HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

  • totál kár: Ma horror ára lenne a 2 ajtósnak. (2020.06.11. 19:38) Ennyit ért az AFIT profizmusa
  • Mercel: @Megszeppent kisgyerek: Teljesen igazad van, Drew Barrymore belengetésére bármit birtokolnék tut... (2020.02.05. 00:09) Nemet mondanál Steve McQueennek?
  • H_M_CS: Tavaly ilyenkor sajnos kimaradt a poszt újraolvasása, de már bepótoltam. Most már van hozzá 2 köny... (2019.12.24. 22:11) A zöld Merga titka
  • Rádi Csaba: Csak azt nem értem mitől lesz olyan bődületes nyomatékom alacsony fordulaton? Hiszen az adott ford... (2019.11.28. 06:51) A nyomaték öl, nem a fordulat
  • Bőhm Richárd: megvulkanizálja tejeszacskóval - ez annyira megfogott, hogy muszáj megkérdeznem :D milyen művelete... (2019.10.10. 11:55) A magyar autóvásárló hülye 3. rész

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Még élek, és bringás hobbista lettem

2013.09.11. 06:15 Tcomment

Címkék: bringa bejárás

Más közlekedőkkel nem volt összetűzésem az elmúlt fél évben. Ez maradjon is így.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

106 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr905506679

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Paulus Velocipedus - Egy év múlva 2013.10.02. 09:24:42

"Biciklizni kezdtem" - nyilatkoztattam ki bő egy éve. Azóta is biciklizem, így itt az ideje egy kis visszatekintésnek, az összegyűlt tapasztalatok megosztásának. Hol biciklizem? Továbbra is elsősorban munkába járok. Talán annyi változott, hogy ma már...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2013.09.11. 07:57:16

Eddig szép és jó, de ne csak tekerj, mert attól még a notre dame-i toronyőr testtartásod nem fog változni.

vojtech 2013.09.11. 08:09:21

Tibi!
Nekem csak annyi megjegyzésem lenne, hogy én idén éppen a Fonyód-Keszthely szakasz miatt mondtam azt, hogy többet nem megyek Balatonkerülő útra, míg egy kerékpárút felújítás nem lesz. Téged nem zavart az a sok keresztborda az úton, amit a fák gyökerei nyomtak ki? Nekem mikor odaértem a kérdéses szakaszra már 40-50 km volt a fenekemben aznap, minden felütés fájt és nagyon sok volt belőle. Pláne, hogy cuccokkal voltunk, keményre fújt kerékkel.
Sokadszor voltam arrafelé, a helyzetet évről évre rosszabbnak találom.

yeti 2013.09.11. 08:12:03

Kb. két éve kezdtem a munkába biciklizést.Fél éve váltottam használt noname trekking bicajra,mert a 14 évesen vett taiwani "mountain bikeom" ellopták.Most már nem nagyon múlik hétvége 80km körüli túra nélkül.Szerencsére nincs meg bennem ez a fajta tökéletességre törekvés,hogy jó lámpa,esőruha,még jobb bicikli miegymás.Arról sincs fogalmam sem,hogy mennyivel megyek,de a tekerés ugyanúgy levitt száz kiló alá.Ajánlom mindenkinek.

pizo 2013.09.11. 08:15:41

@Schütii: Bendének Bechterew-kórja van (nézz utána), nem tehet a testtartásáról. A betegsége pedig gyógyíthatatlan:( csak kezelhető, illetve szintentartható.
A kerékpározás miatt nagyot nőtt a szememben, még több ilyet cikket (mondom kerékpárosként és veteránautósként).

Hajrá Tibor, csak így tovább!

Üdv. Zoli

djkoxi 2013.09.11. 08:17:40

Gratulálok, így tovább!
Én kb 1,5 hónapja lettem hobbista. A kis falumban páran bolondnak is néznek miatta. Sisak, szemüveg, SPD cipő, nadrág, mez, kesztyű szokatlan látvány mifelénk. Ha nem dolgozok 40-50 Km-t szoktam tekerni Merida 96-al,30-70% terep-aszfalt arányban. Sajnálom, hogy 45 évesen jöttem rá ennek a sportnak a szépségére!

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2013.09.11. 08:38:11

Grat Tibikém! Sikerült rákattanni neked is, vigyázz, a bicaj karbantartása is órákat vesz el.
Domsjöbe azért még ne indulj el biriglivel, Fertő tavi kiskört (bicaj+hajó), nagykört ajánlom.

Schütii 2013.09.11. 08:38:36

@pizo: Értem. Köszi!

Hajrá Tibor!

Schütii 2013.09.11. 08:40:47

Fülhallgatóval kerékpározni sztem veszélyes.

Papp Sanyi 2013.09.11. 08:48:31

200k-t egy bicajért? Na mind1 én nem értek hozzá, de kissé mellbe vágott.

protézisesh 2013.09.11. 09:09:22

EGY jó bicajt megéri venni, de ha fél éven belül a harmadik (sok)százezres cuccra gyúrsz, akkor valami nálad félrement fejben...

Az én bicóm agydinamós, always on, nulla többletellenállással lehet hajtani és látok is a fényénél.

Bicajos szemüveget MUNKAVÉDELMI boltban vegyél, ott márkás, "törhetetlen" és minősítetten UV-szűrő példányokat kapsz 2-3000Ft ársávban, nem kell egy huszast kidobni valami trendi bicóscuccért.

Ja, és egy jó tanács: a nyergedet húzd SOKKAL feljebb. Ilyen alacsony nyereggel a pedál FHP teljesen behajtott térdet jelent, ami egyrészt túlterheli a térdízületet, másrészt a vádlidat így egyáltalán nem használod a tekeréshez. Az nem szempont, hogy a lábad leérjen a földre! A lényeg, hogy tekeréskor (pedál az első talppárna alatt, nézz meg egy biciklis cipőt, hol van rajta a klipszkapocs) a lábfejed már "lábujjhegyen álló" tehát kicsit spiccelő helyzetben legyen, a térded pedig szinte teljesen kinyújtva. Így tudod a legnagyobb erőt kifejteni, egy jó ülésbeállítás +5kmh.

Jó beállítás:
www.ilikegrapes.net/wp-content/uploads/2012/05/CyclistMale300wide.jpeg

rossz beállítás:
cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2011/06/22/1308736408886-ozjf0s01lg2x-670-70.jpg

Schütii 2013.09.11. 09:20:32

@protézisesh: "Az én bicóm agydinamós, always on, nulla többletellenállással lehet hajtani"

Még nem tekertem agydinamós bicajt, de ha 0 ellenállással lehet áramot termelni, akkor megvan a perpetuum mobile. Valszeg csak a hagyományos dinamóhoz képest jóval kisebb az ellenállása (az idétlen hangról meg nem is beszélve).

