HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Nagy elsőautó-tanácsadó I.

2012.01.25. 07:02 Tcomment

Címkék: első autó

Válság? Hol itt a válság? Tíz hozzánk érkezett levél közül háromban ez a kérdés szerepel: első autómat venném, milyet szabad? Nos, nekihasaltunk a témának, árkategóriánként összeállítottunk egy-egy csokrot.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

321 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr813751980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Főtruista 2012.01.25. 16:37:22

@Tonalcar: én is apámtól örököltem, hááát...ha az eddig beleöntött pénzt bringára költöm, valszeg több örömöm lett volna az életben, de eladni nincs szívem, és még nem tettem le róla, hogy jó lesz egyszer. (Ráadásul addigra már bringából volt 3(4), amivel minden ilyen igényem le volt (van) fedve.)
Csak most sajnos az elgarázstalanodás veszélye is fenyeget. :|

gybazsi 2012.01.25. 17:12:30

Én is most gondolkozok az első autóm megvételén, szintén ebben az árkategóriában. Egy jó ideje már nézeget az autókat hahu-n, de vhogy a végére mindig egy típushoz jutok: Lada Smamara. Szerintem ebben az árkategóriában az egyik legjobb vétel.

mallac 2012.01.25. 17:41:27

A Lada Samara nagyon is jó elképzelés,egészen csecse darabokat látni itt-ott.Persze durva és nyers holmi,ráadásul porlasztós, de fillérekbe kerül.Magam is szemeztem velük,de aztán f astra lett a lótifuti autó.

50fillér 2012.01.25. 17:49:49

Nekem az első autóm egy golf GTI-volt MK1, utána akartam venni egy Honda CRX-et asszem második kiadásút, még nem a gömbölyűt. És letettem róla 5k ért 2002-ben sem lehetett találni jót.
Ugyanígy voltam a VW scirocco-val. Áhh régi emlékek, mostmár szinte félre rakni sem tudok(mármint kp-t, pedig nincs hitelem)

B.GY. 2012.01.25. 18:08:33

Ez hülyeség,hogy az első autón lehet a legnagyobbat bukni.Nekem az első kocsim egy Trabant 601-es volt.40 ezerért vettem 5 évesen.3 évig használtam és eladtam 120 ezerért.Olyan sokat meg nem kellett rákölteni.Egy motorgenerál volt 17 ezerért meg egy két apróság.Akárhova elvitt 80-nal:)Bejártam vele az országot.A második kocsim az már bukó volt.Most nyüstölöm a harmadikat.

Seca81 2012.01.25. 18:09:34

Nekem egy 2. gen. RX-7 volt az első. Imádtam, használtam is elég rendesen, de sajnos a felsőoktatás közbeszólt, meg kellett váljak tőle. Különösebb baja nem volt, olyan apróságok mint; ablaktörlő, fűtés, hátsó kerékcsapágyak, és kapott egy másik váltót is, mert 3-ban hülye hangja volt. Nem volt vészes összeg, a motorjára míg nálam volt sosem volt panasz.
Egyszer szerzek egy FD-t is, ő az igazi szerelem!

WALD 73 2012.01.25. 18:13:35

Helo!
Cseppet únom már az állandó Mercedes W140-es Bálna támadását! Már csak azért is mert nekem és ismerőseimnek is van. Senki nem adná el! Nincsenek vele gondok, jó vannak a leharcolt példányokkal, és TE PONT EZEKÉRT SZíDOD a W140-est. Ha Neked nemvolt ne hord le, csak azért, hogy más nemerje megvenni! Én havonta belerakok 1000 km-t és még eddig semmi baja sem volt. Ja és mennyivel olcsóbb egy köcsög új stilustalan Octavia vagy Golf? Annyira megbizhato? Talan kérdezd meg mennyit fizetnek apróságokért! Van ismerőseimnek akik ujonnan vették, és többe kerül bele minden mint a BÁLNÁBA!!! ENNYIT ERRŐL, SZÁLLJATOK LE VÉGRE A 140-ESRŐL, ócsmároljatok más autót is.

Elhiszem, hogy van nagy tapasztalatotok, de megkellene kérdezni olyan embereket is az ócsmárolas elott, akik nem 500 ezerert vettek Mercedest!

gesszti 2012.01.25. 18:37:42

@gybazsi: Ne kapkodd el. Én több hónapig vadásztam, mire megtaláltam az 1.9D-t. Szamara nagyon tud rohadni a sárvédő alatt. Kb. annyival olcsóbb a felfüggesztéshez, fékhez, hajtóműhöz az alkatrész, mint amennyivel kevesebb kényelmet nyújt a nyugatiaknál. Nézegesd még az első generációs clio-kat, és peugeot 205-ket. Jó kis szerkezetek, és 50-60e Ft-ért lehet hozzájuk donort hozni osztrákiából. Az hiú ábránd, hogy egy 150e-s kocsira nem kell költeni. Szépen meg kell tervezni a rendbetételét, és ha nem kapkodod el, hanem utánajársz az alkatrészeknek, olcsón tudsz nyugatiakhoz is vásárolni. A napokban vettem a clióhoz egy vadiúj valeo hűtőt 3000 Ft-ért vaterán. Lényeg, hogy jól megfontoltan, jól megnézve vegyél autót. Ha tudsz magad javítgatni, akkor érdemes kis hibás kocsit nézni.

gesszti 2012.01.25. 18:41:47

Mondjuk, ha lada, akkor már inkább a klasszik. Nagyobb értéket fog képviselni pár év múlva, mint a csacsi. Motorikusan tényleg fillérekből lehet javítani, ha tudsz szerezni egy donort mellé. Én augusztusban adtam el a kockát. Kicsit pép hamuvá volt rohadva az alja. Javítható, de nem olcsón.

toncsi64 2012.01.25. 19:07:11

@WALD 73:

Picit félreértetted az írást :) Jómagam is Merci rajongó (és tulaj) vagyok, de mélységesen egyetértek azzal a megállapítással miszerint a "W140-es bálna-Mercedes hat kilóért" jó eséllyel felér egy
"20évfutamidejűjapánjen" hitellel :DDD

2012.01.25. 19:15:37

Citroen Xantia. teccikérteni?!

helloken 2012.01.25. 19:19:34

@Csikós Zsolt:

Vegyen Mindenki Tico-t! Ennyi pénzért megbízhatóbbat, olyat ami kevesebbet fogyaszt, és még városban haladni is lehet vele, nem hiszem , hogy kapni.
Ha valami elromli, egy szombati bevásárlás árából bőven javítható!:)
Nekünk is van 1.... sajna kevesen ismerik el mint alternatívát.... Mi 2 bömös mellett bevásárló kocsinak tartjuk:) De imádni való kis vacak.

Raptor XXX 2012.01.25. 19:36:59

Gyerekek, egy hófehér Renault 5 GT turbo volt az első gépem! Annyira szerettem azt az adrenalinbombát, hogy képes voltam 9x IGEN KILENCSZER felújítani a hengerfejet rajta 2 év alatt!!! De mikor a haverral versenyeztünk a mecsekben, GTI Golf vs. R5 istennek éreztük magunk....

yxcvbnma 2012.01.25. 19:51:56

150ért ne vegyünk autót, kivéve:

- ha ismerjük a típus nyűgjeit, lehetséges meghibásodásait
- ha nem riadunk vissza a kisebb nagyobb szerelgetésektől, ismerjük a bontókat, alkatrészbeszerző helyeket
- ha a szerelgetések lebonyolításához van helyünk, lehetőségünk. (minimum garázs az udvarban)
- ha nem érdekel a leendő kocsinak erkölcsi avulása az nagy előny, gondolok itt a késői (lesajnált) KGST típusokra (Favorit, Felicia, Samara)

Első autónak meg általános esetben nem szabad olcsó kocsit venni.

Az autótartás egy olyan játék, ahol a beszállás díja (a kocsi ára) nem olyan számottevő a párszázezres kategóriában, az egyéb fix költségek tükrében (átírás, súlyadó, biztosítás).
Érdemesebb kicsit többért szebbet és jobbat venni első kocsinak. Ha 150ért veszel valamit, azt te fogod a bontóba, méh telepre betolni, és max kapsz érte valami zsebpénzt.
Ha 300-ért veszel, akkor 2 év múlva tovább tudod passzolni 150-ért. A bukta ugyanannyi, de közben egy jobb, megbízhatóbb kocsit használtál.

