HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A polgár ne kérdezzen

2012.12.05. 05:45 Tcomment

Címkék: jogszabály okmányiroda kilométeróra-állás

Bárki által hozzáférhető kilométeróra-állás? Van ilyen, elméletileg. Okmányirodai capriccio, hepiend nélkül. Különben is péntek van.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

142 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr164948283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcslaci 2012.12.05. 06:23:53

Ha nem is egybevágó, de érintőlegesen kapcsolódó esemény: fiam vett egy elhanyagolható értékű autót kereskedőtől: 93-as VW Polo Fox, mindösszesen 90.000.- Ft értékben. Átíratta, ahogy meg vagyon írva. Kb egy hónap múltán levele érkezett a kerületi rendőrkapitányságtól: "Kihallgatás bűnügyben - tanúként". Mint kiderült, a bűnügy nem más, mint hogy ugyanezen autót a jelzett kereskedő mikor megvásárolta, akkor a nevére vette, egészen pontosan 7000 - azaz hétezer - kilométerrel nagyobb futásteljesítményt megjelölve, mint amennyivel a fiam jutott hozzá a géphez. És ez most bűnügy - egyébként több, mint helyesen. Mert a fillérbaszásnak is van határa: mifenének kell egy majd húsz éves vas óráját hétezer km-rel visszatekerni - főként, hogy ezen autók számlálója még csak 6 digites, amiből a hatodik az a száz métereké, tehát 99999 km után úgyis nulláról indul ismét és senki meg nem mondja, hogy ez a harmadik, az első, vagy a kilencedik kör volt. De a lényeg csupán annyi: végre már erre is figyelnek - miközben szolgálnak és védenek - rendőreink, tehát jó esélyekkel valamikor be fog fellegzeni a számlálótekergetésnek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.05. 06:47:10

Ez teljesen normális. Be van vezetve a jogszabály, a vak is láthassa, hogy nincsen erre igény, hát majd ki lesz vezetve, mert neköltsükfeleslegesen az adófizetők pénzét.
Azt mondjuk úgy sehogysenem értem, ebben az esetben, hogy ha már fizetsz adót, akkor miért kell külön fizetni azért, mert mancika bepötyögi az adatbázisos lekérdezésbe, hogy az a rendszám milyen állással, de ez már csak így megy.
Kafka sírna.

Ráadásul mibe is kerülne kitenni ennek a szar lekérdezésnek a felületét ONLINE, az Ügyfélkapura?
Ja, akkor nem kellene pár ezret fizetni... bocs...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.05. 07:05:22

89-ben tetszettek volna elzavarni az OSSZES kommunistat, akkor most talan otthonrol ( esetleg fizetos texttel ) megnezheto lenne a km allas.( vagy nem kapna az ember rohogo gorcsot ha olvas Magyarorszagrol valamit egy gazdasagi ujsagban )

kigyurt álat 2012.12.05. 07:06:09

lúzer!
vegyél eldobható mopedautót, az való neked, és azzal nem lesz ilyen problémád. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.05. 07:07:42

@ColT: belepteto kapu, elso Orban kormany, Deutch sportminiszter? megvan? milliardokert, egy kerites nelkuli stadionba? Vagy autopalya kapu amit lebontottak? nekem ez ugrott be a "beleptetes"rol, ebben nagyon nagy az Orban kormany :)))

( felre ertes ne essek, nem fizetek adot Magyarorszagon es igy nem is szavazok, csak rohejes :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.05. 07:10:40

@visszakettopadlogaz: Nem csak Orbán specifikus dolgok ezek. A többi is így nyomta.

Nem is az a baj, hiszen ez kb. semmibe nem kerülne... Persze gondolom, ez a gond.

2012.12.05. 07:12:49

A jelek szerint még mindig érdeke fűződik befolyásos embereknek a jelenlegi átláthatatlan helyzet fenntartásához. Mert ugye, ha nem így lenne, már rég bevezethették volna a belga rendszert.

Tomchy 2012.12.05. 07:55:00

Bocs, de ha okmányirodában dolgozik, akkor köztisztviselő, nem közalkalmazott.

kormax 2012.12.05. 08:08:10

Tapasztalatom szerint a következő képpen működik, igaz nem legálisan:
Adott az okmányirodában dolgozó hölgy akit történetesen ismerünk, őt kell megkörnyékezni virággal, bonbonnal, vacsora igérettel, és lám müködik a rendszer akár telefonon keresztül is, km állás, tul. száma.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.05. 08:08:38

A kormányhivatalban is tudják hogy nem kilóméteróra állás szerint veszünk autót:-) :-) :-)
Teljesen lényegtelen információ.

Ny2c 2012.12.05. 08:12:55

Eredetiségvizsgán is jegyzik a km óra állást, festékvastagságot, stb. Az miért titkos???
Miért nem lehet pár ezresér megnézni a neten???
Ennek nem tudsz utána kérdezni?

Szűcslaci 2012.12.05. 08:29:49

@visszakettopadlogaz: az autópálya kapukat valóban a Fidesz bontatta el - de az nem is baj. A baj, hogy azok megépültek - méghozzá a deklaráltan kommunisták által. Ne csúsztass, ha már adót sem fizetsz, meg nem is szavazol.

protézisesh 2012.12.05. 08:31:57

egyetlen szó: ÉRDEK, ami valakinek ott fent hiányzik, hogy ez egy valóban hozzáférhető adat légyen...

WildBear 2012.12.05. 08:33:20

Bírom, hogy a közszaroknak pénteken 2-kor vége van a hétnek..

cenzuratroll bosszanto 2012.12.05. 08:34:21

A szösszenet első bekezdése ékes példája, hogy totálkáréknál csak agyilag totálkáros gyökér lehet újságíró.

A többi szót sem érdemel.

abc 2012.12.05. 08:42:10

@WildBear: leszurted a legfontosabb információt!
Ez tudod azért van, mert 40 órás a munkahetük. (egyébként elég sok helyen 40 óra a munkaido, ahol normálisan szabályozva van) Hétfon gondolom nem annyira irigyled amikor 8-18 óráig tart a "köszaroknak" a munkaideje.

Szeretem ezt az egymás ellen uszitott népet.

Pale 2012.12.05. 08:42:31

Nekem tavaly a műszakin a vizsgáztató azt mondta, hogy kb 4-5 éve feljegyzik minden műszaki vizsgán a km óra állást. (nem ők szorgalomból, hanem kötelező)

Pár percre eltűnt az irodában és már mondta is, hogy 2 éve mennyi volt az én autómban. Ha hivatalos papír kellett volna azt nem túl sok pénzért (talán pont 1250Ft?) ki is állította volna.

Pale 2012.12.05. 08:47:55

@Gyurma73: Nem érdektelen info. Ha az autó teljes előélete során ezt felírták, akkor hihető is lehet akár.

(persze tudom, most jön az, hogy
1. minden műszaki előtt visszatekerték a gazok
2. 20000km alatt is tönkre lehet tenni egy autót, a másik meg 300000-rt megy)

hpapagaj 2012.12.05. 08:49:41

Szlovákiában még nehezeben megy: rámegyek a seka.sk weblapjára, beírom a rendszámot vagy a vin kódot és már meg is van minden adat a kocsiról, km állást beleértve.

Vin kód is megtudható egy másik oldalon rendszámból, biztosítás infók, körözik -e az autót, van -e hátralék rajta stb... Ez azert mind hasznos info vetel elott

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.05. 08:50:48

@Szűcslaci: nem akarok belebonyolodni, egyforman NEM szimpatikus egyik oldal sem, mindketto az mszmp bol nott ki ( a fidesz is, haho!) de ugysem szavazok, ugyhogy teljessen mindegy.

