HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

A kertből lopták el a kocsimat

2012.10.31. 07:10 Tcomment

Címkék: lopás tolvaj totem

Ha véletlenül összefutunk, azonnal lefújt volna gázspray-vel, mondta a tolvaj, miután elkapták. De milyen autóból lopnak ma a legtöbbet, és miért nem nyilatkozhat az autóvadász?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr984880139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomnemtom 2012.10.31. 09:03:11

teknikailag azé nem ojan 1xű, jogilag sem, ott van a cikkben, hogy csak hatóság érheti el onlány az adatbázist.
persze, minden olyan rendszert össze lehetne kapcsolni a lopottautó-adatbázissal, amelyik rögzíti a rendszámokat, de pl. a kutakon nem ilyenek vannak ( még ).
meg ugye egy ROM-ból futó oprendszerre nem biztos, hogy pikk-pakk felmegy a rendszámfelismerő, ami szintén jól nem olcsó.

csibu 2012.10.31. 09:05:57

Azért nem lehet beszélni a Sánta csávezzel mert még kibökné h a megfogottak 90%-át a bank kereste.

paladinn 2012.10.31. 09:07:18

összefonódás testvéreim, összefonódás

hpapagaj 2012.10.31. 09:10:52

Egy napi gyorshajtási bírságokból jó sokáig fent lehetne tartani a rendszert, persze inkább még több traffipaxot vesznek a köcs*gök.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 09:11:21

Sánta kicsit fura nekem.
Létrehozott egy mozgalmat, majd azt odahagyva a rendőséghez társult - vajon mennyiért?
És ha valóban olyan fontos lenne az autóvadászat, akkor azt csinálná, amelyik hatékonyabb...
Illetve, akkor már rég rendőrségi hatáskörben lenne...
Nem arról van szó, támogatom én a lejárt műszakis autók vadászatát, csak ez jelzi a yardnál mostanában meglevő trendeket.

uniball 2012.10.31. 09:11:41

Nem támogatás kérdése, hanem rendeleté. Ha már van 2/3-os többség, akkor tessék hasznos dolgokat is csinálni. Közterület figyelő kamerákat, benzinkutas kamerákat, áruházi kamerákat, stb. kötelező jelleggel bekötni az azonosító rendszerbe. A feladat ellátására alkalmas rendőrség sem ártana. Persze jönnek a személyiség jogok védői, hogy de hát a szegény bűnelkövetőnek is vannak jogai. Nincsenek. Jogai addig vannak amíg el nem követi a cselekményt, utána csak felelőssége van. Tessék kérem végre rendet tenni itt, ha már a jónép megbízást adott erre!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 09:13:30

@csibu: De valami nagy disznóságról tudhat, az biztos.
Különben lehet, hogy ő maga nem akar nyilatkozni, az esetleges kínos kérdésektől félve.

Cobra. 2012.10.31. 09:14:02

Nem hiszem, hogy olyan komoly technikai kihívás és pénzügyi befektetés lenne megoldani, hogy a benzinkutak, bevásárlóközpontok kamerarendszere rá legyen kötve egy központi adatbankra, ahol a kőrözött rendszámokat tárolják (illetve jó lenne ha megoldanák a kőrözés alatt álló emberek felismerését is, bárt az azért komolyabb munka).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 09:14:33

@uniball: Na ja, a térfigyelők ellen az ágál, akinek stikában nem amortizálták le a kocsiját, nem lopták el, esetleg nem verték meg közterületen, ahol épp "nem működött" a kamera.

Shopping 2012.10.31. 09:14:41

Két dolgot nem értek.

Mi az hogy " nem lehet beszélni Sánta Lászlóval"??????? Ilyen nincs 2012 ben

A másik amit olvastam, ( talán itt az Indexen) amit egy elfogott tolvaj mondott. Vád alku keretében bevallotta, hogy rendőrök voltak akik kinézték a kocsikat, a belügy adatbázisából lekérték a kocsi címét. Miután a pali ellopta, még rendőri felvezetést is kapott az M 3-as kivezetőig, ahol átadta a kocsikat.
Szóval vallott, - nem lett semmi. 70 évre titkosították az ügyet...

Így nehéz harcolni a tolvajok ellen, ha rendőr is benne van!

paladinn 2012.10.31. 09:14:57

amíg ember él a Földön ez így lesz,
amíg él...

okoskodó 2012.10.31. 09:15:56

Sánta Úr megközelíthetetlen?

Tehát van az a pénz.

okoskodó 2012.10.31. 09:18:12

Shopping!

Szwerinted ma ki megy rendőroskolába?

okoskodó 2012.10.31. 09:20:59

@ColT:

Jajaja. "éppen" nem működik.

Amikor engemet a rendőrségen vertek, -valami csoda folytán nem rendőrök-, mindezt kamera előtt, akkor kértem a felvételt. Azt mondták nincs rajta semmi.

Lófaszt.

igazmondojuhasz 2012.10.31. 09:21:31

Innen uzennem a tolvajoknak, ha velem talalkoznak a kocsim eltulajdonlasa kozben, kisbalta fog kikandikalni a hatuk kozepebol. Kerdes nelkul.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2012.10.31. 09:21:32

A leges legnagyobb probléma az, hogy ha el is kapják a rohadékot, "magántulajdon elleni vétség" címén kap másfél év felfüggesztettet. Elsírja a bíróságon, hogy "jááááj szegény beteg testvírem gyáugykezelísíre köllet", és két hét múlva kint is van. Én tíz évre minimalizálnám a büntetést a kár értékétől függetlenül, és ha már itt tartunk, betörés esetén pedig 20 évre. Pikk-pakk megszűnne itt minden autólopás meg betörés. Az ilyenekre jó lenne a kétharmad, ha már reggel hasukra ütve délután már kormányrendeletet hoznak.

