HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Simán bevállalnám

2012.04.17. 06:10 Tcomment

Címkék: suzuki jimny

Kicsit puritán, csomagtér alig, de akkor is ez a legkívánatosabb Suzuki.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr684455826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 06:55:57

Simán kéne. Jópofa kis dög.
Városba meg, amilyenek az utak, valószínű egyre jobb választás lesz :D
És ugye? Könnyű autó, kis motor, és mégis alig eszik (ha a magassága nem szól bele a dologba).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.17. 07:08:07

@ColT: hat nekem a Hofi altal emlegetett
"katonai terepjaro Trabant" jut eszembe rola
/persze 30 evvel kesobbrol/

Brevis 2012.04.17. 07:23:56

20-as képnél: Hosszában az Insignia motor. Nem inkább Ignis?:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.17. 07:33:48

@hagyma: Pedig tud ez a kis dög. :) Többet is néztem már közelről, és utánanézel a kicsit, meglepő dolgokra képes :)

szabi1983 2012.04.17. 07:53:09

Én a dusterre voksolnék. Felezőn kivül mindene megvan és még emberek is beleférnek. És szerintem a hasa még magasabb is bár valamivel hosszabb szóval kell is.

Nyegleo 2012.04.17. 07:54:32

@Brevis: És tényleg :) Javítottam, kösz.

1kutya 2012.04.17. 08:05:29

maradok a teriosnál.

Hurri Kán 2012.04.17. 08:07:27

HA tényleg terepjáróra volna szükségem, kéne.

Parajpuding 2012.04.17. 08:19:46

Ennél jobb kis városi strapabíró fürge szöcske gyakorlatilag nincs, sőt telekjárónak is kiváló. 2 felnőttnél több esetében sajnos kín. Meg lehet nézni pl. videómegosztón, hogy mire képesek ezek a kis vasak. Ár/érték aránya szintén páratlan.
Nem soktól válik meg a gazdája (hacsak nem rom már).

Cobra. 2012.04.17. 08:20:03

Tudom, hogy csak 1 tonna az autó, de akkor is viccesen vékonyak az első hosszanti lengőkarok. Gyárilag azért belerakhatnák az 1.6-os motort is, mert ez az 1.3 nehéz terepen szerintem kevés.

waldbauer 2012.04.17. 08:22:41

Na pont terepjáróként nem jó. Erdészként 2 év "jimnyzés" után mondom. Műanyag nagyon ,kicsi mint egy kispolszki, pattog ha ki kell menni a civilizációba, és 8-9 liter között fogyaszt pörgő ordító motorral. Níva vagy a platósok, ha munkára kell.

nagyonnagyon 2012.04.17. 08:23:57

Végletekig lecsupaszítva, egyszerű, masszív hajtáslánccal puritán belsővel max fele ennyiért.. na az lenne valami.
Kiváncsi leszek mikor jelennek meg a gyártók kínálatában a "rohanunk az apokalipszis felé" MadMax túlélő modellek 1-2 misi környékén, majd amikor már tényleg nem lehet 10 éves hitelre befűzni a nagyérdeműt. Nagyot kaszál majd az első..
Asszem bal lábbal keltem :)

maci_laaci 2012.04.17. 08:34:30

MSC-006 mi? De ha már MSC fan akkor miért nem 007?

maci_laaci 2012.04.17. 08:35:15

Vagy akkor az már nem MSC hanem JB...? lol

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2012.04.17. 08:35:21

Kedves Hlács Zoltán !

