HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Kicsi a bors, de... anyááám!

2011.10.23. 09:16 ommm

Címkék: bme totalcar formula student frt

Azt hiszem, lassan ideje lenne felébredni és elkezdeni gőzerővel támogatni a BME FRT-csapat tagjaihoz hasonló fiatalokat, akik ma még talán ezrével vannak az országban, de ki tudja, hányan maradnak itt a jövőben és hányan keresnek boldogulást külföldön, ahol esetleg jobban megbecsülik a tudást.

Mai cikkünk blogposztja.

132 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr563320313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baird 2011.10.23. 21:28:51

@Kopi3.14: Kedves Kopi3.14! Attól tartok valamit teljesen félreértett ezért szeretném meghívni műhelyünkbe egy személyes találkozóra, ahol munka közben nagyon szívesen megmutatjuk mit lát(szerintünk) rosszul. Illetve -ha van erre lehetőség- feltérképezzük, hol tudnánk Öntől tanulni. info@frt.bme.hu címre írjon egy emailt, ha érdekli a lehetőség.

Kopi3.14 2011.10.23. 21:30:39

@skyrangr: Tükörtervezésnél is a tudást megfizetik hasonló cégek, mint pl. a MAGNA, vagy az MPX- Pininfarina leányvállalat. De az üléstervezés is ilyen, aki rengeteg tudással bír, azt megfizetik, még ha elvileg azt sem tekinted egy hú, de büszkeségre okot adónak, gondolom. Holott ott is vannak igazi kihívások, amikor mechanikusan kell logikai rendszert felépíteni, mikor mi mozoghat, mi nem. Ráadásul egy tükörtervezésnél nem kell elemekből összelegózni a rendszert, hanem tényleg mindent neked kell kisakkozni, vagyis komponens szinten más összetettséggel bír.

Kopi3.14 2011.10.23. 21:33:13

@baird: érdekelni érdekelne, időm nincs eljutni, mikor Mo-n vagyok, elég betáblázott az életem.
Átmehetünk privátba, ha gondolod.
Amennyiben elkezdted tegezésben, akkor a magázást nem kéne elővenni.

Shadowbull 2011.10.23. 21:33:19

@skyrangr: "gyanis... Otthon (ahol az autó és gépjárműipart csírájában eltaposták) mit tervezne egy ilyen mérnök!?
Elmehetne 'napszámosnak' az Opel-Audi-Suzuki-Merci gyárak valamelyikébe. "

Ez egy baromsag.

sb

Rocko- 2011.10.23. 21:33:37

@skyrangr: "ettől független egy-egy tervező valószínű csak 1-1 vonalra fókuszál, nem pedig 1db autót tervez."
mondom: kooperáció. való igaz, ő egy részletet dolgoz ki, de a többiekkel együtt.

bele se merek gondolni, milyen autó lesz az, ha a részegységeket alkotók nem kommunikálnának egymással. :D
kb. abból lesz az SMZ S-3D.

skyrangr 2011.10.23. 21:45:55

@Kopi3.14: én nem írtam sehol, hogy lenézem a tükörtervezőket. ugyanígy az üléstervezőket sem.
pusztán annyit írtam, hogy nem látom benne az életcélt. persze embere válogatja.
bár ha már itt tartunk, egy tükör és egy ülés tervezése között is szakadéknyi a különbség...

@Shadowbull: meglehet az. de elég sok helyen ezt láttam otthon.

baird 2011.10.23. 21:46:11

@Kopi3.14: Még egyszer; ha érdekel, nagyon szívesen látunk a műhelyben! Személyesen hatékonyabb, privátra sajnos nekem nincs időm. Itt Mo-n sem.

Shadowbull 2011.10.23. 21:47:08

@Kopi3.14: van olyan hely, ahol a tervezomernok maga szoszol az FEM meg a CFD szimulaciokkal?

Ezek olyan specializalt tudast igenyelnek, hogy ha hatekonyan akarjak hasznalni oket, akkor kulon csapat foglalkozik ezzel. Es ahhoz hogy az eredmenyeket ertelmezni tudd, nem kell ismerned, hogy hogyan szamol a program. Azt eleg ha az adott specialista tudja.

Kozepfoku kepzettseggel meg sehol nem lesz senki tervezomernok, max. muszaki rajzolo.

sb

Shadowbull 2011.10.23. 21:48:40

@skyrangr: Az altalad felsorolt gyarak mindegyikeben vegeznek magyar mernokok vilagszinvonalu szakmai munkat.

Lehet hogy nem terveznek mindenol (spec. az Audiban igen) de nem csak a tervezomernok a mernok.

sb

skyrangr 2011.10.23. 21:53:47

@Shadowbull: akkor lesz a srácoknak munkahely :)
amúgy én konkrétan a tervezőmérnökökre gondoltam, de ja, valóban. nem csak ő a mérnök. :)

Kopi3.14 2011.10.23. 21:58:32

@baird: a személyes eljutásra nincs időm. Max akkor, amikor benne vagytok a vizsgaidőszakban, így emiatt nem értek rá.

@Shadowbull: normális helyen nem, ellenben a kapott adatokat neki kell tudni értelmezni, mintegy kontrollálni is a FEA területet. De az adott terület szakembere- amihez pl. a Formula Studentben is van ember kellene, hogy tudja ezeket értelmezni, tudja az adott modell miképp működik- a cfd alapegyenlet megoldása szerinti három fő típus közül melyik kell épp neki, stb. kisebb cégeknél teljesen elfogadható, ha ugyanaz csinálja mindkettőt. Viszont amikor egy átlag mérnök annyiról sem hall, hogy miért kell fenntartásokkal kezelni bármilyen FEA eredményt, akkor ott már komoly gondok vannak. Kollégáim mostani szép példája- az ülést rögzítő csap egy mélyhúzott, hajlított, hegesztett vályúba van behegesztve. Szimuláció során a csap mindig eltört-nek lett értékelve a szakemberek által, a valóságban meg hajlott egy nagyot, de kibírta, a vályú lemeze hamarabb szakadt el. Amennyiben az egyetemen adnak annyi alapot, hogy ezt az ember legalább hallja, nem kell tudnia a részleteket, hogy pontosan miért is jön ki mondjuk a merevségi mátrixból, akkor később van sejtése róla, mi az, amire oda kell figyelnie, ha a megkapott prezentációt kell felhasználnia bármire is.
Hát, a mai világban a CAD konstruktőrt nem tudom minek tekintsük, de sima Abo-ként is lehet valaki az, ahogy FEA-ra is láttam már példát diploma nélkül munkát végezni. Autóipar TOP10 beszállítóknál.

Virago_1000 2011.10.23. 22:02:28

@Jamesblond:
"Az autózás "fejlődéstörténetének" valóban használható, működő ágaiban oroszlán rész a mienk eddig"
- ha hetekig gondolkoznek, akkor sem tudnek ekkora hulyeseget leirni.

3 ember nem meghatarozo, raadasul Barenyi Bela nem is volt magyar.

Shadowbull 2011.10.23. 22:05:41

@skyrangr: Lesz hat. Vegzos mernokoknek az elmult 10-15 evben nemigen kellett aggodni a munkahely miatt.

