HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Astra plusz, Manta mínusz

2012.03.12. 06:15 Tcomment

Címkék: opel astra gtc

Ez valami egész más, mint aminek látszik. Csodás, áramvonalas kupé, elöl, az orrban, bőséges mennyiségben lóerők… Mégis, ez igazából egy tisztességes családi autó.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

181 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr464310808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MR.BOBI 2012.03.12. 06:54:34

Mit szívtál Zsolti? mi ez? tisztességes családi autó?persze.az Erzsébet királynő férje meg az Erzsébet király.A cikket olvasva,végig az volt az érzésem,suhanc korodba a tévé macira recskáztál

Dr. Robin Masters 2012.03.12. 07:16:19

Balaton az Heves megyében van. :-) Az autó design szempontjából jó, dízelmotor meg még mindig a teherautóba/buszba való. :-)

tavasz17 2012.03.12. 07:26:38

Egesz jok a leiro reszek, az opel helyeben azonnal adnek neked Gliwiceben valami allast :)))

spapda 2012.03.12. 07:27:47

6.5 millió? Hűha, az nem kevés egy kupé Opelért. Az a 165 LE / 380 Nm nem olyan nagy történet, minden tisztességes gyártó 2-2.2 literes dízele kb. hasonlót tol (akkor már inkább egy 2.2-es 6-os Mazda, teljesítménye és nyomatéka ugyanitt van, de legalább elférni benne). Méghogy befér a társaság. És állítólag szép is ez az Astra a cikk szerint... Szépségről vitatkozni felesleges, de igazából kupénál utastérről meg csomagtérről (egyszerre) max. marketinganyagokban szokás beszélni, ez a kategória úgyis arról szól, hogy ketten ülnek a kocsiban és "szerpentineznek", ami megint viccesen hangzik, mert ki vesz autót olyan megfontolásból, hogy jó lesz majd vele szerpentinezni? Ha mégis van ilyen, akkor az valószínűleg nem fronthajtásos géppel képzeli el a szerpentinezést, mint gyönyörforrást.

Akkor most, hogy már hétfőn letudtuk a kötelező (előfizetett?) heti Opel-fétist, jöhetnek a rendes cikkek is, Csikós mestertől a szokásos, Banditól és Göbölyöstől a szakmázós, Boschtechnikustól valami hibafeltárós-javítós, Papp Tibitől közlekedés-filozófiai, Vályitól valami autóversenyes-retró-életérzéses, a többiektől meg bármi. Az jobban áll nektek, mint az opelfényezés.

nagyiWRX 2012.03.12. 07:34:02

Már megint egy reklámszagú opel, közel 400 liter de király ....ha meg persze másról lenne szó de szar csak 380 liter.......

ele-nor 2012.03.12. 07:36:54

Verjetek meg, de nálunk a társaságba vérciki lenne opelt venni 6.5ért :D fura egy társaságba keveredhetett ama fiatal lélek, nálunk egy 320i ( I, benzin!!! nem dízel) sokkal menőbb lenne :D ha még lapos is.. hát igen... bármelyik kislány nedvesen ülne már bele :)

és verjetek agyon egyébként, ettől függetlenül tetszik ez az astra, nem is kicsit, ahogy az összes új opel bejön, de automatában kéne. ( húhú ezért mennyi savat fogok kapni...)

Ironpen 2012.03.12. 07:40:54

Annyi hibája van ennek az Opelnek, hogy kishazánkban nagyon szűk rétegnek szól csak. Tudjátok, majd 5-10 évesen Németországból... Ha addig lesz még megfizethető üzemanyag hozzá :S

Lowtyo 2012.03.12. 07:51:47

a mi társaságunkban is volt egy srác, aki dízel suv-ra gerjedt.
már nem barátkozunk vele.

Mayday 2012.03.12. 08:10:25

"Hatfélért megéri."
Ez egy kisauto, egy Astra. Ennyiert mar kapok 3 eves 5-os bombit, mondeot, akarmit.
Az megeri, ez meg egy tularazott kisauto.

eko 2012.03.12. 08:24:29

Megint egy Opel teszt.
Az embernek az az érzése, hogy az Opel több tipust gyárt, mint pl. a Merci.
Pedig nagyon nem...

Viszont ezt jó volt olvasni!

europass8 2012.03.12. 08:31:50

6,5???? jézus inkább bömbi használtan :-) akár dízel de inkább egy jó benzinessel..

Gomulka Béla 2012.03.12. 08:41:04

Csak azt nem értem, hogy mi a baj a négyajtóssal. Az egy eltalált forma.

@eko: Sose kop el. A tesztautó-készlet, nem az Opel. Az autós ojságíró nem is az élet császára.

bitfighter 2012.03.12. 08:42:24

Wazz, mi ez a rengeteg Opel-reklám mostanában már itt is? Német RTL-n is főműsor időben nyomulnak. Ti is kaptok érte pénzt tőlük?

gic 2012.03.12. 08:48:26

Rossz a szórend az első mondatban: inkább "egy barátom gimis fiának" és nem egy "gimis barátom fiának" kell tanácsot adni. Feltéve, ha nem óvodás. :-)

Dr. GGG77 2012.03.12. 08:50:28

Nagyon szép autó, benzinnel jöhetne is.

Tomi1973Wien 2012.03.12. 08:52:25

nem rossz kocsi, de egy gimisnek legyen eleg a corsa opc :LOL:

Spiritmonger 2012.03.12. 08:55:26

önként ilyet felelős ember nem vásárol, főleg nem ennyiért...

Kleroo 2012.03.12. 08:55:29

Mai ultradurva üzemanyagárak mellett kénytelen az ember a dízelt "szeretni" Nem kell 10-15litert elnyelnie ahhoz,hogy "toljon" egy nagyot.
A laposság. Én úgy veszem észre,hogy a "menő suhancok" 99.99999%-a Civicet vesz. Pénztárcától függően 4,5,6 gent. Mind jó kocsi,de annyira hozzánőtt már a sufnituning friss jogsis állatkodó(a tényleg közveszélyesek állatfajából)sztereotípiához,hogy én nem vállaltam be.4 éve választottam egy elég más tipust,és azóta is imádom :)
Meg egyébként sem szeretek a földön ülni. Földön ülni egy legalább Integra szintű autóban szeret az ember. :) Persze vegyen a hóhér SUV-ot.Repülni sem akarok :D

pizsama 2012.03.12. 08:57:10

Szerintem az a vérciki, ha egy fiatal az alapján vesz autót, hogy melyikben nem szólják meg a haverok. Az ember elsősorban MAGÁNAK vegyen kocsit, ne pedig a sokszor igen eltévejedett ízléssel rendelkező fiatal ismerősök sztereotíp beidegződéseinek megfelelően válasszon valamit, csak mert az épp "menő"!
Sajnos a mai társadalomban az "apuci vett nekem SUV-ot" többre értékelik a fiatalok, mint a "vettem egy jó állapotú használt benzinest a saját fizetésemből"-t!

A kocsi amúgy valóban szép, a motorért kár, az árából pedig sokkal értelmesebb - bár kevésbé szép - kocsik vásárolhatóak.

Shadowbull 2012.03.12. 09:04:26

@pizsama: "Szerintem az a vérciki, ha egy fiatal az alapján vesz autót, hogy melyikben nem szólják meg a haverok. "

Te 50 evesen jottel a vilagra? Hat persze hogy az alapjan valaszt autot. Mindent az alapjan valaszt (ha megteheti), bezbolsapkat, telefont, cipot. Pont az autoval tenne maskepp?

SomeSeed 2012.03.12. 09:05:48

Ha a TC brigádból lapátra tennének mindenkit Csikóson kívül, akkor is működne az oldal. Jól. Jobban.

Kösz, Csikós, soha rosszabb hétfőt. :)

Bougheau Tschichka 2012.03.12. 09:05:52

Mekkorát változik a világ?

"Ebben az autóban van hely. Hátul is. Fejnek, térdnek, két utas esetén vállnak is."

Régebben még őszintén megírták volna, hogy öt ember bizony képtelen beülni egy ilyen autóba.

Ma pedig simán átsiklanak a tény felett, hogy csak két (GY.K.: 2 db) felnőtt, azaz csak négy (GY.K. 4 db) személy szállítására van hely.

Ez még nem is lenne akkora baj, csak akkor ne legyen hangsúlyosan kiemelve a sztoriban, hogy van benne hely, sőt még talán több is, mint az Insigniában.

Mert ez így pont olyan vicces, mint amikor a 11 másodperces tempóval százat elérő német autó dinamikájáról írnak.

Szubjektív.

tsc666 2012.03.12. 09:09:05

Tegnap elmentem egy ilyen mellett hátulról. Félszemmel odapillantva konstatáltam, hogy jé, egy Giulietta. Fél óra múlva - másik irányból - már leesett, hogy az új GTC... Egyébként egész szép.

Swind 2012.03.12. 09:11:11

6,5 egy clk 500 hasznaltan :D A srac akinek ajanlottad, azzal nem csak diszkocicat szed fel :)

antimason (törölt) 2012.03.12. 09:12:35

Látom, sok embernek értelmezési problémái vannak a cikkel kapcsolatban.
Ne kezdjük már "az árából kijön 3 Logan" baromságokat.
Meg használtakhoz viszonyítani, ááá...

Plumper_ 2012.03.12. 09:17:52

@Mayday: @europass8: mindjárt jön valami juppi pöcskenőcs, hogy mi itt mind lúzerek és irigyek vagyunk.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 09:23:45

Mikor újautó tesztet olvasok, mindig azon filózok, hogy milyen akkut hibával jelennek meg 4-5 év múlva a műhelyben. Az Opelek egyre silányabbak. Erre rájött a gyár is, ezért a H Astra után a J-t adta ki, erőltetve ezzel, hogy "srácok ez most tuti jó lesz, kettőt léptünk előre". Az Insigniát úgy reklámozzák, hogy "a legjobb autó, amit valaha építettünk".

Hát ez elég szomorú.

Plumper_ 2012.03.12. 09:24:18

@pizsama: az ilyet az ember 20-25 évesen kinövi, szerencsés esetben. csak azt nem értem, miért nem ciki, hogy neki vettek egy autót, minthogy a saját fizujából jött össze a járgány?
jópofa a matrica:
"Régi, de ki van fizetve"

@Kleroo: a dízel autó újonnan drágább, a motoralkatrészei drágábbak, a szervizelése drágább, a gázolaj drágább. OK, kevesebbet fogyaszt, mint a benzines. akkor éri meg dízelt venni, ha évente legalább 30.000 km-t teszel meg az autóval.

