HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Omlás

Audi A6 3.0TDI BiTurbo - 2013.

2013.05.28. 10:41 Tcomment

Címkék: audi a6 biturbo v6

Erős, mint egy V8, úgy megy, mint egy V8, a hangja V8 és nyolc alatt fogyaszt. Az autó, amit már a kisember is csak divatból gyűlöl.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

295 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr335328870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n53 (törölt) 2013.05.29. 10:07:57

@The Lost Soul: "meg arra, hogy ez egy európa-méretű összeesküvés"

Muszaki ismeretekkel nem rendelkezo paranoid elmebetegekkel nem vitatkozom. Keresd meg Wmikit, o partner lesz ebben.

The Lost Soul (törölt) 2013.05.29. 10:11:48

@n53: szívesen vennék konkrét statisztikai adatokat.
@Shadowbull: mármint az audit? neeem, az audi-bmw-mercedes hármas számomra a hedonizmust jelképezi, egy szinten az i-termékekkel. a gazdái szerint messze a legjobbak, de bizonyíték nincsen rá :-)
@Rocko-: ezen a szinten már nem kívánok társalogni.

The Lost Soul (törölt) 2013.05.29. 10:15:04

@n53: számokról vitatkozunk anélkül, hogy bármelyikünk csatolna bármiféle tényleges adatot is. utoljára általános iskolában csináltam hasonlót, szerintem ebben a formában hagyjuk abba...

Rocko- 2013.05.29. 10:26:06

@The Lost Soul: köszönöm hogy megértettél.

továbbá vitatkozhatsz Shadowbullal és n53-mal, de garantálom hogy alul fogsz maradni.

The Lost Soul (törölt) 2013.05.29. 10:28:43

@Rocko-: hogyha ez nektek arról szól, hogy "alul fogsz maradni", akkor szerintem is felesleges.

Rocko- 2013.05.29. 10:30:56

@The Lost Soul: egyáltalán nem.
csak nekik tényeik vannak a te hiedelmeiddel, alap nélküli feltételezéseiddel.

The Lost Soul (törölt) 2013.05.29. 10:39:56

@Rocko-: tények: számok, adatok, lehetőleg több forrás által egybehangzóan. ilyet itt még nem láttam.

The Lost Soul (törölt) 2013.05.29. 10:40:44

@Rocko-: amúgy meg én voltam az "új fiú" a homokozóban. abbahagyom, homokozzatok csak tovább egymással.

Shadowbull 2013.05.29. 10:42:51

@The Lost Soul: az egyetlen hiteles forras a gyari meghibasodasi statisztika, azt meg neked nem fogjak a ket szep szemedert kiadni.

Az ilyen JD Power szeru vevoelegedettsegi statisztikak ebbol a szempontbol semmit sem ernek.

dm996 (törölt) 2013.05.29. 10:59:38

@n53: ismetelten nem az eladasokrol beszeltem...bar bevallom kislanyos zavaromban, meg hajnali 5-kor kisse faradt voltam mar, a lambot ugy ahogy van elfelejtettem. Mondjuk valszeg nem veletlenul, mindenhol azt hallani/olvasni, h amiota a VW atvette az uj lambok mar csak felspecizett audik, amitol elotte lambo volt a lambo az kiveszett belole.

Szoval eladasokban biztos a nemetek viszik a palmat, de attol, hogy a ferrarinal izgalmasabb, vezethetobb autot csinaljanak meg nagyon messze vannak.

dm996 (törölt) 2013.05.29. 11:01:08

@akira1: "Használati tárgyként a dízel a jobb választás, játékautóként természetesen a benzines. Ha megengedhetném magamnak, nyilván vennék mellé hétvégére egy Z4-est vagy egy Porsche-t, esetleg Maseratit, de utazóautónak nincs alkalmasabb egy hathengeres dízelnél, kár volna erről vitát nyitni. "

Kar, persze, mert ez csak a te velemenyed. Szerintem egy hathengeres dizelnel, sot, akarmilyen dizelnel nincs gusztustalanabb, taszitobb dolog a vilagon. Innentol kezdve szamomra nehezen lehetne alkalmas barmire is :)

Shadowbull 2013.05.29. 11:10:48

@dm996: "az uj lambok mar csak felspecizett audik"

ez egy butasag. Az Aventadorban semmi Audi sincs, es az en szememben izgalmasabb mint barmelyik Ferrari.

Porsche meg igazabol nem mozog arban atlagosan egy ligaban a Ferrarival, arban joval a Ferrari alatt vannak, egy California asszem 180e euro korul kezdodik, egy 458 meg 200e.

A jelenlegi csucsmodell a Porsche 911 Turbo S kerul 200e euroba.

kultúrpesszimista 2013.05.29. 11:21:06

@Rocko-: pedig létezik. Bumeráng effekt.

dm996 (törölt) 2013.05.29. 11:37:19

@Shadowbull: abba, hogy szamodra izgalmasabb nem tudok es nem is akarok belekotni. Viszont kb te vagy az elso ember, akitol ezt hallom, marmint hogy nincs benne semmi audi. Az ugye tiszta azert, h nem alkatreszekrol beszelunk, hanem arrol, hogy az orult olaszbol csinaltak egy preciz nemetet?

Nyilvanvaloan az atlag halando szamara igy is vad, es osszefosna a bokajat egy kover gazfroccsre, de aki vezetett/birtokolt mar tobb lambot nincs elajulva tole. Legalabbis nekem ez jott le a tesztekbol/leirasokbol.

akira1 2013.05.29. 12:14:36

@The Lost Soul:

"számokról vitatkozunk anélkül, hogy bármelyikünk csatolna bármiféle tényleges adatot is. utoljára általános iskolában csináltam hasonlót, szerintem ebben a formában hagyjuk abba..."

A tervezett avultatás legenda, kérlek fogadd el. Egyik gyártó sem épít bele egyik termékébe olyat, hogy egy adott időpillanatban romoljon el, kivéve, ha agyalágyult. A gyártóknak ugyanis nem az az érdeke, hogy EGYSZER vásárolj nálunk, hanem az, hogy legyél elégedett, és ha az vagy, akkor az adott márkához visszatérj később is. Ha pedig valami elromlik, nem leszel elégedett, más márkát fogsz venni legközelebb.

Kiterjesztett garanciával foglalkozom, nagyon komoly statisztikai adatokkal rendelkezem az egyes gyártók várható meghibásodási arányával és a várható javítási költségeivel kapcsolatban, mondhatni, tudjuk, hogy mikor fog elromlani a mosógéped, azt is, hogy mikor, azt is, hogy miért, sőt, mi több, azt is tudjuk, hogyan előzheted meg.

Én pont ezért használok i-s termékeket és pont ezért használok német prémium autót - és mosógépet is. Meg minőségi, örökké divatos klasszikus ruhákat, van olyan fehér ingem, amit közel 20 éve vettem, de meg nem mondanád róla, hogy 3-nál többször volt rajtam, vagy 3-nál többször volt kimosva. :)

Mert nem vagyok olyan tehetős, hogy megengedhessem magamnak, hogy silány minőségű, olcsó termékeket vásároljak.

kultúrpesszimista 2013.05.29. 12:26:44

@akira1: ami a minőségi termékeket illeti, igazad van. Csakhogy! Amit ma pl. a háztartási gépek esetében kizárólag a Miele képvisel (gyárilag 20 év garancia), az korábban, 25-30 éve vagy még korábban teljesen természetes volt. Egy átlagos készülék kiszolgált minimum fél életen keresztül, legyen szó TV-ről, hifiről, vagy épp autóról. Ez manapság nincs így. Elég régen, ami azt illeti.

