HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kell a cirkusz

2013.09.25. 06:54 Tcomment

Címkék: maffia olaj hamis

.Bizony kell, kirakat nélkül nincs bolt. Az erősebb kutya szerepből pedig nem lehet engedni. Még akkor sem, ha már lassan nincs kit fedezni. Európa elfogy.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

393 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr445532456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2013.09.25. 22:07:50

@ColT: A ludtollas idoszakban a papok meg az uralkodo osztaly nehany tagja tudott irni-olvasni, de az utobbiak kozul sem mindegyik.

Ma a legutolso ciganygyereket is megtanitjak.

Shadowbull 2013.09.25. 22:11:09

@Szabványok: "Pedig mindössze annyi kell, hogy meg kéne tanulni kormányozni és máris nem kell ESP"

Oke, hogy te ebben a tevhitben leledzel, de nem kell meg terjeszteni is a marhasagokat.

Shadowbull 2013.09.25. 22:12:46

@ColT: mindent szandekosan bonyolitanak meg, hogy veled kibasszanak.

n53 (törölt) 2013.09.25. 22:15:26

@dextercapo: Es a modul hibajahoz mi koze a buszrendszernek?
Az en automban miert nem kapcsolgat random-fel le a lampa? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.25. 22:19:31

@dextercapo: :)

@Shadowbull: A francot, csak te sem ovlasod el, amit írtam (pl. nem a filipsznél, hanem egy beszállítónál, de mindegy is, nem?)

Írás. Nem azt mondtam, hogy "akkor jobb volt", vagy hogy mindenki tudott. Hanem hogy meggondolták. Ennyire nehéz? Különben ma pont hogy egyre töb az, aki csak elméletben tud olvasni. Nem csak a norvégok. (Funkcionális analfabéták?)

Modellciklus-életciklus, sok helyen összemossák-összemosódik a kettő, de ugye azért érted, mit akartam mondani? Azaz nem, mert nem hinnéd azt, hogy a gyártási ciklussal azt akartam mondani, hogy annyi időnként cseréli a user.

"Senki nem mondja ezt csak te. "
Ezzel több kérdésre reagáltál, csak nem derül ki, melyik részére. Nem mondok én semmit, a gyártók erőltetik, hogy márpedig mindenkinek legyen, mert... miért is? Szükség van rá valójában, mindenkinek, mindig? Mindre? Ezek voltak a kérdések.

" hanyan cserelnek evente mobilt? Nezz mar korul bakker."
Hát biztos ezért mennek olyan szarul a használt telefonos boltok is, meg azért olvasod a Mobilarenán, meg gyak. bármilyen fórumon, hogy ki milyen telókat használt - olyanokat, amik nek nekem még az ősapja van a kezemben, ezek meg már 3. utódtípust adják el, mert nem tetszik.

Rocko- 2013.09.25. 23:02:31

@visszakettopadlogaz: az hozza el majd a világháborút.

n53 (törölt) 2013.09.25. 23:05:08

@dextercapo: "egyebkent ez tipikus can kommunikacos hiba"

LOL, na persze. Akkor meselek valamit: a vilagitaskapcsolo a Scudodban egy szar, az kapcsolja le a vilagitast, de csak nagyon rovid idore. Ezert a PSA azt talalta ki, hogy beepitenek egy szoftveres filtert a BSI-be, es a parszaz milliszekundumos lekapcsolasi parancsokat egesz egyszeruen leszarjak. Ezt tartalmazza a frissites, es a funkcio aktivalhato/deaktivalhato az Examinerben, miutan megkapta a vezerlo.

Hat, mara akkor ennyit a CAN tipikus hibairol.

dextercapo 2013.09.25. 23:13:44

@n53: tanits mester can busz hiba nos igen . adathiba , amit a sw update elvben javitana.
a kapcsolo tuti nem kapcsolgatja ki be a lampakat a gyujtas levetele utan harom percig . tehat nem a kapcsolo a szar hanem a sw . ez a funkcio ami "aktivalhato - deaktivalhato" az amivel harom orat szopott a szakszerviz eredmenytelenul .
leszarom egyebkent hogy miert - az auto meg garancialis volt , megprobaltak egy visszahivast elvegezni , nem sikerult . az auto rosszabb lett mint volt . kozben nem romlott el a kapcsolo , nem lett oregebb vagy kontakthibasabb - harom honapos volt .
nem az en problemam . ami biztos - hasonlo hiba egyetlen can-busz mentes automon sem fordul elo. elveben lehetetlen is .
ehhez a sw hibahoz egy kapcsolo nem eleg okos .

Rocko- 2013.09.25. 23:23:52

@visszakettopadlogaz: fél órája túrom, istennek se találom, de az egyik német autógyártó nagykutyája török származású.

Weishaupt 2013.09.25. 23:28:45

Teljesen jogos a cikk állítása! Sőt, egész Európára érvényes, de nem azért amiért itt sokan levezették. Európát nem a bevándorlók, nem a gyárkitelepítések, nem a szolgáltató szektor dominanciája (USA-ban is ez a vezető ág, de mindegy!) teszi tönkre, hanem a szocializmus, utolsó mocskos kommunizmus, amely itt ragadt a SZU bukása után is. Ez érvényes Nyugat-Európára is. Miben testesül meg? A rohadt magas adókban, amiért az állam ímmel-ámmal megszervezett, rothadó közszolgáltatásokat nyújt. A rengeteg segélyen élősködőt és egyéb állami naplopót! Itt, Európában nem az állam van értem, hanem én vagyok az államért, az állam alattvalója vagyok. Egészen másképp fest ez (bár már ott is változóban van sajnos) Amerikában, Ausztráliában és egyéb kolonizált helyeken, ahol érvényesült a pionír szellem. Itt Európában a redisztribúciót kellene csökkenteni, a képlet egyszerű, csak ha csökkentjük az adókat, akkor az állami kiadásokat is csökkenteni kell, amit sok kádárikusz már vérrel torol. Angliában csökkentették a rokkantnyugdíjak feltételeit, rögtön 250 ezer naplopó visszatalált a munkaerőpiacra. Azt vallom, hogy a magas szociális juttatások csak élősködésre kárhoztatnak. Ez EURÓPA gondja! Ezért jön szinte minden innováció az USA-ból, mert ott nem adóztatják agyon a vállalatokat és a dolgozókat! Ott az állam békén hagy érvényesülni. Itt, az EU költségvetésének 60% százaléka a mezőgazdaságba megy! Normálisak? Egy olyan szektorba, amely a GDP alig 2-4%-át adja és kb. a lakosság ekkora hányadát foglalkoztatja?! Ha ezt az irdatlan összeget innovációba ölnék, akkor már az Isten is a térdeink előtt heverne!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.25. 23:30:46

@Rocko-: szerintem mar zajlik a harmadik vilaghaboru. Beke mar nincs az eslo vilaghaboru kitorese ota.

( a haboru az amikor orszagok mas orszag javait eroszakossan el akarjak venni es/vagy jogait csokkenteni/eltorolni akarjak - a masik orszag mukodeset megnehezitik vagy ellehetetlenitik )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.25. 23:32:17

@Rocko-: fél órája túrom, istennek se találom, de az egyik német autógyártó nagykutyája török származású.

lassan mind az lesz, meg a politikusok, aztan a lakosok. Ezt mondom. ( a videon is ez van )

ha az europaiak 1 gyereket csinalnak, az iszlam vallasuak 3-at akkor egy egyszeru matekpeldaval meglathatjuk mikor halnak ki a keresztenyek europabaol.

dextercapo 2013.09.25. 23:32:38

@visszakettopadlogaz: igazad van
a vilaghaboru az meg az amikor a franciak azonnal lefekszenek a nemeteknek . ez is megvolt .
egy gazdasagi vilaghaboru kozepen vagyunk . most gyarmatositjak a deli allamokat . kell a lebensraum a felsobbrendu fajnak .

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.25. 23:36:46

@dextercapo:

a francia katonat futni kell csak megtanitani :) masnak ugysem veszi hasznat :)))) ( Danquerknel lattuk milyen ugyes jarcosok :D )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.25. 23:44:38

@Plumper_: "Miért rajtam akarják leverni a környezetszennyezés hatásait, miért én fizessek 4szer annyit egy elektromos autóért? Miért nem a környezetszennyező országokat és üzemeket sarcolják helyettünk? Bmeg én engedek milliónyi köbméter széndioxidot a levegőbe naponta?"

mert azoknak vagy nagyon sok katonaja van ( USA ) vagy nagyon sok dollarja keszpenzben ( KINA ) vagy nagyon szegenyek es nem lehet oket sarcolni ( AFRICA, AZSIA )

Europa sorsa mar 1916ota nem a sajat kezeben van, es nem is lesz egy jo darabig meg.

Hat ezert.

zootyo 2013.09.26. 00:03:27

Na ez az amit már nem tudok, és nincs is értelme végigolvasni. Igazad van Pista!

Szabo T 2013.09.26. 00:31:17

@visszakettopadlogaz: Ora gondolsz?

