HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A tanulság: soha többé!

2012.05.05. 06:10 Tcomment

Címkék: toyota aygo

Kylie Minogue, Angus Young, Joe Pesci és Nicolas Sarkozy kényelmesen ülnek egy autóban. Vicc? Nem: Toyota Aygo.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr814488204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.05.05. 23:45:33

Sokáig nem volt blogpost :)

Nem lehet, hogy ebben az autóban valami miatt már le volt gatyásodva a váltó? Gyanús, hogy csak a kettes volt olyan szar...

jassz 2012.05.06. 00:28:13

Gyártják itt rakásra ezeket a semmi kis puttyogókat 3 millióért...nem azt mondom hogy vegyen mindenki másfél millióért tizenéves 4.2-es a8-as audit és költsön rá negyedévente még ennyit, de akkor inkább megér egy új, nagyobb autó másfélszer ennyit. Túl sok kompromisszum kell egy ilyen kis kocsihoz. Ha meg csak városba kell a kisboltba meg orvoshoz szaladgálni akkor feleennyiért vannak pár éves Yarisok is. Az is pofás meg az is japán.

siriuswhite 2012.05.06. 01:33:40

"VW mostanában nagyon érzi, milyen egy trendi"
hangos kacajom okozója, ez a mondat volt! Nevetséges!

Rocko- 2012.05.06. 01:44:28

"Joe Pesci egy ceruzával nyakon szurkálja Nicolas-t"
jár a 10 pont! :)

Rocko- 2012.05.06. 02:03:54

@siriuswhite: gondolom tudod valami eladási adattal igazolni hogy ez nem így van.

ferrumin 2012.05.06. 03:39:08

Nekem 3 éve van aygom és mindig megtaláltam a kettest és a többit is, nagyon negatív cikk....

Majdénmegmondom 2012.05.06. 06:13:51

Ezek a színek valami borzalmasak...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.06. 06:46:50

Biztos a Fiat szponzorálta cikket:-)
Nekem a város ba az IQ kéne,de az még drágább.3 millió nekem sok egy ilyenért.

uglykid 2012.05.06. 08:22:55

@Rocko-:
Ne állj be a sorba!
A büszke VW konszern rajongók mindig azzal jönnek, hogy majd az eladási db szám és a piac eldönti milyen menő a kocsi.
Erre én pedig mindig azt válaszolom, hogy a parízerből adják el a legtöbbet, mégsem az ínyencek eledele!
:)
Az, hogy sokat adnak el v.miből csak annyit jelent biztosan, hogy a termék kommersz áru.Ettől persze még lehet jó általánosan!

uglykid 2012.05.06. 08:26:32

Majd elfelejtettem: ez a TOYGO max. 2.3-at ér sz.tem!
Az pedig ahogyan elhagyták a motortér + gondolom csomagtér színrefújását szánalmas!Mennyit lehet spórolni egy ekkora motortéren?1-2 decit?

w a s d 2012.05.06. 09:07:08

@siriuswhite: Ha úgy nézzük, a Golf 2 is még mindig divat, a kortársaiból meg már mindenféle fémtárgy készült beolvasztás után.

@uglykid: Azért a parizer az egy eléggé másféle árucikk, nem egy minimum 2,6 (vagy mennyi a VW Up)milliós autó.:D

(Azt nem írom le, hogy mi a bajom a VW- kkal, mert volt, aki egy múltkori kommentsorban sem volt képes megérteni, vagy csak elfogadni, hogy így állok hozzá a márkához.)

Ez a Toyota meg 3ért tényleg soknak tűnik:
Szériafelszereltség

6 küllős könnyűfém felni
Sötétített hátsó oldalüvegek
LED-es nappalifény
Első ködfényszórók
Orange Spice külső kilincsek
Orange Spice külső visszapillantó tükrök
A karosszéria színére fényezett lökhárítók
A karosszéria színére fényezett lökhárítósarok-védő szett
Nyomógombbal nyitható hátsó ajtó
Elektromos ajtózár
Távirányítású ajtózár
Bőrborítású váltógomb
3 küllős, bőrborítású kormánykerék
Orange Spice keret a műszeregység körül
Elektromos ablakemelők elöl
Hátsó ablak fűtés
Elektromos kormányszervo
Manuálisan állítható magasságú kormánykerék
Parkolójegy-tartó a napellenzőben
Indításgátló
Hátsó fejtámlák
50/50 arányban osztva dönthető hátsó ülések
Analóg sebességmérő
Bluetooth® kihangosító rendszer
4 hangszóró
Rádió/CD lejátszó
USB csatlakozás
Aux csatlakozás
Ebben semmi különleges sincs, max. a kihangosító. A lényegi dolgok nagyrészét meg pl. egy 2,5 milliós Splash is tudja.