1kutya 2012.12.05. 08:59:40

@hpapagaj: nálunk is jó lenne egy ilyen, de olyan érzésem van, hogy ha be is vezetnék, kis idő múlva eszébe jutna valakinek, hogy "meg kéne javítani" :(

Faby 2012.12.05. 08:59:43

Mibe kerülne, hogy a már létező ügyfélkapus lekérdezési lehetőséget, hogy az autó forgalomban van-e, körözik-e stb kiegészítsék a tulajdonosok számával és a futásteljesítménnyel?
Egyfelől szinte semmibe, hiszen az adat rendelkezésre áll, másfelől viszont biztos, hogy iszonyatos pénz menne el erre is, ha a haver haverjának a cége csinálná meg a fejlesztést.
Az élet sok más területére is igaz, van egy hellyel-közzel jól működő inf rendszer (ügyfélkapu) ami számos lehetőséget rejt magában, csak ki kellene használni ezeket, és mindjárt kevésbé lenne sz@r itt élni.

RÁJA 2012.12.05. 09:06:25

Azért egy apró dolog, ami engem ebben az egész műbürokratikus-műbalhéban-semmiért-pénztfelvevők apparátusának országában valóság: A km-óra állását emlékeim szerint az eredetvizsga első pillanata óta írogatják. Lassan hány éve is? Hogy persze minek, hova, más kérdés. Még egy polgárpukkasztás. Örülnék, ha az ilyen "oknyomozó" cikkeknek lenne akkora visszhangja mint a B125nek. Persze azért az sem sült el úgy ahogy értelmes emberek országában kellene, de ez inkább csak szegénységi bizonyítvány -párhovatartozástól függetlenül- népünk vezetőiről.
Hajrá-hajrá
Szerintem egyébként hatalmas előrelépés, hogy ezért az infóért nem kellett 5-6órát sorban ülni:)

karlmann 2012.12.05. 09:08:38

Az a vicc az egészben, hogy odafönt a kretének nem jönnek rá, hogy ebből pénzt lehetne beszedni! Amikor minden fillér hiányzik a nagy kasszából nem kéne mást tenni, mint valamelyik főosztályvezetőnek saját hatáskörben megrugdosni pár segget és egyből működne a rendszer.

Az adatok rendelkezésre állásáról csak annyit, hogy az első saját autómat 2004 őszén vettem. Mivel addig még soha nem írattam át autót ezért fordítottam némi figyelmet a dologra. Nos az eredetiségvizsgálat során már akkor is kötelező volt feltüntetni a km óra állást! Nem lehetett kikerülni, átlépni, becsapni a rendszert. Szóval legalább azóta hozzáférhetőek az adatok. A kérdés inkább az, miért nem hozzáférhetőek azoknak, akiknek a leginkább szükségük lenne rá, főleg ha még fizetnek is érte?

ommm 2012.12.05. 09:09:01

@hpapagaj: Próbáltam én is. Tök jól működik, azzal a kis hibával, hogy az ott feltüntetett óraállásnak semmi köze a valósághoz. A feleségem autójában szerintük több, mint 20 ezerrel több van, mint a valóságban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.05. 09:10:17

@Ny2c: Pár EZRESÉRT? Ingyé. Amennyi gépjárműadót fizetsz...

@Faby: Akkor nem én vagyok a hülye :)

pjotr007 2012.12.05. 09:20:04

Már a korábbi hasonló esetekben is leírtam, hogy van erre egy sok éve létező adatbázis:
www.rkf.hu/hulladek/publikus.jsp
Igaz az adatlap megtekintés nem sokáig működött, pedig ott fent van a rögzített km óra állás is.
Aztán csodák csodája évek óta hibát ad rá a rendszer.
Foglalkozhatnátok ezzel is, hogy miért nem használható ez az oldal...

EddieCivic4g 2012.12.05. 09:22:05

@Pale: Valóban így van, rögzítik a km-állást műszakin. Engem fel is akartak jelenteni miatta utolsó műszakin. Mert 220ezren állt az óra, előző műszakin meg valami 300valahányezret írtak be. Már hívni akarták a rendőröket, csak előtte odahívtak engem. Szerencsére. Mondom, ember, ti néztétek át előző műszakira, ti vizsgáztattátok, keressétek már meg a munkalapot, vagy a fotót a km-óráról. 20 perc alatt megtalálják mindkettőt, nézi, jé, tényleg, akkor 200ezer volt benne. Biztos valamelyik kolléga másik autó állását írta be. No comment...
Hát ennyit ér ez a rendszer...

m.o.p. 2012.12.05. 09:23:38

Állapotot veszünk, nem km állást. Oder? :)
Meglepődtem volna, ha elsőre működik. 2014-ben próbáld meg ismét.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.12.05. 09:27:33

@karlmann: "Amikor minden fillér hiányzik a nagy kasszából nem kéne mást tenni," Mint visszatenni, amennyit kivettek.

rekszem 2012.12.05. 09:38:00

Függetlenül, hogy igaza van-e vagy sem, azért az ilyen hangulatkeltő, melankólikus stílust hanyagolni kéne.

Ha nem segít, az a baj, ha minden megpróbál, az is baj. Ha pénteken délig vannak, az a baj, akkor is, ha ez mindíg így volt, és a bankoknál is így van.

Nem lehetne esetleg normál hangvételben megírni egy ilyen cikket?

korzo 2012.12.05. 09:39:00

@Szűcslaci: Ajjaj. Húgom autóját ('83 SAAB 900) akartam műszakiztatni vinni, csak meghiúsult, mert nem indult be, így majd egy verőfényes tavaszi napon viszem el.
Viszont, amikor összeszedegettem a papírjait (gáz átalakítási engedély és társai) feltűnt, hogy pár ezer km-rel kevesebbet mutat az autó, mint a két évvel ezelőtti számlán. Az az érdekes az egészben, hogy ez egy hétvégi autó, kb. 1-2000 km-t megy egy évben, és olyan 10 éve a miénk. Garantáltan hozzá nem nyúlt senki. (meg különben is: nem mindegy, hogy 320ezret vagy 322ezret mutat?)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.12.05. 09:40:48

Az is megérne egy misét, hogy az eredetvizsgálatnak mi az értelme? Mert ha a vásárlás előtt történne, azt érteném. Vagy legalább ugyanakkor, közösen, és megmondanák az erdményét. De akkor, amikor kifizettem és elhoztam... Onnan bárki állíthat bármit, de leginkább a vevő futhat a pénze után.

jobbos 2012.12.05. 09:43:49

@pjotr007:
Az én rendszámomra keresve megmutatja a kocsim típusát, gyártási évét, és a táblázatban egy sort, miszerint 2006-ban tett egy sikertelen környezetvédelmi vizsgát.

MITSUBISHI Lancer (1992-2000) (1993)
Vizsgálat ideje: 2006.11.13. 10:25
Műhely neve: KONTOR KFT
Műhely címe: BUDAPEST
Meddig érvényes: sikertelen

Összesen ennyi infót mutat.

ommm 2012.12.05. 09:44:21

@rekszem: És tudod, mi a legnagyobb baj? Ott van a cikk végén. Én, mint user és polgár, konkrétan teszek rá, hogy éppen péntek van, a munkaidő az munkaidő, a jogszabály az jogszabály. Működik? Nem. Működni kéne lassan egy éve? Igen. Ennyi.

Szkotti 2012.12.05. 09:49:47

@abc: Hétfőn 8-18? Hol?
Én inkább úgy tudom, hogy 8:00-16:30, és pénteken a "ledolgozott" 2 órával kevesebb.
Persze, marhák lennének, ha nem használnák ki, és én is marha vagyok, hogy egy multinál nyomom napi 9 órában, időnként szombaton is.
Csak bosszantó, amikor pénteken kettőig tart az üf, de délben már derogál dolgozni...

tlantos 2012.12.05. 09:49:57

@ColT: tulajdoni lapot online fizetve kikerhetsz, ugyhogy ez se erv, hogy akkor nem lehet fizetni.

