HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Vagyonokért foltozzuk útjainkat

2012.01.20. 08:20 Tcomment

Címkék: kátyú

Mit gondolnak, hány kilométer utat lehet felújítani 100 milliárd forintból? Osszanak rögtön kettővel. És mennyit költenek autójavításra a kátyúk miatt?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

91 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr233592298

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit tehetünk, ha kátyúba hajtottunk? 2012.01.20. 16:35:45

Megállíthatatlanul itt a tavasz, azonban a jó idő közeledtével tömegével jelennek meg a kátyúk hazánk útjain, vagy a már meglévők nagyobbá válva okoznak meglehetősen bosszús perceket az autósoknak, bringásoknak. De mit tehetünk, ha kátyúba hajtottunk? ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rendsz3r 2012.01.20. 09:12:13

Én szerencsés helyzetben vagyok, első futómű felújítás 8eFT
Golf 1 rulez! :D
Igaz szinte minden évben ki kell cserélni a szilenteket, meg a gömbfejeket a viharsarki utak miatt.

skyrangr 2012.01.20. 09:13:19

útfelújítás anno, a környékünkön: társaság kivonul, masszív lapáttámasztás, kávé-cigi szünet. néha egy pár méter haladás.
(közben a környéken lakó rokonoknál elkészülnek a szép új, aszfaltozott kocsibeállók, esetleg telekre vezető utak)...
az élet szép...
:)

mikrovp 2012.01.20. 09:24:39

A cikk adatai szerint 1 kilométer út javítása 43,5 millió forint. Egyszer nagyon szeretném, ha valaki tételesen levezetné nekem, miért ennyi. Mennyi ebből a munkabér, a gépek óradíja, stb. Merthogy ez egy kb. 20 éves magyar átlagbér!!! Tehát egy átlag dolgozó 20 évig gályázik egyetlen kilométer útfelújításra szánt pénzből, nekem ez nagyon büdös.

ezamagyarvalóság 2012.01.20. 09:28:54

Ha vki járt már nyugatabbra, most konkrétan Párizst említeném, ott is a "Péripherique"-ról lenne szó. Iszonyatos terhelésnek van kitéve minden nap(nem súlyra gondolok, hanem mennyiségre), kamionok, buszok, kocsik, motorok. Több ezer,-tízezer naponta. Iszonyatos forgalom bonyolódik le naponta. Mégsincs egy kátyú sem, tükörsima az út, éjjel kiválóan lehet rajta menni a megengedett 80km/h-val. De említhetném a városba bevezető autópályákat, amik 3-4 sávosak, ugyanúgy mint a várost "körbeölelő Péripherique" is, hibátlan az út minősége. Nincsennek naponta lezárva sávok, meg hasonlók. Egyszerűen lehet használni mindíg. De Horvátoszág, Németo,Ausztriát is ide sorolom. Ez viszont felveti azt, hogy Magyarországon valóban valamit vagy nem tesznek bele, vagy kivesznek az aszfaltból.

Spinnaker 2012.01.20. 09:30:37

Korrekt a téma megközelítése, de azért néhány megjegyzés:

- nem tetszőleges választás, hogy hideg-, vagy melegaszfalttal kátyúznak, ugyanis novembertől- márciusig az aszfaltkeverők általában nem üzemelnek, vagyis marad a zsákos hidegaszfalt.
- a hidegaszfalt lényegesen drágább anyagárban, csak úgy lesz a két költség hasonló, hogy a melegaszfaltot egy bizonyos hőmérségklet alatt nem szabad/lehet bedolgozni, és nem lehet tetszőlegesen kis mennyiséget kiszállítani
- a hidegaszfalt esetében (különösen nagyforgalomnál) és hideg időben az is probléma, hogy nem tapad megfelelően a meglévő burkolathoz, és a forgalom hamar ismét kipergeti - tehát ez inkább csak baleset megelőzésre jó.
- ne örüljünk az alig télnek, a burkolat szempontjából a legrosszabb ez a sok fagyás-olvadás periódus.

hoppá! (törölt) 2012.01.20. 09:30:56

@mikrovp: akkor nem csak nekem furcsa. Mondjuk alapból faramuci helyzet, hogy a megrendelő nem érdekelt abban, hogy minél olcsóbban hajtsák végre a javításokat.
Közmunkásokkal miért nem lehet javíttatni? Pláne így, ahogy nálunk csinálják (nem igényel szaktudás: "Józsikám, dobjá' oda 2 lapát bitument, azt' békázzad bele a gödörbe be!)

Amúgy a legszebb a vége: szar út >> korlátozás >> trafipax. Ez de szép!

GalloG 2012.01.20. 09:31:32

A számok azért elgondolkoztatóak: 1000 milliárd kellene komolyabb országos útfelújításra. De nincs. Emiatt az egész ország szív.

A BP-i 4-es metróba eddig belement 600 milliárd, de nem működik. Erre van. A BP-iek nem szívnak annyira, mint az autósok (arányaiban), mert még mindig BP tömegközlekedése a legjobb az országban.

Szóval van pénz, csak nem oda megy, ahol tényleg szükség van rá.
Már 22 éve (vagy 62 éve?) nem oda megy...

