HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Megnéztük a kínai szuperszedánt

2013.12.02. 06:28 Tcomment

Címkék: qoros

Pánikra semmi ok: a Qoros 3 olyan prémium, amennyire csak egy innen-onnan összeharácsolt Volkswagen lehet.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

207 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr275670812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petya1982 2013.12.02. 07:20:48

Nem tudom,hogy ilyen árpolitikával,hogyan lennének képesek európában robbantani.Vállalható autókat hoznának,ott van az sx4 klón is.3.8 misi?Ez meg 6 felett???Tudom nem eu téma,de az USA-ban ennyiért 20 ezer euro,már jól felszerelt passatokat is adnak.Vagy itthon egy tsi jettat.A sx4 klón helyett meg jöhetne egy dacia duster 4x4 diesel...Nagyon gyenge próbálkozás...

soseleszekelső 2013.12.02. 07:52:24

10 éves koreai szintjén van?
Akkor tényleg nem kell aggódniuk az EU márkáknak. 6-8 évük még biztos van :)

szabi1983 2013.12.02. 08:11:27

@soseleszekelső: Ne izgulj ez nem fog olyan könnyen menni. Ezelőtt 5 évvel már megjelentek a huhogók, hogy na mostmár vége az európai autóknak, mert jönnek a kínaiak. Szerintem ettől még nem kell félni. Azért az érték/ár arány az nehezen átléphető és makacs dolog ám. Ha valami olcsó, akkor az általában olyan is. Ez meg egyszerre olyan és drága. Innen nehéz lesz győzni. Nem mondom, hogy lehetetlen de nehéz. És amit senki nem emleget. Egyelőre az van, hogy a rohamosan növekvő kínai piac nagyon sok európai meg japán autót vesz fel. És azt se feledjük, hogy azért kínában is növekednek ám a bérek és az adók és a stb. Persze nem európából áll a világpiac és ott azért oda kell majd figyeljenek a tradicionális gyártók.

Hefe 2013.12.02. 08:25:34

"Kúrós", az jo nev egy autonak...

Roll1983 2013.12.02. 08:42:41

6 millió ezért a szarért? Viccnek jó volt.

Plumper_ 2013.12.02. 08:46:39

az sem mindegy, hogy ha itt Mo-on veszek egy ilyen autót, mekkora szervizháttér áll mögötte?
mert 6 milliós autó javításakor pofátlanság lenne Bécsbe menni vagy itthon várni az alkatrészre 1 hónapot.
nade ugye, 6 millióért néhány éves Mercedest vesz az ember... nem Mazdát, nem VW-t, főlg nem Kúróst, hanem Mercedest.

eko 2013.12.02. 08:57:49

Aki megveszi azt nem sajnálom.

Schütii 2013.12.02. 09:05:42

Egyelőre még úgy néz ki hogy teljesen esélytelenek a kínaiak itt Európában, de nyilvánvalóen egy hosszútávú stratégia része hogy ilyen "kóros" autókkal jelentek meg. Lényeg az hogy itt vannak már, mint a rákos sejtek a szervezetben. Idő kérdése hogy elterjedjenek, nem az a kérdés, hogy elterjednek e.

Shadowbull 2013.12.02. 09:20:06

jo par eve megy mar a riogatas, hogy majd lassuk meg, jonnek a kinaiak, es letaroljak a piacot.

Pedig ez nem igy mukodik. Rengeteg penzt es idot kell a fejlesztesbe olni, es komoly tapasztalatokat szerezni, hogy eletkepes es keresett termeket tegyenek a piacra, es ez nem megy gyorsan.

A masik alapveto tevedes, hogy itt az europai nagy gyaraknak kellene altalaban felniuk.

Itt a felnivalo az also szegmensekben van, es foleg a koreaiaknak, az o konkurenciaja lesz majd a kinai auto, de addig is van meg kabe 10 ev.

Az meg soka lesz, addog barmi is tortenhet. Hosszu tavon mind halottak vagyunk, ahogy egy okos ember mondta anno.

Hurri Kán 2013.12.02. 09:27:05

A kínai autók miatt egyelőre nem hinném, hogy sok európai gyártónak lennének álmatlan éjszakái. Nyilván előbb-utóbb megjelennek majd a piacon, no de addig az itteni gyártók sem ülnek ölbe tett kézzel.

redriot77 2013.12.02. 09:27:27

Elég nagy buktának tűnik a gép, a "Kóros" név találó mert ez egy betegágy. Fura hogy kapásból a Golf-kategóriában indítanak, lehet hogy egy tisztességesen megépített olcsóautóval több esélyük lett volna. Egy Dacia szintű egyszerű gépnél kevesebb a hibalehetőség és annak a vásárlórétegnek könnyebben eladható egy noname gyártmány, ha egyébként teljesen rendben van.
Ez viszont hiába akar villantani, ennyi pénzért már akkora választék van nincs semmilyen észérv ami mellette szólna. Kétévesen ráadásul már harmadáron sem lehet majd eladni.

Patás 2013.12.02. 09:35:11

1. ennyi pénzért ezekkel a hibákkal...pfff...
2. elvből nem vennék kínai autót...

bajan 2013.12.02. 09:36:17

Nem vagyok benne biztos, hogy a kínaiak tényleg teret akarnak nyerni maguknak Európában. Lehet hogy ez is a belső piacnak szól oly módon, hogy lám már Európai szintű autóink vannak (ami ha jól látom a dolgokat náluk egy mérce az autók árainak meghatározásakor), aminek a valóság tartalmát egy átlag kínai épp úgy nem látja át, ahogy az átlag magyar nem látja a kínaiak szándékainak hátterét.

Visionstar 2013.12.02. 09:36:52

Basszus, az a flexel kivágott nyílás a tolatókamerának megkoronázta a képgalériát. Ritka nagy fosnak tűnik, nem cserélném le rá E34-met (még a gondolata is vicc).

szabopsz 2013.12.02. 09:41:42

Kínában sem olcsóak az autók, főleg azt figyelembe véve, hogy milyen minőséget képviselnek! Párat számoljatok át jüanból, és szörnyülködjetek.

h.pityu 2013.12.02. 09:43:35

Bármilyen faji megkülönböztetés nélkül:

"A Qoros másik fele az Israel Corporation nevű befektetői csoport kezében van."

Nem hinném, hogy nem veszik elég komolyan a dolgot, ha velük társultak(bár számomra furcsa a miértje - rengeteg a pénzük, felzabáltak komoly európai autógyárakat, pl: Volvo-t, ezek után nem kérdés az EURO NCAP, akkor minek társulnak israellel).
A Dél-Koreaiak a Japán mintát követték szerintem, ami a "másolást" illeti. Kellett is nekik úgy 10-15 év, mire felfigyeltek rájuk és mára minőségibb autókat gyártanak sok nagy nevű eu-s gyártótól.
Erre kína mit csinál?
Homlokegyenest az ellentétét, erőszakosan nyomul, kitartóan pofátlanul másol - bár legyünk őszinték, olyan cégek, mint a Bmw, Mercedes, Rolls Royce, akiknek az egyik legfőbb mai piaca kína, mit szólnak ehhez?
Hát persze, hogy semmit.....
Kezdem érteni a társulás okát.

Csalfa Romeo 2013.12.02. 09:46:37

Koreai autó 10 éve? Miért, mi volt akkoriban? Kia Cerato? 2. gen. Hyundai Accent? Daewoo is volt még...Sokkal jobb autók azok is, mint ez. Kiforrott műszaki alapok, megbízhatóság, akkoriban még viszonylag olcsó ár - csak még ott volt az emberekben a félelem, ami jórészt alaptalan volt. Azért azt persze hozzá kell tenni, hogy Ázsiában gyorsabban telik az idő - ez a lemaradás hipp-hopp el fog ám majd tűnni, mint a kámfor...

Ami még eszembe jutott - nem tudom, ki emlékszik a Proton márkára(tudom, Malajzia, de idevág)? Jelen voltak egy ideig nálunk is, eladtak néhány Mitsu-alapú autót - mára meg már teljesen önálló modellkínálatuk van, övék a Lotus, viszont Mo.-n már nem forgalmazzák őket, csak egy-két európai országban. Én pl. kíváncsi lennék, milyen egy mai Proton egy Kiához viszonyítva? Mert úgy tudom, Angliában meg Görögországban kaphatók az autóik.

soseleszekelső 2013.12.02. 10:00:41

@szabi1983:
Persze, hosszú még az út, de két dolgot jegyeznék meg.
- Egy highline Jetta bőrrel és "nagynavival", 160LE turbós benzines motorral, DSG-vel 8M fölött van. Ennek az első próbálkozásnak van hozzá képest 20-25% árelőnye.
- Megnéztem a hahu-n mit tudott a Kia 2001-2003-ban. Pride, Shuma, Rio 1, Magentis, stb. Milyen jókat mosolyogtunk akkor rajtuk.

Az ár-érték arányban igazad van, a mostani koreaiak sem nagyon tudták megtartani az árelőnyüket, amire minőségben odaértek. Talán épp ezért pozícionál magasabbra a kínai márka, hogy 5-10 év múlva ne kelljen majd leküzdenie az olcsó márka imázsát.
Majd kiderül, de ha komolyan gondolják a kínaiak, akkor szerintem ez a lenézős hangulat hamar el fog múlni.

20agh 2013.12.02. 10:24:31

Azt se felejtsük el, hogy 15 éve még 100 termékből ( nem autó ) egyre volt ráírva hogy made in china, most meg egyre van MÁS gyártó írva.Szóval most lehet hogy röhög még egy ilyen autón minden más gyártó, de 15 év múlva is fog?

Béza Dániel 2013.12.02. 10:25:20

@soseleszekelső: Ha megnézzük hol állt a kínai autógyártás 10 éve, és mekkora ugrás ez a kocsi az akkori, papírdobozként ősszegyűrődő, tejfölös pohár belterű, újonnan rohadó romokhoz képest,akkor az a 6-8 év inkább 3-4.

A cikkben felsorolt hibák igazából pitiánerek, csak a 6 milliós ár fügvényében elfogadhatatlanok, 4 milláért ölnék egymást érte a vevők. Persze ezzel a műszaki beltartalommal nem lehet 4 millió, de sztem a jelenlegi ár is csak egy puhatolózó valami, hogy mit szól hozzá a nép, aztán majd látják...

A cikkhez... Azt mondani, hogy a jetta állt modellt egy bármilyen konkrét középkategórás szedánhoz, olyan mint azt mondani, hogy egy nő állt modellt a mona lisához... A jetta olyan jellegtelen, sablonos formájú autó, hogy bármilyen közepes méretű lépcsőshátú kocsiba bele lehet látni. Mondom ezt úgy hogy vagy négy évig volt jettánk. Az az autó mintha illusztrációnak készült volna egy lexikonba, a lépcsőshátú karosszéria szócikkhez..

20agh 2013.12.02. 10:26:34

Az ár/érték arány esetén meg azért nem kell csodálkozni, mert szarrá vannak szívatva mire kiteszik a kirakatba bárhová.Itt se menne a "mi" autónk ha nem lenne százmillió költség mire behozol valamit amit kint fillérekért megvettél...

szemeteske 2013.12.02. 10:29:57

Hát ami az illesztési hézagokat illeti az új A osztály sem sokkal jobb. És ott még a párhuzamosság is hibádzik.

Grega 2013.12.02. 10:41:10

3.5-ért vinném is.

a teszt maga hasznos, de az írás stílusától a falra mászom: hipszterkedő "kurvaéletezés", extrém nihil és cinizmus. van pár poén, ami ül, de ez alja újságírás akkor is.

Rónai György 2013.12.02. 10:45:20

Most komolyan ezeket az illesztési hézagokat, meg sorjákat szidjátok?
Láttatok már új Ford Focust pl? Közelről? Mert ha nem, akkor szívesen megmutatom, vannak rajta még durvább gondok is, mint ezen a kínain...

szabi1983 2013.12.02. 10:50:08

@20agh: Azért itt álljunk meg egy percre. Az autógyártás nem összekeverendő a müanyag fröccsöntött egyebekkel. Itt hatalmas tapasztalat áll egy-egy autógyár hátterében. Van a szomszédnak egy ilyen great wall cuv-ja vagy mije. Háát gyerekek az egy olyan autó mintha a tervezői és készítői csak egy fekete-fehér magazinban láttak volna autót. Egyszerűen olyan magától értetődö dolgok nincsenek benne vagy nem működnek, hogy az csoda. Hanszigetelés, fűtés, korózióvédelem stb. Ajtók nem nyílnak, nyikorognak, lámpák megvakultak, beázik a karoszéria. A rozsda két év alatt szinte teljesen megette. Futóműben a szilentek valami müanyagból vannak és kb egy hónap alatt eltüntek. Lengéscsillapítók, rugók egyszerűen eltörtek. Motor működik de a többi egyszerűen nem. Az autógyártást nem lehet 1 de talán még 20 év alatt sem megtanulni. Egy peugeotnak, vagy renaultnak több mint 100 év tapasztalata, tudása porosodik a raktárakban és ezt nem lehet helyettesíteni egy pártutasítással.

Giro 2013.12.02. 10:53:09

Nagyon egyszerű problémája van ennek a kocsinak. Többnek akar látszani, mint ami valójában. Nézzétek meg a dácsiát. Jól megy nekik, mert mindenki tudja, hogy az autóik olcsó talicskák, és aki ilyet akar venni az tudja mire számíthat.
Ez a kúrós meg olyan, mint aki az Anna bálon akar teszkós farmerban villantani.
Egyébként a kínai gazdaság sem olyan lehengerlő, mint aminek kikiáltották 5-10 évvel ezelőtt. Kimutatható, hogy amint emelkednek az ottani munkabérek, szépen esik vissza a gyáraik árelőnye. A nagy kérdés csak az, hogy meddig hajlandóak a kínaiak elviselni az állam kizsákmányolását, mert nekik gyakorlatilag semmi sem változott az elmúlt évtizedekben, csak annyit, hogy van már kirakat internetük, meg lehet kapni hamburgert. A rendszer semmit sem változott.

ommm 2013.12.02. 10:54:16

@Béza Dániel: Minden karosszériaeleme és beltéri kapcsolósora tökéletesen csereszabatos az akkori VW-termékkel. Ez nem elég?

