HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Bravó: az állam miatt gyűlik a hulladékgumi

2012.02.14. 09:38 Tcomment

Címkék: gumi abroncs

Mégis mit csináltak abban a félévben, amikor el kellett volna dönteni, ki gyűjtheti és ki hasznosíthatja újra az autókról leszerelt abroncsokat?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr234103799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béla, tudod a Béla 2012.02.14. 09:46:24

Ennél azért vannak érdekesebb témák is.

benkoo 2012.02.14. 09:57:37

Pl. Amerikában dízel üzemanyagot is gyártanak belőle...
Miért van az , hogy ami máshol működik nálunk sosem...
Szerintem a gond itt az, hogy nem tudtak megegyezni ki,kit, mennyivel kenjen meg...a környezet meg az ésszerűség meg le van sz@rva..

fishermansfriend 2012.02.14. 10:08:30

Szeretnék gratulálni az országot irányítóknak, egyúttal javasolnám nekik, hogy az ország helyett inkább áramot próbáljanak meg jól vezetni.

pimpike_ 2012.02.14. 10:33:03

Őrület, hogy a kb. 20 éve habzó pofával bevezetett termékdíjjak továbbra sem kerülnek a megfelelő helyre.
Ez a használt autógumi panama simán lehetne hungarikum.
Akár csak a használt akksik ...

mindenOK (törölt) 2012.02.14. 10:35:37

Lehet belőle házat is építeni jó olcsón. Vagy van egy új Mol-hoz kötődő találmány, amikor utat építenek belőle. Probléma megoldva.

karlmann 2012.02.14. 10:49:40

Nem értem mit nem értetek ezen. A két szál adva van: a MOL új technológiát dolgozott ki és üzemet épített fel, a törvényi szabályozás pillanatnyilag kaotikus. Megoldás: a MOL, mint jótündér vállalja, hogy elszállítja, majd hasznosítja a használt gumiabroncsokat, persze nem ingyen. Ha a MOL úgy látja, hogy ebben jó üzlet van, mert a termékre lesz kereslet, akkor majd jön egy főokos, aki kijelenti, hogy ez így nagyon jó mindenkinek, valamelyik felelős minisztérium hoz egy rendeletet, amiben kimondják, a MOL privilégiuma lesz a használt gumi hasznosítása az országban, mindenki csak nekik adhatja oda, közvetve, vagy közvetlenül. Viszlát.

KAWAszaki 2012.02.14. 11:12:15

Szerintem ha a MOl-technológia beválik, akkor a végeredmény ugyanolyan drága út lesz, csak több haszonnal...

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.14. 11:15:07

"Mégis mit csináltak abban a félévben"

Zelmútnyócéveztek, loptak, mutyiztak, betolták a félidióta unokaöcsikéket a Pozíciókba, loptak, hazudtak, hereveréztek, forintot shortoltak.

Ja, azt már írtam, hogy loptak?

NNNN 2012.02.14. 11:43:15

Hulladékgazdálkodási területen dolgozom, elég jól ismerem a rendszert minden oldalról. A termékdíjas rendszer alapozta meg az országban a jelenlegi hasznosítási szintet, a koordináló szervezetekkel az élen. A koordináló szervezetek nem ingyen végezték tevékenységüket, hanem licenszdíj fejében. A koordináló szervezetekhez csatlakozó termékdíj fizetési kötelezettséggel bíró gyártók / forgalmazók mentességet kaphattak, ha a koordináló szervezet kellő mennyiségű hulladék begyűjtését és hasznosítását szervezte meg. A mentesség sem teljes mentesség, az összes - mentesség hiányában keletkező - termékdíjfizetési kötelezettség 5%-át felvilágosító kampányokra kellett fordítani.

Mint minden területen, itt is voltak szabálytalanságok, de a Kormány nem a szigorúbb ellenőrzést, hanem a rendszer teljes megszűntetése mellett döntött. Az ok természetesen a pénz és a piac újrafelosztása, illetve az állami köldökzsinór kiépítése.