Ha legközelebb terepen szeretnél terepjárót tesztelni, nagyon szívesen mutatok olyan részt közvetlen Budapest mellett, ahol ez megoldható, mondjuk ilyet: auto.indavideo.hu/video/Dagonyazas_1

dezsoke007 2012.04.17. 08:48:02

@maci_laaci: msc = magyar suzuki company:) ilyen rendszámos az összes gyári tesztautó

Zsírnak való 2012.04.17. 08:51:04

Azok a jó kis benzin-gázos szamurájok is elmennek mindenütt.A vadászok nagy kedvence,még a Lada Niva-nál is jobban.

forallmankind 2012.04.17. 08:54:06

@dezsoke007: corporation az nem company, de amúgy stimm

Schütii 2012.04.17. 09:00:35

Hát, érdekes autó az tény. Munkára, már bocsánat, komolytalan. Telekre járni túl sokat is tud, jó úton (már ha van) meg esetlen szegénykém. Valószínűleg a megvételéhez ugyanaz a pszichikai attitűd kell, mint amivel a "gazdagok" SUV-ot vesznek, csak a különbség az hogy a Suzit "nem gazdagok" veszik nagy általánosságban.

ottar 2012.04.17. 09:05:57

Több dologgal nem értek egyet a cikkel. Nekünk a cégnél van néhány :) ilyen kocsi. Terepen jól mozog, ez tény. Meg az is, hogy baromi sérülékeny az alja, fontos alkatrészek,csövek stb-k vannak ott védtelenül, belecsúszik az ember egy nyomvályúba, és szakad minden. Állandóan szervízben van egypár belőlük emiatt. A 4x4 kapcsoló néha megmakkan, és nem lehet betenni/kivenni. Belül baromi kicsi, átlagosnál nagyobb ember nem tud kényelmes üléspozíciót beállítani. Én a 195 centimmel pl. nem látok ki belőle rendesen, a bal vállam az ajtónak nyomódik folyamatosan, a kormány íve a műszerek felét takarja. És meg kell mondjam, bizony csúszós országúton sem árt bekapcsolni a 4x4-et, mert piszok könnyen megpördül. Ja és sokat zabál, cserébe kicsi a tankja. Pakolóhely zéró benne, az ajtón lévő térképzsebbe nem fér be a menetlevél... Csomagtere nulla. Vannak feladatok amire alkalmas, de azért ne rajongjunk érte ennyire... :)

Béla, tudod a Béla 2012.04.17. 09:10:29

Ez olyan zsiráfautó, jópofa, de otthonra nem kéne.

JmOS 2012.04.17. 09:21:11

Nagyon ínycsiklandozó cikk.
Ezek után kedvem lenne venni egyet!
(ez pedig a jó cikk ismérve! ;) )
Persze, mivel nekem terepjárás egyáltalán nem kell, ez az autó csak a hátsókerekessége okán tartozik a nagyon kívánatos kategóriába. De még így is megfontolandó.
HA gyártanának olcsóbban kétkerekes verziót, komolyan elgondolkodnék egy új vásárlásán is.
_Nekem_ igenis nagyon hiányzik egy "Lada"-jellegű autó! Biztos azért mert nem vagyok már húszéves...

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2012.04.17. 09:22:26

@szabi1983: szerencsére elég sokan kíváncsiak a terepjáró túráinkra :)
Ha végigolvasod a hozzászólásokat akkor pontosan kiderül hogy a jimny nem munka autó, és nem erdészek használják... Láthatólag értesz a témához muhahaha

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2012.04.17. 09:23:41

@JmOS: gyártanak belőle csak hátsókerekest, némiképp olcsóbb is

victor vacendak 2012.04.17. 09:35:51

A jó öreg Willys visszaköszön ebben is...

MilleMiglia 2012.04.17. 09:48:59

Kéne. Valami kis mediterrán szigeten egy házzal, ahol pont ennyi terepképesség elég.

Rekspa 2012.04.17. 09:54:26

Merci motoros dízel Niva, ami kéne.

