HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Autógyárak belülről és egy csodás találmány

2014.05.29. 10:16 ommm

Címkék: 121 Égéstér

Tudják önök, milyenek valójában a helyek, ahol szeretett autóik készülnek? És mivel etetik az újságírót?

Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr426225929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

r1attee13 2014.05.29. 10:48:17

Ez most jó korán megjött! És mi lesz a melómmal? :D Szerintetek ez milyen hatással van a munkakedvre? :D

szabopsz 2014.05.29. 11:19:12

Várom emberünket, hogy ide írjon :D

devisionhun 2014.05.29. 12:18:25

Ez a sisak dolog nagyon meredek tema.
Tegnap (szerda) tesom felesege ment ki mentovel a huvosvolgyi utra a motoroshoz. Az utas csaj csak valami levetett sisakot kapott, ami lerepult a fejerol...

Minden ott kezdodik nyilvan, hogy az uj lidl sisak meg mindig jobb BECSATOLVA, mint valami 5-10+ eves homlokratolt szar.

Nekem viszont volt balesetem 3 eve egy BMW system5 sisakban pentek este es vasarnap mar kiengedtek egy enyhe agyrazkodassal. A ket baleset kozott az a kulonbseg meg, hogy az enyemben messze jobban elpusztult mindket jarmu.

Arrol nem beszelve, hogy a zajos, parasodo, nem jol passzolo sisakban nem a kozlekedesre figyelsz es maris kesz az eset. szerintem.

h.pityu 2014.05.29. 12:22:00

Ez jó volt. Itt a bizonyíték, hogy 3 emberrel is lehet jó műsort csinálni, így érezhetően kevesebb az egymás szavába vágás. A motoros rész pedig pedig bőven emészthető volt.
De a legjobb a vége volt. Lehetne egyszer egy olyan műsor, ahol mindenki(tehát már nem lehet egy műsor) beszél a saját autós-motoros dolgairól, bővebb nyálra eresztve. Bár ez csak egy ÖTLET, amivel a padlás van tele :D.

Rocko- 2014.05.29. 13:25:00

nekem tetszett az adás, és külön köszi, hogy rendesen masterelve lett.

Jarics 2014.05.29. 14:15:03

@devisionhun: Pontosan. Ha jogosítványra, motorra volt y forintod, akkor legyen 150 k huf-od minőségi sisakra is. Legyen a sisak és a megfelelő ruházat is motorvásárlás elengedhetetlen anyagi része.
ha nincs, akkor ne motorozz, ha mégis megteszed, akkor ne panaszkodj, hogy ha hamarabb ért véget a film (hja, akkor már nem is tudsz).

madbalee 2014.05.29. 14:17:34

A BMW-s apropenzes törtenetben a megoldas lehet, hogy külföldön elö magyarok, es elköltöttek a maradek aprot valamint a magyar mobil elerhetőseghez eleg a min feltöltes.

LuxiMFP 2014.05.29. 14:21:29

A végén az jutott eszembe, hogy Winkler életrajz-írójának elegendő lesz végighallgatni az Égéstereket, már eddig is többkötetnyi páratlan értékű anyag gyűlt össze...
Remélem a háromezerforintos távirányítóról hamarosan olvashatunk oknyomozó publicisztikát is...

