HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Lángoló Ferrarik – mérnöki hiba?

2012.03.28. 06:15 Tcomment

Címkék: ferrari égő

Az utóbbi időkben feltűnően sok Ferrari borult lángba. Mérnöki hiba vagy csak olasz trehányság? Esetleg buta tulajdonosok?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

140 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr404344824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akos74 2012.03.28. 06:49:48

Micsoda nyálas duma ez? Adjanak olyan kocsit 200e €-ért ami nem gyullad ki sem a városban, sem a szaharában, sem máshol. Akkor hozzák ki ritkábban a modelleket és teszteljenek többet. Habár a Ferrari egyedi gyártónak mondható a darabszámokat illetően, de azért még is ott áll mögötte a Fiat. A darabszámhoz képest azt lehet mondani, hogy tömegével gyulladnak ki a Ferrarik, ez nem hiszem hogy "csak" felhasználói hiba lenne, pl. a Porschék nem szoktak kigyulladni, pedig ott is van buta felhasználó, bár kétségtelen, hogy a sajtó is felkapta ezt.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.03.28. 07:08:20

@Akos74: 10 pont.
Utóbbi időben elég sok hír volt hogy hóban-fagyban tesztelik a Ferrarit. Talán inkább délebben kéne, városban, hőségben. Ki a tököm megy Ferkával az északi sarkra?

matyusv 2012.03.28. 07:12:09

De, a porschék is gyulladnak ki, meg az R8 ak is! Kàr a negativ propagandàért! Mert ez a cikk sem màs!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.28. 07:12:26

Korrekt cikk volt.

A sarvedo kigyulladashoz- 2011 es CLS500 at ( twin turbos ) ha valaki megkergeti egy nyari napon a varosban utanna szo szerint forroak az elso sarvedok. Nem melegek - forroak!!! Mondjuk ki meg nem gyullad.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.28. 07:14:21

@speed2006: Ujgazdag eszkimok veszik mint a cukrot!!! :D

Nick Leeson 2012.03.28. 07:28:17

Ugyan már minden cégnek megvan a maga elcseszett szériája/dolgai. Pl. a Mercinek a kábeleket megolvasztó nagymotoros régebbi példányai, az elcseszett E osztály. A Toyotának a gázpedálos balhéja... Hogy csak a legmegbízhatóbb márkákat említsem!

És nem csak a konkrét típus a hibás. Ha egy extrémebb mutatósabb, vagányabb gép jobban bejön a hirtelen meggazdagodott, de idiótább vásárlóknak, akkor abból nyilván több fog elégni. Mert ők kevésbé kímélik a gépet, inkább jasszkarizás a fontos!

Rocko- 2012.03.28. 07:35:42

@matyusv: és akkro most mi lesz? emiatt a cikk miatt nem veszel Ferrarit?

misi107 2012.03.28. 07:38:32

@Rocko-: kettőt nem fog venni,de lehet,hogy hármat...:)

Rocko- 2012.03.28. 07:39:35

@misi107: én tegnap már négyet nem vettem!

viktorio007 2012.03.28. 07:49:04

... Pénz van ész nincs...

Sajnos amikor valakinek hirtelen "bejön" az élet, és szórhatja a pénzt mert van dögivel, akkor "leugrik" a "sportkocsi boltba" vesz egy sokmillás csili-vili csodát. Igen ám de hát azt mutogatni kell. Pályára nem viheti, hiszen örül, hogy el tud vele indulni, nem hogy versenypálya...
Autópályán nem jó száguldozni, mert nem sokan látják.
Ezért jön a városi arcoskodás. Gyorsulások, technika a csúcsra járatva, újra meg újra, visszahűtést teljesen mellőzve. Ezután a zsúfolt motortérben nem sok segítség kell a tűzhöz.

Emlékeztek még a kigyulladt városi Ikarusokra? Hanyag szerelés forró motortér, mégforróbb turbó, gyenge szabadon logó gumi gázolajcső és már kész is a tuti recept a tűzgyújtáshoz.

Egyátlag autó nem szokott gyakran kigyulladni a városi gyorsulgatások után, de helyette szereti mixelni az olajat a vízzel. Az átlag autó ritkán készül szűk műanyag motortérrel.

Viktus 2012.03.28. 07:59:55

A ferrari egy drága fiat ...

mojszipupi 2012.03.28. 08:04:41

Ennyi pénzért ekkora névvel a hátuk mögött ne magyarázzuk már meg h még majdnem h rendben is van h begyullad az autó a városi gyorsulgatásoktól...más sportautó miért nem gyullad be hetente?

qmatch 2012.03.28. 08:04:51

A nagy terhelés, kis menetszél kombináció azért elég marginális, magyarázatnak elvileg jó, de...

ANNYIRA nagy és TARTÓS terhelés, ami nem párosul nagy(obb) sebességgel ( -> menetszél ) eléggé életszerűtlen. A "városi tötymörgés" pedig nem szabadít fel AKKORA hőt. Ebből az következik, hogy a hőtermelés><kismenetszél viszonyában LEHET egy olyan sáv, ami gondot okozhat, de gondolkodjunk már el, hogy MIT/HOGYAN KELL TENNI azért, hogy ebben a sávban legyünk tartósan. Betépett kézifékkel krúzolni 1-es/padlógázon? Ugyanmá... Kamiont vontatni?...hehe

Ja, hogy alulméretezett a hűtés!...aha. Egy utcai autónál...hm.Hagyjuk a rizsát arról, hogy sportautó: egy tisztességesen méretezett kenés/hűtés páros nem megy a sportosság rovásásra ( ...ugyebár az olaj is hűt ).

Sok mindent nem szabad(na) egy presztizsautónak, de mégis megtörténik - olajat zabál, gyakran elromlik, letörik a fűtésszabályozú kallantyú...).
De pár dolognak EGYSZERŰEN NEM SZABAD MEGTÖRTÉNNIE, és a kigyulladás ilyen. Erre egyszerűen NEM LEHET semmilyen magyarázat, mert ami nem történik meg, arra magyarázat sem kell.

lodola 2012.03.28. 08:08:05

az olasz autókat mindíg is a gyatra minőségű gumialkatrészek és elektromos csatlakozók jellemezték

középmotor,tehát kis helyre nagy erőforrás és sok kisegítő alkatrészt betuszkolva egyértelmű a nagyobb kockázat,és a kipufogórendszer a hangolása miatt ott tekereg alul nagy területen

tulajok hanyagsága-hogyne!

HakapesziM 2012.03.28. 08:10:23

Ahogy járom tizenéve kamionosként Európa útjait, ilyenkor tavasszal, majd nyáron, mikor jön a jó idő, egyre több pénzes ember veszi elő a márkás kocsikat. Megszaporodnak a leállósávon veszteglő, füstölgő, felnyitott motorháztetejű Ferrarik. Valami gond lehet a minőséggel, ha ennyire hamar megadják megukat, olyan autók, amelyek azért vélhetően kevés kilométert tesznek meg évente, de méregdrágák.

leven 2012.03.28. 08:25:22

A youtube tele van lángoló R8 - akkal is , miért a Ferrarit egymagában kellett kiemelni?

Vakul a drakula (törölt) 2012.03.28. 08:27:31

És ilyenkor a gyár vajon mit lép? Odaad a fószernek egy vadás újat? Vagy azt mondja, hogy kretén vagy haver, te vagy a hibás, buktál 70 millát?

