HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Én, autógyilkos? Soha

2015.02.12. 06:18 Tcomment

Címkék: karbantartás novoth

Nem jár hetente Münchenbe százötvennel, tehát nem teszi ki autóját extrém igénybevételnek? Téved.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

283 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr67163477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaponyanyi 2015.02.12. 16:03:44

Az a baj a szervízekkel, hogy amíg a tulaj egyedül dolgozik(és lelkiismeretes), minden OK, aztán megindul a bolt, felvesz két-három alkalmazottat és elkurvul az egész.

positive 2015.02.12. 16:10:45

@novothauto: Így mindjárt más. Akkor (mint sokszor máskor) a szakszerű magyar fordítás remekelt.

"Advise a short running in period for new discs (about 200 Km); during this period a short, smooth braking action should be used so that the brake pad surfaces can adapt to the disc. Over sharp or heavy braking action could cause the brake pad friction material and disc to overheat and in time this would compromise the braking system as a whole and its performance."
www.bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Instructions_Installation.aspx

Tóth Ottó2 2015.02.12. 16:12:34

@kergelepke: korrozió miatt sem árt a fékfolyadékot cserélni.

Adam88 2015.02.12. 16:21:53

Ahogy látom a kommenteken elég siralmas a hazai használtatók piaca.
Én amerikai autós lévén ezt már megtapasztaltam, főleg hogy a sokak számára ismeretlen típusokat még jobban gányolják ahol tudják kb.
400e forintos autóra simán ráment még egyszer ennyi és még mindig lehetne rá költeni. Most kezd csak összeállni mióta nálam van, pedig már pár éve a tulajdonom.
Katasztrófa milyen gányolásokat találtam az autón. A féktől futóművőn keresztül a motorig mindenhol.

savanyitott kaposzta 2015.02.12. 16:37:04

@Mariusz: Nekem az ősszel robbant le a kocsim és kellett gyorsan valami meloba járni. Kezdtem is nézelődni gyorsan találtam is többet amit megnéztem (5000$ felső határ)
1.2008 as focus 4600 dollar képeken gyönyörü
130000 mérföld motorban 25000...
Megyünk megnézni már pár méterről látsztott rgx nagy csavar fej az első lökhárítón.
Fekete srác árulja... kérdem miért van ott az a csavar?? hát ö izé le esett a lökhárító de megjavították, és még csomó minden cserélve volt a kocsin: bal első lengés csillapító, motor (!)... Kérdem tőle: ugyanaz a szerelő cserélte a motrot aki a lökhárítót javította?
Belső mint a disznó ól...mondom neki telefonon nem ezt mondtad...
motorháztető fel fényszórok majdnem kiesnek a rögzitésük eltörve...
Próbaút: valami rettenet volt vezetni, rezget minden zörgött a belseje, kormány rázott plusz nem is ment..
viszont látátsra...haza úton hiv hogy ide adja 3300 ért...(4600---->3300 en nem alkudtam egy centet se)
2.2007 Saab 9-7 SUV
gyönyörü kocsi..azt mondja a srác: minden jó csak tankolni kell bele...
mondom ok de azért átnézném kicsit
motorbol csepeg az olaj...kérdem hogy az mi...á csak a feszitő görgő nyikorgott oszt fújt rá egy kis olajat...mondom ez motor olaj...
próba út végére bevallja hogy mind a 4 kerék csapágyas..
mondom érdekel a kocsi de előbb vigyük el szerelőhöz hogy nézzék át hogy mit kell még cserélni...srác: á nem vegyem meg most a kocsit mert van más vevője.sok sikert a másik vevőnek a kocsihoz
még jópár kocsi volt amit megnáztünk és mindel valami volt.
Már nagyon kellet egy kocsi, úgyhogy mondom az asszonynak hogy inkább veszek valami olcsó s***t és hajtom amig megy közben meg keresgélek és hátha találok normális kocsit.
Végül vettem egy 97-es toyota rav4-t 900 dollárért, Hirdetésben irja a tag hogy a kocsi müködik,van rajta rozsda is(ohio-ban nem ritka eset), sok a mérföld is (200000+),meg koszos(felesége használta munkába járásra).
De viszonylag jól karban volt tartva...

ok.trendi 2015.02.12. 16:38:31

csak annyit fuzök még hozá ......hogy tul van lihegve az egész !!!
ausztriában de olaszban is magar ivröl lesz@rják az egészet akor mennek szervizbe ha már gáz van
senki nem foglalkozik kompreszi meg a mit tudom milyen hulyeséget felsoróló szerelövel (mert persze a szerelönek ez pénz)

UdjanMineck 2015.02.12. 16:44:33

@pizo: Szia Zoli! Köszönöm a hozzászólásod, erről beszéltem. Ennyi.
:-)

inuitdog 2015.02.12. 16:52:38

Vannak olyan típusok ahol nincs gyárilag mód a váltó olaj leeresztésére. Érdeklődtem, hogyan lehetne a váltóban olajat cserélni mivel inkább olajat cserélnék, mint váltót. Állítólag csak úgy lehet, hogy kiszerelik a váltót és fejre állítva a beöntőcsavar helyén lehet kifolyatni. A keletkező fémreszeléket pedig egy gyárilag beépített mágnes vonzza magához, így állítólag ez nem okoz gondot.

swup (törölt) 2015.02.12. 17:08:56

@inuitdog: Ez valami gumisból lett szerelő, hogy nem tudja, hogyan kell olajat szondával leszívni?
Jóhogy nem rögtön az egész autót akarja a tetejére fordítani :)

inuitdog 2015.02.12. 17:21:47

@swup: Valószínűleg nincs ilyen készüléke. Láttam már motorolajat is a nívópálca helyén leszívni Mini Cooperen.

l69 2015.02.12. 17:33:13

@novothauto: Idősebb gépeknél a fékrásegítő membránja sem lelkesedik a pumpálásért. Főleg hogy ilyenkor padlóig nyomják a pedált ami menet közben nem történik meg.