Ha adhatok a sracoknak ket otletet, ami SZVSZ nagyon fontos:

- Nyelvtudas :Angol es/vagy nemet.
- Kulfoldi tapasztalat. Fel ev egy nyugati egyetemen, vagy szakmai gyakorlat egy kinti cegnel, aranyat er.

+1: Ne vegyetek tulsagosan komolyan magatokat. Egyszer vagytok egyetemistak, raertek utana robotolni reggeltol estig: bulizzatok, szorakozzatok, hajtsatok a puncikat/futyiket (nem kivant torlendo). Az elet igazsagtalan: Ugysem azok futnak be a legjobban IRL, akik a legnagyobb pedalgepek voltak az egyetemen. Ezt tapasztalatbol mondhatom :)

sb

HorwathB 2011.10.23. 22:16:26

Tisztelt Kopi3.14
Úgy vélem súlyos félreértés miatt sajnos igen negatív fényben tünteted fel a csapatot, aminek tagja vagyok. Kérlek vélt vagy valós sérelmek, fél információk alapján ne becsmérelj, mert sértő amit mondasz minden szinten. Javaslom, hogy élj a csapatkapitányunk felajánlásával!

Most éppen a gépgyártás technológus vs géptervező ostoba, kicsinyes nézeteltérésedet vetíted ki egy csapatra, ország világ előtt. Szerinted, hogy mutat ez kifelé, hogy "na ezek az egyetemisták is csak marakodni tudnak".

Nem tudom, kit, hogyan láttál dolgozni, lehet, hogy nem is FRT-s volt, csak kapott egy házit valahol. Abszolút hozzá nem értésedről ad tanú bizonyságot, ahogy a mások munkáját méregeted.

Arra, hogy VEM-elni bárki tud, idéznék a sorozat német bíra-mágusától, Pat től: "bullshit in, bullshit out" az utóbbi két autó VEM-elt részegységeinek egy részéért én feleltem, és büszkén mondhatom, hogy ilyen forrásból műszaki hibánk versenyen nem volt. Azt pedig végképp nem tudom, hogy honnan veszed magadnak a bátorságot, hogy megkérdőjelezd, tudom-e mi a dinamikus és statikus terhelés közt a különbség. Hidd el, nem az, hogy a dynamic vagy a static analysis gombot nyomd meg... ehhez kell a mérnök...
A modellünk amit alkalmazunk, pedig hosszú évek fejlesztése, hogy rugalmasan tudjon egy ilyen kaliberű tervezési folyamatot követni. Tény, hogy nem egyszerű használni.
Sajnos csapatunkban hiány a jó gépgyártás technológus, mégis elkészültek az alkatrészeink. Egy ilyen projekt során meg lehet tanulni, hogy mi az a gyártáshelyesség, és céljaink eléréséhez muszáj a határokat feszegetni minden téren, így a gyártásban is.

A tűrésmezőről pedig csak annyit, hogy szerinted mégis mi miatt lehet összeszerelni az autót, hogy az ördögbe nem feszül be a háromgörgős féltengely csuklónk, vagy hogy a rákba csináltuk, hogy a vázon a futómű fülek +-1,5mm pontossággal a helyükön vannak, hogy lehetséges, hogy a váltó nem akad össze, vagy a fékpofák közt középen fut a féktárcsa?

Így, hogy FRT után elkezdtem dolgozni, már látom, hogy milyen fontos megtanulni, hogyan lehet egy projektet véghezvinni, amibe beletartozik az adott szakterület ismeretétől kezdve az együttműködés mérnökkel, közgazdásszal, kereskedővel, szakmunkással, vagy épp egy lakatossal; egymás tudásának tisztelete és elismerése; vagy épp a tudás, hogy, hogy tarts rendet egy műhelyben; a fegyelem, hogy ki mikor mit csinálhat; az arculatod, amivel eladod a projekted. És te most ebbe a néhány ember fáradságos munkával felépített megjelenésébe próbálsz beleköpni, mert vagy félreértettél velemit, vagy simán féltékeny és rosszindulatú vagy! Kérj bocsánatot!

Bocsánat a hosszú posztért. /Horváth Bence/

Shadowbull 2011.10.23. 22:23:17

@HorwathB: Na Bence fiam, rad a +1 pont vonatkozott volna :)

sb

tschangow 2011.10.23. 22:30:54

@HorwathB:
Ne szívd nagyon fel magad Bence, szerintem nem volt ennyire sarkos a fogalmazás Kopi részéről, a szándék meg pláne nem. Te is tudod, hogy egy ilyen projektben, mint a valóéletben is többféle ember van jelen.
1. Van aki átlátja a dolgot, gondolkodik, meg akarja érteni a saját területét, tesz is érte, 2.van, aki megteszi amit mondanak neki, de fogalma sincs, hogy mi-merre-miért-meddig
3.le se szarja az egészet, nem tartja a határidőt, minden más fontosabb, persze a csapatoverált szívesen hordja.

Kopi vélhetőleg a 2-es és 3-as emberekkel lakott együtt. Te is tudod, hogy van/volt ilyen a csapatban. Mindenhol van, nincs ebből baj. A lényeg, hogy az olyanok, mint pl. te, valóban profitáljanak ebből.

Mindenképp fontos ez a megmozdulás, mert aki nem sordroid akar lenni, az legalább egyszer lát valami értelmeset az életben. Sajnos annak-előtte minden ilyen törekvést csírájában elfojtottak.

tschangow 2011.10.23. 22:33:43

@Shadowbull: A legnagyobb pedálgépeket lehet a legkisebb bérért alkalmazni. Ha ez nekik is megfelel, akkor mondjuk nincs is baj.

Az egyetem egy lehetőség(!), nem egy biztosítás a szebb jövőért.
Ahogy mondod, ki kell használni minden téren, szakmai(BME-FRT), kapcsolatépítő és szórakozás terén is :) De ha nagyon belemerül az ember, akkor szépen kikerül az időlimitből :)

evsp 2011.10.23. 22:33:43

@Kopi3.14: Hálátlan szerep a károgóé! Ahogy a reakciókat elnézem nem sokan értenek egyet veled....szerencsére!

baird 2011.10.23. 22:40:15

Azért van egy olyan érzésem, hogy akiről Kopi írt, nincs rajta ezen a képen:

www.facebook.com/photo.php?fbid=245594808810415&set=a.177708645599032.30853.112966462073251&type=3&theater

De ha véletlen rajta van, akkor ezen biztos nincs:
www.facebook.com/photo.php?fbid=238903989478191&set=t.100000519091145&type=3&theater

Amúgy pedig nyilván rosszul érinti a Bence-féléket egy ilyen megnyilvánulás. Sajnálom, hogy a személyes találkára nincs lehetőség, megjegyzem, ha a vizsgaidőszakban nem lennénk a műhelyben, nem lenne itt semmilyen autó.

ommm 2011.10.23. 22:45:30

@DeeJay(HUN): 2011-ben van olyan autós hírportál, amely veszi a fáradtságot és a többiekkel ellentétben szombat hajnalban kimegy a srácokhoz és megcsinálja az anyagot akkor is, amikor az összes technikai felszerelésével éppen máshol, mások dolgoznak. Köszönjük.