Murat Günak born 9 August 1957 in Istanbul, is the former head designer of Volkswagen. On basis of a mandate through his consultant company MGMO GmbH he was CEO of Mindset AG between July 2008 and January 2009.
He designed various Mercedes-Benz models, such as the first C-Class and the first SLK. He also worked for Peugeot, on the 206 CC, 307, and 607 and designed Volkswagen models such as the Passat CC and Golf V.
He was replaced at Volkswagen by his former employee, Walter de'Silva.
He is currently working on the electric vehicle project called "MIA" in France.
Günak studied at the Royal College of Art in London under Claude Lobo and Patrick Le Quément.

Szabo T 2013.09.26. 00:33:22

@Rocko-: "fél órája túrom, istennek se találom, de az egyik német autógyártó nagykutyája török származású."

Lasd fent.

Rocko- 2013.09.26. 00:46:06

@Szabo T: nem, nem ő, valami olyasmi figura volt, akinek a nevéből meg nem mondod, hogy török.
kb. mint ha "Günther Einbahnstrasse" lenne.

Szabo T 2013.09.26. 01:00:35

@Rocko-: Ezek szerint anyai agon torok :)

cukkkorka 2013.09.26. 03:03:28

a történelem során bebizonyosodott, hogy ha egy magát civilizáltnak és békésnek taró nép (mindegy, hogy tényleg az vagy csak ebben a hitben ringatja magát) beenged a területére egy másik népet és nem kényszeríti rá a saját kultúra felvételét akkor az előbbi nép ki lesz túrva,írtva a saját területéről. Kérdezd meg az Inkákat,Indiánokat,Ausztrál Abókat,afrikai benszülötteket és most az európai,amerikai vagy ausztrál keresztény fehéreket. Ha lenne esze a politikusoknak akkor már a határátlépéskor meg kellene keresztelkedni és hatalmas disznópecsenyét lakmározni minden bevándorlónak!

Imperial 1969 2013.09.26. 03:08:56

A kinaiak sem erik be ma mar egy tal rizzsel... Azon toprengek vajon miert nem epit a VW mar most gyarat Kambodzsaban vagy Vietnamban ha ugyis mindenki elott akar jarni ! Na megyek nyomok egy kover gazt a 4.0 literes BENZINES FJ Cruisernek, pont olyat amilyet egy kihalo felben levo dinosszaurusz szeret...

Shadowbull 2013.09.26. 07:15:31

@ColT: "Hanem hogy meggondolták."

Persze mert akkor egy viszonylag kepzett, intelligens reteg irt csak, johogy meggondoltak.

Az hogy ma a net tele van beszelni meg fogalmazni nem tudo idiotakkal, az nem az altalanos ertelmi szinvonal csokkenesenek a jele, hanem annak hogy mar minden hulyenek okostelefon van a zsebeben, meg net a lakasaban. A technologiai fejlodes tette lehetove hogy a hulyebbek is hozzaferjenek a nethez, es nem a hulyekbol van egyre tobb.

", a gyártók erőltetik, hogy márpedig mindenkinek legyen"

Sohasem ertettem en ezt a "gyartok eroltetik" dolgot. Hogy eroltetik? Fegyvert tartanak a fejedhez hogy megvedd, vagy hogyan? Erdekes en meg sohasem ereztem az eroltetest.
Hogy a gyartok kozott piaci verseny van, es nemely szegmensben evente kell piacra dobni az uj termekeket, mert kulonben lehagy a konkurencia, az igaz, de ez inkabb a gyartok iranyaba eroltetes, nem a fogyasztok iranyaba.

Az meg egyaltalan nem igaz, hogy emiatt a muszaki cuccok kevesbe tartosak lennenek. Ha csak a telefonoknal maradunk: en az elso Nokiamat 99-ben vettem, es vagy 4 evig birta, akkor sem a telefon romlott el, hanem az akksi adta meg magat. A kovetkezonel is ez volt, aztan az ezelottirol kabe 4 evesen a gombok tortek le, mert joparszor leejtettem, meg a farmerzsebemben hordom, kulcsokkal egyutt. Amugy a keszulek kifogastalan volt, es az akksijanak sem volt semmi baja. Es ez egy kabe 30 euros gagyi keszulek volt. Csak es kizarolag azert csereltem le, mert nem volt mar gomb rajta, es nehez volt igy beutni a szamokat :) A mostani sem okostelefon, a legolcsobb Nokia ami tud bluetooth-ot, de mar nehany honap utan total ossze van karcolva, es parszor mar ez is leesett... Amugy ez az egyetlen oka, amiert nincs okostelefonom, nem tudok es nem is akarok ra vigyazni. (meg igazabol szuksegem sincs ra, bar ezek az uj WP8-as Lumiak tetszenek is, nem olyan buzis lekerekitettek mint a Samuk meg az iphone-ok, meg lehet megadom majd magam a gyartok eroltetesenek)

A hugom par evig hasznalja a ceges keszulekeit, aztan tovabadja oket anyamnak, o meg hasznalja tovabb, nala sem hallottam meg soha hogy akar egy is elromlott volna.

Az ipod nanom kabe 4-5 eves, hasonloan "vigyazok" ra mint a telefonjaimra, igaz van rajta egy vedotok. Napi hasznalatban van, aztan semmi baja, pedig allitolag az apple a nagy harcosa annak hogy jo hamar elromoljanak a cuccai.

A pinceben van egy regi szamitogep, 10 eves, egyszer volt benne alaplap cserelve, de amugy megy, egy 10 eves gagyi legolcsobb Targa LCD monitorral, ami szinten hibatlan. (igaz par eve egy samu vinyo megadta magat)

Es sorolhatnam a peldakat napestig, az en ismerosi koromben az hogy elromlik egy elektronikai cucc, az inkabb ritkasagszamba megy.

Es akkor te jossz ezzel az "egy evre vannak tervezve" marhasaggal... Azt meg ezerszer kitargyaltuk, hogy nincs a tervezett avultatas aka. programozott tonkremenetel nem letezik.

"ezek meg már 3. utódtípust adják el, mert nem tetszik"

Vannak ilyenek is, akik hobbiszeruen cserelgetik a keszulekuket. Had csinaljak, mit zavar az teged? engem sem zavar. Mas meg oreg bontoszokevenyekbe oli a penzt meg az idot, vagy thai kurvakat hajkuraszik, kinek mi a hobbija. Egyik sem magasabbrendu a masiknal.

Shadowbull 2013.09.26. 07:17:56

@Weishaupt: "A rohadt magas adókban, amiért az állam ímmel-ámmal megszervezett, rothadó közszolgáltatásokat nyújt."

azert ez nem feltetlenul igaz. Van par olyan nyugateuropai orszag, ahol a kozszolgaltatasok messze a magyar szint folott uzemelnek.

A mezogazdasag dotacioja nyilvan vitathato, de ez elso korben nem gazdasagi, hanem hosszutavu strategiai kerdes.

GNandor 2013.09.26. 07:48:39

@GG81: Nem adom el, mert ez nálam kb a hobbi kategória, nincs rá szükségem, de megéri az árát, mert örömet okoz nekem (és használtan egyben készpénzért vettem nem hitelre). Garázsban áll, nem foglal közterületet, illetve hétvégén azért használom, szóval nem porosodik, de tény hogy kb évi 10.000 km-t megyek csak vele.
A jogsira meg elég nagy szükségem van, mert hétköznapokon munka ügyben (céges autóval) elég sokat kell mennem(sajnos).

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.26. 08:37:59

@visszakettopadlogaz: Ki tudja, lehet... :D

@Hurri Kán: @Dru0791: Kösz.

@Plumper_: Hát lehet...

@Shadowbull: Ááá, nem, valahogy máshogy kéne, ezt már próbáltuk, nem jött be.

n53 (törölt) 2013.09.26. 08:41:11

@dextercapo: A kapcsolo nem romlik el, hanem gyarilag szar.
A gyujtas levetelevel pedig nem szunik meg az aramellatas a mai autoknal, a kapcsolo ugyanugy aram alatt van, mint a BSI, mig az egesz auto standby-ba nem megy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 08:55:41

@Shadowbull: "az nem az altalanos ertelmi szinvonal csokkenesenek a jele,"
Átlagosról volt szó. Fejlettebb társadalmakban alap lenne, hogy egyre műveltebb az átlagember. Amikor bevezették a közoktatást, akkor nőtt az átlagos műveltség, most szerintem csökken.

Az is létező jelenség, amit írsz, hogy az alulműveltek is mindenfélét írkálhatnak, de a kettő minimum párhuzamosan létezik.

"Sohasem ertettem en ezt a "gyartok eroltetik" dolgot."
Mire megy a marketing? Mire megy az, hogy lehetőleg ne érje meg javítani a csillvilli cuccokat? Ha baja van, vegyél másikat. Minél újabb, esetleg hót felesleges szolgáltatások legyenek, amikre kattanjon a paraszt. 0%-os áruhitel!
Ilyesmik. Nyilván nem tartanak fegyvert a fejedhez, hiszen vannak sokkal kifinomultabb módszerek.