Sógorjelölt példája:
Vett egy autót 60-ért. Átíratta 50-ért. Két hónap múlva egy új motor, 40 munkadíjjal (papírozás elmaradt, mert drága). Rá fél évre a hátsó felfüggesztés lengőkarja kiszakadt. Tréler, megcsináltatta, lakatolás, 80. Most két hete váltóhiba szerencsére csak a rudazat, azt meg tudtam csinálni neki (lakótelepi parkolóban... élmény volt a hidegben).
Vagyis egy évnyi autózás bekerült neki 230ezerbe, benzin, üzemanyagok nélkül, vagyis hogy kocsija legyen lassan negyedmillában fáj neki. Mindezt egy kispolszkiért, amiben alig fér el, plusz vidékre el se mer vele indulni.

Már amikor az autókat nézegette, akkor javasoltam neki, hogy vegyen egy régi swiftet.
200ért már kaphatott volna olyat, aminek a Budapest vége táblát meg meri mutatni. Vagy egy tiptop Samarát 150ért. 50 ért átíratja, és kényelmesebben elfér benne mint egy kispolszkiban.

Vagyis nagyságrendileg negyed millából ez a két alternatívából a swift/Samara lett volna a szerencsésebb, még ha nagyobb is a bekerülési ára.

A váltószerelés közben is megpedzettem neki, hogy szabaduljon meg a kispolszkitól, és vegyen valamilyen normálisabb kocsit 2~300 ezerért. A válasz az volt, hogy hülye vagy, miután ennyit invesztáltam ebbe?

KorneyBerkson 2012.01.25. 19:55:11

Ki az az ongyilkos elvetelmult orult, aki 150 ezerert autot vesz? Oszinten, hogy lehet autonak nevezheto targyat venni ennyiert, a masig meg, ha valakinek a 150 ezres kocsira futja, mi a tokomnek neki auto? Megertem az olyen megyek a lomot hordani az epitkezesre meg vissza, de 150 ezerbol meg tobb szazezer lehet siman...

Hurri Kán 2012.01.25. 19:55:35

Első autóm E21 316-os cápa volt. 97? 98? így valahogy vettem, ismerőstől, gányolva nem volt, csak elhanyagolva. Vételáron felül (végül 120.000-ben álltunk meg ha jól emlékszem) kb. egy év alatt elment még rá közel 200.000 Ft. Futóműben gyak. lengőkarokon és féktárcsákon kívül mindent cserélni kellett, kipufogó közepe-hátulja, motorban egy pár apróság, karbit rendbe rakni, tömítéseket, ezt-azt, garnitúra téli gumi, kb. ennyi. Itt ott rozsdált a kaszni, váz, ilyesmi nem, mechanikailag rendben volt teljesen a kocsi, ha még beleborítok másik 150-200.000-et, akkor kaszni, utastér is teljesen pöpec lett volna. Akkori 200.000 azért több volt, mint mostani, szerintem ennyit egy most 15 éves, bármilyen autóra egy év alatt szintén rá lehet költeni.
Egyébként ha tehetném, mai napig visszaülnék bele...

Jamesblond 2012.01.25. 20:05:55

Azért a Lada elektromos gyújtással gázzal nem rossz ám ma sem! Bele kell huppanni és rá kell döbbenni, újra fel kell fedezni milyen kényelmes tágas gépek. 150-ért rá lehet akadni faszára. Egyenes, rozsdamentes lemezekkel, jó motorral, meg a világ egyik legjobb váltójával. Egy csokkányig lerágott nyugatitól sokkal jobb egy tip-top KGST.

yxcvbnma 2012.01.25. 20:08:31

A Samara jó választás lehet azoknak, akik alapszinten értenek kocsikhoz.

A saját tapasztalataim alapján a gyújtáselektronika gyenge pont benne (tartalék a csomagtartóba, 10es villáskulccsal 5 perc kicserélni), a belső tér műanyagai szörnyűek.
Érzékeny a benzinre, a karbija sokszor dugult el, egyszer kell kimatekolni, hogy hol kell a karbiját kiganézni. Rutinnal út szélén 10 perc és kész (vagy szivatóval adni neki alapjáratot).

Cserébe kényelmes, sok hely, az ülés jól formázott. A csomagtartója elég nagy, úttartása is elmegy 175-ös gumival.
Az enyém városban 8-at, városon kívül vmax 90el 6,5-et, télen városban 9-et fogyasztott.
Ha nem rohadt volna szét az alja, ma is meglenne a kocsi.

Abron 2012.01.25. 20:30:00

@Adam88: Első autó Lancia Lybra Roosewelt 2.0 Alfa motor 183 ló. Alacantra belső full extra...és a mire a legbüszkébb vagyok - 19 évesen vettem - SAJÁT ERŐBŐL - úgy, hogy még a melót sem apa intézte. 1,5 év alatt kinyögtem...majd a motorcsere annyi lett volna mint az autó piaci értéke egy padkára futás 40-nel, blokk megrepedt. Az biztos: Az első autó kerül a legtöbbe, és a legnagyobb élményt nyújtja.
Annak ellenére, hogy az ember úgy érzi most megtehetem, hogy jobb, szebb autót vegyek, nem feltétlen kell a végletekig menni. 9 éves full Lancia után 22 éves diesel BX, aztán 123-as merci (természetesen olajkályha az is), Golf II diesel, majd most egy passat 1.9TD...de miután az ukrán határról visszafordítottak egy aknás átvizsgálás során a vétel után 2 héttel, és megtudván hogy az egyébként is tekintélyes 105 literes tank kb. 130 literre van fújva...elgondolkodtam, meghiredettem, és veszek egy swiftet. Tönkre nem megy, kevéssel beéri, ha meg karambol van úgyis mind1...
A használtautó, legalábbis nálunk - vedd ki a zsírját, add tovább mentalitással - Rosszabb mint a casinozás...mindig többe kerül mint képzelnéd.

Cymantrene 2012.01.25. 20:36:50

Nem értem, mi bajotok a 33-as boxer Alfával. Apám '92-ben vett egyet újan, a legkisebb motorral. Olcsóbb volt, mint az akkor kijövő F Astra, de isteni volt, és enni sem evett sokat (7-8 liter). Az már galvanizált kasznival volt, elektronikus befecskendezővel. 2000-ben adta el 250 megaméterrel. Aki megvette, sokáig rendseresen Boszniába járt vele terepmunkára szociológusként, de még mindig forgalomban van a magyarorszag.hu szerint.
Basszus, megnéztem a kínálatot a hahu-n, oszt jól rákívántam... Akkor csóró doktoranduszként meg polgári szolgálatosként fenntartani sem volt pénzem, ezért nem tartottuk meg.

Ottopappa 2012.01.25. 20:40:26

Én 2 éve 125 ezerért vettem az öreg kockát. És megért, hálistennek jó állapotú, bár a korrózió lassan begyűrűzik, de még bőven tartható. Mondjuk ez már a harmadik autóm, előtte is Lada volt, (Samara), családban is voltak Ladák, sőt, magam is azon tanultam vezetni... Viszon tény, tizenhúsz éves kispicsáknak sose ajánlanám, és nem csak első autónak...... De aki ért hozzá, annak olcsó fenntartható, a cikkíró véleményével ellentétben alkatrész igenis van dögivel, és fillérekért. Töredék áron ugyanúgy elvisz A-ból B-be, persze a "komfortérzet" kicsit más - bár esőben, és/vagy sok csomaggal megfizethetetlen ez is. Ja, és az 5-ös váltónak hála, nem is zabál sokat. Szóval én nem írnám még le a Ladákat, de tény, hogy korántsem mindenkinek ajánlott, kell hozzá kis műszaki érzék, és bizonyos fokú lemondás - az olcsó autózásért cserébe...
ui: viszont ha pár év múlva megszületik az első kis fiókánk, nem lesz mese, az öregnek menni kell majd, akkor már kelleni fog egy fokkal biztonságosabb/megbízhatóbb gép...