Ami meg a tervezett avultatást illeti, létezik.

Okulj:

indavideo.hu/video/A_villanykorte_osszeskuves_es_a_tervezett_elavulas_tortenete

www.origo.hu/itthon/20121117-miert-megy-tonkre-minden-olyan-gyorsan-vane-tervezett-elavulas.html

Shadowbull 2013.05.29. 12:39:25

@kultúrpesszimista:

1. A Miele nem ad gyarilag 20 ev garanciat, a 10 evet is ugy kell kulon megvenni. Altalaban 2 evet ad.

2. tervezett avultatas nincs, a filmben meg a cikkben is hulyesegek vannak meg feligazsagok felremagyarazva.

"Egy átlagos készülék kiszolgált minimum fél életen keresztül, legyen szó TV-ről, hifiről, vagy épp autóról"

Ez regen sem volt igy, raadasul a mai keszulekek sokkal komplexebbek es olcsobbak is mint anno.
Csak nezd meg mennyibe kerult 30 evvel ezelott egy mosogep, es mennyibe kerul ma.

kultúrpesszimista 2013.05.29. 12:45:36

@Shadowbull:

Tényszerűen nincs igazad.

1. A Miele itthon 20 évet ad a mosógépeire (is?).

2. nem igaz, érveid nincsenek. Tényekről van szó. Ajánlom főleg az origo cikkét.

3. ebben sincs igazad, empirikus alapon. Egy korabeli háztartási gép vagy szórakoztató elektronikai termék még ma is működik (tucatnyi ilyet ismerek több családban is), miközben számos '90-es vagy 2000-es években készült termék régen bedöglött, csereérett lett. Mellesleg épp azért kerülhetett 30 éve egy mosógép annyiba, amennyibe, mert azok minőségiek voltak, és a minőséget nem áldozták fel a mennyiség oltárán, mint manapság.

Shadowbull 2013.05.29. 13:01:22

@kultúrpesszimista:

1. nekem van nehany Miele berendezesem, egyikre sincs 20 ev garancia. Igaz, nem Magyarorszagon vettem oket.
2. Ezt a temat kismillioszor kiveseztuk itt, amirol lehet lemaradtal. Nincs kedvem ujrakezdeni. Legyen eleg annyi, hogy en ezt csinalom, ez a szakmam.
3. A sokat istenitett 30 evvel ezelotti mosogepek is lerohadtak, programkapcsolo, motor, leszakado dob es miegyeb jellemzi oket. Csak fillerekbol meg lehet javitani. De az hulyeseg hogy nem romlottak el. Egy azonos aron kaphato mai gep ugyanolyan tartos lesz, vagy jobban, es hatvanyozottan komplexebb

Rocko- 2013.05.29. 13:01:44

gondoltam visszanézek, Sb bírja-e a rohamot.
de megnyugodtam, megint mosógép a téma.

kultúrpesszimista 2013.05.29. 13:08:44

@Shadowbull: az empíria nagy fegyvertény. Márpedig ameddig én tudok több NDK mosógépről, régi hűtőkről, amelyek _hibátlanul_ működnek évtizedek óta (igaz, nagyon nem energiabarát módon), hifikről, amelyeknek a kondenzátora is rendben van, legfeljebb a poti recseg, addig nincs miről beszélni. A fém az fém, a műanyag meg műanyag. És lehetne még sorolni egy sor dolgot, de nem akarom, részint mert OFF, részint mert reménytelen vagy.

Shadowbull 2013.05.29. 13:19:13

@kultúrpesszimista: az empiriaval kitorolheted a segged, mert semmifele statisztikai adattal, meresi eredmennyel nem rendelkezel, csak lattal nehany cuccot, ami nem romlott el, vagy nem tudsz rola hogy elromlott, es ebbol nagyivu kovetkezteteseket vonsz le anelkul, hogy barmifele muszaki hatterrel kicsit is tisztaban lennel, mondjuk csak emlites szintjen is hallottal volna arrol, hogy terveznek meg tesztelnek valamilyen muszaki termeket.
Tervezett avultatas mint programozott tonkremenetel nem letezik, mert muszakilag nem lehet megcsinalni. Pont.

Hogy ki a remenytelen, arrol lehetne vitazni, mert egyikunk mindenfele konteos bulvaros szar cikkekbol veszi az indormacioit, a masikunk meg napi gyakorlatban vesz reszt tervezesben es tesztelesben.

kultúrpesszimista 2013.05.29. 13:21:18

@Shadowbull: "Tervezett avultatas mint programozott tonkremenetel nem letezik, mert muszakilag nem lehet megcsinalni. Pont."

Ugyan már, ezt te sem hiheted komolyan, ne nevettessed ki magad. Különb dolgokra képes a tudomány. Tényleg ennyi.

Shadowbull 2013.05.29. 13:27:01

@kultúrpesszimista: hja hogy kulonb dolgokra kepes a tudomany :) Ez mar valoban erv:)

Egyebkent vazolhatnad, hogy hogyan kene azt megoldani, hogy kulonfele hasznalati profillal terhelt berendezesek ugyanannyi ido/uzemora/kilometer utan romoljanak el garantaltan.

Kivancsian varom az elkepzelesed.

kultúrpesszimista 2013.05.29. 13:36:07

@Shadowbull: a cél nyilván nem az, hogy UGYANANNYI idő/üzemóra/kilométer után menjen valamely termék tönkre különböző felhasználási körülmények mellett - ez modellezhetetlen, kivitelezhetetlen és nem is lenne értelme. Épp elég eredmény az - és ez már viszont nagyon is reális cél ill. gyakorlat lehet -, ha a korábbi, alapvetően nem a konzumidiotizmus által diktált gyártástechnológia által szavatolt életgörbe radikálisan lerövidül, egy "tól-ig" határon belül. Magyarán szólva, ha egy mosógép (tévé, videó stb.) korábban átlagos használat mellett eltartott - az anyagminőség ill. a beépített főegységek minősége okán - 20-25 évig, akkor épp elég a mai gyártóknak az, ha ugyanezen felhasználat mellett a mosógép (tévé, videó stb.) már csak 5-10 évig működik. Vagy addig se. Rövidebb életciklus, gyorsabb fogyasztás, nagyobb profittömeg. Pofonegyszerű képlet. Ébresztő.

Shadowbull 2013.05.29. 13:49:25

@kultúrpesszimista: igazan nem akarlak megbantani, de ennek semmi koze sincs a tervezett avultatashoz...

egyebkent felvazolhatnad hogy manapsag mi ertelme lenne 20 evre tervezni egy televizio vagy egy video elettartamat? Hanyan hasznalnak egy ilyen keszuleket ilyen sokaig? A vasarlok toredeke.

Ugyanez igaz az autokra, haztartasi gepekre is.

Visszatevre a mosogepekre: egy Hajdu automata mosogep 13.000 forint volt 1982-ben. Mennyi lehetett akkor az atlagfizetes, 5000 Ft? Lehet meg annyi se.

Az atlagnetto tavaly 140e korul volt, azaz egy akkori Hajdu ara ma valami 350e korul lenne....

akira1 2013.05.29. 13:49:47

Higyjétek már el, hogy nincs tervezett avultatás, ha lenne, tudnék róla, hiszen a statisztikákkal én rendelkezem (nyilván nem árulom el, hiszen ez az egyik legnagyobb üzleti értékem). Pont annyira nincs, mint Télapó, aki ajándékokat hoz a kéményen keresztül.

A mosógépek - és a legtöbb műszaki cikk - pedig a karbantartás elmaradása romlik el legnagyobb arányban. Az autó is. Kisebb részben pedig azért, mert valóban előfordul anyag-, gyártási-, tervezési hiba.