Pepejoe 2015.02.12. 17:43:16

@novothauto:
Ismerjük a kockázatokat és te is tudod, hogy nem kell az anyjáig taposni a pedált, hogy kifingjanak a karmantyúk.
Továbbá nem mindenkinek van céleszköze mint neked és neked sem volt a tanműhelyben annak idején mint ahogy nekem sem. Úgyhogy hagyjuk ezt. Továbbra se misztifikáljunk túl dolgokat és hiába van 2015, az autók nagy részében nincs ESP akárhogy nézelődök a parkolóra. És még csak nem is az ESP-s autókról van szó.
Nincs fél órája, hogy segítettem a szomszéd öregnek felhozni a Trabijából az akksit.
2015.

Józsi a guminagykeres 2015.02.12. 17:49:54

@Arcade Macho: Ja igen a 120 fokos olajhőfok. Szvsz a motorolaj üzemi hőmérséklete 80-90 C normál terhelés mellett. Eddig akárhány olajhőfok mérős autóban ültem így volt a c5 2.5tdi auditól a 645i-ig. Az utólag beépített olajhőfok órás pályázásra felkészített szívómotoros autóban is így volt.120 fokhoz szűk pályás,relatív alacsony sebességű pályán történő kegyetlen tiprás kell pl. kakucsring. De ha ennyit mutat a műszer akkor ott már szólnak a hidrotőkék és a szép friss sárga színű olaj hipp-hopp fekete égettszagú rettenetté változik.Bár biztosan függ attól is,hogy hol mérjük az olaj hőfokát.De józán paraszti ésszel belegondolva ha az üzemmeleg olaj 120 fokos akkor abban te nem igen fogsz szelephézagot állítani,mert másod-harmadfokos égési sérüléseket szerzel ha belenyúlsz.

swup (törölt) 2015.02.12. 17:59:55

@inuitdog: Akkor az a megoldás, hogy becsületesen bevallom az ügyfélnek, hogy megfelelő felszerelés híján nem tudom szakszerűen elvégezni a műveletet és nem az, hogy szétszedem a fél autót és kifizettetem az ügyféllel.
Egyébként a váltóban a mágnesek felülete - akárcsak a váltóolaj fémszemcselebegtető képessége - nem végtelen.

rekspeiler 2015.02.12. 18:15:15

@novothauto: A Mazdával mi történt, arról van korábbi cikk?

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 18:19:31

@Józsi a guminagykeres:

Ez egy általános érték. Jópár évig voltam zöldkártyás és műszaki vizsgabiztos, néhányezer autó VALÓS olajhőfok mérése után vettem a bátorságot ezt leírni. Persze, hogy vannak eltérések. 90 fokra álló helyzetben kétezres fordulaton felmelegszik a motorolaj negyedóra alatt az (olajteknőben mérve) terhelésnél ez magasabb hőfokot eredményez.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 18:21:14

@rekspeiler: Szétszedtük, kipucoltuk, csapágyaztuk, boldogan ketyeg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 18:31:38

@Mariusz: "Azonban ha már autót tart fent, olvasni tud, nézzen utána, sajátítson el némi szakirodalmat, kéz keze van, nyissa fel a motorháztetőt, nézzen be a kerék mögé, mi van ott, mit hogyan kell karban tartani, mi mitől kopik és mennyire. "

Ezt pofázom már régóta, de igaz számítógépre, telefonra.
Ha nem érted, mi a rák az, sosem fogod tudni normálisan használni, pláne fenntartani nem, esetleg haza is vágod a drága cuccot.
De nem divat. Érteni főleg nem.

2015.02.12. 18:36:19

Fontos a szerviz, ez nem is vitás. Én mérlegelgetek. Mi a nagyobb baj? Az, ha nem nyúlnak a kocsihoz, vagy az, ha igen. Ismerve a hazai viszonyokat, nagyon megfontolandó, odaadjuk-e valakinek a kezébe. Rengeteg a kókler, lelkiismeretlen 'szerelő', aki csak a pénztárcánkig lát. Valamit megigazít, valamit meg elront, eltör, kifelejt, stb. Szomorú, de itt még nincs verseny.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.12. 18:40:50

@inuitdog: A mágnes elég hatékony. Az autómat 2001-ben vettem, a váltó szar volt, de csak később derült ki. Gyak. ledarált minden fogaskereket, ami benne volt. A mágnes az egy tenyérnyi, 1-2cm vastag, fémreszelékből álló pgácsává változott, összeszedett mindent.
Ha nem darálja szét a váltó magát, akkor az az esetleg keletkező fémforgácsot sokáig leköti.

Józsi a guminagykeres 2015.02.12. 18:43:05

@novothauto: hmm. a műszerfali olajhőfok csal? azt 100nál feljebb nem igen láttam még úgy sem,hogy 40 fok nyár,pályán pár km trepni.
ha a kb. 90 fokos termosztát kinyitott,akkor már van olyan meleg az olaj,hogy lehet tiporni?

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 18:46:19

@Józsi a guminagykeres:

" van olyan meleg az olaj,hogy lehet tiporni?"

Ha 20 fokos a motorolaj, akkor is lehet "tiporni".

Józsi a guminagykeres 2015.02.12. 18:47:28

A.G. Bell motorépítő bibliájában 70fokos olajat ad meg határértéknek,hogy ez felett már full gázon pörgethető az aggregát.

Józsi a guminagykeres 2015.02.12. 18:49:45

@novothauto: én a hosszú és rövidtávú károsodások elkerülésével értettem a nyelezést.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 19:00:57

@Józsi a guminagykeres:

Mi a baj, mondjuk egy 5w40-es motorolaj hígfolyósságával szobahőmérsékleten?

nikarágja 2015.02.12. 19:06:03

Köszi szépen Tibi ezt a jo cikked! (és a Pista nélküli égéstér is a drusza közremüködésével ös Winkli poénjaival, kifejezetten üditö volt, csak igy..)

ezanévmárcsaknemfoglalt 2015.02.12. 19:10:52

@swup: ???
Láttál már élőben ABS jeladót?
Ez egy (jellemzően) tekercs, kiöntve plasztikban, vízmentes csatival a vezetékek felé.
Ahova a víz és a pára nem jut be, oda „nehezen” kúszik be bármiféle zsír konzisztenciájú anyag.

Józsi a guminagykeres 2015.02.12. 19:20:16

@novothauto: A viszkozitásával semmi,de az illesztések gondolom úgy vannak számolva,hogy üzemi hőfokon legyenek ideálisak. Azt nem tudom hol indul az üzemi hőfok. Mikor már a kb. 90fokos termosztát kinyitott (kb. 5km) vagy mikor már sokkal többet mentem?

swup (törölt) 2015.02.12. 19:24:39

@ezanévmárcsaknemfoglalt: Igazad van, rosszul emlékeztem, nem zárlatot okoz, hanem mágnesesen zavarja.
De a rézpaszták tiltásának legfőbb oka az ABS-szenzor.

csakazértistotalcar 2015.02.12. 19:36:03

@Hurri Kán: Igazad van! Én is azt szoktam mondani, ha majomra tellik, de banánra nem, akkor vegyen halat :)

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 19:40:10

@Józsi a guminagykeres:

"A viszkozitásával semmi"

Akkor nem értem.

" az illesztések gondolom úgy vannak számolva"

Nem a motor hőfokáról beszéltél, hanem az olajéról.

Oriwalter 2015.02.12. 19:44:23

Valaki felhomályosítana a váltóolaj cseréjéről?
Egy 22 éves benzines Passatom van kéziváltóval 130 ezer km-el. Nem trollkodni, km-óra állás valós! A kérdésemre eddig a következő válaszokat kaptam:
1.Nem kell soha cserélni, mert örök életre lett tervezve.
2. Tilos cserélni, mert többet árt mint használ!
3. Kötelező cserélni!

Ugyanezt hallottam a szervóolajról is.
Semmilyen működésbeli rendellenességet nem vettem észre, de jó-e ha az ember megvárja míg baj lesz?

Schütii 2015.02.12. 19:49:03

@Komojtalan: Én egyszer megszívtam a túlhúzott olajszűrőt, a patronos fajtát. Az olajnyomás egyszercsak eldeformálta a lemezt amiben a menet van és a gumi tömítés így kificcent majd elfojt majdnem az összes olaj, csak a gyors reakcióidő (olajlámpa kigyulladt, wtf???..) mentette meg a motort. Na azóta csak kézzel húzok meg patronos olajszűrőt.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 19:50:15

@Oriwalter: Nem tudom a motorkódot, de pl a 2.0 benzineshez full szintetikus 75w90-es kell. Ha kuplungozni kéne, akkor sem töltenéd vissza a féltengelynél kifolyt használt olajat, tehát a "tilos" az nagy butaság.

Józsi a guminagykeres 2015.02.12. 19:50:16

@novothauto: Az olajhőfok nem mutatja jobban a motor hőfokát,mint a hűtővízé?

SimonGábor 2015.02.12. 20:03:27

Tibi, az a baj, hogy ilyen szerelő nem létezik. Én azért szerelem magam amit tudok, mert az összes szerelő átbaszott eddig. Ha meg nem, a legolcsóbb gagyi vackot rakta bele, hiába könyörögtem hogy a pénz nem számít, csak jó legyen. És bármit akarok kicseréltetnk, nem cseréli ki, ha úgy ítéli meg hovy bírgyaazmég... Ilyenek.
Tudom, az autósok is ezt igényelték sokszor, de engem ufonak néznek ha fékolajat akarok cseréltetni úgy, hogy jó a fékem...

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 20:06:32

@Józsi a guminagykeres: fentebb az olajat kérdezted, nem a motort. Ezért kérdeztem, hogy mi a gond a hidegebb olajjal.

Viszont. A legtöbb mai motornál van vizes olajhűtő, vagyis hőcserélő. Ha az üzemi hőfokon lévő hűtőfolyadékkal (90-110 fok) HŰTJÜK a motorolajat, akkor az hány fokos is lehet?

Oriwalter 2015.02.12. 20:11:00

@novothauto:

ABS motorkód, 90 paripa. Fél éve volt egy féltengely cserém, elképzelhető hogy akkor feltöltötték rendesen?
Kuplung csere is nemrég volt a pesti VW-Classic-osoknál, ők is azt mondták nem szükséges a váltóolaj cseréje.

ezanévmárcsaknemfoglalt 2015.02.12. 20:18:27

@swup: Ami egy ABS jeladót mágnesesen zavar, az a jeladó és a mágnesgyűrű v. bordázott tengelycsonk (gyűrű)között felhalmozódott fémszilánk, reszelék, de semmiképp se a rézpaszta!
Egyébként is hogyan kerülne oda?
Viszont a Tibi által említett korrózió valóban létező dolog, (kicsit utánaolvasva) bár rendkívül erősen függ a "vas" egyéb összetevőitől. Valószínűleg ezért is típusfüggő a tiltás.
Én nap mint nap használom (igaz csak BMW) de még soha nem okozott gondot. Igaz a gyár sem tiltja, viszont javasol saját pasztát. (BMW-s áron:)

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.12. 20:32:33

@Oriwalter: Nem találtam csereperiódust én sem.
Elméletileg a kilométer meghajtó a nívója, de nem ismerem ezt a típust annyira.

románc cuvée 2015.02.12. 20:34:31

@Oriwalter:
A saját gépemben (nem VW, de a teljesítmény ccm, stb hasonló) 325e után cseréltem váltóolajat (75W80) és sokkal csendesebb lett a váltó, eddig toló üzemben enyhe difihangja volt. A leeresztett olaj egy barnás massza volt, rossz is visszagondolni rá. :) A "nem szükséges" pedig nem egyenlő azzal,h "nem kell"! Én a szerviz válaszától függetlenül cserélném, 10-15eFt-on ne múljon a boldogság.

boom2 2015.02.12. 20:39:13

@Oriwalter: Én kicseréltettem. Azt bánom, hogy nem sokkal korábban. Amúgy nem is olajt kell abba rakni, hanem váltó folyadékot, valami teljesen szintetikus fehér trutyi.

vw G 052 911/ vw 501 50
amúgy 75W-90 viszkozitási osztálynak felel meg, API GL-4+ teljesítmény fokozatú

itt is van "LONG Life" "olaj", de semmiképpen nem élettartam

boom2 2015.02.12. 20:40:03

jah 0,5 liter kell bele

Oriwalter 2015.02.12. 20:40:42

@románc cuvée:

Gondolom 20 év után ebben is eperlekvár van :D Akkor felkerül a low prio listára.

Lomha 8V 2015.02.12. 20:59:42

A fenébe, a rézpaszta is tiltólistás? Pedig mindig olyan akkurátusan kenegettem vele a vezetőrudakat, meg a betét hátsó felét, abban a hiszemben, hogy most valami nagyon jót csinálok. :(

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.02.12. 21:10:58

@Hózentróger: "ráfordulhatott valami fatuskóra a jobb küszöbbel, behorpadt rendesen."

A küszöbnél emelte meg az autót, nem az emelőpontnál.

Józsi a guminagykeres 2015.02.12. 21:41:42

@novothauto: az hogy hőt cserél az biztos,de az állandó 120 fokos olajjal normál használat mellett nem bírok azonosulni. utána is kerestem,azt írják pl. a nissan 370z gépkönyvében, hogyha 120-125 fokos olajjal hajtod,akkor max 4000 mérföldnél cserélj olajat 130 foknál jobban felmelegítettet meg azonnal....

luki7 2015.02.12. 21:55:55

@novothauto:Szerintem nem az olaj viszkozitásával vagy hígfolyósságával van gond szobahőmérsékleten.
Egy elég komoly tribológiai cikkben olvastam,hogy a kopásgátló adalékok működési hőmérséklettartományának alsó határa 60-80 °C.
Gondolom ezért nem ajánlott még nyáron sem rögtön elindulás után pörgetni.

Fferkó 2015.02.12. 21:56:48

Úgy látom,itt csak nekem volt négy körlámpás Ladám.
Ott az olajnyomásmérő (főleg télen) indulás után
majd' kiakadt, hiába volt a víz már üzemi hőfokon.
Kellett neki vagy tíz perc, mire visszacsökkent.
Szóval a hidegebb és"sűrűbb" olaj miatti nyomásnövekedés se használ, csak a mai autóknál már nincs ilyen műszer, nehogy megzavarja a usert a vezetésben.
( ...igen télen más viszkozitásút raktam bele...)

inuitdog 2015.02.12. 22:24:51

@Oriwalter: A gyári megfogalmazásban ennél a típusnál is valószínűleg "élettartam kenés" szerepel.
Itt például megnézhető:
castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator

Majdnem biztos, hogy leeresztő csavar sincs. Ettől függetlenül valószínűleg jobb lecserélni, mert ha az olajszint rendben is van csak utána töltöttek.

UdjanMineck 2015.02.12. 22:46:21

@Kulics: te ritka egy naiv majom vagy, már bocs. Beveszed ezt az egész maszlagot... Amit írtál, az csak ügyes maszk, valójában lobbi csoportok helyzetbe hozásáról szól a történet és a minél nagyobb profitról. Én inkább ülök egy régebbi, de őszinte autóba, mint egy mai gnóm szörnyszülöttbe, de csak hajrá, hidd, hogy egy szebb új világ épül!

Whatever90210 2015.02.12. 22:50:00

@ommm: Majd ha egyszer neked is nyomnak ki gennyet a begyulladt szemhéjadból, akkor még a szaráshoz is fogsz védőszemüveget/maszkot használni.

dpetiba 2015.02.12. 23:00:15

@novothauto:
tudom hogy a gyártósoron túlnyomással töltik és Te jól is teszed hogy a műhelyede van ilyen célszerszámod rá :)
Ellenben a túlnyomásossal a kuplung felénél kell vigyázni ha jól tudom, de majd mondod :)
DOT4-et használsz? Mert annó Norautósok Dot5.1-et tettek a fékrendszerbe, ne kérdezd miért.

swup (törölt) 2015.02.13. 00:11:14

@ezanévmárcsaknemfoglalt: "Ami egy ABS jeladót mágnesesen zavar, az a jeladó és a mágnesgyűrű v. bordázott tengelycsonk (gyűrű)között felhalmozódott fémszilánk, reszelék, de semmiképp se a rézpaszta!"

Tehát a fémreszelék interferenciát okozhat, a szintén fémreszeléket tartalmazó paszta meg nem. Logikus :)

"Egyébként is hogyan kerülne oda?"

Csodálkoznál, ha tudnád, hogy a felverődő víz segítségével mi minden hová juthat el.

"Én nap mint nap használom (igaz csak BMW) de még soha nem okozott gondot. Igaz a gyár sem tiltja"

Hogyne tiltaná, már az E36 óta. Honnan veszed ezt a hülyeséget?

noob johnson (törölt) 2015.02.13. 00:41:05

@Whatever90210: Egyetértek. A szemészet szopás. Szemüveg nélkül csak itt a West balkánon szokás drótkorongozni. Ja, a porvédő maszk mek kb. 33 fillér.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.13. 06:43:21

@SimonGábor: Nekem ezt kasztnis mondta, hogy "Há de minek lakatolni, van még rajta műszaki" :D

Az van a háttérben, hogy odahoznak valami szopáós melót, azt ha szerelő az ember, nem biztos, hogy szívesen csinálja.
Mondjuk jobb ezt megmondani. Én is javítok dolgokat, meg szoktam, ha sry, ez most rohadtul nem fér bele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.13. 06:44:47

@Kulics: Olvasd el az EU mérési ciklusos és CO2 -s cikkeket a Totalcaron.

whale 2015.02.13. 06:45:38

@klarky: Jelen.:) Kétévente minden lötty csere az olajon felül, olajjal együtt minden levegőszűrő cseréje is 15000-ként, klímatöltés szezon előtt, megnyikkan a szilent, gömbfej, csere, mert a halálom a kopogó-nyiszorgó futómű.:)
Ablaktörlő lapát csere szezon előtt, mindegy milyen.:)
Futóműállíttatás szükség szerint, de nagyjából évente.
Kéthetente löttyellenőrzés, guminyomás check -önkéntes rendőrként szólok, ha látom a forgalomban, hogy lapos a gumid, döbbenetesen sokan vannak egyébként.:)
Ez nem luxus, meg zsírpapír, hanem alap üzemeltetése egy autónak.

whale 2015.02.13. 06:56:05

@geegee.: Jó, azért túlzásba sem kell esni... Ez a futásteljesítmény taxiüzemhez tartozik, mondjuk.
Civil, önszorgalomból, saját szórakozására nem jár ennyit az autójával, mert ekkora futásnak csak az üzemanyagköltsége havi 100 rugó körül van...

whale 2015.02.13. 07:12:33

@Oriwalter: Én nem hiszek az örök életű anyagban. Minden fárad-öregszik-használódik. A löttyök is. Szépen cserélgetem is az összeset.

ezanévmárcsaknemfoglalt 2015.02.13. 07:42:35

@swup:
"Tehát a fémreszelék interferenciát okozhat, a szintén fémreszeléket tartalmazó paszta meg nem. Logikus :)"

Mágneses interferenciát maximun ferromágneses anyag okozhat. A réz nagyon régóta nem az...

"Csodálkoznál, ha tudnád, hogy a felverődő víz segítségével mi minden hová juthat el."

Én egy igeny vékony réteget használok a pasztából. Te kilóra nyomod? Egyébként meg az említett ok miatt nem releváns.

"Hogyne tiltaná, már az E36 óta. Honnan veszed ezt a hülyeséget?"

Be tudnád másolni az idevágó tiltást a gyári szerelési utasításból? (TIS-ből, ISIS-ről vagy bármilyen hivatalos dokumentumból)
Mert bizonyára enm arról van szó hogy "ezt már mindenki tudja" :)

12csab 2015.02.13. 07:57:57

"novothauto:
@Pepejoe: Pumpáljad, egyrészt tönkreteheted a főfékhengert, másrészt egy ESP-s autónál ezt nem nevezném munkának.
2015-öt írunk"
sziasztok
Ezt most nem igazán értem. Ha nyitott légtelenítőnél a pedállal átpumpálom az olajat az
nem jó, de ha külön egy géppel nagy nyomással átpumpálom az jó!? Gondolom nem vákumot csinál a képen látható szerkezet,ami kiméletes lenne..

swup (törölt) 2015.02.13. 10:02:31

@ezanévmárcsaknemfoglalt: Ember, már az E30-hoz (!!) is Plastilube-ot írtak elő:
de.bmwfans.info/parts-catalog/81229407103/
Később Never-Seezre cserélték. Ha nincs benne a TIS-ben, hogy tilos szilvalekvárt kenni a fékre, akkor az nem jelenti azt, hogy szabad.

swup (törölt) 2015.02.13. 10:06:22

@12csab: Nem a nyomás teszi tönkre a főfékhengert, hanem az, hogy ellennyomás nélkül pumpálgatva elhagyja a kikoptatott pályáját, ami kinyírhatja (feltételes módban) a karmantyút. Persze sok hülye csinálja így, de hogy nem álltak fejre, az nem azt jelenti hogy mindent jól csináltak, hanem szerencséjük volt.

mx5tulaj 2015.02.13. 10:23:13

@12csab: ESP kocka fel van arra készítve, hogy izomból átnyomnád rajta az olajat (hullanának rendesen, ha nem lenne, meg egy átlag műhelyben 10 éve még sima vákumos gép sem volt, nem hogy túlnyomásos és a mai legújabb ABS-ek/ESP-k mechanikája bizony az amit 10 évvel ezelőtt terveztek...), bár van amelyikben van erre szerviz mód, hogy a kockában nem maradhasson használt fékfolyadék. Amikor viszont levett kupakkal és kicsavart légtelenítővel rálépsz a fékpedálra, akkor nagyobb utat jár be a dugattyú, mint normális esetben. Öreg autónál, hirtelen rálépésnél ez tönkreteheti a karmantyút, mivel az is öregszik és gyárilag sem erre van tervezve. Lassan kell pumpálni és nincs baj.

gigabursch 2015.02.13. 10:56:53

@novothauto:
OK, Lancia Dedra csak a mi fenekünk alatt 200 ekm+-szal. 836A3000 motorkód
Van a hűtővíz és az olaj között egy hőcserélő a jobb
motormelegedés érdekében, már ami a hidegüzemet illeti.

kezdjük a vízzel (akár a műszarfali mutatót, akár ez ECU-ból kiovasott értéket nézem)
Normál üzem: 78°C. Elég sokan futnak ezzel a motorral. Ennyi. Pont.
Terhelve, vagy dugóban 85-90°C-ra megy föl.

Amennyiben taposom neki a pályán és odakint olyan 36-38°C von és tutult a klíma odabent. (Pl kirándulás a Balkánon), akkor a víz megközelíti a 95°C-t. Mivel már nem új a vas, ilyenkor nem hajtom 110-120 km/h-nál gyorsabban. S akkor megáll olyan 88-90 °C-on a víz, az olaj meg 100-105°C között.

Olajhőfok:
Alapesetben 78-82°C
Pályán taposva 104-110°C, főleg a kinti hőmérséklettől függően.

120°C egyszer volt. Amikor a hűtöm kora végett elporlott és nem volt elegendő hűtése a gépnek.
Ezen a hőmérsékleten az olaj (akár Castrol, akár Selénia 5W30 a kartársaknál) már elkezd gőzölögni. Ha neked ez kell, hát tegyed, én nem szólok bele. De normál hétköznapi kocsiba 120°C-os motorolaj meredek (vagy csak tervezett avultatás).

Szerencsére néhai édesapám a Dacia mellett megtanított egy fontos dologra.
Ha kevés a hűtés, kapcsold be a fűtést!
Te izzadsz 5-10 percet (pl egy szerpentinen fölfele), de nem hónapokat a motorgenerál miatt.

Pepejoe 2015.02.13. 12:35:27

@mx5tulaj:

Örülök, hogy végre valaki észnél van. Épp ez a lényeg, nem kell szőnyegig görbíteni a pedált légtelenítéskor. Ha megnéz az ember egy robbantottat egy f.f.hengerről, látszik is a miértje. Ahol olyan kijárt út van, hogy sérül(het) a karmantyú, az már szarnak minősül egyébként is. (merthogy a "kijárt út" végén lévő mikronnyi perem tépdesheti meg a karmantyút ESETLEG, ha béna az ember) Én még nem találkoztam a jelenséggel mondjuk. Ami szét lett szedve, az konkrétan szar volt.
Persze a karmantyú anyaga is rugalmatlanabbá válik idővel.
És igen, biza' régebben nem volt túlnyomásos légtelenítő, laptop meg effélék és azok az autók még bőven köztünk vannak, amikhez nem is kell szerencsére, nem is volt annyi bűvész, pantomimes és szemfényvesztő a szerelők közt mint manapság. A szakmai alázat is kiveszett, csak a kivagyiság és a beképzeltség, na az nagyon megvan.

ezanévmárcsaknemfoglalt 2015.02.13. 12:44:53

@swup:
Ember, te súlyos fogalomzavarban szenvedsz.
1. Ha te ilyen helyre szilvalekvárt kensz, keress szakembert a javításhoz.
2. Tudod mit jelent a TILOS? Azt hogy NEM SZABAD adott esetben valamit, valahogy, VALAMIVEL csinálni, használni.
Azért mert a Citroen a Total-t, a BMW a Castrolt,....
ajánlja, attól még nyugodtan használhatsz vele funkcionálisan, minőségileg egyenértékű terméket. Vagy te csak olyan márkájú olajat, fagyállót, szélvédőmosót, gumikesztyűt... használsz amit az autód gyártója leírt a használati útmutatóban?
Mégegyszer elmondom a BMW NEM TILTJA a réz alapú paszta használatát!
Ez a thread pedig a tiltásról szólt, nem arról hogy ki mit ajánl.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.13. 12:45:16

@Pepejoe: Ez a mese hogy jön ahhoz, hogy egy ESP-s autót nem tudsz kilégteleníteni célműszer nélkül?

Vagy pumpálod a féket és mormolod, hogy "bezzeg a mi időnkben..."

Ne haragudj, de a szakmai alázat pont az véleményem szerint, ha próbálod követni a technikát és a gyártói előírásokat.