CsGergo 2012.01.25. 20:42:44

Na ugye,na ugye, egyre többen mondják a Samarát első autónak.Én is azt venném. De ezt megszokhattuk volna már a kedves újságíróktól, hogy kapásból beszélik le az emberfiát róla.A zsiguli héten, meg a néhány teszten kívül nem nagyon olvastam sok dicsérő szót róluk.8 évig hajtott a család egyet, 7-8 literes fogyasztása volt, mindig elvitt minket bárhová,soha nem hagyott az út szélén,nem is sokat kellett nyitogatni a motorháztetőt.Nem elfogultság ez, csak elégedettség.Ebből fakadóan lett egy Lada 110esünk,eddig nagyon pöpec, 11 éves, 400 ezer Ft volt.Néhány apróbb baja van, tavasszal rendbe lesz hozva, azt jó napot.Alkatrész ehhez is van, a Samarához is van elejétől a hátuljáig minden,na meg ott vannak a kockák, ezerkettesek, hozzájuk is van bármi, csak utána kéne olvasni,nem hasraütés szerűen lebeszélni egy kezdő autótulajt róla, mert milyen gáz a Pesti embernek Ladába ülni.

steve30 2012.01.25. 20:47:01

2-éve vettem,egy 85-ös pólót rohangálós autónak,és bár senki nem fogja nekem elhinni,de akkor is leírom: Majd 40-ezret mentem vele,és csak olajat,és egy generátor felújítást kért.Még az olajat sem akarta zabálni.Nem volt különösebben szép,de szerencsére a szerkezeti elemeket nem ette a rozsda.Kapott otthon 3 réteg bonobitot az aljára,az csókolom.És az a röhelyes,hogy még az izzókat sem kellett cserélgetnem benne,mint a nejem 3-éves micra-jába.Ja,és hogy mennyi volt? Kemény 100-ezer ft.

CsGergo 2012.01.25. 20:50:01

@KorneyBerkson: Képzeld el, sok ilyen elvetemült van pedig.Nem mindenhol van kolbászból a kerítés. A csóróknak is járni kell valamivel.Jah járjon vonattal,busszal?Úgy is van az, ezt a legegyszerűbb rávágni.Nem csapott meg a válság igaz?Örülj neki míg lehet!

sgarde 2012.01.25. 20:50:57

Mindent elolvastam, de :

-Mondjátok el miért "szoci" a Felicia?! A Favoritot még megértem.

-150ért akkor lehet vásárolni, ha valaki lesz aki ingyen(!) pofozgatja. A felhasználó, a barátja, a nagyfater...

-Ha mégis 150es a "valami"; akkor ne legyen lukas-rozsdás és ne kerüljenek többe a papírok!

@yxcvbnma:"Ha 150ért veszel valamit, azt te fogod a bontóba, méh telepre betolni, és max kapsz érte valami zsebpénzt."
-Az már rég volt! A 150es autóknál még a bontós kér pénzt a papírokért, ami a kivonáshoz kell az Okmányirodában. ;)

Egyébként meg 5-ös kategóriás Skodás vagyok, de farosba nem mernék kezdőt ültetni. Mivel manapság nincs farmotoros autó - gyakorlatilag nem tanítják a vezetéstechnikáját. Véletlenül faroson tanultam, de már akkor se jött szóba. Volt meglepetés az első alkalomnál...

zeugma 2012.01.25. 20:57:12

Ha már szóba került a cikkben a Peugeot 205, egy megjegyzést hadd tegyek: nem bedőlni a forgalminak! Az én 205 Juniorom a maga 0,95-ös benzines motorjával csak akkor tud kifordulni egy kereszteződésben, ha aznap már garantáltan nem jön keresztben senki; de valami hozzánemértő Micike miatt mégis GTI jelzés áll az okmányaiban. Papíron minden 205-öst GTI-nek nevez a Magasságos Hivatal - senki nem tudja, miért.

gesszti 2012.01.25. 21:01:02

@helloken:
Nem autókról beszélgetünk? :-)

George17 2012.01.25. 21:12:31

Nem említik a régi Suzuki Alto (maruti) én ezen szereztem rutint nem szabad lebecsülni ezeket az apró kocsikat városban nagyon jól mennek első autónak tökéletes persze elvétve lehet találni megkímélt példányt de azok sem kerülnek többe 150 ezernél.
Persze ezen is akadt javítani való sok sok apróság de ezek olcsón és könnyen orvosolhatók voltak legdrágább javítás kopogós féltengelycsukló és nagy holtjátékos kormánymű volt de ezek sem kerültek sokba.
Biztonságról meg annyit kisteherautót borítottam fel vele és sértetlenül szálltam ki a kocsimból persze szerencsém volt és még az autóm is túlélte saját lábán mentem vele haza.
Sajnos nem érte meg megjavítani ezért elváltak útjaink aki ezt nem hiszi el az olvassa el ezt: www.langlovagok.hu/hirek/8119_kisteherauto-borult-az-m3-as-bevezeto-szakaszan

CsGergo 2012.01.25. 21:15:55

@➊: 150ért?Motor van benne?Éppen néztem őket, tiri-tarka lemezek, magyar papírja nincs szinte egynek se, aminek van, arra meg rá kell nézni.

a távoli rokon 2012.01.25. 21:33:29

95-ben 1980-as e21 318i. vagy 3 kiló biztos belecsusszant még a vételáron felül, és aztán annyira jó lett, hogy nagyhamar tetőre is tettem->2 hónap kórház, mert eléggé beütöttem a buksimat.
szóval jó kis autó volt...

Andrew460T 2012.01.25. 21:34:59

Ebben az árkategóriába óriási szerencse kell, hogy olyat fogjon ki az ember, ami még azért jó ideig használható is marad! Szóval elég körültekintőnek kell lenni!:)
Amúgy én így a hobbyautós-autóbuzi kategóriába simán ajánlanék pár kevésbé elterjedt típust is, de ahhoz többnyire olyan ember kell, aki szeret szerelni, ért is hozzá némileg, és nem b*ssza fel az agyát ha éppen valami történik a kocsijával!:D

Én inkább spórolnék még egy 100-t vagy 150-t, hozzácsapnám, abból azért lehet már tisztességes, autó formájú autót is venni, ami ha tényleg olyan típus amiből nincs minden sarkon 5db, akkor még egyedinek is mondhatja az ember magát vele!:) És így talán a rizikófaktor is valamennyire lecsökken! De gondolom ez már a következő cikk lesz!:)

F 131 2012.01.25. 21:41:55

@KorneyBerkson: tényleg nem bántásként, de ha jól értem szavaidat, akkor aki nem tud, vagy nem akar 5-6 milliót kiadni egy autóért, az dögöljön meg nyugodtan? Nekem most ősszel kellett rövid időn belül gondoskodnom közlekedési eszközről, relatív szűk költségvetésből és a választás egy 1.2-es Ladára esett, kopott fényezéssel, de jó kasznival. Apránként alakítgatom a saját szám íze szerint (szövet ülések, automata övek elöl-hátul), de a biztonságra is odafigyelek, nemrég újítottam fel az első futóművet (Lemförder gömbfejek, orosz szilentek). Az egész autó pillanatnyilag vizsgával, átírással kb 160.000.-Ft-ban áll, és teljesen üzembiztos. Őrült vagyok? Lehet, hogy igazad van.

F 131 2012.01.25. 21:53:05

Csikós úr cikke szerintem nagyon jó, átgondolt, ami viszont engem zavar, hogy a keleti autókat egyből leírja, pedig szerintem lehet alternatíva egy jó Samara, Favorit, hátsó kerekes Lada, vagy egy szép Zastava GTL. Csak aki veszi ezeket, az ne egy új Mondeo tulajdonságait várja el tőlük, illetve vegye a fáradságot arra, hogy műszakilag is rendbe tegye. Ha valaki ezt betartja, akkor csodálatos időutazásra tudják vinni az embert.

2012.01.25. 21:55:35

@CsGergo: Nagyon jó állapotú példányokat lehet kifogni és gyakorlatilag kiváló autó. Motorral, fékkel, tetővel, mindennel :) De mondjuk az úgy 150, hogy egy 50est utána még megeszik kisebb átnézésekre, javításokra. Az egyedi megoldások és a hidraulikus felfüggesztés miatt kevés az igazán hozzáértő szerelő.

toto92 2012.01.25. 22:13:58

csakis bokszermotoros alfa 33 :D Hogy két oldalt végig kellett nyálaznom egy jó találatért... :)

mallac 2012.01.25. 22:23:04

Van egy Totalcar videó a youtube-on,Bazsó Gábor szamarázik vidáman.Érdemes megnézni.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.25. 22:30:55

@George17: elolvastam, de ebben az áll, h a villanyoszlop borította fel :D elképzelem a ferdeszeműt, ahogy magyarázza kézzel lábbal, h nem volt jó a fék :D
amúgy biztos jó lehet a maruti, meg a tico is, talán majd a következő cikkbe berakják.

Benel 2012.01.25. 22:48:54

Szerintem is nagy szerencse kell, sok Totalcar cikk olvasgatás, de ami a legfontosabb tapasztalatom szerint, hogy minden reggel meg kell nézni a "piacot a neten" Gondolom oldalcímet nem írhatok azért a hülye fogalmazás :D
Rengeteg utánaolvasással leszűkítettem a kört pár tipusra. Ami kellett: kis fogyasztás, dízel(akkor még olcsóbb volt :D) megbízható, igénytelen, extranemkell, semmi elektromoskütyü.
Amik szóbajöttek: golf II simaD, Pug 205 1.9D, polo 1.5D, fiesta 1.8D, astra 1.7D.(még lehet volt pár hasonló)
Volt rá 2-300e max :)
Napokon, sőt heteken át tartó használtautópiac figyelés után egyik reggel munkakezdés előtt megláttam a nagy őt, 1-2 órán belül odaértünk, közbe hívogattam hogy ugye nem vitték el, nem megyünk hiába stb (képeken is látszott hogy ez jó vétel lehet) :)
Peugeot 309 1.9D 1992-es.
A tipikus lehetetlen szitu volt: idős házaspáré, 2. tulaj, előttük a fiuké volt, aki már egy új pözsóval jár a családja miatt rég, a szülőknek adta a 309-est a zsiguli helyett, de mára már öregek és nem használják stb. Ja fűtött garázsban állt (de tényleg :D )
Megvettük úgy hogy már a kertben álltak az utánunk 20 perccel jövő nepperek :)
195ezer + 20 a gyári felnin nyárigumi szett. Nem is akartam alkudni egy forintot se, megérte az autó, messziről látszott. 200ezer volt benne, nem hinném hogy tekergetve volt.
Távir. kp. zár, 1-2 igényesen javított karcolás itt-ott, sehol egy rohadás-rozsdásodás(ezen leesett az állam) de tényleg akárhogy feküdtünk alá, semmi. Motor nem letakarított, finom poros, nemolajos, pöccreindulós, szépenjárós. Hátul nem is füstölt szinte. A bácsi szégyenkezve(!) bevallotta a végefelé az egyetlen hibát: a kp zár ha nyit, a vezetőoldali pöcköt nem tolja annyira fel hogy ki lehessen nyitni, kulccsakl rá kell fordítani kicsit. :) A bácsi a második gyári kulcscsomót is hozta gyári Peugeot szüttyőben(!) meg a kézikönyvét (ausztriából lett rendelve az autó, a fiuk által kiválasztott kárpitszínnel stb) Komolyan szinte meghatódtam, hosszan beszélgettünk majd eljöttem vele.

Azóta (1éve) max 80ezer ment rá alkatrészben (vezérműszíj és barátai, olajok szűrők csere, féltengely, generátor felújítás, kormányösszekötők, fékbetétek, kiégett égők ilyesmik).
Az átírás szopó volt akkor mert 1905 ccm és a drágább kategóriába esik (1890ccm-től asszem), így 70körül volt az egész, tehát az fájt.
De azóta megy mint az iszonyat, 5körül eszik, -20-ban is pöccröff. Belül zörög, nyikorog, zajos mint állat (dízelmotor), de szeretem, akármi baja volt, pl szinte levegőt szívott egy elöregedett cső miatt, de nagynehezen beindult és hazahozott, onnan meg a szerelőig :) A műszerfal jelezte hogy kopottak a fékbetétek elöl :) Ilyenekre én nem számítottam egy 200ezres autónál szóval nékem téccik! Az ominózus hátsó futómű rendben van még bőven, motor szinte alig van bejáratva :D, kasztni sehol nem rozsdál, olyan írtó nagy baj csak nem lesz :)

Benel 2012.01.25. 22:49:57

uhh sorry a hosszú hozzászólásért :D
amúgy itt a gép: hkv.hu/images/stories/kepfeltoltes/images/1327525569.jpg

Krisi 2012.01.25. 23:00:53

ennyi pénzből én ifjú koromban (na nem mintha már öreg lennék :) inkább megcsináltam az A korlátlan jogsit, aztán pár hónap további gyűjtögetés után pedig megvettem az MZ-t.
autót venni ennyiért szerintem értelmetlen, hiszen kb ugyanannyit még rá kell költeni az átírásra, kötelezőre meg első szervizekre, na meg persze az első telitank benzin is már majdnem egy Deákba kerül. ráadásul ha nincs állandó kereset, akkor nincs is miből fenntartani.
érettségire kapott ekkora összeget sokkal értelmesebb dolog elinni és elbulizni, a maradékot pedig valami értelmetlen dologra költeni :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.25. 23:07:09

@Benel: neked is megy a szivárvány: www.myfacewhen.net/uploads/300-rainbow-puke.jpg
amúgy miért van rajta új rendszám?

rollingzoku 2012.01.25. 23:07:38

én a nyáron vettem első kocsim
alkalmi vétel volt
idős hölgytől 50600at futott gyári állapotú kis ráhagyással szalon állapotú kispók pofátlanul olcsón már nekem volt lelkiismeretfurdalásom
azt hiszem ezt hívják legális lopásnak

gangstagavino 2012.01.25. 23:11:37

Sziasztok! én kicsit feljebb mennék árban mit gondoltok a 300-500 környékén kaphato 520i bmw-röl illetve 100-as audi 2.5 tdi-ről?
Én eddig változó véleményeket kaptam, de inkább pozitivak a visszajelzések.
Ha 10-et eszik városban az még belefér :)

Hurri Kán 2012.01.25. 23:31:57

@gangstagavino:
Audiból feltételezem a soröt Tdi-re gondolsz, az városban sem fogyaszt vészesen, 520-as Bmw (Budapesten) 12 alatt nem nagyon fog enni, max. külvárosban / csúcsforgalmon kívül. Bmw-ből nagyobb eséllyel találsz elfogadható állapotút, de nyugodtan készülj rá, hogy egy éven belül még 300.000-et elnyel az autó (átírást nem számítva).
Audi 100-asból meg nem nagyon találsz már németeknél eladó darabot ebből a típusból ezzel a motorral. Az utána jövő V6 Tdi-kel Dunát lehet rekeszteni, nyilván nem ok nélkül...

midnignt se - kitiltotta az ommm 2012.01.25. 23:36:44

@Perverz Matyesz: es mennyit fizetsz a mondeora biztositast? Elismerik a magyarorszagon szerzett bonuszodat?

Mercel 2012.01.25. 23:37:23

gangstagavino

Elképesztően jó autó VOLT mindkettő.

A 3-500 között kaphatóak alkalmasak lesznek arra, hogy amikor éppen jó napja van az autónak átérezd, hogy régen milyen jó autókat gyártottak.
Ezek ritka napok lesznek.
Ellenben a legtöbb napod arról fog szólni, hogy nap mint nap jössz rá arra, hogy a sok ...sznak aki azt mondta ne vegyél ilyet (ennyiért) mennyire igaza volt.

Mérhetetlenül sokat lehet szívni ezekkel az autókkal, és nem azért mert eleve rosszak voltak hanem azért mert előtted már sokan nem költöttek rájuk.
Ez pedig még az akkori megbízható német technikát is kikezdi, jönnek a gondok és iszonyat gyorsan rá fogsz még költeni másik 3-500 ezret. És még mindig nem lesz egy jó autód.
Aztán szép lassan megunod a nyűgöt és eladod lepusztulva 150-250 között.

Nekem volt Audi kupém - imádtam, eszméletlen jó autó volt, de amennyit szívtam vele... minél többet használtam annál több probléma jött ki, és minél többet költöttem rá annál inkább kiderült, hogy az előző tulajok smucigságát én már nem fogom tudni behozni.

Szóval ha nem vagy autóbuzi ÉS autószerelő akkor ne akarj ennyiért ilyen autót.

"Frigyes"

Mercel 2012.01.25. 23:39:51

Amúgy a Peugeot 205 diesel tényleg elpusztíthatatlan kis dög.

Feltéve ha valamelyik honfitársunk nem vette a vevő előtt a fejébe, hogy ő mégiscsak elpusztítja.
Vagy nem vette komolyan hogy elpusztíthatatlan és ezért egy ruppót sem költött rá:D

"Frigyes"

Benel 2012.01.25. 23:47:03

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: nemigen vágom az összes mémet, de sejtem miez :D Persze elfogultan írtam biztos, de előtte voltam megnézni pár autót kereskedésben/magánszemélynél. MEg ez végülis a második autóm, az első német volt, egy F astra :D.
Ezt a motorja miatt vettem csak, amúgy eszembe nem jutna franciát venni :D

Amikor az Uniós rendszám bejött, akkor lecseréltette az övén, meg a régi pözsón is , ne kérdezd miért, az ablakokon körben ott van a régi aqw-007 :)

Wolfram 2012.01.25. 23:57:12

ford sierra 2.0 dohc, 120LE, ghia (klíma, plüss, tolótető, sok elektromos extra) jó állapotban már 100 körül van.
fogyasztás városban 8 liter körül, komplett osztrák autó alkatrésznek 30 ezertől.
típushibák: küszöb (nem annyira vészes), hátsó sárvédőív, hossztartó a hátsó rugó alatt/mögött, de egy jó lakatos kis költséggel javítja. a többi kopóalkatrész, ami a megtett km ktg-be épül be. meg az, hogy EURO-I-es, így a szmogriadó megszívatja... :(

nekem eddig a legkényelmesebb autóm volt (csak az MKI-es volt kényelmesebb, mert alacsonyabban volt az ülése)

gangstagavino 2012.01.26. 00:14:32

@gyvy: 300 körültaláltampár elég patent bmw-t, de az igazi álmom egy audi 100 avant 2.5 tdi soros 5 henger 6os váltó chiptuning 180le lenne de sajnos ilyenre még nem bukkantam...bevallom őszintén azért húzok kicsit az 5ös bömbi felé, okok mindenre rá kell költeni, de egy majnem 20 éves dizelre duplán rákell költeni nem?

Wolfram 2012.01.26. 00:21:24

@gangstagavino:
20 éves dízelbe nem ugranék bele. LPG?

Hurri Kán 2012.01.26. 00:25:03

@gangstagavino:
Chiptuningot felejtsd el. Audiból ezért a pénzért kb. 3-400.000 kilométert futott darabokat fogsz találni, függetlenül attól, hogy mit mutat az óra. Örülj, ha ketyeg benne a motor, nem még tuningolni. Futómű mindkettőben lehet gatya, ott nagy különbségek nincsenek alkatrészárakban, igaz, ez egy régi dízel, egyszerűbb a javítása, de pl. turbó, adagoló, ha ezekhez hozzá kell nyúlni az biztos hogy drágább, mint a benzines.

gangstagavino 2012.01.26. 00:27:03

@Wolfram: A gázról sajnos nem tudok véleményt alkotni, van ismerősöm aki 190-es mercit hajt gázzal és benzinnel felváltva...véleményem szerint megöli a motort, hacsak nem épitenek belekülön olajozó berendezést amitől lesz kenése, és egy ilyen kütyü 100 körül indul...szoval egy autót átépiteni gázra szerintem nem tuti dolog, de nem értek hozzá.

Wolfram 2012.01.26. 00:59:58

@gangstagavino: ez azokra az autókra igaz, amiket még az ólmos benzin időszakában terveztek. főleg az öntöttvas hengerfej fogy el, ahol nem lehet cserélni, csak újramarni a szelepfészket.

most egy saab 9000-t hajtok 150 LE és 12 liter gázzal megy, ami 6,5 liter benzin árának felel meg. és full extrás. egy barátomtól vettem át, aki négy évig járt vele. az előtte lévő tulaj rakta bele a gázt, valamikor 2003-ban. kiszámoltam, ha nem kell rá nagyobbat költeni, 1,5 év alatt nullán van, onnantól termeli a pénzt. pedig a benzines autóm is csak 8,5 litert fogyaszt.

Adam88 2012.01.26. 01:07:50

@Abron: Megnéztem ezt a Lancia t, jól néz ki, minden elismerésem. Főleg hogy 19 évesen saját zsebből. Én 21 voltam mikor vettem. Igaz én azzal a szándékkal is, többek közt, hogy nagyrészt felújítom. Ami be is fejeződik most tavasszal. De még így azon a határon vagyok hogy megérte :) Egyébként azért a Swift is lutri igazából, mint mindegyik használt autó. Mondjuk én nem vennék Suzukit, nem érzem magam biztonságba benne. Nem az én világom, ráadásul ebay ről amerikai kocsikhoz nagyon olcsó az alkatrész, még postával is. És minden megjött eddig. Persze kinek mi, ízlések és pofonok :)

MrKiraly 2012.01.26. 04:38:56

Nalam az elso auto szerelem volt, igy a racionalis okok kilove, de 10 evig hajtottam telen nyaron gond nelkul. Hat persze hogy Bogar volt:) Najo, telen azert az ujjamal kapartam a szelvedo belso oldalara fagyott parat, de kit erdekelt ez akkor?:) 20 eves voltam. Ez volt az egyetlen gyenge pontja az autonak.
Azok voltak a boldog evek. Most is Bogarat nezek hobbi autonak.

Rocko- 2012.01.26. 07:33:14

@gangstagavino: "100-as audi 2.5 tdi"
ha helyrehozod és karbantartod, akkor örökélet plusz 1 nap.

Rocko- 2012.01.26. 07:34:39

@gyvy: százasban (2.5) csak soröt tdi volt, a V6 az később jött be.
és C4 Avant 6 litert eszik. mondotta volt nekem tegnap egy bizonyos meg nem nevezett személy.

JT164STL 2012.01.26. 08:33:16

Nagyon jó cikk, de a 300-ezres kategóriát sokkal jobban várom, mert ez azért elég komolytalan volt :D

8001A 2012.01.26. 09:20:59

@Dreamer_hu: "Ja az autó gyártók 12 évre szavatolják a légzsák működését. 12 év után kb annyit ér mintha nem is lenne benne. Vagy véd, vagy nem."

Baromság.
www.dtc-ag.ch/typo3/fileadmin/download/publicat/alte_airbag.pdf
Itt pont 12 éves autókat (Fiat Tipo, Ford Escort, Honda Civic, Opel Astra, Toyota Corolla, VW Golf) teszteltek, mindnél kinyílt a légzsák, kivétel nélkül, méghozzá ugyanolyan gyorsan, mint egy új autóban. A robbanóanyag légmentesen van lezárva és alig öregszik, az elektronika meghibásodását meg látod a műszerfalon.
De azért csak szakértsél bátran tovább.

Dreamer_hu 2012.01.26. 09:26:01

A gyártók (akik elég régen gyártanak autókat) biztos hülyeségeket beszélnek.

Nézd, ez nem az én véleményem, hanem az autógyártóké. Magyarán 12 év feletti légzsákot ÉN nem tekintem légzsáknak.

Ha Te rábízod az életed, akkor az a Te dolgod!
Neked is további jó szakértést!
:)

gangstagavino 2012.01.26. 09:33:28

Srácok!
Most komolyan:)
Első autóba nem légzsák kell, hanem egy 2 literes soros 5-ös :) az is megfog ha gáz van=)
Az én véleményem, hogy 150 ezerből inkább vidd el a csajod nyaralni, vagy tegyél még annyit hozzá, 150ből gyakorlatilag művészet használható autót találni!
Viszont motort nem!=)
Tavasszal nyáron ősszel nincs gyorsabb közlekedési eszköz, mint egy 125 ös Dt, vagy egy vespa és annak még stilusa is van=)

8001A 2012.01.26. 10:03:34

@Dreamer_hu: Az a baj, hogy hülye vagy a szövegértelmezéshez. A gyártók 12 évig *garantálják* a légzsák működését és *felelősséget* vállalnak érte, de ettől még működik tovább. Attól, hogy lejár a 2 éves garancia egy új autóra, senki nem fogja eldobni 3 éves korában, tehát azt a faszságot, hogy valami tönkremegy a gari lejártával, csak TE állítod, és nem a gyártók.

A robbanószerekkel kapcsolatban (tudod, Pistike, a légzsákban is az van) pedig gondolkozz el azon, hogy miért ürítik ki az egész környéket, ha tálálnak egy 60-70 éves gránátot - hiszen a magadfajta foteltudósok megmondták, hogy lejárt a szavatossága, hülyék ezek a tűzszerészek, nem?

Dreamer_hu 2012.01.26. 10:17:55

@8001A: Én vagyok szövegértésből rossz? Nézd csak mit írtam:
"Ja az autó gyártók 12 évre szavatolják a légzsák működését. 12 év után kb annyit ér mintha nem is lenne benne. Vagy véd, vagy nem"

Te mit írtál?
"Az a baj, hogy hülye vagy a szövegértelmezéshez. A gyártók 12 évig *garantálják* a légzsák működését és *felelősséget* vállalnak érte, de ettől még működik tovább."

Te nem csak jó troll vagy, de még bunkó is :)

Szép napot!

gesszti 2012.01.26. 10:33:44

@Wolfram:

A 20 éves diesel mutatja meg legjobban a baját vásárláskor. Ja, hogy érteni kell hozzá? Igen. Ezekben még alig van valami elektronika. Ha maga a blokk jó, akkor max rendbeteteted az adagolót és a porlasztókat, kap új izzítógyertyákat, jó olajat bele, és a világból kimegy 5 liter gázolajjal, meg egy jó akksival.

Wolfram 2012.01.26. 10:46:07

@gesszti: nem tudom, szerintem nincs akkora vonzerejük, hogy foglalkozzam vele. akkoriban nem volt ilyen nagy a teljesítményük és kicsi a fogyasztásuk, mint a maiaknak. Nekem volt 1.6TD Golfom, a turbó felújítás után is ette az olajat, lépten-nyomon gátrepedéses lett, ráadásul megette 6,5-7 litert...
a legnagyobb bajuk így 1M km felé azonban a kompresszióhiány és azon drágán tudsz segíteni. Ráadásul orrán-száján dől az olaj. Szerintem egy ilyen korú benzinest sokkal tisztább munka üzemben tartani. Biztos vannak ellenpéldák, nagyon megkímélt dieselek ("ha a blokk jó" - ahogy írtad), meg széthajtott benzinesek, de a tendenciáról nekem ez a véleményem. De még ezerszer inkább egy 20 éves diesel, mint egy mai...

gesszti 2012.01.26. 11:15:08

@Wolfram:
Ahogy mondod, drága a diesel felújítása. Viszont a vásárláskor elég jól szűrhető, hogy milyen állapotban van a motor. Turbós természetes, hogy többet eszik. Feltételezhetjük, hogy aki 150e-ért vesz kocsit, az olcsón is akarja fenntartani. No, a turbó nem az az alkatréz, ami ehhez partner. Így maradnak a szívóDé-k. Benzinesek is lehetnek tréfásak ennyi idősen. Egy-egy repedt vákuumcső, egy kikopott fojtószelep-tengely, egy elkopott acemelőrúd nagyon körbe tudják szivatni a júzert. Tényleg úgy szabad csak ilyen autóhoz nyúlni, ha ért hozzá kicsit a felhasználó, és tudja azt vállalni, hogy hamarosan még rákölt kb. ugyanennyit. Az egyenlege így is 300e Ft környékén lesz, de amit ráköltött a kocsira, az meg van javítva, és jó. Ha 300-ért vett volna autót, majd ugyanennyit költene rá, mert abban lehet, nem 1M km van, csak 800e.

dhzsiga 2012.01.26. 18:02:00

Jó estét!

Szivesen olvasom a Csikós Úr cikkeit, tehetséges ujságiró, és mint ilyen csak fel kell dobni neki egy témát és jó poszt kerekedik.
Nagyon nem értek egyet azzal, hogy biztassuk az embereket 150 000 Ft-os autó vásárlására. Nincsenek csodák, a 150 000 Ft-os autóra vétel után azonnal a dupláját kell költeni, és már is 500 000 Ft-nál vagyunk. Nem létezik, hogy ilyen leharcolt autóknál jók a gumik,( téli-nyári ) a fékbetétek, nem kell olajcsere, vezérműszij és min. 100 000 Ft-ért apróságokra költeni Azt se szabad elfelejteni, hogy fizetni kell az eredetvizsgát, átirást, sulyadót,biztositást, és havi min 50 000 Ft tankolást......
Csak az vegyen autót akinek van min.500 000 Ft-ja és további havi 50 000 - 70 000 Ft fenntartásra. 80-100 e Ft-os nettó fizetés mellett nem szabad autót tartani mert megkeseriti az életét a kedves barátunknak....

dhzsiga 2012.01.26. 18:02:36

Jó estét!

Szivesen olvasom a Csikós Úr cikkeit, tehetséges ujságiró, és mint ilyen csak fel kell dobni neki egy témát és jó poszt kerekedik.
Nagyon nem értek egyet azzal, hogy biztassuk az embereket 150 000 Ft-os autó vásárlására. Nincsenek csodák, a 150 000 Ft-os autóra vétel után azonnal a dupláját kell költeni, és már is 500 000 Ft-nál vagyunk. Nem létezik, hogy ilyen leharcolt autóknál jók a gumik,( téli-nyári ) a fékbetétek, nem kell olajcsere, vezérműszij és min. 100 000 Ft-ért apróságokra költeni Azt se szabad elfelejteni, hogy fizetni kell az eredetvizsgát, átirást, sulyadót,biztositást, és havi min 50 000 Ft tankolást......
Csak az vegyen autót akinek van min.500 000 Ft-ja és további havi 50 000 - 70 000 Ft fenntartásra. 80-100 e Ft-os nettó fizetés mellett nem szabad autót tartani mert megkeseriti az életét a kedves barátunknak....

etwas kultur muss sein 2012.01.26. 18:35:23

Üdv!

Nem értek egyet azokkal, akik azt mondják, hogy nem szabad 150-ért kocsit venni. A szükség néha nagy úr, ha ennyi van rá, akkor ennyiből kell megoldani. Az én javaslatom az, hogy lehetőleg teljesen fapados járgányt kell keresni, és egyáltalán nem az számít, hogy hány éves. Lehet az akár 25 éves is, ha karban volt tartva, vigyáztak rá, és költöttek is rá, ha éppen kellett. Fontos szempont, hogy ilyen gépet nem 10 évre veszünk, tehát csak pár évet kell kihúznia. Ha ezeket elfogadjuk, akkor már nem is olyan reménytelen a helyzet. Vásárláskor mindenképp meg kell nézni az alját, küszöböket, tornyokat, sárvédőket, hogy rohad-e. Ebből a szempontból a pug 205 kifejezetten jó választás lehet. Nem kizárt a 20 éves példány szinte nulla rozsdával. Meg kell nézni a kocsi futóművét. Megrángatni rendesen a kerekeket. Természetesen nem kotyoghat semmilyen irányban. Próbaúton rendesen meg kell döntögetni kanyarban. Ha szarok a gumik, egyből kiderül, ha recseg a féltengely, az hallható, érezhető. Mész egy kört macskaköves vagy kavicsos úton. Ha zörög a futómű, akkor toronycsapágy, kormányösszekötő, lengéscsillapító (amiből persze nem folyhat az olaj) közül egy vagy több is hibás. Nézd meg a tornyokat, nem rohad-e! Franciáknál külön figyelmet érdemel a hátsó futómű! Ha nem jól állnak a kerekek, akkor ne vedd meg, mert a torziós hátsó híd nem 2 forintos dolog. Minden zárba próbáld bele a kulcsot, hogy nyitja-e. Ebben a korban megeshet, hogy szorulnak. Ettől még meg lehet venni, filléres hiba, de ha sok hasonló kis hibát találsz, akkor alkudni kell, hogy legyen miből megjavítani. Ezért mindent ki kell próbálni az ablaktörlőtől az ablakemelőig. Meg kell figyelni, hogy hol fog a kuplung, esetleg csúszik-e kövérebb gázadásra, finoman lehet-e váltani a váltóval. Hallgatózni kell járó motor mellett. Ha csörög, zörög a motor, akkor baj van.

Időt kell áldozni a vételre, nincs mese. De ha van türelmed, akkor idővel fogsz találni egy fasza kis öreget, ami pár évig kiszolgál. Aztán már elpasszolni sem akarod, úgy a szívedhez nő. Vagy nem. Ezeknek lelkük van! :)

etwas kultur muss sein 2012.01.26. 18:45:10

Ja igen, a Samara. Nem kell leírni őket. Fillérekből javítható, igaz harcos gépek. Mehetsz velük sárba, hóba, bírni fogja. Ilyen autót annak idején nagyon sokan egy életre vettek, hogy aztán hetente egyszer elugorjanak vele a szomszéd faluba a rokonokhoz! Számtalan ilyen Lada volt/van még most is az országban. Legtöbbjük idős gazdájának elvesztése miatt épp ezekben az években kerül 15-20 év után új gazdájához, akár röhejesen kevés kilométerrel, rozsdamentes, patika állapotban!

dhzsiga 2012.01.26. 18:49:19

@SzélsebesVelorex:
Kedves Kollega ! Nagyon kiváncsi lennék rá szerinted milyen hibája lehet egy 150 000 Ft os autónak , És egy 500 000 Ft-osnak ? Vagy ne adja Isten egy 1 000 000 Ft-os autónak ? Kicsit kopott a kárpit, vagy itt-ott meghuzták ? Müszaki dolgokról beszélünk ár-érték arány !!

etwas kultur muss sein 2012.01.26. 18:58:59

@dhzsiga: Használatra vett 150 ezres kocsinak azt kell tudnia, hogy megy A-ól B-be, keveset eszik és ezt jó eséllyel meg tudja tenni akár a következő évben is. Ennyi.
Hobbiból, csajozás, hülyeségre vett kocsihoz nincs elvárásom, mert nem gondolkodok ilyenben (jelenleg). Kárpit kopott, meghúzták, újrafényezték, szétszívta a nap a műanyagokat, stb itt nem számít. Csak menjen.

500K-1M már másabb kérdés. Ott már várok egy kis komfortot és biztonságot is.

George17 2012.01.26. 20:57:42

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Igazság szerint áruszállító bal hátsó sarkát sikerült elkapni amerikai rendőrök ezzel a felülettel való ütközéssel lökik le az útról a menekülőket.
Viszont ez a kocsi semmivel sem rosszabb az itt felsoroltakkal csak kissebb.
Ha egy megkímélt példányt veszünk akkor akár egy Bkv bérlet árából is fenntartható.

dhzsiga 2012.01.26. 21:01:34

@SzélsebesVelorex:
Nem érted amit irok ? Rossz gumival télen A-ból a B-be ? Féknélkűl? Tankolás, átirás stb?.Biztonság 500e Ft felett ????? Nincs üzembehelyezett autó 500e alatt ami biztonságosan elvisz az A-ból a B-be. Hidd el nem hülyék és nem milliomosok az emberek aki 1 millió Ft-ot költenek egy autó vételére.

James009 2012.01.26. 21:18:37

dhzsiga: lelehetne bontani megyékre,hol mennyi az átlagkereset pár megye kivételével(120 nettó),pont most néztem egy felmérést 110 000nettó fizetések vannak,több régióban sajnos ennyi sem! Ezek szerint az emberek fele ne vegyen autót,mert megkeseríti az ember életét? Szerintem meg az keseríti meg az emberek életét,hogy felelőtlenül belevágnak olyan hitelekbe amit lehet,hogy két év múlva már fizetni sem tudnak(épp jó állásuk van,aztán meg semmi)! Nekem van egy 20éves passatom,kivülről újszerű állapotú,beltere szintén pedig van benne 350 000km megvettem 180ért műszaki előtt,ráköltöttem még ennyit ,4új gumi vezérlés minden lecserélve,friss műszaki,no olajfogyasztás(1általán)! Semmi bajom vele,biztosítás évi B9 be 16000ft(1800ccm), súlyadó 9000valahányszáz! Nem tudom miről beszélsz! Sztem igen is bele lehet vágni,(én nem ennyiért keresetem autót hanem 3-400 körül de ennyiből ez is szépre és jóra sikeredett),de 150ből is kilehet fogni! Miaz hogy ha szükség van rá ne vegyen autót 80-100 nettós fizetésből élők! Akk jóval kevesebb autó lenne Mo-n! Én a 70liters tankot mindig telerakom és csak rögögök,amikor pár millás csodákkal pár ezresekért tankolnak:)

James009 2012.01.26. 21:21:01

Persze biztosan belekötsz abba amit írtam....

etwas kultur muss sein 2012.01.26. 21:33:41

@dhzsiga: Értem amit írsz. Egy szóval sem írtam, hogy rossz gumival kell télen járni. Nekem amúgy kb 200K-t ér most a kocsim, de arra adtam, hogy minőségi téli gumi legyen rajta. Ha most el akarnám adni, akkor kb 200-at kapnék érte. vagyis aki megvenné, az egyből azzal indulna, hogy van a kocsihoz egy nagyon fasza téli garnitúrája. A nyáriak kb 1 szezont bírnak még. Nem értem, miért abból indulsz ki, hogy szar gumi lesz az eladó kocsin. Fékek rendben vannak a kocsimon, ahogy a futómű is. Költök rá mindig, ha éppen kell. Biztonság? Hát az nincs benne egyáltalán. Ahogy a magyar gépjárműpark kb 30%-ában sincs. Ahogy nincs biztonság az ikaruszon sem és a buszmegállóban sem. Pláne sötétben, vidéken.

Ha meg valaki 150-ért vesz verdát, az nem jelenti azt, hogy nem lesz benyára pénze. Ha így lenne, akkor nem járnának ilyen autók az utakon.

James009 2012.01.26. 21:40:30

A cikk arról szól,mit vegyünk első autónak 150ért,sokan úgy értemezik szegény csávó hót csóró autót akar,szegény miből tartja fent,rámegy még vagy 150-200átírással,egyből 300-350nél tart stb...nem erről szól a cikk! 150ért viszont amit írtak is sokan,nem írom a tipusokat igen lehet kifogni! Ismerek olyat,ok lehet skót,hogy nem venne 300ért többért autót,ismerek olyan helybélit,hogy van kb 25 millios háza és marutival jár,meg ismerek ellenpéldát is segélyből seat cordobája van,ráadásul hitelre vette 10 000havi törlesztővel...Nem feltétlen csóri aki ennyiért vesz! Én nem vagyok gazdag sajnos épphogy megkersem a 100at,de nem is vennék 5-600tól többért autót(ennyiért pl clio 2est,táliát már bevállalnák)!

etwas kultur muss sein 2012.01.26. 21:58:00

@dhzsiga: "Nincs üzembehelyezett autó 500e alatt ami biztonságosan elvisz az A-ból a B-be."

A cikk nem arról szól, hogy mennyi lesz a végső összeg, amit a kocsiért fizetsz, hanem arról, hogy mit érdemes megnézned, ha 150-et akarsz adni a kocsiért, nem kocsi+átírás+javíts, hanem tisztán a kocsiért 150K!

Az meg egy másik kérdés, hogy mi számít biztonságos autónak. Meg ugyebár ez egy erősen relatív fogalom. Biztonságos egy 2 légzsákos, 3 csillagos 10 éves kocsi 800K-ért? Mihez képest? Érted...

dhzsiga 2012.01.26. 23:08:35

@James009:
Nem kötök bele semmibe, feladom! Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magamat, de szerintem az eladásra felkinált 150000 Ft-os autók 90 %-a semmit nem ér. Tudom, hogy sok autó szaladgál az utakon ebben az árkategóriában, de amelyik jó azt vagy nem adják el, vagy ismeretségi körben cserél gazdát. Csak annyit szerettem volna halkan megjegyezni, hogy ha valakinek 150000 Ft-ja van összes abból ne vegyen kocsit,mert nem csak a vételár kerül pénzbe.... ezt Csikós Úr nem hangsulyozta ki elégé.

dhzsiga 2012.01.26. 23:15:21

@SzélsebesVelorex:
Tapasztalatból tudom, hogy sok embernek ha van nagy nehezen összegyüjtött 200000 Ft ja már kocsit akar venni. Tudom, hogy rémes a tömegközlekedés és még drága is, de a gépkocsitartás nem egyenlő a kocsi megvételével csak ezt akartam hangsulyozni ! Biztonságos kocsi : üzemképes, jó gumik, fékek, futómű,lámpák,kormánymű, FOLYAMATOS KARBANTARTÁS..... de tudod Te ezt jól biztos...