Lehet köcsögdilettánsvidékizni, de az ország pénzén először az egész országot segítő dolgokat kellene megcsinálni, utána lehet(ne) regionális problémákat megoldani. Pl. Salgótarjánba még sohasem toltak állami pénzt a tömegközlekedésbe, nem építettek semmit ilyen, nem fizették a helyi Volán adósságát, nem vettek új buszokat, stb. Pedig az adót az itt élők is befizetik a közösbe... Az utak viszont itt is szarok, azok javítása nagyon jól jönne.

hoppá! (törölt) 2012.01.20. 09:35:14

Apropó: valaki nem tudja véletlenül, mi az oka annak, hogy mindig a frissen aszfaltozott utakra vonulnak ki víz-, gázcsövet, telefont, stb fektetni? (és emiatt felszedni a friss aszfaltot, lezárni az éppen átadott útszakaszt, majd sz.rul megcsinálni)

Nem lehetne keresni egy megoldást, hogy frissen aszfaltozott (mittudomén, max. 2 évesig) csak hibaelhárítás miatt lehessen felszedni? (pl csőtörés).

mikrovp 2012.01.20. 09:35:45

@Spinnaker: esetleg meg tudod mondani, mennyibe kerül az aszfalt?

Nomante 2.0 2012.01.20. 09:41:01

Amit elsikkasztottak a magánnyugdíjnál, abból biztos mehetett volna egy kis pénz utak javítására...

corpus alienum 2012.01.20. 09:43:40

Aszfaltmarásnál lesz egy pár centis, általában függőleges közeli "fal" a mart szakasz elején és végén. Ez nagyot tud ütni alacsony sebességnél is. Érdekes módon pl. Ausztriában ezt "lankásítják", így az autó szépen le- és fel tud hajtani a még nem mart szakszról és a már nem mart útszakaszra. Nálunk ez megoldhatatlan.

DrX 2012.01.20. 09:44:14

@GalloG: rosszul látod. A 600 milliárdból vond le a kétharmadát és megkapod a korrupció nélküli, valódi költséget. magyarorszag.ma/modules.php?name=News&file=article&sid=9032

Budapest vs. vidék: varosban.blog.hu/2011/07/26/budapest_gazdagabb_svajcnal

Spinnaker 2012.01.20. 09:53:02

@mikrovp: a google mindent tud...;-)
AC-11 kopóréteget és zsákos hidegaszfaltot érdemes keresni. Az előbbi tonnás, az utóbbi 25 kg-os ár lesz.
Fontos, hogy azonos időszakban és nettó vagy bruttó...

Gomulka Béla 2012.01.20. 09:59:05

A gazasági válágból való kilábalás klasszikus módszere a belso fogyasztás novelése, a honi piac élénkítése. Ha az utakra beszedett adókat az utakra kioltené a kormány, mi lenne a sok autószerelovel, alkatrész-kereskedovel?
További haladó elgondolások: az ivóvíz tisztaságának túllihegése helyett gondolhatnánk a honi orvosok foglalkoztatására. És Matuska Szilveszter egyszemélyes akciója is munkát adott egy hídépíto brigádnak, legalább egy évre. Viktor, édes fiam, így kell egy országot fellendíteni!

Szelid sunmalac 2012.01.20. 10:03:36

Rohadt furcsak ezek a magyar szamok meg megoldasok. Nyolc eve egy amerikai kisvarosban (Norwalk) veletlenul szemtanuja volt egy utfelujitasnak. Jott kb.15 nagy munkagep, meg a kezeloik es egy par rendor. A rendorok tereltek a forgalmat, mikozben az elso gep felszedte az ut egyik reteget, a mogott levo a kovetkezot, a harmadik nem tudom mit csinalt, a negyedik lazitotta a kovetkezo reteget stb. aztan tettek le az alapokat, az also reteget stb. vegen uthenger, majd meg egy gep, ami hutotte/szilarditotta az aszfaltot, vegul megint a rendorok. Igy haladtak szepen lassan, de folyamatosan, es egy ejszaka alatt lecsereltek egy teljes utszakaszt. Ha nem latom, nem hiszem el, hogy igy is lehet.

A masik. Nemetorszagban Hamburgban csinaltak egy kiserletet, hogy vajon melyik a gyorsabb katyuzas, ha maguk gyujtenek az utcan penzt aszfaltra es ketten betomik a katyut a vett aszfalttal (ket kepzett munkas persze), vagy ha szolnak sz ottni onkormanyzatnak. Kivalasztottak random ket katyut es indult a menet. Reggel 8-kor kezdtek el gyujteni, a masikhoz meg telefonalni. Delutan 3-ra osszegyujtottek a penzt, megvettek az aszfaltot, betomtek a katyut. Indultak megnezni a masikat, de mire odaertek, azzal vegeztek az onkormanyzat szakemberei. Az eredmeny: dontetlen.
Megis mi a faszomrol beszelunk mi itthon?!

Daconick 2012.01.20. 10:05:44

Mégis mit várunk?? Mindenki tudja, hogy a politikai elitünk lop. Az utóbbi 10 évben már nem is titkolják és egyre szemtelenebbek. A legutóbbi legnagyobb húzásuk - nyugdíjaink lenyúlása - után még csak egy tüntetés sem volt. Most jön a rendszámcsere, stb, stb...
Ha senki nem koppint az orrukra, miért is ne csinálnák?

mikrovp 2012.01.20. 10:10:00

A hozzáférhető adatok szerint (5/2004. (01.21.) Kgy. sz. rendelet 2010-re érvényes árakkal!) 1 négyzetméter 4 cm vastag aszfalt elkészítése mindennel együtt (marás, AC-11 aszfalt, henger, stb.) 25.000Ft.
Így végképp nem értem, mi a fészkes fenére megy el ennyi pénz????? És végső soron miért ekkora ügy ez a nyomorult kátyúzás, meg az útépítés általában. Oké, korrupció.