Leadfoot 2013.12.02. 10:55:05

@soseleszekelső: A KIA akkor kapaszkodott föl, a Hyundai viszont már gyártotta a Getz-et, az Elantrát, az Accentet, a Santa Fét. Amik nem kiemelkedő, de teljesen vállalható A-ból B-be elvivő autók voltak.
A Daewoo is árulta már a Matizt és 10 éve megjelent már a Kalos is.

Most meg - asszem - nem megy rosszul ezeknek a cégeknek, szóval csak nem olyan rossz lentről kezdeni. Igaz, a Daewoonál megléptek egy márkanév-váltást is hozzá.

Egyet tudok érteni azzal, ami Pista ír a cikkben. A 21ezer euró nem egy VW-hez képest sok, hanem önmagában sok ezért az autóért. Ha pedig nagyon akarunk, szerintem találnánk olyan európai/japán/koreai márkát, ami - ha nem is ugyanannyiért - de 8milliónál jóval kevesebbért ad hasonló terméket. Ha más nem, ott a Renault vagy a Chevy, amiknek nem magas a presztízsük, de az európai vásárlók 99%-a még mindig jobban megbízik bennük, mint a kínaiakban.

Urb 2013.12.02. 10:55:05

Ekkora anyagi háttérrel, és ekkora megszerzett szellemi tőkével csak idő kérdése. Az általuk gyártott és módosított SU-27 jobb, mint az eredeti, és ezt nyugati katonai szakértők mondják.

Semper Fidelis 2013.12.02. 10:55:15

A legjobb tényleg a tolatókamerának kiflexezett lyuk.

Grega 2013.12.02. 10:55:22

@szabi1983: a cikk azzal indított, h. a cég megvette a BMW és a Saab egy-egy fontos emberét, emiatt lehet viszonylag komolyan venni (majd) ezt a szériát.
mondom, 3.5 körül simán elgondolkoznék rajta.

szabi1983 2013.12.02. 11:02:10

@Grega: És a bmw fontos embere szerinted mit tud a cég által felhalmozott információkból? Két oldalt?

soseleszekelső 2013.12.02. 11:04:31

@szabi1983:
Annak a 10 embernek a nevét, akit még el kell hozni :)

Béza Dániel 2013.12.02. 11:07:43

@Giro: Nekik semmi nem változott az elmúlt évetizedekben, csak a kirakat internet, meg a hamburger? Ez még viccnek is gyenge... Ha nálunk csak negyedakkora fejlődés lett volna az elmúlt 20 évben, akkor nagyon elégedett lenne mindenki...

szabi1983 2013.12.02. 11:08:09

@Grega: Én nem adnék érte 1 forintot se. Mert ezek még nem autók. Ezt ugy értsd, hogy pl. a Great wall-ok alapvető feladatokat sem képesek ellátni, amit a zsiguli tudott 80-ban. Nem fűt, beázik és nem törli le az ablakot. Ezekre az autókra nem ugy kell nézni mint pl. egy mai dácsiára, hogy jó egy kicsit gagyi itt-ott a műanyag és narancsos a fényezés és ehhez hasonló dolgok de megy, fűt, hűt és kész. Ezek egyszerűen csak hasonlítanak egy autóra.

Rodolfo63 2013.12.02. 11:36:13

jók lesznek ezek pár éven belül

johnclayborne 2013.12.02. 11:39:26

Én dolgoztam kínai cégnél, úgyhogy nincs félelmem... Amint elérik az európai autók szintjét, megszűnik az árelőnyük...

johnclayborne 2013.12.02. 11:40:54

A bérek pedig folyamatosan emelkednek Kínában, aki esetleg nem tudná... Ez a trend, ezzel értelemszerűen csökken a versenyképességük.

kultúrpesszimista 2013.12.02. 11:41:32

Elmebeteg, szerencsétlen lúzer farok, aki ezért az izéért kifizet annyit, amennyiért már autót is lehet kapni.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.12.02. 11:42:17

@szabi1983:
Tökéletesen igazad van.
Én szoktam venni "filléres" knai cuccokat a DX.com-on vagy az Aliexpress-en, de nagyon meg kell nézni, hogy mit vásárol az ember onnan, mert egyébként kidobja a pénzét az ablakon.
Az nem igaz, hogy a kínaiak nem tudnának jó minőséget gyártani, bár ott is a mostanában létrejött kis magánvállalkozások képesek erre. Plusz, ugye egy-két nagyvállalat, mint amilyen a Huawei, amely a hadiiparból nőtte ki magát, és mondjuk egy volt tábornok vezeti.
Egyébként az anyagok minőségét leszámítva, a felsorolt hibák apró mentalitásváltással könnyen korrigálhatóak lennének. Az illesztési hibák kiküszöböléséhez nem kell felsőfokú végzettség, egy rendes szaki is meg tudja oldani ezeket a problémákat. Csak ugye ehhez komoly szakmai kultúra kell. Kínában nincs ilyen. Lehet lelkendezni több ezer éves civilizációról, de itt az iparon van a lényeg, és Kína nemrég lépett az iparosítás útjára.

Azért a nyugat ilyen téren több száz éves előnnyel rendelkezik. Elég benézni akár pl. egy átlagos cukrászda konyhájára itt Magyarországon is. Ég és föld a különbség.

johnclayborne 2013.12.02. 11:42:43

Nagyvárosokban 100.000 Ft-nak megfelelő jüan alatt nem nagyon keresnek. Aki nem hiszi, menjen ki Shenzen vagy bármelyik nagyvárosba és nézzen saját maga utána.

kultúrpesszimista 2013.12.02. 11:44:53

@Roll1983: 6 kilót nem adnék ezért a köpetért.

kultúrpesszimista 2013.12.02. 11:46:17

@festékes: azért az élvonal említését erősnek érzem a koreai autók kapcsán. Tisztességes kommersz autók, a volumengyártók szintjén. De élvonalbelinek lenni unikális dolog, egyebek közt a formai és műszaki innovációról (is) szól...

toce 2013.12.02. 11:51:49

Lesz ez még jobb is, de reméljük mire jobb lesz, már nem lesz olcsó. Na jó, most sem az...

fosdapass 2013.12.02. 11:52:01

ötezer karakter és megváltom a világot!

Béza Dániel 2013.12.02. 12:02:03

@johnclayborne: Az alacsony hozzáadott értékű iparágakban, ahol biorobotként használnak egyszerű fdeladatokra, nagy mennyiségű betanított munkást. Ezért erőltetik a bérgyártástól a nagyobb hozzáadott értékű, saját fejlesztésű termékek felé elmozdulást. Mint ahogy nekünk is kellett volna az elmúlt két évtizedben...

Schütii 2013.12.02. 12:02:41

@Hurri Kán: Pedig lehetnek nekik, de nem közvetlenül a kínai autók piacnyerése miatt, hanem mert a szellemi erőforrásokat nyúlják lefelé a keletiek, anyagilag meg már rég nem állnak rosszul ahhoz hogy kicsit komolyabban vegyék saját magukat.

fosdapass 2013.12.02. 12:04:23

A távolkeletiek mind japán recept szerint terjeszkednek, csak az idő/vásárlói pénz és minőség görbéje egyre laposabb. A japánok is szemetet árultak olcsón - kezdetben. De mindig tettek legalább egy lépést a minőség terén, és idővel exponenciálisan javult a minőség, mert ez nekik becsület dolga volt (és lesz). A koreaiak követték a sémát, de autógyártás terén nem akkora elánnal.
A kínaiaknak viszont nem szívügyük a lelkiismeretes munka. Nem is volt, nem is lesz, az nem japán vagy korea.

Ha nyugati atulaj, ha ott liheg a német minőségellenőr, ha kirúgnak seperc alatt, ha eltérsz a processztől, akkor ugyanolyan a termék színvonala, mint bármelyik SS felügyelet alatt üzemeltetett V-2 rakétaüzemé: az agy gondolkodik és megmondja a kéznek mit tegyen, mégha a kéz a krumplikapálásból, vagy zsetoncsengetésből jött is épp, mindegy.

De a jelek szerint a teuton szakembereket sem érdekli ott semmi más, csak a minél több pénz. Amíg ez így van (rendjén) addig tényleg nincs félnivaló.
Mondjuk ilyen ganéhoz én nem adnám az addig jól csengő nevem, csak nagyonnagyon drágán, ha többet már úgyse kell bizonygatnom a kompetenciámat...

szabi1983 2013.12.02. 12:04:45

És van itt még valami, amiről nem nagyon tesz említést senki. Kínában egy nagyon érdekes kettősség van. Kommunizmus és kapitalizmus együtt. Most még a kommunizmus az erősebb és ez jótékony hatással van az árakra de szinte megsemmisítő erejű csapást mér a minőségre. Ha ez az arány változni fog, akkor a minőség javulni fog de az árak ugye...

szabi1983 2013.12.02. 12:10:33

Említettétek itt a fejlett kínai hadí ípart. Az egy másik téma. Hogy egy párhuzammal éljek. Sokan még emlékeznek a szovjet hadigépezetre. Ők is tudtak ezt azt a hadi gépek terén. Pl. MIG 29. Namármost ehhez képest a ladák fejlődése nem dobta le az ékszíjat a usereknél. Vajon miért?

victor vacendak 2013.12.02. 12:14:14

A kilenc éves Nokiám eredeti, Pécsen gyártott akksija még közel 80 ezer órányi folyamatos készenlétben (igen éjjel nappal megy kilenc éve) még 16 napig bírja. Ezzel szemben a telefonhoz tartalékba vett kínai akksi teljes feltöltötségből 1 nap alatt megy nullára, sőt, ha fel merek venni egy hívást, akkor azonnal! Hát ennyit tud kína. A förtelemes másolataik egészen vonzóvá teszik, a román és a koreai autókat...

Rocko- 2013.12.02. 12:16:48

küldeném a cikket azoknak, akik szerint 3 zsák pénzzel és szakembervásárlással jó autót lehet gyártani.
mert aki ezt megveszi, az kb HoldQoros.

Rocko- 2013.12.02. 12:24:04

amúgy lehet nem is akarnak felfejlődni nagyon, egy pénzügyi manőverhez elég, ha csak kicsit esélyesek elvinni egy szegmenst, aztán elfogadnak egy ajánlatot.
lásd Daewooból lett Chrysler.

@Csalfa Romeo: ismerősömnek volt itthon Protonja.

Béza Dániel 2013.12.02. 12:28:05

@szabi1983: Igazából kínában már keményen kapitalizmus van, a kommunizmus már csak az ideológia szintjén van jelen, a jelenlegi hatalmi viszonyok legitimálására, de azt is csak akkor erőltetik, ha valaki feszegeti a határokat.

A minőségre és árakra a piaci viszonyok vannak hatással, nem a kommunizmus. A kínai ipar nagy része belső piacra termel, ahol az olcsóra van kereslet, minőségi kompromisszumok árán is, és kínán kívül is jellemzően a piac legalsó szegmensében indulnak, ahol az ár áll mindenek felett. És know how, és presztizs nélkül ezt pont jó is nekik. Ez a tanulási, tőke felhalmozási időszak. A piac magasabb régióiban teret nyerni nagyon sok pénzt kíván, nem véletlenül választották a futottak még kategóriát az elmúlt 10-15 évben. Most hogy megvan a pénz, és a tudást is kezdik összegereblyézni, egyúttal kínán belül is nő a vásárlóerő, szépen másznak fel a szamárlétrán. De nincs ebben semmi új, japán és korea is így kezdte.

DemiA 2013.12.02. 12:29:49

@Patás: Azért egy Volvo-ba szívesen betenném az alfelem. :)

11880 (törölt) 2013.12.02. 12:31:00

@szabi1983: Ez a folyamat mar elindult. Emelkedik a berszinvonal, alakulnak a szakszervezetek, a melosok egyre kevesbe akarnak a ceges barakkban aludni emeletes agyon es napi 10-12 orat gurcolni.
A partvidek helyett az uj gyarakat ezert sokszor az orszag belsejebe telepitik, ott alacsonyabbak a berek, magasabb a munkanelkuliseg.

Béza Dániel 2013.12.02. 12:35:45

@11880: A ruha ipar meg szépen települ át pakisztánba, indiába, kenyába...

szabi1983 2013.12.02. 12:36:24

@Béza Dániel: Imádom a közgazdászokat. Nekik a tudás és a kultúra csak egy jelentéktelen elem, amit könnyen meg lehet szerezni és meg lehet változtani. Azért kínát japánhoz hasonlítani kicsit erős.

Damm 2013.12.02. 12:37:36

Kitűnő írás.Viszont a kínaiaknak rengeteg pénzük van hogy megvegyék az európai szakembereket és technológiát,(lásd Volvo) a 10 év lemaradás reális.

kultúrpesszimista 2013.12.02. 12:38:34

@DemiA: Volvoba, azóta, amióta kínai tulajdonban van a cég, nemesebb lelkű és jóérzésű európai ember nem teszi semmilyét sem.

Rónai György 2013.12.02. 12:40:46

@ommm: Ok, de az egy ST, meg nem is nagyon taglaltátok a kasznit, illesztéseket, anyagokat. Tehát jobb ülések, jobb anyagok itt ott. Én tudok neked egy 6 hónapos sima Focus kombit mutatni, amin nagyobb illesztési gondok vannak, mint ezen a kínain, és legalább olyan, ha nem még gagyibb anyaghasználat. Ez a Focus a köztudatban mégis valahogy a német VW kategória minőségi osztályába van sorolva (konkrétan az autobild szerint EGYENÉRTÉKŰ egy golffal (!), csak olcsóbb), és cégautónak is veszik mint a cukrot, mert első ránézésre jogosnak ítélik meg a 6-8 millás árat.