CsGergo 2012.04.17. 09:54:34

A fent említett fogyasztása ha igaz, akkor amiatt kéne,megbízható is gondolom,ha csak nem szakad ki az aljából valami, ahogy olvastam.A Niva a terepjáró számomra, csak a fogyasztása lehetne barátibb.

lézer 2012.04.17. 09:55:09

"A terepjáró arra jó, hogy a leglehetetlenebb helyeken akadjon el vele az ember." Nagy igazság, megtapasztaltam. Csak azért, mert orosz, még nem kellene a cikk utolsó sorába hagyni a jó öreg Nivát. Amit 1976 óta szintén változatlan formában gyártanak (motort kivéve) és terepen az önhordó karosszéria, független első futómű, állandó összkerékhajtás miatt olyan hatékony. Már a másodikat hajtom belőle, és bejártam vele fél Szlovákiát erdőn-mezőn télen derékig érő hóban. Bátran el mertem vele indulni, mert egyben van a gép. Egy összehasonlító tesztet igazán összehozhattak volna a cikkben említett Panda 4x4 és Duster részvételével, kiderült volna, hogy mégsem lehet őket egy lapon említeni. Azért ennyire nem kellene megalázni szegény Jimnyt, ezektől sokkal jobb.

Robius77 2012.04.17. 09:57:56

@MilleMiglia: Úgy ám.....Migiri-migiri :))

Rocko- 2012.04.17. 09:58:20

@gyvy: inkább egy RR classic. gázzal.

szabi1983 2012.04.17. 10:03:15

@Terepjárós: Nos kicsit értek mert én minden nap terepen járok és felénk 2 érdésznek van Jymnije, többnek vitarája és samuja. És tudod én nem azért megyek le az aszfaltról mert éppen unom magam otthon és nincs mit csináljak, hanem mert ott nekem dolgom van és az én életterem és munkahelyem. És nagyon nem értem meg azokat akik kijönnek pestről oszt nekünk beszélnek a terepjárásról. Nekünk akik ott élünk. És tudjuk, hogy nem kell mindíg mindenáron a legnagyobb pocsolyán áthajtani. El lehet azt kerülni is. És én személy szerint jókat röhögök a megemelt, csőrlős, csöves gépek tökig GPS-es és military ruhás tulajdonosain. De hát ez egy ilyen világ. Értem én, hogy vissza a gyökerekhez de ...

biciklis bakter · http://hovamegyavonat.blog.hu/ 2012.04.17. 10:12:33

Én állami példányt hajtottam. Mikor a Kőér utcai vasúti átjárón sietősen haladtam át, a kereszteződésen átvezető iparvágányon majdnem bukfenceztem egy szépet, a vas ugyanis jól csúszik, főleg hátsókerék-meghajtással, na ekkor jöttem rá hogy télen csúszós úton jobb 4x4-ben menni a városban, fogyasztás ide vagy oda. Amúgy a libegését én is bírtam, egy dolog zavart, hogy én, mint nagy darab ember, kissé nehezen fértem bele kényelmesen. A fűtése kiváló, a váltója kicsit lötyög, de elég sportosan kapcsolható. 40-nél már kívánja a 4-est, ami elsőre meglepett, de 80-90 körül viszont szépen húz még.

Negrogo 2012.04.17. 10:31:44

Jopofa auto, harmadiknak kene is komolyan:) De erre a gyoszre a 4 millas arcedula lattan kitennem a 18-as karikat meg a "csak eros idegzetueknek"

Hanzi 2012.04.17. 10:41:01

@Rekspa: Merci motoros Mercedes G...na az kéne! :o)
Abból is jó lesz a Brabus.
Mert annak van nyomatéka /1000Nm/és nem is eszik sokat...ja,de! :o)

solidaxle 2012.04.17. 10:49:37

@szabi1983: Mindenkinek akad röhögnivalója... A becsövezett, megemelt, csörlős, pöstről jött tereprárós (aki esetleg bejárta a fél világot) legalább olyan jól röhög a helyi nivás, uazos, jimnys, szarmurájos, stb nagyokosok háta mögött, amikor azok nekiállnak megmagyarázni, megmutatni (na ilyenkor szokta a hobbiterepjárós fél órát menteni, vagy vontatni őket), vagy megszakérteni a tutit, pedig gyakorlati tapasztalatuk maximum arra a néhány kilométer sugarú körre terjed ki, ahova fát járnak lopni, részegen. :-)

Jimnyt több hetet vezettem, javarészt terepen. Megbízható, blablabla, meg a szokásos Suzuki körítés, de a terepezést rosszul tűri, aszfalton 80-90km/h fölött életveszély, és ugyanott nevetségesen sokat zabál (10-11 liter körül, lol). Teszkóba bevásárolni, nagyinak, esetleg.

