HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Csapda a kötelező biztosításokban

2012.11.06. 05:48 Tcomment

Címkék: biztosítás csapda kgfb

Hogyan megy csődbe aki eddig azt hitte, rengeteget spórolt? Mennyi lesz a biztosítási adó? A biztosító és a bank nem szól, pedig a trükk ott van a szemünk előtt.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

231 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr714892999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.06. 18:20:46

@toncsi64: Azért KGFB-vel is érdemes óvatosnak lenni, hiszen ha belecsattansz valakibe, a te autódban keletkezett kárt magadnak kel kifizetned. A KGFB arra való hogy az okozott kárt térítse.

Extrém de megtörtént hogy egy kispolák szabálytalanul kanyarodott, ezért egy kamionos félrerántotta a kormányt, ami beleütközött egy 10 emeletes panel sarkába, de úgy hogy az egész épület sarka megrogyott. A kamionban keletkezett kárt a panelben lévő lakhatatlanná vált 10 lakással együtt a 600ccm-es kispók kgfb-jére rendezték. Ha nem lett volna kgfb a kispolákos élete végéig se kereste volna meg a kártérítésre valót.

toncsi64 2012.11.06. 18:24:44

@Sztavrosz_:

Szerintem én is ezt írtam. Szükség van rá, hogy a VÉTLEN fél ( a TE esetedben a kamionos és a panelben lakók kára) rendeződjön. Az meg, hogy az én kárommal mi lesz egyéni probléma. Ha valaki ezügyben is nyugalmat akar, köt CASCO-t.
(a biztosítók fizetési hajlandóságát most nem vesézném ki :D)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.06. 18:33:01

@toncsi64: Najó de nekem még sohase volt 10 évnél fiatalabb autóm. Amikkel én járok azokra már nem lehet cascot kötni. És lehet hogy többet dolgoztam a félmilliós vödör rozsdámért mint más az újért. Vigyázok is rá, de ha rádől egy fa cseszhetem, ha benyomják az ajtót egy parkolóban cseszhetem, ha (G)TK-ra törik gombokat fizetnek csak az avulás miatt. Pedig lehet hogy nekem jobban fájna az elvesztése mint sokaknak egy új autó amin casco is van.

toncsi64 2012.11.06. 18:45:51

@Sztavrosz_:
Na, ja. Ugyanabban a cipőben járunk. Egy parádés állapotú W124-em van ami biztosítási szempontból sz@rt sem ér. Izzadok is rendesen le ne amortizálja valami vagy valaki...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.06. 18:59:25

@Kiflitzsömlével: Az inflációra is van magyarázat. De a pénzkibocsájtás ennél egy kicsit trükkösebb. És egy kicsit ki fogunk térni a biztosításra is.

A pénzkibocsájtás kapcsán számos megoldásra volt példa a történelemben. Ezek közül volt jobb is, és volt rosszabb is. Egy ideig a pénz nemesfémből készült. Csakhogy az ékszer, a korona, a templomi kehely és a kincsek is. Így nagyon hamar lehetett a tőkéből kincset csinálni. De ekkor is volt infláció. A pénz adott ideig volt érvényes, amikor cserélni kellett az új pénz sokszor kisebb volt, kevesebbet ért, kevesebb terméket kaptál érte. A kamara haszna a király egyik fontos jövedelme volt. Mellesleg sokan jöttek ekkor rá, hogy egy alacsony mértékű infláció nem is rossz.

Majd jött a nemesfémfedezet mellett a papírpénz. Ennek volt némi előnye, de sok hátránya volt. Mivel a nemesfém önmagában is érték, hamar láttuk azt, hogy ha nem lett volna semmiféle trükk, akkor ez nem jó. Kitalálták hát a részleges tartalék rendszerét, stb. amivel a nemesfém fedezethez képest meg lehetett többszörözni a pénzt.

A rendszer egy darabig működött. De így is pénzhiány jelent meg. Komoly válságok is.

Jött egy új rendszer hát. Itt ahhoz, hogy 100 forint hitelt nyújthass, kell 100 forint betét, vagy tőke (sokszor köténykibocsájtással fedezik), ÉS még valamennyi tartalékot elhelyezni biztonságban. Mert ugye mi van, ha sok ügyfeled csődbe megy. Csakhogy a betét már nem feltétlenül nemesfém! Lehet az simán forint.

Amit hitelként kihelyezel pénzt azt más beteszi, újra ki lehet helyezni, újra be lehet tenni. Ez eddig nem egy nagy trükk. A tartalék miatt ugye egyre kevesebbet. A tartalékon a jegybank ül.

Hogy teremtődik a kereskedelmi bankoknál pénz? Nézz csak rá a bankkártyádra. Amikor azzal vásárolsz, akkor nem veszel ki pénzt, hanem a számládon lévő pénzt utalod át, ezért elköltöd.

A pénzt amit te kölcsönadtál te is el tudod költeni, meg az is aki felvette a hitelt, stb. Azaz a pénz így többszöröződik. De mindig több a betét mint a hitel.

Ennek a pénz többszöröződésnek is megvan viszont a fedezete. A bank vagy tőled kéri ezt (jelzálog, kezes, jövőbeni keresőképességed okán jövedelemigazolás) vagy saját maga próbálja ezt megoldani (biztosítás, kockázatközösség). Azaz a pénz és a mögötte álló érték között ideális esetben egyensúly van.

Ezt a rossz hitelek, a bankcsődök, stb. is nehezen bontják meg. Csak éppen a bank (mint közvetítő) helyett más lép.

Ellenben a fedezetül szolgáló vagyon átlagos értékvesztése ellen a pénzt sem lehet megvédeni. Ezért valamilyen mértékű infláció tervezetten és biztosan van.

Ami viszont növeli a hajlandóságot akár a befektetésre, akár a vásárlások előre hozására, stb. így egy normális mértékű infláció jó.

A biztosítás viszont azért kötelező, mert az átlag emberre két dolog jellemző: Az egyik a felelőtlenség. A másik a véges fizetőképesség. Nézd meg hány ember sír rendszeresen, hogy nincs biztosítva és mekkora kára lesz így teljesen tönkremegy. Nem takarít meg, nem készül fel a kárra. Sokszor nem is tudna felkészülni, ezért jobb a nagyobb kockázatközösség.

Ettől még a legtöbb biztosítás nem kötelező. A felelősségbiztosítás azért az, mert ha nekem csinált egy 50 milliós kárt, akkor azt nem biztos, hogy ki tudod fizetni. Hiába viszem el az autódat, a lakásodat, a fedezet elfogy. Belőled nem lesz adósrabszolga, nem lesz eladva a veséd a kár fedezetére. Más faszával meg ne verd a csalánt amikor érdekesen vállalsz kockázatot. Lásd: MÁV biztosító c. történet.

Azért sem akar a biztosító sok esetben fizetni, mert mint a bank is, ő is csak közvetít. Tulajdonképpen a biztosítottak közösen fizetik meg a kárukat. A biztosító pedig az elvégzett közvetítő, szakértői, befektetői, stb. munkáért leszed egy szép jutalékot. Nem túl nagy összeg ez, de sok ügyfélnél ugye: sok kicsi sokra megy.

