130-cal megy, bebetonozták a belső sávba. Ki nem mozdulna onnan, hiszen gyorsabban úgysem mehet senki. És akkor megjelenik 200-zal a BMW-s, balra indexel és villog. Kezdődik a harc!
Hányféle állat él az autópályán?
2011.11.02. 09:36 Tcomment
Címkék: autópálya
403 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr973346901
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hallari 2011.11.02. 20:02:35
@lobaszopiatej: mondjuk ez javarészt akkor szokott lenni, amikor bedugul az autópálya, és a sok sietős a leállósávban próbál a sor elejére furakodni. Ilyenkor még támogatom is a kamionosokat. Várja ki mindenki a sorát. A közösségi együttéléshez ez is hozzátartozik.
hallari 2011.11.02. 20:17:22
@OftF: "Kihagytad a dugóban leállósávon előző kecsegeket, meg az őket büntető faszkalapokat". Az előbb írtam valakinek, hogy ez esetben támogatom a kamionosokat (jellemzően ők szoktak egymás mellett haladni), mert a leállósávban ezerrel előző "sietősök" a világ egyik legbalesetveszélyesebb mókáját űzik.
miva? 2011.11.02. 20:26:37
És kimaradtak az előrelátó, udvarias és nyugodt sofőrök is, akik a negyed óra időveszteség = jókedv, nyugalom egyenletet tudomásul véve úgy döntenek, hogy a napi andrenalinfröccsöt nem a közutakon kívánják elfogyasztani.
Hatalmas országunkban egy 150 km/h átlagsebességgel örjöngve villogó honfi 6 percet is ráver a 130 km/h átlagsebességűre Budapest - Siófok viszonylaton :D
Ó jeee, az idó mani
Hatalmas országunkban egy 150 km/h átlagsebességgel örjöngve villogó honfi 6 percet is ráver a 130 km/h átlagsebességűre Budapest - Siófok viszonylaton :D
Ó jeee, az idó mani
dr. Bértollnok 2011.11.02. 20:30:43
Szeretnék megemlékezni a tegnapi napomról. Történetesen újra megszülettem. Én és a családom (összesen négyen) az M1-en Budapest felé. A halálközeli élményt a HJM-107 frsz. sötétkék Opel Omega nyújtotta, akit csöppet sem zavart, hogy éppen szabályosan előzöm a belső sávban. Ő jött megállíthatatlanul, kisorolt (volna) rám, felkenve a sávokat elválasztó korlátra. Nagy élmény, 140-ről (igen én is ezek közé tartozom) tempóról csaknem 0-ra fékezni és közben egyensúlyozni az aszfaltcsík szélén, hogy még véletlenül se csússzon valamelyik kerék a fűre, mert menetstabilizátor ide, ABS oda, ember nem fogja meg onnantól a kocsit. A halál eme öreg földi helytartója (mert egy nagyjából 60-65 éves úriemberről van szó az anyósülésen szendergő festettszőke arával) még arra sem méltatott, hogy megilletődjön, avagy intsen egy "le vagy szarvát". A kormányt mereven markolva oldalra pillantás nélkül befejezte manőverét. Talán még kissé bosszantotta is, hogy ki az a barom, aki mögötte nyomja a dudát és veszettül villog (kurvaanyázás helyett, mert bevallom meglehetősen megemelkedett az adrenalin szintem). Bár érezhette, hogy valami vaj van a fülén, mert megpróbált Budapestig, illetve azon belül elbújni a forgalomban, de pechjére az utunk jó ideig párhuzamos volt. Mondjuk a végén már csak nevettem az egészen. Talán megkönnyebbülésből? Olvastam már erről az érzésről, most átéltem...
hallari 2011.11.02. 20:31:52
@babel: nincs igazad, képtelenségnél van a pont. A "hirtelen" szót pont ezért tették be a törvénybe (kb. 10 éve, ha jól emlékszem), mert a tízszeresére(!) duzzadt gépjárműállománynál nem elvárható, hogy néhány "sietős"-nek legyen alárendelve a többi. Ne siess. Vagy ha sietsz, vedd figyelembe, hogy én is szeretném megelőzni a kamionsort, esetleg 110-zel a Kadettemmel. Ha nem kényszerítelek HIRTELEN fékezésre, jogom van elmenni. A 20 éves tapasztalatommal be tudom lőni a tempódat akár 500 méterről is, nyugodj meg. Ezzel sem a te biztonságodat, sem az anyagi javaidat nem veszélyeztetem. A KRESZ-t azért írták, hogy ESÉLYEGYENLŐSÉGET teremtsenek. Városban is ezzel a szemlélettel nézek a biciklisekre, gyalogosokra, ezért nem eltaposandó ellenfelek a számomra.
cso zsi 2011.11.02. 20:39:30
@Tibi88: "Azért gyorsítósáv hogy felgyorsulj... 100at illene elérni rajta"
Ehelyett mit csinál az istenverése?
Lelassít, vagy megáll, mert a festék elfogyott az úton. Aztán bekanyarodik a pályára állóról.
Ehelyett mit csinál az istenverése?
Lelassít, vagy megáll, mert a festék elfogyott az úton. Aztán bekanyarodik a pályára állóról.
dr. Bértollnok 2011.11.02. 20:41:36
A kedvenceim azok az autósok, akik szabályos tempóban haladnak közúton, 90-95-el. Ez normális tempó, biztonságos és gazdaságos, rendben van, nem hisztizek. Azon már azonban felhúzom a szemöldökömet, amikor a szembejövő(k) láttán azonnal lecsökkenti a tempót 80-ra, vagy ne adj Isten még bele is fékez. Valamiért nekem az 51-es úton három alkalomból kétszer mindig összejön egy ilyen. Ha szépen sorban haladunk, mert az ilyenek előbb-utóbb összeszednek maguk mögött egy sort, akkor minden belassítás veszélyforrás, hiszen a soron végighullámzik egy fékezési hullám, aztán ha valaki bealszik, akkor máris kész a baj... Láttam már ilyet. Van egy tipikus társadalmi csoport akik ezt nagyobb gyakorisággal teszik meg, de nem bántom a nőket..., imádlak benneteket! :-)
szgy 2011.11.02. 20:46:55
@Bambano: "ritkán előfordul a tapadjjancsi is, aki teljesen volánképtelen, ezért beáll mögéd és pontosan ugyanazt csinálja, amit te."
velem is előfordul az ilyen, de nem azért mert volánképtelen lennék. ha akad valaki előttem aki hozzám nagyon hasonló tempóban és stílusban utazik a lehető legkényelmesebb dolog beállni mögé és követni. +1 ember figyel előre :-) mellékesen jobban is érzem magam ha nem jön más mögöttem.
eleve ki van zárva az index nélkül kóválygó vagy előzés előtt az előtte levőre rámászó vagy össze-vissza gyorsítgató-lassítgató fajta.
velem is előfordul az ilyen, de nem azért mert volánképtelen lennék. ha akad valaki előttem aki hozzám nagyon hasonló tempóban és stílusban utazik a lehető legkényelmesebb dolog beállni mögé és követni. +1 ember figyel előre :-) mellékesen jobban is érzem magam ha nem jön más mögöttem.
eleve ki van zárva az index nélkül kóválygó vagy előzés előtt az előtte levőre rámászó vagy össze-vissza gyorsítgató-lassítgató fajta.
dr. Bértollnok 2011.11.02. 20:50:51
@hallari:
Egyszer hagyott cserben autó, mentségére előző napi szerviz hibája miatt. Vasárnap, M7-en hazafelé az araszolásban egyszer csak leállt és nem indult. Belső sávból kellett kitolnom a leállóba. Egyedül ez nem megy csak úgy pikk-pakk(1,6 tonna) de ha már az ember belendíti... Már csak megállítani nehezebb... A külső sávban álló kolléga intett és az előtte lévő szűk autónyi helyen áttoltam a járgányt, DE...! Jött élelmeske a leálló sávon úgy nyolcvannal, mert nyilván a Valóvilág kiszavazást nem szerette volna kihagyni... Hát nem is tudom, ha nem áll meg valami isteni csoda folytán akkor tuti becsapódik és rámtolja az autót. A legjobb az egészbe, hogy a neje-barátnője-kurvája (valamelyik, vagy mindegyik) amikor már ki tudott kerülni, még kiabált az anyósülésről nekem, hogy mia faxért nem figyelek, majdnem belém jöttek...
Egyszer hagyott cserben autó, mentségére előző napi szerviz hibája miatt. Vasárnap, M7-en hazafelé az araszolásban egyszer csak leállt és nem indult. Belső sávból kellett kitolnom a leállóba. Egyedül ez nem megy csak úgy pikk-pakk(1,6 tonna) de ha már az ember belendíti... Már csak megállítani nehezebb... A külső sávban álló kolléga intett és az előtte lévő szűk autónyi helyen áttoltam a járgányt, DE...! Jött élelmeske a leálló sávon úgy nyolcvannal, mert nyilván a Valóvilág kiszavazást nem szerette volna kihagyni... Hát nem is tudom, ha nem áll meg valami isteni csoda folytán akkor tuti becsapódik és rámtolja az autót. A legjobb az egészbe, hogy a neje-barátnője-kurvája (valamelyik, vagy mindegyik) amikor már ki tudott kerülni, még kiabált az anyósülésről nekem, hogy mia faxért nem figyelek, majdnem belém jöttek...
TBlocker 2011.11.02. 20:52:34
Vitéz barátom, semmit az ég adta világon nem szeretnék tanulni vagy átvenni a korrekt nyugat-európai autóstársadalmaktól.
Sokat vezetek külföldön külömböző autókat külömböző helyzetekben és minden alaklommal mikor hazaérek örömmel tapasztalom, hogy ismét túléltem.
Egy a sok közül röviden: Francia autópálya, két sáv plusz szerviz. Mercedes Sprinter a hosszított változattal poroszkálok, 130 (pont) tempomat. A belső sávban végeláthatatlan kamion sort előzők, inkább "lehaladok". 207-es Peugeot utolér azonnal lámpáz-be lenget majd pár másodperc után hallom a dudát is. Nem vagyok ideges tudom a franciák ilyenek de valahogy nehezemre esik két kamion közé besirülni 130-ról telepakolva. Neki viszont nem esett nehezére, kiszaladt két kamion közé majd be elém úgy hogy annyi időm sem maradt, hogy felkapjam a lábam a padlóról. Korrekt kelet-európai létemre rövid villantással ("hülye vagy öreg") nyugtáztam a mutatványát erre ő satúfékezett (belső sáv, jobbra kamion fal) nekem is muszáj volt, a rakomány kisebb-nagyobb nem rögzitett darabjai dobszólót nyomtak a válaszfalra. Na és ekkor mentem át inkorrekt kelet-európaivá 168-nál letiltott a Sprinter de már majdnem értem a lökhárítóját ha utolérem átmegyek rajta legalább is ez volt a terv, asszem ő is érezhette mert ugyancsak két kamion között a szervizsávra majd az első kihajtón meglógott. Nem éreztem semmi dicsőséget de könyörületet sem csak megdöbbentem mert végül is én csak egy korrekt kelet-europai akartam lenni.
