HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Fordburg Tourist

2012.02.27. 06:15 Tcomment

Címkék: ford focus ecoboost

Ezek megvesztek. Ezerháromszáz kilós autóba ezres motor? Gyomorforgató élmény.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

428 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr224212283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrew460T 2012.02.27. 21:13:51

@streetsta:

Így igaz, sokan túlvállalják magukat, csak hogy ők legyenek a "gazdag" szomszéd a mellettük lakó Jóska Pista bácsi szemében...
Én megértem azokat, akik új autó szeretnének, de akik nem tudnak miből, azok ne erőlködjenek mert sajnos nagyon ráfázhatnak. Kis pénz, kis foci. Sajnos ezt nagyon sokan nem tudják elfogadni...

F76 2012.02.27. 21:20:14

Milliókat költenek a motorokra, új, könnyebb anyagokat használnak a gyártók, csökkentik a sebességlimiteket, stb. miközben nőnek az autók méretei.
1.6-os Escort vs. Focus 1.0 ecoboost.
Mekkora különbség, hihetetlen, pedig az Escort is élhető családi kocsi volt egykoron, ma meg egy Fiesta is nagyobb tőle, hát értem én, a méret a lényeg, meg a fogyasztás, de én inkább ülök kisebb vasban, nagyobb motorral, vagy egy kamuhibrid, mint ez.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 21:25:18

@Andrew460T: Van itt sok külföldön dolgozó olvasó, kommentelő, írják már le, körülbelül mennyit keresnek kint azok az emberek, akik 3-4 évente cserélik vadonatújra a családi autót.

Andrew460T 2012.02.27. 21:28:09

@streetsta:

Na erre én is kíváncsi volnék!

sutpet 2012.02.27. 21:52:27

Jó ez az autó és a tesók is (1.6 , 2.0).
A kasztni fura (4-5 ajtó) a kombi pofásabb és szuper vezetni.
Normálisan vezetve főúton, városban, ha kell pályán elég, ha besokalsz ott az overboost.
Nem kell mindig racingolni, az utasok (gyerekek) összerókázzák az autót, megutálnak melleted ülni, azt mehetsz egyedül.
Viszont egy jó automata nem ártana

Kegyetlen 2012.02.27. 21:55:57

a 250e km-re méretezett motort kissé karcsúnak találom. pláne, hogy az ezzel a motorral eladott autók nagy része flottás lesz. kb. csillió jótállási probléma (ez legyen a gyártó baja). bár tavaly jutottunk el oda, h egy mikrobuszt akár 450e km-re és nem 150e(!)-re méretezzenek. kíváncsi leszek. egyébként az ötlettel szimpatizálok.

Stratocaster 2012.02.27. 22:11:45

A környezetvédelmi normák miatt, nyilván ezek a pici feltöltött motorok lesznek a régi szívók helyett. A másik alternatíva a Prius-féle Hybrid technológia. Elképzelni nem tudom, hogy tartósak lennének ezek az 1l-es erőforrások. Néhány év múlva, a Toyota óriásit fog kaszálni, mert ők a hybrid-technológiára szavaztak.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 22:25:41

@Kegyetlen: Valaki nagyon félreértett valamit. Már többen, de leghangosabban Shadowbull mondta el: olyan nincs, hogy egy motort X ezer kilométerre tervezzenek. Olyat nem lehet. olyat lehet, hogy X ezer kilométert mindenképpen menjen el. Még extrém körülmények közt. A mai használat mellett azért egy olyan motor, ami 250 000 km után behal, gyorsan rossz hírét viszi egy gyártónak, hiszen sokan vannak, akik bődületes távokat tesznek meg, rövid idő alatt.
Tehát nem 250 000 km a motor élettartama.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.27. 22:34:08

@streetsta: "Miszerint a kommentelő egy nagy német autógyárban fejlesztőmérnök, ezért az átlagembernél nagyobb rálátása van a fejlesztésekre."

- Naaagy mint a kommunizmusban a SZU. Hihihihi. Sokan vannak itt a kommentelok kozul am hasonlo pozicioban (legalabb 4-5-rol tudok) mint sb, csak nem oktatnak ki senkit nagy arccal, nem ugatjak vilagga. Eppen ezert te nem tudsz roluk. Van egy velemeny, amit sb kepvisel (sokszor megmosolyogtatoa taapsztalatok tukreben), az ellenkezojere rengeteg peldat lehetne hozni. Ezek a peldak, informaciok azert is sokkal relevansabbak lennenek, mert nem premium vagy luxuskategorias gyartotol szarmaznak, amelyek csak a piac kis szegletet fedik le, hanem tomeggyartotol.

A fejlesztesekre neked (kezdo tc-s) ujsagironak is tobb ralatasod van, mint SB-nek. Hiszed vagy sem. A sajtobemutatokon tobb infot kapsz a dolgokrol ugyanis, ertelemszeruen nem olyan melysegekig, csak kicsit ondicseroen.

Rocko- 2012.02.27. 22:37:43

@Ciri: ezen gondolkodtam délután, hogy egyetlen dolgot jól lehetne leszűrni belőle. ez pedig McK vesszőparipája, ami a filmben úgy jelenik meg, hogy a tűzoltóságon felkapcsoltak egy izzót és az azóta ég. azaz autóra levetítve: nem mindegy a felhasználói profil, minnél többet baszogatnak valamit a felhasználók annál esélyesebb hogy az tönkre fog menni.
de ez túlmutat a 2 elemin.

Shadowbull 2012.02.27. 22:39:20

@Refuse/Resist!: "The best we can do is use so-called input-output analysis to break up the known total emissions of the world or a country into different industries and sectors, in the process taking account of how each industry consumes the goods and services of all the others. If we do this, and then divide by the total emissions of the auto industry by the total amount of money spent on new cars, we reach a footprint of 720kg CO2e per £1000 spent."

Hat ez nem tunik valami egzaktnak...

sb

Shadowbull 2012.02.27. 22:44:43

@streetsta: "körülbelül mennyit keresnek kint azok az emberek, akik 3-4 évente cserélik vadonatújra a családi autót. "

En nem ismerek egyet se :)

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 22:45:45

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Nézd, én nem állítom, hogy SB minden titkok tudója. Maga sem állítja, sokszor van, hogy valamire azt mondja: nem tudja. De amit leírtam, sokszor érdemes figyelembe venni olyankor, mikor a véleményét olvassuk.
Én meg biztos vagyok benne, hogy egyik gyárnál dolgozó mérnöknél sem láthatok jobban bele a fejlesztésekbe. Őszintén meg lenék lepve, ha a mérnökök nem tudnának már jóval előttünk az újdonságok nagy részéről. A többit meg esetleg ugyanakkor tudják meg, mint mi, csak nekik azok az infók sokkal többet mondanak, mint nekünk.
De mindegy is. A lényeg csak annyi volt, hogy SB nem egy monitorhuszár, mint ahogy sokan itt szintén nem. Úgy veszem észre, hogy azért ezek az emberek ha mindenben nem is értenek egyet, de azért van átfedés bőven.

Shadowbull 2012.02.27. 22:47:03

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "csak nem oktatnak ki senkit nagy arccal, nem ugatjak vilagga. "

Legyel szives beidezni valamit tolem, amikor en barmit is vilagga ugattam.

Ja hogy nem megy?

Akkor bekaphatod te is.

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 22:48:31

@Shadowbull: De azért sejtéseid lehetnek. Havi hány ezer Euró lehet a nettó jövedelme azoknak, akik Astrát, Mondeót, Passatot, 5-öst, A8-at vesznek. De nekem elég lenne a Az Astrás-Mondeós-Passatos merítés is.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.27. 22:58:03

@streetsta: a német piacon az elsődleges célcsoport az új Astrára a 25-35 közötti, jól kereső egyedülállók és fiatalok voltak. Kb. 70 ezres jövedelmet kell elképzelni.