Viszont csak azokra a károkra tud fizetni a biztosító, amire be is szedte a pénzt. Az a feladata, hogy semmi másra ne fizessen, védje az ügyfelek általa kezelt pénzét.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.06. 19:57:38

@TheElf: .. és az RFID-s globális kreditrendszer felváltja majd a pénzt.. mindenhol törekednek a pénzek bankban tartására.. folyamatos propaganda megy a készpénz ellen, már csak az átláthatóság miatt is.
"az Ő jobb kezükre vagy az ő homlokukra bélyeget tegyenek; és hogy senki se vehessen, se el ne adhasson semmit, hanem csak akin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma"

Najó bocs :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.11.06. 20:16:39

kikalkuláltam, és az jött ki hogy a legolcsóbb helyen is 300 Ft-tal magasabb lesz az éves díjam a B+1 ugrás ellenére is (+az adóarány, szal olyan +500 Ft). Mondom magamban akkor nem váltok leszarom.

Erre megküldi a biztosítóm a jövő évi tervezettet az meg +1000 Ft + az adóarány, a B+1 ellenére. Rohadjon meg. Újrakötök náluk, de így is kb +500 lesz egy évre.

Szarrágó vagyok, de ha nő a bónuszom ne fizessek többet a következő évben. Most pedig csak így tudom kihozni. Hol van itt a 6-7%-os csökkenés? Ez az idei kampány nekem nem hoz nyereséget, csak buktát... még jó hogy csak keveset

flamer 2012.11.06. 20:23:28

Kurvára ráértek, ha egy egész délutánt el tudtok szúrni arra, hogy egy elmebeteggel vitatkozzatok. Esetleg hívjátok meg Kiflitzsömlével mellé Stefánia kisasszonyt meg wmikit is :)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.06. 20:55:29

@Hurrá Torpedó: Már 20 éve a bevezetéskor az volt a marketing hogy azért kell és azért jó mert ha nem okozol balesetet kevesebbet fogsz fizetni. Az meg hogy számszerűleg ez sohase alakult így,.... az már közgazdaságtan. Én a mai napig nem értem miért az utánfutók díja emelkedik legjobban, mikor balesetnél az utánfutót húzó jármű kontójára rendezik a kárt.

subtotal 2012.11.06. 21:18:14

@flamer: kurvára ráérsz, hogy végigolvasod a kommenteket ;)

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.11.06. 21:22:42

@Kiflitzsömlével:

Nézd, tényleg elég merész dolgokat állítasz (kissé Drábikra hajazol ezzel) és valóban nem valami tankönyvszagú a véleményed.

Abban azonban van igazságod, hogy valami nem stimmel ebben a globális pénzrendszerben (illetve bizonyos szempontból nagyon is stimmel, hm.), tovább az sem valami hűdecsudajó, hogy az MNB nem teljesen független és gyakorlatilag nincs pénzkibocsájtási joga.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.06. 22:32:04

@Kiflitzsömlével: A Lehet, hogy válthatsz kötelezőt, de attól még drágább lesz mintha, nem okoztál volna balesetet.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.06. 22:46:03

@Shadowbull: SB, télleg fél millió egy Mondeo lökhárító forintban?Még ha munkadíjjal együtt, akkor is q sok, nem?

Kiflitzsömlével 2012.11.06. 23:07:37

@TheElf: "Itt ahhoz, hogy 100 forint hitelt nyújthass, kell 100 forint betét, vagy tőke (sokszor köténykibocsájtással fedezik), ÉS még valamennyi tartalékot elhelyezni biztonságban."

- ez a vilagtortenelem legnagyobb hazugsaga. Ismetlem: A VILAGTORTENELEM LEGNAGYOBB HAZUGSAGA!!

Emiatt bukott meg mar a romai birodalom is.

"Ellenben a fedezetül szolgáló vagyon átlagos értékvesztése ellen a pénzt sem lehet megvédeni."
- a fedezetul szolgalo vagyon nem veszit az ertekebol, hiszen akkor nem szolgalhatna fedezetul. Tudod, ez nem ketvaltozos fuggveny. A vagyon merteket fejezed ki penzzel, es nem forditva.

Kiflitzsömlével 2012.11.06. 23:17:05

@De hol van Columbo felesége?: Jo hogy emlited ezt az MNB-t. Erdekes neve van, mert se nem magyar, se nem nemzeti, hiszen idegen erdekeket kepvisel, de talan nem is bank.
Feladata az arfolyam szabalyozas. A magyar allamnak nem tartozik beszamoloval, a jegybank elnoke a svajci, Bazelben levo fonokenek szamol be. (BIS)

A banki alapkamat ma magasabb Magyarorszagon, mint barhol a vilagon. Mert a nemzetarulo kormany nem avatkozik kozbe.
Ezert a kereskedelmi bankok kulfoldrol es a vilag minden pontjarol az MNB-be hozzak a milliardjaikat. Ami ott kamatozik. Aztan viszik is ki. Ezt a kamatot a koltsegvetesbol egyenlitik ki. A koltsegvetes pedig az adofizetok penzebol van pumpalva. Egyetlen kockazat az arfolyamvaltozas lehet.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.11.06. 23:43:40

@Kiflitzsömlével:

Nem vagyok az államháztartási kérdésekben jártas, így csak óvatosan szólok e témához.

Épp pont most ekézik balról az MNB-t az újabb kamatvágás miatt, jobbról meg azért, hogy eddig a Simor milyen tankönyvszerűen járt el, de ezzel csak betartott.

Hogy ki Simor főnöke? AZ EKB. AZ MNB nem független, és ez a függősége nem megyar. Ez igaz.
A pénzkibocsájtási jogot viszont rosszul írtam, bocs, ez természetesen létezik.

Járai alatt sokkal magasabb volt a kamat. A kormény akkor sem és most sem tud beavatkozni - illetve most igen, mert 4 delegáltja épp kamatotcsökkentett. Ezen folyik az agymenés, hogy jól tette-e avagy sem...

zebedeus 2012.11.07. 00:27:09

A cikkben lévő alkusz nem tért ki mindenre. Nálunk a KÉK KOCKÁNÁL a meglévő lakásbiztosításhoz is megoldható a -50% kedvezmény gfb-ből, ráadásul a lakásbiztosítás esetleges módosítása vagy átdolgozása további tízezreket jelenthet. Elérhető vagyok...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.07. 01:05:36

@Kiflitzsömlével: Na ezt hol olvastad?
Euroban: havi 51 Euro a teljeskörű bizosításom. Órabérem netto 23 Euro.
Hülyegyerekek megkarcolták a kocsi oldalát, a gyári technológiás festés 3100 Euro volt, a feliratozás 300. Önrészem 180.
Szintén hülye emberkék kib@sztak szakadó esőben, egy épitkezésnél használt fekete gumitalpat, amiben a táblák állnak. Leszakította a motorvédő burkolatot és a középső burkolat is megsérűlt. Önrészem 100 Euro. Kárérték 2700.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.07. 01:49:40

@speed2006: Atya isten.Milyen autóra van ez?Olyat asszem nem veszek, bocs.

