HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Mennyivel szabad menni Magyarországon?

2015.07.29. 14:55 Tcomment

Mennyivel szabad menni Magyarországon? 50-90-130 - ugyan már! Nem az elmélet számít. Valójában a gyorshajtás Mekkája vagyunk, csak nem tudjuk.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

278 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr787663476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mercel 2015.07.30. 09:11:35

Amúgy szerintem az akár csak 45-el tévelygő és/vagy oda nem figyelő forgalom ritmusát, történésit nem érzékelő bácsik és nénik százszor veszélyesebbek a 69-el "száguldozó"ámde (akár pont a trafiveszély miatt) odafigyelő "ámokfutóknál".

Rühellem a tötymörgést, az odanemfigyelést, a nemindexelést és az én olyan lassan megyek a belső sávban amennyire akarok mentalitást.
Ja meg az úgyisbeengedsz ha rádhúzom a kormányt - amúgy nem, nem fogom:)

3dom'f'speech 2015.07.30. 09:19:13

@Közlekedőedény: "nyesik a kanyarokat/íveket"
Húúúú, ezzel nagyon egyetértek! :)
Ha Erdélyben egy szerpentines úton egy kanyarban majdnem neked jön valaki (mert nyesi a kanyart), az tuti, hogy magyarországi, aki a Nagy Magyar Alföldön elszokott attól, hogy a beláthatatlan kanyarban akár szembe is jöhetnek.
A másik kedvencem: mikor beállsz egy kereszteződésbe (bőven a főút oldalvonalán kívül) és elsőbbséget adsz, a melléd a főútról bekanyarodó kis híján elviszi az autód sarkát, mert ő akkor is kis ívben veszi a kanyart (és bemegy az általad már elfoglalt sávba) ha ott áll valaki. Ezt pl. a "tisztelt" oktató urak miért nem tanítják (másképp)?

Közlekedőedény 2015.07.30. 09:27:01

@Mercel: "Ja meg az úgyisbeengedsz ha rádhúzom a kormányt - amúgy nem, nem fogom:)"

1. ráállok az előttem lévőre, amennyire tudok;
2. ha ő pl. balról húzza rám a kormányt, akkor én is balra helyezkedek;
3. ha még ebből sem érti, akkor folyamatos duda;

Eddig bejött, csak nincs az embernek kedve mindig konfliktusba keveredni, ezért inkább beengedi a furakodó parasztokat. Amúgy az utóbbi években kevesebb furakodóval találkozom.

Közlekedőedény 2015.07.30. 09:38:14

@3dom'f'speech: "Ha Erdélyben egy szerpentines úton egy kanyarban majdnem neked jön valaki (mert nyesi a kanyart), az tuti, hogy magyarországi, aki a Nagy Magyar Alföldön elszokott attól, hogy a beláthatatlan kanyarban akár szembe is jöhetnek."

Ugyanez volt Ausztriában, a hegyekben is. Mindenki tudott íven kanyarodni, nem nyesett, kivétel az Asztrás fasz, ő nem volt képes az ívet belőni. Persze, hogy magyar rendszám volt rajta.

butschq 2015.07.30. 10:05:52

Nem tudom mit is írjak. Ja de, tolni kell neki, mint állat, ami a csövön kifér! :D

Cefrekecske 2015.07.30. 10:26:33

@Bazinga1: "még több gyorshajtó bolond"
Vannak ezt nem vitatom, de hogy sok lenne? Úgy be van már szabályozva az emberek 95%-a, hogy lassan már úgy fogják tolni a kocsit.

Cefrekecske 2015.07.30. 10:30:28

@firg_firg: Amikor a demagógiát osztogatták jó sokszor álltál sorba.

Swind 2015.07.30. 10:31:50

Sok automata trafi kéne, kisebb tűréshatárral, DE a bírságokat drsztikusan csökkenteni kéne, például a német tarifa táblázat szerint, vagy ha már nagyon jót akarnánk tenni, akkor hozzávehetznénk az átlagkeresethez igazítást is.

legkisebb gyorshajtási bírság:
német: kb. 4.500 FT. magyar: 30.000 Ft

német/magyar átlagkereset arányában:
német: kb 1000 Ft

szóval a fizetésünkhöz képest 30x nagyobb a legkisebb büntetési tétel mint a nyomorgó németországban.

Phantomas 2015.07.30. 10:34:20

a baj hogy már három autóból álló kocsisorból egy tuti az 50-es táblánál rögtön satut nyom, leteszi az órát 50-es alá, ahol valójában jó ha 38-al megy....holott mehetne nyugodtan 55-60-al is. ennyi a lényeg, könyörgöm haladjunk legalább annyival amennyivel lehet. A 10km-es záróvonalas országúton 60-al tötymörgők meg a másik, nem igaz hogy nem látja a tükörben maga mögött a "vonatozást". Felőlem menjen 60al de néha húzódjon már le egy buszmegállóba elengedni a konvojt.

Swind 2015.07.30. 10:36:30

Kiegészítés, ha a magyar tarifa szerint áraznának németországban akkor a legkisebb büntetési kb 150.000 ft lenne, nem 4500 (15 euró)

Közlekedőedény 2015.07.30. 10:38:58

@Phantomas: "holott mehetne nyugodtan 55-60-al is. ennyi a lényeg, könyörgöm haladjunk legalább annyival amennyivel lehet"

A Magyar Királyi Traffipax Egyletet ez ugye nem zavarja. Az meg, aki haladna, nem csak nézelődne meg gurulgatna az utakon, agyvérzést kap az ilyen csigák miatt.

ingyenebed 2015.07.30. 10:40:55

@poszt:

Tibikém a kva nyádat.

ez most arról szól, hogy miért nem bszogatnak jobban a rendőrök?

miért nem a millió felesleges tábláról írsz posztot? miért nem arról írsz, hogy a lámpák felét le kéne szerelni, mert tök fölöslegesen állok este tízkor nulla forgalomban hogy lekanyarodjak egy kva mellékutcába?

miért nem arról írsz, hogy a baleseteknek csak max pár százalékát okozza a gyorshajtás, a többi nem a sebbeség miatt, hanem a szimpla hülyeség miatt következik be?

miért nem azokról írsz, akik 70-80-al menve feltartják a forgalmat a főutakon, és millió egyébként szükségtelen előzést generálva, ők okozzák valójában a baleseteket?

te hígagyú kollektivista brom.

Joooe 2015.07.30. 10:49:19

@ingyenebed: jól beszélsz mester!
Kis forgalomban lámpákat lelőni, különben is körforgalmat oda ahol 2x1 sávos utak találkoznak!