lwx 2013.09.11. 09:25:53

Csak gratulálni tudok! Nagyon pozitívnak gondolom, hogy egyre több ember kerül bringaközelbe és kezdi élvezni ezt a mozgásformát. Őszintén megmondom, hogy az elején én is furcsán néztem a középkorú bringásokra, annak ellenére, hogy fiatalságom közlekedési eszköze volt. Valahogy úgy voltam vele, hogy most, ha elmegyek tárgyalni vagy megbeszélésre, akkor oda autóval kellene menni, mert az úgy illik. De mégsem igaz ez. Téli sportszeretetem (síelés) megnyitotta a bringa újraimádása felé vezető utat. Tettem ugyanis, hogy bementem az Alleé üzletházzal szemben levő sportüzletbe (nevet nem írok, mert nem akarok reklámot gerjeszteni, bár megérdemelnék a fiuk!!!) síbukót vásárolni, mert már kezdtem félteni a kalaptartómat. Ott aztán meglepetés: még a bringák is ki voltak téve. Persze mint műszaki és szép dolgok iránt érdeklődő, meg is néztem őket. Agyam kis csücskében viszont megszületett a csirája annak a gondolatnak, hogy jó lenne tekerni egyet. Elhessegettem gyorsan, de nem tudtam szabadulni tőle. Megvettem a bukót (egyébként Uvex márkájú és ezt sem reklámnak szánom, hanem azért írom le a nevét mert egyrészt van bringás is, másrészt meg csak ajánlani tudom másnak is, mert nagyon kényelmes!!!) és elhúztam az üzletből, nehogy bringavásárlásra adjam a fejem. Igen ám, de volt ott olyan bringa ami annyira tetszett (formája, színe), hogy utánanéztem a neten, hogy mi van a háttérben. Hát leesett az állam. Ugyanott a boltban közölték, (egyébként csak fiuk vannak a boltban viszont le a kalappal a profizmusuk és nem utolsósorban a segítőkészségük iránt!!!), hogy ki is lehet próbálni, tesztelni a bringákat, mert szerveznek teszteket. Ez is megmaradt háttérgondolatként és a netes oldalak nézegetése közben előugrott. Ez volt a pillanat amikor a döntés megszületett. Bringát AKAROK venni. Innen már egyszerű volt. Felhívtam a boltot, kimentem tesztre, kipróbáltam egy párat és immár boldog tulajdonosa vagyok egy szuper bringának (montinak, ahogy a bennfenntesek mondják). A srácok beállították, felszerelték lámpával, tükrözőkkel (ez már aprópénz) és még azt is elrendezték !!!!!!!!! (nagyon sok felkiálltójellel), hogy ne kelljen egyszerre kifizetnem (ez volt a csúcs!!!), hanem kamatmentesen, részletre vettem. Mindennap leemelem virtuális kalapom a hozzáállásuk, lelkesedésük, profizmusuk előtt. (pedig azóta kiderült, hogy ''csak'' alkalmazottak). Szeretném viszontlátni ezt a viselkedést, mondjuk sok más boltban is!!! De mindegy, a bringa (bringám) a lényeg (egyébként ezt sem reklámnak szánom de az jó, ha mindenki tudja, hogy van ilyen német márka, hogy bergamont, eddig nem hallottam róla...az enyém bergamont vitox 9.3, megnézhetitek a .hu weboldalon, hogy milyen gyönyörű... ). Egyre inkább úgy érzem, hogy tutiba nyúltam. Jobban érzem magam, többet vagyok levegőn, kevesebbet költök benzinre :)), és hihetetlenül megfertőződtem (igazság szerint újrafertőzés ez)a bringázás bacival. Munkába menet ''már kezdjük ismerni egymást'' a hasonszőrűekkel (fiatal, idős, nő, férfi), majdhogynem köszönünk egymásnak, mikor elhaladunk egymás mellett. A mosoly mögött viszont ott van egy új gondolkodás, amit bár későn, de sikerült elsajátítanom. Fejben dől el minden. Még a szerelem elsőlátásra is. S ha visszavezetem a gondolatot a forráshoz, akkor rájövök, hogy síbukó vásárlásakor indult el minden. Azóta már volt, hogy eláztam, volt, hogy majdnem odavágtam magam, volt, hogy tüdőmet köptem, de az élvezet az állandósult. Most már a klotyóra is bringával mennék, ha lehetne. És persze azt látom, hogy Budapest egyre inkább átalakul. Nagy örömömre tőrnek előre a bringások. Hajrá!!! Nem utolsó sorban mégegyszer köszönöm a boltnak,''alkalmazottainak'' és miért ne a tulajoknak, hogy egy ilyen pozitív színfoltot hoztak létre a szürke, belefáradt városban. Ha tehetném, mindenkit odaküldenék vásárolni (és küldök is, akit érdekel a bringa), de ha másért nem is, akkor tapasztalják meg, hogy ma még lehet jól csinálni valamit. Ebben a nehéz időkben kedvesnek lenni, segítőkésznek. Barátinak!!! Köszönöm!!!

kultúrált hozzászólás 2013.09.11. 09:32:38

ne haragudj, de szimplán hülye vagy

lobster thermidor 2013.09.11. 09:34:09

@protézisesh:

Nem kötözködésből mondom, mert én is az első képen bemutatott magasra állított üléssel bringázok, de a posztoló talán a testalkata miatt (100+) a városi közlekedésben, pláne a váratlan irányváltoztatásokkor, instabilnak érezheti az így jóval magasabb pozícióba kerülő súlypontját. A nyereg magasabban áll a kormány vízszintes síkjánál, és ezáltal törvényszerűen előrehajlik a felsőtest. Ebből a két dologból eredhet az, hogy a kevésbé gyakorlott bringás a kellő biztonságérzet hiányában nem érzi igazán komfortosan magát ennél a nyeregállásnál.
Ráadásul nem ismerve a következményeket, inkább vállalják a térdízület kopását, és a helytelen tartásból eredő, később jelentkező egyéb hosszabb távon jelentkező egészségkárosodásokat.

vagodeszka 2013.09.11. 09:36:31

@vojtech: A Fonyód-Keszthely szakasz nem annyira vészes ilyen szempontból, inkább a Keszthely-Szigliget ami durva, bár idén lemarták a betont pár szakaszon, de így se lett sokkal jobb, ill Becehegynél a golf pálya környékét van 10 db keresztborda ami tényleg odab4sz.

igazi hős 2013.09.11. 09:39:42

@Schütii: Úgy értendő, hogy az agydimanó hajtásához alig több energia kell, mint amennyit a fogyasztók felvesznek, szemben a hagyományos dinamóval, aminek akkor is komoly fékező hatása van (nem az elektromos, hanem a mechanikai megoldás miatt), ha nincs rajta fogyasztó.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.09.11. 09:40:20

Ha van miből, költs csak a drága bringákra, kiegészítőkre, hadd pörögjön a gazdaság. Tekersz, ez a lényeg.

herr_herry 2013.09.11. 09:46:55

A sisak jó ötlet, nekem is van, mióta 2 hete egy esés után össze kellett varrni a fejem :)

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2013.09.11. 10:01:14

Most már tényleg elhiszem, hogy bringás forradalom van, egy autós sajtótermék ilyen gyönyörű átpozicionálgatását látva nem maradt kétségem! És ez amúgy elismerés, tényleg gratula! Szívesen olvasnék veteránbringás cikkeket is a jövőben :)

DemiA 2013.09.11. 10:02:57

@Papp Sanyi: A 200 k igazából még alsó közép kategória. :D

castroll 2013.09.11. 10:03:52

Nekem ma szerencsére volt bent váltógatyám, pedig félúton (már szarrá ázva) még úgy gondoltam nincs.
A TRK nyereg, az piszok jó!!! Vicces a csőre, de ki nem sz*rja le?
Kürti Gábort én is sajnáltam. Hatalmas egy tahó az a riporter!!
A kerékpározás és az autózás meg kell hogy férjenek egymás mellett. Imádom az autómat, de kerékpárral járok munkába, így az autóra is kevesebbet kell költeni.

Ciri 2013.09.11. 10:04:06

@protézisesh:
"Bicajos szemüveget MUNKAVÉDELMI boltban vegyél, ott márkás, "törhetetlen" és minősítetten UV-szűrő példányokat kapsz 2-3000Ft ársávban, nem kell egy huszast kidobni valami trendi bicóscuccért."

Pont ezt akartam írni :))
Két BBB- vel is állandóan az volt, hogy féltettem a karcoktól, a lencse cseréje sem olcsó, aztán most Betát használok aprópénzért és nincs para..

-trogerone- 2013.09.11. 10:10:12

Az ulep fajas kikuszobolese/merseklese erdekeben javaslom a huzamosabb nyeregben ules keruleset.
Idonkent emelkedj ki a nyeregbol egy percre es allj meg neha egy rovid pihenore. A lenyeg hogy alljon helyre a verkringes az uleped kornyeken. Azt, hogy mennyi idonkent kell egy kis szunet az szemelyfuggo ki kell kiserletezni, az teny hogy hosszabb utaknal sokar segit.
Jo tekerest!