Ugye régen volt a lökhárító egy vaslemez, cső, ilyesmi.Ha meghúzta az ember, kicsit karistos lett, esetleg minimálisan elhajlott, kit érdekel.Maximum két suhintás egy kalapáccsal, meg három ecsethúzás fekete festékkel.Aztán szépen beleintegrálódott a kaszniba, hurrá.Manapság meg úgy kell rá vigyázni mint egy hímes tojásra?Valami itt nagyon el lett b@$zva, de nem is kicsit...
Ha mondjuk SB Mondeója tfh 5-6 éves, (aszonta nem új...) mondjuk mennyit érhet, 2,5-3 milla forintot nem?Akkor ebből a két lökhárító csak ér majdnem 1 millát.Noooooooormális ez? Nem...

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.07. 01:53:34

@speed2006:
Ja és a lakásbiztosítás it ugyan az a cég. Vendéggyerek végig karcolta az új 2D tv képernyőjét. Azt hittem ott fojtom meg. Felhívtam a biztosítót, hogy mi történt.Mondták hogy egy héten belűl kikűldenek egy szerelőt. 4 nap után becsengetett egy csomaggal,hogy hová állítsa az új tv-t? Mondom még árajánlatot sem kapta, mire ő, nemis kell, nincs önrész erre.
Na mondja valaki hogy nem kell biztosítás.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.07. 06:41:12

@geegee.: Nevetni fogsz. Civic FN2, 2008-as. Ehhez minden qrva drága.
Amúgy inkább az gyűrödjön mint én. Megaztán a gyalogos védelem miatt ilyen. Jó ez így! Hidd el. Engem ütöttek el zebrán.

Shadowbull 2012.11.07. 06:51:24

@geegee.: ez a nyers muanyag lokharito + szinre fujas + tolatoradar csere + szereles anyag es munkadija volt. Igen, kurva draga, ha nekem kellett volna kifizetnem en is huztam volna a szam.

Az auto most 8 eves, akkor volt kabe 6.

Shadowbull 2012.11.07. 07:08:33

@Kiflitzsömlével: " mert se nem magyar, se nem nemzeti, hiszen idegen erdekeket kepvisel,"

ez olyan jo kis kurucos mondoka volt.

Az MNB nem fugg a magyar kormanytol, de fugg a magyar torvenyektol. A ra vontakozo magyar torvenyi eloirasok szerint jar el. Az ÀSZ pedig ellenorzi.

Hogy nem a kormany kezivezerlese alatt mukodik, az pedig aldas, egyik kormany se birna ki hogy ne kezdjen el orrba-szajba penzt nyomtatni, annak meg tudjuk mi lenne a vege.

Plane amikor ilyen unortodox modszerek szabadulnak el mint a hajoagyu....

"Ezert a kereskedelmi bankok kulfoldrol es a vilag minden pontjarol az MNB-be hozzak a milliardjaikat. Ami ott kamatozik. Aztan viszik is ki."

Az iranyado kamatlab a kethetes MNB forint! betetekre vonatkozik, es csak belfoldi hitelintezetek jegyezhetik. Nyilvan kulfoldi bankok magyar leanyai is jegyezhetnek, de azok is csak forintban.

Igy a fenti megallapitas nem allja meg a helyet. Ha a vilagbol idearamlana az a rengeteg feltetelezett penz, akkor egyreszt

- felhajtana a forintarfolyamot, ami egyertelmuen nem tortenik meg
- a kulfoldi bankok kenytelenek lennenek az arfolyamkockazatot is viselni

Igy aztan a jegybanki iranyado kamatlab valoban csak ugy mokdik, ami a celja is, hogy befolyasolja a magyarorszagi belfoldi penzkinaltot, es igy az inflaciot.

Laci_76 2012.11.07. 07:09:04

Csak annyit tennék hozzá hogy az egész megint egy ki*aszott nagy csapda hogy lehuzzák a jónépet.
Csak véletlen néztem rá a kötelezőmre most. Tavaly egész évre 12E ft, jövőre 46E .
Frankó mi ?
Váltottam, egy évre 8E. Igaz egy régi autóról van szó amit ritkán használok. De akkor is.
Az asszonynak tavaly lecsúsztunk a váltásról. 16E volt arra az évre mikor megkötöttük. Következőév és szintén negyvenakármennyi. Mivel nem váltottunk ott be is fizettük. Persze lett volna rá lehetőség ismét tizenvalamennyiért.

Hát most kérdem én mi ez ha nem egy lehúzás?
Az a biztosító ami tavaly a legolcsóbb volt 90%-ban következő évre 3-4 szeresére emeli a biztosítást. Legalább is az Astra esetében ezt láttam. Az uniqua nem nagyon változott. Viszont bejött egy új biztosító a waberer's. Nem olvastam utánna de biztos hogy a fuvarozó cégnek a saját biztosítója. Egész jók az árak.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2012.11.07. 07:15:42

@Laci_76: Nálunk is egy év. De! Ha leállítom a kocsit a forgalomból, akkor lejelentem a biztosítónak hogy megszüntetem a szerződét. Ez semmi nem kerűl. Aztán két nap múlva kötök egyet máshol, és visza állítom a forgalomba. Ennyi. Interneten öt perces elfoglaltság, akár mobilrol is megtehetem.

Emmett Brown 2012.11.07. 08:18:59

@Laci_76: az emeléseknek több oka is lehet:

az első a biztosítók alapvető döntésében rejlik: meghatároznak maguknak egy pár célcsoportot akikre rá szeretnének menni: mondjuk a 25 és 35 közötti vidéki autósokra, vagy a 30 és 40 közötti gyerekes autósokra.

Van olyan, hogy te mondjuk kiöregszel az általuk megcélzott kategóriából, és átkerülsz egy olyanba, ahol az adott biztosító már nem versenyez.

Amit amúgy kicsit hiányoltam a cikkből az a GENDER direktíva, azaz jövőre az emancipáció jegyében már nem lehet megkülönböztetni az ügyfeleket a nemük szerint, ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy korábban általában a nők díja alacsonyabb volt mint a férfiaké, mostantól már a nőknek magasabb díjat kell fizetni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.11.07. 10:18:29

"Mielőtt elkezdenénk hőbörögni, érdemes megjegyezni, hogy a biztosítási adóhoz hasonló az európai uniós országok többségében létezik, ez önmagában nem megszorítás."

Minden olyan követelés felháborító, amiért _semmiféle_ ellenszolgáltatást nem nyújtanak. Azért, mert ezeket más (egyébként szintén fokozatosan megszorító) országokban is bevezetik, esetleg már jóval korábban bevezették, attól még nem lesz jó.

Mikor jön el végre az az idő, amikor csak azok tartják a markukat, akik el is végeznek valami munkát?

Kiflitzsömlével 2012.11.07. 11:32:08

@De hol van Columbo felesége?: "Hogy ki Simor főnöke? AZ EKB. AZ MNB nem független, és ez a függősége nem megyar. Ez igaz."
- Bazelben talalhato Simor fonoke.

"Járai alatt sokkal magasabb volt a kamat."
- ezert irtam, hogy hazaarulo. A valsag miatt mindenhol csokkentettek a kamatokat, csak magyarorszagon mentek szembe a trenddel es a jozan esszel, 11%-ra emeltek!