A termékdíjas bevétel - a mentességi feltételek eltörlésével - több tízmilliárd forintos bevételt remél. A gond az, hogy ez nagyon durva díjemelkedést jelent majd szinten minden terméken, mivel az újrahasznosítási teljesítménytől függetlenül nincs mentesség. (pl. összes csomagolt élelmiszer, kőolaj, gumiabroncs, akkumulátor, elektromos és elektronikai termékek)

Az OHÜ-vel csak e-mailben lehetett tartani a kapcsolatot, szerződéskötést nem tudtak lebonyolítani három hónap alatt. Központi telefonszám nincs, szánalmas banda.

A lakossági szelektív hulladékgyűjtés a koordináló szervezeteken keresztül támogatást élvezett a korábbi rendszerben. Miután az állam átvette ennek a szervezését, ezt a támogatást is csökkentették.

A legjobbat még nem mondtam. Az állam a lakossági hulladékgazdálkodás teljes átalakítását tervezi, ma tárgyalják azt a törvénytervezetet, mely alapján csak többségi állami vagy önkormányzati cég láthatna el lakossági hulladékkezelési szolgáltatásokat. (mint az FKF Zrt.) Az ország lakosságának kb. felét többségében külföldi cégek látják el, szóval érdekes helyezetet jelent majd, finoman szólva nem túl piacbarát koncepció.

Nem akarok politizálni, de a jelenlegi kormány a hulladékgazdálkodást is teljesen szétveri, de jól átgondolt koncepciója nincs.

tick 2012.02.14. 11:57:05

Jah a Polgár mellett lévő gumiégető üzemben évente 18-20 ezer tonna gumit égetnek el, melyből villamosenergiát állítanak elő.

ez a mostani éves hulladékmennyiség 65-70% -a
ha a MOL 5 ezer tonnáját mellétesszük akkor már nem is marad olyan sok..

Dragon.22 2012.02.14. 11:57:55

Hajrá Vittya! Jó lesz ez! Ami még valahogy működik azt szét kell verni, hogy a rokonoknak legyen hely! Ami meg nem működik azt végleg el kell intézni, hogy soha ne is működhessen, még véletlenül se! Csak így tovább! Biztos találsz még elcseszhető dolgot! Hogy fulladnál bele egy Hummerrel a Balatonba!

GTPeti 2012.02.14. 12:37:22

Két lehetőség van:
1. Nem értenek hozzá.
2. Haver cége kapja majd az állami megbízást.

négykarika 2012.02.14. 13:19:33

@Béla, tudod a Béla: "Ennél azért vannak érdekesebb témák is."

Szerintem ez érdekes téma, és kimondotan jól teszi a TC, ha ezt a közszolgálati-érdekvédelmi vonalat erősíti.

Tomchy 2012.02.14. 13:21:47

@Dragon.22: Most mondd meg: mi bajod a Hummer-ral??? :O)

Főtruista 2012.02.14. 13:33:00

Egy kérdés: mégis mi a környezetszennyező egy használt, leszerelt gumiban?
(Odáig értem, hogy míg használják, a kopásból keletkező mikropor belégzésével sikeresen lehet rövidíteni az életet.)
De egy kipárologható adalékanyagoktól már jórészt mentes, egybesütött óriásmolekuláról ezt mondani kb. olyan, mint hogy a PET-palack környezetszennyező ...

multi84 2012.02.14. 13:39:58

@Főtruista: önmagában persze hogy nem környezet szennyező de ha mondjuk azt a pet-palackot bedobod a dunába vagy tengerbe vagy az erdőbe és arra jár a hal/madár/őzike vagy akármi és azt elnyammogja az már környezetszennyező... vagy ha csak úgy önmagában 5-10-20 év alatt elbomlik a talajba az is környezetszennyező...