Épp ezért írtam, hogy tudjuk, hogyan előzhető meg a meghibásodások jelentős része.

Van is egy olyan mondás, hogy a balkán ott kezdődik, ahol a karbantartás végződik.

A mai műszaki termékeket pedig annyi időre tervezik, amennyi idő alatt el is avul. A mobiltelefokat, számítástechnikai cuccokat nyilván rövidebb életciklusra, hiszen azt gyakrabban cseréljük, mint pl. a hűtőt vagy mosógépet, a Miele-t viszont valóban 20 év háztartási használatra tervezik. De megfelelő használattal és karbantartással simán elmegy 30 évig is... Nem véletlen, hogy az összes Miele szerelő olyan ügyfelektől szerzi be használtan a készülékeit saját maguknak, akik megveszik az 5-6 éves - még új - készülékeik helyett a legújabbat az új lakásukba, házukba és a régi már design-ban nem illeszkedne oda.

Az autókra visszatérve pedig természetesen nagyon függ a használat módjától, éves futásteljesítményétől, kötelező és javallott karbantartási feladatok elvégzésétől is az, hogy mennyi ideig lesz használható. Kérdezzetek meg néhány taxist, akinek 10 éves autójában van 7-800 ezer km, hogy milyen szigorúnak kell lenniük a karbantartással ahhoz, hogy ennyit mehessen az autóval. Mert aki azzal keresi a kenyerét, az bizony jó, ha erősen odafigyel erre.

Az autókba az eektronikai kütyük persze nem biztos, hogy kibírnak ugyanannyit, mint a hagyományos autóalkaltrészek, mint pl a motor és hajtáslánc, annyi azonban bizonyos, hogy nem csupán az előírt karbantartási cseréket (fékek, olaj, szűrők) kell elvégezni, hanem az ajánlottakat is. Főleg, ha egy-egy tulajdonos folyamatosan 6000-en pörgeti a motort mert a városban minden lámpánál első akar lenni, vagy a ringen tölti a hétvégéit...

kultúrpesszimista 2013.05.29. 13:56:11

Nem értünk egyet. Az ördög neve: marketing, a szűk keresztmetszet pedig a fogyasztó. Ez nem technikai kérdés, mert a mai technika simán elérhetné, hogy egy termék kiszolgáljon egy életen át. És én, ha egy minőségi termék birtokában vagyok, igenis használnám sokáig, évtizedekig is. Nem kell újabb hifi, nem kell újabb tv, nem kell újabb autó. Ez mind-mind a marketing hatása, amelyek elhihetik velünk, fogyasztókkal, hogy ezekre mind szükségünk van. Pedig egy frászt. Ennyi.

akira1 2013.05.29. 14:07:07

@kultúrpesszimista:

A marketing simán megfér egymás mellett azzal, hogy a készülékeket/autókat ritkán tervezik az örökkévalóságnak. Pl. a Rolex órákat az örökkévalóságnak tervezik, ha időről időre elvégzik a karbantartást és nem kap sérülést, akkor bizony el is fog menni párszáz évet.

De az autókat nem tervezik ilyen hosszú életűekre, és a mosógépeket sem, mert minek.

A lényeg, hogy megfelelő karbantartással bőven tovább bírják, mint amennyi ideig a tulajdonos meg nem unja. Ez a marketing lenne? Kivéve persze, ha veterán autókat gyűjt... :)

Shadowbull 2013.05.29. 14:11:29

@kultúrpesszimista: ez megint egy teljesen mas tema. Hogy mik a valos igenyek, meg mi az amire valojaban nincs szuksegunk, az egy parttalan vita, es nem muszaki kerdes.

Persze hogy lehetne olyan muszaki termekeket csinalni, amik kitartanak mondjuk 30 evig, de azok
- nagysagrenddel tobbe kerulnenek, igy senki sem venne meg oket
- ugyanugy elavulnanak egy adott idon belul. Nezz egy kicsit korul mondjuk a tevek kozott, tiz ev alatt gyakorlatilag fenekestul felfordult a vilag, es semmi sem garantalja, hogy a kovetkezo tiz evben nem fog. Mi ertelme van 20 meg 30 evekre tervezni valamit, amit egy vasarlo sem fog addig hasznalni?

Autokkal ugyanez a helyzet. Egy mai auto gond nelkul mukodik 300-400e kilometeren es 10-15 even keresztul, megfelelo karbantartassal akar tovabb is. Minek kene tobb? Aki megveszi a szalonbol ezeket, nem igazan fogja 15 evig megtartani. Meg a masodik vasarlo sem igazan. Akkor mierol beszelunk?

Az hogy "regen minden jobb volt" egy baromi nagy tevedes, kulonosen az autoiparral kapcsolatban. 30 evvel ezelott az akkori autok sokkal kevesbe voltak megbizhatobbak mint ma, tobbet kellett szervizbe jarni veluk, kevesebbet birtak, es persze hatvanyozottan egyszerubbek voltak es gyengebbek is.

Regen nagy autoparkkal rendelkezo cegek meg sajat javitomuhelyt tartottak fenn, ahol a flotta kisebb-nagyobb nyugjeit sajat garazsmester es szerelok javitgattak, a futasteljesitmenyek meg a mainak a toredeke voltak.
Ilyet ma nem latsz, es nem veletlenul.

Ciri 2013.05.29. 14:17:02

@kultúrpesszimista: @Shadowbull:

Nem tudom, hogy úgy általánosságban milyen volt egy Energomat mosógép meghibásodási aránya de a sajátunkat anno ezerszer javíttatták a szüleim.
Ja és vagy öt éve úgy rakta el Édesanyám, hogy működött.

Nyugodtan mondhatnám, hogy a húszon éves mosógép a mai napig működik csak azért azt is hozzátenném, hogy rá lett költve a kétszerese.

Szabványok 2013.05.29. 14:59:42

@akira1:
"A hathengeres dízelek egy A6, 5-ös kategóriában már nem kerregnek, mint egy traktor,"
De egy A6-os, 5-ös kategóriában a benzines még kultúráltabb. Mert ahhoz kell viszonyítani.

"Igaz, valóban van még némi hátrányuk hang tekintetében egy benzinessel szemben,"
Ennyit akartam mondani.
Tehát nem ez a legjobb. Ha kompromisszumot akarok, akkor veszem az Astrát, prémiumautót azért veszek, mert nekem sokat érnek a nüanszok is, amire más azt mondja, leszarom milyen finoman jár, a lényeg, hogy A-ból B-be elvigyen.

"de ez a hátrány egyre kisebb a fejlődéssel,"
Ebben a benzinesek közvetlen befecskendezése is benne van. Mert az is hangosabb, mint a szívócső-befecskendezés.

"és mint írtam, országúti tempóban igencsak vájtfülűnek"
Pontosan, ilyen autót az igazán vájtfülűek vesznek.

Szabványok 2013.05.29. 15:24:36

@Rocko-:
"elég sokat dolgoztak rajta, és nem olyan.
Persze a 'traktor' provokatív túlzás volt, de azért hallhatóan hangosabb, mint egy jó benzines.

"de sajnál pár forintot km-ként üzemanyagra."
'talán mert mondjuk amiket megspórol, azokból vesz egy A6-ot?'
:-) Háromszor el tud menni a Holdba a különbségből.
Mennyi is a fogyikülönbség? 3-4l/100km-nél nem több. Az 1500Ft/100km. 100000km-en másfél milla. 2millió km-t kéne autóznom egy dízelecskével, hogy összegyűljön az A6 ára.
Egy ismerősömnek van 6 hengeres dízel A6-osa, de ő nem abból vette, hogy dízelen sprórolt, soha nem volt dízelautója, ez az első.

