HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Így flexel egy német

2011.10.26. 06:36 Tcomment

Címkék: opel zafira

IMG 2385

Tessék megkapaszkodni: a Zafira Tourer ötletes egyterű. És csak annyira germán, amennyire kell.

Mai cikkünk blogposztja.

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr723330468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akira2 2011.10.26. 07:06:22

"A rugózását nem minősíteném, mert München környékén még a szántóföldek mellé is simább aszfaltot húznak, mint a mi autópályáink."

A Zafira annyira nem érdekel, persze egész pofás lett a design, de a fent idézett mondat butaság, arra vall, hogy a szerzőnek életében nem volt alkalma összehasonlítani a hazai autópályák minőségét a környező vagy távolabbi országokban fellelhetőkkel. Az utak minősége úgy általában valóban gyenge, de az autópályáké kifejezetten jó. Ha pedig azt vesszük, mennyivel üresebbek a magyar autópályák a külföldiekével szemben, azt kell mondjam, sokkal kényelmesebben autózhatók a hazaiak.

Rocko- 2011.10.26. 07:47:43

én értetem a bemutatóvideot. egy kérdésem van: melyik táblagépet akarják eladni ezzel?

amúgy kicsit féltem hogy a középső-középső ülés kettéhajtható, ami nem tűnik biztonságosnak egy balesetnél. de nem, a kép megmutatja, hogy csak a két széle hajtható fel.

Jozsó_ 2011.10.26. 07:52:00

Csak kérdezem. Nem lehetne, hogy az egyterűeket olyannal teszteltessétek, akinek mondjuk tényleg sok gyereke van? Vagy több embert akar szállítani? Mert egy átlag totalcar-os tesztelő egyszerűen úgy tekint rájuk mint egy nagyra nőt kombira, pedig nem azok.
Csak néhány példa. Grand Scenic II-nk volt, most Zafira, plusz négy gyerek. Szóval annak ellenére, amit az összes teszt mond:
- A hátsó üléseken simán el lehet férni, akár hosszabb úton is. Sőt harc megy a gyerekek között, hogy ki ülhet oda.
- Scenic-ben a két felhajtott hátsó ülés mögé még egy komplett nagybevásárlás odafér, akárki akármit mond. (Zafirában nem. Ennek az az oka - szerintem - hogy a Zafirának hosszabb az orra, ezért kevesebb tér maradt hátra)

Tehát engem pl. egy ilyen tesztben ilyenek érdekelnének:
- Hogy lehet beszállni hátra? Zafiránál pl. ki kell szállítani hozzá az egész középső sort. Scenicnél nem.
- Hogy lehet felhajtani a hátsó üléseket? (Scenic-nél nem gond, Zafiránál előre kell tolni a középső padot)
- Van-e rakodó rekesz a hátső ülések mellett (könyöklő, pohár tartó)
- El jut-e a levegő a hátsó (középső) ülésekhez. Hideg-meleg. Hátul milyen a légmozgás.
- Autó hifi hangja meddig megy el. Hátul hallani?
- Középső sor középső ülésének milyen a biztonsági öve? (Scenicnél pl. a tetőből jön ki, ami frankón betakarja a belső tükör hátra látását).
- Csomagtartó rolóval mit lehet csinálni? Hova lehet rakni?
- Csomagtartó takaró hogy alkalmazkodik ahhoz, ha mondjuk csak az egyik hátsó ülés van felhajtva? Hova lehet rakni, ha mindkettő?

Szóval ilyesmi. Ilyen kérdések különböztetik meg az egyterűt egy kombitól.

Dixhorn 2011.10.26. 08:31:24

Hát ez a kocsi okádék ahogy kinéz.Ritkán húzok le kocsit külsőre, mert nem érdekel túlzottan, de ez gusztustalan, főleg evvel a féreg pirossal.

Dixhorn 2011.10.26. 08:33:05

Mármint az eleje, a hátulja jó.

Gomulka Béla 2011.10.26. 08:33:17

Ez az új stíl része, hogy újabban minden íráshoz jár blogposzt? És ha igen, és ha (igen,) marketing/finanszírozási megfontolásokból, akkor hogyan segíthetek? Szálljak vitába? A Zafira Plusz NEM egyteru, és NEM lehet tologatni az uleseit. Vagy csak maradjak a fosodorban: városba csakis tizenot éves, hátul hajtós, sorhatos benzinest?
Csak úgy eszembe jutott.

dez01 2011.10.26. 08:38:55

Az egyterű lényegét a Fiat Multipla tudja.... Hasonlít még hozzá a Honda FRV....

