HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Aki tudja, miért szar a Smart

2012.07.30. 06:30 Tcomment

Címkék: smart guru

Újonnan méregdrága és ügyetlen, használtan megbízhatatlan. Szerencsére a Smartnak is van guruja.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr994682179

Muzsikok közt 2012.07.30. 21:20:06

@Pingui: Minden plázában szabvány méretü parkolóhelyket építenek, így a Smart is ugyanakkora helyet foglal, mint egy Focus.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.07.30. 21:24:58

@novothauto: Legközelebb maradj, bandázol, beülsz velünk a medencébe pálinkázni, ugrassz egy-két homorított hasast, és megismersz mindenkit! Ebben a brigádban könnyen lehet vegyülni, egy sem normális!:-)

Pingui 2012.07.30. 21:28:07

@Zuckerbrot:
Ez tény. Csak kisebb autóval egyszerűbb betalálni, az adott méretű helyre vagy akár keresztbe berakni elképesztő helyekre.

We make the world a better place 2012.07.30. 21:39:09

Béreltünk egy automata Smartot, vidékről Budapestre utazáshoz.

-Előzéskor gázra lépve a várt gyorsítás helyett először lassult, visszaváltott...
-5,5 litert evett 90-nél.Sok.
-Alacsony, kis hasmagasság.
-Aznap esett először a hó keményebben. 60-nál kacsáztam az úton.Szerencsére nem találkoztunk a korláttal.
Ennek ellenére jó volt vezetni a városban, élveztem az automatát. Amire kitalálták, arra jó, európai körútra havazásban nem ezzel fogok menni. :-D

gyuri70 2012.07.30. 21:46:13

@becsületesnepper: "egy sem normális!" - Te most beszótáá??

no_holy_shit 2012.07.30. 21:50:58

quattro elsö (meg masodik) ranezesre is normalisnak nez ki. Igy még mindig rejtely szamomra, hogy jutott a smart-ig :-D

Mérges 1234 2012.07.30. 21:55:56

@1127ccm:

OK, de ma már vannak megbizhatóbb, olcsóbb kis autók is, és igen lehet robott váltót is venni.

Mondjuk kellene a fenének,amit én probáltam mind szar volt.

Ez egy divat ató drágán, szép, kicsi, keveset fogyaszt. De egyébként szar.

SZerintem csak az utóbbi kitétel a legnagyobb gond.

velocista (törölt) 2012.07.30. 22:05:25

@Pingui: Neked sem volt még ilyen. Nekem egy E36 M3 mellett volt. És a maga módján legalább annyira szórakoztató :)

soseleszekelső 2012.07.30. 22:19:03

@Mérges 1234:
10 év múlva meg lesznek még azoknál is jobbak, úgyhogy ne vegyél semmit.
Saját korához hasonlítsd. És nem igaz, hogy szar.

1127ccm 2012.07.30. 22:36:16

@Mérges 1234:
Ha nem volt meg, akkor mi alapjàn megbizhatatlan?! Bàr ez csak költöi kerdes.
Es miért 'szar'? Mert csak? Vagy mert neked nem tetszik? Vagy mert 90%ban autopalyan mesz? Vagy miert is?

tarzan88 2012.07.30. 22:38:59

@Pingui: Csak a suzukik amik ilyen korban mozognak 1.-2. szériásak, és egy falevéltől rommátörnek. A smart nem.. Láttam olyat ami 70-nel betonoszlopnak ment, aztán alig sérült a váz..

1127ccm 2012.07.30. 22:42:28

A haver sògorànak aszomszédjànak a tdi-je meg akkor fogyaszt 5litert ha egy két tengelyes lakokocsit húz, masképp nem szökik föl ilyen nagyon.
Tényleg ha köztünk pszihològus mondja màr el nekem miért csapjàk be magukat az emberek?!

Ádán 2012.07.30. 22:42:57

Akinek nem volt eddig ötlete, most már tudja, hogy a kuplungmozgató motor az, amit érdemes kiszedni belőle. Már azt is tudjuk, hogy, és honnan kell kiszerelni. Köszönjük.

Muzsikok közt 2012.07.30. 22:57:21

@tarzan88: Egen az emberek pont azért maradnak épségben mert a váz meggyürődik, felemésztve az energiát. Ahol a váz merev ott meghalsz. Persze ez csak a második Suzukura igaz, de az bármikor vanolyan biztonságos, mint a Smart.

Ha igaz hogy 70nel betonoszlopnak ment és nem sérült a váz.....(48cal szoktak nem deformálódó akadálynak menni a teszteken, az NCAP viszont deformálódó fémdobozt használ)...ott mindenki meghalt.

tarzan88 2012.07.30. 23:02:58

@Zuckerbrot: tudtommal kutya baja sem lett a sofőrnek. Az meg h a suzuki gyűrődési zónája hol és mennyit bír.. volt 2003as suzukink.. hát, inkább a smartban bíznék.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.30. 23:07:52

@Mérges 1234: Szar a hasonlat, az ipadomhoz hasonló tudású androidos tablet (asus) drágább. És az android hozzá egy kiforratlan fos is:) oszt kezdj vitatkozni, nem érdekel, nem értesz hozzá.

kutyaaszarpor_a_szembe (törölt) 2012.07.30. 23:23:20

én csak annyit fűznék hozzá,hogy a "Aki tudja, miért szar a Smart" cím a pofé
átlanság netovábbja.

MI AZ HOGY SZAR???!!44NÉGY

HOGY NEVEZHETI MAGÁT ÚJSÁGÍRÓNAK zách dániel?

mallac 2012.07.30. 23:30:27

Tűzkáros autóba ültetné a lányát? Tűzben meglágyult, szilárdságát vesztett, szemétre való roncsba? Hát ez ugyancsak csóringer ajándék lesz...Már ha egyáltalán sikerül még lábra állítani azt a bódét.

lobaszopiatej 2012.07.30. 23:31:27

Mintha autókölcsönzőknél pedig népszerű lenne, mint legolcsóbb ajánlat...

tAB · http://tabblog.net 2012.07.30. 23:43:09

@Castigliano: He? Fogasléces kormánymű és segédirányító kar? 105GLX se nagyon létezett...

kutyaaszarpor_a_szembe (törölt) 2012.07.30. 23:46:18

ja mág annyit hogy totál kiégett autót ajándékozni az nagyon komoly szerelőre vell szerintem.ELGONDOLGOKDTATÓ

Paco155 2012.07.31. 00:33:51

Na beköszönök már én is. :)

vmaast 2012.07.31. 00:49:03

Akkor ugye leszögezhetjük, hogy ez az au... a szerkezet egy divatos és trendi cuki kis dolog, amit a Stuttgartban élő középvezető a lányának vesz kb egy-két éves élettartamra, hogy legyen mivel a szoliba meg a plázába elgurulni. Mire először hozzá kellene nyúlni, megy a kukába.