"Es sorolhatnam a peldakat napestig, az en ismerosi koromben az hogy elromlik egy elektronikai cucc, az inkabb ritkasagszamba megy. "
Jó ismerősi köröd van, illetve nem találkozol azokkal, akiknek elromlik :D Én meg jó sokkal.

A 10 éves számítógépről meg annyit, hogy a legtöbbje nem megy addig. Illetve minél újabb, annál kevésbé, mert a BGA technológia, akármennyire is az a hivatalos, hogy jobban kezelhető hőtermelés szempontjából, sokkal kevésbé tolerálja a hőingadozást, ami a kikacsolt-bekapcsolt állapotban van. (Meg azért sok watt hőteljesítményt nem egyszerű elvezetni egy fél négyzetcentin keresztül.)

"Had csinaljak, mit zavar az teged?"
Nem az a tény zavar, hogy néhányan cserélgetik, hanem hogy fiatalabbaknál ciki, ha nem csillivilli telód van. És ha ők ebben nőnek fel, akkor a következő generációban még jobban lehet pörgetni a piacot, hiszen nekik már alap lesz, hogy gyakran cseréljék.

rekszem 2013.09.26. 09:03:18

@ColT:

szeirntem ha európában nem vesznek autót, akkor semmise nincsen, majd vesznek helyette mást, pl. beülnek ebédelni, kávézni, stb

a kínai autóeladás profitja, meg ugyanúgy az európai tulajdonosok zsebébe csapódik

kínában azért lehet annyit eladni, mert olyan, mint nálunk a 90-es évek. Bár még nagy a csóresz, azért már sok a helyi újgazdag is, aki mind fogyasztani akar. Környezetvédelem nulla, átgondoltság nulla. A városok és a vidék is döglődik a mocsokban, meg a mérgekben, honkongban plakát előtt fotózkodnak a turisták a szmog miatt.

Ha meg európa valóban végigmegy azon az úton, amit a csökkenő károsanyagkibocsátás jelent (hibridek, karbon váz, önvezető autó, stb, stb), akkor olyan helyzeti előnyben lesz, ami nehéz lesz ledolgozni.

De amúgy akit nagyon zavar a jelenlegi helyzet, az fáradjon be egy autószalonban és hozza el a 0 km-es verdát.

Ez a cikk írójára is igaz, nem sírni kell, cselekedni.

Globetrotter2014 2013.09.26. 09:21:00

@rekszem: +1

@Weishaupt: a nyugat európai jóléti rendszer az ami a világgazdaságot a msotani szintre emelte.

Ezért nem lett nyugaton kommunizmos (ahogy Marx jósolta). És ez a jóléti rendszer adja a brutál nyugat-európai kereslet gazdasági alapját. Igen, a segéylből élők és a köztisztviselők is fogyasztana.

@Szabványok: az a baj hogy a piac nem ezt mutatja. Mindig akad pár fekete lökhárítós modell, szerinted veszik őket? Hányat látsz az utcán? Pedig lenne kapható.

@ColT: ez a "konzumiditoizmus" a hatékony kínálatot jelenti. És mellesleg a nyugati gazdasági rnedszer alapja.
aki éllt az átkosban és tudja milyen az amikor a gyártók xarnak a vevőre és csak felső utasításra kérdésées minőségű dolgokat gyártanak az máshogy néz az ilyen filmekre.

Shadowbull 2013.09.26. 09:24:58

@ColT: "Mire megy a marketing? Mire megy az, hogy lehetőleg ne érje meg javítani a csillvilli cuccokat? "

ezt is millioszor kitargyaltuk mar, hogy az hogy nem eri meg javitani az elromlott keszulekeket az nem egy osszeeskuves eredmenye, hanem teljesen logikus gazdasagi kovetkezmeny.
Amikor megterveznek egy keszuleket, akkor a tomeggyartas kovetelmenyeinek akarnak megfelelni, a minnel gazdasagosabb gyartast akarjak elerni, es nem azt hogy te lehetoleg ne tudd a konyhaasztalon szervizelni a cuccot.

Asszem pont a villanykorte-osszeeskuves cimu fercmuben fejtegette valami nagyokos, hogyhat az apple szandekosan ugy tervezi az ipodot, hogy ne tudd otthon szerelni.

Hat egy nagy lofaxt, ugy tervezi hogy minnel kaposabb, elegansabb formaja legyen, mert a vasarloknak ez a fo szempont. Utana jon a gyarthatosag, es csak aztan az otthoni szerelhetoseg.

Gondolod en megvettem volna az ipodot, ha nem ilyen par millimeter lapos, konnyu cucc lenne, hanem egy bumszli nagy kocka, amiben minden alkatresz csavarral van rogzitve. Dehogy vettem volna, mert szamomra az a cel, hogy a zsebemben konnyen elferjen. Hogy otthon nem tudom kimuteni belole az akksit, az nem erdekel. De nem is kell, mukodik evek ota hibatlanul, ha meg tonkremegy veszek egy masikat. Raadasul gyakorlatilag szemtelenul olcson dobaljak utanad ezeket a cuccokat. Egy jo okostelefont mar megkapsz 150-200 euro korul. Rohej.

A marketing sem kenyszerit semmire. Az hogy esetleg ugy erzed, hogy a tarsadalom korulotted rakenyszerit mert nem vagy eleg meno, ha nem teszed az nem a gyarto hibaja hanem a tarsadalome, de leginkabb a tied, ha nem tudsz csak kutyukkel baratokat szerezni.

"fiatalabbaknál ciki, ha nem csillivilli telód van"

Nalunk meg az volt a meno akinek Nike Air cipoje volt, korabban meg az akinek igazi nyugati Levis farmerje, nem pedig trapper. Meg korabban meg az akinek jol huzo lova volt, meg korabban meg az akinek fasza eles kobunkoja.

Minden tarsadalomban mindig megvoltak a statuszszimbolumok, amik segitsegevel az egyen megprobalhatott kiemelkedi a szurke tomegbol. Ez sem ujdonsag.

30 ev mulva is lesz majd valami, amit mi nem fogunk erteni, de biztos hogy nem az okostelefon lesz az.

Globetrotter2014 2013.09.26. 09:25:35

@ColT: 2008 előtt nem volt stabilabb. Olvass utána 2007es paráztatós cikkeknek ahol a VW átvételétől rettegtek a német autós újságírók.

A chryslert hazavágta a nagybajuszú ez tény, de a GMet inkább a Fiat válás gyengítette meg (durva végkielégítés és tartásdíj), a Ford bedig belső harcokkal volt elfoglalva. A VW pedig nem emelkedett ki jelentősen.

A toyota viszont ereje teljében volt, megítálés, piaci pozició. Még sehol a botrányok, és a jelentős piacok megrogyganása.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 09:45:28

@rekszem: Nyilván, Kínában azért van kereslet, mert nincs még a lakosságnak túl sok autója. Ez elég egyértelmű.

@ZF2: A Toyota ma sem megy rosszul. De azért én továbbra sem gondolom úgy, hogy a gazdaság mesterséges pörgetése hosszú távú megoldás lett volna. Azóta sem jött helyre az európai gazdaság, ha a VW-nek jobban is megy - és jobban megy, de Európában nem indult meg annyira a szekér azért.

Milyen filmekre nézek más szemmel? Nem linkeltem filmeket :)
Az, hogy a szocializmusnak nevezett izét sikerült elrontani egy rosszul szervezett tervgazdasággal, nem jelenti azt, hogy az ész nélküli piacpörgetés jobb lenne. Fentebb is írta valaki, az igazság középen van, és jelenleg szerintem kezdünk itt Európában átesni a ló túloldalára.

@Shadowbull: "hogy nem eri meg javitani az elromlott keszulekeket az nem egy osszeeskuves eredmenye, "
Nem is mondtam, hogy az. De kellemes mellékhatása van a gyártók részére. Pont eleget dolgoztam elektronikai gyártásban, és pont elég ilyen szart javítok.

" hogy esetleg ugy erzed, hogy a tarsadalom korulotted rakenyszerit mert nem vagy eleg meno, ha nem teszed az nem a gyarto hibaja hanem a tarsadalome, "
Mondtam, hogy kizárólag a gyártók hibája? Fentebb is írtam, hogy ezek összetett folyamatok. A társadalom működéséből következik, hogy a marketing arra fog ráfeküdni, amivel jobban el lehet adni a termékeket, méghozzá a menőség. Innentől kezdve a folyamat saját magát gerjeszti. Innentől kezdve az innovációk elmennek a csillivilli irányába.