dextercapo 2014.05.29. 15:01:40

jo volt , cask par aprosag fogott meg :
nem lehet itten a beesooegesu moootort fejleszteni , mert nem lehet semmit kitalalni , mert termodinamikai hatarok vannak , kemia meg hasonlok . mondja most mindig az akinek nincs kedve ellenorizni , belegondolni , vagy csak latja hogy ez meghaladja a felfogokepesseget. de persze nem mondtuk ezt otven eve ? dehogynem . ha csak csuklobol akarunk cafolni valamilyen ujitast , akkor ez egy kenyelmesen elohuzhato joker - nezzuk csak mi az ami ennek az elvnek hala nem johetett volna letre : dizel, kozvetlen befecskendezes , turbo , EGR (benzineseken) , sokszelepes motorok , befecskendezes , szegenykeverekes motorok , szivoter vakuummal szabalyzott elogyujtas , kopogaserzekeles stb .
lehet hogy ez egy kattant tudos volt vagy csak egy asztalos (fanwing feltalaloja) , de persze tudjuk hogy nem fordulhat elo olyan hogy barmilyen talalmany eltunne , ellopnak , a feltalalot erne valami (angol szuperszonikus repulo fejlesztes - az amcsik begyujtottek az infokat (pl teljes terjedelmeben mozgo hatso emelolapok - vezersikok) , aztan angolosan tavoztak es megoldottak - azt amit egyebkent a v2 mar jopar evvek korabban stabilan tudott :)

gyermekules : medenceov ... az veletlenul nem a normal ov , ugy hogy nem huzod at a gyerek arca elott a keresztpantot ? :)
sisak hiszti . evek ota bicajos sisakban motorozok - nyilvan szornyu es majd meg is fogok halni miatta , de addig is : egy jo dh-s sisak sokkal konnyebb es jobban hul mint a legjobb motoros sisak , igy negyven fokban biztonsagosabb is lehet mint egy integralsisak - mert nem lesz rosszul a motoros.
lehajthato vs integralsisak : a lehajthato sisakok ket fele szabvannyal leteznek . a hatra hajthato (roof , lem stb) ahol nem no a nyakra szerelt erokar a becsapodaskor , lenyegeben jet sisakkent viselkednek , kiegeszito vedelemmel - ahol torony szeruen a levegoben all a sisak allresze folfele , azok viszont tenyleg csak lehajtva szabalyosak .
nyilvan a sisakra ugyanugy lehetne demagog idiota reklamot csinalni , de ott az ember sajat dontese , magarol - a gyerekuleshez akkor lehetne hasonlitani ha valahogy igy adnank elo : kisgyerek szomoruan , konnyes szemekkel nez felfele az ajtofelfanak tamaszkodva ez a narrator kozben elkezdni mondani : "apa az olcsobb sisakot vette meg , igy zolika felarva , de nincs szerencseje - anyu uj pasija alkoholista es verni fogja - mindezt azert mert apa nem vette meg a nemet csucstechnikat ... csak gondolj bele" - es jonnek a halvanyulo szines kepek zolika diplomaosztojarol majd fekete-feher kepek arrol hogy zolika a rendorok elol fut es tuvel a karjaban hever egy szemetes kapulajban.
:) maradok a 661 bravo carbon-nal . zolikanak byebye.

huspotyolo 2014.05.29. 16:32:38

@Winkler Robi
Tudom melyik boltban vetted anno a kesztyűt, én is ott vettem kabátot és csizmát még a Váci úton. Viszont mintha webshop formában "újra működnek":
www.ducatiperformance.hu/termek.php?kategoria_id=183&lng=hu

Nyiri 2014.05.29. 16:47:49

@devisionhun: Ez nem teljesen igaz. Mármint hogy a 150 ezres@Jarics: sisak kell különben annyi.

Tény hogy csak olyan sisakot vegyen fel az ember ami RÁ VALÓ. Tehát pontosan a fejére illik. Nem szoros, de nem is mozog és nem tud leesni.

Nekem "csak" 50-70 ezres van és ezután is csak az lesz. Mert a többi marketing, design, meg extra opciók.

Van 50 ezres sisak is ami hozza a 5 csillagot csak zajos.

Szerintem eséskor nagyrészt szerencse kell, hogy hogy esel és midet ütöd meg. Meg lehet halni 1 millát érő cuccban is ha a nyakadra esel és törik a gerinced.

Tény hogy én soha nem indulok el full felöltözés nélkül, sőt még ha tolni kell a motort akkor is húzok kesztyűt. Rengeteget költöttem már ruhára, sisakra meg egyéb, de szerintem a motoros ruhaipar az egyik legnagyobb lehúzás ami létezik.