Sokat vezetek külföldön külömböző autókat külömböző helyzetekben és minden alaklommal mikor hazaérek örömmel tapasztalom, hogy ismét túléltem.
Egy a sok közül röviden: Francia autópálya, két sáv plusz szerviz. Mercedes Sprinter a hosszított változattal poroszkálok, 130 (pont) tempomat. A belső sávban végeláthatatlan kamion sort előzők, inkább "lehaladok". 207-es Peugeot utolér azonnal lámpáz-be lenget majd pár másodperc után hallom a dudát is. Nem vagyok ideges tudom a franciák ilyenek de valahogy nehezemre esik két kamion közé besirülni 130-ról telepakolva. Neki viszont nem esett nehezére, kiszaladt két kamion közé majd be elém úgy hogy annyi időm sem maradt, hogy felkapjam a lábam a padlóról. Korrekt kelet-európai létemre rövid villantással ("hülye vagy öreg") nyugtáztam a mutatványát erre ő satúfékezett (belső sáv, jobbra kamion fal) nekem is muszáj volt, a rakomány kisebb-nagyobb nem rögzitett darabjai dobszólót nyomtak a válaszfalra. Na és ekkor mentem át inkorrekt kelet-európaivá 168-nál letiltott a Sprinter de már majdnem értem a lökhárítóját ha utolérem átmegyek rajta legalább is ez volt a terv, asszem ő is érezhette mert ugyancsak két kamion között a szervizsávra majd az első kihajtón meglógott. Nem éreztem semmi dicsőséget de könyörületet sem csak megdöbbentem mert végül is én csak egy korrekt kelet-europai akartam lenni.
Reggie 2011.11.02. 20:53:47
@bértollnok: Ez nagyon OMGWFT.
józan(mű)paraszt 2011.11.02. 20:58:01
Kimaradt a céges Mondeo meg Laguna kombis, abíciózus manager apuka, a versenyző és a levillogós nagymenő keveréke. Autópályán simán letol, városban meg szlalomozik és idegbeteg, ha a lámpaváltásokat jobban ismerők kicselezik.
dr. Bértollnok 2011.11.02. 21:00:41
Tegnap Bécsben és a környékén jártam. Módfelett meglepett, hogy a közlekedési kultúrájuk miatt irigyelt osztrák autóstársak mennyire figyelmetlenek a körforgalmakban, arra pedig van belőle bőségesen. Máskor nem figyeltem fel rá, csak most, hogy kihajtáskor nagyon kevesen használják csak az indexet, ami ugye nem véletlenül kötelező, meg praktikus is.
Mondjuk magyarhonban meg a többsávos körforgalmakkal van állandó galiba. Szó szerint félek használni őket, annyira nagyx az esély, hogy nem engednek ki a külsőbe, amikor szeretnék kihajtani... Nem is értem, miből feltételezik, hogy én ítéletnapig szeretnék ott körözni? Külön mise a turbókörforgalom. Na ott aztán meg lehet tapasztalni a híres magyar kreativitást a besorolásokkor...
Mondjuk magyarhonban meg a többsávos körforgalmakkal van állandó galiba. Szó szerint félek használni őket, annyira nagyx az esély, hogy nem engednek ki a külsőbe, amikor szeretnék kihajtani... Nem is értem, miből feltételezik, hogy én ítéletnapig szeretnék ott körözni? Külön mise a turbókörforgalom. Na ott aztán meg lehet tapasztalni a híres magyar kreativitást a besorolásokkor...
dr. Bértollnok 2011.11.02. 21:01:29
@Reggie:
Lehet, hogy lamer vagyok, de ezzel mit akartál mondani?
Lehet, hogy lamer vagyok, de ezzel mit akartál mondani?
miva? 2011.11.02. 21:02:24
Ok, kedves sorstársak, megosztok Veletek egy roppant tanulságos élményt, Kb. 800 km megtétele után Ausztriában haladtam hazafelé autópályán. A hosszú út után igen óvatos voltam, betartottam a 130-at, és az útfestéssel jelzett követési távolságot is - addigra már összetört egy jókedélyű német úr, aki miután egymás előtt araszoltunk a német dugóban vagy 30 percet, hátulról lepett meg igen vehemensen.
Egyszercsak látom ám, hogy kettővel elém bevág egy kamion mögül egy mondeo - fékezek, de az előttem haladó nekicsattan. Na egy ilyen esetben a csattanó autó nem úgy áll ám meg, hogy közben megtesz még 50 métert, hanem úgy, mint akit hirtelen odaragasztottak. Itt már nyomom a satut veszettül, de eközben az előttem lévő autóból hirtelen kipattan négy srác, és szédelegve támasztják a kocsit. Balról elzúz egy kamion, jobbról betonelemek védnek a bajtól, előttem két pipányira meg négy gyerek támaszt egy roncsot, én meg még 70-ről fékezek riadtan, mögöttem egy transporterrel.
Nagyon vidám helyzet volt. A végén a transporter és az összetört kocsi közt 6 méterre saccoltuk a távolságot, amiben ott volt még az én kocsim 4,7 métere is, de kocc se' történt köztünk. Senki nem sérült meg, és mind nagyot nevettünk a magyar rendszámos fehér astráson, aki a transporter mögött érkezett egy évszázaddal, és percekig tudta nyomni a dudát, hogy takarodjunk már, mert ő menne. Dugót csináltunk, szó se róla, akadályoztuk a szabad száguldásban, és nem penderítettük ki a belső sávból a kis polo-t még az ő kedvéért sem.
A kamionosok ezalatt legalább 100-zal húztak el folyamatosan a külsőben.
Hiába no, bíznunk köll egymásban.
Kellemes közlekedést.
Egyszercsak látom ám, hogy kettővel elém bevág egy kamion mögül egy mondeo - fékezek, de az előttem haladó nekicsattan. Na egy ilyen esetben a csattanó autó nem úgy áll ám meg, hogy közben megtesz még 50 métert, hanem úgy, mint akit hirtelen odaragasztottak. Itt már nyomom a satut veszettül, de eközben az előttem lévő autóból hirtelen kipattan négy srác, és szédelegve támasztják a kocsit. Balról elzúz egy kamion, jobbról betonelemek védnek a bajtól, előttem két pipányira meg négy gyerek támaszt egy roncsot, én meg még 70-ről fékezek riadtan, mögöttem egy transporterrel.
Nagyon vidám helyzet volt. A végén a transporter és az összetört kocsi közt 6 méterre saccoltuk a távolságot, amiben ott volt még az én kocsim 4,7 métere is, de kocc se' történt köztünk. Senki nem sérült meg, és mind nagyot nevettünk a magyar rendszámos fehér astráson, aki a transporter mögött érkezett egy évszázaddal, és percekig tudta nyomni a dudát, hogy takarodjunk már, mert ő menne. Dugót csináltunk, szó se róla, akadályoztuk a szabad száguldásban, és nem penderítettük ki a belső sávból a kis polo-t még az ő kedvéért sem.
A kamionosok ezalatt legalább 100-zal húztak el folyamatosan a külsőben.
Hiába no, bíznunk köll egymásban.
Kellemes közlekedést.
ottomotor 2011.11.02. 21:03:25
Nekem csak egy kérdésem lenne a cikk írójához: Miután az is egy állat, aki lassabban meg, az is, aki pont annyival, az is, aki kicsit megy gyorsabban és az is, aki sokkal - akkor végülis ki a normális? Mit tart ő követendő magatartásnak? Mert sok lehetőség végülis nem maradt...
Rocko- 2011.11.02. 21:05:06
@Popfilter: "de valahogy próbáltam úgy közlekedni, hogy senkinek se legyek útjában..."
óhh, egy hónapon belül második embertől hallom ezt. kezdem újra visszanyerni a reményt, hogy nem egy nagy kibaszós ország vagyunk. pedig néha sokan tesznek ellene, ahol lehet, csak feltartják a másikat, szó szerint minden téren.
óhh, egy hónapon belül második embertől hallom ezt. kezdem újra visszanyerni a reményt, hogy nem egy nagy kibaszós ország vagyunk. pedig néha sokan tesznek ellene, ahol lehet, csak feltartják a másikat, szó szerint minden téren.
Alf (törölt) 2011.11.02. 21:06:40
OOOO forevör tik meg huzogyatok lefele vagy lehugyozattok
Reggie 2011.11.02. 21:09:28
@bértollnok: Hat nem hiszem el, hogy ilyen felelotlen es kocsog parasztok vannak, mint az a leallosavos, aki beszolt.
Reggie 2011.11.02. 21:09:57
@Reggie: Marmint el hiszem, de nem akarom...
miva? 2011.11.02. 21:10:03
Belgium kellene nektek, ahol a 80 éves bácsi, aki vizsga nélkül kapta a jogsit, a belsőből simán visszafordul a leállósávba, mert ottfelejtette a nejét a pihenőben. Vagy a hasonló korú nagyi esernyővel kergeti el a motorosrendőrt, amiért rászól, ha a szembesávban autózik, hiszen " mikor Őn megszületett, én már 50 éve vezettem"
Világos, mint a nap, nemigaz?
Világos, mint a nap, nemigaz?
Alf (törölt) 2011.11.02. 21:10:05
amúgy mi ez a famintázatu háttér?
Miez, ROJSZROJSZ?
Miez, ROJSZROJSZ?
dr. Bértollnok 2011.11.02. 21:15:44
@Reggie:
Nem a sofőr szólt be, hanem a néni, akinek valszeg halvány fogalma sem volt arról, hogy mi történik, mi történt. Annyit látott, hogy egy hülye eléjük tol egy halom nagy vasat, amikor ők már olyan szépen haladtak okosba, aztán még vészfékezni is kellett, a megfeszülő biztonsági öv meg nem biztos, hogy használ a szilikonnak! :-)
Nem a sofőr szólt be, hanem a néni, akinek valszeg halvány fogalma sem volt arról, hogy mi történik, mi történt. Annyit látott, hogy egy hülye eléjük tol egy halom nagy vasat, amikor ők már olyan szépen haladtak okosba, aztán még vészfékezni is kellett, a megfeszülő biztonsági öv meg nem biztos, hogy használ a szilikonnak! :-)
Reggie 2011.11.02. 21:19:56
@bértollnok: Szerintem nincs ma olyan 18 es 40 kozotti ember aki ne tudna mi az a leallosav es mire valo. Ha megis, az szinten nagyon durva...
szgy 2011.11.02. 21:20:11
@Operator: "aki mindent tökéletesen csinál. Az általa autózott tempó az egyedül üdvözítő és kész. Csak nem képzeli bárki is, hogy intenzív fékezéssel kimegy a lassabbak közé???"
ez fölöttébb bölcs megjegyzés volt. a múlt héten láttam egy kocsit amit nem ismertem fel úgy összetört, miután befékezett egy teherkocsi előtt (a teherkocsi is ott volt keresztben). azt nem értem hogy képzeli azt bárki is hogy hirtelen fékezve bevágok két nálam jóval lassabban haladó kocsi közé, ezzel őket is veszélyeztetve. két teherkocsi között személykocsinak esélye sincs. ráadásul ha beragadok közöttük 80-90-el, 50 lóerővel várhatok a világ végéig mire újra ki tudok menni a belső sávba.