Swind 2012.03.28. 08:28:55

Az Astonok megbízhatóbbak? (komolyan kérdezem)

Littlerock 2012.03.28. 08:30:41

Ha a hőelvezetés olyan komoly probléma, akkor miért nem tesznek bele tűzöltó berendezést, vagy nyitható, zárható hőelvezető csatornákat, nyitott állapotban állandóan működő ventilátorokkal. 40-50-es tempónál olyan mindegy, kire fújja a forró levegőt, nagy sebességnél meg zárva lenne. Adna max 10 kg pluszt a jármű tömegéhez az igaz, de legalább nem gyulladna ki.

Schütii 2012.03.28. 08:37:57

Nem tudok semmit kommentelni erre, mert nem vagyok abban a helyzetben hogy méregdrága villantós autót vehessek vagy tarthassak. Ergo, tök mindegy nekem, hogy a Ferka szar vagy sem.

Shadowbull 2012.03.28. 08:38:52

Van egy olyan szempont amit nem merult fel: ezeket a sportkocsikat nagyon gyakran utolag modosittatjak a tulajok. Nyitot sportkipufogo, motortuning, miegyeb. Namost egy ilyen teljesitmenyu gepjarmunel a legtobb tenyezo ki van centizve. A homersekletek is ilyenek. Egy kipufogomodositas pedig siman felborithatja az egyensulyt, egy korabban hataron egyensulyozo, de meg mukodo alkatresz eldobhatja magat, tulhevulhet, tomitetlen lehet, es aztan jo a tuzijatek.
En azt gyanitom, hogy a kigyulladasok nagy resze mogott ilyen utolagos modositas all. Persze a 458-nal elbaxtak valamit, de arra rajottek es vissza is hivtak az autokat. A Masik dolog pedig a szakszerutlen szereles: a szakszervizek hanyagsaga sajnos a luxusszegmensben is elofordulhat.

En szemely szerint nem hiszem, hogy a kigyulladasok altalanos oka a nem eleg korultekinto tervezes es az elegtelen teszteles lenne. Meg a Ferrarinal sem.

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.28. 08:49:51

Ha már Ferka tuning,akkor csakis egy jó kis patkányosítás jöhet szóba.

KaWaSaKi 2012.03.28. 08:50:50

Rossz duma ez, hogy a tulajdonos a hibás egy több 10 milliós autó kigyulladásáért.
Az nem kifogás, hogy a tulaj jaszkarizik a városban vele....Ez az autó erre való, és pont ezért veszik!!!! Eleve a képmutatás a cél, ha csak az üveglapos motorháztetőre gondolunk...
Lehet tévedek, de szerintem ez az egyetlen magyarázata amiért emberek ennyi pénzt adnak egy szűkös, lapos, nyomorgós 2 esetleg 2+2 üléses, mindenféle praktikumot és kényelmet mellőző autóért ami cserébe státusz szimbólum, és minden gázadásra Föld körüli pályára tudna állni, ha szárnyakat raknának a tetejére.
Azok a milliomosok akik nem állatkodni, játszani akarnak az autójukkal, azok rolls-ot, bentley-t, cls merci-t vagy az A8-as audi-t vesznek.
De biztos a felhasználó a buta, mert arra használja a kocsiját amiért megvette.
Ebből is látszik, hogy ezek nem valók másra, mint szobornak az üvegfalú garázsba.

matyusv 2012.03.28. 08:59:12

@Rocko-: igy van! Jelenleg nem vagyok egy potencialis vasarlo, nem is errol beszeltem! Szimplan csak annyi, hogy megint egy cikk ami ezzel foglalkozik!

Ismetlem! Az R8 a porsche es a lambok is egnek! Dojcsland uber alles! Meghogy a mercedes a megbizhato autok kozul van? Haha

tonalcar 2012.03.28. 08:59:12

@leven: R8-al meg Lamborghinivel>egy cég, majdnem.

HakapesziM 2012.03.28. 09:02:20

Szerintem megengedhetetlen, hogy kigyulladjon egy megfelelően karbantartott autó. Persze sokat számíthat használója stílusa is, de ki ne gyulladjon már! Akármilyen hülye vezeti, akármilyen módon, hamarabb elkopik valami, rövidebb lesz az élettartama, elkopnak a fékbetétek, nagyon szélsőséges esetben felforralja a vizet esetleg, de azt már ne magyarázzák meg, hogy egy ilyen drága jármű a tulajdonos hibájából gyulladt meg. (Hacsak nem elejtett cigicsikktől) Egy olyan jármű, amelyekkel jellemzően nem százezer kilométert tesznek meg évente, hanem a töredékét. Akármilyen drága és gyors, ha nem megbízható, megette a fene.

Linux-power 2012.03.28. 09:06:20

Köszönöm, hogy vehetek egy félkész szart amivel aztán meg én szopok. Ezek nem kocsit csinálnak hanem terméket. Pl. lovat sosem láttál spontán ön gyulladni akárhol is araszolt, persze a természet nem 1 évig tesztelte és persze nem is voltak befektetők a háttérben akiket csak az érdekel, mennyit is nyertem ezen a bóton.......

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2012.03.28. 09:07:47

Most igazából ferka, lambo, r8, stb, nekünk kb mindegy, nem lesz ilyenünk (max 30 év múlva :D).

Tény hogy kínos hogy egy villantós autó kigyullad. A mai világban igenis minden autókategóriát építsenek meg hülyebiztosra.

Sajna a társadalom egyre inkább butul, lustul, elvárja hogy a hülyeségét és a lustaságát mások kérés nélkül előre gondolkozva a messzemenőkig kiszolgálják. Ebből kifolyólag tényleg nem lehet a leendő tulaj emberi tényezőjére bazírozva esetleg komolytalanul kezelni egy hűtés problémát.

Egyébként a különféle aftermarket tuningok is bőséggel okozhatnak ilyet ahogy az előttünk szóló is megemlítette...

antimason (törölt) 2012.03.28. 09:15:13

Hőterheléses teszt is van.
Grossglocknerre fel, majd letakarják az autó orrát és bírnia kell.
De menjenek az Universal stúdióba az utcai tesztekhez. Vagy inkább jöjjenek Etyekre, szívesen látjuk őket :)

Hiba is, meg user error.

Shadowbull 2012.03.28. 09:21:19

@matyusv: "Ismetlem! Az R8 a porsche es a lambok is egnek! "

Nem tudok olyan visszahivasrol, ahol a fenti autokat rendeltek volna vissza mert gyari allapotban kigyulladtak.

Te tudsz ilyesmirol?

Dr. Robin Masters 2012.03.28. 09:27:27

Pont erről beszélgettünk tegnap az egyik jó barátommal, hogy az R8-ak gyulladnak ki egyfolytában. Bezzeg mondjuk SLS AMG-t még nem láttam égni, még hírét sem hallottam. A 458 Italia is eléggé lángra kapós termék, pedig nagyon büszkék voltak rá a gyáriak.