Index Elek 2012.05.06. 09:09:39

Tegnap este nem ment el a kommentem. Újra.

Számomra a Toyota egy nagyon visszás gyártó. Régen voltak legendás modelljeik. A kocka Land Cruiser, a rally Celica, a GT86 Corolla és Supra, Mr2.

Akkor volt megbízhatóság is. Már nincs, leküzdték magukat a francia autók szintjére az ezredforduló elején. Azóta a franciák nagy utat tettek meg, a Toyota pedig inkább hivatkozik a régi megbízhatóságra. Ami abból eredt, hogy az elfordítható kormánykerék volt a széria felszereltség.

Nem elhanyagolható tényező Európában, hogy értékelhető dízelük nincsen. Értékelhető feltöltött motorjuk nincsen. Totál elavult motorok vannak, amiket megfojt a modern emissziós norma.

A design iszonyatos. Mind kívül, mind belül. Majmolják az amerikai piacot, ezért a rettenetes műanyag négyzetméterek uralják a belsőt. Hatalmas fantáziátlan gombokkal megspékelve. A 80-as években bevásárolt zöld háttérvilágítású szegmenses kijelzők még most is futnak, hiába van lassan MY13. Európai modellekbe (?) berakják az amcsi pedálos rögzítőféket.

Külön paródia a Lexus, ami egy igazán farizeus márka. Próbálják a németek felé pozícionálni, de csak az amerikai piacon lehetséges ez, mivel ott nem kell futómű. Ha valaki vezetett már közvetlenül egymás utána X3 35i-t és Lexus RX450h-t, akkor a különbség azonnal le is jön. A belső tér olyan, mintha valaki TV-adások alapján próbálná elképzelni amerikában ülve az európai stílust. A kanyarokban pedig olyan, mintha egy nappalival közlekedne az ember. Kábé 2 perc után egyértelmű, hogy ez szintén csak Amerikának készül.

Lehetne beszélni még a veyroni veszteséget termelő LFA-ról is, ami egy nem létező autó, mivel eladhatatlanul drága, de legalább minden példányon veszítenek csillagászati összegeket.

Az Aygo nem saját autójuk. Egy közös platform a franciákkal. A belső tér igénytelensége viszont pont Toyota szint. Jó drága, de városon kívül értékelhetetlen.

Ha az új GT86 nem lesz jó, akkor a Toyota ismét jó messzire lesz attól, hogy legyen értékelhető autójuk.

Szerintem persze, nem kell szekundálni :-)

Der Milan 2012.05.06. 09:11:33

Számomra pont az a visszataszító ebben a kiskocsiban, hogy drága pénzért egy puritán egyszerű valamit kapok. Pl sem itt sem az Up!-ban nem tetszik a csupasz fém mint ajtókárpit. Most mi lesz itt, visszamegyünk az ezelőtt 40 évvel divatosnak számító autókig?! Még a hátsó ablakot sem lehet letekerni, csak kibillenteni, tényleg kispolszki színvonal! Amikor 2005-ben vettem egy Kia Picanto-t nem sokkal utána jelent meg, az alapmodell 500-zal volt drágább, amikor ültem benne leesett az állam, hogy tényleg ennyit érne egy Toyota embléma?! Nevetséges! Nem tudom mennyibe kerül jelenleg de az ár ismerete nélkül is mondhatom, hogy drága...
Akinek meg ez kell hát nyomorogjon benne és győzze meg magát, hogy mennyire jól járt vele.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.06. 09:32:19

@Index Elek: viszont hibridben meg jók.A hibridbe minek turbómotor?
Nem rosszak a dízeljeik sem.

Index Elek 2012.05.06. 09:39:56

@Gyurma73:

A hibridben azért jók, mert körbevették annyi szabadalommal, hogy más nem tud hasonlót sem csinálni. Vagy megveszed a rendszerüket vagy csinálod azt amit minden más gyártó csinál (elöl hajt a benzin/dízel, hátul hajt a villany).

A turbós motor a downsizing miatt kell, azzal lehet tovább optimalizálni a rendszert. Csak ahhoz fejleszteni kellene.