3 féle ember van: az egyik aki tud számolni, a másik aki nem :-)
ez fölöttébb bölcs megjegyzés volt. a múlt héten láttam egy kocsit amit nem ismertem fel úgy összetört, miután befékezett egy teherkocsi előtt (a teherkocsi is ott volt keresztben). azt nem értem hogy képzeli azt bárki is hogy hirtelen fékezve bevágok két nálam jóval lassabban haladó kocsi közé, ezzel őket is veszélyeztetve. két teherkocsi között személykocsinak esélye sincs. ráadásul ha beragadok közöttük 80-90-el, 50 lóerővel várhatok a világ végéig mire újra ki tudok menni a belső sávba.
3 féle ember van: az egyik aki tud számolni, a másik aki nem :-)
kicsidio 2011.11.02. 21:20:37
Oké akkor kiegészítem:)
Felelőtlen Apuka (alfaja: Felelőtlen Apuka Kisebbségi Komplexussal):
Személyleírás/ruházat: Konszolidált öltözet. Szarvasos pulcsi, farmer, barna félcipő, oldalra fésült haj.
Telefon: Kihangosítóval
Autórádióban: Sláger rádió, Info rádió, az Autóklub rádiója, esetleg egy régi ABBA-kazetta
Kocsi: középkategóriás német (“A német precízség..”) vagy francia autó (“A francia autók kényelmesek.”) kevés extrával.
Vezetési stílus: Semmi ritmusérzék vagy stabil 75km/h mindenhol. Az alfajnál a 75km/h csak akkor igaz, ha nem akarják éppen megelőzni. Ha előzné valaki, akkor beletapos, és akár 120-ig nyomja. Ennek a hátsó ülésen ugrabugráló gyerekek visongva örülnek.
Jobbkéz-szabály: Ha éppen észreveszi, megadja.
Hová fejlődhet: Tatter/Mammer
Büntetés: Hatalmas tockosok, és izmos bírság a bekötetlen gyerekek miatt
Felelőtlen Apuka (alfaja: Felelőtlen Apuka Kisebbségi Komplexussal):
Személyleírás/ruházat: Konszolidált öltözet. Szarvasos pulcsi, farmer, barna félcipő, oldalra fésült haj.
Telefon: Kihangosítóval
Autórádióban: Sláger rádió, Info rádió, az Autóklub rádiója, esetleg egy régi ABBA-kazetta
Kocsi: középkategóriás német (“A német precízség..”) vagy francia autó (“A francia autók kényelmesek.”) kevés extrával.
Vezetési stílus: Semmi ritmusérzék vagy stabil 75km/h mindenhol. Az alfajnál a 75km/h csak akkor igaz, ha nem akarják éppen megelőzni. Ha előzné valaki, akkor beletapos, és akár 120-ig nyomja. Ennek a hátsó ülésen ugrabugráló gyerekek visongva örülnek.
Jobbkéz-szabály: Ha éppen észreveszi, megadja.
Hová fejlődhet: Tatter/Mammer
Büntetés: Hatalmas tockosok, és izmos bírság a bekötetlen gyerekek miatt
dr. Bértollnok 2011.11.02. 21:22:15
@Reggie:
Jól mondtad, EMBER...
Jól mondtad, EMBER...
kicsidio 2011.11.02. 21:23:41
Tar Baromállat:
Személyleírás/ruházat: Nyaklánc, sötét póló, állatias tekintet, haj és agy nincs.
Telefon: Kinyitható Motorola, kizárólag kézben, kihangosítóról nem is hallott.
Autórádióban: Dopeman
Kocsi: Böhöm nagy Ódi vagy Béjemvé, esetleg néhány lemaradtnak Merdzsó
Vezetési stílus: Piroson át, üvöltözés, sorok kielőzése, rokkant helyen parkolás, gyalogosok közé hajtás.
Jobbkéz-szabály: …helyett az erősebb kutya b….k szabály.
Hová fejlődhet: Sehová.
Büntetés: Tarkónlövés.
Személyleírás/ruházat: Nyaklánc, sötét póló, állatias tekintet, haj és agy nincs.
Telefon: Kinyitható Motorola, kizárólag kézben, kihangosítóról nem is hallott.
Autórádióban: Dopeman
Kocsi: Böhöm nagy Ódi vagy Béjemvé, esetleg néhány lemaradtnak Merdzsó
Vezetési stílus: Piroson át, üvöltözés, sorok kielőzése, rokkant helyen parkolás, gyalogosok közé hajtás.
Jobbkéz-szabály: …helyett az erősebb kutya b….k szabály.
Hová fejlődhet: Sehová.
Büntetés: Tarkónlövés.
kicsidio 2011.11.02. 21:24:50
Nyikhaj (HMCS):
Személyleírás/ruházat: Zselézett séró, fülbevaló, Replay cuccok a szivárvány minden színében.
Telefon: Valami új csodafon, többnyire kézben, SMS-írás céljából.
Autórádióban: tuc-tuc-tuc-tuc-tuc…
Kocsi: Pug206, Fiat Stilo, Góf, csóróbbaknál Buzuki. Erősen cicásítva: kék led, spoilerek, ültetés, stb.
Vezetési stílus: Full gáz – full fék felváltva, no index, zöld lámpánál csikorgó gumik, ezerrel bele a beláthatatlan kereszteződésekbe, kanyarban előzni a legjobb!
Jobbkéz-szabály: Nagy gáz. Nagy gáz a jobbról jövőnek, ha egyszerre érnek oda.
Hová fejlődhet: Tar Baromállat, Menedzser, Felelőtlen apuka
Büntetés: Irtózatos seggberúgás, jogsi évekre el.
Személyleírás/ruházat: Zselézett séró, fülbevaló, Replay cuccok a szivárvány minden színében.
Telefon: Valami új csodafon, többnyire kézben, SMS-írás céljából.
Autórádióban: tuc-tuc-tuc-tuc-tuc…
Kocsi: Pug206, Fiat Stilo, Góf, csóróbbaknál Buzuki. Erősen cicásítva: kék led, spoilerek, ültetés, stb.
Vezetési stílus: Full gáz – full fék felváltva, no index, zöld lámpánál csikorgó gumik, ezerrel bele a beláthatatlan kereszteződésekbe, kanyarban előzni a legjobb!
Jobbkéz-szabály: Nagy gáz. Nagy gáz a jobbról jövőnek, ha egyszerre érnek oda.
Hová fejlődhet: Tar Baromállat, Menedzser, Felelőtlen apuka
Büntetés: Irtózatos seggberúgás, jogsi évekre el.
kicsidio 2011.11.02. 21:25:34
HTB vagy Családcentrikus anyuka:
Személyleírás/ruházat: Praktikus színtelen ruhák, fáradt tekintet.
Telefon: Isten ments! Telefont az autóba!?
Autórádióban: A rádió csak elvonja a figyelmet a vezetésről! …és különben sem tudja, hol kell bekapcsolni.
Kocsi: Régebbi kisebb “nyugati”, dévú matíz, buzuki
Vezetési stílus: Max sebesség 45km/h (városi faj, országúton nem fordul elő), óvatos kanyarvétel (ki ne boruljon az üdítő a hátsó ülésre pakolt nejlonszatyikban), hatalmas fékezések minden ok nélkül, kormány erőteljes szorítása.
Jobbkéz-szabály: …mi is az? Rémült tekintettel hosszú másodpercekig ácsorgás a kereszteződésben.
Hová fejlődhet: Mammer
Büntetés: Nem szükséges…
Személyleírás/ruházat: Praktikus színtelen ruhák, fáradt tekintet.
Telefon: Isten ments! Telefont az autóba!?
Autórádióban: A rádió csak elvonja a figyelmet a vezetésről! …és különben sem tudja, hol kell bekapcsolni.
Kocsi: Régebbi kisebb “nyugati”, dévú matíz, buzuki
Vezetési stílus: Max sebesség 45km/h (városi faj, országúton nem fordul elő), óvatos kanyarvétel (ki ne boruljon az üdítő a hátsó ülésre pakolt nejlonszatyikban), hatalmas fékezések minden ok nélkül, kormány erőteljes szorítása.
Jobbkéz-szabály: …mi is az? Rémült tekintettel hosszú másodpercekig ácsorgás a kereszteződésben.
Hová fejlődhet: Mammer
Büntetés: Nem szükséges…
kicsidio 2011.11.02. 21:26:03
Menedzser (mindkét nem):
Személyleírás/ruházat: Márkás öltöny/blézer, atomdrága napszemüveg, idegbajos király(nő) tekintete.
Telefon: Céges, mindig beszél, a beépített kihangosítót viszont nem mindig használja.
Autórádióban: Roxy, Juventus, Danobius
Kocsi: Vatta új francia, vagy angol modell, extrákkal.
Vezetési stílus: Index nincs, vagy csak kormánymozdulattal együtt, nagy
gáz szinte mindig, tükrökben csak magát nézegeti, szerinte “dinamikus”, valójában ön- és közveszélyes vezetési stílus.
Hová fejlődhet: Sehová
Büntetés: Telefont csatornába hajítani.
Személyleírás/ruházat: Márkás öltöny/blézer, atomdrága napszemüveg, idegbajos király(nő) tekintete.
Telefon: Céges, mindig beszél, a beépített kihangosítót viszont nem mindig használja.
Autórádióban: Roxy, Juventus, Danobius
Kocsi: Vatta új francia, vagy angol modell, extrákkal.
Vezetési stílus: Index nincs, vagy csak kormánymozdulattal együtt, nagy
gáz szinte mindig, tükrökben csak magát nézegeti, szerinte “dinamikus”, valójában ön- és közveszélyes vezetési stílus.
Hová fejlődhet: Sehová
Büntetés: Telefont csatornába hajítani.
kicsidio 2011.11.02. 21:27:02
BKV-sofőr (az elmebeteg fajtája):
Személyleírás/ruházat: Fehér v. ún. buszsofőrkék ing, kék nyakkendő, kopott vászonnadrág, rombuszos zokni, makkos cipő. Állandó mormogás.
Telefon: Nem kéne hogy legyen, de néha azért befigyel. Kézben, természetesen.
Autórádióban: Sláger (Mindig!)
Kocsi: A BKV bálnányi járgányai
Vezetési stílus: Agresszív, tolakszik, folyamatosan káromkodik, leüvölti mindenkinek a haját. Kanyarodás közben majdnem borul, piros lámpánál képes akár két percen keresztül centinként araszolgatni előre. Persze pirosnál csak akkor áll meg, ha már több, mint 10 másodperce piros.
Jobbkéz-szabály: Erős vicsorgások közepette adja meg.
Hová fejlődhet: Kamionsofőr
Büntetés: Jogsi el, gyógyszerkúra.
Személyleírás/ruházat: Fehér v. ún. buszsofőrkék ing, kék nyakkendő, kopott vászonnadrág, rombuszos zokni, makkos cipő. Állandó mormogás.
Telefon: Nem kéne hogy legyen, de néha azért befigyel. Kézben, természetesen.
Autórádióban: Sláger (Mindig!)