Rocko- 2012.03.28. 09:28:19

@matyusv: majd foglalkozik egy másik cikk azzal.

pizsama 2012.03.28. 09:29:21

Na, azért azt a Ferrari mérnököt is elővenném, aki azt a ragasztót jóváhagyta a műanyag doblemez rögzítéséhez! Egy normális autóipari cégnél bizony minden hibalehetőségre fel kell készülni (FMEA vizsgálat), és hát kicsit fura lenne, hogy a Ferrarinál pont arra nem gondoltak, hogy a vásárlóik egy része bizony városban (Monaco), lassú tempóval is közlekedni fog az autóval. Ezek után a hibalehetőség (nem megfelelő a motor hűtése) fenáll. Akkor pedig bizony oda olyan anyagokat kell választani, amik bírják ezt a hőt.

Személyes tapasztalatom szerint a nagyobb autógyártók bizony komoly ráhagyással kezelik ezt a dolgot, és hiába max. 250°C-ig hevül valami az autóban, ott bizony az egyes alkatrészanyagoknak (rövid ideig) bizony bírnia kell akár az 500°C-ot is. Épp ezért hihetetlenül alapos, igazolt hőterhelési teszteket kérnek a beszállítóktól.

A fenti Ferrari-s példa tehát egyértelműen mérnöki hiba. Nem gondoltak egy lehetséges hibaforrásra, nem ellenőrízték, hogy az adott ragasztó bírja-e a legnagyobb lehetséges hőterhelést. A ragasztó csavarokra való cserélése pedig szinte nyílt elismerése a konstrukciós hibának. Ez bizony mérnöki hiba.

Egy mérnöknek sokszor még a leghülyébb lehetséges felhasználói magatartásokat is figyelembe kell vennie a tervezés során (természetesen ésszerű keretek között, a költséghatékonysági szempontokat szem előtt tartva), kvázi "foolproof" termékeket alkotva.

DrSzoke 2012.03.28. 09:49:33

@Swind: Nem ismerem oket,de a legtobb angol autogyar tonkrement...

DrSzoke 2012.03.28. 09:55:09

@Shadowbull: Eletszerunek tunik amit irsz,siman el tudom kepzelni.

nickmárlétezik 2012.03.28. 10:12:51

Bebizonyosodott, hogy a Ferrari is csak egy "szarolasz", csak túl van dimenzionálva, nagyobb a füstje, mint a lángja:D

gyuvett75 2012.03.28. 10:27:31

-tüzes macsó- :)

be kellene látni, hogy ezek az autók kereskedelmi és közúti forgalomban nem vehetnének részt közúti közlekedés és emberélet közvetlen veszélyeztetése miatt.

gyuvett75 2012.03.28. 10:31:09

@viktorio007: ergo: konstrukciós hiba. nincs mit ragozni.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2012.03.28. 10:37:19

Van olyan, hogy product liability, vagyis termekfelelosseg. A termeked nem hibasodhat meg ugy, hogy veszelyesse valjon, marpedig a kigyulladas az veszelyes fajta.
Ha a ferrari karteritesekre es csereautokra akarja kolteni a penzet teszteles helyett az luzerseg es persze a marka arculatnak meg az eladasoknak sem tesz jot.

gixeres 2012.03.28. 10:45:04

Szerintem könnyen igaza lehet a cikknek. Saját példából tudok kiindulni, igaz nem autóval, hanem motorral kapcsolatos. Több sportmotort is kipróbáltam már, illetve voltak is sajátok, és mindet használtam közúton és pályán is. Ami érdekes, hogy városban kivétel nélkül mind rohadtul felemelgedett, főleg az r1 meg az r6r, de a gsxr is 100 fok fölé ment minden alkalommal. Na most amikor pringen hajtotta az ember ahogy bírta, 90-95 fölé sose ment, de ha amikor begurultál a boxba, rögtön bekapcsolt a ventillátor. Aki akkor levette a gyújtást és nem hagyta menni a ventillátort, az hamar megismerkedett a hengfejezéssel:-) . Ebből kiindulva simn eltudom képzelni, hogy városban annyira felmelegedjen egy ilyen gép, főleg hogy v12es zárt motortérrel, hogy kigyulladjon. Az is igaz, hogy ezt figyelembe vehették volna, hogy nem mindenki ért az autóhoz, bár akkor nem tudom miért kell egy tanfolyamon résztvenni, mielött átveszed a ferkót:-)

Negrogo 2012.03.28. 10:46:00

En levontam a konzenvekciat: Csak vezetni nem tudo, poffeszkedo gazdagok vesznek ferkat, ami eddig nem egett le csak azert van mert meg ugy se tud vezetni a tulaj, fel az autotol es nem gyalazza, padlozza, ezert meg epp.

Ja igen, vagy csak minden ferrari fustel mukodik, ha kijon a fust...

huleaks2 2012.03.28. 10:54:58

@Akos74: Teljesen igazad van. Milyen duma az, hogy nincs pénzük eleget tesztelni? Arra van hogy 10 milliókért adják az autókat?

Pepejoe 2012.03.28. 11:26:08

Tehát a lényeget...összegezzük a cikket, mert a többi blabla...milyen a Ferrari...?

BocaNegra 2012.03.28. 11:37:26

A modern dízelek alig termelnek veszteséghőt...dízel motort mindbe! :)

solidaxle 2012.03.28. 11:38:19

Olasz autó, ennyi a történet.

Rocko- 2012.03.28. 11:44:22

korrekt cikk!

belegondolva: iszonyatos, hogy mennyi erőfeszítést tehetnek a gyártók, hogy kivédjék a hülyéket.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.28. 11:47:13

@pizsama: "Egy normális autóipari cégnél bizony minden hibalehetőségre fel kell készülni (FMEA vizsgálat)"

- szerinted egy ilyen relative kis, mondhatni egyedi gyartassal dolgozo, tulzassal elve garazsban mukodo cegnel, mint a Ferrari, csinalnak FMEA-t? Szerintem kizart dolog, hogy ilyenre kiterjedjen a figyelmuk, raadasul kapacitas sem hiszem, hogy ilyenre lenne.

Ahogy irod, ez mernoki hiba. Erdekes modon, Porsche egy sem gyulladt ki.

Rocko- 2012.03.28. 11:48:21

@viktorio007: " Az átlag autó ritkán készül szűk műanyag motortérrel."
höhöhöhöh.
nézzél bele egy kompakt motorterébe. keresztmotor, turbo, klíma, ha elég trendi, akkor még a hibridláncnak az elemei, hát bezony nem hogy egy gombostűt, egy leheletet nem tudsz leejetni.

Macropus Rufus 2012.03.28. 11:49:08

@nickmárlétezik: 1.3millió 3-as és 5-ös bömbit hívnak vissza, mert az aksi kábeleknél szenesedés keletkezik és elkerülednő a tüzet inkább cserélik. Hogy is van? :)
"szarnémet"

A cikkhez: én még emléxem arra amikor a Clio V6-ok gyulladtak sorra ki, mert az okos túlaj, megkergette a pályán, majd kiálva a benzikúthoz egyből leállította a motort. A hő meg ismeri a fizikát és szépen elégette a kocsit.
Saját tapasztalat: 1983-as RX7. Aki hajtott már ilyen kocsit az érezhette, hogy egy jobb kör után mikor kiszál a vasból a kocsi alól felcsapó hő szinte képes epillálni a lábát. Oka: a fehéren izzó(!) kipufogó. Ami csak azért nem olvadt el gyárilag, mert a japók egy duplafalú levegővel hűtöt leömlöt tettek be, ami a motortól egészen az első dobik ment. (ezért van ezeknek a kocsiknak hátúl látszólag 3 kipufogójuk: 2 kipuf, 1ből meg a hűtú levegő jön). És ez a kocsi csupán 116LE volt, nem 400-500. Ehhez is kellet már némi odafigyelés, ui. ha szar helyen álltál meg akkor a kocsi alá kerűlő akármi, csúnya hőterhelést kapot.