'mondott valaki olyat, hogy ha valakinek sok pénze van, akkor azt kötelező elverni?'
:-) Mint írtam, ezen a vidékem ezt az autót legtöbben státuszszimbólumnak veszik, mint a 80eFt-os nyakkendőt vagy a vastag aranyláncot. A cél az, hogy látszódjon, hogy ez egy gazdag ember.

"Egy szívóbenzines sokkal kevesebb karbantartást igényel."
'akkor majd vegyél olyat, amikor az A6 és az E-Klasse közt dilemmázol. ;)'
Természetesen ez szempont lesz. De vlszeg benzines BMW-t fogok venni. És elég lesz a 3-as kettőnknek. Sajnos nincs többé szívóbenzines!

"jaa, sose leszel olyan helyzetben?"
Ki tudja? Én nem látok a jövőbe.
Két éve hasonló helyzetben, szerencsére sikerült az utolsó olyan 3-s BMW-t megcsípni, amiben még nagyköbcentis szívóbenzines volt.
A közeljövő sajnos sötét, mert irtják a szívóbenzinest, nem tudom mit fogok venni, ha ez kiöregszik alólam.

"akkor leszel szíves a saját faszoddal verni a csalánt."
????
Mindenki magának választ autót.
Én a nagy hengerűrtartalmú szívóbenzineseket szeretem. Ilyet veszek, és ha valaki a véleményemet kérdezi elmondom.

Shadowbull 2013.05.29. 15:30:26

@Szabványok: nem a sporolas miatt vesznek ilyen dizelt, hanem

- szeretik a karakterisztikat
- nagy hatotavolsagot akarnak, ritka tankolast
- a ceges valaszthato vezetoi autokra nehol megadjak a max. CO2-emissziot, igy csak dizelt lehet venni...

Szabványok 2013.05.29. 15:35:13

@rekszem:
"manapság is nagyon jó zenekarok és zenészek vannak, ha sokat jársz klubkoncertre, akkor nagyon jó élményekben lehet részed"
Sajnos ritkán jutok élő zenéhez. És ha igen, akkor már szimfónikus zene, opera. Vagy ha kamara, akkor vonósnégyes, zongora. Ezeket inkább van értelme élőben hallgatni.

"az elektronika önmagában meg semmit nemn jelent, az is csak egy hangszer, amit lehet jól és lehet buta módon használni"
Félreértetted én ezt arra mondtam, hogy nem lehet megítélni a természetes hangzást ezekkel a hangszerekkel, mert nincs viszonyítási alap.

"amúgy az mp3 szeirntem sem a legjobban sikerült hangformátum,"
Sajnos a formátumok minősége 40 éve romlik. Kezdődött a kazettával, folytatódott a 16bit/44kHz-vel, majd a tömörített zenével.
Ez van, az Elcaset, az SACD, a 192kHz mintavétel nem eladható.

"és hogy a bakelit lemez ugyan dinamikában agyonver szinte mindent,"
:-) Óh, milyen komoly audiofilek állították a '80-s évek elején, hogy a CD dinamikája ezerszer jobb, mint az LP-é!

"studio rögzített és mégis olyan a hangzása, hogy egy 30 éves hungaroton lemez agyonveri"
Itt a megoldás: 30 éves Hungaroton lemezt hallgatni! Van egy Decca lemezem a '70-s évekből, '50-s évekbeli felvétel, (Rigoletto, olyan nevekkel, mint Maria Callas). Úgy szól, hogy márcsak a hangminőségért is érdemes hallgatni. (Amúgy nem én, a feleségem szereti ezt a zenét.)

"FLAC-et kedvelem amúgy én is, nem is értem, hogy miért extra, ha valami azzal is kompatibilis"
:-( Mert a népnek "mp3-s rádió" kell az autóba, hogy valami szóljon. (Az innen-onnan letöltött rém gyenge minőséget hallgassa.)

Szabványok 2013.05.29. 15:44:41

@Shadowbull:
:-) Hát ha valaki szereti a dízel karakterisztikáját az más. Én nem szeretem. (Amúgy minden turbósnál, így a benzinesnél is, olyan karakterisztikát csinálnak, amilyet akarnak...) Lányom barátja érvelt a dízel mellett, hogy az jó, mert induláskor nem kell gázt adni. Ez szempont...

A nagy hatótávolságot el lehet érni nagyobb
tankkal is.
Múltkor mentem gázosított autóval: érdekes volt, mert kiautóztam a gázt, majd a benzint megállás nélkül.
Persze az autó ezt nem hagyta, mert 3 óra folyamatos vezetés után csipogni kezdett és megjelent egy kávéscsésze a műszerfalon.
Úgyhogy jelentem: a nagy hatótávolság veszélyes!

Az előírt CO2 emisszióra nem tudok mit mondani, csak azt, hogy akkor vegyen kisebb autót, az több dimenzióban is környezetkímélőbb. Másrészt ez a CO2 mánia kezd idegesítővé válni. Papíron kis fogyasztású, drága autók a teszteken jól vizsgáznak, de karbantartásigényesek, környezetszennyezők és a gyakorlatban kétszeresét fogyasztják, mint papíron. (Ez főként a turbó benzinesekre vonatkozik, még nem találkoztam olyan emberrel, aki turbóbenzinessel megközelítette a gyári értékeket.)

Rocko- 2013.05.29. 15:58:52

@Szabványok: "de azért hallhatóan hangosabb, mint egy jó benzines."
nem mondom hogy nem tér el egy benzinestől, de én nem hallom hangosnak.

"Az 1500Ft/100km."
meg mondjuk cégautóként visszaigényled az ÁFÁ-t az üzemanyagból.

"Mint írtam, ezen a vidékem ezt az autót legtöbben státuszszimbólumnak veszik,"
erre láthatnék valami felmérést?

"Mindenki magának választ autót."
akkor talán ha nem szólnál bele, hogy ki mit vegyen...

Rocko- 2013.05.29. 16:13:52

@akira1: felesleges.
soha nem fogják megérteni, mert akkor ki kéne lépni a nagy magyar szemellenzős üldözési mániából.

Rocko- 2013.05.29. 16:18:50

@Shadowbull: próbálom elképzelni, ahogy ez a sok tervezetten avultatós hős este fél óra netezés után kikapcsolja a 486-os számítógépét (megnézett 3 weblapot, mert csak annyit tduott letölteni az 56k-s modemmel), leül a fekete-fehér tévé elé barátok köztöt nézni, aztán meg felhúzza a vekkert, elmegy aludni, reggel pedig beül a Zsiguliba, és elrobog a gyárba dolgozni, majd kijelenti, hogy hú, neki aztán aranyélete van.

Szabványok 2013.05.29. 17:22:50

@Rocko-:
"nem mondom hogy nem tér el egy benzinestől, de én nem hallom hangosnak."
Akkor is ezt mondanád, ha 25 misit fizettél volna érte?

"meg mondjuk cégautóként visszaigényled az ÁFÁ-t az üzemanyagból."
Tehát még kisebb a különbség, még többet kell traktorozni, hogy összespóroljál belőle egy A6-st.

"erre láthatnék valami felmérést?"
Nem. Ez az én szubjektív véleményem Mo.-i tapasztaltaim alapján.

"Mindenki magának választ autót."
'akkor talán ha nem szólnál bele, hogy ki mit vegyen...'
??? Hogyan tudnék beleszólni???
Mindenki olyat vesz, amilyet akar, ott sem vagyok. De ettől egy fórumos beszélgetésben még bárki (akár Te is) elmondhatja a tapasztalatát, véleményét.