Shadowbull 2012.02.27. 22:58:29

@streetsta: Na latod, ezert nem szeretem, ha itt tema lesz, hogy ki mit csinal, mert 2 nap mulva mar azt fogom olvasni, hogy verem a nyalam allandoan.

Pedig meg soha sehol nem hivatkoztam erre, mint ervre vagy vitaalapra. En is leszarom hogy mas mit csinal, tolem az atyauristen is lehet, csak az szamit itt, amit ide leir.

Amugy meg vagyunk joparan errefele az iparbol, es szakmai temakban egyet szoktunk erteni.

sb

Kegyetlen 2012.02.27. 23:01:05

@streetsta: sztem a motor várható átlagos élettartama 250e km. olyan van. azaz a fele még menni fog 250e km-nél. hasonlóan, mint a fényforrásoknál. arra lehet méretezni. az szerintem édeskevés.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.27. 23:03:58

@Kegyetlen: amikor bevezették egy nagy német gyártónál az élethosszig tartó garanciát, amire odaírták disclaimernek, hogy x százezer km, akkor azon csámcsogott mindenki, hogy akkor csak addig bírják a vasak.

Had ne mondjam, hogy valamelyik kommunikációs zseni húzása volt, ez nem készpénz. Azt a 250et én itt is erősen elméletinek érzem (bár megmondom férfiasan, nem láttam leírva sehol sem a cikken kívül).

Shadowbull 2012.02.27. 23:04:20

@streetsta: Ezt aztan nehez lenne megmondani. A cegnel elofordul uj 5er, 5er GT, 3er, X1, de ezek nyilvan ceges kedvezmennyel vasarolt autok. De van olyan kollegam is, akinek nincs is autoja :) Meg vannak joparan, akik ugyanugy hasznalt autoval jarnak, mint en.

Egyebkent ez az arkategoria azert itt is inkabb ceges auto, csak itt rengeteg jolmeno kis es kozepvallalkozas van, aki ezt azert megengedheti maganak, akar egy nehany fot foglalkoztato asztalosuzem tulaja is.

Nem ceges ismeroseim kozul konkretan senki sem jar uj autoval.

De a legnehezebb az lenne, ha meg kene mondanom, hogy ki mennyit keres, konkretan fogalmam sincs.

sb

Shadowbull 2012.02.27. 23:05:14

@vau: Azert a 70 brutto eves jovedelem mar nem szamit rossz penznek :)

sb

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.27. 23:05:47

@streetsta: "Már többen, de leghangosabban Shadowbull mondta el: olyan nincs, hogy egy motort X ezer kilométerre tervezzenek."

- ezt SOHA SENKI SEM allitotta, de SB kollega felreertette es honapokon, eveken keresztul cafolt olyasmit, amit soha senki sem allitott.
SB nem volt tisztaban a tervezett elavulas fogalmaval. TERVEZETT ELAVULAS pedig letezik, ha harakirit kovettek el, meg akkor is, csak nem a mernokok tervezik. A marketing, a management eldontik, hogy az uj termek meddig lesz a piacon, es mikor lesz lecserelve. Ez a termek tervezett elettartama, ennek vegen atadja a helyet az ujnak, es elavul. Nem nehez ezt megerteni.

en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

Termekeletgorberol SB is hallott mar, marketing tantargybol oktatjak. Ha aznap hianyzott, beteg volt, vagy logott eloadasrol, tovabbi felvilagositasert visszamehet batran az alma materbe. Te is megteheted ezt, ha meg nem tetted (nem tudom, milyen suliba jartal), vagy nem volt lehetoseged, mert az egyetemi eloadasok nyitottak minden erdeklodo szamara.

Kegyetlen 2012.02.27. 23:06:31

@vau: Renault Master 2010:"A korábbi 160 000 km-es élettartam immáron 400 000 km, így sokkal értékállóbb lett az autó" egy tgk-t 160e-re méreteztek.

Shadowbull 2012.02.27. 23:09:16

@midnignt se - kitiltotta az ommm: tisztaban vagyok a tervezett elavulas fogalmaval, soha egy percig nem vitattam hogy van ilyen.

Csakhogy itt a jonep a tervezett avultatast muszaki ertelemben hasznalja, a programozott tonkremenetel szinonimajakent.

olyan meg nincs.

Arrol nem tehetek, hogy nehany ertetlen fax meg erolteti ezt a marketinges vonalat, es nem ertik meg, hogy kurvara nem errol van itt nagybaszo :)

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 23:10:10

@vau: Hát ez az. Aki nálunk nettó 21 millát visz haza, az nem Astrában gondolkozik. Pedig így a normális.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.27. 23:10:15

@Shadowbull: Fölélőttünk az átlagnak, hogy "prémium" feeling legyen.

Ott is sokan vásárolták családi kompaktnak.

"I'm passionate about design."

Régi szép idők.

kicsidio 2012.02.27. 23:11:57

Nem tudom, hogy vagytok vele de ez nekem olyan mint sportkocsira vonóhorog.Lehet-lehet de azért valahogy mégsem az igazi...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 23:13:27

@Shadowbull: Ebben nem értünk egyet. Egy pék véleménye az autóelektronikáról kevésbé fontos. Ahogy a gépészmérnök kinyilatkoztatásai a lekváros batyu gyártásával kapcsolatban sem túl relevánsok.
Sokkal jobb, ha tudjuk,kiknek a véleményét halljuk. Hulyegyerek fórumon persze más a helyzet, de ez a TC:)))

Krisi 2012.02.27. 23:15:51

a cikk alapján ez a kis ezres turbó biztos jobb a Fókuszba, mint az előző szériába az alapmotor egynégyes szívó benzines. az a tipikus a példája volt a "nem megy, de legalább sokat fogyaszt" autónak. ha ezzel a literessel el lehet járkálni 5-6 literből országúton, és gondolom városban sem megy sokkal fölé, akkor a vásárlók nagy részének pont elég is lesz. céges autónak napi 100km-es ingázáshoz pedig nyilván nem ezt kell beszerezni, hanem valami erősebbet.

@Shadowbull: rólad meg mindig a nagy mondás jut eszembe: mérnökkel vitatkozni olyan, mint birkózni egy disznóval a sárban. néhány óra elteltével rájössz, hogy ő ezt élvezi :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 23:15:54

@vau: Az angol száját hagyta el a 240, vagy 250. De természetesen nem abban az értelembn, hogy 250nél szétesik, mint Clouseau felügyelő Ezüst Lódarazsa.

Shadowbull 2012.02.27. 23:18:21

@streetsta: szerintem a kollega brutto 70re gondolt.

sb

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.27. 23:18:26

@Shadowbull:
"Akkor bekaphatod te is."

- ennyire futja a Naaaagy Autogyarto fejlesztomernoketol. Nem gond amugy, a blogon nalad hulyebbek is megfernek.

Beidezni meg nem kell, mert megtettek elottem masok.

.@streetsta: "Nézd, én nem állítom, hogy SB minden titkok tudója. "
- nincsenek itt semmifele titkok, nem beavatas, satanizmus meg szekta ez. Nem kell tulmisztifikalni.

"Őszintén meg lenék lepve, ha a mérnökök nem tudnának már jóval előttünk az újdonságok nagy részéről. A többit meg esetleg ugyanakkor tudják meg, mint mi, csak nekik azok az infók sokkal többet mondanak, mint nekünk."

