HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) egester (5) Égéstér (5) égéstér (118) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Hogy vallasd a BMW-motort?

2013.02.07. 10:07 Tcomment

Címkék: motor bmw diagnosztika

Ugrott a lánc? Elkokszosodott a dugattyú? Meg lehet úszni a háromszázezres szervizszámlát, csak jó helyen kell keresni a hibát.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

112 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr745067106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 11:13:56

@ommm: Pistám, nem egyszerű ez azért, a közvetlen benzines motorok vizsgálatánál félre kell tenni a régi beidegződéseket, ahogy én látom.

ifrance 2013.02.07. 11:14:36

@novothauto: megint bevertél egy szöget nálam a márkaszervizek megítélésének koporsójába. :) ha problémám lesz az autóval én tuti téged foglak megkeresni...

mondjuk nem is értem, hogy jogilag hogy áll meg, hogy beviszem egy adott hibával a kocsit, mondanak egy összeget, kifizetem, aztán ha mégsem javul meg a kocsi, akkor mondanak egy új ötletet, és így tovább... hiszen én nem felújítani akarom a kocsimat az egyes alkatrészek egymás utáni cseréjével, hanem megszüntetni egy adott problémát. a céges caddynél volt legutóbb ilyen, hogy leadtuk a kocsit az adott hibával, majd visszahívtak telefonon egy 200.000-es árral. aztán mikor mondtuk, hogy oké, de ha a hiba marad, akkor nem fizetjük ki, egyből ment a visszakozás. egyelőre a hiba is maradt.

Pepejoe 2013.02.07. 11:15:45

Ez egy varázslat, gratula.
Olyan volt ez a cikk, mint egy akciófilm. Ujjam az önmegsemmisítő gombján, félreállok és megnézem a mögöttem lévő gombafelhőt. :D
Már csak ezért sem tartok ilyen új és drága autót. Ilyen költségek egy ilyen kis vacakra, irreális. Márpedig egy rossz turbó nem olyan mint egy nem működő légzsák, hogy csak villog a "nem működök" visszajelző...hanem konkrétan használhatatlan a kocsi. Remek. Nálam hónapokat, ha nem egy évet állna egy ilyen hiba miatt a ház elött...3 kiló...pfff.

andand 2013.02.07. 11:16:40

@Mr. Fáradtság: Nalam is elromlott. :( Haza is vagta a katalizatort.

Dixhorn 2013.02.07. 11:18:24

Nos igen, ez a szerviz téma tényleg gáz. nekem is dadog a tdi valamiért, de le is szarom mert minden szerelő mást mond rá. Indul, nem eszik többet, amíg él hajtom, aztán kuka.

dani 2013.02.07. 11:19:41

@PITTA: Szerintem nincs ezzel gond, maga a cég német eredetű, de ma már Törökben gyártat. Persze kicsit parasztvakítós a dolog, mint a Sennheiser fejhallgatók naagy Austria felirattal a dobozán, aztán az is made in china.

rocksarkany 2013.02.07. 11:21:05

@ommm: Hozzászoktak, hogy a trafóhibát általában kiírja a gép. Nem írta ki => nem is rossz :D.
Engem ez a rész érdekelne, hogy vajon miért nem volt a hibatárolóban, hogy rossz a trafó?

dani 2013.02.07. 11:23:20

@ifrance: Ezt mondjuk eleve nem értem, hogy a hiba marad. Nálunk, a mezei független szervizben ez úgy működik, hogy szólnak, kész az autó = hiba megjavítva, lehet jönni érte és fizetni. Aztán ha netalán mégse sikerülne megcsinálni, újra jelentkezik a hiba, akkor újból nekiállnak, garanciálisan.