Szkotti 2012.12.05. 09:51:02

@Csokis: Senki nem mondta, hogy ne csináltasd meg az adásvétel előtt. Csakugye azt meg ki vállalja be?

tlantos 2012.12.05. 09:51:42

@WildBear: 2-kor???? 12-kor!
Jobb esetben. Mert lattam mar 8.30-11.30-as nyitvatartast is pentekre. A hosszunapjukon meg akar a szedito 5 oraig is rendelkezesre allnak.

tlantos 2012.12.05. 09:56:00

@Csokis:
Ja. Most fogunk gyakorlatilag csaladon belul atiratni egy autot. 0km-esen lett veve, meg a szamlaja is megvan. Azota csak nalam volt. De azert eredetvizsga 17k-ert. Kapjak be.

pjotr007 2012.12.05. 09:56:09

@jobbos: így van ott van mellette az adatlap megtekintése... na ez az ami évek óta nem működik... azon szerepel a km óra állás, de mivel Magyarországon nincs nepper maffia így azt fel sem tételezem, hogy nem teljesen véletlenül romlott el a rendszer és nem azért nem javították
ki az adatbázis hibát évek óta...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.12.05. 10:02:17

@Szkotti: Nem érsz vele semmit, mert az eredményét csak az ocsmányirodában mondják meg, amikor átíratni viszed. Itt az állam a partnered, még döntetlenre sem lehet játszani.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.12.05. 10:10:49

@pjotr007: De ez csak zöldkátys, nem? És nem nagyon naprakész, és akkor még finoman fogalmaztam. Megnéztem a sajátjaimat, az egyiknek a 2009-es, a másiknak a 2008-as zöldkártya van benne utoljára. Azóta az egyik egyszer, a másik kétszer vizsgázott. A 2003-ban vett, és 2010-ig rendesen, kétévente vizsgáztatott, illetve az idén forgalomba helyezett (tavaly roncsderbizett a Mozaikban) egyáltalán nem szerepel benne.

Hurri Kán 2012.12.05. 10:18:24

Sajnos nem az első, és valószínű nem is az utolsó olyan törvény, jogszabály, ami a gyakorlatban semmilyen szinten nem fog működni.

pjotr007 2012.12.05. 10:19:08

@Csokis: Igen, de igazából arra példa, hogy létezik egy ilyen online rendszer csak nem lehet használni...
Persze jobb milliárdokért kialakítani egy másikat...

muszashi 2012.12.05. 10:25:10

@EddieCivic4g:
Nem is értem miért akartak rendőröket hívni. A saját kocsidon had legyen már annyi az óraállás amennyit akarsz. Én például műszerfalat (órasort) cseréltem, tök másik km óra van benne, akkor most tavasszal a vizsgán majd rabosítanak? Ennek a típusnak kb 30e kilóterenként amúgy is meghal a kilométer számlálója, én foglalkozom vele, de ha nem tenném és minden vizsgán ugyan annyi a számláló, akkor is sittre vágnak? ....

The Good Boy ! 2012.12.05. 10:26:55

@Faby: ezt pedig ki lehetne egészíteni z egyik legfontosabb plusz rubrikával: van-e elidegenítési tilalom a járművön (mert attól függetlenül, hogy az eladónál van a törzskönyv még valaki rátehet ilyet), ki van-e tiltva vagy vonva az autó a forgalomból, ha igen, akkor ideiglenesen, vagy véglegesen (pl. önkormányzat a teljesítményadó befizetés elmaradása esetén kivonhat, és elég kellemetlen az új vevőnek,ha ezért nem tudja hetekig használni az autót, vagy pereskedni pár 10000 vagy akár 100000.- Ft miatt)

salamander 2012.12.05. 10:28:59

Hát kérem tisztelettel, az új törvény - aminek megkelletett vóna felelnie a kolléganőnek: a híres KET. (közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény 2004. évi CXL. tv.)

Nos ebben van egy szép jogalkotói akarat: "a szolgáltató közigazgatás". Nos ezzel találkozott a blogíró.

Sajnálatos hogy nálunk a bürokrácia egyáltalán nem működik, de dagadni dagad.

Azért, hogy egy kis öröm is legyen az ürömben, elmondanám, hogy ha nem lenne "szolgáltató" a közigazgatás - mint ahogy régen nem volt az, úgy elküldték volna a picsába a kedves érdeklődőt, hogy csak úgy porzott volna a haja. (még a államigazgatási hatósági eljárás általános szabályairól szóló törvény értelmében ez volt a módszer. (Ennek alapja az 1957. évi IV. tv.).

Azért írtam le ez a marhaságokat, hogy érzékeltessem: azzal hogy "törvényeket" (némelyiket nem is lehetne annak nevezni) alkotnak a suttyó képviselőink még nem alakul át semmi!

Kérem szépen tessenek várni még ötven évet, akkorra talán...

***

The Good Boy ! 2012.12.05. 10:34:37

@muszashi: "de ha nem tenném és minden vizsgán ugyan annyi a számláló, akkor is sittre vágnak?"

Sittre ugyan nem, de elvileg valamelyik rendelet (talán a köhém) kimondja, hogy a járműveket működő (ez a fontos) sebességmérő berendezéssel kell használni. Mondjuk ezt pont egy igazoltató rendőr nem fogja tudni megállapítani, kivéve, ha menetleveles az autó és ott az óraszám vagy mindig ugyanannyi, vagy ellenőrzi a menetlevél és az óraállás azonosságát (ja ott pedig már akár okirat hamisítás is lehet, mert okiraton valótlan tény szerepel).

muszashi 2012.12.05. 10:40:37

@The Good Boy !:

A sebességmérő működik, csak a kilométer számláló fogaskerekei fáradnak el.
Akkor most ha én cseréltem egy komplett órát be kéne jelentenem valahol?

The Good Boy ! 2012.12.05. 10:46:04

@muszashi: 6/1990 Köhém rendelet:

9. § (1) A jármű e rendeletben említett szerkezeteinek, alkatrészeinek és tartozékainak működőképeseknek és olyan állapotban kell lenniök, hogy rendeltetésüknek biztonságosan megfeleljenek.

93. § (1) Sebességmérő és kilométerszámláló műszerrel fel kell szerelni — a tachográffal felszerelt járműveket kivéve — a sík úton önerejéből 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladni képes gépjárművet.

Igazából kinek jelented be? Max müszaki vizsgán kéred, hogy jegyezzék be a vizsgalapra (ha egyáltalán van erre lehetőség), hogy ilyen történt, de ez sem kötelesség, sehova nincs leírva.

Grifter 2012.12.05. 10:51:33

Hülye kérdés: Nem úgy volt, hogy az ügyfélkapun is meg lehet nézni? Ahhoz meg ki se kell mozdulni otthonról.

muszashi 2012.12.05. 10:51:59

@The Good Boy !:
"Max müszaki vizsgán kéred, hogy jegyezzék be a vizsgalapra (ha egyáltalán van erre lehetőség), hogy ilyen történt, de ez sem kötelesség, sehova nincs leírva. "

No ez az, viszont @EddieCivic4g -et majdnem meghurcolták az óraállása miatt... ..tehát valahol mégiscsak jelezni kéne a történtek alapján, hogy nekem pl mitől mutat 30e -vel kevesebbet az órám.
Vagy teszem azt ha átfordul és 99.999 helyett már 00100 van benne...
Nettó hülyeség ez az óraállás dolog így.

The Good Boy ! 2012.12.05. 10:59:50

@muszashi: igazából mit tudnak csinálni veled? Az elcseszett időd meg a kellemetlenségek miatt?
max bemész tanúkihallgatásra, ahol elmondod, hogy elromlott, te cserélted ki. Ha hisznek neked, akkor ügy megszüntet, és lesz róla papírod. Ha nem hisznek, akkor kirendelnek egy igazságügyi gépjárműszakértőt, aki pillanatok alatt néhány tízezer jó kis magyar szupererős fizetőeszközért cserébe megállapítja, hogy a műszerfal már meg volt bontva, esetleg az óracsoporton szereplő gyártási jel is eltér az autó többi pontján találhatótól, aztán az ügy igy is megszűnik, a költségeket pedig állambácsi fizeti.