Trafipaxok helyett meg tüzérségi ágyúkat az utak mellé és kilőni 70-nel cammogó barmokat a sorok elejéről és akkor nem kell 120-szal nyomni előzéskor.

Phantomas 2015.07.30. 10:55:37

szerintem pont arról szól hogy az 50-es táblánál 38-al megyek bírságstresszes remegők kicsit magukba szálljanak és rakják már azt a kurva órát legalább 55-re, vagy üljenek buszra.
Sokan főleg az "indulj el előbb" típusúak nem fogják hogy van olyan munkahely ahol nincs ilyen. Van mikor menni kell, lehető leggyorsabban. Ha már minimum a szabályok által engedett tempó meglehetne nem is lenne gond, de nem ez van.

Phantomas 2015.07.30. 10:57:23

Ez a sok mercédeszes ifjú titán rendőr csak nekem tűnik fel? kilóg a segge az országnak a gatyából de merga a rendőrautó.... beszarás komolyan.

firg_firg 2015.07.30. 11:12:12

@ingyenebed: "a lámpák felét le kéne szerelni, mert tök fölöslegesen állok este tízkor nulla forgalomban"

Ja, le kene szerelni. Az megfordult a fejedben hogy mondjuk nap kozben szukseg van rajuk? Vagy mondjuk hogy este tizkor is lehet keresztforgalom? Nem atszabalyozni, vagy atallitani, hanem egyenesen leszerelni. Mert minek. Mert teged zavar. Mert te jobban tudod, kozlekedesmernok.

Millio felesleges tabla? Ja igen, egyenes az ut miert ne mehetnel, de a gyokerek korlatoznak? Ja hogy pl a bokrok mogott jatszoter van, meg ha nem is gondolsz ra a szuk agyaddal, es neha kiszalad egy-egy gyerek az utra? Te ilyesmire nem gondolsz, csak felhaborodsz ha urasagodat valaki akadalyozni meri abban hogy akkor ott es ugy mehessen ahogy kenye-kedve tartja.

Szukagyu korlatolt f@sz vagy.

Zolus84 2015.07.30. 11:13:19

@Szzzz: Youtubeon van egy videó, németek csinálták, ahol egy kamion fékez egy kisteher, talán VW transporter mellett. Elég minimális különbség van köztük, de mondanom sem kell, hogy nem kamazról van szó. :) Egy transporter pedig nem lehet túl messze egy személyautótól. Nyilván van különbség, de sok ember azt képzeli, hogy egy teherautónak sokszor akkora táv kell fékezni, mert nehéz, holott a tömeggel arányosan a tapadás is nő.

Polly-pudli-pötty 2015.07.30. 11:18:11

@pfeilmayer: Direkt 200-nál néztem hogy mit ír.
Azt mondja,hogy a -be vagyok szívva -1 mp-es reakcióidővel 103 méter múlva még 167km/h-val megyek. 1 mp alatt 55.55 métert tesz meg 200-al, tehát 45 métert taposta a féket ami alatt 167-re lassult. bullshit.
Ha kihúzatom a negyediket,akkor az egyik autómon 210 alatt van vége kicsivel és ha fél mp alatt átrakom ötödikbe már leesik a mutató 190 alá. Kinyomott kuplunggal is lelassul 1mp alatt 167-re.

dailyvicodin 2015.07.30. 11:19:23

engem 56-tal fotóztak 50-es táblánál nürnbergben.
15 €

zh1972 2015.07.30. 11:23:37

...én még hozzáadhatok +8-at, mert ennyit csal az órám! (városban 6-ot)
Igaz kaptam 30ropis fényképet 61-ért, 63-ért is városban, autópályán pedig a gps szerinti 162-ért sem jött csekk!!! Tényleg fura egy ország ez!!! A sógorok (Osztrákok) mostanában elkezdték küldözgetni a 30-45 eurós bírságokat +3 +5km/h-ért is!!! (Ezek tények, most megyek befizetni a schweháti útépítésén elkövetett 83 és 85-ös őrült száguldásaimat!!! <80-as tábla van>)

Cefrekecske 2015.07.30. 11:36:47

@Szzzz: A rakott Kamaznak van oka 70-nel tötymörögni. Annak viszont akinek nincs, annak igenis a kurva anyját, hogy 70-nel megy országúton. Az ilyen egyértelműen fosik az egész vezetés témától, fasznak ül tehát autóba.

Cefrekecske 2015.07.30. 11:51:57

@cukkkorka: "Mivel magyarországon senki nem annyira van bejelentve amennyit keres"
Te mi a bánatról beszélsz?

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.30. 12:15:53

@Szzzz: nem sáp, nem arról szól. 8-12 eur/év díjaknál kenem ne magyarázd hogy ez adófunkcióval bír.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ja,csak azzal együtt megcsinálják. Te viszont nézhetsz mint a moziban a városszélén, mert ez nem olyan mint a pályamatrica ami megvehető bármikor és bárhol ahol pálya kezdődik.

Cefrekecske 2015.07.30. 12:20:53

@3dom'f'speech: Erre azt szoktam mondani, hogy az ilyenek azt hiszik, hogy kis sebességnél csak lassan tekeredik a kormány. Nem tudnak "kockában" kanyarodni, félelemetes.

X0Y0ZQ3 2015.07.30. 12:24:46

@Cefrekecske:
És te azt honnan tudod, hogy mi az oka annak, hogy a másik 70-nel megy? Ja, bocs, te pontosan tudod, hogy a másiknak nincs oka 70-nel menni! Tehát a kurva anyját nekije! Hát ezt kő csináni-e?!
Mindig mindenki jobban tud mindent a másiknál. Szánalom!

Cefrekecske 2015.07.30. 12:26:01

@ingyenebed: "miért nem azokról írsz, akik 70-80-al menve feltartják a forgalmat"
Azokról ír, nem kell mindenbe belelátni a cinizmumst!

Cefrekecske 2015.07.30. 12:27:25

@X0 Y0 ZQ3: Számítottam erre a visszakérdezésre. Két oka lehet: fosik vagy hibás az autója. Mindegyik esetben takarodó van az utakról.