Ezzel szemben a TV-ből, meg a MarieClaire-ből kiművelődött Rubint Réka-klón, és környezete meg van róla győződve, hogy ez egy autó, amit a mindennapokban használni is lehet. Persze rendkívül öntudatos, és a nyájtól büszkén, magát távol tartó hímnemű egyedeket is látni Smartban, akik a legvalószínűbb hogy céges autóként villantanak vele, hiszen normális ember, ésszerű meggondolások alapján, de még az olasz, francia, vagy svéd autók felé megnyilvánuló szeretetből sem vesz ilyen marhaságot.

FrundsbergW201 2012.07.31. 01:09:12

Mopedautóval még senki sem hasonlította össze a Smartot pedig lehet az értelmes és megfizethető konkurencia lenne...mondjuk nem olyan cukiiii :)
mopedautó is (a 2 hengeres dízel lombardini motoros) tudja ugyanezt a paramétereket városban olcsóbban.

vmaast 2012.07.31. 01:10:33

@drhv: Nyilván mindenkinek más az igénye, de javíts ki ha tévedek:
Két milláért van egy második "autód", aminek kettő darab előnye van az elsővel szemben.
1. -30 Ft/km. Ja. -30% kényelem és praktikusság mellett. Pláne úgy, hogy ezt a spórolást normális méretű autóval is be lehet mutatni.
Második autóként meg a spórolást erősen megkurtítja a fenntartási költség ugyebár...
2. Mindenhová befér parkoláskor. Ezen a nagy reccsig lehet lamentálni, menyire létkérdés, mindenesetre édeskevés ahhoz, hogy észérvként meggyőzzön ;-)
De legalább összeraktuk az új szlogent ;-)

"Ha autózni szeretne, vegyen autót! Ha parkolni, vegyen Smartot" :DD

FrundsbergW201 2012.07.31. 01:11:02

@vmaast:
Akkor bővithetjük Sickratman számát azzal hogy Smartod van, buzi e vagy? :)

Ad Dio 2012.07.31. 01:14:30

@kutyaaszarpor_a_szembe:

Fogalmatok sincs kiről beszéltek.

Az illető olyat tett már le az asztalra, amire bárki büszke lehet. És nem a Smart a karrierjének a csúcsa...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.31. 03:11:35

Megint sz@r volt a kommentablak? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.31. 03:14:41

Hogy valami ontopic is legyek: A németeknél ezeket a kis fosokat simán hajtják 140 körül, mert autónak gondolják.Úgyhogy csak így vegyen mindenki "megkímélt, szervizelt, szuper állapotú" gépet a dojcsoktól, amit csak azért adnak el, mert megházasodott a nagylány és kell a hely a garázsban egy nagyobb autónak...Háppersze.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.07.31. 03:17:40

@CSÖRR-CSI££: na ez nagyon jó volt.Már mint a székely bölcsesség folytatása... :D

Castigliano (törölt) 2012.07.31. 06:08:02

@tAB: Ezt szerintem benézted,mert nem hinném,hogy nekem akartad volna írni ezt a választ

tAB · http://tabblog.net 2012.07.31. 06:51:30

@Castigliano:
Valóban, webnazi-nak ment egyel lejjebb, bocs. :)

Kiss.Mark 2012.07.31. 07:01:06

Hehe. Pont tegnap mentem el egy mellett ami szép fehér füstöt eregetett. A volánnál egy fiatal hölgy ült.

Nancsi 2012.07.31. 07:14:50

@drhv: Szerintem azt számold ki, hogy összesen mennyibe kerültek az autóid, összesen mennyit költöttél üzemanyagra, és gondolkozz el egy - igaz nem trendi - de működő normális méretű, kézi váltós TDI-n.

A Smartért új korában egy jó Octaviát lehetett venni. Most is egy jó Octaviát lehet belőle venni, ami bár hasonló korú, de valószínűleg jobb állapotban van, mint a Smart. Innen kezdve a Smart a szememben egy hobbiautó - olyan, mintha egy Lancia Deltája lenne az embernek, csak kicsit b.zisabb. Hobbyn meg vitatkozni értelmetlen.

Schütii 2012.07.31. 08:30:03

@Kiss.Mark: Én meg sokat látok ami fekete füstöt ereget, persze ezek dízelek, mondhatni üzemszerű a jelenség.

(bázzeg, dízel egy kis városi szutyokba, ekkora vakítást... és szopja is befelé rendesen a nép, legalábbis a tudatlanja.)

tom.tom 2012.07.31. 08:45:26

Régen végeztem autó-motor szerelőként (79-ben)de akkortájt a motor lökettérfogatát,a furat,és lökethossz adta meg,szorozva a hengerszámmal.Tehet a"guru"akármilyen hengerfejet rá attól nem lesz nagyobb a motor köbcenti.Ha ez nem megy neki a piros neolox biztos bejön majd,és a brabus sírva kéri el Tőle.A karosszéria javítás,és az autószerelés,két külön szakma,ha belekontárkodik egyik a másik szakterületébe,az az igazi kontárkodás,vagyis a MEKKMESTER aki mindent MEKKREMEKEL.

joskafiser 2012.07.31. 09:02:05

@drhv: az mar tok jo, amikor vkinek van igenye h szamoljon es szamok alapjan dontson. problema az h almat a kortevel hasonlitasz, nem almat almaval. a smart biza egy jo draga divat auto. ugyanilyet lehet kapni joval olcsobban is.

1.4m ert vasarolt 5 eves ford fiesta tdi, 60e ft lett rakoltve (uj gumik). tokeletes allapotu.
-varosban 5 alatt eszik.
-nagyszeruen lehet vele parkolni, bar valoban hosszabb mint egy smart
-lehet bele pakolni (+2 szemelyt is akar)
-lehet hasznalni palyan is, akar hosszabb utakra is (mig a smart erre nem ajanlott), bar arra ott a nagy auto.

ezek alapjan a te vasarlasod remdraga es hatalmas penzkidobas. mar alaphangon is pontosan 20k km-rel tudok tobbet megtenni az ar kulonbsegbol, mint te. joval kenyelmesebben, akar 4en utazva, akar autopalyan.

szal plz a 30ftodat felejtsd el. almat az almaval...

azt meg plane nem ertem h varosi autoba minek a tempomat, de te tudod. bar en is imadom, de csak a jeepben van, oda valo, ott hasznalom rendszeresen.