Daconick 2012.01.20. 10:15:34

Az meg végtelenül szomorú, hogy egy autósmagazinnak politikával kell foglalkoznia, mint ahogy az is, hogy egy tetves minimálbéres állásért az embernek pártok közül kell választania, seggeket kell nyalnia. Egy normális országban mindenki végezné a dolgát és még csak azt sem tudná, hogy éppen ki van hatalmon. De ez már nagyon messze van a normális országtól és az az elkeserítő, hogy belátható időn belül nem is lesz az.

Azta (törölt) 2012.01.20. 10:19:30

"Ausztria alsórendű útjai általában legfeljebb 15-20 évesek. Ennyi idő után rendszerint elindítják a teljes felújítást"

Na persze!
Ekkora baromságot! Már ne is haragudj!

gazsibácsi 2012.01.20. 10:27:59

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Ilyenről én is hallottam (norwalki történet). De ha körbenéztek a neten, lehet találni gépeket -mindenféle méretben, kezdve a nagyobb kerti fűnyírótrakitól a komoly egybeépített gépsorig-, amely elöl mar, középen olvaszt és hozzákeveri a friss aszfaltot, majd hátul terít. Van, amelyikben hátul úthenger is van. A kisebbekkel járdákat, kerékpárutakat lehet felújítani, a nagyokkal értelemszerűen utakat. A helyi önkormányzat fenntart egy gépet, és megoldja a település problémáit, csak a nagy melókhoz kell útépítő cég.
Nem vagyok szakmabeli, de úgy tudom, az aszfaltüzemek nagy része egy érdekeltségi körbe tartozik, magyarul nincs verseny. Ha mégis, akkor az a pár szereplő megegyezik egy szálloda szivartermében az árakról és a gyatra minőségről. Szomorú nézni, hogy a mégis felújított utak (pl: Solymár és Pesthidegkút között, vagy Üröm-Budakalász közt) nem építenek szegélyt; a padkát a legrosszabb, krétapor szerű murvával helyettesítik, ami egy szezon után kimosódik, utána elkezd berepedezni, süllyedni az út széle. A másik gyönyör: csatorna és közműfedelek. Gyanítom, ezek süllyedése-kiemelkedése az alapozásra, illetve annak hiányára vezethető vissza.
Szóval sem az aszfaltgyáraknak, sem az aszfaltot "bedolgozó" cégeknek, sem a visszacsurgatott pénzből részesedő megrendelőnek (politikus vagy fenntartó) nem érdeke, hogy tisztességes munkát végezzenek, hiszen elmaradna az éves rendes bevétel.

Szelid sunmalac 2012.01.20. 10:39:29

@gazsibácsi: Megintcsak meg lehetne magyarazni azorszagok meretbeli kulonbsegeivel, meg ezeregy dologgal, de rohadtul nem ertem, ha mashol ennyi csalas nelkul (nem azt mondom, hogy semmit nem csalnak!) megelnek ezek a cegek es meg elfogadhato minosegu utakat is csinalnak melle, akkor nalunk ez miert nem megy?

tupu! 2012.01.20. 10:48:54

Ha én megcsinálok egy munkát, akkor arra garanciát kell vállalnom. Ha szarul végeztem a dolgom, akkor bizony dolgozhatok újra, ezúttal ingyen.
Nem értem miért nem lehet az útépítésekre is garanciát kérni? Rendkívüli módon tud ám ösztönözni minőségi munkára.
Az útfelbontásokra ugyan ez. Felénk a Tigáz bontott utat, majd hónapokig úgy is maradt. Miután végre betömték, elkezdett süllyedni. Remek.

CarPIT 2012.01.20. 11:00:59

Az a baj, hogy túlságosan "Fővárosközpontú" az ország...lásd a metro példát. De az is baj, hogy az autópályáépítést "erőltették" az utóbbi években. Persze ez nem véletlen, ebben van a biznisz. De amíg az összes többi útvonal életveszélyes vagy alig járható...Sajnos én is közlekedek ilyen útvonalon elég sokat(311-es út Ceglédtől Nagykáta felé), borzalmas...tel van tűzdelve 60-as táblákkal. Őszintén szólva nem is nagyon lehet sokkal többel száguldozni rajta. Ez már hosszú évek óta így van. Persze olcsóbbak a táblák, és néha lehet trafizni...

R!ch!3 2012.01.20. 11:03:19

"Reméljük, az így befolyt összeget mind útjavításra költik majd."

Hihető. :)

Astra44kW 2012.01.20. 11:04:47

Nálunk is volt a ház előtt az utcán egy egyre növekedő gödör az úttesten. Bejelentés után fél évig semmi sem történt. A vége az lett, hogy meguntuk, és beleöntöttünk egy talicska betont. (persze száradásig megjelöltük, nehogy valami teherautó rámenjen és tönkretegye)

Astra44kW 2012.01.20. 11:14:51

Én nem szítanám a főváros-vidék ellentétet, ez a hülye kisebbrendűségi érzésből jön, és nem egészen van alapja. Én éltem már az ország több régiójában is és Bp-n is. Itt is ott is emberek (!) között éltem/élek.
Attól, hogy hány százmilliárd ment a 4-es metróba, nem a Bp-i lakosoknak jó, tudniillik nem használja senki. Azoknak jó, akik zsebbe megkapták az 1%-át, a semmiért. Sok ilyen 1% ment sok zsebbe, na nekik jó.
A fővárosi tömegközlekedést pedig sokan használják, akik Bp-re járnak VIDÉKRŐL dolgozni, tanulni, ügyeket intézni, börtönben rokont látogatni stb. Szóval ez a bezzeg Budapesten, bezzeg vidéken egy hülyeség.
Bocs, ha hosszú volt, de le kellett írnom, hogy hagyják már ezt a témát.

