HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Adócsalókat fogtunk

2012.03.29. 10:15 Tcomment

Címkék: rendszám adócsaló

Azt mondták, negyvenezren vannak a külföldi rendszámmal közlekedő magyarok és milliárdos a bevételkiesés. A valóság sokkal szórakoztatóbb.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

425 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr334347016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.30. 16:58:53

@Pasas: igen, azt szemlesütve be kell valljam, én követem el... :-) nincs másik...

Pasas 2012.03.30. 17:13:11

@geegee: jó, beleolvastam, szeretek a külföldi mindennapokról olvasni, amúgy is Skandináv-buzi vagyok, ha lesz időm nekifeszülök.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.30. 17:22:18

@Pasas: hehe, köszi, csak tessék, tessék...

Luighi 2012.03.30. 17:38:37

A naracskommunisták ugyan úgy ahogy a vörösök is "bejönnek" mindenkihez becsengetés nélkül, és benéznek a fedő alá a fazekakba, a kredencekbe, stb csak hogy vegzálhassanak.
Ám a pártkatonáikat "elfelejti" ellenőrizni: lézerblokkoló jani, ingatlangyűjtő szíjjártó, (mégjóhogynemműtősorvosidiplomás) smitt, s pláne hogyletttemhirtelenszőlőnagybirtokos a faterommegbányatulajdonos, stb

Elszámoltatás mi? Elszámolok 100-ig te meg addigra bújj/tűnj el (a lóvéval persze!)!

szgy 2012.03.30. 18:19:06

@pcamp: "nem értem, hogy miért fáj az bárkinek is, hogy hol van regisztrálva más ember/cég autója, és hogy ki merre jár vele?"

a tényleges/legális külföldi, szlovák rendszámos kocsik max. a nagymagyarországos hazafiaknak és hasonszőrűeknek fáj.

az ilyen céges-ingázós problémák kezelésére minden jel szerint nem készült fel az unió, mindenki azt szeretné ha nála (is) fizetnének. akár kicsit rugalmassá is tehetnék a rendszert, pl. céges vagy ingázós rendszám kiadásával, aminél mondjuk mindkét (minden) érintett ország osztozik a (talán kicsit magasabb) regadón és az ember nyugodtan lehet itt is, ott is. de ez csak hirtelen ötlet. talán ilyesmi a cikk update-ben írt dolog, ha be van fizetve a regadó akkor békén hagyják külföldi rendszámmal is. bizonyára lehetne ezt rugalmasabbá tenni.

"Az adócsaló az - kicsit pontosítva egy korábbi hozzászólást - aki elkerüli az adó megfizetését és azt vagy hasonlót sehol sem fizeti meg."

szerintem adócsaló az is aki olyan előnyöket szerez meg amire nem lenne jogosult - pl. ha visszaigényelsz adót és utána megszünteted azt a pl. befektetést amire kaptad az adókedvezményt akkor megbüntetnek, akkor is ha csak optimalizálni akartad hogy kevesebb legyen :-)

szgy 2012.03.30. 18:20:18

@Luighi: eltévedtél, ez nem az a blog. bizonyára találsz 30 másikat a címlapon ahol fröcsöghetsz kedvedre.

RT 7 2012.03.30. 18:59:42

Csak érdekességképpen írom a cikk írójának, hogy Toyota Mayer-es rendszámtáblatartóval járok német rendszámú autóval, magyar újságokkal. Mert "MAGYAR" vagyok és ezért milyen érdekes magyar újságot is olvasok. De ettől még nem vagyok adócsaló, csak egyszerűen a német állam kötelez arra hogy ha 3hónapnál többet tartózkodsz az országban, akkor köteles vagy oda fizetni az adót. És én kis buta ezért nem cseréltem ki a rendszámtábla tartót, De a sok agyas szerint akkor én már adócsaló is vagyok, gratulálok az okos embereknek.

2012.03.30. 19:11:13

@szgy:
Téged zavar, hogy az ország vezetői milliárdokat visznek adózás nélkül adóparadicsomokba?
Amiről nem tudsz az nem fáj?
A kivitt pénz máshol, kamatozik máshol dolgozik.
A külföldi rendszámos autó itt tankol, a benne ülő itt vásárol a teszkóban és ezekből sok adó folyik be, de a külföldre vitt pénzből lesz mondjuk yacht, nyaraló Floridában, tengerentúli nyaralás, tehát elveszlik a magyar állam számára, nem lesz belőle ÁFA.

Számold már ki, hogy mondjuk mekkora kárt okoz egy 1984-es Audi 80-as, amelyik 300.000 forintba kerül és naponta átjár Ukrajnába 60 liter üzemanyagot áthoz és itthon eladja, mondjuk az elmúlt 5 évben. Na ezt szorozd meg mondjuk 1000-rel, mert legalább ennyi autó csinálja és nem 5, de inkább tíz éve. Annak a mennyiségű üzemanyagnak az Áfa és jövedéki autó tartama nem kevés. Ez nem adócsalás?

A 27 %-os Áfának pedig több köze van a parlamenti képviselők általi lopásnak, sikkasztásnak, haverjaiknak és a hatalmas vízfejnek, mint a külföldi rendszámos magyaroknak.
A költségekre visszatérve, ki fizet több hozzájárulást az államnak, aki 1.0-as Suzukival megy évi 10.000 km-ert, vagy aki egy 4.4-es X5-essel évi 30-40 ezret? Az egyik havi 100.000 forintból él, a másik pedig havi 100.000 Ft Áfát hagy ott a kúton, a boltokban.
Az országot nem a minimálbéresek tartják el és viszik előre, hanem azok, akik sokat költenek.

szgy 2012.03.30. 19:23:42

@roli101: szerintem teljesen értelmetlen, sehova nem vezet ez a fajta demagóg hangulatkeltés. az égvilágon mindenféle bűnözést igazoltak már azzal hogy a politikusok és más egyéb adócsalók (állítólag) mit csinálnak. baromi gyenge kifogás, mentségnek még gyengébb.

"ki fizet több hozzájárulást az államnak, aki 1.0-as Suzukival megy évi 10.000 km-ert, vagy aki egy 4.4-es X5-essel évi 30-40 ezret? Az egyik havi 100.000 forintból él, a másik pedig havi 100.000 Ft Áfát hagy ott a kúton, a boltokban."

úgy látom itt is sikerült a lényeget fogni. nem az a lényeg hogy mennyit fizet hanem az hogy az egyik befizet mindent amit kell a másik meg csak a töredékét, habár az számszerűen több. vagy örüljek annak hogy az x5-ös fizet 100 ezer áfát abból a néhány millióból amit megspórolt magának azzal hogy nem fizette be az adóját?

P3Dr0 2012.03.30. 19:44:04

@geegee: Västra Götaland och du?

Luighi 2012.03.30. 19:44:59

@szgy: "úgy látom itt is sikerült a lényeget fogni. nem az a lényeg hogy mennyit fizet hanem az hogy az egyik befizet mindent amit kell a másik meg csak a töredékét, habár az számszerűen több. vagy örüljek annak hogy az x5-ös fizet 100 ezer áfát abból a néhány millióból amit megspórolt magának azzal hogy nem fizette be az adóját? "

Ha ez a témához tartozik akkor az offshore politikusok "adózása" szintúgy! Rajtad kívül ez mindenkinek egy szálra felfűzhető, értsd összefüggő eset. Csak TE nem fogod a lényeget, még inkább direkte mellékvágányra vinnéd a véleményeket, szándékosan ködösítve.Jelzem sikertelenül.Vágod?

Baly-München 2012.03.30. 20:00:18

@geegee: Igen ezt fogom tenni! Ha el fog érni a dolog egy abszurd pontot, A rendörrel elkezdek folyékonyan németül beszélni, ( káronkodni) ugy sem fogja érteni a dolgot, miközben az egészet videora veszem! :) A tehetetlenség egy szemét dolog... Ez bánt nagyon! Scheise auf Politik! :(

szaza 2012.03.30. 20:20:52

Eloszor is hadd kvalifikaljam ki vagyok: csak egy egyszeru ember aki a sajat jobblete erdekebol elment magyarorszagrol 1998-ban. 22 evesen nekivagtam a vilagnak (kolcsonbol vettem meg a repulojegyet is annyira hittem abban hogy meg tudom oldani mashol jobban mint magyarorszagon) es Amerikaban "kotottem ki".

