).
Ha hátul felnőtt utazik, az legtöbbször örül, hogy ott lehet.

Lucky Larry Silverstein 2011.12.20. 17:55:50

Aki C3mat akar venni, nézzen szét a piacon az 5-7 évesek között, kb. a legalja a C3/C4/C5. És olyan is, elképesztő dolgok jöhetnek elő, az alkatrész drágább, mint a japánra vagy a németre. Csak az vegye aki gari után továbbadja.

szun 2011.12.20. 18:22:56

Bocs Fiuk! Elhiszem neha-neha ki kell hozni valamelyiket gyoztesnek, de az ehhez hasonlo, mar-mar vegtelenul atlatszol dolgok irritaloak:
Rio: + normalis csomagtarto (288 liter)
Yaris: - remenytelenul kicsi csomgatart (286 liter)

!?

Alf (törölt) 2011.12.20. 18:36:44

Jól beálltatok az emlékműbe kocsival.
Kis tiszteletet.

Alf (törölt) 2011.12.20. 18:46:37

Városi autóba minek a 10 kg / 1 lóerő?
Ja tudom, mer' a sárga után ződ, sprint a 20 m-re lévő pirosig.

Lényeges, hogy full fapad legyen, kevés agyadat is kirázza a rugózás, mer' az a Sportoss!!!

Ülés nehogy véletlenül puha legyen, mert az nem tart.

Igaz, hogy 20-al cammogok 3 órán keresztül a dugóban, de addig is üljek valami keményen és sportosan.

Ez az egész = Parasztvakítás.

A szar életünkbe betuszkolnak ilyen műanyag szarokat, amiket úgy adnak el, hogy sportosak, mintha közünk lenne a sporthoz, vagy bármi hasonlóhoz, vagy az élményekhez.

ó.

Laresz 2011.12.20. 19:23:36

Miért nincs egyetlen autóban egy rohadt kuka?

GGG77 2011.12.20. 20:01:03

Én a Kalosunk 72 LE-jét országúton, autópályán már keveslem. Apámék Swiftje 20-al többet tud, az már bőven érezhető sok szituációban. A Ford TDCi 90 lóereje és nyomatéka már elég lett volna, csakhogy 2000 alatt semmit nem csinált, aztán jött a hátba rúgás, de 3500-nál már el fogyott.

poa ogapo 2011.12.20. 20:06:14

Uraim ez az írás egy kalap szar volt, kérem szedjék össze magukat!

ccvv 2011.12.20. 20:41:34

@Alf: Ne fáradj velük! Nem vagyunk egyformák. Nekem mondjuk nem tudom, hogy mennyivel kellene többet keresnem, hogy havi plusz húszat bevállaljak a nagyobb fogyasztásért/teljesítményért, havi tízet az ebből adódó nagyobb értékvesztésért, tízet a 'stílusért', hogy ritkább, vagy kevésbé megbízható, vagy drágább az alkatrész, stb,stb,stb... Ez eddig negyven. Talán ha havi százhússzal keresnék többet, esetleg(!) rászánnám a harmadát, igen. De A-ból B-be?!

ccvv 2011.12.20. 20:43:06

Inkább megetetem a kölkömet, elviszem moziba, vagy egyszerűen nem dolgozom ki a belemet egy tárgyért.

antimason (törölt) 2011.12.20. 21:49:42

Ültem a RIO-ban.
Hátul az a tipikus jobbra, vagy balra nézzenek-e a térdeim, vagy hatalmas terpeszben, lábam közé véve az első ülés támláját.

183 cm vagyok.
2 hete ültem benne.
Magamra állított első sofőr üléssel.

antimason (törölt) 2011.12.20. 22:07:18

Még annyit, hogy a KIA ajtaján a műanyag annyira vacak, hogy megnézném 1-2 év múlva.

A többiben nem ültem.

ommm 2011.12.20. 22:15:47

@plephyl: Eljárt felette az idő. Próbáld ki a többit is. Ja, ne, te már megvetted...
És igen, nagyon nem mindegy, hogy a 288 literes csomagtartódnak milyen a formája és mennyire használható a valóságban...

ommm 2011.12.20. 22:18:31

@ccvv: Van némi tapasztalatom e téren és úgy látom, hogy egy nagyobb, erősebb motor ugyan lehet, hogy városban többet fogyaszt, mint egy kisebb, akár 1-2 literrel, ellenben megpakolva, sztrádán akár kevesebbet is. (Ugyanolyan tempó mellett.)

ommm 2011.12.20. 22:20:04

@3 gb: Sajnos még nem találtak ki jobb módszert annak szemléltetésére, hogy milyen az, amikor két felnőtt ül egymás mögött...