Szóval én megértem, hogy egy kínai vasat azért le kell húzni, mert veszélyes az iparunkra, meghátnehogymár, csak sajnos a szomorú igazság az, hogy ha nem kettős mércét alkalmazunk, akkor az a kínai csoda a tesztben simán hozza némelyik errefelé drágábban árult autó színvonalát. Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy pl a Focus legtöbb hibájára is akkor jön csak rá az ember, ha huzamosabb ideig használja. Akkor kezdesz el belátni a mázas külső igénytelen részleteibe. A kínain meg ezeket keressük elsőre is :)

11880 (törölt) 2013.12.02. 12:47:24

@Damm: A penzt a hajadba kenheted. Ha ez penzkerdes lenne, az arabok es az oroszok reg a vezeto autogyartok kozott lennenek.
A vallalati kulturat meg a tudasbazist nem lehet papirstanicliba csomagolni es elvinni.

szabi1983 2013.12.02. 12:48:57

@Rónai György: Szerintem neked fogalmad nincs miről beszélsz. Ajánlok neked egy tesztkört egy great wall-al és egy csapásra elmúlik az összeesküvés elméleted. Ezeknél a nagy illesztési hézag nem azt jelenti, hogy 2 mikronnal nagyobb mint egy golf-on, hanem azt, hogy konkrétan fütyül be rajta a szél és beesik az eső. És ebben semmi túlzás nincs. Most lehet nem hiszel nekem de venni kell egyet és majd meglátod, ha egyáltalán megfelel az európai szabványoknak és forgalomba hozható.

szabi1983 2013.12.02. 12:50:55

@11880: Erről van szó. De egy közgazdásznak papiron mindent lehet venni. De tudást és kúltúrát nehezen

Béza Dániel 2013.12.02. 12:52:51

@szabi1983: Nem vagyok közgazdász :), és nem kínát hasonlítottam japánhoz, hanem a jelenlegi kínai folyamatokat, japán és korea iparosodási folyamatához, és piaci stratégiájához. Ez egy törvényszerűség, nincs királyi út. Zongorázni sem úgy kezdesz, hogy leülsz a legdrágább hangverseny zongora elé, és komponálsz egy csodálatos darabot. Először valami olcsó pianínón nyomkodod a billentyűket, megtanulod a "fűrelízt", asztán szépen lépkedsz tovább. Végül vagy lesz belőled egy keresett művész, vagy megmaradsz egy jó zongorista szintjén, akit beültetnek különböző zenekarokba megbízható jó iparosként, aki kottából jól lejátsza amit kell, vagy rájösz hogy ez nem neked való és abbahagyod.

Tirpákium 2013.12.02. 13:03:28

Egy szogegyszeru, hátsókerekes, 2+kettes hobbiautóval még talán tobbre is mennének Európában.

dpetiba 2013.12.02. 13:17:30

Az autóról:
sikítva menekülnék ki egy szalonból ha "ezt" kellett volna megnéznem.
Szerintem arra hogy elsőszériás nem lehet fogni semmit. Ki sem kellett volna állítani. Rosszabbat tesznek vele mintha később, egy jól összerakottat tettek volna ki.

A kiállított autó alapján az első érzése az embernek:
egy rossz korrozióvédelemmel ellátott, csörgő-zörgő belterű förmedvény...

Jamesblond 2013.12.02. 13:38:54

Valoszinu a kinai autos oldalakon megjelent a kozlemeny a gyarrol, hogy Europa sziveben megnyilt a Quoros szalon, az europaiak egymasnak adjak a kilincset es erdeklodnek az uj kinai szuperauto felol, a nagy eu markaktol (bmw, volvo, merci) mar tobb tervezo mernok is beadta az oneletrajzat a Quoros-hoz.
Nagyszeru reklam belfoldre, 10 m2 kulfoldi tarsberlettel a Skoda szalon sarkaban...
Bemondtak az arat is, itt 6 millat is megadnak erte, otthon meg a bolondnak is meg fogja erni 1.5 - 2 millaert. Ha bejon nekik, legkozelebb tancos lanyokat is berelnek majd.

Hurri Kán 2013.12.02. 13:44:42

@Schütii:
Most még részben lenyúlják, de egyre inkább kiképzik saját maguknak.

Sixday 2013.12.02. 14:16:41

Azon a heggesztőpálca/kádzománc kombós képen hangosan felröhögtem, aztán eszembe jutott a 6 milla és felröhögtem mégegyszer. :)
Poénnak jó volt ez az autó, de ennyi :)

ommm 2013.12.02. 14:18:57

@Rónai György: "Ez a Focus a köztudatban mégis valahogy a német VW kategória minőségi osztályába van sorolva "

Nem, nincs.

ommm 2013.12.02. 14:20:48

@Urb: "Az általuk gyártott és módosított SU-27 jobb, mint az eredeti, és ezt nyugati katonai szakértők mondják. "

Ez nincs így. Egy eleve más változatot adtak el nekik az oroszok, mint a sajátjuk (btw. azóta már a 31-essel váltják le őket), azt másolták le Kínában. Önmaguktól nem tettek hozzá semmit.

Grega 2013.12.02. 14:32:47

@fosdapass: "A kínaiaknak viszont nem szívügyük a lelkiismeretes munka. Nem is volt, nem is lesz, az nem japán vagy korea."

ez nagy hülyeség, egyrészt Japán és Korea MINDENT Kínától tanult, másrészt az új kínai óriáscégek (Lenovo, Huawei stb.) is pontosan rácáfolnak erre, mert minőséget gyártanak.

tailor13 2013.12.02. 14:35:09

Egyrészről, ha valaki problémamentes, új autót keres, ami elviszi A-ból B-be, meg esetleg van benne valamennyi hely, nem tűnik annyira rossznak. Valószínű őket a jobb hátsó ajtó kicsit nagy illesztése nem fogja zavarni, viszont örülni fognak, hogy bőrüléses, hogy viszonylag keveset fogyaszt, hogy van benne navi, stb. Ők valószínűleg a "nem autóbuzik" táborát gyarapítják egyébként, ami nem baj. Ha ezt az autót mondjuk 4-4,5 millióért adnák, esélyesen a fent említett néprétegből jópáran rárepülnének.

A megbízhatóság majd kiderül, bár a beszállítókat elnézve, nagyon nagy gondok nem lehetnek.

Másrészről, ha autóbuzi szemmel nézzük, nem hogy egy öreg W123-as Mercedest, de még egy Swift Sedant se adnék érte, nem hogy 6 misit. :D

Hun_Fighter 2013.12.02. 14:45:45

Csak egy - illetve kettő - észrevétel a szerző úrnak:

1: Az idén váltam meg egy 10 éves koreai autótól, nem voltak ilyen "gány" dolgok rajta, mint amelyeket a szerző úr felemlített és fotózott.

2: A cikk teljesen jó, néhány esetben hangosan hahotáztam, és amikor a végére értem, az a ritkán előforduló érzésem támadt, hogy de kár, hogy vége, olvastam volna még szívesen. :)

Béza Dániel 2013.12.02. 15:13:49

@tailor13: A megbízhatóságon fog eldőlni, hogy mennyire lesz sikeres, azt viszont önmagában a fődarabok neves beszállítói nem garantálják. Az ördög a részletekben bújik meg, és igaz ez a kínaiaknál is. Pár éve üzleteltem velük, quadokat importáltam. Ha volt valami hiba, az sosem a fődarabokkal volt, olyan blokkot és karbit raktak bele amit kértem, azokkal nem volt gond. Ilyen 3 forintos gumicsövek, szilentek, o gyűrűk, csatlakozók, ezek okoztak galibát. Egyébként ezt ha jelezted orvosolták, szállítmányról szállítmányra mindig javult a minőség, de ezt az autó piacon nem lehet eljátszani.

Nagy hézagokat, ferde műszerfal elemeket, koppintott formákat leszarják a vevők ha jó az ár, de ha állandóan szervizbe kell hordani, akámilyen piti dolgok miatt is, akkor gyárthatja akárki a váltót, motort, stb. egy életre leírják a márkát. És egy kínainak olyat sem néznek el, amit egy némettől lenyelnek.

kultúrpesszimista 2013.12.02. 15:31:22

@Béza Dániel: "A megbízhatóságon fog eldőlni, hogy mennyire lesz sikeres"

Bravó Dani, maradj inkább a focinál, ahhoz talán értesz. Formáról, designról, ls annak a piaci sikerrel kapcsolatos korrelációjáról hallottál már!?

Béza Dániel 2013.12.02. 15:31:32

@ommm: Én alapvetően a külsejére gondoltam. Nem tudom hogy mennyire csereszabatos, vagy csak nagyon hasonló, 3 éve eladtuk a jettát, és annyira semmilyen volt, hogy 4 év alatt nem tudott beégni az agyamba. Ha nem említed a jettát, a képek alapján eszembe nem jutott volna. A kapcsolókat illetően... vannak dolgok amik jól ki vannak találva, nem kell mindenkinek feltalálni a spanyol viaszt, pláne annak nem aki most tanulja az ipart. A kínaiaknak vannak saját, nagyon kreatív ötleteik, de tapasztalatból mondom, az isten mentsen meg minket attól hogy most kreatívkodni kezdjenek. Volt szerencsém saját eredeti ötleteikhez, amik az ötlet szintjén nagyon szuperek voltak, de nem volt meg az idejük, pénzük, és tapasztalatuk, hogy évekig fejlesztgessék teszteljék, így a végeredmény meglehetősen csalódást keltő volt. Jelenlegi szintjükön inkább másoljanak, ha majd a másolat van olyan jó, mint az eredeti, akkor jöhet az ötletbörze.

Béza Dániel 2013.12.02. 15:37:04

@kultúrpesszimista: Tehát szerinted a modellváltás előtti suzuki swiftet, opel astra classic-ot, renault thaliát, daewoo kalost, és még sorolhatnám, a dizájn miatt vették?

Miből gondolod hogy a focihoz értek?

kultúrpesszimista 2013.12.02. 15:40:51

@Béza Dániel: természetesen azzal van bajom, hogy a sikert kizárólag a megbízhatóság függvényének tartod, miközben van más, legalább ekkora súllyal latba eső tényező, mint pl. a külcsín, a design.

Nem gondolom, hogy értesz a focihoz, de feltételezem, hogy az autóiparhoz azért jobban.

Béza Dániel 2013.12.02. 15:59:16

@kultúrpesszimista: Azt remélem a hsz-ből lejött miről beszélek, de leírom akkor szájbarágósabban. Költhet akármennyit a quoros gyártója dizájnra, megrajzolhatják a valaha volt legszebb kasztnit, jöhetnek a legmenőbb beszálítóktól a fődarabok, és leszerződhettetik a világ legelismertebb autóipari szakembereit, ha hetente kell a kocsit szervizbe hordani, három forintos elektromos csatlakozó hibája, 5 ezer kilkométerenként széthuló szilentek, és más piti, gariban javított hibák miatt, akkor a kocsin rajta marad, hogy ez is csak egy kínai szar. És akkor kenhetik a hajukra az 5 csillagos töréstesztet,az extra listát, a nagy neveket, onnan már nincs felállás.

Míg ha találnak egy reálisabb árat, és a kocsi tartós és megbízható lesz, a semmilyen, koppintott forma, csáé beltéri elemek ellenére lehet sikeres, és megalapozhatja a márka hírnevét.

Italian beauty 2013.12.02. 16:00:52

Ezeket azautókat használtan majdnem senki sem fogja megvennni.Ez is egy komoly szempont amikor egy autót vesz az ember.Én nem hinném , hogy európában több ezer kínai kocsi fog futkosni hamarosan.Ukrajnában láttam elég kínai fost az utakon.Egy autó nem csak motorból és kaszniból áll, csapágyak, szilentek, tömítések stb-re gondolni sem merek.A jó anyag az drága, nem tud túl ólcsó lenni. Egy Dacia azért jó valamennyire ,mert nem kínál luxust enni pénzért, ólcsó mert egyszerű.Ólcsón nem lehet nagyon luxus minőséget legyártani.Aki ilyent vesz újonnan, az helyett hogy válaszon egy használt európai márkát ebből a kategóriából az meg is érdemli.

kultúrpesszimista 2013.12.02. 16:09:05

@Italian beauty: nem "az helyett" (és nem "az miatt), hanem ahelyett (amiatt). Magyarul csak szépen, helyesen!

Peter Csongradi 2013.12.02. 16:24:14

Itt látszik, hogy nem lehet éveket, tapasztalatot és tudást pénzért megvenni.

kultúrpesszimista 2013.12.02. 16:26:28

@Peter Csongradi: lehet évek és tapasztalat nélkül is sikereket elérni, sőt, berobbanni a piacra, de az csakis zseniális koncepcióknak/konstruktőröknek szokott nagy ritkán sikerülni...

Hurri Kán 2013.12.02. 16:27:27

@Schütii:
Arról nem beszélve, ha Kínában folytatódik a gazdasági növekedés, és ez előbb-utóbb az átlagember számára is érezhető lesz a zsebén keresztül, akkor ott egy akkora belső piac lesz, ami valószínű, sokkal egyszerűbben, olcsóbban és gyorsabban kiaknázható a hazai gyártóknak. Akkor miért erőltessék görcsösen az európai jelenlétet?

Peter Csongradi 2013.12.02. 16:28:50

És gondolom nem csak a külső minőség gyatra, de milyen beszállítóktól vehetik a csapágyakat, fékalkatrészeket, szilenteket? Én szerintem nem csak igénytelen, hanem balesetveszélyes egy ilyen kocsi!