The Good Boy ! 2012.12.05. 11:00:36

@The Good Boy !: Az elcseszett időd meg a kellemetlenségek MELLETT?

s4tch 2012.12.05. 11:02:24

nyugtasson meg mindenkit a tudat, hogy az olyan kontraproduktív baromságokra, mint a közintézményeknél bevezetendő központi bérszámfejtés, van idő, pénz, apparátus.

Peetee 2012.12.05. 11:04:35

@Szűcslaci:

Nem fog. Mert aki a 2010es audik óráját tekergeti az kilóra veszi meg a rendőrt, a nyomozót és a városi kapitánnyal szokott tekézni!!!
Az ilyen fillérbaszások azért vannak, hogy legyen statisztika. " 2012ben megfogtunk 117 óratekergetőt; hurrrá" - mondja majd a sajtószóvivő.
Valójában meg a kereskedőt kérdezték az okmányirodában és kurv@mód leszarta a pártízezres autót, és nem sétált vissza megnézni, inkább félvállról bemondta, hogy hetvenháromezer....

Majd amikor a piroson átszáguldó 5ös BME után megy a rendőr, akkor lesz itt rend....most kőkemény fillérbaszás és még keményebb korrupció van szolgálatostól a városi kapitányokig!

kockablogger 2012.12.05. 11:05:10

Nem is értem, min vagy meglepődve. Annak idején, amikor az Unomat átirattam (3éve), valamit elnyomkodott a kislány a rendszerben és kaptam egy csecse 15ezres büntit, mert kicsúsztam a 15 napból. Szerintük. Én ugyanis az adásvételi aláírását követő reggelen ott álltam sorba -20ban, januárban 8:20-kor, mert nem jött a kislány busza, aki nyitotta a vidéki irodát, ezért késett. Persze az ebédidőt és a zárást már szigorúan betartották, nem baj, hogy a 40m-re feltorlódott sor fele reggel hétre már ott volt. Nekem persze azt mondták, hogy a dátum le van írva, benne van a rendszerben, fellebbezhetek, de előbb ötezer, aztán majd beszélhetünk egyáltalán a lehetőségéről, hogy hibáztak, ami egyébként nyilvánkizárt...

dean23 2012.12.05. 11:08:48

Magyarország én így szeretlek! Egyik napról a másikra hozott - utolsó pillanatban beletett 200+ módosítás - jogszabályok és több ezer kirúgott közszolga helyére néhány hónap alatt felvett ugyanannyi közalkalmazott! Azt se tudják hanyadikán van elseje, de persze papíron könnyebb lett az életed!

The Good Boy ! 2012.12.05. 11:10:55

@Peetee: "keményebb korrupció van szolgálatostól a városi kapitányokig!"

Ismerek munkámból kifolyólag jópár rendőrt, kicsiket is meg kapitányokat is, én nem láttam eddig, hogy az a korrupció keményen ott lenne. Igaz én "nagyon" vidékről és "nagyon" a nyugati határszélről tudok nyilatkozni, a nagyfaluról meg mindenki hall mindenféléket, amik akár igazak is lehetnek.

The Good Boy ! 2012.12.05. 11:11:53

bár nem akarom védeni őket, nem erről szól a poszt, meg a blog

Giryu 2012.12.05. 11:17:03

Akik b@szogatják a köztisztviselőket (úgy általában mindet), javaslom, hogy cseréljenek a feleségemmel csak 1 hétig. Szerintem megváltozna a véleményük. És még ügyfelekkel sem kell majd foglalkozni. Ugyanis nem csak az a köztisztviselő, aki pl. az okmányirodában unottan pecsételget.

Aki pedig a "közszar" elnevezést használta, annak bizony a kedves egyenesági közvetlen női felmenőjét, aki a legősibb mesterséget űzi nagy buzgalommal.

Rocko- 2012.12.05. 11:18:33

nohát, 2012-ben olyan elképesztően komplikált feladat hogy amit digitálisan rögzítettek egy adatbázisba, azt elküldjék egy adózó állampolgár emailcímére.
még ilyet.

Pepejoe 2012.12.05. 11:34:01

@abc:

Ez csak egy példa, ide is hivatalos vagyok olykor-olykor:

Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata
Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati és Okmányirodája
1211 Budapest, Petz Ferenc utca 1-3.

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00-tól 17.30 óráig
Kedd: 8.00-tól 15.30 óráig
Szerda: 8.00-tól 16.00 óráig
Csütörtök: 8.00-tól 15.30 óráig
Péntek: 8.00-tól 12.00 óráig

Milyen 40 óráról beszélgetünk?
Most jöhet az, hogy a fennmaradó időt zárt ajtók mögötti munkavégzéssel töltik.
Majd hogyha nekik is benyöghetik teszem azt csütörtökön, hogy "figyi már, a cég gazdasági érdeke és rendelési állománya megkívánja, hogy gyere már be szombaton +20 másikkal, mert rengeteg a meló" akkor majd sajnálni fogom őket. Addig is van közalkalmazottak napja, a többivel meg húzzák meg magukat. Az ország improduktív állománya, a 40%-át kiszórnám.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.12.05. 11:36:10

Figyelj! Beszarás, Új-Zélandon ez így megy:
www.carjam.co.nz/car/?plate=NE3172

Történetesen ez a roncs a miénk volt. A fénykép úgy került a nyilvántartásba, hogy egyszerűen leszedték a hirdetésből, mikor eladtuk! Tehát ez a konkrét kocsi!
Ez az ingyenes része csak az adatbázisnak. Hogy a fizetősben még mi lehet, el se tudom képzelni.
Az is ott van, hogy mikor jár le a WOF (Warrant of Fittness). Ez a műszaki. Fél évente kell csinálni egy ilyen kövületnél, de nem drága. Viszont aki csinálja, az felelős a dologért. (Ha megbukik a vizsgán egy olyan hibával, ami nyilvánvalóan el lett sumákolva az előző vizsgán, akkor a port elverheted azon a vizsgaállomáson, amelyik sumákolt!)
Ugye alváz, motor és rendszám is van, meg az, hogy bejelentették-e ellopottként. Rögtön ott van az elején, hogy az odometer (km számláló) inkonzisztens-e, de legalul még egy szép grafikon is van.
Ja, és ahogy a linkből is látható, nem kell hozzá semmi regisztráció, meg bürokrácia.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.12.05. 11:36:39

Na akkor.Itt ez kint mifelénk úgy megyen, hogy megnyitod a böngészőt, felmész a hivatal honlapjára, beütöd a rendszámot, meg egy ellenőrző kapca-kódot és már dől is az információ a kérdéses járműről.Nem csak a kilométer, hanem a forgalombahelyezés, import-e vagy sem, tulajok száma, műszaki adatok, adózás, estébé.Szerintem elég lesz majd akkor cikket írni, ha otthon is így működik... :D

1250 forint, meg ocsmányirodába rohangálás?Meg vannak ezek zavarodva...Mikor kocsit néztem, napokig volt 40-50 darab lekérdezésem.Ha ez pénzbe került volna, elment volna a kocsi vételára.Barmok ezek odahaza... :-(

Bocs, ha már írta valaki, még nem olvastam a kommenteket...

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2012.12.05. 11:38:51

Nem mindenható megoldás, de arra jó hogy az aki használja a gépét 5-10 évig, párszor műszakiztassa majd eladás előtt jut eszébe az ötlet hogy vissza kéne tekertetni, na akkor már nem lehet bármit beállítani.
Még hasznosabb lenne ha külföldi autókra is le lehetne kérdezni mert amit behoznak azt frissen tekerik vissza. Esetleg ha 5 év letöltendőt kapna aki ilyet csinál, az is csökkenthetné a visszatekerés számát.

Rocko- 2012.12.05. 11:44:35

@karlmann: "Az a vicc az egészben, hogy odafönt a kretének nem jönnek rá, hogy ebből pénzt lehetne beszedni!"
idézem a cikk első két mondatát: "Január elsejétől - jogszabályban rögzítve - elméletileg bárki szabadon hozzájuthat az adott gépjármű - műszaki vizsgán rögzített - kilométeróra-állásához. Ehhez nem kell más, csak 1250 forint és egy okmányiroda, ahol megmondják, mennyi az annyi."