Az azt jelenti hogy most kozel 36 eves vagyok es altalaban majdnem kopasz a fejem mert mar nem no tul sok haj a fejem tetejen. Ja es 2 meter magas vagyok ennek fejeben, tehat eleg jol bele illek a nagydarab kocsog kopasz kepbe a kulfoldi rendszammal. Persze en is adocsalonak vagyok titulalva mint sok mas becsuletes "kulfoldi"...

Amerikai allampolgar vagyok. Mevan a magyar allampolgarsag is de meg ervenyes utlevelem sincs..az egyetlen hivatalos magyar papirom az a szuletesi anyakonyvi kivonat.

Magyarorszagra utazvan mikor a rendor megallitott es kovetelte a magyar szemelyit es a magyar jogsit azthittem a pofam leszakad.
Elkovettem azt a hibat hogy magyarul beszeltem. Jobban jartam volna ha "elfelejtek" magyarul hirtelenjeben.

Az idiota rendorok koveteltek hogy mutassam meg nekik a magyar szemelyit es jogsit mert magyarorszagon szulettem!!

Azt mar nehezukre esett megerteni hogy mi van ha egy ember magyarorszagon szuletik es 2 napos koraban kiviszik amerikaba es ott no fol es tanul es eli az eletet??? hogy a francba tudna az olyan ember ilyem magyar papirokkal eloallni???

Az en helyzetem ugyanez- kiveve azt hogy engem nem baby korban vittek ki hanem 22 evesen magamtol mentem el es tertem vissza mar amerikai allampolgarkent...
Nemhogy nem akartak engedni hogy csaladtagjaim autojat vezessem a Californiai jogsimmal meg akartak buntetni mert nem volt nalam semmi ervenyes magyar papir.. Ez mekkora kocsogseg mar????

Arrol nem is beszelve hogy az OTP bankban konyorognom kellet hogy bevaltsak a dollart forintra! Nem akartak megerteni hogy sehogy nem tudom bizonyitani a dollar eredetet mert az az enyem megdolgoztam erte es leadoztam belole az amerikai cegemmel amerikaban.
Hadd tegyem hozza hogy az en tulajdonom a company es 3 nyelven jol beszelek es masik kettot meg torve es a magyart se torom nagyzasbol egyaltalan. Talan jobban tennem ha magyarul nem tudnek mikor magyarorszagra megyek hogy ne kossenek bele mindenbe mindenhol.

Vagy a masik megoldas amit mar egyre nagyobb orommel alkalmazok- nagyon nagyon ritkan megyek magyarorszagra ezek miatt.Az irigyseg magyarorszagon elkepeszto mereteket oltott!! Hihetetlen hogy odautazvan csak baj van es allandoan cseszegetnek.

szgy 2012.03.30. 20:21:03

@Luighi: "még inkább direkte mellékvágányra vinnéd a véleményeket, szándékosan ködösítve.Jelzem sikertelenül.Vágod?"

ja, bocs, azt hittem a külföldi rendszámos blogot olvasom. az offshore politikusok aztán egyáltalán nem terelés, ködösítés. hát persze, ők kényszerítik szlovákiába a zembereket.

na ebből elég volt ennyi.

Bali01 2012.03.30. 20:44:09

minden kocsimon SK rendszám van,nincs m.o.-n semmilyen lakhelyem,jövőre lesz HR-es rendszámom is,ahhoz is lesz HR- es címem:)
Lófaxt nekik,nem ilyen meg olyan adó.

Buntmetall 2012.03.30. 20:56:34

Lassan az is adócsaló lesz aki külföldön dolgozik. Csak azért, mert nem lyukas magyar gazadaságot tolja. Ennek az lesz a vége hogy akinek van pénze (és ugye akik a külföldi rendszámos luxusautókat veszik ez a kategória) csomagol, és itthagyja kishazánkat. Nem fizet többé ÁFÁ-t sem, majd vásárol más országban, befizeti ott. A sok hőzöngő (természetesen talpig becsületes ember) meg itt maradhat, és nyafoghat a benzinkút előtt hogy nincs miből tankolnia. Na ez fogja aztán beindítani a gazdaságot. Kurva álszent dolog köpködni a külföldi rendszámos autósokat, mert ha nektek lenne erre lehetőségetek/pénzetek, ti sem csinálnátok másként. Írom mindezt úgy, hogy magyar rendszámos autóm van. Egyenlőre...

fmorpheus 2012.03.30. 21:01:34

Ha minden igaz akkor ezeket a német rendszámos autókat itthon szokták műszakiztatni. Esetleg ott lehet hatékonyan vizsgálódni.

Mert ugyebár aki ténylegesen kint él az nem magyarországon fogja műszakiztatni.

Buntmetall 2012.03.30. 21:06:56

@fmorpheus: Hogy műszakiztatnak itthon bármilyen külföldi rendszámos autót? A magyar vizsgabázisnak is van német matricája is? :-) Érdekes lenne...

Buntmetall 2012.03.30. 21:14:59

@lee2: ha jol tudom a SIC rendszàm, nem mindenkinek elérheto
pontosabban csakis hivatali autok hasznàlhatjàk, legalàbbis Kovàszna megyében, ha nem a polgi, akkor valamelyik kisebb emberke sétàl kozpénzen agyarorszàgon

Rosszul tudod. Románia is az az ország, ahol ha pénzed van nyugodtan kibumlizhatod magadnak a SIC rendszámot (is).

navan 2012.03.30. 21:15:35

@fmorpheus: Miert ne? En otthon szervizeltetem a kocsimat (kulfoldi). Olcsobb ugyanis. Es ezzel munkat adok otthon valakinek.
Vissza kellene fogni ezt a paranoiat.
EU. Olvass utana.

lwcolors 2012.03.30. 22:06:15

Szóval, az igazi adóelkerülés: ismerős luxusautókat árusító márkakereskedésben dolgozik.
1. Vevő bejön, nézeget, választ, számolnak egyet. Átnézik a aagyar és szlovák lízingszerződést, plusz egyéb költségeket, adókat stb. Szlovák toronymagasan olcsóbb.
2. Lízingszerződést megköt helyben, szlovák bankkal, itt Magyarországon, sehova sem kell menni. Plusz pici jutalékot lefizet a magyar kereskedőnek.
3. Megjön a kocsi, pozsonyi rendszámmal, érvényes lízing szerződéssel.
4. Senki sem tud belekötni, mert az az únió alapjogait sértené.
ui: mostanában csak így "adnak" el kocsit.

fmorpheus 2012.03.30. 22:19:03

@Buntmetall: Szerinted kihordják az autót németországba? Vagy egyszerűbb vizsgabiztost hozni németországból?

navan 2012.03.30. 22:21:49

@lwcolors: Szoval az EU:
1. Vevo bejon, nezeget, szamolnak. Sok.
2. Vevo elmegy egy masik varosba. Orszagba.
3. Nezeget, szamol. Ez itt oke.
4. Kartyaval fizet (legalis).
5. Hazaviszi a 20 meter atmeroju lcd TV-jet.
6. Elvezi.

Az autora vamot vet ki Magyarorszag. A vam nem legalis az EU-n belul.

eidachse 2012.03.30. 22:29:21

Ez a cikk egy vicc!!
Ahogy ez az ország is!

atiz 2012.03.30. 22:43:02

@fmorpheus: ugy erted szervizeltetni :-)
elkepzelheto - en is ott csinaltattatom az autot nem egyszer. mi ezzel a problema?

ami viszont elgondolkodtato: az orszag adohivatala, ahol elek, futott km igazolaskent elfogadja esszeru aranyban a szervizszamlakat, amiket magyarorszagon allitanak ki.

es meg egy: nem kernek hozza hitelesitett forditast se. jo, mi?

szoval lehet igy is... meg ugy is, hogy szellel szembe h*gyozunk, aztan rohog rajtunk a fel vilag. meg "varunk a targyaloasztalnal, csak nem jon az IMF"

ha nem lennenek rokonaim magyarorszagon, igen jol tudnek szorakozni a napi hireken!