X0Y0ZQ3 2015.07.30. 12:32:09

@Cefrekecske: Csak ez a két ok lehetséges? Elég szegényes a fantáziád. :-)
Engem pl rohadtul nem idegesít, pláne nem kurvaanyázok rá. Fogom megelőzöm, kb 5másodperc :-)

Cefrekecske 2015.07.30. 12:34:05

@X0 Y0 ZQ3: Ja, ha meg tudod előzni és nem 10 autóból álló sor van mögötte és 20 km kell, hogy sorra kerülj az előzéshez.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2015.07.30. 12:38:41

Ez az új trafipax be tud mérni motorost? Csak mert így hogy szembol fényképez,honnan tudják a rendszámát?

najbi 2015.07.30. 12:50:02

Nahát ezt az irást nem is értem. PappTibi talán szeretne végig 50-nel gurulni a Vaspálya utcán? Kétszer két osztott sáv jobbra vasút balra néhány ház? Vagy a Pongrác úton? Vagy az Üllőin a Nagyvárad tértől befele eső részen a 2X3 sávon?
Így is nehéz közlekedni a sok töketlenkedőtől, akik képességbeli hiányosságaik mellett a sok fölösleges lassító tábla miatt is tötymörögnek, meg a fölösleges lámpáktól, ami után úgy indulnak el, hogy ha kiszálok gyorsabban tolnám őket.
Jobb ez így, hogy az emberek legalább egy része mer normális tempót menni (a barmokat poersze nem sorolom ide), a rendőrök meg nincsenek minden bokorban.
Egyébként a rádiók meg minden német nyelvű országban mondják, hol mérnek a zsaruk. Sajnálatos, hogy itt jellemzően csak órákkal később szokták bemondani, így jobb, ha az ember valamilyen appra bízza magát.

Mental Militia 2015.07.30. 12:52:02

Kb. két éve itthon 67 km/h 50 helyett 30.000 Ft-ot ért, majd másfél hónappal később 68 km/h Ausztriában 35 Euro-ba került.
(A zosztrák pedig nem 300-400-500 Euro-t zsebel havonta, ha dolgozik).

ma1982 2015.07.30. 13:17:35

Ennek a cikknek mi értelme volt? Bal lábbal keltél fel?
Most az a baj, hogy magasak a birsághatárok? Fél évvel ezelőtt meg még azon sírtatok, hogy minek vesznek új trafipaxokat...

blackshíp 2015.07.30. 15:26:09

@szajkó: végig autóútnak számít, ezért rakták tele a nem 2x2 sávos szakaszokon (vagyis úgy a 95%-án) 90-es táblával. Ahol fel van oldva, ott már mehetsz 110-zel

Bazinga1 2015.07.30. 15:39:48

@Cefrekecske: Itt a motorosokra is gondolok, akik pl. az erdei szerpentineket versenypályának használják. Ilyenből rengeteg van.

Tippszmix 2015.07.30. 16:11:01

@Szzzz: Hidraulikus a francokat, Avianal nagyobb nemigen van légfék nélkül! Egyébként meg hidraulikus csatlakozó is gyorscsatlakozó, legtöbb adapternél pillanatok műve fel-le csatlakoztatni!

Szzzz 2015.07.30. 16:18:14

@cukkkorka: A normál nagy teherautók légfékesek csak.
És arra írtam korábban, hogy mindenféle kiegészítő varázslatot kell a rendszerbe építeni, hogy elfogadhatóan működjön. 0,9g nem egy eget rengető érték, és felteszem ezt is valami csillivilli haszonjármű reklámjához mérték ki, mint pillanatyni csúcsértéket...

badmash 2015.07.30. 16:26:50

Bárkinek aki tudja rá a választ:
Miért autóra és miért nem személyre fizetjük a biztosítást? (egyik kedvencem a utánfutó kötelezője, ezen csak röhögni tudok)

TOTALCAR: Nem ért meg a magyar közlekedő a személyi kötelező biztosításra? Akár a biciklire is érvényes lenne, sőt csak az ülhet biciklire, akinek van biztosítása.
Nem lehetne ebből valami oknyomozást csinálni? Zách Dani, Papp Tibi???

laci_52 2015.07.30. 16:28:24

Amit a cikkben írnak, az egyszerűen nem igaz, ezt tapasztalatból írom.

Megfogtak a háromlábúval úgy, hogy pár száz méterrel odébb meg is állítottak. Közölték, hogy a műszer szerint 61-gyel mentem a megengedett 50 helyett(kb. tényleg annyival mehettem) és ez azt jelenti, hogy a mérési hibahatárt figyelembe véve is biztosan túlléptem a megengedett sebességet.

10 000 Ft helyszíni bírságot szabtak ki és megfenyegettek, hogy ennél rosszabbul járok, ha nem veszem át a csekket. Átvettem...

Szzzz 2015.07.30. 16:33:57

@Tippszmix: Igen, meg a bobcatre a kanalat is kézzel és hidraulikus gyorscsatlakozóval teszed fel, de az azért mégsem egy finom fékrendszer, aminek komoly biztonsági vonzatai vannak mellesleg.
De sok egyéb apró oka is van, hogy a személyautó-kisteher léptéknél nagyobb gépeknél már nehézkes hidraulkus féket csinálni... Eleve a nyomással működtetett fék önmagában nem fail-safe dolog, míg egy pronyó légfék igen. Aztán a pilóta fékszervó nélkül egyszerűen nem is tudna akkorát taposni a pedálba, hogy egy húsz tonnás teherautót megállítson. Tehát mindenképpen kellene egy biztonsági kivitelű fékszervó, (személyautókban ugyebár a vákuumos fékrásegítés egyáltalán nem biztonságkritikus segédüzem...) stb stb. Aszt akkormár kézenfekvő megoldás a jó öreg szar légfék, amit aztán mindenféle okossággal manapság már egészen jóra meg tudnak csinálni.

lapro1 2015.07.30. 16:45:30

Kedves Papp Tibi,
Én kiérzem a cikkből a "mekkora szabadságunk van" hangulatot, de sokan erre nem képesek. Mint fentebb is olvasható volt, sokan visszasírják a régi rendszert, meg újabb módosításokat akarnak. Én véleményem szerint, ez a mostani rendszer sokkal-sokkal életszerübb, mint amikor a százalékos túllépésnél 10% felett már jött is a bírság. (Valahol, mondjuk útépítés miatt kintfelejtettek egy 20-as táblát, a rendőrök ezt kihasználva beálltak mögé mérni, és ha véletlenül 30-al beleszáguldottál, akkor már fizethettél is.) Nem hiszem, hogy most tanácsokat kellene bárkinek is osztogatni, hogy variálják át a rendszert mind szigorúbb, mind kevésbé szigorú irányba se. Az idiótának, akinek nem elég a városi 50, a 65 se lesz elég, mert nyomja neki mint a barom, az úgyis meg lesz büntetve. Aki pedig véletlenül picit túllépi, azt ne büntessük már, mert igencsak van különbség a kettő között. Autópályán is szerintem teljesen reálisak a határok. Aki száguldozni, meg levillogva másokat menőzni akar az X5-el, annak a 150-se lesz elég, és le is fogják kapni. De ha mondjuk egy 120-al menő autót ki szeretné normális időn belül előzni, akkor ahhoz igencsak kell egy 140+ -os tempó, és ez egy reális helyzet lehet, amiért véleményem szerint megint igazságos rendszerben ne büntessenek már meg. A miénkben szerintem teljesen rendben van. Jobb az ilyen témákat nem feszegetni, mert sokan nem értik meg a lényegét, és olyan irányba megy el a dolog, ami később globálisan okozhat kellemetlenséget mindenkinek.