Szabványok 2013.05.29. 17:40:08

@Rocko-:
Nem "tervezett avultatás" van, hanem élettartamra tervezés. A cél az, hogy a tervezett élettartamot (időben, km-ben, működésben.) Ha a kitűzött élettartam 5 év, akkor a tervező vidáman beletervezi azt az elkót, aminek az élettartama 8 év. Ha a tervezett élettartam 10 év, akkor vagy keres 10 évet kibíró elkót, vagy kitalálja, hogyan lehet cserélni műhelykörülmények között. (Pl. komplett egység csere, stb.)
Ma már a jól szervezett QM, óriási tapasztalat, kutatások következtében, elég pontosan meg tudják adni a gyártók, hogy ez a műanyag 12345 órányi napsütés UV-jétől kezd repedezni, a Samsung B28-s meg 23456 órányitól.

Sajnos a gyárak nem kötik az orrunkra, hogy milyen élettartamra, futásteljesítményre, stb. méretezik az autókat!
Sőt amikor a Fordomat vettem, nem figyelmeztetett az eladó, hogy kérem a Ford politikája az, hogy a gyártás befejezése után 5 évig garantáljuk az alkatrész utánpótlást, utána vagy kap vagy nem kap.
Vajon, ha 10 év múlva kipurcan az autómban a HDD, akkor lesz hozzá cseredarab? (Nem, nem bontóból kigányolt, hasonlóan öreg.)

Ez az egész élettartam-mizéria itt a csóró provinciákon izgalmas téma. Az amcsi évente megveszi az új iPhone-t, a német 10 év után leadja a bontóba az autót, erre méreteznek a gyártók, a cserélhetetlen akkuval, stb.

lcka 2013.05.29. 18:34:08

te Rocko, valamiféle fegyverhordozója vagy a bikának?

AIR 2013.05.29. 18:41:42

Pár gondolat.
Semmilyen szinten nem vagyok érintve az autóiparban, de azt látom, hogy a mai autók legalább olyan megbízhatóak, mint a 15 évvel ezelőttiek. Mert a vásárló akkor költ majd pénzt 2-6 év múlva megint a szalonban, ha a termék működik. És pénzt pedig akkor fog költeni, ha a következő termék csilivili reklámja és a gyakorlati vezetés közben használt - amúgy többségében felesleges, de vonzó - funkciók felkeltik a birtoklási vágyát. Nem akkor, ha elromlik és muszáj újat venni.

Még valami: szemben 1993-mal, a fogyasztói társadalom 2013-ban úgy működik, hogy a vásárlás élvezetét is ki kell fizetned. Ha 20 éve kifizettél 2 évi munkát egy autóért, azért kaptál egy megbízható, használható terméket. Ha ma kifizetsz 2 évi munkát egy autóért, akkor nem kis részben érzést veszel. Ez jelentheti simán a vásárlás örömét, jelenthet életérzést (zoom-zoom, das auto, creative teknolodzs), stb. Mivel a gyártás azóta korszerűsödött, az autó viszont ugyanúgy egy drága és sok munkával megszerezhető termék maradt, szükségszerűen javulnia kellett, fejlődnie '93-hoz képest. Ennek a fejlődésnek a nyomán kapod meg az _érzést_ és persze a _felszereltséget, a vezetést segítő funkciókat_, a jelentősen jobb megbízhatóságot nem.

Rocko- 2013.05.29. 19:46:46

@Szabványok: "Akkor is ezt mondanád, ha 25 misit fizettél volna érte?"
igen.

"Tehát még kisebb a különbség"
nagyobb. az áfát visszaigényled, visszakerül a zsebedbe.

"még többet kell traktorozni"
szabad kérdeznem, hogy hány darab 3 évesnél fiatalabb Audit hallottál A4-től felfele, hogy ezt sikerült megállapítanod?

"Ez az én szubjektív véleményem Mo.-i tapasztaltaim alapján."
akkor ez egy cseppet sem releváns mérce.

"??? Hogyan tudnék beleszólni???"
idézlek téged: "Ha zsugorinak akar látszani járjon tízéves swifttel."
nem szólsz bele, de azért beleszólsz.
jó lenne ha eldöntenéd.

n53 (törölt) 2013.05.29. 19:50:41

@V12 Power: Inkabb az a teny, hogy egyik uj modellt sem tudod megfizetni, es ilyen hulye dumakkal kompenzalod az ebbol eredo frusztraciodat.

lcka 2013.05.29. 20:01:03

@n53: szerintem 850csl-je van...

Szabványok 2013.05.29. 21:24:11

@AIR:
A mai autók (és egyéb termékek) megbízhatóbbak (és kevesebb karbantartást igényelnek), mint a 10, 20, 30, 40 évvel ezelőttiek.

Nem, nem 2013-ban, nem 1993-ban, hanem sokkal régebben emóciókkal operálnak a marketingesek.
1971-ben láttam gyönyörű BMW hirdetést:
"BMW. Excitement of driving." Ugyanígy az Alfa is élménnyel, az olasz sportkocsi élményével akarta megajándékozni(sic) a vevőt.

Zsolti888 2013.05.29. 21:29:45

@Shadowbull:

Szia!

Azt olvastam fentebb Tőled, hogy a mai autók tartósabbak, mint 20-30 éve.
Azt is láttam, hogy rögtön ráharapott erre néhány egyén.
Nem kívánok belebonyolódni. Inkább a meglátásaidra vagyok kíváncsi. A tapasztalat sokszor az, hogy a régi autókat kevesebbet kell szerelni. Aztán különböző elektronikai cikkeket is említett valaki. És talán itt húzható párhuzam a kettő között:
Anno minden egyszerűbb volt, most komplexebb, ha úgy tetszik komplikáltabb. Azért is kell az öreg autókhoz kevesebbet nyúlni, mert sokkal kevesebb alkatrészből tevődnek össze.
Azt pedig Murphy-től tudjuk, hogy ami elromolhat, el is romlik.
Talán az alkatrészek és a meghibásodások aránya miatt mondható az, hogy a mai autók tartósabbak? Nyilván a technológia is fejlődik és 30 éves autónál nem beszélhetünk korrózióvédelemről. Arról nem is szólva, hogy manapság mondjuk a 200.000km-es bűvös határt sokkal hamarább lefutja egy autó, mint nagyapáink idejében. Az úthálózatainkat is tőlük örököltük, csakhogy akkor még új volt, ma pedig... hát tapasztaljuk.
Így nézve a régi autók tartósabbak kijelentés olyan, mint az aranykor eszménye? Illúzió?

Szabványok 2013.05.29. 21:34:41

@Rocko-:
"Tehát még kisebb a különbség"
'nagyobb. az áfát visszaigényled, visszakerül a zsebedbe.'
Látom a matek nem erősséged. Az ÁFAmentes üzemanyag olcsóbb, tehát kevesebbet takarítasz meg, ha kisfogyasztású autóval jársz.

Közelebbről két (újonnan vett) A6 dízelt ismerek. Zajosak. Tapasztalatom alapján a japán benzinesek a legcsendesebbek.

Azt hiszem nem vagy tisztában a 'beleszól' szó jelentésével, vagy legalábbis különbözőképpen értelmezzük. Ismétlem:
Van véleményem, azt leírom. Ha valakinek nem tetszik, nem olvassa el, leköpi a képernyőt, lehülyézz, stb. Választhat többet is, ha úgy tartja kedve.

Rocko- 2013.05.29. 21:38:33

@Szabványok: na jó, ez fájt. én innen kilépek.