Szóval számomra hihető az, hogy egy 500LE sportautó nem azon egy 500LE sportos autóval, ezért teljesen más vezetést igényel.

Rocko- 2012.03.28. 11:53:47

@qmatch: " A "városi tötymörgés" pedig nem szabadít fel AKKORA hőt."
épp hogy városi gyorsulgatásról írtak.
"Egy utcai autónál..."
sportautó. ha elhiszed, ha nem, attól még az.
"Erre egyszerűen NEM LEHET semmilyen magyarázat, mert ami nem történik meg, arra magyarázat sem kell."
minek olvasod, ha úgy se hiszed el? ott a magyarázat, értelmes, logikus, mégse fogadod el.

pizsama 2012.03.28. 12:03:24

@midnignt se - kitiltotta az ommm:
Hát ha nincs rá kapacitásuk, és nem foglalkoznak ilyesmivel (még csak egy kicsit se), akkor meg is érdemlik, hogy leégjenek az autóik.

Lelki szemeim előtt a Ferrari egyik mérnöke vitatkozik a formatervezővel:
- Elnézést, de ez az izé itt levághatja a sofőr fejét.
- És azt kit érdekel? A lényeg, hogy szép, és ezt az extrát 500%-os nyereséggel tudjuk rásózni a vevőkre.
- Jah, oké, akkor beépíthetjük.

olaszok...

Rocko- 2012.03.28. 12:05:42

@tonalcar: csak amennyire a Skoda meg a Porsche.

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.28. 12:16:34

@Linux-power: A lovas példa tetszik :) És még full igaz is :) Köszi! :)

◄ ► 2012.03.28. 12:18:29

@Swind: Az Aston orrmotoros, ráadásul kevésbé pörgős a motorja. De nem megbízhatóbb egyébként, mint a többi ilyen kaliberű autó.

nickmárlétezik 2012.03.28. 12:21:51

@Macropus Rufus: Egy szóval nem írtam, hogy a németek nem hibázhatnak. Csak a Ferrárit különösen nagy misztérium és legenda övezi, holott az is egy ugyanolyan autó, mint a többi, elromolhat, kigyulladhat, összetörhet stb.

Rocko- 2012.03.28. 12:25:51

@mennyi?husz!: várjá várgyá várgyá!
tegnap még az Octavia volt a pöffeszkedés jelképe. :D

makkmarce (törölt) 2012.03.28. 12:36:15

aha, tehat magyarazzuk meg, hogy a tervezeshibas muanyagkupac, amit kozutra terveztek, barmikor felgyulladhat, ha a user nyom 3 lampas gyorsulast, es az igy van rendjen, minek gyorsulgat egy sportautoval. LOL.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2012.03.28. 13:30:14

Pfff anyám, rengetem a buta kommentelő, pont azok, akikről szólt is a cikk.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.28. 13:42:55

@Rocko-: Minel kisebb egy gyarto, es az eves darabszam, annal kevesbe terjed ki a figyelem a reszletekre, annal kevesbe assak bele magukat a dolgok melyere. Ez igen ritkan jar ilyen sulyos, eletveszelyes kovetkezmenyekkel, viszont ha igen, a gyartonak kutya kotelessege (lenne) bevallalni a kovetkezmenyeket. Megsem hallottunk visszahivasrol, csak kenyszeres magyarazkodasrol.

Elkepeszto, milyen felhasznalokra kell gondolnunk. Meg regebben volt, hogy a kabelcsatlakozot, amit yerveztem, nem talalta a fonokom eleg jonak, mert mi van, ha elsore nem megy be, es a szerelo nagykalapaccsal probalkozik beverni? (ABS erzekelo kabelcsatlakozas, nem a kerekagynal, hanem az eCU-nal) Lehidaltam egybol, de erre a 3 eve gyartasban levo csatlakozora ujabb panasz van: 180 fokban elforditva meg mindig beverheto kalapaccsal, es van is garancialis panasz emiatt. Nemsokara agyalhatok rajta ismet, nem lesz egyszeru menet.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.28. 13:48:48

@pizsama: "Lelki szemeim előtt a Ferrari egyik mérnöke vitatkozik a formatervezővel:
- Elnézést, de ez az izé itt levághatja a sofőr fejét.
- És azt kit érdekel? A lényeg, hogy szép, és ezt az extrát 500%-os nyereséggel tudjuk rásózni a vevőkre.
- Jah, oké, akkor beépíthetjük.
"

-ILYEn nem csak a Ferkanal, de mar a tomeggyartoknal is elofordul. Gondolj csak a Citroen DS4-re, aminek a le nem tekerheto hatso ablakanak a 3-szoge ajtonyitaskor meg tud vagni. Gondolj csak a kozepkonzolokra, amik folyton nyomjak az ujsagirok terdet (enyemet nem mert nem veszek uj autot). Gondolj csak a "4 ajtos kupe" kategoriara, amelyiknel a beszallas hatra kinszenvedes.

Negrogo 2012.03.28. 14:39:21

@Macropus Rufus: Kigyulladni meg 1se gyulladt ki szoval hiaba...

csubakkapákó 2012.03.28. 15:01:40

hogy is mondta charlie sheen a porschetolvajokban?

"olasz ócskavas" :-DDDDD
persze kéne bármelyik, de ez olyan magas labda volt.....

hopptarisznya 2012.03.28. 15:37:10

az ikaruszok is a felhasználó hibájából gyulladtak ki.. még véletlenül sem tervezési hiba! :-)

pizsama 2012.03.28. 15:40:20

@midnignt se - kitiltotta az ommm:

És ha a tömeggyártóknál is van ilyen? Az ott is ugyanúgy mérnöki hiba. Egy gyártó nem hibáztathatja a felhasználót olyasmiért, amit ők az autó megtervezésekor mérnök fejjel nem gondoltak végig, és az végül emberi sérüléshez vezetett (csavarok, középkonzol, hátra beszállás, ragasztóbegyulladás).
De még ott van az a lehetőség is, hogy amit mérnökként nincs kapacitásod kiküszöbölni, arre egész egyszerűen felhívod a felhasználó figyelmét, pl. hogy mit ne csináljon a termékkel (nagy matrica a középkonzolon: városban alacsony sebességnél a motort bőgetni tűzveszélyes!) :D

Cecan Basescu 2012.03.28. 15:40:25

Ha adna a gyár egy Ferkát én biz' vállalnám, hogy egy éven át parasztgáz-hosszúkuplung üzemmódban járkáljak vele lámpától lámpáig a körúton:)

KenSentMe 2012.03.28. 16:00:26

Az itt elhangzott gondolatokat csak annyival egészíteném ki - még nem láttam kommentelve ezeket -, hogy Enzo Ferrari mindig is élő, lélegző, valódi versenyautókat építtetett, nem könnyű, puha, elektronikával teleszőtt, anyókák által is elvezethető mákdarálókat. Közismert, hogy az öreg se volt rossz versenyző, ráadásul imádott vezetni, nem bevásárlókocsik gyártására alapított vállalkozást.

