HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Rohadt mázlisták vagyunk

2013.09.04. 14:42 Tcomment

Címkék: pályanap shitgun td4 trackday

Szétment a gátló. Kiesett a fékbetét. Elfogyott az olaj. De a Toyota csak ment és ment. Nem is rosszul.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr895495056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2013.09.04. 16:13:10

Azért az időt csak kellene mérnetek továbbra is, ha már kiviszitek pályára a gépsárkányt. "csak úgy" vezetgetni egy, valljuk be, nem túl izgalmas autót, mi értelme? Mi értelme van a fék vasalgatásának, mi értelme van a gátlók, rugók csereberéjének ha semmi referenciapont nincsen? Meg fogjátok unni a tét és perspektíva nélküli körözést.

Mazzzzu 2013.09.04. 16:19:15

értem én, hogy jól működik, nem esik szét stb. de az ilyen fékhűtős taknyalások miatt, meg a kinézet miatt én megtartanám a Shitgun nevet, meg ez már amúgyis szinte levakarhatatlan :) Hajrá!

valifi 2013.09.04. 17:15:25

Sziasztok, gratulálok az élményekhez, köridőkhöz.
A time attack gépekről is lesz hasonló beszámoló, tudósítás, amik rendszámmal mennek 2 perces időket?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.04. 17:41:16

ilyen hamar lekopik fékbetét?
szerintem ha kékes a tárcsa az megégett.

w a s d 2013.09.04. 18:09:20

Ha már eljönne, hogy erősebb kell, az úgyis pénzbe kerülne. Akkor meg akár kaphatna 20V motort, mint pl. _abban_ a Jamato(?)- szürke ae86- ban van. Persze nem az én pénzem, nem az én autóm, nem az én szórakozásom, ezért nem nekem kell tudni.

De lesz a Totalcar szerkesztőségében új, sr5, vagy milyen Corolláról is írás, ugye?

CSÖRR-CSI££ 2013.09.04. 18:41:50

Én úgy csinálnám, hogy mindig fejlesztenék valamit, amitől lassan-lassan egyre jobb lenne a gép, de amennyire csak lehet, maradjon olyan szakadt shitgun, mint most, legalábbis a külső szemlélő számára.

Hurri Kán 2013.09.04. 19:25:16

Bár készültem, de sajnos nem jutottam ki. Remélem legközelebb összejön.

1kutya 2013.09.04. 19:45:32

@Hurri Kán: én is örülnék neki, ha végre - akár egy ilyen szakadt ronccsal, de - kijutnék!:(

zeddez 2013.09.04. 23:44:56

azért ez a vágott rugós téma autós (szak?)újságíróktól a nocomment legalja kategória volt

a vérpistike aki meg elolvassa, lemásolja a megoldást az utcán használt autójába, mert ha a totálkárosok is így nyomatták hiszen, akkor neki is jó meg raj lesz, na meg minek megvenni a rendes csüccsrugót, ha DrFlex megoldja neki is óccsóba'

azért néha gondolkodhatnátok kicsit miket írtok le egy cikkbe

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2013.09.04. 23:54:30

Nem lehet elkerülni az őrületet. Ilyen egy hacsi, ezt okozza :) :)

e1 · http://beszoltam.hu 2013.09.05. 00:05:19

Lehet látni valahol a többi gép köridejét, úgy mint a múltkori pályanapon?

Amúgy tessék csak továbbra is mérni az időket. Engem már csak minimum azért érdekel, hogy összehasonlítsam az én fűnyírómmal.
Mellesleg ahhoz képest, hogy gányolás az egész Shitgun, szép a köridő, viszont ahhoz képest, hogy milyen könnyű a gép, lehetne jobb is. Ha az alváz kicsit igényesebben lenne kivitelezve, akkor szerintem simán megvan a 2:30 ezzel a motorral és egyéb módosítások nélkül, Norbival a volán mögött pedig 2:20. :-)
Csak így tovább!