Astra44kW 2012.01.20. 11:18:53

Ja az utak nálunk mindig is (értsd: a középkortól kezdve, a rómaiak jó utakat csináltak, néhol ma is eredeti állapotban vannak)pocsék állapotban voltak, és ez mindig így is fog maradni. Ez a helyi kultúra elmaradhatatlan része.

FDToth 2012.01.20. 11:32:47

Egyszeruen xarul csinaljak meg. nemtorodomseg es hanyagsag. egy katyut szepen is be lehet foltozni ugy h 5-6 evig meg ok es egy szintben van az ut tobbi reszevel. nalunk nem azt tartjak szem elott h ugy javitsanak h ahhoz tobb evig ne kelljen hozzanyulni hanem dirket ugy dolgoznak h par honap mula lehessen ujbol csinalni... jotallas?szavatossag? miert is lenne! Egyszeru pelda: van mondjuk egy onkormanyzat akinek az utjavitasra van 1 milliardos kerete. papiron ezt kihaszaljak de a konkret munkavegzes osszege kevesebb. kulonbseget meg elosztjak vagy atcsoportositjak...
ellenorzes meg emiatt nem lehetseges. Amig szinte mindenki korrupt, addig no fejlodes...

Acmee 2012.01.20. 11:52:25

Totalcar!

Kérjetek már be légyszi egy gazdaságossági számítást ehhez a "10-500m közötti szakaszhoz"

Rohadtul nem hiszem el, hogy az össze gépet (maró, finisher, stb.) megéri egy ilyen rövid szakaszhoz kiszállítani (mert ugye trailer viszi).

Van egy tippem, hogy ilyen dolgok erősen belejátszanak a költségekbe.

Ha egy felújító "konvoj" elindul egy szakaszon, minél hosszabban mennek, a fajlagos költségek annál kevesebbre adódnak. Pont ezért van egy "breakpoint", amely alatt egyszerűen nem éri meg kiszállítani a gépeket.
Tudom, hogy szarul hangzik, de ezen x hosszúságú, rossz minőségű felületnek el kell érnie egy bizonyos hosszat, hogy megérje a gépparkot kivinni. Amíg ez rövidebb, addig kátyúzni érdemes (kevesebb a fajlagos költség).

Szerény véleményem, hogy ilyen számítás nem létezik a közútkezelőnél...

Astra44kW 2012.01.20. 11:58:52

@FDToth: Ott a pont, gratulálok!
Ez is a helyi kultúra része. És nem csak az útfelújítás működik így, hanem az egész építőipar, sőt, az összes állami támogatott beruházás és az összes közbeszerzés is. Sajnos, ezért nem is fog változni semmi. :(

Hurri Kán 2012.01.20. 11:59:08

Az senki fejében meg nem fordul, hogy hosszabb távon olcsóbb lenne egyszer, de normálisan megcsinálni (FELÚJÍTANI, nem taknyolni) egy útszakaszt? Ja, hogy akkor nem tudna évente újra meg újra pénzt keresni a haver úttaknyoló alvállalkozó? Hát istenem, az élet harc.

világatlasz 2012.01.20. 12:01:19

Mire megy a pénz? Természetesen a zsebekbe. A ténylegesen az útra fordított összeg a kifizetett harmada - jó esetben. Így persze a kivitelező ott spórol, ahol tud. Az átvevő meg átveszi, mert már zsebben a pénz. Végtelen a pártkasszába, no meg a fejesek zsebébe beférő dohány. Már régen állandó útlezárással kellene tiltakoznunk az autósok folyamatos zsarolása ellen. Azokat szívatják, akik a legtöbb adót fizetik. Görények!

Gyarló Hintaló 2012.01.20. 12:03:04

bocs, hogy OFFolok, de a rendszámcseréről nem kanyarítotok egy jó kis cikket?

Abfangjaeger 2012.01.20. 12:07:26

Jó múltkor volt egy műsor a kátyúzás módjáról, ott azt mondták, hogy nem 3-4 cm mélyen kellene javítani, hanem 8-10 cm.
Másik: a manapság, általam látott friss aszfaltrétegek szemcséi között szemre nincsen semmi kötőanyag, tök száraz az egész. Csak összetömörítik, viszont teljesen porózusos a réteg. Víz belemegy, megfagy, vége a javításnak/újnak.

maistro1 2012.01.20. 12:08:12

@hoppá!: ez így van csak hibaelhárítás esetén, azt azért megsúgom, hogy a Műveknél is emberek kategórizálják a munkákat, így "véletlenül" elő-elő fordul bontás halasztható munkák esetén is.

igazi hős 2012.01.20. 12:11:16

@mikrovp: Te tudsz szorozni? Ha a 25 e/nm, akkor 8 m útszélességgel (2x1 sáv) számolva 1 km út nálad 200 millióba kerül. Ehhez képest kimondottan kevés a 43,5 millió/km. Valóságban persze sok, nem nm árral kéne számolni.
Egyébként az országos közúthálózat 30,000 km, nagyságrendileg 2-300 millió nm, ha ezt szorzod fel a 25 ezres nm árral, az lesz igazán ijesztő szám. (Több mint amennyi a nyugdíjkasszákban volt, nagyjából ennyi adót fizetünk be egy évben.)

maistro1 2012.01.20. 12:13:37

A képek is mutatják a lényeget, vagyis a likba hiába tömünk be bármit, az azt körülvevő rész is repedezett vagyis nem lesz tartása.
Ilyen esetben a repedezett részt több m2-en fel kell szedni az út alapját a szükséges mértékig újra betonozni. Hogy nincs rá pénz?? Marhára nem érdekel, egész életemben balga módon csak adót fizettem és fizetek.
Az AUTÓ-sok pártját is meg kellene alakítani.
Unom a birkanyírást !!!