Vortex 2012.10.31. 09:22:08

@Shopping: "A másik amit olvastam, ( talán itt az Indexen) amit egy elfogott tolvaj mondott. Vád alku keretében bevallotta, hogy rendőrök voltak akik kinézték a kocsikat, a belügy adatbázisából lekérték a kocsi címét. Miután a pali ellopta, még rendőri felvezetést is kapott az M 3-as kivezetőig, ahol átadta a kocsikat.
Szóval vallott, - nem lett semmi. 70 évre titkosították az ügyet..."

Még eggyel több indok, hogy ne a bejelentett címeden lakj, csak a hivatalos postáért járj oda....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 09:25:34

@Shopping: "Mi az hogy " nem lehet beszélni Sánta Lászlóval"??????? Ilyen nincs 2012 ben"

MAgánemberként beszélhetsz vele, az más kérdés, mit fog mondani. De ha ezt újságban lehozod, akkor nagy balhéra számíthatsz.

@okoskodó: Erre gondoltam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 09:26:27

@Richie21061: Mint a legutóbbi mobiltelefonos-kézbőlkikapós, amelyik 15x volt büntetve, és még bőven nem csukták le? Fasza...

kewcheg 2012.10.31. 09:29:36

@okoskodó: rendőr szakközépbe ma soxoros a túljelentkezés, de minthogy nem láthatunk be a fejekbe, nem lehet tudni a jelentkezők motivációját.Egy biztos, a legtöbbnél a "biztos állami megélhetés" nagy motiváció.A végzés után aki Bp-re kerül, az , ha van erre hajlama, elég korán "bekerül a gépezetbe" ha érted, mire gondolok. Ezeknek se istene, se hazája,úgy is élnek. A legjobb végzősök általában vissza tudnak menni a szülőföldjükre, valami kisvárosba, vagy falusi örshöz, ahol azért jobban szem előtt vannak, itt max. egy kis vadhús "esik le, vagy más szívesség játszik, de ezek még ellenőrizhető keretben" Egy biztos, ahogy a régi mondás tartja: "Pest feketére fest" és ez igaz a kékekre is....

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2012.10.31. 09:35:45

@ColT: Így is van. A sok buzeráns jogvédő pedig csak addig veri a nyálát, amíg nem kell köztük élni. Kíváncsi lennék, ha az ő kocsiját vinnék el, meg az ő lakásába törnének be a "flamandok" meg a "vallonok", mert ugye a metrós tolvaj is valószínűleg a kettő közül való volt. Nem kell rasszistáskodni, olyan törvényt kell hozni, amiben nem az van, hogy "ha cigány vagy, 20 évet kapsz" hanem az, hogy "ha két kezeddel hozzáértél a másik tulajdonához, ne adj isten el is elloptad/betörtél a lakásába, akkor az alapvető társadalmi normák betartására alkalmatlan vagy, ezért takarodj. 10 év." Ha van pénz levélsöprögető bohócokra 47ezerért, akkor legyen erre is pénz. épp elégszer húzzák le az autósokat ahhoz, hogy ezt el lehessen várni.

skyrangr 2012.10.31. 09:36:30

egyszerű a dolog. a NAGY házban senkinek sem áll érdekében a dolog. kameránként pár milliós tétel, ráadásul eléggé civil kézben van a dolog. nem lenne jó buli közbeszerezni, így nem csöppenne pénz a zelvtársaknak. így nincs érdek.

azt meg senki se gondolja egy percig se, hogy azért mozdítanák meg az ujjukat, hogy a közembernek is jó legyen.

magasról leszarják azt, hogy pár emberre a bank rúgja az ajtót, az ellopott kocsi után bedőlt hitel miatt...

dreamhotep 2012.10.31. 09:38:46

Dani már megint fel... az agyamat :-)
Remek cikk, vérlázító tényekkel.
Elképesztő országban élünk.

Epokit Drive 2012.10.31. 09:41:46

Fel nem foghatom, hogy a számítógépes intelligens adatfeldolgozás korában miért lehet még mindig adót csalni (primitív módon is), vagy éppen lejárt forgalmival 20 km-nél többet is közlekedni.
Ha a pályamatrica hiányát tudják "automatikusan" büntetni, akkor legalább a triviális szabálytalanságokat (lejárt forgalmi és tsai) lehetne hasonlóan, és még büntetni sem muszáj, csak legalább figyelmeztetni elsőre.
A lopott autók keresése meg tényleg az überkirály kategória lenne a műfajban, és "filléres" tétel a mostanság röpködő milliárdok mellett.
Jó lenne néha örömmel gondolni az államra.

pimpike_ 2012.10.31. 09:41:48

Azért az is elgondolkodtató, hogy a költségvetési hiány foltozására (amit aztán a f@sz tudja hová költenek el...) a 'matolcsicsomagokban' néhány milliárdocskát előirányoznak bírság bevétel címén a rendőrség számára, közben 1Mrd -ból még _mutyipénzzel_ együtt is kijönne legalább 100db ilyen totem oszlop...