Giryu 2012.12.05. 11:44:57

@Pepejoe: Benyöghetik (ha nem is pont ezt), sőt. Túlórázni KELL, de egy rendelet szerint TILOS. Ez azt jelenti, hogy pl. pénteken 2-kor kilép a kártyájával, majd visszamegy dolgozni mondjuk 4-ig. Vagy például a szabadságot nem vihetik át következő évre, viszont a munka miatt ki sem adják normálisan. Megoldás: Kiírják a szabit, de menj be dolgozni. Én meg az ilyen hangulatkeltő, nulla tapasztalattal szájaló majmokat szórnám ki a Holdra, mint amilyen te is vagy.

Rocko- 2012.12.05. 11:46:17

@pjotr007: mert a zöldkártyán alapult a rendszer és mióta megszűnt a különálló zöldkártya, azóta nem frissül.
de hogy miért, azt én se tudom.

Azagtoth 2012.12.05. 11:47:24

Nekem az is érdekes hogy miért kell új forgalmit kiváltanod a műszaki vizsgán levizsgáztatott vonóhorog felszerelésekor.
Nem lehetne feltüntetni a meglévőn forgalmin ezt a utólagos módosítást.
Nettó pénzbehajtás.
Különben Dorogon kellemes kűlsejű, kedves nő intézte az ügyemet.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.12.05. 11:50:53

@Csokis: Ezt nem értem.Eredetvizsgát a normális ember a vásárlás előtt csinál(tat) és ha oké, akkor megveszi.Ki az a hülye, aki vásárlás után csináltatja?A költsége meg megegyezés kérdése, általában az eladó állja.Vagyis a leendő vevő kifizeti, ha jó és megveszi, akkor az eladó annyival kevesebbet kér vételárként.Persze eladás előtt meg annyival emeli meg az árat... :D

Skodakék Fábia 2012.12.05. 11:51:45

Felhívtam múltkor ez egyik márkakereskedőt hogy a neppernél lévő autóról van-e infója mert vásárlás előtt azért érdekelne, hátha... Az átkapcsolt a szervizeshez. Az meg mondta hogy személyiségi jogokra való tekintettel nem adhat ki infót rendszám alapján...szóval a kocsiknak is van ám személyisége, meg jogai, csak hogy tudjátok...nemám ukmukkfukk elkérdezgetsz mindent

Kiflitzsömlével 2012.12.05. 12:17:03

Valyi, te magyar allampolgar vagy talan?

Pepejoe 2012.12.05. 12:26:12

@Giryu:

Na látod majomarcúképű, hát ez az, hogy nem ezt. Nekem meg ki kell állnom a parkolóból max. 10 óra munkavégzés után, hogy a kamerák szerint már ne legyek bent. Aztán folytathatod odabent a munkádat. Ugyanis ha fáradtság vagy egyéb ok miatt baleset történik x óra után hazafelé, ne hurcoljanak meg senkit. Ez azóta van, mióta egy eset megtörtént. Kollégám 2 éve bekerült a Híradóba, állt a bál.
A szabadságot sehol nem viheted át a következő évre te jószántóvető, előbb nézz már utána, mielőtt segghülyeség folyik ki az etetődből. Úgy rémlik, hogy max. köv. év Jan. 31.-ig kell kiadni, különleges esetben lehet valami plusz csúszás. Mióta itt dolgozom, 40 nap körüli időt buktam el és nem fizették ki, na most mi van?
Én sem vihetem át, a jelenlétin cerkával kell SZ betűt karcolni, ha "szabin" vagy (de mégsem) és tollal, ha tényleg otthon vagy, stimt? Innen tudja a bérszámfejtő a hónap végén, hogy csak alapbért fizessen az adott napra vagy sem.
Agyrokkant, azt sem tudod, miről beszélsz.
Kérj egy simit az óvónénitől, hogy ilyen ügyesen használod a billentyűzetet aztán gyorsan vissza játszani, szaladj-szaladj.

pjotr007 2012.12.05. 12:26:15

@Rocko-: a fenét, amikor még volt zöldkártya, akkor is állandóan hibát dobott az adatlapra...

Dr. Z. 2012.12.05. 12:30:04

Vályi Mester, ez kolosszális!

Tavaly egy Z-rendszám kapcsán körülbelül ugyanezt éltem át a szóban forgó hivatalban. Karácsony előtti utolsó munkanapon délután 4 óra várakozás után faarcal elhajtottak, mert nem a kinti lakcímre szólt a számla. Az érintett márkakereskedés azonnal faxolta volna a javítottat közvetlenül az okmányirodába, de a nagyon _segítőkész_ hölgyike közölte, hogy "eredeti kell". Én kérek elnézést. (Meg ennyit a jóindulatról.)

Várakozás közben az akkor még aktív "külföldi rendszámmal Mo.-n című agymenés miatt kértem információt a Kormányablaknál, ahol hárman reszelték a körmüket, láthatóan krónikus ügyhiányban szenvedve. Külföldön élés útszélen történő igazolására vonatkozó kérdésemre hossza tanakodás után telefonos segítséggel jött a válasz. A forrás? Illetékes és hivatalos - az ügyintéző felhívta a sógorát, aki rendőr. Én kérek elnézést 2.

Olyan boldog vagyok, hogy már nem kell otthon hivatalokba járnom. :)

Giryu 2012.12.05. 12:33:31

@Pepejoe: Netto debil vagy. Törvény szerint is elvileg átviheted a szabadságod és meg van adva, hogy meddig kell kivenned, ezt a törvényt a munkáltatók lényegében szabadon értelmezik, mert a törvény ezt is megengedi. Amúgy pedig nem a te nyomorod érdekel és nem arra reagáltam, hanem hogy vauzol a köztisztviselőkről, meg ekézed őket, meg kiszórnád a 40%-ukat úgy, hogy halvány löveted sincs az egész témáról, szerencsétlen. Nem a Holdon a helyed, az túl közel van.

Istenem, és az ilyeneknek van szavazati joguk...

dr.86c 2012.12.05. 12:33:38

azért érdekelne hogy mikor jön el az a kegyelmi pillanat amikor a nyugdíjasokon, állami alkalmazottakon, és a kisebbségen kívül nem marad senki ebben az országban. nagyon ráférne erre a garniturára.

Giryu 2012.12.05. 12:35:59

Hozzátenném még egyébként, hogy a budapesti állapotokat nem kell általánosan az egész országra ráhúzni. Visszább kéne venni nagyfaluban az arcból, mindjárt jobb hely lenne. Mert amúgy sem tartom rossz helynek.

Giryu 2012.12.05. 12:39:21

@dr.86c: Nos, ha a népességfogyás és az elköltözés/külföldi munkavállalás tendenciáit nézed, ez az idő már nincs is annyira messze.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.05. 12:46:24

@tlantos: Úgy értettem, hogy ha freeben rakják ki, akkor nincs miért. De ja, tegyék fizetősre.

McZozo 2012.12.05. 12:46:36

@Szkotti:
Nem vagyok erintett a kozalkalmazottakban de a munkaidot es az ugyfelfogadasi idot ne most ossze. Attol meg hogy mondjuk az ugyfelfogadas 2 ig tart attol meg nekik munkaidejuk van 5 ig hatig csak elvileg tudtyommal akkor folyik az adminiszrtracio meg ilyenek. Most a hatekonysagba nem megyek bele presze :)

qwertzu 2012.12.05. 12:48:53

Melyik év Január elseje.
Mert ha 2013 január 1, akkor miért működne már most a rendszer?

nebancsa 2012.12.05. 12:58:25

Az csak nekem szúrja a szememet hogy 2000-től van eredetiségbizsga és ott is rögzítik a km óra állást, ahoz az adathoz miért nem lehet hozzáférni?

Kencsuszi 2012.12.05. 13:36:37

@rekszem:

"Függetlenül, hogy igaza van-e vagy sem, azért az ilyen hangulatkeltő, melankólikus stílust hanyagolni kéne."