Papp Sanyi 2013.09.11. 10:17:00

@DemiA: Ez nem nyugtat meg :P Van értelme ennyit adni egy városi bicikliért? Azt megértem, hogy ha sportolsz akkor biztos jobb a drágább, de napi ingázásban tud lenni ekkora különbség?

DemiA 2013.09.11. 10:21:51

A @Papp Sanyi: A napi ingázásra ez a kategória bőven elég. Ezek már elég megbízhatóak. Egyébként érdemes egymás után kipróbálni mondjuk egy Tescos bringát utána egy kb 150-200k s aztán egy mondjuk 600k gépet. Hihetetlen a különbség főleg az előbbi 2 közt.

GöTi 2013.09.11. 10:36:12

Következő beszerzés előtt ismerkedj meg a rekumbensekkel is.

Egy segítő társaság:
forum.revomag.hu/topic/127-rekumbens-avagy-fekve-tekeres/

Magyar boltok:
http://evobike.hu/termekek/marka[]/18/nev/Nazca
www.ambringa.hu/189-rekumbens/

lwx 2013.09.11. 10:39:23

Figyeljetek, látom az árak miatt megy a duma. Az én bringám 219 ezer volt, ami nem kevés pénz, de kamatmentes részletre vettem!!! Ez hatalmas segítség volt számomra. Gondolom másnak is az lehet. Nem kell 600ezrest venni, mert harmadáron is egy nagyon jó biciklit vehetsz.(bergamont.hu) Nekem nagyon bejött a vásárlásom. Terepen is meg városban is használom (Vitox 9.3) Hibátlan gép. Drágább nem kell, de Tescósat azért nem vennék. Mondjuk lehet olcsóbbat választottam volna, ha nincs a kamatmentes részletfizetési változat. De így tökéletes. Mindenkinek csak ajánlani tudom!!!

randomuser1 2013.09.11. 10:41:13

"Ilyen körülmények között szállítható a bicikli a MÁV-on"
aha, meg az esetek 90%-ában a marhavagon húskampó akasztóval, oszt utazz azon 3-4 órát:)

DemiA 2013.09.11. 10:45:54

@lwx: Jó vétel volt. :) Persze az is kérdéses mire és mennyit használod. Én ugyan. csak hobbi szinten de járok versenyekre. igaz hogy a bringám többet tud mint én de ép ezért már előfordult párszor h amikor nagyon elb..tam valamit (montzom) kihúzott a szarból. Egyébként a bringára is igaz hogy használtan lehet jókat kifogni( http://apro.bikemag.hu/browse/mountain-bike/)fél áron vagy még kevesebbért :)

randomuser1 2013.09.11. 10:49:23

@lwx: vágom én h bergamot reklám, de a dehatlonban két kilóért ennél műfajokkal jobb xc gépet kaptál volna :)
talán még hitelt is adnak.

DemiA 2013.09.11. 10:50:38

@Emmanuel Goldstein: Ebben azért nem fogadnék túl nagy összegben :)

Pitzu 2013.09.11. 10:57:48

A 3 bicaj nem sok, ha ki tudod használni őket. Nekem egy montim és egy országútim van. Itt elég egyértelműen elkülönül a felhasználási terület. Ha terepen is tekernél - ami véleményem szerint hatalmas élmény - akkor jó megoldás, ha veszel egy montit (akár 29"-est), és hozzá csináltatsz egy második kerékszettett vékonyabb városi gumival.

Csatlakozva az előttem szólókhoz, a bringa képéből nekem úgy tűnik, hogy vagy rossz az ülés beállítása, vagy túl nagy a kerékpár.

Az elérhető átlagsebesség pedig nem igazán a legnagyobb lánckeréktől függ, hanem az erőnléttől. A haladás sebességét pedig még sok minden befolyásolja: életkor, testsúly, időjárás, terepviszonyok, a kerékpár súlya!, és a kerék súlya!!! Maga az az erő amit ki kell fejteni a sebességben tartáshoz csökken sokat ha a bicaj és a kerék könnyű, amitől sokkal, SOKKAL élvezetesebb a sebességben maradás. Nem beszélve arról, hogy könnyű kerékkel a gyorsulás is jobb :-)
Pontosan ezért érzed azt, hogy az országútival mindjárt kb. 5 km/h val nő a kényelmes tempó, azonos erőkifejtés mellett.

Kis ember 2013.09.11. 10:58:02

Érdekes, én épp fordított utat jártam be. Régen országútival rohantam mindenhova, mint az őrült, most pedig már cruiserrel kényelmesen tekerek mindenhova. Az a különbség, hogy míg régen magam mögött akartam tudni a távot, ma már a bringa kikapcsolódás. Ha megyek valahova, akkor maga az út már (még) a pihenés része.
Hajrá, csak így tovább!

randomuser1 2013.09.11. 10:59:12

@DemiA: úriember biztosra nem fogad...
8.1-es rr, miben rosszabb?
aha, alivio vs deore, sr elaszotmeres vs rs levegős, tektro vs avid juicy , sima pedál vs spd..
és egy huszassal olcsóbb
meggyőztél :)

lwx 2013.09.11. 11:03:19

@DemiA: Én nem akarok versenyezni, de nem hittem volna, hogy egy bringa lehet ennyire kényelmes és könnyen kezelhető. Nekem az agyamban az a gondolat kövesedett meg, hogy zsíros kézzel rakom helyre a leesett láncot.Most már erről szó sincs. Ez a gép olyan mint egy svájci óra. Nagyon nagy a változás a bringapiacon és aki nem követte, annak nagy meglepetéseket tartogat a mai tehnika, meg fejlődés.(most aztán lehet, hogy megint a németek viszik a elsőséget, ami a jó minőséget illeti, de azén kis bergamontom nagyot dobbantott az életemben.) Az árak is változtak, nem feltétlenül jó irányba, de a mai benzinárak mellett...Persze vannak olcsóbbak is használtan. Igaz, én, hogy csak újat akartam venni, ezért drágább is volt mint egy használt, de a kamatmentes részlet rengeteget segített, könnyített.

Pitzu 2013.09.11. 11:07:16

Kerékpár vásárlásnál pedig én erősen ajánlanám a használtak közötti körülnézést is. Akár a vatera-n, akár az e-bay-en vagy a bikemag.hu piacterén. 75-100 ezer körül már igen jó és igen jó állapotú bringákat lehet találni.

A defekteknél jól jön, ha mindig van nálad egy pótbelső, gumijavító készlet, gumileszedő, és egy Co2 patronos pumpa. Ez így mindenestül egy nyeregtáskában elfér. Ha defekt van 5-10 perc és mész tovább.

DemiA 2013.09.11. 11:09:25

@Emmanuel Goldstein: Nekem a Decathlonos bringáknak a vázával van bajom. Nekem nagyon nem jön be a geometriája. Igaz, ez mondjuk egyéni dolog de fáj rajta a hátam, bár a Meridákon is. Bergamontal nem mentem még az nem tudom milyen. Ha a váz jó a többi hozzá igazítható.