Hurri Kán 2012.10.31. 09:49:46

Teljesen felesleges, értelmetlen sóhivatalokra, kamu tanulmányokra mindig vannak állami milliárdok, ilyen rendszerekre, eszközökre pár tíz- vagy százmillió nincs. Nem számít, hány ember, család életét teszik tönkre/ lehetetlenítik el az autótolvajok. ÉS akkor Pintér "két hét" Sándor és csapata csodálkozik, hogy emberek fegyvert akarnak venni és esetleg kézlevágást akarnak...

szgy 2012.10.31. 09:50:19

hát, úgy látszik a sánta kutyát könnyebb utolérni mint a Sánta Lászlót :-)

kb. 1-2 éve láttam egy duna tv-s beszélgetőműsorban. mondott mindenféléket arról hogy mit csinálnak, utána meg mikor a nézők kérdeztek égett mert voltak dühös emberek akiket tévedésből rendszeresen zaklattak. erre az volt a válasza hogy le kell cserélni a rendszámot. gondolom ő fogja fizetni.

misi46 2012.10.31. 09:54:55

"Az illetékesek nem tesznek semmit"
Már miért tennének? A szolgálati audira sofőr vigyáz, a kisember meg így járt.

fingerbangs 2012.10.31. 10:16:04

Pinter azt mondta ket het alatt rendet tesz
Hehe

positive 2012.10.31. 10:19:28

Azért az ilyen cikkekben talán meg lehetne említeni, hogy egy kevéssel mindenki hozzá tud járulni az egyesület működéséhez: www.autovadasz.eu/node/2000

Rocko- 2012.10.31. 10:52:33

"A járőrök saját zsebből tankolnak, pedig van, aki havonta 30 ezret költ, csak járőrözésre. Amióta megritkultak a szponzorok, egyre kevesebbet mennek. Újabban a rendőrséggel egyeztetve kiállnak valamelyik forgalmas főútvonal mellé, ha jelez a gép, a rendőr kiinti az autót és ő már megnézheti a az adatbázisban, mi nem stimmel."
őhmm, khm, mire van a rendőrség és mire megy el az a sok traffi bevétel ha nem erre?
ezért jó lenn rálépni pár vezetőbb beosztású (értsd: felelős) rendőr tyúkszemére (értsd: pöcsére).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 10:53:47

@Rocko-: Meg hát igen, ez a kiállás a traffizás mellett menne a yardnak is!
Csak ugye ezzel az a baj, hogy akkor dolgozni is kell...

Rocko- 2012.10.31. 10:55:55

@ColT: pláne hogy csak egy plusz szoftver kel lhozzá.
"Csak ugye ezzel az a baj, hogy akkor dolgozni is kell..."
(nem feléd, feléjük: ) leszarom. nekem is dolgozni kell. ahogy nem krédezik meg miből fizetik ki az emberek a traffi büntetését, úgy engem se érdekel hogy mennyire büdös az ő munkája.

kkkchris 2012.10.31. 11:14:27

én nem csodálkozom hogy ennyi lejárt forgalmi / etc derül ki... egyszerűen drága fenntartani az autót. nem is számítanak ilyen ellenőrzésre gondolom. Vidéken ahogy hallottam amit helyben használnak van hogy a "testvír" ladákon nincs is egyáltalán rendszám.

lyken 2012.10.31. 11:20:59

A teljesség kedvéért azért vegyük tudomásul, hogy a rendőr a lánc alján azt csinálja, amit Pintér mond a lánc tetején. Ha Pintér nem akar lopás megelőzést, nem akar kamerarendszert, rendfenntartást, bűnmegelőzést, akkor nem lesz.
Ha kiállítja őket a 30-as táblához akkor az lesz.

Ettől persze undorító, ahogy a rendőr jókedélyűen pénzbehajtót játszik az út mentén, hogy aszisztáljon a költségvetés befoltozásához.

skyrangr 2012.10.31. 11:28:06

@Epokit Drive: szög egyszerű dolog. digitálisan vannak tárolva az adatok a legtöbb hivatalban.
csinálni egy lekérdezést, ami összeveti a forgalomban levő autók rendszámát, műszaki érvényességét, biztosításának érvényességét, stb, és automatikusan küldene egy levelet az üzembentartónak, ha valami nem stimmel.

"Tisztelt Gipsz Jakab!

ABC123 frsz Trabant típ. gépjárműve műszaki vizsgája folyóév 3. hónapjában lejárt. Kérjük 15 napon belül igazolja a vizsga érvényességét, vagy a rendszámtáblákkal és a gépjármű okmányaival jelenjen meg az illetékes önkormányzatnál, és Mancikánál szíveskedjék az autót a forgalomból kivonatni.
Ellenkező esetben jövünk, és viszünk mindent!
Üdv, NKH"

ha egyéb megjegyzés is van, akkor egyből Mancikához kerülne, az illetékes önkormányzatban, aki megnézné hogy mi is a gubanc, mi miatt akarják kivonni az autót, pl.

gyakorlatilag filléres tétel, nem kellene cseszegetni az autósokat műszaki meg biztosítás ellenőrzéssel, és talán hamar letisztulnának az utak a sok oda nem való járműtől...

skyrangr 2012.10.31. 11:30:20

@lyken: azért fizetik őket, hogy kövessék a parancsot. ha nem csinálja, kirúgják. akkor meg mehet 47000Ft-ért utcát szépíteni...

saját tapasztalat, hogy a legtöbb rendőr is látja ezt a problémát, és nem tuskó módon közelítik meg a dolgot. persze köztük is van kivétel, de hát ez csak erősíti a szabályt...

Tamás András György 2012.10.31. 11:41:37

@skyrangr: igy van. nem a "kisrendor"-tol fugg, hogy van-e rendszam felismero vagy nincs. ezt fent dontik el es valakinek megeri, hogy ne legyen, arra merget vehettek...

rekspeiler 2012.10.31. 11:43:24

Lehet meg kellene keresni a biztosítókat is ezzel a totemes kamerás rendszerrel. Nekik is egyszerűbb lenne megtalálni az autót, mint fizetni a kárt, nem fizetés esetén meg az ügyvédeket.

skyrangr 2012.10.31. 11:43:53

@Tamás András György: áhh, inkább szerintem egyszerűen nem éri meg.
párszáz milliós dologba bele sem kezdenek. mire mindenkinek jut elegendő mutyipénz, addigra gyakorlatilag nullára is fut a projekt... ahhoz hogy ezek megmozduljanak milliárdokról kell beszélni...
tekintve hogy a projekt elég nagy nyilvánosságot kapott, nem mondhatják azt, hogy 20milliárdért építünk ki egy ilyen rendszert... ennyire azért ők sem lopnak nyíltan. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 11:44:06

@Tamás András György: Nem is ezért utálják a kisrendőrt, hanem akkor utáljuk, ha tahó.