Miben jók a Toyota dízelek? Valahogy nem igazán az jön le a tesztekből, hogy jók. Maximum átlagosak, de inkább alatta. A Toyota fő piacai nem dízel piacok, ezért nagyon el vannak maradva dízel területen is.

Egy dolgot elfelejtettem az előző posztomban, ami pozitívum talán a Toyota mellett. Legyünk objektívek.

Elég aktívak különféle amerikai versenysorozatokban. A Forma1 pont nem jött be nekik, mert az high-tech, amiben sehol sincsenek. De a low-tech amerikai versenysorozatokban részt tudnak venni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.06. 09:44:16

@Index Elek: és miért baj ha valaki súlyos milliárdokért kifejleszt valamit,akkor levédi?

Index Elek 2012.05.06. 09:49:54

@Gyurma73: Nem baj, a saját szempontjaik szerint tökéletes. A Toyota hibrid rendszerének zsenialitása az egyszerűségében rejlik. Kőegyszerű bolygómű, egy csipetnyi elektronikus felügyelettel.

Der Milan 2012.05.06. 09:53:23

@Gyurma73:
A Hibridjeik parasztvakítása jók. A csodás fogyasztás normális használatban, pl közúton, autópályán már nem olyan csodás mint városban.

Most néztem meg a Toyota.hu-n, az alapár bruttóban 8.670.000Ft, szintén itt találtam meg, hogy 3,9 a vegyes fogyasztás és 136 lóerős. Hasra ütés szerűen kerestem másik márkát, pl Lanciát ha már a Priusosok azzal takaróznak, hogy az átlagautóknál különb mert luxus kategóriás jármű. Összehasonlítottam egy új Lancia Deltával ami 140 lóerős, csomagtér kb ugyanakkora, tengelytáv mm-re azonos, kicsit szélesebb, nagyobb nyomtávval, jobban megy meg persze végsebességre is gyorsabb. Ennek a kombinált fogyasztása 5,7 liter szintén a hivatalos oldalról való az érték. A Delta, Silver felszereltséggel amiben igazából már majdnem minden megvan 5.996.000Ft. 550Ft-os üzemanyagárral kalkulálva sem elegendő 250.000km, hogy bejöjjön a Priusra fordított többletköltség. 250.000km az átlag magyar autósnak 25 év, a családi járgány fut nálunk évi 25.000km-t. Ilyen használat mellett sem elég 10 év a 100Ft-al drágább üzemanyagból, hogy bejöjjön az ára. De ha azt mondom, hogy nekem elég egy Fiat Bravo is, mert nincs szükségem prémiumkategóriára? Ugyanezzel a 140 lovassal kerül 4.690.000 (az örökké akciós áron a hivatalos oldalról), mikorra hoz be ekkora árkülönbséget a Prius? De beszélhetünk Renault-ról Citroenről, Fordról vagy Opelről is általában hasonló a helyzet. Annak jó aki védeni akarja a környezetét vagy flancolni akar, hogy na nézzétek nekem milyen autóra van pénzem! Drágább a leves mint a hús.

Hurri Kán 2012.05.06. 10:08:06

Ha a Toyota így folytatja, a Homasita hamarosan csődbe megy. :D

Index Elek 2012.05.06. 10:13:52

Hibridnél hatványozottan érvényes a sofőr hatása. Kollégám céges autónak vett Honda Civic 4-ajtós hybrid változatot. Nagyon sokáig nem tudott 7-literes fogyasztás alá menni vele, pedig városi-elővárosi viszonylatban használta. Idegesítette a ráerőltetett takarékos filozófia, nem ment neki a takarékos vezetés kábé egy éven át. Aztán feladta a küzdelmet és úgy kezdte el vezetni, mint ahogy a hibrideket kell és akkor sikerült megközelíteni a katalógus adatait. De akkor vezetési élményről szó nem volt.

A következő céges kocsija egy dízel Mini lett, azzal volt vezetési élmény és a fogyasztás is maradt alacsony.

Ha valaki autópályázik sokat, akkor a Prius már nem tudja az ütőkártyát úgy kiaknázni. Ott a 98 lóerős szívó benzines viszi csak. A 136 lóerő is egy jó katalógus adat. Nem lehet összeadni a benzines és az elektromos teljesítményét, a teljes fordulatszámtartományban nem igaz az egyenlet. Az elektromos rendszer alacsony sebességnél tud hatékonyan rátolni, autópályán már csak ballaszt.

Tényleg, PSD mikor küld el mindenkit az anyjába? Már várom, hogy megérkezzen, mert a kedvenc társalgási témáját is érintettük....

