HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Az évtized autósiskolai csalása

2013.08.23. 11:45 Tcomment

Címkék: csalás autósiskola

Egy ujjmutatás tízezer, három ujj harmincezer forint kenőpénzt jelent. Öt éve létezik eszköz a korrupció ellen, de az állam nem támogatja.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

145 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr85472464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csokiájsz 2013.08.23. 12:06:11

Miért pont ez az üzletág működne korrekten?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.23. 12:14:18

„merészen hangzik ez még Magyarországon, de kampánytémának éppen jó lehet”

Hagyjuk már a francba ezt a saját országunkat állandóan lenéző, lesajnáló szemléletet.
Merjünk egyszer már nagyok is lenni!

A KRESZ-oktatás bevezetése az általános- és középiskolák tantervébe nem egy eget rengető feladat, elég egyszerűen megoldható.
Annál is inkább szükség van erre, mert ha valaki nem ül autóra, akkor biciklire ül, de mezei gyalogosként (gyalogkakukként) is felette hasznos, ha ismeri a KRESZ-t, mert nem menne át tiltott helyen, kevesebb lenne a konfliktus az autósokkal stb. stb.

Nem picsogni kell állandóan!
Én nem Magyarországon születtem, hanem Erdélyben, az átkos Cseucseszku-korban, és ott nekünk a micilisták (rendőrök, te!) évente kétszer tartottak közlekedési/forgalmi ismertetőt egy órában, meg ugye kisiskolásként sokan voltunk ”forgalmisták” is (egy jelzőtárcsával kiállítottak a suli előtti zebra mellé, és mi irányítottuk a diáktársak átkelését).

A komcsi korszakban sem volt minden rossz, még Romcsiban sem. Nem kell annyit nyavalyogni!
Just do it!

Batiz Gábor 2013.08.23. 12:14:41

A Hartman féle SOS iskolában nem csalódtam. Korrektek voltak ajánlom mindenkinek őket

Tapmancs 2013.08.23. 12:22:33

Általános iskolai KRESZ-oktatás mindenképpen kéne, mert vidéken a diákok legnagyobb része bicajjal megy az iskolába. Legalább a táblákkal, útburkolati jelekkel képben kéne lenniük.

grankill 2013.08.23. 12:24:22

Én Pesten csináltam meg a jogsimat. A gimi ahova jártam szerződésben állt egy sulival és ezért a sulitól kaptunk kedvezményt. Én ~120-ból csináltam meg a jogsit és nem volt könnyű. A 4. forgalmin mentem át és ott is vérben forgó szemmel nézte a biztos mit csinálok. Én voltam az nap a 6. vagy 7. és az utolsó a listán és előttem mindenki már átment. 2 kört vezettetett le velem mert az elsőt 46 perc alatt tettem meg és nem hibáztam, de nem lett volna meg a napi bukókvóta.
A végére 58 perc alatt le is vizsgáztam, de láttam a fején, hogy nem fűlött a foga odaadni a papírt. Egyébként az első 3 vizsgán formaságok miatt buktattak meg és egyiken még egy karambolt is kivédte, ami engem meg az oktatót nem érintett volna mert be voltunk kötve csak a biztosnak volt kényelmetlen és nem kötötte be magát. :)

kvadrillio 2013.08.23. 12:30:49

szóóóóóval... EDDIG SENKI NEM ELLENŐRIZTE EZEKET A CSALÓKAT ???
NU, ÍGY MŰKÖDIK ? MINDEN EBBEN AZ ORSZÁGBAN !

mt-03 2013.08.23. 12:30:56

en is hartmanekhoz jartam, jo fejek, normalisak, vizsgabiztos kenes fel sem merult, sot mikor valaki feldobta a temat nagyon gyorsan leallitottak hogy itt ilyen nincs (es en nem is tapasztaltam hogy lett volna, ellenben bukasok azok voltak, de jogosan).

kvadrillio 2013.08.23. 12:36:29

AZ ÁLLAM NEM TÁMOGATJA, HOGY MEGSZŰŰNJÖN A KORRUPCIÓ ?

HÁMER MEGMONDTÁK: NE AZT VÁRJA A NÉP, HOGY AZ ÁLLAM-ORSZÁG TEGYEN ÉRTE, HANEM A NÉP TEGYEN AZ ÁLLAM-ORSZÁGÉRT, MÉG HA EZERREL ELŐSEGÍTI A KORRUPCIÓT....AKKOR IS !

...de, ha az állam-kormány a legtöményebb korrupcijós szervezet, mit is várna tőle bárki ugye.......

krakéler 2013.08.23. 12:41:33

csak egy megjegyzés a szerzőnek: az autósiskolák azok nem akik, hanem amelyek…

persze amikor még az MHSZ-nél megszereztem a jogsit a sötét középkorban, kijött az egész egy huszasból, és kenni legfeljebb a zsiguli ajtaján a zsanért kellett

Flaggx 2013.08.23. 12:45:56

Csatlakozom az előttem szólókhoz, SoSJogsinál ugyanez az élményem volt, kerek perec közölték, hogy náluk nincs lefizetés, nem is lesz. Viszont iszonyat korrektek voltak mindenben. Náluk csináltam az A2-t, megyek is nemsokára A különbözetire hozzájuk.

mel gibson 2013.08.23. 12:52:07

konklúzió??
vagy megint csak a pofázás...

Kiwicake 2013.08.23. 12:56:10

A lányom fél osztálya a gimijével szerződésben álló "Jel" autósiskolába járt, a suli épületében volt az oktatás, és a gyakorlati rész is rugalmasan, korrektül, minden suskus nélkül zajlott, a bázisuk a budaörsi virágpiac volt.
A vizsgájára elkísértem, fel sem merült a csúszópénz kérdése. Az előttünk vizsgázó négyből kettő megbukott, a lányom szépen, atrocitás nélkül átment. A teljes díj 120e körül volt, de ezt októbertől májusig millió apró részletben kellett kifizetni, szóval nem volt _olyan_ megterhelő.
Szóval van azért jó példa is.

Kis ember 2013.08.23. 12:57:17

Ez a probléma már 1992-ben is fennált, mikor én vizsgáztam. Szerencsére nem volt rá szükségem, elsőre átmentem. Az osztálytársnőm viszont lecsengetett 5000 forintot (akkor 12-15.000 volt egy havi fizu).

Perverz Matyesz 2013.08.23. 12:59:32

Tavalyról szintén van tapasztalatom SOS A jogsiból, de azért árnyalnám a képet bár minden sikerült, viszont:

A 10 rutin órából megspóróltak legalább négyet rajtam, és a 17 forgalmi órából pedig 9 vagy 11 óra maradt el. Persze a különbözetet nem fizették vissza. Az egész oktatás a vizsgára való felkészítésről szólt, nem arról, hogy bármit is tanítsanak, pedig ezalatt a 13-15 óra alatt jó sok vezetéstechnikai gyakorlatot elvégezhettem volna, ha az lett volna a cél, hogy biztonságosan motorozni tanítsanak meg. És nem én sürgettem a vizsgát, hanem az oktató kijelentette, hogy a fennmaradó órák alatt úgysem tanulnék már semmit, ami nyilván igaz is, ha újra és újra a vizsgafeladatot csináljuk és nem esetleges élethelyzetekre, valódi forgalmi- és vészhelyzetekre készítenek fel.

lutria 2013.08.23. 13:01:21

Majd kifejlesztenek egy okos kis kütyüt ami gombnyomásra feltűnés nélkül belepörgeti a digitális kilométerórába a kellő távolságot...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.23. 13:04:13

@lutria: az vicces lesz majd eladáskor.
óraállás: 345000, de valójában csak 120000 van benne :)

HakapesziM 2013.08.23. 13:05:47

Ki lehetne húzni ennek a méregfogát. Meg kellene engedni, hogy bizonyos feltételek mellett ( x éves jogsi, büntetlenség stb.) bárki saját felelősségére oktathasson hozzátartozót a saját kocsiján. A vizsga maradna hivatalos aktus ugyanúgy. Angolul is tanulhatok otthon, aztán elmegyek vizsgázni, ha már ott tartok. Persze, járművezető oktatásnál nagyobb a rizikó, de a felelősség természetesen az oktatóé.

olcso 2013.08.23. 13:14:35

@HakapesziM: Uhh... Mi lenne akkor : )
Rengetegen oktatnának úgy, hogy maguk is alig tudnak vezetni (hiába x éves a jogsi) és rengetegen csak azért, mert nincs pénz a családban, aztán a legidősebb elfurikázgat a gyerekekkel...

volt oktató 2013.08.23. 13:16:09

Nem bonyolult a dolog.
580 km/30 óra = 19,33 km/óra
Egyszerűség kedvéért számoljunk 160 munkaórát a többi vizsgára jelentés stb.
160*19,33 = 3092 Araszolással mindennel 7l / 100 km 216 l benzin * 425 ft =92010 Ft Kötelező bizt. + adó + amortizáció Min 20000/ hó ( ugye havi 3000 km az oktatásban) A cikkben említett budapesti óradíjak (1300-1800Ft) Tehát azért átlag 1500 ft-al fizetnek a tanulók 1500*160 = 240 000 Ft-ot. Ebből az autósiskola vízfeje lenyúl legalább 40 000 Ft-ot. A rutinpálya használatáért még 10-15000-et elkérnek mert ugye legtöbben azon a pályán szeretnének gyakorolni ahol a vizsga van és ezt kihasználják ezeknek a pályáknak a tulajdonosai.
Így az oktatónak marad 240000-40000-92010-20000-10000 = 77990 Ft. Mennyi is a vállalkozónak maga után fizetendő járulék? Aki tudja vonja le ebből és megkapja az oktató munkadíját amiből még új kocsira is félre rak.