A Ferrari jó esetben a nyers és brutális vezetés élményével kellene, hogy megajándékozza azt, akinek van pénze rá, hogy aztán annak a bizonyos ágaskodó lónak a hátán érezhesse magát (és elég szégyen, hogy a legújabb szériák sajnos már eltérnek ettől az alapelvtől). Aki vesz egy ilyet és csak arra tudja felhasználni, hogy leégesse a városban a motorját két lámpa között, az tényleg egy nagyon szánalmas alak.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.03.28. 16:11:47

Egy valamit tisztázzunk. A káröröm mocskosul nem tiszta érzés. Az irigységből táplálkozik.

Az irigység pedig nem más, annak beismerése, hogy az irigyelt dolgot mi saját magunk elérni nem tudjuk. Az irigyelt dolgot így szépen meg is tagadjuk önmagunktól.

biohazard 2012.03.28. 16:27:36

Nekem az összes autómban (így az M5-ben is) volt/van közepes méretű poroltó. Így ha történik valami, nem készül rólam fotó, amint balfasz módjára állok a frissen kigyulladt, de tíz percen belül szénné égő többtízmilliós autóm mellett.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.28. 16:29:40

@pizsama: "És ha a tömeggyártóknál is van ilyen? Az ott is ugyanúgy mérnöki hiba."
- ez igy igaz. Csak hogy a tomeggyartonal nagysagrendekkel kisebb az eselye, hogy ilyen elofordul.

"Egy gyártó nem hibáztathatja a felhasználót olyasmiért, amit ők az autó megtervezésekor mérnök fejjel nem gondoltak végig"
- Igy igaz, de a Ferrarinal ennek hagyomanya van. Gondoljunk csak bele milyen ember volt Enzo Ferrari: kezelhetetlenul hangulatember, sztarallurokkel "megaldott", vegtelenul bekepzelt, aki megtette, hogy a panaszkodo vasarlonak azt mondta, hogy ne vegyel, sot olyat is, hogy tobbet NEKED nem audunk el Ferrarit. Nem tudom, mennyire urban legend, hogy F40-est csak az vehetett, akinek volt masik ferka a garazsban.

"De még ott van az a lehetőség is, hogy amit mérnökként nincs kapacitásod kiküszöbölni, arre egész egyszerűen felhívod a felhasználó figyelmét"

-igy igaz.

Shadowbull 2012.03.28. 16:35:32

@biohazard: naja, a tuzoltokeszulek sohasem art, bar ha igazabol rakezdi, akkor le is eg a picsaba a bode :)

Egyebkent pont nehany hete lattam egesz kozelrol egy ilyen 458-at, hat barki fel karjat odaadnam a topikbol ha lehetne egy olyanom, ha leeg, ha nem :)

3 gb 2012.03.28. 16:36:06

leégett a ferrarid, olyan ez, mint mikor lángra lobban a szíved, aztán jönnek a könnyek...

Zuzzant 2012.03.28. 16:47:17

Nem értettem annak idején a KIA hype-ot. Egyik napról a másikra, egy teljesen új modellre (Ceed) adtak 7 évet, rögtön, egyből, kiforratlan technikára.

Szerintem nincsenek csodák.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.28. 16:50:28

@Rocko-: Szerintem ha valaki aki valamit konyit a kocsikhoz es szereti oket annal soha nem gyulladna ki. Elmebeteg kinai gazdagoknak es botlabu/botfulu amerikai milliardos csemeteknek nem lehet autot gyartani.

Kene egy Ferrari sorozat 1.1 es automata valtoval "csak feltunoskodesre", persze dragabb lenne sokkal mint egy v12/v8, azzal lehetne villogni es beparkolni a casino ele, annyira eros lenne hogy tudjon menni 20-30-al hogy lassak a varosban hogy ki ul benne es ugyis a vekony csaja van az osszes kogazdag falabu idiotanak aki csak e celbol vesz felmillio felett kocsit! Nem lenne tobb kiegett kep:)

megint 2012.03.28. 16:51:07

Ferkából csak olyat szabad venni amit a digók szerdán csináltak, előtte még fáradtak, utána meg várják már a hétvégét. Persze ha lehet akkor szerdaiból is olyat ami szieszta előtt készült. A márkának a 358-al nálam vége lett, már ami a kinézetet illeti, technikailag természetesen sokkal jobbak, és megbízhatóbbak lettek.

biohazard 2012.03.28. 17:03:09

@Shadowbull: :) sztem én is, bár inkább vagyok motoros, mint autós. Leégés: amit írsz, igaz, de a tűz általában egy-két tenyérnyi helyen kezdődik, megfelelő eszköz hiányába azt is csak nézni tudod...

ommm 2012.03.28. 17:20:23

@leven: Úgy érted azzal a két V10-essel, amit anno éppen ezért teszteltek a Nürburgringen...
Fene tudja, a Ferrarik valahogy olaszosan látványosan égnek. Ez a francos R8 meg éppen csak parázslik, még krumpli alá sem jó.
Nekem is meg kellett fújkálnom WD-vel hogy legyen már valami...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.28. 17:29:49

Nekem ez egy kicsikét olyan cseszlovák indoklás.Ha én fizetek egy Ferkáért 40-60-80 millió forintot, akkor ne legyen már az, hogy kicsikét kifolyik ez-az, vagy elmelegszik amaz.Vagy akkor mondják meg előre, hogy csak és kizárólag pályás használatra van tervezve, utcára nem alkalmas.Valahogy így lenne a korrekt.Úgyhogy hogy durcás lettem és nem veszek Ferkát...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.28. 17:31:26

@Akos74: Na, az előbbi kommentemnél még nem olvastam a többiekét de látom másoknak is sok ez a duma.Télleg 10 pont.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.03.28. 17:39:50

@pizsama: "És ha a tömeggyártóknál is van ilyen? Az ott is ugyanúgy mérnöki hiba."
- ez igy igaz. Csak hogy a tomeggyartonal nagysagrendekkel kisebb az eselye, hogy ilyen elofordul.

"Egy gyártó nem hibáztathatja a felhasználót olyasmiért, amit ők az autó megtervezésekor mérnök fejjel nem gondoltak végig"
- Igy igaz, de a Ferrarinal ennek hagyomanya van. Gondoljunk csak bele milyen ember volt Enzo Ferrari: kezelhetetlenul hangulatember, sztarallurokkel "megaldott", vegtelenul bekepzelt, aki megtette, hogy a panaszkodo vasarlonak azt mondta, hogy ne vegyel, sot olyat is, hogy tobbet NEKED nem audunk el Ferrarit. Nem tudom, mennyire urban legend, hogy F40-est csak az vehetett, akinek volt masik ferka a garazsban.