Index Elek 2012.05.06. 10:14:22

@gyvy:

Nem tudtad, hogy a Homasita többségi tulajdonosa a Toyota?

Hurri Kán 2012.05.06. 10:29:17

@Index Elek:
Nem. :)
Most komolyan: ennyire bazári gyári autóbelsőt rég láttam, pedig mostanában született egy pár.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.06. 10:33:50

@Der Milan: erre azt tudom mondani mégis toyotából adnak el többet,még ha fiat teljes gyárát nézem is.De pl Bmw t is többet adnak el mint Lanciát ,pedig a BMW drágább .Szóval valaminek az ára nem véletlenül anni amennyi.

muhi 2012.05.06. 11:05:51

Biztos csak én vagyok hülye, de akkor most a modellfrissítés előtti vagy utáni váltóról van szó?

Még egy megjegyzés: minden teszt lényeges eleme a fogyasztás, ehhez képest nem tudjuk meg, mit kér százon a nagyszerű motor.

Rocko- 2012.05.06. 11:06:50

@uglykid: pedig erről van szó. amiből a legtöbbet eladnak, az a trendi.
vagy számodra ismeretlen a trend fogalma? javaslom lapozgasd fel az értelemző kéziszótárat, az majd segít.
az, hogy neked nem tetszik, az egy teljesen másik dolog.
(amúgy nekem se tetszik az új bogár. a régi se nagyon. de ez mellékes.)

Der Milan 2012.05.06. 12:17:57

@Gyurma73:
Egy tíz éve haldokló márka eladási adatait hasonlítod egy globális szinten jelen lévő gyáróriáshoz, ha még a Fiatot/Alfát/Iveco-t is belevesszük akkor is egy kicsi cég a Toyotához képest, elmehetsz Amerikába/Japánba vagy még csomó helyre az utca emberét ha megkérdezed ezekről a gyártmányokról azt se fogja tudni eszik-e vagy isszák, nyilvánvaló, hogy többet adnak el Toyotából...

"Szóval valaminek az ára nem véletlenül anni amennyi"

Annyira azért nem egyszerű ez a kép, ugyanis az Aygo árába is be van építve a Prius többletköltsége, az akkuk későbbi reciklációja, és még egy rakat egyéb a gyártás során felmerülő dolog, ami megdrágítja az előállítását. Ha csak a Prius eladási árában volna benne minden leshetne a Toyota, hogy ki lenne az a marha, aki megadná a pénzt érte...

Bár látom a gazdaságosságra nem sok mindent reagáltál, nyilván egyet értünk akkor...

butschq 2012.05.06. 12:18:26

ööö most ha azt mondom, hogy 3 millióért nagyon pöpec 3-as bmw-ket lehet venni, akkor mit fogok kapni?
:D

Der Milan 2012.05.06. 12:23:43

@Index Elek:
Nagyon régóta nem olvastam kommenteket itt, ezért had' kérdezzem már meg, ez a bizonyos "PSD" esetleg nem egy elmebeteg Hibrid-Hittérítő, akinek ha ellent mondasz olyanban is amit rosszul tud akkor minden igyekezetével azon van, hogy sárba taposson és lemocskoljon?

papa33 2012.05.06. 13:13:33

Múlt tesztben ezekről azt mondták, iszonyú hosszú a váltó és keserves vele menni, most meg alapról 2-ben hegyre húz mint állat.

Nem vezettem, melyik az igaz?

Reális felszereltséggel Fabia/Polo nem rosszabb szt a 30 centi hosszt meg kihasználom, ill mindenhová betuszkolom az ótót. Lehet az új Swift 7 légzsákkal és nyitható ablakos 5 ajtóval többet ér, nyugodtan, szégyen nélkül lehet állítani.

ratsche (törölt) 2012.05.06. 13:27:42

@uglykid: "Erre én pedig mindig azt válaszolom, hogy a parízerből adják el a legtöbbet, mégsem az ínyencek eledele!"

Jól hangzik, csak butaság.
Elméleted ott hibázik, hogy az Aygo is parizer, meg az Up! is.
2011ben sajnos már nem fogyott olyan jól a japán parizer, mert a GM jött fel az elsô helyre, a VW pedig a másodikra:
www.autobild.de/artikel/die-groessten-autobauer-2011-2800237.html

antimason (törölt) 2012.05.06. 13:38:47

"A karosszéria színére fényezett lökhárítók
A karosszéria színére fényezett lökhárítósarok-védő szett
3 küllős kormánykerék
Parkolójegy-tartó a napellenzőben
Hátsó fejtámlák
Analóg sebességmérő"

Ezek mind azért, hogy hosszabb legyen a listájuk...

