HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Odafent nem számolnak

2012.03.23. 06:15 Tcomment

Címkék: vámkezelés

Amerikából vagy Svájcból autót venni sokkal olcsóbb lehet, mint idehaza. Hogy mégis miért nem csinálja ezt mindenki? Mert idehaza olyan ember mondja meg az árát, aki soha nem is látta. Pocsék módszerek, irreális számok. Üdvözöljük a valóságban.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr264332744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frankye_budapest 2012.03.23. 09:56:08

@Dr. Kulics: Azért kéne nálunk olcsóbban adni a benzin, gáz, és más termékeket mint nyugat európában mert a termékek árában benne van a az eladó, szállító, takarító, könyvelő stb. fizetése is. Ez pedig több mint nálunk. Nem kicsit hanem sokkal.

autobahnvignette 2012.03.23. 09:56:52

megneznem azt az osztrak vagy nemet vamost, aki nem akar vamoltatni, mert mar keso van :)
ezt valaki olyan irhatta, aki nem ult ket orat a lindaui vamhivatalban, hogy levamoljak az autojat hajnali 4 orakor.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2012.03.23. 09:57:22

@tibcsi79: Ja és 2x-es felszereltséggel! Hö! :D

Nesebar 2012.03.23. 09:59:10

@karlmann: Ez tetszett, szép írás.

joskafiser 2012.03.23. 09:59:58

@Dr. Kulics: arrol hogy ugyanolyan benzinar mellett 2-3-4x a fizetesuk ?

akkor hol olcso es hol draga a benzin?

aki fizujanak 0.052%-a egy liter, vagy aki fizujanak 0.2%-a egy liter ? hat utobbinak 4x dragabb ugye. pedig az elobbi helyen kerul 520 ft-ba.

ja, hogy ez senkinek nem jutott eddig eszebe....

nade mennyibe kerul usabol behozni egy autot es hamburgban vamoltatni?

joskafiser 2012.03.23. 10:01:48

@becsületesnepper: es mi van a regadoval? mert gondolom hamburgban nem kerul ra magyar rendszam.

indapass90210 2012.03.23. 10:03:17

@tibcsi79:
A "munkásságomat" nem ismerők valamint a fokozottan értelmi fogyatékosok és gyengeelméjűek tudáshorizontja szélesítésének érdekében szeretném tájékoztatni a nagyérdeműt, hogy a @Dövan: kommentben leírt

"Egyébként az ilyen jellegű ügyintézésre szokta mondani egy nálamnál jóval idősebb, régi rendszerből származó, nyugalmazott, magas rangú barátom, hogy mindenki tudja milyen az eljárás, készüljön föl ennek megfelelően. És különben is, csak attól lett ilyen nagy arca, hogy van pénze. Mert amíg nem volt pénze ámerikai autóval járni, addig nem hisztizett az eljárás miatt. És különben sem úgy van az, hogy mert valakinek nem tetszik, majd holnaptól megváltoztatjuk a szabályokat..."

rész nem az én véleményemet tükrözi. Kifejezetten rühellem a hatóság teketóriázását, azt, hogy minden 10x annyi időbe és 5x annyi pénzbe kerül, mint mondjuk Németországban és legszívesebben beszántanám az összes okmányirodát. (természetesen csak az után, hogy az összes ott dolgozó férfit megöltem, a nőket megerőszakoltam, a gyerekeket pedig eladtam rabszolgának)

Nem, valójában nem bántanék semmit, ez csak olyan jól hangzott.

szpsz 2012.03.23. 10:03:33

van egy ország, ahol álmomban hánytam Magyarország...

d.j 2012.03.23. 10:04:21

@wannabe_biker: Igen vannak akik csaltak és csalnak, de vazzeg erre nem az a megoldás, hogy akkor mindenkit megszopatunk. Ugyan ez a baj az adózási rendszerrel, hogy mindenki adócsaló, a szlovák rendszámmal, hogy mindenki akinek szlovák rendszáma van, az le akarja csalni a cégautóadót, stb. stb. De ez nem igaz. Az adócsalókat el kell kapni és megbünteteni, a cégautóadóval csalókat el kell kapni és megbüntetni, nem pedig kollektívan kimondani, hogy mindenki bűnös és eszerint kezelni. Ezt a mentalitást kellene elfelejteni és úgy kialakítani a jogszabályokat, hogy a becsületesek ne szopjanak a gazemberek miatt, mint ahogy minden normális országban ez így működik.

autobahnvignette 2012.03.23. 10:07:50

@tibcsi79: csak akkor, ha cegre veszi, EU adoszammal !

gyuvett75 2012.03.23. 10:17:54

@ihatethisindapassthingy:

viszont a szarlé mindig lefelé folyik...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.03.23. 10:24:03

@joskafiser:
itthon bemész az okmányirodába, indítasz egy származás ellenőrzést, műszaki (típustól függően nem egyszerű, USA-ból jön), utána vámhivatal regadó, eredetiségvizsgálat, okmányiroda rendszám. A költségeket egyébként a speditőr Hamburgban kiszámolja fillérre.

budy01 2012.03.23. 10:24:28

@HakapesziM:
"A vámos sajátos állatfaj" Akár csak a kamionos...

Blád__ 2012.03.23. 10:29:42

Ezért kell ekkora apparátus az államnak - az ilyen idióta túlbürokratizált végrehajtási mechanizmus miatt. És mit gondoltok mi lesz amikor észreveszik hogy túl sok embert visz el tőlük az adminisztráció? Csökkentik a létszámot - ahelyett hogy ésszerűsítenék az egészet! Idióták ezek mind....