éppcsakkérdem 2012.01.20. 12:15:24

Így van ez mindenhol, ahol eleve rosszul csinálták meg a dolgokat - adott esetben az utakat - aztán idő múltával még inkább nem költöttek rá, merthogy ráér az és különben is, jó az úgy.
S mikor szembesülünk a valósággal (nevezetesen: pocsék állapotban van az eleve rossz úthálózat, amin csak esetlegesen, tűzoltó jelleggel végeztek pocsék minőségű karbantartást / javítást), nos, akkor nézünk egymásra szeppenten és kérdezgetjük: -Hát ezt meg így most akkor hogy?! Lehet hetente több cikket is írni a kátyúkról, megoldódni semmi nem fog tőle, de azért érdemes megpróbálni, hátha kerül valahonnan pár ezer milliárd. Ha sokáig mantrázzuk és elég hangosan, biztos a siker...

Politikát keresni ott, ahol dolgozni kellene, hiábavaló, max a gőzt ereszted le, de attól még semmi nem változik.

csuvakka 2012.01.20. 12:17:44

Szemét tolvaj banda. Na igen, meg a rendszámcsere. Hogy kapna mindegyik egyszerre egy jó kis szívinfarktust, aztán végre már csak a hulláikat kellene eltakarítani a föld színéről.

maistro1 2012.01.20. 12:24:05

@csuvakka: Ez is, meg az előzők is.
Tényleg kellene egy fordulat, az elmúlt történelmi korokban a hibás stratégákat jobb esetben száműzték, rosszabb esetben nem volt ekkora szerencséjük.
Pancser banda a kísérletező kedvű politikus.

csuvakka 2012.01.20. 12:34:54

Azokra a pökhendiekre gondolok akik felelősek azért ami itt ma Magyarországon van. Teljesen mindegy hogy melyik párt, politikus-e vagy csak sima üzletember, tudják ők azt magukról,hogy kik ők.

Timsinás 2012.01.20. 12:57:40

Sziasztok 2010 februárjában megszünt a munkaviszonyom a Colas-út Zrt-nél mert nincs ,, MUNKA" ehhez képest tök szarok az útjaink 50 évig lehetne utat építeni!!!El akartam helyezkedni egy kátyús cégnél ami Amerikai technológiával javította volna a kátyúkat.Megnyert egy pályázatot a 18. kerületben 3évre valo melóval de ezt is megfúrták vagy elfogyott a lóvé nem tudom most munkanélküli vagyok! A Colasnál 750000ft adót fizettem és én csak egy mezei gépkezelő voltam!Hajrá Magyarország hajrá magyarok!www.youtube.com/watch?v=8eoe8dbNdY4

Chingachgook 2012.01.20. 13:26:15

regi vezerhangyamat osztom meg veletek. a politikus definicio szerint lop, itt is franciaorszagban es bangladesben is. az aranyokkal (is) van a baj. pl franciao 100-bol ellopnak 20-at, s 80-at forditanak az eredeti celra. nalunk 100-bol ellopnak 80-at, s 20-at forditanak az eredeti celra, de azt is elbasszak!...

mikrovp 2012.01.20. 13:46:10

@igazi hős: tudok szorozni, köszi. Az én áram (ami egyfajta hatósági ár... a hivatkozott rendelet szerint) javított nm-re vonatkozik, nem útépítésre. Tehát ha egy 1000m-es útszakaszon van 40 db átlagosan 0,5 nm-es luk, akkor annak a javítása 40x0,5x25 000=500 000Ft. és nem 43 500 000Ft. Tehát 40millió forint NEM az útépítés költsége ezek szerint.

ecilammin 2012.01.20. 14:10:42

Értem már,miért csak foldozgatnak!
A megtakarítás és az autókban esett kár fedezi a parlamenterke fizetését és jutalmazásaikat!

m20b25 2012.01.20. 15:11:33

Nem is foglalkozok már ezzel a témával és ezzel az országgal. Sajnos okádhatnékom van ettől a helytől.

Anti Anyag (törölt) 2012.01.20. 15:40:59

Nálunk a kerületben szinte az összes fővárosi kezelésű utat kicserélték újra. Ahogy nézem, ugyanez a folyamat két szomszédban is. Nem kátyúznak, hanem teljes újjáépítés. Nincs is már gond az autóm futóművével, pedig azelőtt volt, hogy évente lengőkarcsere.

Kár, hogy ha elfordul a troli, vagy a busz, az a sarok után már nem fővárosi, hanem kerületi maradt is úgy, ahogy volt. Ezeket továbbra is leszarják.

Azt kell mondanom, hogy Tarlós jóval profibb mint Demszky.