Baly-München 2012.03.30. 22:56:13

@fmorpheus: Németországban élek, tehát tudom. A német hatoságok azonnal bevonnák az auto papirjait (Abgemeldet) amint a kiirt legkésöbbi vizsgaidöponton nem jelenik meg a gépjármü! A rendszámra matricák kerülnek, amiket csak németországban lehet, vagy a Tüv Süd nél vagy a Dekranal a vizsga során megkapni. Minden azonnal a központi adatbázisba kerül. Amit irtál az lehetetlen...Nem lehet német autot mas országban vizsgáztatnni. Pl: Ha itt valaki nem fizeti a biztositást, amint kifut mindenféle türelmi határidöböl, körözni kezdik az autot! Nem ugy van mint otthon, hogy az elsö ellenörzésig szabad a portya...

akira2 2012.03.31. 09:57:37

@Amanitin3:

"Az átlag honpolgárnak az _egyetlen_ hatékony eszköze arra, hogy kifejezze az elégedetlenségét, az adócsalás (bocs, optimalizálás)."

Pontosabban az egyetlen legális és hatékony eszköz az, ha nem Magyarországon adózol, hanem máshol. Tehát a legális off-shore-ozás az egyetlen megoldás arra, hogy az állam túlzott adóbevételi éhségét csökkenteni lehessen.

Index Elek 2012.03.31. 10:35:10

Én úgy látom, hogy több lehetőség is van az elégedetlenség kifejezésére. Az egyik az, hogy az ember elmegy szavazni és szavaz valakire. Viszont én is eljutottam oda, hogy már nem maradt szavazni senkire.

Így életbe lépett az elégedetlenség kifejezésének másik eszköze: otthagytam az országot. Oldják meg nélkülem, én nem fogok egy mesterségesen alacsonyra tolt üvegplafon alatt küzdeni, amikor van sok más hely a világon, ahol a sokkal többre is eljuthatok.

Részemről ennyi volt Magyarország. Köszönöm a szép élményeket, azokat elismerem. De a sok szívást nem tűrtem tovább.

uniball 2012.03.31. 10:36:18

@szaza: A világ egyik legjobb országa lehetnénk,többek között a remek földrajzi adottságainknak és a nyomokban még fellelhető értékes emberanyagnak köszönhetően. E helyett valóban csak az egymás alá vágás megy és az ügyeskedés. Szomorú, hogy egy nagy nemzetből mára csak ez maradt. Meg tudom érteni aki külföldre megy boldogulni.

Index Elek 2012.03.31. 11:10:51

@uniball:

Igen, de már csak nyomokban lelhető fel az értékes emberanyag. Anélkül, hogy magamat bármiféle módon is piedesztálra helyezném írom, hogy a gimnáziumi osztálytársaim kábé fele külföldön él. Nem teljesen hülye emberekről van szó, de nem találták meg az élhető életet Magyarországon. Ezzel nem azt mondom, hogy aki otthon maradt az hülye. De elképzelhetetlenül sok agyat veszít az ország azzal, hogy telibeszarja a fiatal értelmiségiek (tudom, hogy le van járatva a szó többszörösen is) boldogulását és beletapossa a szarba az emberek fejét.

Akkor nem kell csodálkozni, ha elmegy az ész és marad a többi.

Majd amikor lesz mondjuk fél millió adózó és a többi rokkantnyugdíjas meg segélyből élő akkor lehet majd pislogni. Már régen késő egyébként, nem lehet megfordítani a trendet. Magyarországnak reszeltek. És kábé akkor dőlt el mindez, amikor nem lett igazi rendszerváltás, csak gengszterváltás és módszerváltás.

Szomorú, de ez van.

szarkafarka 2012.03.31. 21:00:52

@P3Dr0: En is hasonlo cipöben jarok DE...DE...DE itt most nem a csalokrol szol a dolog (azok autoi mar reg le vannak papirozva) hanem a kulföldön ELÖ, OTT LAKO, HAZALATOGATO, MAGYAR emberekröl akiknek van egy bejelentett lakasa (valamilyen okbol) es akiket artatlanul szivathatnak....ez mire jo es kinek hasznal???

szarkafarka 2012.03.31. 21:46:33

@navan: Nem tudom hogy M.O-on mennyi a muszaki de Stockholmban 300 sved korona (ca.9-10 ezer forint) vajon hol eri meg???

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.01. 00:21:31

@szarkafarka: Idén nekünk 320 volt ;-) Meg azt is tedd hozzá, hogy évente kell...Te is itt kint vagy?

Index Elek 2012.04.01. 08:45:45

@szarkafarka:

www.bilprovningen.se/bp/main.nsf/content.xsp/Bilprovningen/Privat/Kontrollbesiktning/Priser/C/7FF6FECFE48779FBC12578CE0047FF9D

Personbil

Max 3 500 kg

320 SEK

Szerintem egységes ára van mindenhol.

Den 1 juli 2010 slopades Bilprovningens monopol på kontrollbesiktning av motorfordon och marknaden öppnades för konkurrenter. I juni 2011 hade tre privata bolag tillsammans 13 stationer, medan Bilprovningen hade runt 200.[3]

(sv.wikipedia.org/wiki/Bilprovningen)

szarkafarka 2012.04.01. 13:25:08

@Index Elek: Ja, Ja ez a 300 Kr a tavalyi ar, iden meg nem kaptam papirt...Persze ezt is emelik mint minden mast....

@geegee: igen, Sthlms Län...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.02. 04:30:43

@szarkafarka: Naa, ne már, mi is itt vagyunk, Södertäljeben, Ti? Ha nem titok?

stonegossard 2012.04.02. 09:31:27

@szgy: Kedves szgy. 3 országban van állandó adótanácsadóm, nem könyvelőm. Több adót és biztosítást fizettem eddig a 3 országban, mint te valah fogsz. CSak arra próbáltam rávilágítani, de ezek szerint nem érted, hogy nem éri meg kinti rendszámmal tartani egy pl. régi opelt, mert drágább a biztosítása és éves adója, mint amennyibe a magyar forgalombahozatal költsége regadóval együtt.A másik, hogy az autóim 99 % ban nyugateurópában közlekednek. Én mégis a magyar állam felé fizessek útfenntartásra stb. LÁtom, nem érted, miért baj az, ha nem eu-konform egy törvény.Amennyiben belépsz Németország területére megkérlek , te is irass meghatalmazást az autódra, vagy fizess adót a németekek.

stonegossard 2012.04.02. 09:34:18

A gépelési/helyesírási hibáim csak a felháborodásom miatti idegállapotból fakadnak, mielőtt ebbe is belekötnél.

szgy 2012.04.02. 10:39:21

@stonegossard:

a személyeskedő részt kihagyom.

"de ezek szerint nem érted, hogy nem éri meg kinti rendszámmal tartani egy pl. régi opelt, mert drágább a biztosítása és éves adója, mint amennyibe a magyar forgalombahozatal költsége regadóval együtt."

azt értem hogy nem éri meg. de te ebből azt a következtetést vontad le hogy nem éri meg=nem adóelkerülő. ez kb. olyan mint amikor a miskolci villamoson megbüntetnek mert a pesti jegyet lyukaszottam ki. fizettem, mégsem annak akinek a szolgáltatását igénybe veszem. persze ebből nem következik az hogy nem egy rugalmatlan és idióta rendszer.

lehet hogy eddig nem tűnt fel, de az álszlovák adócsalók ellen keltem ki, akik már szinte SP magasságba emelkedve hordanak össze mindent hogy mentegessék, megmagyarázzák, igazolják az adócsalást.

azzal teljesen tisztában vagyok hogy ez a mostani törvény katasztrófa, mint azt többször írtam is.

navan 2012.04.02. 18:16:02

Azt mondta a lemondo elnok, hogy mindenkit megillet az "artatlansag vedelme" ("velelem", amit mondani akart). Es hogy minden megvadoltnak joga van a vedekezeshez.