Miért is nem kéne? Teljesen igaza van, minden egyes betűjét át tudom érezni, mert már volt alkalmam bármi más ügyet intézni és megtapasztalni a rendszer döcögve működését, a pofa vágásokat, a már péntek van arckifejezést, satöbbi. És hányok tőle, hogy ezt a mocskoz azoknak a pénzéből tartják fenn, akik pénteken is _dolgoznak_ Nem a pöcsöket verik az irodában várva a delet, hogy hazamehessenek, hanem dolgoznak.

"Ha nem segít, az a baj, ha minden megpróbál, az is baj. Ha pénteken délig vannak, az a baj, akkor is, ha ez mindíg így volt, és a bankoknál is így van."

Igen, baj. Az a baj, hogy efektíve nem dolgozik, el van tartva, és ha pénteken akad dolgod, akkor rosszabb esetben pofát is vág, jobb esetben csak közli, hogy hova gondolsz, pénteken nem dolgoznak. Mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne.

Van ahol a telefont sem szeretik felvenni péteken már 11-kor sem. Merthát már készülődnek ebédelni, ebéd után meg már ki a tököm dolgozik, kis szieszta félretett telefonnal, aztán máris ott 2 óra, maikor le lehet lécelni.

Skodakék Fábia 2012.12.05. 13:48:22

@nebancsa: Mert az eredetvizsga nem ezért van
hanem bevétel oszt helló a semmire
nem tudtad?

Giryu 2012.12.05. 13:51:22

@Kencsuszi: Na, megjött a következő kvantumfizikus kvalitású versenyző. Pajtikám, ha a köztisztviselők nem dolgoznának, hanem csak eltartottként vernék amijük épp van, akkor te nem kapnál táppénzt, orvosi alap- és szakellátást, a gyereked nem járhatna bölcsődébe, óvodába, iskolába, a házadat senki sem oltaná el, nem lenne személyi igazolványod, jogosítványod, hadd ne soroljam már. Tény, hogy a közigazgatás elég sok sebből vérzik, nekem elhiheted, hogy mint nagyjából minden ebben az országban, ez is a fejétől bűzlik elsősorban. A köztisztviselők többsége kidolgozza a belét pont úgy, mint a versenyszférában dolgozók. Sok esetben jobban.

Dr. Z. 2012.12.05. 13:55:03

Ja, és még valami: nagyon jól sikerült az élet császárának, a hivatali váróban az élet és halál urának, a sorszámhúzó lánglelkű védelmezőjének és támasztójának, azaz a 'szekuriti'-nak a portréja. Ezt Örkény sem tudta volna sokkal szebben megírni. :)

Giryu 2012.12.05. 14:03:57

@Dr. Z.: Szerintem meg erőltetetten gyenge volt. :) De ízlések és ízléstelenségek, ugye.

Giryu 2012.12.05. 14:06:59

@Dr. Z.: Mert például itt, a mi városunkban nincs nyalókás szekuriti, van viszont információs pult segítőkész és kedves hölggyel, aki ha elmondod, mit akarsz elintézni, megmondja, melyik gombot válaszd. Hogy a tulok ha le akarja adni a rendszámát, ne az útlevél ügyintézéshez nyomjon sorszámot.

3dom'f'speech 2012.12.05. 14:08:58

no tessék, legalább a Kormányablakoknál van kedves és segítőkész ügyintéző, ami legfőképpen azt mutatja, hogy lehet (és kellene is) savanyú arc és szabotálás nélkül is dolgozni az államigazgatásban

Dr. Z. 2012.12.05. 14:13:48

@Giryu: Ez valóban ízlés dolga, én utálom, amikor pl. egy Vodafone üzletben egy hajléktalannak kinéző biztonsági őrnek titulált egyén tolja magát a képembe, hogy miben segíthet. Ő semmiben, én a Vodafone-hoz jöttem. (Megtörtént eset.)

Amiért átéreztem Vályi I. írásának hangulatát, az az, hogy kétszer 4.5 órát stokiztam tavaly ugyanebben a hivatalban, ugyanilyen Kafka-regénybe illő jelenetek közepette. Nyilván nem fizetik túl a közszolgákat, és nem öröm egy ablak mögött hallgatni egész nap a sok idiótát, de az osztrák hivatali színvonalhoz képest ez egy szánalom.

get_forester 2012.12.05. 14:29:25

@pjotr007:

Más baja is van ennek...

Nekem a 1997-es Honda Accordomra 1991-es Daihatsu Applause-t ír ki. Persze lehet, hogy átvertek a nepperek :)

Sam8888 2012.12.05. 14:32:20

Eredetvizsgálatkor automatikusan meg kellene nézniük. Ha kevesebb a km mint az előző műszakinál, akkor bukta lenne...

Giryu 2012.12.05. 14:37:23

@Dr. Z.: Értem, ezért is írtam egy korábbi kommentemben, hogy a budapesti állapotokat nem feltétlen kéne általános érvényűnek beállítani, mint ahogy itt sokan teszik. Az elmúlt cirka 10 évben nekem sokkal több pozitív tapasztalatom van pl. okmányirodai ügyintézés tekintetében, mint negatív. Nyilvánvaló szintén, hogy aki nem lát bele eléggé a rendszerbe, azoknak az ablakoknál ülő ügyintézők az egyetlen referencia pontjaik, viszont nem árt tudni, hogy a köztisztviselőknek úgy 20%-a foglalkozik közvetlenül lakossági ügyfelekkel, ezekre a posztokra pedig nem mindig a legmegfelelőbbeket teszik, megmondom miért. Mert többségében nincs kimondott "ügyfelezős" poszt. Van a hivatal, mindenkinek megvan a saját feladata és azon kívül hetente x alkalommal ügyfelezik is. Van, hogy ezek állandó emberek, de van, hogy "rotálnak" és az adott osztály minden munkatársa ügyfelezik bizonyos időnként. Ausztriában kifejezetten ügyfélszolgálatosokat alkalmaznak, akiket elsősorban az ügyfelezésre való alkalmasság alapján választanak ki. Visszakapcsolódva Magyarországhoz: Nos, a maradék 80% lényegében "láthatatlan", esetleg levelező partner néhanapján. Ezért mondtam, hogy a köztisztviselők többsége bizony kidolgozza a belét és semmivel sincs jobb helyzetben, mint a versenyszférában dolgozók.

Dr. Z. 2012.12.05. 14:42:12

@Giryu: Hm, ezt a kifejezetten ügyfélszolgálatos dolgot jó tudni. :)
Vidéki okmányirodákkal nagy átlagban nekem is jobb tapasztalataim vannak, a budapesti Központi Okmányiroda gépjárműves részlege volt a mélypont eddigi életem során. De az nagyon mély. Nyilván ez a poszt ebben a kontextusban állja meg a helyét. Bár a legfelkészültebbnek hirdetik ezt az irodát, és gyakran vidékről is oda irányítanak (pl. engem is), Vályi mester lehet hogy többre jutott volna egy álmos kisvárosban.

Giryu 2012.12.05. 14:50:11

@Dr. Z.: Ott én még szerencsére nem jártam, de a Központi Adatnyilvántartó, vagy mi a szösz, az nagy "barátom" lett egy időben... :)

Malaka 2012.12.05. 15:26:45

Mas orszagban komlett riportot lehet lekerni kmora allassal, hitel van-e az auton, volt-e leirva tores miatt stb. Max fel ora, kb 5 rugo

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.05. 15:28:35

@Giryu: @Dr. Z.: Neeee. :D" akkor te nem kapnál táppénzt, orvosi alap- és szakellátást,"
Van, amelyik dolgozik, de ha mind ezt tenné, akkor nem tartana 3 héti egy földhivatali igazolás kinyomtatása és kiadása. 2012-ben, számítógéppel.

akiak 2012.12.05. 15:33:07

Gödöllőn az okmányiroda pénteken már nincs is nyitva :)

@geegee.: Igen de ha megcsináltatod az eredetiségvizsgálatot akkor kapsz a kezedbe egy Kérelem nevű nyomtatványt, majd egy számlát hogy a vizsgálat kész... Viszont az eredményről csak az átíráskor kapsz tájékoztatást!