Kocsi: A BKV bálnányi járgányai
Vezetési stílus: Agresszív, tolakszik, folyamatosan káromkodik, leüvölti mindenkinek a haját. Kanyarodás közben majdnem borul, piros lámpánál képes akár két percen keresztül centinként araszolgatni előre. Persze pirosnál csak akkor áll meg, ha már több, mint 10 másodperce piros.
Jobbkéz-szabály: Erős vicsorgások közepette adja meg.
Hová fejlődhet: Kamionsofőr
Büntetés: Jogsi el, gyógyszerkúra.
kicsidio 2011.11.02. 21:27:46
Kamionsofőr (az elmebeteg fajtája):
Személyleírás/ruházat: Bézbólsapka, póló, mellény, egyeseknél foncsorozott napszemüveg.
Telefon: Van, de inkább CB. “Brékó-brékó!”
Autórádióban: Info rádió
Kocsi: Kamion, szarrá pakolva.
Vezetési stílus: Vagy stabil 70, vagy ami a csövön kifér. Dudálás orrba-szájba, kiváltképp a kurváknak. Életveszélyes előzések. Mottója: “Én vagyok a nagyobb.”
Jobbkéz-szabály: ld. a mottót.
Hová fejlődhet: Sehová. Evolúciós zsákutca.
Büntetés: Jogsi el, már-már gusztustalan méretű helyszíni bírság. A hátul kuporgó albánok szélnek eresztése.
Személyleírás/ruházat: Bézbólsapka, póló, mellény, egyeseknél foncsorozott napszemüveg.
Telefon: Van, de inkább CB. “Brékó-brékó!”
Autórádióban: Info rádió
Kocsi: Kamion, szarrá pakolva.
Vezetési stílus: Vagy stabil 70, vagy ami a csövön kifér. Dudálás orrba-szájba, kiváltképp a kurváknak. Életveszélyes előzések. Mottója: “Én vagyok a nagyobb.”
Jobbkéz-szabály: ld. a mottót.
Hová fejlődhet: Sehová. Evolúciós zsákutca.
Büntetés: Jogsi el, már-már gusztustalan méretű helyszíni bírság. A hátul kuporgó albánok szélnek eresztése.
kicsidio 2011.11.02. 21:29:03
Tatter/Mammer:
Személyleírás/ruházat: Legalább 20 éves ruhadarabok, Tatteren kalap kiegészítővel.
Telefon: Mijaz?
Autórádióban: ld. telefon
Kocsi: Skoda -> Buzuki
Vezetési stílus: Városban max 35km/h, országúton max 60km/h. Ha bármi nehezen kezelhető/értelmezhető jelenség bukkan fel (közlekedési tábla, bokrok az út mentén, legelésző tehenek, szembejövő autó, stb.), a sebesség 30%-kal csökken. A kocsi holttere gyakorlatilag az egész látható világ. Kormánykereket arra ráhajolva erősen szorítja.
Jobbkéz-szabály: Esélytelen. Sok-sok ideig ácsorgás a kereszteződésben, aztán – a
forgalom ritmusától és intenzitásától teljesen függetlenül – elindulás.
Hová fejlődhet:
Büntetés: Ehhh… minek?
Személyleírás/ruházat: Legalább 20 éves ruhadarabok, Tatteren kalap kiegészítővel.
Telefon: Mijaz?
Autórádióban: ld. telefon
Kocsi: Skoda -> Buzuki
Vezetési stílus: Városban max 35km/h, országúton max 60km/h. Ha bármi nehezen kezelhető/értelmezhető jelenség bukkan fel (közlekedési tábla, bokrok az út mentén, legelésző tehenek, szembejövő autó, stb.), a sebesség 30%-kal csökken. A kocsi holttere gyakorlatilag az egész látható világ. Kormánykereket arra ráhajolva erősen szorítja.
Jobbkéz-szabály: Esélytelen. Sok-sok ideig ácsorgás a kereszteződésben, aztán – a
forgalom ritmusától és intenzitásától teljesen függetlenül – elindulás.
Hová fejlődhet:
Büntetés: Ehhh… minek?
kicsidio 2011.11.02. 21:29:33
Plázapitcha:
Személyleírás/ruházat: Szilikonmellekre feszülő top, éxerek, szőke haj, smink, nőstény butaszaurusz tekintet.
Telefon: Mindig kézben, hangosan cseveg.
Autórádióban: Roxy, Rádió 1
Kocsi: Kicsi, igen drága csili-vili autó
Vezetési stílus: A KRESZ-t hírből sem ismeri, észre sem veszi, ha koccol. Parkolni nem tud. Egy focipályán se tud beállni a szögletzászlók közé. Mindezek őt egy cseppet sem zavarják.
Jobbkéz-szabály: Simán áthajt a jobbosokon. Ha valaki csikorgóra fékez mellette, arra csak bután néz. (Mert csak így tud.)
Hová fejlődhet: Sehová
Büntetés: BKV-re kényszerítés
Személyleírás/ruházat: Szilikonmellekre feszülő top, éxerek, szőke haj, smink, nőstény butaszaurusz tekintet.
Telefon: Mindig kézben, hangosan cseveg.
Autórádióban: Roxy, Rádió 1
Kocsi: Kicsi, igen drága csili-vili autó
Vezetési stílus: A KRESZ-t hírből sem ismeri, észre sem veszi, ha koccol. Parkolni nem tud. Egy focipályán se tud beállni a szögletzászlók közé. Mindezek őt egy cseppet sem zavarják.
Jobbkéz-szabály: Simán áthajt a jobbosokon. Ha valaki csikorgóra fékez mellette, arra csak bután néz. (Mert csak így tud.)
Hová fejlődhet: Sehová
Büntetés: BKV-re kényszerítés
kicsidio 2011.11.02. 21:30:16
Kamikáze motoros:
Személyleírás/ruházat: jobb esetben protektoros bőrcucc, rosszabb esetben sima nadrág+póló, ősszel dzsekivel megtoldva. Sisak opcionális kiegészítő
Telefon: motoron nem könnyű, de headszettel megoldható
Autórádió: nincs :)
Közlekedési eszköz: legalább 600-as motor, lehetőleg jóval 160 feletti végsebességgel
Vezetési stílus: Balról záróvonalon sorelőzés, lehetőleg minél több egykerekezés, erősen szuicid hajlamok
Jobbkéz-szabály: 100-nál észrevenni egyáltalán a kereszteződést?! :))
Hová fejlődhet: passz :)
Büntetés: előbb-utóbb megbünteti magát
Személyleírás/ruházat: jobb esetben protektoros bőrcucc, rosszabb esetben sima nadrág+póló, ősszel dzsekivel megtoldva. Sisak opcionális kiegészítő
Telefon: motoron nem könnyű, de headszettel megoldható
Autórádió: nincs :)
Közlekedési eszköz: legalább 600-as motor, lehetőleg jóval 160 feletti végsebességgel
Vezetési stílus: Balról záróvonalon sorelőzés, lehetőleg minél több egykerekezés, erősen szuicid hajlamok
Jobbkéz-szabály: 100-nál észrevenni egyáltalán a kereszteződést?! :))
Hová fejlődhet: passz :)
Büntetés: előbb-utóbb megbünteti magát
dr. Bértollnok 2011.11.02. 21:30:22
Én még egy veszélyes típust azonosítottam az autópályáinkon.
Ezek a kis-, esetleg kisközép kategóriás, minimál motorral felszerelt céges, többnyire matricázott autók.
Ezeket a tulaj sofőr nem sajnálja, nyomja, ami a csövön kifér. Nincs is baj amíg nem jön pl. az érdi, vagy mogyoródi emelkedő, megy az 150-et is. Na de az emelkedőn a lovak a vágtából átváltanak poroszkálóba, én meg jövök ugye a magam komótos tempomatos 135-140-ével és fékezhetek 100-110-re.
Ezek a kis-, esetleg kisközép kategóriás, minimál motorral felszerelt céges, többnyire matricázott autók.
Ezeket a tulaj sofőr nem sajnálja, nyomja, ami a csövön kifér. Nincs is baj amíg nem jön pl. az érdi, vagy mogyoródi emelkedő, megy az 150-et is. Na de az emelkedőn a lovak a vágtából átváltanak poroszkálóba, én meg jövök ugye a magam komótos tempomatos 135-140-ével és fékezhetek 100-110-re.
kicsidio 2011.11.02. 21:32:42
Nah szóval SENKIT ismétlem SENKIT nem állt szándékomban megbántani, csak bemásoltam egy vicces oldalról!!!!!Üdv: DIO
S1980 2011.11.02. 21:35:27
@halszájú: igen, de ha valaki fáradt, ne előzgessen, nyomuljon, mert ráb@szik...
Sajnálom a balesetek áldozatait, de mivel nem akarok én is az lenni, utálom, ha valaki keménykedik.
Sajnálom a balesetek áldozatait, de mivel nem akarok én is az lenni, utálom, ha valaki keménykedik.
hallari 2011.11.02. 21:43:42
@Operator: talán egy évvel ezelőtt volt egy statisztikai felmérés arról, hogy a magyar sofőrök mit gondolnak magukról. A végeredmény az lett, hogy a megkérdezettek 80(!) %-a átlag feletti képességűnek gondolta magát... :D
2011.11.02. 21:46:24
Én igazából nem tudom hova tartozom. Mikor hova.
Bár általánosságban elmondható hogy utazótempóm 140-160 között van, amivel az utóbbi idők benzinárai mellett sokszor úgy érzem mintha én lennék a leggyorsabb a pályán. Úgy 5 éve meg 180-as tempóval folyamatosan mögöttem villogott valami marha...
Ennek ellenére soha nem mászok a másik lökhárítójára, nem villogok vagy jobbindexelek ha nem muszáj. Bár ha az illető nem előz, de mégis a belsőben van, vagy előz de kb. 110-zel akkor kap refit meg mindent.
Viszont ahogyan magamon észrevettem, a sok 1k km körüli úton már annyira unom magam, hogy sokszor furcsa dolgokkal ütöm el az időt.
Ilyen módon néha belecsöppenek a "Versenyző" üzemmódba, vagy csak 200-zal megyek szigorúan betartva a jobbratartást, így kiugrálok alig 100 méteres résekbe a külsőbe. Remek unaloműző. :D
Amelyik fajtát a legjobban utálom: önkéntes rendőr. Nem normális, azonnal pszichiátriára küldeném.
román/bolgár/török/ukrán elmeroggyant hazafelé siető vendégmunkások Sprinterrel meg Transporterrel, 2x annyi emberrel és szajréval a fedélzeten mint amennyivel lehetne. Nem zavarja hogy én is az előttem lévőre várok, ő csak rámászik a látszólag instabil járművével a lökhárítómra, miközben 160-nal haladunk. Agyonlőném, helyben.
Merdzsós/BMW-s/Audi-s siető paraszt, akit úgyszintén nem érdekel hogy előttem is vannak, ott villog 3cm-rel mögöttem, és azt akarja hogy elteleportáljak valahová.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe. :)
Bár általánosságban elmondható hogy utazótempóm 140-160 között van, amivel az utóbbi idők benzinárai mellett sokszor úgy érzem mintha én lennék a leggyorsabb a pályán. Úgy 5 éve meg 180-as tempóval folyamatosan mögöttem villogott valami marha...