"A kormény akkor sem és most sem tud beavatkozni - illetve most igen, mert 4 delegáltja épp kamatotcsökkentett. Ezen folyik az agymenés, hogy jól tette-e avagy sem..."
- Persze, hogy "folyik az agymenes" (ertsd: megy a hazudozas osszevissza), hiszen a kamat csokkentese a bankarok erdekei ellen, viszont a nep erdekeben tortent. Ugyanis a Nemzeti Bankban levo penz kamatait a koltsegvetesbol (vagyis az adonkbol) finanszirozzak. A kormany tenne tobbet is, de az eletere tornek a csahos kutyak. A banki kulonadobol is mekkora balhe volt.

Kiflitzsömlével 2012.11.07. 11:51:19

@Shadowbull: "" mert se nem magyar, se nem nemzeti, hiszen idegen erdekeket kepvisel,"
ez olyan jo kis kurucos mondoka volt."

- valoban ott is ez az iranyvonal, de bizonyitsd be, hogy nem igaz!

Az MNB nem fugg a magyar kormanytol, de fugg a magyar torvenyektol. A ra vontakozo magyar torvenyi eloirasok szerint jar el. "

Az Asz nem ellenorzi valojaban, hiszen Simor Andras fonoke Bazelben van. A magyar torvenyektol fugg, amelyek diohejban: Ha vesztesege van, azt a kormany potolja ki (az adonkbol), ha nyeresege van, abbol feltokesiti magat, tehat nem csepegtet vissza semmit.

"Hogy nem a kormany kezivezerlese alatt mukodik, az pedig aldas, "
- atok. Hiszen igy nem a kormanyok kezeben van a gazdasag. De mar leirtam.

"Ha a vilagbol idearamlana az a rengeteg feltetelezett penz, akkor egyreszt
- felhajtana a forintarfolyamot, ami egyertelmuen nem tortenik meg
- a kulfoldi bankok kenytelenek lennenek az arfolyamkockazatot is viselni"

- 1. A forintarfolyamot azert nem hajtja fel, mert a tranzakcio meg sem tortenik, az idekerulo penz nem kerul be a gazdasagba. 2. A kulfoldi bankok viselik az arfolyam kockazatot, de ez elenyeszo a nyeresegukhoz kepest.

Kiflitzsömlével 2012.11.07. 11:55:44

@Shadowbull: Most mar csak azt kerdeznem toled:
Ha az allamadossag valos, ki az az allamok folotti valaki, aki kolcsonoz az orzagoknak, es honnan vesz elo ennyi penzt?

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.11.07. 12:00:00

@Csumpi Hálidéj:
"Mikor jön el végre az az idő, amikor csak azok tartják a markukat, akik el is végeznek valami munkát? "

Szerintem soha. Ez az emberi természetből fakad.

@Kiflitzsömlével:

Köszönöm, hogy felhomályosítottál, magam csak egy eccerű közgazdász vagyok.

Járai MNB elnökésge idején (2001-2007) még nem volt válság, ezt te is tudod (de ettől függetlenül indokolatlan volt a magas kamat).

Összetett dolog ez, s az igazság mindig odaát van. Nem látsz bele a háttéralkukba, titkos megállapodásokba. A világ pedig nem tankönyvszerűen működik, mert nem ceteris paribus haladnak a folyamatok, és a döntéshozók döntései sem mindig racionálisak.

Kiflitzsömlével 2012.11.07. 12:01:02

@Csumpi Hálidéj: "Minden olyan követelés felháborító, amiért _semmiféle_ ellenszolgáltatást nem nyújtanak. "

- minden ilyen koveteles felhaborito, fuggetlenul attol, barmennyire kicsi is a koveteles merteke.

"Mikor jön el végre az az idő, amikor csak azok tartják a markukat, akik el is végeznek valami munkát? "

- Kedves Csumpi Halidej. Vegre leirtad a lenyeget. Itt van a kutya elasva. Helyes ervelesed alapjan az osszes erteket nem teremto (mondjuk ki: eloskodo, lumpen) elemet ki kellene vonni a tarsadalombol.
Tehat a kovetkezokrol van szo:
- biztositok
- bankarok

Shadowbull 2012.11.07. 12:23:14

@Kiflitzsömlével: " bizonyitsd be, hogy nem igaz!"

Fentebb leirtam. Gondolom nem kell a jegybanktorvenyt ideznem....

"Az Asz nem ellenorzi valojaban"

dehogynem. ott vannak a jelentesek az MNB honlapjan.

"Ha vesztesege van, azt a kormany potolja ki (az adonkbol), ha nyeresege van, abbol feltokesiti magat, tehat nem csepegtet vissza semmit."

Ennek semmi koze az MNB torvenyben rogzitett feladatahoz.

"Hiszen igy nem a kormanyok kezeben van a gazdasag. "

A kormany kezeben a fiskalis politika van, azaz nagyon is kezeben van a gazdasag. A monetaris politika van az MNB kezeben. Az hianyzozna meg hogy az ilyen Gyurcsany-Orban-Bajnai-Vona-stb felek kezebe adjuk a bankopres kulcsat... eleg nagy baj hogy a kincstar kulcsa naluk van.

". A forintarfolyamot azert nem hajtja fel, mert a tranzakcio meg sem tortenik, az idekerulo penz nem kerul be a gazdasagba"

Na. Ha az MNB-be csak kethetes forintbetet van, akkor honnan a bubanatos lofaxbol szereznenek a kulfoldiek betenni valo forintot?

Shadowbull 2012.11.07. 12:25:05

@Kiflitzsömlével: ha en kolcsonadok neked, akkor en honnan szerzem hozza a penzt?

Mondjuk ugy hogy nem koltom el az osszes bevetelem?

Egyebkent meg kis guglizassal megtalalhato hogy kik finanszirozzak a magyar allamadossagot. A legnagyobb kulfoldi szereplo egyebkent a Templeton.

Shadowbull 2012.11.07. 12:26:19

@Kiflitzsömlével: akkor ki kene vonni a tarsadalombol meg:

- az ertelmisegieket
- a muveszeket
- a politikusokat
- a nyugdijasokat
- a biciklistakat

es mindenkit aki nem vegez termelo fizikai munkat.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.07. 12:36:31

@Kiflitzsömlével: A kereskedő aki rátesz 20%-ot a megvásárolt termékre az mégis milyen értéket állít elő?

Kiflitzsömlével 2012.11.07. 13:14:56

@Sztavrosz_: A kereskedo megszervezi a termek celba juttatasat, a garanciaugyeket intezi stb. Sot, mi tobb, ha kereskedo nem lenne, nem is lenne tudomasod a termekrol, mert a reklam informacio eljuttatasat is o vegzi.
Ezert a 20% normalis. A baj az, hogy a kereskedo ennel joval tobbet tesz ra...

@Shadowbull: "ha en kolcsonadok neked, akkor en honnan szerzem hozza a penzt?

Mondjuk ugy hogy nem koltom el az osszes bevetelem?"

- honnan van bevetele az IMF-nek, a Vilagbanknak? Honnan volt penzuk a megalapitasukkor, hogy mar rogton tudtak kolcsonadni?