Szabványok 2013.05.29. 21:53:26

@Zsolti888:
Szerintem a mai gyártmányok tartósabbak, mint a régiek. A mechanikusokról kevesebb információm van. Az elektronikák megbízhatósága tíz évenként egy nagyságrendet javul. Döbbenetesek értékek vannak egy-egy alkatrészre. De az eredmény is impozáns, pl. egy komplex elektronikus-elektromechanikus-mechanikus termék, egy közönséges HDD, 1-2millió óra MTBF! 30 éve egyetlen forrasztás meghibásodása volt ennyi!

Persze van pár terület, ahol nehezebben megy, pl. az ólommentes forrasztás jól visszavetette a forrasztásokat. Az optoelektronikai alkatrészek a sebesség fokozódásával, méret csökkenésével elég gyengék.

Ne felejtsétek el, hogy a gyártók a hatalmas tapasztalatot felhasználva, óriási küzdelmet folytatnak a meghibásodási ráta csökkentésére, mert az senkinek nem jó, ha bedöglik az autó. (Vagy a tévé.)

Sőt. Gyorsabban javulnak az alkatelemek, mint ahogyan a komplexitás növekszik.

akira1 2013.05.29. 22:13:51

Na, akkor, hogy eltereljem a temat, jelzem, hogy az egyik kepalairasban A6-os helyett A4-es kerult a szovegbe.

V12 Power 2013.05.29. 22:15:13

@lcka: Az E70 az E53 utóda, nem a faceliftje. Mint ahogy az E65 is az E38 utóda és nem faceliftje, stb. Az E53-nál is volt facelift, csak ott érdekes módon nem csak a külcsínyen változtattak finoman, mint a legtöbb faceliftnél, hanem teljesen más hajtásláncot kapott. A facelift előtti gyakorlatilag a régi iX hajtáslánc fix összkerékhajtással, automatából pedig 5 sebességgel. A faceliftesek X-drive hajtáslánccal, és 6gangos automatával jöttek. Tök más, sokkalta modernebb technika.

V12 Power 2013.05.29. 22:19:27

@n53: Színvonalas hozzászólásodból két dolog szűrhető le biztosan, az egyik, hogy fogalmad sincs az én anyagi helyzetemről (nem is lesz, legyen elég annyi, hogy több pénzért újíttattam fel a kedvenc E38-amat, mint amennyiért egy jó állapotú faceliftes E65-öt veszel), a másik, hogy fogalmad nincs a régi BMW-kről, illetve vagy nem volt még dolgod 8év körüli BMW-kkel, vagy volt, de nem láttál még olyat, amilyennek lennie kéne, és azt hiszed, az, úgy jól van.

Rocko- 2013.05.29. 22:34:34

@akira1: kontextusában nézd. :)

akira1 2013.05.29. 22:40:51

@Rocko-:
Aha, értem... ill. nem igazán értem az üzenetet. :) Miből és mit profitál az A4 ebből az A6-os nézetéből?

Rocko- 2013.05.29. 22:43:12

@akira1: kétség kívül nyakatekert, reggel én is kétszer olvastam el, hogy megértsem. :D
szóval abból a szögből az A4 és az A6 hasonlít, így profitál az A4: A6-nak nézik.
de valójában nem az, erre az eltérő méretből jövünk rá.
szerintem erre gondolt a költő, amikor a hasábokra vetette a sorait. :))))

akira1 2013.05.29. 22:45:49

@Rocko-:

Az már igaz, hogy nagyon meg kell nézni egy-egy A4-es és egy A6-ost is, hogy biztosak lehessünk abban, hogy épp egy A4-est vagy A6-ost látunk-e éppen... :)

Shadowbull 2013.05.29. 22:47:21

@Zsolti888: "Talán az alkatrészek és a meghibásodások aránya miatt mondható az, hogy a mai autók tartósabbak? "

Abszolut ertekben is megbizhatobbak. Tehat egymillio legyartott autora ma kevesebb meghibasodas jut adott ido alatt, mint 20 evvel ezelott.

Shadowbull 2013.05.29. 22:48:18

@V12 Power: szerintem neked meg az ujakrol nincs fogalmad. Nem teszel mast, csak jol hangzo ures frazisokat puffogtatsz.

Zsolti888 2013.05.29. 22:51:32

@Szabványok:

A múltkor beszélgettem unokatesómmal (autószerelő és gépészmérnök), szóba jött ez a téma. A Ford új ecoboost motorjait hozta föl példaként.
A mai motorok már annyira mondjuk... kihegyezettek, kifinomultak mechanikailag, hogy már átestek a ló túloldalára. Nem akarok konkrét példát fölhozni, mivel nem emlékszek az okfejtésére tisztán, annyi azonban megmaradt, hogy mechanikailag romlékonyabbak és sokszor már eleve a javítás vagy nem éri meg, vagy ritkább esetben nem is kivitelezhető.
Továbbá nagy kedvencem a folyamatos méretnövekedés. Az ívelt formák, egyre kisebb ablakok, egyre jobban megdöntött szélvédő.
Oké, eredményezhet ez jobb légellenállási együtthatót, de ott a de.
A túlságosan ívelt formák, a kis ablakok miatt nehezen érezhető az autó (na meg a kurva elektromos szervo-kormány), ezért manapság már nem csak hátra, de előre is szükséges a tolatóradar és/vagy kamera. Az erősen döntött szélvédő nagy üvegfelületet eredményez - ennek dacára rossz a kilátás -, ami miatt szépen besüt a nap, és szaunát csinál az autónkból. Jöhet a klíma.
A másik divatot sem értem. A sok elektronikai segédberendezést. Oké, hogy ne essünk le az útról, mert erős az autó. De azért kell 200 ló, mert az a dög legalább másfél tonnát nyom és akkor még a karcsúak közé tartozik.
De a távolságkövető, a beparkoló, a sávelhagyás figyelmeztető, stb?! Minek?!
Mármint aki nem tud vezetni, minek ül autóba? Vannak országok, ahol az autó fegyvernek minősül, itt meg a hülyék kezébe adják?
Egyre több elektronikának egyre nagyobb autó kell, ami egyre nehezebb, amibe egyre nagyobb motor kell, amiért egyre jobban basztatnak a zöldek...
Nem véletlenül hívják ezt a humán-etológusok velünk született kőkorszaki gondolkodásnak.
Tudod, ahol 2 alternatíva között kell választani:
A : egy közeli rossz, de távoli nagyon jó
B : egy közeli jó, de távoli annál rosszabb között
Bizony legtöbbször a B-t választjuk.
Irány a Betelgeuse, Soror bolygó, Cornelius majomtesónk már vár minket :)
A lényeg a lényeg :P :
Mindenkinek Istenadta joga a saját véleménye megformálása, nekünk pedig legjobb a másét - ha nem is elfogadni, de - tiszteletben tartani.

Zsolti888 2013.05.29. 22:53:41

@Shadowbull:
Ahol a meghibásodások milyensége hasonlatos?

n53 (törölt) 2013.05.29. 23:14:18

@Zsolti888: "Nem akarok konkrét példát fölhozni, mivel nem emlékszek az okfejtésére tisztán"

Latod itt a kozponti problema. Hogy felinformaciok alapjan probalod meg elkepzelni a vilagot. Amik raadasul az autoszerelo unokatestveredtol szarmaznak, aki az eletben meg egy samlit sem tervezett.

Zsolti888 2013.05.29. 23:17:45

@n53:
Sikerült a lényeget megragadni -.-

lcka 2013.05.29. 23:22:51

@V12 Power:

jah, kozben gondoltam hogy igy erted csak nemtudtam szerkeszteni

nem is tudom, tan 04ben frissitettek

n53 (törölt) 2013.05.30. 00:27:00

@Zsolti888: A lenyeg az, hogy meg elismetelni sem tudod, amit hallottal, nemhogy megerteni.