Ez a torveny kollektiv bunoskent kezel, szo nincs benne az artatlansag velelmerol, es nem ad jogot a vedekezesre (hacsak ott azonnal nem vagy kelloen felkeszult erre).

Aljasok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.03. 00:09:18

@navan: LOL.Bár végül is lehet "védeni" is az ártatlanokat...

esef - akit kitiltott Csikós úr vagy az Ommmmmmmmm 2012.04.04. 07:30:31

reggel Óbudán a sok szlovák rendszámos Audi/BMW/Volvo között szép csendben elvegyült egy német rendszámú, fehér színű Dacia Sandero. ő is ki.szott adócsaló, ugye?

navan 2012.04.04. 17:39:28

Gyanitom, hogy a magyar kormany kijelenti majd, hogy a regisztracios adot (ami "ado", es igy tagorszagi hataskor) fenntartja, es igy minden modon fekezni fogja a javaslat elfogadasat az EU Tanacsban. Ez nem lesz gyors procedura, es addig marad minden, ahogy van.

Ne legyen igazam.

Index Elek 2012.04.04. 18:39:12

Ha a fentieket alkalmazni akarják, akkor nagyon rá kell feküdni az EU-ban egységesen alkalmazott ellenőrzésre. Minden tagállam nagyon alaposan le kell ellenőrizze a járműveket, amikor forgalomba kerülnek és utána egyetlen adatbázisban követni is kell őket.

Ezek után pedig egységesen és szigorúan ellenőrizni is kell őket. Tehát minden rendőrautóban lesz kamera és az nézi, hogy van-e műszaki és biztosítás. Mint Angliában.

Utána már valóban egyszerűbb lesz az ügymenet, de fel kell tölteni ezt az adatbázist tökéletesen. Vélhetően sok jármű ki fog bukni az elején majd. Olyanokra gondolok, mint:

- lopott
- 3 darabból összehegesztett roncs
- nem típusazonos alkatrészekből kendácsolt
- biztosítás nélküli
- műszaki nélküli

Ha ez mind teljesül és kiszűrik a sok életveszélyes járművet a forgalomból, akkor azt mondom, hogy hallelúja.

szgy 2012.04.04. 20:37:01

@stonegossard:

tessék, lépett az unió:

www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/ujra_lehet_kulfoldi_rendszamot_hasznalni.165293.html

remélem Rogán és társai nem fogják figyelmen kívül hagyni mint az eddigieket.

Index Elek 2012.04.05. 22:43:18

Lehet széllel szemben vizelni, de egy idő után nedves lesz az ember nadrágja. Ha sokat ellenkeznek az EU-s alapelvekkel, akkor előbb-utóbb kinyílik a pofonosláda. Az oké, hogy a tagállam belső szabályozása eltér másokétól. De az EU-s alapjogokat nem lehet letaposni következmények nélkül.

Rocko- 2012.04.09. 13:38:00

nohát, minő véletlen: iho.hu/hir/rendszamvadaszat-eszak-magyarorszagon-120409
pont húsvétkor ellenőriznek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.10. 10:51:10

@Rocko-: Az a fura, hogy a hírekben rendre ez a pár északi, keleti megye szerepel, mint buzgómócsing ellenőrzési terület...Akkor az ország többi részében nem is foglalkoznak a dologgal?Emezeket nem kéne kicsikét meggyőzni, hogy ennyire nem kell sztahanovistának lenni...?
Ez utóbbit nem neked írom, Rocko, csak úgy bele a vakvilágba... :-)

Rocko- 2012.04.10. 10:56:16

@geegee: értem. :)
szerintem olyasmi lehet a háttere, hogy a nyugat-európában dolgozó magyarok száma nagyobb, mint aki mondjuk romániába, bulgáriába ment ki dolgozni.
mert hát azért anynira ők se hülyék, hogy 3 napot várjanak egy német rendszámra Szegeden, ha Szentendrén meg találni 3 egy óra alatt. szimplán ott jobb a fogás.
de amúgy igen, igazad van, ez is erősíti a kampány jellegű munkát.

valaki jött haza? tapasztalatok?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.10. 10:58:30

Megkérném a "disszidens" kollégákat, írjanak már némi tapasztalatot, hogy mi volt odahaza húsvétkor?Hányszor volt igazoltatás /100km, miket kértek, volt e attrocitás, stb...Köszönet érte.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.10. 11:01:51

@Rocko-: Na, hát ezt nem értem én sem, hogy miért BAZ, Heves és Nógrád, mikor GyS, Vazs, Zala, stb sokkal jobb esélyekkel kecsegtetne...de persze nem akarok én tippeket adni, szóval nem is mondtam komolyan... :D

Rocko- 2012.04.10. 11:03:28

@geegee: én valami olyasmi félét képzelek el, hogy egy jobban edukált környékről származó ember biztosabban megy el külföldre, mint egy kevésbbé képzett.

navan 2012.04.10. 16:43:43

@geegee: Ma jottem vissza Mo-rol. Otthon autot bereltem (kenyszeruen es sokert), ha mar a sajat tulajdonu autommal a sajat hazamban fenyegetve kell erezzem magam.

Atrocitas? Volt, hogyne. A torveny, amirol beszelgetunk, valtozatlanul es tovabbra is ervenyben van. Ennel aligha lehetne gyalazatosabb fejlemeny.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.10. 19:25:53

@Rocko-: Jaja, ez is igaz jó eséllyel, csak akkor megint miért nem Pest környéke, meg a Dunántúl a célpont...?Na mindegy, nem kell nekem mindent értenem... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.10. 19:27:26

@navan: Hát ja.Elég szomorú és egyben szánalmas az egész, úgy ahogy van.Lehet, mi is repülővel megyünk, bár a júli-aug még messze van, lehet bármi...Kösz a visszajelzést.

Rocko- 2012.04.10. 19:28:30

@geegee: na ezt már én se. :)

Index Elek 2012.04.10. 20:14:19

Nálam idén nyáron nem lesz Magyarország. Jó volt, szép volt, elég volt...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.10. 23:02:30

@Index Elek: Elek, kérdezhetlek majd az állampolgárság mexerzése végett?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.13. 01:03:46

@szgy:

Csak nem használhatod a világ túlsó végéről származó rendszámmal, mert az "adócsalás", pedig nem, s a külföldi rendszámos autók üldözése hiteltelenné teszi az EU-s "értékeket", megalapozatlan propagandaszövegekké silányítva
azokat.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.13. 01:09:27

@szgy:
"még nem találkoztam olyan emberrel aki ne tudta volna megmagyarázni hogy miért jó és erkölcsös és miért nem csalás az ha nem fizet adót."

Mert eleve az alapállításod valótlan.
Minden előírt adót megfizetnek abban az országban, amelyikben az autót vásárolják, tehát nem történik adócsalás.

Áruk és szolgáltatások SZABAD!?!?! áramlása van, tehát minden értelmes, - nem csaló, hanem értelmes - ott vásárol, ahol a termék olcsóbb, ha teheti.

Teszik nem tetszik az adók is versenyeznek egymással, s ebben a versenyben Magyarország az utolsó helyen áll.

Ezért vásárol külföldön, aki teheti.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.13. 01:15:16

@jacks_colon:

Akkor minek ez az egész fogjunk össze EU, ha már az is baj, ha egymás rendszámaival az autónkon mászkálunk egymás országaiban?

Hiteltelen így az egész ósdi uniósdi.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.13. 01:23:07

@jacks_colon:

Tökéletesen igazad van.

Ugyan nem egyértelmű, hogy a repülgetünk mindenhova és ott autót bérelünk olcsóbb, praktikusabb megoldás.

Eleve időhöz kötött és nagyobb szervezést igényel, mint a saját autóval utazás.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.13. 01:34:53

@P3Dr0:

Minek van akkor saját autód? Nézegetni?

Mi értelme a saját autónak, ha valaki nem használja, és repülővel, vonattal, busszal, bérelt autóval! jár helyette?

Ha egy autót egyáltalán nem használnak akkor is egy halom pénzbe kerül. Fizetni kell utána az adókat, a biztosításokat.

Errefelé legalábbis.