Ironpen 2011.12.20. 22:23:22

Nos a cikk színvonala tényleg elmarad a jótól, de a hozzászólások nagy többsége kifejezetten ostoba és nélkülözi a tárgyilagosságot, a szakértelmet nemkülönben. Kár a sok fikázós "hozzáböfögésért", mivel gondolatindítónak azért jó lenne ez a teszt.

kutyek 2011.12.20. 23:20:05

Hello, az értékelés vége lemaradt:

0. Helyezett - húsz éves Toyota Starlet 1.3

780 kg, 76 LE. 3500 és 5300 között 100+ Nm, nagyon rövid 1-3 fokozat, 13" gumik, rendkívul dinamikus (kb. 90-ig). 7000 után vörös az RPM :) Zseniális a kormány és a váltó, elpusztíhatatlan autó minden szempontból. Élmény vele autózni. Hat litert fogyaszt vegyesben sietősen.

Nincs ABS, lufi, klíma. Extrém olcsó fenntartani. Extrém megbízható. Négyszázért hibátlant kapni.

PS. Sztem pont városban fontos a 1 LE/10 Kg, amikor sokat gyorsít-lassít az ember.

Krisi 2011.12.21. 01:05:35

továbbra is jár nektek a feketepont, amiért mindig le kell húzni a kis motorokat a kisautókban. ez egyszerűen faszság, hogy nem megy jól, de hát le is írtátok, hogy nem is néztetek még háromhengeres közelébe. ez így jó poén, de kvázi beismeritek, hogy ismeretlenül lehúztok valamit.
városba és országútra bőven elég az ezres motor, ezt már múltkor is leírtam. 0-70-ig (városi használat ugye) ugyanúgy gyorsul, mint bármelyik másik autó a forgalomban, de cserébe 5 liter körül fogyaszt és nem 7-et. országúton pedig szépen tartja a 90-es tempót 4,3 körüli átlaggal. amikor kiírja a fedélzeti kompjúter, hogy átlagfogyasztás 3,9, na akkor azt is leszarom, hogy a 3 hengernek oylan hangja van, mint egy elbaszott villanymotornak :) a 80-nal haladó kamiont még meg tudom előzni, többel meg úgysem szabad menni. azt persze kár tagadni, hogy autópályán 130-cal már 7-8 litert kajál és hangos mintáállat, de aki pályázásra ilyet vesz az magában keresse a hibát.

szóval főképp városi és hétvégenként országúti autózásra simán elég egy ezres motor is, 400-as benzinár mellett pláne.

viszont!

a céges kulcsosautó egy 1,4 literes új Focus, szoktam azt is vezetni, na az már maga a tragédia. nem megy ÉS sokat fogyaszt. horror. szóval gondolom innen eredhet ez a gyengébb motoroktól való ellenszenv, és ez tényleg igaz, hogy az Astra- Focus- Golf kategóriában kínszenvedés egy gyenge motor, de ez a kisautókra azért nem teljesen igaz.

Krisi 2011.12.21. 01:31:27

@P12_dCi: azért azt tegyük hozzá, hogy közúton nincs olyan szituáció, ahol ne lenne elég a 10kg/le. a saját kocsim 1100 kg és 122 ló, ha benne ülök + cuccok akkor kb pont ilyen arányú, és egyáltalán nem nevezném gyengének.

ha meg élmény miatt kell az autó (mint pl. nálam :) akkor olyan kocsit kell választani, ami alatt jó futómű van + jó helyen hajt, és akkor még a sokak által kevésnek tartott 122 ló is új dimenziókat nyit meg a vezetés világában

Rocko- 2011.12.21. 07:36:18

@ccvv: "azt hiszem egy 100 és egy 200 Le közötti különbséget se igazán."
szóval sose próbáltad.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.21. 08:06:44

@Rocko-: Ha valamennyire is betartja az ember a közlekedési szabályokat, akkor szerintem is full mindegy. Én is bárhol tudok gyorshajtani a 75 lóval, csak minek.
(Kezdve ott, hogy a szar utakon kilencvennel is pont elég a futóműnek.)

ccvv 2011.12.21. 08:56:46

@ommm: Hogyne, az autobahnon... És Magyarországon, ahol 130 a max. és sokszor 120 a biztonságos utazó? Arról már ne is beszéljünk, hogy a blog a városi autóktól indult.