Csabby 2012.01.20. 15:42:37

Most nyert meg a cégem egy útfelújítási pályázatot a....kerületben. No akkor: nekem lesz hasznom kb.30%, akinek én kiadom: alvállalkozó, ő is keres rajta valamit, de ő is kiadja persze valakinek, de azt már lesz@rom...a lényeg hogy megvan a lóvém...:-))
Ja. ha mégis gond lenne akkor a Tökös Józsiék óccsóé' megcsinálják majd jövőre...
Nem így működik kis hazánkban?

v0id 2012.01.20. 16:13:17

Csongrád megye, nevezetesen Szentes környéke. Tudomisén hány számjegyű út, megy rajta a sárga platós Transporter, a sofőr skubizik nagyon, ha lát egy kátyút, az éppen soron lévő melós kiugrik, a platóról levesz egy lapát aszfaltot, belebassza a gödörbe, rácsap kettőt, majd fut a Transporterhez, ami már lassan gurul, nehogy időt veszítsenek. Saját szememmel láttam. Hát szarok én bele a magyar közútkezelőbe, meg a kedves munkatársaiba.

Csabby 2012.01.20. 16:21:25

@v0id:
No ugyanezt láttam a III. kerület Csillaghegyi út 37.sz előtt is: ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem!!!
Mi ez?! Legközelebb videóra veszem és felteszem mindenhova ezt a gyönyörű "munkát"...

igazi hős 2012.01.20. 16:44:31

@mikrovp: Akkor nem a szorzással van baj, hanem rossz adatokat szoroztál össze. Esetleg írd le, hogy mit mivel osztva jött ki a 43,5 millió.
30,000 km útra a te félmillió Ft/km-ed is kiad 15 milliárdot, szemben a cikkbeli 8-10 mrd-dal.

mikrovp 2012.01.20. 17:05:59

@igazi hős: 100 milliárd forint/2300 km felújítás, a cikk szerint.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.01.20. 17:07:40

nagyon egyszeru a valasz...

ha egyszer jol megcsinaljak, akkor evekig nem kellhozzanyilni es akkro nem lesz mibol etetni ahaverokat, akik visszaosztanak partfinanszirozasra.

az m5 egy reszet megcsinaltak egyszer rendesen. jott a gep, felmarta az aszfaltot es rogton huzott a helyere ujat. gyors volt, hatasos, evek ota nem kell javitani azt a szakaszt.

valoszinuleg ez a technologia legnagyobb hibaja magyarisztanban:-D

konrada 2012.01.20. 17:11:12

@v0id:
Egyszerű az eset: Rászervezed magad a közúthoz előadónak, hogyan kell ezt csinálni, mert te sokkal jobban tudod, mint azok, akik 3-6-8 évig tanulták, és 10-20 éve teszik!;))

konrada 2012.01.20. 17:19:14

@gyvy:
De, mindenkinek.
...csak pénzkérdése az egész. Ha kerítesz 10-15 ezer km-nyi útfelújításra pénzt, biztosan lesz rá kapacitás is, hogy néhány éven belül kicseréljék a 30-40, vagy még öregebb utak al-, és felépítményét.

...vagy úgy gondolod, hogy ha csak annyi pénz van, ami néhány száz km-re elég, úgy a többi utat zárják le, vagy hagyják még kátyúsabbra?;))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 17:21:17

"Az ötszáz újraaszfaltozott kilométer ára pedig valahol 15 milliárd körül alakult, "

Miiiii a f@szoooooooom?????!
Máshol ennyiből tuti többet megcsinálnak... aszfaltozás csak...
Mi a f* kerül 500km-en 15 milliárdba...

jobbislehetne 2012.01.20. 17:25:36

Na matematikusok:

www.hir24.hu/gazdasag/2012/01/16/elszakadt-a-cerna-a-magas-uzemanyagarak-miatt/

Röviden: 2,9 milliárd !!!! litert tankolunk magyarországon évente. A kutak /Mol és onnan tovább/ kb: 126 ft-ért (valahol olvastam, már nem emlékszem) veszik a naftát.
20 % - ÁFA
1 % - KKSZ díj ( = kőolaj készletezési díj)
33 % - Jövedéki adó
3,8 % - Kisker árrés
4,7 % - Nagyker árrés
37 % - Termelői ár

Akkor most mennyi az 1 éves adó?
Ja és mire költi az állam???

Ebből hány km utat lehetne teljesen ujrahuzni, amihez mondjuk 15 évig nem kellene nyulni, igy a maradék 14 év adóbevétele tiszta haszon lenne...

stb.stb.stb...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 17:27:35

Hm.
Azért a végén az óvatos haladás az nem hülyeség.
Én legtöbbször azért megyek lassan, mert szar az út.

Mondjuk én loser vagyok, saját autóval. :)

okleveles naiv 2012.01.20. 17:27:36

OK, rendben, tudjuk, h drága, és tudjuk, h mitől drága.

DE: h lehet, h Ausztriában útfelújításra több garanciát ad a kivitelező cég, mint nálunk egy vacsi újra?

Ráadásul olcsóbb a kinti.

Hogy is van ez?

v0id 2012.01.20. 17:46:17

@konrada: Azt ne mondd, hogy ez a szakszerű javítás...

3 gb 2012.01.20. 17:49:19

@GalloG: Az a baj, hogy gyakorlatilag 90-től kezdve jórészt csak metróépítésbe kellett volna fektetni, de nem tették. Sokkal kevesebben járnának autóval, ha a föld alatt a város nagy részét elérheted. A mostani is el lett cseszve, pl. mitől dölt volna össze a rendszer, ha Gazdagrétig felvitték volna (kb 1 km lehet?, legyen 1,5!). Ja oda minek, ott sokan laknak. Az oroszok építettek volna jóvátétel fejében 90-ben, de nem kellett, mert mi akkora hazafiak vagyunk. Viszont, ha lenne pár plusz metróvaonal, akkor már jogosabban hangzana a dugódíj, meg behajtási díj meg mit tudom én mi, meg nem kéne annyi utat feleslegesen foltozgatni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 17:55:05

@hoppá!: Elvile van ilyen.
Most kellett a T-nek a környéken felszednie egy utat, mert új vonalat építenek ki. Az út amúgy mondjuk ku* szar, de a teljes burkolatot faszán helyre kell állítaniuk, tehát kvázi fel is újítják.