"De még ott van az a lehetőség is, hogy amit mérnökként nincs kapacitásod kiküszöbölni, arre egész egyszerűen felhívod a felhasználó figyelmét"

-igy igaz.

velocista (törölt) 2012.03.28. 17:49:07

A cikkben említett E36 M3-ral jártam tavaly egész évben Budapesten, plusz amerre dolgom akadt. Tényleg nem szereti a várost, a legkisebb dugóban azonnal a gyári 13 literes fogyasztás másfélszereséről indul, a kuplunggal hímestojásként kell bánni az 1-üres-1-2-üres forgalomban, és egy idő után minden porcikáján érezni, hogy nem szereti. Igazából 2500-as fordulat felett, országúton és autópályán válik harmonikussá, nagyobb tempónál meg nagyon jóvá (tizenévesen is). Azóta vettem egy 1.3-as kisautót városban, az pont az ellenkezője, 2500-as fordulatig nagyon jó vezetni, városban otthon van, de orszagúton csak nagypapis tempóban használható...

Dr. GGG77 2012.03.28. 18:06:30

Azt ne felejtsük el, hogy ettől még valszeg ez a cég készíti a világ legjobb sportautóit. Nem is, autóit. :)

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.03.28. 18:10:29

@Linux-power:

"Pl. lovat sosem láttál spontán ön gyulladni akárhol is araszolt, persze a természet nem 1 évig tesztelte "

Attól függ, hogy arab vagy angol telivér-e? Mondjuk ki nem gyullad az biztos,
de az arabot a természet nevelte. Cserébe két napig fut megállás nélkül. Az angolt az emberek válogatták egyetlen szempont szerint: milyen gyorsan futja le a pár km-es versenytávot.

Szóval az angol versenytávon kicsit gyorsabb, mint az arab. Cserébe az arabnak többnyire semmi baja, az angol meg megdöglik a huzattól, ha valaki két nagyobbat mer fingani mellette....

Viszont természet által történő autógyártásról még nem hallottam. Szóval maradt az angol :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.28. 18:57:01

Hát ennyi! Az emberi hülyeség ellen nincs védelem.

Egyébként én meghívnék pár falábú usert, és felvenném a vezetési stílusukat, majd az lenne a durva tesztprogram :D

mv3 2012.03.28. 19:01:08

Égő -nagy darabszámban gyártott- Megane:

www.origo.hu/index.html

samot 2012.03.28. 19:03:11

Csak felcserélték a nyàri kiadàst a télivel!:)
Nemtudtàtok?A Ferrarinàl nyàri meg téli tipus van!:D Azért a rendelésnél igazàn megkérdezhetnék,hogy mikor akarja hasznàlni a tulaj!:D Valamit nagyon elk..tak!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.28. 19:04:39

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Ja, csak a felhasználó ha szarik rá, vagy simán segghülye, akkor nem tartja be...

IT-sként hányszor elmagyarázom a usereknek, hogy ezt-azt ne csinálják... ...csinálják.

szpsz 2012.03.28. 19:38:31

Na kérem. Én 2003 és 2010 között egy vérbeli léghűtéses 911-es Porschét használtam. Meg tudom erősíteni a cikkben írottakat. A régi 911-esek is ugyan napi használatra teremtett sportautók, de még így is közelebb állnak a versenytechnikához, mint akár egy limuzin sokszáz lóerős csúcsmodellje. Így hát emlékszem, hogy többszáz kilométert le lehetett egyhuzamban száguldozni vele, de a városi tötyörgést rohadtul nem szerette. A klímája is jó volt menet közben, de a tötyörgésnél jelentősen visszaesett a hűtőképessége és sorolhatnám a gondokat. Ha vidéki utakon repesztettem vele, akkor minden oké, ha csak rövid utakat használtam, meg városban szarakodtam, akkor meg kehes volt szegénykém.

Rocko- 2012.03.28. 19:41:52

@visszakettopadlogaz: "Elmebeteg kinai gazdagoknak es botlabu/botfulu amerikai milliardos csemeteknek nem lehet autot gyartani."
pedig pont ezekről szól a cikk, Te autóbuzi szemlélettel közelíted meg a kocsit, ezek pedig eszközként, lásd 'csak bekúrom a csavart botmixerrel, a botmixer van értem.' ezek hót szarják le, hogy mekkora az olajnyomás meg mit mutat vízhőfok. beül, hajtja, aztán ha szarrá megy, akkor lefikázza és vesz egy másikat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.03.28. 19:45:28

Lassú haladásra sok autó nem jó. Épp ezért járok én is 120 fölött a Táliámmal a városban. És még egyszer se égett le!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.28. 19:51:15

@Rocko-: "mutassa meg kerem hogyan tudok elindulni es mar megyek is csajozni" fajtabol valo vevok ezek :D

Azt mondjak az ujabb Ferrarik mar kenyelmessek is, en amikkel mentem eddig azok nagyon nem azok voltak. Mondjuk a supersport kategoria jellegebol fakad ez, ahogy az SLS sem volt kenyelmes nekem, mondjuk majd ket meter vagyok. A Bentley Cont es a CLS viszont teljessen jol hasznalhato hetfotol vasarnapig, mondjuk azok nem is super sport ok csak 2+2 kupek.

Rocko- 2012.03.28. 19:55:46

@visszakettopadlogaz: igen, azok a fajták. :)

Ferka: pontosan ugyanannyi Ferrarit vezettem, mint Lamborghinit, szóval megalapozott véleményem van a témában. :)

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.28. 19:56:06

Nem olyan puritánok ezek.nem érzi magát sámlin ülő hülyének az ember bennük. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.28. 20:02:12

@Rocko-: Lambo val egyszer mentem csak 2009 ben Floridaban kb ket merfoldet, a kocsi erdekessege hogy Nelly ( fekete zenesz ) berelte a WMC n utanna es volt egy klipben is :))) ( korbe ugraltak szerintem torzsi zenere ami hiphopnak hivnak )

Amugy Ferrarival sokfelevel eleg sokat mentem, LasVegasban viszonylag olcson lehet berelni, SLS volt nalam ket hetig nemregiben ( osszegezve: csalodas ) Bentley Cont az meg van a haznal meg oreg AMG 55

Rocko- 2012.03.28. 20:05:24

@visszakettopadlogaz: oké, amint Las Vegasban járok, bérlek Lambot meg Ferkát. és persze Porsche-t is. :)))

dieselrocket524 2012.03.28. 20:24:12

lehet nem véletlen hogy a poroltó is szép tűzpiros mint a Ferrari hozá csomagolhatnák ha már anyiba kerül :D

Phrascarica 2012.03.28. 20:37:30

@biohazard: "Nekem az összes autómban (így az M5-ben is) volt/van közepes méretű poroltó."
Nem hiszem hogy sokra mész vele, rally autót, nem egyet láttam porig égni, pedig abban is volt komplett rendszer, és hiába a tűzoltok sem tudták eloltani -mondjuk a tűzoltók sem profik voltak, csak balfaszok poroltókkal ;)

Phrascarica 2012.03.28. 20:39:59

@biohazard: egyébként nekem is van, kettő is, de tudom hogy szart sem ér :))
Egy közeli rokonom autója úgy égett le hogy mire kapott a szomszéd kamionból egy poroltót -1 perc- addigra már az iratait sem tudta megmenteni.

butschq 2012.03.28. 21:09:50

"A pej kanca húzza a kocsit (hátul Lada diffi a hátsó híd)"

most komolyan, ti még az életben nem láttatok stráf kocsit?