Nálam eddig az Opel vezet ebben:
"Ott volt állítható fűtő és szellőzőrendszer"
(nem klíma volt, hanem az alap szellőztető)

Rocko- 2012.05.06. 14:35:24

@Gyurma73: @P_Lac: döntsétek már el, egyik héten a Honda, a másik héten a VW, harmadikon meg a KIA fizette le az újságírókat.
nem gondoljátok hogy irreális?

Rocko- 2012.05.06. 14:37:48

@Gyurma73: "A hibridbe minek turbómotor?"
mert ha kifogy az akku, akkor motorral kell mennie. ott pedig megy az EURO normaharc.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.06. 15:27:24

@Rocko-: nem gondoltam komolyan:-)csak pont a fiat volt megemlítve a cikk végén:-)gondoltam odaítom poénból:-)

Hurri Kán 2012.05.06. 15:41:43

@Rocko-:
Mint tudjuk, az autós újságírókat MINDENKI lefizeti. Az autós újságíró az élet császára. :)

Rocko- 2012.05.06. 15:46:32

@Gyurma73: sejtettem: vedd úgy hogy a károgóknak szólt. ;)

@gyvy: hjah. csak épp hogy ezzel szembe megy az amit Csik írt, hogy ők fizetik az üzemanyagot. :)
mondjak igaz, ezekután persze hogy jól esik a megkenés. :P
(irónia.)

Hurri Kán 2012.05.06. 15:53:11

@Rocko-:
Mivel lefizetik őket őket, ne legyen már gond a tankolás. :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.06. 16:14:50

Viszont ha több ha lenne pénzem több kocsira az IQ t biztosan tartanám,abban van fantázia.

ratsche (törölt) 2012.05.06. 16:39:45

@antimason: "Ezek mind azért, hogy hosszabb legyen a listájuk... "

Kissé mintha paranoid lennél. Kénytelen a Toyota feltüntetni ezeket a dolgokat, mert egyáltalán nem magától értetődőek. Főleg nem ebben a kategóriában.

Index Elek 2012.05.06. 19:13:31

@Der Milan:

De, PSD bizony a hibridség igen kellemetlen apostola, nagyon keményen bemondja a magáét. Egyszerű, mint a hibrid bolygómű, de megbízható is. A legenyhébb, amikor "egyes, leülhetsz" az érvelése, máskor elég alpári tud lenni. Érvei nincsenek, csak tuskó szegény. De nagyon.

Index Elek 2012.05.06. 19:15:47

@ratsche: Tata Nano alapváltozatának milyen lehet az alapfelszereltség listája? Ott van 11"-os kerék? Egy rendes magyar kátyúba az 5 percig zuhan orral előre és közben még fel tudod hívni a biztosítót is...

soma zoli · http://www.streetlegal.hu 2012.05.06. 20:05:51

feleségemnek ugyan az előző generációs aygója van, de eddig bármikor ültem mellette úgy láttam nincs gondja a sebességeg megtalálásával, néha én is vezetem, nekem sincs gondom vele.

valós fogyasztása 7.5 liter körül van (a gyári megadott 5.5-el szemben), nem kevés, de gondolom más autóknál sem lehet hinni a gyári maszlagnak és legalább nem 10-12 liter....

csomagtere hatalmas :) a heti tesco bevásárlás simán elfér benne, ennél több (nekünk) nem is kell.

akinek meg lábtér kell a hátsó ülésen (az életben nem ült ott még senki, talán majd gyerekek fognak, ők biztos elférnek ott), az vegyen x6-ot és körözzön a 14 lityis fogyasztással az utcák közt, hátha egyszerre áll ki egymás mögül egy fiat panda és egy aygo, hogy le tudjon parkolni a helyükre :)

Der Milan 2012.05.06. 20:52:34

@Index Elek: "Egyes leülhetsz!" :D Ó igen, ismerem Antikát. Az Autónavigátoron S3000 néven fut. Ott is eléggé alpári. Egyébként nem kell zokon venni tőle semmit, nem normális szegény. Ha jól beszól neki az ember akkor örül és kiveri, aztán bírja egy ideig megint.