Szóval nagyon nem olcsóbb és nem praktikusabb autót fenntartani, aztán mégis inkább tömegközlekedni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.13. 01:57:07

@szgy:
Nem morális kérdés, hanem pénzkérdés.

Ha neked ez utóbbi nem számít, akkor Téged sokan irigyelhetnének.

De nagyon kevés olyan ember van, aki "morális" okból megengedheti magának, hogy milliókat dobáljon ki az ablakon a semmiért.

Aki nem a CBA-ban vásárol, hanem a Tescoban - vagy fordítva - csak mert ott olcsóbb valami, akkor ő is csaló?

Nem, ez a természetes.

Nem világrekord mértékű adókat kellene kivetni Magyarországon, aztán finánchadsereggel üldöztetni az állampolgárokat, hanem versenyképessé kellene tenni az országot a többi országokkal, és ebbe bizony vastagon beletartozik az adórendszer is.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.04.13. 02:06:50

@roli101:

"Annak a mennyiségű üzemanyagnak az Áfa és jövedéki autó tartama nem kevés. Ez nem adócsalás?"

Természetesen nem, hiszen minden adót megfizettek, amennyit csak kell Ukrajnában.

Amúgy még a szegény, csóró Ukrajnában is drágább a benzin, mint pl. az Egyesült Államokban.

Az EU és benne főleg Magyarország világviszonylatban is élenjáróan szívatja az állampolgárait a magas adókkal.

szgy 2012.04.13. 02:30:19

@Akitlosz:

"Minden előírt adót megfizetnek abban az országban, amelyikben az autót vásárolják, tehát nem történik adócsalás."

"Áruk és szolgáltatások SZABAD!?!?! áramlása van, tehát minden értelmes, - nem csaló, hanem értelmes - ott vásárol, ahol a termék olcsóbb, ha teheti."

úgy látom fogynak az érvek ha már olyan dolgok is előkerülnek aminek semmi köze a problémához.
nem arról van szó hogy milyen adót fizet valaki abban az országban ahol veszi a kocsit,
nem is a vásárlásról van szó hanem az ÜZEMELTETÉSRŐL. így ez az egész szöveg értelmetlen innentől.
továbbá a külföldön üzemeltetett kocsi után fizetett adkból az égvilágon semmit nem utalnak tovább magyarországra,
márpedig sokféle adózás nem a vásárlás helyéhez kötődik hanem az ember lakhelyéhez.
szinte a világon mindenhol úgy határozzák meg hogy ahol 180 napnál többet tölt az ember.
nálunk fejlettebb országokban is szigorúan szabályozzák, ellenőrzik ezt, ahol szintén szabad áramlás van.
csak éppen nem ilyen agybeteg 24 órás, agyondokumentált módon, hanem a fél évet betartva.

"De nagyon kevés olyan ember van, aki "morális" okból megengedheti magának, hogy milliókat dobáljon ki az ablakon a semmiért."

persze. a törvénytisztelő állampolgárok megengedhetik maguknak hogy évente több millió ft szja-t, tb-t, áfát, stb.
DOBJANAK KI AZ ABLAKON A SEMMIÉRT.

úgy látom ez a mintapéldája a közveszélyes idióta romboló hozzáállásnak, az adózás egyenlővé tétele azzal hogy pénzkidobás a semmiért.

"Nem világrekord mértékű adókat kellene kivetni Magyarországon, aztán finánchadsereggel üldöztetni az állampolgárokat, "

addig meg feljogosítva érezzük mindenféle adócsalásra mert nehogymár, igaz?!

úgy látom végül csak oda lyukadtunk ki hogy igazolni kell az adócsalást.

szgy 2012.04.13. 02:32:49

@Akitlosz: "Természetesen nem, hiszen minden adót megfizettek, amennyit csak kell Ukrajnában."

persze, mert az ukrán vámos azt ellenőrzi hogy az ukrán benzinkút fizet-e adót rendesen, jajj...

a kocsi beépített, nem buherált tankjában egy tanknyi benzin minden további nélkül átmehet a határon.

szgy 2012.04.13. 02:35:44

"persze, mert az ukrán vámos azt ellenőrzi "

vagyis magyar vámost akartam írni, de végülis mindegy.

navan 2012.04.13. 09:30:39

@Akitlosz: Nem biztos, hogy az "uniosdi" a hiteltelen. Az EU a tagallamok altal kozosen megallapitott kereteket tud csak megszabni, de a vegrehajtas/megvalositas vegulis az egyes orszagok kormanyaira harul. A mostani magyar vezetes szamtalan teruleten megy szembe a kozosen megallapitott elvekkel es szabalyokkal. Ezzel - szerintem - o maga valik/valt hiteltelenne. Kerdes, hogy mikor ter vegre eszhez a lakossag - illetve hogy kozben sikerul-e a kormanynak az EU ellen hangolnia a zembereket.

Globetrotter2014 2012.04.13. 09:37:08

@Akitlosz: @navan:
Tisztázzuk. Ha valaki azért tesz fel szlovák rendszámot mert az olcsóbb de köze nincs Szlovákiához az jogellenes adóelkerülés, uniós jog sem védi. Minden tagállam bevezetett védő szabályokat.

Az uniós szabadásgok alapján te bárhol adómentesen megveheted az autód ahol a legolcsóbb/legszimpibb hogy asztán hazahozd és befizesd az itthoni adóterheket.

Emellett jogd van hozzá hogy más tagállamban letelepedj, munkát vállalj. ENnek megfelően teljesítened kell a helyi feltételketmind minden helyi olgárnak. Beleértve az autó regisztráciját.

A gond itt az hogy a magyar szabélyozás nem a szlovák BWK-k ellen irányul, hanem a külföldön élő, az ottani jogrendszernek megfelelően helyi rendszámmal közlekedő magyar államoplgárok ellen.

Ez viszont etikátlan, és amennyire látom nem csak "szellemiségben" de anyagi jogszabályok tekintetében is jogellenes.

navan 2012.04.13. 09:58:50

@ZF2: Itt ket teljesen kulonbozo kategoria keveredik meg mindig.

1: A "szlovakrendszamos adocsalok": Hogy ok mennyiben sertenek torvenyt, az legalabbis vitathato. A magyar gepjarmu-regisztracios ado "vam"-kent mukodik, es mint ilyen, tamadhato. De a mai allapotok szerint valoban jogellenes Mo-on elo es dolgozo embernek kulfoldon regisztralt autot uzemeltetni. Ezek az emberek nagy valoszinuseggel mar megtalaltak a megoldast, a kiskaput, amivel tisztazhatjak magukat.

2. A jogszeruen kulfoldon elo es dolgozo emberek: Oket egyertelmuen hatranyosan erinti ez az egesz - legfokeppen azert, mert a helyzet egyaltalan nem vilagos, nem lehet tudni, hogy mivel igazolhatjak, hogy ok nem "adocsalok". Abszurd, hogy a magyar konzulatus csak ennyit tud minderrol mondani:

"Csatolva küldöm a magyar rendõrség tájékoztató anyagát, amely a www.police.hu honlapon található. Ebbõl a dokumentumból próbál a konzulátus is okoskodni, mivel többszöri kérésünk, érdeklõdésünk ellenére sem sikerült hivatalos állásfoglalást kapnunk arra vonatkozóan, hogy az Ön által leírt élethelyzetben lévõ, külföldön élõ/dolgozó magyar állampolgároknak mi a konkrét teendõje, hogy az új jogszabálynak megfeleljenek és saját tulajdonú, külföldi rendszámú autójukat tudják Magyarországon is használni. A helyszínen eljáró rendõr belátásán múlik, hogy milyen dokumentumot fogad el hitelt érdemlõ és megfelelõ bizonyítéknak a külföldi rendszám használatának jogosságára."

Ezt a ket kategoriat elesen kulon kell(ene) valasztani, es az utobbi problemat mielobb megoldani. Ideztem mar itt Szent Pal volt allamfonket: az "artatlansag vedelme (sic) mindenkit megillet" es hogy "minden megvadoltnak joga van a vedekezeshez". vedekezeshez".