NperA 2012.07.31. 09:12:12

Kollégám vett ilyet a feleségének, benzines korai modell Németországból. Kábé 30 km-re a várostól laknak, vidékre tökéletes. A városba be lehet menni, jobb mint egy mopedautó. Át lett konvertálva E85-re, mert a cimborám imádja az E85-öt.

Vezettem én is, semmi baj nincs vele. A váltót meg lehet tanulni kezelni, érzéssel gyorsítva amolyan buszos élményt ad, csak persze sokkal kisebb. Lendületből kell menni és levetkőzni a sportos vezetés csíráját is,.

A szerelhetősége valóban csapnivaló, de ha rendbe van téve és kap karbantartást akkor azért működik. Olcsó közlekedési eszköz, ha tudod bütykölni és karbantartani. A nők imádják, "kis aranyos". A teljesen üveg tetőt feleségem is imádja, a váltót még ő is tudja kezelni.

Nem kell belelátni többet, mint ami. Egy jobb mopedautó.

Mérges 1234 2012.07.31. 09:16:10

@enpera:

Na persze mert te nagy Android és IOS guru vagy mi???

Tudod nyomkodni a gombokat, oszt csokolom?

Persze, hogy kiforrotabb az IOS, de ettől még egy rakás szar, viszont működik.

Remek dolgo, hogy sokan bekajálják ezt a reklám szarságot, de legalább pörgetik tovább az értelmetlen fogyasztói társadalmat.

2-More 2012.07.31. 09:33:30

@Pingui: Hát, az a bizonyos suzuki százszor dögösebb mint a smart, akár a roadster is, kisebb, könnyebb, erősebb, stb, fogyasztani meg fogyaszt max 6 litert, pedig nincs tojás a pedál alatt. Szokták is nézni rendesen a smartos divatjobbágyok, hogy ezmiez.

Az hogy hogy törik meg hogy nem törik, akinek ez számit, vegyen egy H1es hummert, vagy méginkább egy btr80ast.

2-More 2012.07.31. 09:36:11

@tom.tom: De mondjuk ha variál a főtengelyekkel, hengerhüvellyel, dugókkal, hajtókarokkal, akkor simán kijöhet a ccm különbség, aka lada zsugormotor, anglománoknak stroker kit. Hondamánoknak, egy B16A3 motorblokkba anélkül hogy a tetejét megbontanád, be a B18C főtengely-hajtókar-dugó, és máris 1.8as motorod vanik.

zeddez 2012.07.31. 09:42:33

"Az alapja a 798 köbcentis dízelmotor, melyre a 700-as benzines hengerfeje kerül, így 850-re hízik."
Ezt esetleg részletesebben is elmagyarázhatná, hogy mégis mitől lesz a másik hengerfejtől több a motor lökettérfogata...

Pingui 2012.07.31. 09:45:47

@tarzan88:
Egy szóval nem mondtam, hogy a '05 előtti Swiftek nem törnek könnyen.
Viszont a 70-el betonoszlopnak menés Smarttal törés nélkül eléggé "urban legend" kategória számomra, persze simán elképzelhető, hogy Én vagyok fordítva bekötve :)

Pingui 2012.07.31. 09:48:10

@2-More:
Lehet, hogy nem értetted az iróniát? :)

A "divatjobbágyok" szóban sztem minden benne van ;)

1127ccm 2012.07.31. 09:56:12

@vmaast:
Milyen igazad van! Hogy lehet valaki olyan büdös paraszt, hogy BMW t, OPEL t, ALFA t, Hondát vegyen! Járjon mindenki Ladával oszt csókolom! Nem lenne értelmetlen szüklátókörü, primitív vitatkozás! Miért nem elég a Magyar embernek a másik másárt, másként szereti autóját! Jézus. Ilyen ostoba klikkesedés az iskolában volt utoljára.
Te mivel is jársz? Alfával? Vagy csak szeretnél, de mindig puhapöcs voltál megvenni. Épp elég ha álmodozol róla, maradj a kommersz sz@rodnál, Bocsánat nem szólom le a kocsidat mert én felfogom miért vetted. Nyilván neked az a legpraktikusabb, legtöbb érzelmet kiváltó, illetve ezek megfelelő keveréke. De megkérlek és itt mindenkit mondja azt: neki/neked jobban tetszik az ezres swift városi autónak. Miért? Mert csak! Az jön be és kész. Nem kell megideologizálni. Észérveket állítani. Azt venne és kész.
Főleg úgy, hogy életében nem vezetett még! Ha csupán abból merítettem volna amit olvasok én sem vettem volna Alfát mert akkora büdös, gözölgö lócitrom hogy olyat még csak kalandfilmekben láttam...! Mégis mióta nincs meg vágyom vissza rá.
Ááá megint elkalandoztam. A SMART-ra úgy kell tekinteni ahogy megálmodták tervezői. Nem "autó" négykerekü robogó.
P.S.: Akinek 4litert fogyaszt az akármilyen TDI-je ugyan vigyen már le a Horvát tengerpartra, vagy van pár elintézni valóm a belvárosban, kifizetem az üzemanyagot! Jaa épp nem ér rá? Sebaj....

2-More 2012.07.31. 09:59:20

@zeddez: Ha érted is, nem csak olvasod....

"Az alapja a 798 köbcentis dízelmotor, melyre a 700-as benzines hengerfeje kerül, így 850-re hízik. Már megvannak a Kolbenschmidt gyártmányú Skoda 120-as dugattyúk, és hüvelyek. Igen, azok kis alakítás után passzolnak bele. "

Az az ALAPJA a blokk. Namost, ha láttál már dizel dugót, az benzines motorba nem jó. Mivel megy bele a skoda 120as dugó, meg a hengerhüvely, pl a benzines hajtókarja a dizel főtengelyén, kombinálva a más dugó-más hengerhüvely felállással már ki is adja a köbcentikülönbséget.

Csendben teszem hozzá, hogy pl egy 75*75ös kockamotornál egy első túlméret (0,5 mm) már 30 ccm különbség önmagában.

@Pingui: Hogyne értettem volna :D

Mellesleg, ez nem egy '05 előtti swift, hanem egy 92's konstrukció, de mellesleg, a régi swift töréstesztjén is csak az oldatörés van sárga tartományban. Már az eredeti, 89'es japán gyártásúnál, aminek ugye nincs oldalmegerősitése, ami az esztergomiaknál már van.

Az meg hogy könnyen törik, ja. Könnyen. Viszont az nyeli el az ütközést, és amig 6 rongy egy zárhid újonnan, addig hadd törjön csak.