Pepejoe 2015.02.13. 13:04:03

Hogy mondod? A legnagyobb tisztelettel de kivételesen nem tudlak követni.
A szakmai alázat pedig nem neked szólt, más hozzászólásához írtam.

Pepejoe 2015.02.13. 13:15:13

Nem haragszom amúgy, viszont nem csak azt jelenti, amit te állítasz. Ha régen egy adott eljárással adott problemet el tudtál látni jó minőségben, akkor X idővel késöbb az ne legyen egy alapjában elhibázott metódus, maradjunk ennyiben lényeg gyanánt.
A műhelytől távol gondolom nem teszed szét a kezed, ha légtelenítési-helyzetbe
kerülsz és a kerékcsavart is meghúzod nyomatékkulcs nélkül.

dailyvicodin 2015.02.13. 15:29:24

@victor vacendak: azért kíváncsi vagyok, hogy a 2-300 eurós márkaszervizes olajcsere mikor térül meg 10ezrenként az üzemanyagon.

a többi alkatrészen idövel biztos, de hogy a naftán nem, azis.

victor vacendak 2015.02.13. 15:42:56

@dailyvicodin: Miről beszélsz? Milyen 2-300 euró? Nem Bentleyről van szó, hanem átlagos autókról, melyekben tizenpárezer forint az olajcsere és fél-egy literrel kevesebbet fog enni többezer kilométeren át a szokásosnál. Jóhogynem mindjárt a Caterpillar 979-et hozod fel példának...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.13. 16:04:07

@victor vacendak: nem biztos hogy ugyanazt értjük olajcsere címén...

dln449 2015.02.13. 17:56:56

@ChrisNote: Hol vannak bérelhető műhelyek?

victor vacendak 2015.02.13. 18:03:52

@Ződ2000: motorolaj leereszt, helyére betölt. én ezt értem olajcserén.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.13. 18:05:26

@victor vacendak: az jó, mer' a gyártók azért nem igazán... :)

victor vacendak 2015.02.13. 18:11:43

@Ződ2000: akkor homályosíts fel légyszíves...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.13. 18:43:28

@Ződ2000: vagy amennyiben a fed comp nézi az olajminőséget / periódust, átprogramozod?

victor vacendak 2015.02.13. 18:53:21

@Ződ2000: ne, ezt most komolyan kérded? az olajcserénél ezt is cserélik, 1-3 ezer forint plusz költség. úgyhogy nem lettem okosabb, hogy mi kerül 2-300 euróba. a komputer a szakszerviz gondja, nem az enyém. eddig nem pampogtak, csak akkor, mikor egyszer egy hosszabb külföldi út miatt úgy értem vissza, hogy párszáz km-rel túlléptem a 15 ezres intervallumot. de azóta mindig előbb cseréltetem és a koszos olajhoz képest sokat javul a fogyasztás.

Sanyiqua01 2015.02.13. 19:50:32

Tartalmas összefoglaló volt Tibi!

Köszönjük!

swup (törölt) 2015.02.13. 20:08:10

@ezanévmárcsaknemfoglalt: Ha explicit tiltást szeretnél, nézd vissza a 80-as évekbeli papíralapú technote-okat, akkor vezették be a Plastilube-ot az E30 fékeihez. Implicit tiltásként pedig ott van maga a szerelési utasítás, ahol konkrétan megnevezi a használandó anyagot (Never-Seez), és a leírásban is Bremsklotzpaste és nem Kupferpaste vagy Montagepaste szerepel, nem véletlenül. Az alkatrészkatalógusban szintén ugyanez, a rézpaszta még csak nem is szerepel a fékalkatrészek között (de talán az egész ETK-ban sem, mert sem a kipufogóhoz, sem a gyertyákhoz nem használnak rézpasztát ma már).
Egy gyári szerelési utasítás nem a Bentley Manual laikusoknak, nem fognak alaptudásnak számító ezeréves dolgokat szájbarágósan leírni. Minden fékgyártó oktatóanyagában szerepel amúgy, hogy ne használj rézpasztát:
i.imgur.com/569l0Ri.png

A Textar anyagában nyilván Ceratec szerepel, míg az Ate Plastilubeot fog ajánlani. De még a Jurid is leírja - anélkül, hogy konkrét anyagot ajánlana - hogy rézpasztát még véletlenül se:
i.imgur.com/U96lwJh.png

De te nyilván több féket terveztél náluk, úgyhogy ha ennyire okosnak érzed magad, tőlem akár a pöcsödet is kenegetheted rézpasztával :)
Na szevasz.

Christofer Schmidt 2015.02.13. 22:17:17

@dln449: Magyarországon nem tudom. Sajnos én nÉmetországit tudok. Ott élek. De ha van ismerős szerelő talán még tudtok egyezni. Itt kb 3500 forint az emelős placc szerszám nélkül. Kb 6000 szerszámmal. Az itteni rezsi díjakhoz képest harmad annyi. Szóval nekem megéri.

ezanévmárcsaknemfoglalt 2015.02.13. 22:41:56

Akkor részemről utoljára.
Ezek szerint van legalább 1 papíralapú BMW technote-od melyben tiltják a rézpaszta használatát, nem pedig azt hogy mit javasolnak. Ezt oszd meg velünk, és azt mondom tévedtem.