Kopi3.14 2011.10.23. 22:50:43

@HorwathB:

Tisztelt Bence!

amennyiben a kezdeteket is olvastad, akkor tudod, mi alapján nyilatkoztam azt, amit. Kát csapattársad lakótársam, s az ő tudásuk alapján mondtam, ha a többiek is ennyin állnak, akkor gond van. S nem személy szerint titeket bántalak, hanem a háttérnek adott egyetemet, annak képzési rendszerét, az ott megszerezhető tudást, az oktatók által átadva. Gépészkar jobb, de ott is nagyon utána kell menni tudatosan, rengeteg munkaórát a tárgyak felkutatásába beleölve, hogy egy normális oktatást kapj, a Közlekkari autós képzésről személyes tapasztalataim vannak amik egyenesen siralmasak.

Gyártástechnológus vs tervezőmérnököt nem tudok gyártani, lévén nem vagyok gyártástechnológus, ellenben konstruktőr, s nagyon látom mekkora hiányosságok vannak az oktatásban ezen téren, hogy egyáltalán legyen kapcsolat a két oldal között.
Mennyire fontos, hogy a képzés során már a szükséges alap zsinórmérték tudást ezen területről is megkapják a diákok. Mert napi szinten látom az ebből jövő problémákat, pláne, ha esetleg egy töketlen beszállító miatt kel borítani a komplett projektet, s új koncepciót kialakítani. volt már ilyenre példa, mégpedig BMW projekten belül.
Tűrésmező számítás- valószínű, nálatok megvan a tudás hozzá, kitapasztaltátok hogy kell. De ennek egyetemen oktatott témának kéne lenni, ami bizony nem az. Még a régi, bővebb anyagban sem volt az a közlekgépészeknél. futóművet tervezni abból, amit ott elmondtak-elmondanak megint nem lehet megtanulni. Ezeket a tudásokat kell nektek itt, a formula Studenten belül magatokra szednetek, ami sokkal nehezebb, egyedül, tapasztalat nélkül.
hogy FEA-t csinálni bárki tud, kérlek idézd, hol írtam. Azt írtam, nyugaton ezt a feladatot szakképzéses emberekkel csináltatják- nem is tudják mi a háttere. De szintén közleken, a háttértudást egyetlen, szabadon választható tárgy keretében lehetett megszerezni, félévente max tizenkét embernek. Ami nem is volt elég, az óramennyiség alapján kevés is volt. Jártam rá, elvégeztem, jó volt, csak kevés, s használat nélkül nulla. De később, Géptervezés 3. című tárgyon belül is kattogtatókat képeztek, nuku elméleti háttér, nuku kétkedések, nuku logikus gondolkodás. A komplett közlekgépész képzés ezt kapta. Az adott tanszék azóta nem fejlődött semmit e téren, tudom, van rálátásom.
A statikus-dinamikus szimuláció közötti különbséget nem rád mondtam, de egy alkatrésztervezőnek is tudnia kell, másképp viselkedik egy anyag statikus, avagy dinamikus terhelés hatására, s a deformációsebesség különösen fontos. Téged személyesen nem minősítettelek, nem tudom honnan vetted.

"A modellünk amit alkalmazunk, pedig hosszú évek fejlesztése, hogy rugalmasan tudjon egy ilyen kaliberű tervezési folyamatot követni. Tény, hogy nem egyszerű használni."
Első mondat dícséretes, így kell lennie, a második meg evidens következménye a követelményeknek a modellel szemben, plusz az első mondatnak. Nem lepődöm meg rajta.
FEA szimuláció meghibásodással- nem csak a meghibásodás lehet a gond, a tömegoptimalizáció -nálatok különösen fontos elem, a deformáció mértéke legalább annyira fontos, mint az, hogy elszakad-e valami, avagy sem.

Vázon a futómű fülek ±1,5mm-es tűréssel vannak elhelyezve? Hmm. Mit mondjak rá? Kurva sok. Vannak rá remek módok, hogy ezt lecsökkentsétek. A tűrésmező számítás meg nem a pontosság meghatározásáról szól kizárólag, hanem sokkal inkább az adott helyzet minden körülmények közötti tartásáról. Azt kell átlátni. Erre írtam korábban, hogy ehhez az egyetemen meg kellene tanulni a kisszériás és tömeggyártás közötti különbségeket- amit nem nagyon tanítanak. Sajnos. A kettő terület pedig teljesen más követelményeket támaszt, m´s jellemzőket emel ki egy gyártási folyamatból.

Utolsó bekezdésed: igen, ezeket meg kell tanulnia egy vezetőnek-műhelyvezetőnek, managernek, stb. Ez nem mindenkinek kell feladata legyen, pont azért, mert szeparálódott a fejlesztés annak összetettsége okán.

Felépítettetek egy arculatot, igen. Azzal, hogy kétségeim vannak- az egyetemről megszerzett tudásotokkal kapcsolatban!, s nem az itt összeszedett extra tudással kapcsolatosan- az miért is beleköpés ebbe? Vagy csak segget nyalni lehet, szemet becsukva, a problémákról megfeledkezve?

Hidd el nekem, nem vagyok sem féltékeny, sem rosszindulatú, csak kételkedő egy halom tapasztalatom alapján. Nincs miért bocsánatot kérnem, pláne nem tőled! ellenben te nagyon sértődöttnek tűnsz, ami meg a racionális gondolkodást hátráltató elem.

Üdvözlettel

Kopján-Kiss Gábor
konstruktőr
C Rob Hammerstein (by Johnson Controls)

korábban MAGNA, Valeo, Draexelmaier.

ommm 2011.10.23. 22:52:13

@Shadowbull: Aztán te a barikád melyik oldalán voltál jóuram? :))

Virago_1000 2011.10.23. 22:54:35

@Shadowbull: Nalunk pl elektronikai tervezomernok van kozepfoku vegzettseggel (most csinalja a bsc-t).
Van projektmernok is, aki utolso evet csinalja az egyetemen, de elotte "gyartomernok" volt.
Nekem is szokatlan, mert nem ehhez szoktam Magyarorszagon. Van tesztmernokunk is, akinek nincs egyetemi vegzettsege. Igaz, o mar nem mai gyerek, talan eppen ezert, a brainstorm meetingeken nemigen tudjuk uberelni.

Virago_1000 2011.10.23. 22:58:13

Mindegyik hozzaszolas tartalmaz sok igazsagot szerintem, viszont amit latok, az az, hogy mindenki a sajat szemuvegen keresztul nezi a vilagot.

Probaljunk meg ettol erugaszkodni, hiszen ahany ceg, annyi szokas. Mindenki csak az eddigi karrierje alatt tapasztaltakat irja le, pedig eleg nagy kulonbsegek lehetnek cegenkent, meg akkor is, ha mindegyik autoipar.

Virago_1000 2011.10.23. 23:02:53

@Kopi3.14: Amit a FEA-rol irsz, abban igazad van. Hiaba latom en a monitoron a stressz alatt levo darabot a szivarvany mindenfele szineben, ha nem tudom a valosaghoz kotni. Ha pedig nem tudom, akkor nem mernok vagyok, csak egy Promechanica (adott esetben) felhasznalo.