Sok esetben van ilyen, hogy nem lehet felszedni, vagy ha felszedik, akkor muszáj faszányosan újra megcsinálni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 18:11:46

@CarPIT: Az semmi. Próbáld meg a Baté-Igal utat egyszer. Az csupa kis falun visz keresztül... Szerinted az milyen?

konrada 2012.01.20. 18:13:37

@v0id: Ennél a munkafolyamatnál kb ilyen. Ugyanis ez ideiglenes kátyúzás, a célja az időjárási viszonyok miatt hirtelen kialakult ütőkátyúk ideiglenes betömése a gépjármű sérülések megelőzése céljából.

Ezek a kátyúk alkalmas időjárási viszonyoknál kerülnek tartós javításra.

..Egyébként téves az, hogy azok a kátyúk jönnek újra meg újra elő - persze néha előfordul, mert emberek csinálják azt is - sajnos, vagy inkább hála!;), az utak nem úgy kátyúsodnak, hogy aknavető tűz alá kerül és a jó minőségű út attól sérül,a probléma az, hogy a bitumen kiég belőle, az útalap kimosódik, azaz hiába kátyúzzák, ki egyik helyen, mellette pereg tovább ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 18:33:56

@konrada: "Ezek a kátyúk alkalmas időjárási viszonyoknál kerülnek tartós javításra. "

Vagy nem. Esetleg csak papíron.

lyken 2012.01.20. 19:30:34

@3 gb: Ehhez tervezés kéne. Meg jövőkép. A magyar politikus ilyenre nem képes. Magyarországon idealizmusból senki nem lett politikus. Ugyanis nincs olyan párt aki hű pártkatonaságon kívül bárkit megtűrne. Nagyjából az az elv érvényesül, hogy tömd a zsebed csurgass a pártnak és legyen jó sajtód. Egy darab felelős ember nincs, akinek a 4 éves cikluson túl lenne jövőképe.

igazi hős 2012.01.20. 20:38:49

@mikrovp: Látom, nem a matematika a gyenge, hanem a szövegértés. Felújítás, az nem kátyúzás. Nem az útfelület <1%-t cserélik, hanem az egészet.

3 gb 2012.01.20. 20:42:52

@lyken: Igaz. Viszont az a kevés, ami történik, legalább az lenne logikus és ésszel vezérelt, de nem. Akkor inkább ne csináljanak semmit, azt nem lehet elb@szni, de ők eltudják azt is. Na ez, teljesítmény!

igazi hős 2012.01.20. 20:52:43

@jobbislehetne: A jövedéki adó 110/123 Ft/l, azaz a bevétel bő 300 mrd. Ebből 7000 km-nyi utat lehetne teljesen felújítani a cikkbeli számokkal, feltéve hogy egyáltalán nem építünk új utakat. De arra is több mint 100 mrd megy el (a 2013-2020-as tervben ennél sokkal több szerepel!), szóval marad ~5,000 km felújítás. Ja nem, elmegy évi 40 mrd a közútkezelőre, szóval marad 4,000 km. Így már 1 helyett 7,5 évnyi bevételből lehetne teljesen felújítani a 30,000 km-nyi országos közúthálózatot. Hoppá, nem hagytuk ki a számításból az önkormányzati utakat, amiből ötször annyi van? De bizony. Úgy látszik, csak papíron tűnik olyan soknak a jövedéki adó, meg amikor tankolunk, de ha az utak költségét nézzük, akkor már nem is olyan sok...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 22:23:46

@igazi hős: Na most akkor kérdés, hogy a f@szért 500km van felújítva, 4000 helyett?

v0id 2012.01.20. 23:32:15

@konrada: Értem én, hogy ideiglenes, de az aszfaltcsomóra mért 2 ütés a lapáttal tömörít az aszfalton annyit, hogy 3 napnál többet bírjon? Félre ne értsd, nem azt várom el, hogy télvíz idején körbevágják a felrepedezett résszel együtt a lyukat, söpörjék ki, bitumennel permetezze le, majd a foltot körbe is szurkozza.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 23:39:33

@v0id: Száraz időben, 5 fokban miért is ne?
Itt délen azért eléggé nem megy nap közben 0 alá a hőmérséklet.

igazi hős 2012.01.21. 01:11:44

@ColT: Azért mert a cikk csak az állami utakról szól. Ha az önkormányzatit is valaki összeszámolná (horror feladat, mert ilyen bonyolult összesítésre a magyar állam nem képes, hogy 3200 önkormányzattól bekérje az adatokat), akkor ennek a többszöröse is kijöhet. De ha fogadnom kéne, a 4000 még úgy sem jönne össze.

hallari 2012.01.21. 01:34:16

@GalloG: kedves fórumtárs, én Budapest-külsőn élek, a délkeleti nyúlványban és számos út van, amihez a '80-as években nyúltak utoljára... :( A politikus urak úgy szervezték az életüket, hogy a Parlament kb. 10 kilométeres körzetében legyen minden (lakás, pláza, barátnő, elit iskola), a többivel nemigen foglalkoznak... Ebből már pl. én is kiesek, pedig még - hivatalosan - Pesten élek. Ha a magántőke nem ruházott volna be kutakra, üzletekre és infrastruktúrájukra, akkor még mindig valahol a rendszerváltás környékén járnánk...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.21. 09:08:14