Shadowbull 2012.03.12. 09:32:40

@Plumper_: " csak azt nem értem, miért nem ciki, hogy neki vettek egy autót"

Miert lenne ez mar ciki? Neked soha semmit nem vettek a szuleid?

Poita not Peter! 2012.03.12. 09:35:42

szerintem ez egy kritikán aluli cikk volt. Borzasztóan szar!

EddieCivic4g 2012.03.12. 09:36:33

Elnézegetve az új autók lőrés méretű ablakait, már értem, miért az a legfontosabb, hogy hány aktív/passzív biztonsági ketyerét tudnak belezsúfolni...
Vakvezetés...

Sayniqua (törölt) 2012.03.12. 09:38:13

Én elfogadnám, mert tetszik.

Pepejoe 2012.03.12. 09:40:25

@Plumper_:

Így is van, évente 30.000 km. mondjuk 10 éven keresztül és akkor talán. Ja, és ha nem volt olyan baja a kocsinak, ami a dízelekre jellemző, mert akkor lef*sod még a bokádat is a gyönyörtöl. A dízel a gazdag emberek autója. Éppen ezért járok benzinessel.
A 92 után születettekről pedig ne is beszéljünk, ha lehet. :D Túl életképtelenek.
A mi társaságunkban nem volt ciki anno, hogy kinek milyen autója volt, mert nem volt senkinek és pont. Hirtelen nem is jut eszembe senki, akinek a szülei megengedhettek volna (maguknak, nem a gyereknek) egy Ventonál jobbat. Na mindegy.

Lookie 2012.03.12. 09:48:26

@pizsama: Vééégre egy értlemes beírás amivel 100%-san egyetértek...de mivel hogy Jézus Krisztus sem tudná azt az ép érvet felhozni egy mai 18 évesnek hogy mi miért eltévelyedett az ízlésvilágukban vagy egyébb tereken, így hát esetleg tanácsot lehet adni nekik vagy hagyni őket, hogy saját bőrükön tapasztalják saját marhaságukat ...
Szép meg jónak tűnő autó ez az Opel de miért 1500 kilósak...mint egy régebbi E Classe Merci vagy egyébb nagy bálna...na mindegy nekem az a két első szék kéne ezekből az új Astrákból...a többi kicsit szemfényvesztés hatású

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.03.12. 09:48:29

Lehet, hogy én is azok közé tartozom akin túlhaladott ez a 21. századi dízel mánia, de az autó benzines, az olajkályha a kamionokba és a nagy haszonjárművekbe való. Egy sportkupé motorja igenis legyen pörgős és iszákos.
Ha valaki ezzel nem tud megbarátkozni az vegye magának zőccséges merdzsót, de ne sportkupét.

Plumper_ 2012.03.12. 09:52:56

@Shadowbull: egy kabát, telefon nem akkora cucc, de ajándékautóval pöcshosszabbítani.. legalább fennen hirdetheti, hogy apuka szőkeolajos / maffiózó / adócsaló, és amelyik nő ilyenre bukik, azok meg is érdemlik egymást. :-D

@Pepejoe: az agyonbonyolított mai dízeleket ha javítani kell, rámegy az ember inge-gatyája. de ez benne a lényeg. javítani nem, csak cserélni egyben jóóóónagy alkatrészeket, egységeket, dobozokat. ha kiég egy izzó, lehet cserélni a kocsi elejét, kis túlzással.
volt egy izzócsere teszt: érdekes módon, az új autók többségében hozzáférhetetlen normál módon a lámpa hátsó része, meg kell hozzá bontani sok mindent. ha ezt így tervezik, mi lehet az autó többi részével?

Shadowbull 2012.03.12. 09:57:10

@Plumper_: nyilvan aki nalad sikeresebb, az csak szokeolajos, maffiozo meg adocsalo lehet.

ne legyel mar ennyire undoritoan szanalmas baszki.

Plumper_ 2012.03.12. 09:59:03

@Shadowbull: vagy lúzer, ugye?:-)
ez itt 3 millió lúzer országa, szerinted.
a sikeresek a felső 10ezer.

Kleroo 2012.03.12. 09:59:16

Plumper_
Igazat adok,ezek a dízel ellen szólnak.
De ha tudja az ember,hogy mit vesz(mennyire jól sikerült motor),akkor jó ló lehet a dízel is. :)
De ez felhasználás kérdése is. Nekem 1.8benzines van. Imádom.De 5személlyel,klímával,teli 490literrel hátul, azért elviselném,ha nem kéne bőszen forgatnom,és váltanom ha valamit akarok.Ugyanerről van tapasztalatom dízelben(130-140le, 300-350nm).Ott aztán bőven bírja a motor a plusz terhelést. Az aztán utazásra van kitalálva.De városba, 5-10km-re csak a polgárpukkasztók vesznek dízelt. Én utazni szeretek. :) Oda szerintem jó egy kis dízel.

Azon csak nevetni tudok,hogy dízel a traktorba,meg olajkályhába való.(mint ahogy a benzines-fűnyíró témában is) Az ilyeneken csak jót nevetek.Szűk látáskör... :)

Andrew460T 2012.03.12. 10:00:52

Én sem vagyok sokkal idősebb, mint a cikkben említett srác, de eszem ágában sincs magas építésű, dízelmotoros autót venni csak is azért, mert különben a haverok előtt nem vagyok elég "raj"...
Szerintem szánalmas ez a hozzáállás, hogy csak akkor leszünk elismertek mások szemében, ha megfelelünk nekik. Lehet én vagyok túl konzervatív, de ez egy idióta hozzáállás a mai fiatalok nagy részétől... (tisztelet a kivételek!)

Amúgy nagyon szép a GTC Astra, de még jó pár évig álom marad az ára miatt...:) Mondjuk ha lenne is ennyi pénzem kétlem hogy pont ezt venném meg, vagy ha igen, akkor is mondjuk 2.0-s benzines turbó motorral!:)

Shadowbull 2012.03.12. 10:02:35

@Plumper_: akar. de a frusztralt sokkal jobban rad illik.

sunblind 2012.03.12. 10:05:01

Elmegyek lefeküdni, amíg újra nagyfordulatú szívó benzinmotorok lesznek, mer ettől a mostani évadtól behányok.
Egyébként ennyiér milyen hülyeség má ezt venni, kettőér vennék egy használt zilt, mer arra mennyi föld fér má, a maradékból meg marlenykagolyót.

Kleroo 2012.03.12. 10:05:27

Az autót kapni téma.
Ismét kliséhegyek,és IQ hiányos szűk látókör.
Én kemény éveken(5+) átívelő hosszas gyűjtögetéssel összekapirgáltam 500.000 Ft-ot. 19évesen elhatároztam,hogy no ebből négykerekű lesz. E30-al,szemezgettem leginkább.
A vége az lett,hogy nagyon kedves,és szeretett szülőim megtoldották az összeget,hogy egy biztonságosabb,modernebb autóban üljek,ami nem fog otthagyni az út szélén. Ezt én gondoskodásnak hívom. Azt pedig csak zárójelesen,hogy meg is fogom nekik hálálni hasonló összegű ajándékkal ezt a törődést.
Azonban én sosem verem a nyálam társaságban,hogy így meg úgy hűdehajde autó,és akkor driftelek,meg nyomom neki,és bibibúú nekem van.
Azokon epdig már nem is idegeskedem,akik egy prémium márkával rajkdonak,és mindenhol hangoztatják,hogy ennyi meg annyi idő alatt ért ide meg oda, 231423-al hajtott egy hajtűkanyarban,épp xy felniket vett(kapott) blabla...szerintem mindenki tudja ki ez a karakter. Ja,és ezeknek annyi dolga van,hogy eldöntsék melyik márkát akarják.Esetleg szín. :D
De ez már erős off :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 10:06:56

@Shadowbull: Bocsáss meg, de a "sikeres" szót nem jól értelmezed szerintem, illetve XXI. századi nézőpontból talán. Szerintem az a sikeres, aki a napja számottevő részében jól érzi magát a bőrében. Én sikeresnek érzem magam a Fiesta Van-omban is, más meg lehet, hogy elégedetlen egy Cayenne volánja mögött.

Ganger 2012.03.12. 10:07:10

Amikor olvastam a szöveget a buszlimuzinról, és a dízelről, mint trendi dologról, hirtelen megvilágosodtam, és rájöttem, miért látok ennyi fiatal megélhetési hímringyót manapság az úton kicsiny fővárosunkban. Legalábbis eddig ezt gondoltam, hogy azok, de most már tudom, hogy csúnyán előítéletes voltam, ezek csak a trendi fiatalok (30-cal a kanyarban mereven előrefókuszálva, tétován az út közepén mint régen a kalapos nők, stb.). Ja és különösen tetszik a dízel dolog, korunk rákfenéjét a felelős fiatalság is felkarolja.
A cikkhez egy hozzáfűznivalóm van: a "zseniális" és a "merev híd" egy mondatban tényleg reklámszagú, és ezt elég eufemisztikusan fogalmaztam meg. (ettől függetlenül biztosan jó a futóműve, még ha McPherson is van elől...). Úgy tudom pedig, hogy a gyártónak van normális futóműve is hátulra, de az gondolom a "hatfélbe" nem fért bele.

GRX 2012.03.12. 10:07:56

@gic: Oszt az megvan-e, hogy Csiki mikor volt gimnazista? És hogy egy akkori gimis barátjának (aki még mindig barátja, léteznek ilyenek a fészbúk korában is) simán lehet annyi idős a fia, hogy már nem is feltétlenül gimis, hanem mondjuk főiskolás?
Teljesen rendben van a szórend így.
(Grammar Nazi Mode OFF)

GRX 2012.03.12. 10:10:35

@Kleroo: Riszpekt Neked meg a szüleidnek is. Bár sok hasonló hozzáállású szülő-gyerek lenne még ebben az országban.

GRX 2012.03.12. 10:13:53

Amúgy nagy baj nem lehet, ha vannak olyan gyerkőcök, akiknek azon kell gondolkodniuk manapság, hogy 6,5-ért milyen verdát kérjenek ajándékba.
De vajon hány sikeres szülő tizenhuszonéves gyermeke lapozgat Astra GTC prospektust (bocs, nézi a weboldalt) két fészbúkozás között?
Én főleg olyanokkal találkozom mostanában, akik a tandíjon/álláskeresésen/következő BKV bérlet kiköhögésén tanakodnak...

Köldökszösz (csodalampa) 2012.03.12. 10:14:52

Ennyi pénzből veszek egy nyolc éves, kétszer rommá tört béemvét. Abban jobban szopnak a csajok.