Haverom geci drága NOLAN-ja zajosabb mint az én harmad annyiba került HJC-m. Másik haverom AGV-jének plexi mechanikája szarrá ment 1 év alatt az én fele annyiba kerülő Caberg-m 3 éve tökéletesen zár. Rengeteg rossz és jó tapasztalatot hallottam motoros körökben.

Igaz most 2 sisakom van de veszek másikat idén, de csak azért mert mindkét sisak párnája már kilágyult és elgyengült és nem fog már annyira. Ezért kell új, hogy pontosan jó legyen a fejemre. Nagyon nehéz döntés mert már nem tudom melyik márkát nézzem.

Rendszeresen olvasom hogy AGV, SHOEI, Schubert alatt minden sisak baseball sapka. Hát aki szereti dobálni a pénzét tegye :)

szálka 2014.05.29. 16:52:52

sisak témához:
egy olcsó sisaknál valamin spóroltak. a saját tapasztalataim alapján pl a plexi ami jobban karcosodik, torzít, párásodik. egy héjméret van általában és a töméssel játszanak ami kb 1-2 év alatt ki is nyúlik és lóg a fejeden. a szellőzése általában kritikán aluli (vagy semmi vagy huzatos). nincs cserealkatrész.
nekem most egy shoei xr1000 van. hatodik éve használom, megyek télen-nyáron, naponta sokszor le és felveszem. most kezdte elengedni magát. nem bolyhos a bélése, nem nyúlt ki, nem büdös (bár ez mosás kérdése de sokkal ritkábban kell mint az olcsóbb fajtát) nem zörög, ,ég mindig passzentos a fejemen. nekem ez elég. és nem került hat számjegyű összegbe újonnan.

-trogerone- 2014.05.29. 17:11:24

a design reszlegen latott regi kgst automodelleket a "masini legendare" cimu folyoirattal adtak, a fiuk valoszunu ebedszunetben kaja melle vasarolhattak.

-trogerone- 2014.05.29. 17:13:41

ha sipos igy raizgult a modellekre, jelentem a folyoirat meg vasarolhato....van akik egy egesz gyujtemenyt elad.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.29. 18:44:28

@madbalee: en is igy csinaltam. Ferihegy melletti Shell kuton a kolbasz 640 forintja huszasokban kifizetve, majd felvett az elso osztalyu jegyhez jaro taxi amit oda hivtam a kolbaszeves utan :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.29. 18:55:11

aki nem vesz jo bukosisakot az egyszeruen ostoba.

1982ben jott ki a dacia 1310, apam megvette es bejelenkezett vele Dunafoldvaron a Suveges-fele orszagos hiru dacsia szakertohoz vele ( A fianak opel kereskedese volt/van ) ott szetszedtek es osszeraktak ujra, 1988ban adta el ugy hogy semmi baja nem volt az autonak. 113ezer forint volt a kocsi plusz akkori haromhavi fizetesnek szamito 18ezer az ujraosszeszereles. De megerte.

Pitesti mindig is a roman konnyuipar fellegvara volt, kornyezo varosokban ( Slatina, Curta de Arges, Plojesti ) duborgott a nehezipar, Pitesti bol bukarestig epult az elso roman autopalya - igaz, szembe jovo ekhos szeker es 30-40 fos kutyafalkak nehezitettek a haladast es nehol 25km/h korlatozo tablak voltak a rossz ut miatt - viszont igazi Dallas hangulatu ut volt a kornyezo bologato olajkutak miatt :)

amugy valami tortenhetett a lejjel mert en utoljara 9000 lejert ittam egy Ursus sort Szovatan szoval a fizeteseket csodalkozva hallgattam de gondolom lekaszaboltak azota par nullat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.29. 18:57:42

minden feltalalo "szalajt", legjobb pelda a legnagyobb formatumu inventor ever: Nikola Tesla. Amelyik reggel nem etett galambokat azon a napon nem volt haljando kezet mosni - viszont ha etetett akkor kenyszeressen kezet mosott tizpercenkent. es meg sok egyeb marhasag.