Mnemomic 2013.09.11. 11:13:04

én is szeretek biciklizni. Kiegészítőkre én is azt mondanám mint itt sokan mások, nem kell mindenből jó dárgát venni. A decathlonban vannak jó biciklis kiegészítők leginkább a btwin márka. Viszonylag olcsó és jó a minőség főleg hobbi biciklizéshez. Én ott vettem szemüveget is 2000Ft-ért és teljesen jó kinézetre drágábbnak is nézz ki ha valakinek az kell :)

Lámpáért én sem adnék ennyit, és az ebay-en vettem Hongkongból 1500 Ft-ért Ledes első lámpát. Teljesen jó, fémből van vízálló és a fényereje meg elég nagy lejjebb is kellett állítanom mint ideális lenne, mert a szembejövők megnyúznának :)

randomuser1 2013.09.11. 11:16:45

@DemiA: hát, nemtom, az xc alapvetően elég szabott geometriájú és nem pont a kényelemre van kihegyezve, főleg nem a buflák aluvázak...
a méretválasztásnál lehet gond, mert a nyeregcsőhöz illeszkedik a felsőcső hossza, de a különböző gyártók különbözően mérik a nyeregcső hosszát, így van az, h a merida 16 colos váza a valóságban úgy 14.5 körül lehet...

csuvakka 2013.09.11. 11:20:08

Biztos 5.5 Bar ment abba a kerékbe? Nem inkább 55 psi? Nekem kicsit soknak tűnik, de persze elképzelhető hogy abba a gumiba annyi kell..
Azt a Merida Speedert ugye nem munkábajárásra akarja használni a szerző? Szerintem nem lenne túl jó ötlet, az eleve erre a célra tökéletes Crossway helyett.

DemiA 2013.09.11. 11:28:33

@Emmanuel Goldstein: Nem tudom h a méret e a gond de nekem nem jött be. Most Specializd epic em van igaz h ez össztelós de ezen 4-5 óra után se fáj a hátam. Előtte a Kellys Majestikemen sem fájt, a haverom merid hfs én 20 perc után minden bajom van. Szerintem inkább az h nem elég rugalmas a támvilla.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2013.09.11. 11:32:40

@protézisesh: a munkavédelmi "törhetetlen-verhetetlen" szemüveggel csak óvatosan... én megvettem az egyik legmárkásabb-legmenőbb cuccot - 3M-Peltor Marcus Grönholm - motoros szemüvegnek (persze sokkal olcsóbb télleg, mint egy profi motoros cucc), és negyed év alatt lemarta az izzadság a lencse belső rétegét, úgy nézett ki, mintha vedlene... pedig minden fórumon hájpolták a Peltort (amit azóta megvett a 3M)

www.dnd.hu/index.php?page=reszletek&action=index&id=1793_3M_71462-00002CP_Marcus_Gronholm_tipusu_vedoszemuveg

bár most egy nem óccsó Spexx szemüveggel nyomulok, annak meg fél év alatt a keretéről marta le az izzadságom a lakkot... lehet, hogy alien vagyok...?

=Daniken= 2013.09.11. 11:35:03

Néztem ezt a Kürti Gábor interjút. nem nézek TV-t de ez a senkiházi, sértődött faszkalap riporter típus jellemző manapság a közszolgálati TV-ben?
Ki ez a barom?
Behív valakit interjúra, hogy utána leugassa és elmesélje a reggeli bal lábát. Hát mégis ki a büdös francot érdekel ez a szerencsétlen, akik közpénzből keresi a lóvét, amikor a tájékoztatás lenne a dolga??? elképesztő dilettáns.Tibby, a cikk szuper volt, írjál többet, mert nagyon élvezetes volt. MÉG! köszi! aztán majd a következő R33 AIC tribute estig meg helló :-)

R_Gábor 2013.09.11. 11:40:50

@Ciri: Igen, a Road Lite csupa Sorával van szerelve, míg a Speederen 105 a hátsó váltó, Tiagra a kerékagy. A többi alkatrészhez nem nagyon értek, de az látszik, hogy a Road Lite-on csupa beugró szintű cucc van, míg a másikon jobbak.

randomuser1 2013.09.11. 11:41:23

@DemiA: nekem öreg tfs meridám van, szerintem túl függőleges a nyeregcső, valszleg régi 63-as telóra tervezték még és a geometria átalakítása nélkül belerakták a mai százast, attól ment el az egész.

KAMA3 2013.09.11. 11:53:43

Tibi! A következő bringád már egy fék nélküli fixi lesz!

rbalint88 2013.09.11. 11:58:58

Hajrá Tibby! egyetlen kritikai észrevételem lenne, remélem a füles csak a szélzaj ellen van, zenét nem hallgatsz rajta. Másra az a füles úgyse nagyon jó :)

KergeK@csa 2013.09.11. 12:09:12

@csuvakka: Bár nem néztem meg Tibi bicaját a tárolóban, de egy a fényvisszaverő csík alapján ez is lehet Continental (City-)Contact, abban 6 bar a megengedett max, pedig az enyém sem egy keskeny gumi. :)

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2013.09.11. 12:12:58

nagyon jó. valóban sokkal szórakoztatóbb hobbi, mint egy nyomorult bádogdobozban vakarni a faszt a dugóban szívrohamot kapva, dagadtan, izzadva, parázva.

protézisesh 2013.09.11. 12:24:49

@Pirx pilóta: hát, te alien lehetsz :) nekem volt 3M is, meg BSA (BSM?) is, aminek a kerete is törhetetlen volt, síeltem, flexeltem, bicajoztam benne, csak a sok használat és az 1990Ft-os árnak megfelelő "vigyázokrá" miatt szarrá karcolódott, ezért már nincs meg. :)

@lobster thermidor: akkor tanuljon meg bicajozni, vagy kiállni a nyeregből, ha manőverezni kell. Folyamatosan csak azok ülnek, akik templomba mennek a mammutkergetővel.

@GöTi: a fekve tekerésnek három nagy baja van, ebből az első ÉLETVESZÉLYES:
1.) az autó motorháztetejénél is alacsonyabb vagy vele/rajta, ezért NEM LÁTSZOL a forgalomban.
2.) az úthibák úgy verik agyon a farokcsontodat, keresztcsontodat, derekadat, hogy esélyed sincsen egy nyeregből kiállással lábon kirugózni a zökkenőt.
3.) tekeréskor csak a lábizmaidat használod, a testsúlyodat (pedálra állás) nem tudod hozzáadni.

Érdekes kuriózum a fekvőbicaj, de halálra ítélt zsákutca.

@Schütii: nincs _érezhető_ különbség a ki és bekapcsolt lámpákkal tekerés között, sőt az agydinamót tartalmazó első kerék "ugyanolyan" könnyen pörög, mint a dinamó nélküli. Mindez egy Gepida Alboin 500-ason, amit 6 éve 110eFt-ért vágtak hozzám. (Ez még V-fékes, most már tárcsafékes az 500as Alboin)

Levente.hu 2013.09.11. 12:34:50

Városi tekerésre szerintem 3 fő szempont van, legyen haladós, praktikus, és alacsony karbantartásigényű, főleg télen.
Szóval maradnék a trekking vonalon.
-hagyományos vázgeometria (nem döntött)
-merev villa (felesleges az emberek 80%-ának a teleszkóp, aszfalton csak cipeli az ember, a hajtáshatásfokot is rontja)
-32-37mm széles defektbiztos haladósabb külső, a 32mm nehezebb embernek/pakolva már kevés is lehet a magyar utakra
-egész éves használatban agyváltó, agydinamó!
Az agyváltóknak kicsit rosszabb a hatásfoka, de ha vesz az ember valami jobbat, akkor az elég jó, Shimano Alfine 8s, 11s, vagy ha van pénz akkor Rohloff 14s, az már teljesen kompromisszummentes. Cserébe vastag lánccal megy, ami kibír akár 10e km-t, és ami még jobb, hogy lehet zárt hajtást csinálni, ami sóban, latyakban, esőben nagyon jó.
-szíjhajtás mégjobb, 20e km körül bírja, és teljesen száraz, nem koszol, és könnyű!
Ráadásul az agyváltó azonnal vált, akár helyben állva a piros lámpánál is.
-agydinamó: egy jobb minőségű darab tényleg észrevehetetlen, szerintem km/h-ban sem jelentkezhet 1-2km/h-s különbségnél több.
A legjobb, hogy be van szerelve, mindig ott van, az ember nem felejti el feltenni a lámpát, nem merül le stb. Bármikor, karbantartás nélkül adja a delejt.
-LED-es reflektor kell hozzá, 3W-ból komoly fényt lehet ma már csinálni. (300-500lumen)
-rendes minőségi pálcás sárhányó, valami SKS mondjuk, a végén kis gumi toldatokkal/leffentyűkkel.
-csomagtartó! Ha nem akarjuk hogy akármi is a hátunkra izzadjon, akkor egy vízhatlan(PVC), könnyen levehető féloldalas túratáska nagyon praktikus! (pl. Crosso Dry, Ortlieb, Vaude)
Egyrészt ha kell valamit vinni, akkor lazán elnyel egy csomó mindent, nem kell a háton cipelni, és a súlypont is lejjebb kerül.
-mindezt még görgős fékkel szokták megfejelni, főleg a hollandok, de féknek szerintem jobb egy V-fék, netán Magura HS, esetleg olajos tárcsafék, főleg télen.