Aki nem tud a gyereknek az érettségire venni egy Minit, vagy egy Fiat 500-at, az annyit is ér.

Opelt még az ellenségemnek sem vennék, tiszta vérciki.

Csak használt BMW vagy Merci, esetleg Audi jöhet számításba, amire az első félévben ráköltöm a vételár 50-70%-át. De leszarom, majd járok busszal. Végülis csak hétvégére kell a diszkó elé.

Shadowbull 2012.03.12. 10:15:15

@novothauto: myilvan a sikeresseg egy nagyon tag fogalom. Bar aki autot vesz a gyerekenek, az SZVSZ anyagilag sikeres. Hogy boldog-e az teljesen mas teszta.

de nem akarom erre nagyon kihegyezni, csak mar kurvara unom, hogy barmilyen auto jon elo, ami nem 100e forintba kerul es nem egy kotvany bontoszokeveny, akkor egybol kezdodik a hiszti, hogyhat a magyar valosag meg a maffiozok.

Tenyleg szanalmas, hogy egy csomo ember ennyire nem tud a sajat helyzetetol elvonatkoztatni, es allandoan gorcsos onigazolasban van.

Kleroo 2012.03.12. 10:15:47

Köszönöm GRX. :)
Hát egyébként elég egyedül érzem magam/magunkat ilyen hozzáállással.:(
Inkább csak a két véglet van.

Egyébként közel sem prémium márka lett belőle. Az még egy másik nevetséges,amikor valaki vesz egy régi prémiummárkát 10+ évesen,majd utána döbben rá,hogy annak bizony a szervizelése is prémium szint,hiába öreg. Számomra ez volt nehéz,mert 1.2-1.4 körül már igencsak komoly autók is szóba-jöhettek. De a realitások talaján tudtam maradni,és kiválasztottam egy általam készített szubjektív pro-kontra táblázatból,hogy mi köll nekem.És irgalmatlanul jó döntést hoztam így. :)

GRX 2012.03.12. 10:16:49

És még egy utolsó a témához:
Annak idején sikeres szülők gyerekeként egy kanyi vasat nem kaptam autóra. Jártam busszal egyetemre meg dolgozni. Aztán 26 évesen ajándékba megkaptam apám levetett 8 éves pözsóját - úgy örültem neki, mint majom a staneclinek a farkán.

Plumper_ 2012.03.12. 10:18:42

@Shadowbull: egész biztosan nem, de mindegy.
te meg jössz itt mindig az angol billentyűzeteden, gitáros pár szavas beszólogatós.:-)

@GRX: ezt nem értik meg sokan, hanem lúzernek és frusztráltnak állítják be azokat, akik nem tudnak újautót venni 10millióért.

@Köldökszösz (csodalampa): erről van szó. az olyan csajok szopnak ilyenben és olyanban is. nem kell ahhoz 4 millió Ft-os felár. annyiból különben is rengeteg lotyó kijön.:-)

robian 2012.03.12. 10:19:08

@Csikós Zsolt: ettől a cikktől nem fogok opelt venni, hatfelem sincs rá, viszont élvezettel olvastam végig, néha felkacagva a hasonlatokon, képeken. Bár vártam egy vasárnap hajnalit a büszke roncsautósok szellemi vezetőjétől, de így is jól indul a hét. Köszönet

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 10:20:47

@Shadowbull: Engem spec nem zavar, ha valakinek van pénze.

Mondjuk a szomorú Cayenne-s itt hagyhatna nálam 6-10 milliót műszerekre, ha az boldoggá tenné. :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 10:22:46

@Shadowbull: Engem nem zavar, ha valakinek van pénze.

Mondjuk a szomorú Cayenne-s itt hagyhatna 6-10 milliót műszerekre, hátha attól boldogabb lenne :)

blogmotor monnyon le

GRX 2012.03.12. 10:29:01

@Shadowbull: Milyen saját helyzettől kellene elvonatkoztatni? Elég kimenni az utcára, bekapcsolni a tévét, rádiót, és világosan látszik, hogy mekkora szarban van az EGÉSZ kóceráj.
Vagyunk néhányan, akik szorgalmuknak és szerencséjüknek köszönhetően viszonylag normális életet tudunk élni, egyre kevesebben. Aztán van a nagy többség, aki hiába tanul, képezné magát, dolgozna, képtelen arra, hogy hó végéig beossza a rezsipénzt, nemhogy 6,5-ért Astra GTC-t vegyen. Ők szívják a gázt vagy elhúznak innen nyugatra, ahol (még egy rövid ideig, mondjuk kábé egy évtizedig) van esélyük a rendezett életre.
(Azt nem tagadom le, hogy vannak szerencsétlen lúzerek, akik lusták tanulni/csak a segílyt várják, de hidd el nem ők vannak többségben.)

pizsama 2012.03.12. 10:31:00

@Shadowbull:
Nem 50évesen jöttem világra, de nem is voltam tizen-huszonévesen annyira határozatlan, mint a mai fiatalok többsége. Volt saját ízlésem, nem majmoltam kényszeresen másokat, ha megszóltak valamiért, kiálltam a döntésem mellett, mégha "népszerűségvesztéssel" is járt.
Ezt nem értik a mai fiatalok. Státuszszimbólumokat hajkurásznak, ahelyett, hogy saját képességeiket fejlesztve vívnák ki mások tiszteletét.
Nem azt mondom, hogy rozzant tragacsot kell venni, de ugyan miért olyan gáz, ha egy jó állapotú, 10 évesnél idősebb, benzines autót vesz valaki első kocsinak?

@Plumper_:
Nincs azzal se gond, ha valakinek veszik az autót. Ám tapasztalataim szerint, az ilyen fiatalok többsége nem becsüli meg annyira az "első járgányát", mint azok, akik saját maguk kaparták össze az első verdára a zsét (tisztelet a kivételnek).

Shadowbull 2012.03.12. 10:34:29

@GRX: akkor ezek szerint csak engem zavar, hogy barmilyen autorol van szo, egybol elindul a hiszti, meg a frocsoges. Akkor ez iyg van jol, mindenki elegedett, lehet hazamenni.

Shadowbull 2012.03.12. 10:39:14

@pizsama: " Volt saját ízlésem, nem majmoltam kényszeresen másokat, ha megszóltak valamiért, kiálltam a döntésem mellett, mégha "népszerűségvesztéssel" is járt."

Aha. Vegul is fontos, hogy az embernek szep emlekei legyenek magarol.

16 evesen en is nagyonizmos, jokepu, nokbalvanya igazsagos nindzsaharcos voltam. Ha olyan kedvem volt, akkor ket szopatas kozott levertem a fel diszkot, mert nem jatszottak vegig a November Rain-t, a veget lekevertek, mert arra mar nem lehetett lassuzni. De ezt csak addig csinaltak, amig le nem pofoztam a dj-t. Meg a biztonsagi oroket. Ilyen voltam, en az igazsagos nindzsaharcos. Nokbalvanya, nem mellekesen.

mianicked? 2012.03.12. 10:39:52

Jajj, a sok gyökér!
Az említett (18 éves) srác nem ezt az autót gondolta magának, hanem egy E30-at. (ami nem hatfél, hanem cirka 0,4 milla)
Az egész csak azért van megemlítve, mert ez az Opel megfelel (általában) a mai fiatalok ízlésének. Olvasásértés egyes.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.12. 10:44:03

Az volt már, hogy az új Opelek milyen túlárazott szarok? :)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 10:52:06

@Shadowbull: Ahol Te voltál 16 éves, ott belefért volna egy kis szurkálás is.

Shadowbull 2012.03.12. 10:55:38

@novothauto: mi igazsagos nindzsaharcosok voltunk.

ha meg is kuzdottunk, akkor is szigoruan a bushido szabalyai szerint tettuk.

Mayday 2012.03.12. 11:10:47

@Plumper_: :D csak nyugadtan, a hahu eleg jol mutatja, hogy ezert mennyivel autobb autokat lehet kapni :)
a mobile.de meg meg jobban...

pizsama 2012.03.12. 11:19:50

@Shadowbull:
Látom, szereted kiforgatni a szavaim. Szó sincs ilyesmiről. Nálunk szerencsére még nem arról szólt a középsuli, hogy kinek van jobb mobiltelcsije, ki dugatta meg már magát azzal jóképű sráccal a B-ből, vagy hogy kinek hány barinője van a fészbúk-on. Persze ment a bandázás, meg az ökörködés, de senkit nem közösítettünk ki azért, mert éppenséggel 'lapos kocsija', vagy nem Armani kötött sapkája volt. Egyszerűen örültünk, hogy a Sanyi lemásolta nekünk az új Beatrice kazit, és hogy Petinek milyen fasza használt bőrkabit kapott az öregapjától.
Manapság melyik fiatal érezné attól menőnek magát, ha kapna egy kissé viseltes bőrkabátot a nagyapjától? :D

pizsama 2012.03.12. 11:23:24

@Shadowbull:
A lényeg, hogy a mai fiatalok már semminek nem tudnak igazán örülni. Ciki, hogy lapos kocsit vett neked az öreged? Kocsid van, bazzeg, egy kocsid! A tököm ki van a mai fiatalsággal, pedig én se vagyok öreg. :P

butschq 2012.03.12. 11:29:10

manta? :O én nem említeném egy olyan dologhoz, ami eleve rossz helyen hajt:)

de én amúgy is a bömösért rajongok, noha nem azért, mert akkor hány csaj fog leszopni. mert aki ilyenekről filózik, el kell szomorítsam, a családi sedan skoda fabiaba beledumálom a csajt gond nélkül, nem kell bmw..:)
és a baráti társaságom se rajong annyira érte, de nekem tetszik.
olyan ez, mint a simson. Azt se cserélném el a büdös életbe, pedig ismerem már kívülről-belülről. Említettem már, idén 30 éves, jelenleg a festőnél van, teljes felújításon vesz részt a kicsike:P:D

butschq 2012.03.12. 11:34:07

@pizsama: én megörököltem nagyapám 100 éves vmi lóbőr kabátját, ilyen bokáig érő fajtát. Van benne olyan súly, mint egy arab terroristában teljes fegyverfelszereltséggel:)
csak eléggé kopott, meg viseltes, találni kéne neki valami olyan emberkét, aki ért az ilyenekhez, és fel"polírozná"
:)

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.12. 11:41:34

@eko: Pedig de, kb. ugyanannyi típust gyárt. De mindenképpen többfélét.