Itt élünk mi :)

akiak 2012.12.05. 15:36:22

Gödöllőn az okmányiroda pénteken már nincs is nyitva :)

akiak 2012.12.05. 15:37:14

Na, ismét jól működik a rencer

Uzi 2012.12.05. 15:38:06

@Uzi: Sorry az előzőért
Amúgy nem személyes/provátszférába tartozó adatod, hogy mennyit mész két vizsga között?(amíg el nem akarod adni az autód) Egyik szállítmányozó cég hasznos adatokat szerezhet a konkurenciáról rendszám alapján. Persze eladás előtt nyilván nem lenne már privát adat..

Giryu 2012.12.05. 15:59:53

@ColT: Sajna az ügyintézésben be kell tartani a protokollokat (melyeknek a felét úgy lehetne kib@szni, mint a sicc), azokat meg nem az ügyintézők találják ki, csak alkalmazzák. Hanem azok találják ki, akiknek az az érdeke, hogy nehézkes és átláthatatlan legyen az egész, mert akkor 1: nehezebb, vagy lehetetlen a felelősségre vonás, és 2: lehet a zavarosban halászni. Mondtam: Az egész köz- és államigazgatás legfelülről bűzlik, de onnan nagyon.

Vhornet 2012.12.05. 16:00:43

@Giryu Cegléden speciál szerdán nincs is félfogadás. De "munkaidejükben" is csak 20 embert fogadhatnak egy nap, nehogy megszakadjanak. Egy delikvense pedig 5 perc alatt kivégeznek, akkor? Aki előrelátó inkább Abonyba, vagy Nagykőrösre megy ügyet intézni. Szánalmas az egész! Ezért van a számítógép, hogy ne kelljen carakodni!

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.12.05. 16:04:24

30 korbácsutés évente minden hivatanoknak egy optimális kozépút lehetne.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.12.05. 16:05:58

Már megint csóringer hivatalnokokat szidjátok olyas valamiért ami a JEGYZŐ hatásköre.

veghist 2012.12.05. 16:33:56

Van egy kilenc éves Cliom, eszembe is jutott, hogy eladjam, de ki hinné el, hogy összesen 75000 van benne? Nincs valami alkatrész, aminek a kopásából vagy valamiből következtetni lehetne a valódi futásról? Ki hiszi el, hogy nem tekertem vissza?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.05. 16:35:38

@Giryu: Ez igaz, de azt azért nem hiszem el, hogy a földhivatalban a saját dokumentumaikra 3 hetet kellene várni :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.05. 16:36:24

@Uzi: Akkor esetleg kelljen egy nyilatkozat az eladótól.
Megoldható...

Uzi 2012.12.05. 16:49:19

@ColT: Igen, úgy lenne kerek. Vagy egy on-line rendszerhez egy pár napig érvényes kód amit az eladó generálhat az érdeklődőnek a saját rendszámához (vagy beállíthatja nyivános adatnak).

Dancergee · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2012.12.05. 16:57:16

@veghist: Az én 9 éves Almerámban is 76000 van csak. :) Én elhiszem neked...

Kencsuszi 2012.12.05. 17:37:05

@Giryu:

"Pajtikám, ha a köztisztviselők nem dolgoznának, hanem csak eltartottként vernék amijük épp van, akkor te nem kapnál táppénzt, orvosi alap- és szakellátást, a gyereked nem járhatna bölcsődébe, óvodába, iskolába, a házadat senki sem oltaná el.."

Blabla. "Pajtikám", szerintem pontosan értetted amit írtam, csak kötekszel. NEM a tűzoltókat meg a körzeti orvosokat szidtam. Hanem azt a sok léhűtőt, aki ilyen helyeken dolgozik, mint az okmányiroda például. Vagyis magát a rendszert.

Kb 5-ször annyian vannak, mint szükséges lenne, és így sem működik semmi flottul. Papírtologatás jobbra-balra.

Optimalizálni kéne és növelni a hatékonyságot. Meg rendesen _kiszolgálni_ az ügyfeleket, pénteken is, mert az is munkanap. Merthogy nem én vagyok értük, hanem fordítva, ők vannak értünk a mi pénzünkből. És ha én a GDP kárára munkaidőben odamegyek pénteken ügyetintézni, vagy odatelefonálok, akkor ne legyen félrerakva a telefon, mert "már annyira péntek van", meg ne a száját húzza a kisasszony, mert már menne haza péntek délben és én csak nyűg vagyok neki.

hpapagaj 2012.12.05. 18:56:48

@ommm: ez hogy lehetséges? Akkor az STK-n többet irtak be? A mi autoink adatai mind stimmelnek.

papa33 2012.12.05. 19:38:21

Csak szeretném említeni, lehet közületek akadna ki a többség, ha lekérdezék, mennyi van az autótokban... mert köötök hozzá?

mert az utcában álló 3 csicsás Passatból melyiket érdemes elvinni, alvázszám az ablakban, km állás az irodából

papa33 2012.12.05. 19:43:24

Írtam már: az autó olyan mit a porszívó, mosógép, TV, stb
tartós fogyasztási cikk. Ennek szellemében:

Kérdezem:
mennyit adunk egy pl 5 éves mosógépért?,
megkérdezzük, hány ciklust mostak vele?

Megézi a NAV miből megy x év alatt y ezer km-t, az ugyanis z@3dom'f'speech: millió FT. Nos, akarjuk nyilvántartani?

papa33 2012.12.05. 19:45:49

@The Good Boy !: írja a rendelet hogy hitelesítettnek kell lennie? a tachográfon kívül NEM.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.12.05. 19:58:52

@akiak: Aztaqrva, ez így megy mostanság?Na ezt nem tudtam.Régebben az volt, hogy a vizsga végén született egy papír, hogy A kategória, vagyis minden rendben.És ezzel szaladhatott az ember ügyintézni tovább.Volt még asszem kis a, nagy B, kis b, meg a fene tudja, még mi, aszerint, hogy mennyire sántít a kocsi.Szerintem kezdjétek el felgyújtani a megfelelő hivatalokat, de gyorsan, hogy rosszabb már ne legyen... :-) :-| :-/ Őőőőőrület.

Rocko- 2012.12.05. 19:58:54

@papa33: pont leszarom.
ha el akarja lopni, akkor ellopja. km ide vagy oda.

ps3peter 2012.12.05. 20:29:16

Tudomásom szerint rohadtul keveset keresnek ezek a hivatali dolgozók. Szerintem arányos a teljesítményükkel, így elvileg nincs is hiba a rendszerben... :)

Rocko- 2012.12.05. 21:02:35

@ps3peter: a gyenge fizetés nem ok a gyenge munkavégzésre.
a logikádat megfordítva: ha jobban fizetnék meg őket, akkor se dolgoznának jobban.

ps3peter 2012.12.05. 21:19:13

@Rocko-: persze nem ok, de azért valamelyest mentség. Ha belegondolok, hogy 80-100 nettóért egész hónapban el kell viselni a sokszor kevéssé kellemes ügyfélsereget meg a felettesek dilettáns hozzáállását, hááát... én se dolgoznék többet. Na, ez így nem igaz, én egyszerüen nem viselnék el egy ilyen munkahelyet.

Rocko- 2012.12.05. 21:34:38

@ps3peter: "80-100 nettóért egész hónapban el kell viselni"
nem KELL. ha nem tetszik, menjen máshova. ha ezt a munkát választotta, akkor teljesítsen jól abban.

ommm 2012.12.05. 21:36:35

@hpapagaj: Nagyon úgy néz ki, hogy a második számot rosszul vitte be és a kettes helyett négyest írt, mert az összes többi stimmel az aznapi állássál (a protokolon jól van feltüntetve).

egy atlag 2012.12.05. 23:14:16

Bármilyen borzasztó, de a cikk elolvasása után ez jutott eszembe: én elküldeném a teljes magyar államigazgatást egy teljes hétre, tanyára, lovat szopni.

hpapagaj 2012.12.06. 00:48:16

@ommm: nalátod, annyira mégsem rossz ez a rendszer.