Sajnos féket én is csak annyit terveztem mint te, ezért kenegetem rézpasztával.
A pöcsömet csak külön kívánságodra, ha megígéred hogy szépen lenyalod :)
Üdv

TaaT 2015.02.14. 01:20:37

www.vezess.hu/magazin/tenyleg_draga_markaszerviz/16765/?o=2

A VW-nél azért megkérték az árát (jó nagy lehúzás).

xemle 2015.02.14. 02:15:35

@dailyvicodin: A 2-300 euró nekem soknak tűnik egy olajcseréért. Néhány éve Hamburg környékén cseréltettem olajat, ha jól emlékszem 60 euró környékén fizettem (3 liter Mobil olaj+munkadíj).
Azóta, ha tehetem magam cserélem le, valahogy jobb érzés, ha tudom, mi kerül az autóba.
Találtam egy oldalt, ami a házilagosan végzett olajcserével foglalkozik, nagyon érthetően leírja, mit-hogyan-miért. Érdemes átnézni: olajcsere.org/

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.16. 01:27:25

@whale: Én se gondoltam egy percig se, hogy a nagymamához járkál hétvégente.Az új dízelautót mindenki ipari használatra veszi, taxizni, fuvarozni, céges autónak.
Nem hiszek abban, hogy manapság bárki magánautónak új dízelautót vásárol.Maximum az, aki nem tud számolni.

vasgyuszi 2015.02.16. 12:45:07

@geegee.: ;)
Citroen C8, automata, 2 tonna
Más nem volt, csak dízel.
2015-ben már nem is lehet kapni a típust.
Talán 2 éve a benzines motorokat kivették a kínálatból.
Az újabb 6 fokozatú automata váltóval meg nem is volt benzines.
Vannak olyan peremfeltételek, amelyeknél valaki magának dízelautót vesz, ipari használatot mellozve. Az enyém most 4 és fél éves és 62e km van benne.

Persze volt ido, hogy kéthavonta jártam a Fiat Coupè-val olajcserére, mert olyan surun jöttem Magyarországra. Oszi az Ipacsfa utcában rulez ;)

vasgyuszi 2015.02.16. 12:48:12

@novothauto: Hozzáállásod szimpatikus, így alkalom adtán megkínálnálak egy C8 HDi165 vezérmuszij+sallangok cseréjével. Lehetséges?
Még csak 62e km van benne, de már 4,5 éves. Ha idén nyáron nem is, de jövöre aktuális lehet, nem?

whale 2015.02.16. 19:01:39

@geegee.: Nem tudom, az értékesítési adatok mást mutatnak. Az új autók értékesítésének nagyobbik fele dízel. Persze az is igaz, hogy az eladások nagyobbik fele meg céges.:)

Arcade Macho 2015.02.24. 23:37:22

@Józsi a guminagykeres: "Ja igen a 120 fokos olajhőfok."

koszi a valaszt, es hat szorri is a teged ert vitakert de ami engem erdekel ebbol az allitasodbol: "15km már szvsz a legnagyobb nyomású dízelnek is elég kell legyen...."

tehat 2 literes turbodizelnel 15 km utan a motorolaj hofoka eleri azt a homersekletet amikor a posztban emlitett vizet es fűtőolajat elkezdi parologtatni?
ez gondolom szivobenzinnel mar hamarabb megvan, de megis mennyi az annyi?

hozzatennem meg, hogy ez az el kell parologtatni a motorolajbol a dolgokat megvaltoztatja par esetben az auto bemelegitesenek a szuksegesseget...

Józsi a guminagykeres 2015.03.01. 19:54:43

@Arcade Macho: JTD,PD,CRTDI-kkel szoktam járni,azoknak 8-9km kell mire kinyit a termosztát.Onnan még 2-3km mire az olajhőfok is beáll az átlag 80-90fok környékére.
Szívó benzinnél amivel szoktam menni és van benne olajhőfok is, A6 2.4 annak 5km után kinyit a termosztát és kb. indítás után 7km múlva már az olajhőfok is 80fok körül van ami közigbírság határai alatt nem is megy feljebb.Ez ugyanarra az útszakaszra vonatkozik,ami főút,meg az elején kisváros három lámpával,amiből átlag kettő fog meg.
De szvsz ha 4-5km utakból áll a használat nagy része, viszont évente cserélsz olajat akkor sem lesz gond.A cégnél ahol dolgozom is van egy nagyrészt így használt combo 1.7dti,430ekm óta bírja.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.16. 00:23:55

@vasgyuszi: Üdv a rendszámfrászos topicokból... :D
Valamiért csak most látom, hogy írtál.Jó, ilyen eset is lehet, mint a tiéd, de akkor ezexerint te kényszerből vetted a dízelt.Illetve el tudok képzelni ezer esetből egypárat, hogy valaki mégis vesz magánfurikázásra...Te vagy a szabályt erősítő kivétel... :-)))

RustField · http://rustfield.hu 2015.05.20. 11:42:55

@ezanévmárcsaknemfoglalt: :-)
Az ég világon semmi probléma a réz pasztával. Még akkor sem, ha rákerül a jeladóra.
Az egyetlen problémájuk vele a fék gyártóknak, hogy túl olcsó. :-)
Mennyivel jobban járnak, ha mindenki szépen megveszi a fékgyártók saját kenőcsét!
Amikkel egyébként szintén nincs baj.
Én ezer éve ilyenekkel kenem a csúszó felületeket, de réz pasztát (nem spray-t) használok a betét hátuljára és még ezer helyre, csavarra az autó más részén.
Nem mellesleg a Jeep-emen is tökéletesen működött mindig az ABS, pedig sokszor ki sem látszik az egész agyat beborító zsír, sár, víz kombóból! :-D
süti beállítások módosítása