Globetrotter2014 2012.04.13. 10:04:07

@navan: a regadó sajnos mint olyan EU konform, msáéhol is hasznbálják, van ahol magsabb összeget is elkérnek. Viszont ki lehet vetni uniós joggal ellentétesen, meszeltek is már el tagállamokat (köztük Magyarországot is). A cél az lenne hogy ne vámként üzemeljen (szvsz ezt a célt nem sikerült elérni).

@szgy: "márpedig sokféle adózás nem a vásárlás helyéhez kötődik hanem az ember lakhelyéhez.
szinte a világon mindenhol úgy határozzák meg hogy ahol 180 napnál többet tölt az ember.
nálunk fejlettebb országokban is szigorúan szabályozzák, ellenőrzik ezt, ahol szintén szabad áramlás van.
csak éppen nem ilyen agybeteg 24 órás, agyondokumentált módon, hanem a fél évet betartva."

Ott a pont. Lehet szabályozni csak nem így.

szgy 2012.04.13. 11:48:40

@navan: igaz, ezek összemosódnak sokszor itt a vitában. a törvénnyel az a baj hogy meg sem próbál ezek között különbséget tenni. A mai világban már illene kezelni ezeket a problémákat is, mármint megfelelően szabályozni a külföldön élő (még) magyar állampolgárokat, illetve akik több országban is végeznek legális üzletszerű tevékenységet. remélhetőleg az uniós szabályozás is ebbe az irányba megy majd.

a szlovákrendszámos dolog ellenőrzése - ha elhisszük a 40 ezres nagyságrendet - elég nagy kapacitást igényelne. mindenesetre technikai feltételek valamennyire adottak ahhoz hogy a mozgást figyeljék. ha a szlovákok indítanának fantomcég-felszámoló akciókat vsz. könnyebb lenne a helyzet.
nem elképzelhetetlen hogy valaki úgy dolgozik pl. kecskemétről egy szlovák cégnek "távmunkában" hogy soha nem kell kimennie és még céges kocsit is kap hozzá, de elég életszerűtlen dolog. ha éppen tulaj a cégben akkor meg azért, bár, lehet csendestárs is. persze nem tiltja törvény, de látszik hogy mire megy a dolog.

(pl. azt sem tiltja törvény hogy egy panellakásban 200-an lakjanak, mégis választások előtt néhány nappal egy lakásba néhányszáz beköltöző elég gyanús volt.)

azt illetően amiből kiindult az egész cikk, a napokban hallottam valahol hogy ez a 40 ezres adat a gépjárműimportőrök szövetségétől származik. azt hogy ők honnan vették, nem tudom.

navan 2012.04.13. 12:09:25

@szgy: Szamtalan kerdes van itt. Peldaul: mi is az a "fantomceg"? A magyar hataron belul ezrevel leteznek "fantomcegek", hiszen a BT-k es KFT-k jelentos resze nem uzleti vallalkozas, hanem csupan a szamlaadasi kenyszer szulemenye. Ugy mukodnek, mintha "cegek" lennenek, valojaban pont ugyanugy "fantomok", mint a hataron tuli ilyen "vallalkozasok" legalabbis egy resze. Az utobbiakra felfigyelunk, az elobbiekre nem.

Aztan meg: az auto vagyontargy, csakugy, mint egy hajo, egy repulo, egy helikopter, egy haz vagy lakas - vagy akar egy ora, egy TV, egy mosogep vagy botmixer. Ezek barmelyiket megvehetem kulfoldon es aztan hasznalhatom Mo-on (kiveve az ingatlant termeszetesen). A fenti torveny logikaja szerint ezeket mind - kivetel nelkul - "honositani" kellene valamilyen modon. Ez volt a vam. Mara ebbol az maradt, hogy - tulajdonkeppen eleg nyilvanvalo okokbol - az autora probal az allam raterhelni mindent, amit csak bir. Es - ugyancsak nyilvanvalo modon - ez aligha elfogadhato.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.13. 12:14:19

@szgy: "úgy látom ez a mintapéldája a közveszélyes idióta romboló hozzáállásnak, az adózás egyenlővé tétele azzal hogy pénzkidobás a semmiért"

Remélem nem haraxol, hogy beleugatok, de bizony ez nem idióta romboló hozzáállás, hanem a valóság, sajnos.

Mármint, hogy ameddig az emberek adóbefizetése nokiás dobozokat és féreg, akasztófavirág politikusok zsebeit, illetve a pártkasszákat tölti meg; addig bizony a Magyarországon befizetett adók gyakorlatilag a pénzpocsékolással egyenlők.Akinek nyitva van a szeme az utóbbi jópár évben, az mind ezt látja.
Természetesen más, normálisan működő országokban az adófizetés nem egyenlő a pénz ablakon való kiszórásával, ezt tapasztalatként is állíthatom...Béke.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.13. 12:26:02

@navan: Pontosan.Vagyis akiknek szlovák rendszámuk van, azokról abszolút nem mondható el, hogy "köze nincs Szlovákiához" hiszen puszira azért ott sem adnak rendszámot.Vagyis minimum kell lakóhely, cég, vagy munkaviszony; mint bárhol más országokban.Ha viszont ezek megvannak, az összes ilyen irányú teher be van fizetve, papírok rendezve, akkor semmiképpen nem tekinthető adócsalónak az ilyen polgár.ezt kéne már a nyavajás magyar hivataloknak felfognia végre.Illetve a dicsőséges eu is rendesen szabályozhatná már végre, hogy aki többfelé, több országban is él, dolgozik az ezt megtehesse legálisan, ne legyen már b@szogatva emiatt.Mittudomén mondjuk az összes adóját megfeleznék, harmadolnák, oszt mindenki boldog.
De hát ettől még messze vagyunk, egyelőre ez csak egy papundekli EU, ami itt van.

szgy 2012.04.13. 12:31:37

@navan: bár nem vagyok szakértő a témában, fantomcégnek általában szerintem lehet azt venni ami nem végez tényleges tevékenységet. hogy ezt hogy lehet elég pontosan közelíteni, nem tudom. pl. forgalom, alkalmazottak száma, ilyesmik alapján.

mindenesetre nálunk is valahogy megoldották a dolgot, tavaly sorozatban voltak a "minden eddigiél több céget számoltak fel idén" tipusu hírek, ez a hasonló cégek automatikus felszámolása miatt volt. ha jól emlékszem nem volt valami túl bonyolult dolog, talán valami beszámolót kellett határidőre leadni.

navan 2012.04.13. 12:33:33

@geegee: Nem az EU vedelmeben mondom, de a problemat - ugy latszik - ott ertik: www.jogiforum.hu/hirek/27490

A kerdes inkabb majd az lesz, hogy a javaslatot a Tanacsban sikerul-e atnyomni. Ahogy igy elnezem, a magyar kormany esellyel ellenezni fog minden ilyen probalkozast.

navan 2012.04.13. 12:36:26

@szgy: En sem vagyok szakerto. De ha az ugynevezett "fantomcegekkel" van baj (vagyis azokkal, amelyek nem vegeznek tenyleges tevekenyseget), akkor miert azoknak az autoira szall ra a hatalom? Mi az osszefugges?

szgy 2012.04.13. 12:45:22

@geegee: "Remélem nem haraxol, hogy beleugatok, de bizony ez nem idióta romboló hozzáállás, hanem a valóság, sajnos."

ebben igazad van, de mindenképpen érdemes külön kezelni a kettőt. korrupció van, volt, lesz, az más kérdés hogy mekkora, de adót is kell fizetni, valamiből működnie kell az államnak. és az egésznek csak töredéke, becslések szerint talán 10%-ka lehet korrupció. a többiből megy pl. az összes közszolgáltatás, mentők, orvosok, nyugdíjak, útfelújítás, rendőrség, stb. persze erre is lehet példákat hozni hogy szar az egész, a hatékonyságon biztos van mit javítani. az hogy valahol van egy vagy sok kátyú az úton nem jelenti azt hogy nem tömnek be naponta ezer másikat. persze nem élek a holdon, tudom hogy sok pénz elfolyik.

de mára az is világosan látszik hogy aki olyan f*szacsávó hogy jól tud trükközni az adókkal az általában mások kárára teszi. (persze ezzel nem azt akarom monadni hogy mindenki adócsaló.) szerintem ennek egyenes következménye a 27%-kos áfa. ha a fél ország nem minimálbérre lenne bejelentve akkor talán nem a forgalom adóját kellene növelni.

azt tartom közveszélyes rombolásnak hogy olyasmi nézetet terjesztünk hogy csaljunk adót ahol tudunk mert úgyis csak ellopják. ettől semmi nem lesz jobb. aztán végül csodálkoznak hogy milyen magasak az adók. talán kicsit idealista vagyok, de azt hiszem ha mindenki fizetné rendesen a részét összességében csökkenhetnének az adóterhek. persze az más kérdés hogy nagy valószínűséggel nem így lenne, a rajtunk maradt pénzügyi "örökség" még sokáig jó nagy teher lesz. de ez már nagyon más téma.

szgy 2012.04.13. 12:51:41

@navan: "miert azoknak az autoira szall ra a hatalom? Mi az osszefugges?"

szerintem ebben az esetben arról lehet szó, amennyire tudom, hogy csak a külföldi céges kocsi miatt lett létrehozva a fantomcég, ui. cég még jobban jár mint egy egyszerű ember.