Az megvan, hogy szlovákiában az eredetiségvizsgát is meg lehet nézni online? Persze, ha előtte tekerték akkor nem sokat ér, de legalébb vannak támpontok. :)

Beaver100 2012.12.06. 03:46:04

Ket honapja honositottam egy Nemetorszagban vett autot, semmi problema nem volt az egesz heje-huja reggeli vizsgaztatassal kezdodott (7:30) a vamhivatali latogatas utan az okmanyirodaban delutan 2-kor rendszammal fejezodott be.
Igaz minden megfelelo papirom rendben volt es nem nagypofaval adtam elo a hivatalokban.

pappito · http://pappito.com 2012.12.06. 03:58:47

@Ahmet: "Ez az ingyenes része csak az adatbázisnak. Hogy a fizetősben még mi lehet, el se tudom képzelni."

hát pl, hogy van-e rajta valamiféle teher ill. felhasználták-e a járművet valami fedezeteként. Plusz márka/tip/évjárat alapú értékbecslés, volt-e felfüggesztve a regisztrációja és volt-e lopottként jelentve, importált-e és milyen rendszámai voltak korábban és miért :)

Egyébként a carjam és a motorweb is az állami útkezelőtől veszi az adatokat, a Motochek most már a NZTA (NZ transport Agency) tulajdona, úgyhogy a komplett Motochek reportot meg tudod csinálni az állami oldalon, fotelból, vagy az autópiacon okostelefonról. ( www.nzta.govt.nz/motochek/ )

Mielőtt a motorom vettem, lecsekkoltam, hogy mindaz amit az eladó mond, az igaz-e, és minden stimmelt, a riportban ott van a neve is a tulajnak.

Egy-egy lekérdezés 2 és 20 cent közötti összeg, a komplett query meg 10 dollár alatt van.

Egyébként ha valahol nem baszakodnak a néppel autóügyben, akkor az NZ - www.pappito.com/2008/06/19/auotartas-uj-zelandon/

Csak a yamaha 2012.12.06. 06:58:04

Ha..ha..ha..!Itt 1 újabb olyan dolog ami nem fog soha rendesen müxeni!A számítógépes rendszer+ember a gyenge pont!Más hibája nem lesz!
Az hogy fizetős már megszokott(mint minden..)Hivatali ügy intézést meg inkább ne firtassuk.
És lesz ez még rosszabb is.....

Gomulka Béla 2012.12.06. 10:00:16

Ha van olyan, hogy hivatali-ugyintézés-blúz, hát akkor ez az. Omm, ez már a Winkler szintje! (A képkeretes gorcsolés a tévéadásban meg nem, de ezt csak úgy zárójelben.)

Peetee 2012.12.06. 11:51:18

@The Good Boy !:

Én is nyugat felől, és szintén nagyvárosból.
Nekem is vannak rendőr ismerősem, közrendvédelmis középiskolába jártam (de aztán nem rendőr lettem, sok barátság onnan ered).

Mifelénk teljesen kettévált a testület, kívülállókra, és nevezzük így "bennfentesekre".
A bennfentesek a belső udvaron parkolnak jellemzően 3évnél fiatalabb autóikkal.
Munkaidőn túl "örző-védő" szereket töltenek be bizonyos szórakozóhelyeken; amelyeknél rengeteg a balhé, és mindegyik "hivatalos ügy" nélkül zárul; inkább egyfajta önbíráskodási alapon.
Azok már hallott információk (bentről), hogy bizonyos embereknek mindent szabad (gyereket hordani oviba-suliba); de látom is.
Ami tegnap még civil ruhásoknak szolgálati autó volt, azt ma reggel pakolja fel a "másik" kolléga egy osztrák sítúrához!!!

Vannak bizony érdekességek itt-ott.

nikó 78 2012.12.06. 22:34:32

Felesleges időközönként különböző, államhoz kötődő szolgáltatásokat tesztelgetni.
A rendszer szar volt, és az is maradt.
Nem változik semmi, és álltalánosan kimondható, egyre rosszabb minden.
A hazai használtautó bizniszen, az államnak "csak" illetékbevétele van.Ami a mi nézőpontunkból pofátlan, és tenni is kellene érte valamit, Viktorék szempontjából, meg aprópénz ami még becsúszott.

Borneó&Celebek 2012.12.07. 15:06:13

Svédországban ez könnzen megy: rendszám, egy captcha, és már lehet is ellenörizni. Persze a trükkök ellen nem véd ez sem.
www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv

Faby 2012.12.07. 16:10:16

Csak érdekességképpen a debreceni okmányiroda ügyfélfogadása:
Hétfő: 8:00 - 12:00
Kedd: 8:00 - 17:00
Szerda: 8:00 - 12:00
Csütörtök: 8:00 - 17:00
Péntek: 8:00 - 12:00

Akárhogy számolom, ez 30 óra, és az ebédidőt ki sem vettem belőle. Egy 200 ezer körüli lélekszámú, az ország második legnagyobb városában! Hol van ez a heti 40 órától?
Csoda-e hogy október 30.-án november 20.-ára kaptam időpontot jogosítvány csere ügyben?

Csoda-e, hogy mindenki a közeli kistelepülésekre megy ügyet intézni, ha teheti?

gyrgyvrs 2012.12.08. 09:22:50

Mint köztisztviselő mondom, nem szabad általánosítani.
@CoIT: azért nem kapsz igazolást azonnal, mert csak saját bevételből gazdálkodnak. Ügyintézési idő 30 nap mondjuk, akkor azt betartják, ha fizetsz sürgősségi díjat akkor meggyorsítják az ügyintézést.
Ügyintézési idő: én helyi adókkal foglalkozom, ügyfélfogadási időben kérvényeket veszek el, igazolásokat adok ki (akár úgy, hogy oké öreg, van tartozásod, befizeted, visszahozod a csekket és kész a 0-ás adóigazolás), fizetési csekket adok ki, apró-cseprő ügyeket intézek (pl.: mostanában az agrárkamarai regisztrációt), tájékoztatást adok stb. Ügyintézési időn KÍVÜL meg levélben cseszegetem a sok pöcsöt, aki nem tartja be a KRESZ-t, de fizetni sem szeret, meg az újmagyarokat, akik cserélgetik a kocsit, de gj. adót fizetni már diszkrimináló, meg könyvelem a befizetéseket, jelentéseket teszek, meg közbe közmunka pályázatot írok, jelentéseket róla, most segítek az oktatási intézmény átadásában, mert az önk. vagyon nyilvántartásában is van részem. Túlóra? Volt, hogy rendszeresen 10 óráztam, meg még most is lesz. 30 nap szabadságom van, ebből kivettem 6-t ebben az évben, meg kormányhivataltól kiszóltak, nem érdekli őket az ünnep, évvége, az átadás-átvételi feladatokat dec. 31-ig el kell végezni.
Amúgy sokak álma teljesült, sokakat kiszórtak régebben illetve szórnak ki most a közigazgatásból. Január 1-től állnak fel a járási hivatalok, ami a kormány álláspontja szerint q*rva jó lesz, szerintem meg sokan fogják megtapasztalni, hogy a f**z rossz végére kerültek.

rugoman 2013.01.11. 14:11:17

bocsánatot kérek, nem kellene az ostoba vevőknek a szervizkönyvhöz ragaszkodniuk? mondjuk nem lenne egyik 15 éves kocsiban sem 100 e. km, oszt sírna a sok fax..de nem lehetne tekergetni az órát.

salamander 2013.10.30. 09:36:20

Nem a jogszabály rossz, hanem a tahó jogalkalmazó, aki valójában nem akar dolgozni és a háta közepére kívánja az ügyfelet.
Már a KET változásait sem képesek nyomon követni...
süti beállítások módosítása