@novothauto: a gyártásban I kóddal jelentek meg (lehet, hogy azóta cseréltek, de ez marketinges húzás). Egyébként mire alapozod, hogy az I/J silány?

Mert hogy ugye az Insignián és az Astrán múlt/múlik a cég jövője, nyilván cél volt, hogy a legszarabb beszállítókat kukázzák össze.

Olyannyira, hogy bizonyos featureöket az Insigniából a launch előtt napokkal vettek ki, és át kellett írni a katalógusokat, mert nem voltak 100%-osan megbízhatóak.

Plumper_ 2012.03.12. 11:45:45

azért nem kell átmenni modorosblog bejegyzésekbe, de tény, hogy a mai 10en évesek közül elég sokan nagyon el vannak tévedve. egészen addig, amíg nem kerülnek a felsőoktatás közelébe. akkor aztán nonstop szopatás a felvitől kezdve a hiteleken át a túlképzésig és MINIMÁLbérig.

Shadowbull 2012.03.12. 11:49:05

@pizsama: de, nagyon oreg vagy, ha elkezded ezt a "a mai fiatalok, bezzeg a mi idonkben" cimu marhasagot.

will 2012.03.12. 11:49:48

Ami pozitív: nem volt végigtaperolva és kopogtatva az összes műanyag, nem volt kielemezve egyenként, hogy melyik króm, és melyik színrefújt, nem volt sznobkodós nyafogás a zongorafeketén látható ujjlenyomatok miatt.

Ami negatív: borzasztóan túl volt írva a nehézkes beszállás és a kupéforma okán nagy ajtó miatti panaszos rész.

Összességében sose rosszabbat.

Andrew460T 2012.03.12. 11:54:11

@Shadowbull:

Ne haragudj hogy beleszólok, de nem kell ahhoz 20-30 évre visszamenni időben, hogy valaki ilyen megállapítást tegyen. Elég csak egy 10-15 évvel ezelőttre visszatekinteni, még akkor is merőben más volt a fiatalok hozzáállása...
És ezt még az is meg tudja állapítani aki akkor még csak gyerek fejjel látta a dolgokat!;)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 11:54:32

@vau: Az előtte lévők. G,H

Elég, ha kinézek a műhelybe, vagy megnézem az előjegyzést. Mi sem természetesebb, hogy 100 km alatti Ecotec-ről kapkodom le a hengerfejeket.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 11:56:11

@novothauto: A J még nem ért el a márkafüggetlenekig. De a szupernek titulált Insignia is megjárja a szervizt 36-szor garanciális javításra.

Ilyen is van.

Shadowbull 2012.03.12. 12:00:49

@Andrew460T: a fiatalok most is ugyanolyanok mint mi voltunk anno. Csak a vilag valtozott meg kozben, ok meg ahhoz alkalmazkodnak.

Ugyanugy volt regen is, ami meno volt, az ember ugyanugy probalt alkalmazkodni a csoporthoz, amihez tartozott, vagy tartozni akart, ha nem tudatosan akkor tudat alatt, ma sincs ez maskepp.

Aki ezt tagadja az sajat magat csapja be.

Persze lehetett valaki kibaszott egyedi gondolkodasu, akit sehogyan sem befoylasolt a kornyezete, de hogy az otthon ult es egy haverja sem volt sose, az tutibiztos.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.12. 12:09:45

@novothauto: elsőszériás autókat halmokban hordanak szervízbe garis javításra, legyen az bármilyen szuper márka. Bármilyen.

Az Opelek meg nem tehetnek róla, hogy céges autóként szétbasszák őket rendre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.12. 12:09:58

inkább calibra, a manta legalább hátsókerekes volt.

butschq 2012.03.12. 12:13:04

@Shadowbull: egyszer egy kocsmázás alkalmával, mikor az egyik öreg rázendített erre a szövegre megkérdeztem, hogy 'oszt Pista báék mit csináltak fiatal korukban.
Hú hát jöttek a különböző csínytevések, a szomszéd gyümölcsösének megritkítása, a Mari, meg a Juci döngetése a kukoricásban, alkohol töménytelen mennyiségben, meg á felsorolni is lehetetlen:)

Ami bizonyosan változott, az az értékrend, hogy a régi volt jó, vagy a mostani, ez egyrészt nézőpont kérdése, másrészt az utókor fog tudni reális szemléletet mondani.
Ami bizonyos, hogy én 24 leszek, a 90-es években hétvégente óriási bicikli túrákat nyomtunk, meg kimentünk a rétre játszani, és nem egyszer kék zöld foltosan mentünk haza. Indiánosat játszottunk, nádból készült nyilakkal, és lövöldöztük néha még egymást is. És bár volt számítógépünk, nem az volt az elsődleges, hogy hazamegyünk, és fészbuk cseten beszélünk a többiekkel.
középsuli már az iwiwes korszakkal telt, kinek mennyi ismerőse van, meg ment az üzenetelés, csajozás, de a fiatalság nagy része, köztük én is, azt is személyes találkozók, és hétvégi buli szervezésére használta.
Én speciel rosszul vagyok az fb üzenőfalától, mikro a 14 évesek írják, hogy jó reggelt, meg itt vok meg ott vok, meg szente józsi ilyen köcsög stb.

de szerintem sok mindenben a szülő is tehet ezért, mert az ok, hogy megpróbál olyanokat adni a gyereknek, ami az ő fiatal korukban nem volt, kicsit magasabb életvitelen élni, ez rendben is van. De nagyon sok olyan szülőt látok, akik túlzásba viszik a féltést, jóformán ki sem engedik a szabadba, nehogy megcsípje egy szúnyog, mer az fáj neki. Meg 28 millió tablettát belétömnek, mert a reklámban megmondták, az kell. De a tejet nem isszák meg, zöldséget se sűrűn látnak, a vegyes vágottról valami egész más jut az eszükbe.
Nem vagyok ellene a fejlődésnek, de bizonyos dolgok szerintem nagyon rossz irányba mennek. Vagy engem neveltek a szülők konzervatívnak, az is megeshet

Shadowbull 2012.03.12. 12:19:55

@butschq: mar az okori Romaban is arrol irtak a ven faszok, hogy rossz iranyba mennek a dolgok, es a fiatalsag elkorcsosult.

ez nem uj jelenseg, ez mindig is megvolt, amiota az emberek megoregednek.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.12. 12:22:43

@Shadowbull:@butschq: régen a kocsik is jobbak voltak, ma már minden szar.

Mellesleg a facebook az tényleg az. :P

butschq 2012.03.12. 12:24:42

@Shadowbull: akkor nagyon úgy tűnik, hogy ez egy hülye emberi tulajdonság:)

igaz én is osztom az észt a balekságnak, közben meg tudom, hogy mikor én voltam az ő helyükben magamban mondtam, hogy hülye vén egyetemista, nem hogy végezne már, helyette itt prédikál:)

butschq 2012.03.12. 12:25:39

@vau: ja azokban még volt anyag, igaz fele annyi súlyuk volt, mint a mostaniaknak:D

Andrew460T 2012.03.12. 12:30:30

@Shadowbull:

Részben egyet is értek Veled, de maradjunk annyiban hogy amióta nagyobb körben elterjedt az internet a fiatalok hozzáállása is merőben megváltozott.
Manapság már sokkalta kevesebb olyan fiatal van, akiknek tényleg van saját egyénisége és nem egy másik embert vagy egy csoportot akar majmolni...

Én itt nem azokra gondolok, akik tényleg meggyőzhetetlenek, és senkihez és semmihez nem alkalmazkodnak, mert azok valóban olyanok hogy ott ülve a gép előtt non-stop tolják az okosságot, közben meg valóban egy igaz barátjuk vagy haverjuk sincsen.:)
Inkább azokról szól az írás, akik azért vesznek vagy vetetnek új autót, hogy pl. a szomszéd Pistikének is tetsszen, vagy azokról akiknek 1 saját gondolatuk sincs, csak folyamatában rakják a közösségi oldalak üzenőfalára a mások által kitalált idézeteket, csak hogy megmutassák mennyire is bölcs emberek...
De említhettem volna pl. azokat is, akik kb. olyan egyéniséggel felvértezve választják meg a ruházatukat, kinézetüket, mintha valami futószalagról jöttek volna le, csak hogy meg tudják mutatni a helyi dizsiben hogy ők a f@sza gyerekek...

Remélem már értem hogy kikre is értettem a "rövid" kis monológomat...;)

lutria 2012.03.12. 12:32:02

Én inkább egy Mantát kérnék,ha már volt nekem kettő...

Andrew460T 2012.03.12. 12:32:53

@butschq:

Látom nagyon egy húron pendülünk!;) Osztom én is a véleményedet!

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.12. 12:33:11

@Andrew460T: remélem tudod, hogy ez nem így van, amit írtál.

Mindössze annyi történt, hogy a csoportszellemhez nagyobb affinitást érző gyerekek be vannak csatornázva csoportokba és könnyebben láthatók.

Semmivel sem lettek hülyébbek az emberek az elmúlt 5 évben.

tonalcar 2012.03.12. 12:40:39

@Shadowbull: A 80' évek végén gimiztem>csak a puma és a nike air volt a menő és a krokodilos póló, ráadásul csak eredeti létezett, kínai hamisítvány>nem lehetett a kamut kivillantani. Ez a régen nem volt ilyen>nettó emlékezet kiesést takar.

Andrew460T 2012.03.12. 12:41:20

@vau:

Kérlek ne forgasd ki a szavaimat, egy szóval nem említettem ilyet hogy a manapság az emberek butábbak vagy hülyébbek lennének, mint X évvel ezelőtt!

Inkább arra akartam célozni, hogy saját tapasztalatim, észrevételeim szerint a fiatalok szép folyamatosan vesztik el az egyéniségüket...

Persze kihangsúlyozom ez az én saját meglátásom, ezzel nyugodtan lehet vitatkozni!:)

Rocko- 2012.03.12. 12:46:46

@novothauto: "Erre rájött a gyár is, ezért a H Astra után a J-t adta ki, erőltetve ezzel, hogy "srácok ez most tuti jó lesz, kettőt léptünk előre"."
????
minden tiszteletem a tied, de ezel marha nagy baromságot mondtál.

totalcar.hu/tesztek/2009/10/25/a_husleves/
"amint az Astra I (nem egy, hanem „i”. Az Opel egyébként egyelőre próbálkozik azzal, hogy Opel Astra J-nek nevezze, nehogy római egyesnek nézzék a betűt, de igazából ez akkor is csak az I, akárhogy is van)"

hu.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra#Opel_Astra_J
"Elnevezését tekintve a gyári kód alapján az "I" karakter lenne a helyes, azonban sokan ezt 1-esnek néznék, így Rüsselsheimben úgy döntöttek, hogy egyszerűen átugorják a kritikus karaktert és "J" néven kerül forgalomba.