Sajnos idehaza nem nagyon van ilyen bicikli, vagy csak elvétve, városi biciklit Hollandiában célszerű venni, óriási választék van, jó árakon, főleg használtan.

Valami ilyesmire gondoltam, csak rendes csomagtartóval:
bongersbikes.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/santos-trekking-lite-rohloff-beltdrive-heren-02_1.jpg

Még egy fitnesz gép is van, igaz a normális csomagtartó itt se divat:
fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/11751_10151559927959356_1282609003_n.jpg

Kandaláber 2013.09.11. 12:39:53

Nagy öregek mondják, hogy újárasított kerékpárt teljesen felesleges venni, használtan töredékért kapsz azonos használati értékűt.

Nagy öregek mondják, hogy minden kerékpáros örömszerzés alapja a megfelelő formájú és méretű váz. Ezt megtalálni nem ördöngösség, ha némi tudás párosul a szándékhoz.

Egy megfelelő váz életed végéig kitart. Nem alumínium, hanem acél, szükség esetén javítható, nem merev, rugalmas.

Vegyél egy jó vázat életed végéig, utána azt lógatsz rá alkatrészként, amihez kedved van, vagy amit a feleséged engedélyez. kezdheted akár azokkal az alkatrészekkel is, amelyek a mostani bicikliden vannak.

Magas vagy alacsony nyereg-, kormánypozíció, vékony-vastaggumi, kormány alakja, sárvédő, csomagtartó, lámpa, fékek, váltók, fogaskerék áttételek, stb: mind mind cserélhető az aktuális tudati állapotnak megfelelően.

Javaslom tisztában lenni a sport és a touring kerékpározás részben hasonló, de kiindulását tekintve egymással ellentétes igényeivel: ha néha dilizni is akarsz, jellemzően a touring felfogás fog dominálni életed nagy részébe - szerintem.

Az egészséges életmód azt követeli meg, hogy mozogjál, nem azt, hogy sportszerű, nagy fizikai erőkifejtést végezz. Gondolom, hallotál már az olyan fogalmakról, mint maximális szívverés adott életkorban, fogyási sáv, VO2 (oxygén hasznosítási képesség, edzettség) növelő sáv, erősítő sáv. Amire a szervezetnek szüksége van, az leginkább az első, utána a második sáv. A szervezet úgyis jelzi, ha épp "tombolni" akar.

Az endorfintermelés már az első fázisban is működik.

Az a váztípus, amely gyakorlatilag mindenre képes, felszereléstől részben függően, kivéve a terepkerékpározást, a hagyományos, klasszikus, 28-as váz.

Amikkel lehet könnyen, lassan pár kilométert lébecolni, és lehet naponta órákat eltölteni rajta, anélkül, hogy szétesne rajta valamely személyes alkatrészed.

Itt egy halom kerékpár, amellyel hosszú távon is tudnak kerékpározni, ajánlom, hogy tanulmányozd a közös tulajdonságokat:
www.pbase.com/canyonlands/fullyloaded

Itt van ez egyik váz, amelyből sok van a képeken:
surlybikes.com/bikes/long_haul_trucker/bike_info
www.wiggle.com/surly-long-haul-trucker-road-frameset/

Ez a váz ma a többnapos, több hetes, expedíciós kerékpáros kirándulások legvágyottabb és nagyon gyakori példánya. Számodra: olyan kényelmes, hogy akár 6-8 órát is lehet használni, csomagtartóval bevásárláshoz, kiránduláshoz, többnapos kiránduláshoz is használható. (pl.: Corso táskák)

Ezt a pénzt egyszer kell kiadni, alkatrészeket cserélhetsz majd rajta, ahogy változik a világ, mert szabványos, nem adott márkához tartozó speciális csatlakozási pontokkal rendelkezik.

Ha combosodsz, ha jobb az erőnléted, elmehetsz sportos áttételek felé, ha inkább 60 kilogramm teherrel akarsz lemenni a tengerhez vagy végig a Duna folyását követni, netán hegyeken keresztül, akkor ellentétes irányban lehet fejleszteni az áttételeket.

----
Agydinamó+felrakás = 12000
Axa Luxx70 12000, USB-s 22000
Axa hátsó lámpa 3000
nem kell tölteni, fel-le szerelni, nagyobb fényerő, mint amit te írtál, hátul is, automatikusan ki-bekapcsol, bárhová mehetsz este, 4 évszakban, látsz
Látod, és mosolyogsz...

Schütii 2013.09.11. 12:52:55

@protézisesh: Sajnos az Alboin 100-as hagyományos dinamós világítást kapott, ami nem azért gáz mert gondot jelent a dinamó ellenállása (a magam koca szintjén) hanem az ocsmány vinnyogó hang miatt.. Nézegettem az agydinamókat, 8k körül indulnak és akkor azt még installálni is kell (kerékfűzés, vezetékelés, lámpák). :/

Vizilabda 2013.09.11. 13:02:11

Itt Szolnokon aki szereti a divatot, az elengedett kézzel ül a biciklin, a hátán DIADORA táska van, a fülén meg egy jó nagy fejhallgató.

hma 2013.09.11. 13:05:22

az en javaslataim a kovetkezok volnanak:

- kormany ne egyenes legyen, hanem bullhorn, mert a csuklod termeszetes poziciojaban egy targy (legjobb pelda a seprunyel) megfogasakor az elorefele fog allni, nem pedig keresztbe a tested elott

- lampa: blackburn flea. usb-rol toltheto, egesz nagy fenyereje van es elettartamgarancias!

hajra!

conmorientes 2013.09.11. 13:28:46

Tibor Úr !

Olvasgatom a súllyal való nyüglődésed küllőkkel keverve, és minden tiszteletem mellett engedd meg hogy egyrészről jól lehülyézzelek, másrészről meg megdicsérjelek :)

Ne legyél már ilyen állampolgár 1.0 ha megkérhetlek. Nem az a lényeg hogy milyen príma lámpát nyerget, bringát stb. veszel mert pont ugyanott fogsz tartani mintha autóznál. Egyszerűen fogyasztóként funkcionálsz, termékek vásárlásával éés kipróbálásával játszol, holott a szent cél a tested karbantartása volna.
Biztosan meg fognak kövezni de én még egyetlen nyerget sem vettem a bringáimra egyszerűen azért mert az ember segge bármelyiket képes megszokni. Lámpából pont jó a legolcsóbb ledes, mert nem neked kel látni (az ugyanis ennél a sebességnél fölösleges) hanem azért van hogy téged lássanak.
Ami a bringát illeti... Az hogy látsz egy márkát a tárolóban túlreprezentáltan nem ismérv. (Ugye a szar biztos jó 6000 milliárd légy mégsem tévedhet)
Az viszont hogy magadtól eljutottál az országúti kerékpárhoz dicséretes. Ezzel együtt a bizbaszok nézegetése helyett amennyiben sebességre vágysz a vázméretre és a súlyra kellene helyezned a hangsúlyt. Ahogy látom a mostani bringa 17 colos, ha tévedtem bocs. Amennyiben vagy legalább 170, jobb lenne egy 19-es váz, hidd el másképpen ülsz rajta, más a geomatria. Én 180 vagyok és nekem a 20-as váz az ami kb. kényelmes, persze országútin. A másik kérdés meg a gép súlya. Lehet venni sokszázezerért fitnessz bringát de ha az nem lesz könnyű adtál egy pofont a szarnak.
Ha már Keszthelyen jártál ott van egy bringabolt, az outlet része kint a Gyenesi elkerülőnél, én ott vettem 110-ért egy korrekt cseh gyártmányú aluvázas országútit ami 9.2 kg, 105-ös alap váltóval és simán tartom vele bárhol a 30-as átlagot különösebb megterhelés nélkül. A srácok meg lekapták a szarvat és dobtak rá nekem egy sima kormányt némi emeléssel egy 15-ös plusszért, amivel teljesen városivá vált a gép, a szarv meg addig pihen otthon ameddig esetleg napi 80 km-nél többet megyek egyszer. A gumi a legvékonyabb, azt a Budapesti közlekedéssel tele kell tölteni defektjavítóval, különben naponta belsőzhetsz.

