HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A süket áruterítő vigyora

2012.02.08. 06:15 Tcomment

Címkék: ford connect transit

Panaszkodott-e valaha, bárki a Victorinox-bicskára, hogy rossz a színe, csúszik a fogantyúja, hogy évtizedek óta nem frissítik a formáját? Ugye nem. Mert alapjában véve jó.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr54077321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vier 2012.02.08. 06:57:19

Én meg azon agyalok, hogy eladom az 1200 Inazumát.
Pedig milyen jó vas. Dettó mint mint Wnkler 1300 vasa. Meztelen is, jó is.
Ott áll a garázsban egy vékony filmnyi szilkonnal. Aztán vár szegénykém.
Akksit csepptöltöm. néha elindítom.
Pedig szerelem, mint a v35 Guzzi Imolám.
Mi a tökömért tudunk mi ennyire szenvedni.
Esküszüm, mintha egy nőről röfögnék itt.
Elengedném a kezét, de mégsem. Vagy éljek hármasban vele és egy Guzzi 1100 Brevával?
Lehetek ennyire egomán önző?
Pedig még a Breva meg sincs...
Azt írtam már hogy a V35 Imolával körbejártam Európát és voltam a Guzzi gyárban is?
Micsoda két hónap volt.

Csak a yamaha 2012.02.08. 07:19:45

@Vier: Köszönjük Emese......;-)

zöldi 2012.02.08. 07:24:47

Egyetértek a cikk a minden szavával, sűrűn használok egy ilyet, vezetni nagyon kellemes, a hangja tényleg megtör, borzalmas. És ami a legrosszabb, a fűtése. Huszonpár km kell neki, hogy belangyosodjon, egy ilyen minusz tizenfokos éjszaka után maga a fájdalom beleülni.

ifrance 2012.02.08. 07:54:10

nekem caddyvel van szerencsém dolgozni, annak sem sokkal jobb a hangja. amit nem értek, hogy ezeket miért nem lehet olyan konfigban rendelni, hogy a raktérelválasztó falat üveggel lezárják. a partner, berlingo, kango, caddy, combo, mind-mind szimpla műanyag ráccsal van szerelve. az a dobozhang egy hosszabb pályázás alatt szépen be tudja darálni az embert. a hűtés-fűtésről nem is beszélve. mióta megcsináltattam a leválasztást, azóta még -10 alatt is 5-6 perc alatt van fűtés. előtte beértem a melóhelyre (35 perc) úgy, hogy még épp' csak langyulni kezdett odabent. és azóta csönd van.
abban mondjuk nem értek egyet Csikóssal, hogy mekkora jóság ez a fröccsöntött belső. legalább a műszerfalat lehetne valami puhább anyagból, már akkor sem lenne ennyire visszhangos, kopogós az egész autó. Láttam egy-két kólás combót belülről, abban textil volt a padlón (a legújabbakban már nem), és 350e km után sem volt hányinger, ha kitakarították. persze a caddyt meg nyugodtan lehet slaggal takarítani nyáron. :D

SwedishRunner 2012.02.08. 08:27:31

Hemi motor ezekben is van nem? :D

GalloG 2012.02.08. 08:51:09

Nem rossz cikk, bár a szövegezése olyan, mintha nem Csikós írta volna.

Egy dolog nem tetszik benne: az a hozzáállás, vagy inkább valóság-leírás miszerint a céges (tehát nem saját tulajdonú) furgonokat kötelezően leélik a használóik, és erre kell felkészíteni mindet gyárilag, és ez alapján választani a munkáltatóknak.
Szerintem ezek sem futnak többet, mint bármi más céges autó (évi 30-50e km), és a lehetőség adott, hogy a használója vigyázzon rá és tisztán tartsa. Ha meló után a saját kocsijában nem lesz kidobós a szövet szőnyeg 1-2 év után, akkor a cégesben miért lesz az? Satöbbi.

Felháborít, hogy itthon elfogadott tény, hogy a legtöbb területi képviselő lelakja a céges autóját, mert nincs ideje és energiája vigyázni rá.
Az esztergályosnak sem vesznek 1-2 évente új esztergapadot, mert nem esett neki jó a 8 óra robot után letakarítani-beolajozni...