Illetve, hogy traffiznak-e, azt a helyi vezetők döntik el, ha nincs rá konkrét ukáz fentről.

Nem Penny hajója 2012.10.31. 11:44:58

A Totalcaron miért szűnt meg a lopott autók rovat?

yerico1 2012.10.31. 11:48:17

Egyszer egy megyei jogú város önkormányzatának csináltunk egy olyan programot, ami integrálja az összes kis egyedi programjukat egy közösbe, így az adatok integrált lekérdezése lehetővé válik. Kedvenc példájuk volt, hogy így majd megnézhetik, hogy ki az aki segélyt kap, de S Mercedessel jár. Hát nem. A jegyző beintett, hogy ilyen lekérdezéseket nem lehet megtenni, csak egyedileg egy személyre, amire előzetesen engedélyt kell kérni tőle, mert a személyiségi jogokat védik a törvények. Így azóta se tudják összevetni, hogy a segélyt kapók közül ki mennyi adót fizet, milyen házban lakik, stb. Technikailag természetesen lehetséges, jogilag nem.

Rocko- 2012.10.31. 11:49:09

@ColT: bár ő nem politikus, de amelyik közpénzen élő politikus záros határidőn belül nem hajalndó nyilatkozni (lásd indexvideok, ahol állandóan lepattintják a riportereket), azt én úgy basznám ki mint macskát szarni, sőt, a fennmaradó időben közmunkára ítélném.
oszt majd gondolkodik hogy hol játszik urasat, ő van értünk, nem mi őérte, ha nem hajlandó beszélni, akkor ne dolgozzon.

yerico1 2012.10.31. 11:52:48

Egyébként ismerősöm eladta a kocsiját, szerződést leadta önkormányzatnál, tiszta sor. Azóta havonta 3-4 gyorshajtási vagy tilosban parkolási papírt kap, rendszeresen matrica nélkül mennek a kocsival autópályán. Havi pár ezrese rámegy, hogy ezekre reagáljon. Az önkormi természetesen mossa kezét, ők nem hibáztak. Ilyen a hivatalos rendszámadatbázis.

Hurri Kán 2012.10.31. 11:56:45

@skyrangr:
Erről beszélek... Egy ilyen projekten nem tudna eleget nyúlni/ visszaadni haverbarátcimbi cég, így nem érd... ööö.. hivatalos magyarázat szerint az elvégzett hatásvizsgálatok azt mutatják, nem érné meg a ráfordított pénzt.

skyrangr 2012.10.31. 12:06:50

@Hurri kán: persze hogy nem érné meg. hiszen nekik nem jutna elég! :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 12:20:21

@yerico1: Ez viszont mostanában változna, illetve az egységes magyar kártyarendszerrel... És igen, több előnye lenne, mint hátránya, mert ez ellen is a jogvédők hisztiznek, de közben meg sok-sok nem simliző állampolgárnak lenne kevesebb szopás pl. ügyintézésnél.

"Az önkormi természetesen mossa kezét, ők nem hibáztak. Ilyen a hivatalos rendszámadatbázis."
Hány ilyen sztori volt már a Totalcaron :(

@Rocko-: Hát ennyi. Egyáltalán pl. munkahelyre bejárás, ilyesmik.

lutria 2012.10.31. 12:22:36

Talán a Sánta úr azért nem nyilatkozhat mert esetleg még mondana egy olyan magas számot ellopott autók ügyében ami magasabb mint amit a rendőrök bevallanak,és az rontaná a statisztikát...

kvp 2012.10.31. 12:51:02

Eloszor is szerezni kellene egy allami tulajdonu szoftvert, ami kepes a rendszamok felismeresre. Ez viszonylag olcson eloallithato valamelyik muszaki egyetem segitsegevel. Innentol nincs szoftver koltseg. Kovetlezo lepes rendeletileg kotelezove tenni az osszes megfelelo felbontasu terfigyelo kamera eseten a szoftver telepiteset. Az ehhez esetlegesen szukseges extra hardvert az allamtol lehet megvasrolni, a szoftver ingyen van. A felismert adatokat pedig online kapcsolaton be kellene kuldeni a kozpontba, ido es hely megjelolessel. Ha baj van a rendszammal, akkor a kozpont lekeri a fotot is. Ez sokkal olcsobb es a terhek eloszlanak a kamerak tulajdonosai es az allam kozott. A hardveren meg keresni is tud egy allmi beszallito, tehat a politika is erdekeltte teheto. A kepek alapjan meg oda lehet kuldeni egy rendorautot a lopott jarmu utvonalaba. Ez az allami megoldas.

A magan megoldas egy olcso mobiltelefonos nyomkovetest hasznalo rendszer es az auto sajat kezu visszaszerzese. Erre lehetne alapitani egy ceget, aki biztositana a nyomkoveto hardvert, ami ma mar kb. 30-40 ezerbol kijon. Ehhez jonne egy mobil net elofizetes, kb. 1000 ft/ho, mert nem filmletoltesre kell. A pozicioadatokat pedig be lehet kuldeni egy kozponti oldalra, itt is lehetne elofizetesi dij, mondjuk havi 200 huf+fa dijon. Innentol az osszes auto ami er legalabb 200 ezer forintot biztosithato lenne gps alapu nyomkovetovel. A pozicioadatok alapjan meg a jarmu visszaszerzeset mar szerintem az emberek tobbsege meg tudna oldani. Mindenesetre az elso par kicsontozott autobontos utan nem nagyon mernenek lopni. Egyebkent ez utobbi megoldas a falusi tolvajok ellen is jo, csak nem egyenruhaban kell rohangalni, akkor pusztan sima onvedelem.

En inkabb az allami megoldast tamogatom, de ha az allam nem tud rendet rakni, akkor marad a hagyomanyos talib megoldas, lasd masodik otlet.

ps: A korabban valaki altal emlegetett kezlevagas nem jellemzo europara, az az iszlam torvenykezesben van csak jelen, tehat jelenleg europan belul csak marseilles kornyekere jellemzo. A birosagilag kiszabott kenyszermunka jobb es sokkal demokratikusabb megoldas lenne, van hozza par muzealis jellegu munkataborunk, esetleg fel lehetne ujitani oket.

TaaT 2012.10.31. 13:24:02

Ellopott autót megtalálni nem biznyisz... legalábbis az államnak, rendőrségnek... vannak fontosabb dolgok is mint pl a sebességmérés...

halor 2012.10.31. 13:28:07

"azt is bevallotta, hogy ha összefutnak akció közben, nem habozott volna lefújni őt gázsprével, mert a kocsit mindenképpen el kellett vinnie"

hol van ez a gennyzacskó eltemetve, hadd fossak a sírjára

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.10.31. 13:38:30

Mikor fog már végre a Közgép is rendszámfelismerőt árulni, hogy vegyenek belőle egy párat?

Miért van az, hogy egy maroknyi amatőr sokkal több autót megtalál, mint az állami rendőrség?

Kiflitzsömlével 2012.10.31. 13:45:49

Gyongyospata - a ciganybunozesnek "koszonhetoen" elhiresult telepules, milyen erdekes hogy elokerul parszor a cikkben. A konzekvencia egyertelmu, elteveszthetetlen.

@amper007: "Bankok leszarjak behajtják egy tételben.."
- sosem ertettem, hogy lehet, hogy elhet az az alkotmanyellenes, moralis, es emberi jogokat megcsufolo dolog, hogy a bank nem tud bukni semmilyen uzleten. Mindig busas haszonnal zar, akarmilyen valsag legyen is. Milyen jogon hajtjak be azt, amit elloptak? Tehet rola talan a szerencsetlen tulajdonos?

Kiflitzsömlével 2012.10.31. 14:02:59

@egy atlag: "h nem attól élhetőbb egy ország, h kevesebb az adóssága. én pont leszarom mennyi az adósság, ha én egy rendezett országban"

- igy van. Abban az orszagban, ahova keszulsz kivandorolni, egeszen biztos, hogy tobb az adossag (GDP aranyosan), de mindez mit szamit, ha egyszer az osszes allamadossag csak fiktiv, hazugsag.

@lyken: "Arra bezzeg nem hoznak 5 perc alatt kétharmados törvényt, hogy minden benzinkútról és minden térfigyelő rendszerről fusson be az adat egy ilyen feldolgozó szoftverbe"

- eleg rasszista lenne egy ilyen torveny.

@ZF2: "AHogy hallom ettől azért lányegesen jobb a helyzet most, (igaz részben azélrt mert a tolvajok inkább a hitelcsalásra áltak rá), de azért amit írnak elég lehangoló most is... "

- a bankok meg penzhamisitasra alltak ra, na most az jobb?

@pimpike_: "hogy a költségvetési hiány foltozására (amit aztán a f@sz tudja hová költenek el...) "
- bankmento, "gazdasagelenkito" csomagokra, meg az EU tagdijra.

ooolga666 2012.10.31. 14:05:13

Azért nincsenek ezek a rendszerek telepítve és amíg a mostani rendőrségi berendezkedés marad nem is lesz, mert a rendőrségen is nyakig benne vannak az érintett uraságok. Továbbá a rendőrségen egyetlen dolog számít, a statisztika. Ebben az évben volt X rablás, ebből elfogtunk Y elkövetőt (eggyel többet, mint előző évben). Ennyi, nem kell itt semmiféle elméleteket meg nagyratörő terveket szövögetni.

Ellopták egyik ismerős kocsiját. Megvette, másnap hűlt helye volt. Pár órát birtokolták és hopp, odaveszett.

Ismerős elég kitartó személyiség, ezért minden követ megmozgatott az ügy érdekében. A nyomozó az első alkalommal közölte, hogy kezdőként, amikor nagy élánnal ment utána ilyen ügyeknek a felettese gyorsan lehűtötte, mondván jobb, ha nem olyan izgága, mert még gondja lehet belőle. Utalva ezzel arra, hogy úgyse lesz az egészből semmi.

A környék agyon van kamerázva, ott van az APEH központ, a főügyészség, legalább 3-4 térfigyelő kamera rögzítette, ahogy a járgányt meglovasítják. Teltek az órák, a napok, a rendőrség azonban különféle kifogásokra panaszkodva baszott foglalkozni a felvételekkel, mondván NINCS RÁ ERŐFORRÁSUK és különben is kiértékelhetetlenk!

Arra nem volt ERŐFORRÁSUK, hogy leüljön valaki a gép elé és megnézze a bekért térfigyelő kamerák felvételeit. Leszarták, lefosták.

Ezt hallva, az érintett fél levelet írt rendőr ezredes uraságnak, hogy akkor ő szívesen áldoz drága szabadidejéből és megnézi a felvételeket. Áááá, erről szó sem lehet, jött a válaszlevél.

Aztán eltelt még pár hét, majd hónap, további telefonálgatások, és jött végül a levél a rendőrségről: ó hát nem találtuk meg a járgányt, avagy húzzatok a picsába.

Minden rendőr BŰNÖZŐ, PONT. Aki nem, az már rég nincs állományban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.10.31. 14:21:25

Átiratáskor mégis leszednek az emberről egy valag pénzt eredetiség vizsgálat címen.
Sok értelme nincs ezekszerint ha egy üres kasznin gyáriak a számok!
Annyi mindent le lehet szedni ami érték hogy tök fölösleges az eredetiségvizsga.

dzsekwolf 2012.10.31. 14:25:42

Egy even belul 2 automat loptak el. Az egyiket megtalaltak, de csak azert mert voltam olyan hulye, hoggy amikor a feljelentest szemelyyesen megtettem akkor elmondtam azt is milyen gyanus elemeket (szo szerint es atvitt ertelemben is) lattam a parkolonkban. Mit ad Isten megtalaljak 3 nap utan az autot meg az egesz rablobandat.Utana nem lecsuktak oket hanem szbadlabon vedegezhettek. Az auto egy telepen allt nagyon sokaig, szetbarmolva tobb mint 500e ft-os karral amit a biztosito nem fizetett ki es nem is fog. Az auto csaco-s volt.Utana nem sokkal, azert mert tulajdnkepen segitettem a rendorsegre a kezrekeritesben , es persze ,hogy a fasszopok auototolvajok tudtak, hoy en tudom, bosszubol a masikat is elloptak. Leszarom, mert h amegtalaljak az nekem nem jo. Vigyek ha akarjak! Ugysem ussza meg senki ha valamijet elakarjak lopni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 14:54:37

@Gyurma73: Igen, ez engem is érdekelne, hogy ha akkor fizetsz, akkor mégis, hogy lehet, hogy utána a másik fél által át (hivatalosan) névre vett autóval elkövetett büntetések mégis téged találnak meg?

lyken 2012.10.31. 15:04:51

@Kiflitzsömlével: "eleg rasszista lenne egy ilyen torveny."

Kérlek fejtsd ki az általad mondottak relevanciájában, hogy miért rasszista az a törvény ami előírja, hogy a közterületet figyelő kamera bűnmegelőzést és bűnfelderítést hajtson végre.

lyken 2012.10.31. 15:09:14

@Kiflitzsömlével: "Milyen jogon hajtjak be azt, amit elloptak?"
A bank hitelt nyujt. A hitel FEDEZETE a kocsi. Ha a fedezet megszünik, akkor neki csak a reménye maradna elvileg a behajtásra. Gyakorlatban nem, mert akit inkasszóznak a bírósági eljárás végére, annak esélye sincs fehér munkára vagy bevételre a jövőben. Lakás, autó birtoklásáról ne is beszéljünk.

Harris 2012.10.31. 15:21:10

Én bevezetném az Iráni módszert.Ha meglátom vagy megtudom hogy ki tette, akkor macseta, jobb kéz csuklóból le, oszt lopjál ha tudsz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 15:22:01

@lyken: Hát mert hirtelen kiderülne, ténylegesen hány bűnelkövető tartozik egy bizonyos kisebbséghez.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.31. 15:22:36

@lyken: De mondjuk ilyesmi, hogy a rendőrségi határozatig várna? Vagy ha meglesz az autó?

Netuddki. 2012.10.31. 15:24:37

Magyarországon az autó luxuscikk, a választott vezetőinket (megélhetési politikusok) csak addig érdekli amíg +adót lehet vele behajtani (bírság, kötelező, csco, útdíj, jövedéki adó, regisztrációs adó,...). Különben meg a pógárok le vannak szarva. Szóval 2014-ben majd jól nézzétek meg kikre szavaztok. Talán addig lesz alternatíva (még sajna nincs)...

Canga81 2012.10.31. 15:27:02

Plussz ott vannak a bevásárló központokban a rendszámfelismerő sorompók, a benzinkutak és az autópályák matrica kontrolljai. Már ez is bőven jó lenne kezdetnek.

Netuddki. 2012.10.31. 15:27:18

@lyken: "A bank hitelt nyujt. A hitel FEDEZETE a kocsi. Ha a fedezet megszünik, akkor neki csak a reménye maradna elvileg a behajtásra."

Behajtják az illetőn a hitelt, aztán a biztosítótól is felveszik a lóvét. Mármint a bank a saját biztosítójától. Ugyanis nem hülye és biztosítja a kihelyezett hitelt. Mit gondoltok mitől ilyen drága Magyarországon a hitel?

kovacsugynok 2012.10.31. 16:00:54

Ha valaki irna egy androidos appot, akkor ugrasszeruen megnone a felhasznalok es a bejelentok szama, szarabb lenne a tolvajnak. Nem is kene hozza aktiv reszvetel a felhasznalo reszerol, csak kirakja a telot az ablakba, az meg ha lopott kocsit lat azonnal kuldi az infot a kozpontba, ha tobben is latjak, akkor kovetheto is, lehetre riasztani a rendorseget.

acsiba 2012.10.31. 16:09:14

Ezek szerint ha a kertemben találkozom a Tolvaj urral nehezéknek rátehetek egy kis olomdarabot?

igazmondojuhasz 2012.10.31. 16:25:25

@acsiba:
Hogyne, ha tudod bizonyitani, hogy megtamadt, pl raksz a kezebe egy kest vagy valami mas, elet kioltasara alkalmas eszkozt.
Utana meg sokkot kaptal es nem emlekszel semmire!

daito 2012.10.31. 17:26:24

@kewcheg: nem ma sokszoros a túljelentkezés. Az elmúlt 15 évben mindig az volt, a rendőrtiszti is mindig népszerű volt (10-20-szoros volt a jelentkezők száma). Ennek ellenére MINDIG azt látod, hogy alig van értelmes ember köztük. Aki az, az idővel továbbáll, vagy beáll a szintre. Tisztelet a kivételnek. Emögött az van, hogy sokan csak ugródeszkának használták, használják - míg megszerezték a jogi diplomát, áll.igazgatási papírt és továbbmentek. Ügyvédnek, más állami területekre.

Rendőrségen is kontraszelekció van. Ott is működik a rokonság, az urambátyám rendszer; a rendőrtisztiről mindig is szórták ki a felvételin az embereket, de ha rokonod rendőr volt - minél magasabb rangú - akkor sokkal nagyobb eséllyel tudtál bekerülni. (S finom voltam.) Ebben nincs semmi extra, az összes többi főiskolán, egyetemen mindig ez ment; csak ugye, ha a taktaharkányi egyetem szociológia szakán a jó havert felveszik, az kevésbé gázos az összkép szerint.

És ez még csak 1 része, ennél sokkal - sokkal gázosabb és durvább dolgok vannak. Amelyekről akkor is, most is tudtak, tudnak, csak jókat hallgatunk, mert.

Ezért írom mindig: ez egy pszeudoállam. Igazából nem is létezik, a köztársaság, az állam az valami elvont izé, a még elvontabb törvényekkel, a szürreális állam- és közigazgatással. Azonkívül, hogy az egyszerű állampolgár - kinek így sem könnyű a helyzete, mert szop (meló, fizetés, hitel, gyerek, iskola, autó, egyebek) - még a nyakába kapja a komplett magyar balfaszbrigádot (állam minden piciny lábával). És ez egy dolog, mert ez kötelező, és ez a brigád MINDIG balfasz volt, Mikszáth, Móricz, Moldova remek írásaiból is tudjuk. A gond az, hogy minden újabb brigád csak bonyolít a helyzeten, számodra ők még érthetetlenebbé, még balfaszabbá válnak. És te sosem számítasz.
Az sem számít, hogy egy átlagos embernek az autójában benne van 5-10 évnyi munkája, esetleg személyes, pótolhatatlan dolgai, neadjaisten, még szereti is.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.10.31. 17:42:18

@uki:
"a mi rendorsegunk keptelen hasznalni a modern technologiakat"

TECHNIKÁKAT, baszd meg!

Legalább egy műszaki rovatban ismerjük már a megfelelő szavakat (EZ A CIKKSZERZŐKRE IS VONATKOZIK!!!), mert hogy Kovács néni nem ismeri, mert a bölcsész faszok által félrefordított (technology = technológia - szerintük, valójában viszont a nagy lófaszt, technology = technika (99%), módszer, megoldás (1%); a magyar technológia szónak angolul a procedures a megfelelője) verziókkal találkozik a tévében meg a netes újságokban, az rendben van (mondjuk az sincs igazából), de aki ezzel foglalkozik, az ne legyen már ennyire műveletlen szak(?)barbár.

Ha valaki nem hiszi, lapozza fel az Idegen szavak szótárát vagy az Angol-magyar műszaki szótárat.

uki 2012.10.31. 17:57:47

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: eros ajanlott hogy vegyel vissza ebbol a stilusbol, nem tudok rola hogy baratok lennenk!

Ha Neked ez a legnagyobb bajod a kerdesben amirol a cikk szol, akkor vagy a sotet oldalhoz tartozol vagy valami karibi szigetrol egy fuggoagybol netezel.

Sztem mindenki ertette mit akartam irni. Ennyi! Ha tisztesseges hangnem hivtad volna fel figyelmem meg erdekelne is amit irsz, de igy leaszarom!

Peace

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.10.31. 18:08:46

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:
Baszd meg vagy bazmeg?esetleg bazzeg?vagy vazze?
Ezt szeretném megtudni.

Gymkhanafan 2012.10.31. 18:16:29

Én a XIV. kerületben az Erzsébet királyné úton látok, már lassan több, mint 1 éve parkolni egy elhagyatott Alfa Romeo 166-os modellt. (A hernyó facelift előtti kivitel) Nem egy régi autó, mégis azóta senki se takarította le, az összes gumi leeresztve teljesen, már felnin áll és az ezüst autó már teljesen barna a portól. Rendszámtábla van rajta, ha esetleg valakit érdekel, vagy akár a Totalcar Szerkesztőségét, akkor ha lesz időm szívesen készítek képet az autóról és a rendszámot is felírom. Nem vagyok oda az olasz autókért, de a szívem szakad meg érte..

tükörfúró 2012.10.31. 18:46:44

Na azt a rencámszoftvert megirni, 300e-ért árulni is mekkora biznic lehet, hehh..

Okos ember az egyedi inditásgátlóval felszerelt autóját zárt garázsban-őrzött parkolóban tartja, ha csak a boltba megy be- akkor is bekapcsol, installál MINDEN védelmet (SMS parkolást elinditani általában nagyobb vesződség), és legnyilvánvalóbb, hogy nem vesz hitelből autót, mert ha elviszik, a pénzt még mindig lehet nélkülözni, esetleg venni valami szükségautó lukacsos félroncsot 100ezerért, stb...de ha a bank az autó után -miatt- lakást is viszi, akkor lehet a dunának menni.

Ronin_ 2012.10.31. 18:51:15

Magyarisztán. Eszem, f@szom megáll...
Sánta nem nyilatkozhat, ami végre jó megoldás lenne, azt meg kinyírjuk.
Az összes politikusra sortüzet.

repecs 2012.10.31. 18:51:59

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: @Gymkhanafan: Lehet bennem van a hiba mert megértem így-is úgy-is. Ugyanis nem arra figyelek mit hogyan lehet félremagyarázni, esetleg mi hogyan van elírva, hanem arra hogy az író mit szeretne átadni.

Gymkhanafan 2012.10.31. 19:22:47

@repecs: Ezt most miért is címezted nekem?

Rocko- 2012.10.31. 20:23:50

@kvp: bilibe lóg a kezed.
maximum az állam államosítja az autóvadászokat.

indapass90210 2012.10.31. 20:38:30

Mi a büntetési tétele, ha valaki megfog egy autótolvajt, majd egyszerűen lenyeszeteli a kezeit?