Tehát a sebességről és a használhatóságról ennyit, 100 körülből simán lehet új országútid amivel a te távodat nyugodt tempóval is beviheted 25 perc alá.

Tapasztalatból mondom ez után nem fogsz bringát venni, mert ami ezeknél többet tud az már 7 számjegy és full karbon, ezért a két tanulóbringát mint feleslegest add el és abból meg is vagy.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.09.11. 14:45:47

Ez az Tibor!
Úgy tudod legjobban lenyomni a bejutási időt, ha figyelmen kívül hagyod a KRESZ-t. Az úgy is csak a köcsög autósoknak van. :)

GöTi 2013.09.11. 14:57:49

@protézisesh:

Amit írsz a fekvőkről előítéletek gyűjteménye.

A 70 éves Karlovitz Kristóf autós újságíró alias Pupu tizenezer (2012-ben 17ezret!) kilométert rekuzik évente!

Van, aki munkába jár be rekuval Budapestre rendszeresen - gond nélkül.

Nem minden fekvő alacsony üléspozíciójú. (Egy láthatósági zászló azokon is sokat segít.) Ebből is ki kell választani a testalkatodnak és a fő felhasználási célnak leginkább megfelelő geometriájút.

"az úthibák úgy verik agyon a farokcsontodat, keresztcsontodat, derekadat..." - nem tapasztaltam, pedig csak egy darab bútorlap az ülésem párnázatlanul - igaz, hogy hátsó lengőkaros, légrugós járgányaim vannak. :)

Más izmokat dolgoztat meg a reku egy kicsit, mint a hagyományos bringák.

Tapasztalat, hogy aki kipróbálta és egy hónapig gyakorolt fekvővel, azok 95%-a nem akar később visszaülni hagyományosra.

Levente.hu 2013.09.11. 15:02:25

@Kandaláber: Nagyrészt egyetértek, de én nem akartam elsőre ilyen elrettentő gépeket. :)
Később majd ha rákap a hosszabb távokra akkor jó lehet, de nem itt kezdik az emberek. De oda meg már inkább fekvő. ;)

A Trekkingben az a jó, hogy nincs benne túl nagy szélsőség. Persze jó, ha az embernek több mindenre van gépe. De hosszútávra, mindennapi használatban, ahol az ember néha akkor is felül, amikor nem a legideálisabb, oda egy olyan gép kell, ami haladós, kényelmes, és mindenre jó. Egy outi nagyon menő, és jól lehet vele menni, de egyáltalán nem kényelmes, és sok tekintetben nem praktikus. Napos időben, 1 napi távokra igen jó, cucc nélkül.
Egy MTB is nagyon nagy királyság a hegyekben, köves, laza talajú utakon, de aszfalton hamar bokorba lehet dobni, hogy én inkább autózom, az nem ekkora szenvedés.

Szóval egy mérsékeltebb gép hosszú távon összehozza a kellemest a hasznossal. Persze a sportosságot én szem előtt tartanám, de csak addig, amíg sok-sok használat mellett is bírom.

Egyszer volt a Trekkingemen 32mm-es külső, egy darabig nagyon élveztem, de aztán idegesített, hogy 6.2bar-on ráz mint az állat, olyan dolgok is elkezdenek zörögni a biciklin amik azelőtt soha és csomaggal vigyázni kell vele, mert meg lehet ütni a felnit.
Szóval maradtam a 37mm-nél, 6bar-al, elég haladós, de még egy földúton rakottan is elég használható.

randomuser1 2013.09.11. 15:25:17

@conmorientes: ez nem országúti...
az ugyanolyan céleszköz mint a xc, egy konkrét feladatra jó, közlekedni csak saját felelősségre :)

conmorientes 2013.09.11. 18:13:00

@Emmanuel Goldstein:

Nem annyira értelek..... de elmagyarázhatod :)))
Nekem minden kerékpár céleszköz csak változó célokra, de a közlekedés mindig az alap. Egyébként meg azt gondolom, hogy egy országútinak csinált alapbringa és egy sokmilliós karboncsoda közt ha nem vagyok versenyző nincs valódi különbség. Mentem már olyannal aki nagy pénzt dobott ki erre, de a hegytetőn nem látszott a különbség :))))

randomuser1 2013.09.11. 18:57:34

@conmorientes: az országúti az olyan izé, összevissza kolbászol az úton, és nem azért mert részeg lenne, hanem mert a radiális fűzésű szingós kerékkel csak egyszer lehet kátyút fogni.
egy kéccázas telóval kivert déhágéppel is lehet közlekedni, de a lépcsőn meg az útpadkán kívűl mással nem tud bravúrosan elbánni,
de még a kettőkettes terepgumival szerelt krosszkántri is hullafárasztó aszfalton.

Alhazred 2013.09.11. 18:58:16

@Vizilabda: vazzeg, pont egy órája láttam egy ilyen díszpéldányt, szolnokon, engedelmeddel most röhögök eléggé

rekszem 2013.09.11. 19:03:43

A maximum guminyomas csak extrém terhelés esetén javasolt, mert lassabb lesz az optimumnal. Kemény gumi minden gorongyot megmaszik, ahelyett, hogy finoman atgurulna rajta.

Amúgy gratulálok.

conmorientes 2013.09.11. 19:15:41

@Emmanuel Goldstein:

Ok. ilyen formán igazad van, nekem a haladás az elemem, a telexkóp is kizárva. Betonon járok, gyakran elég ramatyon de a kerekek még jól bírják :)

Igaz azonban most hogy gondolkodom, a nedves aszfalton vészfékezésnél vannak csodás élményeim a szingoval :)))

Ezzel együtt sem ülnék vissza egy trekkingre, vagy montira...

Alhazred 2013.09.11. 19:16:32

8, azaz nyolcezerért jutottam hozzá pár éve egy harminc éves, echte sachs agyváltós masszív német vashoz. nem könnyű, de én sem vagyok az (120). azóta a váz, a kormány meg az első kerék kivételével gyakorlatilag minden cserélve lett, kábé olyan hetvenezer forint borult bele a gépbe. a végeredmény egy meglehetősen csúf zöld tank, amibe két hónap alatt beletekertem egy ezrest ország- és földúton, közben csak pumpálni kellett gyakorlatilag. tehát maximálisan használható, sportolni is lehet vele, és még mindig nem járok száz ropinál, amellett, hogy marha sok benzint meg tömegközlekedést spóroltam vele.

randomuser1 2013.09.11. 19:58:19

@conmorientes: mert keveset lépcsőzöl városban :)

Bende Tibor 2013.09.11. 21:37:40

@Ciri: napszemcsibe nyomom, de most, hogy besotetedik hamar, ez valoban gond.

@Schütii: szerintem fejhallgatoban setalni is veszelyes.

@protézisesh: nem tervezek egymilliót érö bringaflottat tartani. El is szoktam adni neha.

@lobster thermidor: tok jol van beallitva az uesem, tudomanyosan. Az a helyzet, hogy rovid a labam.