Wolfram 2012.01.26. 23:16:18

a költségek nagy része az úttal, és nem az idővel arányos, azaz a kopóalkatrészek, akárcsak a benzin ára az 1km-re vetített költségbe épülnek be. egy egyszerű példa: ha veszel egy kocsit üres tankkal, arra először költeni kell (megtankolni), hogy mennyen, aztán azt ki tudod autózni. ha olcsón vesz valaki autót, annak meg kell finanszíroznia a kopó alkatrészeit (= "tele kell tankolni"), de utána érdemes sokáig megtartani, hogy megtérüljön a befektetés.

ha jó autót sikerül kifogni, az olyan, mintha sok benzin lenne a tankjában. az, hogy mikor éri meg a vétel, az arányok mondják meg. a lényeg az 1 km megtételére vetített költség. ennek nagy részét egyébként az értékvesztés teszi ki (új autóknál), illetve az üzemanyag, aztán a kötelező szervizek, a közvetlen ül (egyenes arányban, vagy kalkuláltan) kopó alkatrészek, mint gumi, fék, olaj, majd a befizetések (biztosítás, adó, és végül a rizikófaktor, a nem kalkulálható meghibásodások (ezek is arányosak a megtett km-rel, de korántsem azzal egyenes arányban következnek be). egy elhanyagolt autónál, ahol ezek a költségek még nem voltak megfizetve, mindent egyszerre, utólag kell megfinanszírozni, ez természetesen már nem éri meg!

egy auto bildben volt egy érdekes kalkuláció, amiben a 3 éves 320-as benzines s-klasse 32 centből, míg az új astra diesel 42 centből tett meg egy km-t, 3 év használatra vetítve. (benne olajcsere, kötelező szervíz, gumi csere, és évi 20 vagy 30 e km, szóval minden). a költségek nagy részét az értékvesztés tette ki. ugyanakkor, ha a mercinél beüt pl. egy váratlan motorcsere, az egész egyenlet nagyot borul.

az élet az arányok és az egyensúly művészete.

dhzsiga 2012.01.26. 23:54:24

@Wolfram:
Megfontolandó jó irás. Kiegészitésül az autó előéletében megtett kilométerek is számitanak. Egy autó amit 400000 km-el veszel nagyobb "szorzóval" indul.
Az élet: a hülyeség és a véletlen irányitja (
sajnos )
Jó éjszakát !

Wolfram 2012.01.27. 02:01:04

kösz. csak azt próbáltam megvilágítani, hogy nem helyes az a gondolkodás, hogy veszel egy autót és akkor brrr rá kell költeni ennyit, meg ennyit. olyankor, mintha arról panaszkodnánk, hogy vettem egy autós, és ej, máris 20 ezerért tankolnom kellett bele... a megtett kilométerekhez ugyanis nem csak benzin kell, hanem olaj, gumi, kuplung, fék, dugattyú stb., minden arányosan. számvitelben úgy tudom ezek összes költsége 9 Ft/km az üzemanyagon felül. ez azonban nem olyan egyenes arányban jelentkezik a megtett úttal, mint a benzin és nem is olyan ciklikusan, és nem egyszerre. épp ezért fontos arra figyelni, hogy ezeket ki fizeti meg és ki autózza le. azaz a megvett autóban miből mennyi tartalék van. (="meddig van a tank?").

és itt jön képbe, amit mondtál, hogy nem mindegy, hogy az autó milyen szinten van, mennyi kilométernél kezdjük ezt vizsgálni. egy autó ugyanis nem csupán alkatrészek összessége, amit azok cseréjével korlátlan ideig működésben (életben) lehet tartani, hanem sokkal inkább olyan, mint egy élő szervezet (organizmus ha így jobban tetszik), melyet egy idő (megtett km) után nem hatékony fenntartani (akárcsak az élő test). agyagfáradások, kontakt hibák, vetemedések nehezítik az állapot megőrzését. és a mai autókat már nem is arra tervezik, de ez már egy másik történet...

8001A 2012.01.28. 09:57:39

Szerintem amúgy jó ötlet ez a sorozat, de a Lanciát kakukktojásnak érzem:
www.autobild.de/artikel/lancia-y10-1985-1995--35090.html
Új korában sem volt problémamentes, ennyi idősen, ilyen olcsón csak az vegyen, aki szeret ÉS tud szerelni. Karosszérialakatos ismerős sem árt.

Vágási Matyi 2012.01.28. 12:35:44

150-200 között kapható faceliftes Polo II coupe (90-94), hunyorítva stílusos, az 1.3 54 ló a 780 kilóval pedig gondolom nem fogyaszt többet 7 liternél vegyesben.

De tényleg, mennyit eszik egy 1,2-1,4 közötti régi benzines?

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.01.28. 12:46:29

@pmobilTB: Szép a második kép... háttere ;-)

Myko 2012.01.28. 13:03:08

Jó lenne,ha egyszer olyan autókról is írnának,amik nem csak arról szólnak,hogy valahogy elvánszorogjon A-ból B-be és lehetőleg mind a négy kereke meg legyen a végén. Talán vagyunk úgy páran,akiknek arra kellene autó,hogy elvigyen A-ból B-be szintén ,de a két pont közötti távolság legyen 60 km-nyi országút. Olyanoknak szólna,akik arra használják az autót,hogy a napi munkábajárást megoldják társasautózással és beférjenek akár 5en,ne egye le a gatyájukat,ne rohadjon le félúton munkábamenet,ha kell menjen is. Múltkor volt ilyen,hogy egy milliós autó, asszem A Merci meg Ibiza meg Thalia volt. De ezek közül egyik sem érdemes arra,amit írtam. Vagy csak én vagyok ezzel így? :)

Cymantrene 2012.01.28. 16:59:57

@Dreamer_hu: Kicsit olvass utána. Amikor elkezdték beépíteni a légzsákokat, 10-12 évet vállaltak, hogy addig működik - mert annyira volt tapasztalat. Azóta gyűlt a tapasztalat, tudják vállalni többre is.
Haverom vett autót, benne volt a kezelésiben, hogy 10 év után cseréltesse a légzsákot, elment márkaszervízbe - azt mondták, nem kell cserélni őket, az újabbakra már nem is írnak csereperiódust.

dennisthemenace 2012.01.29. 10:14:33

@hallari: Hulyeség. Azért olcsó, mert van pénz cserélni, ezért a használt autók ára meredeken zuhan. Az enyém három év alatt 1500-ról kb 300-ra, pl.
Itt egyébként autó nélkul még munkát találni is nehezebb.

gangstagavino 2012.01.29. 22:52:02

Megvan a legjobb megoldás kezdő autósnak!
2es Golf 1.9 tdi kézi adagolóval, egy nagyobb turbóval, mondjuk 0,8 bar plussz egy kis chiptuning:)
Ha minden jó, akkor 500ból ki lehet hozni, és már csak egy kis gázolaj kell bele és lehet nyomni, mint süket a csengőt=)

spyker13 2012.02.02. 10:41:28

folytatása a cikknek?
300k körüli kocsikat nézegetek kíváncsi vagyok
vagy várok még és 500k

gangstagavino 2012.02.02. 21:44:32

mechanikus adagoló, nem pedig elektromos.

Dj Harddick 2012.02.27. 17:23:57

Mikor lesz már folytatás?

skylaner88 2012.03.03. 12:13:18

Mikorra várható a következő cikk?

Bubyking 2012.03.11. 18:56:42

Igazán örülnénk a folytatásnak!!
Kocsit szeretnék 250-300 ezerért!!
Előre is köszi

gangstagavino 2012.03.19. 13:48:00

Sziasztok!
Nekem 500am van autóra, kb 2 hónapja nézegetem az autókat, de csak egyre több cslódás ér...
Amit tudok tancsolni, hogy a béka civic-et felejtsétek el...szerintem 1 millió alatt nem lehet normálisat találni...
Most arra jutottam, hogy megvennék 300-400 körül egy teljesen felujjitott lakatolt ujrafényezett motorgenerálos 2es golfot 1.6 szivó dizelt.
Mi a véleményetek?
süti beállítások módosítása