Shadowbull 2012.03.12. 12:47:10

@tonalcar: bizonyam. Nike Air, Levis 501, farmerdzseki. Egycsatos Roces korcsolya.

Oldalt felboroltvalt hosszu haj.
Bonanzasok a Bros-osok ellen. Depeche Mode-osok a Cure-sok ellen.

Metalosok mindenki ellen :)

Nincs uj a nap alatt.

The Good Boy ! 2012.03.12. 12:50:50

hú, de gyenge élete van azoknak, akiknek egy autóembléma kell ahhoz, hogy nő közelébe kerüljön...
Kamaszkorunkban csak az egyik havernak volt saját kocsija (meg lakása, mivel a szülei németben éltek, a gimis gyereküket meg itthon hagyták tanulni). Soha semmi gond nem volt az esti buliba menetelkor, hogy melyikünk -szüleinek - autójával megyünk, hiszen hajnalban már úgysem emlékezett egyik sem, hogy mivel utazott. A sofőr nyereménye volt az aznapi józanság, és a cimborák épségben történő hazaszállítása (ma vagy mind iszik, vagy lecarják, hogy a legrészegebb hogy kerül haza) A szüleimnek akkoriban 3 db-os volt a járműparkja: menő keleti (új kocka ezeröcsi, azaz parasztmerci), nyugati (vagyis az is keleti, mert japán volt), meg egy wartyogó a családi biznisz igáslovaként, amelynek értékét pont megduplázta, megháromszorozta a beleaplikált hifi, meg a telitank nafta. Én mindig azt a gépet vittem el otthonról amelyikben több benzin volt, mert az éjjel egyetlen percét sem akartam a tankolás macerájával eltölteni. Soha nem volt gondom, a nőkkel (pedig nem sikerült egyetlen Alain Delon gént sem felfedezni magamban - mai fiatalok számára talán Brad Pityút kellene emliteni /ezzel most a külső szépségjegyeimet kritizáltam-ennyit az önvallomásból/), ugyanúgy be tudtam bármelyik csajt stand-up-olni a wartburgba, mint a japánba. Sajnos a mai fiatalokon azt látni, hogy a legfontosabb számukra a külcsín, a kifelé mutatás. ma szinte csak az számít, hogy a csinos szőke herceg, minél pompásabb fehér lovon érkezzen, lehetőleg olyan pénzzel fizessen, amelyen rajta van a családi vityinló és cég, hogy a vagyon nagysága könnyen behatárolható legyen.

Ja, és a pénz: én úgy dolgoztam a családi bizniszben (módszerváltás elötti és közbeni időkről beszélek), hogy nem kértem érte fizetést, cserébe amire kellett, arra szó nélkül mindig ide adták az árát, legyen az akármilyen hülyeség. Napi szinten számolatlanul több százezerrel (néha millióval) futkostam, eszembe nem jutott volna, hogy abból elvegyek, vagy másra költsek. Ma elképzelhetetlennek tartom, hogy egy fiatal így működjön. Más volt bizony az értékrend szerintem.

És akkor, hogy a cikkhez is szóljak. Képről korábban nem ütött nekem akkorát ez a GTC, de amióta láttam élőben, azóta úgy gondolom, a forma nagyon üt (pedig én is pirosban láttam, sárgában, fehérben, vagy opc kékben szerintem szebb lehet). A 6,5 milka abszolút értékben nagyon sok, de sajnos a mai dizel kompaktok mind 6 körül kezdenek el elfogadható felszerelésben megjelenni (nem rönó flüanszra, meg hasonló elcseszett gépekre gondolok, hanem a "Golf" méretkategória hasonszőrű autóira)

@Shadowbull: ha annak idején az "én" discomban gizdáskodtál volna, lehet, hogy mindent szétversz a nyomorult G&R miatt, de garantálom, hogy a csata elmúltával a szemed előtt törtem volna darabokra a dj pult tetején a novemberi eső maxi lemezét:D
Hozzáteszem nekem is az volt a korszak egyik legjobb lírai dala, tehát ketten sírtunk volna a keverőpultom felett a széttört lemez miatt:)

Funi 2012.03.12. 12:53:04

Azért az vad, hogy a magam majd' 22 évével már-már öregnek érzem magam a kommentek nagy része után.
No meg nem értem a kiakadást az Astra 6,5M-s árán. Igen, válság van, szar a forint. A benzinár azt üzeni, bocs....
Mindezeken túl a cikk korrekt, új autó vásárlása meg fel sem vetődik bennem:)

csim1 2012.03.12. 13:01:39

Nem vagyok tízen-huszonéves, de birtoklási vágyam támadt!

The Good Boy ! 2012.03.12. 13:04:13

@tonalcar: "ráadásul csak eredeti létezett, kínai hamisítvány>nem lehetett a kamut kivillantani."

Nem volt? Jártál akkoriban lengyel piacon? térdig járhattál a krokodilos polók között a takt "márkájú" hamis kazetták mellett (amik amúgy olyan jól sikerültek, hogy egy idő után már a hamisított kazettákat is hamisították tak néven:D

Emlékszem, hogy amikor a háromcsíkos német márka megnyitotta az üzletét a váci utcában, még hónapokkal később is sorba kellett állni a bejutásért, akkora tumultus volt mindig.

@Shadowbull: mennyi szép emléket csaltál ezzel a pár sorral az ember szemébe:) hozzáteszem, nem csak a roces kori volt a menő, hanem minden másik is, ami nem fűzővel működött.
meg a casio karc óra (nekem volt olyan belőle, ami 50 telefonszámot képes volt tárolni, istenkirály voltam vele, pedig előtte volt igazi svájci, aranyozott órám is, de az sem ütött akkorát, pedig az értéke akkoriban verte az olcsóbb autós árkategóriát (Külföldön élő nagyszülőmtől kaptam, annyira nem voltunk tehetősek, hogy ilyen úri murira is teljen:D)
Mégis a mai napig rendben van az értékrendem.

Ainult Mina 2012.03.12. 13:14:22

benzines nincs belőle?

Shadowbull 2012.03.12. 13:17:47

@The Good Boy !: nalunk csak az egycsatos Roces volt a meno. pedig rohadt kenyelmetlen volt :) de a racionalitas meg a divat ugye nem jarnak kez a kezben.
telefonszamos casio nekem is volt :)

az megvan amikor megnyiltak az elso McDonalds-ok, tomegjelenetek voltak, hogy a nepek haraphassanak valami igazi amerikait?

Debrecenben valamikor a 90es evek elejen nyilt, es evekig nagyon-nagyon meno volt odajarni. mi is bementunk neha, persze rendesen megkajalni nem volt penzunk, ezert ittunk egy shake-et, es ultunk felette orakig :) Pedig szar volt meg draga.

Volt egy ismerosom, aki jart az USAban akkor, es az meselte hogy az USAban a McDonalds az nem valami elit hely, a gettos negerek ott dobaljak egymast sultkrumplival.
Nem hittem neki, azt gondoltam felvag :)

The Good Boy ! 2012.03.12. 13:29:03

@Shadowbull: én a csatos kori helyett kitartottam a fűzős, de fűző helyett fáslival használt korinál (előítélet ide vagy oda, hiszen a hokihoz jobban tartotta az a lábat:D)

És az megvan, hogy amikor az első burgerkirály nyílt az oktogonon (ami akkor éppen nem is oktogon volt), akkor ott még sört is lehetett kapni kóla helyett?

Én meg azt nem akartam elhinni, amikor az egyik koleszos tanár a nyári szünetet az usában töltötte, aztán ősszel diavetítést tartott, és a BK-es képhez azt találta mondani, hogy odakint nagyobb gyorséttermi lánc, mint a meki. Mi meg kiröhögtük, hogy hülyeséget ne beszéljen, mert ha a mekinél nagyobb lenne valami, akkor már arról bizonyára hallottunk volna:D És mivel a burgerkirályról egyáltalán soha semmit nem hallottuk, azt sem hisszük el, hogy egyáltalán egy étterem hálózat lehet (jó ez vicc volt, de tényleg hülyén hangzott, hogy van valami más is ami olyan mint a meki, amiről akkor még csak hallottunk, de idehaza még az sem volt)

Shadowbull 2012.03.12. 13:35:14

@The Good Boy !: nekem is fuzos muanyag Salvo-m volt. Na nem azert mert en olyan egyedi srac voltam, hanem mert nem volt Roces-re penzem :)

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.12. 13:54:23

@Csikós Zsolt:
Az Opelhez nem tudok hozzaszolni, ilyenem sosem lesz, elhizott tulsulyos "kupe". De biztos jo, affelol nincs ketsegem.

A multkori Laplander cikkhez egy kis kritika: Nem hiszem, hogy ha akartatok volna, akkor ne talaltatok volna egy normalisat.
En nem ertek a Laplanderhez, nem volt olyanom soha, de par kommentelo leirta, hogy mit keres ott a subaru lampa, az uaz difi es sorolhatnam.
Ettol all egnek a hajam, hogy ha teszteltek valamit, akkor tessek kivalasztani egy normalisat, ne pedig egy osszesziloplasztozott szutykot mint ez. Ez alol nem mentesseg az, hogy nehez talalni. Ha nehez talalni, mert ritka az adott jarmu, akkor inkabb ne legyen bemutatva, mert ez meg mindig jobb, mint hogy felre legyenek vezetve az olvasok, plane, hogy a cikk (gondolom) meg fog jelenni a Veteranban is!

A tulaj pedig nem veteranos, hanem egy utolso zsivany nepper, aki ra akarja sozni valakire ezt a jobb sorsra erdemes gepet milliokert! Hat remelem, a nyakan marad.

m.o.p. 2012.03.12. 14:05:40

Ez egy remek darab. 18 évesen bárki fél karját odaadtam volna, hogy legyen egy dögös kinézetű keveset fogyasztó autóm. Akkoriban még választani kellett a kettő között. Klassz ez a fejlődés.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.12. 14:24:23

@eko: "Megint egy Opel teszt.
Az embernek az az érzése, hogy az Opel több tipust gyárt, mint pl. a Merci."
Pedig nagyon nem..."
- opelre lehet hogy lesz penzed, mercire nem, akkor nem tobb ertelme van egy opel tesztnek?