Valaki csinálhatna egy statisztikát arról hogy az egyes eus országokban különböző hasonló jellegű ügyekhez hány ügyfél/állam kontaktus kell, és kb hány órát visz ez el a két fél részéről. Ezek után - ügyfélszempontból visszaszámolni az átlagbérhez- munkaórában, valamint az adóterheket is-munkaórában. Ezzel elmenni brüsszelbe, és elmesélni hogy egy átlag Magyar embernek ez az ügy 20 órát vesz el az életéből, és a havi bérének a kétszeresét, míg pl egy svájci állampolgár egy heti fizetéséből- néhány óra alatt elintézi.
Ha hozzáadjuk az állami apparátus idejét is, megdöbbentő különbségek lesznek.
Az egésszel a (nemzetközi) nyilvánosság előtt beégetni Viktorékat - hogy íme, a kommunizmus él és virul kishazánkban - legalábbis bürokratikus szinten biztos.

karlmann 2012.03.23. 10:34:18

@becsületesnepper:

Igen, tudom. Sajnos a megállapításaiddal maximálisan egyetértek. Külkereztem az elmúlt pár évben, van némi rálátásom a dologra. A vámhivatalban az alapállás az, hogy minden ügyfél vám és adócsaló bűnöző és az ismerős vámos akit tíz éve ismerek is ezt mondja, csak ő elmondja előre, hogy erre számíts, ez lesz, nem tudok mit csinálni.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.03.23. 10:47:43

@viktoor:
Van nálam vagy öt, akiket elhajtottak a vámosok, a speditőr bezárt, a vámos a határforgalommal volt elfoglalva, és van olyan, hogy ki sem jön. Ki írta volna meg a papírt? Aki meg nem jártas a dologban, az honnan tudná mit kell csinálni. Nem mindenki talpraesett ügyintézésileg.

okta 2012.03.23. 10:48:19

Nem autóbehozatal, de a téma idevág: az Unióban import vámeljáráskor az áfát nem kell megfizetni (csak a vámot), az az adóbevallás tárgyát képviseli. Ezért igen sok cég Bécsben vámkezeltet, nem kell többszázerenyi áfát azonnal megfizetni, hanem a bevallásban beírja, visszaigényli, stb. Viszont ezért a vámösszeg sajnos a sógorok kasszájába vándorol...ez vajon mekkora kiesés az államnak???
(Csatlakozás után pár hónapig ez a rendszer működött itt is, de különböző okok miatt megszűnt.)

victor vacendak 2012.03.23. 10:54:24

Még egyszer kérdem: azt tudja valaki, Mo-n mik azok az alkatrészek, amit esetleg cserélni kell a normák miatt egy amerikából hozott autón?
Valaki a Totalcartól?

protézisesh 2012.03.23. 10:55:08

@Dr. Kulics:
1.) nézd meg, mekkora az adóhányad a magyar benzinben, aztán nézd meg, mekkora az adóhányad a német, vagy a francia benzinben.Lehet, hogy a kútfej mindenhol 1.50€-t mutat, de nálunk ebből sokkal több az adó.
2.) nézd meg, mennyire fáj egy 1,50€es benzin a nettó 220€ magyar minimálbérből, vagy a nettó 1000€ francia minimálbér mellett.

3.) a világ nem baszott olyant, hogy egy vámra, vagy vám jellegű "regisztrációs adóra" is forgalmi adót (=értéktöbblet adó, value added tax) számolnak. Magyarisztánban pedig igen...

eichler 2012.03.23. 10:55:59

Nem autó, de érdekes...
Unión kívülről ajándékba kapott az ismerősöm 2db márkás télikabátot. November elején. Lefoglalták, vizsgálják. Még nem kapta meg.

protézisesh 2012.03.23. 10:56:20

@victor vacendak: alapvetően az _összes_ lámpa (ha nem tartalmazza mindegyik a CE-jelölést). A többivel általában nincs gond, azt hiszem.

autobahnvignette 2012.03.23. 10:59:59

@becsületesnepper: engem nagyon kedves modon ott tartottak egyszer, hogy hohoooo, ugyis csak ket ora, es jonnek a kollegaaaak, legyek szives addig uldogelni, es a kulcsot odaadni (Bregenz-Rheineck hataratkelo), hiaba mondtam, hogy en nem nagyon akarnam ezt vamoltatni.. orulnek az olyan vamosnak aki nem akar vamoltatni, akkor nem kene kishatarokon atsurranni..
Az en meglatasom csupan az volt, hogy egy svajci autot a belepo orszag vamosai mindenkepp le szeretnenek vamoltatni, es nem restek azt mondani, hogy varjak reggelig.. nyilvan erre a keleti szurkeimport miatt lehet szukseg, mert minek vamoltassam le, ha ket het mulva mar azt sem tudom hol az auto, es a vevo sem azert veszi, hogy forgalomba helyezze.. szerintem a svajci export tulnyomo resze ujjaszuletik.. peldaul egy ur vett tolem egy alfa GTV-t, amellyel egy honapon belul jott hozzam "I" rendszammal (mely ugye 2003-2004ben futott), mert vett egy masik autot is tolem..

Gyarló Hintaló 2012.03.23. 11:05:34

a 100 "ÉN vámkezelnék itthon" válaszadó mind vámos vagy velük bratyizó?! :P

Mike Pistol · http://gazfroccs.blog.hu 2012.03.23. 11:08:16

Tudom, hogy konkurencia, de most tekintsetek el tőle, mert ez a sztori annyira passzol az Abszurdisztán képbe, hogy ihaj www.vezess.hu/magazin/meg_egy_toketlen_hatosag/35631/

Nethooligan 2012.03.23. 11:10:53

@protézisesh:
Ebben nem kicsit tévedsz, ugyanis mindenhol beleszámít és mindig is beleszámított az "ÁFA", azaz a hozzáadott-érték adó alapjába a vám!

3 gb 2012.03.23. 11:21:08

@Dövan: Egyébként az ilyen jellegű ügyintézésre szokta mondani egy nálamnál jóval idősebb, régi rendszerből származó, nyugalmazott, magas rangú barátom, hogy mindenki tudja milyen az eljárás, készüljön föl ennek megfelelően.

legyen nálad 3 napi hideg élelem, régebben 1 láda Whiskey, manapság nokiás doboz.

Hó apó 2012.03.23. 11:21:10

@victor vacendak:

Amerikai kocsinál a problémás dolgok:
1.
lámpa, főleg az asszimterikua fényszóró
2.
index áramkör (kint indexelhetsz pl. piros hátső lámpával vagy akár a féklámpával is)
3.
az index búra színe (mert kint lehet hátul piros elől meg fehér)
4.
rögzítő fék
5.
károsanyag kibocsátás, pl. a katalizátor csere
6.
km óra, ha mérföldes csak, mert akkor oda kell varázsolni egy km sklát is (elég odaragasztani)

Hó apó 2012.03.23. 11:24:05

@eichler:

nézd, ellenem meg vizsgálat folyik, mert a feleségem egy svájci ismerősétől 120 db új, kiállítási darab (mindegyik különböző) fehérnemű garnitúrát kapott csomagban.
Az én nevemre jött a csomag, és a vámhivatal megállította, hogy kereskedelmi mennyiség és csempészet gyanúja....
B+.....

TH 2012.03.23. 11:24:58

Ismét egy érdekes cikk Nepper bácsi tollából/billentyűzetéből. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.23. 11:34:38

van 100 bátor autókereskedő:-):-)a szavazáson..

autobahnvignette 2012.03.23. 11:46:52

@becsületesnepper: off topic, de errol jut eszembe, hogy nem egyszer lattam CH matricas, svajci allapotu (ugye tipikusan szep) autot az osztrak/nemet autopalyan magyarorszag fele, magyar, a kocsi koranak (jobb esetben tipusanak) megfelelo sorozat rendszammal! mindig megmosolygom batorsagukat, legalabb a matricat szednék le:))

Rocko- 2012.03.23. 11:47:42

jó cikk!
láthatóan nem tudja mit csinál a jobb és a bal.

amúgy kíváncsi lennék, ezek az elmaradt vámbevételek milyen viszonyban állnak az elmaardt regisztrációs adóval.
már ha számontartanák ezt.

victor vacendak 2012.03.23. 11:51:47

@Hó apó: köszi!
@protézisesh: köszi!

Mivel az adott modellt ősztől árulják ugyanezzel a motorral európában is, az EU5 normával biztos nincs gond. A többi viszont többszázezres tétel.

Hó apó 2012.03.23. 11:52:52

@viktoor:

"legalabb a matricat szednék le:))"

..pedig ez bevett gyakorlat, főleg a nyugati határszélen.
Veszel kint (vagy sokszor ingyen elhozhatod) egy kitűnő állpaotban lévő, kint semmit nem érő autót (Marea, Mitsubishi, régebbi Mondeo, öreg Toyota, Mazda, Rover).
Behozod, aztán keresel hozzá egy "szabad" forgalmit, és azzal jársz.
A műszakit meg meg lehet oldani... és meg is oldják.

domeq 2012.03.23. 12:14:16

Az egész államigazgatás úgy rossz ahogy van.
DE az ügyintéző hozzáállása nagyon sokat segíthet, vagy akadályozhat.
Ez viszont nem jó, hogy egy nyűgös vagy jó fej bürokrata miatt 1 óra vagy 1 hét az ügyintézés.

roomster 2012.03.23. 12:27:44

Nem tudom, hogy az EU hülye vagy Magyarország: Vettem valamit eBay-on kb. 7.500-Ft, fizettem PayPal-on. Postán jött, 1 hónap alatt ért ide, postás hozta, kezembe nyomta, ennyi. De megtetszett a dolog, vettem még egyet de az sürgős volt ezért nem posta hanem DHL. 1 hét alatt volt itt, viszont azt vámoltatni kellett, a vámos még azt is tudni akarta melyik URL-en találtam az árut, papírokat kellett kitöltögetni, 3.000 Ft. vámot kellett fizetni, plusz persze a DHL költsége. Éppen kétszer annyiba került mint az első darab ami postán jött. Szóval ki itt a hülye...

Hó apó 2012.03.23. 12:28:44

@domeq:

Tőlünk nyugatabbra erre is van egyszerű megoldás:
ha azt látod, hogy szórakozik az ügyintéző, akkor felhívod a felettes szervet, aki AZONNAL vizsgálja az ügyet, adott esetben kirúgják a bürokratát.
Nem is mernek még csak próbálkozni az időhúzással, meg akkor mennek haza, ha a napi porció készen van.

Mocsári Troll 2012.03.23. 12:31:45

nagyon sok magyar céget ismerek, akik a magyar vám borzalmas bürokratikussága miatt az unión kívülről érkező árukat ma már nem magyarországon, hanem ausztriában vagy szlovákiában vámoltatják le.

ennek csak az magyarország számára a hatalmas hátránya, hogy a eu-ban a vám 75 % -át ugyan brüsszelnek tovább kell utalni, de a 25% a vámkezelést végző országban marad.
így sajnos ezt a 25%-ot is elbukjuk, és hát az osztrákok, szlovákok zsebét gazdagítja.

Hó apó 2012.03.23. 12:33:34

@roomster:

Ez a "melyik URL-ről vette" ismerős, ennél már nincs lejjebb, az már a mélyszántás tengeralattjáróval.

Nekem is az volt a probléma, hogy a postáraadási hely USA, a cég Tajvanon van bejegyezve, de a rendelési hely (ahová fizetni kell) az meg München, tehát EU.

Már én is úgy oldom meg, hogy közösen t9bbed magammal bérelek egy Neusiedl-i osztrák postafiókot, aztán kapja be a magyar bürokrácia.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2012.03.23. 12:34:39

@d.j: dolgoztam egyszer egy helyen, ahol előfizetők voltak illetve akciók leendő előfizetőknek.

A becsületes réteg mellett volt egy 30% "okos" réteg.

Mivel kivitelezhetetlen volt minden egyes új előfizetés jogosságáról meggyőződni, kénytelenek voltunk olyan szabályokat hozni, amelyek a 100%-ra vonatkoztam és nem voltak kellemesek.

Állami szinten, egy kötelezően igénybeveendő "szolgáltatásnál" vajon hány ilyen "okos" ember lehet, akik miatt szivatni kell a jogkövető embereket?

Ma, itthon a becsületes, jogkövető ember az eléggé a lúzer kategóriát üti, pont ezek miatt.

vau · http://www.holdkomp.hu 2012.03.23. 12:37:27

Most akkor a cikk arról szól, hogy ti tegeződtök és mindenki szerint rossz a rencer?

Rohadtul nem értek egyet a fegyveres testületekkel haverkodással. Napi találkozás vagy sem, a távolságtartás itt nem véletlenül követelmény.

Adott helyzetben ezek az embernek zokszó nélkül le kell, hogy lőjenek.

Szarul hangzik, de ez van.

Mocsári Troll 2012.03.23. 12:39:03

a csóró magyarország az ostobasága miatt irdatlan pénzekkel gazdagítja a sokkal okosabb szomszédait,pl. zömmel ott vámkezeltetnek ma már a magyar cégek, a luxusautókat a fenyegetések ellenére továbbra is ott helyezik forgalomba, az összes kamion ott tankol, miközben a magyar utakat basszák tönkre, magyar adóforintok milliárdjai menekülnek külföldre, ottani államokat hizlalva, stb.
miért van ez, ennyire sötét lenne a magyar nép, a vezetőket is beleértve? vagy csak úgy teszünk, mintha hülyék lennénk?

tiramiska 2012.03.23. 12:40:14

Abszurdisztán..... :/

Hó apó 2012.03.23. 12:43:59

@Mocsári Troll:

"miért van ez, ennyire sötét lenne a magyar nép, a vezetőket is beleértve?"

Nem a nép sötét, hanem a vezetői mindig.

Olyan emberek hoznak ebben az országban döntéseket, akik még az életben nem voltak a pórnép között, fogalmuk sincs a valóságról és gyakorlatról.
A nép meg a hülye döntésekre annak megkerülésével válaszol, jogosan.
Lásd:
- szlovákrendszám
- külföldön tankolás
- külföldön vámkezelés
- külföldön bankszámla
- kijelentkezés a hazai lakcímről
- stb.

Ez van.

Autokupec 2012.03.23. 12:44:06

Érdekes a regdíjbefizetéssel kapcsolatban is:

a vámügynökségen a vámos 11-14-ig van bent, elötte eligazításon(kávézás, mi volt az az asszonnyal stb..) van a vámhivatalba.
13 óra után már nem fogad be anyagot.
Ezért 8 órára kap fizetést. Persze pénteken csak 12-ig van ott.... Most, hogy szombaton le kellene dolgozni a múlt hetit, persze nem lesznek, csusztatnak...
Nagy könyörgésre 1,5-2 óra alatt csinál meg egy anyagot.
Múlt héten majdnem le kellett sz@pnom, hogy 2 óra alatt befizethessek 1,2M adót az államháztartásba.

A következtetésem szerintem egyértelmű: nem kell a pénz az államnak....

Puch Cavette 2012.03.23. 12:47:57

A cikk hatására nemsokára egy jogi, egy külügyi, egy adóügyi, egy vámügyi, valamint egy pénzügyi bizottság kerül felállításra, amelyek a kondérhoz közeli "független" szakértők bevonásával (kifizetésével) elkezdik vizsgálni a problémát. Olyan egy év múlva megszületik a vizsgálódások eredménye: nevezetesen, hogy még legalább egy évnyi megfeszített bizottsági munka, és további független szakértők bevonása szükséges a tisztánlátáshoz. Újabb egy év múlva kiderül, hogy nem lehet állást foglalni az ügyben, amíg a bizottságok munkájának összehangolása meg nem történik. Ezt tehát néhány bizottsági delegáltból, független szakértőből, és miniszteri biztosokból álló apparátus felállítása fogja követni. Újabb egy év múlva megszületik egy törvényjavaslat arra, hogy az itthon forgalomba helyezendő autókat csak és kizárólag itthon (az eurotaxos értékbecsléses rendszerrel) lehet elvámolni. Parlament, kétharmados igen, majd hatályba lépés. Az eredmény: évekig húzódó szkander az Európai Bizottsággal, először nagy pofával, aztán egyre kisebbel, miközben a szlovák rendszámos autók tovább szaporodnak a kezüket széttáró razziázó ellenőrökkel. Még kevesebb állami bevétel, még több kiadás, adóemelés, külföldi hitelfelvétel etc. Miért kell ilyen cikkeket írni, könyörgöm?!

Hó apó 2012.03.23. 12:49:20

@Autokupec:

"A következtetésem szerintem egyértelmű: nem kell a pénz az államnak.."

Ajaj, Matolvajcsy már le is kérette az IP címed....

roomster 2012.03.23. 12:51:14

@Mocsári Troll: Ez mindaddig így lesz amíg a szakmai kérdésekből politikai ügyeket csinálunk. Itt fentebb is azt írta egy idióta, hogy "mert a komcsik a hülyéket rakták a hivatalokba". Nem, minden párt a saját hülyéit rakja a hivatalokba vezetőnek, az meg, mivel nem ért hozzá, nem tudja maga alatt működő képessé tenni a saját rendszerét. Ezért a nagy (és kis) rendszerek lényegében szakmai irányítás nélkül (esetleg, még rosszabb, politikai irányítás alatt) működnek. Mi tényleg hülyék vagyunk, mert hagyjuk!

kewcheg 2012.03.23. 12:56:25

@Dövan: Anyukád se szeretett,csúzlival etetett....kommunizmust építgető őseiddel pedig találkozni fogsz ...remélem tudod hol...

dr. trafik nomac 2012.03.23. 13:04:28

@wannabe_biker: "A becsületes réteg mellett volt egy 30% "okos" réteg."
Azert kivancsi lennek ez mit jelent, en pont azt latom, hogy az ugyfelet kezelik okosan, ertsd ha valami jar mint extra, vagy bonus, akkor azt ne nagyon akard mar hasznalni. Legjobb az, ha valahol ugyfel vagy, mert onnatol szart sem ersz, mert az uj ugyfel a jo ugyfel, nem a regi, a kormany is ezt csinalja (egyeni adokezdvezmenyek), mert ez meg az atkosban lehet jo terv volt, de ma mar nemzetkozi szintu konkurecia van, vam befizetesben is. Az ha valaki meg nem fizet, az nem okosba megoldas, az csak szimplan lop, minden egyeb okosba megoldas pedig a szolgaltato bune, ertsd ha valami olcsobb=tuti kurvara ra fogsz baszni, ha valami ingyenes=majd a vegen jo lehuzunk. En ma magyarorszagon szolgaltatast mar csak probe utan kotok, eddig meg siznte mindennel megprobaltak atbaszni, egesz nagy cegek, bankok, biztositok, telefontarsasagok, vagy ha nem, akkor meg tesznek ram mint ugyfel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.03.23. 13:10:55

namost az a kerdes, amit nem tudok, hogy a vamkezeles alapja az otthoni forgalmi ertek, vagy a szamlan szereplo ar
ha az elobbi /ahogy reges regen volt/ akkor nincs min csodalkozni,mert minden amerikai kocsi olcsobb, mint otthon, ha az utobbi akkor meg merget vehet ra a vamos, hogy az illeto annyiert vette, amennyi a szamlan van, itt nem fog okosba szamlat kapni, az szinte tuti

Hó apó 2012.03.23. 13:18:42

@dr. nomac:

Azt se felejtsük már el, hogy ekjutottunk, oda, hogy olcsóbban tudsz OSZTRÁK mobiltelefonról Magyarországon roamingolva magyar mobilszámot hívni, mint mint magyar mobilról magyar mobilt.

És a hab a tortán, hogy Ausztriából, osztrák mobilról magyar mobilt 5-15 Ft-ért tudsz hívni.
NEMZETKÖZI HÍVÁS!!!!
Mennyibe kerül ez itthon?

autobahnvignette 2012.03.23. 13:21:21

@Hó apó: ezt en ertem, de hazafele uton legalabb szedne le a szerencsetlen a magyar rendszamu autorol az eredeti svajci matricat.. hat a vak is latja, hogy ez igy nem stimmel :-)))

Hó apó 2012.03.23. 13:23:13

@viktoor:

Ugyan már, bátorsággal pótolja a hiányzó észt... tipikus ridegtartású magyar fajta.

3 gb 2012.03.23. 13:30:55

@Hó apó: "Nem a nép sötét, hanem a vezetői mindig."
Na, ez nem igaz. Gondolod, azért köpték be egymást régen az emberek, mert fenyegette őket az avh? A f@szt. Most, meg abból űz versenyt a sok barom, hogy bonyolultabbá teszi, meg basztatni próbálja a többi embertársát. Itt mindenki szopatni akar mindenkit, mert mindenki azt hiszi van valami hatalom a kezében. Ehhez nem csak vagy nem hülye vezetők kellenek, hanem gusztustalan féreg paraszt emberek, akikből kúrva sok van az országban, ja és ebből rengeteg még templomba is jár, ha-ha. Én magasról szarok rájuk, mert a saját dolgaimmal foglalkozom, de naponta belebotlok valami szánalmas überhülye f@szba, aki nem attól lett f@sszopó köcsög, mert azt mondták neki felülről, hanem azért, mert rothadt a személyisége.

Pasas 2012.03.23. 13:52:56

Nagyon jó cikk, rengeteg igazság van benne.

wannabe_biker "Ez a procedúra egyébként..." kezdetű hozzászólásával tökéletesen egyetértek

Üzemanyagárra csak annyit: Hol a legmagasabb az európai minimálbér? Luxemburgban, 1758 euró (kb.510000ft). Mennyibe kerül 1 liter gázolaj? 1,279 euró (kb.370ft). No more question.

Csabby 2012.03.23. 14:28:29

A dilettanizmus a felsőbb szinteken egyre nagyobb, van egy ilyen érzésem és nemcsak ezzel
kapcsolatban hanem úgy általában a hivatalokban.

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2012.03.23. 14:36:23

Aagliából is lehet úgy behozni, hogy máshol vámkezeltetem az autót? Itthon attól még lesz regadó, ugye?

mátyáskirály 2012.03.23. 14:55:26

Akkor ide is egyet: szerencsetlen tokkelutott magyarok

lyken 2012.03.23. 15:02:48

@Dövan: "És különben is, csak attól lett ilyen nagy arca, hogy van pénze. Mert amíg nem volt pénze ámerikai autóval járni..."

Új család egyterű magyarországon: kb 10.000.000 Ft
Új család egyterű amerikában: kb 5.000.000 Ft
kb 1.500.000 Ft-ért a házad előtt teszik le, levámolva.

A valóság az, hogy annak van marha sok pénze, aki megengedheti magának, hogy Magyarországon vegyen kocsit és kiadjon feleslegesen pluszba 3.500.000 Ft-ot.

Mocsári Troll 2012.03.23. 15:03:37

mindenki szabadon megválaszthatja, hogy mely uniós tagállamban végezteti el a vámkezelést.

mivel az unióban a vámösszeg 25%-át megtarthatja a vámkezelést végző állam , ezért ha eszünk lenne "vámkezelés versenyt" folytatnánk, azaz megpróbálnánk elérni , hogy minél több külföldi nálunk belföldiesítsen, és szerintem délkeleti relációban erre még esélyünk is lenne.

óriási pénzeket zsebelhetne be ebből a költségvetés.
ha meg a kamionok nálunk tankolnának, akkor még többet. csak egy picit kéne olcsóbb gázolaj, mint a román vagy osztrák.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.23. 15:03:58

Mi a faszért kell engem felidegesíteni ebéd után??
Az ország kórképe.

Könyörgöm valaki mondja már el, hogy mi miért szeretünk sajtreszelővel rejszolni, amikor arra már van egy bevált, működő módszer?!!

Nem értem bazmeg, nem értem. És tehetetlen vagyok. És bosszant. És ez változni se fog, vagy 30-40 évig. És én ebbe fogok beledögleni, nem a dohányzásba.

gundy 2012.03.23. 15:24:39

A "Becsületes" nepperek a legdörzsöltebb nepperek. Nekem ez jött le a cikkből. Sajnálom..

vackor1 2012.03.23. 15:36:20

@Hó apó:
Hadd kérdezzem meg, hogy ez melyik szolgáltató melyik kártyája, mert az igaz ugyan, hogy a Magyar vezetékest 4-5 centért hívom ( + egyszeri kapcsolási díj ), de a
Magyar mobil minden átalam ismert kártyánál 15 cent körül van.. ( nem mintha az pénz lenne, ez tény, de azért különbség :))) )
Előre is köszönöm a választ, további szép napot mindenkinek!

tede 2012.03.23. 16:33:23

@lyken: erről van linked, hogy melyik cég csinálja? Mármint amerikai autót behozni és levámoltatni.

Ha tényleg olcsóbb, mint a magyar vásárlás, akkor nem kérdés.

Ez egyébként tényleg úgy van hogy új autót fél-kétharmad áron lehet amerikában megvenni. Használt autót még ennél is olcsóbban. Persze csodát ott is ritkán lehet megcsípni, de az átlagos árak is alacsonyabbak.

A fizetések meg 3-4-szer magasabbak. A benzin is olcsóbb. Meg az iPAD is. Ne mindegy ebbe nem menjünk bele mert felmegy az agyvizem.

mx3 2012.03.23. 16:49:58

@karlmann: 91 nyarán csak ugynevezett kisérölevéllel cégek hozhattak be autot

Hó apó 2012.03.23. 17:10:51

@vackor1:

Orange Hallo Europa csomag
vagy
Vectone Mobile (vectone.at)

vackor1 2012.03.23. 17:18:19

Köszönöm, megnézem, bár azt hiszem már láttam ezeket, vagy kapcsolási díjas vagy plusz pár € előfizus, de az tény, hogy sokkal olcsóbb még így is, ráadásul havi 7 €-ért kapok 1000 percet bárhova országon belül, 1000 sms-t és még 1000 percet saját hálón belül, plusz adatforgalom is van benne.. Hol vannak ehhez képest az otthoni árak? És itt is van pl. a T.. Vicc.. Itt miért tudnak ilyeneket és Bécstől egy órányira már miért nem megy ez? :) Na, jó, csak költői volt a kérdés és nem is ehhez a topichoz kapcsolódik, elnézést ..
Mindenkinek további szép napot!

Rekspa 2012.03.23. 17:24:09

@Dövan:
Mindenki a maga nevében...

Anti Anyag (törölt) 2012.03.23. 18:09:06

Helyette majd tovább emelik az EVA-t, azzal nincs munka.

szuledenes 2012.03.23. 18:23:18

@wannabe_biker: Egy dologra biztosan emlékszem.Annak idején az osztrák Dorotheum Árverezőház vámosok előtt is ismert,jellegzetes számláit szinte egyetlen egy esetben sem fogadták el a vámhivatalban,gyakran a számlaérték 3-4-szeresét vették alapul a fizetendő vám kiszabásához.Fellebbezéseimet minden esetben elutasították.

kkn 2012.03.23. 18:23:59

Kár sopánkodni rajta, mert még ezt is megoldják, mint a külföldi rendszámot. Betiltják törvényileg. Nem átalakítanak, racionalizálnak. Azt nem szokás, hogy emberibbé tegyék, csak kizárják az ésszerű cselekvés lehetőségét.

Ha az ilyen cikk után észbe kapnak, hoznak egy törvényt, hogy két lehetőség van. Az egyikben vagy itthon vámolnak, vagy külföldön, de befizettetik a külföldi, és a hazai vám különbözetét. Így megszerzik azt a pénzt, amit az ésszerű vámtarifákkal lehetne, de mi úgyis szívunk.
Vagy egyszerűen nem lehet külföldön vámoltatni. Jobban mondva a hazait kötelezővé teszik, még akkor is, ha már kint megtörtént.

IFA_L60 2012.03.23. 18:33:47

A Ferraris kép gyönyörű! Több gerendavázas házak előtt fényképezett régi sportkocsit a Totalcarba!

tamáskodó 2012.03.23. 18:51:24

Akármilyen dátumot is írunk, odafent még erősen élnek a szocialista reflexek: minek neked magánzóként külföldről autó, ha van helyette olyan, amit mi adunk el neked? Persze, lehúzunk 2-300 %-kal, de aki flancolni akar(!), az fizessen.

Itthon még mindig státusszimbólum az autó, az is marad jó ideig és vele az ósdi szemlélet is, hogy ne gondolkodj, nem jó az senkinek sem, majd az okosok fent megmondják a tutit.

A svájci, amcsi vámost jóhogy nem érdekli a kocsid: csak egy vas, akár egy kiló kenyér, megvetted, fizetsz utána, aztán ennyi.

Csak a fafejű, szocialista erkölcsön nevelődött bürokrata réteg az, amelyiknek érdeke a nehézkes, veszteséges rendszert fenntartani, mert az így jó, mert apáink is így csinálták, meg azok apái is, Kádár népe, hejj!

mirx 2012.03.23. 19:31:53

@Blád__: svájcban tudnak nagyon bürokratikusak is lenni az ügyintézők, de én pl úgy jártam, hogy tipikus magyar módjára a jogosítványom svájcira cserélési határidejének aznapján, félórával a zárás előtt estem be a közlekedési hivatalba, és kicsit sírtam az ügyintézőnek, hogy hú két hétig jogsi nélkül, az nagyon rémes lenne, és bár kissé homlokráncolósan mondta, hogy elvileg nincs gyorsított eljárás, de azért másnap (!) reggel fél tízkor ott figyelt a postaládámban az új jogsi. ráadásul kártyás, úgyhogy fogalmam nincs, hogy csinálták. de valahogy megcsinálták. (jó, a posta magic a másik ilyen titkuk.) ezek ilyenek. és semmi értelmetlenséget nem is kértek hozzá, és nem "AKKOR EZT KÉNE KITŐTENI" volt a stílus, hanem az ügyintéző szépen maga kitöltötte, fénymásolta, pecsételte, ÉS még nagyon kedves is volt. hát mik vannak. de lehet, hogy csak véletlen. :)

aeroller 2012.03.23. 19:45:18

Azért van ellenpélda is a vámosokra.
Cégesen hoztunk be motoralkatrészeket az USA-ból, bőröndben. Úgy olcsóbb volt..
Hajnali érkezés Ferihegyre, sehol senki, kerestük a vámosokat, meglettek. Mondtuk, hogy mit szeretnénk, erre ők, ugyan már menjetek, leszarjuk... Nagyon lazák voltak..
Mivel muszáj volt vámoltatni, megcsinálták, de pokol gyorsan túllendültek a problémán, kb.20 perc volt. Lehet ezt így is...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.03.23. 20:15:06

@gundy: és ha a dörzsöltségemet arra használom, hogy te ne szívd meg?

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.03.23. 20:17:52

@aeroller:
nem a vámosokkal van a baj, hanem a szisztémával, idióta előírásokat, idiótán lehet végrehajtani.

EPP · http://eppcobra.blogspot.com/ 2012.03.23. 20:19:10

Amerikából hozattam a kit caromat, egy 4m * 2m* 1m -es ládában érkezett és a szállítmányozó cég Hamburgban vámoltatta. A német vámosok eltököltek rajta pár napot. Kinyitották a ládát, és megállapították a nagy rakás alkatrészről, hogy az bizony autó. Az, hogy nincs benne motor, váltó, kerék? az nem zavarta őket, autó, mert akkor több mint 2*annyi vámot kell fizetni. És persze a nyitás nincs ingyen, meg elvileg a faanyag nem EU kompatibilis anyaggal lett kezelve ( vagy valami ilyesmi) végül 500 EUROt kértek a munkáért büntetéssel.
Persze a ládában levő doksikat szépen kivették, megnézték és letojták. Azokban volt ugyanis leírva, hogy melyek azok az alkatrészek, amelyek a számlán szerepelnek, de utólag FEDEX-el érkeznek. De mivel az 500 Euroba nem ért bele, hogy adjanak erről egy papírt, így amikor megjöttek azokra másodszor is ki kellett fizetni a vámot és az áfát. Szóval a német vámosok is megérik a pénzüket. Persze gyanítom, hogy a szállítók is próbáltak lehúzni amennyire lehet. direkt nem írom ki melyik cég, mert hátha azóta már jobban csinálják a dolgokat (vagy a szállítást vagy a lehúzást). Szóval rám a német vámolással is kiszámíthatatlan költségáradat zudult, és kb. 3* annyiba lett a vége, mint amennyit eredetileg ígértek.

brob 2012.03.23. 21:00:12

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:
sajnos ez a helyzet, itt nem a vámosokkal, vagy a kormánnyal van a baj, hanem azzal birka népséggel aki nem rúgta már szét a seggét eme két szervezetnek(meg az összes többinek). Remélem nem kell 30-40 év ahhoz hogy változás legyen....

Zirowe 2012.03.23. 21:02:52

Azt azért megsúgnám, hogy tök mindegy, hogy hol fizeti be az ember a vámot, mert azt nem a helyi állam kapja, hanem az EU.

Gondolom ezért is tesz az újraszabályozásra a magyar jogalkotó.

Mocsári Troll 2012.03.23. 21:17:29

@Zirowe: tévedés, csak a vám 75%-át kapja brüsszel, a fennmaradó 25%-ot a vámolást végző ország megtarthatja!
ezért lenne jó, ha minél többen nálunk vámkezelnének.

atiz 2012.03.23. 21:35:18

@Hó apó: az a baj, hogy nem csak a vezetok sotetek... nezd csak meg a sok b*rmot aki a szlovakrendszam teman nem birta felfogni, hogy mi is a tulajdonkeppeni problema.
mind azon rugozott, hogy akinek kulfoldi rendszama van, az default adocsalo, akit le kell loni.

osze 2012.03.23. 21:45:45

@d.j: Így jön létre a "csalókra optimalizált ország/rendszer", amit itthon látsz.
Aki életvitelszerűen csal, az belekalkulálja a költségeket és van ideje/energiája felkészülni a kihívásokra (ha már egyszer nagyban űzi), tehát túléli. Az átlagembert, aki csak az egyszeri ügyét intézné, lehetetlen helyzetbe hozza a magyar állam.

tükörfúró 2012.03.23. 22:26:09

1. eleve nem nomrális állapot, hogy bizonyos emberkék lapáttal hordják be az autót, s félig a hivatalokban laknak, innentől ugyanis hiába óbégatnak róla, csak éárdekük nekik is a kupi, ha bárki 3kattintással megoldhatna mindent, rájuk semmi szükség nem lenne

2. a vám-muftik sem tökhülyék ám, anno külön szakma épült erre, amig nem volt regadó, csak vám mindenre, megvett vastagon lefizetett szakértőkkel töredékére lenyomni az autót, majd szépen megmontázsolva, roncsbol-lopottbol összegányoltatva eladni az idehaza létező nyomorciacon mint valami luxusluxusluxus hiperszuper karcmentes svájci-falusi-orvosfelesétől jövő csodát

3. plusz korrupcio=végtelen, tehát áttételesen maguk a kedves nepperek intézték el évtizedes működésükkel ezt, ami most van, semmi személyes kavarási lehetőség, hüyle program, lelketlen robot, elérhetetlen titokzatos szakértők döntenek, a nyilván minnél nagyobb összegről, mivel feltételezik, hogy a kinti cucc eleve az utolsó sorig kamu, olyan ez, mint a jogdij, fizettetik mindenre, mert biztos mindenen másolt zenét tartassz

4. itt mindigis s mindenben ez lesz a logika, rohadtul nem is lehet más egy olyan oszágban, ami ha lehetne, a köböl is pénzt préselne, mert egyszeűáen a töredékét nem termeli meg annak amit felzabál, tehát minden bárkiből bármnilyen jogcimen kisajtolhato plussz fillérre szükség van

gokart87 2012.03.23. 23:04:50

@Dr. Kulics: Arról hogy itt negyed annyi az átlagkereset. Vagy még kevesebb.

lwcolors 2012.03.24. 00:57:26

Erről az odafent nem számolnak dologról annyit, hogy itt a nyugati határszélen, pl. vállalkozó, gyártó ismerős, ha külföldre postáz, vagy külföldről kap csomagot, akkor a pár km-re lévő osztrák postát választja, mert nagyságrendekkel olcsóbb, profibb, biztonságosabb. Természetesen a cége már osztrák, mert feleannyit sem nyúlnak le, kinti bankszámlája van, kijár tankolni, mert még ezzel az eur árfolyammal is olcsóbb stb...
Persze így az adója meg a pénze sem nálunk csapódik le. Ja mivel kinti a cége, kinti rendszámos a kocsija is, ill most vett fillérekért (800 eur) egy futkosó kocsit, mert építkezik. Ja, hogy ez a kocsi itthon 1 mill felett lenne?

A kocsikról annyit, hogy az akkor új Nissan 350Z USA-ból hozva (úgy, hogy európai spec szerint készült, a lámpák és a műszerfal kivételével nem különbözött az ittenitől), lámpák, műszerfal átszerelve, magyar rendszámmal átadva, korrekt haszonnal (1m) eladva 8m volt, az itthoni szalonban meg 14... Tudom, nem egyet intéztünk.

Csak a yamaha 2012.03.24. 07:06:32

Nem változtatnak semmit,és nem könnyítenek semmin miért is??Mert ahhoz rengeteg törvényt kéne módosítani/átírni(dolgozni rajta)nem keveset(+qurvára nem érdekel fent senkit..)
1szóval nem 1xű!!
Ja és ezt nem én mondom...
1x volt valami okoskodós műsor pár politikus részvételével,ott mondták az "urak"...Azért ám ez a nem semmi,és ki is merik mondani!!!

Pasas 2012.03.24. 13:26:23

@Hó apó: nem lehet hogy csak szagolgatni akarják a bugyikat, ugyanis Svájc az EFTA tagja, tehát szabadkereskedelmi megállapodása van az Európai Unióval, így szerintem vámot sem kell fizetni az onnan beérkező áruk után, ergo nem valósul meg a csempészet. Mondom szerintem.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.03.24. 15:36:22

Tetszik az írás, ráadás elgondolkodtató! Honnan tudják azt, hogy ez jelentéktelen bevétel?

steve30 2012.03.24. 18:52:41

Na hát mit csodálkozunk? Talán azt hisszük ,hogy van bármilyen szegmense az állami apparátusnak,ami normálisan működne? Hihetetlen idióták vannak felelős döntéspozíciókba.Ezt épp ésszel,nem tudom felfogni.Miért van ez így? Hát hol van a józan ész,? Ez tényleg a hülyék országa lett.Ne meg a politikusnak nevezett ,harácsoló,tolvaj hazug,és mérhetetlenül cinikus emberférgek kedvenc vadászterülete,ahol még mindig lehet halászni a zavarosban.Mert itt rend nincs,csak káosz,és átláthatatlanság.És pont ez a lényeg ezeknek

lp58 2012.03.25. 06:09:28

Vamolas temahoz erdekesseg.En az USA-ba hozok autokat Magyarorszagrol es az EU-bol. Vam 3%, sales tax (AFA) 6% es kesz. Mire a kikotobe megyek felvenni az autot a speditor mindent elintez, csak fel kell vennem az autot . Viszont itt sem minden fenekig tejfol, ugyanis kb 1 eve csak kulon engedellyel (vagy kiserovel 50$-ert)lehet bejutni a kikotobe. Az engedely 132$ 4 evre es kb 3 het mire kiadjak. Mellekesen az autoszallitas legjobb es legbiztonsagosabb modja nem a kontener, henem a RORO hajo. Ez egy hatalmas teremgarazs ami uszik a vizen es az ossze autogyar igy szallitja az autokat, nem kontenerben
süti beállítások módosítása