Ennek ellenére soha nem mászok a másik lökhárítójára, nem villogok vagy jobbindexelek ha nem muszáj. Bár ha az illető nem előz, de mégis a belsőben van, vagy előz de kb. 110-zel akkor kap refit meg mindent.
Viszont ahogyan magamon észrevettem, a sok 1k km körüli úton már annyira unom magam, hogy sokszor furcsa dolgokkal ütöm el az időt.
Ilyen módon néha belecsöppenek a "Versenyző" üzemmódba, vagy csak 200-zal megyek szigorúan betartva a jobbratartást, így kiugrálok alig 100 méteres résekbe a külsőbe. Remek unaloműző. :D
Amelyik fajtát a legjobban utálom: önkéntes rendőr. Nem normális, azonnal pszichiátriára küldeném.
román/bolgár/török/ukrán elmeroggyant hazafelé siető vendégmunkások Sprinterrel meg Transporterrel, 2x annyi emberrel és szajréval a fedélzeten mint amennyivel lehetne. Nem zavarja hogy én is az előttem lévőre várok, ő csak rámászik a látszólag instabil járművével a lökhárítómra, miközben 160-nal haladunk. Agyonlőném, helyben.
Merdzsós/BMW-s/Audi-s siető paraszt, akit úgyszintén nem érdekel hogy előttem is vannak, ott villog 3cm-rel mögöttem, és azt akarja hogy elteleportáljak valahová.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe. :)
miva? 2011.11.02. 22:03:49
ámberek, a síkresz érvényes ám mindenhol, mert azt diktálja a józan ész- Úgy menj, hogy te vigyázz az előtted lévőkre, és MINDEN ESETBEN meg tudj állni gebasz esetén
Pasas 2011.11.02. 22:04:08
Az én egyik kedvencem mikor egyetlenegy autó megy a külsőben, és végig mellette megy a belsőben, ugyanolyan sebességgel.
1kutya 2011.11.02. 22:14:15
@bértollnok: nana! nem szidni a cirkuszost, mert megharagszok! igenis felmegy az érdi emelkedőn az 1.3cdti 130-al (+- 10km/h). csak legyen aki tapossa...:-DDD
Venus 2011.11.02. 22:15:44
@phaszfej: azóta nem szopatok kocsiban, amióta láttam egy filmet, amiben a csaj éppen dolgozott, amikor belerongyoltak a kocsiba hátulról és le is harapta az erők hatására a csaj a répát. Ez valami fizika, v. mi a halál.
hallari 2011.11.02. 22:16:46
@Long R3 IGF-1: talán egy évvel ezelőtt volt egy statisztikai felmérés arról, hogy a magyar sofőrök mit gondolnak magukról. A végeredmény az lett, hogy a megkérdezettek 80(!) %-a átlag feletti képességűnek gondolta magát... :D
1kutya 2011.11.02. 22:18:52
egyébként maradhatunk annyiban, hogy gyakorlatilag megint a magyar autóvezető oktatás a hibás, mert nem tanítanak meg senkit "pályázni". kötelezővé tenném, hogy legalább 100km-t/1 órát kötelező legyen autópályán gyakorolni!
bár amikor a zebra előtt megállva, hogy átengedjem a gyalogot, az oktatóautóban az oktató áthajolva nyomja a dudát és vörös fejjel ordít...
bár amikor a zebra előtt megállva, hogy átengedjem a gyalogot, az oktatóautóban az oktató áthajolva nyomja a dudát és vörös fejjel ordít...
Krisi 2011.11.02. 22:20:19
ja, amúgy szokásos gyulavitéz által jegyzett tucatmunka ez az iromány: nem szól semmiről, nem lett tőle senki sem okosabb, egyáltalán nem informatív, érződik hogy kb. fél órát szánt rá, cserébe lehet rajta csámcsogni sok kommenten át. a szuper villanygitárt meg a két tökéletes harcikutyát kicsit hiányoltam a cikkből, de az azért benne van, hogy a világ legjobb autóvezetője természetesen a cikk szerzője :)
hallari 2011.11.02. 22:24:46
@Reggie: a baj csak az, hogy az esetek 90%-ban DIREKT azért előz, hogy te ne tudj elmenni. Városban azt gyűlölöm a legjobban, hogy előzném a buszt, amelyik beáll a megállóhoz, de a jóképességű bőgő motorral kivág mögülem, és mivel én nem szeretnék balesetet, ezért elengedem - viszont a többi is elindul a jóképességű után és így utoljára maradok. KIS JÓINDULATTAL (amiből úgy látom neked se sok jutott) kanadai rendszerűvé lehetne ezt is tenni (lásd a mai másik cikket
belsoseg.blog.hu/2011/11/02/kanadaban_nem_kapsz_infarktust?utm_source=TC&utm_medium=link&utm_content=2011_11_02&utm_campaign=index). Úgy, hogy mindenki jóljárjon.
belsoseg.blog.hu/2011/11/02/kanadaban_nem_kapsz_infarktust?utm_source=TC&utm_medium=link&utm_content=2011_11_02&utm_campaign=index). Úgy, hogy mindenki jóljárjon.
ÁlKormi 2011.11.02. 22:31:10
Passat TDI-s a legnagyobb gyökér. Tolja neki, ha kell, ha nem, lássuk, mit tud a céges verda.
Hétközben amúgy nincs nagy gáz, de ha eljön a hétvége... OMG
Hétközben amúgy nincs nagy gáz, de ha eljön a hétvége... OMG
ÁlKormi 2011.11.02. 22:33:41
Újra egy normális cikk Gyulavitéztől. Közeledünk Kanadához? Papp Tibor és Winkler Róbert figyelmébe ajánlanám a hangvételt...
Seca81 2011.11.02. 22:45:26
@hallari: Mit jelent az h átlag feletti képességekkel rendelkezik? Nem volt balesete és belement 1-2 olyan manőverbe, mely befejezése után büszkén verte a mellét h ez most milyen jól sikerült???
Nem tudom, ez amúgy jó kérdés.
Nem tartom magam jó sofőrnek, bár balesetet még nem okoztam, sokszor vagyok figyelmetlen, pedig általában nem sietősen vezetek.
Mondjuk jól tájékozódom akár térképről, akár emlékezetből, ezt többen is mondták és ennek mindig örülök.
Pályán sem vagyok a tötymörgő típus, városban viszont bénázok, pl ha nincs autó körülöttem sokszor nem indexelek (főleg éjszaka), nem mindig kötöm be magam, ilyesmik... No ezért nem vagyok jó sofőr!
Nem tudom, ez amúgy jó kérdés.
Nem tartom magam jó sofőrnek, bár balesetet még nem okoztam, sokszor vagyok figyelmetlen, pedig általában nem sietősen vezetek.
Mondjuk jól tájékozódom akár térképről, akár emlékezetből, ezt többen is mondták és ennek mindig örülök.
Pályán sem vagyok a tötymörgő típus, városban viszont bénázok, pl ha nincs autó körülöttem sokszor nem indexelek (főleg éjszaka), nem mindig kötöm be magam, ilyesmik... No ezért nem vagyok jó sofőr!
hallari 2011.11.02. 22:57:46
@bértollnok: ilyen "kedvességben" már volt részem nekem is. Ahogy a külföldön vezetők is írják, minél keletebbre ér az ember, annál durvább a helyzet, sajnos nem tudsz mit tenni. Én a defenzív vezetésben látom a megoldást, általában segít (szőke nő ellen ritkán). :)
hallari 2011.11.02. 23:03:29
@józan(mű)paraszt: "és idegbeteg, ha a lámpaváltásokat jobban ismerők kicselezik. " Nem vagyok kárörvendő típus, de ezt szoktam csípni. A Kadettemmel beállok a külső sávba, aztán ha az idegbeteg (aki a belsőbe megy, hogy leelőzzön mindenkit) előtt bealszik valaki, akkor szépen bemegyek elé... Pl. sávelfogyásos úton, elég sok ilyen hely van. Néha a visszapillantón keresztül is látszik, mennyire mondja a magáét, de hát nem én akartam kitolni vele. :)
''autónepper.'' 2011.11.02. 23:08:30
"pl ha nincs autó körülöttem sokszor nem indexelek (főleg éjszaka), nem mindig kötöm be magam, ilyesmik... No ezért nem vagyok jó sofőr!"
LOL sosem kötöm be magamat és sosem indexelek....
LOL sosem kötöm be magamat és sosem indexelek....
2011.11.02. 23:08:43
Kimaradt a kategóriákból a román sofőr. Aki nem elégszik meg azzal, hogy letolja a másikat az útról, hanem bevág elé és befékez. Hadd kapkodjon a szerencsétlen aki nem engedte el őt akkor és ott azonnal.
''autónepper.'' 2011.11.02. 23:12:20
én úgy vok vele ahol tudom nyomom neki pályán 160-180 főút 120-140 .... és igen levillogom ha nem megy az előttem lévő
hallari 2011.11.02. 23:14:52
@kicsidio: nagyon jók voltak, grat. A kamionsofőrnél meg általában megvannak a büntetések (pl. túlsúly 300.000,-től indul, környezetemben egész sokan fizettek).
hallari 2011.11.02. 23:27:18
@Seca81: nem emlékszem a részletekre, nekem az egészből az jött le, hogy az elmúlt években az autók annyira gyorssá váltak, hogy ez önmagában büszkévé teszi a tulajt. Plusz még a kezes és direkt futómű is rájátszik erre.
Én a maradék 20%-ba tartozom (átlagos képességű sofőr vagyok szerintem :D ). Viszont volt egy kettes Swiftem, 1.5 VTI, 102 pacival, alig egy tonna, gokartos életérzés, és ott megtapasztaltam, milyen könnyű becsapni magam. Az autó annyira a kezem alá dolgozott, hogy könnyedén "profibbnak" gondoltam magam, mint amilyen vagyok. Aztán a válság idején eladtam, most Kadettel járok. Visszaszoktam a normál önértékelésre. :D
Be kell látni, tényleg van valami ebben a "jó kocsi= p@cshosszabbító" dumában. :D (nekem legalábbis nagyon jó volt a Swift).
Én a maradék 20%-ba tartozom (átlagos képességű sofőr vagyok szerintem :D ). Viszont volt egy kettes Swiftem, 1.5 VTI, 102 pacival, alig egy tonna, gokartos életérzés, és ott megtapasztaltam, milyen könnyű becsapni magam. Az autó annyira a kezem alá dolgozott, hogy könnyedén "profibbnak" gondoltam magam, mint amilyen vagyok. Aztán a válság idején eladtam, most Kadettel járok. Visszaszoktam a normál önértékelésre. :D
Be kell látni, tényleg van valami ebben a "jó kocsi= p@cshosszabbító" dumában. :D (nekem legalábbis nagyon jó volt a Swift).
Seca81 2011.11.02. 23:45:07
@hallari: Haha, ugyanez a feeling nálam is bejátszott anno az RX-7-nél.