Shadowbull 2011.10.23. 23:03:59

@ommm: öööö, hat hogy is mondjam, nem en voltam a khm. legszorgalmasabb hallgato :) Viszont olyan berugos-behanyos sztorijaim vannak... :))

sb

tschangow 2011.10.23. 23:06:12

@Shadowbull: ugyanez szóbeli vizsgával kombinálva? :)

Kopi3.14 2011.10.23. 23:06:44

@tschangow: Akikkel együtt lakom, inkább valahol az 1-es és a 2-es pont között vannak. Ami viszont üvölt róluk, hogy az 1-es ponthoz egyszerűen nem kapnak elég háttértudást, segítséget az egyetemi oktatói gárdától, akikkel diplomát is FRT-s témában csinálnak pl. Maguktól meg nagyon nehezen tudják összegereblyézni a szükséges tudásmennyiséget könyvtárakból, egyéb helyekről.
Pl. áramlástani területen nem tudom mennyien vették a fáradtságot rajtam kívül (nem vagyok a téma ismerője, csak kíváncsiskodó), hogy a BME könyvtárban Járay Pál publikációit húszas évekbeli folyóiratokban megnézzék, megpróbálják feldolgozni. Egyrészt nem tudom mennyien hallottak a munkájáról, másrészt mennyien tudják, hogy elérhető a könyvtárban. De az oktatók sem hangoztatják ennek elérhetőségét.
Az az oktatási rendszer, amelyik a legminimálisabb teret sem engedi a szabad képzési tananyag összeállításának, az nem fogja tudni hatékonyan támogatni az FRT-s munkát. A Közlekkaron panaszkodnak a tanárok a bolognai rendszerre, hogy a BSC vonalat ki kellett herélni, majd az MSC-n a BSC egy részét ismét le kell adni, mert nincs normális alapozás, plusz oda már bármilyen felsőoktatási intézményről jöhetnek, s így nincs egységes tudásanyag sem.

Amikor egy program használata során a szakértő tanár annyit mond, hogy adott paramétert n értékre állítsd, mert akkor lesz jó, az szerintem elég hiányos oktatás. Mit befolyásol a paraméter, miért fontos, miért jó az az érték? Ezek mind nagyon fontosak lennének a tényleges szoftverismerethez.

Amikor a XXI. században egy turbinalapát-profil súlypontját meghatározni úgy oktatják, hogy papírból kivágjuk, majd két helyen felfüggesztve lógatjuk, a függőleges vonalakat behúzva megkapjuk a súlypontot, ott nagyon komoly bajok vannak, ennek az ilyen diákprojektek isszák meg a levét. Diplomás autókereskedőnek mindegy, hogy mennyire kapott naprakész tudást, de aki tenni is akar vele valamit, azoknak nagyon nem. S általában akkor szembesülnek vele, hogy mennyire elmaradott a tudásuk, amikor nemzetközi piacra kerülnek. Szerencsére a FRT ezt még diákévek alatt kapja meg, így a benne levők időben tudnak még utánképezni.

Shadowbull 2011.10.23. 23:06:49

@Virago_1000: Mifelenk nincs ilyen egy se. De nem latok ebben semmi kivetnivalot. A szaktudas a lenyeg, nem a vegzettseg. Annyi idiotat lattam mar neves intezmenyek papirjait lobogtatni....

sb

skyrangr 2011.10.23. 23:10:16

@Virago_1000: külföldön ez eléggé bevett szokás. nem az iskola teszi az embert. lehetsz anélkül is gigaész, és avval is pöcs.
bár gondolom ezzel nem mondtam újat :D
(ja, a vezér a cégünknél egy egykori hajóskapitány... korábban a svéd flotta büszkeségeit kormányozta, most meg egy cég élén áll. ha jól tudom, csak hajós iskolái vannak, meg katonai képzések, egyetemi semmi.)

Kopi3.14 2011.10.23. 23:11:29

@Virago_1000: A Johnson Control ülésfejlesztő központja fejlesztési részlegének korábbi vezetője- most a Hammerstein + Keiper-Recaro akvizíció után átalakultak a pozíciók- anno a prototípusműhelyben kezdett, s amennyire tudom nincs diplomája. Csak éppen tizenöt éven keresztül, a kezdetektől volt az adott helyen, s ismerte meg a tényleges folyamatokat, milliónyi projekten keresztül, minden hibát látva.

Aki FEA-ban utazna, s van hozzá affinitása, javaslom nagyon feküdjön neki az "akusztikának", mindenféle rezgések szimulációjának. Kevesen értenek hozzá jelenleg, s fontos eleme az autóipari fejlesztéseknek. Deutz, Ford mind sokat invesztál ilyenekbe.

tschangow 2011.10.23. 23:12:52

@Kopi3.14:
Ott is megkaphattál mindent, amire szükséged volt, csak kérni kellett, nyilván óra után. Az nem csak az oktatás hiánya, ha az ember nem szerez ismeretet. Áramlástanra hivatkozol: azt nem szerette ott meg senki, tudod te is, hogy miért. Az viszont, hogy olvashattál, az részben nekik is köszönhető. A súlypontszámolás még azon a tanszéken is inkább csak vicc szintű lehetett.
Bár, hogy személyeskedjem kicsit, én is emlékszem tőled hasonló beszólásra :) Finichiunak majd kiesett a szeme tőle :) De ahogy látom, azóta komolyodtál.

Virago_1000 2011.10.23. 23:14:28

@Shadowbull: "Az elet igazsagtalan: Ugysem azok futnak be a legjobban IRL, akik a legnagyobb pedalgepek voltak az egyetemen."

-legnagyobb pedalgep osztalytarsam ma autokat muszakiztat.

"e vegyetek tulsagosan komolyan magatokat. Egyszer vagytok egyetemistak, raertek utana robotolni reggeltol estig"
- miez mar, kapuzarasi panik? :DDDD

tschangow 2011.10.23. 23:16:20

@Virago_1000:
"legnagyobb pedalgep osztalytarsam ma autokat muszakiztat. "

Nem verseny ez, mindenkinek a maga szintjére kell belőnie a boldogságát. Így több jobb hely marad a többieknek :)

Shadowbull 2011.10.23. 23:24:58

@Virago_1000: ott meg nem tartok :)

Nekem az egyetem utan eleg nehez volt a korai kelest megszokni :) Azt mondogattam, hogy szeretek en dolgozni, csak ne kene minden nap bejarni :)

sb

Virago_1000 2011.10.23. 23:25:36

@Kopi3.14:
Jaray Pal? Hogyne hallottam volna rola :)))))))
Altala tervezett autokrol is :))

Sajnos nalunk az aramlastan, energetika egy eleg szoros targy volt - elsore - aztan mindenk iatment. Nagyon szar tanarunk volt, aki nem is tanitott jol, ugy erzem, talan ez a tantargy volt amibol nem erdemeltem volna meg a 2-est sem. (pedig 3asra vizsgaztam) Szerencsere a valo eletben nem kerultem vele kapcsolatba.(illetve dehogynem, de akkor meg rajzologep voltam, kezdo mernokkent, es a fonok meretezett - a szoftverrel, a ceg is az ove volt, utaltam mind2-t)

Amit az oktatasi rendszerrol irsz, teljesen megallja a helyet, bar en nem BME-re jartam, de pepitaban ugyanez igaz. En is csak alapvetoen erdeklodo, ketelkedo termeszetemnek (jartam a tanarok nyakara kerdezni) koszonhetem, hogy eljutottam idaig, ameddig, akkor pedig "muszaj" volt jo eredmenyeket produkalni, mert maskepp nem vettek volna fel a kollegiumba, nem lett volna osztondij, marpedig otthonrol nem voltunk anyagilag eleresztve.