Zsolti888 2013.05.30. 00:36:08

:D :D :D
Nem ismered az unokatesómat, így nem tudhatod, hogy mit tervez és mit nem, hogy mit javít és mit nem, így nem ítélkezhetsz fölötte.
Ahogy azt sem tudod, hogy látom a világot, vagy hogy mit tudok és mit nem. (autószerelők és gépészek nem terveznek sámlit :P )
Ugyanakkor ez a blogposzt még mindig az A6-osról szól.
Találhatnék okod, hogy én is beléd kössek, de mire jó az?
Nem, ebbe nem folyok bele, sajnálom.
Hacsak nem tudsz hozzászólni, ahhoz, hogy a mai motorkonstrukciók megbízhatóbbak-e, mint a régiek. Ez volt ugyanis a gondolatmenet lényege.

Zsolti888 2013.05.30. 00:38:19

@V12 Power: Ó, látom n53 Téged is megtalált. :D

Rocko- 2013.05.30. 07:17:00

@akira1: egyszer összeszedtem pár képet az akkor aktuális Audi popókról, és tényleg nehéz volna megmondani, hogy melyik melyik.

közösperonos átszállás 2013.05.30. 12:39:58

@Rocko-: "meg mondjuk cégautóként visszaigényled az ÁFÁ-t az üzemanyagból."

Akkor adót csalsz, az meg hadd ne legyen már érv.

@n53: "A lenyeg az, hogy meg elismetelni sem tudod, amit hallottal, nemhogy megerteni. "

Ede bakker, látom, megint találtál néhány friss húst, de azért ezt elszúrtad: nyilván megérteni egyszerűbb valamit, mint elmagyarázni.

@Shadowbull: "Regen nagy autoparkkal rendelkezo cegek meg sajat javitomuhelyt tartottak fenn, ahol a flotta kisebb-nagyobb nyugjeit sajat garazsmester es szerelok javitgattak, a futasteljesitmenyek meg a mainak a toredeke voltak.
Ilyet ma nem latsz, es nem veletlenul. "

Jaja, mert a cég az egész autóparkot bérli egy másik cégtől, karbantartással együtt. :-) (A hozzászólásod többi részével amúgy egyetértek.)

Rocko- 2013.05.30. 12:50:46

@közösperonos átszállás: miért is adócsalás az áfavisszaigénylés?

közösperonos átszállás 2013.05.30. 13:36:18

@Rocko-: "miért is adócsalás az áfavisszaigénylés? "

Személygépkocsival kapcsolatos kiadást (talán a lízingdíjat kivéve, ezt passzolnám) nem vehetsz be az ÁFA-bevallásba. Céges tulajdonú személyautó üzemanyagszámlája, szóljon az akár benzinről, akár gázolajról, akár LPG-ről vagy CNG-ről, pont ilyen.

Azt persze mondhatod, hogy ez a 90 liter is a céges Punto Vanba ment, valószínűleg soha senki rád nem bizonyítja az ellenkezőjét (max. ha kikérik a benzinkúti kamerafelvételt, de nyilván nem fogják), de ettől ez még adócsalás. (Plusz akkor már az Audinak sem kell cégesnek lennie.)

Rocko- 2013.05.30. 14:01:24

@közösperonos átszállás: ez egy értettem volt, amit nem tudok cáfolni, de nem értek egyet vele.

közösperonos átszállás 2013.05.30. 14:19:42

@Rocko-: Oké. Hát adótörvényileg nem logikus, mert ha ez a cég érdekében történt kiadás, akkor miért nem igényelhető vissza az ÁFA, viszont ha ezt követjük, akkor meg a benzin ÁFÁ-ja is visszaigényelhető kellene, hogy legyen.

A célja amúgy tiszta, és azzal is egyet lehet érteni simán.

n53 (törölt) 2013.05.30. 15:17:50

@Zsolti888: Hagyjuk mar ezt a rossz dumat, egyetlen konkret peldat sem tudtal felhozni, meg azt sem tudtad pontosan elismetelni, amit neked mondtak.
Az unokatesod ostobasagairol is ordit, hogy az eletben nem vegzett semmifele fejlesztest, de erre is varom a konkret peldakat.
Bizonyara autogyarat uzemeltet a sufniban.

közösperonos átszállás 2013.05.30. 15:34:13

@közösperonos átszállás: Persze ezek a magyar szabályok, külföldön lehet bármi más (osztrákoknál pl. egy Sharan(!) után is visszaigényelheted az ÁFÁ-t, bár bármilyen személyautó után nem), a téma meg nem volt Mo-specifikus.

Zsolti888 2013.05.30. 17:01:24

@n53:
Nagyon fárasztó tudsz lenni. Az autószerelők nem fejlesztenek, azt az előjogot hagyjuk meg Shadowbullnak. Én sem vagyok az, csak egy megbízható autóra van szükségem, ahhoz keresek támpontot.
Nincs is szükség arra, hogy konkrét példát hozzak fejlesztésre. Továbbra sem az a "központi" téma.
Shadowbull készséges válasza alapján kiderült, hogy a mai autók bizony tartósabbak, mint 30 éve. Neki, mint az M Divison egyik fejlesztő mérnökének nagyobb rálátása van, így az állítása hitelt nyer.
Azért kíváncsi vagyok egyes márkák statisztikájára.
Az e körül kialakult vita végére pontot is tett, ahogy teszem azt most én is.

Zsolti888 2013.05.30. 17:08:39

Abban azért igazat adok, hogy hülyeség volt részemről olyan példába bele kezdeni, amit nem tudok befejezni.
Az unokatesóm hülyeséget még sohasem mondott, legfeljebb én adtam rosszul át a mondandóját.
Minden tovább kötekedés nélkül:
az n53 a BMW 2007 és 2011 között gyártott sorhatos motorjaira utal?

közösperonos átszállás 2013.05.31. 08:33:42

@Zsolti888: Nyugi, ő Ede (egyik korábbi nickje Edelweiss, de volt ő már sokminden), és az a specialitása, hogy frissen betérőkkel gorombáskodik. Ettől még sok mindenben van (vagy lehet) igaza, de nem érdemes vele vitába szállni, pont a stílusa miatt.

Zsolti888 2013.05.31. 10:54:08

@közösperonos átszállás:
Okés, köszi :)
Nem szokásom, csak mások alaptalan sértegetése olykor kisüti a biztosítékot.
Azért az ő megkeseredett bőrében se lennék...

n53 (törölt) 2013.05.31. 14:30:39

@Zsolti888: Azaz sem neked, sem az unokatestverednek nincs semmifele fejlesztesi tapasztalatotok, de ez nem akadalyoz meg benneteket abban, hogy a fotelban ulve nagyivu elmeleteket allitsatok fel arrol, hogy mi van tulsagosan "kihegyezve", meg minek mekkora lesz az elettartama.

Koszonom a valaszt.

n53 (törölt) 2013.05.31. 14:40:56

@Zsolti888: Szerintem ez inkabb szomoru, de ahogy erzed.