Beer Monster 2015.07.30. 16:58:55

@Szzzz: Ráadásul tényleg rosszabbul járnál.
Döbbenet, hogy a büntetés mértéke nem az elkövetett cselekménytől függ, hanem attól, milyen eljárásban szabják ki.

Ennek kellene cikkben utánamenni.

lutria 2015.07.30. 16:59:08

A XXI.kerben a Kossuth Lajos utcában egy lámpás kereszteződéstől 20 méterre rendszeresen trafiznak a zsaruk-csak nem tudom kikre utazhatnak mert aki közeledik a lámpához (délelőtt 11 órás forgalomban)az sem tud 65+sebességgel döngetni,aki pedig a zöldre indul az ellenkező irányból az sem valószínű hogy 20-25 méter alatt felgyorsul 50 fölé hacsak nem padlógázzal,füstölő kerekekkel...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.30. 18:24:12

@Mercel: Többször bizonoysodott, hogy ez a felfogás sem túl biztonságos.

fullerg 2015.07.30. 19:05:45

@Larry Silverstein:
Lehet hogy picsogok, de te meg hülyeséget beszélsz.
100% csökkenéssel a balesetek száma 0.
Akkor hogy csökkenhetett 300 %-kal?

Taníts még minket tudatlanokat...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.30. 19:24:25

@Ződ2000:

Bárhol és bármikor megvehető. - De mivel úgy látom, eldöntötted, hogy füstölögsz, tedd.

.

umwelt-plakette.de/sprachauswahl_foreignshop.php?SID=17a50206ac0e32b95c978ec253bfb925&transmitter=&navID=&lang=2&step=1&country=25

15 mp alatt eljuthatsz ide, csak egy gugliképes szoftver kell hozzá.

Tippszmix 2015.07.30. 19:57:22

@Szzzz: Hát pont ezt mondom, hogy légfék van a nagyobb járműveken. Amúgy meg szelepeket nyitogat a sofőr a fékpedállal, és alapesetben ahhoz sem kell hidraulikus rásegítés; próbáld ki, hogy fékezel egy 20 tonnás tgk-val, nem attól függ a fékezésed nagysága, hogy milyen erősen nyomod a pedált, hanem hogy mennyire nyomod le. A kialakuló fékezőerő késedelme meg pár tized másodpercben mérhető.

fullerg 2015.07.30. 20:06:04

@Zolus84: Próbálj meg egy 30 tonna kaviccsal megrakott bármilyen kamion elé bevágni, és büntető satut alkalmazni. Bizz a fékjében...
Ne is, inkább ne tedd, ha kedves az életed.

Hiba azt hinni, hogy egy megrakott teherautó ugyanugy meg tud állni, mint egy személyautó.
Üresen talán igen.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.30. 20:15:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Neked tényleg valami német kormányszóvivői irodában kellene dolgoznod...

Igen soron kívül megkapod az igazolást ELŐRE megrendelve, gyorsított eljárásban 60 euróért, amely igazolás egy nyilvánvaló adatot tartalmaz, ami egyébként a forgalmimban is benne van.

De Németországban már csak a műszaki állmáson hivatali időben kapod meg. Szóval ez egy ordas nagy hazugság, hogy bárhol bármikor. Ha ott állsz a német városban akkor csak helyben műszaki állomáson, hivatali időben kapod meg, mondjuk Szombat reggel Frankfurt hatátrában XXXhatod a 60 eurós 24 órás szolgáltatást.

Szóval amit írtál nem változtat a tényeken, elég csúnya szivatás ez.

A felgmaság csúcsa pedig az volt amikor valamielyik helyi főhüje kijelentette, hogy ez is egy közlekdési tábla ami be kell tartani. Hét XXXvára nem az.

Minden esetre az eredmény az, hogy kimaradt pár német város, a friccek meg párszáz ajróval szegényebbek lettek.

Pepejoe 2015.07.30. 21:19:17

@Slippery Slick a menetlabilizátor:
Eddig is tudtak.
Max. annyi az előny, hogyha nem megyek el mellettük és/vagy nem állítanak meg egyből, én meg megállok messze tőlük az út szélén egy cigire, megfordulok vagy lefordulok egy utcába (ha észreveszem az autójukat) akkor nem lesz a sebességhez rendszám, sárga gyors motorból meg rengeteg van a világon. Tehát igen, elölről nem sokat tudnak tenni, csak megmérik a sebességet de az kevés. Kéne rendszám, elöl meg nincs, fordítani nem tudnak a kamerán. De ha fordítanának vagy hátulról mérnek/fényképeznek sem érne sokat, valamit mindig lehet tennie annak, aki tenni akar.

jelentéktelen alak 2015.07.30. 21:22:59

Azoknak, akik feltartva érzik magukat a valós limit szerinti sebességgel:

Miért kellene nekem azzal foglalkozni, hogy a rendőr milyen sebességért büntet és milyenért nem? Az sem érdekel, hogy milyen értékhatárig nem büntetik a lopást. Többre tartom magam annál, minthogy ilyesmivel foglalkozzak...
Ha beállítom a tempomatot a limit szerinti sebességre a GPS adata szerint és utol érsz, akkor te vagy a szabálytalan. Ha tudsz előzz meg, nem akadályozlak benne, nem is tehetném. De tőlem semmi segítséget ne várjál hozzá. Nyilván nem arról beszélek, hogy a felező vonalon közlekedve, vagy a szabálytalanul a belsősávban haladva érsz utol. Aki szabályos, az legyen szabályos a sáv választásban is! De nehogy már egy szabályosnak kelljen alkalmazkodnia a szabályszegő hangulatához!
Autópályán is 130 a limit. Engem hidegen hagy, hogy 160-ig sincsen büntetés és 130-al fogom befejezni a kamionok előzését (GPS 130-al) Akkor is így fogok tenni, ha centikre jössz mögöttem, meg akkor is, ha villogtatsz/dudálsz mögöttem. Ha magam miatt nem szegek szabály, miattad sem fogok. Ha meg befejeztem az előzést, megyek ki a külső sávba, akár mögöttem vagy, akár nem. Ahogy én ki tudom várni normális távolságból követve azt, aki 110-el előz, elvárom, hogy más is türelmes legyen, pláne ha ő a szabályszegő...