iDoki · http://www.i-doki.com 2014.05.29. 19:43:09

A sisak témához szólnék hozzá.
Használtam már pár jó sisakot.. HJC, Nolen felnyitható és sok gagyi. A HJC egy zárt nagyon szuper sisak volt, de a szellőzése csak 100 km/h felett volt tökéletes. A Nolen sajnos minden szempontból gyenge, légáramlás, szellőzés pl. Vettem most egy Shoei NeoTec sisakot, és tényleg tükrözi az ár a minőséget. Szellőzés hihetetlen módon jobb, akkor amikor a plexi le van zárva. A levegő a fejem minden részénél már 30 km/h sebességnél is tökéletesen áramlik. Nagy sebességnél ez a túrasisak hihetetlen stabil, legalább annyira, mint egy zárt speed sisak. Az ára viszont sajnos annyi, mint egy használt robogó, de szerintem megéri.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.29. 19:47:50

bugatti francia? :O a felakasztott Pierre Cardin zako benne max.

Amugy a gazdasagi szelekcio mukodik: a francia autogyarak doglodnek, a nemet gyorsetteremlancok meg azert nem mennek tonkre mert soha nem is voltak.

uj KGST az EUban:

franciakra lenne bizva:
- torzsalkodas, beleugatas mindenbe, hatarok ujrarajzolasa ( ezt nem hagyhattam ki:)

olaszok:
- henyeles, napon sutkerezes, konnyuipar

angolok:
- reszegen uvoltozes, elhatarolodas, fish&chips eves ujsagpapirbol

nemetek:
- kemeny melo, EU kasszak feltoltese, gondolkodas

gorogok:
- mindent amit a nemetek csak forditva

skandinavok:
- szekreny es eloszoba fal gyartas es eladas urugyen iszonyu izetlen kaja es pia elsutese kek-sarga aruhazakban

dried 2014.05.29. 23:17:07

Komolyan nem értelek benneteket Winkler Robi. Pont Ti biztatjátok arra a motorosokat hogy nincs különbség sisak és sisak között?
Menjetek már el egy ilyen gyárba és fél óra alatt meggyőznek titeket ennek az ellenkezőjéről.

internal_combustion 2014.05.30. 00:20:14

@visszakettopadlogaz: a bugattit francia-német-olasz autógyárnak szokták mondani. Bugatti olasz családból származott, olasz volt, de Franciaországban élt, a fiát már péládul Jean Bugattinak hívták. Annál archetipikusabb francia név meg nem kell :D
Az én agyamban mindig olasz autógyárként élt (valszeg Ettore miatt), de aztán egyszer néztem egy Jay Leno's Garage részt, és abban elmentek egy Francia autó múzeumba, ahol külön szekció volt szentelve a Bugattinak, telerkva francia zászlókkal. Akkor olvastam én is utána, azért vagyok ám én is ilyen okos most :)

Német étterem franchise meg van. És nagyon jó. A Vapiano. Szoktunk is ezen röhögni, hogy az egyik legjobb olasz étterem az hogy a bánatban lehet egy német franchise. De ez van. Kifordult egy világ ez :D
("az egyik legjobb"-at nyilván ár-érték arányosan értem. Tudom, hogy vannak ennél sokkal-sokkal igényesebb helyek, viszont ebben az árkategóriában nem igazán tudnék mondani)
a legjobb golfozó fekete, a legjobb rapper meg fehér, blablabala stbstb :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 00:33:12

@internal_combustion: miota mentem egy Zero krosszmotorral ( elektromos!! ) es nem tudtam ra igazan rosszat mondani azota en mar nem is mondok semmit!