Egy kereskedelmi bank honnan szerzi a penzt ha neked kolcsonad? miert tud tobbet kikolcsonozni, mint amennyi van neki? Banki tartalekrata fogalmarol hallottal-e mar?

Kiflitzsömlével 2012.11.07. 13:18:57

@Shadowbull: A termelo munka nem csak fizikai lehet, itt ertetted felre a mondatomat. Pl. a sori munkas azt sem tudna, mit csinaljon, ha nem mondana el neki a mernok.

A nyugdijasok (ennyi erovel mar miert nem mondod a gyerekeket?) mar eloallitottak annyi erteket korabban, hogy megerdemlik a nyugodt pihenest hatralevo eveikra.

A bankarok es a biztositok (de igazad van, a politikusok sem nagyon), sem fizikai, sem szellemi termelo munkat nem vegeznek (ertsd: sem fizikai, sem szellemi erteket nem allitanak elo).

Shadowbull 2012.11.07. 13:22:36

@Kiflitzsömlével: " honnan van bevetele az IMF-nek"

Az IMF-nek a tagallamok dobjak ossze a toket, reszesedesuk aranyaban.

"miert tud tobbet kikolcsonozni, mint amennyi van neki?"

Nem tud.

"Banki tartalekrata fogalmarol hallottal-e mar?"

Igen, de en tudom is hogy az micsoda, es nem magyarazom teljesen felre, mint Drabik.

Shadowbull 2012.11.07. 13:25:37

@Kiflitzsömlével: ironizaltam a felsorolassal.

A bank is erteket allit elo, mert banki tevekenyseggel uzleti nyereseget termel.

biztosito detto.

Gondolod a banki termekek fejlesztese, banki tevekenyseg iranyitasa, a banki infrastruktura mukodtetese az semmi? Ez is csak egy uzlet, amit a nyeresegert csinalnak, ilyen ertelemben nem kulonbozik egy termelo uzemtol.

HOLIDAY 2012.11.07. 13:36:14

@subtotal: Akkor jól érzem ugye, hogy amikor a kínos részletekre tapint a vitapartner, olyankor jön a zsigerből személyeskedés? Ugye?

Sajnos az van koma, hogy neked, mint a demokrácia nagy barátjának, mindazon által toleránsnak és ortodoxnak, kutya kötelességed elfogadni a véleményemet. Ettől vagy a köztársaság barátja. Ettől vagy a demokrácia barátja.

Én viszont ilyet sosem állítottam magamról, tehát simán fenntartom a jogot magamnak arra, hogy ne érdekeljenek a sületlenségeitek.

A legjobbakat kívánom neked. :-)

HOLIDAY 2012.11.07. 13:43:38

@Kiflitzsömlével: Érdemes lenne talán többet olvasnod Széchenyit. Nem írt ő butaságokat.

Divat szidni a politikusokat és erre talán rá is szolgált némelyik, de gondolkozz el azon, hogy egy társadalomban, ahol apró egyedi érdekből van több millió, csoport érdekből úgyszintén több millió, s ezek itt-ott átfedésben is lehetnek, vagy éppen átmenetileg el-eltávolodhatnak egymástól, ott valakinek, valakiknek ki kell alakítani a zsinórmértéket, az igazodási pontokat. Ha nem tennék, akkor pont az történne, mint abban az osztályban, amelyikbe nem ment be a tanár...

Nem vagyok politikus, de javaslom, hogy a szidalmazásuk helyett kezdjen bele az, akit érdekel a dolog abba, amit csinálnak. Próbálja jól csinálni, ahogy sokan igyekeznek is jól csinálni.

Aztán mesélje el, amit tapasztalt. Addig viszont talán érdemesebb szerénynek maradni!

subtotal 2012.11.07. 13:58:58

@HOLIDAY: sajnos ez csak a te definíciód, én leszarom annak a véleményét aki azzal nyit, hogy megmondja kivel mit csináljak. Lehet rossz a definíciód?

Szóval témához szólj hozzá kispofám vagy húzd le magad...mondjuk mi is volt az a kínos részlet?

subtotal 2012.11.07. 14:32:32

@HOLIDAY: "mivel a közgazdaságtan egy puha tudomány, ezért van lehetőség kipróbálni egy másik utat. lehet, hogy az se jó, de az ortodox út egészen biztosan rossz."
Ez lenne az a bizonyos részlet? Főleg a legvége?

Komolyan, vagy ahogy te mondod, toleránsan szólva, a mondat eleje tagadhatatlanul igaz, de alátámasztás (un. hatástanulmány) nélkül jobb, ha az unortodoxia papíron marad - azzal ortodox módon növeli a GDP-t :)
Kijelentő módban megfogalmazni azt, hogy az ortodox út rossz, egy darab érv nélkül, nem igazán komolyan vehető, még ezen a szakmainak a legkevésbé sem tekinthető felületen sem.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.07. 19:14:49

@Kiflitzsömlével: A kereskedő csak rendel sorba állnak a beszállítók nem szervez az semmit, max azt hogy mi hol legyen a polcon. A garanciákat meg a gyártó szokta vállani a kereskedő csak visszaadja a hibás terméket annak akitől kapta. Továbbra is fenntartom hogy sokkal feleslegesebbek mint a biztosítók akik a kockázat alól mentesítenek, és olyan garanciákat nyújtanak helyetted amit neked évtizedekbe telne felhalmozni.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.07. 19:20:39

@Kiflitzsömlével: Hajrá alapíts bankot vagy biztosítót és teis szénné keresed majd magad feltéve ha jól csinálod és nem úgy mint a MÁV bizt. Jah hogy nincs 15 milliárdod alaptőkére? Ez az igazi irigység lapaja.. nagy pénzt csak pénzből lehet csinálni. Ezek is csak profitorientált vállalkozások. Sőt sok biztosítót bankok alapítanak, vagy résztulajdonosok benne. Az életbiztosítás is kb arról szól hogy az általad befizetett pénzt úgy fektetik be hogy többlethozamot termeljen. Nosza kezdj el tőzsdézni a fizetéseddel és majd rájössz hogy van benne munka, a nyereséghez beruházás fejlesztés és jó pénzügyi termékek kellenek.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.07. 20:03:05

A bank és a biztosító a tökéjét igyekszik gyarapítani. Ez meg azért magától nem szokott menni dolgozni kell érte. Pont az fáj sokaknak hogy a többségük jól csinálja, és ha a törvény engedi ki fogja használni az ostobát aki hajlandó a fizetése több mint felét is törlesztőrészletre fordítani. Itt jön a képbe a biztosító, a bank se hülye tudja hogy fizetésképtelen lehetsz, ezért csak akor finanszírozza az autót ha kötsz rá casco-t. Bebiztosítja a befektetett pénzt, csak garanciák ellenében finanszíroz. Ezért működik az egész.
NAgyot téved az aki azt hiszi hasraütésre számolnak. Az ügyfélnek meg kell hogy érje biztosítást fizetni, a biztosítónak meg be kell szednie a 100ból 1szer bekövetkező katasztrófa árát, máskülönben elfogy a tőke előbb utóbb. És persze emelett nemárt versenyképesnek is lenni.. Hidd el sokan sokat dolgoznak /számolnak statisztikáznak gépelnek/ hogy ez működjön.