éppcsakkérdem 2015.07.30. 21:29:47

Magyarországon valóban elég laza, hogy úgy mondjam, liberális a közlekedés szabályozása. csakhogy akit éppen megvágnak, az nem így gondolja, az ugyanis diktatúrának érzékeli, mert "mindenkit elengednek, hát MIÉRT PONT ENGEM??? bírságolnak meg?"
Városban 65, országúton 105, autóúton 130, pályán 150 - és sokaknak még ez sem elég - amikor megbüntetik őket - NAGYON HELYESEN - sír/rí a szájuk, cikkeket/panaszlevelet írnak, mutogatnak másokra, eszükbe nem jut, hogy ők a hibásak. Miért is tennék? Eddig sosem kaptak el, hát miért PONT MOST?
Ilyenkor mindig megy a mutogatás, a magyarázkodás, az összehasonlítás és a blabla. eszükbe nem jut, hogy szabályosan is lehet közlekedni. Az olyan tré.
Miért???
Épp csak kérdem

Zolus84 2015.07.30. 22:00:46

@fullerg: youtu.be/UL7A6Fb8AGw?t=3m33s
A videóban a linkelt résznél 40t-s rakott kamion áll meg olyan távon, mint egy Peugeot egyterű.

Hun_Fighter 2015.07.30. 22:43:16

@Szzzz: Nem kifejezetten az általad felhozott szélsőségesebb példákat venném alapul, de tény, hogy van benne valami. Nyilván szakadó esőben, vagy méteres hóban nem várható el, hogy tartsa a 90-et. Sajnos nem erről van szó, hanem arról, ha szemlátomást nincs olyan körülmény, ami igazolná a lassúhajtást. Amikor beérve a városba tovább tartja az addigi 70-et. Amikor fél kilométeres autósor feltorlódik az illető mögött, majd amikor lehetne előzni, odalép neki csak azért, hogy aztán ismét felvegye a 60-70-es tempót, természetesen amikor ismét nem lehet elmenni mellette. És itt most nem a türelmetlen tahókról beszélek, azokról nekem is ugyanúgy meg van a véleményem, mint neked. De azért nem csak a két véglet létezik. Azért kösz, hogy megosztottad. :)

Erdei osonó 2015.07.30. 22:45:34

"városban 65, országúton 105, autóúton 130, pályán 150 az alap, amennyivel lehet menni. Gyakorlatilag."
Meg befizetni a csekket miután "jó napot kívánok, gyorshajtás miatt állítottam meg".
50-nél 55-tel, (5eFt) 90-nél 100-zal (5-10eFt) mértek be (Fáma3) párszor és mivel pont oda volt állítva a trafi így kaptam is a csekket. (egész szép gyűjtemény van az utóbbi évekből, szóval a fenti állítás finoman szólva nem felel meg a valóságnak)
Az meg hogy "mindig ugyanott mérnek" hát Bpesten lehet de észre kéne venni hogy nem csak abból áll az ország. (nem vagyok rendőr vagy ilyesmi)

Hun_Fighter 2015.07.30. 22:45:39

@papptibi: Kösz, Tibi! :) Meg a jókívánságot is. Ha bejön, jövök egy rekesz Coronitával. ;)

Hun_Fighter 2015.07.30. 22:52:21

@papptibi: Tibi, rájöttem, hogy anno olvastam ezt a cikket és arra is emlékszem, hogy egy mondattól sírógörcsöt kaptam a röhögéstől, miközben azt gondoltam/-om, hogy ennél frappánsabban nem lehetett volna fogalmazni, közkinccsé is tenném az illető mondatodat:

"Szeretném rávenni őket, hogy győzzék le démonjaikat, és aknázzák ki a megengedett sebességben rejlő perspektívákat. Nem kell rettegve vánszorogni sehol."

Ennyi, telitalálat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.30. 23:23:09

@Ződ2000:

Én már csináltattam szombat délelőtt fél 11-kor is. Szakszervízben, nem Prüfstellén.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.30. 23:24:23

@jelentéktelen alak:

Ha beállítom a tempomatot a limit szerinti sebességre a GPS adata szerint és utol érsz, akkor te vagy a szabálytalan.

Vagy szar a GPS-ed.

injuhasz 2015.07.31. 17:22:13

Kedves Papp Tibor!

Most akkor írni kellene arról a jelenségről is, hogy a rend éber őrei nagyon nagy arányban olyan helyeken mérnek ahol a közlekedés biztonsága nem indokolja, viszont a bevételt általában könnyű és biztos... pl.: városok néptelen bevezető szakaszai, vagy a soksávos út, ahol egy nagyon rövid szakaszon érthetetlenül a 70 helyett 50-es korlátozás van, stb...

dhrbikes 2015.07.31. 17:58:43

@Ződ2000: A rendőrnek honnan kellene tudnia, hogy neked mikori az autód és hogy az az évjárat milyen kibocsátást tud (nem papíron, hanem megmérve)? Utazás előtt tájékozódsz, bemész az autódnak megfelelő márkakereskedésbe megmérik a koromkibocsátást és adnak egy matricát. Ezen minek hőbörögni? Én örülök, hogy legalább ott van ilyen és a buszok sem kapnak felmentést alóla. Itthon is egyből tisztább lenne Budapest levegője.

jelentéktelen alak 2015.07.31. 22:22:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Meg a térképem is és az órám is. :-) Minden rossz, csak az nem aki tudatosan és türelmetlenül szabályt szeg...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.31. 23:34:44

@dhrbikes: ne vicceljünk már, hogy nekem kell előre hatósági engedélyt kérni a németektől, azért hogy egy vadiúj autóval behajthassak a városközpontjukba, mert ők nemképesek kideríteni, hogy az autóm milyen EU besorolású...

Ha ennyire töketlenek akkor egyszerűen ne foglalkozzanak a külföldi autókkal. Vagy kérdezzenek utána a központban igazoltatásnál.

Magával az umweltzonéval én is egyet értek, de a megvalósítás, elég nagy baromság, mellesleg de facto elég nagy diszkrimináció...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.31. 23:41:40

@jelentéktelen alak: Beállítom a GPS szerinti megengedett sebességet, ha utolérlek, takarodj a külsőbe.

Tudod minden nézőpont kérdése, egy dolog van, ami objektív mindkét kocsiból: Ki a gyorsabb. Ha a hátsó, akkor elengeded mihelyts lehet, és nem írsz ide baromságokat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.31. 23:42:59

@Ződ2000:

CSak szólok: Már Bécs és Niederösterreich egy része is Umweltzone.