Ha pedig meg van követelve az odafigyelés, akkor nem muszáj igénytelen műanyag-gumi belsővel megvenni.

A többi része korrekt a cikknek. A hangja pedig valóban szörnyű a motornak.

zsoci 2012.02.08. 08:53:25

Azért a haszonjármű tesztekben még finomodnotok kéne.
Egy Astra kombi nem vethető össze a Conectel, semmiben.

de inkább tételesen leírnám a gondjaimat:

- ez a motor a legkisebb ebben a kocsiban. Én a régi 1.8-al vezettem, azzal kiváló volt.
- nem értem a forgalmazókat. Az hogy van benne padlóburkolat elemi dolog, e nélkül büncselkmény eladni egy haszonjárművet. De nagyon hiányzik az oldalsó burkolat is ! Sérülésveszél, zaj , hőszigetelés stb.
- ez a tömör hátsó fal merénylet a vezető ellen. A rácsos nyitható jobb oldalú sokkal vállahatóbb.Ettő az izétől nem lehet az ülést normálisan beállítani, és a tarkódra vág a huzat is.
- A ráncfelvarás - egy haszonjárműnél - tök felesleges volt. Az alubetétek nem csak rondák, de még csillognak is. A gyári rádiót sem kéne eröltetni, borzalmas és ostoba .
- az oldalsó tolóajtó maga az isten, nem kell az amúgy alacsony kocsiba bemászni négykézláb. Én mondjuk ablakkal kérném.
- de miért kell a hátsó ablakról aza balaktörlőt elspórolni ? A mienkbe is úgy kellet utólag berakni !
- Az osztott tükör borzalmas ! Egy ekkora felületű egyben tükör sokkal jobb, csak rendesen kell beállítani. Ez a két ehlyen kell nézni és az íves meg kicsi is teljesen felesleges, és rossz !
- A beslő felületek nem sivárak, hanem normális praktiku anyagból vanna. Ráeröltették a marketingesek a gyártókra ezekket puha " nem kopogós " anyagokat ( persze az űjságírók erős segítségével ). Ezek aztán semmire sem jók, egy személyautóban sem ! Simogatja fene ! Viszotn takarítani azt sokkal rosszabb, és még nem is tartós !
- Én ma egy benzinest vennék- gázzal.LEhetőleg gyári CNG-t, de ha nincs átalakítanám akár LPG-re akár CNG-re, attól függ melyik tartály fér el jobban. Diesel kéne a fenének !

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.02.08. 09:01:29

elég sok fiat doblo.van eladó cng vel,csak tankolni nem lehet mert ha otthon megtankolod pesten pécsről már benzinnel kell visszajönni

Dixhorn 2012.02.08. 09:14:19

Értek a pengékhez. De a Victorinox az nem jó penge. :) Modern, praktikus, van imédzse,marketingje, meg egy szar éltartású pengéje.Ennek ellenére több darabom is van otthon, mert használható minden szarra,de a penge tényleg csak átlagos minőségű.

Mi a picsa ez az állandó Hemi motoros téma? Gyogyós aki ezt írogatja?Vagy mi baja? Le van szarva otthon és így próbálja észrevetetni magát?

Luk Szájpóker 2012.02.08. 09:35:14

Én is ilyennel járkálok második éve.
-Motorhang ellen a hangos zenét javaslom. Mivel szállítani csak az otthoni cuccaimat szoktam, a cégem csak az üzemanyag áfájának a visszaigénylése miatt vesz ilyen autót, ezért kivettem a válaszfalat, így hátra be lehetett tenni a hangszórót és a hosszabb cuccokat is el lehet vinni.
-Az "enyém" 75 lóerős, fogyasztása 5,7 (nyáron)-8 literig, többnyire 6-7l között.
-A régebbi Connectban az ülés botrányos, a jobb első szükség-sámlit meg nem is értem, hogy gondolták. (kis, vékony, összecsukható szar)
-A futómű problématűrése szenzációs, napi szinten járok földutakon nem kímélve és most (kb45eKm-t tettem az autóba) kell először hozzányúlni, mert elkezdett zörögni elől. A hátsó laprugós megoldás normális kereteken belül elpusztíthatatlannak tűnik nekem. Egyszer vittem egy raklap gránitot, velem együtt több, mint 1 tonna volt, még akkor sem ült reménytelenül a gép.
-Több baleset is volt a cégnél, kollégáim ügyesek voltak, elmondható, hogy a beépített biztonság nem rossz, ki tudott mindenki szállni magától a roncsokból..
-A fűtésnek mondott funkció vicc kategóriás, 20-25km után használható. A termosztát meghibásodás nálunk több Connectben is volt, a javításig így se fűtött. Lehet fokozni a fűtés-szellőzéshez kapcsolódó felhasználói élményt a belső keringetés bekapcsolgatásával, így könnyebb elérni a kívánt hőfokot. Keményebb mínuszok esetén az üzemi hőfok elérése normál közlekedési tempó mellett városban lehetetlen. Hűtőtakarót meg nincs hova tenni, esetleg a lökhárító alsó részén lévő nyílásokat kéne befedni valamivel.
-Ami szerintem említésre méltó (a cikkben is volt) a kategóriához mérten jó stabilitás, ami egy személyautóhoz képest még mindig sz..
-Jó a négy tárcsafék. Ilyen havas időben, ami most van, jó lenne ha kikapcsolható lenne az ABS.
Összességében szerintem: mint élményt adó autó nullára értékelem, de a mindennapi használhatósága, elnyűhetetlensége, praktikuma remek.
Szép napot!

domeq 2012.02.08. 09:40:00

Szemből olyan mint egy 2005-ös Opel Agila.

Luk Szájpóker 2012.02.08. 09:41:20

@zsoci:
-75, 90 és 110 lóerős verzió is van, mind 1,8 diesel motorral, azt hiszem külföldön van erősebb is.
-az általunk vett autók felében nem volt padlóburkolat sem..
-igen, az osztott tükör SZAR. A korábban használt Peugeot Partnerban lévő viszont szuper volt.
Üdv!

dan72 2012.02.08. 09:45:16

Ugyanaz a motor van a Focus II-ben? Nekem az van (1.6 TDCi 110 LE) és nemigen látszik a motorblokk a sok hő/zajszigeteléstől. A Connect-ről készült képeken viszont látszik, hogy csupasz a motor. Talán egy kis (akár utólagos?) szigetelés megoldas lehetne nemcsak a zajra, hanem a fűtés problémájára is.

zsoci 2012.02.08. 09:45:37

Külföldön van benzines is, ha jól emlékszem 2.0. Külföldön a belső burkolat is magától értetetődik. Nálunk ezeket miért kell kispórolni ?

akos696 · www.focusauto.hu 2012.02.08. 09:47:23

Én még 2007-től jártam egy új Connect-el egy évig, kb 70 80e km-t tettem bele. 1.8 Tdci volt 75 le-vel. Szerettem, jó volt vezetni, volt benne klíma, ment is rendesen a maga 75 le-jéhez képest. És melegen nem emlékszem, hogy zavaróan hangos lett volna. Arra emlékszem, hogy hidegen úgy járt, mintha egy marék csavar benne maradt volna, de ez ahogy melegedett egyik pillanatról a másikra megszűnt. Fogyasztás 120 felett kezdett megindulni, 150 körül már 10L körül evett. 100e km-rel adtam le, és nem volt semmi baja sosem. Viszont az akkori ára 2,5 M volt nettó. A mostani 3,8 az elég drága. Igaz még a régebbi műszerfalas (nekem jobban tatszett), festetlen lökhárítós cicoma nélküli kivitel volt, de nekem úgy jobban tetszik, mint a sok felesleges cicomás. Ez egy haszonjármű, nem kell rá semmi csicsa. Szerintem.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.02.08. 09:50:08

@akos696: JA és tényleg lassan melegedett be télen, kellett 8-10 akár 15 km is, mire a hőfokmérő megmozdult. Viszont, ha beállt üzemi hőfokra, utána onnan nem mozdult.

Egy hiba mégis eszembe jutott:

A központi zár szarakodott, hol az egyik ajtót hol a másikat nem zárta, volt, hogy egyáltalán nem működött. Szerintem utólagos volt, nem gyári.

Luk Szájpóker 2012.02.08. 09:53:59

Ami lemaradt: fapad a maximumon! Az extrák drágák (pláne a cégtulaj szemében). Vettünk egy Franciaországból behozott darabot is, érdekességként az alábbi eltérések tapasztalhatóak: hátul oldalanként két laprugó (a többiben 1 van), 600kg helyett 800kg terhelhetőség, jó ülések, hátul két oldalajtó, a hátsó ajtó üveges, ablaktörlős, a raktér burkolt oldalfalakkal. (Meg klíma, el ablak, el tükrök, fűthető szélvédő és tükrök, két légzsák, jó hifi, stb)Lehet, hogy ezeket itt is meg lehet venni extraként, de ezt a konkrét autót ráadásul jól is vettük, az árban nem volt érezhető a magasabb felszereltség.

Brian Salmond 2012.02.08. 09:58:07

Hogyan lehet ennyit írni egy ilyen csúf tucatfurgonról? Minden elismerésem a tiéd. Gondolom ez a kategória az autós újságírás Kiszel Tündéje. (Feltételezem ez volt az ára a bérbeadásnak, akkor nem szóltam.)
Ráadásul 4.9 millió forintba kerül, hát tudod, semmit nem ér a pénzünk.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2012.02.08. 10:03:03

Kurvákra nem pazaroljuk a bordeaux-it.
A "Bordeaux" meg a "bordély" nem rokonértelmű szavak.
Amúgy meg a bújtatott intellektuális humorért jár a piros pont. :)

Mészáros Laci 2012.02.08. 10:08:39

@zöldi:

a fűtés a benzines "H" astrában is gyalázatos volt.

a zajjal nem tudom, mi lehet a gond, hiszen ugyanez a két turbódízel ketyeg a fókuszokban is (90 és 110 lovas változat), és olyan barátságosan, hogy öröm hallani.

Dr. GGG77 2012.02.08. 10:35:30

"Amit a cikk elején is feldobtam: hogy miért járnak a területi képviselők fehér Astra furgonokkal"

Ez nem igaz. Egyre több cég cseréli puttonyosra a képviselői flottát.

Amúgy a legtöbb kilométert pont egy ilyen, 90 lovas Connectbe tettem bele. A motorhang tényleg borzalmas, erő csak kb 1700-3000 között van benne. Városban finom használattal is benyel 8-8,5 litert, igaz autópályán nálam óra szerint 150-160-nál sem kért ennél többet, országúton vittem le 6 liter alá is. A fűtés irdatlan lassú 10-12 km kell, hogy vmi meleg érkezzen, 20 km után működik rendesen. Az utasülés pedig már 50 km után szó szerint fájdalmas.
A kormány, a váltó, a kuplung valóban jó és a raktér is. A visszapillantókkal is elégedett voltam.
Ja, és a régi, cicoma nélküli, szögletes műszerfal ezerszer jobban nézett ki, mint ez.

hallari 2012.02.08. 10:37:27

@zöldi: a Volkswagen Caddy-ről akartam írni, hogy az se jobb, de aztán láttam, hogy ifrance kolléga megelőzött. :)

Dr. GGG77 2012.02.08. 10:43:56

@ifrance: Csak a kóla fizeti a képviselőknek a belső takarítást 3 havonta, a külsőt pedig havonta.

Ahol én dolgoztam szartak kifizetni bármit ilyesmit is (pedig 800 fős multiról van szó). Külsőre még elvittem 600 Ft-ért az IMO-ba, de belül évente 1x kapott egy takarítást, oszt hello.

ludens (törölt) 2012.02.08. 10:45:36

Azért azt megjegyezném, hogy az én 98-as szívódízel Transitom motorjához képest ez a motor elbújhat hangban. Az sokkal hangosabb, kb. egy légkalapács és egy sugárhajtású repülő keresztezése a süvöltés nélkül.

kilaca 2012.02.08. 10:47:07

Nekem 75 le-s verzióm van Di motorral. Én meg vagyok vele elégedve és nem hangos a motorja.
Viszont nem lehet kikapcsolni a kipörgésgátlót és így télen nagyon zavaró. Nem tudja valaki mégis hogyan lehetne, ha nincs kikapcsológomb? (A biztosítékot nem akarom kivenni)

ifrance 2012.02.08. 11:39:29

@Dr. GGG77: nálunk kézimosós bérlet van, ott van külső-belső takarítás. elvileg csak rajtunk múlik, hogy milyen gyakran visszük oda. de ha ez az opció nem lenne, én bizony kiporszívóznám magamnak min. havonta, mert nem a főnökömmel cseszek ki, ha egy disznóólban dolgozom, hanem magammal. (persze ehhez kell az is, hogy kertesházban lakjon az ember, ahol nem a 8. emeletről kell leengedni a hosszabbítót a porszívónak. :))

Dr. GGG77 2012.02.08. 12:48:32

@ifrance: Én az 5.-en laktam akkoriban. :)

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2012.02.08. 13:24:07

Nem a Sierra '87-es tádéja ennek a motornak az alapja? Mert akkor nem csodálkozni, hanem fejhallgató föl, zene bekapcs, volume max, és kibírod.

lutria 2012.02.08. 14:37:14

Vezettem ilyet a postánál,nekem sem tetszett igazán,amikor lehetett inkább transportert vezettem abból könnyebb is ki-be ugrálni.

sure_shot 2012.02.08. 15:27:33

én is beletekertem egy 2004 esbe vagy 150ezret, a motorhang nem zavart, csak a buta, szűk fordulatszám tartományban használható turbós karakterisztika egy picit...
a legundorítóbb a gyári rádiórettenet, meg a hiperigénytelen kieső, lefittyedő műanyag alkatrészek voltak. zabálta a féltengelycsuklókat, de ezen kívül asszem nem nagyon volt baja. fogyi 8-9 rakottan, tükrök, ülések, fék, váltó, kormány nekem teljesen jók voltak.

GTI mk5 2012.02.08. 16:10:29

@ifrance: 1-2 észrevétel, én is sokat járok Caddyvel, a motor hangja valóban zavaró, de már megszoktam. A fűtést nagyon egyszerűen megoldottam, rendeltem bele ülésfűtést! A másik, hogy most már lehet rendelni a válaszfalat üveggel(plexi)...

hamika 2012.02.08. 17:57:57

90 lovast vettem 2006 ban 2010 ben adtam el. 178.000km maximálisan hiba mentesen, csak városban állandoan nagy teherrel. A jobb 1 ülés tényleg szar,ugy mint a fütés is tragédia.A rozsdásodás viszont szembeötlő volt,ahol lehetett megindult a herot.Igaz utolsó hetekben a kuplung csuszott nagyobb gázadásnál.

Dr. GGG77 2012.02.08. 19:09:32

Szervokormánnyal nem voltak gondjai senkinek? Nálunk jó pár darabnál (enyémnél is) 20 ezer környékén meghalt a szervo.

Ja, és úgy emlékszem, hogy 800 kg volt a terhelhetőség, nem 600... De lehet, hogy rosszul.

átaludtammindent 2012.02.08. 19:12:01

Próbáljátok ki a Caddyt a 2000-es pd sdi-vel. Na az hangos. Ott még műanyag sincs hátul a padlón.
Sőt, csak rács van a puttony és az utastér között.
A motor meg 69 LE, 140 Nm, és adagolófúvókás...
90-nél 3000-et forog...
És egész nap benne ülni.
Szerencsére ezzel a motorral már nem lehet kapni.

átaludtammindent 2012.02.08. 19:14:42

Ja bocs, látom már (részben) megelőztek.

Dr. GGG77 2012.02.08. 19:20:37

@átaludtammindent: Egy barátom azt hiszem ilyen Caddyvel járt. Csak utasként ültem benne, csak 2 dolog tűnt fel:

- a Caddy utasülése mennyivel kényelmesebb
- az ő feje felett ott volt a polc, amit a mi Connectjeinkből sikerült kihagyni, viszont 45 féle papírt kellett hurcolnunk magunkkal, fajtánként 10-20 példányban, árlisták, jegyzőkönyvek, szerződések, promóciós tájékoztatók...

abc 2012.02.08. 19:23:04

A zsíráftetőt magyarországon úgy tudom nem lehet a KRESZ szerint legálisan használni.

Hátezmi 2012.02.08. 20:19:17

Üdv!

A cikket olvastam, a kommenteket még nem :)

Véleményem az, hogy a MOTOR NEM TEHET SEMMIRŐL! :)

Nekem egy 99-es Focusban ez van, 310ekm-el, és nem vibrál, és nem zajos. Eszik 5-5.5-öt,de csak gázolajat. Reggel pedig most is pöccre indul.

Szóval, a motor okés, a beépítés lehet a ludas.

Shopping 2012.02.08. 20:28:16

Azon árú-terítők,
akik tövig nyomják,
előznek jobbról-balról,
széthajtják a kocsit-mivel céges,
eszementként rally-znak-
csak azért hogy 4 helyett 3kor végezzenek,
Na ők menjenek a pics.ba!

eko 2012.02.08. 20:29:54

@Dixhorn:
A Wüsthof az jó?
Szemezek vele nagyon.
Köszi.

Hátezmi 2012.02.08. 20:31:44

@Hátezmi: Pontosítok!

Nekem a 90 lovas ENDURA TD-DI van a Focusban, ez meg már szerintem a Delphi-féle "gömb" közös nyomócsöves befecskendezéses TDCI.

De, a blokk lényegében tök ugyanaz.

megint 2012.02.08. 23:45:00

Az sdi egy régi motor, ez meg elvileg nem, mégis ugyanolyan hangos(menet közben az sdi halkabb), az 1,9tdi is hangos persze csak éppen nem ehhez képest, szégyen, hogy ennyire nem foglalkoztak ezzel a részével, mert egyébként egy jó autó lehetne.

Shopping, nem tisztem védeni őket mert közöm nincs hozzájuk, de nem biztos, hogy igazad van(legalábbis nem mindegyik), hozzánk is néha épp , hogy beesnek zárás előtt az áruval ami másnap reggelre kell, ha nem nyomnák akkor esélytelen lenne, arról meg nem tehet, hogy a főnök nem vesz még pár autót és vesz fel mellé pár embert.

Garp 2012.02.09. 01:56:40

NNa, én egy 2005-ös Endurával járok, az asszem épp' nincs meg 80lóerő (78?). 2006-tól kapott deréktámaszt az ülés, az enyémben persze nincs. A fogyasztása olyam8-9 liter, de tekintve hogy rengeteg a város, az autópálya meg 150 körüli hát nem csodálom.
175ezer mérföld van benne és még mindig csak megy...megy....megy.
T200-as, kazettás magnóval (nem röhög!), a raktér furnér lemezzel bélelt - erre külön kisiparosok vannak erre.
Nincs válaszfal, hanem egy 1/3-2/3-os rács, így a motorhang vígan zeng ha üres a fara. (Fénymásolókat javítok, 80%-ban üres.)
Baromi nehezen melegszik fel, de utána okádja a meleget. És akkor bírja a 4000-es elváltásokat is, akkor egész emberesen tud menni.
2 dolgot lehet tenni a hangjával: vagy fehallgató, de az alatt befüllednek a hallójáratok, vagy pedig 2 vastag réteg hullámkartont kell felrakni az utastér mögé. Csak akkor a rács nem nyitható, ha pl karácsonyfát szállítanál.

Összességében egy igénytelen csataló, ami _mindent_ kibír, csak a 2006 előttieket kerüljétek, mert az ülése egy kínpad, nekem is szétrázta már a csigolyáimat. (Heti kb 1000-1200 mérföldet vezetek.) Elvileg kapok újat pár hónapon belül, hát kíváncsi vagyok...

Garp 2012.02.09. 01:58:39

@Hátezmi: a Connectemben az Endura csak 78lovas. 2005-ös.

viktorio007 2012.02.09. 08:23:38

@dan72: Nem a motor nem ugyan az, csak a teljesítmény. Ez nincs rokonságban a PSA-Ford motorral.
Ez a régi ford 1.8 diesel evolúciója.

A hangja? Alapjáraton, mintha magában mormogna, mintha beszélne hozzád. Menet közben, meg olyan hangja van, mint a régi "fehér munkás" Tranzitnak. Az a jellegzetes hang megvan, sajnos nem csak kint, bent is.

Télen? Mire bemelegszik már odaértél. Ha esik a hó a bakanccsal behordod, egy idő múlva bokáig úszol a vízben. Egyébként a jobb sarok alatt elkopik a "tartós" műanyag padlóburkolat.

A gyári zene benne, meg olyan, mintha a telefonon hallgatnád kihangosítva a zenét. A rádióból kiperegnek a gombok, utána már csak gémkapoccsal lehet kezelni.

A fék jó tárcsa elől-hátul, hátul spirálrugó amitől egy kicsit kevésbé kisteher.

ifrance 2012.02.09. 08:56:15

@GTI mk5: én már megoldottam a válaszfalat. kerestem egy céget, akik furgon/teherautó át- és beépítéssel foglalkoznak, és minimál pénzből tök profin megcsinálták. azóta jó a fűtés, halk a kocsi. nem csodálom, hogy a gyáriak is rájöttek, hogy van értelme ezzel is kínálni. mondjuk a következő flotta kocsink már nem vw lesz, mert a főnököm elég nehezen emészti meg a 185k-s szervizszámlákat, amik egy fékbetéten és olajcserén kívül semmit nem tartalmaznak...

átaludtammindent 2012.02.09. 09:21:55

Tényleg kényelmes a Caddy, ezt nem lehet elvitatni tőle. Én egyszer egy nap 1100 km-t vezettem le Mo-on, de akkoriban megvolt a napi 700-as átlag, és ép testtel szálltam ki belőle. Csak süketen.
A polc is jó volt a fejem felett.
A szerviz tényleg k. nagy lehúzás a VW-nél. Ráadásul a flottából egy kivételével az összes váltója tönkrement, nem egynek pont a 150E-es garancia letelte után nem sokkal.

laverdasfc 2012.02.09. 11:28:15

Én céges autóként használom, jó pár darab van belőle. A motorra nem vesztegetnék szót, mert egyszerűen katasztrofális. Szűk fordulatszám-tartományban használható, és a hangja köpedelem. Már tudom hogy milyen fordulaton a legrosszabb, amikor elmegyek egy álló kocsisor mellett a többi autós szeméről leolvasható a döbbenet. Hangszigetelésre nem sokat adtak.
Alattam viszont nem fogyaszt rosszul, a gyári értékeket simán hozom, csak a váltót kell ügyesen kezelni. Ezzel viszont az a baj, hogy a váltó borzalmas. Most hogy hideg van egyszerűen kidobja a kettest ha olyan kedve van. Vezettem már pár Fordot és nem értem hogy honnan szedték ezt. A kapcsolási érzet elégtelen.
A tükrökkel csak az a baj, hogy van egy szögtartomány jobb oldalon, ami szimplán beláthatatlan. Sem a tükörből, sem pedig előrehajolva nem látni ezt a területet.
A futőmű szerintem jó. Terepen sokat használom és még mindenhonnan kijöttem vele. Döbbenetes sebességekkel lehet döngetni egy-egy földúton...
A fűtés rövid távon semmit sem ér, még jó, hogy fűtött az első szélvédő. Az ablaktörlő viszont két okból is kifogásolható: egyrészt nem töröl normálisan hiába cserélem a lapátot, másrészt 120 felett a motorja alig bírja visszahúzni vízszintesbe.
Ami tetszik, az a masszivitása és a pakolhatósága.
Kis odafigyeléssel, egy jobb motorral+váltóval a legjobb választás lehetne a kategóriájában, de nem ennyiért...
süti beállítások módosítása