Shadowbull 2012.11.07. 22:22:50

@Sztavrosz_: nem veletlenul letezik a biztositasi matematikus szakma...

Kiflitzsömlével 2012.11.08. 00:38:41

@Shadowbull: "Az IMF-nek a tagallamok dobjak ossze a toket, reszesedesuk aranyaban."

- ha a tagallamok dobjak ossze, az = a tagallamoktol kolcsonoz. Aztan amit kolcsonad nekik kamatra. Olyan ez, mint ha en kolcsonkerek toled 100 ft-t, hogy kolcsonadhassam neked, kamatra. Kiraly, mi?

Mi is tagok vagyunk, ha jol tudom, 1982-ben leptunk be.

Kiflitzsömlével 2012.11.08. 00:45:20

@Shadowbull:
"A bank is erteket allit elo, mert banki tevekenyseggel uzleti nyereseget termel."

"biztosito detto."

- ekkora valotlansagot vagyis hazugsagot meg a totalcar torteneteben egy hozzaszolasba sem sikerult ilyen roviden-tomoren belesuriteni. Mentsegedre legyen mondva, nem a te hibad, nem a te gondolataid, hanem a mindent atfogo agymosas eredmenye.

"Gondolod a banki termekek fejlesztese, banki tevekenyseg iranyitasa, a banki infrastruktura mukodtetese az semmi?"
- nem gondolom, hanem tudom, hiszen vilagosabb, mint a nap. Azon kivul, hogy par milliardos trilliardos lesz, mi haszna van meg?
Mar ez a szokapcsolat: "banki termekek" is ertelemetlen, eppen ugy, ahogy 0-val sem lehet osztani.

" Ez is csak egy uzlet, amit a nyeresegert csinalnak, ilyen ertelemben nem kulonbozik egy termelo uzemtol."
- hat ilyen ertelemben nem, csak a spekulaciok reven sokkal tobbet lop (penzt hamisit, sikkaszt, kinek hogy tetszik). A kulonbseg az, hogy mivel a politikusok is az o markukban vannak, ezert elintezve van nekik, hogy az o lopasuk torvenyes.

Kiflitzsömlével 2012.11.08. 00:53:44

@Sztavrosz_:"ajrá alapíts bankot vagy biztosítót és teis szénné keresed majd magad feltéve ha jól csinálod és nem úgy mint a MÁV bizt"
- gyomrom nem lenne hozza.
Devizahitelem nem volt soha, de ilyen mufaj is csak magyarorszagon volt azzal a cellal, hogy meg tobbet lehessen elvenni az embererktol. Persze politikusi asszisztalassal.
Nem hibaztatom, aki belement. Egy autotulajdonost nyilvan nem kenem kisegiteni, de azt nem szabadna hagyni, hogy emberek ugorjanak a melybe, vagy magukra gyujtsak a lakasukat, vagy foldonfutok legyenek aa bankok miatt.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.08. 02:56:02

@Shadowbull: Azért valahol döbbenetes.Lehet kéne egy lökhárító védő lökhárító az autókra.Amit lehet megint ütni-vágni.Csak így megint a rakétaelhárító rakéta esetét fogja idézni.

Emmett Brown 2012.11.08. 08:55:56

@Kiflitzsömlével:
tegyük fel, hogy nincsenek bankok!
Mit csinálsz abban az esetben, ha csóró vagy, de van egy baromi jó ötleted egy vállalkozásra?

tegyük fel, hogy nincsenek biztosítók!
Mit csinálsz, ha valaki egy lopott kocsival lezúzza az autódat/lakásodat, és esélytelen vagy bármiféle kártérítésre, mert a tolvaj irgalmatlanul csóró, ráadásul még lehet, hogy le is ültetik?

CuCu 2012.11.08. 08:59:38

"Mielőtt elkezdenénk hőbörögni, érdemes megjegyezni, hogy a biztosítási adóhoz hasonló az európai uniós országok többségében létezik, ez önmagában nem megszorítás."

Es mi miert hasonlitjuk magunkat Europahoz? Annyi kozunk van Europahoz mint Albanianak Svajchoz...
Van sokminden mas Europaban meg azokat miert nem majmoljuk?

HOLIDAY 2012.11.08. 12:50:52

@subtotal: Jogod van hozzá. Ahogy jogod van bármekkora hülyének is lenni. Nem az én keresztem az ügy. :-)

Szívesen vitatkoznék veled egyébként a dologról, de nem abban a stílusban, ahogy itt teszed.
Egyébként te az okádáson kívül milyen konkrét érvvel is támasztottad alá a fenti állításaidat, miszerint az ortodox út a jó? Hozzá ne kezdj, éépen elég hülyét szabadítottatok ránk, amikor beszártátok az OPNI-t. Vagy neked nem kell érvelned, csak a vitapartnernek? Ez is tipikus retorikai elem a magadfajtánál.

Ezért nem vitatkozunk. Te szépen tudomásul veszed, hogy az elmúlt pár évtized gazdaságpolitikája megbukott, én pedig befejezem veled ezt a csevejt. Persze bedughatod a fejed a homokba, de rajtam kívül bárkinek a seggébe is, aki engedi ezt neked.
A tények ettől még tények. Ez az út -egyre inkább úgy tűnik- nem járható.

Épp csak jelzem, hogy aki itt nem témáról kezdett beszélni, az éppen te vagy. Ezt a lemezedet olvastam már pár honlapon, igazán beújíthatnál valami frissebbet. :-)
Unalmas.

Szevasz!
(Az "unortodoxia" kifejezésed egészen szánalmas
Hozzá ne fogj bizonygatni, hogy van ilyen kifejezés):-)

HOLIDAY 2012.11.08. 12:56:33

@subtotal: Nagyon beszólhatott neked ez a csúnya Holiday bácsi. Olvass Hellingert, ha figyelmes vagy, megtalálod, hogy hol akadtál el, s mikor? Lehet sikeresebb is lehetsz benne, mint a közgazdasági ostobaságaid fejtegetésében.
Én szurkolok. Tiszta szívvel, őszintén. Meg kell tanulnod, hogy végetek van. Hozzá kell szoknod. Nem lesz könnyű, de menni fog, hidd el! Ha nagyon akarod, sikerül. Bízzál magadban :-)

HOLIDAY 2012.11.08. 13:03:13

@CuCu: talán azért, mert sajnos olyan nincs, hogy csak azt kapod, ami jó. Ami meg nem jó, azt sokkal nehezebben viseljük. Ami jó, azt természetesnek vesszük.