Amit viszont ökörségnek tartok: A két Zone nem kompatibilis.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.07.31. 23:45:28

@Ződ2000:

Egyébként nem kell útvonalengedély, mert a szakműhelyek a belvároson kívül vannak.

Az általam linkelt oldalon is leírják, hogy önkéntesen jelölöd meg az autódat. Majd ha korlátozás van és nem tudod igazolni, hogy jogos vagy közlekedni a kocsival, nos akkor......

X0Y0ZQ3 2015.08.01. 02:38:01

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
És nálad mi a megengedett sebesség? A megengedett sebesség a Kresz szerint, vagy az a sebesség amit már büntetnek? ;-)

Tomi1973Wien 2015.08.01. 03:35:46

@zh1972: a schwechati utepitesnel szakaszmeres van, de nem a teljes hosszra, hanem a behajtaskor es a kihajtaskor van 2-2 merodoboz felallitva

ingyenebed 2015.08.01. 09:19:20

@jelentéktelen alak:

nem azokkal van baj, akik a megengedettel mennek, rendpárti idióta, hanem akik annyival sem.
azokat miért nem bünetetik?
te örülsz neki, mikor a fantaszikus tempomatodat ki kell venni, mert utolérsz egy hetvennel menő fszkalapot?
egyébként ha ilyen lusta tempomatbzi vagy, akkor mennyél vonattal. abban is van tempomat.

Agr3ssor 2015.08.01. 09:37:15

@ingyenebed: Szerintem ezzel sincs baj, mivel nincs kötelezően előírt sebesség. Ergo a lassabban hajtónak bizonyos keretek között joga van lassabban hajtani, ha ő úgy dönt. És mivel ő jogkövető, neked meg ez nem tetszik, ezért inkább neked kellene átülni a vonatra.
Félre ne érts, engem is zavarnak. Agyfaszt tudok kapni tőlük néha. De ezt el kell fogadni sajnos, mert nem kívánom jogosítvánnyal rendelkező emberek jogszerű döntését felülbírálni.

Csenger 2015.08.01. 09:39:25

Gyerekek, ne háborogjatok, ez a cikk csak a "puhítás" része...

Nemrég egy másik cikkben ezt a nagy szabadságot emlegették.

Pénteken (?) a néprádió Napközben műsorában is ez ment.

Itt szigorítás lesz.

Fogadjunk...

Agr3ssor 2015.08.01. 09:47:36

Egyébként jó a cikk!! A Magyar ember jó dolgában panaszkodik az esetek 90%-ában.

Egyébként azt sem kellene elfelejteni, hogy a traffi VALÓS sebesség alapján mér. (kivéve néha)
Tehát még annyival kiegészíteném a fent leírtakat, hogy az átlag autós órája 75 körül mutat, mikor csattan a fénykép lakott területen. Na ezek után mondja azt valaki, hogy a pénzbehajtásról szól.

Más: Engem vagy 3x vágtak már meg gyorshajtásért. Természetesen, fájt. De ennek ellenére nem állok le a rendszert szidni, nem kezdem el skandálni a sok populista demagógiát, hogy "pénzbehajtás", meg "kint felejtett 30-as tábla", meg "miért nem a béjemvést"...
Én nyomtam addig a gázt, az én döntésem volt... Nem kívánok mást hibáztatni, mivel a sebességemet én határoztam meg! Nem a rendőr kényszerített rá, ahogyan soha mást sem!! (pénzbehajtás?!?!)
Ideje lenne az embereknek felelősséget vállalni a tetteikért! Akkor ez egy sokkal jobb világ lenne! És ez nem csak nálunk érvényes.
Sokat autózóként naponta szabályt szegek, és az ezrede alkalommal érnek tetten! Akkor hova sírjak? Mindenki lépten-nyomon szegi meg az általa feleslegesnek gondolt szabályokat, aztán sír, ha 1000 alkalom után egyszer fizet. Ne sírjon! Az ő döntése volt.

Szabványok 2015.08.01. 19:17:04

@Kacorlakk: Na, tegyünk helyre pár dolgot, mert nagyon kavarsz itt!
Egyszer max. 0,7, egyszer max. 0,9 súrlódási tényezőről írsz. Jó pár éve mérem a lassulásokat/gyorsulásokat az autóimon. Egy lágy rugózású, 20 éves konstrukciójú autó (gyári gumimérettel) is tud 0,8...0,9-t. Egy modernebb, sportosabb, keményebb felfüggesztésű autó akár 1 felett is. (Egy picivel.)
Ez tökéletes összhangban van azokkal a hivatalos tesztekkel, amelyek szerint 32...40m-en áll meg egy PKW 100km/h-ról.
Sokkal nagyobb baj, hogy ez ideális eset. Ha vizes az út, kopott a gumi, szar a fék, fékezetlen utánfutót húz a jármű, ónoseső esett, stb. akkor ennek a többszöröse is lehet. Ezért, ha télen, egy lepukkant Ladával, amelyik szögvassal teli utánfutót vontat macskaköves úton 50km/h-vallehet menni, akkor miért ne lehetne száraz úton egy Lamborghinivel100km/h-val menni?

A reakcióidőről elég eltérőek a vélemények, alapvetően attól függ, mennyire figyel a vezető. Ha koncentrál, akkor 100...200ms. Ha épp a rádiót tekergeti, tüsszent, telefonját nyomkodja, GPS-t kukkolja, álmos, részeg, stb. akkor akármedig növekedhet.

De végül is azt mondhatjuk, hogy X sebességnél 40m alatt áll meg az autó. X/2-nél 10m alatt. 2X-nél 160m. És? Miért kövekezik ebből, hogy X
sebességgel kell közlekedni? Mert a gyalogok 40m-re szeretnek az autó elé lépni? Miért pont?
Legyen a megenegedett sebesség X/2, akkor már 10m-re az autó elé léphetnek a gyalogok az autónak! Sőt, legyen a megengedett sebesség 4km/h, akkor csak hámsérülés keletkezik, ha egy autó a buszmegállóba hajt. Sőt. Tiltsuk be az autóközlekedést, akkor nem lesz autóbaleset.

Kompromisszumot kell találni!
Hány balesetet/kárt/sérülést/halált ér meg nekünk, hogy autózunk?
Ha jól emléxem Mo.-n évi 500 körüli közlekedési haláleset van.
Megér ennyit a jelenlegi közlekedés? Ha nem akkor szigortani kell (többek között) a sebességhatárokat.
Ha nem 50-90-130 lenne a korlát, hanem 30-60-100, akkor nem 500, hanem 300 ember halna meg.
Ha 10-30-90 lenne a határ és csak a legújabb volvóval lehetne közlekedni, akkor évi 50 ember halna meg. Ha betiltanák az autóközlekedést, akkor senki nem halna meg autóbalesetben.
Viszont ha 60-110-150 lenne a sebességhatár, akkor nem 500, hanem 700 ember halna meg.