Kopi3.14 2011.10.23. 23:28:31

@tschangow: Mi volt az? Finichiut egyébként szívesen baxtattam, ő legalább vette a fáradtságot, hogy helyén kezelje.
Áramlástant én szerettem volna meg egyedül akkor a jelek szerint. S kérdezni hiába kérdezted kádárt, a sodródó kis TT-nél tovább nem jutottál. Próbálkoztam vele is, meg másokkal is. Nagoyn kevés volt az, akitől tényleg lehetett pluszt szerezni. Ami plusz nekem összejött az olyanokból adódott, mint villamos autók villanykaros tárgy, Hegesztés gépésztárgy, Kompozitok mechanikája gépésztárgy, Végeselem Tenzorsanyinál, plusz a kasztnis mellékszakirányi tárgyak.
Amúgy melyik tárgyból követtem el, melyik évben? Mennyire ismerjük egymást?

Virago_1000 2011.10.23. 23:31:46

@Shadowbull: @skyrangr:
Ferdinand Porschenek sem volt egyetemi vegzettsege. Lopott otletei igen, de kinek nem? Langelme volt, barhogyan is nezzuk.
Mikor kijottem ide, x ev mernoki tapasztalattal, eloszor 1 4* hotelben kezdtem a konyhan a tuleles miatt, mert a nyelvi szintem nem volt eleg ahhoz hogy szakmamban talaljak allast, fel kellett hozni. A hotelben 1 gepeszmernok volt a chef, a fo mesterszakacs.

Kopi3.14 2011.10.23. 23:31:57

@tschangow: Amúgy meg megkomolyodni? sosem. Ha a sapkámra gondolsz, azt is ellopták egy buliban a fejemről.

Shadowbull 2011.10.23. 23:34:01

@Kopi3.14: Latod ezert nem jo IRL nevvel ugralni, mert mindig akad valaki, aki emlekszik, mekkora hulyeseget mondtal anno masodeves korodba :)

Na ezert nem irom en be a nevem. Mert valaki leleplezne, hogy egyszer kihanytam a 2es koli ablakan a masodik emeletrol :)

sb

tschangow 2011.10.23. 23:36:51

@Shadowbull: Nem számít :) Mindekinek van gyenge pillanata, Kopi már vagy negyedéves volt akkor, én meg kb 8-ad :) Ha csak múlt alapján ítélnénk meg egymást, az elég nagy baj lenne. A szülésorvosod sose ülne BMW-be :)

Kopi3.14 2011.10.23. 23:36:52

@Shadowbull: Pedig tetted már meg te is. :P
amúgy meg, igen, mondtam hülyeségeket párszor, sok esetben szándékoltan. De a csodasapkám egy Professzor Emeritus fején látni...

Virago_1000 2011.10.23. 23:37:22

@tschangow: Nem verseny, nem hat. Nagy Harley buzi lett a gyerek, de az osztondijbol VW Bogarat vett es azt alakitgatta, a boldogsaghoz nem kell tobb :))

@Shadowbull: Az a vicc hogy mikor felkerultem #bp-re, minden este koncertek, bulik, ZoldPardon, es masnap bizony melo. Ma pedig mar az atlag nap utan is alig birok kikelni reggel az agybol, napokig vagyok masnapos nem sok pia utan. Oregszunk, oregszunk...

Kopi3.14 2011.10.23. 23:37:49

@tschangow: Negyedévesen már jártam Finichiu órákra? Te jó ég, mi volt velem... Melyik volt? Motorok 1?

Kopi3.14 2011.10.23. 23:39:54

@tschangow: viszont ki volt az a doktorandusz, aki a diplomáját a Mercinél írta, a bogarába Audi TDI-t pattintott, majd azt áttette a Transporterbe, a végén meg notiról vezérelte a motort? Sajna sosem jut eszembe a neve- pedig tőle lehetett volna tanulni sokat anno.

tschangow 2011.10.23. 23:39:54

@Kopi3.14: A sapkáddal akkor sem volt semmi baj. De nagyon elkanyarodtunk, és elvesszük az FRT-nek jogosan járó tiszteletet.

(btw:Kádár egy nulla, emberileg mindenképp, szakmailag szintén. Ő volt a legalja, de szerencsére volt bőven! akiért érdemes volt odajárni)

Shadowbull 2011.10.23. 23:41:54

@Virago_1000: te lehet, de en nem :)

na megyek aludni, holnap 6kor kelek :)

sb

Shadowbull 2011.10.23. 23:43:02

@Kopi3.14: naja, amikor valami baromarczu felpiszkalt :)

De ki is szedettem utana rogton :)

sb

Shadowbull 2011.10.23. 23:44:10

@tschangow: "A szülésorvosod sose ülne BMW-be :) "

Na ezt nem ertem :)

sb

tschangow 2011.10.23. 23:45:21

@Kopi3.14: Nevét már nem tudom. Lelépett onnan időben. Az a mutatvány már akkoriban sem számított jelentősnek azért. Viccesnek vicces volt.

tschangow 2011.10.23. 23:49:02

@Shadowbull: "A szülésorvosod sose ülne BMW-be :)"
Hát ő csak egy vörös ordítozó pulyát látott belőled, de nem ebből vonja le az általad is alkotott jármű tulajdonságait. Bízik benne, hogy azóta felnőve magadra szedtél némi ismeretet.
Mondjuk a nemértésből arra következtetek, hogy jobb a dokinak, ha inkább tömeg közlekedik :)

tschangow 2011.10.23. 23:50:16

@Shadowbull: 6-kor keléshez most aludni? :) Te akkor már legalább 60 éves kell legyél :)

Kopi3.14 2011.10.23. 23:50:30

@tschangow: én Ilost tenném a legaljára. :)

DeeJay(HUN) 2011.10.23. 23:53:16

@ommm: Szombat hajnalba? Szörnyű!!!! Valószínűleg Ti vagytok az egyetlenek ebben az országban akiknek hétvégén korán reggel dolgozni kellett. És ráadásul milyen kemény munka, versenyautót kellett vezetni! Nem csoda, hogy az autós újságírók korán halnak.

ommm 2011.10.24. 00:13:13

@DeeJay(HUN): Nem, kedves barátom, de jó eséllyel mi vagyunk azok, akik reggel a még alvó, este pedig a már alvó gyerekükkel találkoznak csak hétfőtől-péntekig. Ezért ér annyit a hétvége, amennyit.
Egyszer ajánlom, próbáld ki ezt a munkát, forgatással, fotózással, cikkírással és trollal, aki idejön huhogni, hogy milyen nehéz lehet.