Peter Csongradi 2013.12.02. 16:33:41

@Giro: "mint aki az Anna bálon akar teszkós farmerban villantani." :DDDDDDDDDD

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 16:36:47

Kina es del Korea egesz mas.

Kina eddig azert tudott olcso barmit gyartani mert olcso a munkaber es nem dragitjak a termelest a kornyezetvedelmi kiadasok. Mindketto mar kozeptavon emelkedni fog.

Del Korea tanult, majd athozta a tervezest europaba es koltseghatekony.

Kina nem tud koltseghatekony lenni mert eleve a gazdasagi berendezkedese nem teszi lehetove.

Kina tud gyartani minoseget ( apple, foxxcon pl) de egy volumenig, felett nem. Ahhoz okos mernokok kellenek, penz az innovaciora, beruhazas, beruhazas, beruhazas, es nem a muanyagfesu/kacsintos buksza/ tornacipo gyarba. Lassan megterulo beruhazasra pedig nem szeretnek kolteni, amikor a bicikli belso / muanyagbaba / eldobhato muanyagpohar gyar gyar hamarabb hoz nyereseget.

Nem kell felni a kinai autoktol mert ha ok is minosegi beszallitoktol vesznek reszegysegeket es a minimum elvart minosegben rakjak ossze az autoikat akkor az olcsobb nem lesz de sz@rabb igen mert nincs tapasztalatuk ebben a mufajban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 16:41:07

@Hurri Kán: kinaban egyenlore probaljak elkerulni a "beruhazasi lufit", a munkaberek emelkednek , a kornyezetvedelmi kiadasok nonek ( kowloonban a szallopor egy hetig az egeszsegugyi hatarertek 80szorosa volt!! Muszaj lepniuk mert elhullanak a dolgos kinai jomunkasok - olyan smog van hogy a gyari ipari kamera nem lat semmit ) az energia arak es nyersanayag arak nonek, a kinai eves ketszamjegyu novekedes a multe.

Peter Csongradi 2013.12.02. 16:41:50

Most olvastam, hogy állítólag Kínába Európai minőségi beszállítóktól vásárolnak alkatrészeket.. Kíváncsi lennék az igazságra, de szerintem ez kamu.

lobster thermidor 2013.12.02. 16:43:04

Lehet nagy arcot nyitni, meg okosakat mondani, de nemsokára számolni kell a kínaiakkal ezen a téren is!
Az nem sokat jelent, hogy ez az autó még nem olyan kiforrott minőségű, mint az európai gyártmányok, viszont Európában azért van némi hagyománya a gépkocsigyártásnak. Volt idő, amikor a Japánban gyártott, vagy a koreai autókat is lenéző mosollyal fogadták az USA -ban, és Európában, azután az történt, hogy kézzel - lábbal igyekeztek a védővámtól kezdve mindenféle korlátozó intézkedéseket bevezetni az Ázsiából importál autókra, mert éppen tönkremenni készült több földrész korábban igen erősnek számító autóipara, ami egyébként részben meg is történt.

Fognak még gazsulálni, és nem is a távoli jövőben a különböző európai kormányok Kínának, hogy hozzájuk telepítsék az autógyáraikat.

soseleszekelső 2013.12.02. 16:43:17

nem akarom túlzásba vinni a Qoros védelmét, de:
- Nézzétek meg a formatervét rendes fotókon (akár a korábbi bemutatóról szóló TC-seken - ott van kombi és ötajtós is, akár a cég saját honlapján - www.qorosauto.com/en , a külső-belső dizájn simán elmenne néhány európai márkának. Anno a koreaiak csúnya, technikailag elmaradott járgányokkal támadtak, ez meg jól néz ki és korszerű műszaki megoldásokat tartalmaz (turbós benzinmotor, DSG, infotainment, stb)
- Most röhögünk egy feltehetőleg előszériás gép minőségén, meg a kevéssé bizalomgerjesztő belső elemeken. Nem olyan rég volt a Renault Captur teszt, amit nagy lelkendezés övezett, mellesleg megmutatva a tetőkárpitból félig kieső belső világítást. Pedig az nem egy kínai márka első autója, hanem egy "100 éves hagyományokkal" rendelkező nagy európai gyártóé.

Érdemes visszaolvasgatni a korábbi cikkeket, a várt jó törésteszt eredményt is kétkedve fogadta mindenki, aztán hipp-hopp meglett az öt csillag.

Biztos, hogy messze van ez az autó még a tökéletestől, de az, hogy cilinderből előrántottak egy ilyet, szerintem elég egyértelműen jelzi, hogy sokkal többre képesek, mint amit általában az ember a kínai autógyártásról gondol.

Amennyire utánaolvastam, senki nem ment még vele egy métert sem, az első rendes teszt feltehetőleg tesz még új inputokat a rendszerbe.

Hurri Kán 2013.12.02. 16:44:37

@visszakettopadlogaz:
Persze, lassulni fog a növekedés, illetve már lassul, de előbb-utóbb a fizetések vásárlóereje nőni fog. És ha csak pár év alatt ez a növekedés csak 8-10% is lesz, az ország méreténél fogva az is elképesztő mennyiségű elkölthető pénzt jelent...

Rónai György 2013.12.02. 17:23:03

@szabi1983: Szerintem a mondanóm félremagyarázása nélkül is érthető, hogy mit akartam. Nem kell idekeverni a great wallt, meg egyéb típusokat, nem azokról volt szó, hanem 2 konkrét autóról.

Rónai György 2013.12.02. 17:25:11

@ommm: Mostmár lehet, hogy nincs, de nézz meg pár autobild, autoscout stb cikket videót abból az időből, amikor megjelent ez a generációja a Focusnak. Simán Golf/Octavia riválisként vezették be. Holott sehol sincs azokhoz képest minőségben.

Schütii 2013.12.02. 17:25:27

@Hurri Kán: Igen, bennem is felmerült az a kérdés hogy mit akarnak a kínaiak európától, hisz ide nem lehet akármilyen szart eladni (egyelőre), gombokért sem, pláne rendes pénzért. Akkor mire ez a nagy strapa? Ha másért nem, hát nagyon jó iskola nekik a mi kontinensünk, mert a legfejlettebb, legmodernebb autók itt készülnek és azok akik készítik őket a legjobb szakemberek a világon. Olyannyira jó autókat csinálunk mi európaiak, hogy már mi sem tudjuk megvenni őket, mert annyira drága a sok okosság ami az autókban van. Ez pedig ziccerhelyzetbe hozhatja a kínaiakat, vagyis a tömegmodelleket ők fogják majd gyártani nekünk, olyan minőségben, amit meg tudunk fizetni. Ezért, hogy ezt addig is ízlelgessük, barátkozzunk a gondolattal, elkezdik adagolni az ilyen Kóros-szerű autókat, amik még sokkal szarabbak nem lehetnek mint a mi autóink, hogy ne legyen túl nagy a kotraszt. Na de innen aztán nem is lesz fejlődés egy jó ideig, hacsak nem visszafejlődés. Persze, közben az európai gyártók ki fognak vérezni, már a gyengébbek legalábbis. Az erősek pedig maradnak relatíve kisszériás prémiumgyártók.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 17:32:18

@Hurri Kán: en mashogyan gondolom. Ne felejtsuk el, kommunista orszagrol van szo. Itt nem mukodnek a kapitalizmusban evidens osszefuggesek. A masik nagy problema a beruhazasi buborek - a fejlesztesek, beruhazasok meg mindig a ketszamjegyu novekedeshez vannak tervezve, csak eppen a termelesi kibocsajtas mar regen nem a ketezres evek kozepei szinten van. Pl a China Shipping Co. Q22013 ban 35% kal ment, de novekszik a ceg szallitokapacitasa - itt is lathato a kommunista tervezes teljes zsakutcaja.

A munkasok $200 korul kapnak, es ez nem fog noni belathato idon belul, a tendenciak pedig azt mutatjak hogy sok amerikai ceg viszi haza a gyartokapacitast es az ujak Afrikaban latjak a lehetoseget.

Kina nem ugyanaz mar mint regen.

Hurri Kán 2013.12.02. 17:32:47

@Schütii:
Valahol nyilván presztízskérdés nekik, hogy az európai piacon megjelenjenek. Viszont ahhoz szerintem elég pragmatikusan gondolkoznak, hogy tisztában legyenek vele, ha első körben lényegesen olcsóbb (szállítás, reklám, stb. miatt) a hazai kereslet igényét kielégíteni, először azt fogják tenni. Így nem gondolnám, hogy belátható időn belül veszélyeztetnék az olcsóbb modelleket gyártó európai márkák pozícióit. Arról nem beszélve, egészen biztos vagyok benne, hogy az európai gyártók rendelkeznek legalább 5-7 évre előre szóló piackutatási, stb. információkkal, azaz már most tudják, mit fognak csinálni mondjuk 2018-ban. Addig nyilván ráerősíthetnek a kínai gyártók, de nyilván az európai autóipar sem fog hátratett kézzel ülni.

Hurri Kán 2013.12.02. 17:36:27

@visszakettopadlogaz:
Szerintem a kínai kommunizmus kicsit túl van hájpolva, nagyon sok szempontból már csak nevében az. Egyértelmű, hogy rengeteg mindent sokkal szigorúbban szabályoznak, mint a nyugati kultúrákban, viszont: szerintem pontosan tudják, mennyit kell úgymond engedni, hogy hatalmon tudjanak maradni. Ha ennek pedig az az ára, hogy valamennyire engedik a fogyasztás bővülését, akkor meg fogják tenni.

Patás 2013.12.02. 17:37:02

@Rónai György: sorjákkal kapcsolatban: a mondeo műszercsoportját nézd meg...a Level1 és Level2-t :D :D :D az ezüstgyűrű olyan sorjás, hogy nekem égett a pofámon a bőr, amikor összeszereltük...amikor rákérdeztem a mérnökségnél, hogy hogyan lehet az, hogy egy mondeoba, egy ennyire szem előtt lévő cucc, amit ráadásul rengetegszer megnézel útközben, ilyen nagy sorjákkal kerül beépítésre? A válasz az volt, hogy amíg a Fordnak jó így, addig így megy...

McZozo 2013.12.02. 17:39:34

A koreaiaknal azt felejtitek el, hogy amikor ok beleptek azert meg az europai autok se voltak ilyenek mint ma. Ha volt is lemaradas az akkori sztenderdekhez kepest joval kissebb volt. Igy tudtak profitot is termelni, emelett meg szepen faragtak a hatranyukat. Az elso Ceed mar annyira megyozo is lett hogy en is bevallaltam. De Ott az votl a nyomos erv hogy hozta egy focus szinvonalat, vagy meg kicsit tobbet is es benzines arba adtak a Diselt. Igy nem volt kerdes. CSak aztan ok is elszaltak es mar keresni szeretnenek es epp a napookba neztem az uj ceed arakat ha most mar tragikus. Szinte semmi arelony mar. Szoval hosszutavon majd kireul jo taktika e ez es megalapoztak e mar elegge ahoz a markat hogy 1:1 be aron adhassak. A Kinaival az a baj hogy egy joval magasabb mai sztenderdhez probal megfelelni egy 10 evvel ezelotti koreai tudassal.
Ezzelegyutt mind Europa, mind az USA piacai dogrovason vannak. Es ma paicnak kinat es Indiat nevezzuk. Igy ha ott sikeres akkor letojhatjak a regi nagyokat mi meg elobb utobb belefulladhatunk az elvarasainkba es regi dicsosegunkbe. Mert pl ilyen 700e -1000e Ft os arakon adott szaladgalo riksakba akarki akarmit mond en is beneveznek szivesen. Napi 16 kilometer a kozlekedesem a busz tragya igy kene valami ilyesmi de 4 millas autoba nem nevezek be. es sajnos ma az a minimum. Meg a DAciat is megneztem mire kihozod mindennel az is 3 felett van,

Visionstar 2013.12.02. 17:40:14

@soseleszekelső: Én csak azt tudom mondani, hogy ez a cikk egy meddő vitát indított el. Akinek tetszik az vegye meg, akinek meg nem az vegyen mást. Annyira jó olvasni, hogy az emberek próbálják ráerőltetni a másikra véleményüket, hogy ez mennyire jó meg milyen fasza lesz. Nem rossz a dízájn, de kínai kocsit soha nem vennék,mert minden távol keleti kocsitól kiráz a hideg. Van aki így van az európai meg amerikai kocsikkal. Az emberek úgyis azt fogják megvenni amit ki tudnak fizetni és ha szerencséjük van, akkor még tetszik is nekik.Gondolod, hogy aki Suzukit vesz, annak az álmai kocsija? A nagy lófaszt, csak nincs másra pénze. Én sem egy 4 éves Passattal járnék szívem szerint, hanem a legnagyobb Tuareggel,de erre volt pénzem és szerencsére még tetszett is.

kitiltott, de seráfütty 2013.12.02. 17:53:51

Ha ahhoz kepest nezzuk ezt a kocsit, hogy negy misiert utanadvagnak egy jol felszerelt Fluance-ot, finoman szolva is nevetseges a 6.3 millios ar. Viszont, ha a kidolgozas reszleteitol eltekintunk (amit fel lehetne javitani egy rendes minosegbiztositasi rendszerrel + 25 koreai, vagy japan muszakvezetovel a gyarban, akik ostorral allnanak minden szalag vegen, biztositva, hogy kadzomancos javitasu, csale belu szar ki nem kerulhet a gyarbol), nekem eskuszom tetszik a gep. Szoval 4 misi alatt, japan felugyelettel lehet, szerezne par kellemetlen meglepetest a regi piaci szereploknek.

Egyebkent sehol nem velem a Jetta-t latni benne.