@Papp Sanyi: tud, boven autot is veetsz ingazasra 60 ezerert es 600 000 ert is meg 6 000 000 ert is.

@KAMA3: ezt igyekszem elkerulni

merida001 2013.09.11. 21:45:59

"És már ettől is boldog vagyok, hogy bármilyen apró irányváltás nem milliós tétel, mint az autóknál, hanem pártíz max százezres."

- Azért még jobban el kell mélyülni az árakban, mert inkább több százezres tétel egy komolyabb váltás sajnos, nem pedig "pár 10". A kerékpár árak és a jobb alkatrészek, ipari csapágyas agyak, átütő tengelyes agyak, olajhidraulikus tárcsafék szett, egy jobb telós villa: Fox, Rock Shox, Marzocchi stb. is komoly árakon mennek (ne a belépő szinteket nézzétek). Shimano vagy Sram termékek (váltók, hajtókar egyebek... Ha jól felöltözteted a bringát, de nem a csúcs kategóriával már egy (használt) Golf 4 benzinest is vehetsz az árából (de tök mind 1 a márka - ez csak 1 példa volt)... Tehát ne a 120ezres meg a 180 ezres Meridát hasonlítsd össze, mert azokon "belbecs" terén nem sok a különbség.

lwx 2013.09.11. 23:05:23

@Emmanuel Goldstein: Lehet, hogy tudsz te mindent, de a Decathlonos cuccokban nincs sok igazad. Vásárlás előtt kiprobáltam egy csomó változatot a Decathlonban, mert én is azt hittem, hogy ott jobban jövök ki. Ha te úgy gondolod, akkor simán vegyél magadnak Decás bringát. Szerintem köszönőviszonyban sincs a két azonos értékű. Az már más kérdés, hogy a D-ben le sem sz.rnak az eladók, de biztos ezt is másképp értelmezed. Egyébként akkor vegyem úgy, hogy te a Decathlonnak csinálsz reklámot? De végül is, ha valaki megvan valamivel elégedve, akkor azt simán reklámozhatja, nem? És ha reklám, akkor legyen az : a BERGAMONT kerékpárom jobb és értékállobb, mint a D-os bringák!!! (3 felkiálltójellel). Meg egy nap alatt elintézték a kamatmentes részletemet. Meg kedvesek és segítőkészek voltak. Meg ingyenesen beállították, felszerelték a bringámat. Meg, meg, meg... Ja? Hol? Hát az Alleé-val szemben levő szaküzletben!!! Hogy hívják őket? Na? Vadonsport!!! Remélem, most már megvagy elégedve a reklámmal. Az persze elfut a szemed előtt, hogy pozitív dolgot megosszál az emberekkel és igenis másnak is hasznára legyen. Ők legalább megérdemlik a reklámot, ami egyébként véleménynyilvánítás volt. De mindegy, látom megy az észosztás, mert egésznap a gép előtt írogatnak egyesek... persze, ha nincs munka, akkor csak Decathlonos bringára jut...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.11. 23:35:47

Kb 12 éve hagytam abba, mert nem volt már időm elmenni tekerni.

Elmúltam 120!

zsebkettő 2013.09.11. 23:40:51

Figyu, ha a gumit ilyen keményre fújod, gyakran lesz defekted. A világításhoz pedig agydinamó kell, punktum.

igazi hős 2013.09.12. 00:23:38

@merida001: Ne szálljunk már el! Lehet, hogy egy "rendes" terepbringa nem jön ki 200-ból, de ahhoz, hogy kipróbáld, hogy munkába járásra bejön-e neked egy országúti vagy trekking, elég egy 100 ezer alatti (akár használt) bringa. Aztán ha megtaláltad a neked megfelelőt, akkor mehetsz, amíg a tárcád engedi, de nem muszáj. A saját országútim 50-ből lett összerakva és ez az ideális melósbringa: egy félmilliós karboncsodával nyernék pár percet (10%-ot), cserébe nem merném sehol letenni, míg ezt bármelyik ügyfélnél ott merem hagyni, akár az utcán is.

Levente.hu 2013.09.12. 01:58:06

@zsebkettő: Nekem 6 bar nyomással megy a 37mm-es külsőm, de ha évente egy defektet kapok, akkor lehet sokat mondtam. Pedig csomaggal is megy, nem keveset. (Marathon XR, meg sima Marathon, de a Contactokkal sem volt bajom)

Ápuka 2013.09.12. 09:03:03

Tibi, arra amire használod a bringát tökéletesen megfelel, kicsit játsz a stucni, nyeremagasság kombóval és meg fogod látni megfelelő a geometria... Ja és vegyél 28-as Conti sportcontactot vagy conti townride gummákat, utóbbi még könnyű is, fújd fel max közelébe és gyorsulni fogsz 2-3km/h-t átlagban...én ilyen gumikkal több ezer km alatt soha egy defektet nem kaptam...

Lámpának nem kell 30e-es brutál cucc, főleg városban, oda elég egy jobb ledes villogoó előre, hátra, blackburn cuccok között nézz szét, 10k körül már jó szettet kapsz.

Egyébként dicséretes az 1500km félév alatt, csak így tovább....

Én 2 éve kezdtem b ringázni, volt országútim, túra, agyváltós trekking de legjobban egy jó alkatrészekkel szerelt mtb vált be, ezt idén vettem...édemes a használt piacon körülnézni, mert pl amit vettem az 2 éves, új ára 1400€ volt anno, használtan meg 100e-ből megvolt. Sportos geometriája miatt városban 26-27-es átlagot megyek vele és élvezem, ha van kedvem akkor bemegyek bármilyen erdei útra, persze nem rücsis gumival....100kg-hoz meg egy erősebb de nem nehezebb és erevebb váz sokat számít...hajtáshatékonyságban is....és a gyerekek is jobban élvezik az erdei bringázást mint a flanszteren menni, érdekesebb...;)

conmorientes 2013.09.12. 09:57:36

@Emmanuel Goldstein:

Tényleg, hogy én erre nem gondoltam !! :))

randomuser1 2013.09.12. 10:04:13

@conmorientes: látod, ezért tekerünk egészen különböző gépekkel, tökmás tempóban :)

randomuser1 2013.09.12. 10:14:40

@lwx: abban igazad van, h ha fogalmad sincs mit szeretnél, mert nincs vele tapasztaltod, jobb a kerékpárbolt, de ha kb sejted, mire van szükséged, tökre megfelel az onlány meg a multi.
" BERGAMONT kerékpárom jobb és értékállobb, mint a D-os bringák!!! (3 felkiálltójellel)"
ha megnyugtat, nekem mindkettő a nevesített nóném kategóriának tűnik (jó eséllyel egy közelről meg nem nevezett /giant,merida/tajvani gyártó azonos során készülnek és a festőkamrában kapnak különböző márkajelzést) :)

rekszem 2013.09.12. 11:47:39

@Emmanuel Goldstein:

Decathlonban a komolyabb gépek campával vannak szerelve és dedaccai vázzal, ami a gagyinak pont az ellentéte :)

régebbi bikemagban voltak is tesztelve és nagyon jó ár-érték arányúnak mondták az országutikat

rekszem 2013.09.12. 11:51:01

a vékony-gumi maximum nyomáson az kb. olyan jótanács, mint, ha azt mondanád, hogy minden autóra 200 mm széles gumi kell 2,2 barra felfújva

a tévhittel elentétben a ballonosabb guminak alacsonyabb gördülési ellenállása van, mint a egy vékonyabbnak ugyanazon a nyomáson

a különbség a súlyban és a légellenállásban van

Bende Tibor 2013.09.12. 12:37:08

@Ápuka: igen, pont ezt a kettot neztem. A defekt az para.