(igaz, magyarországon is találkoztam olyannal aki csak azért lett fuvarozó vállalkozó hogy visszaigényeljen néhány millió áfát.)

de felfigyelhetnének azokra a "fantom lakásokra" :-) is ahol az életszerűnél jóval többen vannak bejelentve. egy korszerű nyilvántartással már nem volna probléma. (persze a szlovákoknak nem nagyon érdekük mert hozzájuk viszik a kocsikat.)

navan 2012.04.13. 13:27:30

@szgy: Oke. Vajon hany olyan "fantomceg" van, amelyik a kulfoldi ceges kocsi miatt letezik? Es ezzel szemben hany olyan magyar allampolgar all, akik legalisan kulfoldon elnek/dolgoznak, es nagy esellyel autojuk is van? Ahogy mar mondtam, gepfegyverrel nem lehet hajszaleret muteni.

Es mindekozben hany olyan "politikus" van, aki szamla nelkul el kozpenzbol?

szgy 2012.04.13. 13:46:37

@navan: nem tudom mennyien lehettek, de ha már ennek ügyintézésére "szakosodott" cégek jöttek létre magyarországon, bizonyára nem elvétve egy-kettő.

"politikus" kb. 386 :-) bár ezt a számlanélkülis dolgot is szigorították már valamennyire. remélem sikerül a mostani szigorításokat is sikerül keresztülverniük, bár nem sok jel mutat arra hogy különösebben önmérsékeletet gyakorolnának.

egyébként csak a nagyságrendet tekintve, az eddig kiderült legnagyobb korrupciós ügyek is
"csak" néhány 10 milliósak, néhány extrém eset kivételével, pl. az ingatlanos kavarások vagy az eredetiségvizsgálós cég az 1 milliárd körüli összegekkel. az éves költségvetés ha jól emlékszem 13 ezer milliárd körül van. szóval a nagyságrend elenyésző, de egyszerű emberek számára így is iszonyatos pénzek. azt akarom ezzel mondani hogy nem feltétlenül a korrupció miatt kiesett összegeken múlik az ország sorsa.

egyébként az ál-szlovákos problémákat lehetne normálisabban, elfogadhatóbban is kezelni. ahogy pl. az ál-rokkantkártyásokat feljelentették okirathamisításért, aztán szigorítottak ezen a rendszeren is. vagy az egyik száguldozó szlovák sportkocsit többször lefényképezték jelentősen 130 fölött száguldozva utána meg kiszedték a forgalomból és megkapta a magáét. a parkolókban sem hiszem hogy túl nagy problémát okozna az ellenőröknek ha az összes ingyen parkoló külföldi kapna egy kerékbilincset, vagy megvárnák a kocsinál és igazoltatás után megkapná az összes korábbi büntetését is. nem hiszem hogy ezeket bárki is sajnálná egy percig is, max. a hasonszőrűek.

mellékesen a morált is javítaná ha nem azt látnák az emberek hogy ezek kedvükre megtehetnek amit akarnak. igaz, idén vagy tavaly már az unióban elindult a régóta várt adatcsere-vagymi, nem lehet büntetlenül száguldozni külföldi rendszámmal sem.

navan 2012.04.13. 14:05:58

@szgy: Ahogy mar ezt is mondtam, a legeslegnagyobb baj itt szerintem az, hogy a mai Magyarorszagon a jogbizonytalansag alapveto es altalanosan elfogadott rendezo elvve valt. Lassan de biztosan megtanul(t)unk egyuttelni azzal, hogy nincsenek vilagos szabalyok es hogy ki vagyunk szolgaltatva a mindenkori "hatosag" gyakran kiszamithatatlan es ertelmezhetetlen iteleteinek.

Igen, vannak csalok, vannak szaguldozok es vannak, akik nem fizetnek a parkolasert. De nincs olyan, hogy "kollektiv bunosseg". Illetve van - ma, Magyarorszagon. Ez egy nagyon komoly es fontos elvi kerdes: hogy elfogadjuk-e, hogy "minden kekszemu potencialis anyagyilkos", "minden cigany bunozo" vagy eppen "minden kulfoldirendszamos adocsalo".

Ha igen - akkor abban a kozossegben nem erdemes tovabb tartozkodni, mert elobb vagy utobb ott mindenkire sor kerul.

szgy 2012.04.13. 17:17:11

@navan: "a legeslegnagyobb baj itt szerintem az, hogy a mai Magyarorszagon a jogbizonytalansag alapveto es altalanosan elfogadott rendezo elvve valt."

ebben teljesen igazad van. az egyszerűen tarthatatlan és felháborító hogy "nagyjából" alapon hoznak törvényeket, mert nem képesek vagy nem akarnak pontosabb ellenőrzésre több időt, energiát fordítani. bűnösség vélelme amíg nem bizonyítod hogy ártatlan vagy. és úgy hogy nem érdekes ha jogkövető, ártatlan emberek is megszívják vele. persze nem is lenne annyira durva ha arról lenne szó hogy mondjuk 69 helyett 66-nál kapná a 30 ezres büntetést a "száguldozó". de az egész eljárás és a nagyságrendek olyanok amik igencsak megkeserítik az ember életét. mondjuk egy jónéhány százezres, esetleg milliós büntetés aminek nem befizetése esetén jön a nemzeti AVH végrehajtani, a rendszám levétele, rosszabb esetben még csempészés is, nem kispályás dolgok. ez a legnagyobb köcsögség, tudatosan így hozni törvényt. nem kell pártpolitikai vagy faji szinezetűre lefordítani, nincs olyan kormány akitől ezt épeszű ember eltűrné.

szgy 2012.04.13. 17:20:25

@navan: "Ha igen - akkor abban a kozossegben nem erdemes tovabb tartozkodni, mert elobb vagy utobb ott mindenkire sor kerul."

ja, már néhányszor találgattam hogy ugyan ki lesz a következő hazaáruló, nemzet ellensége, stb. csoport. amiben szerepel a bank, külföld, magán szó már alapból ilyen.

navan 2012.04.13. 17:50:04

@szgy: Amikor arrol beszelnek, hogy 2012 Magyarorszagan intenziven es sulyosan serul a demokracia, akkor errol (is) van szo. A jogbiztonsag - es az ahhoz valo jog - minden demokracia alapja. A mai Magyarorszagon ez egyre nyilvanvalobban hianyzik - es ez a mai vezetes bune.

Mi, kulfoldon elo es kulfoldi rendszamos autosok legfeljebb majd kevesebbet jarunk haza. De akik otthon elnek, es legfokeppen a fiatalok - ok vajon honnan es kitol tudjak majd meg, hogy ami korulottuk alakul, az aligha demokracia, aligha ertekalapu - es aligha elheto?