V12 Power 2013.06.03. 18:58:06

@Shadowbull: Igen, igazad lesz. A 30d-k behulló szívósorhossz-lapkái (ami ugyan már az E39-en megvolt, de ezt később úgy sikerült orvosolni, hogy előírták a rendszeres cseréjét, gratulálok), az E61-ek 4 évesen berozsdásodó(!!!) hátsó ablaktörlője (amire nem jár gari), az E61-ek töredező kábelei a csomagtérajtóban, az E60/61-ek beázó powermodulja (mert nem előírás kitakarítani a vízelvezetőt), az E70-ek 70-100ezernél folyó difije (amit csak specális szerszámmal lehet cserélni), az F01-ek tuning-wagonerplusz-módjára felrakott kipufogóvégei (202ezer eurós 760Li Steinway and Sons-on is, lámpánál mögötte állva kilátok a földre a blende és a valódi kipuf között), az E60/61-ek már újkorában is hányingerkeltő combtámasz-bőrborításának kidolgozása, a hámló, máló gumírozott felületek, stb, stb, stb, mind-mind jól hangzó, üres frázisok. Még szerencse, hogy lehet őket puffogtatni. Szerintem beszélgetned kéne valakivel, aki még ott volt, amikor az E34-et, meg E32-t fejlesztették, neked biztosan megvan a lehetőséged hozzá.

Shadowbull 2013.06.03. 22:47:52

@V12 Power: igen, sajnos frazisokat puffogtatsz, mert ezek nem amiket felsoroltal statisztikak, szamok nelkul lofaszt sem jelentenek, plane ha ugy teszel mintha az elodoknek nem lettek volna problemai.
Persze ezekkel faszaul lehet jatszani a jolertesultet, nyilvan ettol tobb a neten nem is kell.

V12 Power 2013.06.03. 23:23:54

Igazán sajnálom, hogy ilyen a hozzáállásod. Megértem, persze azt is, hogy nem mondhatsz mást. Én sem mondhatok mást. Nyilván nem vehetek meg 100ezer BMW-t, hogy statisztikát írhassak neked. Csak amikor a családban lévő autóknál számomra felfoghatatlanul hamar felfoghatatlanul komoly gondok vannak, és amikor ezt hüledezve mesélem BMW-szerelőknek (beleértve német szakszervizben dolgozó kollegáidnak), és rendszeresen azt a választ kapom, hogy ja, az be SZOKOTT rohadni, be SZOKOTT ázni, folyni SZOKOTT, stb, akkor elgondolkodik az ember. Nem mondtam, hogy a régieknek mónincs hibája, sőt, írtam is, hogy az E38/E39-nél is jelentős romlás látszik az E32/E34-hez képest ilyen téren. Továbbmegyek, a faceliftes E38-ban is vékonyabbak a kábelek, silányabb a szem elől valóban rejtve maradó (tehát kárpit alatt lévő) dolgok anyagminősége, mint a facelift előttiben. És az E60/61/E65/66 generációban már a szem elől nem annyira rejtve maradó helyeken is tettenérhető ez (üléskárpitok az ülőfelület kivételével, térképzsebek belseje, ajtózárak, stb), új korában, szalonban is, nem csak használtan. Nem teregetném tovább itt a szennyest, nem akarom lehúzni a kedvenc márkámat, de hidd el, nem egyéni vélemény ez, és egyre kevésbé ritka. HP-t játszik a BMW, és ez nem fog jóra vezetni hosszú távon. Ha gondolod, a mailem publikus, nem akarok itt tovább csatározni.

Shadowbull 2013.06.04. 08:07:43

@V12 Power: az a baj, hogy erosen keversz es/vagy osszemosol fogalmakat, valamint te is abba a hibaba esel mint az atlagember, aki nem igazan erti/erzi hogy jelent a statisztika.

Az autoszerelo nem tudja lemerni hogy egy adott tipus milyen meghibasodasi aranyokkal rendelkezik, mert ahany autot lat az mind hibas, nyilvanvaloan azert mert azert kerulnek hozza az autok. Mondjuk lat eleteben X db hibas dizelt egy tipusbol, de nem latja az osszes legyartott motort, es nem tudja hogy mekkora aranyban hibasodnak meg... Pedig ez az egesz lenyege.

Mindenhol van meghibasodas, ez a tomeggyartas sajatossaga. Gondold mar el, meg a milliard dollarokert, egyedileg kifejlesztett es legyartott marsjaron is elromlik neha ez-az, akkor egy millioszamra eloallitott berendezes hogyan lehetne hibatlan?

Az altalad erzekelt minosegi romlas, ami az erezheto-tapinthato-lathato dolgokra vonatkozik egy teljesen mas tema, es semmi koze az autok atlagos megbizhatosagahoz. Lehet azon is vitatkozni, de kulonosebben nem erdemes, mert nem egy nezopontobol latjuk a dolgot.

Egyet kene megerteni es elfogadni: az autogyartas uzlet, azert csinaljuk hogy penzt keressunk. Minnel tobbet, annal jobb. Ha ennek az az ara, hogy az ajtozseb burkolata olcsobb anyagbol lesz, akkor abbol lesz. Az ugyfel meg eldonti mit akar. Ha a tobbseg leszarja, es ennek ellenere megvasarolja az autot, akkor jol dontottunk, mert a tobbsegnek mas tulajdonsagok fontosabbak, es leszarjak az ajtozsebet. Ha meg a konkurenciahoz mennek, akkor rabasztunk. Nekem sem mindig tetszik ennek az egyensulyozos jateknak az aktualis kimenetele, de elfogadom hogy nalam okosabb emberek dontenek rola, es ok jobban tudjak mi kell a piacnak mint en. Amig az uzlet megy, marpedig megy es a BMW tovabbra is a premiumliga vezeto gyartoja, addig en teljesen elegedett vagyok.

Persze en nem vasarlo vagyok hanem alkalmazott, akinek ettol fugg a premiumja.Vasarloi szemmel, egyedileg nezve akar maskepp is latszodhat a dolog.

n53 (törölt) 2013.06.04. 09:52:32

@V12 Power: "az F01-ek tuning-wagonerplusz-módjára felrakott kipufogóvégei"

Nekem valami azt sugja, hogy majd amikor ezek az autok 10 evesen feltunnek az anyagi lehetosegeid horizontjan, hirtelen valamiert mar nem is fog annyira zavarni az az illesztes :)

V12 Power 2013.06.04. 13:21:01

@Shadowbull: Ez, így korrekt válasz volt, ezt vártam tőled.

V12 Power 2013.06.04. 13:22:18

@n53: Trollt nem etetek, csak ha szórakozhatnékom van. Most nincs. Korábban leírtam már az ide vonatkozó részt, ha azt nem érted, nem tudok rajtad segíteni.

n53 (törölt) 2013.06.04. 19:43:13

@V12 Power: Nem, te azokat a buta frazisokat irtad le, amikkel onmagadat eteted. Uzemeltetesi tapasztalatod az F01-gyel konkretan nulla.

A "szivosorhossz-lapkat" pedig ugy hivjak, hogy orvenyszelep. Csak hogy legkozelebb hitelesebben jatszhasd a bennfentest muszaki ismeretek nelkul is :)

n53 (törölt) 2013.06.04. 20:25:54

@V12 Power: "nem is lesz, legyen elég annyi, hogy több pénzért újíttattam fel a kedvenc E38-amat, mint amennyiért egy jó állapotú faceliftes E65-öt veszel"

...azaz nem fenyeget az a veszely, hogy 202k euroert egy 760Li-t vegyel, amit az elobb ekeztel. Szoval akar meg is nyugodhatsz, nem te vagy a celkozonseg.

V12 Power 2013.06.04. 23:24:57

Tőlem akár szívóáramlégterelőnek is hívhatod, a lényeg, hogy belehullik, és tönkreteszi a motort. Mindegy, fáradt vagyok ehhez, aki akarja, érti, te meg vegyél 202k-ért F02-t, aztán add el 3 évesen 52k-ért. És ne gondolkodj, hogy miért esik ekkorát az ára.
süti beállítások módosítása