Rocko- 2012.03.28. 21:18:45

@biohazard: az a baj, hogy mire észreveszed a tüzet, előveszed a poroltót, kinyitod a géptető (már ha hozzá tudsz nyúlni), addigra késő.
jobb ha egy sprinkler jellegűt vezetsz be a motortérbe. ;)

@Shadowbull: szalonna volt nálad?

Shadowbull 2012.03.28. 21:22:23

@Rocko-: viszont ugy kene megtervezni meg legyartani ezeket az autokat, hogy a botlabu juzer se tudja szetkurni.

Persze ennek megvannak a hatarai, ahogy a Doki is irta, normal kupplungot kabe 10 perc alatt ki lehet nyirni egy ilyen eros autonal.

Na ezert kell tobbek kozott egy ilyen autoba automata valto :)

Perverz Matyesz 2012.03.28. 21:23:03

Ma a körúton is leégett egy ferrari, csak a cikkben nem merték leírni a márkát.
Az autó különlegessége volt még, hogy astra alakú bodykit-et kapott, így gyorsulgatta le a bmw-ket :-)

Shadowbull 2012.03.28. 21:23:25

@visszakettopadlogaz: Najo, de egy Bentley-bol nezve egy sportkocsi sem kenyelmes :)

Shadowbull 2012.03.28. 21:25:14

@Rocko-: nem, csak a nyalam csopogott :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.28. 21:25:25

Azert megnyugtato szamomra az a teny, hogy a budos eletben nem fenyeget az a veszely, hogy amiatt aggodjak, hogy a pesti dugoban vajon kigyullad a draga Ferrarim.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.03.28. 21:28:15

@Shadowbull: A kenyelem viszonylagos:))) van akinek eleg egy truck sezlonyja hetven pohartartoval, van aki meg a Maybach hatso ulesen komplenel hogy 12fokig huti csak a feherbort a beepitett huto es amit o szeret az 8 fokon tokeletes :DDD

Altalaban amirol tudjak hogy draga es megnezik az utcan az kenyelmes szokott lenni az embereknek, ha kigyullad ha nem :))))

Rocko- 2012.03.28. 21:39:09

@Shadowbull: noja.
épp ma ecsetelgette nem túl szakavatott, ám annál többszöri gépjármű tulajdonos kollégám, hogy a kuplung egy milyen idióta találmány. :D

automatádban igazad van, ha vennék új kocsit, akkor csakis DSG rendszerűt vennék.

Rocko- 2012.03.28. 21:40:30

@Shadowbull: :)))
azt is fel lehet itatni kenyérkével. :D

AzHofi 2012.03.28. 21:56:58

Az enyémben van egy úgynevezett hűtőventilátor, ami fújja a levegőt, ha meleg a motor. Skoda Felicia. Azokban a szupersportszuperkocsikban egy ilyen egyszerű villamos berendezés nem fér el, inkább hadd égjen?

Shadowbull 2012.03.28. 22:30:21

@Rocko-: "ha vennék új kocsit, akkor csakis DSG rendszerűt vennék. "

Az M3 vasarlok 80%-a pontosan ugyanigy gondolja.

Rocko- 2012.03.28. 23:04:03

@AzHofi: a Feliciad legjobb esetben is 75 lovas. a Ferrari 400, de inkább 550-700 lóerős. számold ki, hogy ehhez hányszor nagyobb hűtő kéne, miközben az autó nem nagyobb ugyanezzel a szorzóval.

LGL 2012.03.29. 00:02:43

Nem tudom a cikk elején a Porschét miért keverik bele. Hiszen a világ legmegbízhatóbb autója a 911-es. Az összes hiba statisztikával foglalkozó cég ezt állítja. Szóval nem értem miért kell a nem hozzá értőket megtéveszteni azzal, hogy egy kalap alá vesszük a megbízható autóiról híres Porschét és a sok hibával küszködő Ferrarikat.

Hurri Kán 2012.03.29. 00:29:44

Bárki bármit mond, azon kárörvendeni, h valakinek egy ilyen autója leég, szerintem rohadtul beteges lélekre vall.
Ezek az autók valahol az autógyártás csúcsát jelentik, inkább műalkotások, mint tárgyak szerintem, nyilván ha ezekkel van valami hiba, egyértelműen nagyobb figyelmet kap, mint ha egy tömegmodellel. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy tuning nélkül és normális használat mellett olyan gyakori lenne pl. az, h egy ilyen kigyullad.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.29. 06:47:08

@gyvy: "Ezek az autók valahol az autógyártás csúcsát jelentik, inkább műalkotások,"

Az R8 is? Azért az eléggé sorozatgyártású :)

zum trucc 2012.03.29. 07:16:47

Suzuki nem ég. Az nem olasz fos. De mégcsak nem is német.

Rocko- 2012.03.29. 07:41:39

@ColT: a kb. 20 ezer darabot lehet sorozatgyártásnak hívni?

SadBoobie (törölt) 2012.03.29. 07:53:07

A lúzer júzerre akkor jogos áthárítani a kocsi kigyulladásának okát, ha a hozzá adott kezelési leírásban minden lehetséges, tűzhöz vezető kezelői hiba - és annak kivédésének a módja is - le van írva benne. Ellenkező esetben nem ismert típushibáról van szó - hiszen ezek szerint a gyár sem tudott a lehetséges meghibásodás (kigyulladás :-) ) veszélyéről, ezért nem írta le ,illetve nem hívta fel rá a leendő tulajdonos figyelmét, mint a használatot érintő korlátozást és veszélyforrást.Nem lehet mindenki isten-király gépészmérnök, hogy fejben a gázpedál állásától és pillanatnyi sebesség függvényében bármely pillanatban ki tudja számolni, hogy ha most megállok, akkor ki fog-e gyulladni a kocsi, avagy sem...és ezt még a tervező sem tudja megtenni pontosan minden pillanatban....bocs, ha esetleg mégis benne van a leírásban, akkor én tévedtem, de sosem volt Ferrarim se R8-asom és mostanában nem is lesz.Ezért inkább azt gondolom, hogy a szakmai büszkeség magas lováról kicsit alant ott a valóság, csak kissé le kell hozzá ereszkedni :-) Persze az is igaz, hogy sok a redneck, akinek ilyen autója lehet, mert megteheti és feltételezhetően nem az empátia képességének magas foka miatt jutott hozzá egy ilyen autóhoz, ami feltételezi azt is, hogy bizony a géppel sem úgy bánik, ahogy ez elvárható lenne.Egy gép akkor van jól megtervezve, ha akkor is jól működik, ha bárki ül benne, nem csak akkor, ha az aki összerakta...

SadBoobie (törölt) 2012.03.29. 07:55:20

Egyébként meg a latinos, forróvérű image-hez simán hozzátartozik a lángoló Ferrari :-) Oh, bárcsak én is kormosan mehetnék fel az irodámba, ahol a titkárnőm megkérdezné, "Hogy mi történt ,főnök?" "Semmi, csak rágyújtottam a Ferrarimra..."

AzHofi 2012.03.29. 08:22:14

@Rocko-: 115 lovas amúgy, és beüzemeltem tegnap egy 1300 lovas diesel generátort, aminek nem volt nagyobb hűtője, mint a feliciámnak.

Luighi 2012.03.29. 09:38:58

Olajszivárgás egy friss vason? Ja hogy olasz! Akkor nincs kérdés!