U.i.: Októberben nem hoztok össze még egy pályanapot Dióspatonyban? Nem kell ilyen csúcsakció millió atrakcióval, mint Mogyoródon, csak olyasmi, mint ami tavaly volt. Nagyon mennék. :-)

Rocko- 2013.09.05. 00:46:07

@zeddez: vérpistike akkor is megcsinálja, ha nem a tótálkáron, hanem a márkafanatiXX.fw.hu oldalon olvassa.
ne várd el, hogy az újságírók mások helyett gondolkozzanak, ha azok maguktól se tudnak.
ráadásul sehol nem írták, hogy ez egy követendő példa.

ghostdog75 2013.09.05. 00:56:27

"Hazafelé aztán egyértelművé vált, amit már a pályán sejtettünk, amikor hintáztattuk az autó hátulját: a bal hátsó lengéscsillapítónk végleg elköszönt. Minden egyes úthibán intenzív bólogatásba kezdett az autó bal hátsó sarka"

ha jól értem ezúttal lábon jött-ment a kocsi?
ejha,bátrak vagytok...még Pvel is merésznek gondolám ezen közlekedést.
:-)

időt KELL mérni,különben tényleg teljesen felesleges körözgetni...ha ez nem,akkor meg váltani doriftora,meg csapatásra(hegyen,éjjel,álcában)
Csak így tovább!

plephyl 2013.09.05. 07:48:08

@zeddez: az a vérpistike felelőssége. a hülyeség ellen nincs mit tenni.
ez nem közút, hanem versenypálya. itt vérpistike is fűrészelhet faraghat, a közút meg teljesen más tészta.

RÁJA 2013.09.05. 08:32:40

Viva shitgun!
Jó ez a felnőtt játszótéri autó ahogy van, csak ne essetek bele a gányolásba.
Tudnék hosszan írni arról, hogy a bordás csövön hogyan áramlik a levegő ilyen nyomásviszonyok mellett, de csak annyit írok, hogy így, benne kisebb a nyomás mint körülötte, illetve a végén. (azt sem tartom kizártnak, hogy ezért visszafelé áramlik a levegő(!) tehát jobban jártok, ha valahonnan a féltengelyek mellől terelnétek a levegőt a fékekhez. (már ha szükséges)
Persze ha a lökhárítóba beleműgyantáztok két óriás tölcsért, akkor jó is lehet:)

rocksarkany 2013.09.05. 08:39:20

Üdv és off :)

Jobb híján itt üzenem a Becsületesneppernek, hogy - az M3-at leszámítva - sperres E46 vásárlásának az esélye bár nem teljesen nulla de erőteljesen konvergál hozzá.

Schütii 2013.09.05. 09:23:24

@RÁJA: Ez a dréncsöves megoldás valóban pofon-a-szarnak jellegű dolognak tűnik (a belső hűtésű tárcsa már önmagában is egy ventilátor), de azt nem gondolnám hogy a féktől jön előre benne a levegő, mert azért mégiscsak van némi torlónyomás az elején, a végén meg nincsen.

okta 2013.09.05. 09:48:07

Hogy hova tovább? Mondjuk FRT vagy vagy OSZAK? Kevesebbe is kerül talán egy verseny, mint egy Hringes pályanap. (Persze kevesebbet is megy az ember, mint egy pályanapon.)

pzs_00 2013.09.05. 10:09:06

Világos, hogy gyakorlatilag 0 pénzből jót autózni szemléletet követik a srácok, de szerintem mindannyian tudjuk, hogy ez kb. kivitelezhetetlen. Az autó pénz akkor is ha használati tárgy akkor is ha élvezeti cikk. Nem kell bele 20V Blacktop csak legyen műszakilag pályára tökéletesen alkalmas (fék, futómű, gumik, kipufogó). Ezek minimum egy kisebb vagyont emésztenek fel ezen autó esetében, akár gyári akár 'tuning' alkatrészekről beszélünk. Az, hogy más autóból próbálják összelegózni a gátlót és a rugót vagdosnak, számomra szentségtörés kategória.

Egyébként mindkét szereplő nagy kedvencem, egyedül ezen projektről szóló irományokat nem tudom akkora lelkesedéssel olvasni, ahogyan Ők ezt átélik. Ettől még elolvasom, mert érdekel és persze abban reménykedem, hogy lesz valamikor áttörés és belátják, hogy erre picit többet kell áldozni anyagilag. A lelkesedés, a hajnalig tartó szerelési hajlandóság az adott, csak mint tudjuk sz***l nem lehet várat építeni. Ha kis költségvetésű a projekt akkor gátlókat szakinál fel kell újíttatani, aki a kért karakterisztikának megfelelő rugót is tud adni ha szükséges. Tárcsát és betétet is érdemesebb esetleg nevesebb gyártótól venni, mert lehet olcsóbb évente egyszer cserélni, mint minden egyes alkalom után.

Mondjuk saját szórokoztatásukra csinálják ezt az egészet, ez működik és ez a lényeg :).

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.09.05. 10:16:22

Értem, hogy ez tök jó - én is marhára élvezném, ha terelgethetném körbe a 'ringen - meg poén, hogy összelegózunk egy autót penészes, törött kockákból, csak elkeserít a tény, hogy ez címlap-sztori.

Úgy értem, hogy ilyenekről jópofa dolog írni a Belsőségen, csak amikor már tényleg nincs mit mást kitenni a címlapra a véleménycikkek mellett, az valahol szomorú. Nem is feltétlenül a magazinra, hanem a gazdasági helyzetre nézve.

RÁJA 2013.09.05. 10:29:55

@Schütii: írtam egy csomót a levegő mozgásáról,vektorokról, mikroörvény elméletekről, de kitöröltem:)

Jesszus...ilyenekről beszélni a képek alapján:)
Shitgunt a szélcsatornába:)
azt a szart meg vegyétek le róla, mert legalább balesetveszélyes...Áki arcát megnézném, amikor meglátta:)

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.09.05. 11:07:50

@pzs_00: Ember, ezeknek van egy autójuk kétszáz ficcsből, amiben muszáj vigyorogva ülni, mer máshogy nem tudsz. Működik és tökéletesen alkamas arra, amire szánták. Mit ugatsz bele, hogy szentségtörés, meg hogy áldozzanak többet rá?

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.09.05. 11:09:24

@Vajda Gábor (Gee Halen): Érted? A lóóófaszt érted! Ez egy blog, nem pedig az újság, ne keverd a szezont a faszommal! Ide azt írnak amit akarnak, te meg elolvasod vagy nem. Írjál te is blogot, abban az lesz ami szerinted érdemes a megjelenésre...

pzs_00 2013.09.05. 11:10:45

@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke: Nem ugattam bele, véleményt formáltam, ahogy Te is...

Lomha 8V 2013.09.05. 11:16:09

Királyok vagytok! Ezek az írások meghozzák az ember kedvét a Hacsihoz vagy bármilyen ütni-vágni valóhoz. :)

Rocko- 2013.09.05. 11:38:31

@RÁJA: @Schütii: pálgium!
ja nem, inkább placebo. ;)

zeddez 2013.09.05. 11:59:30

@Rocko-: attól még nem kéne ezt erősíteni, hogy tényleg jó az úgyis, mi is azt csináljuk. A KW, az Eibach meg a többi csak szemét drágáé.

Schütii 2013.09.05. 12:13:20

@RÁJA: @Rocko-: Aerodinamikai fékrásegítésnek jó, viszont állandóan működik, nem csak akkor amikor kéne. :)

Rocko- 2013.09.05. 12:15:36

@zeddez: kérlek hivatkozz azon sorokra, melyek az állításodat igazolják.
köszönöm!

@Schütii: :)

Mr. Pé 2013.09.05. 15:15:26

Üdv Néktek!
Csak látogatóként voltam kint a pályanapon, de erősen gondolkozunk a tesztvéremmel, hogy ki kéne menni legközelebb a Legacy-val.
Olyan kérdésem lenne, hogy a cikkben említett fékkopás, hogy (ha jól értem) a zsír új fékbetétek csontra lekoptak egy nap alatt, ez teljesen normális gyári fékbetétekkel, pályán használva? Vagy ezek valamilyen nem is teljesen stimmelő fékbetétek voltak? Csak hogy hogyan készüljünk, be kell készíteni takarékba egy garnitúra fékbetétet, hogy haza is tudjunk menni? :D
Köszi a választ :)

ommm 2013.09.05. 18:18:15

@e1: Nem alvázas, önhordó. Sok köze a karosszéria állapotának nincs a köridőhöz, a vezetői tudásnak-futóműnek-féknek annál inkább.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.09.05. 18:18:19

@Mr. Pé: Szerintem ez fék átmerő/minőség/kocsi tömege aránytól függ. Az én Fabiám majdnem 42 ezer kilométert és ezen belül 2 pályanapot abszolvált gyári fékekkel. A pályán egy kis megszokás után a lehető legrövidebb féktávokat vettem (tudom, Norbi tudna rövidebbet is) és a betétek és a tárcsák továbbra is teszik a dolgukat, szervizben pedig azt mondták, hogy még messze van a csere ideje. Annyit viszont illik hozzátenni, hogy elöl 288x25-ös a tárcsa, ami Fabia esetében ugyanaz a fék, amit gyárilag az RS-re is szerelnek, illetve a teherszállító, nagyobb teherbírású Rommsterekre. Ezzel szemben pl. egy Octavia I 1.9 TDI gyári fékátmérője elöl 256mm volt (volt egy ilyen is a 2. pályanapon), szóval érhető, hogy miért nem volt kopás, vagy melegedés gondom a fékekkel.
Nem vagyok e téren szakértő, de józan paraszti ésszel nekem az jön le, hogy ha kicsit is az autó tömegéhez és teljesítményéhez van igazítva a féktárcsák mérete, és nem valami kínai, vagy lengyel utángyártott fékbetéteket használsz, akkor nem lesz gondod a gyári fékekkel pályanapon.
A pályanap nem egy Le Mans, maximum 25 perc az, amíg élesben nyomod, utána van 30-90 perc pihenő idő, amíg a gép és te is ki tudtok hűlni és pihenhettek egy kicsit. Ennyit egy személyautónak ki kell bírnia.
A Shitgun e téren szerintem egy spéci eset, és én magam is csodálkozom, hogy nem bírták a fékei, miközben kb. ugyanolyan időt ment mint én, miközben kb. 100-200 kilóval könnyebb. Ott vagy a fék nagyon gyenge, vagy valami nem volt jól összerakva.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.09.05. 18:20:07

@ommm: Futóműre gondoltam én is, nem alvázra. Elnézést, a hiba az én kimenetemben van. :)

ommm 2013.09.05. 18:20:11

@pzs_00: "hogy lesz valamikor áttörés és belátják, hogy erre picit többet kell áldozni anyagilag."

Minek? Az egy másik autó- és sztori lesz. Ütni-vágni pont jó ez így.

ommm 2013.09.05. 18:22:41

@e1: Vagy nem is fékeztél olyan rövidet, mint gondoltad :)

e1 · http://beszoltam.hu 2013.09.05. 18:41:52

@ommm: Nem mondom, hogy még nem lehetett volna faragni belőle, de így is sikerült néha "rövidebbet" fékeznem, mint ahogyan elképzeltem. Még jó, hogy a Hungaroringen nem kavicságyat kellett látogatni, ha kicsit később léptem a fékre. Slovakiaringen is csak azért úsztam meg a kavicságyakat, mert olyan széles a pálya, hogy volt hova kiereszteni az autót ha nem bírtam a kanyar előtt a nagy tempó miatt íven tartani. Amúgy a Hungaroringen a célegyenes utáni első kanyar előtt, az 50-es tábla előtt (kb. 60 méter) szoktam megkezdeni a fékezést, olyan 160-165 körüli tempóról. Biztos, hogy így is fényévekkel korábban tapostam a féket mint Norbi, de ahhoz képest, hogy sokan már a 100-as tábla előtt a féken álltak (figyeltem az étteremből), hagy mondjam már, hogy rövidet fékeztem. :-) Lécci! :D
Amúgy SKring?

Ha pedig már a fékekről van szó, van egy kérdésem. Valahol azt olvastam/hallottam, hogy az agresszív, de rövid fékezés jobb a fékeknek, melegedés és kopás szempontjából, mint a kevésbé intenzív, de hosszú fékezés. Mi igaz ebből?

pzs_00 2013.09.05. 22:13:34

@e1: Van 50-es tábla Hungaroring első kanyar előtt? 50 és 100 helyett nem 100 és 200m-es jelzésre gondoltál esetleg?

Elég nehéz elképzelni 160-as tempóról a 60 méteres féktávot utcai autóval és fékkel...

Van esetleg felvételed róla?

e1 · http://beszoltam.hu 2013.09.05. 22:51:16

@pzs_00: Nem állóra kell fékezni 160-ról, de elbizonytalanítottál és igazad van. Van videóm és megnéztem, és tényleg 100-as és 200-as tábla van, és én a 100-as körül szoktam fékezni.
Fejben arra emlékeztem, hogy az utolsó táblánál szoktam fékezni, miközben az étteremből nézve sokan már egy táblával korábban nyomták a féket (azaz 200 méternél).
Az 50-es táblakiosztás amúgy a Slovakiaringen van (megnéztem azt is videón), az tévesztett meg szerintem.
Köszi a pontosítást.

TaaT 2013.09.06. 00:53:28

@plephyl: "ez nem közút, hanem versenypálya. itt vérpistike is fűrészelhet faraghat"

hát persze... youtu.be/x12FwN2m4us?t=13s

TaaT 2013.09.06. 01:11:10

@zeddez: teljesen egyetértek, sufniba gányolják a játszós autót amit lábon közúton hoznak visznek a pályára.

Nekem meg a minőségi ültetőrugót és sport gátlót nem fogadják el műszakin merthogy nincs magyar papírom róla, csak német. A felnimnél ugyanez.

Magyarország, én így szeretlek...

Rocko- 2013.09.06. 07:22:04

@TaaT: épp ezért írsz alár egy felelősségvállalási nyilatkozatot, hogy önszántadból mész fel.
a versenysport veszélyes dolog, akit zavar, az ne csinálja.

a műszakin ezt a kocsit se fogadják el.

Dseries 2013.09.08. 22:30:58

@e1: Én viszont kb 70 méternél fékezek a táblához viszonyítva. A tábla után van egy vonal keresztben felfestve és az után fékezek egy 5-10 méterrel. Bár a legutóbbi pályanapon beljebb tudtam tolni a féktávot, de az nagyon masszív. Leheteséges, csak rendes gumi meg betét kell hozzá.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.09.08. 23:47:40

Az szép. Nálam ez a kb. 100 méter már majdnem végig padlófék. A végét szoktam néha kicsit lágyan felengedni, hogy ne rugdaljon annyira az ABS. Ennyit tudnak nálam a kicsit jobb gyári fékek és az utcai gumik. Valami Dunlop SportMaxx, vagy ilyesmi, 205/45 R16 méretben.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.09.08. 23:49:05

@Dseries: Előző komment neked ment. :)

Sopánka76 2013.09.19. 16:43:41

Szép volt, Pista! :)
Az a 2:27 elég jó.
Hány kiló az autó?
Lóerőre a Coupém is hasonló (ugye ez 325i, 170 ló?), Hungaroringen a FWD sem akkora hátrány, csak a tömegem 1380 kg, azon megy el. Viszont lehet, hogy a futóművem egy picit fejlettebb, végülis van vagy 15 év a kettő között... :)
Én örülnék a 2:27-nek, nekem csak 2:31 sikerült.
süti beállítások módosítása