Tudom, hogy ez - itt - OFF, de megis: a mai rezsim felelossege hatalmas. Bizom benne, hogy nem usszak meg annak vallalasa nelkul.

szgy 2012.04.13. 23:45:16

@navan: valamelyest tartottam attól hogy a népnemzeti agybaj nagy károkat okozhat, a "magyarok vagyunk ha beledöglünk is" fajta gondolkodás, de szélsőségesebb pártoktól számítottam ilyen mértékű nemzeti demagógiára és nemzeti színű rombolásra.

remélhetőleg nem fog odáig fajulni hogy belenevelik a köztudatba hogy a külföldi rendszámosok hazaárulók és jobb is ha nem jönnek ide, stb. már így is terjed valami hasonló gondolkodás.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.14. 07:43:32

@szgy: Értem amit mondasz, és télleg így is kéne működnie valahogy.De szerintem az, hogy mégsem így haladnak a dolgok, nagyrészben a mindenkori kiszipolyozó, kizsigerlő kormányok sara, színektől függetlenül.Aki az elmúlt 20 évben a parlamentben "dolgozott", az számomra mind akasztófaérett.
Mivel a fejétől büdösödik a hal is, ezért ezt az egészet látván a kisemberek is alkalmazkodni kezdtek (mindent okosba csinálni, mert máshogy nem megy), a jó részük kényszerből.Igaz, jó eséllyel van olyan is, akinek azért futná a tiszta dolgokra.
És végezetül én úgy látom, hogy ha hirtelen mindenki vadul elkezdene adót fizetni, legálisan dolgozni, dolgoztatni, számlát adni, akkor sem csökkennének az adók, illetékek.Csak nagyobbat röhögve csapnának egymás kezébe a politikusok...
Nem vagyunk egyformák, a véleményünk sem az, de így szép az élet.Örülök a korrekt vitának.

szgy 2012.04.16. 00:08:15

@geegee: mondjuk azt írtam hogy talán csökkenhetnének az adók de valószínűleg nem ez történne. abban teljesen igazad van, bármi történne az éppen aktuális politika sikereként lenne elkönyvelve.
az hogy csökkennének-e vagy átrendeződnének-e az adók kicsit összetettebb dolog, ui. van annyi lemaradásunk színvonalban amire el lehetne költeni a sok adót, az adósságról nem is beszélve. ha jobb lenne ettől minden talán nem bánnánk annyira, kevesebb lepukkant kórház, ilyesmik.

(biztos már számolták előttem, csak futólag tippeltem a 40 ezres szám alapján, ha egy jobb új kocsi éves gépjárműadója 30-80.000 között van, az itt élők de kocsit külföldre regisztáltak miatt évente kb. 1.2-3.2 milliárd forint körüli összeg esik ki. lehet talán még kb. ennyi a baleseti adó is, de az elég változó.)

na de ezzel a most életbe lépő büntetési rendszerrel adnak egy jó nyomós okot arra hogy külföldi rendszámot (esetleg állampolgárságot is) szerezzen magának az ember.

szarkafarka 2012.05.10. 21:15:25

Felhivtam a magyar követseget Stockholmban es megkerdeztem hogy konkretan milyen papirok kellenek ahhoz hogy egy kettös allampolgar (30 eve kulföldön lako) alol ne vegyek ki az autot (rendszamot) ha hazalatogat (kulföldi utlevel es kulföldi jogositvany van de van egy magyar bejelentett lakcim is ami nem igen szuntethetö meg a bank, közuzemi szamlak, egyebb ugyek intezese, stb. rendezese miatt). Igertek hogy utananeznek es par nap mulva visszahivnak, azota egy es fel honap telt el, szarnak visszatelefonalni. Mondhatnak azt is hogy kedves ugyfelunk, fingunk sincs hogyan is van ez es mint a LOTTOban, proba – szerencse alapon induljon neki az utnak (kerdes az hogy ha beb@aszik a ”szentkuti bucsu” akkor a budapesti sved követseg mennyire tud möged allni hiszen minden kulföldi adatod, lakcimed a rendelkezesukre all a szemelyi szamodon keresztul…).
Hogyan merjen igy visszalatogatni a polgar (az a szo hogy ”hazalatogatni” egyre jobban halvanyul az ember tudataban) csaladdal, unokaval a bizonytalansagba??? Erdekes lesz majd rendszam nelkul visszautazni Europan keresztul es elöadni az erdeklödö rendöröknek a hihetetlen magyarisztani rendszam sztorit (vagy bejelenteni az elsö osztrak faluban a rendörsegen hogy lelloptak a magyar hataron a rendszamot). Egy ujabb felesleges stresszmoment. Szivas ez igy is meg ugy is…

szarkafarka 2012.06.02. 17:41:13

”Önkéntesek fogják segíteni a lembergi (lvivi) rendőrök munkáját. A mintegy 60 egyetemista önkéntes feladata a külföldiekkel való kommunkiáció lesz. Többségük az utcán fog segíteni, néhányan a hivatalokban lesznek.
A rendőrök emellett szótárgépeket is kaptak, hogy a nyelvtudás hiánya ne hátráltassa a meccsek gondtalan lebonylítását és a városba érkező szurkolók eligazításást.”

Vagyis ez az okmanyforditasmegkövetelesi jatek nem mas mint egy kib@szas es betartas az autosokkal szemben...Lam meg lehetne oldani a kulföldi papir megerteset ha akarnak, de az a baj hogy meg sem probaljak, hadd szivjon a barom...A fejekben kene rendet teremteni hogy ne b@szogassak azokat akik egy kis költöpenzt akarnanak hozni az orszagba, inkabb idecsalogatni es nem elriasztani öket ilyen mondvacsinalt baromsagokkal...

vasgyuszi 2012.06.05. 17:47:57

Változás ALERT:

"Itt a szlovákrendszám-törvény

Jelentősen enyhülnek a külföldi rendszámmal való közlekedés szabályai is. A jelenleg hatályos törvény szerint praktikusan magyar állampolgár nem vezethet külföldi rendszámú autót Magyarországon, akkor sem, ha külföldön él és és dolgozik. Az érvényes szabály több uniós alapjogot sért, így még az eljárások előtt módosítani igyekszik a kormányzat a kifogásolható szabályokat. Ha a módosítóból törvény lesz, a magyar állampolgár a külföldi munkáltatójától kapott gépkocsit korlátozásmentes használhatja majd idehaza is.

Az új szabályok szerint a külföldi lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárok hazalátogathatnak és használhatják külföldi rendszámú autójukat idehaza is, félévente maximum 30 napig, a jelenlegi egynapos határidővel szemben. A harminc napos határidő nem vonatkozik azokra a magyar közalkalmazottakra, diplomatákra, akik külföldi kiküldetésben vannak, de ugyancsak mentesülnnek a magyar uniós képviselők, az OECD, az ENSZ és egyéb nemzetközi szervezetekhez kiküldött politikusok, tisztségviselők és azok családtagjai, vagyis ők korlátlanul használhatják belföldön külföldi rendszámú autóikat."

Forrásom:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/szlovak_rendszam_es_parkolasi_birsag_jonnek_a_valtozasok.521407.html

vasgyuszi 2012.06.05. 17:55:55

Kassad kollégától szabadon:

"Na a lényeg ez: a Kkt. 47. § 18. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A törvény alkalmazásában:)
16
„18. belföldi üzemben tartó: a jármű tulajdonosa, vagy a tulajdonos által meghatározott, a jármű üzemben tartásának jogát és kötelezettségét gyakorló személy vagy szervezet, akinek/amelynek
18.1. természetes személy üzemben tartó esetében – állampolgárságára tekintet nélkül – a lakóhelye és szokásos tartózkodási helye is, vagy
18.2. nem természetes személy esetében székhelye vagy telephelye
Magyarország területén van.”

Tehát a belföldi üzembentartó definíciója változik meg..."

ésmég:

"Ha ezt elfogadják, onnantól, ha azt nyilatkozod, hogy külföldön van a SZOKÁSOS tartózkodási helyed, és igazolod egy kinti lakcím meglétét, az innentől kezdve üzembentartóként is 100%-osan elég...

Magyarul visszatért minden a régi kerékvágásba, mindenki olyan rendszámmal megy, amilyennel akar.

Persze lehet ezentúl a NAV majd vizsgálatot indít minden igazoltatott külföldi rendszámmal járó ellen, hogy valós-e a szokásos külföldi tartózkodás ténye, de ez már nem ide tartozik :)"
süti beállítások módosítása