merida001 2013.09.12. 13:43:33

@igazi hős: 1. Nem figyeltél, hogy mire írtam az előbbi íràsomat! Stílus irányzatokra utalt a cikk író - irányváltás szándékával. 2. Senki sem említett használt kerékpárokat, hanem Meridát mellékelt amit ezután is szeretne esetlegesen megvenni újban!

randomuser1 2013.09.12. 13:54:25

@rekszem: én csak montiban utazom, de itt a bergamotos szélszes kollega erősít, h a decathlon szarabb mint az ő termékük, oszt akkor legyen úgy.
az mtb-iket is minden bringamagazin dicséri, épp csak márkanevük nincs.

igazi hős 2013.09.12. 15:43:50

@merida001: Én tartom, amit írtam. Nem azt mondom, hogy az árban nincs tartalom, hanem, hogy nincs aki azt kihasználja. Láttam bő 40 ezret futott Fulcrum kerekeket még a használhatón innen, de ez nem jelenti, hogy annak is 100 rongyért kéne kereket vennie, akinek a 40 ezer egész életében nem lesz a bringájában!
Nekem az irányváltás nem jelenti, hogy százezreket ki kéne dobni egy bringára, amiről nem vagyok meggyőzve, hogy tuti nekem. De még ha abszolút biztos vagyok benne, hogy az életem teljesen összefonódik (mondjuk) egy trekkinggel, az miért zárja, ki hogy egy 100 körüli belépő modell legyen az? A cikkíró messze nem versenyző típus a maga félévi 1500 km-ével. Kocatempóban megtett évi 2-3-4 ezerhez nem kell még középkategória sem. Ha nem akar vele bíbelődni, akkor ne kukázza össze, hanem vegyen készen egyet valami normális gyártótól. De messze nem kell annyiért, amit írtál.

merida001 2013.09.12. 19:18:44

@igazi hős: Az az igazság, hogy nem a cikkből indulsz ki, hanem magadból. Meg saját igényeidből.

"És már ettől is boldog vagyok, hogy bármilyen apró irányváltás nem milliós tétel, mint az autóknál, hanem pártíz max százezres."

Ebből a pár soros gondolatból született a kommentem. Hogyha irányváltást szeretne a cikk írója pl. annak sem csupán a trekking vonal jöhet szóba. MTB vonalon is fejleszthet akár, ahogy szeretne is fejleszteni a jövőben. De lehet a DH-t kultiválja majd. Nem lehet tudni. De tény, hogyha ugrik másfele az zsebbe nyúlós lesz. Szóval a kerékpár árakat és kiegészítők árait nem ússza meg pár 10ezer forintból... Főleg ha a súlya miatt stabilabb bringát szeretne - ahogy írta is, hogy van feleslege.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.12. 21:06:20

-Hogy tüsszent a kerékpáros?
-???
-Stucni.

terribletibi 2013.09.12. 22:07:26

Inkább téli gumira költsd a pénzt keskenyebb helyett. Ennél a sebességnél, ilyen felpumpált sima gumival, a menetszél mellett elhanyagolható a gördülési ellenállás. Amivel érdemesebb kísérletezned az a testtartás, pedálpozíció, illetve a súlyelosztás. A kormányszárad is állítható, a nyereg is megy előre-hátra. A legfontosabb, hogy megtaláld a számodra legideálisabb elrendezést és tekerési stílust. A sebesség és a hatékonyság csak másodlagos.

Ha gyorsulni akarsz azt két úton érdemes továbblépni. Az egyik a stoplis pedál. Városba inkább az MTB-s Shimano rendszer ajánlott. Jobban bírja a szennyeződést és jobban el tud bújni a talp alá rejtve. Az SPD túracipőket akár utcán is használhatod, megjelenés alapján utcai kinézetük van. Hagyományos pedálokkal a pedálfordulatok harmadán tudsz csak erőt kifejteni. SPD segítségével minden irányba. A gyakorlatban ez azt eredményezi, hogy egyenletesebb a nyomatékeloszlás, ezáltal kevesebb energiát fordítasz a váz és alkatrészei tekergetésébe, a rugós villa lifteztetésére, valamint több izomcsoportot vonsz be a haladáshoz. A fenék, alsó comb és az alhasi területek látványosan többet dolgoznak. Fogyásnál sem utolsó szempont.

A másik út egy pedelec kerékpár. Gond nélkül tartható vele a (35+)-os sebesség, akár hegynek felfele is. Csak akkor segít rá, amikor te is tekersz. Szenzor van a pedálnál, motor a hátsó agyban. Ha kell, izzadság nélkül is tudsz közlekedni vele, de akár sportolásra is alkalmas. Hátránya, hogy egy robogó árát elkérik érte. Cserébe mindent tud amit egy kerékpár, és nagyon olcsón fenntartható.

Városba szerintem sokkal jobb típust nem találsz mint a jelenleg használt Cross bicó. Nagy, közepes szélességű kerekek, első teleszkóppal. Ebből is létezik jobb minőségű. Merevebb vázzal, állítható csillapítású villával (akár remote lockout-os), aero kerekekkel, kisebb tömeggel. Lehet, hogy egy országútin kicsit más a testtartás, kicsit jobban gurul, kicsit könnyebb, cserébe viszont sokkal kényelmetlenebb, ügyetlenebb és balesetveszélyesebb.

igazi hős 2013.09.12. 23:47:25

@merida001: Nem értünk egyet, ez így marad.
"De lehet a DH-t kultiválja majd." Nekem a cikkíró normális embernek tűnik, szóval ez kizárt.

Ciri 2013.09.13. 08:43:01

@Bende Tibor:
A napszemüveg szvsz alkalmatlan túrázáshoz, napszaktól függetlenül. Jobb persze, mint ha semmit sem tennél fel, de nincs sok szélvédelme.

Ciri 2013.09.13. 08:44:11

@terribletibi:

Szerintem még korai az SPD Tibinek.

merida001 2013.09.13. 08:58:27

@igazi hős: Egy létező műfajt írtál le most, aminek népes tábora van világviszonylatban!! Szóval ez a kijelentésed meglehetősen komolytalan volt...

igazi hős 2013.09.13. 12:33:05

@merida001: A kijelentés teljesen komoly, nekem is jogom van előítéletesnek lenni. Biztos az a probléma, hogy túl sokkal találkoztam olyan helyeken ahol bringásnak nemcsak jogilag tilos lennie, de a többiek (turisták) számára veszélyesek is.

merida001 2013.09.13. 14:16:31

@igazi hős: Az elöítéleted az egy egyszemélyes történet. A DH-sok ahol a hegyen éppen jönnek lefelé ott gyalogosoknak nem sok keresnivalójuk van a túrista útvonal kivételével, de azok akikre gondolsz azok CC vagy XC vonalat képviselik a kerékpárok vonalán.

igazi hős 2013.09.13. 16:38:43

@merida001: Oké, akkor a véleményem a magukat DH-snak gondoló kis pöcsökről szól, akik busszal mennek fel a hegyre és ész nélkül jönnek le.

terribletibi 2013.09.13. 17:41:26

@Ciri: Ez lehetetlen. Az SPD sosem korai. Stoplis pedál nélkül egyszerűen nem lehet normálisan tekerni. A kezdőnek legalább annyira fontos, mint a haladónak. Stabilan rögzíti a lábat, ez megkönnyíti a helyes lábtartást és testtartást. Magabiztosabban tudsz tekerni és manőverezni. Csökkenti az ízületek terhelését. Ha pedig elfárad valamelyik izom, bevonhatsz másikakat. Az ára sem vészes. Aki 30 ezres lámpában gondolkodik, annak nem lehet probléma 30-at kiadni egy jó pedál+cipő kombóra.

Két hátrányról tudok. Csak stoplis cipőben tudsz rajta tekerni, és plusz kiadás. Bár van olyan pedál aminek egyik oldala normál, másik SPD, de a tapasztalat az, hogy SPD után már senki nem akar normál pedálon hajtani.

merida001 2013.09.13. 18:44:32

@igazi hős: úgy legyen! Csak szigorúan! :)))