Faszának hittem magam, első kocsi, fiatalság (azért most sem vagyok öreg :) ), volt h télen nyári gumival simán megforogtam a Soroksárin a jégen, még jó h lófasz nem volt a környéken, ünnep volt. Az igazoltatások tömkelegéről nem is beszélve :D Azt hittem a sok NFS Underground -melyet mesterien űztem akkoriban- Schumivá tett, hát nem...
Nem mondanám h állandóan szabálytalankodtam, de sok veszélyes manőverbe mentem bele, bízva a kocsiban. Hál' Istennek élek és virulok.
Aztán az egyre több jaszkarizás után kicsit lecsillapodtam, most már kimondottan nyugisan vezetek, főleg ha kicsi a forgalom.
Pedig néha hiányzik a "sportkocsi van alattam" érzés...
@''autónepper.'': :DDD Sok az a 180... Én csak akkor nyomom pályán ha gyér a forgalom.
Faszának hittem magam, első kocsi, fiatalság (azért most sem vagyok öreg :) ), volt h télen nyári gumival simán megforogtam a Soroksárin a jégen, még jó h lófasz nem volt a környéken, ünnep volt. Az igazoltatások tömkelegéről nem is beszélve :D Azt hittem a sok NFS Underground -melyet mesterien űztem akkoriban- Schumivá tett, hát nem...
Nem mondanám h állandóan szabálytalankodtam, de sok veszélyes manőverbe mentem bele, bízva a kocsiban. Hál' Istennek élek és virulok.
Aztán az egyre több jaszkarizás után kicsit lecsillapodtam, most már kimondottan nyugisan vezetek, főleg ha kicsi a forgalom.
Pedig néha hiányzik a "sportkocsi van alattam" érzés...
@''autónepper.'': :DDD Sok az a 180... Én csak akkor nyomom pályán ha gyér a forgalom.
Rocko- 2011.11.02. 23:49:58
@miva?: képzeld el, az autó alkalmas eszköz arra, hogy az ország határán kívül is használd. vannak akik azon túl is közlekednek. ott már mennyit is jelent ez a különbség?
köszönjük.
köszönjük.
2011.11.03. 00:53:52
@Rocko-: Ott a pont! Németország és Pécs között ingázok, ott akár órákat jelenthet ha kicsit jobban tolom neki.
Az nekem nagyon nem mindegy hogy este 6-kor, vagy du. 4-kor érek Frankfurtba. Üzemanyagköltséget meg leszarom, térítik.
Az nekem nagyon nem mindegy hogy este 6-kor, vagy du. 4-kor érek Frankfurtba. Üzemanyagköltséget meg leszarom, térítik.
V12 Power 2011.11.03. 08:08:57
@j311: Teljesen mindegy, hogy mennyit mutat a GPS, vagy az óra, a jobbra tartási kötelezettség sebességtől függetlenül él, tehát ha épp 330-cal rongyolsz a Lambóddal, akkor is le kell kotródj a Veyron elől. Mellesleg a kereskedelmi forgalomban kapható GPS nem minősül hivatalos sebességmérő eszköznek, arra hivatkozni nem lehet, ez benne is van mindegyiknek a leírásában. A bűnpártolással pedig szembeállítanám az önbíráskodást. Mellesleg nem arról van szó, hogy satufékkel be kell menni a kamionok közé, azt a parasztot, aki előzés közben villog a másikra, én is tarkónverném egy szeneslapáttal, az önkéntes rendőr arról szól, hogy akkor sem megy le, amikor megtehetné, méghozzá azért, mert megmondja, hogy szerinte ennyivel lehet menni, akkor más se menjen többel.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.03. 08:51:45
@miva?: az 6000 Ft-os órabérrel számolva 600 ft. Kifizeted annak a 20 embernek, akit feltartasz, vagy csak elsunnyogsz?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.03. 08:58:56
@Reggie: Nem. Nem kezdheti meg az előzésed, ha már jelzed, hogy előznél.
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
.
.
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
(tudom troll vagyok, mert a közlekedésben olyan szarságokkal foglalkozok, mint KRESZ.. Már megkaptam, ne fáradj ezzel...)
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
.
.
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
(tudom troll vagyok, mert a közlekedésben olyan szarságokkal foglalkozok, mint KRESZ.. Már megkaptam, ne fáradj ezzel...)
miva? 2011.11.03. 09:09:37
Rocko- : én kb másfélszer ekkora távon ingázok, és a legnagyobb időveszteség az, mikor megállok kajálni, frizbizni a kutyával stb. Ettől persze még igazad van, de a német ótópályán nem is 130 a határ. Szerinted a magyar pályán hülyén közlekedők hányada jön messziről/megy messzire?
Nem okosítalak se téged, se mást, csak annyit kérek, hogy figyeljetek. Apám azzal eresztett útnak, mikor először keresztülgurultam németországon, hogy hiába van mögöttem 100000 km 140-es tempóval, 180-nál mazsola vagyok. Így szépen gyűjtögessem a kilométereket nagyobb sebességnél úgy, hogy tudom: egészen másképpen viselkedik a kocsi, mint cammogáskor. Igaza volt. Ha szerény véleményemre vagytok kíváncsiak, elmondom, hogy nem a töttyögőkkel, meg nem is a száguldozókkal van baj, hanem az agresszív hülyékkel, meg a figyelmetlen világközepékkel. Ha gyorsan mész, de látod, hogy a nagyi 500 méterre előtted kisorol a kamion mögül, pont ugyanaddig tart mosolyogva kivárni, míg visszasorol, mint bőgő motorral levillogni. Ha lassan mész, akkor meg várj addig, amíg úgy sorolhatsz ki, hogy nem ölsz meg egy motorost sem - akár 3 kocsival mögötted is jöhet.
newtehen:
te ugye funkcionális analfabéta vagy.
feltartottam volna bárkit is? max itt, az ostoba hozzászólásaimmal. Ugorj le a kávézóba, és hisztizz egyet a pincérnek, hidd el, jobb lesz ;P
Nem okosítalak se téged, se mást, csak annyit kérek, hogy figyeljetek. Apám azzal eresztett útnak, mikor először keresztülgurultam németországon, hogy hiába van mögöttem 100000 km 140-es tempóval, 180-nál mazsola vagyok. Így szépen gyűjtögessem a kilométereket nagyobb sebességnél úgy, hogy tudom: egészen másképpen viselkedik a kocsi, mint cammogáskor. Igaza volt. Ha szerény véleményemre vagytok kíváncsiak, elmondom, hogy nem a töttyögőkkel, meg nem is a száguldozókkal van baj, hanem az agresszív hülyékkel, meg a figyelmetlen világközepékkel. Ha gyorsan mész, de látod, hogy a nagyi 500 méterre előtted kisorol a kamion mögül, pont ugyanaddig tart mosolyogva kivárni, míg visszasorol, mint bőgő motorral levillogni. Ha lassan mész, akkor meg várj addig, amíg úgy sorolhatsz ki, hogy nem ölsz meg egy motorost sem - akár 3 kocsival mögötted is jöhet.
newtehen:
te ugye funkcionális analfabéta vagy.
feltartottam volna bárkit is? max itt, az ostoba hozzászólásaimmal. Ugorj le a kávézóba, és hisztizz egyet a pincérnek, hidd el, jobb lesz ;P
KevinMulder 2011.11.03. 09:33:10
@GSX-R:
Nekem általában akkor kell szélvédőt mosnom, amikor ilyen van a fenekemben .... hirtelen megtalálják a követési távolságot :)
Nekem általában akkor kell szélvédőt mosnom, amikor ilyen van a fenekemben .... hirtelen megtalálják a követési távolságot :)
babel 2011.11.03. 09:52:43
@keptelenseg: Azért magyarázod, mert meg akarod magyarázni azt, amit nem lehet. Sportolsz. Te dolgod.
Amíg papíron teszed. Autópályán ne tedd! Hülyén élni lehet jó, de hülyén halni már nem mindig annyira az.
Aki féktávon más elé sávot vált, az veszélyeztet. Súlyosan. Az összes többi, amit írsz, ennek a baromságnak a magyarázása. Ha a szabályok azt írnák elő, hogy mindenki más bármilyen más hülyeségére nekem kell számítanom, akkor nekem nem lehetne közlekednem. Szerencsére ez nincs így, hiába próbálod beadni, közel senki nem fog hinni neked.
Ha kiveszed azokat a változókat, amik egyformák az általad vázolt helyzetben, bizony, csak egy marad. Az egyik sávot vált, a másik nem. Ezért annak van elsőbbsége, aki nem vált sávot. Egyszerű ez, majdnem mindenkinek. (Közös az, hogy nem zavarják, nem veszélyeztetik egymást, nem kényszerítik semmi hirtelenre a másikat stb. Aki hátulról jön, az sem a sávot váltót, és viszont sem.)
De ha nagyon haragszol magadra és a világra, akkor csak próbálgasd nyugodtan a valóságban is amit írtál, de ha lehet, ne személyautók előtt, mert nem szeretném, ha más is meghalna miattad. Valami olyan autó előtt próbálgasd, ami simán félresöpör Téged, és akkor max. kapsz egy posztumusz Darwin díjat. Ha akarod, még azt is felíratjuk a fejfádra: "Pedig igaza volt..." (Akkor is, ha én személy szerint ezzel nem értek egyet.)
Ha meg mégsem akarsz meghalni ilyen ostoba módon, akkor gondold át újra meg újra, egészen addig, amíg nem kerülsz valamilyen közelebbi viszonyba a KRESZ értelmezéssel! Akár megkérdezhetsz szakértőt is.
Amíg papíron teszed. Autópályán ne tedd! Hülyén élni lehet jó, de hülyén halni már nem mindig annyira az.
Aki féktávon más elé sávot vált, az veszélyeztet. Súlyosan. Az összes többi, amit írsz, ennek a baromságnak a magyarázása. Ha a szabályok azt írnák elő, hogy mindenki más bármilyen más hülyeségére nekem kell számítanom, akkor nekem nem lehetne közlekednem. Szerencsére ez nincs így, hiába próbálod beadni, közel senki nem fog hinni neked.
Ha kiveszed azokat a változókat, amik egyformák az általad vázolt helyzetben, bizony, csak egy marad. Az egyik sávot vált, a másik nem. Ezért annak van elsőbbsége, aki nem vált sávot. Egyszerű ez, majdnem mindenkinek. (Közös az, hogy nem zavarják, nem veszélyeztetik egymást, nem kényszerítik semmi hirtelenre a másikat stb. Aki hátulról jön, az sem a sávot váltót, és viszont sem.)
De ha nagyon haragszol magadra és a világra, akkor csak próbálgasd nyugodtan a valóságban is amit írtál, de ha lehet, ne személyautók előtt, mert nem szeretném, ha más is meghalna miattad. Valami olyan autó előtt próbálgasd, ami simán félresöpör Téged, és akkor max. kapsz egy posztumusz Darwin díjat. Ha akarod, még azt is felíratjuk a fejfádra: "Pedig igaza volt..." (Akkor is, ha én személy szerint ezzel nem értek egyet.)