DrSzoke 2012.04.17. 11:11:59

@solidaxle: a 7,5 literen en is fennakadtam.Jimnyvel nem sok a tapasztalatom,de egy teriosos ugyfelem allandoan a magas fogyasztas miatt nyokog.Eloszor nem tudtam mire velni,aztan meglattam a probauton a fordszammerot,4000rpm 100-nal....Nem kell tobb.Biztos jopofa kis auto,de porgos es nyomatekszegeny kis benzinmotort tenni kockakasztnis terepjaroba,velemenyem szerint...nem mondom.

kewcheg 2012.04.17. 11:12:48

Megjegyezném hogy a Vitara állandó összkerekes.(persze a 2005 utánira gondolok)az elektromagneses kapcsoló első fokozatban a központi diffizárt aktiválja, amit kb. 60-ig simán lehet menet közben kapcsolni, második fokozat a felező, amihez meg kell állni és nyomni a féket....akkor lehet hajót kihúzni a vízből vele..:)

newmin 2012.04.17. 11:14:55

Aki kimozdul a városból és elmegy a határon túlra mondjuk az Alpokba és ott némi gyaloglásra is vetemedik akkor nagyon sok régi samurai-al találkozhat amire platót szereltek. Azokkal hordják az ellátmányt a túristaházakhoz. Hihetetlen szűk helyeken is elfér. Azokon a helyeken megcseszhetik a G merci-t is...

solidaxle 2012.04.17. 11:32:20

@newmin: Samurai-t ne keverjük a Jimny-vel, a kettő nagyon nincs egy súlycsoportban. Az egyik megbecsült, komoly multú terepjáró, a másik meg nem. :-)

Kedves Feri 2012.04.17. 11:39:00

Több ezer km-es Samurai 1,3 és Jimny 4WD autókázás után fűzném a cikkhez, hogy helytálló
az értékelés, a Jimny kellemes vezetési élményt nyújt, a méretei fakadó korlátokat is beleértve.
Fogyasztása érdekes módon nem jobb, mint a 19 éves 260 ezer km-es Samurai-é volt : országút 7,8-8 , terep 4WD 10-11 l/100 km.

Cpt. Flint 2012.04.17. 11:52:42

Én is használtam több cégi példányt. Egyetértek a szakmabeli (erdész) kritikusokkal több ponton is.
Kényelmetlenül szűkös, és nem csak hátul, hanem elöl is, ugyanis baromi keskeny. Én a bal karomat nem tudom úgy elhelyezni vezetésnél, hogy kényelmes legyen. Ugyanakkor (a Fiat Ulysse után különösen) baromira élveztem, hogy ilyen kicsi és a fordulóköre is fenomenális; mindenhova nevetségesen könnyű beparkolni, behajtani.
A szélvédő- és még inkább az oldalablakok fűtése kritikus; nekem télen, esős időben nagyon párásodott, ha meg jobban ráadja az ember a fűtést, akkor megpusztul a melegtől, de az oldalsó ablakok, főleg a hátsók még akkor is párásak...
Igazán jó gumi nélkül a terepképessége azért jelentősen romlik, a kis tömeg miatt a tapadás is kevés sokszor. A motor kissé gyenge, sár (hó) + nagy emelkedő azért kifog rajta hamar, ha nem váltasz vissza időben, megszívod.
Legnagyobb fájdalmam a fék, csodálom, hogy nem említette senki, qrvaszar. Lehet, hogy el vagyok kényeztetve az Ulysse szervójától és fékhatásától, de nem hinném. Jimnyben szabályosan féltem a fékezéstől, jóval előbb neki kellett állni nyomni, jóval nagyobb erővel, pedig a tömege csak 2/3-a legfeljebb. Mindenképp javallott a nagy féktáv.
Ja, és ami a terepezésnek baromira ellensége: iszonyat pénz a mindenféle műanyag karosszériaelemeket javíttatni, márpedig azok egy vastagabb mogyoróvesszőtől is elpattannak. Az alja védtelen, és ha ott sérül, az még több pénz, és ott is maradsz esetleg. Az ember egy kicsit nem figyel, és pikk-pakk 20 %-át kifizetheti az autónak javításba. Terepen könnye megesik ez.
A Nivának sok utálatos tulajdonsága van, de inkább az kellene, ha mindennap terepere járnék. Ha csak néha, akkor Jimny. De szigorúan kell mellé hosszú távú országúti autózásra egy normális személyautó is.