Kamu duma ez mind! Mik ezek? Úgy ragasztják össze? (A régi vicc szerint a Trabant gyárban ketten dolgoztak. Az egyik hajtogatott, a másik ragasztott)

Luighi 2012.03.29. 09:45:26

A sok nagytudású gazdának meg üzenném, hogy városban araszolni nem 400LE feletti cájggal kell(ene). Ha meg mégis akkor max. 3000-ig(?) forgatni.

Idősebb vagyok, mint Szlovákia 2012.03.29. 11:29:26

Nem ide tartozik, de ide írom:

Gyorsak vagytok, kedves totálkárosok! :D
Micsoda egy gerinctelen banda... Írtok egy szép kerek spiclicikket az ún. "adócsalókról", mindenkit arra buzdítotok, hogy legyen nagyobb spicli, mint amit ez az ország valaha is látott, beleértve az előző rendszereket is.

Talán túl sokan írtak hozzám hasonló véleményt az elsők közt, hogy el kellett sikálni a cikkhez kapcsolódó, kommentelhető blogposztot?! (tcomment.blog.hu/2012/03/29/adocsalokat_fogtunk)

Legalább ha már buták voltatok, vállalnátok a felelősséget meg kommentek formájában rátok zúduló igazságot.

És mielőtt bárki megvádolna: nem állok az ún. "adócsalók" pártján, sőt... De ebben a szánalmas országban már tényleg mindenki úgy boldogul, ahogy csak tud. Én egy "jómagyar" rendszámú öreg ladával járok...

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.29. 11:50:01

@Idősebb vagyok, mint Szlovákia:

Ha igazságot zúditassz,akkor kitiltanak könyörtelenül.Nem vetted még észre,hogy itt (is) csak a nyalisoknak "terem babér"? Pozitív hozzászólásért maradhatsz,de ha negatív hozzászólásod van,akkor törlik és tiltanak.És nem feltétlen a trollkodásra gondolok,csak egy szimpla véleményre kulturáltan megfogalmazva,ha az nem egyezik a cikkíró véleményével.

Üdv: D.M.H.4.H.A.

Canga81 2012.03.29. 12:07:29

@Idősebb vagyok, mint Szlovákia: Valahogy nekem is lejött kicsit ez a feeling, viszont az is hogy csak annyit akartak bizonyítani hogy sokkal kevesebben csalnak adót mint ahogy azt a drága kormányunk gondolja. És azért bennem az utóbbi erősebb. :)

tiramiska 2012.03.29. 16:31:58

Vajon, adnak karbantartási-használati leírást(hogy mit ne tegyél) az autóhoz? Gondolom a nem rendezésszerű használat kimeríti a leírtakat ....

vmaast 2012.03.29. 19:25:54

@Akos74: Micsoda dilettáns duma ez? ;-)

Aki 200e €-ért vesz autót, az próbálja felfogni, hogy ez nem egy Gsi Astra, amivel a lámpa alatt kell gyorsulni a haverok előtt...
Ezeknek az autóknak a használatához odafigyelés is kell, nem csak vastag buksza. A turbó visszahűtése is ilyen játék, tehát akkor most egy gyártó sem tud autót tervezni, aki feltöltött motort épít be?

Yuri Boyka - a kivert kutya 2012.03.29. 19:46:43

Én bátran odatennék egy Gsi Astrát egy akármilyen Ferka mellé!

(persze gyorsulni nem gyorsulnék vele,csak nézegetném őket egymás mellett...)

uarempty 2012.03.29. 19:49:39

@vmaast: Itt a vácin rengeteg nagy gép megfordul..f458 italia is ja, meg a többi...és nem csak piros lámpánál nyomnak csőgázt, hanem csak úgy is..lehet, te még sosem láttál ilyen autót, csak autóskártyán vagy bnv-n.A tulajdonosuk semmivel sem agyasabb mint egy gsi asztmás, csak szerencsésebb.Leszoktak állni versenyezni a sport motorosokkal, minden este azt hallgatnom..néha meg én is beszállok HAHA xD

Ja, és ezek a batárok nem feltöltős gépek :) az egy más téma.

vmaast 2012.03.29. 20:02:41

@uarempty: Nem vágtad öcsém, miről írtam ugye... Olvasd el még egyszer, lassan! Pont az olyan marhák flambírozzák az autóikat, akikről írsz, és pont ugyanezek nyírják ki a turbót is, mert nincs eszük használni. Na ééérted már? ;-)

Laja_a_majdem_kulfoldi 2012.03.29. 22:29:20

Ptk. 80. §-tól, a képmással való visszaélésről

Ptk. 80. § (1) A személyhez fűződő jogok megsértését jelenti a más képmásával vagy hangfelvételével
kapcsolatos bármiféle visszaélés.
(2) Képmás vagy hangfelvétel nyilvánosságra hozatalához - a nyilvános közszereplés kivételével - az
érintett személy hozzájárulása szükséges.
(3) Az eltűnt, valamint a súlyos bűncselekmény miatt büntetőeljárás alatt álló személyről készült képmást
(hangfelvételt) nyomós közérdekből vagy méltánylást érdemlő magánérdekből a hatóság engedélyével
szabad felhasználni.
"Az ember külső megjelenése közvetetten kifejezi a személyiség belső sajátosságait is, az ember jellemét,
értelmi és érzelmi világát, indulatait, a személy társadalmi szerepét, ezáltal az egyed megkülönböztetésének
és azonosításának nélkülözhetetlen eszköze és feltétele, a személyiség megvalósítását és érvényesítését
szolgálja. Ez a tény teszi lehetővé és szükségessé a jogi védelmet - abban a körben, amelyben a jogi
eszközök alkalmazhatók. (Törő Károly Személyiségvédelem a polgári jogban. Közigazgatási és Jogi
Könyvkiadó, Budapest 1979.)
A fentieknek megfelelően a képmás és a hangfelvétel - mint az ember külső megjelenésének ábrázolása - a
törvény védelme alatt áll, az (1) bekezdésből következően azzal kapcsolatban bármiféle visszaélés tilos.

Meg egyszer: az ugyvedem fog veletek elbanni, nem en. Es nem fogtok orulni neki.

Ja, es nem vagyok adocsalo, nem lakom M.O.-on.

uarempty 2012.03.30. 13:16:18

@vmaast: Újabb gépeknél meg van oldva, úgy tudom, hogy még a keringtetés (olaj,víz?) megy a motor leállítása után egy ideig..bár úgy tudom, hogy csak üvegelés után érdemesebb járatni 2-3 percig még alapjáraton..ha az egyszeri júzer csak krúzingolt lájtosan, akkor nem fog megdögleni a turbó, mert nem járatta még 3 percig álltában.

Másrészről meg írhattad volna akkor 1értelműbben is ezt a probálják felfognit (jobb kézzel a balfül?:D) talán egyszerűbb lett volna, ha annyit írsz, hogy felfoghatnák, h nem egy gsi asztma :P ettől függetlenül, pont azért veszik..a teljesítmény miatt + meg akarják hajtani..a gyár meg gondoskodjon erről, h az ilyen makik is használják, ha már eladják nekik közútra....vagy tartsanak oktatást, vagy jobban teszteljék le.
süti beállítások módosítása