@igazi hős: Meg mondjuk az önkormányzatit újítsa fel az ön-orrmányzat, persze az is adóból megy, de most nem azzal foglalkoztunk, hanem az állami utakkal.

konrada 2012.01.21. 09:52:11

@v0id: Ez egyszerű fizika. Ilyen gyors ideiglenes kátyúzáshoz vihet ugyan lapvibrátort, melyet két ember pakol le-fel, de a súlya miatt (50-80 kg) messze kevésbé hatékony, mint ha cca. 300 kg-os gumihenger megy át rajta többször. S olyanból elég sok jön mögötte személyautó kerék formájában. ;))(Hiszen a kerék alapvetően függőlegesen adja át a nyomást.)

Azaz lényegesen kevesebb hatékonyságot érnének el kb ugyanazon eredményért, ha az autót leállítva a sofőr is kiszáll, gépet leszed beindít, visszarak, visszaül, indít.
...miközben az ideiglenes kátyúzásnál a cél eléréséhez elég az, ha tapasztalati pozitívra feltölt, és néhány lapátcsapással annyi előnyomást rávisz, hogy ne maradjon pergő formában.

Solaren 2012.01.21. 11:31:35

@Timsinás: Ledöbbentem a videón.Egyrészt,hogy létezik ez a technológia,másrészt,hogy ha jól láttam 1 db autóval vonult ki 3db ember.Nálunk kivonul 3 autóval 10 ember és 9 tartja a lapátot és a Józsi meg dolgozik.

Egyszer láttam,hogy Ausztriában St. Pöltennél hajnal 3-kor aszfaltoztak az autópályán,reflektor mellett vagy 10 ember és mind dolgozott.Így is lehetne.

igazi hős 2012.01.21. 11:57:50

@ColT: Érdekes logika, hogy az állami út lenne út, pláne, hogy az önkormányzatoknak minimális az autózásból eredő bevétele, viszont sokkal több az útja. (Minimális bevétel a súlyadó, nálam 20,000 Ft / év, szemben a benzinben fizetett jövedéki adóval, ami minimum a 10-szerese, pedig nem autózom sokat. A legtöbb embernél hasonló az arány.)
De azért minden kiadást vállaljon magára.

konrada 2012.01.21. 12:12:06

@igazi hős:
...hát ha megszámolod, mekkora a forgalom a házad előtti önkormányzati, és mekkora a forgalom a legközelebbi állami úton, abból azért sejthető lesz, hogy a fenntartási költségek messze nem egyformák.

Pasas 2012.01.21. 14:38:53

A kurvaannyukat!
Bőven kifizettük már az útfelújítást. De még mindig csak a markukat tartják. A f.szomat. Lassan fel kéne mutatniuk valamit, aztán szedni a pénzt. Nem 4cm-es fost lehúzni a földre, hanem rendes bitument. Az Autobahn átlagos vastagsága 77cm uraim. Lehet menni szakmai útra, abban úgyis nagyon jók vagytok.

csuvakka 2012.01.21. 19:18:12

Nagyon érdekes hogy a mindenhová eszetlenül elhelyezett fekvőrendőrre bezzeg mindig van pénz.

igazi hős 2012.01.21. 21:59:47

@konrada: Az M6-os autópályán napi 6000 jármű megy irányonként, a Hungária körúton 50,000. Avagy a Kisecsetbe (zsákfalu Nógrádban, valaha rendszeresen ott nyaraltam) vezető úton kevesebb jármű fordul meg mint a legtöbb pesti utcában. Nyilván az egy- és kétszámjegyű utaknak nagy a forgalma, az autópályákon 20,000, a többi főúton 10,000 körüli jármű fordul meg naponta. De ez csak 3,300 km. A másodrendű utakon (4,400 km) 7,000 ez az érték.
Ezzel szemben a harmad-/negyedrendű utaknak sokkal kisebb a forgalma, pedig a 30,000 km nagyobb részét azok adják. Több mint 10,000 km-en kevesebb mint ezer, további 6,000-en 1-2 ezer, 4,000-en pedig 2-4 ezer jármű halad át és csak 2,000 km-en van ennél nagyobb forgalom.
Szóval ilyen kategorikusan nem jelenteném ki, hogy mennyivel kisebb a teher az önkormányzatokon.

konrada 2012.01.22. 18:00:53

@igazi hős: hibáztam, mert nem tudtam, hogy pesti vagy, így kitöröltem válaszomnak azt a részét, mely a budapesti főutakról szól. Nem akartam túlbonyolítani, hogy belemegyek abba, hogy a fővárosi főutak finanszírozás tekintetében az országos főutakhoz hasonlóan az állami keretből kapnak pénzt. Azaz bár önkormányzati kezelésű út, de nem úgy, mint a mellékutak, melyek kerületi, máshol városi, falusi, vagy akár magán kezelésben vannak.

igazi hős 2012.01.23. 08:40:36

@konrada: Azért írtam pesti példát, mert azt látom és talán a leglátványosabb. De talán az összes nagyobb városban találsz 10,000 feletti forgalmú utakat. Ha pedig ezekre mind ad pénzt az állam, akkor nem nekem kellett volna címezni a hozzászólásodat, hanem közvetlenül @ColT: -nak.

CarPIT 2012.01.23. 10:47:32

@ColT: Csak most olvastalak...nem ismerem azt a területet, de utánanázek.
süti beállítások módosítása