Te mit választanál?
0-0-0; 0 haláleset?
10-30-90; 50 haláleset?
30-60-100; 300 haláleset
50-90-130; 500 haláleset?
60-110-150; 700 haláleset?

Peter100 2015.08.02. 01:53:10

A balesetek 11%-át ittasok, 17%-át gyorshajtók követik el. Ebbe ugye beletartozik a 4 órával ezelőtt 1 pohár sört ivó is, illetve relatíve gyorsan hajtó, aki mondjuk a havas úton 20km/h-val árokba csúszik. Legyünk nagyvonalúak, mondjuk, hogy ez a két csoport okozza a karambolok 30%-át.
Szét is bírságolják őket. Csak K.rva halkan kérdezem, a maradék 70%-al mi van ? Azt miért nem hallom, hogy a 2 sávos, 30 éve fel nem újított 10cm mély nyomvályú úton az egymás mellett haladó biciklis+motoros+teherautós+autós karambolozott, és ezért megbüntették ezt-meg ezt ??!!

Ezek a statisztikák kikészítenek. A fentiekből is látni, hogy részegen és gyorsan kell hajtani, mert ez a kombináció okozza a legkevesebb problémát, a józan+lassan haladók okozzák karambolok 70%-át ! Amúgy egyet értek fentebbi hozzászólással, a fenéket lehet közlekedni még a megengedettel sem ! Előttem szüttyög 80-al, mert az a biztos, de hogy őt másik 100 autósnak meg kell előznie, az nem érdekli ('nézzmá hogy megy a barom e!'). Ha valaki utána a 100-ból csattanik, akkor ki is a hibás ? Nem is előzött volna, ha mondjuk szépen 100-al megy a sor. Szóval bonyolult kérdés ez, soha nem lesz pont a vita végén. Először is szerintem utak kellenének. Másodszorra oktatók.
Az megvan, hogy minden tanulóautó felezőről fordul jobbra, jobb szélről balra ? Ha a kerékpáros éppen nem teker át 30-al a zebrán, hanem megáll, akkor lehívja az oktató, had tekerj már át.. Tolatáskor kiszáll, irányítja a tanulót.. Besz@rok.. És hát itt vannak ezek a beijedtek akikről fentebb írtam, biztos ami biztos alapon városba 35, kint 70-80. Velük nem is tudom mit lehetne csinálni. Visszaviszem az üvegeket, veszek egy helikoptert.

mel gibson 2015.08.02. 07:23:54

Használd a kibaszott tükröt.
Ha a pályán kétszázzal megyek és te kijössz elém százzal....ha valakinek meg kell halni, az remélem te leszel. Rosszabb esetben ti...

PonDrow 2015.08.03. 09:08:11

@3dom'f'speech: @Közlekedőedény:
"1. ráállok az előttem lévőre, amennyire tudok;
2. ha ő pl. balról húzza rám a kormányt, akkor én is balra helyezkedek;
3. ha még ebből sem érti, akkor folyamatos duda;
"

Én még egyszerűbben csinálom: látványosan úgy csinálok, mint aki másfelé néz és nem veszi észre, hogy be akar furakodni. Nem mer. :D

PonDrow 2015.08.03. 09:37:46

@laci_52:
HA megállítanak, akkor tudják azonosítani a sofőrt, és megbüntetnek, de max. 15 ezer a büntetési tétel, mert az nem az objektív felelősségi körbe tartozik.
De - ahogy a cikkben le van írva - 100-ból 1 esetben állítanak meg, mert lusták, azzal meló van, stb.
Így már világos?

Motorman 2015.08.03. 20:57:35

Arról nem beszélve, hogy általában nem az abszolút (előírás szerinti) sebességtúllépés okozza a baleseteket, hanem a relatív (helyzetnek nem megfelelő) gyorshajtás....

Prérifarkasz 2015.08.05. 23:56:31

@Zolus84: Aha... persze, a tömeggel a tehetetlenségi erő nő, tehát egyre nagyobb erő kell ahhoz, hogy azonos sebességű de nagyobb tömegű testet lefékezz/megállíts.

Javaslom kicsit frissítsd a fizikai ismereteid... ;)

Prérifarkasz 2015.08.06. 00:08:12

@Phantomas: Hát igen, ott ahol az átlagember 14 éves szuzukival jár, ott kevésbé lenne bicskanyitogató, ha a rendőr is szuzukival,vagy hasztrával, vagy skodával járna... A korábbi időszakokban ugye volt is rá példa.

Prérifarkasz 2015.08.06. 00:26:53

@firg_firg: Nyilván a "fele", az szándékos, hatásvadász túlzás, de nagyon sok értelmetlen, vagy hülyén működő lámpa van...
Nekem sem kell messzire mennem, 40 ezres kis falumban is hosszú évekkel ezelőtt betettek egy lápát a "város" egyik forgalmasabb útjára, mert az egyik "szuper"market úgy gondolta, hogy majd milyen jó lesz a vásárlóinak, hogy könnyebben közelítheti meg ezt a kiváló boltot...
Az sem zavarta őket, hogy ez a lámpa a reggeli és a délutáni csúcsidőkben a város egy jelentős részét bedugította, több kilométeres sorok alakultak ki, nemcsak a fő de a mellékutakon is... Ez így ment minden nap, évekig... Míg nagy nehezen felismerték, most már csúcsidőben sárgára állítják, de hétvégén, éjszaka, amikor sokszor alig van forgalom,akkor ott állsz percekig a semmiért... A táblák, meg a jobbkézszabály ilyenkor épp elég lenne...

Sok közlekedésmérnöktől valóban el kellene venni a diplomáját, mert nem ért a szakmájához.

Zolus84 2015.08.06. 18:49:41

@Prérifarkasz: Soha nem állítottam az ellenkezőjét. A tömeggel ugyanolyan arányban nő a súrlódási erő is. Ha fék képes a megfelelő erőt kifejteni, márpedig kutya kötelessége, akkor a féktáv közel azonos lesz.
Itt linkeltem egy videót, ami bizonyítja is ezt, nézd meg.

Ha te arra gondoltál, hogy a tömeggel arányosan nő a féktáv, akkor te ülj vissza az iskolapadba.

Prérifarkasz 2015.08.07. 01:50:55

@Zolus84: Ki beszélt itt arányosságról? Egyedül te! Senki nem állította, hogy a súrlódási erő nem nő, de ez kevés a boldogsághoz...
Az általad nem mellékelt video semmit nem bizonyítana, egy nagyobb, jobb fékerővel bíró nagyobb jármű hamarabb is megállhat, mint egy kisebb tömegű rosszabb fékrendszerrel felszerelt. És ettől még nem lesz igazad.