Az egyediség amúgy nyilván, mindig is megvolt, de jelenleg azzal próbálnak egyediek lenni az emberek, hogy nem olyan telója van, amiből 8 milliárd készült (hasraütés), hanem olyan, amiből 3... Tök egyedi :D

Engem amúgy különösebben nem érdekelnek a rám zúduló reklámok, hidegen hagynak, ahogy téged is. De a tömegek jó részére hat. Azok szépen teszik is a dolgukat, goondolkodás nélkül fogyasztanak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 09:47:36

@Shadowbull: "a minnel gazdasagosabb gyartast akarjak elerni, "
Kimaradt : két légy egy csapásra. A gyárakban megvannak a szükséges technológiák a javításhoz (a gyártás közben is van javKthatóan hibás termék, főleg elektronikában), a szervizekben már nem feltétlen, és ha mégis, akkor olyan magas áron, hogy a javítható terméket se javíttassa a fogyasztó.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 09:52:42

@Shadowbull: "Nalunk meg az volt a meno akinek Nike Air cipoje volt, korabban meg az akinek igazi nyugati Levis farmerje, nem pedig trapper. "

Viszont az egy nagyon más környezet volt. Azok a cuccok elérhetetlenek voltak itthon, ma viszont minden ilyen státusszimbólum elérhető, ha van pénzed.

Shadowbull 2013.09.26. 09:59:10

@ColT: ha volt penzed minden elerheto volt akkor is.

Nem mentek Levis reklamok a teveben, aztan megis meno volt.

De meg korabban peldaul a nejem falujaban a 60-as evekben a selyem fejkendo volt a meno, utana meg a muszalas otthonka, a hajosok hoztak be kulfoldrol. Ott sem volt reklam, megis igy volt.

Ez nem a marketing leteben gyokerezik, nyilvan a jo marketing sikeresen rajatszik erre, de marketingelhet akarmennyit mondjuk a HTC, sohasem lesz olyan meno mint mondjuk egy iphone, emogott sokkal melyebb okok huzodnak meg. Csak a marketinget okolni mindenert a tarsadalmi jelensegek durva leegyszerusitese, azt is mondhatnam hogy populista meghamisitasa.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 10:08:24

@Shadowbull: Nem mindenért okolom a marketinget. Azok a jelenségek, amiket most felhozunk példának, csak a jéghegy csúcsai.

Amúgy azzal mi van, hogy az áfonya egyáltalán nem olyan jó termék, mint egy csomó egyéb, mégis "menőbb"?
Mert az Apple már régen nem az, ami volt.

Globetrotter2014 2013.09.26. 10:33:26

@Lordofearth: amiko kijött az A6 pont egy ilyen autót vittem el pár órára (3.0 TDI, de még a rendszáma is sárga-kék volt :)). Ez a tesztvezetés az egyik legemlékezetesebb volt, nagyon rendben volt az A5 azzal a hajtáslánccal. Nem hiányzott sem az RWD sem a V8 vagy a benzingőz.

dextercapo 2013.09.26. 10:42:28

@Shadowbull: nem a gyartok eroltetik hanem a politikusok . hogy is van azzal hogy kotelezo legzsak , abs ? az overe figyelmezteto villogo , sipolo lampacska?
amit a gyartok eroltetnek az szinrefujt lokharito (onellentmondas)
vagy a csucsminosegu belteri lampa :
www.facebook.com/photo.php?fbid=10150348800074255&set=a.10150269859074255.345244.570249254&type=3&src=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-ash4%2F307229_10150348800074255_326065883_n.jpg&size=640%2C384
mert ez modern es olcso
es az azonos kepessegu regi , amit mar nem lehet gazdasagosan gyartani :
www.facebook.com/photo.php?fbid=10150350563584255&set=a.10150269859074255.345244.570249254&type=3&src=https%3A%2F%2Fscontent-a-ams.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-ash4%2F314834_10150350563584255_1188519402_n.jpg&size=384%2C640
ket azonos kepesssegu alkatreszrol beszelunk .
egy izzo , haromallasu kapcsolo .

@n53: tudom . a kapcsolo tehat kikapcsolt allapotban magatol bekapcsol, bekapcsolt allapotban random ki , mindezt rezdes nelkul ? ilyet szeritnem egyetlen gyarto sem tud kiizadni magabol . ha nem lesz nagyon mas dolgom , kimerem .
de meg mindig nem ertem hogy a sw frissites elott miert nem kapcsolgatott . elotte semmi hasonlot nem csinalt .

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 11:14:17

@dextercapo: De, ilyen hibás kapcsolók pont vannak. Ezt mondjuk lehet bizonyos mértékben kezelni szoftveresen (egyszerű, késleltetéses pergésmentesítés), de nem biztos, hogy 100% sikerül. A megoldás a szoftveres biztosítás ÉS a kapcsoló cseréje lett volna.

Shadowbull 2013.09.26. 11:26:28

@ColT: nem tudom neked megvalaszolni, en nem vagyok apple-rajongo. Az biztos hogy az ipoddal nagyon meg vagyok elegedve.

erdemes elolvasni a Steve Jobs konyvet, sok erdekes dolog van benne a cegrol, es a felemelkedesrol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 11:28:06

@Shadowbull: A másik! Korábban az volt a másik menő dolog, ha valaki létrehozott valamit, ma pedig az, ha birtokol valamit. A puszta birtoklás egy sokkal egyszerűbb szint, mint valamit alkotni.

Logouton az átalakítós cikkekben sokszor hüyének nézik az alkotót, hogy miért nem vette meg készen.

Shadowbull 2013.09.26. 11:29:26

@dextercapo: "hogy is van azzal hogy kotelezo legzsak , abs ? az overe figyelmezteto villogo , sipolo lampacska?"

mi bajod van ezzel? eleteket ment.

A fenyezett lokharito meg jol nez ki, ez az egyetlen oka. Szerintem a fenyezetlen fekete, plane egy modern auton szimplan ocsmany, es olyat nem vennek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 11:31:05

@Shadowbull: Az Alma azzal lett nagy, hogy k*vajó cuccokat gyártott, amik üzembiztosak és rendesen összerakottak voltak.

Ez az image ma is megvan, de már erősen zörög. Nem csak azért, mert a tömegtermékek felé nyitottak, hanem már nincs az az "out of the box minden egyszerűen csak megy" megbízhatóság. Meg a működésbeli sincs.
Szerintem sokkal jobban a marketing adja el a cuccukat, mint bármikor máskor. A piac kedvez a hype-olt cuccoknak.

Globetrotter2014 2013.09.26. 11:58:36

@ColT: az aplle 10 évig építette a hírnevét az iparágat forradalmasító termékekkel. Közben persze mindig építve a korábban szerzett renomékre. És most sem rosszak, csak rájuknőtt a konkurencia.

A berryék teljesen más utat jártak be. Volt egy jó termékük azt a következő lépésben versenyképsebbé tették, majd szépen bealudtak és hülyeségeket csináltak.

Az Apllenek konzekvensen kell bénáznia évekig hogy megrendüljön, ez a Nokiának mondjuk jól ment, ők a teljes okostelefon forradalmat bealudták...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 12:25:09

@ZF2: Nem lehetetlen, hogy az Apple is megteszi ezt. Az Apple is tesz néha ilyen lépéseket, de a felhasználói bázisuk szerencséjükre még mindig erős.

Én azt az időszakukat szerettem, amikor még szinte teljes egészében saját fejlesztésű dolgokat csináltak. A notebookjaik az x86-os procik használata óta nem sokkal többek pl., mint túlárazott konzumer cuccok. Ugyan igen jól összerakva... Bár persze meglehetős kényszer volt a váltás.

n53 (törölt) 2013.09.26. 12:40:05

@dextercapo: "a kapcsolo tehat kikapcsolt allapotban magatol bekapcsol, bekapcsolt allapotban random ki , mindezt rezdes nelkul ?"

Igen, van akinek allo helyzetben csinalja, es van, akinek menet kozben. Altalaban a masodperc tort reszere megy el a feny.

"de meg mindig nem ertem hogy a sw frissites elott miert nem kapcsolgatott ."

Az elobb meg azt allitottad, nem sikerult felrakni a frissitest. Amugy 2-3 is volt belole, csak a Fiat faziskesessel kapja meg oket a PSA-tol. Erdemes lenne utananezni, konkretan melyik verzio van jelenleg a tieden, es hogyan van beallitva (filter on/off).

n53 (törölt) 2013.09.26. 12:44:21

@ColT: "Én azt az időszakukat szerettem, amikor még szinte teljes egészében saját fejlesztésű dolgokat csináltak. A notebookjaik az x86-os procik használata óta nem sokkal többek pl., mint túlárazott konzumer cuccok. Ugyan igen jól összerakva..."

A gyengebbek kedveert: az Intel-korszak elott a PowerPC architekturat az IBM szallitotta nekik, elotte meg a Motorolatol vasaroltak a 68xxx processzorokat. Az Apple ma tobb sajat processzort fejleszt, mint valaha:
en.wikipedia.org/wiki/Apple_(system_on_chip)

Ugye neked soha a budos eletben nem volt Apple geped, csak szakerteni szeretsz?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 12:50:52

@n53: Ezt én is tudom, hogy korábban hogy nézett ki belülről az Apple gépek :)

Az újakat is, mert néha beesik egy-egy szerelésre. Az alapján ez a véleményem.

Használni sajnos nem sok alkalmam volt, csak amikor nálam jár egy-egy, meg persze van virtuális gépen OS X, mert egy informatikus értsen hozzá, de azt is nagyon ritkán van időm abajgatni :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 12:54:38

@n53: Ezt
"Én azt az időszakukat szerettem, amikor még szinte teljes egészében saját fejlesztésű dolgokat csináltak."
Hogy a rákba' lehet úgy érteni, hogy a processzor saját fejlesztésére gondoltam?!