Ami pedig a "penz, 100 eves tradicio, szellemi toke" mantrat illeti, tessek mar felfigyelni az olyan dolgokra, mint a Tesla. Eleg, ha a penz megvan, abbol megveheto, ami hianyzik. A tradiciot meg egyre inkabb leszarja kb. mar mindenki...

Peter Csongradi 2013.12.02. 17:57:33

Egy picit OFF.. maga a cikk nagyon tetszik, jól felépített, és a hossza ellenére is élvezetes olvasmány! Üdv.

Rónai György 2013.12.02. 17:58:28

@Patás: Ez ugynolyan akkor, mint a Focuson pl a külső gumitömítés az ablakok körül. Konkrétan nem homogén feketék, hanem foltosak. Napfényben olyan, mintha 25 éves autó lenne. Ja nem várj, az előző 25 éves hondámon se voltak ilyenek.
Vagy a kéziféken lötyögő műanyag betét.
Vagy a nyekergő vezetőülés rögzítés.
Vagy a csomagtérajtó aminek cm-es hézag eltérése van a két oldalát összehasonlítva...
Vagy hogy pl a sofőrnek van majrévasa, de semelyik másik ülésnél nincs :D

Patás 2013.12.02. 18:06:37

@Rónai György:
Mert ez majrés sofőrnek és bátor utasoknak van fejlesztve :D

1kutya 2013.12.02. 18:15:41

illesztési hézagok, sorják, nyikorgó, instabil elemek.... nyihihi:)
ilyet gyártanak nálunk is esztergomban (sx4), nem kell érte kínáig menni.
igaz ez csak négymillió...

Schütii 2013.12.02. 18:16:26

@Hurri Kán: Hát én azért nem vennék mérget arra hogy az európai gyártók tudják hogy mi lesz 5-7 év múlva. Nemúgy mint a kínaiak. De igazából a kínaiaktól függetlenül is lehetnek álmatlan éjszakáik, mert ez a nagy válságosdi azért betett rendesen Európának. Nem lesz ebből egyszerű kimászni, de főleg nem lesz itt hamar az az idő amikor majd elkezdünk kimászni.

Hurri Kán 2013.12.02. 18:16:56

@1kutya:
Na hát ha ezt a Kuroszt is itt gyártják, majd az is csak annyi lesz :)

Oldm4n 2013.12.02. 18:23:43

Ezt a szemetet másfél Hyundai Elantra áron árulják. Nagyon szkeptikus voltam, hiszen "autót a németek meg a japók tudnak", ugye... aztán szó szerint megsiratta a család, amikor vissza kellett adni a szerviznek a hatmilliós német csodaautóért cserébe. Ez a Kóros 2 milláért jó vétel lehet, ha képes autóként funkcionálni legalább a hét év garanciális idő alatt. Hatért körberöhögöm!

Rónai úr - Én hihetetlen mennyiségű cégautóval járok, a Focus II az egyik legjobb a kategóriájában. (Feltéve ha nem szobrot, hanem autót akar birtokolni.) A Ford Focus Sedannal az volt a legnagyobb bajom, hogy csilingel ha nincs bekötve az öv. Ennyi. Az ST sem szar, ahogy a TC állítja, csak teljesen más a koncepciója mint mondjuk egy sima fókának. Az rallyesoknak készült, gyári versenyautó-alap, gyárilag már zörög mindene. De úgyis kiveszik belőle, tök mindegy, a lényeg a motor, a váltó, a legjobb futómű! (Ült már valaha verseny RS Octaviában?)

Nekem is volt kocka Civicem, szerettem nagyon, amíg nem ültem egy jó, normálisan felszerelt autóba. Ez egy azonos korú Ford Scorpio GLX volt, vagy 10 éve. ÉG ÉS FÖLD. Azonnal ment a honda a levesbe, azóta is csak röhögök, ha valami hülye a túlárazott, full fapad Hondát isteníti... átlagautó, átlagembereknek, elvisz A-ból B-be, slussz! (Ebben viszont elég jó) De nincs KALAND érzésem, nem érzem, hogy értem van az autó, nem érzem azt, ahogy a kihajtható aprópénztartóba rejtett meleglevegő-fúvóka melegíti a térdízületet, ami így csökkenti a reakcióidőt, mert gyorsabban tud mozogni a jobb láb. Ilyent még nagy Merciben sem láttam, csak Fordban. De jópofa ez a surmó elfogultsága, amivel egy egész gyáróriást köpköd, mert valaki átverte egy porrátört autóval. Gratulálok hozzá! (Nem kérek választ, nem óhajtok a szintjére süllyedni.)

K.Jani 2013.12.02. 18:33:48

@Grega: reszben igazat kell adjak fosdapasz testverunknek, mert ha egymas melle allitasz egy kinait, koreait es japant, meg ha ranezesre ugyanugy neznek is ki, a stilusbol ot masodpercen belul megmondod, melyik-melyik! Aki talalkozott eloben mindharommal, az tudja mirol beszelek.
Az pedig, hogy mindent kinatol tanultak, mar josokszaz eve nem igaz! Es nem is kell jol kiemelni, hogy latni lehessen.

rekszem 2013.12.02. 18:41:50

@Schütii: mondjuk ennek ellentmond, hogy ez az autó 6 milla, az ár érték aránya borzalmas

rekszem 2013.12.02. 18:45:07

@Oldm4n: mondjuk amit felsoroltal az mind atlagautó atlagembereknek

K.Jani 2013.12.02. 18:49:59

@Hurri Kán: Kinaban rosszabb van mint a kommunizmus. Kapitalista-komunista rendszer van. Mindkettobol a legrosszabbat vegyitve. Mar jartam ott. ( ha ismeros par parhuzam, az otthonival, az nem a veletlen muve)

Béza Dániel 2013.12.02. 19:10:47

@K.Jani: én még nem jártam ott, de nekem inkább tűnik egyfajta vadkapitalizmusnak, azzal a különbséggel, hogy nem a tőkéseké a politikai hatalom. Hogy ez jobb vagy rosszabb mint a klasszikus vad kapitalizmus, azt nem tudom innen megítélni. Kommunizmusnak a nyomát sem látom azon kívül, hogy a jelenlenlegi vezetés ezzel az ideológiával támasztja alá a hatalmát.

Oldm4n 2013.12.02. 19:12:58

@rekszem: Ismétlem, ezek a cég autói, persze hogy azok! De az említett Scorpio minden, csak nem átlagautó, nem átlagembernek. Mostanában a Lancia merészkedik hasonló design-vizekre (micsoda szószörny!) horrorisztikus pénzért a Thesissel, ha még egyáltalán gyártják. A Scorpio abszolút luxusautó, abszolút évtizedekkel megelőzve a korát. Tehát nem osztom, hogy "mondjuk amit felsoroltal az mind atlagautó atlagembereknek ". Ja az ST fóka sem az. Az Elantra igen, a Focus II igen. 50%-ban igaz amit írtál. Ezen még kéne gyúrni egy kicsit...

fosdapass 2013.12.02. 19:14:13

OFF most olvasom zindekszen, hogy a kínaiak fellőni készülnek a közönségszavazáson valami "szerencsés guminyúl-3" névre keresztelt holdjárójukat és ezzel a harmadik banda is leteszi névjegyét a Holdon. Meg hogy egy hét alatt összedobják a világ legmagasabb felhőkarmolóját előregyártott elemekből. De őszintén: ki menne föl egy kinai űrhajón, ki szállna be a 152. emeletre rohanó turbóliftjükbe és ki venné meg anyjának a vonatjegyet bácshegyesre, (mert mostantól valami kínai krampácsolók fogják a máv vonalakat építeni) ?

Béza Dániel 2013.12.02. 19:23:36

@fosdapass: ki venne ájfónt amit a kínaiak gyártanak?

shenzenről mikor láttál képet utoljára?

a.user 2013.12.02. 19:32:03

Ezek hülyének nézik az európait :D idejönnek a gagyi f*s cuccaikkal, amik lósz*rt nem érnek, cserébe viszont drágák. omfg.

11880 (törölt) 2013.12.02. 19:46:21

@Béza Dániel: Azt az ajfont amit a kinaiak gyartanak, sajnos nem ok fejlesztettek ki, mas szepseghibaja nincs az analogianak.

rekszem 2013.12.02. 19:48:35

@Oldm4n: a scorpio mivel előzte meg a korát évtizedekkel? ok, ronda volt, mint a bűn, ezzel tényleg kilógott a sorból

a focus st meg ok, mondjuk nem teljesen átlagautó, de nem is sokkal több annál

Rocko- 2013.12.02. 19:53:30

@visszakettopadlogaz: "Kina tud gyartani minoseget ( apple, foxxcon pl) de egy volumenig, felett nem"
épp ezaz, hogy nem Kína, a kínai állam gyártja ezeket, hanem azok a cégek, aki betelepültek, és vitték a minőségbiztosítást.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 19:56:19

@Béza Dániel: ne eesunk tulzasokba Kinaval kapcsolatban. Kina egy dinamikusan fejlodo orszag, ez a fejlodes lassul de jelei egyenlore nincsenek annak hogy hanyatlani kezdenenek. Termelekenyseguket tovabb fokozni nem tudjak, sot, fent tartani sem sokaig - de ezt ok is nagyton jol tudjak, szerintem jobban mint mi. Energiaellatasukat megoldottak, ( olaj/foldgaz: kozep azsia, ausztralia, arabok, feketeszen usa, del afrika, sajat ) mostanaban kezdik el a mennyiseget minosegre valtani - ennel egyszerubben nem tudom leirni a most elkezdodott valtozasokat. MInsegen nem csak a vegtermeket ertem hanem a nagy szocialis ellato rendszerektol a munkavallalason keresztul az eletminosegig. Ez talan nehezebb lesz mint az elso szakasz.

Kina nagy, Kina fejlodik, de lathato hogy ez mostanaban mas iranyt vesz, es ne felejtsuk el hogy ott kinaban mukodo kulfoldi cegekrol beszelunk a gyartas 60-70% ban , ha ezt a hivatalos kinai kommunikacio nem is emlegeti.

eh, ez hosszu topik lenne kifejteni....

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 19:57:08

@Rocko-: tokeletessen igy van. A sivatagban vagy az esoerdoben is lehetne Apple gyar ha ott lehetne sz@rni a kornyezetvedelemre es lenne olcso rengeteg munkaero.

Rocko- 2013.12.02. 19:57:34

@Peter Csongradi: lehet, hogy a beszállító minőségi, csak amit kérnek (!) termék nem az.

@1kutya: :DDD

@Hurri Kán: kimondani is vicces: Qoros SX4. (kúrós esik szét.)

w a s d 2013.12.02. 20:00:42

Nem tudom, mennyire kell félteni az európai autó piacot a kínaiaktól. Mert ha azt nézzük, a japán és koreai gyártók sem annyira erősek itt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 20:00:57

@Béza Dániel: ahol mi gyartatunk abban a gyarban a munkasok 99%a biciklivel jar. Bickli tarto van a gyar falan is, ott is log kb ezer bicikli. Muszakvaltas elott utan 20 perccel ures a 2x2 savos ut, de 6am kor 2pm kor TOMVE van azzal a kb 50ezer biciklissel aki abban az ipari parkban dolgozik. Autoforgalom nincs csak teherautoforgalom amugy.

150-200 dollar per ho bol nem fog telni autora soha.

Béza Dániel 2013.12.02. 20:10:10

@11880: mint ahogy a szupergyorsan megépülő felhőkarcolót sem.

hogy mennyire lesz biztonságos az általuk épített vasút az a magyar szabványoktól, előírásoktól és az azokat ellenőrző hatóságoktól függ.

az űrhajózás meg... venne egy amerikai orosz kocsit? És ki viszi fel az amerikai milliárdosokat űrtutistáskodni? ne gondold már hogy azok terveznek űrhajót aki a kínai piacos addidos cipőt készítik....

K.Jani 2013.12.02. 20:21:27

@Béza Dániel: " ami igazan fontos az a szemnek lathatatlan" mondotta egy okos roka. A tarsadalom a kommunizmusra epul, tehat a gazdasagi rendszeren kivul minden masra kihat.

11880 (törölt) 2013.12.02. 20:23:01

@Béza Dániel: Az urhajoknak, a vasutnak, meg a felhokarcoloknak aztan tenyleg kurva sok koze van az autogyartashoz.
Mit szivtal?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 20:40:05

@Béza Dániel: ha elmesz kirandulni par napra kinaba abbol sokat nem tudsz meg rolunk, de ha munkakapcsolatban vagy veluk es latod hogy kozepszinttol lefele nagyivben sz@rnak a munkajukra, arrol nem is beszelve hogy egy allandoan kopkodo, cigarettazo, ordibalo es teli szajjal nevetgelo neprol azt gondolni hogy megvaltjak a vilagot... hat nem tudom. En ha latok expokon "kioltozott" gazdagokat mindig elfog a nevetes :) ertsd minel fenyesebb oltony annal jobb, meregdraga, izlestelen, ruhahoz nem passzolo karora es az elengedhetetlen bor makkoscipo ultra fenyesre polirozva - masik veglet a szabadidos imidzs csiszolasa erdekeben felvett Sergio Tachini zorgos, alatta feher ing es a hozza"passzolo" borcipo. A borokrol tudnak beszelni de kizarolag azt amit olvasnak rola, mindig mindent ok akarnak fizetni - tobbnyire olyat is amit nem illik, politikarol pedig SOHA< SEMMILYEN KORULMENYEK KOZTT NEM BESZELNEK. Soha.

nem egy vilagmegvalto nep, igy elso benyomasra.

A supergyors vonat meg nagyon jo de arra atlagkinai nem teszi fel a labat.