Mondjuk részemről sosem értettem, hogy miért akarunk mi ehhez az Eur... -nem- európához tartozni, de úgy tűnik ez is része a csomagnak...1.000 éve lehet, hogy volt értelme, de manapság, látva, hogy hogy recseg eresztékeiben ez a szar, egyre világosabbnak tűnik, hogy rossz felé állunk arccal.
Biztosan nehéz lehet ám megfordulni, látva azt, hogy az az erő, amelyiknek a létezése egyre nyilvánvalóbb, hogyan manipulálja az egyszerű embert a zsebén, gyomrán, irigységén keresztül...itt is olvasható a jelenség pár ostoba hozzászólásban.

subtotal 2012.11.08. 13:16:45

@HOLIDAY: "néha olvashatnál ortodox könyveket a gazdaságról, akkor megértenéd az értetlenséget, ami a téziseidet fogadja..."
Ezt írtam én, erre te:
"Egyébként te az okádáson kívül milyen konkrét érvvel is támasztottad alá a fenti állításaidat, miszerint az ortodox út a jó?"
Megmutatnád hol van ebben az a kijelentés, hogy az ortodox út jó? Értelmezés megy?
Hol van ebben az, hogy az, ami ebben az országban zajlik/zajlott, valaha is ortodox volt?

"Épp csak jelzem, hogy aki itt nem témáról kezdett beszélni, az éppen te vagy."
Tényleg? Nézd már meg mire válaszoltam először a pékárusnak...

"Te szépen tudomásul veszed, hogy az elmúlt pár évtized gazdaságpolitikája megbukott, én pedig befejezem veled ezt a csevejt."
Mondtam már, ezt a stílust tartogasd otthonra?
Amúgy ha végre értelmesen tudnál kommunikálni (és nem így: "Ortodox testvéreiddel beszélgess az ortodox gazdaságpolitikáról."), akkor beszélhetnénk arról, hogy egyetértünk, a Magyarországon 22 éve folytatott politikák mindegyike megbukott, gazdpol-ból is max 1-2 volt részleteiben működőképes.

"A tények ettől még tények."
Még a kínos részleteket sem kezdted el leírni pupák, nemhogy tényeket.
Vagy az lenne a tény, hogy: "Ez az út -egyre inkább úgy tűnik- nem járható."
Tényleg hagyjuk...

Shadowbull 2012.11.09. 07:24:15

@HOLIDAY: " az elmúlt pár évtized gazdaságpolitikája megbukott"

Hat ami eleg nyilvanvalonak tunik innen az az, hogy az elmult 2 ev gazdasagpolitikaja (is) megbukott. Raadasul tobbszor is egymas utan.

Akkor most mi van?

Shadowbull 2012.11.09. 07:25:11

@HOLIDAY: "egyre világosabbnak tűnik, hogy rossz felé állunk arccal."

Mennyivel jobb lenne megint szovjet fennhatosag alatt elni es virulni.

Valajol megvan meg a voros nyakkendom, majd eloszedem.

Shadowbull 2012.11.09. 07:26:13

@Kiflitzsömlével: "Olyan ez, mint ha en kolcsonkerek toled 100 ft-t, hogy kolcsonadhassam neked, kamatra. Kiraly, mi?"

Nem, ez nem olyan.

NperA 2012.11.09. 18:33:27

@geegee.:

Most jön ki a V40-es. Pirotechnikus töltetek robbatják le a motorháztető zsanérjait, aztán kirobban a szélvédő tövéből a gyalogos légzsák, ha gyalogost ütsz el.

Szerinted mennyi lesz rá a motorházfedél, ha megtörténik a baj?

youtu.be/dPq8-SN2qaE

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.10. 02:59:02

@NperA: Jajaja, igen ez a 20 koronás kérdés...Nekem mondjuk a "nincs kopasz fej, csak seggig érő homlok" mintájára a motorházfedéltől tetőközépig tartó szélvédő "tetszik" ebből a megközelítésből, főleg, ha mondjuk ráesik egy gesztenye 15 méter magasból...De a te példád is izgalmas lesz majd, pláne egy svéd-szervíz árszínvonalán számítva.A sofőr meg vehet föl egy lottóötös-összegű hitelt az alkatrész cseréjére, pótlására...Esetleg gtk-s lesz már 5 évesen is egy ilyen járgány?Szintén játszik még a kis vacak alsókategóriás kocsikon a 17-es felni, ha majd gumizni kell, ugye...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.10. 03:03:20

@geegee.: Mondjuk, ha egy ilyen V40-nel elcsapnék egy gyalogost az ő hibájából; és túléli, hétszentség, hogy ráverném a javítás, csere költségét.Mondanám neki, hogy ha jó volt az okos autóm miatt megúszni a halált, akkor már fizetheti is kapásból a számlát...Szemét-e vagyok...? (Nem, de balek sem...)

NperA 2012.11.10. 17:30:01

@geegee.:

R-design csomaggal nézd, akkor 18"-os felni is van akár. Kollégám most vett egy alig használt F10 520d Touringot, kialkudott hozzá M-felnit 19"-os méretben és téligumis készletet 18"-os méretben. A téli 18" (!)

Mondjuk ő meg is keresi a rendes gumira a pénzt, a hétvégi kocsi egy Cayman S. Jár is vele gyakran pályára, ott aztán fogy a gumi rendesen. Az 520d a munkába járós autó csak.

NperA 2012.11.10. 17:31:02

@geegee.:

Ez az amit sosem szeretnék kipróbálni. Egy ilyen autóra a teljes biztosítás kábé "kötelező" is szerintem.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.11. 03:44:01

@NperA: Ja, persze, elhiszem én, van annak, aki el nem issza. :-) Inkább arra értettem, hogy pl. múltkor láttam egy teljesen alap Ford Fiestát, vagy mit, és ezen volt a 15-ös, v.16-os felni.És ha még ezt odahaza Magyarországon veszik meg, akkor még inkább nehéz helyzetbe kerül a vásárló.És nem sokat tud tenni, mert ez a gyári kiépítés.Ezt tartom fölöslegesnek.Aztán persze van a másik csoport, a tuningos hülyegyerekek, akik megveszik a 22-es felnit és gumiból meg csak a Linglong/Nankang/stb szarokra futja.És itt kint is van ilyen, látok jó párat...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.11. 03:45:36

@NperA: Igen, mondjuk az első tulaj megköti, én is megkötném.De ha valaki 6-8-10 évesen veszi majd meg és addig nem kellett működnie; majd jön a baleset, akkor azért szívja majd a fogát.De majd meglátjuk.

NperA 2012.11.11. 09:03:48

@geegee.:

Városa is válogatja, hogy mi "ajánlott" felni méret. A nyugati parton 17" felett már ráz a kocsi nagyon. Ha a fékek miatt lehetséges, akkor 15" simán jó. Több úthibát nyel el a gumi, kevesebb veri szét a szilenteket és lengéscsillapítókat.

Engem is mulattat, amikor a "makákók" valami általuk presztizsnek gondolt autóra 19-20"-os felnit raknak, aztán 5-el gurigáznak át minden úthibán és fekvőrendőrön, ami kábé 200 méterenként elő is fordul.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.13. 02:09:58

@NperA: Nekünk 16-os volt a korábbi autónkon (gyárilag), itt kint jó volt, de Pesten, a Róbertkarcsin majdnem kiestünk kocsiból.Meg a rohadék Brno-Prága autópályán is kihullott az összes fogtömésünk.A mostanin 15-ös van, és igencsak örülök neki.Márcsak azért is, mert errefelé 15 coll fölött felével több az autógumi is.Vagy még drágább.Nem hiányzik a fölösleges költség.

Makákók? :D Na ezen felnyerítettem, köszi... :-))

Shadowbull 2012.11.13. 06:58:44

@geegee.: eza za autotol meg a futomutol is fugg.