ChPh 2011.10.26. 09:10:37

Megnéznék egy 230/45-ös gumit :D

Pláne, ha az mondjuk 16"-os, mert erről semnemvoltszó :D

eddiebaby 2011.10.26. 09:10:59

Csak két helyen olvastam bele a cikkbe véletlenszerűen, de rögtön sikerült szóhiány miatt találnom egy-egy értelmetlen mondatot. Legalább egyszer olvassa már át valaki a cikket mielőtt megjelenik! Kár mert egyébként jó cikk lenne.
"A motor pöccre, gondolkodás indult, amikor kinyomtam a kuplungot, hogy egyest kapcsoljak."
"A mérnök nagyon sok idő kell még, hogy az autók vezessék magukat," Tiszta google translate :-D

min 2011.10.26. 09:25:43

@dez01: A multiplánál haszontalanabb és rondább autót se nagyon kreáltak még

halaloszto 2011.10.26. 09:26:23

A peugeot 5008 tarolohelyeit aki dicserni meri, az eleteben nem hasznalt meg peugeot 5008-at.

Az egesz autoban nincs egy rohadt hely ahol egy papir terkep elferne. A kesztyutarto nagyon kicsi, es olyan alaku, hogy ha valaki mondja, nem hiszem el hogy ilyen letezik. A soforules alatt van egy talca, amibe ha 1cm-nel vastagabb dolgot teszek, akkor nem lehet betolni. De az is olyan hulye alaku, hogy latszolag belefer a tarcam, csak amikor tolnam be, akkor derul ki hogy az ureg amibe bemegy, az joval kisebb. A hatso ulesek elott a padloban is van egy-egy ureg, de benne van gyarilag egy hungarocell szar, amitol annyira amoba alakja lesz, hogy kb omlesztett soder tarolasara alkalmas csak.

vajk

Hurri Kán 2011.10.26. 09:56:53

Tudnám, ezt a túldizájnolt orr-részt minek erőltetik, sztem rém ronda. Ezt leszámítva praktikus autónak tűnik, az előző is az volt.

Sayniqua (törölt) 2011.10.26. 10:00:51

Nekem tetszik. Az öregemnek el tudnám képzelni.

Akos_79 2011.10.26. 10:05:17

Nem rossz, reméljük az ára is jó lesz kedvezményekkel:)

Specialized78 2011.10.26. 10:28:33

Egyre szebbek és jobbak az Opelok.Az A Vectra mellett van egy J Astra is nekünk,már is is nagyon jó,egy hibája van,hogy túl kövér szerintem.----->nehéz.

Akos_79 2011.10.26. 10:39:03

Opel.de már van konfigurátor és ár, hát nem valami olcsó:)

Virago_1000 2011.10.26. 11:12:29

@akira2: "mert München környékén még a szántóföldek mellé is simább aszfaltot húznak, mint a mi autópályáink"

- Ugy bizony. Egyetertek. Szinte nincs olyan cikk, ahol ne olvasnam azt a kozhelyet, hogy a magyar utak szarok. Jo lenne mar elfelejteni vegre. A magyar utak, semmivel sem rosszabb allapotuak, mint a nemet, vagy barmely Nyugat-europaiak, az autopalyaink pedig kifejezetten jobbak (meglehet hogy azert mert ujabbak). Aki ezt cafolja, az vagy hidros Citroennel kozlekedik, vagy nem volt kulfoldon.
Az autopalyaink menti pihenok messze kulturaltabbak, tisztabbak, mint pl osztrak, nemet. Es nincs lehuzas 1 euroert, ha wc-re akarsz menni.

Shadowbull 2011.10.26. 11:14:14

@Virago_1000: "magyar utak, semmivel sem rosszabb allapotuak, mint a nemet"

Az autopalyakrol irtakkal egyetertek, de az egyeb utak egyertelmuen szarabbak mint a nemetek.

sb

Virago_1000 2011.10.26. 11:19:52

@Jozsó_: Egyterut a franciak gyartottak, es gyartanak.

Virago_1000 2011.10.26. 11:22:10

@Shadowbull: Ritkan kozlekedek mellekutakon nemetorszagban, de volt mar, hogy a GPS hulye helyekre vitt, es nem voltak jobb utak mint otthon. De az en 1-2-szeri tapasztalatom nyilvan nem relevans.