Most ezt tényleg így szájba kell rágni?????

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.02.14. 13:40:25

@NNNN:
és akkor ki ne hagyjuk azt sem, hogy a gumihulladék hasznosítást véletlenül sem valakinek a valakije fogja közbeszerzési pályázattal elnyerni...

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.02.14. 13:41:32

@multi84:
ha a pet-palack környezetszennyező (az), akkor az üveg (igen!) még jobban, mert még a műanyagnál is tovább tart mire magától lebomlik...

athletic00 2012.02.14. 13:56:09

Egy kis kiegészítést szeretnék tenni.
Az igaz, hogy 22Ft-ról 52Ft-ra emelték a termékdíjat, csakhogy ebből az 52 Ft-ból 32Ft-ot be kell fizetni az OHÜ-nek. Nem kell erős matek hozzá, hogy akkor most ez mekkora üzlet lett.
Ami egyszer működik, miért kell tönkre tenni?
Szerintetek, ha a begyűjtőnek kevesebbet fizetnek mint tavaly, az üzemanyag árak az egekbe, az ingyenes hulladékgumi begyűjtés ellehetetlenítése folyik.A gumis nem fog érte fizetni, mert már egyszer a az új gumi vásárlásakor kifizette a termékdíjat, akkor nem nehéz kitalálni, hogy hova kerül a hulladék gumiabroncs.(erdőbe, tópartra)
Üdv:Egy begyűjtő

multi84 2012.02.14. 14:06:25

csak egy kérdés, ezeket a gumikat pl. mikor elmegyek lecseréltetni mert kopott ott kell hagyjam vagy mondhatják azt is hogy vigyem ahova akarom és akkor lomtalanításkor kirakom a kuka mellé?

Béla, tudod a Béla 2012.02.14. 14:32:22

@négykarika: én ezt a témát meghagytam volna valami aktuál, gazdaságpolitikával foglalkozó újságnak, pl HVG, az szokott ilyen baromságokkal foglalkozni.
Egy autós magazinnak mi köze a környezetvédelemhez, azon kívül hogy gumikról van szó, melyet leginkább autók használtak el.
Legközelebb bébifókákról ír, melyet a tengerszint emelkedés kipusztít, mely az autók globális Co2 kibocsátása miatt emelkedett meg?
Szerintem nem kéne ennyire mellék/vakvágányra futni, vagy mi van, elfogytak a tesztautók/roncsok/olvasói kérdések?

zsolti_ 2012.02.14. 14:37:01

@multi84: ahova én járok gumiszervizbe ott simán ott lehet hagyni és még egyszer se szóltak, hogy vidd már el innen. szerintem ez máshol is így van.

Vakul a drakula (törölt) 2012.02.14. 14:43:09

Bravó: Danika lett az ügyeletes uszító a brancsban. Csak és kizárólag az mostani kormány ellen tud hörögni, acsarkodni. Természetesen minden joga megvan hozzá, hiszen ö még "jobb magyar" mint bárki más. Hajrá Dani, felejtkezz el a szégyenletes 8 évetekről, végre uszúlhatsz, mint egy felbérelt majomkutya.

Atengerimalac 2012.02.14. 15:19:57

Valaki megsúghatná, hogy miért kell így csinálni a dolgokat. A régi módi nem jó, mert nem a forradalom gyermeke. Viszont az új meg nem bír működni, mert ezer sebből vérzik. Közben meg a polgár szív. Biztos, hogy ezt így kell? Esetleg a forradalmi hevületben a párthűség a szakmai tudás fölé kerekedett? Nem hiszem el, hogy egy szakmát is tudó, de párthű élőlény nem akad! Avagy a fidióták olyan belterjes csökött faj lett, hogy kizárólag a vak hit emeli őket pozícióba, a tudás és képzettség smafu? Emlékszünk még a szmogriadóra? Az eszem beállt, hogy a törvényt nem bírták elolvasni, felfogni, megérteni az elrendelők!