Rocko: Egyrészt azt írtam, "azt hiszem". Másrészt közlekedésről beszéltem, nem autókázásról, boyracerekről és "közúti pályanapokról".

kran72 2011.12.21. 09:06:59

Régi C3-ast cseréltünk pár hónapja le Jazz-ra,eszünkbe sem jutott hogy új Citroent vegyünk.Azóta maximálisan meg vagyunk elégedve a Hondával,kívánom a tesztelőknek ,hogy saját autóként is megismerhessék az autó erősségeit a minden napokban.(fogyasztás 5-6 liter igenis számít,TELJES ÉRTÉKŰ csomag és utastér,stb)

kran72 2011.12.21. 09:12:27

Még valami eszembe jutott.Kia tényleg jó autókat gyárt,de eladásnál erről majd meg kell győzni a következő tulajt is.Yaris nem bővíthető olyan zseniálisan mint a Honda.C3 valóban szép és egyéniség de a hétköznapokban azért előjöttek a nyűgjei és hibái.Maradt a Honda,szalon darabokat nagyon jó áron el lehet hozni,nincsenek vevők a kereskedésekben.

Rocko- 2011.12.21. 09:16:06

@ColT: oszt kimegyünk az ország határán s ennek fele se igaz.
másrészt emlékezzünk csak Tibby cikkére, hogy ha lassú vagy, akkor meghalsz. lelöknek. még ha nem is ért egyet vele az ember, akkor azt el kell ismernie, hogy sokan gondolkodnak így.

ccvv 2011.12.21. 09:46:12

@ommm: Ez igaz, de nem tudom, nem arra kérdezett valaki, hogy 2-3 felnőtt ül egymás MELLETT...

ccvv 2011.12.21. 09:47:51

@Rocko-: No meg aztán arról beszéltünk, hogy milyen furcsa már 2011-ben 6-7-8 literes fogyasztási adatokat hallani.

ommm 2011.12.21. 10:36:07

@ccvv: Szerintem régen jártál sztrádán. vagy nyaraláson, csomagokkal, két-három személlyel.
De nem is kell messzire menni, egy BP-Debrecen táv is megteszi, hidd el.
Nem mondom jó a kisautó IS és a nagy IS.
Szerencsére nincs ilyen gondom, van két öreg darab mindkettőből.

Avatar 2011.12.21. 11:35:53

@plephyl: Szerintem nem az a lényeg, hogy a tömeg/CSÚCSteljesítmény mennyi, mert hiába van 109 LE 6200-as fordulaton a RIOban, normális ember nem ilyen tartományban járatja a motort, mire felkapaszkodik odáig a fordulatszám mérő, addigra egy kisebb csúcsteljesítményű, de jobb karakterisztikájú motorral szerelt gép már messze előrébb jár...
Ha megnézed a 0-100 gyorsulások szerinti sorrendet, az sem a tömeg/maxLE szerinti sorrendet tükrözi:
Yaris: 10,25 kg/LE; 11,7s
C3: 10,51 kg/LE; 10,6s (az oldalsávon lévő 98LE-vel, nem a szövegben lévő 95 LE-vel számolva)
Rio: 10,72 kg/LE; 12,3s
Jazz: 10,83 kg/LE; 11,4s
A Yaris és a Jazz ugyanannyi pacis, a Jazz nehezebb, mégis jobban gyorsul, a C3 és a Rio a kettő között van kg/LE-ben, de a C3 mindkettőnél jobb 0-100-on, a Rio meg a legrosszabb...
De még a 0-100 gyorsulás se életszerű helyzet igazán... sokkal inkább az lenne érdekes, hogy kb. 2500-as fordulaton mennyi a kg/LE, de ezt a gyárak nem nagyon kötik az orrunkra. Ja, és persze még számolni kéne az eltérő légellenállással is, bár ez városi forgalomban nem olyan jelentős tényező, de egy országúti előzésnél már izgibb lehet...

Ennyiből jó a teszt, hogy leírják, hogy valós körülmények között a kocsik közül a C3 a legélénkebb, majd a Jazz, Yaris jön és végül a Rio, ami már "tohonya". (Ez mondjuk a 0-100-as sorrenddel is megegyezik jelen esetben...)

Rocko- 2011.12.21. 11:44:38

@ccvv: mint ha előbb elmagyarázták volna, hogy 1200 kg-ra számold.

Avatar 2011.12.21. 12:46:07

@kutyek: Ha senki nem vesz új autót, akkor 20 év múlva nem lesz 20 éves használt sem... ;)

A Rionál csak 6 mm-rel hosszabb egy ("gombokért" megkapható, szervizeltethető) 5 ajtós sosekOpel F Astra, 360 L-es csomagtérrel, 7 l/100 km alatti fogyasztással, a Rionál tágasabb belső térrel, ki is lehet látni belőle stb stb. Csak éppen a fékútja másfélszer akkora (no ABS), a futómű sokkal bizonytalanabb, nincs menetstabilizáló elektronika és ha tempósabban csattansz (hiába vagy óvatos, ha beléd jönnek), akkor a karosszéria fele annyit nyel el az ütközésből, lufi meg max 1 van benne, a párod már lehet, hogy kifejeli a szélvédőt... Nyáron meg ráolvadsz az ülésre, mert klíma sincs... 20 év alatt meg a beltér is elég lelakottá válik, zörögnek a műanyagok, stb.
Van, akinek ezek sokat számítanak...