Bambano 2011.10.26. 11:38:00

"A motor pöccre, gondolkodás indult, amikor kinyomtam a kuplungot,": hogy indult?

Egyébként meg lehet, hogy meg lehet különböztetni az út széléről meg az előtted haladó autóból jövő jelet (nem lehet), de akkor ezentúl nem az lesz a kopaszok büntető stílusa, hogy előtted befékeznek, hanem lesz egy plusz gombjuk, amivel befékeztetik a te autódat?

Bambano 2011.10.26. 11:43:52

@Jozsó_: majd ha zafirából lesz 50 éves csoffadt sarkkörtől elhozható verzió, akkor fogják rendesen tesztelni :)

P_Lac 2011.10.26. 11:55:59

Izlések és pofonok. Sose voltam oda az Opelért.
Volt Astrám, jártam cégessel is, hát, elvitt meg hazahozott, de ezen felül sok jót nehéz lenne róluk írni. ,,Vezetési élmény" egy Opelban? Noormális??? Dögunalmas kocsik.

Kámasuka 2011.10.26. 12:01:39

Mittudomén...nem az én világom, de a többi se. Maradok a nagy kombiknál, ha már pakolni kell.

Jozsó_ 2011.10.26. 12:42:36

@Virago_1000:
Ez némileg igaz lehet, de miután ellopták két Grand Scenicünket harmadszorra nem engedte a család, hogy azt vegyek. Ezért lett Zafira.

De, hogy vmit a Zafira érdemére is mondjak a Scenicben pl. a második sorban az ablakot nem lehetett teljesen lehúzni, valamint egyáltalán semmilyen levegő bevezetés sincs már a második sorban sem, nemhogy a harmadikban. (ezután a klíma mint olyan is értelmetlenné vált, mert ezzel a módszerrel lehetetlen lehűteni az egész kocsit). A Zafirában egész korrekt cuccot kapott a második sor. A másik, hogy Zafirából van hat sebességes automata, Scenicből asszem csak 4 sebességes van, az is ritka mint a fehér holló.

Amanitin3 2011.10.26. 13:39:27

@Jozsó_:
szóval azt szeretnéd, hogy a tesztet olyan írja, aki személyes tapasztalatból ismeri a szűkebb területet, ért hozzá, és még jól is tud írni?

Hol élsz te, mondjad?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.26. 14:12:14

Ha nem lenne a hülye másfél métert előrenyúló műszerfal, akkor nem kéne a két első háromszög ablak sem, és akkor ki lehetne látni...

Mi értelme van ennek a trendnek, hogy a géptető közepéig kivisszük a szélvédőt, ha többet nem látunk vele, de a két kis ablak oszlopai miatt még annál is kevesebbet? Már rég nem arról van szó, hogy elrejteni a gépészetet, mert elég hosszú és döntött a géptető ahhoz, hogy ne a műszerfal alá kelljen szerelni a motor felét...

Kételkedők tekintsék meg a képet a galériából, amin kiemeltem a kérdéses részt.

img6.imagebanana.com/img/pi14fly1/2439136_2ad35d366b90b4fca11aa2d83e93.jpg

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.26. 14:18:56

Szóval ez egy aránytalanul hosszú géptetős kocsi, csak álcázzuk azzal, hogy félig ráborítjuk a szélvédőt? Jól értem?

Ehh...

Gondolom hátul ebből sem látni kifelé rendesen, szóval ha a gyerekekkel mész valahová, a tájból kb. szart sem fognak érzékelni. Hurrá.

egeresz 2011.10.26. 14:39:58

Az egyterűek aránytalanul előrehozott "A" oszlopának utascella-merevségi okai lehetnek. Így sokkal masszívabb szerkezetet lehet készíteni. Pláne, hogy van itt A¹ és A² oszlop is :-)

Az A oszlop a toronycsapágy tájékán támaszkodik, a normál (56 km/h) tervezett gyűrődőzóna mögött éppen.