Hullahoppkarika 2011.10.24. 01:08:17

@Majdénmegmondom: mert irányíthatóak külön a hátsó kerekek is :) azért ilyen jó a fordulóköre :) most kérdeztem meg :D Silverstoneban tesztelték.

pikcs a csapatról
fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/196991_190963010940262_112966462073251_401118_7247823_n.jpg

Majdénmegmondom 2011.10.24. 01:13:27

@Hullahoppkarika: Ja, így már oké! Csak nem tudtam, mi köze a súlycsökkentésnek a pénzérmékhez.

baird 2011.10.24. 02:12:53

@Hullahoppkarika: :S Nem kormányozható a hátsó kerék! A geometriai kialakítás miatt van a hátsó kerekeknek önkormányzása be/kirugózáskor, de az semmiféleképpen sem igaz, hogy "irányíthatóak külön a hátsó kerekek". Vagy ha mégis, akkor már nagy a baj :)

Kopi3.14 2011.10.24. 02:35:50

@baird: Önkormányzás mekkora mértékű? Elől-hátul ugyanaz, vagy van eltérés benne?

DrSzoke 2011.10.24. 05:08:17

@DeeJay(HUN): Orulj hogy csak fel ora.Van rosszabb is.

Carfiol 2011.10.24. 09:19:07

"Míg a régi, Justin (just-in-time) nevű géphez a Fiat Multipla félautomata váltója társul, ennélfogva kicsit macerás az elindulás"

ööö... a Multiplának sosem volt félautomata váltója, de még a Bravo/Brava családban is csak egy hagyományos Nissin automata létezett csak, rendelésre, a fehér hollónál kicsit ritkább előfordulással.

Vajon mit értek félre, és ha igen, miért nem? :)

Rocko- 2011.10.24. 10:27:52

@ommm: ehehe, kösz hogy megkérdezted helyettem. :D

acélváz 2011.10.24. 10:45:56

Hnm!
Ezt is megértem!?
Hosszabb cikk íródott a "kis csapatról", autó(k)ról!
Boldogság.... :)))

Az első autó, részben az én gyermekem...! :)
És a többi vázában is van minimum egy varrat, ami kezem munkája...!
Húú de sokat északáztunk vele...! :)
Jó volt!

Hajrá fiúk/lányok!Hajrá BME FRT!

DeeJay(HUN) 2011.10.24. 11:09:49

@ommm: Akkor ismét adódik a kérdés, hogy miben is különböztök Ti ebben a másik 10 milliótól? Szívesen elmegyek helyettetek forgatni, kis gyakorlás után abban is tudnék olyan jó lenni, mint a jelenlegi munkámban, nem biztos, hogy leírnák akkora baromságokat, mint amit Ti le tudtok néha írni, sőt én még Stuttgartot is le tudom írni helyesen (lásd mai 911-es cikk) Persze csak ha Te majd beugrasz helyettem autóalkatrészt tervezni. Egyetemi diploma alapkövetelmény, probléma?

Wikipédia: A troll olyasvalaki, aki a szerkesztőket, adminisztrátorokat, fejlesztőket és a közösség egyéb tagjait próbálja akadályozni, méghozzá szándékosan, előre megfontolt módon. Ez nem én vagyok, én egy teljesen jogos megjegyzést tettem, Te meg eljátszottad itt a sértődöttet.

Virago_1000 2011.10.24. 12:21:09

@ommm: Latom, sikerult aktivizalni magadat.
Szivbol gratulalok, hogy rovidke par ev alatt sikerult eljutnod arra a szintre, hogy mar nincs is szukseged semmilyen kritikara.

Virago_1000 2011.10.24. 12:29:35

@DeeJay(HUN): Szia! Vigyazz, mert jobb esetben kimoderalnak, vagy ugy jarsz, mint en, kitiltott ommm a belsosegrol, mert nem hajbokoltam, csapoltam eszetlenul, mint egyesek.
Ahhoz, hogy te igy tudd kezelni a kamerat, mint ok, szerintem feleannyi gyakorlas is eleg lenne.
Egyetemi diploma a Totalcaron? Ugyanmar. Tudod, az o munkajuk es a te munkad kozt az a kulonbseg, hogy a tiednek van tetje, felelosseggel tartozol erte (maskepp ropulsz a cegtol).
Naluk ez nem szamit, mert ha hibaznak, ki vonna oket felelossegre? A Winkler? Aki a legdilettansabb a muszaki dolgokhoz?
Egyedul az olvaso vonhatja oket kerdore, ha hulyeseget irnak, de akkor a valasz a kitiltas, moderalas, vagy pedig annak kifejezese, hogy "nem kotelezo ide jonnod", "ugord at a cikket" stb.

Shadowbull 2011.10.24. 12:35:15

@Virago_1000: Mar ne haragudj, de azon porogni, hogy nem HDben vettek fel a videot...

Mi ez bazmeg, egy kibaszott multiplex?

Optimus fovezert ne rajzoljak oda?

sb

DeeJay(HUN) 2011.10.24. 12:36:30

@Virago_1000: Én nem hiszem, hogy idáig fajulna a dolog, hiszek abban, hogy értelmes emberek képesek felülemelkedni a véleménykülönbségeken, és tolerálni az eltérő látásmódot. Ha ennek ellenére kitiltás lesz a vége, állok elébe.

Jamesblond 2011.10.24. 12:52:54

@Virago_1000: Te aztán sajátos szemüvegen át szemléled a világot. Ha szerinted az amit írtam a magyar vonatkozású dolgokról hülyeség, ott a google, használd. Pl Barényi Béla egy Barényi Jenő nevű magyar katonatiszt fia. Tehát semmi köze hozzánk, igaz osztrák nőt vett el és Béla is ott járt egyetemre. Ettől még az én szememben, az én szemüvegemmel MAGYAR. Rudolf Diesel aranyérme van, meg utcát is neveztek el róla 2500-nál több szabadalma volt... Galamb József "T" Fordja előtt is volt élet, lánccal hajtottak a kreátorok egy kereket a 4-ből. Differenciál mű. Az egyik legfontosabb része egy autónak. Ez is magyar és egy ember nevéhez fűződik. Régebben nem nagyon volt Team-munka. És igen, úttörők vagyunk a közlekedésben, kis országunk ellenére nálunk van a legtöbb felfedező, Nobel-díjas, sorolhatnám reggelig. Semmi hülyeséget nem írtam, ellenőrizheted. És végül: 3, de akár 1 ember is meg tudja változtatni a világot, nem politikai területen ez így is szokott lenni.

Shadowbull 2011.10.24. 12:55:05

@Jamesblond: ". És igen, úttörők vagyunk a közlekedésben, kis országunk ellenére nálunk van a legtöbb felfedező, Nobel-díjas, sorolhatnám reggelig"

Ehh.

sb

Virago_1000 2011.10.24. 13:46:31

@Shadowbull: Nem azon porgok, hanem hogy sirankozik, mert dolgozni kell. Masnak is kell. Nem mindenki henyel, meg akkor sem, ha munkaidoben kommentel :)))

"Ehh."
- ehh, bizony ehh. Es meg a kollega mondja, nekem, hogy sajatos a szemuvegem.

@DeeJay(HUN): En sem hittem, de a belsosegrol ki vagyok tiltva, a velemeny, es a szolasszabadsag jegyeben.

Virago_1000 2011.10.24. 13:58:16

@Jamesblond: Shadowbull csak annyit irt ehh, mert meg valaszra sem meltat annyi hulyeseget, amit leirtal. Neki van igaza.