Ha igazad lenne, akkor a 4-6. villamos vagy egy mávszerelvény is gyorsabban megállna, mint egy kiskategóriás gépkocsi!...
Szóval, hogy is van ez?

Zolus84 2015.08.07. 09:00:11

@Prérifarkasz: Ha fizikai összefüggést feltételezünk a fékút és a tömeg közt, akkor arányosnak kéne lennie. De ilyen összefüggés nincs. Azért tartom elképzelhetőnek, hogy van valamennyi különbség, mert a valóság bonyolultabb. A gumi melegszik, deformálódik. De ha szigorúan a mozgási energia és a súrlódás fizikai képleteit nézzük, a tömeg kiesik a számításban, nincs jelentősége.
A videót egy korábbi hozzászólásban linkeltem, de ide is bemásolom: youtu.be/UL7A6Fb8AGw?t=3m33s
Remélem nem gondolod, hogy a Peugeot féke annyira rossz, hogy egy 40 tonnás kamion közel azonos távon megáll. Egy autó fékrendszerének képesnek kell lenni elérni a maximális lassulást egy megengedett össztömegig, legyen az egy 40t-s kamion vagy egy 1,5-2 tonnás személyautó. Ha nem így van, akkor az rossz tervezés. A sportkocsikra azért kell jobb fékrendszer, mert nagyobb a végsebesség, és nem egyszer kell megállnia, hanem sokszor egymás után.

A villamos és a vonat fékútja nem a nagyobb tömeg miatt hosszabb, hanem a kisebb súrlódási együttható miatt. Szóval fizikai továbbképzés továbbra is neked kell. Ez a másik tényező, amitől függ a féktáv, ezért veszünk jobb gumit, mert nagyobb a súrlódási együtthatója. A vonaton, villamoson acél kerekek vannak, amik acél sínen futnak. Értelemszerűen töredéke a tapadás a két felület közt, mint a gumi és az aszfalt esetén.

A konklúzió: A fékút nem függ a jármű tömegétől. Ha nekem nem hiszed, olvass utána máshol is.

Prérifarkasz 2015.08.07. 12:15:40

@Zolus84: Látom, nem érted mit kifogásoltam korábban, és nem is vagy képes felfogni...
Nekem nem kell a bizonyítványodat magyaráznod, de ha fizikából tanácsra szorulok, először feltétlenül hozzád fordulok.

Részemről ennyi, örültem a konstruktív társalgásnak.

Zolus84 2015.08.07. 12:54:30

Nehéz értelmezni, hogy mi is a problémád, ha csak beszólogatsz érvelés helyett. Nem gond, tételesen alátámasztottam minden állításom, több mondanivalóm nekem sincs.

JoeSmith 2015.08.14. 13:07:26

@Agr3ssor:
KRESZ 26. § 5. márpedig előírja,"Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
kresz.info/sebesseg.php
Csak ez is ugyanolyan mint a jobbratartás. Ha majd ezt is elkezdik büntetni (mint az M7-esen a jobbratartást), akkor talán...

Vortex 2015.08.15. 01:18:33

@penumbra1984: "még a sávon belül is mindenki a bal oldal felé húzódik, nehogy a mögötte haladó kilásson, ha esetleg előzni akar, akkor megtehesse biztonságosabban."

Én azért tartok a felezővonal mellé, mert az utak jobb oldala tele van kátyuval, aknafedéllel és nyomvályúval. Nem kibaszásból mennek az emberek ott, ne légy már ilyen rosszindulatú!

juletræ 2018.11.25. 17:07:50

Tudjátok, hog mi a közös a jogosítvány "feltételes bevonásában" ( betiget frakendelse ) és feltétel nélküli bevonásában" Dániában? Az, hogy mindkettö után újra le lehet rakni a KRESZ vizsgát ( mind a 2 részét). A feltételes bevonást akkor kapja az ember, ha p.l. 3X rajtakapják, hogy 50 helyett 60-nal megy, vagy ha _ nem tartja be a követési távolságot_. És hogy utána 6 hónapig nem vezethetsz. És legalább 1500 kr (=200 eur) bírságot kell még befizetni.

És tudjátok, hogy mi az EMG kurzus Hollandiában? Ha a rendörbácsi szrint különösen antiszociálisan vezetsz, akkor a 300-500 eur-s bírság mellett még az EMG kurzusra is beirat: ez 3 napig tart és 1060 eur-ba kerül. Ha nem mész el rá, ugrik a jogsi. Úgy értem végleg.

És tudjátok, milyen kelemes vezetni a Rajnától északra? Csodás: senki nem akar lenyomni ( EMG, frakendelse, ugyebár), megállnak a lámpánál, stb. ( Bár a morál lepusztulása ott is tetten érhetö).

És nem sikk kifogásokat gyártani, hogy miért mentünk p.l. a 90 helyett 115-tel: ezt a társadalom zöme ( ugy 80-90%-a ) elítéli, és ha figyelmetlenségböl mégis gyorshajt, akkor szégyelli magát miatta.

És az 50 km/h az 50 km/h. Nem 52, nem 55 és végképp nem 67 km/h. Ha valakinek lassú, ha az 50-s táblánál 50-nel megyek ( és a tempomat szeinti 50, az tényleg 50), akkor lesz szíves írni az aktuális királynak, hercegnek, királynönek, miniszterelnöknek, és javasolni az 50-s határ felemelését 67-re. Sok sikert hozzá.

2018.11.26. 09:49:03

@juletræ: jogos !!
miért vagyunk ilyen elnézőek a gyorshajtókkal ??
ha 130-al megyek a belső sávban, tuti hogy rám tapad valaki és még neki áll feljebb !
mire föl ?

Nomad VRAG 2019.02.20. 03:38:01

Laktam 15 hónapot Hollandiában. 55-re még csak be sem élesített a radar. A kolléga igen súlyos visszaeső, ő komoly pénzeket fizetett már komoly túllépésekért. Na, neki sikerült Rotterdam alatt bevonatni a jogsiját a 100-as táblánál 150-es célfotóval, de csak azért, mert notórius visszaeső. Voltak azért jó dolgok is íz írásban...

sanyimi 2022.01.17. 11:42:54

@ingyenebed: Igen már énis vártam, melyik újságíró lesz végül olyan HÍGAGYÚ, aki
ezt felemlegeti. Kívánom, hogy ezentúl járjon óra szerint 50-el városban és max 90-el országúton. És lehetőleg az ország másik végére költözzön a családja a P. Tibinek :)
süti beállítások módosítása