-bizonyos, hangsulyozom, bizonyos dolgokrol elobb tudnak, azokat, amelyekhez kozuk van. Bizonyosakrol pedig a te cikkeidbol szereznek tudomast. Azt azert hozza kell tennem, hogy ezeket a bizonyos dolgok eleg melyen tudjak. Mindenki azt a szakteruletet / termeket/projektet, amelyiken dolgozik / bele van vonva. Azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy egy olyan nagy ceg (es a BMW meg kis cegnek szamit) minden fejleszteserol/projektjerol kepben legyen egy kommentelo, csak azert, mert fejlesztomernok az adott cegnel.

"mint ahogy sokan itt szintén nem. Úgy veszem észre, hogy azért ezek az emberek ha mindenben nem is értenek egyet, de azért van átfedés bőven."

- hat igen, ebben egyetertunk.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.27. 23:21:25

@Shadowbull: "Amugy meg vagyunk joparan errefele az iparbol, es szakmai temakban egyet szoktunk erteni."
- bizony. Ezzel mindenki egyetert, aki gepesz / villamos szakra jart, es nem masokat kuldott be maga helyett vizsgazni, mert masnapos volt, vagy nem a fideszes apja uzent le a tanszekvezetonek, hogy a sajat erdekeben engedje at a fiacskajat.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.27. 23:22:52

@Shadowbull: "Csakhogy itt a jonep a tervezett avultatast muszaki ertelemben hasznalja, a programozott tonkremenetel szinonimajakent.

olyan meg nincs."

- lasd elozo hozzaszolasom.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.27. 23:23:09

@streetsta: Azért azt hozzá kell ám tenni, hogy a bmw/audi fahrerekre lőttünk, hogy a csórók is kívánják. De tény, hogy 40-50ezres jövedelműek, vagy jövedelmű családok vásárolják ezeket.

Nem emlékszem már a pontos számokra, de szerintem annyira nem is fontos. A nagyságrend az ez, fiatal, jómódúak.

Így a picit idősebbek és a kicsit szegényebbek is kívánták.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.27. 23:24:06

@Shadowbull: Perszehogy. Bruttóról beszélünk.

21M nettő azért ott is szép ám.

Refuse/Resist! 2012.02.27. 23:24:53

@streetsta: nalunk az egyik prof 4-5 evente csereli az A6-ot, neki min. 8000 a havi bruttoja, gyerekek mar kirepultek, sajat haz megvan.
Egy masik prof, akinek a 6000 megvolt, meg 15 eves 1.8-as Golffal jar :)
@Shadowbull: ez valoban eleg szar :)
Ugyanakkor ha az ember belegondol, hogy 1 kilo nyers aluminiumhoz kell 56 MJ/kg... a BMW-s adat kevesnek tunik. Ez a guardianos viszont soknak.

Shadowbull 2012.02.27. 23:25:24

@streetsta: szerintem meg nem, mert ebbol elobb-utobb tekintelyelvuseg jon, hogyhat en vagyok a kisfaszom Joska, es EZERT nekem igazam van.

Az ember irja le mit gondol, indokolja meg, aztan ha megall a dolog, akkor jo, ha nem akkor nem.

A masik meg amit erdekesnek tartok az az, amikor a stilusomat kezdik ekezni. Erdekes modon van egy reteg, akinek a mondando mar el sem jut az agyaig, fonnakad az elso olyan felmondaton, ami stilusilag nem tetszik neki.

Nyilvanvaloan kihivasokkal kuzdok az udvarias fogalmazas teren, eloszoban meg csak-csak elmegy, de irasban nem vagyok hajlando energiat belefektetni, asszony szokta mondani, hogy alacsony az erzelmi intelligenciam, en meg szoktam neki mondani hogy lofaszt :) ugyhogy mindig szorakoztatnak az ilyen stilusrendorok.

sb

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.27. 23:27:04

@streetsta: "Aki nálunk nettó 21 millát visz haza, az nem Astrában gondolkozik. Pedig így a normális. "

- azt, hogy mi a normalis, te sem allithatod, mert nincs olyan, hogy abszolut. Egyeni elteutak, igazsagok leteznek. Ha 21 milliot vinnek haza evente, P-911-el jarnek dolgozni, persze Nike cipo nem lenne a labamon, svajci ora sem valoszinu a kezemen. Etterembe sem jarnek sokkal gyakrabban.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.27. 23:27:19

"SB nem volt tisztaban a tervezett elavulas fogalmaval. TERVEZETT ELAVULAS pedig letezik, ha harakirit kovettek el, meg akkor is, csak nem a mernokok tervezik. A marketing, a management eldontik, hogy az uj termek meddig lesz a piacon, es mikor lesz lecserelve."

Bizton (értsd 100%) állíthatom, hogy a marketingesek telibe szarnak az ilyesmire, pláne, hogy közük nincs a folyamatokhoz ilyen szinten.

superfrog 2012.02.27. 23:27:50

két kérdésem lenne mint tényleg naiv tudatlannak:
az egyik, hogy meddig bírja majd a turbo, hogy a full meleg motor leállítják mint a szöget. van erre már kitalálva valami? mert amíg nem lesz valami utókenés, addig ez nem tűnik nekem meggyőzőnek megoldás. (lehet már rég van, de nem vagyok képben, bocs)
a másik, én pesti köcsög vagyok, tehát tényleg elhisszük hogy pesten egy átlag munkába járásnál ez 12 liternél kevesebbet fog enni? én konkrétan azt hinném el, hogy ha egyedül megyek 14-15 öt inna meg itt ha kicsit sportolnék, sztem 18 litert nyelne kb. országúton elhiszem egy tempónál akár a 6 litert is. de itt ahol állandóan megállni kell, meg kigyorsítani hogy átérjek a lámpán, esetleg egy öreg élőhalott papával, meg némely állandóan rettegő nővel tudok elképzelni 10 litert. alatta konkrétan nem hiszem el (nyilván tévedhetek) valaki segítsen már ki.
egyébként itthon ilyet használtan soha nem vennék meg, mikor az emberek a lakásukba is legócskább dolgokat rakják bele 40 évre. ahol a legjobb motorolaj a tesco-s mert 5 liter csak 1200 ft........... ebből sem fogok látni 10 évesnél öregebbet az fix

superfrog 2012.02.27. 23:31:17

@superfrog: bocsi, tehát pest 7 ker. tehát nem a rákosborzasztóról gurulok át kőbánya végébe témára gondolok, hanem mondjuk körút, rákóczi és mondjuk ki az osztapenkó-ig.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.27. 23:34:23

Nna, megtaláltam nektek:

elsődleges cél csoport:

'20-40 YO single men of high education'

(jó tág, nem is emlékeztem)

a PIR szerint, tehát akik ténylegesen veszik:

30-34 nem van a legnagyobb affinitása,
35-39 már kiseb (kb. 10%-ot érdekel egyáltalán)

Abszolút university/collegere van lőve és figyelembe vettünk ilyeneket a kampánynál, hogy ki mennyit jár moziba, hogy áll a vasárnapi családi kajákhoz és persze a kocsikhoz.

A másodlagos célcsoport a 28-59ig, mert ugye volume maker, nagyon nehéz olyanvalakit találni, akit nem érdekel_het_.

Shadowbull 2012.02.27. 23:35:25

@midnignt se - kitiltotta az ommm: "ennyire futja"

Dehogy. Csak nem akarom elvinni jobban a vitat az iszapbirkozas fele, igyekszem megtisztelni a cikkirot hogy nem verem szet a topikjat.

"Beidezni meg nem kell, mert megtettek elottem masok."

Pedig megiscsak kene, mert akkor azt kell mondanom, hogy a levegobe beszelsz, kerlek alasan.

Hogy kihez milyen informacio jut el, es milyen melysegig, azt meg nem erdemes boncolgatni, mert csak izmozas lesz a vege. Nyilvanvaloan senki sem tud mindenrol, aki motort fejleszt, annak nem sok fogalma van mondjuk a szorakoztato elektronikarol, vagy az aktiv biztonsagi eszkozokrol.