Barenyi Bela nem vallotta magat magyarnak, hiaba is szeretned. (Errol nem ir a wikipedia, tudom.) Ausztriaban jart egyetemre, osztrak anyja volt, ketlem, hogy beszelt magyarul (ha igen, akkor torte a magyart, az biztos). Ausztriaban nott fel, tehat az a hazaja. Kijelenthetjuk, hogy osztrak volt, hiszen a gyokerei oda kotottek.

"Ettől még az én szememben, az én szemüvegemmel MAGYAR."
- az mar mas kerdes, hogy a te szemuvegednek a tenyekhez koze nincsen.

Galamb Jozsef magyar volt. De itthon sohasem "futott volna be".
Mint ahogy egy tudosunk sem, ez mondjuk szar orszagunkat es nemzetkozi osszehasonlitasban nezve messze atlag alatti oktatasi rendszerunket minositi, nem oket.

"kis országunk ellenére nálunk van a legtöbb felfedező, Nobel-díjas, sorolhatnám reggelig."
- mar ne is haragudj, de ez ultra nagy hulyeseg, en is csak annyit mondhatok, utana nezhetsz a googlen, wikipedian stb. De ha igazad lenne, megkerdezhetem, miert nem mi repultunk az urbe, miert a "koztudottan hulye" amerikaiak, miert csapott meg a fejlodes szele sohasem? Miert nem volt soha autogyartasunk, komolyan veheto tudomanyos eredmenyeink - amik magyar egyetemen lettek publikalva?

ommm 2011.10.24. 14:32:49

@Virago_1000: Tőled nem, azt megkapta az egész szerkesztőség évekre előre... Pláne, hogy építő jelleget keresve sem találni benne.

ommm 2011.10.24. 14:36:23

@Virago_1000: Siránkozást keresve sem találsz, csupán utaltam arra, hogy mi egyedüliként csináltuk meg az anyagot, mert nem voltunk restek odamenni. Ehhez képest aránytalannak tartom az operatőrre tett lekicsinylő megjegyzéseket. Tudod, ez egy szolgáltatás, ha nem tetszik, ne vedd igénybe.

A kitiltásod mögött keresd azt a sértéshalmot, amit feltűnésed óta viseltek el tőled a kollégák. Ha gondolod, szívesen kigyűjtöm neked egy .doc fájlba.

Üdvözlettel
Vályi István

acélváz 2011.10.24. 14:43:04

@Virago_1000: A hozzászólásod végéhez:
Azért, mert mindahoz amit lejrtál sok pénz kell, nagyonsok pénz, és az nálunk nincs, vagy legalábbis ilyen dolgokra nem.

De azt is mondhatnám, hogy ha van is pénz az nem a mienk, hanem külföldi töke, nekik pedig nem érdekük, hogy "Mi" lehagyjuk őket!

Ha az első autóra több pénzünk lett volna, valószinéleg az első évben igen jó erdményt értünk volna el. Igy is a lejobb újonc ként estünk ki! :(

Sajnos manapság minden dolog a pénzen múlik,és pénz körül forog!

Virago_1000 2011.10.24. 17:33:22

@ommm:
serteshalom: sertodekeny nebantsvirag kollegaid lehetnek. Johet a doc fajl ha raersz.
Kitiltas: nem oszt, nem szoroz, hiszen ez csak 1 blog a millonyi kozul.

Virago_1000 2011.10.24. 17:42:09

@acélváz: Meg a turani atok, persze.
Azt vettem eszre, hogy ha egy magyar kulfoldre kerul, egybol kezd buszkelkedni (teljesen alaptalanul), hogy mi mennyi mindent adtunk a vilagnak, pedig milyen kicsi nemzet vagyunk. Mas nemzet is adott.
Valojaban pedig ha utananezel, a lakossag/tudos, felfedezo arany egyaltalan nem jobb, mint barmely europai orszage, sot jopar van, amelyiknek alattamarad.
Addig pedig, amig kezzelfoghato eredmenyeket nem mutattunk fel, az osszes tobbi csak szajalas.

Jamesblond 2011.10.24. 18:17:07

@Virago_1000:
Te aztán nagy magyar vagy. Barényi apja Jenő Pozsonyban élt. Az akkor 100% magyar terület volt. Az más kérdés, hogy tudott németül/osztrákul, nem véletlenül volt tiszt. Egy osztrák nőt vett el és ez a nő meg beszélt Magyarul (is). Gondolod B. Béla nem tanult meg magyarul az apjától? Meg egy magyar katonatiszt megtagadta volna a magyarságát? Ehh...

hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_tal%C3%A1lm%C3%A1nyok_list%C3%A1ja

Tessék, ha ennek sem hiszel, tovább nem győzködlek. És nem attól magyar valami, mert Hegyeshalom meg Tiszabecs között lett szabadalmaztatva, feltalálva, hanem attól, hogy magyar ember találta fel. És kapaszkodj meg, a Nobel-díjasok aránya az össz. lakossághoz képest nálunk a legmagasabb. Alábecsülöd a saját néped. Persze ez csak akkor igaz, ha te egyáltalán magyarnak vallod magad. Ehh...

Shadowbull 2011.10.24. 18:36:23

@Jamesblond: Jaja, a magyar Nobeldijasok... Kar hogy ezt a vilagon rajtunk kivul nem tudja senki.

Az meg egyszeruen szegyelnivalo, hogy kozuluk senki sem kapta a Nobeldijat azert, amit Magyarorszagon csinalt, talan csak Szent-Györgyi.

Na es akkor abba bele se menjunk, hogy e sok kivalo tudos kozul ki volt valoban magyar.

sb

Jamesblond 2011.10.24. 18:56:50

@Shadowbull: Képzeld el, még olyan emberek is magyarnak vallják magukat, akiknek már a nevük nem mutatja. És igen, sok-sok külföldi tud rólunk. Itt a bizonyíték, a sok közül csak egy:
www.famoushungarians.com/

Virago1000 meg előtted is ott a net, ne lustálkodjatok, meg mások tények által alátámasztott irományát minősítsétek. A wikipédia lehet nem tökéletes, de néha jó nézegetni, lehet belőle tanulni.

Virago_1000 2011.10.24. 21:08:27

@Jamesblond: SB irasat csak megerosithetem. Kulfoldiekkel nemigen beszelhettel a temarol meg, mert mast nem latnal, csak a meglepett arcukat.

"És kapaszkodj meg, a Nobel-díjasok aránya az össz. lakossághoz képest nálunk a legmagasabb."
- teljesen biztos, hogy nem igy van, csak ismetelni tudnam, amit SB irt. Szent-gyorgyi Albert? Ez az arany 1:10 millio? Nem eppen elokelo hely, ha egyaltalan szamit valamit egy ilyen helyezes. Europaban utolsok egyikenek jo lesz. A szabadalmak tobbsege Nemetorszagbol, Angliabol jon, ezeket csak USA es Japan elozi meg.
Csak a tevhiteket szeretnem lerombolni, a feltalalok kozul sok nem magyar volt, max magyar foldon szuletett. Tobbseguk zsido szarmazasu ugyanis.

Barenyi Bela sosem volt buszke a magyarsagara, sot, ha lehet, elegge rejtegette. Tehat nem volt magyar. Ahhoz, hogy az legyen, minimum annak kellett volna vallja magat.
Emnyi erovel amit irsz, John Delorean is magyar, hiszen romaniabol vandorolt ki az apja, az anyja meg ausztriabol, azok akkor "magyar" teruletek voltak, nemde?