A sztereotipiak kora lejart.

internal_combustion 2014.05.30. 00:41:49

@visszakettopadlogaz: húúú, dejó lenne, ha ezt többen is így éreznék. Lehet, hogy nekem sem kellene mindig meghallgatnom, hogy hogy lehettem olyan hülye, hogy olasz autót vettem, mert hát az olasz autók elromlanak, a többi meg nem. Ugye. Alapvető :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 03:47:49

@internal_combustion: Rolls Royce: egy szerb huszoneves srac altal formatervezett nemet kezben levo autogyar amely 8 orszagbol szerzi be az alkatreszeket ( Magyarorszagrol a kipufogot!! ) gyartja az angol ipar zaszloshajojat :)))

youtu.be/vmcmqTAu6b8

A chevy camaroban francia a valto, canadai a motor, mexicoban rakjak ossze es norveg lizingcegtol veszed :)

Szoval csak ismetlem magam: globalis vilagunkban mar nincs olyan hogy " olasz auto". Lassan olasz ember sem lesz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 03:52:16

@internal_combustion: az elozo kommentbol kimaradt: szoval a brit ipar gyumolcse az RR, Honda ( Sunderland ) Bentley ( Crewe ) Ariel, a forma 1-es Merci (!!!), JCB ... Eh vegigmenni sem erdemes a nevsoron. Anakronizmus ma mar ilyenrol beszelni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 03:54:57

Az utolso olasz: Balotelli:) meg a neger nemet valogatott jatekosok, plusz Ibrahimovics, a sved csatar:D hagyjuk is :DD

A francia valogatott legalabb nehai francia gyarmatokrol szarmazokkal nyerte a vb t '98ban, ma mar szo sincs ilyesmirol. Teljes a keveredes.

gigabursch 2014.05.30. 05:57:30

WR: - Tértévevénnyel kapta a TC a levelet
PT: - ööö, nem tudom, bubis boriték volt.

A borítékon rajta kell lennie a térti ragasztó szegélyének!
Ennyire egyszerű eldönteni.

gigabursch 2014.05.30. 06:03:43

Jópofa ez a Duke Engines (www.youtube.com/watch?v=c19kn3drdFU), de valaki aki gépészetben büfé, kérem mondja már meg, ennél az elvnél nem több a mozgó tömeg?

madbalee 2014.05.30. 06:53:00

@visszakettopadlogaz: De vannak nemet gyorsetteremlancok, csak törökök üzemeltetik.
Dönner macht schöner :))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 06:58:16

@madbalee: a legjobb angol sor is Irorszagban keszulnek! Guiness :)

Rocko- 2014.05.30. 07:13:10

@visszakettopadlogaz: "A sztereotipiak kora lejart."
haha, de jó is volna, ha felismernék az emberek.

@gigabursch: jaja, jópofa.

@madbalee: ahogy egy kollégám fogalmazott: életem legjobb gyrosát egy kínainál ettem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 07:17:32

@Rocko-:
"életem legjobb gyrosát egy kínainál ettem."
:D:D:D

Rocko- 2014.05.30. 07:19:32

@visszakettopadlogaz: komolyan, azt mondta, az olyan hely volt, hogy bement, megfagyott a levegő, aztán nem az a helyzet volt, hogy kijöhetne fogyasztás nélkül.
súlyos arcok voltak bent. :)))

Rocko- 2014.05.30. 07:20:03

@visszakettopadlogaz: természetesen mindez magyarországon volt. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 07:30:19

@Rocko-: "természetesen mindez magyarországon volt. :)" NA AZ A DURVA :) amugy az azsiaiak a legkemenyebb katonak - ha megolik oket meg akkor is ferde szemmel neznek! :D

amugy erdekes dolog ez. Vannak akik konnyes szemmel latogatnak el egy magyar csardaba itt gulyast enni, autoznak 8-10orat oda-vissza erte csaladdal, aztan amikor neha hazalatogatnak akkor esznek a kinaiban. Fene se erti az embereket. Hulyek vagyunk mind csak mindenki mashogy.

Rocko- 2014.05.30. 07:44:29

@visszakettopadlogaz: én szeretek jókat enni, de lassan már kicsit túl van dimenzonálva a gasztrobuzulás.
aki pedig elutazik, az legyen már nyitott a helyi körülményekre (emberi keretek közt).