Mérges 1234 2012.07.31. 10:06:27

@1127ccm:

vw Lupo is 4 alatt fogyaszt.

De igazad van, mindeki saját szerencséjének kovácsa.

A Smarttal csupán annyi a baj, hogy ára nagyon nincs arányban, a használtai értékével.

De egyébként szép kis autó.

Egy drága divatcikk, ennyi, se több se kevesebb.

Aztán azt meg enged már meg, hogy kritizáljuk a drága divatcikkeket, nem mindenki akar ennyire viallantani. Ettől te még szeretheted és rajonghatsz érte.

Ferre 2012.07.31. 10:19:57

nos. minden ironia nélkül. ha Simon Tibit kérdezik meg és ő mondja,hogy szar a smart talán hitelesebb lett volna.

de megtudtuk a tegnapi nappal a GURU-tól,hogy szar a smart. illusztrálva egy neolux piros skoda dugattyús motor,egy 2/3adba vágott kibelezett smart és egy kiégett képeivel.

ezen kivül tudjuk:

-hogy motort kell felujitani 100-150 között

-hogy kilyukad az intercooler

-elmagyarázták a tolvajoknak képekkel illusztrálva,hogy kell lelopni a kuplung motort amit aztán jó pénzért lehet értékesiteni

-hogy az ég egy adta világon semmit nem tud kezdeni a smartok elektromos hibáival és a can bus rendszerrel,mert nincs hozzá műszerezettség (bár minden magát nem smart gurunak becéző műhelyében ott van a gyári star diag)

-hogy a guru utálja a smartot és kényszerűségből szereli

-hogy az izzócsere pokoljárás,nekem nem gurunak 10 perc mondjuk felülről

-hogy van max 60 lóerős (sicc 61le a 700as klimás és 600asból is van) a benzines és 45le a dizel (sicc 41le a 450 dizel)

-hogy a nála generálozott motor 60 ezret bir max. érdekesen amiket nekem csináltak simán elmennek ujabb 100at

-kompresszió mérés 160 ezerért a pappasnál,ma megyek hozzájuk megkérdezem ez mi (én olyan 1 munkaóra és 16 ezer ft-re emlékszem amikor nekem csinálták)

ezetől szar a smart. egy fél szó nem esik az elektronikus hibákról amik valóban sokszor aggasztóak.sok más egyébről ami ténylegesen tipus specifikus hiba.

nekem volt van smartom. ismerem is a tipust. de ennek a cikknek a reklámon kivül értelme nem volt. nem hinném,hogy ezek után sok smartos fog oda járni sőt inkább kevesebb.

mondom ezt úgy,hogy az országban az első 10 között volt smartom,rengetegen hivnak,sok smart vásárlásnál kérik ki a véleményem.

(mondjuk az ezüst szétvágott és a kiégett az kimeriti a közúti veszélyeztetés műfaját).

Mérges 1234 2012.07.31. 10:23:29

Érdemes elolvasni:

www.origo.hu/auto/teszt/20070628-smart-fortwo-teszt.html?pIdx=4

Szép kis autó, csak épen nem ésszerű.

Akárcsak az Iphone, szép is jó is, de ár érték arány nevetséges.

QAQ 2012.07.31. 10:35:11

@Pingui:

Itt van összehasonlitás egy corsával, frontális ütközés betonfalal

www.youtube.com/watch?v=wmt6jMIuwZM

tom.tom 2012.07.31. 10:36:11

2-More
Köszi,hogy kinyitottad a szemem.Tudsz még ilyen varázs szavakat?Elkövettél már motor tuningot?

drhv 2012.07.31. 11:04:57

Sziasztok,

függetlenül attól, hogy tetszik-e valakinek a smart, azért szögezzük le, hogy a cikk nagyon, de nagyon gyenge. Fent valaki összefoglalta, mit tudunk meg belőle, én nem teszem meg újból. Az említett budafoki úti szakit javaslom megkeresni, hozzá a még működő autókat viszik, nem a hulladékot. Más is a hozzáállása.

Ami az autóválasztást illeti: való igaz, hogy van praktikusabb autó, pl. Fiesta, Golf TDI, és hasonlók, de egy ilyen méretű autó (Astra J) van a családban, a feleségem jár vele. Meg vagyunk vele elégedve. A következő dolgokra viszont nem jó:
- hosszú távon sok csomaggal, vagy sokat pakolni,
- városba tényleg kis helyekre.
Emiatt van 3 autó. Aztán valószínűleg, ha heti többször kell öltönyben külföldre (Bécs, Pozsony, Prága, München) utazni, akkor kell egy negyedik is. Nem írom le, mit szeretnék, valami elég nagy tengelytávút, amiből fél nap után is frissen szállok ki.

Igen, megtehetem, hogy minden célra külön autót veszek. Smart-ral nem megyek Bp-től 100 km-nél messzebbre. A tempomat amúgy az alsó rakparton is hasznos, vagy bárhol, pl. 30-as övezetben is bekapcsolom, meg mindenhol, ahol egyenletes tempóval lehet menni. Emelkedőn visszavált és végig ugyanannyival megyek.

Szerintem a smartnak a hozzám hasonló gondolkodású emberek a célcsoportja. Ha legalább évi 40-50 ezret utazol különböző igényekkel, akkor ezt elosztva érdemes tenni.

3. vagy 4. autónak jó, vagy annak, aki csak nagyvárosok belső részén jár. Erre találták ki, ne akarjunk vele pl. motorcsónakot vontatni vagy IKEÁ-ból bútort hazaszállítani, vagy leugrani az Adriára.
Ahogy egy V8-as Jaguar sem arra való, hogy a Belvárosba járj vele.

2-More 2012.07.31. 11:15:43

@tom.tom: Nem nyitottam ki, max a csipát gletteltem el egy kissé, hamár a szövegértés off.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.31. 11:24:05

@Mérges 1234: Igen, én ezekkel dolgoztam, nem keveset, mint tesztelő. Tsókolom.

Pingui 2012.07.31. 11:24:17

@QAQ:
Fent beton oszlopról volt szó, ami lényegesen nagyobb károkat tud okozni. Ráadásul állítólag alig sérült. A videón szereplő Smartról ez nem mondható el.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.31. 11:24:37

@2-More: bazz, úgy olvastam hogy a csigát gletteltem, néztem is ki a fejemből :D

Mérges 1234 2012.07.31. 11:30:24

@enpera:

Na ja de én meg kódot is tudok írni.... :D

Mondjuk IOS-re éppen, nem de ismerek olyat aki igen, és aki androidra is ír, elég közeli ismerős munka kapcsolatban állok vele.