De a motorokrol azert elegge szeleskoru informacioi vannak, 3-4 evre elore konkretan es reszletesen, kabe 5-10 eves tavlatban meg nagy vonalakban + az erintoleges fejlesztesek.

sb

Shadowbull 2012.02.27. 23:38:11

@Refuse/Resist!: "a BMW-s adat kevesnek tunik."

Jaja, szerintem is.

sb

Shadowbull 2012.02.27. 23:42:13

@superfrog: "a full meleg motor leállítják mint a szöget. van erre már kitalálva valami? mert amíg nem lesz valami utókenés, addig ez nem tűnik nekem meggyőzőnek megoldás. "

Nem kell utokenes, huteni kene. Arra szoktak kis elektromos vizszivattyukat betenni, 15-20 wattos boven eleg. Mar ha nincs eleve elektromos fo vizszivattyu, mert akkor nem kell.

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 23:46:35

@Shadowbull: Most már tudom, csak én direkt nettót kérdeztem, mert nem tudom, kint a bruttó 70 az nettó mennyi.

Shadowbull 2012.02.27. 23:48:42

@streetsta: a nettot nem egyszeru megmondani, van vagy 6 steuerklasse, csaladi adozas, valaszthato az egyhazado, meg meg nehany aprosag.

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 23:49:26

@Shadowbull: "asszony szokta mondani, hogy alacsony az erzelmi intelligenciam, en meg szoktam neki mondani hogy lofaszt :)"
Nagyon hülye.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.27. 23:54:16

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Hogy abszolút van-e nem tudom, de azt azért elég határozottan gondolom, hogy 21 (de akkor ezek szerint inkább 10 millás) jövedelem mellett lényegesen okosabb, előrelátóbb dolog egy kb. 4-5 millás autóban gondolkozni (bár a tízhez képest már én soknak érzem). Tehát inkább úgy mondanám: általában ez az igaz. Természetesen vannak autóbuzik, meg vannak, akiknek az autó csak egy helyváltoztató eszköz. Ezeknek más-más a vágya. De érted te is. Tudod, takaró, nyújtózás.

Kutykuruty 2012.02.27. 23:55:58

Bocsánat, hogy nem a cikkhez szólok, illetve csak a fotókhoz. Tudom, hogy akik a cikkekben szereplő képeket készítik nem hivatásos fotósok, mégis úgy gondolom, ahogy sokakat zavar a szövegben a helyesírási hiba, engem régóta zavar a sok gyenge minőségű kép. Sokszor 3 perces utómunkával sokat lehetne javítani a fényképek minőségén. Tipikusan ilyen hiba a mostani cikkben, a műszerfalról készített kép, de a külső képekre is jellemző, hogy azért, hogy a csúcsfények ne égjenek be, a képet alulexponálják. Így viszont a sötét részek részlettelenek lesznek. Ez a probléma a photoshop-ban 1 perc alatt javítható. Szerintem egy igényes cikk megjelentetésébe bele kell, hogy férjen az, az öt perc, hogy a fotókat kicsit gatyába rázzák.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.02.28. 00:05:21

@streetsta: általában finanszíroztatják az autóikat ők is, ritka aki kicsengeti az egészet kpban.

Hajlamos mindenki azt hinni, hogy kolbászból van ott a kerítés, de azért nem ez a helyzet, ahogy sokszor el szoktam volt mondani.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.02.28. 00:06:35

@Kutykuruty: Hát, öhmm, hmmm, az az igazság, hogy a műszerfalról készült képeket a gyár profi fotósai készítették, minden bizonnyal profi utómunkával. A sajátjaimat be sem akartam rakni, mert nem voltak jók a fényviszonyok. Az összes gyári kép a sajtógalériában van. Az én kis kezemmel készült képek meg egy másik galériában. Ezeket Tom kollégánk meg is gyurmázta fényképbolttal.

Kutykuruty 2012.02.28. 00:12:44

@streetsta: Köszi a választ, én egy kalibrált 27-es iMac-en nézem és nálam, bizony elég részlettelenek a sötét részek. Kipróbáltam, hogy csak a shadow-highligt-ot beállítva sokkal kiegyenlítettebbek és részletgazdagabbak lettek a sötét felületek.

superfrog 2012.02.28. 00:26:21

@Shadowbull: kicsit okítasz engem? én eddig abban a hitben éltem (csak érdeklődő vagyok, semmi komoly tapasztalat) hogy a turbó forog kb 100 000-et percenként egy olajfilmen, ahogy az olajnyomás megszűnik (motor kikapcs) ez az olajfilm ugye már sehol, és amíg a turbina erről a fordulatról leáll kb meg is öli a csapágyat. (elvben kéne járatni a turbós kocsikat parkolás után még vagy 20 mp-ig, de ugye ez vagy összejön, vagy nem. nem beszélve az okos mindent megkímélő női tulajokról......most nézd el nekem, de lehet oltári butaságot kérdezek: itt mit számít hogy vízzel hűtik-e a turbót?

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.02.28. 00:58:00

@Shadowbull: "Nyilvanvaloan senki sem tud mindenrol, aki motort fejleszt, annak nem sok fogalma van mondjuk a szorakoztato elektronikarol, vagy az aktiv biztonsagi eszkozokrol.
De a motorokrol azert elegge szeleskoru informacioi vannak, 3-4 evre elore konkretan es reszletesen, kabe 5-10 eves tavlatban meg nagy vonalakban + az erintoleges fejlesztesek."

- HAT nem pont errol beszelek?

@streetsta: "Tehát inkább úgy mondanám: általában ez az igaz"
- ertem hat, hogy mirol beszelsz. De hat itt autobuzik gyultek ossze, vagy mifene :)))

hallari 2012.02.28. 01:43:07

@Silverstein: pontosan ezen morfondíroztam én is. Nekem volt kettes Swiftem és az is így fogyasztott. Ja és nem az 1.3-as, hanem az 1.5-ös. Sőt, továbbmegyek: 10 éve használtunk egy '93-as 1.8-as(!) Mazda 626-ot és az se fogyasztott többet, talán csak fél literrel.

hallari 2012.02.28. 01:57:56

@protézisesh: "De ha lehetne ma 0km-es W123/240D-t kapni annyiért, mint anno (reálértéken, nem névértéken), szerintem többen vennének, mint W212-est..." azért erre ne vegyél mérget, főleg, mert reálértéken nem lenne sokkal olcsóbb, mint egy vadiúj. Nézd meg azokat a típusokat, amiket a '70-es, '80-as évek autóiból gyártottak. Pl. Golf II-es, Dél-Afrika. Nem tudom most gyártják-e, pár éve még gyártották, az ára kb. kétmillió forint volt. A belépőmodellnek nem sok extrával. Párszázezerrel többért meg modern autót kapsz, akcióban akár hasonló kategóriájút.
De igazából itt az Astra classic nálunk: nem mondanám, hogy letarolta a piacot... :) Meg az sem véletlen, hogy itt, a csóróbb országokban árulták, tőlünk nyugatabbra ilyesmire már nem harap a nép. Egy W123-124 ugyanúgy nem túl magas példányszámú rétegmodell lenne. Különösen, ha figyelembe vesszük, amit néha szoktak említeni a kommentek közt, hogy sokaknak mennyire számít az autó PRESZTÍZSE.

hallari 2012.02.28. 02:03:30

@protézisesh: "Az újrahasznosítás is a világ egyik nagy humbugja. " ezt a mondatot már rég vártam egy olyan embertől, aki bele is lát a folyamatokba és nemcsak találgat. Mert az eddig elhintett információmorzsákból kőkeményen ez derült ki. :(

McZozo 2012.02.28. 02:38:23

Nekem ezzel az 1.0 turboval nem az a gondom hogy kicsi meg rossz meg ..., ezt majd az ido megmutattja jelenleg en is ugy gondolom, hogy nem fogjak birni, de aztan lehet hogy meglesznek ugy csinalva, hogy tuleljek, Bar szerintem nem igy lesz mint ahogy nezzuk meg egy regi amerikai 5 lieteresnek meg egy mai 1.6 os astranak az atlageletkorat de lehet tevedek ez csak a sajat velemenyem.