Der Milan 2012.05.06. 20:57:20

@soma_zoli:
"... vegyen x6-ot és körözzön a 14 lityis fogyasztással az utcák közt, hátha egyszerre áll ki egymás mögül egy fiat panda és egy aygo, hogy le tudjon parkolni a helyükre :)"

Jaj ne már, savanyú a szőlő? :D

soma zoli · http://www.streetlegal.hu 2012.05.06. 21:50:09

@Der Milan:
nem savanyú, erről szó sincs. amikor 600km-t kell autópályán megtennem 3 üzlettársammal (több megálló miatt repülő kizárva) akkor a garázsból én is inkább az X6-al gurulok ki, de praktikussági okokból mégis legtöbbször az aygo a nyerő.

Der Milan 2012.05.06. 22:03:35

@soma_zoli: Nem gondoltam, hogy X6 tulaj vagy, azt hittem, hogy nemes egyszerűséggel csak fikázod :)

soma zoli · http://www.streetlegal.hu 2012.05.06. 22:23:50

@Der Milan:
nem vagyok X6 tulaj, de ha az lenne praktikus azt vennék (tegyük fel az anyagiak nem számítanak)

én csak meg akartam védeni az aygot, hogy nem feltétlen rossz csak mert valaki nem tud vele váltani (persze lehet az újabb generációba rosszabb váltó került mint a régibe), mert nem lehet lehúzni a hátsó ablakot (ahol a mi autónkban még senki nem ült), mert szar a hifi (kit érdekel munkába menet). nyilván van amire nem jó az aygo, de amire kell arra pont igen.

már csak az arára nem tudok ésszerű magyarázatot adni miért drágább mint a versenytársai, de hát ez van, feleségemnek ez tetszett meg, ezt vette nem pedig egy kicsivel olcsóbb puntót. (igazából tudom mi volt az egyik indok: az hogy a toyota sokkal megbízhatóbb. azt nem tudom ezt honnan vette, a reklámokból, statisztikákat böngészett vagy csak elolvasott valami véleményt a neten...)

ratsche (törölt) 2012.05.06. 22:31:03

@Index Elek: Miért, te nem szeretnéd tudni, hogy mekkora van rajta alapból?

indapass90210 2012.05.06. 23:24:58

www.hasznaltauto.hu/auto/aston_martin/db9/aston_martin_db9_magyar_papiros-5766007

Leírás:
motor hiányzik! AUTÓINKAT A VÁLSÁGRA VALÓ TEKINTETTEL TELI TANKAL ADJUK ÁT! KÉSZPÉNZÉRT AUTÓJÁT MEGVÁSÁROLJUK!

ROFL. Egy tank benya, ami soha nem fogy ki!

dani 2012.05.07. 15:07:22

@Dövan: :D Azért kíváncsi lennék ennek a történetére, hogy ezt akkor így hogy. Motorcserének indult, félúton abbahagyták vagy mi?

Zsebtelep (törölt) 2012.05.07. 15:40:27

@Dövan: Múltkor keresett itt a csóka egy zsiványmercit, amibe gázt akar szerelni, meg fele hengert kikapcsolni.
Nos, ez az ideális autó neki. Egy bontott Lada motort beledob, aztán lehet villantani a dizsi elött.

Index Elek 2012.05.07. 16:41:12

@ratsche:

Dehogynem, engem minden részlet érdekel a specifikáciból.

SzabóBakter 2012.08.23. 13:09:06

Volt szerencsém egy ilyet bérelni külföldön. 3 napig szórakoztattuk egymást és a végére nagyon megtetszett. Mondjuk a 23 éves, egyhatos szivódízel golfhoz képest erős váltás volt. Nekem a váltással nem volt gondom, hamar megszoktam, nem tévesztettem soha. Ami fura volt, hogy főleg rükvercben mindig lefulladt, ha nem nyomattam neki erőből a gázt. Kb 70-ig tényleg szépen gyorsul, de 110 felett már nem marad sok tartalék benne. Ami még fura volt, hogy amit kis golfomon már 3-4-esbe adok elő, az itt még bőven kettes. Két embernek nagyon kényelmes. Én 193 cm vagyok és a legtöbb kocsiban fél óra után megfájdul a hátam. Ebben egész nap kényelmesen elvezetgettem. Négy embernek viszont vicc. Az 5 ajtós változat kb arra jó, hogy a hátsó ülésről a hátizsákot ne nyakatekert mozdulatokkal kelljen kihalászni.
A fogyasztásán nagyon meglepődtem, nem tudom mi a gyári adat, de olyan 6-7 száz km-en csak 30l benzin fogyott.
süti beállítások módosítása