@SomeSeed: "Ha a TC brigádból lapátra tennének mindenkit Csikóson kívül, akkor is működne az oldal. Jól. Jobban."
- ha pedig Csikost tennek lapatra, lehuzhatna a rolot - nem 100%-ban, mert Bandinak vagy motordoktornak is jo cikkeik akadnak.

MilleMiglia 2012.03.12. 14:29:31

@Shadowbull: Azért azt hozzátenném a csoportkényszeres fejtegetéseidhez, hogy szvsz az érvényesülésének mértékében nem mindegy a szociokulturális környezet illetve az intelligencia. (z.B. "művelődésnemoptimista")

tomnemtom 2012.03.12. 14:34:49

én sem értem a mai fiatalokat.
becsövezett Trabant meg m550d kell nekik.
egyik örömködni, másik meg hétköznap örömködni.
valóságban kiegyezne egy 1gen Clio 16V-el is.

Shadowbull 2012.03.12. 14:35:03

@MilleMiglia: nyilvan, ez a dolog nem egy statikus jelenseg. De attol meg letezik.

tonalcar 2012.03.12. 14:46:51

@The Good Boy !: A lengyel piac kimaradt, csak hallomásból érte el a budai úri gyerekeket... :) Az első cégem, első munkája volt annak burgerkirálynak a dekorációja>szépet kaszáltunk, he-he... :-)

Rocko- 2012.03.12. 14:55:27

@The Good Boy !: "oktogonon (ami akkor éppen nem is oktogon volt"
?
"1990 óta ismét Oktogon a tér neve."
hu.wikipedia.org/wiki/Burger_King
"Első magyarországi éttermét 1991. augusztus 8-án nyitotta az Oktogonon.[1]"

kitiltott, de seráfütty 2012.03.12. 15:04:29

@Shadowbull: Szerintem itt mindenki előtted arra akart rávilágítani (több-kevesebb sikerrel), hogy mostanra végleg beért a reklámevő, konzumidióta generáció.

Már csak a szlogenekből is ez jön le.

"Törődj magaddal"
"Mert megérdemled"

Én 32 vagyok és már nálunk is ciki volt anno a "kapott" autó. Mert semmit nem tett le az asztalra érte egy 17 éves gyerek, kicsit le is néztük az ilyesmit, főleg, ha arcoskodással és melldöngetéssel volt körítve az újdonsült tulaj részéről. Persze nyilván senki nem tiltakozott volna, ha felajánlják neki is... De nem ez volt a normális.

Szabványok 2012.03.12. 15:06:42

Soha nem értettem mire jó a kétajtós autó! Számomra a divat győzelme a hasznosság felett.
Semmi értelme, de hátránya van bőven.

A 380l csomagtér egy mai autóban nevetséges. A hátsóhiddal, pótkerékkel, benzintankkal csökkentett csomagtartójú Zsiguliban volt ennyi. (De az legalább jól pakkolható volt.)

Sportos menettulajdonságok? Elsőkerékhajtással?
Dízelmotor egy sportos autóba? Ez addig "sportos", amíg áll.

Ezek után már meg sem lepődöm azon, hogy a fiatalok buszlimuzint akarnak és ez az autó egyszerre sportkocsi és buszlimuzin.

Miért is nem egy E30-t ajánlottal a 18 éves ifjúnak? Ennek az árából lazán kijön egy E30 és öt évnyi fenntartása. 18 és 23 éves kor között meg úgyis leamortizál bármilyen autót egy fiatal. (Kivéve ha csak naptár szerint fiatal, lélekben 60 éves kalapos bácsika és csak jó időben a vasárnapi misére jár autóval.)

The Good Boy ! 2012.03.12. 15:15:00

@Rocko-: oké, hibáztam, nem emlékeztem már tisztán, hogy a névváltoztatási hullám előtt, vagy után nyílt. kösz a kiigazítást.
Ettől még lehetett sört kérni a whopper mellé:D

Rocko- 2012.03.12. 15:16:53

@The Good Boy !: na, erről már hallottam, csak hogy hol és mikor, azt nem tudom. :)
ebbe én nem mennék bele. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.12. 15:17:59

amúgy ha jól tudom a legtöbbet pörgő dugattyús motorok dízelek.igaz csak pár köbcentisek:-)

Szabványok 2012.03.12. 15:18:00

@m.o.p.: "Ez egy remek darab. 18 évesen bárki fél karját odaadtam volna, hogy legyen egy dögös kinézetű keveset fogyasztó autóm. Akkoriban még választani kellett a kettő között. Klassz ez a fejlődés."
:-) Hát én nem ilyen voltam 18 évesen, sőt, ismerőseim se.
18 éves koromban nem érdekelt a fogyasztás.
18 éves koromban se a kinézetet néztem, hanem a műszaki adatokat.
18 éves koromban nem vonzott, hogy új autóm legyen, inkább egy jobb használt.
Sőt. Amikor 28 évesen a széteső Zsigulimat le kellett cserélnem egy vadi új Skodára, nagyon szomorú voltam. (Aztán megvigasztalódtam, mert a Skodának jobb volt a futóműve és a motorjába is lehet némi dinamikát tenni.)

m.o.p. 2012.03.12. 15:26:06

@dr. Szabványok: Engem érdekelt a fogyasztás, mert havi 1000 km-et mentem, ennyinél nem mindegy, hogy 12 vagy 9. Érdekelt a kinézet, mert az alapozó az nem festék és használt autóm volt, de örültem. Viszont jobban örültem volna, ha az autóm megkönnyíti a csajozást.
Az ismerőseim pedig még "ilyenebbek" voltak, igaz, őket nagyon fiatal autókba szülte Fortuna.
Én meg gyarló módon élveztem, ha időnként körbeszagolhattam, pláne, ha vezethettem is őket.

instrumentat 2012.03.12. 16:23:28

@novothauto: Én úgy tudom, azért lett "J", mert az "I"-t könnyen "1"-esnek olvasták volna!

AciDuzzu 2012.03.12. 16:46:23

@Shadowbull: az egycsatos Roces nagy királyság volt, a skacok rég bent nyomultak amikor nekem már hat helyen folyt a vérem a Salvo fűzőjétől. Mondjuk szerintem az a fűző egy T-72-est is elbírt volna. Azért a korik Rolls-Royce-a már akkor is a Bauer volt.

AciDuzzu 2012.03.12. 16:51:50

Az én módszerem nyilván hibás, mert az összes csajomat etiles állapotban szedtem fel, de egyébként a kocsival hol és hogy kell csajozni? Kirakod a pultra kulcsot, vagy mi? Mert autósboltban meg szerelőnél még egy muffot se láttam. Vagy lehet épp ez a probléma, hogy mi a f@szt keresek alkatrészboltban meg szerelőnél? :)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.12. 16:52:05

Szép autó, Jó autó. DE KÖNYÖRGÖM, HATFÉLÉRT????
A cikk azzal Indul, hogy minden huszonéves örülne neki, célcsoport, miegymás. Húszonéves, meg hatfél? Ne vicceljünk már.

MOndjuk 3 milliót megér, kérdés nélkül. DE HATFELET?

Worm- 2012.03.12. 17:03:16

22-éves vagyok. Decemberbe vettem meg első saját autómat. Egy Volvo C70 -et és imádom :D és örülök hogy nem egy B corsát vettem mert idegesített volna hogy egy műanyag szarban ülök!

lehet irigykedni hogy mennyire gazdag vagyok. Sok nyomorult szarzsák :D

Worm- 2012.03.12. 17:06:20

jah a felét hitelre vettem, a másik felét kifizettem. Örülök a 230lóerőnek és a sportos megjelenésnek. Szerintem szebb is mint ez a gtc astra. Új autó eszembe se jutott mert nagyon nem éri meg...

Tobi63 2012.03.12. 17:11:27

"Felét hitelre vettem", vagyis ez a kocsi nem a tied...
csak el ne vegyék mert telesírod a gatyád! :D

Worm- 2012.03.12. 17:26:50

és fogalmam sincs hogy mire alapozzák azt hogy dizel olajkályhába való stb... vezettek már az ilyen emberek 2002 után gyártott dizel motort? (volvoval tudok példát hozni: D5-ös motor 5hengeres 2,4 es) bár ugyan ennyi lóerő kicsit kevesebb newton méterrel és az is húz mint a disznó.. ezeken a kommenteken elgondolkozom hogy ford fiesta 1,3 d-t (turbo nélkül) vezettek hogy ennyire fikázzák? Igenis van létjogusultsága a dizelnek.

Cikk alapján Csikós nem tud vezetni. Elfogy az erő a kamion felénél?! Nemtudom milyen szituáció volt de elég 4esbe urambocsá 3asba berakni és 140el mész ha tövig nyomod... látszik hogy a szakadt mercihez van hozzá szokva.. jézusom...

Worm- 2012.03.12. 17:31:41

@Anyámkínja: valóban nem telejsen az enyém de vettem volna 600ért egy szar astra-t? :D mért vennék el? a fizetésem töredéke a törlesztő részlet. Szerinted ez szégyelni való? vagy meg lehet szólni..há nézdmá a kötsögöt hiteles autója van vagy mi?

Te tipikusan az lehetsz hogy látsz egy E500-ast vagy 750-es bmw és szidod hogy a kurva annyát :D mert neked nincs. Én azt mondom magamban hogy jó neki.. összejött ezvan. Gyökér vagy te is ugy mint a többi nyomorék aki csak szidni tud :D

Liverpool87 2012.03.12. 18:01:50

EGY IGAZI OPEL AMI SOSEM KOPP EL!!!

Szabványok 2012.03.12. 18:02:07

@Worm-: Vezettem már 2002 után készült dízelt. Méghozzá az egyik legjobb dízelt. 6 hengeres BMW-t.
De Te vezettél-e már jó benzinest?
Az 1997-s négyhengeres (Ford!) benzinmotorom kultúráját, finomságát, csendességét, dinamikáját nem éri el a legmodernebb 6 hengeres dízel sem.
A modern, közvetlen befecskendezésű benzinesek már fogyasztás szempontjából sem tragikusak. (A 3l-essel tudok 5l/100km fogyasztást produkálni. Ha nagyon akarom.)
A benzines óriási előnye a dízellel szemben hatalmas használható fordulatszám-tartomány. Ha csendesen, finoman, (sprórolósan) akarok menni, akkor 900.. 1400min-1 fordulaton suhanok. Ha viszont rám jön a vadulás, akkor visszaváltok (hármat-négyet) és 7000min-1 -ig kipörgetem. Mintha egy másik motor lenne! Gyönyörű hangon énekel, az előbb még hallhatatlan motor, közben úgy húz, hogy letépi a fejem, teljesítménymaximuma van.

Dízel alulmotorizált autókhoz (pl. teherautókhoz) való, amikor tartósan kell majdnem maximális teljesítményt leadni. (Hogy fel tudjon menni az érdi emelkedőn.) Mert a szívóbenzinesek hegyesebb teljesítménygörbéje miatt ehhez túl sokáig, túl magas fordulaton kéne használni. De annak, akinek csak az idő 1%-ban kell a max. teljesítmény (amikor legyorsulja a lúzereket) annak bőven elég, ha 6000-nél van meg a maximális teljesítmény és 2000-nél csak a teljesítmény harmada, negyede van meg. Utazni(!) az is elég egy átlag személyautónál.
Ja, a dízel jó még az évi 50000km-nél többet autózó, garasoskodókra, akik kiszámolják, hogy ha nem döglik be a turbó, porlasztó, stb. mielőtt eladják, akkor 5%-kal olcsóbban autóztak.
De egy very unpraktikus, túlárazott, nagyteljesítményű, piros autót vásárló fiatalnak nem való dízel.
Szerintem.

Szabványok 2012.03.12. 18:18:51

@m.o.p.: "Engem érdekelt a fogyasztás, mert havi 1000 km-et mentem, ennyinél nem mindegy, hogy 12 vagy 9."
Akkor ne nyomd a gázpedált! Egészen kevés és nagyon vad autó az, amivel nem lehet 9 alatt menni. A 9 vagy 12 önuralom kérdése. Mennyire gyorsulsz lámpánál, szabályos sebességgel mész-e az autópályán. Nekem eddig mindenféle autóval sikerült elérnem a 9l/100km alatti fogyasztást. Persze csak ha akartam. Ha elengedtem magam 10l/100km, ha bedurvultam, akkor 12l/100km.
Szerény véleményem szerint az emberek az autózás költségében túlértékelik az üzemanyagköltséget. Az amortizáció, gumikopás, szervizköltségek, biztosítás, ilyen adó, olyan adó, ilyen vacak, olyan vacak mellett a fogyasztásban lévő 1-2l/100km különbség szinte elhanyagolható.

Írtad 1000km/hó. Kevés ahhoz, hogy dízelt legyen érdemes venni. 1000km-en (szerinted!) van 30l különbség. Az nincs több 12000Ft-nál. Az évi 144000Ft. Ennél sokkal több szokott lenni a különbség a dízel és a benzines ára között. A post tárgyát képező 6 és fél millás autó értékveszése ennek több, mint tízszerese. Egy ilyen autóra a "metálfény"-ért simán kifizetik a kétszeresét az emberek. A Casco kb. ennyi rá. Egy készlet jó gumi többe kerül. Ha pár év múlva (a nem elég finom kezelés miatt) tönkremegy a turbó, akkor egy menetben kifizeted azt, amit eddig spóroltál.

papa33 2012.03.12. 18:24:44

J
Dízelt vegyen a papa, de aztán javíttassa is, ugyanis megpróbálják a purdék elforgatni hidegen is 7000-ig. Persze sz@r nem pörög ki.

A jobbak a levetett családi gépen kezdhették, vagy gyűjtögettek, először lehetett tudni havi 2000 akkor hány év alatt is, csak a fiatalok kedvéért: éveket vártunk újra, a 3 éves új ár felett ment, én elkeseredtem a havi 2500 fizetéssel, miközben közel 50-hez szakik kerestek 3500-at a Zsiguli meg 80 ezer volt...
Anno voltunk katonák, kemény volt, mármint ha a csajt közben rendezték, de legalább kiderült időben, és nem voltunk lekvárok mint ma. A nők is különbek voltak, tisztelet a kivételnek, vagy csak öregszem és ... de családanyát egy mai huszonegynéhány évesből nem látok, múltkor valami műsorban nyilatkoztak: nem tudták a lecsó fő összetevőit, a lágytojás percidejét, vasalni ááááá, és Ők szinte már a diploma a kezükben volt.

Sokuk nem is veszi számításba azt a srácot aki nem tolja a seggük alá... az autót. Undorítónak tartok sok "édesanyát" kik olyan lelkesen küldik külföldre férjeiket, aztán a házasság nem állja ki a próbát.

Mégiscsak jó volt az a katonaság.

Ha a fiatal kocsit kap a segge alá, mit fog kérni, követelni legközelebb, miért fog megküzdeni, nagyon sz@r lesz annak az élet eztán hamarosan.

Biztos irigy is vagyok.

papa33 2012.03.12. 18:25:21

Vazze egy fél lak ára ma egy nemtúlnagyautó...

Tobi63 2012.03.12. 18:38:56

@Worm-: Nem, én az a fajta vagyok, aki lát egy jó kocsit, nem érdekli hogy kié, csak gyönyörködik benne :P, nem akartalak lecseszni, örülök, hogy neked összejött, bár én volvot nem vennék... hamár sportos akkor valami WRX-et vagy egy Mazda RX-8-at...
Ha jó a fizetésed, akkor nem szóltam...
Bocs

tibidanny 2012.03.12. 18:39:45

jó a gétéce, de kevés rá az ótépé... ezen kifeküdtem :)))

Worm- 2012.03.12. 18:51:45

@dr. Szabványok: Valóban Teljesen! igazad van. Jó benzinesem van most pillanatnyilag. 5hengeres 2ezres turbóval :) jó az átélem amit mondasz :D.

@Anyámkínja:
Nem olyan jó a fizetésem mint ahogy leszűrted szerintem, csak nem kell lakásra meg gyerekre költenem, csak a szüleimet támogatom meg.(igy valljuk be könnyű élni)
Azért vettem ezt mert ritka. Nem láttam 4hónap alatt 1et sem az úton. Nem 1,4 millióba került az autó úgy hogy azok nem jöttek volna ki amit te említettél :)

Worm- 2012.03.12. 18:53:52

Csak azt ítélem el hogy arra a dízelre gondolnak ami még a zöldséges merciben volt, nem értem mért szídják a mai dizeleket mert jók. Mielőtt vettem volna a sajátomat apám autójával jártam sokat, ami dizel volt és meglepően jó volt. Persze amióta sajátom van kezdem érezni mért is szeretik ennyien a benzint :D

The Good Boy ! 2012.03.12. 19:08:48

@dr. Szabványok: "Szerény véleményem szerint az emberek az autózás költségében túlértékelik az üzemanyagköltséget."

Ez ügyben ugye autója válogatja:

Nálam két autó van magánhasználatban. Az enyém 6 éves lesz, ezen idő alatt csak a 4 éves kori műszaki volt pénz, meg a 16-17 ezrenkénti olajcsere (és járulékos dolgai, amúgy 20000 a szerviz intervalluma), évenkénti 11-12 a kötelező, 18 a teljesítményadó, 35 a teljes casco (sok az elütni való vad). Meg persze a téli/nyári gumi pár évente természetesen. Tehát pl. tavaly éves szinten kb. 100.000. az egyéb költség, miközben pl. tavaly fél milka volt csak az üzemanyag (jól fogyaszt, "olcsón" tudok bele tankolni).
A feleségem autója lassan 4 éve van meg, ezen idő alatt volt egy műszaki vizsgája, egy 50.000.-es alkatrészcsere (vagyis több, de ennyi volt a végösszeg). Éves kötelező 11, teljesítményadó 6300/év, azaz kevesebb mint 20. Ehhez képest 10000 km/év benzinköltsége a sokszorosa.

Tobi63 2012.03.12. 19:09:40

@Worm-: jajj bocs, nem akartam itt Maserati GranTurismo S-t vagy SLS Mercit írni... Egyébként egy Subaruval egy árban van az a Volvo, vagy drágább... És hát WRX-et se lát minden nap az ember...

Tobi63 2012.03.12. 19:12:09

@Worm-: Ja, csak hogy képben legyél, nekem egy 2.2 CDI 185 lóerős 5ajtós GT Mazda6-om van, családi autó, viszont közülük a legsportosabb...
Nagyon megy, feszes a rugózás, nem fél a kanyaroktól! :D

Worm- 2012.03.12. 19:26:03

1,4 milliórol van szó annyiba fájt az autóm, ennyiből nemjött volna ki 1 subaru, nem mellesleg azért számít mennyit eszik (10literrel eljárok városban ha nagyon ovatos vagyok) azok a WRXek meg 14alatt tuti nem :D Én jobban szeretem a sportos-elegáns autokat mint a csak sportosat :)

Az a mazda6 gyönyörű!! :D

Tobi63 2012.03.12. 20:04:22

Félreértettelek...
szép, tetszik!
Ehhez hasonló az enyém, csak több ló, kicsit más felszereltség... www.hasznaltauto.hu/auto/mazda/6/mazda_6_sport_2.2_cd163_gta-5200012

Szabványok 2012.03.12. 20:10:38

@Shadowbull: "okori Romaban is arrol irtak a ven faszok"
:-))
Pontosan ezt akartam én is írni, szerencsére észrevettem, hogy Te már egyszer leírtad.
Pontosan így van, az öregek gondolkodásmódja mindig is más volt, mint a fiataloké. Sőt. A fiataloké törvényszerűen lázad a konvenciók ellen.
Van amikor jobban, van amikor kevésbé. Statikusabb korokban kevésbé, dinamikusabb korokban (pl. '68!) jobban összevesznek a fiúk az apjukkal.

Ezért aztán lehet tanácsot adni a fiataloknak, de egyrészt már a tanács során figyelembe kell venni, hogy nekik mások a szempontjaik, másrészt ha csakazértis az ellenkezőjét csinálják, akkor nem szabad megsértődni.

Dr. GGG77 2012.03.12. 20:16:13

@Shadowbull: "Ha olyan kedvem volt, akkor ket szopatas kozott levertem a fel diszkot, mert nem jatszottak vegig a November Rain-t"

A nap mondata, köszönöm! :D :D :D

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 20:18:52

@Rocko-: Szia!

Most az evolúciós ismereteimmel nem értesz egyet, vagy azzal, hogy határszar az Opel?
Az előbbi sajnos tényleg hiányos, az utóbbi megállapításom meg tapasztalati.

Szabványok 2012.03.12. 20:28:04

@Shadowbull: "Oldalt felboroltvalt hosszu haj.
Bonanzasok a Bros-osok ellen. Depeche Mode-osok a Cure-sok ellen."
:-)
Fiatal vagy!
Hosszú (=fülre lógó!) hajjal menekültem az apám elől, aki 4cm-s hajat és brillantint akart rám erőltetni, mert az a férfias. A gombafejű, hosszú hajú, artikulálatlanul ordító "Beatleseket" hallgattuk és nem Frank Sinatrát és Németh Lehelt.

Mindenki volt fiatal, de sokan elfelejtik öreg korukra, hogy egy 18 éves egészen másképp látja a világot, mint egy 58 éves.
Most lesz III. 15. ünnepe. el tudja valaki képzelni, hogy a márciusi ifjak helyett, a márciusi öregek összejönnek a Pilvaxban, majd járókerettel átvánszorognak a múzeumhoz, a 78 éves Sanyi bácsit megtámasztják addig, amíg izzó szenvedéllyel előadja imént írt gyújtó hangú versét?

Rocko- 2012.03.12. 20:28:18

@novothauto: csakis az evolúcióssal.
szerelési tapasztalatom nincsen az Opelekkel, ezért megbízom a szavaidban.

Szabványok 2012.03.12. 20:29:17

@The Good Boy !:
A legnagyobb költséget, az amortizációt kihagytad.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.03.12. 20:54:45

@Rocko-: Okés, akkor még lehetünk haverok :)

Shadowbull 2012.03.12. 21:54:23

@Worm-: Volvot csak a buzik vesznek, nem tudtad?

Shadowbull 2012.03.12. 21:58:43

@Worm-: 1,4 milla volt a kocsi, es a felet a bank fizette?

Neked bejott az elet ocsem.

Rocko- 2012.03.12. 23:25:07

@Shadowbull: csak omm meg ne lássa. :D

Tomcy 2012.03.13. 00:57:47

Szép autó, de a fos dízel nem kéne bele, csak is benyás.
1.6T egy direktszűrővel, lefújóval és turbó után nyitott rendszerrel és már is megvan minden ami egy ilyen kocsihoz kell(esetleg majd egy gyári opel chippel olyan 200-210le-ra).

Worm- 2012.03.13. 06:14:26

@Anyámkínja: Tudom - tudom mikor bejött letérdeltem előtte :D előző 6-os is tetszett ez is ott van nagyon, dehát még vagy 10 ha igy mennek a dolgok 20éven belül sem nézhetnék rá újautóra/4millió felettire (hitel nélkül) :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.13. 06:49:24

Tényleg jobban néz ki, mint a mai átlagos krumpli, de ez attól még csak egy krumpli marad... Kicsit laposabb... Nekem az előző Civic jutott eszembe róla.

"Ha nem lehet SUV, hát legyen kompakt buszlimuzin, emelt kombi, csak férjenek el benne a haverok."

Gáz. Lúzerek :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.13. 07:30:45

@Shadowbull: Az a baj, hogy Magyarországon sajnos az esetek 90%-ában igaz, hogy becsületesen nem lehet meggazdagodni.

Shadowbull 2012.03.13. 07:32:31

@ColT: ezt a kort tucatszor lefutottuk mar.

en maskepp gondolom. lattam is ra jopar peldat.

Shadowbull 2012.03.13. 07:45:39

@ColT: mert keves ra az alkalmas ember. nem futja minden masodik ember 10 masodperc alatt a 100 metert. ez ugyanaz.

meg aztan azt is el lehet kezdeni boncolgatni, hogy hol kezdodik a gazdagsag...

The Good Boy ! 2012.03.13. 08:01:00

@dr. Szabványok: amortizáció minden autónál van, azt azért nem írtam, de oké, akkor nézzük azt is:
enyém, 6 év alatt éves átlagban kb, fél milka/év, mert most kb. 2,5-el, 3-al ér kevesebbet, mint az újkori ára. A feleségemé, meg a négy év alatt vesztett összesen vagy fél milkát (mert az 5 évesen lett véve, amikor az értékvesztésének jelentős részén túl van).
Még így sem mondanám, hogy a fogyasztás a költségek esetén túlértékelt dolog lenne, ahogy te említetted. De ezen szerintem nem fogunk összeveszni:D

GRX 2012.03.13. 09:31:33

@tonalcar: Hazudsz :-)
Az Adkó cipő is menő volt, meg a Ríbok is. Én azért voltam egyéniség, mert csak KangaRoos-ban voltam hajlandó menőzni. Ez megvan még valakinek? A nyelvében volt egy zseb, amiben aprópénzt (vagy kotont, kinek mire volt igénye) lehetett tárolni, attól volt kengurucipő. A krokodilosból meg nem kínai hamisítvány létezett, hanem török. Benettont valamiért nem hamisítottak, ezért annak a presztízse is sokkal magasabb volt.
Ja és akinek Sony volt a walkmanje, az volt az igazi császár.

GRX 2012.03.13. 09:39:44

@AciDuzzu: 90-es évek eleje, haver meséli a szórakozóhelyen történteket (Fiú-Lány párbeszéd):
F: - Helló!
L: - Helló!
F: - Van kedved táncolni?
L: - Milyen kocsid van?
F: - BMW.
L: - Milyen?
F: - Cápa.
L: - Helló.

Szóval akkoriban se volt mindegy bizonyos helyszíneken.

vancello · http://vancello.hu 2012.03.13. 09:40:27

Az cikk eszméletlen jó, a dízel Opel viszont egy ellenszenves szemét.

Shadowbull 2012.03.13. 10:49:32

@GRX: Volt Kangaroos cipom :) Asszem zold volt. Meg Sony Walkmanem is. Mondom en hogy meno voltam :)

The Good Boy ! 2012.03.13. 11:06:43

@Shadowbull: szerintem a kangaroos nem volt menő, max annyiban, hogy "nyugati márka" volt. Ma azt mondanám rá, ha egy férfin ilyet látnék rajta, hogy metroszekszuális:D
Akkor inkább vállalom, hogy volt fekete szinű magas szárú velúr(szerű) anyagú pumacipőm, hozzá visszahajtott szárú levi's gatya és (gyári) szőke égnek álló 5 cm-es "tűsihajam".
(de legalább 4-5 csaj mindig a dj pult mögött riszálva kérette magát táncba vinni:))))

AciDuzzu 2012.03.13. 11:24:19

@GRX: Nekem is volt kengurus cipőm, baromira bírta a betont, egy egész nyarat végigtoltam benne a kosárpályán 24/7 üzemmódban. De menőnek sosem éreztem magam, inkább különcnek :)

GRX 2012.03.13. 12:06:56

@The Good Boy !: A metroszekszuális a mi időnkben szerintem a sötétkék vászoncipő volt inkább. Magas szárúból nekem fehér puma volt, abban nagyon menőnek éreztem magam első gyakorlati órámon a 120-as skodrin...legalább volt mire fogni, hogy állandóan lefulladtam a lámpánál :-)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.13. 12:49:44

@Rocko-: Mert annyiból már lakást vesz az emberfia. Mert 1. Ha szegény vagy, akkor rohadt sok a 6.5
Ha meg számolatlanul van pénzed, akkor azért csak van 10-13 misi is és tényleg igazi jó autót veszel.

Rocko- 2012.03.13. 12:56:33

@Eltévelyedés: oké, akkor miért is nem ér meg ez 6,5-et. felsoroltál egy csomó ide nem illő dolgot.
azt fejtsd ki, hogy önmagában ez az autó, amit terveztek, fejleszettek, tele van extrákkal, ez mi a szarért nem ér annyit amennyit.

The Good Boy ! 2012.03.13. 13:39:31

@Rocko-: merő kíváncsiságból (és mert, most volt ilyen hülyeségre is 15 percem) utánanéztem, mik a konkurensei a GTC-nek, és azok mennyibe kerülnek.
Először is ledöbbentem, hogy mennyire hiányos piaci űrben van a GTC, hiszen alig van konkurenciája (kompakt modellből faragott sportosan kinéző autó).
Kezdjük a Kia Pro cee'd-el (tudom, kifutó, spar modell, de mégiscsak egy izgalmasabbá tett/próbált/ kompakt 3 ajtósról van szó):
1,4 (105Le) 3,0 milka, akciósan 2,7
1,6 (126Le) 4,3 igaz csak a harmadik felszereltségtől van, ahol 4,2 az 1,4-es
1,6 CRDI (115 Le) 3,9 (második szint, 4,6 a harmadik)
1,6 CRDI (128 Le) 4,75 (harmadik felszerelési szinttől)
Hyundai veloster (mégiscsak kompakt az alapja)
1,6 GDI (140Le) 6,0
Honda CR-Z (hogy legyen japán is benne)
1,5 IMA (124 Le) 7,02
VW scirocco (Golf alapokon nyugszik, és inkább ez van közel a GTC szellemiségéhez, mint a három ajtós Golf)
1,4 TSi (122 Le) 7,15
2,0 CR Tdi (140 Le) 8,0

És akkor jöjjön az Opel GTC:
1,4 nel (120 Le) 5,57
1,8 xer (140 Le) 5,51
1,7 DTC (110 Le) 6,10
1,7 DTC (130 Le) 6,14
2,0 DTC (165 Le) 6,34

Más hasonszőrűt nem találtam (elképzelhető, hogy van), és ezek közül gyakorlatilag a legolcsóbb alap-listaáron az GTC kapható (most ne vegyük ide a Kia-t mert az egy erősen kifutó, 5 éves modell)
Félreértés elkerülése végett: nem vagyok opel dealer, és nem is vennék opelt soha (na jó, soha ne mond, hogy soha)

Rocko- 2012.03.13. 14:07:05

@The Good Boy !: na, valami ilyesmi észérvekkel megtámasztott válaszra vártam, kösz.
az összeszedett lista alapján szerintem egész jó árban van akkor az Opel.
(ha csak az ár az egyetlen tényező.)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.14. 12:48:49

@Rocko-: Oké. NEKEM nem ér ennyit. Okos közgazdaságtan tanárom azt mondta: "Minden annyit ér, amennyiért megveszik" Szóval ha van vevő rá hatfélért, akkor Opel örül, én meg kevésbé, mert nekem ez bizony csak hármat. Tök szubjektív dolgok alapján. Ez is A-ból B-be juttat, és ugyan szebb-kényelmesebb-nyomatékosabb-frissebb, ám NEKEM ez nem ér meg duplaanyit. So simple.

Rocko- 2012.03.14. 12:50:13

@Eltévelyedés: na, akkor ezt mondd. :D
abban igazad van, hogy a piac majd eldönti, ezt látni fogjuk.

fzr1000 2012.03.15. 09:08:46

"Az meg csak végszükség esetén legyen benzines, mert az olyan nem megy eléggé. A dízel, az tol, érted?"

Ez fájt.
süti beállítások módosítása