Viszont ami sajnos szerintem teny lesz az az ar. Lehet hogy ezek az autok kevesebbet fogyasztanak jobb az emissziojuk de sajnos az is igaz hogy az aruk nem a belepo ar lesz hanem joval fejjeb, mivelhogy uj technologia tehat nem az 1.0 lesz a reteg auto hanem marad meg mindig a legkisebb szivo benzines. Lasd opel insignia, abbol is kihoztak az 1.6 turbot. ujsagirok itt magasztaltak hogy milyen jo milyen szep csak kozbe az ara tobb volt mint a ketliteres benzinesenek, igy jozan vasarlo nem vette. Es szerintem ez lessz a rakfeneje az 1.0 turboknak is. Ahol mint magyarorszagon a vevok arerzekenyek azert nem veszik majd ahol meg van eleg penzuk, ott meg miert venne egy ezrest ha megveheti a ketezres szivost is. Hacsak nem mint mondjuk angliaba az allam a biztositassal meg a benzinarral vegkepp ra nem kenyszerit. De sokak meg igy is tojnak ra itt horror a biztositas meg a helyi penzekhez is nezve megis nem az 1.2 es fiestak vannak tobbsegben.

Valaki ugyancsak irta, hogy egy mernok nem tudhat mindenrol. Speciel nem tudom a BMW nel hogy van de a GM nel meloztam es ott pl kimondottan ossze rantottak a nepet (mindenkit) ilyen egysegben az ero fejtagitasra, es ott pl power pointokon elmondtak a gm par eves terveit es fenykepeken megmutogattak a legujabb autokat. pl amikrol akkor meg a koztudatban se az autos ujsagirasban nem irt senki. Persze nem mentek bele hogy most hany barral fog suriteni stb stb de megmutattak a designba merre megy majd a chevy es az opel az opelnel pl az az ajtoban levo tores allandoan mondva lett mar ott is amirol majd egy evvel kesobb kezdtek cikkezni az ujsagirok, meg a chevivel is megmutattak az uj iranyokad designokat es egyes esetekben muszakilag is elmondtak hogy az a jovo iranya hogy elektromos hibris atb stb. Szoval azert valamifele tajekoztatas pl nalunk volt amibol mi egyszeru hulye parasztok is fenyevekkel elobb tudtuk mint az atlagember hogy a ceg mit akar mit tervez a jovoben es mibol latja valosnak a munkaberunket kifizetni majd.

McZozo 2012.02.28. 02:56:40

@superfrog:

Ez a mennyit eszik partalan vita szerintem mert nagyon autofuggo nem eleg hozza a kobcenti.

Volt egy 2.0 v6 xedosom eleinte mig a zsbem engedte es fiatal es boho voltam varos 10-12. Sztrada kultur tempoba 8-10. Sztrada szemet kihajtva 200 folott folyamatosan 16. Majd jott a sporolos korszakom, haverral fogyasztasi versenyeket rendeztunk. es budapest pecs budapest tavon osszehoztam 6.2 litert. Majd valahogy raalt a labam es budapesten is atlag 8 literrel jartam munkaba vele. Majdnem sirtam mikor eladtam annyira szerettem.
Viszont fater vett egy automata mondeot ugyancsak 2.0 azt ha beleszakadtam se tudtam 10-11 ala vinnipedig volt mar tapasztalatom s elvittem aztis sporolos korre budapest debrecen budapest vegig 80 100km/h es akkor is 12 pedig ez is 2 ezres volt csak szar automata volt benne es 400 kiloval nehezebb volt mint a xedos. masik jaguar sor hat 4.0 varosban 10-12. aztan havernal meg 18 at evett sztandard. Mig amerikaban dodge durango 5.4l v8 ottani varosban 22l pajan meg le tudtam szoritani ha mar nagyon lehetltem 19re. de az volt a vege. Mig pl egyszer bereltem egy kis ferrarit egy napra (spider) nem vagyok pontos tudoja de ugy tudom valami 3 liter korul leledzett na abba egy nap alatt 3 szor kelett tolteni pedig nem nyomtam ki a szemet mert amerikaba feltem hogy nagyok megb... ha brutal gyorshajtason kapnak. de eskuszom szemmel lehetett latni ahogy menet kozben fekszik el a benzinmutato.
Vagy jaguar double six 2*100 literes tankal. kolcsonkertuk ismerostol hogy lemenjunk vele balcsira. budaors utan kifogyott az egyik tank. Ekkor megfordultunk es visszahoztuk mert mondtam hogy nincs az az isten hogy en siofokig oda vissza tankoljam.

Shadowbull 2012.02.28. 06:44:53

@midnignt se - kitiltotta az ommm: " HAT nem pont errol beszelek?"

Nekem nem ugy jott le. Legkozelebb azert majd legyel szives figyelmeztetni, ha az aktiv biztonsagi eszkozok uj generaciojarol fogom osztani az eszt.

sb

Shadowbull 2012.02.28. 07:08:28

@superfrog: ez egy altalanosan elterjedt tevhit. A turbok valoban forognak akar 200e/perces fordulaton is, de csak akkor, ha van eleg kipufogogaz, ami hajtja oket. Azaz magasabb motorfordulatszamoknal, teljes terheles korul, azaz padlogazon.
De a turbo errol a magas fordulatszamrol is leporog maximum nehany masodperc alatt. Tehat annak hogy az ember csucsfordulaton lekapcsolja az olajnyomast a turbo alol, vajmi kicsi az eselye, talan ha padlogazon magas fordulaton hirtelen lefullasztja valahogy a motort, de szerintem gondban lennenk ha szandekosan meg akarnank csinalni. Es meg akkor sem biztos hogy karosodna a csapagy, mert valamennyi olaj marad azert ott, meg ha nyomas nelkul is.

A problema a homersekletekkel van. Egy benzinmotorban az 1000 fok korulre szabalyozott kipufogogaz rendesen melegiti a leomlot, a turbinahazat. Egy hosszabb terheleses szakaszon (jellemzoen autopalyan) akar 6-800 fokos is lehet a leomlo. Ezert a turbinahazban a csapagyazas korul egy kis vizkopeny van (a kepeken is latszik, amikor a hengerfejet araszoljak, alul a turbo metszete, a kek a turbinahaz, a csapagyazas korul latszik a vizter). Ez a kis hutes akadalyozza meg, hogy az olaj tulmelegedjen es kokszosodni kezdjen. A kokszosodas azert rossz, mert olyankor kis kemeny reszecskek keletkeznek az olajban, amik ha tul nagyok lesznek, valoban karosithatjak a csapagyat.

leallitas utan a helyzet fokozodik: a hutes, a menetszel, az olajkeringes megszunik, es bar a motor is all es nem fut tovabb, a turbinahaz es a leomlo annyira at van forrosodva, hogy aktiv hutes nelkul bizony elkezdi kokszositani a csapagyban marado olajat.
ezert mondtak regen, hogy komolyabb hajszolas utan kicsit hutsuk vissza a turbot, amire nem az alapjaraton torteno ketyegtetes a legjobb modszer, hanem a kis fordulaton, kis terhelesen torteno haladas, hogy a menetszel tudja visszahuteni a vasakat.
Manapsag viszont szoktak egy kiegeszito elektromos keringetest epiteni a turbo hutokorebe, ami leallitas utan keringeti egy kicsit a vizet, es ezzel megakadalyozza a kokszosodast. Ezeket az autokat egyaltalan nem kell a tulajnak visszahuteni, mert szukseg eseten visszahutik magukat.
Altalaban igaz ez a stop-start rendszerrel szerelt motorokra is, ott ebben a fazisban szukseg eseten jaratjak a vizet.