hegyilany 2012.02.14. 16:20:50

@Béla, tudod a Béla:
Azért itt a téma, mert Te (az autós) fog csúnyán kiabálni, ha hirtelen megnő a gumik ára és akkor nem lesz rossz tudni, mi is van a háttérben.
De ha nem érdekel, akkor mi a nyavalyáért kattintottál ide és pláne miért koptattad a billentyűzetet a hozzászólásoddal? Lehet helyette használatautó-tesztet olvasni! :)

papa33 2012.02.14. 17:33:57

Lassan kötelező lesz a téli gumi is.

Csak a yamaha 2012.02.14. 17:40:20

@Atengerimalac: Azért mert most a másik "komának"kell jól élni illetve tömni a zsebét..
Amúgy itt mindent Magyarosítunk komplikálunk,mert akkor átláthatatlan lesz a káosz!!És igen ha valami kicsit müxik vagy logikus(lenne)az nem jó!!Az egyszerű ember hiába mondja hogy mit/hogy kéne,az úgy sose lesz jó!!Mert ő csak gondolkodik ;-)

Schütii 2012.02.14. 17:50:11

Akar még valaki autózni Agyarországon?

GTPeti 2012.02.14. 19:35:00

@Vakul a drakula: Az, hogy az előzők mit összebénáztak, még nem helyezi más megvilágításba a mostani banda tetteit...

ElBándi 2012.02.14. 20:50:49

Felcsúton kellene ey "jó nagy" gumilerakat,hogy az ov mindig lássa,hogy milyen penge.
Mellesleg mi a különbség isten és ov között?
Isten nem hiszi,hogy ő ov...:)

33621 2012.02.14. 21:02:19

@tick: Én ebben nem vagyok biztos! 2010-benn építették újra az iparvágányt az égető műhöz, de mivel az odavezető amúgy vonatforgalomtól elzárt vágány tengelyterhelése nem engedi meg az odaszállítást, így úgy tudom nem is működik az égető! Úgymond kidobtak egy csomó pénzt feleslegesen.

gumilap 2012.02.14. 21:51:34

Ha a polgári égetőre gondoltok az nem dolgozik, mert konstrukció hibás. Várhatóan sosem fogja égetni a 22 ezer tonnát ebben a rendszerben, mert fizetni nem akar semmit sőt pénzt kér érte. Gumi magától nem megy be, begyűjteni és szállítani költség. Várható közbeszerzésen pedig az égetés szinte sehogy sem fogják támogatni és ha igen csak pár ezer tonnát fognak de ebből a cement gyárak is kapnak. MOL zalaegerszegi beruházása csak 1 mm alatti őrletet tud felhasználni. Bitumenbe max. 12-15%-ot tesznek bele tehát várhatóan 700-800 tonna lesz benne a gumi granulátum. Magyarországon 20-22 Ft lesz a várható támogatás kg-ént. Ebből megoldani begyűjtést és a hasznosítást. Ez a pénz nyugaton 50-60 FT/kg-os megy.

alte trottel 2012.02.14. 22:27:07

@_Soma_:
El vagy maradva kissé! A fijjugg első dolga volt kiherélni a közbeszerzési törvényt.

Astra44kW 2012.02.14. 22:27:37

Hogy mit kéne csinálni a gumival?
Felrakni a vonatra, aztán mehetne Passauba. Pár éve a németek is ide hordták a szemetüket. Ami megmarad, azt nagy gúlába rakni Tompánál és meggyújtani. A füstöt az ÉNY-i szél átviszi a szerbekhez. Mindenki így intézi a mocsok exportálását.
Viccet félretéve: szerintem az újrahasznosítás simán megoldható lenne, ha tényleg ez számítana, és nem a pénzek lenyúlása, na meg hogy a látszat kedvéért építsünk pl. egy használhatatlan égetőművet.

kerdesek05 2012.02.14. 22:42:34

@NNNN: ez így működik sajnos amikor központosít az amúgy szegény állam, eltartani a sleppjét.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.02.14. 22:52:23

@Béla, tudod a Béla: Ha kicsit gondolkodsz akkor kitalálod, hogy mi köze egy autókkal foglalkozó magazinnak a környezetvédelemhez mint témához. Nem segítek!

NNNN 2012.02.14. 22:58:49

@kerdesek05: tudom én, hogy így működik, de attól még a srácok eléggé elfuserált koncepciót dolgoztak ki.

szgy 2012.02.15. 01:49:42

mostanában azon gondolkodtam hogy valamilyen formában műanyag hulladékot olajjá alakító vállalkozást indítok, de úgy látom a fentiek szerint nem ebben az országban lesz.

athletic00 2012.02.15. 10:44:32

@Béla, tudod a Béla:

Akkor csak kerüld ki és ne olvasd....Nem kérte senki...

Bub 2012.02.15. 12:59:55

@Vakul a drakula: csodás azt látni, hogy megint a lényeg helyett azt sikerült leszűrni a cikkből, hogy fideszezés meg mocskos kommunisták védelmezése zajlik ... ha tudnál szöveget értelmezni, és meg tudnál különböztetni szerzőt és kommentelőt, akkor tudnád, hogy a cikk arról szólt, hogy állami töketlenség miatt olyan helyzet alakult ki, ahol egy eddig működő folyamatot teljesen működésképtelenné tettek. Persze, hogy nem véglegesen, csak átmenetileg. Miért? Mert megint úgy nyúltak valamihez, hogy azt nem gondolták végig. Vagyis maga a törvényalkotás itt (megint) nélkülözi a teljes szakmaiságot. Nekem erről szól a cikk. Mondjuk nem is tudom, hogy az a baj, hogy hozzányúltak (és a számok egyértelműen mutatják, hogy haszonszerzés céljából, és nem megreformálás miatt), vagy az, hogy még mindig így (az "új" elindítása nélkül állítják le a "régit".) nyúlnak bármihez is. Nem értem, hogy amikor előkerül egy ilyen "a zelmúltnyóccévező"-s, akkor miért nem arról szól a hozzászólása, hogy 2009-ben (még ellenzékből) követelték I. Szent Orbánék az üzemanyag jövedéki adójának csökkentését ... vagy, hogy igen, "ez" megint kicsit pöszén sikerült, de legalább megszorítások nélkül haladunk fölfelé ... érti mindenki, ugye? (Megszorítások nélkül ... vááááááá!!) Ez a cikk pont egy ilyen megszorításTALANSÁG-ról szól...

tomnemtom 2012.02.15. 13:25:31

épül egy feldolgozó, de ha így folytatják, két év múlva (sem) lesz kész.
10000t/év kapacitás.
világ más helyein bevált technológia.
feldolgozás során keletkező ásványolajtermékszerű cuccot helyben áramtermelésre fogják használni, részben saját használatra, részben hálózatba visszatáplálásra.
többi végtermékre van kereslet, szerződés.

pimpike_ 2014.08.19. 13:24:33

Ezt a hulladék abroncs dolgot ismét meg lehetne kapirgálni mert nem történt semmi.
Ha most van az egyszeri parasztnak 1-2 lefutott gumija két választás van: erdő vagy patak...
Sehol nem veszik át.

pimpikee 2016.02.26. 16:14:37

@pimpike_:
Helló ismét!
Friss helyzetjelentés:
Most már ha fizetnék, akkor sem lehet otthagyni a lefutott gumit.
(eddig 200Ft/db volt az otthagyási tarifa)
Értsd: ha nincs 5mm futófelület tehát nem lehet jó áron tovább adni a leszerelt használt gumit, akkor a kedves kuncsaft viheti a faxba.
süti beállítások módosítása