11880 (törölt) 2013.12.02. 20:40:22

@visszakettopadlogaz: Igen, az olcsosagnak vannak sajnos bizonyos mellekhatasai:
www.chinahush.com/2009/10/21/amazing-pictures-pollution-in-china/
Kerdes, hogy meddig hajlandoak emberek ilyen, allathoz is meltatlan korulmenyek kozott elni, mikozben azzal szembesulnek nap mint nap, hogy a bolygo masik felen egy betanitott munkas sem nyomorog.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 20:43:22

@11880: errol beszeltem en is: van ahol infra kamerat tesznek fel CCTV nek mert a sima kamera mar nem lat a smogtol. Az usa hirtelen keletkezett szenfelesleget ok fogjak felvenni, nem fognak ellenallni az olcso energia csabitasanak es az sem fog segiteni a legszennyezesen, de muszaj lepniuk mert a termeszet es az emberek kizsakmanyolasa "hatarerteken van"

Zsótti28 2013.12.02. 20:43:30

sztem sem minden célja kínának ide autót gyártani, inkább az otthoni eladást 'segíti' piárszempontból, aztán ha itt mégis beüt, hát vegyék..

japánt és kínát iparilag összehasonlítani olyan, mint albániát franciaországgal, v németországgal. európa európa, de totál szint!
nem mondom, kínai termék is lehet akár jó, de az átlag kínai terméket japánhoz mérni...
a japánok tudtommal sosem az olcsó bóvlival indítottak, hanem olcsó toptermékekkel.
csak a kínaiak akarják azt, h összemossák a jelen ténykedésüket japán kezdésével...
tök más úton jártak. kína magának gyárt, japán exportra gyártott.
nem a kínai emberekről akarok véleményt mondani, de náluk a kultúra nem ugyanaz,mint japánban, akik meghalnak ha a kardjuk éle 1 mikron hibával készül el... ők kultúrális szinten a tökéletességért élnek.

Zsótti28 2013.12.02. 20:45:02

ősi kultúra kína, de sosem az ipar volt a jellemző rájuk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 20:46:09

@Shadowbull: welcome back :)

Szolzsenyicin 20 evig volt szamuzetesben es talan akkor irta legjobb gondolatait, egy irobol valosagos harcos lett :) remeljuk Rad hasonloan hatott a bannolas :)

Béza Dániel 2013.12.02. 20:49:37

@visszakettopadlogaz: Nagyjából én is így látom, írtam feljebb is, a kínai ipar bérgyártáson kívüli részét, a belső piac kereslete húzta ahol a legfontosabb tényező az ár volt, egyszerűen a népnek olcsó szarra futotta, azt kellett gyártani, ami nem is volt baj, mert a kínai ipar tőkeereje, és know-howja nem is nagyon tett lehetővé mást. Kőzben viszont akkumlálódott a tőke, a bérgyártásba a know-how-t is össze.... szedték, és bár kínában még mindig rengeteg a szegény, azért szépen kialakult egy elég vaskos fizetőképes réteg, ami az ország lélekszáma miatt akkor is komoly piac, ha arányaiban csak a lakosság kis részét teszi is ki. Azt a kinaiak is felismerték, hogy gagyi gyártásból nem lehet az idők végezetéig elleni, egyrészt mert az emelkedő életszínvonal miatt az alacsony hozzáadott értékű tómegtermelésben romlik a versenyképességük a még szegényebb országokhoz képest, és oda megy a termelés (pont tegnap láttam egy nike cipőt amiben már nem made in china volt hanem made in india, és egyre tóbb pakisztánban, afrikában készült ruhaneműt látok), másrészt a környezet kizsákmányolásából eredő versenyelőnyt sem tarthatják fenn, mert beledöglenek. úgyhogy kezdenek tudatosan elmozdulni a nagyobb hozzáadott értékű, minden téren fenntarthatóbb termelés irányába, de ez nem lesz diadalmenet.

Ami az autókat és béreket illeti... Pont most láttam egy filmet délután az ozone networkon, ami alapvetően a kőolajról szólt, különböző aspektusokból, és volt egy rész benne kínáról is és a kínai gazdssági boomról, hogyan alakultak át a városok az elmult évtizedben, milyen őrült vágy van az autó iránt, egyúttal a nóvekvő autó forgalomhoz igazodás hogy generál még nagyobb forgalmat olyanokat is kocsiba kényszerítve akik amúgy nem akarnának kocsit. És bizony a 2-300 dollárt keresők is vesznek kocsit, ilyen daewoo matiz klón kis lomokat a lényeg hogy negy kereke legyen... Elhangzottak érdekes számok.. pl hogy a brutális méretű autóeladások ellenére, a kínaiaknak mindössze 2 százaléka rendelkezik autóval, de így is elautóznak napi 8 millió hordó olajat, és ha a kínai fakosságnak olyan arányban lenne autója mint az amerikainak, egyedül eltankolnák, a viulág teljes éves olajkitermelését.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 20:53:09

@Zsótti28: osi kina - kina nem az amit ma sargaval jelol a terkep, "kina", ahogy mi gondoljuk, az sokkal de sokkal kisebb.

Béza Dániel 2013.12.02. 20:53:33

@11880: olvasd el a fosdapass hozzászólasát amire az ájfónos válaaszt írtam és rájössz, hogy jönnek ezek ide...

Zsótti28 2013.12.02. 20:57:42

@visszakettopadlogaz:
tom, nyugati részük(kb fele területük) nem 'igazi' kína, mert tibetiek és mohamedán közép- ázsiaiak lakják. a kultúrájuk is keleten volt mindig is a történelem során.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 21:03:42

@Béza Dániel: igen, 99%ban ezt ugyanugy latjuk. Teljessen egyetertek.

amugy igen, osszelopkodtak bizony a know-howt, ehhez gyartottak ideologiat - a megbecsules jele a koppintas, stb bullshit.

egy gondolat: kinaban van egy reteg amely piackepes tudasat nyugaton szerezte, viselkedese, ( oltozkodese ) gondolkodasa nyugatias, muveltek es inteligensek - jellemzoen kinai partfunkcionalisok gyermekei - az o beszivargasuk a kinai politikai elitbe lehet a zaloga egy jozan fejlodesnek es politikai enyhulesnek.

Béza Dániel 2013.12.02. 21:08:16

@K.Jani: Szerintem itt keveredik a kommunista diktatúrák társadalomképe, és a kommunizmus, mint ideológia. A kommunizmusnak alapvető eleme a gazdasági berendezkedés, ami tőke és tőkés ellenes, munkás hatalom meg ilyenek. Enélkül nem müködik (mint láttuk hosszútávon ezzel sem), csak egy máz, egy álarc, ami mögé. egy diktatúra bújik. Kínában egy kapitalista gazdaság van ami mindenben ellentétes a kommunista ideológiával, és egy diktatórikusan irányított társadalom, ami egyelőre még a kommunizmus mázát viseli mert még nem találták ki mi legyen az új idológia, de igyekezniük kell, mert a ferrarival mászkáló, kínai milliárdosok mellett egyre nehezebb lesz egy munkáshatalmon és tőkés ellenességen alapuló ideológiát eladni, a tőkések gyáraiban robotoló tömegeknek. De ez egy mellékszál...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 21:08:23

@Zsótti28: ugyvan. Ugye a szovjet - kinai hatarvita - haboru ( 1969ben volt , tessek wikipediazni ) es Mongolia "felzabalasa" nem 4000eves sztori:)

amugy a kinai a legszivosabb katona: ha megolod, akkor is ferde szemmel nez rad!!! :)

Shadowbull 2013.12.02. 21:26:30

@kitiltott, de seráfütty: " tessek mar felfigyelni az olyan dolgokra, mint a Tesla. Eleg, ha a penz megvan, abbol megveheto, ami hianyzik. "

A Tesla teljesen jo pelda. Az ellenkezojere. Hiaba van penzed, nem tudsz mindent megvenni. A Tesla messsze nem hozza a vele egy arban levo autok szinvonalat.

Shadowbull 2013.12.02. 21:32:04

@visszakettopadlogaz: kicsit korai meg, innen ugyanis nem bannoltak ki csak a belsosegrol :) De onnan meg mindig ki vagyok :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 21:35:01

@Shadowbull: aha, vagy ugy. Akkor korai volt az orom.

Amugy ez a bannolas gyerekes - most nem akarok belemenni ujra ebbe a dologba, de ha meg mindig ki vagy tiltva az nagyon ciki annak aki kitiltott Teged.

soseleszekelső 2013.12.02. 21:47:52

@Shadowbull: A Teslával milyen egy árban lévő elektromos autók vannak?

deak.atti 2013.12.02. 21:53:58

@Leadfoot:

Szia!

"A Daewoo is árulta már a Matizt és 10 éve megjelent már a Kalos is."

Ne felejtsük el a Nubira II/III párost sem. Nekem jobban esett volna ha Ommmm 10 éves helyett 20 éves koreai autót írt volna. Ez az autó a hajdani Kia Pride/Daewoo Racer színvonalán állhat, illetve még az alatt is. A kezdet kezdete. 10 éve (2003) már igencsak megtanult Dél-Korea autót készíteni. A 2001-es II-es Nubirám ha ilyen gyalázatos kidolgozású lenne, mint ez a kínai vaskupac, nem lenne meg már hetedik éve, és még nem tervezem lecserélni. Tudod, mi a legnagyobb kidolgozás-beli baja? Feljött a szövetkárpit az ajtókárpiton ... Ja, és már akkor sem voltak olyan nagyon olcsók a koreai autók: az én autóm szalon-autó korában 3.99 millió volt (2001. április), gyakorlatilag 1.6-os Octavia kombi volt még nála olcsóbban is, bár szerényebb felszereltséggel.

DA

Béza Dániel 2013.12.02. 21:59:23

@visszakettopadlogaz: érdekes, de úgy látszik az eredeti tőkefelhalmozás időszakának elengedhetetlen kelléke a makkos cipő, susogós jogging, ízléstelen öltöny, égtájtól függetlenül :D

Hogy a kínai mennyire világmegváltó nép? Szerintem az a baj, hogy kínáról sokszor túl álltalánosságban beszélünk, "a Kínai" pedig egy kontinens méretű országról van szó, 1.2 mrd emberrel, akik, mint írtad is nagyon különböző kultúrát képviselnek. A méretei miatt nem kell általános, minden kínaira érvényes dolgoknak történni, hogy kína hatással legyen a világra. Kína lakosságának 2 százalékának autóba ülése eleg volt hogy kína a világ legnagyobb autópiacává és gyártójává valjon. Vagy ott vannak az ipari régiók, olyan nagyvárosokkal, ami innen magyarországról scifinek tünik, miközben a vidéki kínában százmilliók élnek középkori körülmények közt. Most már a sokadik think pad notebookom használom, és ez a mostani már a második lenovo által gyártott, az előzőt 5 evig hadználtam hiba nélkül semmiben nem volt rosszabb mint az ibm korabeliek, azért cseréltem le mert, kinőttem, és nem volt kérdés hogy lenovo lesz az új, pedig eut nem csak kínában gyártották ott is tervezték. Ugyanakkor munkám során rendszeresen találkozom olyan kínai robogóval, ami egy harmincéves honda koppintás, de az sincs rendesen megcsinálva, és kéthónapi alatt szetreped a szívócső. Egyszerre van jelen a jóminőségű high tech, és az elavult, rosszul megcsinált vacak. Attól hogy a kínai piacon, 3 nap alatt szétmenő koppintott gagyikat kapsz, még a lenovo, egy evtized alatt kinőtte magát a világ legnagyobb pc gyártójává.

Azok a nyugaton tanult felvilágosult kinaiak akiket te is említettél, kína méretét és erejét kihasználva, akkor is komoly hatással lesznek a világra, ha egészen biztosan tudjuk, hogy húsz év múlva is milliók fogják egy bivajjal művelni a földet, középkori módszerekkel.

Rocko- 2013.12.02. 21:59:35

@Shadowbull: amúgy érdekes, hogy @kitiltott, de seráfütty: kolléga nem olvasta el a cikket, pedig ott van benne a képlet.
kínára bízott minőség kontroll + elektromos technológia = Flybo Total Electric.
(és még mindig hatalmas respekt PT-nek és Winklernek, hogy az életüket kockáztatva kipróbálták!)

Shadowbull 2013.12.02. 22:02:07

@visszakettopadlogaz: gyanitom ahol egy het lesz ott lesz tobb is :)

Mondjuk abban talan igaza van Bandinak hogy meg lehet azt szepen is mondani hogy hulye vagy bazmeg :)

lee2 2013.12.02. 22:02:25

Ha vw lenne rairva nemgyozne dicserni a sok paraszt, senki nem venne eszre a hibakat

Shadowbull 2013.12.02. 22:02:53

@soseleszekelső: A Tesla nem a tobbi elektromos autohoz meri magad, hanem a premiummarkak felsokozepes limuzinjaihoz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 22:12:21

@Shadowbull: 100%ig ellene vagyok minden olyannak ahol valakinek csorbul a joga ahhoz hogy kimondja amit gondol - barmi is legyen az. Felnottek vagyunk: a stilusbol, az altalunk megertett tartalombol, az egesz kommentbol kialakitunk magunknak egy kepet es arra valaszolunk - vagy nem, de ezt bizzank rank. Ne tiltsanak el senkit attol hogy ideirja a velemenyet. Ez nem csak rolad szol - csak most eppen teged tiltottak le, aki azert szakmabeli, ellentetben a tobbi kommentelo 99%val. A stilus... hat az szubjektiv, de azon mindenki csak sajat maga tud valtoztatni, ha akar.

soseleszekelső 2013.12.02. 22:18:58

@Shadowbull: Ok, de minden elektromos autó drágább, mint a hagyományos társai.
Leaf kompakt 8M. Plug in Prius, Ampera - alsó közép (?) - 11M.
Úgy tűnik, hogy van az elektromos autónak némi felára. Lehet, hogy a Teslát sem az azonos áruakhoz kell viszonyítani, hanem a 20-25%-ksl ilcsóbbakhoz.

kitiltott, de seráfütty 2013.12.02. 22:19:39

@Rocko-: varjunk csak, micsodi? Elolvastam, a hozzaszolasomban ott van a minosegbiztositasra egy megjegyzesem

SB: A Tesla meg azert jott fel peldanak, mert kb. minden media teljesen korbeugralja, hogy mekkora csaszarsag. Nagyon ugy tunik, hogy ott a penzt kicsit tobb esszel koltottek el, mint a Qorosnal...