Én speciel jól elvagyok egy 75 lovas 1.6i Kadett sedannal is, 550 L csomagtér(!), akár 160 km/h (GPS szerint! Persze csakis német autópályán), igaz 130 felett már kiabálva lehet csak beszélgetni benne... Csak sajnos lassan megeszi a rozsda. :(

ccvv 2011.12.21. 18:18:14

@Rocko-: mintha az előbb szó lett volna arról, hogy eltelt húsz év...

ccvv 2011.12.21. 18:24:03

@ommm: Persze, hát erről volt szó! Hogy irreálisan sokat kell fizetni fél óráért - pár hónapja Pécsre mentem az M6-on és nyertem harminc percet. azt már ki se számolom, hogy mennyivel fájt többe. Nyáron lenyomtam kb. 4000 km-t javarészt sztrádán, tetődobozzal, telepakolva, 68 dízellóval és még élek. Az út legnagyobb részén nem éreztem úgy, hogy megesznek a többiek - pár boyracert leszámítva. Persze voltak nálam gyorsabbak, de mindenkinél vannak gyorsabbak, nem? A fogyasztás meg olyan 6.2 körül lehetett.

ccvv 2011.12.21. 18:37:44

@ommm:

Amikor az egymás melletti újságírókat firtatom, valami olyasmire gondolok, ami
Nem Penny hajója 2011.12.20. 17:24:57 - kommentje volt, meg arra, hogy sokan kényszerülnek első (és egyetlen) autónak venni kiskocsit.

Krisi 2011.12.21. 20:31:37

@Rocko-: tényleg nem akarok kötekedni, de egy "én mindenkinél jobban vezetek és mindenki más béna fasz" mentalitású Bende Tibi-féle észosztós cikkre bármilyen értelemben hivatkozni... hát az több, mint broáf :)

@ommm: sokszemélyes, sokcuccos nyaralás átlag ember életében évente 1-2 alkalom, szerencséseknél 3-4 (ez ha úgy nézzük akkor 4-8 hosszú utazás). emiatt a pár óra miatt értelmetlen erősebb, és az év többi 350 napján többet fogyasztó autót venni. (ha úgy tekintünk az autóra, mint közlekedési eszközre)

@Avatar: a csomagtér mérete is azért eléggé relatív dolog. a kocsimnak hiába 500 liter a csomagtartója, nem megyek vele sokra, mert szedán. egyrészt kényelmetlen pakolni, mivel nincs másfél méteres kezem, másrészt nagyobb tárgyakat sokkal nehezebben tudok szállítani. és most nem az évente egy alkalomról beszélek, amikor lapra szerelt szekrényt kell elhozni a kék svéd bútorboltból, hanem nálam, hülye biciklisnél gyakori, hogy viszem magammal a bringát.
a kis lófasz méretű Yarisban lehajtom az egyik hátsó ülést, és egybe(!) befér a fixi, mivel 5ajtós. na nem a fixi, hanem a Yaris :)
az Alfának meg ott van a végtelen mély csomagtartója, amibe vagy úgy kell betetrisezni, hogy leszerelem mindkét kereket, és nyakig olajos leszek, vagy leterítek egy pokrócot a hátsó üléssorra, leszerelem az első kereket és 5 perc móka-kacagás után máris belepréseltem a biciklit.
ejj, de kár hogy csak prototípus maradt a 75-ös sportwagon, manapság lenne rá kereslet

www.mitoalfaromeo.net/html/images/wagon75b.jpg

Rocko- 2011.12.21. 22:08:50

@Krisi: vedd úgy, hogy ő írta le. de csak a téma miatt hoztam fel, mert mindenki emlészik rá. ;)

Avatar 2011.12.22. 08:12:01

@Krisi: Igen, következő autónak én is 5ajtóst, vagy kombit veszek majd. A kadettnél még nem olyan vészes a helyzet, mint mondjuk a Cordobánál, ahol szinte akkora a csomagtér nyílása, mint a postaládán a rés...
Azért ha bőröndöket, táskákat kell elnyelnie a csomagtartónak, akkor jól teljesít a sedan kadett is. 4-5 ember akár jó sok cuccal is el tud menni vele, bár megpakolva már nem túl virgonc a 75 ló ami húzza, de olyankor jobb is kicsit óvatosabban közlekedni, mert a fékút hosszára is hatással van párszáz kiló többlet...
süti beállítások módosítása