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 07:55:54

@Rocko-: 22ezres Californiai kisvaros, van itt ugye SteakHouse, Burger Bar, Sushi Bar, Thai-, Malaysian-, Italian-, Afgan-, Mongolian-, Greece-, Polish-, Portughese Restorant, van Chinese Buffet es Take away, van echte kinai etterem ( kinaiaknak, mint otthon ) van kinai gyorsetterem, Panda Express es ugye az osszes Fastfood ( Jack in the Box, Carls Junior, KFC, Pizza Hut es Straw Pizza, Foster Bar, es meg csomo kicsi ) es ez egy kisvaros.

SanFrancisco kozel van, ott ezek ugye alap plusz meg kismillio mas fajta ( Kelet nemet etterem, trabanttal, Radebergerrel es winersnitzeller lila kaposztaval!! :)) meg az argentin etteremtol kezdve a vietnami cuccokig minden. ( allitolag a delkoreai BBQ ban - megbizhato torzsvendegnek igeny szerint kutya hus- brrr )

na most akkor mennyire legyek nyitott? :D

Shadowbull 2014.05.30. 08:52:43

Winkli emlitette hogy vajon hogyan megy ez a "kitalalunk valami ujat"m a mernokoknel.

Na az ugy megy, hogy az embernek eszebe jut valami korszakalkoto otlet, akkor elkezd guglizni es az esetek 99%aban rajon, hogy azt mar valaki kitalalta, megalositotta, es kielemezte hogy miert is nem jo :)
A maradek egy szazalekban a neten nem talal semmit, ezert remenykedni kezd, es beszel a cege szabadalmi osztalyaval. Minden nagy cegnek van ilyen terulete, a mukodesuk elengedhetetlen feltetele egy jol mukodo szabadalmi terulet. Nekik vazolja az ember mit is talalt ki, csinal nehany skiccet, majd azok elkezdik a keresest a kulonfele adatbazisokban, es sajna megint kiderul, hogy azt mar valaki szabadalmaztatta.

Aztan nagy ritkan olyan is tortenik, hogy meg nem talalta ki senki, nem is szabadalmaztatta, olyankor elindul a jogi procedura, es a vegen ha minden jol megy, bejegyzik a szabadalmat. Velem ilyen ketszer tortent a 15 ev alatt, pedig sok otletem szokott lenni, ezert is fizetnek :)

Aztan persze altalaban kiderul az is, hogy nem is annyira jo dolog amit az ember kitalalt, mert draga, bonyolult, nincs annyi elonye hogy erdemes legyen vele foglalkozni. Az elet kegyetlen.

A mi feltalalonkra es csodamasinajara visszaterve: ha jol latom a motorral egy generatort hajt meg, azzal vizet bont, es ezzel a hidrogennel akarja magat a motort meghajtani. Itt is az jon be, ami gyakrna masoknal is: a kozepfoku muszaki kepzettseg nem mindig elegendo arra, hogy a szemleletbe szervesen beepuljon a hatasfok fogalma. Pedig az sajna megkerulhetetlen.

bbandi 2014.05.30. 09:22:42

Csak nem Gróf Spanyol Zoltán talált meg benneteket?
szkeptikus.bme.hu/spanyol/
Neten meg lehet találni csomó előadását, vicces, ahogy vagy egy órát beszél technikatörténetről hatalmas tévedésekkel, összeesküvéselméletekkel, majd a találmányáról annyit, hogy itt egy plazmavágó, ebben is víz van.