DBandesz 2013.12.02. 22:20:16

Nagyon alaposan végigolvastam a cikket, és pixelenként néztem végig a fotókat, így bátran ki merem jelenteni: ez egy budi.

kitiltott, de seráfütty 2013.12.02. 22:46:50

Egyebkent pedig szamomra tenyleg felfoghatatlan, hogyan tud Kina exportra ilyen ketes, vagy a legtobb esetben gyalazatos minoseget produkalni. Ugyanis a vezeto autogyartok gyakorlatilag odaadjak a kezukbe az osszes technologiat, amivel igenis lehet meg ott is premium minoseget eloallitani. Az ottani pl. BMW gyar (de most emlithetnek egy tucat masik nagynevu gyartot) minosegbiztositasi rendszeret miert nem masoljak le? Ha mar ipari kemkedes celjabol gyakorlatilag ki sem kell mozdulni az orszagbol?

Tehat adott a penz, kvazi adott a technologia, megis hulyek hozza? Vagy csak kostolgatnak minket, hogy mi az a minimum szar, amit rank lehet mar melegiteni?

acsa77 2013.12.02. 22:47:06

Vezettetek már fapados A3 limuzint? Tudom, nem illik más felszereltséggel hasonlítani. De annyira ég és föld ugyanabban az árban... És annyira kontrasztosan prémium hozzá képest, hogy nem is kell funkcionalitásban és kényelemben több a hétköznapokban. Ezzel persze nem akarom letagadni az A3 saját korlátait, és semmiképp sem nevezhető olcsó autónak.

Egyébként a korábbi dél-koreás fejlődéstörténetre reagálva: néhány jó mozzanattól eltekintve soha nem volt kiemelkedő az ár-érték arányuk, amikor feljövőben voltak kb. 20 évig. Egyszerűen sokszor fél-egy kategóriával feljebb pozicionáltak modelleket. Nem ritkán kifejezetten drágálltam őket. Az árból pedig kevesebbet lehetett alkudni, mint a látszólag túlárazott európaiakból. Az alkatrészellátás és -ár sem volt mindig fényes.

Ez a pozicionálás a Swiftnél is már örök: egy minit pozicionálnak kisautónak. Mint ahogy az SX4 kisautót próbálták kompaktnak. Nekem mindig sokként ért, hogy a kevésbé erőszakos vásárlók mennyiért vették ténylegesen ezeket. Talán az S-Cross-szal értek révbe (illetve korábban a Grand Vitarával), de ott is csak a kezdettől fogva "akciós"-hoz képest is mérsékelt 4,5M Ft-os ár a versenyképes alkualap. Komolyan gondolkozom is rajta.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 23:02:12

@DBandesz: az hogy budi az oke, mert rocko kolega a megmondhatoja - miutan vegignezte az uj dodge chargeres es MadeinUsa Fiestas kepeimet - hogy az usa kocsik is budik, de azok olcsok. Nagyon. Ez a Quoros meg budi es DRAGA! ez a baj. Ha valami budi es olcso az oke, van aki arra utazik mert nincs sok penze kocsira de draga ne legyen az ami sz@r, en ebben latom a problemat.

( egy uj ford fivehundreden a kisujjad kb negy helyen tudtam bedugni az illeszteseknel, a motorhaz ahol osszeer a lampaval ott talan van masfel centi is, fenykep nincs rola de hidd el nem akarlak becsapni vele )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.02. 23:05:14

@kitiltott, de seráfütty: ez mar nekem is eszembe jutott hogy ha kinai lennek akkor - elvtarsi jovahagyassal - egy hosszu hetvegen a bmw gyarban csapagyasra fenykepeznem magam hogy mitol jo a bmw - de lehetne emliteni az audit vagy a vw is. Nyakam ra ezt mar megtettek ezek a derek jo kommunistak, csak lehet az urjarmuepitesben/magnesvasut epitesben/mittudomainmiben koszonnek vissza az ilyen modon "tanultak".

11880 (törölt) 2013.12.02. 23:05:55

@kitiltott, de seráfütty: "Ugyanis a vezeto autogyartok gyakorlatilag odaadjak a kezukbe az osszes technologiat"

Megnyugodhatsz, nem adjak.
Attol, hogy te szerelsz ossze valamit, nem fogsz tudni fejleszteni is.

Hurri Kán 2013.12.02. 23:11:31

@kitiltott, de seráfütty:
Talán nem véletlen, hogy az ottani BMW gyár kizárólag ottani piacra termel.

Mérges 1234 2013.12.02. 23:17:28

Azért hiába lenne az ára 4 milla, gondoljatok sak bele.

Mi lesz ezzel a kasztnival 4-5 év múlva, nem rohad e zét a kipufogó, nem döglenek e ki a lengéscsillapítók, nem megy szét a motor a váltó, a kuplung, a féltengelyek, miből lehet a féktárcsa????

A minőség az autóiparban nem csak a kinézeten látszik, nagyon nem.

Akinek volt valaha daewo-ja tudja miről beszélek. 100.000 km alatt kuka fútómű, fékrendszer motor, és váltó csapágyak, stb.....

Fél áron talán, de 6-ért.... :D

Mérges 1234 2013.12.02. 23:22:33

@kitiltott, de seráfütty:

"Tehat adott a penz, kvazi adott a technologia, megis hulyek hozza?"

Nem hülyék, csak más a kultúra, nekem is bassza a szemem a szigszalagos kép, a kínainak meg nem, lehet majd 50 év múlva fogja, most még nem.

Nem értik, nem tudják.

Plussz és tlaán ez a legfontosabb, igazán jó minőséget ott sem lehet feléért gyártani, talán 30% olcsóbban lehet, de feléért nem.

Alapanyagok, technlógia, munkafegyelem, munka kultúra, stb....

kitiltott, de seráfütty 2013.12.03. 00:45:23

@11880: a hangsuly itt a gyakorlatilagon van. Az elso ember, aki tuzet tudott gyujtani, is megmutatta a tobbinek es nekik is sikerult. Persze eltelt par ezer evecske azota. Arra probaltam ravilagitani, hogy Kinaban kizarlog vegyesvallalatkent lehetnek jelen kulfoldi gyartok es ugye sok ferde szem sokat lat. Nekik nem az alapokrol kell fejleszteni, at lehetett ugrani nehany evtizedet, igy ha az aktualis, ott kooperacioban keszulo generacio technologiajat alapul veszik (lemasoljak, ellopjak, megfigyelik, elemzik, ahogy tetszik), mar meg is sporoltak a koltsegek es fejlesztes jo reszet, amirol mar tovabb lehet lepni. Mert ugye az nem kerdeses, hogy ott is vannak mernokok es az eroforrasok is adottak. Nem vegytiszta BMW minoseget, de elfogadhatot igy velemenyem szerint elo lehetne allitaniuk.

@Hurri Kan: az lehet, de ha BMW jelvennyel gurul ki a gyarbol, annak bizony meg kell felelnie bizonyos elvarasoknak. A nev kotelez.

kitiltott, de seráfütty 2013.12.03. 00:59:06

@Mérges 1234: Pedig egy rendezett motorter nem igazan penz kerdese, ugyanannyi energia befektetesevel lehet szarul ratekerni a szigszalagot, mint normalisan.

En tehat azt nem ertem, hogy miert nincsenek tisztaban a minimalis elvarasokkal, amikor ahhoz eleg egy ottani BMW ajtajait es geptetejet kinyitni es megfigyelni, kb. hogy kene kineznie a dolgoknak. Eleg szemetet kuldtek mar ide, hogy tanulhattak volna a csufos bukasaikbol mostanra. Ezert van az elmeletem arrol, hogy folyamatosan csak beprobalkoznak nalunk, mi a szamunkra megemesztheto minimum. Igy a koltseghatekonysagi mutatok szepen belohetoek. De persze ez csak az en egyik elmeletem, alatamasztani nem tudom.

Shadowbull 2013.12.03. 06:47:32

@visszakettopadlogaz: Nezd, abban igaza van a Stumpnak, hogy ez itt tulajdonkeppen az o jatszoteruk. Ok mondjak meg mik a szabalyok, es ha valaki olyat csinal amit nem szabad, mondjuk elengededett kezzel hintazik, akkor joguk van kitiltani.

En sem hiszek a moderalasban, talan csak akkor ha valaki szandekosan rombolja a beszelgetest (mint pl. Cube) de nem mi dontunk. Szerintem mindenkinek kene annyi onbizalom, hogy a negativ velemenyeket is meg kene tudni emeszteni.

Nekunk ket lehetosegunk van: vagy idomulunk a jatekszabalyokhoz (lofaszt) vagy elhuzzuk a csikot es kommentelunk mashova.

Shadowbull 2013.12.03. 07:00:36

@kitiltott, de seráfütty: Mert nem ilyen egyszeru a dolog. A minosegbiztositasi rendszer nem garantal minosegi termeket, csak azt garantalja hogy stabilan az lesz legyartva amit megterveztek. Ha szart terveztek, akkor stabilan szar lesz legyartva.

Egyebkent meg az ilyeneket nem lehet lemasolni. Ezt verrel es veritekkel valamint rengeteg penzzel kell sajat magadnak kitaposnod, kulonben nem megy. Reszrendszereket, modszereket, metodusokat at lehet venni, el lehet lopni, de mukodo egyseges egessze nem fog osszeallni.

Aztan ott van meg a termekfejlesztes, ott is kene tudni hogy mit miert akarunk csinalni, es persze a vegen ott van hogy bele is kell tenni a penzt. A minosegi termek, a stabil gyartas, a komoly minosegbiztositas nem a fan terem, ezek nagyon draga dolgok, amik a termeket is megdragitjak. Nem veletlenul lettek a koreaiak is mara olyan dragak mint a konkurencia.

Ott van a sokat emlegetett illesztesi hezag: az altalanos felreertes szerint akkor jo ha kicsi. Pedig nem akkor jo: az a jo ha egyenletesen akkora, amekkorat akarok, vegig parhuzamos es ha legyartok szazezer autot, akkor mindegyiken egy adott, szuk tartomanyba essen a szoras. Ezt nem olyan egyszeru elerni, a karosszeriaelemek es osszeszerelese viszonylag nagy turessel mukodik csak, mindenfele statisztikai szamitasokkal es egyeb modszerekkel kell meghatarozni az elemek meretet, szorasat, es adott kritikus pontokon bizony dragabb gyartasi es szerelesi modszereket kell bevetni.

Ezt nem lehet lemasolni, ehhez nem eleg elmenni a gyarba vagy szetszedni egy autot, mert nem fogod tudni, hogy milyen elmeleti megfontolasok allnak a termek mogott.

Es ez mindennel igy van, masolni igazabol csak korlatozottan lehet.

A kinai autoipar es szepen vegigjarja majd a sajat lepcsoit, es 10-15 ev mulva talan eljut arra a szintre, hogy Europaban valaki alternativanak fogja tekintetni mondjuk egy koreaival szemben.

De az hogy ez sikerult a japcsiknak meg a koreaiaknak, meg nem garantalja hogy a kinaiaknak is sikerul.

Schütii 2013.12.03. 07:19:34

@Shadowbull: "Mondjuk abban talan igaza van Bandinak hogy meg lehet azt szepen is mondani hogy hulye vagy bazmeg"

Pedig mennyivel jobban tette volna, ha így megmondja. Akkur tuti hogy nem lennél most kitiltva. :)

Nick Leeson 2013.12.03. 08:15:43

Hülyék ezek a kínaiak! Először olcsón kell középszar autót gyártani, mint ahogy Koreában csinálták. Aztán lehet reszelgetni, finomítani. Amikor elér egy minőséget, akkor lehet érte prémium, vagy inkább félig meddig prémium árat kérni.
Egyébként azt sem értem miért kell minden áron mindenkinek "Prémium" autót gyártania?! Miért nem gyártanak olcsó, mindenki által megfizethető autót (most inkább a csóróbb országokra gondolok, nem Svájcra). A Dácia pl. remekül elvan az olcsó használható autóival, viszik is mint a cukrot!

Mérges 1234 2013.12.03. 08:15:52

@kitiltott, de seráfütty:

Hát éppen ez a lényeg, ez nem csak pénz, hanem egyfajta erős szakmai igényesség, szépérzék kérdése.

Ez nagyon hiányzik belőlük.

Hrmadrészt ne feledjük, hogy ilyen munkakultúrával megáldott emberekkel, minőséget gyártani valószínű sokkal többe kerül, mint normáis rendesen szocializált népekkel.

Negyedrészt még mindeki a kinézeten a látató hibkon van kibukva, de még nem esett szó az anyagminőségről, a láthatatlan, de valószínűleg ott rejtöző hibáktól.

Mérges 1234 2013.12.03. 08:18:00

@Nick Leeson:

Dacia egy jó példa még nyugaton is megy, mert ott sem hülyék az emberek egy csomó célra pont megfelel.

Milló egy alkalmazás van ahol a presztizs nem kell, viszont az olcsó fentartás, igénytelen megbizható szerkezet aranyat ér.