Ha meg mégsem akarsz meghalni ilyen ostoba módon, akkor gondold át újra meg újra, egészen addig, amíg nem kerülsz valamilyen közelebbi viszonyba a KRESZ értelmezéssel! Akár megkérdezhetsz szakértőt is.
babel 2011.11.03. 09:58:10
@hallari: Kár, hogy nem olvasol figyelmesen. Azt írta, féktávon belül vált elém, mert ha kitette az indexét, onnan már nem lehet hirtelen. Pedig lehet. Az autókat emberek vezetik, én is emberből vagyok, akár el is bambulhattam pont akkor. Ha te felmérted a tempómat és még bőven féktávon kívül teszed, akkor persze igazad van. Csakhogy Ő nem ezt írta, hanem pont az ellenkezőjét. Vagy én értettem rosszul.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.03. 10:15:28
@miva?: "Ó jeee, az idó mani "
Csak bőkezűen bánsz más idejével... Más kárát pedig akkor lesajnálni, ha már megtérítetted. Hisztizni meg Te szoktál, engem már nem apu indít reggel útnak...
Csak bőkezűen bánsz más idejével... Más kárát pedig akkor lesajnálni, ha már megtérítetted. Hisztizni meg Te szoktál, engem már nem apu indít reggel útnak...
hallari 2011.11.03. 10:22:01
@babel: sorry, azt tényleg nem figyeltem. Féktávon belül autópályán full életveszély, ott már nem érdemes szabályokon rágódni. Lényeg a biztonság.
imittto 2011.11.03. 10:26:10
Óra szerint 142-nél megy az autó 132-t, gyári kerékmérettel - ennyit téveszt ennél a tempónál az óra (több eszközzel mértem, köztük 2 Garmin túra-gps, azok azért nem szoktak hibázni :) ) Így autópályára érve 142-re nyomok egy limitert - jobb mint a tempomat, azt a "beszari" típus miatt folyton kapcsolgathatod...így állsz a gázon, az autó halad a beállított maximummal, ha "beszari" polgártárs besorol csak leveszed a lábad a gázról...nagyon kényelmes :)
A BMW-Mercedes-Audi általánosítás meg egyértelműen hülyeség. Volt BMW-m, nem is a kisebbek közül de azzal is 130-140 között jártam autópályán, ha hosszabb, belátható szakaszon üres volt a külső kisoroltam stb. Ellenben míg megvolt csak és kizárólag Passat-okkal akartak letolni mindenhol (városban, autópályán, szerpentinen)...meglátta a 7er-t és meghülyült mindegyik...emellett pályán nem ritka belső sávos sietős autó a Superb, új Astra, új akármi...hisz vadonatúj, hűmegha, meg kell mutatni.
Külön cikket érdemelne az autópályára felhajtás, hátha tanulna belőle valamit az a sok m..ha aki 50-el halad a felhajtón majd mikor meglátja hogy a pályán mások is vannak, meg gyorsabbak is, gyorsan beleáll a fékbe... vagy a másik, a lehajtót eltévesztő-visszatolató (1 hét alatt 3-at láttam), leállósávon tolat...át a felhajtón (ahol ha szerencséje van csak a másik marha jön 50-el, ha nincs akkor kamion 70-80-al...) vissza a lehajtóig.
A BMW-Mercedes-Audi általánosítás meg egyértelműen hülyeség. Volt BMW-m, nem is a kisebbek közül de azzal is 130-140 között jártam autópályán, ha hosszabb, belátható szakaszon üres volt a külső kisoroltam stb. Ellenben míg megvolt csak és kizárólag Passat-okkal akartak letolni mindenhol (városban, autópályán, szerpentinen)...meglátta a 7er-t és meghülyült mindegyik...emellett pályán nem ritka belső sávos sietős autó a Superb, új Astra, új akármi...hisz vadonatúj, hűmegha, meg kell mutatni.
Külön cikket érdemelne az autópályára felhajtás, hátha tanulna belőle valamit az a sok m..ha aki 50-el halad a felhajtón majd mikor meglátja hogy a pályán mások is vannak, meg gyorsabbak is, gyorsan beleáll a fékbe... vagy a másik, a lehajtót eltévesztő-visszatolató (1 hét alatt 3-at láttam), leállósávon tolat...át a felhajtón (ahol ha szerencséje van csak a másik marha jön 50-el, ha nincs akkor kamion 70-80-al...) vissza a lehajtóig.
babel 2011.11.03. 10:37:43
@hallari: OK, én csak ezen akadtam fenn.
A többiben egyet értek Veled is, akár vele is.
Elég szerencsétlen volt a "féktávon" megfogalmazás. Nekem ez úgy jön le, hogy pont ott, vagy azon belül. Ha ezt módosítjuk "féktávon kívül"-re, akkor rögtön rendben lesz. Ezzel együtt tartom, hogy amíg emberek vezetik az autókat, én inkább számítok arra, hogy a másiknak is lehet rossz napja, babrálhat a rádióval, vezethet fejfájással stb. Ezért én inkább megyek rá a tutira, mint arra, hogy ez akkor most hirtelen volt vagy sem? Ez meg persze az én dolgom, nem kötelező követni.
A többiben egyet értek Veled is, akár vele is.
Elég szerencsétlen volt a "féktávon" megfogalmazás. Nekem ez úgy jön le, hogy pont ott, vagy azon belül. Ha ezt módosítjuk "féktávon kívül"-re, akkor rögtön rendben lesz. Ezzel együtt tartom, hogy amíg emberek vezetik az autókat, én inkább számítok arra, hogy a másiknak is lehet rossz napja, babrálhat a rádióval, vezethet fejfájással stb. Ezért én inkább megyek rá a tutira, mint arra, hogy ez akkor most hirtelen volt vagy sem? Ez meg persze az én dolgom, nem kötelező követni.
2011.11.03. 12:23:10
@KevinMulder: Engem is sokszor kapott el tisztaságmániás roham ilyenkor, de egyszer egy román miután megelőzött, rám rántotta a kormányt, ami elég necces volt mivelhogy természetesen utánfutó volt ráakasztva.
Mondjuk leállósáv üres volt, úgyhogy még a gázt sem kellett elvennem, de akkor is a kurva anyját.
Úgyhogy most már villogok párat a féklámpával, esetleg felkapcsolom a hátsó ködlámpát.
Ha egyik sem hat, akkor mehet az ablakmosás. De azóta nem hagyom hogy megelőzzön miután lespricceltem, hanem vissza 4-be, és padló. :)
Mondjuk leállósáv üres volt, úgyhogy még a gázt sem kellett elvennem, de akkor is a kurva anyját.
Úgyhogy most már villogok párat a féklámpával, esetleg felkapcsolom a hátsó ködlámpát.
Ha egyik sem hat, akkor mehet az ablakmosás. De azóta nem hagyom hogy megelőzzön miután lespricceltem, hanem vissza 4-be, és padló. :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.03. 12:48:54
@GSX-R: Mondjuk az olyan embert is minimum elmeorvosi vizsgálatnak vettetném alá, aki azért mert lespriccelték az autóját egy kicsit, rögtön ki akarja oltani mások életét...
pimpike_ 2011.11.03. 14:32:02
@newtehen:
Nekem erről meg az jut eszembe, hogy úgy 2 hónapja egy zöld mazda 323f -e kis geci a Fradi pályától végig a belsőbe tötymörgött a Ferenc körútig 45-tel miközben maga előtt 200m-es "követési" távolságot hagyott.
Na az villogott folyamatosan a féklámpával, és spriccelgette az érzése szerint hozzá közel merészkedőket.
Nekem később a Petőfi hídon nyomot egy satuféket, de elbaszta ,mert elkaptam a kormányt és nemes egyszerűséggel megelőztem.
Onnantól jött a mutogatós dühroham :D
Persze _én_ siettem melóba úgyhogy se spriccelés, se mutogatás, se fékezgetés.
Na ez még jobban dühítette a nyomorultat.
Ez a fajta vajon melyik orvoshoz tartozna? :D
Nekem erről meg az jut eszembe, hogy úgy 2 hónapja egy zöld mazda 323f -e kis geci a Fradi pályától végig a belsőbe tötymörgött a Ferenc körútig 45-tel miközben maga előtt 200m-es "követési" távolságot hagyott.
Na az villogott folyamatosan a féklámpával, és spriccelgette az érzése szerint hozzá közel merészkedőket.
Nekem később a Petőfi hídon nyomot egy satuféket, de elbaszta ,mert elkaptam a kormányt és nemes egyszerűséggel megelőztem.
Onnantól jött a mutogatós dühroham :D
Persze _én_ siettem melóba úgyhogy se spriccelés, se mutogatás, se fékezgetés.
Na ez még jobban dühítette a nyomorultat.
Ez a fajta vajon melyik orvoshoz tartozna? :D
Benny sk 2011.11.03. 16:05:53
@newtehen: jogos. javítok: Az autópályán (ami nem összekeverendő _a lakott területen lévő_ párhuzamos közlekedéssel!!!)
hiv.: 36.§ (4)
Remélem, így már rendben lesz a tejhozamod!
hiv.: 36.§ (4)
Remélem, így már rendben lesz a tejhozamod!
TSiga · http://alfaamore.hu 2011.11.03. 16:49:56
Jellemző az egyik első mondat:"Fura, de a szabályoknak teljesen fittyet hányó sofőrök jellemzően a következő három márkához vonzódnak: Audi, BMW, Mercedes." Innentől kezdve lehet gondolkozni. Mondjuk a BMW-t kihagyták. Azt viszont ilyenkor tudni érdemes, hogy ezek a "nem érdekel" gyorshajtóknak általában kevesebb eszük van, mint a féklámpa vezérlőjének...
TSiga · http://alfaamore.hu 2011.11.03. 16:52:15
@TSiga: Azt viszont hozzá teszem, hogy minden márkánál vannak hülye sofőrök és beszariak is!
Mielőtt még anyáznátok...
Mielőtt még anyáznátok...
rendszerhiba 2011.11.03. 17:04:04
Jó párszor kivesézett téma ez, de nem baj. Mindig érdekes, csak az írás tartalmaz némi sztereotípiát, előítéletet egyes márkák tulajdonosaival szemben - ami inkorrekt!
Leszögezem, bár jó pár gépjármű márkát vezettem, a sajátom nincs ezek között.
A legkomolyabb balesetem az volt, amikor az M1-en a 100km/h-val közlekedő tata betolt a szalagkorlátra. Sávot váltott, csak én meg mellette voltam. Nem nézett, csak vagányan mint a nagyok!
Azt tapasztalom, mióta drágább lett a gyorshajtás, hogy a száguldozókból kevés a magyar rendszám a pályákon.
Leszögezem, bár jó pár gépjármű márkát vezettem, a sajátom nincs ezek között.
A legkomolyabb balesetem az volt, amikor az M1-en a 100km/h-val közlekedő tata betolt a szalagkorlátra. Sávot váltott, csak én meg mellette voltam. Nem nézett, csak vagányan mint a nagyok!
Azt tapasztalom, mióta drágább lett a gyorshajtás, hogy a száguldozókból kevés a magyar rendszám a pályákon.
j311 2011.11.03. 17:22:01
@V12 Power: Nem az önkéntes rendőr mondja meg, hogy mennyivel szabad menni, hanem a KRESZ.
Továbbra is tartom, hogy aki elvárja a jobbra tartást, az közlekedjen a megengedett sebességhatárokon belül.