Rocko- 2014.05.30. 09:31:02

@visszakettopadlogaz: mire legyél nyitott? SF-ban csak a kajára. :D
de nyilván nem Rádéretendő ez. :)

@Shadowbull: köszi az infot!
amúgy nem vagyok mérnök, gondolatom nekem is van sok, aztán néha ha sejtem, akkor én is rágugglizok. :)

szeri13 2014.05.30. 13:52:27

ahogy a nagy folozofus is megmondta: "vízbül veszi ki a zoxigént"

LanciaBacci 2014.05.30. 14:44:25

Winkler ma remekül pótolta Pistát. Rég hallottam már ennyi korlátolt, ostoba troll szöveget...

kisörDög 2014.05.30. 17:48:36

@visszakettopadlogaz: az angol-oknak az ipar-uk zaszloshajojat :)))

kisörDög 2014.05.30. 17:50:49

Ez a tudásháromszög ez mi? Nagyon eltitkolt dolog lehet. Lehet Jézus is ezen volt csak aztán rájöttek hogy kereszten jobban eladható.

Seri2112 2014.05.30. 18:33:39

Milyen telót vet Robi?

VolksrodZoli 2014.05.30. 20:21:44

@kisörDög: oktatás+kutatás+alkalmazás...

mtk001 2014.05.30. 20:31:23

Volt magyar találmány : a TV motor, na abból volt prototípus is mégse lett semmi belőle.
Treplán és Vífg a feltalálók (Ha jól emlékszem), azért TV és hajtókar nélküli a motor.
Régen az Autó-Motorban jelent meg.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 20:34:34

@Shadowbull: en mindig szkeptikus vagyok mikor valaki "vilagmegvalto" talalmannyal rukkol elo es nem evtizedes fejlesztes es/vagy elkoltott milliardok vannak mogotte.

Bizonyara szegenyes a fantaziam, de en a mernoki csapatmunkaban es a szivos, penzt nem kimelo fejlesztesekben hiszek.

Nem tudok igazan lelkesedni egy olyan talalmanyert ami egyenlore papiron letezik es mas bizonyiteka nincs a hasznalhatosagara mint az hogy hisz benne a kitalaloja.

Emogott nem a hatterhatalom ( ufok, nacik, gyikemberek, tetszes szerint a sor bovitheto ) all hanem a jozan esz meg a termeszettudomanyok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 20:36:40

@mtk001: mint az orosz perpetum mobile a hatvanas evekbol : ment magatol de azert ra volt kotve egy haromfazisu villanymotorra, biztos ami biztos :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 20:37:43

@Rocko-: a hagyomanyos csaladmodell hive vagyok betonbiztossan :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.30. 20:44:24

@Rocko-:

Ez megvan?

Jet engine driven train? Az oroszok tudosok sem csak ultek a baberokon a hatvanas evekben :)))

englishrussia.com/2014/05/26/abandoned-and-rusty-soviet-turbo-jet-train/

nyelv-ész 2014.05.31. 09:09:31

A magyar piacra küldött legszarabb Dacia elméletét cáfolom. A kanadai export például azért bukott óriásit, mert az első vevők úton hazafelé elveszítették az ablaktörlőt, meg útközben kifolyt a benzin, és nem értek haza teli tankkal :-)

Szóval oda is ugyanazt a fosfelhőt vitték, csak Kanadában nem volt Merkur, és az ottani kereskedőknek eszükbe sem jutott, hogy nem egy kész autót árulnak...

Kivancsi 2014.05.31. 09:57:55

A BMW-s apropenzes törtenetben a megoldas lehet...

kurvara senkinek semmi koze se
meg a totalcar nagymenoinek sem :)

ki melyen autoval rendszammal jar?
mit vesz? hol vesz? es mennyiert vesz?

ennyi.....