newmin 2012.04.17. 11:57:01

@solidaxle: Én nem használtam sose egyiket sem nem is értek hozzá csak gondoltam kb egy méret a kettő talán a műszaki alapok is hasonlóak.

Plumper 2012.04.17. 12:30:54

NAGYON TETSZIK! városban tökjó, terepen szintén (így már ki is esett az autósok 99%-a, akik sosem mennek terepre), autópályán viszont halál lehet.
4.500.000 Ft-ért majd az elkényeztetett, eltartott budagyöngyés anyucikák veszik. Csak vigyázzanak a verdára, mert 5, de inkább 8-10 év múlva mi szeretnénk megvenni, köszi.

megint 2012.04.17. 12:33:37

Nekünk egy SJ 413 van, amolyan pecás autó, jó terepgumikkal hihetetlen helyeken is elmegy, ez kicsit műanyagnak tűnik nekem. Nem gondoltam, hogy kézzel kell kapcsolni a Jimmy elődben még a 4X4-et

elvismail 2012.04.17. 13:09:39

Nagyon kényelmetlen autó. Egy óra ülés után már fáj mindenki háta. Kemény a rugózás is. ááh nem jó.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.04.17. 13:16:12

Kőkemény terepjáró a Jimny. Alvázas, elöl-hátul merevhíd, tekercsrugó. Lehet is kapni hozzá normális procomp emelőszettet, hosszabb rugókkal, gátlókkal, úgy már normális kerék is aláfér. Nem véletlenül, hogy ha jól emlékszem, 2010-ben épp egy Jimny nyerte a széria-autók csoportjában az éves triál-bajnokságot.

És hogy miért jó, hogy 100-nál lehet kapcsolni összkereket?
Képzeld ez azt, amikor télen mész az országúton 100-zal, hátsóhajtásban, aztán egyszercsak van egy hóátfúvás, 10 centi hóval, némi jégbordával az úton. Menet közben beszúrod az összkereket, (érdemes lett volna megemlíteni, hogy az benne a nagy truváj, hogy villanymotorral felpörgeti az első kardánt, hogy a szinkron könnyen tudja bezárni az első hajtást menet közben), és nem izgatod magad a jég, meg a hó miatt.

kewcheg 2012.04.17. 13:31:41

@Tie: Ez biztos? Szerintem a kardán alapból forog, csak nincs az osztóműben csatlakoztatva a hajtásláncba. ...?

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2012.04.17. 13:34:29

@szabi1983: az "oszt" az milyen szó ? mit jelent ???

csunyadiszno 2012.04.17. 13:49:12

@Terepjárós: Hello. Nekem lenne kedvem terepjárót tesztelni ha tényleg van erre megfelelő hely pest környékén. Megköszönném ha segítenél ebben.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.04.17. 13:53:30

@kewcheg: Biztos. Nem azé csinálják a csak hátsóhajtást, mer olyan kedvük van, hanem mert így kevesebbet fogyaszt az autó. Attól, hogy egy csomó vassal kevesebb forog fölöslegesen menés közben. Ha a kardán forog, akkor forogni fog a difi is, a féltengely is, és csak a szabadonfutó első kerékagy miatt nem lesz hajtás. Nem fog sokkal kevesebbet fogyasztani. A sok vas csak akkor áll, ha az osztóműről leválasztjuk a kardánt, és a kerekekről a féltengelyeket IS. Akkor a kettő közötti dolgok (féltengők, difi, kardán) állni fognak, ergo nem vesznek el teljesítményt ahhoz, hogy munkavégzés nélkül forogjanak fölöslegesen.
A kapcsolható összkerekes autók 99%-ánál ezért kell megállni összkerékhez, hogy a szinkronizálatlan osztóművet be tudd zárni. A jimny-nél meg ezt oldották meg egy kis villanymotorral, ami amikor megnyomod a 4x4 gombot, először szépen felpörgeti a kardánt szinkronfordulatra, amikor ez megvan, akkor meg szépen hozzázárja az osztóműhöz, oszt onnantól van első hajtásod is. (közben persze a már forgó difihez is hozzázárja a kerékagyakat).

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.04.17. 13:57:09

@kewcheg: Egyébként van olyan változat is, a Land Rover Series II-IIA-III összkerékhajtása volt ilyen, mivel azokban nem volt gyárilag szabadonfutó első kerékagy. A kerék forgásával visszahajtotta a féltengelyeket, azok a difit, az meg a kardánt. Ezért lehetett azoknak menet közben gond nélkül zárni kapcsolni az összkerékhajtást. Egészen addig, amíg a tulaj be nem épített Fairey első szabadonfutó kerékagyakat (nyilvánvalóan a fogyasztás miatt). Onnantól ezekkel is meg kell állni, kézzel bezárni az agyakat, meg az összkereket, és gyí.

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2012.04.17. 14:07:52

@csunyadiszno: nagyon szívesen, nem akarok itt nagyon reklámozni, a nickemre ha rákattintasz, ott a weboldalunkon megtalálod az elérhetőségemet, és a túráink leírást árral együtt. Várunk szeretettel, saját terepjáróval is lehet jönni, de természetesen mi is adunk

Terepjárós · http://www.funnycar.hu/ 2012.04.17. 14:12:21

@Tie: így igaz ! erről ju eszembe: a 410 samurai gyárilag nem volt szabadonfutós (legalább is az enyém nem) tehát sima hátsókerékhajtásban is visszaforgatta az első kerék az egész első hajtást, csak az osztoműben nem volt összekapcsolva. mindez 35-40 lóerővel 31" kerekekkel nem volt túl dinamikus, de nagyon szerettem!!!

csunyadiszno 2012.04.17. 14:18:03

@Terepjárós: Félreértettelek, azt hittem ismersz valami jó helyet, ahol el lehet bohóckodni kicsit csak úgy. Egész biztos nagyszerű hely és cégeknek csapatépítési vagy hasonló okokból talán jó is ez így de nekem kicsit erős az összeg. Ennek ellenére szimpatikus és ügyes vállalkozás.

szabi1983 2012.04.17. 14:33:50

@solidaxle: Én John Deer-al járok és ezért engem nem kell vontatni hanem én szoktam a stüszivadásznak öltözött hobbiterepeseket kirángatni a búzatáblából mert nem illenek a tájképbe. Szerintük jó helyen mentek mert a Navi azt mondta. Szerencséjükre nem volt nálam a sörétes.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.04.17. 14:35:08

@csunyadiszno: Erdőkertes mellett van fasza homokos lőtér, kiválóan lehet féltengelyeket tördelni ott. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.04.17. 14:41:51

@szabi1983: "Szerintük jó helyen mentek mert a Navi azt mondta."

Oszt az nem lehet, hogy azé van, mert "véletlenül" beszántottad a térképen szereplő szolgalmi utat?

csunyadiszno 2012.04.17. 14:43:53

@Tie: Köszi. Pontosabban is elmondanád hol találom? Mondjuk ha komoly futóhomok van, akkor asszem a 88le-vel nem fogok brillírozni:) Sajnos azóta sem tudtam kicserélni a motort.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.04.17. 14:59:55

@csunyadiszno: Hát... Erdőkertes mellett.

Gyakorlatilag a Domonyvölgy - Erdőkertes - Szada közötti részen van, Erdőkertesnek Háromház nevű része mellett közvetlenül. Szada felől az erdőn át nem nagyon megközelíthető, Domony felől kényelmes földút van.

Ehüne: maps.google.com/maps?q=erd%C5%91kertes&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.663162,19.347439&spn=0.024365,0.043731&geocode=+&hnear=Erd%C5%91kertes,+Magyarorsz%C3%A1g&t=h&z=15

csunyadiszno 2012.04.17. 15:02:21

@Tie: Ránézek alkalomadtán. Köszi.

- Szerzet - 2012.04.17. 15:05:01

Gyerekek, a Duster a sziklafalat kivéve ugyanott elmegy mint a Jimny, csak közben egy átlagos, tágas, kényelmes rugózású családi autó. Ja, olcsóbb is.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.04.17. 15:08:03

@- Szerzet -: Hát... ööö... izé...

lófaszt.

A két autónak semmi, de semmi köze egymáshoz.

Cpt. Flint 2012.04.17. 15:22:51

@- Szerzet -: azért ezt gondold át kicsit... csakcsupán a geometriát nézve is.

gigabursch 2012.04.17. 15:26:43

És azt észrevettétek, hogy a hátsó háttámlák dönthetők hárrább?
Ilyen esetben már-már aludni is lehet benne, bár ha nagyobb ember ül előttünk, a lábunk nem igazán fér el...

Amúgy előtte évekig Nivát hajtottam.
Amiért nem ülnék vissza Nivába:
A Jimnyben:
- nincs benzinszag
- egyszerre fognak a fékek
- tekerhető a kormány
- nem süketülök meg
- használható méretűek a tükrök
- sokkal kisebb a fogyasztása.

Viszont. Jó gumi kell rá.

eichler 2012.04.17. 15:42:58

SX4-ből is van összkerekes, hamár Suzuki, meg Panda meg Duster. És az is olcsóbb. Ez meg más...

Ami még eszembe jutott: UAZ-t az erdészeknek! Nem ám drága Jimny-t ami még ráadásul nem is tetszik nekik.

- Szerzet - 2012.04.17. 15:49:14

Gyerekek, ha szerettek zötyögni, akkor merev hidas terepjárót vegyetek. Én alig vártam, hogy megjelenjen egy független felfüggesztésú is a piacon, persze nagy hasmagassággal meg jó terepszögekkel. Imádom a Jimnyt, de itthonra nem kéne. Peace!

csunyadiszno 2012.04.17. 16:43:49

@- Szerzet -: És találtál már független felfüggesztésű nagy hasmagasságú jó terepszögű terepjárót?

Hó apó 2012.04.17. 17:06:20

Szutyoki az Szutyoki marad, még ha autónak is próbál látszani...

csunyadiszno 2012.04.17. 17:13:19

@Hó apó: Egyszer mennél egy jó sofőrrel terepre egy jimnyben, visítanál mint egy szopósmalac.

pickapu 2012.04.17. 18:27:58

Nem rossz kis kocsi, csak ne várjunk többet tőle, mint ami. Bizonyára erdőben kanyarogni a fák között elsőrendű, csak a tulaj tudjon együtt élni a használós terepjárók sajátosságaival, mint például a hosszirányban végigkarmolt fényezés. :)

- Szerzet - 2012.04.17. 18:51:07

@csunyadiszno: Igen, a Pinzgauert, de az nem személyautó.

csunyadiszno 2012.04.17. 19:00:55

Nemhogy nem személyautó de nem is kellett várnod rá, mivel több mint 30 éve megvásárolható. Szóval ha neked az a gépkocccsi megfelel, akkor nem értem mire vársz.

- Szerzet - 2012.04.17. 19:02:13

Amúgy meg: Duster. Hacsak nem vagy gyakorló mazochista.

- Szerzet - 2012.04.17. 19:11:12

@csunyadiszno:

Nem felel meg. Nincs benne klíma, nem megy száznál többet, nincs hely a gyerekülésnek, hatóságilag kétszemélyes, nagy, nehéz, sokat fogyaszt - általában véve nem használhatnám személyautónak. Ez többé-kevésbé amúgy is minden alvázas terepjáróra igaz.

McKinney 2012.04.17. 19:24:06

4x4 ignis volt má ?

- Szerzet - 2012.04.17. 19:26:29

Az Ignis nem vót még, de az nem is terepjáró, te!

csunyadiszno 2012.04.17. 19:26:46

@- Szerzet -: Akkor meg minek beszélsz hülyeségeket? Azt mondtad, alig várod egy ilyen (már évtizedek óta létező autó) piacra kerülését. Miután rámutattál, hogy létezik, amit oly bőszen keresel, kifejtetted, hogy neked egyáltalán nem felel meg. Amúgy ezek a paraméterek egyetlen manapság kapható alvázas terepjáróra sem igazak. Másként fogalmazva, bármely mostanában kapható alvázas terepjáró megfelel az igényeidek.

kewcheg 2012.04.17. 19:39:48

@Hó apó: miért nem írod ki a teljes neved:ho-si minh (ho apó) legyen Dustered.:)

csunyadiszno 2012.04.17. 19:39:58

@- Szerzet -: Nem, nem vagyok troll. Én az vagyok, aki rávilágít az ostobaságaidra. Feltárom elötted a nyilvánvaló önellentmondásaidat, amelyekből ideális esetben építkezhetsz szellemileg. Szavaiddal élve: Peace. Csak, hogy én is egyéniségnek tűnjek.

Cpt. Flint 2012.04.17. 21:13:29

@gigabursch: hát, a benzinszag tényleg a Niva talán legnagyobb hibája volt. a mai napig nem tudom, hogy mi okozta, egyik szerelő sem tudta megoldani, megmagyarázni. és nem is mindegyik nivánál jött elő.
a fékekkel egyáltalán nem vagyok elégedett a jimnynél. lehet, hogy egyszerre, de nem valami jól fognak.
80 felett a jimny is zajos. a niva zaja persze nagyobb volt, bár jó nagy részben az orosz terepgumi tehetett róla.
szerintem 10 nagyobb tükröt vehetsz és csavarozhatsz fel 5 perc alatt sk. a nivára a jimny dukkózott hiper-szuper tükrének az árán...
a fogyasztása tényleg sokkal jobb.

ottar 2012.04.17. 21:21:40

@gigabursch: Csak le ne szaggasd az alját.. ;-)
Nálad mennyit eszik?

Dr. GGG77 2012.04.17. 21:41:17

Max a Duster árát tartanám érte reálisnak.
Tudom, ott rosszabb a terepező képesség, viszont sokkal nagyobb a tér.

barnapapa 2012.04.18. 00:46:19

Cpt. Flint: van egy tippem, mi okozhatta a Nivában a benzinszagot. A BENZIN!
Bocs :-)

megint 2012.04.18. 12:35:23

Annyira nem rossz a Jimmy azért, egyszer részt vettem egy hegyi túrán Krétán, ahol a csajok Jimmy-t kaptak mi SJ-t, durva helyeken is gond nélkül átment mind a kettő, közútra egyik sem való, legalábbis hosszabb utakra.

gigabursch 2012.04.21. 08:03:17

@ottar:
6,9-9,0 között tereptől, sártól, embermennyiségtől, tempótól, klímától, stb... függően.

gigabursch 2012.04.21. 08:09:41

@Cpt. Flint:
Enyém csak akkor zajos, ha a Running Wild vagy az Action szól benne "izomból"...

Namost a tekcsimen van egy zajszintmérő, pontos adatokra már nem emlékszem, de a Jimny tisztességes terepre is alkalmas gumival 120-nál kisebb zajterhelést adott, mint a Niva 70-nél.

Jók azok a fékek, csak meg kell tanulni adagolni őket, de ez minden kocsira igaz. Ahány - annyiféle

@Tie:
Az jó hely. Főleg mert természetvédelmi terület.
Ott csak azért mert a szarházi Klausmannék állandóan odajártak állandóan tesztelni, meg egy csomó nem túlságosan jól nevelt ember, nem biztos hogy kéne terepjárót tesztelni.
süti beállítások módosítása