Dizeleknel meg igazabol nem volt ez sohasem kerdes, mert a dizelek jelentosen kisebb homersekleten mennek, es nagyon hamar vissza is hulnek. Talan ha egy-ket, nagyobb teljesitmenyu dizelnel hallottam turbohutesrol.

Azt persze nem garantalom, hogy minden mai turbos benzinmotorban an utankeringeto szivattyu. Amit kicsit jobban ismerek, abban mindegyikben van. Amikor megveszi az ember, erdemes utananezni, es ha nincs, akkor egy kicsit jobban vigyazni ra, de nem kell SZVSZ akkor sem tulmisztifikalni.

sb

csongiaparaszt 2012.02.28. 07:39:45

@Főtruista:
"@csongiaparaszt: "De akkor minek a nagy ménes meg a turbó?" Nem tudom, az utóbbi 10-15 évben hol voltál, de egy (alsó) középkategóriás autó tömege 1 tonna körülről bő 1,5 lett."

És akkor ezzel mire is válaszoltál, okoska?

liza9 2012.02.28. 09:08:53

Végre egy épeszű ötlet! Eddig csak a méret és a teljesítmény növelése volt általános (mindig csak egy-két centiméterrel növekedett a méret, de kb. 10 év alatt eljutottunk odáig, hogy egy utcában két oldalo parkoló autók között már nem fér el a kétirányú forgalom). Persze, van nem is kevés olyan autótulajdonos, akine, a nagy méret és a hatalmas teljesítmény jelenti a kocsit, pedig a kisebb is elvisz oda, ahová menni szeretnék.

superfrog 2012.02.28. 09:13:09

@Shadowbull: köszönöm szépen ! én eddig a félig tudom, de a tévhitet szinten éltem :))

zeusz2000 2012.02.28. 09:15:04

liza9!!
"nagy méret" ez nagyon odaba...sz! Amúgy teljesen egyetértek veled.

papa33 2012.02.28. 09:15:07

Egy-két dolog eszembe jut:
Ha kicsi a motorfék, kisebb a fogyasztás, mert MINDIG kisebb a belső veszteség, súrlódás, más 3 hengeresnél is van így.
A turbó egyszerű,nincs változó és berohadó mechanizmus, nem hiszem hogy sűrűn és drágán kellene javítani. Tán a motort a megfelelő igénybevétel elviselésre tervezték.
Én a közvetlen benzinbefecskendezéstől tartok picit. Meg az olajos szíjtól...?

Ahogy a VW motoroknál is, nem feltétlenül drágább a tudáshoz, technikához képest.
Gondoljuk meg, a dízel 2.2-3.5 ezer között erős ránt, aztán vége a dalnak, alul turbólyuk, a hagyományos benzines egyre inkább 4000 felett adja a nyomaték javát, és ekkor zabál, alatta vagy zabál vagy nem , de erőtlen.

Ezzel szemben a turbós benzines 2-6 ezer között egyenletesen erős, fogyasztása függ az igénybevételtől, gurulva a 6 litert el tudom képzelni, 1/4 gáz 2000 fordulat 100 6.ban, teljesítmény 20%, simán lehet nem?
Kihasználva a teljesítményt a fogyi nem 1000 cm3 hanem a 100-125 vagy több ló.
Őszintén: a blokk ha AL a vas helyett, mennyivel könnyebb, fél tank benzinnel?

papa33 2012.02.28. 09:19:00

Azt simán elképzelem, hogy szabályos autópálya tempó után -130-(mondjuk 35% motorterhelés) rögtön leállítva, pláne városban, semmi baja nem lesz a turbónak.Itt mennyit forog, 3000-t, egy átlagos benzines 3500 körül...

zlaboncz (ZLC) 2012.02.28. 09:24:29

@superfrog: Én 1.4 TSI tapasztalatokról tudok beszámolni: városban csak a lábadtól függ, hogy mennyit eszik az autó. Dugóban, gyakori elindulás-megállással is 7 alatt lehet tartani a fogyasztást, de 11 fölé is tornászhatod. A motor már 1500 körül rendesen húz, 2500- ig bezárólag már normálisan (nem tetű módon!!!) lehet közlekedni vele. Mivel nagyon jól hangolt, kényelmesen lehet tartani az alacsony fordulatszámot is.
Városból kiérve egyenletes 90 körül tényleg 5.5-6 körül fogyaszt. Ahogy nő a sebesség, a fogyasztás is rendesen, 130 körül már 7-8 között (nyilvánvalóan nem hosszútávú utazásra kifejlesztett motor...)
A turbóval kapcsolatban annyit mondtak el, hogy normál használatban nem kell külön hűteni. Ha autópályázás közben tankolni megyek, és nem padlógázzal állok be a kúthoz, hanem normálisan, a kivezetősávon lassulva szabályosan, akkor az alatt a 30-60 másodperc alatt kenyelmesen visszahűl a turbó. Lehajtásnál dettó, ha nem az autópályán laksz, akkor az a pár perc, amíg hazaérsz, bőségesen elég ahhoz, hogy helyreálljon a normál hőmérséklet. ( maga a turbó a motor előtt van elhelyezve, közvetlenül a hűtő mögött, vagyis a menetszél nagyon jól hűti) Hidegen meg nem lehet hajtani, mivel egyszerűen nem megy az autó, mivel minden elektronikus vezérlésű, hiába tiprom, úgy megy, ahogy ő jónak gondolja (kis túlzással persze). Szóval meg van ez csinálva rendesen, ha átlagos használatot nézzükk, nem lehet széthajtani olyan könnyen. Hülyék meg mindig is voltak, lesznek, akik bármit tönkre tudnak vágni.

Z.

superfrog 2012.02.28. 09:39:49

@zlaboncz (ZLC): köszi ! elhiszem, mint írtam nekem csak 1.3 vagy 1.4 td corsa volt egy körre hát az maga a tragédia. 2500-ig bele kell kuplungolni folyamatosan, ha nem akartam hogy a szombati csúcsban én legyek a forgalmi lassító. és 3500-ig megy. és 2 emberrel üresen ezt teszi. ezért félnék egy másfél tonnás dögtől ilyen 'izommotorral' hmmm zlaboncz?! esetleg kápról vagy talán már dunakesziről?

zlaboncz (ZLC) 2012.02.28. 10:29:34

@superfrog: Én 5 emberrel, csomagokkal megrakodva is szoktam közlekedni, seemi probléma, tényleg nagyon jól hangolt a motor. Esetleg egy DSG jól esne, mert sokat kell váltani, de ez legyen a legnagyobb problémám...

Dunakeszi, már 3 éve :)

Z.

Főtruista 2012.02.28. 11:03:46

Nem tudom, SB leírta-e már, de a 240.000 km miatt fanyalgóknak azért annyit segítenék, hogy ez alighanem egy csapatnyi FMEA-mérnök által kidobott szám, ami a használat _átlagos_ módjára vonatkozik.

Tekintve, hogy ez ma, Európában 90 (kilencven)%-ban 5(öt)km-nél rövidebb utakat jelent, egyrészt már ez is egy kisebb fajta csoda, másrészt figyelembe véve, hogy a motorkopás 70-90%-a hidegen következik be, ha arra (és úgy) használod az autót, amire való (amit az ide kommentelők többségéről feltételezek), akkor rendes karbantartás mellett ez is megfuthatja nemhogy az 1, de akár a 2 _millió_ km-t is.