A KISS zenekar basszerosa, Gene Simmons (amelyik nyujtogatja a nyelvet, tudod) is "magyar" egyesek szerint (tenyleg innen szarmazik az anyja) es interjuban meg akadozva meg is szolal, sot beszel magyarul, de zsido szarmazasu, mar kint szuletett a mai Izrael teruleten ahova anyja menekult. (Amugy meg tiszta szivbol utalja a magyarokat, mert szerinte ok felelosek a holokausztert).

Ennyi erovel lehetne mar azt is allitani, hogy Jezus Krisztus is magyar volt, en mar ilyet is hallottam.

Virago_1000 2011.10.24. 21:11:57

@Jamesblond: Nem attol leszunk nagyobb hazafiak, hogy lepten nyomon (tul) pozitiv szinben feltuntetunk egyeseket, akik velhetoen itt szulettek, es csodak csodaja hiresek lettek, hanem sokkal inkabb attol, ha kello onkritikaval szembe tudunk nezni a multtal, es a kovetkezteteseket levonva, nem kovetjuk el azokat a hibakat ujra, hanem tanulunk beloluk, es tanulunk olyan nepektol, akikre van miert felneznunk, mert joval elorebb vannak nalunk.

Gott in Frankreich 2011.10.24. 23:09:15

@Jamesblond: "És kapaszkodj meg, a Nobel-díjasok aránya az össz. lakossághoz képest nálunk a legmagasabb."

Baromsag.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nobel_laureates_by_country

csak hogy ne menjunk messzire a lofaszert:
Ausztria: 19 medal, 8.4M lakos
Magyarorszag: 11 medal, 9.9M lakos

Gott in Frankreich 2011.10.24. 23:13:43

@Jamesblond: "Barényi apja Jenő Pozsonyban élt. Az akkor 100% magyar terület volt."

Barényi akkor is az ausztriai Hirtenbergben született, ha az oregapja kozvetlenul a budapesti parlament kupolacsarnokaban fogant.

Rad ferne egy kis olvasas, nem okadnal magadbol ekkora okorsegeket.

Jamesblond 2011.10.25. 00:21:11

@Gott in Frankreich: Egy magyar embernek aki Magyarországon született- és élt sokáig születik egy fia Ausztriában és te megtagadod tőle a magyarságát? Aki itt okád az te vagy.

Virago_1000 2011.10.25. 00:54:42

@Gott in Frankreich: navegre valaki helyreteszi itt a dolgokat. Koszi szepen.

@Jamesblond: Csak kerlek szepen azzal ne gyere meg itt a vegen, hogy Barenyi otlete volt a farmotoros nepauto (VW Bogar), mert menten lefordulok a szekrol.

Virago_1000 2011.10.25. 01:03:53

@Gott in Frankreich: Ez a wikipedias link nagyon jo, el is mentem, hogyha jonnek ilyen tevhiteket fennhangon szonoklok, akkor el lehessen oszlatni.

@Jamesblond: Figyelmedbe ajanlom a kollega altal beszurt wikipedias linket (remelem meg mindig a wikit tartod referencianak), aztan rogton el fog oszlani a tevhited a magyar Nobel dijasokrol.

Shadowbull 2011.10.25. 08:00:52

@Jamesblond: remenytelen vagy bakker.

Mint a fekete lovag a Gyalog galopp-ban.

sb

evsp 2011.10.25. 09:04:14

Ööööö.... ennek a fröcskölődésnek mi köze a cikkhez???

HugoHugo 2011.10.25. 12:20:52

Hajrá hajrá!

bár még jobban örülnék, ha civil magyar utcai autót terveznének, ami esetleg befektetők hátszelével gyártásba is kerülne...

acélváz 2011.10.25. 17:17:05

@Virago_1000: Csak egyet tudok, mikor kinn voltunk a versenyen és az egyik támogatónk anyacége meghívott minket egy vacsorára, és kérdezte hogy, mekkora költségvetésből építettük a kocsi, akkor igen kikerekedett a szeme mikor megtudta, hogy pontosan a tizede az általuk támogatott scwájci csapaténak.

A másik, pedig mikor elidultunk a megbizhatósági részén a versenynek, és a német bemondó mondta ránk, hogy a jövőben igen eredményes csapat lehetünk.

Sokszor saját pénzünkből finanszíroztuk a dolgokat....

tschangow 2011.10.25. 19:30:45

Jól el sikerült kanyarodni :)

tschangow 2011.10.25. 19:32:48

@Virago_1000: Látom nálad megvolt a villanyoltás, nem kéne már felkapcsolni?

Kopi3.14 2011.10.25. 20:11:13

@acélváz: A műsörközlő hivatalból kell fényezzen minden csapatot.
A finanszírozás "garázsszinten" sok esetben ilyen.
Amúgy konkrétan a nagy tömegeknek fingja nincs a világban mi köthető magyar emberekhez, s mi nem. Pl U-bahn megálló hírfala valamelyik nap a golyóstollat Argentínából indulóként írta.

Virago_1000 2011.10.25. 20:54:14

@tschangow: Mi bajod van? Leirtuk a tenyeket, es probaltuk oszlatni a melyen gyokerezo tevhiteket.

@acélváz: Gratulalok. De tenyleg.

tschangow 2011.10.25. 21:10:11

@Virago_1000: Ugyanolyan téves hited van, csak másik oldalról ;)
És amúgy ennek mi helye van itt? A bármiféle fajelmélettel átitatott elméleteknek megvan a maga fóruma, országa.

Kopi3.14 2011.10.25. 23:20:36

@Kopi3.14: Ezt nem ellenetek írom, hanem megjegyzésként, hogy bizony a világ kemény ezen a szinten is.

acélváz 2011.10.26. 11:53:19

Szeintem:
Az biztos hogy a magyar emberek között van sok nagyon kiemelkedő elme, akikre büszkék lehetünk, és büszkének is kell lennünk!
És ezzel nem azt mondom, hogy a többi ország felett/elött vagyunk, de ha az emberekben több empátia,nagyobb összetartás lenne, valószinőleg mégtöbbet érne az országunk!

Örüljünk a ciknek(jó reklám a csapatnak), örüljünk az elért eredményeknek, LEGYÜNK BÜSZKÉK rájuk, és az elkövetkezőkre!

@Kopi3.14:Bíró 1940-től Argentínában tevékenykedett, az argentín elnök hívta ki. Ott fejezte be a kisérleteit, ott adta be a szabadalmat a golyóstollra, szóval a hirdetőfal sem állított valótlant, legfeljebb nem reklámozott minket magyarokat.(ha a wiki igazat ir?!) :)

Béke!
Kozma Péter

Kopi3.14 2011.10.27. 01:25:54

@acélváz: Pont erre akartam utalni, hogy azt hamarabb említették, honnan indult a találmány, mint azt, hogy milyen nemzetiségű volt aki feltalálta. Ergo a világ mégsem tudja annyira, hogy mi mekkora zsenik vagyunk. Pl. a karburátort is valami németnek tulajdonítják asszem.
süti beállítások módosítása