Igen az IOS kiforottabb képet mútat, ezt nem vitatom, de az Android jobb és még jobb lesz.

Tökéletes példa az autóra, mert felhasználó élményben az Iphone, Ipad fasza, a marketingje nagyon jó, a mélyben meg szar.

Ahogy látom ugyanez él Smartra is.

A Smart persze tök fasza, de csak egy nagyon szűk tartományban tud igazán bizonyítani, és kurva drága.

soseleszekelső 2012.07.31. 11:31:42

Azok nagyon jó megállapítások, hogy van ugyanennyi pénzért nagyobb.
Csak aki ezt mondja, az nem tudja, hogy a smartnak pont az az egyik lényege, hogy az a legkisebb. És a legzsúfoltabb belvárosi utcában is mindig van egy fél hely, amit a Fiestások, Pandások, C1-esek is meghagynak, de a smartnak pont elég.
Családi autónak valóban nem ideális, aki olyat keres, annak nem lesz jó. Aki viszont városban egymagában szaladgál, annak meg igen.

Muzsikok közt 2012.07.31. 11:43:05

@QAQ: Nagy önbizalomra vall hogy a 93mas B Corsához hasonlították a Smart töréstesztjét, de legalább le sem nyomta.

Rocko- 2012.07.31. 11:51:14

@gyuri70: be hát.
ki az a hülye aki ilyen bulira teát hoz?! ;)))

@FrundsbergW201: no igen, pedig az az ellenfele.

Rocko- 2012.07.31. 11:55:41

@geegee: talán itt a cikkben nem is volt kiemelve, de Égéstérben igen: vegyél motorhibás Smartot, arról már tudod hogy szar. motorcserével indítasz, és máris rendeket léptél a megbízhatósági skálán.

@NperA: "Át lett konvertálva E85-re, mert a cimborám imádja az E85-öt."
más a pálinkát szereti, fene a gusztusát. :)))

2-More 2012.07.31. 12:16:20

@Rocko-: Ez kb mindennel igy van, én nem hiszek az ilyen megkimélt meg bácsis dumákban. Legyen az alap papiros, minnél szarabb=olcsóbb, és főleg a mechanikus részét tekintve, mert a bódé-fényezés a legneccesebb meg a legalizálás, minden mást egy donorautóval le lehet rendezni. Nameg, nem hátrány ha addig van más szekér amivel lehet járni.

vmaast 2012.07.31. 12:24:24

@1127ccm: Hát apám... Ha megfeszülök sem értem amit írtál. Többször is nekifutottam, de csak ennek a bekezdésnek van értelme:

"Ááá megint elkalandoztam. A SMART-ra úgy kell tekinteni ahogy megálmodták tervezői. Nem "autó" négykerekü robogó. "

Ebben, mondjuk egyet is értünk.

Ha részt kívánsz venni értelmes vitában, a többit csiszold még ;-)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.31. 12:24:24

@Mérges 1234: én meg benne dolgoztam, nem ismerősöm ismerőse. És fenntartom, rossz a példád.

Rocko- 2012.07.31. 12:34:24

@2-More: "Ez kb mindennel igy van"
nem, sztem csak az alacsony élettartamú dolgoknál.

joskafiser 2012.07.31. 12:36:28

@1127ccm: mi epp szombaton megyunk. 4.2vel voltunk multkor a tdivel. johetsz.

zerge44 2012.07.31. 12:36:50

A német pógár lerúgja 100ezerig, majd 4-5 évesen jön magyarisztánba, szopórollernek, majd harmadtulaj naív magyar boldogan megveszi egy autó áráért ezt nagyonterndi(egy 10 éves lefingott autó minden, csak nem trendi, meg nem státusz) műanyag dobozos robogót. Használtan nem tartanék második autónak(mert arra marha drága a fenntartása, szervizelése +casco stb), és évek alatt hozná vissza fogyasztással az árát, első autónak meg pláne nem vennék, főleg mert nem Pesten élem a midennapjaim.
Ha mégis ilyenre esne a választásom, akkor is újonnan 3-4évre nagykocsi mellé, aztán ha 150e felé közelít, kínlódjon vele más.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.31. 12:37:44

Az intercooler kidörzsölődésének, meg az olajszivárgásnak mi köze egymáshoz?

Mérges 1234 2012.07.31. 12:47:27

@enpera:

Rendben van, csak tesztelni valamit, nem úgynaz, mint programot írni....

Smart vonatkozásában, használni nem úgyanaz, mint javítani.

Samrtra kibontva: Lehet, tök jó kis autó, használni ideális. De javítani fenntartani, meg rémálom.

Ennyi.

2-More 2012.07.31. 13:01:40

@Rocko-: define "alacsony élettartam" in 2012..... Amugy meg, nem nagyon van olyan verda, ami jórészt nem kopó-fogyó elemekből állna, azaz mindegy hogy veszel egy kocsit aminek úgy áll a futóműve mint az bizonyos katalinban az gyermek, de cserébe mész 5k kilómétert és ugyanugy szétmegy a szilent meg a gömbfej, vagy veszel egy eleve tántorgót óccsóban, kicseréled amit kell, és emigyen bár rögtön szerelsz, mégis bentebb vagy lóvéban.

@agresszív kismalac: Ez egy érdekes kérdés. Valoszleg egyébként a más egyéb csövek kidörzsölődése kapcsán lehet az olajzási gond, hogy pl elnyirbálja a csiga olajtápcsövét is, de azért az se egészséges ha kilyukad a cooler, a csiga meg hülyére fújja magát hogy fenn tudja tartani a töltőnyomást. Olajszivárgás ezzel összefüggésben úgy lehet, hogy egyrészt maga a turbó is ereget valamennyi olajat a nyomóágba, igy a coolerbe is, valamint, mivel a kartergázvisszavezető a csiga elé van kötve, igy az azzal érkező olajat beszivja, és az is a coolerben köt ki, rendszerint jól megáll az aljában, ha meg kilyukad, látod hogy csöpög ki, bár ez megában még gondot nem okozhatna.

drhv 2012.07.31. 13:22:42

A kommenteket olvasva (és nem fikázok senkit) nagyon úgy tűnik, hogy sajnos autóban is az a mentalitás van, hogy van x pénzünk, ezért akarunk EGY 1,5x értékű és 2x presztízsű autót.
Bármilyen autó bármilyen évjáratát megnézve pl. a mobile.de-n akár 5x árkülönbözet is van. És a probléma ott van, hogy pl. 1 millió Ft-ból nem egy ésszerű, összességben vállalható autót vesz az átlag magyar, hanem olyat, ami 1-2 számmal nagyobb és ki tudja mi volt vele előzőleg (pl. 40 ezret ment egy olajjal vagy a turbódízelt 160-as autópálya-tempóról azonnal leállították). Nem a pénz hiánya a fő gond, hanem a saját lehetőségek figyelmen kívül hagyása. Ehhez a cikkhez, de bármilyen autóról, lakásról, vagy bármilyen áruról szóló cikkhez miért szól hozzá az, aki nem érintett? Ha nem engedheted meg magadnak az autót vagy bármit, akkor az azt jelenti, hogy teljesen más élethelyzetben vagy, mint aki ezt a helyén tudja kezelni.

A használt autó, ha biztos forrásból van, akkor annyiban tér el az újtól, hogy az ára n-ed része, az éves fenntartása meg annak n-szerese. Ha ez két különböző nagyságrend, akkor megéri gondolkodni. Bár ezt a mondatomat talán nem értik sokan, de mindegy.

A cikk nem tudom miért született, de újból leírom: szar.

2-More 2012.07.31. 13:29:57

@drhv: Csak úgy hozzáteszem, hogy a csigás autó nem azt nem birja, hogy 160al mész vele, hanem azt, ha hülyére van forgatva, majd rotyógó olajjal-vizzel lelövik. És azt el lehet érni a városban dugózva, rövid távon meg-megrugva is. Vagy jó régi szokás szerint, gázfröccs és kulcs ki. Ilyenkor ugyanis a motor leállitásának pillanatában elmegy az olajnyomás, viszont a padlógázas leállitás miatt a csiga még forog a saját tehetetlensége miatt valamennyit, nem sokat, mert a zárt pillangó után ahogy feltorlódik a levegő, az úgyis megfogja dumpvalve ide, blowoff oda, de akkor se szereti. Mellesleg egy 160as tempó egy arra méretezett autónak, és ezzel együtt a hűtőkörnek meg se kottyan, mert ha a motor nem erőlködik, van menetszél, mibaj lehet? Sokkal nagyobb gáz az ha járatod még a parkolóban negyed órát, hadd menjen fel az olaj-vizhőmérséklet az égig, azt' úgy lövöd le.

Használtautókérdésben viszont, kb az van amit mondasz, bár nem biztos hogy az a fenntartás n szeres lesz, lévén ha már pl nincs gar, minek is vinnéd márkaszervizbe?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.31. 13:46:55

@2-More: Vagyis az olajvesztés független az intercooler tömítettségétől, csak ha az lyukas, akkor látszik is. Jól értem?

drhv 2012.07.31. 13:48:37

@2-More: Igen, igaz, a 160-as példa a mai autók nagy részénél nem jó, mert a legtöbbet erre tervezték.

Az n ha nem 10, hanem 2-3-4, akkor a tapasztalatom szerint pontos. Ha 60 ezer Ft az éves szerviz az elején, akkor ez lemegy a garancia után a felére, de jön a futómű, a vezérműszij (ha van), fékek. Ha 3 évesen a felét éri, akkor 30 ezer az éves szervíz és 90 a javítás. Ha negyedét éri, akkor meg 200 fölé is felmegy évente, ha ugyanúgy használod, mint előtte. Ez előtt kell eladni.

És itt jön képbe a magyart vevő, aki azt hiszi, hogy negyedáron ugyanazt az éves fenntartási költséget vállalja be, mint újonnan, aztán meglepődik. Aki tovább használja, az fizethetni a főbb egységek cseréjét és javítását. A végén pedig vihet a cikkben szereplő guruhoz.

2-More 2012.07.31. 13:59:50

@agresszív kismalac: Jól érted, de annyiban beleszól a cooler, hogyha lyukas, akkor ott kifúj a turbó. Namost, a turbónyomás szabályzása úgy történik, hogy a nyomóoldalról egy csonk egy csővel össze van kapcsolva egy szeleppel, vagy mechanikusan, vagy elektronikus szenzorral, és a végén ez dönti el hogy a wastegateszelepet nyitni vagy épp zárni kell e. Ha nincs meg a nyomás, akkor zárva tartja a wastegate-et, de ha lyukas a cooler, akkor a turbó annyit nyom(na), amennyit kell(ene), de valahol kifúj, ergo a wastegate nem nyit ki, turbó meg pörög mint a barom hogy kompenzáljon, ergo jobban kopik, mig a végén kifingik, és az sose olcsó. És ahogy ez kopik, na az már összefüggésben van, mert minnél jobban kivan a tengely, annál több olaj megy el mellette, vagy a coolerbe, vagy a kipufogóba. Ráadásnak a lyukas coolerrel még falsot is sziv a motor, meg ugye szűretlen levegőt.

@drhv: Ez igy van, ahogy mondod. Én ettől függetlenül azt mondom, faszság az új autó, mert a első-puki-a-ülésbe feeling árát sosem hozod vissza.

drhv 2012.07.31. 15:22:57

@2-More: Igen, az esetek többségében nem éri meg újat venni. De ha 10 évre veszel valamit, vagy céges terítőautónak, ahol menni kell vagy egészen egyszerűen az adott típust idióták veszik, akiktől használtam semmit nem éri meg venni, akkor nem tehetsz mást (ilyen a Focus, Astra, és minden, amit általában céges autónak vesznek).
Ilyen eset még az is, ha egy adott felszereltségű autó évekig beragad az első tulajnál és egyszerűen nem adják el, vagy új árhoz nagyon közel. Vagy pl. prémium autóknál a használt autók többségéhez felesleges extrákat rendeltek, amikről lehet tudni, hogy amiatt kell állandóan javítgatni. Tipikus példa: E Merci vagy 5-ös BMW: alig van kisebb motor - de jó felszereltség.

Elég sok autót vettem vegyesen: használtan, újonnan, itthonról külföldről, minden érintett típusról megvan, hol érdemes venni, sőt azt is, hol eladni (van, amit ki kell vinni, mert 20-30%-kal többet adnak azonnal érte). Sportkocsi mondjuk soha nem volt közte, azokat nem ismerem.

A smart tipikusan az, amit nem éri meg újonnan venni, hanem amikor eléri az új ára 40-50%-át, akkor kell beszállni és 9-10 évesen eladni.
A cikk a 10. év utáni időkről szólt.

plzltn · fabrikalo.5mp.eu 2012.07.31. 15:41:00

Hogy a cikk jó e, vagy sem:
Függetlenül attól, hogy adott médiaanyagban ki/mi szerepel, jót/rosszat tartalmaz, éles/matt képek szerepelnek e benne és azokon mi látható, a médiaszolgáltató (hangsúlyozom, csakis a médiaszolgáltató!) számára az a jó cikk, amin sokan veszekednek, vagy amit sokan áhítattal majmolva dicsérnek. Sok vélemény = sok fogyasztó = nagy piaci érték!
Minél többen állítják, szar a cikk (vagy akár hogy jó), annál jobb a cikk. E van... :-)

drhv 2012.07.31. 15:58:25

@plzltn: rövid távon így van, viszont ezek után felmerül bennem, hogy olvassam-e a toltalcar.hu-t. Néhány cikke miatt volt pár év, amikor az index-et sem olvastam. Most naponta belépek rá, de már nem olyan intenzíven, mint régebben.
Ha mások is így gondolják, előbb-utóbb már csak azok fogják olvasni, akik kommentelgetni akarnak és akkor jöhet a Blikk-szint a csöcsös nővel a címlapon (jó tempóban haladunk afelé).

A cikk szerzője ezzel az egy cikkel nálam feketelistás lett, nem tudom ezentúl komolyan venni. Felkészületlen volt, ennyi. Írjon a velvet-en, ott hozza a szintet.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2012.07.31. 16:16:52

@gyuri70: Inkább vegyél egy jó Audit, mint simogatod azt a sok rozsdás vasat!:-)

d.istvan 2012.07.31. 18:48:58

@Ferre: Remélem engem is a 10-be soroltál!

S1980 2012.07.31. 23:07:04

Csak egy kérdésem van: hogy mondhat valaki olyan fassságot, hogy
"Az alapja a 798 köbcentis dízelmotor, melyre a 700-as benzines hengerfeje kerül, így 850-re hízik."
Baszki, a hengerűrtartalmat a furat, a löket, és a hengerszám határozza meg! De azért lehet arcoskodni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.08.01. 01:43:04

@Rocko-: Ááá, nem köszi, nem veszek én, nem az én konfekcióméretem...Tudom, így jártam... :-)

Mangapane 2012.08.01. 07:28:20

Szisztok,
Valaki tudja, hogy hol lehet elérni ezt az embert? A Smart szervízest?
Köszi

allahakbar 2012.08.01. 21:59:16

tényleg mi az elérhetősége az úrnak?

ekitten 2012.08.06. 22:02:11

Sziasztok! Ma sajnos úgy néz ki egy hengerem leállt és nagyon elegem van a hozzá nem értő emberekből...Kérem aki tudja ennek az úrnak az elérhetőségét küldje el nekem akár privát üzenetként...Előre is köszönöm

NightSylph 2012.08.10. 13:50:52

Nagyon egyetértek néhány előttem szólóval: a cikk szar, mekkmesterhez meg akkor se vinném a Smartom, ha fizetne érte. Vannak nagyon jó szervízek, ahol értenek hozzá és nem húzzák le az embert.

És nem, nem vennék másik autót, mert szeretem a robotváltót, nem szállítók 4 személyt, általában városban közlekedem és inkább legyen kicsi, de játékos és férjen be mindenhova. :)

Ezenkívül semmi baja nem volt a használtan vett autómnak, mert vittem magammal szerelőt, aki segített választani, rá hallgattam, és nem a szín alapján választottam. Nem, nem ismerős volt, hanem olyan szakember, aki Smartokkal foglalkozik, és igen, ezért már a kiválasztásra is kellett költeni, de megérte. Akinek meg annyi esze van, hogy úgy költi el a pénzét kocsira, befektetésre, lakásra, bármi másra, hogy nem kéri szakember segítségét, az meg is érdemli.
Persze lehet, hogy elfelejtettem már megint, hogy ebben az országban mindenki autószerelő, közgazdász, és kőműves meg orvos is egyszerre, és persze tökéletes. :)

NightSylph 2012.08.10. 14:23:37

*szállítók=szállítok

NightSylph 2012.08.10. 14:35:10

@velocista:

"Nekem egy E36 M3 mellett volt. És a maga módján legalább annyira szórakoztató :)"

A legjobb hozzászólás az összes közül, mert a lehető legrövidebben sikerült megfogalmaznod a lényeget. :)

drhv 2012.08.10. 22:07:12

Ha valóban javíttatni szeretnétek (ez nem a cikkben szereplő ember): 06-20-3800-179 hétköznap 8-16 között.

Merci-autósbolt 2013.01.10. 23:19:55

Ez a cikk szuper . Jól szórakoztam.
Pont ma kérdezték, hogy vegyenek-e?
Ha előbb találom meg ezt a cikket....
Idáig is az volt a véleményem, hogy lúzerek vesznek szartot.:-)(bocsi attól akit érint)
Ki írta? És Lacibá szuperlaza fazon.
Ha egyszer arra járok kezet ráznék vele.
Nem a kőbányai út környékén van ez a műhely?
Ismerősnek tűnik az udvar. Van ott egy hűtős is?

Merci-autósbolt 2013.01.10. 23:28:44

@S1980: Ha jól értettem Skoda dugóról és hüvelyről volt szó. Tehát lehet, hogy változik valami. Talán emlékszel a zsugorhajtókaros Lada motorra 1200-ből 1500 lett.Csupán a hajtókart és a főtengelyt kellett cserélni. (a főtengely sonkából is kellett "faragni".)

S1980 2013.01.11. 00:00:08

@Merci-autósbolt: Na igen, de itt főtengelyről asszem nem volt szó, csak a hengerfejről. A lökethosszon nem változtat egy dugó csere, mert egy kisebb v. nagyobb dugó esetén is ugyanannyi marad a lökettérfogat, hiszen annyival kerül odébb a felső holtpont, mint az alsó. A főtengely cseréje már más, ott egy nagyobb főtengelynél az alsó holtpont lejjebb, a felső följebb kerül. De az megy ugyanazzal a hengerfejjel is, ha a hajtókarból rövidebbet raksz be. Vagy zsugorítod.

Merci-autósbolt 2013.01.11. 00:14:47

@S1980: Az nem várható el egy riportertől, hogy mindent szó szerint leírjon.Elsiklott egy mondat felett. Itt is ez történhetett. Szórakoztató volt az írása ezért elnézem neki.
A csikósnak nem nézem el mert őt utálom.
És akkora blődségeket ír ami már fáj egy valamelyest hozzáértőnek. Bár lehet, hogy a szarthoz laikus vagyok azért van ez.:-)
Ugyebár én egész nap csak hibás Merciket látok.
Ergo a Merci szar. De nem , nem ezt gondolom legalább is 1995-ig a csúcson voltak (és még mindig működnek szinte hibátlanul Mercedes 124 az eddigi legmegbízhatóbb autóm) 1988-ból 350ezer km-rel újszerű. Imádom.

20agh 2013.04.21. 14:06:27

Sokat gondolkodtam hozzászóljak-e, mert aki fikázta a kommenteekben, az ezután is fogja,
akinek meg tetszik, annak ezután is fog, de azért jó lenne pár kételyt elolszlatni, legalább
az vegye hasznát a hozzászólásomnak, aki dönteni szeretne vegyen-e vagy sem?!
Kicsit hosszú leszek, mert a teljes képhez a háttér is szükségeltetik.
Három részre bontanám a hozzászólást, az egyik a ár, illetve a fenntartási költség.
A másik részben maga az autó tulajdonságai, majd a "kinek ajánlott" rész, nem feltétlen sorrendben.
Kezdjük azzal, kinek ajánlott: tudni kell, hogy nem vagyok már az a "teen" kategória, de még
az "öregúr" távol áll tőlem a 39 évemmel, viszont eddig volt a popóm alatt 29 kocsi, és vezettem
cirka másfél millió kilométert, részben külföld, és a munkám miatt.
Jó, a kocsik közt volt 120-as skoda meg trabant is, de Istenem, akkor az volt, ma már kész vicc...
Aki ezt a kocsit választja, az nyilván nem egyedüli autónak veszi, ha így lenne, valóban ne tegye.
Viszont aki másod, netán harmad autónak, annak Én ajánlom, azt is megmondom miért:
Egy másod, vagy harmadik autó elé az ember nem támaszt olyan kitételt, hogy férjen el benne egy nagy
család, esetleg családi bevásárlás, vagy valaminek az elszállítása. Ellenben "leszaladni" a postára,
a pékségbe, netán mondjuk a város másik felébe egy randira, vagy akár mire szerintem messze tökéletes.
Tegyük hozzá, hogy 186 cm magas vagyok, és 117 kiló...
Mondhatnám hogy robogó alternatíva, de körökkel jobb, mert nem esik be az eső, és nem fázol benne...
Nekem személy szerint második autó, van mellette egy C4 Grand Picasso, azzal járok németbe áruért is
két havonta, és kellett egy autó, ami a barátnőm alatt muzsikál amikor egy-egy hétre kimegyek.
Első választás és vétel egy wagonR+ volt, ami gyakorlatilag ugyan ezt a funkciót töltötte volna be, csak
hát ugye a manuális váltó automatára szokott barátnő esetén nem jó választás...így megy apámnak, neki még sok is.
Kanyarodjunk vissza a smart-ra.Árban: wagonR+ szép 10 éves: 600e, smart szép 10 éves 700e, nem sok különbség.
Olvastam egy rakás horrort hogy szervíz költség, meg alkatrész ár meg ilyenek. Kérem, első fékbetét pár
féktárcsával egyetemben: C4= 65.000 Ft, Wagon= 12.000 Ft, Smart = 12.000 ft. Komplett olajcsere szűrőkkel és
munkadíjjal C4= 30e, Wagon 15e, Smart 13e. Használt ( bontott árak ): smart komplett ajtó borítás 10e ft...
Tehát valahogy nem érzem át mi is ezen a drága??? Gumi, mondjuk "misi" garnitúra C4: 180e, wagon 80e, smart 80e.
Újfent nem látom a drágaságot...hogy ki van a motor némelyiken? Falábú ( ólom lábú ) versenypilóták tönkre teszik
akár melyik autót, nem kell ahhoz smartnak lenni. Komplett motor felújítás 30e km garanciával 180e ft...
Most ha azt veszem, hogy havi 500-1000 km.t hajtom a városban, megveszem 650-ért, csináltatok egy motor felújítást,
még mindig 850-en belül vagyok, és újabb 5 évig nem kell városi használat mellett!
Menettulajdonságok: olvastam hogy valakinek lerázta a veséjét, hát én nem vettem észre, a wagon pl. ugyan így dobál.
Nem verseny autó.De kérem, ugyan ezért fikázza egy audis a c4-em is, csak amikor egy hűtőt el akar vinni haza, akkor
néz ki a fejéből, én meg berakom, és még rakok mellé egy komplett nagybevásárlást...ugyan ez a smart. Aki
tolni akarja ne vegye, ez tény. De annak nem jó a audi se...amin mosolygok, hogy mondjuk az üllőin haladva 60-al,
minden áron le akart tolni tegnap egy kb 25 éves ford, széjjel rohadva, csak azért, mert útba voltam neki, végül
inkább átment a piroson, csak azért, hogy előttem legyen, ugyanis a következő lámpánál már mögötte álltam.De ugye
ezek azok az emberek, akik a postán meg a boltban pörgetik a ford meg audi kulcsot, miközben egy retek szarban ülnek
de hát az MÁRKA, a smart meg szar...erről ennyit.Engem felvidít ez is, meg az a panel proli is, aki a panelház elé
teszi le az 5 milliós BMW-t, és inkább eladósodik, meg fogához ver minden fillért, de őt mindenki MÁRKÁBAN lássa,
ő be nem ülne egy suzukiba vagy egy smartba...nem tudom a jövőben mennyire fog jól muzsikálni a dolog, de valóban
teljesen más világ amikor benne ül az ember, erről az oldaláról kell nézni a dolgot, nem arról, hogy nem tudok
csikorgó kerekekkel indulni a lámpánál...arra sportkocsit kell venni.Viszont a közelben szaladgálni személyes eddigi
tapasztalat alapján bőven megteszi a smart is.Jó furikázást :)

20agh 2013.04.21. 14:07:23

Szuper a tördelése a blogmotornak :(

mengyan 2014.11.06. 21:02:19

@20agh: Nekem akkor kell Smart, ha majd így kell beállni a garázsba: www.euroshipservices.nl/afbeeldingen/2300-lux-fuhr-43.jpg . :-D De amíg nincs hozzá garázs, inkább kihagyom. Sajnos nem tudok másik ilyen hosszú, azaz rövid kocsit.

Spacecake 2015.10.22. 15:36:27

@2-More: igen, a Suzuki Cappuccino tenyleg jo alternativa,hatalmas valasztek van belole:-)))
(HA-n 1 db,egesz Europaban meg 7!!!)

Spacecake 2015.10.22. 15:46:09

@1127ccm: szted az 1.5DCI-k mennyit esznek??:-)

mishai 2015.10.24. 23:53:08

a kérdés mára igazából az lenne, hogy a 2007-től gyártott 451-es fortwo is ugyanolyan "szar", vagy már jóval megbízhatóbb?
süti beállítások módosítása