11880 (törölt) 2013.12.03. 08:30:37

@kitiltott, de seráfütty: A kinai kormany kenyszeriti a joint venture-okbe a kulfoldieket, de gondolhatod, hogy nem kapnak a kinai partnerek hozzaferest a kulfoldi partnerek tudasbazisahoz :)
A kozos fejlesztesek is tobbnyire regebbi, egyszerubb, lebutitott platformokon alapulnak.
Par dolgot persze lehet tanulni a kozos munkabol (gyartasszervezes, anyagmegmunkalas, logisztika stb), de attol, hogy te csavarozod be a motorvezerlot a helyere, nem fogod tudni, miert lett olyanra tervezve, vagy hogyan mukodik egyaltalan.
A komolyabb know-howt tartalmazo reszegysegeket raadasul keszen kapjak, senki nem fogja elmagyarazni nekik, hogyan mukodik pl egy ESP. A reverse engineeringnek meg van egy olyan hatranya, hogy eloismeretekre van szukseged ahhoz, hogy ertelmezni tudd, amit latsz.

11880 (törölt) 2013.12.03. 08:38:37

@kitiltott, de seráfütty: Autot gyartani kicsit bonyolultabb, mint tuzet gyujtani. Gondolhatod, hogy a kulfoldiek nem adnak hozzaferest a kinai joint venture partnereknek a tudasbazisukhoz, a kozos fejlesztesek is regebbi / lebutitott / olcsobb platformokra epulnek.
Par trukkot el lehet lesni a kozos munka soran, de attol, hogy te csavarozod a helyere, meg nem fogod tudni, hogyan mukodik pl egy motorvezerlo.

11880 (törölt) 2013.12.03. 08:39:43

(a szaros blogmotort meg javitsatok meg vegre)

Rodolfo63 2013.12.03. 09:53:07

vályi úrnak egyébként nagyon hálás a kínai autógyártók szövettsége a nagyon alapos és ingyenes minőségellenőrzésért és műszaki szaktanácsadásért

nem azért hoznak ide autókat, hogy itt eladjanak sokat belőlük - minek? otthon többszázezer autót adnak el, a világ legnagyobb autós piaca van kínában, az összes európai gyártó oda szeretne betörni

de ők is tudják, hogy nem elég jók még, hát tesztelik a kocsikat itt - ha itt jó lesz, akkor otthon is az lesz és piaci előnyre tesznek szert - otthon

Zsótti28 2013.12.03. 10:52:38

@acsa77:
miről beszélsz?
a swift nem mini, 385 centi...
akkor egy (új)panda 360 centije, egy Up 35x centije , vagy alto 35x centije az mi?
azok minik, swift kisautó!
szimpla számok, nem attól lesz vmi mini hogy suzuki:)

Zsótti28 2013.12.03. 10:55:20

@kitiltott, de seráfütty:
"es ugye sok ferde szem sokat lat"
ez tetszett! :)

Zsótti28 2013.12.03. 10:57:54

megnéztem ezt a flybo totális elektromos cikket...valami gányalom!
ennél silányabb terméket ha akarnának sem tudnának előállítani. rettenet!
a váltós erőátvitel az viszont unikum:)

Rodolfo63 2013.12.03. 11:13:32

@Nick Leeson: miért tennék ezt? így is többszázezres eladásaik vannak

Rocko- 2013.12.03. 12:15:23

@Rodolfo63: "nem azért hoznak ide autókat, hogy itt eladjanak sokat belőlük "
ez marhaság.
a nagy piacnál csak a mégnagyobb piac jobb.
csak akkor fogja egy gyártó szabályozni a termelt mennyiséget, ha nincs rá kapacitása, amúgy mindenki a profitra hajt.

Mansell 2013.12.03. 13:22:25

Mondom, mi volt ezzel a Kűrosszal (vagy kúróssal. Annyi, hogy be akarták zúzni, mint minden rendes előszériás autót, de aztán észbe kaptak, hogy a pozsonyi szalonba még éppen jó lesz. Ha másnak nem, hát megállítós táblának. És akkor kilakatolták szépen.

Némiképp meglepett, hogy van benne motor, de ha teljesen biztosra akartál volna menni, Pista, akkor azért az alvázszámot is meg kellett volna nézned. Hogy az van-e benne egyáltalán.

vrana 2013.12.03. 15:56:59

Arcotok már van, jó nagy (azzal a fehérfejű biológiai masszával az élen, akinek a tudását csak a humora múlja felül) a teljesítményetek meg:
"Átlag alatt teljesítettek a magyar diákok a nemzetközi PISA-teszten. Rosszabbul értik, amit olvasnak, mint három éve, de matekból és természettudományokból is rontottak. Tarolnak az ázsiaiak, jönnek fel a brazilok."
Részletek:
www.origo.hu/itthon/20131203-a-2012-es-pisa-felmeres-eredmenyei.html?sec-top
avagy portfóló:
www.portfolio.hu/gazdasag/romlott_a_magyar_diakok_teljesitmenye_a_pisa-teszten.192539.html?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator

1. Sanghaj, (magasan vezet mindenben)
2. Szingapúr (80% kínaiak lakják)
3. Hong Kong (mintha ez is Kína lenne)
4. Tajpei (ez nem Kína véletlenül?)
5. Korea (na, ez tényleg nem Kína, csak majdnem)
6. Makaó (amikor legutóbb ott voltam, ez is Kína volt még.)
7. Japán (ez se Kína ugyan, csak az írás, meg a kultúra nagyobb része kínai)

Istenetek, Amerika a"demokrácia", meg a kapitalizmus földje kicsit Oroszország mögött a 35. helyen, ennél hátrább csak a Magyar Jövő végzett 3 hellyel, közvetlenül Svédország mögött, két hellyel megelőzve Izraelt. Csak megnyugtatásul, Albánia még hátrább van.

Ez a sorrend tökéletesen mutatja ki mit ér és fog érni 10 év múlva, meg az itt hozzászólók többségének szellemi képességeit is, szövegértésben, matematikában, műszaki tudományokban. (és az itt fel nem soroltakban is)

A 38. helyről persze könnyű minden marh@ságot kiabálni az első ötre.
KI LÁT ONNAN A HÁTSÓ SORBÓL ELŐRE?

A poszt és a hozzászólások többsége tökéletesen mutatja a különbséget.

Ja! A harvardi diákok pl. azt nem tudták, hogy a mi a szomszédos Kanada (Canada, - mert itt mindenki angolul ért már csak.) FŐVÁROSA!
Winkler és követői még talán tudják, hogy Pozsony az Szlovákiában van jelenleg.

CSAK ÍGY TOVÁBB! LESZÜNK MÉG LEJJEBB IS!

Persze ez a Qúrós, tisztára Jetta, akárki meglássa... ennek is négy kereke van! Nem lekoppintották a retkes kíniak!

Shadowbull 2013.12.03. 16:00:42

@kacsa666: erdekes, kar hogy ennek koze sincs a temahoz.

vrana 2013.12.03. 16:16:38

@Shadowbull: Dehogynem, az itt hozzászólóknak köze nincs a valósághoz, aki már járt egy kicsit arra, tudja, hogy mindent meg tudnak ma már csinálni, minden minőségben.

Majd pont egy vacak autót nem? nekem nincs kifinomult ízlésem autóban és nagyon nem értek hozzá, de nagyon sok kínai autóban ültem és mind elvitt oda, ahova menni akartam, nekem elfogadható volt a kényelem, stb.

Gondolod, hogy azok, akik ugye minden ellopnak és lemásolnak, pont az a két csövet nem tudják amitől jó lenne a törésteszt?
Ezek az "írások" "tesztek" csak a brand (márka,de ezt már nem szabad mondani) és az európai (amerikai) piac védelmét célozzák, igen nemtelen eszközökkel.
Akkor van szabad verseny, ha ők akarnak bemenni Kínába és rögtön vége a versenynek, ha a kínaiak merészelnek idejönni. (lásd. büntetővámok)

Shadowbull 2013.12.03. 16:58:39

@kacsa666: "nekem nincs kifinomult ízlésem autóban "

Raadasul lovesed sincs az egeszrol.

klem 2013.12.03. 17:33:35

Ez a jeles munka nem is autóról szól, ha még nem vetted észre, hanem politikáról. Itt autóról szó sem esik, hanem egy poliitikai böfögés. Kína milyen szar. Istenem, ha Kína egy rakás, akor mi vagyunk mi? Hova jutott Kína az utóbbi 25 évben és hova mi? Pár éven belül ők fogják gyártani a legjobb kocsikat, mi meg a legjobb kőbicikliket.

klem 2013.12.03. 17:42:59

@Shadowbull: miért ez itt autóról szöl? Ne ne már!

11880 (törölt) 2013.12.03. 19:09:48

@kacsa666: Aki matekbol jeles, autot is tud gyartani. Aki nem tudja Kanada fovarosat, az meg nem.
Nesze egy barack.

deak.atti 2013.12.03. 20:32:41

@Mérges 1234:

Hogy micsoda? Lázad van? Milyen 100 ezer kilométerről hablatyolsz? Volt Daewoo-d, vagy csak a klasszikus fotelrokker nethuszár vagy? A tipikus mindenhez kurvaokos nagyeszű! Öcsém, tudok neked mondani Lacetti taxit, túl a fél millió kilométeren. Nekem még csak alig fele van a koreai autómban ennek, de 350-400 ezer simán kinéz belőle. Fel kéne már ébredni, mert nagyon rosszat álmodsz.

DA (egy aktív Daewoo-tulajdonos)

Hurri Kán 2013.12.03. 21:19:33

@deak.atti:
Jaja. Pár hete utaztam egy Lacetti taxiban. pár ezer km híján félmillió volt benne (1.6 benzin), és egyáltalán nem volt lestrapált a belseje. Jó, épp előtte nem sokkal cserélt a tulaj gyak. komplett első futóművet, ill. mondta, kuplungot is kellett már komplett, de a motorhoz még nem kellett nyúlni. Persze egy autóból nyilván nem lehet mélyreható következtetéseket levonni, de azt mondta a taxis, kb. ugyanannyi odafigyeléssel egyáltalán nem rosszabb és nem kell többet javítani, mint egy Opelt, vagy VW-t, vagy vmi hasonlót.

vrana 2013.12.03. 22:22:36

@11880: Igen, jól foglaltad össze, lényegében ez a helyzet.

Hun_Fighter 2013.12.03. 22:22:58

Nem ismerem egyáltalán Kínát, sem a kínai embereket. Az iparukról és a munkamoráljukról csak annyit, hogy a kínai automotive beszállítók (sokan vannak, és jónéhány büszke prémiummárka tulaja az árokba borítaná a több tízmillás verdáját, ha tudná, hogy hány százalékban készült Kínában)) minden évben kis híján megbénítják az európai autóipart, mivelhogy a kínai holdújév ünnepei után a szabadságon lévő összes dolgozó 60%-a veszi fel csak a munkát, a többieknek többé se hírük, se hamvuk.

Mindettől függetlenül azt gondolom, hogy súlyos hiba azt gondolni egy másik népről, hogy butábbak, mint mi. És ezt a súlyos hibát a büszke Európa elkövette, a következményeit pedig már most kezdjük érezni.

Végezetül pedig csak mosolyogtam azokon a hozzászólókon, akik azt mondták, hogy a hiába nagy nevű beszállítóktól származnak a Qoros fődarabjai, de a sok kütyü (pl. csapágy, szilent, elektromos csatik) szar, az egész autó szar. Érdekes, az európai gyártóknak pont ezeket a kütyüket szállítják a kínaiak millió tonnaszám... Hát, ez öngól kicsit, nem? :DDD

11880 (törölt) 2013.12.04. 16:11:04

@Hun_Fighter: "Érdekes, az európai gyártóknak pont ezeket a kütyüket szállítják a kínaiak millió tonnaszám... Hát, ez öngól kicsit, nem?"

Nem, inkabb csak te nem erted, hogy egy es ugyanaz a beszallito ezernyi kulonbozo minosegi szintet kepes produkalni fuggoen attol, hogy mennyit hajlando kolteni a gyarto egy-egy alkatreszre. Hogy 17.500 eurobol (ez a Qoros megcelzott alapara Steinwascher szerint) milyen minosegi szintet lehet kihozni, a fantaziadra bizom.

Giro 2013.12.04. 17:59:52

@Béza Dániel: Kollégám alig 1-2 hete jött haza Kínából sok mindent mesélt, de alapvetően szerinte sem más az egész, mint egy modern kori rabszolgatartás. Jó persze, nagy az előrelépés a Mao alatti éhínségekhez képest...

fosdapass 2013.12.05. 20:46:11

@Béza Dániel:
"@fosdapass: ki venne ájfónt amit a kínaiak gyártanak?

shenzenről mikor láttál képet utoljára?"

1.: lásd korábbi hsz.-mat, ha érdekel.
Ájfonféleségeket ahogy látom konzumhülyék vesznek, akik valakinek akarnak tűnni. Akinek az agyát kell használnia annak úgyis kell egyrészt agy, amit még az okosteló sem helyettesít, az ámítógép szintén kell, bélyegmozi méretűnél nagyobb monitorral, hogy dolgozni lehessen vele.

senzen nem nagyon izgat, mert a nyomulást nem kell összetéveszteni a fejlettséggel. Mi, itt európában, vagy a japók összemérhetetlenül tájékozottabbak vagyunk a minőség fogalmáról. Addig nincs baj, amíg a lakásod ég le valami fostaliga miatt, de amikor egy 100e T-s hajón összesen egy ember (az épp pihenőjét töltő barba) tudja, hogy mik a kitérési szabályok, hát ott visszaszívnád a bizakodó gondolataidat.
Ez egy eszevesztett fejlődési lufi, nem több.

zeddez 2014.01.10. 16:02:32

@Rocko-: a Crysler az Fiat :P
a Deawoo Chevrolet lett

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2018.12.08. 15:00:03

No eltelt a cikk írása óta 5 év. Most olvastam el, angol Wikipedia oldalt is néztem a "márkáról". Szánalmas eladási eredményeket produkáltak még belpiacon is, és konkrétan szerepel az oldalon, hogy az európai jelenlét immár bevallottan nem fontos a számukra. A rendszámtábla-tartón látható szlovák link sem él már.
süti beállítások módosítása