MT21013 2012.10.31. 21:07:58

Azt mondja a rohadék, hogy "lefújja gázspray-vel, mert meg van rendelve". A jó kurva nénikédet te szemétláda. Hogy jönnek ezek ahhoz, hogy amiért más kőkeményen megdolgozik elvigyék?? Ok, tudom naív vagyok, de ez mindig mélységesen felháborít.

Hurri Kán 2012.10.31. 21:09:41

@MT21013:
Az első öt ilyet kéne csak pofánlőni, vagy helyben fél, vagy egész holtra verni, úgy, hogy nem a tolvajt védené meg utána a jog, akkor a többi talán elgondolkozna, érdemes-e.

MT21013 2012.10.31. 21:10:19

@Dövan: erre gondoltam én is...Bár én szimplán szétverném a fejét felismerhetetlenségig és utána elküldeném annak a bizonyos megrendelőnek "gyere buci barchobázzunk" jelszóval :-)

MT21013 2012.10.31. 21:11:06

@Hurri kán: jól van. Nem csak én vagyok ilyen elvetemült...

Hurri Kán 2012.10.31. 21:13:49

@MT21013:
Ez nem elvetemültség. Ebből a szempontból tök mindegy, egy kiló krumpli, 100.000 forintot, vagy 10.000.000 forintot érő autó. A másé, ennyi.

MT21013 2012.10.31. 21:18:05

@Hurri kán: na ja. Az elvek. Csak míg egy kiló krumplin túlteszed magad addig sok ember többévi melójának gyümölcsét zúzzák szét ezek a tetvek és bele sem gondolnak, hogy mekkora fájdalmat és bosszúságot okoznak.

Hurri Kán 2012.10.31. 21:21:18

@MT21013:
Annyiban az egy kiló krumplin sem teszem túl magam, hogy ne nyúljanak a máséhoz. Jó, kisebb érték, könnyebben pótolható.

amper007 2012.11.01. 00:00:54

@Kiflitzsömlével: PTK!!!! Garantálja a banki hasznot.. és ez nem mostani jogszabály.. de eddig semelyik kormány nem vette ki a PTKból.Mert van az a pénz amitől nekik is korpás a hajuk.

Stavros 2012.11.01. 05:13:54

Motoromat vitték 3 éve, ház elől. Akkor 10 nap alatt 20 mocit a kerületből. A nyomozás 3 hónappal később (ugyanazon a napon) mindegyik esetben "ideiglenesen, újabb bizonyíték felmerülése esetén, elévülésig, felfüggesztve".
Onnan tudjuk, mert a neten "egymásra találtunk" a többi sértettel.
És ezek után ne gondoljam azt, hogy a yardok nyakig benne vannak.
Nem figyelnek ezek még a látszatra sem...
Abban a motorban 5 évnyi spórolt pénzem volt.
A mai napig frusztrál a dolog. Gondolom érthető.

namostatutti 2012.11.01. 11:40:47

Mindenki sír, hogy így traffipax, meg úgy traffipax. Ne adjunk rá nekik lehetőséget. Tartsuk be mindig, ha faszság, mert kint hagyott akkor is, kicsit később érsz oda, nem mindegy?
X év múlva talán majd rájönnek hogy más munkát kell adni a kékeknek, és talán lesz valami hasznuk is.

Emberek! Csak is rajtunk múlik! Tehetünk ellene, csak fáradhatatlanul, kitartóan, szívósan, ahogy egy magyar embernek tenni kell a dolgát. Eddig is és ezután is.

Szebb jövőt!

35up (törölt) 2012.11.01. 12:04:13

@tomnemtom: "teknikailag azé nem ojan 1xű, jogilag sem, ott van a cikkben, hogy csak hatóság érheti el onlány az adatbázist."

Nem kell semmifele hozzaferes. A rendszamlistat kuldene a rendszer folyamatosan a rendorsegnek, es az auto statuszat majd kibanyasszak ok, es eldontik, kivonulnak-e. Nem kell feedback a kutasnak, mar csak azert sem, hogy ne tudja figyelmeztetni a delikvenst.

"meg ugye egy ROM-ból futó oprendszerre nem biztos, hogy pikk-pakk felmegy a rendszámfelismerő, ami szintén jól nem olcsó."

De a kiertekeles nem a kameraban zajlik, van amogott egy keprogzito rendszer, amire mezei szoftveres funkciokent lehetne telepiteni a rendszamfelismerest, online kapcsolat a kartyaelfogadas miatt meg amugy is van.

Aki a muszaki hatter erdekel:
visl.technion.ac.il/projects/2003w24/

Ingyenes implementaciok is vannak szep szammal, egy kivilagitott kuton meg csak specialis kamera sem kell hozza:
opos.codeplex.com/

Az also kepen a kozteri kamera amugy egy Mobotix M12:
www.mobotix.com/ger_DE/Produkte/Kameras/DualNight-M12

Szoval ez leginkabb csak szandek kerdese.

Pepejoe 2012.11.01. 14:47:49

Anno elvitték haver kocsiját, ami egy Scirocco volt. Akkor még érték volt, elég rég történt. Szóval különféle utak igénybevételével meglett a kocsi, javíthatóan hiányos állapotban, tejszínhabként pedig az emberünk is, aki elvitte. Mi meg őt kocsikázni vittük egy kis nádas-zsombékos helyre és hát nem tudom, kijött-e onnan, mert elidőztünk rajta egy kicsit, otthagytuk. Azóta nem jártam arra.

sapó 2012.11.01. 16:32:44

Erre csak annyit tudok mondani, hogy nekem is lopták már el kocsimat, de mivel volt benne nyomkövető meg is lett. Havi 1990 Ft szerintem nem pénz érte.
www.nagytestvergps.hu
süti beállítások módosítása