Tőlem egy gyorshajtó se várja, el hogy vele szemben előzékeny és szabálykövető legyek, miközben ő nem az.
Továbbra is tartom, hogy aki elvárja a jobbra tartást, az közlekedjen a megengedett sebességhatárokon belül.
Tőlem egy gyorshajtó se várja, el hogy vele szemben előzékeny és szabálykövető legyek, miközben ő nem az.
rendszerhiba 2011.11.03. 17:49:41
Biztos sokan ismerik az alábbi kisfilmet, Ford Focus törés teszt 120M/h-nál, ami kb. 193km/h.
www.youtube.com/watch?v=6dI5ewOmHPQ
www.youtube.com/watch?v=6dI5ewOmHPQ
j311 2011.11.03. 18:41:57
@V12 Power: :DDD
Successful troll is successful! :DDD
Successful troll is successful! :DDD
rendszerhiba 2011.11.03. 18:43:50
@imittto: sajnos láttam olyat is, amikor nem visszatolatott a felhajtón, hanem megfordult s lement szembe. közbe szabályosan jött fel autó, csak a vakszerencse és az istenek mentették meg a frontális ütközést.
tipikus probléma a felhajtás/besorolásra bármely M0 felhajtó. sokan azt sem tudják, melyik univerzumban vannak, nem azt hogy rugalmasan gyorsítsanak vagy lassítsanak picit.
tipikus probléma a felhajtás/besorolásra bármely M0 felhajtó. sokan azt sem tudják, melyik univerzumban vannak, nem azt hogy rugalmasan gyorsítsanak vagy lassítsanak picit.
chubby checker 2011.11.04. 01:55:33
nem tudom én melyik csoportba tartozok, nem tartom magam sem beszarinak sem önkéntes rendőrnek, de 11 éves 1.3-as motorú autóm van ami ugyan még minidg tudja a 160-at de nem éppen szereti, ezért (meg mert nincs pénzem százezreket büntetésre költeni) előzéskor sem szoktam nagyon átlépni a 130-as esetleg 135-ös határt. Márpedig előzni muszáj, mert azért a 100-120-as átlagot szeretem tartani, a kamionok pedig attól jóval lassabban haladnak. előzés előtt mindig belenézek a visszapillantóba és ha látom hogy vki belátható távolságon belül közeledik olyan sebeséggel amiről én a mostani autómmal nem is álmodok akkor kivárok, elengedem, általában nem sietek, nyugisan vezetek, de még igy is nagyon gyakran megtörténik hogy egy 6 kamionból álló sor előzése közben beszalad a seggembe vmi audis/passatos idióta aki hajlamos végig villogni, sőt nem ritkán akár dudálni is még félre nem megyek.. na az ilyeneket magamban el szoktam küldeni a kurva édes anyukájukba és nem egyszer megfordult már a fejemben hogy mekkora poén lenne nyomni egy satuféket :) (holott persze igazából soha nem tenném meg)
és IGEN, kifejezetten jellemző az ódi/passzát duó, megfigyeléseim szerint a BMW-t és (főleg!) Mercedest birtoklók között sokkal de sokkal nagyobb azoknak a kulturált megjelenésű úriembereknek az aránya akik ugyan szintén le se szarják a korlátozásokat de ilyen tipikus "belső-sávban-utolérős" szituációkban teljesen korrektül, higgadtan, villogás nélkül megvárják az előzésem befejezését hogy aztán roboghassanak tovább 160-al (ami ellen semmi kifogásom, elvégre nem is azért fizettek annyit amennyit az autóikért hogy 100-zal tökölődjenek autópályán).
az jellemző hogy a magyar mindenhova utolsó pillanatban indul, minden autóban töltött másodperc óriási veszteség neki, ebből kifolyólag pattanásig feszült idegekkel közlekedik. és akkor ehhez jön még az emlitett audispasszátos kaszt felsőbbrendűségi érzetének már ecsetelt projekciója.
mégis úgy vélem, hogy a magyar autópályákon legtöbb balesetet okozó és legveszélyesebb kategóriát nem magyarok alkotják! hanem a cikkben nem emlitett Ausztriából/Németországból Szerbiába/Törökországba tartó gastarbeiterek, akik a München - Nis távot egy ledolgozott nap után hullafáradtan vállalják be és nem ritkán egyszusszra, 200 km/h-os átlagsebességgel teljesitik! na tőlük óvakodjatok!
és IGEN, kifejezetten jellemző az ódi/passzát duó, megfigyeléseim szerint a BMW-t és (főleg!) Mercedest birtoklók között sokkal de sokkal nagyobb azoknak a kulturált megjelenésű úriembereknek az aránya akik ugyan szintén le se szarják a korlátozásokat de ilyen tipikus "belső-sávban-utolérős" szituációkban teljesen korrektül, higgadtan, villogás nélkül megvárják az előzésem befejezését hogy aztán roboghassanak tovább 160-al (ami ellen semmi kifogásom, elvégre nem is azért fizettek annyit amennyit az autóikért hogy 100-zal tökölődjenek autópályán).
az jellemző hogy a magyar mindenhova utolsó pillanatban indul, minden autóban töltött másodperc óriási veszteség neki, ebből kifolyólag pattanásig feszült idegekkel közlekedik. és akkor ehhez jön még az emlitett audispasszátos kaszt felsőbbrendűségi érzetének már ecsetelt projekciója.
mégis úgy vélem, hogy a magyar autópályákon legtöbb balesetet okozó és legveszélyesebb kategóriát nem magyarok alkotják! hanem a cikkben nem emlitett Ausztriából/Németországból Szerbiába/Törökországba tartó gastarbeiterek, akik a München - Nis távot egy ledolgozott nap után hullafáradtan vállalják be és nem ritkán egyszusszra, 200 km/h-os átlagsebességgel teljesitik! na tőlük óvakodjatok!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.05. 09:33:49
@j311: "Tőlem egy gyorshajtó se várja, el hogy vele szemben előzékeny és szabálykövető legyek, miközben ő nem az. "
Kedves barátom. Ez nem egy gyakorolható kedvezmény részedről, hanem törvény szabta kötelességed. Akkor is, ha tanúja vagy egy másik ember szabályszegésének.
Mint ahogy arra sem jogosít fel semmi, hogy ha ellopják az autód, lophass magadnak másikat.
Kedves barátom. Ez nem egy gyakorolható kedvezmény részedről, hanem törvény szabta kötelességed. Akkor is, ha tanúja vagy egy másik ember szabályszegésének.
Mint ahogy arra sem jogosít fel semmi, hogy ha ellopják az autód, lophass magadnak másikat.
j311 2011.11.05. 09:45:46
@newtehen: Dehogynem. Ez egy ugyanolyan gyakorolható kedvezmény, mint a sebességhatárok betartása. Sőt, még nagyobb is. Engem nem fog megbüntetni egyetlen rendőr sem, ha csak 130-cal haladok a belső sávban. Ezzel szemben a gyorhajtókat igen.
Tehát még hatósági támgatást is kapok.
Tehát még hatósági támgatást is kapok.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.05. 10:07:09
@j311: Furcsán rugalmasan értelmezed a szabályokat. Lelked rajta. Mindegy, én úgy is elmegyek melletted jobbról...
Viszont azért ne vegyél rá mérget, hogy külföldön nem szed ki ilyenért a rendőr.
És arra sem, hogy a magyar rendőrök nem állnak majd erre rá, ha rájönnek, hogy ezért pénzt lehet beszedni...
Viszont azért ne vegyél rá mérget, hogy külföldön nem szed ki ilyenért a rendőr.
És arra sem, hogy a magyar rendőrök nem állnak majd erre rá, ha rájönnek, hogy ezért pénzt lehet beszedni...
j311 2011.11.05. 11:11:49
@newtehen: Azt a jobbról előzést majd tanítsd már meg nekem, ahogy elmész mellettem.
Hogy csinálod? Knight Rider módra átugratod a jobbra mellettem lassabban haladókat vagy csak proli módon kimész a leállósávra előzni?
Ha kicsit figyeltél volna azokra amiket írok...
Hogy csinálod? Knight Rider módra átugratod a jobbra mellettem lassabban haladókat vagy csak proli módon kimész a leállósávra előzni?
Ha kicsit figyeltél volna azokra amiket írok...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.05. 11:26:29
@j311: Figyu, a helyes sorrend: Olvas. Értelmez. Csak aztán fröcsög.
Amúgy meg csak figyu... 1500ccm elég jól repíti a 300 kilós motorkasznit, körbemotorozlak, mielőtt felébrednél, tesó, utána meg csak a hátam látod egyre kissebnek...
Amúgy meg csak figyu... 1500ccm elég jól repíti a 300 kilós motorkasznit, körbemotorozlak, mielőtt felébrednél, tesó, utána meg csak a hátam látod egyre kissebnek...
j311 2011.11.05. 11:37:08
@newtehen: Jaaa, hogy önkéntes szervdonor vagy. Így már értem.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.05. 12:38:47
@j311: Látom, hogy a témához már nem nagyon tudsz hozzáfűzni, szóval hagylak magadban tovább nyáladzani. További szép napot, kellemes önkéntes rendőrködést.
j311 2011.11.05. 13:54:11
@newtehen: Köszönöm az engedélyt. Azért néha letörölhetem a szájam sarkából a nyálat?
HakapesziM 2011.11.05. 14:21:39
Nem az a gond, hogy valaki betartja a szabályokat, hanem, hogy úgy próbál másokat is erre kényszeríteni, hogy közben veszélyes helyzeteket generál. Demonstratíve betartja a 130-at - hiszen, mint tudjuk, szakemberek kiszámították, ez a legmagasabb sebesség amit az átlagember kezelni tud. Abban a meggyőződésben él az ilyen, hogy ő attól vezet biztonságosan ha betartja a szabályokat. Holott a szabályoknak csak egy része fogalmaz meg számszerűsített adatokat, km/h-t, métert, kiló stb. Egy csomó minden szubjektív elem: útviszonyoknak megfelelő sebesség, reakcióidő. Az ilyen, ha lát egy 70-es táblát az országúton, beleáll a fékbe, hogy a tábla vonalánál már 69-cel haladjon, nem kigurítva lassítja a járművet, hogyisne, még túllépné a sebességhatárt. Olyat is látni, mikor a háromsávos szakaszon középen halad, ráér, ő nem siet, rosszalló pillantásokat vet a jobbról elhaladó gyorsabbakra, és nem érti, miért teszik ezt. Ha besorol egy jármű a pályára, nem képes besorolni a tök üres belsőbe, hogy ezzel segítsen, szorítja a kormányt, tíz óra tíz percnél, ahogy kell, ő mindenesetre szabályos közlekedő.
corpus alienum 2011.11.05. 21:12:25
Nem tudom, hogy melyik kategóriába tartozott az, aki ma délután 5 óra körül 4 autót tört össze az M7 kivezetőn a bevásárlóközpontok előtt, de nagy dugót generált. 3 autó a belső sávban rommá törve, T2 Transporter két sávval odébb a külsőben, kitört bal hátsó futóval. Sajna a mentőre is szükség volt.
Az utolsó 100 komment: