HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Minden pixel külön történet

2012.02.10. 06:05 Tcomment

Címkék: navigáció nng

Az iGO fejlesztőjénél, az NNG-nél rengeteg a titok, de kiderült: akkor is használhat az ember iGO-t, amikor nem tud róla. Az is kiderült, mi az a gyilkos vécé, és mi Moha bá jövője.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr704088139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2012.02.10. 07:37:28

Legjobb az öreg székely

metalex 2012.02.10. 08:23:49

Nem tudja valaki, hogy a 7. képen a baloldali klaviatúra előtt, az asztalon az milyen készülék ??????

igazi hős 2012.02.10. 09:07:13

@zsenyaf: Le vagy maradva. Már rég megy a toborzás.

metalex 2012.02.10. 09:16:17

@igazi hős: Kik toboroznak és mire ?

Sys 2012.02.10. 09:25:30

@gigabursch: Szerintem meg a saját gyerekeim hangja a legjobb :)

igazi hős 2012.02.10. 09:26:27

@metalex: NNG-sek, fejlesztőket. (Azt hittem elég egyértelmű.) "Mire?" Az alaprendszerhez (értsd igo) biztos kell pár új ember, de gondolom a automotive-hoz is.

igazi hős 2012.02.10. 09:27:36

@Sys: Én nem annyira lelkesedem érte, útirány helyett csak az "éhes vagyok" és "pisilni kell" üzenetek jönnek.

jorda 2012.02.10. 09:43:58

Amíg nem volt a GPS ,érdekes módon térkép segítségével is el lehetett jutni bárhová.

Most már mindenhová ezzel megyünk.

Minek megtanulni számolni(minek terheljük az agyunkat),mikor van számológép?
Még sok ilyen dolgot kell kitalálni és egyre hülyébb lesz az ember.
Ez egy üzlet!Nehogy már hasraessen tőle az ember!

domeq 2012.02.10. 09:46:23

Az egyik képen tipikus "programozó" ül a gép előtt. Vicces. :D

agyameldobom42 2012.02.10. 09:46:47

NNG a magyar szoftveripar furcsa szigete. Szerintem erdemes kiprobalni, mert nagyon mas mint minden mas itthon: Furcsa kombinacioja a garazscegnek es a multinak.
Akinek bejon es ott marad az sokaig jol fogja ott erezni magat, akinek nem jon be es valt, az is elvezni fogja amig ott van es utana is mindig jo erzessel gondol vissza az ott toltott idore. (mondom ezt en az utobbi kategoriabol, nekem nem jott be.)

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2012.02.10. 09:50:35

@agyameldobom42: Igazad van, nekem is van egy jó barátom ott és soha nem menne máshova dolgozni. Olyan szakmai kihívások vannak C/C++ és grafika, algoritmizálás területén, amit Európában máshol nem kérnek tőle.

Szóval valóban frankó cég, csak az a cikk ne lenne ilyen furcsa illatú :)

Szittyakürt 2012.02.10. 09:52:31

@antimason: Mi az már fizetnek is érte? Ha jól emlékszem, az első verziók után mindenféle fórumról gyűjtötték be a felhasználók hibaüzeneteit. Aztán elég szánalmasan hátat fordítottak az egésznek és olyan frissítési politikát vezettek be, ami mindennél értelmetlenebbé és drágábbá tette az Igo, NNG használatát. Azon már csak nevetni tudok, hogy Androidra hozzáférhetetlen az Igo. Hivatalosan. Mert kb. 5mp keresgélés után természetesen fellelhető a neten. LOL. A HTC-mmel kapott Rute66 örökös frissítéssel kb annyiért vehető meg, mint az NNG Kelet-Európa térképe 1 évre. Viszont azt el kell ismernem, hogy a szépen színezett térképek, főleg az éjszakai nézetek színei piszkosul hiányoznak! :(

metalex 2012.02.10. 09:54:07

@igazi hős: nem tudtam még végigolvasni a cikket- mindjárt pótolom-, és ráadásul megakadta a szemem azon a kütyün.

GTPeti 2012.02.10. 09:56:51

Azt meg tudná mondani valaki, hogy egy sima IGo-t (asszem a Primo a legújabb), PDA-ra valót, hol tudnák legálisan beszerezni?
Nekem erre nem sikerült forrást találni. Nekem úgy tűnik, mintha a gyártó már nem is akarna ilyet eladni...

agyameldobom42 2012.02.10. 10:00:19

Gondolom elkeszult a cikk, utana az NDAk miatt ki kellett belole huzni az osszes vicces sztorit... Igy annyi maradt csak, mint mikor valaki egy filmszakados bulirol akarja elmondani, milyen jo volt, csak semmire nem emlekszik azon kivul, hogy "jo volt" :-)
Strategia kb u.e., bar szerintem benne van a cikkben.

an-dee 2012.02.10. 10:04:29

@GTPeti: Keress meg engem: an-dee@beos.hu

üdv

Anti Anyag (törölt) 2012.02.10. 10:21:52

Ebben nem értem, mi belekötni való akad.

Teljesen korrekt cikk annak ellenére, hogy láthatóan szinte semmi konkrétumról nem írhatott.

A lényeg lejött, magyar cég a navigációs világ egyik lényeges szereplője. Én örülök ennek.

cateye 2012.02.10. 10:53:18

@jorda A papírtérképek sem voltak soha ingyen, szerintem aki használt már navit teljesen ismeretlen helyen, az nem bánkódik azon, hogy régen megvoltak nélküle is.

igazi hős 2012.02.10. 11:10:12

@cateye: Hagyd rá, van akinek "régen minden jobb volt". Gondolom jorda szekérrel jár, nem valami modern benzinégető hülyeséggel, ami sokkal nagyobb üzlet (fujj), mint a navigáció.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.02.10. 11:19:09

@cateye: Tudod mit élvezek a legjobban a navikban? Hogy amikor már nem használod, nem kell őket összehajtogatni! 8-)

Gabenpetit 2012.02.10. 11:20:28

tenyleg, hol lehet hivatalosan PDA-ra valot venni?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.02.10. 11:28:52

én szeretem a navit, cégnél nagyon sokat használjuk. jobb mint a papír, nagyon sokszor ha ügyfélhez megyünk akkor koordinátát kérünk, hogy eltaláljunk a célhoz (céplpont a pusztában).

Ez papírtérképpel úgy menne, hogy gyertek el a világ másik felére Orosházára, menjetek ki Békéscsaba felé. Eddig oké a papírtérkép.
Eztán lenne a telefonálgatás, hogy a 3. füldesúton be, a második fasor után balra, a tanyát megkerülve a csipkebokor mögött van a "kincsesláda". Ilyet a papírtérkép nem tud, de a GPS koordinátát követve gyerekjáték, sose tévedtünk le.

Sys 2012.02.10. 11:32:35

@igazi hős: Nem jó hanganyagot töltöttél fel :) Nekem a legjobban ez tetszik: "Apa túl gyorsan mész! " :D:D:D

Niga u mad 2012.02.10. 11:51:30

az igo kula navigon jobb

Macskond 2012.02.10. 12:33:31

Tunnám mi akkora titok azon hogy óóódinak, merdzsónak szállítanak be első,másod,harmad fokon....
Mer' hogy éppen milyen tudós újdonságon dolgoznak az ok. De miért kell azt szerződésben kikötni hogy nem mondhatják meg kinek szállítanak...
Teljesen felesleges titkolózások.
Arra azért roppant kiváncsi lennék, melyik autó kanyarfényszórója van összekötve a GPS-szel.
Nagyon tetszett az a rész hogy mik az elvárások japánban, kínában meg ilyesmi, ha ezekről még valami fényképes illusztráció is lett volna, az lett volna a "zsírkirály"... :-)
Ez már csak talán nem titkos.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2012.02.10. 14:34:42

@Macskond: Egyszer egy ilyen céges nagyembert én is vallattam erről. Ő azt magyarázta, hogy két fő ok van. Egyik, hogy ők egy vödör pénzt beleölnek a márkaimidzsükbe és ne akarja már senki az ő zsírjukon sütögetni a saját kis pecsenyéjét. Értve ezalatt az olyan reklámot, hogy "milyen frankó csávó is lehetek én, ha már az ilyen-olyan nagyokos cégnek vagyok beszállítója".
A másik szintén marketingszagú érv: a fejlesztéseire büszke, neves márkánál nem mutat túl jól, ha "még ezt se vagytok képesek magatok megcsinálni?" jellegű megjegyzésekre adnak alkalmat.

Mellesleg mindezt egy olyan cég mókusa mesélte nekem, akikről azt megelőzően, hogy rendeltek tőlem ezt-azt, soha, sehol nem hallottam. Az imidzsépítésük engem valahogy elkerült :)

Zsolt.hatkilenc (törölt) 2012.02.10. 14:52:15

Nálunk a vadveszély amúgy ŐZ. Meg nem is vadveszély, hanem "szabadon élő állatok". Bocs.

Zsolt.hatkilenc (törölt) 2012.02.10. 14:54:10

@jorda: nem kell az angolvécé, menj a csalánosba!

rolls 2012.02.10. 15:25:05

1. Remélem az NNG-iGo is csak annyit adózik, -mint a multik. De tényleg. -Most mért pont Ők szívjanak???

2. Mi a baj, - a titkolózásal? Inkább jöjjön a kínai és nyúlja le ezt is? Azután vgyük tőlük óccsóér? Lehet, h nem működik, - de ócsó!

3. Tarthatalan, hogy az országban van még működö- és fejlődőképes cég. Azonnal adjuk el fillérekért, majd pár év múlva vegyük vissza aranyárban!

Hát így.

qmatch 2012.02.10. 15:49:34

Őszintén, a szó legnemesebb értelmében irígylem azokat, akik naponta, értelmes kihívásokkal keresik a pénzt. A cikkben vázolt feladat pedig ilyen.
De:
rég túl van már lihegve szerintem ez a navigácijó, meg ez a "találjuk meg a görbefát a borzasbokor mögött..." dolog. Egy szűk felhasználói kört leszámítva ( sztem kb. 5% ) a navigációs eszköz játék, státusz-szimbólum, újabb kütyü a műszerfalon.
Nekem a jó öreg PDA-n van egy - figyelem, termék elhelyezés következik - iGo :) .
Apa leül a kávéja mellé, megnézi az ájgón, hogy hová köll menni, jól bememorizálja, mert vizuális típus, aztán kilép az alkalmazásból, és útnak ered. Nekem aztán ne pofázzon menet közben, meg a többi versenyző is inkább az utat nézze, ne a képernyőt - na, erről meséhetnék, de gondolom ti is...
Na, azért meg egy huncut vasat sem adnék, hogy helyettem kapcsolgassa a világítást, meg a sebváltót...

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.02.10. 16:18:31

Ha jó kapcsolatot ápoltok a céggel akkor segítsetek nekik és áruljátok el, hogy Angliában a postcode az isten. Ne a város és utca név kínos bepötyögése előzze már meg. Fordítva szép. Benyomom azt a 6-7 számot/betűt és már csak a házszámot kell megadni. Így lenne elegáns, és felhasználó barát.

min 2012.02.10. 16:33:02

és mennyi hibával találkozok vele kapcsolatban...
Egyébként ostoba szerkezet mert mindig így utvonalat tud felajánlani. legtöbbször a legbénábbat.Működhetne úgy mint a google. hogy több alternatívát is kidob és én kiválasztom a nekem tetszőt.
A külföldi térképeket is ez a cég csinálja vagy átveszik más cégektől. Ausztria egyes részein hihetetlen ostobaságokat csinál.

igazi hős 2012.02.10. 17:31:08

@min: Tudod milyen vason futnak a google szolgáltatásai? Tegyél mellé egy 400 MHz-es processzort 64 MB RAM-mal és kiderül, hogy az iGo algoritmusa sokkal jobb. (Bár a google maps sokkal látványosabban tervez utat, ez tény.)
Ja és a google a "semmiért nem vállalunk felelősséget" elven működik, mert "ingyen" van, ezért belefér, hogy kicsit hibázik. Valamint az iGo útvonalkeresője sokkal jobban paraméterezhető, mint a guglié.

Uzi 2012.02.10. 17:55:01

@qmatch: Az is bememorizálod, hogy hol lesz dugó vagy baleset 2 óra múlva? :) A jobb navik nem csupán statikus térképek..

min 2012.02.10. 18:06:38

@igazi hős: Félreértesz. Nem az IGO hardverét/szoftverét fikázom hanem, hogy csak egy útvonalat dob fel miközben egy google maps akár többet. Az IGO-nál is minden megvan hozzá valószínű de mégsem lehet választani. Az IGO beállíthatóságának ellenére is néha olyan útvonalat dob ki amit legutoljára választanék.

min 2012.02.10. 18:10:17

Ausztriában át akartam menni egy hágón de fent derült ki, hogy lavina miatt ez nem fog menni. Beállítottam én mindenfélét, hogy ne fordítson vissza de már csak a hegyet megkerülvén félúton tervezett végre új útvonalat. A másik mókás jelenség, hogy a Margit hídon Pestről Budára tartva a budai hídfőnél simán visszafordított volna. Ez azért elég nagy hiba. Meg is írtam nekik remélhetőleg javították...

PSD 2012.02.10. 18:12:43

@agyameldobom42: "Furcsa kombinacioja a garazscegnek es a multinak."

Igen, mind a kettőből a legrosszabb tulajdonságokat gyűjtötték össze, a legjellemzőbb tulajdonságuk a káosz a köbön. Rövid idő alatt kiégett, idegbeteg emberekké válnak. Tankönyvi példának megfelelő váramatőr banda.

galicius 2012.02.10. 18:16:26

Kettő észrevételem van:
ad1./
Amikor azt hiszem,hogy beállítottam korrekten az elérendő célt,menet közben olyan utakra terel,ami,enyhén szólva is nevetséges. Találkoztam már olyan variációval is,ahogy én neveztem,ördögi kőrrel,ami azt jelenti,hogy egy bizonyos területen körbe-körbe vezetett.Elindultam valamerre,akkor magához tért és rendben volt.
ad2./
Amióta létezik IGO,azóta bombázom (bár az utóbbi időben nem nagyon)őket,hogy szíveskedjenek felvenni lakhelyem pontos címét.Ez az elmúlt 5-6 évben nem sikerült.Ha valaki GPS alapján akar megtalálni,mindig elmondom,hogy a házszám nem szerepel az adatbázisban,de,ha az utcában jár hívjon és navigálom.

agyameldobom42 2012.02.10. 18:59:49

egy utvonal: eleg sok mindennel lehet azert varialni, ha valtozatossagot akarsz (gyors, rovid, autopalya nelkul) vagy beletehetsz way pointokat turistalatvanyossagokhoz. Vagy vehetsz "TMC" vevos kutyut, az a legkisebb forgalmu uton fog vinni.

voroseltolodas 2012.02.10. 19:11:11

@jorda:
Én sem vettem navit,hogy ne tompuljon el az agyam. Otthon megnézem, memorizálom,és odatalálok. Ritkán van,hogy útközben rá kell néznem a térképre.
Ismerek én is olyat aki a gyerekért megy hang utasításokkal az óvodába minden nap mert úgy megszokta.

Futároknak napi 50 címmel megértem bár így mééég több címet kapnak -cserébe a könnyebbségért-.

etruszk 2012.02.10. 19:34:59

@Macskond: Az Audié :)
És természetesen a váltó is várja a kanyarokat. Bár igazából ennek csak akkor van értelme, ha sport módban tolod. Mert amúgy a nyomaték mindenre elég, még 7. fokozatban is.

alien576 2012.02.10. 19:55:33

@rolls: "Mi a baj, - a titkolózásal? Inkább jöjjön a kínai és nyúlja le ezt is? Azután vgyük tőlük óccsóér? Lehet, h nem működik, - de ócsó!"

kína már rég lenyúlta...
csak érdekességképpen, jónéhány PNA-t vettem az ebay-en kínából haveroknak, munkatársaknak, magamnak...
az 5"-ösök jellemzően 16-18e, a 7"-esek 23-25e árban voltak, free shipping, minden cuccal, falitöltővel, kártyaolvasóval, 1-2-4-8 GB SD/microSD kártyával, amin persze iGO 8/Amigo/Primo futott különböző verziókban, de teljes Európa térképpel...

8001A 2012.02.10. 21:27:28

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Mindkét érv hülyeség. Pl. a Fiatnak az ég világon semmi hátránya nem származik belőle, ha kiderül, hogy Bosch motormenedzsment van az X modelljében. A "nem vagytok képesek magatok megcsinálni" szintén baromság, mert mindenki beszállítókkal dolgoztat, anyagi és műszaki okokból egyaránt. Egyetlen olyan autógyártót sem fogsz találni, aki pl saját fejlesztésű motorvezérlőt, gyújtógyertyát, vagy autórádiót használ.

Legközelebb ne valami zöldfülű fejlesztővel társalogj a piaci viszonyokról, aki három hónapja kezdett, de már szakértőnek érzi magát.

8001A 2012.02.10. 21:36:19

@rolls: Semmi bajom az NNG-vel, de nekem a titkolózás vastagon bűzlik.
A referencia a legeslegjobb reklám a világon: bizonyíthatod, hogy képes vagy szériába vinni egy minőségi terméket, konkrét hibastatisztikát és ügyfélelégedettségi felmérést tudsz mutatni, és a megbízódat is megkérdezhetik, mennyire volt gördülékeny veled a munka. Referenciák nélkül eleve beszállítói szerződést sem kapsz sehol.
Titkolózni már csak azért sincs értelme, mert vagy van aláírt szerződésed, vagy nincs. Ha van, akkor úgysem üthetnek ki a nyeregből, ha meg nincs, a vetélytársak úgyis pontosan tudják, hogy az adott komponensre ki mindenki pályázott. A tárgyalások egy későbbi szakaszában ott fognak ülni melletted...

zsoci 2012.02.10. 21:59:12

Én nagyon régóta használok iGo-t illetve először még Destinátor volt a neve.

Viszont ami a 7-es verzió után történt azt nem értem. Lett egy kiváló, jól kezelhető rendszerből egy bonyolult, lassú és idegesítő rendszer. Bizonyos nagyon fontos beállítások eltüntek ( pl miért nem adhatom én meg az egyes úttípushoz a saját átlagsebességem? vagy miért nem adhatom meg hogy az alapértemezett a 2D ?), és erőszakosan egy butított, és ezáltal sokkal bonylutabb kezelőfelület. Ráadásként a 3D megjelenítés eröltetése, ami teljesen átteikinthetlenné teszi a navigációt. Mindeig ezzel indul, minden alaklommal át kell váltani kézzel. Ezeket egyszerűen nem értem !

Azt azért meg kell mondani, hogy még mindig a iGO a legjobb a többi rosszabb. A gyári navigációról meg pont az a véleményem mint a gári rádiórl: felesleges, drága. Egyszerüen a vevők lehúzása.

AzHofi 2012.02.10. 22:19:06

@qmatch: memorizálj be egy Sátoraljaújhely vasúti rendező külső körüli címet. De aztán koppra odatalálj nekem, nehogy a térképhez nyúlj, te Bólyai reinkarnációja :-)

AzHofi 2012.02.10. 22:21:48

@galicius: ad1: beállíthatod a tervezési stratégiát. Pl sebességre, úthosszra, fizetős utakat kizárva, stb. Jáccávele, érdemes megtanulni használni, nem csak fikázni. Ad2: ők nem készítenek vagy módosítanak térképeket, hanem mint majdnem mindenki, a teleatlastól veszik.

szgy 2012.02.10. 22:45:39

@jorda: "Amíg nem volt a GPS ,érdekes módon térkép segítségével is el lehetett jutni bárhová."

tipikus bölcs hozzászólás, mint aki még soha nem ment sehová térképpel vagy navigációval.

rolls 2012.02.10. 22:52:14

@AzHofi:
"Jáccávele, érdemes megtanulni használni, nem csak fikázni."
Erről van szó! -Pl főnököm átugrott Ausztriába, majd tajtékozva hazatért, hogy szar a gps, lépten-nyomon elvitte az erdőbe. Azonnal frissítsem (én!) az (kb 1 éve vásárolt!) Amigo-t. -Nézem, - mi van, - csak a "gyalogos üzemmód" (!!!) volt becsippantva.....

szgy 2012.02.10. 23:09:56

@jorda: régen jártam hátizsákos túrákon papír térképekkel. egy országtérkép, néhány a hegyekről és még néhány nyomtatott amit fontosnak találtam de nem tudtam megszerezni.
olyan súlya volt hogy a nyomtatottakat laponként dobtam ki ha már nem kellett, ráadásul nem volt nehéz lemenni a térképről.

aztán kb. 7-8 éve megvettem egy gagyi kis pda-t egy hatos IGo-val, nem flancolásképpen hanem mert hasznosnak találtam. és tényleg. kezdve onnan hogy ki kellett mennem valahová BP délkeleti, számomra ismeretlen szélére, már hosszú ideje fogalmam sem volt arról hogy hol járok és simán odaértem. egy héttel korábban papír térképpel már félúton 5-6 tájékozódás célú megállásnál jártam volna, az eltévedésekről nem is beszélve.

aztán mikor jónéhányszor nekivágtam dél-európának úgy hogy nem egyszer menet közben találtam ki hogy merre menjek, nagyon hasznos volt hogy egy sd kártya (vagy pénztárca) méretben elfért az összes térkép és nem kellett ismeretleneket kérdezgetni hogy éppen hol vagyok. az is lehetett volna a jelmondatom hogy "I go my way" :-) nem kellett túlzottan parázni hogy merre menjek egy ismeretlen elágazásnál mert úgyis visszavezetett a helyes útra. és ettől nem is veszett ki belőlem a tájékozódási készség.

nagy szöveg hogy elvonja a figyelmet a vezetéstől - nem annyira mint a kormányra terített lepedő térkép. sőt, még előnye is van: menet közben változó sebességeknél is (és gyalog is) sokkal jobban meg tudom becsülni a távolságokat miután évek óta hallom hogy mi hány méterre van. és mellékesen sokkal kényelmesebb, nyugisabb úgy vezetni hogy nem kell a táblákat figyelni (úgy értve hogy pl. minden lehajtó, elágazás táblát) mert majd szól a kütyü ha közeledik a nekem való lehajtó. addig is lehet fontosabb dolgokra figyelni, pl. forgalom, útviszonyok, stb.

mellékesen nagyon hasznos ismeretlen, hosszú, kanyargós hegyi utakon hogy a beláthatatlan szakaszokon sokkal hatékonyabban lehet menni mert a képernyőre pillantva látom hogy a következő kanyar nem hajtűkanyar hanem csak egy enyhébb. és még sorolhatnám, de minek, inkább hagyom a kocsit, elvégre gyalog is el tudtunk menni akárhová, most meg kocsival kell. az úgyis csak flancolás, egy nagy üzlet! :-)

rolls 2012.02.10. 23:31:09

"min 2012.02.10. 18:10:17
Ausztriában át akartam menni egy hágón de fent derült ki, hogy lavina miatt ez nem fog menni. Beállítottam én mindenfélét, hogy ne fordítson vissza de már csak a hegyet megkerülvén félúton tervezett végre új útvonalat."
-ez pl miért volt baj??? -hágók környékén nem sok alternatíva van... Lavina van, - megfordulunk. Sztem.

igazi hős 2012.02.10. 23:37:20

@min: 1. Más a felhasználói kör. Az iGO felülete az átlagfelhasználójának már így is túl bonyolult, pedig rengeteg rejtett feature van benne, ami ki sincs vezetve a felületre.
2. Más a hardver. Nagyfelbontású képernyőn egérrel nem olyan nehéz megfogni az útvonal egy pontját és elég pontosan átrakni máshova. Ugyanezt kicsit nehezebb lenne 320x240-es érintőképernyőn egér helyett a képernyő zavaróan nagy részét lefedő ujjal.

igazi hős 2012.02.10. 23:39:50

@galicius: Ad 2. Szerinted mennyi térképet készít az NNG? AZ egész cég kevés lenne, hogy a térképeket elkészítsék. A cikkben is szerepel, hogy készen veszik, "csak" a tömörítés a dolguk.

rolls 2012.02.10. 23:44:30

@igazi hős:
He, he! Régebben egy filmezős/parkolós posztban is összefutottunk! Akkor ezt nem tettem, - de most igen, - köszi az érveidet, az akkori nagy fröcsögésben! :)

min 2012.02.11. 00:54:35

@rolls: Azért volt baj mert amíg lejöttem a hegyről és kerültem addig a cucc állandóan vissza akart vinni a hágó felé...

KékFény6 2012.02.11. 01:20:16

@AzHofi: Kivéve, amit nem. Pl. itthon a Topmap térképet használják, a Topmap meg "egészen véletlenül" az NNG tulajdona.

Vortex 2012.02.11. 07:27:19

Ennek a cikknek ebben a formában semmi értelme nem volt, szerény véleményem szerint. Akit érdekel a dolog, az ennél többet tud a témáról. Az írás általános áttekintésnek sajnos még abban az esetben is kevés, ha esetleg olyan olvasná, aki a Velvet oldaláról tévedt ide...

papa33 2012.02.11. 08:30:20

Igen, van sokszor jó.
Egyszer busz eltévedt, hiába na.
Meg mikor a másik sofőr nézte és navigált: a következőben mehetsz nyugodtan, mert bejáratából nem látszik, de enyhe kanyar, ment is, majdnem neki a kanyarban haladó traktornak...
Motorosként játta sokszor az ember a kanyart teljesen, szegélyoszlopok, bokrok, szóval az út vonalvezetését, jármű szál se, volt aki döngetett is. Csak épp az út felületét nem láttuk, na aki hajtott ralis élményben volt része: a leszóródott sóder..., de lehetett volna vízátfolyás, tél is...
Én még elvagyok nélküle, kb évente 1-2 alkalom kinyomtatok egy oldalt és mennyit spóroltam? Eddig kb 10 alkalom hogy jó lett volna de ebben eltévedések is benne vannak. A kisvárosi taxisnak meg illene tudni.
A többieknek valóban nélkülözhetetlen, elismerem, de nem több százezerért, amibe a drága gyártó gyárija kerül... még ha fillérb. is 7 millában lóg a kanóc, hehehehe

nick2005 2012.02.11. 14:26:48

Lehet, hogy az USA-ban és Nyugat-Európában már leáldozóban van a hagyományos naviknak, de azért sok helyen még nem így van. Egyrészt a kocsikba beépített navik nagyságrenddel drágábbak, és amíg egy beépített navi 300 ezer Forint körül van, addig nem sokan kérik az új kocsiba. Másrészt előbb-utóbb elavul, és majd nem lehet nornálisan cserélni, vagy csak horror pénzért. Gondoljuk csak bele, hogy egy 15 éves kocsiban a gyári rádiós-magnó ma már nem sokat ér, ugyanolyan nagyobb tudásúra pedig nem cserélhető. Egy 8-10 éves kocsiban gyári CD-s rádió van, de nem tudja az MP3-at, nincs rajt USB (pl. nekem is ilyen van). Lehetne cserélni, nem is drágán, de csak egy nem gyárit tudnék betenni, ami nagyon nem illik abba a kocsiba sem színében, sem formájában, és az ember bukja a kormányról vezérlést is. Na így lesz ez a navikkal is szerintem. 4-5 év múlva biztos kitalálnak valami újdonságot, amit a ma beépített cuccok majd nem fognak tudni, így gyorsan értéküket veszítik.
Másrészt az ember nem csak egy kocsit vezet. Vezeti a saját kocsiját, az asszonyét, esetleg a családban másikat is, több céges kocsit. Ez nyilván egyénenként változó. Nincs minden kocsiban navi és ha lenne is, nyilván azok - mint a cikk is mutatja - eltérő gyártóktól származnának, különböző kezelőfelülettel. Az emberek pedig szeretik a megtanult, megszokott dolgaikat, így egyszerűbb az okostelefont vagy a PNA-t használni.
Azt tudtam, hogy az NNG az autóipari beszállítók irányába ment el. Lehet, hogy hosszabb távon ez bejön nekik, de azért erősíteni kellene az okostelefon piacot is. PL. nem ártana IGO a Windows Phone 7.5 alá is, és egy kicsit normálisabb kezelőfelület az Androidhoz.

alien576 2012.02.11. 16:47:45

@rolls: valamit félreértettél, mert esetemben nem a kínai vs. márkás GPS-ről van szó, hanem arról, hogy kínából megveszed 16-18-ért mindennel a kínait, vagy magyarországon megveszed ugyanazt a kínai GPS-t 45-50-ért, meg mellé a szoftver + térkép 30-ért... (vagy a boltban okosba ráteszik neked 10-ért...)

Andr1s 2012.02.11. 16:58:55

sziasztok

Az hogy melyik a jobb navi a googlé vagy az igo primo,hát szerintem nem is kérdéses...
össze sem lehetne hasonlítani...annyit mondok hogy számomra használhatatlan a google navigációja...

és ne aggódjatok,mert az igo Primo jön Androidra!
plus.google.com/102938021177507040888/posts/F1vvjNtN37N

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.11. 17:32:56

Hát lehet, hogy Moha bá'nak befellegzett, de szerintem Jáksónak nem! :)

qltura.blog.hu/2012/01/16/hajtek_igo_primo_hu_ro_navigacio_ipad_en_5

igazi hős 2012.02.11. 21:36:17

@rolls: Ezt biztos nekem szántad? Ahogy látom ez az első kommented, amiben nekem válaszolsz. Legalábbis ezzel a nickkel.

rolls 2012.02.11. 22:28:04

@igazi hős:
-hát igen. 2010. májusában volt, nem egymással beszélgettünk, -csak azonos állásponton. Nem akarnám ide-linkelni. Én tudom, - köszi!
: )

igazi hős 2012.02.12. 19:56:35

@rolls: Ááá, így már megtaláltam. (És végre megértettem az előző kommentedet.)
Szívesen.
süti beállítások módosítása