Amíg nincs minimum díj amit az oktatónak meg kell kapni ( nem az iskolának a tanulótól) addig csalás lesz. Az autósiskola minél nagyobb annál nagyobb a vízfeje így annál többet nyel el. Az autósiskolák szövetsége jórészt a nagy iskolákból áll. Ha bevezetnék a minimum díjat amit az oktatók felé kell fizetni kis iskolák kevesebb lenyúlással olcsóbbak lennének ez nem érdeke a nagy iskoláknak így a kör be is zárult.

Boglárka94 2013.08.23. 13:19:08

Én azzal sem értek egyet hogy kell 2* 10 perc szünet a 2 óra vezetésnél. Minek?? 1 órt kell kifizettnem nem pedig 50 percet. És akkor ne is beszéljünk arról ha nem csak 20 percet vesz ki az oktató hanem mondjuk fél órát vagy még többet.És ez alat mennyit lehetne oktati. Meg számoljuk a sok 20 perc vagy még több hány plusz óra is.

hpapagaj 2013.08.23. 13:22:39

Sziasztok, Esztergomban kihez erdemes menni?

HakapesziM 2013.08.23. 13:23:00

@olcso: Úgy tudom valaha volt ilyen. Amellett én láttam már egész fiatal oktatót is, annyira nem vagyok meggyőződve róla, hogy mind hatalmas rutinnal rendelkezik. Vállalás kérdése lenne, ha valaki elvállalna ilyen oktatást, övé a felelősség. Nagyon sok kezdő jogsis esetében úgyis ez történik, csak már a jogsi megszerzése után, egy rakat pénzt kiadva, többször bukva, idegbeteg oktatók által kikészítve, s utána még jó ideig apucival gyakorol. Akkor tehetné ezt mindjárt kezdettől fogva is.

isssti 2013.08.23. 13:26:59

A hatóság válaszából "új technológiák i m p l e m e n t á l á l á s a.."
..ajóédesbürokratanénikéteket: bevezetése, megvalósítása, végrehajtása..
Magyarul, közérthetően beszélni/tájékoztatni mért nem lehet?!

volt oktató 2013.08.23. 13:32:26

Régen (80-as évek) tényleg volt saját oktatás egy fékpedált kellett szerelni az autóba a jobb oldalra, és csak közvetlen családtag oktathatott.
Ma már az oktató autóknál is szigorúbbak a követelmények és az autók sem olyan egyszerűek nem hiszem, hogy megérné a családi autó átalakítása egy emberért. Ha erre a célra veszel egy olcsó autót akkor meg már az átírásnál bukod az egészet.

_sir_tom_capsa_ 2013.08.23. 13:34:30

@hpapagaj: Hát a dakart nem ajánlom. Forgalomig minden rendben van, utána kezdődnek a bajok!! Nekem a sikeres KRESZ vizsga után kb. 3 hetet kellett várni, hogy kapjak oktatót, amíg nem pótóra ment, addig 2 hetek maradtak ki, telefonra, e-mailre nem válaszoltak, amikor a kötelező órák leteltek, akkor már kétszer is mehettem volna egy nap. Ha ők, akkor mindenképpen egy Zoltán nevű oktatót kérj, kis fehér Wagon R+-al oktat, ő jó, nem ordít, stb.

Amúgy megy a simlizés ezerrel, éjszakai vezetés, 80km-es vezetés csak papíron van.

De állítólag nekik van a legjobb megfelelt arányuk a környéken.

CY0 2013.08.23. 13:34:51

Ha csak a km korlát a lényeg, akkor nekem meg lett volna 7 vezetési órából a jogsim, amivel nem mertem volna kocsiba ülni!
Kisebb városból jártunk át az ~60 km-re lévő megyeszékhelyre vezetni, egyik tanuló oda, a másik meg vissza. A városban is megvolt legalább 20 km egy ilyen nap. Tehát alkalmanként legalább 80 km-t vezettem, tehát ~7,25 óra lett volna a jogsi amivel ön és KÖZVESZÉLYES lehettem volna!!!
Szerintem ez a km korlát egy nem normális dolog. Aki meg abban a városban él, ahol vizsgázik meg minden,na azt az embert sajnálom, mert lassan lesz meg az az 580 km.

olcso 2013.08.23. 13:35:25

@HakapesziM: Én nem tudok róla, lehet, hogy igazad van.
De szerintem nagy lenne a kockázata. Pl engem egy balesetnél nem nyugtatna meg, hogy az "oktató" a hibás, nem a sofőr.
A közlekedéskultúra és a KRESZ-ismeret pedig botrányos a gépjárművezetők körében és az oktatásnál a megszokás (esetleg tévhitek) és a szabálytalanság is átadásra kerülne.
Emellett szerintem "feketítené" a piacot is és sokan nem is tennének jogsit, ha a beteg (de jogsival rendelkező) nagypapát kéne szállítani, mert ő az "oktató"...

herpesz 2013.08.23. 13:36:13

Tavaly lett B kategóriás jogosítványom, több mint 40 óra forgalomba vezetéssel. 200.000 Ft körül volt az összeg amit ráköltöttem Bp-n. Vicces, mert elsőre átmentem majdnem mindenből, forgalomból csak másodikra. Meg lett beszélve a pénz amit vinnem kellett (elsőre is, csak akkor úgy voltam vele hogy a kenőpénzt inkább befizetem pluszórákra) Az oktatóm egy idegbeteg állat volt, azóta se merek vezetni, talán kétszer ha vezettem, és tapasztaltabbak szerint nincs is gond, csak görcsölök. Hát hogyne görcsölnék amikor kora reggel hatkor az oktatóm kiabált meg bele-bele kapadozott a kormányba, azt se tudtam mi baja, nem magyarázott semmit, nem segített semmit, simán elvárta hogy vezessek. Mondtam neki hogy talán ha tudnék vezetni akkor nem lennék itt...

_sir_tom_capsa_ 2013.08.23. 13:41:05

Engem jelenleg az zavar a legjobban, hogy ha az ember sikeresen teljesíti a forgalmit, akkor még nem vezethet, hanem várnia kell (legrosszabb esetben) több, mint egy hónapot, mire kézhez kapja a kis kártyát. Régen működött az, hogy vizsgaigazolással (a papírral) már vezethetett az ember, nem tudom, miért szüntették meg.

Venném már meg az első autót, de mire oda jutok, hogy el kellene vinni próbakörre, addigra már több, mint egy hónapja nem vezettem. Nem hiszem, hogy gond lenne, de azért kicsit nyugodtabb lennék, ha nem egy hónap kihagyás után kellene egy autót vezetnem/próbálgatnom, persze úgy, hogy ne törjem meg.... :)

Tényleg nem értem, hogy mi tart ennyi ideig annak a rohadt gépnek. (szerintem neki semmi, mert kb. fél percenként nyomná kifelé magából a kártyákat, ha beindítanák)

olcso 2013.08.23. 13:41:26

@herpesz: Nekem nyugis oktatóm volt anno. ALUDT :D
Egyszer egy szembejövő tanulónak az oktatója átnyúlt dudálni, azt a 20 másodpercet volt csak ébren.

Elijah_Baley 2013.08.23. 13:56:45

és akkor most mindannyian csináljunk úgy, mintha az autósiskolában nem a rózsaszín kartonpapírt, hanem a gyakorlati gépjárművezetetői ismereteket szereztük volna meg :)

Pályaelhagyó autóversenyző 2013.08.23. 13:59:40

@GotoX22: azert itt neha kevered am az alkalmankent meg az ora fogalmakat...

Elijah_Baley 2013.08.23. 14:03:51

@isssti: szerintem ne szójjá bele, kazinciról hallottál, ez dícséretes, a terminusz teknikuszról meg nem, ami nem baj, mert nem vagy nyelvész, de akkor minek okoskocc bele?
a magyar szakkifejezések kilencven százaléka német eredetű, osztakkormivan?

Grifter 2013.08.23. 14:04:05

Borzasztó nehéz lesz kijátszani: Egyik gyorsforgalmin ki, M0-án egy kis kanyar, másikon vissza.

Mondjuk lehet nem is baj, ha a tanuló lát autópályát is, mielőtt jogsit kap, mert eddig ez sem volt jellemző...

Peetee 2013.08.23. 14:08:16

Így is el kellene venni minden 20. járművezető jogosítványát, mert átlagosan 20percenként teremtenek balesetveszélyes helyzeteket a puszta jelenlétükkel és hozzá nem értésükkel.

Fel kellene fogni, hogy a járművezetési egy ún. veszélyes üzem, illetve azt is, hogy nem véletlenül az a neve: közösségi közlekedés.
Meg kellene érteni, hogy a jogosítvány NEM alanyi jogon jár, és a megszerzése nem jelenti azt, hogy a kedves sofőr bármit megtehet a közutakon, mert neki van jogosítványa.
Ezeknek a renitenseknek azért van még meg a jogosítványa, mert kurva kevés a rendőr az utakon, és az is 95%-ban a pénzbeszedéssel foglalkozik, nem a baleset-megelőzzéssel.

- Különböző tuningverdákkal rajoskodó boyracer-ek,
- xanax-on élő kialvatlan 3gyerkes családanyák,
- a napi feszültséget a kocsiban levezető üzletemberek,
- agresszív/elmeháborodott területi képviselők
- és a doktorral haverságban lévő már járni alig bíró nyugdíjasok, akik 2 üvegszemmel is magkapják az orvosi alkalmasságot.

Ezek azok a kategóriák, akiknek NEM kellene vezetni, mert képtelenek rá.
Képtelenek betartani a közösségi közlekedés játékszabályait vagy/és soha nem is voltak tisztában a játékszabályokkal.

Nem, szerintem nem kellene minden áldott középiskolásnak jogosítványt adni, rátermettségtől-hozzáállástól-elmeállapottól függetlenül.
A jogsi ne járjon alanyi jogon!!!

liza9 2013.08.23. 14:11:28

Én 1976-ban szereztem jogosítványt, és bár nem tartottam öregnek magamat, elég nehezen bírkóztam meg vezetéssel. A nálam fiatalabban nem szenvedtek annyit, mint én, épp ezért már akkor az volt a véleményem, hogy középiskolában kéne tanítani a kreszt, és az érettségivel egyidejűleg lehetővé tenni a jogosítvány megszerzését. Azóta még több az autó, munkeszköz lett, már nem luxuscikk, szükség van a jogosítványra. Biztosan meg lehetne oldani az érettségi plusz jogosítványt is.

CY0 2013.08.23. 14:12:35

@Pályaelhagyó autóversenyző:
Igaz, egy kicsit belekavarodtam...
De 10 órából akkor is meglett volna, ha mindig csak átvezetek.
Ha meg városozok is(az a 20 km), akkor 14-ből...

Gonoszfóka 2013.08.23. 14:14:09

Én ha jól rémlik, 2005-ben vizsgáztam, Nyíregyházára jártam, a Nyír-stop autósiskolába. Rutinból, forgalomból másodjára mentem át, de mindkét bukásom jogos volt, én sem engedtem volna át magamat. Az oktatóm külön szólt, hogy a vizsgalapban még csak véletlenül se legyen semennyi pénz, mert 1-2 héttel korábban egy embert nem engedtek amiatt vizsgázni, mert belekerült egy kétezres. És hiába mondta a diák és az oktató is, hogy nem lefizetni akarja, hanem véletlenül belecsúszott, nem mehetett. Az oktatónak sem kellett semmilyen kenőpénzt fizetni, gondolat szintjén sem merült fel a korrupció. Másodjára pedig mindkét vizsgán simán átmentem:-)

Olyan pedig nem volt, hogy csak állt volna a kocsi, és elkérte volna az oktatóm a pénzt.

@GotoX22: én Nyíregyre 25-30 km-ről jártam be, néha az oktató kocsijával, néha másképpen. Szóval 15-20 óra alatt nekem is meglett volna, ami teljesen biztosan nem lett volna elég a biztonságos közlekedéshez. Az átlagtól egyébként többet mentem, mivel alapból vettem az első vizsga előtt is pótórákat. Így ugyan drágább volt, de egyrészt balesetem eddig nem volt, sem gyorshajtási vagy egyéb bírságom :-) Szóval megtanultam jól közlekedni.

CY0 2013.08.23. 14:14:19

@Grifter:
Nem csak Budipest létezik a földön...

Gonoszfóka 2013.08.23. 14:16:11

@Peetee: "Fel kellene fogni, hogy a járművezetési egy ún. veszélyes üzem, illetve azt is, hogy nem véletlenül az a neve: közösségi közlekedés."

Nagy egyetértés...az oktatóm azzal kezdte: az autóvezetés egy olyan veszélyes üzem, amiben meg lehet halni. Igaza van / volt.

Grifter 2013.08.23. 14:17:16

@GotoX22: Vidéken még egyegyszerűbb: Elmész a szomszéd településig meg vissza. Gondolkodni nem szégyen ám ;)

Na_mi_van?Semmi? 2013.08.23. 14:18:45

@Grifter:
Na jó, de CSAK autópályát? :)

Grifter 2013.08.23. 14:20:00

@Na_mi_van?Semmi?: Hát nem csak :D De mondjuk inkább a városban bénázzon 50-el, mint 130-nál jöjjön be eléd, mert nem érzi a sebességet.

winyettyu 2013.08.23. 14:21:13

amúgy alapból hülyeség, hogy pont ezen a pár ezer forinton megy a szenvedés atanulóknál... egy tank üzemanyag meg 25-30ezer forint. arra honnan lesz pénze a tanulónak?

Flaggx 2013.08.23. 14:34:27

@Peetee: Ezzel kapcsolatban én azt nem értem, hogy miért nincsen fokozatosság az autós jogosítványnál is, mint a motornál. Pl. a 18 éves friss jogsis, 0 km tapasztalattal beülhet simán egy 200 Le-s kocsiba, aztán ebből szokott lenni 3 temetés, 2 év felfüggesztett. Én bevezetném a B1 kategóriát, max. 1100-1300 ccm-es autókra.
(Erre lehet mondani, hogy de hát azzal is lehet 160-al menni, akkor viszont kérdem én, mi értelme a motoros kategóriáknak, hisz egy 14 Le-s géppel is lehet menni 110-et...)
Aki meg nagyobb autót akar, az majd 24 éves kora után mehet korlátlan B-re.

butschq 2013.08.23. 14:36:02

@Peetee: és nyílván te benne vagy a 19-ben. Mert ufye sosem történt még veled gázos szitu, nem bambultál be, aztán csak a szerencsén ésatöbbi :)
Egyébiránt egyetértek, sokan nem mennének át egy rostán. Mert szerintem egy jó sofőr ha be is néz valami, vagy épp más, ügyesen megoldja a helyzetet. A kevésbé jó meg hozz egy rossz döntést, vagy csak sipákol.. :)

@Gonoszfóka: 2006 Nyíregyháza, minden elsőre kivéve forgalom. Kenőpénzt nem adtam. A rutinnál voltam talán, a világ legjobb oktatójánál

Sadist 2013.08.23. 14:36:55

@Kara kán: "de mezei gyalogosként (gyalogkakukként) is felette hasznos, ha ismeri a KRESZ-t, mert nem menne át tiltott helyen, kevesebb lenne a konfliktus az autósokkal stb. stb."

Meg a többi gyalogossal. Lásd az index panasznapi bejegyzését:
"Az idős emberek az utcán úgy közlekednek, mintha hátul is lenne szemük. Ezt a képességet azonban nem arra használják, hogy segítsék a gyorsabb gyalogosokat, hanem pont arra, hogy hátráltassák őket. Úgy zárják a szöget, mint Mika Hakkinen. Lehetetlen őket lendületből kikerülni."
Az emberek többsége egy két méter széles járdán nem képes úgy közlekedni, ahogy az elvárható lenne.

olcso 2013.08.23. 14:38:33

@Flaggx: Aztán akinek nem 1100-1300 ccm-s autója van otthon, az vegyen egy másikat, hogy vezethesse (esetleg elmehessen munkába), vagy 24 éves koráig ne vezessen (esetleg emiatt ne is dolgozzon)??

Sadist 2013.08.23. 14:39:51

@Peetee: Jogsi tényleg ne járjon alanyi jogon, de az oktatás mindenképpen fontos lenne.

Sadist 2013.08.23. 14:42:33

@Flaggx: Erre találtak ki valami olyan beterthatatlan, ellenőrizhetetlen baromságot, hogy a friss jogsis mellett kell ülnie valakinek, akinek már van x év vezetési rutinja.

odamondom 2013.08.23. 14:43:17

@krakéler:
1970-ben vizsgáztam háromszor, mindháromszor más biztosnál. Az oktató előre mondta, legyen nálam x összeg, vizsgabiztostól függ, hogy mennyit kell belőle odaadni.
Tanuló voltam, csak 1/2x összegre futotta. Az első és második vizsgán közel x összeget kért a biztos, ennyi nem volt, megbuktam kétszer. Harmadszor alig több mint x felét kérte, odaadtam az oktatónak amim volt. Félrevonultak a biztossal, majd mosolyogva megjelentek, hogy indulhatunk. Elmentünk két utcasarkot, utána fél órára otthagytak a kocsiban. visszajöttek, majd közölték, irány a kiinduló pont. Ott kiszálltak, a biztos gratulált a sikeres vizsgához, és megdicsért milyen jól vezetek.
Ja, és pótórát akkor nem kellett venni a bukások után.
Nem mintha nosztalgiáznék, de úgy látom ide is visszatért a régi rendszer, mint mindennapjaink sok más területére...

Elveszett Angyal 2013.08.23. 14:48:47

Na, ez a Hartmann féle iskola, aki itt nyilatkozik, engem össze-vissza lehúzott oktatással, el nem számolt, számlát nem adott, csak fizettem, mint a katonatiszt. Az oktatás gyenge minőségű volt.
Vicces, hogy épp ilyen témában ad elő szakértőként.
Mikor ügyfélpanaszt tettem - egyébként részletesen megindokolva - személyeskedve és durván válaszoltak, persze a panasz lényegét nem érintve.
Emellett telespamelték a postaládámat az ajánlataikkal még leiratkozás után is.
Na szép.

1kutya 2013.08.23. 14:57:15

@Peetee: +1

és ezt szánom annak a szőka p*csának is, aki tegnap állt a lámpánál a kieg. jelző zöldje előtt és nem értette miért dudálok rá...

tükörfúró 2013.08.23. 15:00:49

@Flaggx: Mert motornál sincs értelme, csak annyira 100éves gyökérségek alapján kitalált zöldség az egész, hogy nem szüntetik meg, gondolják ujra.
Gondolj bele egy rendszámos quad az most mi, autó, motor, segédmotor, vagy mivan?
És a mopedautó miért segédmotor, csak mert lassan megy? Aki azt tudja szabályosan, biztonságosan vezetni, egy kisautót nem tudna?
A nagyrobogó attól papirköteles, mert nem illegálisan megy 90et, mint az összes kínai szutyok is már...hanem legálisan? Ugyan....zőcség az egész ahogy van.
Egy autóval meg nem attol fogsz balesetet okozni,(jellemzően motorral sem) hogy 250 vagy 80 lóerős.
Ráadásul nem mindegy, a 80ló 1100 kilót mozgat mindennel, vagy a 250ló 2400 kilót mozgat..ugyebár, mikor a tuningtrabant 120lóval elmegy az automata batároknak 80ig bárhol, az nagyon vicces, csak az egyik 540kilóra kikönnyített a másik meg kéttonakétmázsa..üresen,szárazon.

László Bohár 2013.08.23. 15:06:53

Az Oktató idegbeteg, korrupció, csalások, és nem tanítás hanem idomítás történik, hogy a Tanuló a vizsgaútvonalon a vizsgán hibátlanul végig tudjon menni.A legtöbb Oktató így végzi munkáját. Egy kis túlzással mondhatnám, hogy gyilkosok kiképzése folyik, elvétve azért van olyan Oktató aki tanít is. És mind ez miért is van így, talán mert éhbérért ezt a munkát nehéz lenne másképpen csinálni. Az oktatáshoz szükséges jó pedagógiai adottság, viszonylag magas müszaki tudás, pszihológiai ismeret, kellő empátia,hogy csak a legfontosabbakat emlitsem. Az Oktató nem egy kényelmes irodai székben ül, hanem minden pillanatban veszélyhelyzetnek van kitéve. A megoldás ott kezdődhetne, hogy az oktatókat a nyugati EU,-us országokban fizetett béreket kellene,hogy kapják, úgy mint a képvisekők, vagy egyéb minisztériumi tisztségviselők. Akkor lehetne magas színtű elvárás az oktatás terén. Sajnos magyarországon nem a legfőbb érték az ember.

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.23. 15:13:42

@_sir_tom_capsa_: "(legrosszabb esetben) több, mint egy hónapot,"

Én tavaly csináltam az A-t, augusztus 6.-án vizsgáztam forgalomból, és október 15.-e környékén kaptam meg a jogsit. Az bizony több mint 2 hónap:)

Elveszett Angyal 2013.08.23. 15:15:00

@metal: de kapsz egy igazolást, amivel vezethetsz, nem? amíg megjön a plasztik jogsi

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.23. 15:22:09

@Elveszett Angyal: Csak B-t vezethettem, mert az meg volt előbb is, motort csak azután, amint megjött a plasztik. És a több mint 2 hónapból, majdnem 1 ment el azzal, hogy vártam az okmányirodai sorra kerüléssel, mivel nyáron igazgatási szünet van, és csak szeptember közepére kaptam időpontot (több okmányirodával is próbálkoztam, sehol nem volt közelebbi időpont).

Ja és majd el felejtem, amikor sorra kerülsz az okmányirodában, és elindul a folyamat, a régi jogsidat visszavonják, de nem veszik el. Ezzel, és a kiegészítő papírral Mo-n vezethetsz, de külföldön nem fogadják el, ha lekérdezik a jogsit, akkor visszavontat kapnak. Tehát külföldre addig nem mehetsz. Ez nem csak arra vonatkozik, aki új kategóriából vizsgázik, hanem mindenkire, akinek új plasztikot csináltat valamilyen okból (lejárt egészségügyi alk. pl.). Tehát ezzel számoljon mindenki.

kinai kacsa · http:tianjin.fotoalbum.hu 2013.08.23. 15:46:15

Én RING-éknél Tettem le a jogsimat. Korrektek voltak, sokkal több mindenre megtanítottak mint a többi helyen, ja és megfizethető áron. Csak ajánlani tudom Őket!

Flaggx 2013.08.23. 16:02:32

@olcso: Akkor ha nekem otthon vagy egy GSF1200-am, most azért vegyek másik motort, hogy azt vezethessem hivatalosan, vagy 24 éves korig ne is motorozzak? :)

Ha nem volt tiszta, pont erre akartam rávilágítani, hogy teljes marhaság az egész.

Mindenesetre bizonyos szabályokat szigorítanék a közlekedésben, pl. ittas vezetésért örök életre bevonatnám az illető összes jogsiját, akár csak a menet közben kézben tartott telefonért.

Flaggx 2013.08.23. 16:02:59

@metal: Az finom, nekem "csak" két és fél hét volt.

Flaggx 2013.08.23. 16:06:24

@Elveszett Angyal: Nem.

Mármint igazolást kapsz, amivel mosolyoghatsz az okmányirodában meg kirakhatod a falra, de vezetni NEM vezethetsz vele.

(Gondolom azért, mert se perc alatt hamisítható. Mondjuk, hogy a 21. században miért kell magaddal hordanod 10 plasztik lapot, amikor a központból lehívható minden adatod, akár csak a járművedé, előttem is rejtély.)

Flaggx 2013.08.23. 16:11:23

@Sadist: Nem betarthatatlan, de tényleg marhaság. Mi van ha a delikvens két évig autóba se ül? Aztán 3 év múltán vesz magának egyet.

penumbra1984 2013.08.23. 16:16:09

Jajj, a magyar sofőroktatás. 10 éve van jogsim először autóra, később motorra is, talán a nagy A-s jogsi megszerzése nem volt szenvedés meg lehúzás tömkelege, rémálmaimban jön elő. Adminisztratív meg mindenféle packázások, a legutolsó szempont az, hogy a tanuló meg is tanuljon valamit. Első a pénzbeszedés, papírmunka, vízfej fenntartása. Idegbeteg és vagy simlis oktatók, csaló iskolák, gestapo szemléletű vizsgáztatók tömkelege. Ezen nem segít semmi, talán ha kevésbé lenne átbürokratizálva, kevesebbet pofázna bele a hatóság, akkor egyszerűbb lenne hozzájutni és kevésbé érné meg szabálykijátszásra berendezkedni. Mert hiába találnak ki százmillió előírást meg hivatalt rá, az nem fogja emelni az oktatás és a vezetési kultúra színvonalát, csak a jogsiszerzésre ráépülő üzletet hízlalja.

Hurri Kán 2013.08.23. 16:16:52

@Peetee:
"Így is el kellene venni minden 20. járművezető jogosítványát"
Csak minden 20.? Szerinted ennyire jó a helyzet? ;)

KCB 2013.08.23. 16:17:20

Én Kuszka Lászlóhoz jártam a motorjogsihoz Ceglédre. Nem tudom milyen oktató volt mert nem oktatott. A 10 óra kötelező rutinból 4 órát csinálhattam ahol felváltva mentünk 2 motorral összesen 10-en, a kötelező 20 óra forgalomból pedig kb. 2 órát mentem. Persze a tanfolyamra ki kellett csengetni az amúgy normál árat. Vizsga előtt fél órával odanyomta elénk az oktatási naplót melybe precízen be volt vezetve az összes fiktív óra. Persze mindenki aláírta az összes órát mert menni akart vizsgázni. Motorozni később, magamtól tanultam meg. Lenyúlta a benzin pénzt és az oktatási órákat, egy csaló. Üvölteni csak akkor üvöltött ha váltottunk mert a váltó hangosan kattant olyankor és szerinte nem kellene kattannia. Persze kattant nála is, inkább nem váltottunk. És szerinte hülye volt mindenki aki nem jegyezte meg másodszorra az útvonalat, mindegy volt hogy akkor járt másodszorra abba a városba. És 55 évesen egy huszonéves csajjal élt, azt hittük a lánya, de nem az volt...

olcso 2013.08.23. 16:20:40

@Flaggx: Ja, ok. Bocsi akkor : )

Én legjobban a világítás nem fölkapcsolásának ellenőrzésén javítanék, a gyorshajtásnál pedig enyhítő körülménynek venném, ha minden más (fényszóró, öv) ami látszik a fotón be lenne kapcsolva ahogy kell, továbbá ha nem veszélyes helyen történik (pl egyenes, kihalt, jó minőségű út).

mákosi rátyás 2013.08.23. 16:21:56

Eltekintve a cikk témájától, én azon gondolkodtam,hogy a személyautós jogosítványszerzésnél miért nincs ugyanúgy B1, B2 stb. felosztás (hengerűrtartalom és teljesítmény alapján),mint a motoroknál.
Mert egy 68LE-s régi Swift és egy kvázi alap Mercedes (200LE, 400+Nm körül) azért mégsem egy kategória.És egyébként is,az elmúlt 10 évben mennyivel is lettek erősebbek az autók?? Értem,hogy biztonságosabbak ilyen-olyan tesztek szerint,de a fizika azért csak fizika maradt.A nagy teljesítményű autókhoz több órát kéne venni,drágább lenne az egész jogsi,de mondjuk egy tényleg hasznos vezetéstechnikai tréninggel megspékelve balesetmegelőzi szempontból sem lenne rossz...

olcso 2013.08.23. 16:30:02

@mákosi rátyás: A tömegük sem mindegy. Szóval igazságtalanság lenne, hogy vezethessek egy 800 kilós 100 lóerős kocsit, de egy 1700 kilós 150 lóerős már nagy teljesítményű lenne.

A több "B" kategória csak lehúzás lenne...

Flaggx 2013.08.23. 16:32:18

@olcso: Gyorshajtásnál, ha nem szándékos (90-es táblánál 140...), akkor csak figyelmeztetnék első körben, mert szerintem mindenkivel előfordul, hogy bebambul egy kint felejtett 30as táblát, vagy a körülötte lévő forgalomra koncentrál (biciklis kerülgetés a szentendrein), és az miatt lépi át a sebesség határt.

Tudom, utópisztikus álom, hisz a rendőrségünk fele a trafizásos pénzbehajtásra van berendezkedve.

Amúgy én belevetetném a tananyagba legalább két óra erejéig egy vezetéstechnikai traininget is. Persze, ehhez is szemléletváltás kellene, mert most tényleg arról szól az oktatás, hogy átmenj a vizsgán, ahol a vizsgabiztos átengedi azt, aki 3szor lefullad egymás után (akadályoztatás bukás, nem?), de azt megbuktatja, aki "nem veszi elég szépen a kanyarokat"...

Flaggx 2013.08.23. 16:36:54

@mákosi rátyás: Azért értelmetlen ez, mert 90-el tudsz menni szinte bármivel, amit benzin hajt. Az pedig eléggé egyedi (főleg tapasztalat, amit nem az oktatáson fogsz megszerezni), hogy 90-nél ki tudsz e kerülni egy eléd kanyarodót, vagy beleszálsz, vagy hogy helyesen méred e fel a kanyarban a sebességet. Egy 1.0-s Suzukival is ki lehet szállni egy rosszul felmért kanyarban, és egy 200 lovas bömössel is lehet nyugisan bevenni azt.

Akinek esze van, betartja a fokozatosságot autóban, motoron, akinek meg nincs, az megy a youtube-ra vagy a hullaházba.

olcso 2013.08.23. 16:55:53

@Flaggx: Nekem egyáltalán a gyorshajtás mérésével az a bajom, hogy
-veszélyes, hogy mindenki a mérőt bámulja az út helyett, mert fosik a 30-300k-tól
-veszélyes, hogy ha látnak egy autót az út szélén, akkor satuznak
-a tényleges gyorshajtás a balesetek kis részét okozza csak (ugye a többi gyorshajtás a relatív).

Szóval szerintem nagyobb a füstje, mint a lángja.

Szép is lenne egy kis vezetéstechnikai tréning mindenkinek, de gondolom mivel drága, úgyis ki lenne cselezve :S

Viszont én nyitnék egy iskolát, aminek a neve: JOBBRA TARTÁS iskola lenne. Addig menne Debrecentől Nagykanizsáig a diák, míg meg nem tanulja használni a pályát... :D

MVT 2013.08.23. 17:08:26

Amíg a tanulók csak jogsit akarnak szerezni és nem vezetni szeretnének megtanulni, addig nem lesz rend. Oktatóból és iskolából is van jó is meg rossz is akárcsak orvosból mérnökből stb. A képzés díja mindig ( most is ) kb egy havi átlagos jövedelem, csak aki 20 éve szerezte meg a vezetői engedélyt ( kb 10000-15000 Ft-ért ) most sokallja a reális 150.000 Ft körüli költséget. 50 perc taxiban csúcsforgalomban kb 6000 Ft. Mit gondoltok a taxi vagy az oktató autó amortizálódik jobban?

Flaggx 2013.08.23. 17:09:12

@olcso: A trafizással nem lenne gond, ha nem a pénz behajtásról szólna. Lassan 10 éve vezetek, még nem kaptam sárgacsekket, de előbb utóbb úgy is bele fogok szaladni, mint ahogy egyszer mindenki (nyíl egyenes szakaszon bokor mögé rejtett 50-es tábla, gondolom senkinek sem kell bemutatnom).

A szándékosságot kéne büntetni viszont úgy, hogy vagy ne legyen többé lehetősége az elkövetésére, vagy meggondolja kétszer is a delikvens. (Én legalábbis még nem hallottam olyat, hogy valaki arcal véletlenül ráesett a pálinkás üvegre, és úgy ült autóba, mint ahogy senki sem tart pisztolyt a fejedhez, hogy ne használj headsetet, vagy hogy nyomd tövig a gázpedált, ami kifér a csövön)

stabika 2013.08.23. 18:43:00

Durva. Most megyünk oktatásra. Én ha kell oda adom a kenőpénzt, nem szarakodok. A meglepi ott lesz, hogy egy szép esti napon , kapucniban meglátogatom a delikvenst és leverem rajta a kenőpénzt. Ha így megy, hát legyen így. Reszkessetek csaló oktatók, vizsgabiztosok. Az Én kenőpénzem utólag sokba fog fájni nektek. vagy inkább sokáig!!! És most nem vicceltem!

McKinney 2013.08.23. 19:36:24

Az oktatók is áldozatok, akár a fuvarosok, taxisok, szerelők stb. az ágazatban. nem állítom hogy nincs köztük gazember de nem ők a fődisznók.
a most NKH-nak hívott szarzsák az ország legmocskosabb maffiája volt mindig is és az is maradt.

salekovics jozsef 2013.08.23. 19:41:46

a cikk szerzője többször bebizonyította,nem tudja,hogy az éremnek 3 oldala van.Ezennel meghívom a 3.oldal közösségéhez!(elméleti-gyakorlati oktatás részletes megismeréséhez)

Peetee 2013.08.23. 19:52:18

@Flaggx:

Úgy tudom ez az olaszoknál van/volt.
Friss jogsival 1-2évig maximum 80lóerős bármilyen autót vezethetsz és max. 1 utasod lehet.
Erre alapozva készült az Alfa Mito Junior, 1.4 78LE, és a digóknál még valami állami kedvezményt is kisírtak alfáék; azt beszélik.
Egyetértek veled, kellene itthon is!
Meg az is, hogy 10évente ne csak az orvosi alkalmasságot, hanem a tényleges tudást is igazolni kelljen.

@butschq:
Remélem benne. :)
Én olyan példákra gondolok - amelyet mindannyian minden nap látunk - amikor a kedves állampolgár 10km/10percen belül legalább 2-3 kalandos helyzetet összehoz.
Én is hibázok, de mondjuk heti 3at, s nem napi 50et.

mákosi rátyás 2013.08.23. 19:57:10

@Flaggx: Igen,de motoroknál is ugyanez áll fenn. Elvileg 90-nel mehetnél csak stb. Én a menetdinamikára gondolok elsősorban.Képzeld el,hogy valaki friss jogsival, - amit tegyük fel egy 100LE-s átlagos kisautón megtanulva szerzett - megkapja apuci új 5-ös BMW-jét,mert az van otthon.Azzal más érzés lesz a kanyarvételi sebesség - bátrabbá teszi,hisz beveszi az gyorsabban is, az előzési rugalmasság - belemegy olyan előzésekbe,amikbe gyengébb autóval soha (lehet,hogy addig nem is előzött), nem tudja,hogy a fékek meg nem annyival hatékonyabbak,mint amennyivel gyorsabban megy.Tehát ez mind-mind érvényes a motoroknál,akkor itt miért nem jelent kockázatot? Csak mint elv nem értem....

mákosi rátyás 2013.08.23. 20:11:30

@olcso: Lehúzás ez mindenhogy!
Motoroknál viszont mindegy a tömeg a jogsi szempontjából!
Pl. 600ccm feletti motor kategória (ami ugye már korlátlan A) nézem,hogy van 600ccm 184kg 120LE Honda CBR600RR és van - márkán belül - Honda Gold Wing 1800 ccm 119LE 420kg.Ezek nem egy kategóriás motorok! Mégis ugyanaz a jogsi kell rá!
Aztán vannak 125ccm-es robogók 110-160kg tömegben.Az 50kg sem mindegy ilyen kis tömegnél!Tehát,ha a LE/tömeg arányt nézzük,ami megadja a jármű rugalmasságát, nem sok következetsség van az egészben.

olcso 2013.08.23. 20:19:02

@Flaggx: Utolsó 30.000-es csekk: 110-esből 90-es részre érve 5 fénykép készült. Az elsőn 108, az utolsón 87 volt a sebesség. Ezen nagyszerűen látszik, hogy nem a szabálytalanság volt a cél, csak nem satuztam a rendőr láttán. Ez 30.000-be került. Mivel itt 2 sáv megy egybe, különösen veszélyes lenne, ha mindenki lépne bele egyből a fékbe. Szerintem a trafinak csak a veszélyes helyen van értelme, máshol káros.

olcso 2013.08.23. 20:20:38

@mákosi rátyás: Pontosan, de attól még, hogy a motorokra rosszul van a szabályozás nem kéne autóra is bevezetni.

olcso 2013.08.23. 20:23:02

@Peetee: Ez az éves megkötés nem jó, mert kiszúr rengeteg emberrel, akinek szüksége van a jogsira, nem jampizni akar, vagy épp nem tudnak venni +1 autót, ami megfelelne a követelményeknek. Lehetetlenség bevezetni.

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.08.23. 20:51:37

Azért nagyon nem ugyanaz egy motorból egy jóval erősebb mint egy autóból.

bogyeszter 2013.08.23. 21:11:37

én a héten mentem forgalmi vizsgára és nem fizettem le a vizsgabiztost. Mikor beszálltam a kocsiba és koszontem o még visszakoszonni sem volt hajlandó... ott már nem is volt kérdéses, hogy ezt a vizsgát buktam...

lifelike 2013.08.23. 21:14:52

ez a cikk olyan hosszú volt hogy nem bírtam végigolvasni
sok benne a rizsa meg össze vissza ugrál a sztori, visszatérünk 3x ugyanoda (álló autóban magyaráz az oktató stb.)

no offense

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.08.23. 21:29:46

Elnéztem a kocsi hátsó üléséről lőtt képet, és arra gondoltam, hogy a tanuló, vagy az oktató lehet olyan rohadt büdös, hogy ennyi illatosító kell a kocsiba? :)

Peetee 2013.08.23. 22:12:08

@olcso:

Ő, igen, ehhez másféle anyagi körülmények is kellenek. De ha megnézed, mondjuk az olasz átlagfizetéshez képest egy ottani 7-10éves kisautó (Fiat Panda/Punto, Renault Clio, Opel Corsa...stb) árait (~400-1200EUR); akkor sima ügy, 1-2heti fizetés, vagy 1-2havi nyári diákmeló. Itthon ez álom.

Rocko- 2013.08.23. 23:18:16

hehehehe, el fognak tűnni a 200 000 km-es kocsik.
dízel csak 150-ig lesz, oktatóautó 300-tól.

asszem szerelmes leszek egy óratekerő műszerbe, veszek egyet, és úgy fognak hullani a 20 000-esek, hogy nem győzöm vasvillával elpakolni.

Rocko- 2013.08.23. 23:38:54

@isssti: www.szomagyarito.hu/szocikk.php?id=1272
magyar, létező szó.
arról, hogy nem ismered, nem mi tehetünk.
hogy ezen szegénységed a nagyvilágelé tárod, arról sem.

isssti 2013.08.23. 23:55:22

Drágám, ismerem - lévén, hogy történetesen nyelvtanár vagyok, s minden erőmmel igyekezem a fölöslegesen alkalmazott jövedékszavak alkalmazása ellen fellépni. Különös tekintettel azon esetekre, amikor számos szép, mindannyiunk által értelmezőszótár nélkül is értelmezhető magyar szavunk van rá.
Én ismerem ezt a szót és magyar megfelelőit is: épp ezért tudom, mennyire felesleges alkalmazása.
"implementál"-minő borzalom!

olcso 2013.08.24. 01:39:10

@Peetee: Azért egy 400 euró körüli 7-10 éves kocsiba nem szívesen ültetném a kölyköm :D
De nekem ez alapból is problémás. Aki akarja megszerzi a rutint korlátozások nélkül is rendesen, aki nem, az korlátozva se (pl nem vezet, vagy a kicsi autót is ész nélkül).

lord75 2013.08.24. 07:12:06

@Flaggx: Igen,meg a kézben tartott cigarettáért,szendvicsért,üdítöért és papírzsebkedöért is be kellen vonni örökre a jogsit,ugye,söt azét is aki menet közben cd-t cserél?Eszed mint a tenger....

JaxTeler 2013.08.24. 07:42:24

2005-ben szereztem jogosítványt. Ugyan abban a miskolci autósiskolában tanultam, mint a szomszédságomban lakó fiatal pár. Ők ketten 1ütt vezették le a 30 órát fele-fele arányban megosztva. Az én oktatóm becsületes volt, én az utolsó méterig/óráig mindent teljesítettem. Ment már akkor is a csalás rendesen.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 07:56:19

@Flaggx: definiáld az ittasságot légyszi. Már csak azért, mert van egy pár ország a közelben, ahol nincs zéró tolerancia, érdekes módon mégse halnak meg ezrével az utakon. Az más kérdés persze, hogy a magyar a mértéket nem ismeri, szóval jobb ez így, ahogy van...de mondjuk akinek a szonda szerint is max egy fél sör van a bendőjében (azaz épp, hogy határértéket jelez), attól biztos nem venném el a jogsiját egy életre.

Amit meg a mobiltelefonról írsz, szimplán gyökérség. Aki normálisan tud vezetni, az tud egy kézzel is. Nyilván nem a legnagyobb csúcs- de gyorsan haladó forgalomban kell bűvészkedni mind a két kezedben tartva valamit és közben térddel kormányozva, de ha szerinted úgy nagy általánosságban egy kézben tartott mobil balesetveszélyes, akkor te valszeg nem nagyon tudsz vezetni, és magadból indulsz ki.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 07:59:54

@mákosi rátyás: a vezetéstechnikai trénig valóban hasznos lenne elég sok mindenkinek, de a swift-mercedeses hasonlatod pont, hogy marhaság.
Ugyanis tényleg biztonságosabbak lettek az autók, illetve a mercedesek mindig is biztonságosabbak voltak a suzukinál, és itt nem a fizika törvényeinek áthágásáról, hanem pont az alkalmazásukról van szó.

Más szóval: friss jogsis delikvens jobban jár egy 200 lovas mercivel, mert ha csak kisebbet csattan, jó eséllyel megússza, a stiftben meg ott hal szörnyet egyből. Gyorsan hajtani meg mindkettővel lehet, a 150-et tán még a fostaliga stift is tudja, 150-nél egy frontálisban meg mindkettőben meghalsz.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 08:03:57

@mákosi rátyás: hát épp ez az, hogy a fékek is pont annyival hatékonyabbak egy bömösben, amennyivel gyorsabb a stiftnél.

Az nem baj, ha egy korszerűbb, fejlettebb futóművel és rásegítő rendszerekkel rendelkező autóban valaki bátrabb...ez inkább természetes. A lényeg, hogy észnél kell lenni, ez meg tök független attól, hogy miben ül az illető. Ha a friss jogsis gyökér, meg fogja ölni magát egy corsában is, nem kell hozzá se bmw, sem mercedes, se semmi.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 08:07:36

Tapasztalat. Sajnos halt meg ismerős, kevesebb mint fél éves jogsival, egy kis ~80 lóerős clioban, ugyanakkor van másik ismerős, aki az apja ~180 lovas audijat hajtja, es szerintem 100 lonal tobbet a 180-bol meg soha nem hasznalt fel :)

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.24. 08:59:57

@dm996: "e ha szerinted úgy nagy általánosságban egy kézben tartott mobil balesetveszélyes, akkor te valszeg nem nagyon tudsz vezetni, és magadból indulsz ki."

A statisztikák bizony nagyon mást mutatnak! Persze mindig van pár IQ betyár, aki szerint ő tud vezetni telefonálva, fél részegen,..... Aztán majd akkor jön rá, hogy nem, amikor az élet bebizonyítja neki, csak sajnos ilyenkor általában mások (is) meghalnak miatta.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 09:24:30

@metal: ne forgasd ki a szavaimat. Fél részegen eleve balesetveszélyes vezetni.

A telefon/cigi/kaja/üccsi teljesen más tészta. Kétlem, hogy létezik ezt illetően bárminemű hiteles statisztika, de persze jól hangzik, így bevágtad, értem én.

metal · http://electric.blog.hu 2013.08.24. 10:21:03

@dm996: Pedig a kutatási eredmények, és a statisztikák azt mutatják, hogy a telefonálás közel annyira rontja a koncentrációs képességet, mint a félrészegség. Még headset használatával is kimutatható, hogy jelentősen romlik a koncentráció. Ezt bármikor meg tudod te is keresni (google a barátod), én most nem keresgetek neked, mert nincs kedvem. Vajon miért tiltották be szinte az egész világon?

Elijah_Baley 2013.08.24. 10:28:32

én a bölcsészkar szervezésében jártam vezetőoktatásra, felettébb jól szórakoztam ahogy a szerelő képzességű és az oktatáshoz ettől jobban nem konyító ember próbált olyamire tanítani amit én nem tudtam, olyan módszerrel amiről viszont pontosan tudtam, h hatástalan.
végigszenvedtük, én kaptam papírt amivel aztán legális kötülmények közt megtanulhattam vezetni meg elég anyagot gyújtöttem a "dilettantizmus hatása a oktatás hatékonyságára" témához :)
a módszertan, az oktatók felkészültsége nagyjából nem áll egy szinten az általuk elvégzendő feladattal, ez az alapbaj, a korrupció jelen körülmények közt direkt jó, mert működővé teszi a rendszert...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.24. 10:41:26

" 2011-ben kitalálták, hogy a közlekedési ismeretek oktatását be kéne emelni az általános és középiskolák tananyagába."
A smkp jogsi általános iskola végére elég meredek. Igaz, amúgy is sokan járnak robogóval 15 évesen :S
De különben alapvető közlekedési ismereteket oktatnak általánosban, technikaórán. Azám.

Különben az oktatókat nem lehetett volna eddig is ellenőrizni?

Elijah_Baley 2013.08.24. 10:45:17

@isssti: "Drágám, ismerem - lévén, hogy történetesen nyelvtanár vagyok, s minden erőmmel igyekezem a fölöslegesen alkalmazott jövedékszavak alkalmazása ellen fellépni"
oroszból átképzett angoltanár esetleg?
:)

Camsus 2013.08.24. 11:31:06

@mt-03: "A budapesti csúcsforgalomban, illetve a külön vizsgán már nem kért, de a gyakorlati tananyagban továbbra is szereplő manőverezési feladatok ...." Mi ez a baromság??? A vizsgán 6 fajta parkolásból 3-at és 3 fajta megfordulásból 1-et kötelezően végre kell hajtani. 2012 január 1-től ez a szabály, tehát oktatni is kell. Oktatóként dolgozom vidéken és a legtöbb tanulóm a parkolásokon bukik el. A 29 alapóraszámot megtartva, a követelményeket magasan megemelve hozta ezeket a szabályokat az NKH. Az 580 km-vel csak annyi a különbség, hogy nem kötelező 29 óra alatt teljesíteni.
Tehát ha lehúzós az oktató ebbe bele tud majd kapaszkodni és indok nélkül is sokat fog parkoltatni. Szigorúbb szakfelügyelet és keményebb szankciók eltüntetnék a szakmából a szemetet. A tanulók felelősségének a birkaságukat tartom. A cikk szerinti hölgy 48 órát "vezetett" álló helyben zokszó nélkül? Csak utána reklamált? Részvétem! Már az első órán rá kellett volna kérdeznie, hogy gyakorlati vagy elméleti órán van e. Az NKH pár felesleges dolgot le fog még nyomni a torkunkon - ami nem lesz jó se tanulónak se oktatónak - azzal a felkiáltással, hogy így akarja majd kiszűrni a lehúzós iskolákat, de ez csak egy helyben toporgás. Miért nincs minimális óradíj? Miért várja el bárki is, hogy míg pl.egy 45 perces matek korrepetálásért házhoz megy 3-5ezer Ft-ért, addig az 50 perc lényegesen nagyobb költségekkel járó vezetés oktatás ne kerüljön többe 2000 Ft-nál? Szóval sötétség van a fejekben pro- és kontra. Ez Magyarisztán, éljenek a Csigavér-ek! :D

Rocko- 2013.08.24. 12:14:30

@ColT: 1) nem KRESZ oktatás, hanem közlekedési ismeretek. bár van köze a kettőnek egymáshoz, mégse fedi le teljesen. és azt hiszem teljesen elvárható dolog.
2) lehet ezt így is: www.youtube.com/watch?v=_goSYMxZTLc
3) és így is: www.youtube.com/watch?v=K2vgIkU6gMU
4) nem mellesleg 1988 óta a Nemzeti Alaptanterv része közlekedésbiztonsági oktatás. az utakon látszik, mennyi valósult meg belőle.

Elijah_Baley 2013.08.24. 12:51:34

@Camsus: hámer a matekoktatáshoz köll egy legalább főiskolai pedagógusvégzeccség, a gépjárműoktatáshoz meg egy szakvizsga oszt jónapot.

Vu, de ja vu 2013.08.24. 13:20:18

Há' '85-ben szereztem B-s jogsit (szereztem: milyen hülye szó... bár érettségiztem, a diplomát megint csak "szereztem"), akkor 30 órát kellett vezetni. Mivel vidéki gyerek vagyok, 10 évesen már apám Danuviájával hepajkodtam a többi benzingőzös gyerekkel, 21 óra után 2 hibaponttal meglett a gyakorlat, mint mondták, túl lassan mentem (még 60 km/ó volt lakott területen), nem az én hibám, az oktatóm mondta, hogy most nem a forgalom ritmusában kell mennem, figyeljek a sebességre:-P

Azóta - szerintem - az átlagnál többet és sok tipuson vezettem, A-s jogsit csak kicsit később, de saját 350-es CZ-vel csináltam, az akkori vizsgacsapatban a legnagyobb ccm-es gép volt:-D

Motorral 140 LE-ig, autóban ~300-ig jutottam, 3 motoros bukás, 2 autótörés (utóbbiak a végén: öregszem), ez alapján mondom:

Akiben van önkontroll, nem a legolcsóbb megoldás kell keresni, hanem ahol meg is tanítanak vezetni. Ez a telefonkönyvben nincs benne, de egyéb forrásokból meg lehet találni.

A jogosítvány nem tudást ad, csupán jogot a közúton közlekedésre. Dilemmában vagyok, hogyan írjam le, hogy fiatalon, a korlátokat levetkőzve ismeri meg leginkább az ember a határokat, de ilyenkor szegheti a nyakát is. Én a jogsi előtt már az akkori segédmotorokkal állatkodtam, ami adott esetben akár azt is jelentheti, hogy 150-nel haladni a CZ-vel, nagyobb és több tapasztalatot adhat, mint 200-zal egy CBR1000F-fel...

Végsőkig hajtani a félig már a levegőben úszó huszonéves Wartburgot majdnem olyan, mint 100 ezret futott céges VW Borával megnézni hogy mi a vége...

Tehát én a reális, lépcsőzetes vizsgarendszer híve vagyok, nagyon kivételes esetekben engednék kivételeket (anno hallottam, hogy ha valakinek X évig nem volt a tulajdonában mkp vagynem tudta igazolni hogy vezetett, újból kellett vizsgáznia: ez most nekem is fájna, mert 10 éve nincs motor), de támogatnám azt a rendszert, amelyik pl. vezetéstechnikai pályán (is) zajlana, vagy engedményeket tenne, ha valaki ilyen pályán vészhelyzeti körülmények között is vizsgázna.

A visszaéléshez nincs mit mondanom: a vérünkben van,kreativitásunk mellékterméke... van egy probléma, találékony magyar meg "megoldja"... így vagy úgy:-(((

olcso 2013.08.24. 13:36:04

@dm996: A mobiltelefonról nem azért mondják, hogy veszélyes, mert lefoglal egy kezet, hanem mert lehet, hogy megkérnek, hogy "Ismételd meg, amit mondtam" vagy "Akkor most hány eurót kell összesen fizetnem??" esetleg még "Ezt írd már föl" - ez mind a koncentrációban kihagyást okoz, nem beszélve arról, hogy betárcsázol, vagy kilépsz valamiből stb.

Imbolygó Hollander 2013.08.24. 13:52:44

Úgy érzem, hogy a cikknek semmi köze nincs a címéhez. Persze ha a kormánynak "érdeke" lesz az elektronikus rendszer(ben), akkor rögtön értelmet nyerhet az egész:)

Imbolygó Hollander 2013.08.24. 14:08:35

@G. A. úr NERben: Meg egy gépjármű is ugye. Az meg nem egyszeri költség...

Imbolygó Hollander 2013.08.24. 14:11:01

@Rocko-: Szerintem általános iskola végén nem lenne túlzott elvárás egy hivatalos KRESZ vizsga.

Aki akar, csinálhat belőle smkp jogsit is.

Elijah_Baley 2013.08.24. 14:18:37

@Imbolygó Hollander: ja, tényleg, olyan sokpedális autó is köll hozzá.
épp csak pedagógia végzettség, az nem, pedig az is sok költség, igaz, ecceri.

Vu, de ja vu 2013.08.24. 14:37:56

@Imbolygó Hollander: Sokat írtam imént, mégis maradt bennem: én fizetek KGFB-t a 3 db nevemen lévő autó után, holott egyszerre csak egyet tudok vezetni, másik kettőn régen lejárt a műszaki, várnak a felújításra, nem szívesen, de elfogadom, hogy ez most csak így lehet rendszerben tartani (nem mondom hogy hülyék a törvényhozók, mert 2. és sokadik autóra pl angolok szimpatikus rendszert dolgoztak ki, ami logikus és igazságos), de szóval a közlekedésnek az smkp-tól kezdve számos résztvevői vannak, egyesek külön kezelve (utánfutó, aminek van KGFB-je, mégis a vontató viszi a balhét, akkor meg minek?), node vannak még ezen felül a gyalogosok, kerékpárosok, kézikocsitolók meg az állati erővel vont járművek vezetői, akikre semmi nem vonatkozik, azaz a KRESZ igen, de ha vétkesen kerülnek ki egy incidensből, akkor hogyan térül meg pl. egy új autó ára???

Miért nincs olyan rendszer, hogy CSÉB80 vagy CSÉB 100 (retro, ugye???), hogy ha valakinek nincs más felelősségbiztosítása, akkor is ne a 100 %-os rokin kelljen már polgári peren keresni az autóban keletkezett kárt, ha ő szaladt ki elé vagy az ittas kerékpáros, akinek egyetlen vagyontárgya a gyomrában képez véralkoholt, ne rángassa nekem a vállát, amikor oszlopnak megyek miatta, hogy ne legyen belőle vodkás beefsteek???

Havi 80 Ft-ot megér a gyalogos, 100-at a bringás, nekem az autó mellett a porosodó Komár moped is viszi az évi kétezret, mert mi van, ha egyszer mégis beindul és bő 100 m után 'esemény' történik... A közlekedés bizonyos résztvevői - mondjuk úgy: potenciális baleset-okozói - úgy vesznek részt a közlekedésben, hogy soha semmilyen vizsgát nem tettek a közlekedés szabályaiból és semmilyen felelősségbiztosítással nem rendelkeznek!

Kérdem én: jól van ez így???

Imbolygó Hollander 2013.08.24. 14:38:41

@G. A. úr NERben: Pedig nem ártana...
Esetleg egy szipológiai pályaalkalmassági legalább.

Bár ez utóbbit rá kéne húzni a pedagógusokra is. Köztük is sok a "jogosítvánnyal rendelkező vezetni nemtudó".

Elijah_Baley 2013.08.24. 14:44:54

@Imbolygó Hollander: ja, mainapság egyre több a megélhetési pedagógus, mert akinek kis esze van, az talál jobb melót is :)

Imbolygó Hollander 2013.08.24. 14:54:24

@G. A. úr NERben: Ugyanez a tendencia az oktatóknál, nem tegnap kezdődött.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 15:39:25

@olcso:
@metal:

nem az a lenyeg, hogy miert tartjak veszelyesnek, vagy mit mutat a kamu statisztika. A lenyeg az, hogy napi szinten kb. MINDENKI telefonal vezetes kozben (lehet ti ketten pont nem). Ha annyira veszelyes lenne, mar a fel autos tarsadalom belepusztult volna vilagszerte...

Persze, van akinek ez nagyon nem ajanlott. A ketbalkezes, alkalmatlan soforoknek, idoseknek, stb. Ok telefon nelkul is epp eleg veszelyesek.

olcso 2013.08.24. 15:53:29

@dm996: Az a lényeg, hogy el tudd dönteni, hogy "szabad-e". Volt már, hogy fölvettem (kihalt 40-es út), de volt, mikor kinyomtam, vagy nem is reagáltam rá, mert úgy ítéltem meg, hogy zavaró lenne a telefon. Abban egyetértek veled, hogy túl van lihegve.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 15:56:29

@olcso: igy van, egyetertunk. Ezt mondtam en is korabban, van olyan forgalmi helyzet, ahol en is jobbnak latom ket kezzel fogni a kormanyt es kozben a teljes figyelmemet a torteneseknek szentelni.

Tul van lihegve, valoban, es nagyon durva csusztatas osszemosni az ittas vezetessel.

butschq 2013.08.24. 19:20:22

@Gonoszfóka: Márton László. Már sajnos nem oktató, pedig etalon volt köztük, türelmes, jól és jókat mondott, néha azért csináltam marhaságokat, de mindig higgadtan elmondta mit csináltam rosszul, egyszer nem emelte volna fel a hangját. És pénz kérdésben is korrekt volt.

@Peetee: Teljes mértékben egyetértek veled.

@dm996: Beadtam a kérelmem a megfelelő hivatalokba, hogy ezentúl büntessék meg azokat, akik az utastársaikkal beszélgetnek. Egyszerűen balesetveszélyes, elvonja a figyelmet. Minap is ül mellettem egy csaj, olyan rövid szoknyában, hogy a bugyija kilátszott, mondtam is neki, mánjelleggel öltözzön fel, há hogy lehet így autót vezetni..:D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.24. 21:30:19

@dm996: A nagy többség nem tudja megítélni. Ezért van betiltva.
meg sokan azt hiszik, hogy meg tudják, aztán akkor derül ki, hogy nem, amikor átmennek valakin.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.24. 21:31:39

@G. A. úr NERben: Khm. Felnőtt ember oktat felnőtt embert, elég egyszerű, egyértelmű szabályokra.
Én is végeztem tanárit, ott is elmondták, hogy márpedig ahogy felfele megyünk az oktatási rendszerben, egyre kevésbé kell pedagógiai érzék.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.24. 21:34:49

@Rocko-: A 4. a lényeg.
Hogy közlekedési ismeretek, de elvileg azért benne kéne lennie az alapvető dolgoknak. Nyilván nem annyinak, hogy autót tudjon vezetni, de legalább tisztában legyen pár dologgal.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 21:47:28

@ColT: jó, erről annyit, hogy most voltam a közeli szupermarketben és feltűnt, hogy kiírták, hogy "a fotocellás ajtót mindenki saját felelősségére használja".

Egy olyan fos világban, ahol ezt ki kell írni az ajtóra, azon sem lepődök meg, hogy a telefon használata vezetés közben tiltott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.24. 22:15:04

@dm996: De ha tiltott (mármint kézből), akkor rád is vonatkozik. Mindenkire.
Nekem van kihangosítóm, és használom. Nem halok bele.

dm996 (törölt) 2013.08.24. 23:32:35

@ColT: te kivétel nélkül MINDEN szabályt betartasz? :)

dm996 (törölt) 2013.08.24. 23:34:09

@ColT: költői kérdés volt, gondolom nem. Személyszerint pl. az említett szabályozást telibesz*rom. Igen, csúnya, rossz bűnöző vagyok :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.25. 07:18:37

@dm996: Nem, de törekszek rá. Azt kéne mindenkinek!
Attól, hogy más is megszegi, nem jobb semmivel sem, ha kézből telefonálsz.
Meg azért az is más kérdés, hogy véletlenül szegsz szabályt, vagy tudatosan leszarod, mert azt hiszed, te vagy a Jani :) :P

cukkkorka 2013.08.25. 07:32:50

Ausztrália, Victoria állam: maga a jogosítvány megszerzése idióta. Felkészülsz a kreszvizsgára könyvből otthon majd vizsgázol. Egyszerű a kresz simán megtanulod 2-4 óra alatt.Ha levizsgáztál akkor veszel magadnak a boltban két szabványos L betűt majd egy korlátlan jogsis b(szülő, rokon,szerető ami van) felügyelete mellett vezetsz 120 órát. Aztán jelentkezel vizsgára. Ha megvan a vizsgéd akkor veszel két piros P betűt majd vezethetsz de vannak megkötések teljesítmény/tömeg illetve hengerszám alapján és nem vihet magával 1-nél több 16-22 közti fiatalt hacsak nincs velül egy felnőtt. 1 év után lecseréli a piros P-ket zöldre majd további 2 évig így közlekedik, nincs személyszállítási megkötés csak a teljesítmény/tömeg korlát.Az egész nem kerül jogsistól 50.000Ft-ba...

dm996 (törölt) 2013.08.25. 09:49:50

@ColT: de nem hiszem, hogy én vagyok a Jani :) Azért szoktam telibeszarni, mert nem okoz gondot. Tegyük hozzá, nem szoktam bonyolult, üzleti jellegű beszélgetéseket folytatni vezetés közben. A "hol találkozunk/mit kell hozni a boltból/mi lesz este" jellegű társalgás meg van annyira felületes és ösztönös, hogy simán tudok vezetni mellette. Igen tudom, csak addig, amíg laposra nem vasalok valakit közben, aztán majd rájövök, hogy mégse.

Szerintem lóf*szt, de hát majd meglátjuk az élet rámcáfol -e...

dm996 (törölt) 2013.08.25. 09:51:41

@ColT: az élet kiszámíthatatlan, és a baj bármikor megtörténhet, de ezzel együtt nem tenném amit teszek ha nem érezném úgy, hogy nincs túlzottan jelentősége...

Camsus 2013.08.26. 08:04:54

@G. A. úr NERben: Az autószerelőm rezsi óradíja 3500Ft, de jobb példa egy burkoló, aki 2-3ezer/nm áron dolgozik és nem óra/nm tempóban, a kőművesek még ügyesebbek. Ők melyik fősulira jártak?? Kell évente jó pénzért továbbképzésre járniuk? Nekem kell. Kell évente vizsgát tenniük? Nekem kell.(ja,ezeket pl. egy matek vagy nyelvtanárnak se kell) De ha makacsul véded a diplomád becsületét, akkor a fent említettek,a munkaeszközöm ára és fenntartása talán kompenzálja az általad említett különbséget. Abba most nem mennék bele, hogy melyik munka milyen felelősséggel jár..,"oszt jónapot". :D

Elijah_Baley 2013.08.26. 10:26:17

@Camsus: ja, nem is hívja senki, akinek egy kevés kézügyessége van...
meramúgy hidegmelegburkolni meg rugóstagot cserélni nem annyira bonyolult művelet, hogy évekig kéne gyakorolni rá, jútyúbon megnézed, megcsinálod, oszt jónapot.

Camsus 2013.08.26. 23:22:24

@G. A. úr NERben: ja, és téged se hív senki sehova tesó, ezért itt versz rá 1000rel és osztod az észt a primitív szinteden,én is magadra hagylak a saját stílusodban...magaddal biztos szót értesz...ránts még rá párat és jó lesz! :D

Camsus 2013.08.26. 23:50:11

@G. A. úr NERben: Türelmes voltam. Remélem sikerült! Mehetsz aludni!!! :D

Elijah_Baley 2013.08.27. 09:22:29

@Camsus: nem vok tesó, az egy egészen másik szociális közeg, mint az könnyed csevegésünkből csendben kiderült :)
neked is szép napot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.28. 22:09:12

@dm996: Csak az nem nagyon számít, hogy te mit hiszel

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.28. 22:10:15

@G. A. úr NERben: Aha. Az ilyeneken szoktam röhögni, amikor utánuk kell eltakarítani az okozot károkat.
A szakértelem, meg az azt hiszi, hogy meg tudja csinálni között pont az arc hiánya a különbség :)

Elijah_Baley 2013.08.29. 10:48:18

@ColT: ühüm, kérdés az arány, te mennyit röhögsz, meg mennyien csinálják meg maguknak, a mosoly leghalványabb nyoma nélkül.
a kulcskérdés, tudod-e hol az a pont, mikor hívni köll szerelőt és meddig tod magad is megcsinálni :)

sanyix 2013.08.29. 16:56:55

a "A motorosok jól járnak?" részt olvasva jól értelmezem, hogy az eddig 1 éves határidőt ami a kisebb motoros jogosítvány megszerzése, és az arról való feljebb kategóriaváltás között eltelhetett feljebb emelték 2 évre?
Tehát ha én megcsinálok egy A1-et most már 2 éven belül válthatok A korlátlanra, anélkül hogy új kreszvizsgát kéne tennem?
Ha igen akkor mitől számítanak az idők? Az A1 elkezdésétől, vagy az A1-es jogosítvány kézhezkapásától? És mi az intervallum vége? az A korlátlan forgalmi vizsga sikeres befejezése, vagy a képzés elkezdése?

gigabursch 2013.09.03. 16:56:24

Okostelefon - futás rögzítése.

Utána néhány tanórával később az iskolavezető felelősségre vonása.

Ennyi...

tsch 2013.09.04. 23:31:06

@hpapagaj: Molnár Gábor autós iskola
süti beállítások módosítása