En a hosszu hetvegen nyomtam le 1600 kilometert 20 colos felniken csaladilag, es teljesen vallalhato volt. Parkolasnal persze nyilvan figyelni kell.

NperA 2012.11.13. 21:53:19

Múltkor makákó család valami Hyundai kisbusszal beállt a Lidl parkolóba és hátul (csak hátul!!!) spinneres dísztárcsa volt rajta. Csak ámultam és bámultam.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.14. 03:28:52

@Shadowbull: @Shadowbull: De gondolom, nem káeurópában nyomtad le ezt a távot? :D Nyugaton, rendes utakon persze jó.Bár a nyugatnémet E7 (asszem) autópálya is megérne egy misét.Ami Flensburgtól megy dél felé.Egy rettenet, komolyan mondom.De biztos ismered...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.14. 03:31:38

@NperA: Ez az a fajta, amelyiknek ilyen forgós a külső része?Már hogy álló keréken is tud forogni?És legalább krómozott volt, hogy még rettenetesebb legyen? :D

Shadowbull 2012.11.14. 06:52:59

@geegee.: de, München-Györ-Budapest meg vissza. Es volt benne egy csomo varosi kozlekedes is. Benn ult a csalad is, es egyaltalan nem panaszkodtak arra, hogy razna az auto. Mondjuk a futomuvet eleve 19-20as felnikre terveztek, es nem utolag kerult ra optikai tuningkent.

Annyira eszakon meg sohasem jartam, legmesszebb Köln-Frankfurt-Lipcse vonalaig mentem.

NperA 2012.11.14. 21:57:29

@geegee.:

Igen. "Tribal tattoo" jellegű, a legprimkóbb fajta. Amennyire primkó volt a makákó is hozzá...

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.15. 13:02:02

@Shadowbull: Aham.Valszeg akkor a te autód fiatalabb, jobb futóművű lehetett.Nekünk egy 98-as évjáratú Passat volt, tudtommal nem volt rossz a futóműve, de a 16-os kerékkel nagyon nem szerette a keresztbordákat.Asszem, hogy gyári volt mindene, én nem tuningoltam egyáltalán.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.15. 13:03:01

@NperA: Na, akkor jól sejtettem.Amúgy makákó alatt a közel-keletieket érted te is?Legalább is felénk ez a népség a gyakori...

NperA 2012.11.15. 22:12:21

@geegee.:

Közel-keleti és afrikai hordák, valamint exjugó szotyiköpködő suhogó-jogging majmok. Tipikusan a föld söpredéke.

Shadowbull 2012.11.15. 22:28:47

@geegee.: kepfeltoltes.hu/view/121115/m5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

hosszbordakra erzekeny egy kicsit, de ilyen szeles kerekeknel az normalis.

NperA 2012.11.15. 22:36:50

@Shadowbull:

Szép autó! Múltkor leelőzött egy kábé 80-al a 70-es táblánál, van jelenléte az úton.

35up (törölt) 2012.11.15. 23:18:05

@Shadowbull: Active Sound Design hogy tetszik?

Shadowbull 2012.11.15. 23:35:37

@35up: nem vagyok nagy rajongoja... Eleve az elod hangjat nagyon szeretem, igy roppant eloiteletes voltam a dolog irant.

Elvi alapon akar lehetne jo is, de nem igazan jon be maga a hang. Ha en dontottem volna rola, nem igy szolna.

35up (törölt) 2012.11.16. 00:45:36

@Shadowbull: En alapvetoen minden ilyesmit szeretek. Aztan ha felesleges, majd legfeljebb kikodolom. Spieltrieb.

Shadowbull 2012.11.16. 07:39:57

@35up: egy masik hanggal szerintem jobb lenne. nekem kicsit muanyag.

35up (törölt) 2012.11.16. 09:53:31

@Shadowbull: Ugy erted, tul magas es tul tiszta a hang? Igen, kicsit olyan, mintha a motor mellett ulne az ember, de szerintem ezzel a modszerrel sose lesz olyan, mintha a motorterbol jonne. A motorterbe vagy a muszerfal moge berakott dedikalt jeladokkal talan realisztikusabb lenne. Az ASDnek sajat vezerloje van, 4 audiokimenettel, o mixeli ra a jelet a hangszorokimenetekre - ha gondolod, hogy jobbra is meg lehet ezt csinalni, haverkodj ossze valamelyik fejlesztovel, fogj egy laptopot, aztan hajra :)

Shadowbull 2012.11.16. 10:52:23

@35up: nem tetszik a karaktere, tulsagosan gepi.

A hang amugy sem a motorbol jon leginkabb, hanem a kipufogobol. Azt is hangoljak.

En egy sokkal karakteresebb V8as hangot kevernek ala, ami nem csak egy hangmagassagon bug, hanem megvannak azok a felhangjai, ami egy valodi motornak is.

Es eltoltam volna egy kicsit melyebb iranyba.

de ez nyilvan izles kerdese.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.18. 01:26:05

@NperA: :-)))
Na, akkor helyben vagyunk, itt is ezek vannak.Én mondjuk simán fekáknak, meg cigóknak mondom, de a makákó sokkal korrektebb... :D

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.18. 01:33:07

@Shadowbull: Uhh, állat lehet ez a gép.egy ilyenen még okés a vonatkerék-gumihártya kombináció, főleg, ha valami gyári kivitel.
A mienken ez volt:

racing-bazar.hu/ShowImage.ashx?imgID=1007245819&imgX=400&imgY=0

Aztán lehet, hogy csak a futómű nem szerette a szar utakat.

35up (törölt) 2012.11.18. 13:50:04

@geegee.: Ne hulyeskedj, ez ranezesre is /50-es, mitol razna? Probalj ki egyszer egy sportfutomuvet /35-os gumikon, revidealni fogod a nezeteidet :)

NperA 2012.11.19. 17:31:37

@Shadowbull:

Komolyan kérdezem, nem viccből. Lesz letölthető motorhang applikáció a jövőben? Saját hangolású motorhanggal, vagy állítható hangolással iDrive-ból?

Shadowbull 2012.11.19. 21:17:49

@NperA: ne tolem kerdezd, en csak a portas vagyok :)

Egyebkent ezek utan minden ilyen aljassagot el tudok kepzelni.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.20. 01:02:29

@35up: Na, hát én nem akarlak győzködni, nekem sok volt.Mármint a magyar utakon.Amúgy csak a felni volt az illusztrálás célja, asszem a gumi /55 volt rajta a mienken.

NperA 2012.11.22. 18:10:16

@35up: Lehetne választani hengerszámot és pár paraméterrel a hangzást alakítani. Ha lenne 4-5 paraméter és mondjuk 1-100-ig felbontás, akkor elég sok változatot ki lehetne hozni.

Felőlem lehetne benne 2-ütemű 1-hengeres dízel is valami 1920-as halászhajóból :-)

35up (törölt) 2012.11.25. 21:42:23

@NperA: Ha tobbfele valaszthato motorhangot szeretnel latni a jovoben, akkor ne az M, hanem az elsokerekes modellek haza tajan nezelodj majd.
süti beállítások módosítása