1000rörö 2014.05.31. 17:12:53

Róbert! Én ebből a webáruházból rendeltem anno: www.ducatiperformance.hu/termek.php?kategoria_id=183&lng=hu / ha volt már akkor bocs/

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.05.31. 23:39:43

@nyelv-ész: a LADA k ( automata valtoval ) viszont siker volt, 4000 CAD ert jo volt, a baj ott volt hogy az elvtarsak nem kuldtek tobbet az elso 500 utan mert CSAK. Volt kombi is. Gondolom nem akartak tovabb fokozni az autoehseget a beketaborban. A Yugo is siker volt, az elso par evben, aztan volt egyet fizet HARMAT kap akcio is :))

egyszeruen amit a szocialista gyarakban gyartottak az sz@r volt, ezen nincs mit ragozni.

nyelv-ész 2014.06.01. 09:06:29

@visszakettopadlogaz: A Yugo is a gyenge minőség miatt bukott, bár korántsem akkorát, mint a Dacia. Az észak-amerikai piacon régebben bármilyen korszerűtlen autót el lehetett adni, ha az olcsó volt és megbízható. Sajnos a megbízhatóság a szocialista ipar eme remekeire nem volt jellemző.

320dezső 2014.06.02. 16:55:28

Én a Nikon DSLR-emhez vettem nem egész 1 dollárért egy ML-L3 távirányítót. Nem azt mondom, volt 3000 forintnak megfelelő valutáért is, de hát ugyanazt árulja mindegyik. Free shippinggel jött, elemmel, két hét alatt. Működik.

madbalee 2014.06.03. 08:39:00

@visszakettopadlogaz: Igen, es ahogy a müsorban is mondtak, az ötlet maga az edeskeves. Abbol rengeteg van, a kifejlesztes, megvalositas az igazi kemeny dio, ahhoz kell rengeteg raforditas, no meg penz. A törtenelemben rengeteg ötlet van amit valaki feltalalt, de nem volt penze, aztan eladta es akinek volt kapacitasa, tökeje megvalositotta. Ezt el kell fogadni.

stone pit(er) 2014.06.03. 11:06:53

Juj! Winkler Robi ez magas labda volt! Biztos sok rosszat el lehet mondani a franciákról, de ezt még te sem gondoltad komolyan. Poénnak persze jó, mint a vicc az olasz, német svájci, angol, francia szakemberről.

Twingós Hopkins 2014.06.05. 11:03:31

Említettétek, hogy a keleti blokkból minden autó kapható volt. Gyerekkoromban a szomszéd srác anyukája lengyel volt (persze most is az), és hozzájuk elég sűrűn jöttek lengyel rokonok Polonézzel. Erről az jutott eszembe, hogy Polonézt azóta sem láttam. Nem tudtak róla valamit, hogy abból a csodából miért maradtunk ki a 80-as években?

G.Freeman 2014.06.05. 11:33:12

@Jarics:
Kinek mennyit ér a feje.
nekem sohasem volt harmincezernél drágább sisakom, de eddig még arra sem volt szükségem 72 februárja óta.
DE ez nem azt jelenti hogy ti csak nyugodtan vegyétek a százötvenezres sisakokat, ha annyi felesleges pénzetek van.

G.Freeman 2014.06.05. 11:37:32

Ezt a találmányt valaki komolyan vette?

gigabursch 2014.06.05. 15:47:38

@Shadowbull:
Szia SB! Fentebb kérdeztem ezt a Winkli által röviden kibeszélt motorformát (Duke Engine), amiről @gigabursch: kérdeztem is, hogy hogyan állunk a mozgó és holt tömegek arányával, stb.
Tudsz esetleg erről valami érdemit mondani?
Ez már túlmutat az én mérnöki és az abban foglalt gépészeti ismereteimen.

Shadowbull 2014.06.06. 06:48:20

@gigabursch: nem ismerem reszletesen, de az animacion amit lattam eleg bonyolult dolgok voltak, nem veletlenul nincs egy ilyen motor sem a forgalomban :)

gigabursch 2014.06.10. 23:55:31

@Shadowbull:
A maga korában az Ottó-motor is bonyolult volt.
Inkább engem tényleg csak az érdekelne, hogy a tehetetlen tömeg az hogyan viselkedik, mennyire nagy.
Mondjuk egy irtó nagy giroszkóp így ebben a formában a rendszer, de szívesen megnézném élőben is.

Az meg hogy nincs forgalomban már egy másik kérdés. Konteó nélkül is. :-)
süti beállítások módosítása