Ha valamin fanyalogni lehet, akkor az az, hogy az autóipar lassan 20 éve már csak az elpuhult (és/vagy) idióták igényeinek (vö.: szükség!) kiszolgálásáról szól (akik jelen esetben pl. még a kerékpár nevű találmánnyal sem találkoztak), amitől aztán történnek az ilyen furcsaságok, mint a dízel-holokauszt, hogy nem tudsz egy tonna alatti új autót venni, vagy -jelen eset- h elterjed egy motortípus, ami autópályán lezabálja a hajadat (cserébe doktorüzemben aránylag tartós, és városi tempóknál még épp emberek közelébe is lehet vele menni.)

superfrog 2012.02.28. 11:07:26

@zlaboncz (ZLC): hehe zolikám akkor én ismerlek személyesen is. csak le vagyok maradva. remélem porontyok jól vannak !

sutpet 2012.02.28. 11:24:22

"Ha megkérdeztem volna az embereket, mit szeretnének, azt válaszolták volna, hogy jobb lovat. "

Henry Ford

papa33 2012.02.28. 12:04:17

@zlaboncz (ZLC): mi a hosszútávra tervezett motor, V8?

Főtruista 2012.02.28. 12:06:01

@protézisesh: Az euro 4-es kamion pont a kipufogógáz-utókezelés hatására fogyaszt ennyivel többet - DE egy _haszonjárműnél_, ekkora hengerűrtartalomra még így is megéri - az externális hatásokat figyelembe véve is.

Sejtem, hogy a CO2-beli különbségre céloztál, de az a helyzet, hogy a CO2 nem öl meg évente 300.000 (háromszáz-ezer) embert Európa-szerte, a mikro- és nanorészecske-szennyezés meg igen.
Ami a normákat illeti, lehet, hogy a benzineseknél már tényleg fingreszelés Euro2-3 után (bár miért ne, amíg gazdaságosan betartható), de a dízeleknél nagyon nem - kár,hogy a PM10 kilóra mérése miatt pont ellentétes hatást sikerült elérni, mint amit szerettek volna.
(Btw. van egy ijesztő sejtésem - de ennek egyelőre tényleg csak annyi a tényalapja, h jönnek ki motorok, amik állítólag már _most_ tudják - pl. Renault 1.6 dCi), hogy kilobbizódott, hogy az Euro6-al is ez folytatódjon, pedig az eredeti tervezet -nagyon helyesen- darabszámokról és méretosztályokról szólt.)

@vau: amit te írsz, az az,amire az autó való, és nincs vele semmi gond. Gond azzal van, hogy az emberek többnyire nem erre használják.

@McZozo: ugyanannyi lesz, mint az 1.6 szívó.

@csongiaparaszt: arra, amit kérdeztél.

papa33 2012.02.28. 12:17:20

" a motorkopás 70-90%-a hidegen következik be "

Itt szoktam kollégám történetét, ha volt, bocs:
Régen azt tanították, minden hidegindítás 100 km kopást okoz. NEM IGAZ!
Nos, Ő, minden nap kb másfél km-re ment a Zsigulival dolgozni: napi 2, évi minimum 500 hidegindítás = 50. 000km, 15 év alatt 750.000 km +kb 180 ezret ment is... aki tudja, jó ha 190 ezret ment + fúrás után 20 ezret...
Csak azért a kollégám, mert az én használatom és a S120 Skoda effektív 140 ezre + a húsz év hidegindításai... kb akkor az is elment 600 ezret. Ja ezek NEM lettek eddig felújítva!

De lehet, ha sosem állítanánk meg, elmenne 1 milliót... ez sem igaz, egy céges, aki 150 km-enként indította a Ladát, annak is 200 ezer volt a vége.

Baj a villanyautókkal lesz majd, nincsenek lefulladások, turbólyuk, bejáratás, nincsenek legendák. Meg tán lelke sem.

papa33 2012.02.28. 12:23:19

@Főtruista: Nem kötözködésként: nem tudom ki ismeri :
www.youtube.com/watch?v=UHN4TmS_e6U

szeretném megkérdezni tőle, nyugodtan eregethetjük az évmikkiók alatt föld alá került szenet a légkörbe?-kb 200 év alatt...
meg ha a jégbe fagyott metán kikerül... én sosem szeretem ezt a többet eszik kevesebb károsanyagért... de közben 200 helyett 600 lóerősek letek a kamionok, de szerintem oktalanul sok árut szállítunk és ok nélkül közúton. Ennek a kamionosok nem örülnek, de akkor is így van, az összes átmenő kamiont felraknám vasútra: hiányzik a sok román, török stb átmenő kamion útjainkról?

zlaboncz (ZLC) 2012.02.28. 13:19:56

@papa33: Nem hosszútávra, hanem hosszútávú utazásra, pályázásra. Nem kell oda V8, eleg egy jól megcsinált kétliteres dízel.
Aki egy kis turbós motort vesz úgy, hogy sokat pályázik, és utána tépi a száját, hogy sokat eszik, az megérdemli. Minden célra tökéletesen alkalmas motort még nem találtak ki, tessék előbb megnézni az autózási szokásokat, utána autót venni.
Nekem tökéletesen megfelel, munkába járasra agglomerációból a Nagyfaluba, havonta kétszer vidékre, két-három havonta "nagyobb" autópályás utazás.

Z.

zlaboncz (ZLC) 2012.02.28. 13:20:47

@superfrog: Akkor jó lenne ha mostmár énis megismerhetnelek :)

Z.

sutpet 2012.02.28. 13:31:37

@Főtruista:
A részecskeméret az igazi baj, nem a CO2.
Allergia, daganat.......stb. Az EU dízellobbit nem érdekli, vagy csak most kezdi ezért lehet alternatíva a" kisturbós".
EU-n kívül nem terjedt el a dízel lásd USA, Japán, NZ-on magasabb adó.
USA-ból kell behozni a gázolajat, mert az európában nem készül annyi.

sutpet 2012.02.28. 13:39:20

@papa33:
A vasút nem bírja el ezt a kamionforgalmat, ráadásul drágább is. Igazából a tranzitengedélyt lehet megúszni vele.
Hogy a közút raktár, az már elgondolkodtató-

zlaboncz (ZLC) 2012.02.28. 13:41:32

@Főtruista: " Ha valamin fanyalogni lehet, akkor az az, hogy az autóipar lassan 20 éve már csak az elpuhult (és/vagy) idióták igényeinek (vö.: szükség!) kiszolgálásáról szól"

Ebben igazad van, csak hát ez a sok elpuhult idióta az, aki a fizetőképes vásárlóerőt adja, nem pedig a Csikós-féle autóőrültek.
De az alpuhultsággal egyébként nem értek egyet, miért kellene "keményebbnek" lenni? Baj a normális motor, ami esetleg vigyáz magára, amennyire tud, és nem kell feltétlenül műszaki embernek lenni ahhoz, hogy használni tudjad? Vagy az a baj, hogy ma egy átlagos autóban jó a futómű, és tele van olyan hárombetűs kiegészítőkkel, amelyek a képességeikhez képest megakadályozzák, hogy az átlagosmsofőr leessen az útról a második kanyarban? ( itt most ne menjünk bele a hülyék vezetni nem tudásába, az más tészta)
Térjünk vissza a zajos, szervó nélküli, nem annyira kifinomult (kettes Golf szívódízel, nem kell tovább mondani, ugye? :) ) motorokhoz, azért, hogy ne csak az elpuhult idiótáknak kedvezzünk, hanem azoknak, akik szeretik érezni a Vasat?
Miért baj az, hogy az autó a hétköznapok szintjén átalakult egy használati tárggyá, ami valami különleges képességeket igénylő speciális műszer, hanem, egy átlagos használati eszköz?
Akinek ez nem tetszik, az válogathat a régi használt autók között, vehet kit-car-t, építhet sportautót, stb. De ne ez legyen a fő vonulat, ha nem muszáj...
Minden tiszteletem a Csikós Zsolt és Karotta-féle autóőrülteké, de azért hétköznapokon hadd ne kelljen már "keménykedni".