A "szinte teljes egészében" az pont azt jelentette, hogy nem mindent. Pl. a procit sem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 13:00:10

@n53: Illetve a SoC-okat nem asztali gépekbe csinálják.

Rocko- 2013.09.26. 13:11:18

@Shadowbull: halkan megjegyzem, hogy egy normális szintű és európát átszövő tömegközlekedéssel rengeteg autós baszakodástól megszabadulnánk, úgy mint co2 hiszti, ncap mizéria, önjáró autó, hamisítások.
igaz, akkor egy csomó embernek mást kéne dolgoznia.

Hurri Kán 2013.09.26. 13:17:16

@Rocko-:
"halkan megjegyzem, hogy egy normális szintű és európát átszövő tömegközlekedéssel "
Tőlünk nyugatabbra már van ilyen, ettől függetlenül tudomásul kell venni, minden igényt az sem tud lefedni.

Rocko- 2013.09.26. 13:19:36

@Hurri Kán: nem is kell. elég ha nagy átlagét lefedi.

Shadowbull 2013.09.26. 13:21:05

@Rocko-: nem hiszem hogy a tomegkozlekedest ettol attraktivabba lehetne tenni, mint amilyen most a fejlett helyeken.

Nagyvarosokban nyilvan kell, de tavolsagi utazasra ettol jobb mar nem lesz mint ami most van.

Nekem peldaul eszembe sem jutna csaladdal vonattal kozlekedni, holott München-Györ kozott fasza a vonat, es egyedul hasznaltam is mar tobbszor.

Hurri Kán 2013.09.26. 13:22:13

@Rocko-:
Attól függ. Ha pl. egyedül utazol, egy szem táskával, sokszor jobb, mint az autó. Ha cuccolni kell, vagy ahogy SB írja, családdal mész, akkor jobb az autó.

Rocko- 2013.09.26. 13:25:39

@Shadowbull: miért, mi a gond a TGV jellegű nagyvárosok közti utazással? onnantól pedig gyűjtő/szétszóró kivitelezés.

@Hurri Kán: fejleszteni kell. imho egyszerűbb.

Hurri Kán 2013.09.26. 13:27:53

@Rocko-:
Kint elég fejlett, hidd el. Mind a helyi, mind a távolsági (vasút)közlekedés. Ha pl. ki akarnék menni Bécsbe, Münchenbe, stb. eszembe se jutna kocsival, ott a Railjet, kényelmes, árban is jó.

Ha viszont ki akarnánk menni páran Ausztriába tekeregni a hegyek közé, meg kempingezni, akkor nyilván autó. Szerintem ennyire egyszerű :)

n53 (törölt) 2013.09.26. 13:34:07

@ColT: "Hogy a rákba' lehet úgy érteni, hogy a processzor saját fejlesztésére gondoltam?!"

Talan ugy, hogy a CPU kivetelevel a hardverplatformot maguk fejlesztik a mai napig, a regi allapotokhoz kepest a CPU az egyetlen kulonbseg - amit soha nem is fejlesztettek maguk. (meg persze a HDDt, memoriat, displaypanelt, meghajtokat sem, ezeket mindenki bevasarolja)

"Illetve a SoC-okat nem asztali gépekbe csinálják."

Nem is allitottam ilyet, viszont ez nem valtoztat azon a tenyen, hogy az Apple ma chipeket fejleszt, mig regen ilyen nem volt. Azaz pont az ellenkezoje igaz annak, mint amit allitasz - a hardverfejlesztes nemhogy visszaszorult, de jelentos bovulesnek indult naluk.

Ember, neked a budos eletben nem volt Mac-ed, fejezd be a szakertest.

Shadowbull 2013.09.26. 13:38:55

@Rocko-: nem a menetidovel van gond.

A Railjet 6 ora alatt Gyorben van, ez teljesen vallalhato ido. Ha TGV lenne, se lenne sokkal gyorsabb, mert megall Rosenheim-ban, Salzburgban, Linz-ben, Becsben, meg tan Mosonmagyarovaron is. Becsben all vagy fel orat. Ettol kevesebb megallot nem lehet beiktatni, es igy is donget ketszazzal.

Viszont ki kell menni az allomasra, ami akkor is szuk fel ora ha a metromegallo a sarkon van, es amikor Gyorben vagyok akkor meg mindig ki kene jutni a faluba, ami 20 kilometerre van. Ha minden szuperul osszejon, a netto utazas ajtotol ajtoig 7-7,5 ora. ezt mindenfele sci-fi modszerekkel le tudod nyomni talan 6 orara, de azt sem hiszem.

Namost nekem akkor szokott 6 ora lenni autoval, amikor nagyon nagy a forgalom, visszafele rendszeresen 4,5-5 ora alatt tesszuk meg ugyanezt a tavot. A csalad csomagokkal utazik, vonaton ez erosen problemas es kompromisszumokat kovetel, sot adott esetben nem tudod megtenni azt amit autoval siman megteszel. Most peldaul viszek majd az aposnak egy nagy csomag viragfoldet, mert megtetszett neki amit itt arulnak. Kisgyerekekkel vonatkozni szinten szar, unatkozom, pisilni kell, aludni akarok, zenet akarok hallgatni es a tobbi. Nyilvan megoldhato minden, csak a kenyelem es a komfort rovasara megy.

A kozossegi kozlekedes sohasem fog teljes alternativat kinalni az individualis kozlekedessel szemben.

Es akkor meg az is ott van, hogy nem mindenki lakik am nagyvarosban, van annak a kozvetlen vonzaskorzeteben.

Rocko- 2013.09.26. 13:39:02

@Hurri Kán: oké. ez a nagy átlagon kívüli. :)

Hurri Kán 2013.09.26. 13:43:34

@Rocko-:
Oké. Akkor milyen a nagy átlagon belüli? :)

Rocko- 2013.09.26. 13:45:31

@Shadowbull: á, akkor a gyűjtőjáratok megoldásaival nem vagy kibékülve. :)
a csomagok kérdése áthidalható sztem.
a gyerek kérdésben nem tudok nyilatkozni.

Shadowbull 2013.09.26. 13:52:34

@Rocko-: ha pusztan a menetidot nezem, akkor is mar elonyben van az auto. Marpedig a menetidon nem tudsz lefaragni, az annyi amennyi. Perceket jelentene csak ha mondjuk 200-as csucstempo helyett 250-nel menne, es mar ahhoz is baromi nagy beruhazasok kellenenek.

Csomagok kerdese persze hogy athidalhato: nem viszel annyit oszt kesz :)

de akkor meg mindig el kell cibalni a lakasbol az allomasra....

Sok apro szempont van, es ezek osszessege adja azt hogy ha csalad utazik, akkor auto.

Anyosek egyebkent mindig vonattal jonnek, ok nem szeretnek autozni, es mindig megveszik a kedvezmenyes aru jegyeket. Ugy tenyleg megeri. Csakhogy azok erosen korlatozott szamban vannak csak.

Teljes aron mondjuk nekunk 3 fore meg horror.

n53 (törölt) 2013.09.26. 13:58:53

@ColT: Egyebkent te magad beszeltel Intel-korszakrol, ember:
"A notebookjaik az x86-os procik használata óta nem sokkal többek pl."

Hat, akkor fejtsd ki reszletesen, hogy regen miben voltak tobbek az Apple gepei.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 15:18:44

@n53: egyedibbek voltak, mind műszakila, mint filozófiailag. Mármint számomra. Én addig éreztem kiemelkedőnek az Apple-t.
Mondom én. Attól még lehet másképp.

Attól még, hogy nem volt saját tulajdonú Mac-em, még lehet róla véleményem. Persze, hibásan fogalmaztam meg, amit akartam, hogy saját fejlesztés, mert tényleg az volt, akkor is. Csak akkor értsd rá : amikor még gyökeresen más utat jártak. Oké, most is más utat járnak egy bármi máshoz képest, de valami útkoözben számomra elveszett belőle.

@Rocko-: Hú mit kaptam, amikor múltkor olyat mondtam, hogy kéne fejleszteni a vasúti közlekedést, mert pl. kamiontranzitra gazdaságosabb, mint a közút.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 15:32:14

@n53: Meg a másik. Szóval az x86 előtt annyira különböző volt egy Mac egy PC-től... Most meg gyak. ugyanazt az Intel platformot veszed meg, az OS megy PC-n, stb. Ennyi erővel a Toshiba is lehetne ennyire prémium, vagy az Acer :)

2013.09.26. 15:44:55

@GG81: ha már restek voltak más kárából tanulni

n53 (törölt) 2013.09.26. 20:10:27

@ColT: Nem mellebeszelest kertem, hanem konkret muszaki kulonbsegeket. Kapj szet egy PowerBookot meg egy MacBookot, aztan lehet mutogatni a kulonbsegeket a logicboardon, meg a hardver tobbi reszen. Hajra!

n53 (törölt) 2013.09.26. 20:55:28

@dextercapo: Meg egy dolog: nem fogod tudni hazilag kimerni. Ez a Scudo II lowspeed CAN halozata:
img18.myimg.de/scudo251a53.png
Az NBC az a BSI olaszul, a COMM2005 pedig a bajuszkapcsolo-modul (ebben van a kormanyszogjelado is, de az a highspeed CAN halozatra csatlakozik). CAN-en keresztul kommunikalnak egymassal, azaz egy LS CAN interfesz kene ahhoz, hogy utana lehessen jarni, nyugalmi allapotban kuld-e ki/bekapcsolasi jeleket a bodycontrollernek a lampakapcsolod.

Ket lehetoseged van:
1) felflashelteted az NBCt, ES aktivaljatok a szoftveres filtert.
2) veszel egy friss (!) gyartasi datumu kapcsolot, es kicsereled. Az uj alkatreszekben mar tuti javitva lett a hiba. Viszont abban is biztos vagyok, hogy nem frissitheto benne a firmware es nem olcso, ezert probaltak szoftveresen megoldani a problemat az NBC-ben.

Ha szakszervizben volt vegig az auto, probalj kulanteriara jatszani. En nem jarnek igy vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.26. 22:27:29

@n53: Más chipset, ehhez más áramkörök? Más proci?

Különben nem mellébeszélés volt. A Mac addig különleges volt - számomra - azóta nem annyira. Mi a francot kattogsz ezen annyira? Ha neked azóta is az a hűde, egészségedre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.27. 07:40:44

@Shadowbull: 10 éves számítógép, jut eszembe. Laptop?
Mert ma már az eladások nagy része laptop, USA_ban senki nem vesz asztalit.
Na nézd meg, milyen tempóban döglenek a laptopok.

Shadowbull 2013.09.27. 07:48:30

@ColT: nem, asztali. Es nem is a legdragabb cuccokbol osszerakva.

n53 (törölt) 2013.09.27. 08:29:37

@ColT: Nagyon ugyes vagy, hogy belinkeltel 2 kepet az alaplaprol, de nem ez volt a kerdes. Hanem az, hogy fejtsd ki, miben kevesebbek az Apple X86-os gepei a PPC-s gepeknel. Ugyanis mint lathatod, mindketto sajat tervezesu, nem a polcrol vette le oket az Apple.

Ne haragudj, de te fogyatekos vagy, hogy nem erted, mit kerdeznek toled?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.27. 08:54:32

@n53: Akkor te nem értetted, amit mondtam fentebb. Itt : @ColT:
Ha ezt nem érted, akkor igazából a te értelmi képességeid a megkérdőjelezendőek. Amit kérdeztél, hogy lehet mutogatni a különbséget, arra válaszoltam, szó szerint is, és azt is, amit korábban kérdeztél.

Mondom. Attól kevesebb, hogy ugyanaz, mint a többi akármilyen gyártóé, csak Mac dobozban. A korábbiak olyanok voltak, amit más gyártótól nem kaptál. Intel procit, Nvidia kártyát, Intel chipsetet vehetek máshonnan is. Power procis asztali gépet kb. csak az Alma csinált.

@Shadowbull: nekem is van 13 és 11 éves notim is, de ezek inkább ritkaságok, mint általánosan előforduló dolgok.

Shadowbull 2013.09.27. 08:57:56

@ColT: Nemtom, amint mar mondtam, az en ismerosi koromben ez nem ritka. Anyamek peldaul sokaig hasznaltak hiba nelkul a hugom levetett szamitogepet, csak azert vettek ujat, mert mar barmi lassu volt a mai vilagban.

n53 kollega szerintem arra probal ravezetni, hogy nulla hattertudassal vonsz le nagyivu kovetkezteteseket, es ha valaki felhivja erre a figyelmed, akkor meg besertodsz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.27. 09:03:30

@Shadowbull: n53 kollega elvakult Apple fanatikusnak tűnik, aki ellenben nem képes értő olvasásra...

Levetett számítógép : Akkor most mondtál mondjuk hármat. Mi családunkban is van jópár öreg gép, de ezek csepp a tengerben.
Ráadásul minél újabb egy noti, annál könnyebben döglik. Egyszerűen terhelés alatt továbbra is elég jól melegszenek, és azt a BGA-k nem szeretik. reballoztatni drága. Alaplapcsere még drágább. Kuka.

Shadowbull 2013.09.27. 09:37:02

@ColT: nincs tapasztalatom laptopokkal, en nem szeretem oket, most februarban epitettem magamnak egy teljesen uj asztali gepet, asszonynak van laptopja.

manapsag fillerekert hozzadvagnak egy laptopot, ezert nem erdemes javittatni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.27. 09:58:16

@Shadowbull: Már akinek fillérekért.

Többek között ez az, amiben eltér a véleményünk, alapvetően. Az egy dolog, hogy érdemes-e javíttatni, csak abba belegondol valaki, hogy van-e értelme arra tolni az energiát, hogy folyammatosan újabb cuccokat gyártsunk le (amik kis lépcsáőkben nézve nem nyújtanak többet az előzőeknél), illetve mekkora környezetterhelést okoz ez?

Mert még ha úgy vesszük, hogy olcsó is, akkor ez rendben van? Annyiról szól az egész világ, hogy van egy szarul működő gazdasági rendszer, és azt fenntartjuk?

Nem baj, ahogy eddig sem értetted, mire gondolok, úgy ezt sem fogod. Léptem.

Shadowbull 2013.09.27. 10:04:03

@ColT: neked is fillerekert. Nezd meg mennyiert kaptal 10 eve egy laptopot, es mennyiert kapsz most.

En nem vitazom azon hogy erdemes-e vagy nem gyartani ennyi dolgot, en csak azt mondom, hogy azert nem erdemes javitani, mert gazdasagilag nem eri meg, es nem azert mert valahol valakik osszeeskudtek es kitalaltak hogy szandekosan ne legyen javithato, hogy te ujat vegyel.

Nem tudom hogy ez a gazdasagi rendszer szarul mukodik vagy nem azt tudom hogy ez mukodik, es az osszes eddig kiprobalt alternativa meg nem mukodott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.27. 10:19:25

@Shadowbull: "es nem azert mert valahol valakik osszeeskudtek es kitalaltak hogy szandekosan ne legyen javithato, hogy te ujat vegyel."
Én hol mondtam ilyet?
Ellenben mégis van egy ilyen tendencia. Nem mondom, hogy azért, mert valakik ezt akarják, tudatosan, ez kb. marhaság.
De megfigyelhető, hogy a gyártóknak kedvez ez. És még véletlenül sem arra mennek, hogy az ő termékük a versenytársakkal szemben pl. könnyebben fenntartható legyen. Az autógyártók sem erre mennek.
A következmény meg a gazdaságon túlra mutat.

"Nem tudom hogy ez a gazdasagi rendszer szarul mukodik vagy nem azt tudom hogy ez mukodik, es az osszes eddig kiprobalt alternativa meg nem mukodott."
Tehát nem is érdemes arra gondolni, hogy lehet jobb? Ez minden létező világok legjobbika?
Azt tudod, hogy a belenyugvás még soha semmit nem vitte előre...

Illetve hogy a Föld bolygó leszarja a gazdaságot, ha tökrebasszuk, akkor nem hogy gazdaság nem lesz, semmi se lesz. De eddig már annyira kevesen jutnak el.
Na pá.

nikó 78 2013.09.27. 23:48:13

Kimaradt ebből az eszmefuttatásból, az egyik leglényegesebb tényező, a vevők nézőpontja.
Az autógyártók mindegyike kivétel nélkül, képtelen ( nem törekszik rá) azt a minőséget produkálni, mint a 90-es évek elején. Olcsó hardverré degradálodott az autó gyártói szempontból. Csak az a baj, hogy a változatos zsebbenyúlós hibákat produkáló tejfölösdobozokat nem lehet úgy eldobálni, m int egy televíziót, vagy egy hűtőszekrényt.A darabszámok a fejlődő autómatizálás révén a sokszorosára nőttek a profittal együtt, viszont a pofátlan profit mellé nem jár minőségi termék.
A megoldás talán abban rejlik, hogy fel kellene ismertetni a tisztelt gyártókkal, az autó még mindíg tartós fogyasztási cikk kellene hogy legyen, nem pénznyelő autómata

n53 (törölt) 2013.09.28. 00:31:05

@ColT: Ember, te mar a huszadik iteracioban beszelsz melle, holott nekem mar az elso allitasodnal is nyilvanvalo volt, hogy te ilyen gepeket max fenykepen lattal (de meg a PC-ken belul sem vilagosak szamodra a kulonbsegek, azt hiszed, mindenki ugyanazt teszi mas hazba).

Nekem nem tudod eljatszani a szakertot, max magadbol csinalsz hulyet azzal, ha azt hazudod magadnak, hogy olyan dolgokhoz ertesz, amely teruleteken a tudasod gyakorlatilag a nullaval egyenlo. Mi ertelme ennek?

n53 (törölt) 2013.09.28. 00:56:52

@ColT: Megveszed a legolcsobb, legocskabb gagyikat, aztan amikor azok menetrend szerint beadjak a kulcsot, jossz az internetre sirni, hogy a gyartok manapsag mar direkt szart gyartanak.
Vegyel Lenovo, Sony, Apple, Dell gepeket, fizesd meg a minoseget, es akkor majd egyaltalan nem lesz kuriozum a 11-13 eves laptop. Nekem soha, egyetlen egy sem ment tonkre ezek kozul (egyebkent HP sem), mindet nyugdijazni kellett, mert elavult.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.28. 01:24:13

@n53: Nem veszek meg semmit. Saját laptopom van 2db Fujitsu S7010, köszönik, jól vannak (tudom, hogy szarok, azért vettem, mert olcsók, én tudom úgy használni őket, hogy ne dögöljenek meg).

Dell a cégesem, az elég jól bírja (de vaze, a céges Dell 6xxx-ekből potyognak a csavarok! (6410-6420-6430-ak). Lenovom volt céges, szerettem. De ezek üzleti gépek, és nem konzumerek. Illetve nézd meg a Nvidia kártyás Lenovok halálozási statisztikáit :D
Meg ugye Lenovo ám a 3000 N200 is... Az az egyik legnagyobb hulladék.

"Vegyel Lenovo, Sony, Apple, Dell gepeket, fizesd meg a minoseget, es akkor majd" a Dell next business day garija fog kijönni, nem te viszed be a géped szervizbe :D (Dell gépeket használunk a cégnél ;) )
Különben az üzleti gépeik tényleg jók, de az más kategória, mint a konzumer. jó reggelt kívánok.

"Nekem soha, egyetlen egy sem ment tonkre ezek kozul "
örülj neki. Én meglehetősen sokat látok ezek közül megdögleni, ilyesmiket javítok.

Nekem nem tudod eljatszani a szakertot"
Ki a repedt faszom akar neked bármit is eljátszani? elkezdték kötekedni, mert írtam valamit, ami nem fért bele az érzékeny lelkivilágodba, aztán amikor válaszolok a kérdéseidre, akkor jössz azzal, hogy nem ezt kérdezted -> DE. Mint írtam, én a véleményemet írtam le, lehet nem egyetérteni, de az már a te bajod.

"nyilvanvalo volt, hogy te ilyen gepeket max fenykepennyilvanvalo volt, hogy te ilyen gepeket max fenykepen lattal "
Jaja, itt vannak a képek a gépeme, amiket magam csináltam, amikor bontottam szét őket. iztos csak behaluztam.

"max magadbol csinalsz hulyet azzal, ha azt hazudod magadnak, hogy olyan dolgokhoz ertesz,"
Hazudta a fene. Az elmúlt kb. 20 év alatt, amióta ezeket a szarokat szerelem, láttam dolgokat, abból vannak benyomásaim.

Előző melóhelyemen is volt 7 éves T30-asom, de az is inkább a csoda kategóriája volt (bár amit az kapott előttem ;) ), a kortársai addigra már mind selejtek voltak, mert behaltak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.28. 01:27:23

@n53: " jossz az internetre sirni, hogy a gyartok manapsag mar direkt szart gyartanak."
Max. azt írtam, hogy ez nekik kedvez, mert pörgeti a piacot. Kéne értelmezni is, amit írok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.28. 01:36:05

@n53: "Nekem soha, egyetlen egy sem ment tonkre ezek kozul (egyebkent HP sem),"
Különben van egy 2000-es gyártású HP-m (XE3), máig aktív használtaban, mikrokontroller bootloader feltöltésre. De a 200x végi HP-kat nagyon sokan rühellik, talán nem véletlen. Talán. De biztos hülyék, mert ezek sem romlanak el.

Szabványok 2013.09.29. 21:33:31

@n53: "Senki nem tiltja meg nekik, hogy a rutinpalyan kikapcsoljak az ESP-t, vagy elmenjenek treningre. Persze nyomathatod ezt a maifiatalok-dumat is, ha ez teged vigasztal."

:-)
Nem tiltja meg, de miért is csinálják? (Legfeljebb pár hardcore autóbuzi.) Az átlag azt mondja, hogy van ESP, minek tanuljam meg?
Épp úgy, mint az én korosztályom már nem tanult meg dupla kuplunggal váltani, mert minden autóban ott a szikronváltó, minek?

De az élet minden területén így van, ami kellett az előző nemzedéknek tudás, nem kell a következőnek, mert elterjed az a gép, amelyik helyette csinálja. Például én már csak gyufával tudok tüzet gyújtani, kovakővel, taplóval nem. Pedig az ősei még tudtak!

A "maifiatalok" igenis mások, mint a mai öregek. A világ változik.
(Az, hogy ez jó-e értelmetlen kérdés.)

Szabványok 2013.09.29. 21:44:45

@Shadowbull: "Oke, hogy te ebben a tevhitben leledzel, de nem kell meg terjeszteni is a marhasagokat."
:-)
Ha valamiben nem értünk egyet, akkor az én véleményem "tévhit", "marhaság"?
Ez az érved?
Nem túl meggyőző, illetve, akiket meggyőz pár dehonesztáló jelző, annak úgy kell.

Ennél már az is jobb lenne, ha tekintélyérvekre hivatkoznál: "Walter Rörl is ezt mondta."
Vagy a "többségre" hivatkoznál, merthogy divat még a tudományos kérdéseket is "százmilliárd légy nem tévedhet", "kétharmad mondja, tehát igaz" mondatokkal igazolni.

De azért arra kérlek, amikor legközelebb biciklizel, vagy pingpongozol, vagy épp egy üveg bort egyensúlyozol a fejeden, hogy vajon miért terjesztik ezt az 1sec reakcióidőt. (Sőt, Rezesova pere kapcsán már 2,5sec-cel számol a legújabb szakértő...)

Shadowbull 2013.09.30. 06:58:30

@nikó 78: " azt a minőséget produkálni, mint a 90-es évek elején"

Konkretan nem igaz.

"a sokszorosára nőttek a profittal együtt, viszont a pofátlan profit"

Nono, jo lenne ezt szamokkal is alatamasztani. latom kezdi magat beenni emberek fejebe ez a fideszkomcsi baromsag az extraprofitrol meg a szemet tokes tarsasagokrol. Nem tartozik szorosan ide, de megerdemelne az orszag ha visszamenne a szocializmus dagonyajaba, az valo neki.

Shadowbull 2013.09.30. 07:07:19

@Szabványok: mar messze nem ott tartunk, hogy kinek mi a velemenye, hanem szimplan akkora blodsegeket irsz, amire nem lehet eszervekkel valaszolni, mert lathatoan az alapok is hianyoznak.

Mintha azt irnad hogy marpedig a Foldet teknosok tartjak a hatukon, es a szelen lefolyik a viz az oceanbol a semmibe. Ilyen szintu marhasagnal az ember mar nem kezdi el magyarazni, hogy a Fold gombolyu.

Az ESP-nek SEMMI koze nincs ahhoz hogy te mennyire faszaul tudsz ellenkormanyozni. Ha ezt allitod, akkor lathatoan fogalmad sincs az ESP mukodeserol, funkciojarol, szereperol, hiaba allitod azt hogy neked olyan van, azt vagyok kenytelen gondolni, hogy ESP-s autot csak a kepen lattal.

Plane vicces nalad ez az enyhe istenkomplexus, amikor azt kepzeled, hogy a vilagon minden szituaciot kepes vagy reflexbol megoldani. Marhasag, nem vagy kepes, meg akkor sem amikor 110%-on figyelsz es koncentralsz, plane nem akkor amikor csak ugy kozlekedsz es beut a gebasz.

A biciklizest meg a pingpongozast ne keverd a kozlekedesben ertelmezett reakcioidohoz, mert semmi koze nincs hozza, legalabbis nem abban a kontextrusban ahogy te felhozod.

n53 (törölt) 2013.09.30. 09:34:37

@ColT: "De ezek üzleti gépek, és nem konzumerek."

Mert te elkepzelted? Guglizz egy kicsit, mekkora a fent emlitett gyartok piaci reszesedese, aztan gondolkozz el azon, lehetseges-e ez tulnyomoreszt uzleti ugyfelek vasarlasaibol. Segitek: nem. (Hogy mast ne mondjak, a nemet piacon a Dell a masodik legnagyobb gyarto.)

Egyebkent irrelevans, hogy milyen kategoriaju gepeknek tartod ezeket, a lenyeg, hogy a minoseg ott van, kaphato, elerheto, maganszemelyeknek is. Csak meg kene fizetni.

"Különben az üzleti gépeik tényleg jók, de az más kategória, mint a konzumer. jó reggelt kívánok."

Nincsenek uzleti meg consumer gepek, professzor ur. Neked meg tenyleg nem tunt fel, hogy a Dell tokugyanazokat a modelleket arulja a maganszemelyeknek szant shopjaban, mint az uzletiben? (Raadasul az igenyeik is tok ugyanazok: robusztus gepeket akarnak, minel olcsobban.)

"200x végi HP-kat nagyon sokan rühellik, talán nem véletlen."

Hangzatos sztorik a kocsmabol? Nyilvan azert a HP a legnagyobb gyarto a nemet piacon, mert szar. Majd annak is guglizz utana, mely nagykonszernek valasztottak HP-t.

"Max. azt írtam, hogy ez nekik kedvez, mert pörgeti a piacot."

Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Ha tonkremegy a termeked az ugyfelnel, ugy otthagynak, mint eb a szarat, es mennek a konkurenciahoz. Tudod, igy mukodik a piaci verseny.

Egyszeruen idopazarlas a butasagaidra reagalni, lovesed nincs a vilagrol, csak elkepzeled a fotelbol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 14:59:40

@n53: "Nincsenek uzleti meg consumer gepek, professzor ur. "

itt hagytam abba. Biztos a szakirodalom is téved.

"Nyilvan azert a HP a legnagyobb gyarto a nemet piacon,"
Az Acer is sok géped ad el, mégis szar.

"ugy otthagynak, mint eb a szarat, es mennek a konkurenciahoz. Tudod, igy mukodik a piaci verseny."

Működött valamikor. A valóságban meg eléggé kiegyenlített a fluktuáció, szóval amennyi elmegy, annyi jön is, sok gyártó szarik is a supportra.

"Raadasul az igenyeik is tok ugyanazok: "
Aha, pl. a gemr laptopba jó az ami egy CAD munkaállomásba. Azért írsz meredekeket na.

Na pá, részemről lezártam a dolgot, ha szerinted egy üzleti gép meg egy konzumer ugyanaz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 15:04:31

@n53: (Csak jelzem, hogy pl. a házban levő különbségek már lényegesek "minőség" szempontjából, ugyanis pl. a BGA felválásokat jelentősen késlelteti egy merevebb ház. Lenovo T61 : Rollcage, R61 : Rollcage nélkül. Ki lehet találni, melyik tartósabb. Nem is egy kategória.

Szabványok 2013.10.23. 23:53:42

@Shadowbull: "mar messze nem ott tartunk, hogy kinek mi a velemenye, hanem szimplan akkora blodsegeket irsz, amire nem lehet eszervekkel valaszolni, mert lathatoan az alapok is hianyoznak."
:-)
Úgy látom Te az észérvekrol áttértél az egyszeru sértegetesekre, kinyilatkoztatasokra.

"Az ESP-nek SEMMI koze nincs ahhoz hogy te mennyire faszaul tudsz ellenkormanyozni."
Pedig van!
Ugyanis ez az, amit az ESP tud. Ha az autó kitúrná az orrát, vagy kidobná a farát, akkor beavatkozik. Mi mást tudna? Ha az autó semleges kanyarodási tulajdonságú, akkor nem kell semmit sem tennie, hiszen az autó a tapadás határáig követi a kormánnyal kijelölt ívet.
A kedvedért belenéztem a DSC-be. (Tudod a BMW-nél így hívják az ESP-t.) Hát milyen paraméteret látok?
C0F_UEBERSTEUERN_MUE_0
C0F_UEBERSTEUERN_MUE_1_2
C0F_UNTERSTEUERN_MUE_0
C0F_UNTERSTEUERN_MUE_1_2
C0F_UNTERSTEUERSCHWELLE
Valamiért a BMW mérnökei ezzel foglalkoznak a DSC-ben. (Persze a néger portások nem tudnak erröl.)

"Ha ezt allitod, akkor lathatoan fogalmad sincs az ESP mukodeserol, funkciojarol, szereperol, hiaba allitod azt hogy neked olyan van, azt vagyok kenytelen gondolni, hogy ESP-s autot csak a kepen lattal."
Pedig már elégszer megbeszzéltük, hogy milyen autóm van, milyen autóim voltak. De úgy látszik, Te olyan vagy, aki csak ír, csak ír, de nem olvas, nem jegyez meg semmitt. :-)

"Plane vicces nalad ez az enyhe istenkomplexus, amikor azt kepzeled, hogy a vilagon minden szituaciot kepes vagy reflexbol megoldani."
:-) Számtalanszor leírtam, hogy nem vagyok isten. Sot még ügyes sem vagyok, jó egyensúlyérzékem sincs. De biciklizni tudok. "Gömbérzékem" sincs, mégis képes vagyok igen pontos szögbe beállítani a pingpongütöt néhány száz ms alatt.

"Marhasag, nem vagy kepes, meg akkor sem amikor 110%-on figyelsz es koncentralsz, plane nem akkor amikor csak ugy kozlekedsz es beut a gebasz."
Észböl természetesen nem tudok. De a reflexek müködnek. Ha "csak ugy setalok" és gödörbe lépek, akkor nem esem hasra, hanem igencsak rövid reakcióidövel a lábaim sok-sok izmát úgy feszítem meg, hogy ez a 178cm-es kis felületen alátámasztott test ne döljön el.

"A biciklizest meg a pingpongozast ne keverd a kozlekedesben ertelmezett reakcioidohoz, mert semmi koze nincs hozza, legalabbis nem abban a kontextrusban ahogy te felhozod."
Miért ne lenne? Ahogy a biciklinél korrigálom, hogy ne döljön fel, úgy korrigálom az autót is, hogy ne pördüljön meg. Ha hirtelen oldalszél, vagy egy csatornafedél megzavarja a biciklit, akkor (legtöbbször) tudom úgy korrigálni reflexböl, hogy ne döljek fel. Épp így, ha egy folton megcsúszik az autó hátulja, akkor (legtöbbször) tudom úgy korrigálni reflexböl, hogy ne perdüljön meg.
Volt is rá példa, hogy munkatársaimmal mentem, beszélgettem velük és az autó hátulja megcsúszott egy vízfolton. Én szinte észre sem vettem, mert automatikusan korrigáltam egy mozdulattal, a kollégám szólt, hogy mi is volt ez? És nem azért, mert Isten vagyok. Hanem azért, mert megtanultam, kialakult bennem a reflex. (Többek között ezért kapcsolom ki a DSC-t, hogy ne felejtQdjön el ez a reflex. Bár azzt mondják, hogy biciklizni nem lehet elfelejteni.)

rfc (törölt) 2013.10.26. 15:17:02

@Szabványok: "Pedig van!"

Nem nagyon erted, amit mondanak neked, ugye? Az ESP tulkormanyzottsagi es alulkormanyzottsagi *allapot* kialakulasat hivatott megakadalyozni, de nem sok koze van ahhoz, hogy te mennyire ugyesen tudsz kormanyozni:
- nem ellenkormanyzassal avatkozik be, hanem gazelvetellel es a kerekek egyenkenti fekezesevel (amire te keptelen vagy)
- ezen allapotok nem feltetlenul a ugyetlen kormanyzas kovetkezmenyekent alakulnak ki, hanem pl mert a 4 kerek tapadasi mutatoi rossz utviszonyok/idojaras eseten nem azonosak (itt szinten cseszheted a kormanyzasi tudomanyodat)

Nagyon ugyes vagy, hogy letorrentezted magadnak az adott vezerlo kodolasi adatbazisat, most mar csak a mukodeset kene megertened. A fent emlitett parametereknek amugy nincs koze a kormanyszoghoz, de inkabb nem lovom le a poent, mert mindig borzasztoan szorakoztato, amikor binaris adatbazisbol okoskodik valaki a valtozok nevei alapjan :)

Szabványok 2013.10.29. 18:01:01

Tökéletesen értem a gondolatmenetet.
Ettől még nem kell egyetértenem vele.
Szerintem a tények:
*Ha az autó semleges kormányzási az adott pillanatban, akkor se esp-nek, se embernek nincs dolga. Vagy be elehet kanyarodni abban a kanyarban vagy nem.
*Az autók jó része ilyen.
*Ha az autó nem tökéletes, ha fékeznek, ha gyorsítanak, ha változik a talaj tapadási tényezője, akkor lehet túl vagy alulkormányzott az autó, nem azt az ívet követi amit a kormányelfordulás meghatároz.
*Ilyenkor valamit tenni kell:
-megszüntetni az okot a fékezßést vagy gyorsítást. Ezt tudja az ember is esp is.
-Kormánnyal korrigálni. Ezt tudja az ember és tudhatja ez esp is az újabb autókban.
-Ha nem lehet kormánnyal kormányozni, akkor aszimmetrikus fékezéssel lehet a kívánt nyomatékot létrehozni. Ezt csinálja az esp-k 99%-a. Ennek nevezetes hátránya, hogy a tapadóerőből hosszirányban használ el tehát az elérhetö centripetális gyorsulást csökkenti. (Az esp-k 1% a kormánnyal hajtónyomaték átirányításával is játszik.)
* Ügyesség pont ahhoz kell, ha hirtelen megváltozik a kanyarodási tulajdonság. Sőt. Tapasztalatom szerint az emberek többsége jól korrigál, csak túl soká ezért beleng az autó. De 2-3 lengés urán még a feleségem is stabilizálni tudta a skodát.
*Köszönöm a dícséretet, de jobb néven venném ha a gyárak rendes dokumentációt tennének hozzáférhetővé.
süti beállítások módosítása