A vezetéskor (kanyarban) rettenetesen zavaró ám ez a szerkezet, és ezen lényegében nem segít az Opeles pr-esek által kiemelt háromszög-ablak.

egeresz 2011.10.26. 14:43:52

A nagyobb pakolási igény miatt egyre meredekebbre veszik a hátsó ajtót.
A légellenállás többsége a hátul keletkező örvények miatt van, homlokfal légnyomása hozzá képest csekély. A légellenállást (és ezzel az autopálya-fogyasztást) csökkenteni lapos/keskenyülő, csepp alakú hátsó résszel lehet-ne.
Minden (általam látott) mai egyterűnél vezetőtől hátrafele fokozatosan csökken az utascella szélessége, a mérnökök küzdenek nagyon a levegővel.
A soför pedig a hátrafele kilátással.

egeresz 2011.10.26. 14:56:03

Úgy érzem, ez az opel is iskolapéldája annak a 10-15 éve tartó folyamatnak, hogy a normál parkolási karcok/kopások piciny törések lehetőleg minél nagyobb kárt okozzanak.

Pl. A korábbi zafirán volt az ajtó középvonalában betét, ami képes néhány tipikus pofont megfogni (hátramenet, útszéli karó). Ezen ilyen nincs. A még korábbi zafirán ez a betét fekete műanyagból volt, ami nem annyira érzékeny a karcra.
A legszembetűnöbb a lámpa helye, (el)parkolási balesetnél mindjárt lehet teljes lámpabúrát is cserélni, egy lökhárító-karc helyett.

halaloszto 2011.10.26. 16:40:40

@KuKori: legellenallas, plusz megnovelt tagassagerzes hogy nem ered el a szelvedot.

vajk

Buncog 2011.10.26. 16:45:04

Az opel designerei hűek voltak önmagukhoz: ismét csak lopni tudták a formát. Ezúttal a Fordtól.

papa33 2011.10.26. 19:30:48

Én is utálom, mindben az osztott A oszlopot: nos, nem középről, hanem a vezető helyéről egyenesen előre nézve kellett volna fotózni: kiderülne, a bal ablak "záródik", a jobbal nem is lenne gond. Ami kereszteződésben, városban kritikus.

Az előrenyúló motortető miatt Scenik, Swift, ez is, szűk résen kell (szerelőknek) a motortérbe matatni. Nem hiszem hogy örülnek.

Sokan a be-kiszállás és a jó kilátás miatt kedvelik az egyterűeket, de sokunknak nem lesz: egy jó kombi kb azonos csomiteret ad, de a méret-légellenállás miatt olyan fogyasztás alakul ki, hogy benzinest nem bírjuk (8-11-...liter), dízel drága, kockázatos stb, nem mennék bele most dízel témába, csak annyi, pont a nagycsaládos nem fog 6-7 milláért dízelt venni. Én inkább kombit.

Doktorbalu 2011.10.27. 09:58:53

hol keszültek a kepek? nagyon passzol a hatterbe a piros kocsi! grat!!!

swarowsky 2011.10.27. 10:42:45

sziasztok.
véletlenül láttam egy astra árlistát.
1.4 turbo a 140 lóerős LPG-vel... és mivel már hivatalosan is bemehetünk vele az ikea mélygarázsba :-)és a 210 forintos lpg ár is ígéretes mégha 10L fogy is belőle... Örömmel olvasnék egy tesztet :-)vagy bármilyen hasznos infót
köszönöm

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.27. 12:44:10

@halaloszto: Ez mind érthető válasznak hangzik, de sajnos magas az ár, amit fizetni kell ezekért. Mármint a lehetetlen kilátás, meg a hihetetlenül felforrósodó utastér.

Nekem az a bajom még ezzel, hogy oké, ez mostantól így lesz, de az a műszerfal darab semmit nem ad az autóhoz. Valami tárolórekeszt, vagy szellőzőket, vagy valamit. Csak egy nagy darab tömör műanyag. :(

uluk4i 2011.10.27. 14:34:25

@akira2: Teljesen egyetértek, a német autópályák Trier és Nürnberg, vagy a belga Arlon és Namur között elég szar, utóbbin 120 felett nem lehet semmit hallani, csak az útzajt. A bajorok még német viszonylatban is gazdag rokonnak számítanak, persze hogy van náluk keret a jó utakra...

uluk4i 2011.10.27. 14:38:06

@papa33: Szerintem két dolog miatt vesznek még egyterűt (legalábbis mi): 1) a kölkök jobban kilátnak hátulról, kevésbé unatkoznak hosszú úton 2) aki próbált már fájós háttal berakni 0-3 év közötti gyerekket hátra az Insigniába, az áldani fogja a Zafirát. De fogyasztás, vezethetőség terén persze a kombik nyernek...
süti beállítások módosítása