Z.

Házas motoros 2012.02.28. 16:04:21

Sajnos nem tudtam végigolvasni a kommenteket, de a cikkhez annyit hozzátennék, hogy: 1. Lehet, hogy a mechanikája jó, de egy repülőgépszerelő kell akkor, ha valamelyik szenzor az ezerből ami körülveszi azért, hogy valahogy menjen, tönkremegy. 2. Egyébként nagyon kipróbálnám. Más én egy 1.2TSI-t terelgetek, 1100kg-al. (Ebből már akár a típus is meglehet..:)) És nem vagyok elájulva, úgy, hogy előtte 78LE 110Nm-t (ebből is meglehet a típus...:))hajtottam, tehát nem vagyok bojréször. Nagyon kipróbálnám az összehasonlítás miatt. Mind a menetteljesítményét mind a fogyasztását kicsit eltúlzottnak tartom. Ha csak nem a technológia tényleg ennyire túlhaladta a TSI-ket.

papa33 2012.02.28. 16:16:34

@zlaboncz (ZLC): melyik nem turbós benzines nem eszik sokat pályán? A fizikát a szívó 2literes sem hazudtolja meg. Sokak szerint a dízel nem szereti a pályát, én azt hiszem, nem kell 130 felett menni, csak azért: megéri?
Múltkor mentünk a fővárosba, a fene sem akart, csak minden oktatás, stb. Szóval egyik nap 120, másik nap 140, fogyi 6

papa33 2012.02.28. 16:20:19

vége elmaradt, másnap 8 liter, ez fiatal Polo 1.4, nyert az ember 20 percet, megérte? Egyébként iszonyú hangos itt, a húsz évvel öregebb FAstra csendesebb volt és nem evett (1.6 8V) többet, de az az átkozott emisszió az oka mindennek. Most a turbonál tartunk, meglátjuk...

lwcolors 2012.02.28. 18:32:04

Sok a komment, nem olvastam mind el.
Én azt látom, hogy csináltak egy olyan motort, ami háromszor annyi alkatrészből áll és négyszer annyiba kerül, mint egy szívó benzines.
Szóval cégautónak jó lesz, 150 után meg el kell adni (mint a modern dízeleket), mert utána milliókat kell rájuk költeni ahhoz is, hogy vizsgán átmenjenek.
Egyébként az 1.6 szívó benzinesem 150-160-nál eszik 7.8-at, úgyhogy fogyasztásra nem igazán döbbenetes ez a Focus...
A kommentekben olvasott CO2 kibocsátásról meg annyit, hogy irtani kéne az embereket (nomeg az összes állatot) is, mert CO2-t bocsátanak ki, tehát rendkívül károsak.

Krisi 2012.02.28. 20:12:27

@Shadowbull: az embereknek általában az veled a bajuk, hogy sokszor képtelen vagy elfogadni a másik véleményét. vagy legalább megérteni a másik álláspontját.

emellett tudhatnád, hogy itt az átlagnál nagyobb az egy főre eső veterán/ youngtimerbuzi, magyarul ha ilyeneket írsz, hogy a 30éves autó márpedig egy roncs és punktum, akkor azon se csodálkozz, hogy emiatt sokan elküldenek a jó... szóval elküldenek melegebb éghajlatra :)

Shadowbull 2012.02.28. 21:39:29

@Krisi: "sokszor képtelen vagy elfogadni a másik véleményét."

Naja. Altalaban azt gondolom hogy nekem van igazam :)

"vagy legalább megérteni a másik álláspontját. "

Azt gondolom azert nagyjabol felfogom mit mond a masik. Csak nem ertek egyet vele.

"emellett tudhatnád, hogy itt az átlagnál nagyobb az egy főre eső veterán/ youngtimerbuzi"

Szerintem ez egyszeruen egy kenyszer szulte dolog. Nagyon keves emberrol tudom elhinni, hogy valoban veteranbuzi, es nem rohanna egybol uj autot venni, ha egyszer csak megtehetne. A legtobb ember a szuksegbol kovacsol erenyt, ami egyebkent nem gond, csak akkor ne essunk at a lo masik oldalara es ne kezdjuk el fennhangon fikazni a mai autokat, mert nem lesz hiteles.
Szamomra Csikos hiteles, meg Motordoki, roluk tenyleg el tudom kepzelni, hogy ok ezt elvezik. Engem kiverne a hideg, ha nekem kene fel napokat egy rohado Merci alatt toltenem, de ezt fel is vallalom.

sb

zeddez 2012.02.28. 21:49:39

@superfrog: a nagyobb részterhelési nyomatéka miatt pedig nem kell annyira pörgetni a motort, hiába kisebb ccm-s, sőt, eggyel magasabb fokozatban is mehet :P

Krisi 2012.02.28. 22:48:09

@Shadowbull: jó, azt én sem tartom hitelesnek, amikor egy szétszakadt fosból valaki osztja az észt, hogy azért nem vesz új autót, mert az környezetszennyezés. ez olyan, mintha valaki azt mondaná, hogy csak azért lakik a Havanna lakótelepen és nem a Rózsadombon, mert így sokkal környezettudatosabb életet tud élni...

viszont azt én is nyugodt szívvel ki tudom jelenteni, hogy jelenleg nincs olyan új autó, ami lázba hozna, vagy birtoklási vágyat keltene bennem. egyszerűen egyik sem tetszik igazán. ennek az a prózai oka, hogy jelenleg nem tudok olyan 4ajtós szedánról, ami alatt transaxle hajtás volna (így jár az, akit a saját képére formált az autója)
a saját kocsimat mondjuk elfogadnám újonnan, de ahhoz kéne egy De Lorean :D

és mielőtt gyanakodnál, nem azért nem kéne új autó, mert nincs rá pénzem. ebből csak az igaz, hogy tényleg nincs zsebben 7-10 millió, 10évre eladósodni pedig nem áll szándékomban egy autó miatt. ha már ennyi pénzt kiadnék valamiért, akkor sokkal inkább vennék egy Lotus Omegát, Alfa 75 1.8i Turbo Evoluziónét vagy gyári állapotú Toyota Suprát. egy jó állapotú ezekből is újautó árban van, de az érzés összehasonlíthatatlan. legalábbis nekem, te ezekben biztos rosszul lennél :)

Shadowbull 2012.02.28. 23:00:10

@Krisi: Hat, ezek kozul csak a Supra, abbol is az utolso, es csak egy korre. De gyanitom hogy gyengenek talalnam. Ezert jo hogy megmarad gyerekkori alomnak.
A lotus omega tudtommal egy betegagy volt, az alfak meg nem izgattak sose.

sb

Rocko- 2012.02.28. 23:58:39

@Krisi: "a saját kocsimat mondjuk elfogadnám újonnan, de ahhoz kéne egy De Lorean :D"
noja, annyi rozsdamentes acélból könnyű felépíteni egy nem rohadó olaszt. ;)))))

McZozo 2012.02.29. 02:15:19

@Főtruista:

SZOLJON BELOLED A PROFETA, de en nem hiszek benne.a technologia miatt szerintem joval felette lesz de majd meglassuk :)

Poita not Peter! 2012.04.19. 09:14:50

Külföldön sokat keresnek az emberek de sokba is kerül az élet. Legfőképpen a lakás. Az emberek mindenhol elasszák a pénzüket, kevés embernek van megtakarított pénze. Új autót meg az vesz aki hülye. Nem csak otthon de külföldön is.
süti beállítások módosítása