PITTA 2013.02.07. 11:25:28

@rocksarkany: Nálam amikor elpusztultak egyértelműen égéskimaradást írt a computer, de így hogy volt szikra, csak gyenge/vagy rosszkor így kopogásos égés volt gyújtáskimaradás miatt gondolom.

ommm 2013.02.07. 11:26:12

@novothauto: A user azért user, mert nem autószerelő. Tudod jól, oda viszi, ahová kell és joggal várja el, hogy egy ilyen hibát azért orvosolni tudjanak. Pláne, hogy olyan az autó előélete, amilyen. Így lehet vásárlókat veszíteni, nem a rossz üzletpolitikával.

Békési Balázs 2013.02.07. 11:27:07

Hasonló probléma miatt lenne egy kérdésem.
BMW E46 compat 316ti 1.8-as N42-es motorral, nekem is elromlott 1 ilyen trafó, de nem is ment a henger elég egyértelmű volt és a műszerfalon is jelezte. Kicseréltük Bosch márkájúra és mind a 4 gyertyát is. Jo is lett és 2-3 indítás után a műszerfali jelzés is eltűnt. Viszont azóta vettem észre, hogy hidegen beinditást után sokszor nincs elég ereje a motornak, indulni is picit nagyobb gázzal kell és pár másodperc múlva szinte gombnyomásra megjön az erő és rendesen megy. Lehet itt is az a gond, hogy a nem gyári hanem Bosch márkájú trafó nem elég visz át hidegen elég áramot? Érdemes gyárira cserélni? Vagy hogy tudnék a végére járni? Mert rángatni nem rángat, nem produkál olyan dolgokat mint mikor full rossz volt a trafó. Ha inditás után picit járatom, teljesen normálisan megy. Köszi előre is a segítséget!

Infomaker 2013.02.07. 11:28:37

Gratula, nem semmi, mindig a PicoScope+rutin oldja meg! :)

Egyre inkább elkgondolkoztat, hogy a vidéki 1-2 kilométeres utaimra milyen újszerű autót válasszak majd.

Csak mert az F Astra már öreg, de olyan faék technika, hogy nincs sok ami elromoljon benne, és az is olcsó.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 11:38:19

@ifrance:
"megint bevertél egy szöget nálam a márkaszervizek megítélésének koporsójába. "

Nem, nem, nem! Nem ez a cél, ez csak egy eset. Sok olyan hiba van, amit a márkaszervizek infrastruktúrája nélkül lehetetlen megoldani. Mondjuk erre jók a márkára szakosodott szervizek is.

Ami gond, az ilyen jellegű hibákra sokszor a márkaszervizekben kampányok alapján dolgoznak. Nekem az a véleményem, hogy hagyni kéne azt a szakembert gondolkodni hagyni, aki ott áll az autó mellett.

Remélem olvassa a BMW Magyarország is a cikket, esetleg sikerült egy hibára felhívni a figyelmet. Ez esetben megadom a bankszámla számomat szívesen :)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 11:43:03

@Békési Balázs: A Bosch trafó tökéletes. Lehet más baj is.

Békési Balázs 2013.02.07. 11:49:07

@novothauto: Köszönöm! A hibafelderítéshez pedig gratulálok! :)

ifrance 2013.02.07. 11:57:19

@novothauto: lehet, hogy nem ez a cél, de volt nálad olyan eset is, hogy egy papíron végig szervizelt autó khm, nem bizonyult olyan alaposan szervizeltnek. de vannak saját negatív tapasztalataim is.
egy fékbetét cseréhez nem nagyon kell a márkaszerviz. én pont az ilyen húzósabb hibáknál várnám el, hogy kamatoztassák az extra tudásukat (nyilván extra árért), a gyártói kapcsolataikat.
mondjuk van pozitív tapasztalatom is a saját kocsimmal. javítás után a kis pikacsu úgy gondolta, hogy nem akarja felismerni a beépített alkatrészt. a szerelő kétszer-háromszor megismételte a tanítási folyamatot. aztán írt egy emailt a citroen serviz hotline-nak, és öt percen belül csörgött a telefon és mondták a megoldást. külön plusz pont járt érte, hogy végig ott állhattam a kocsi mellett.

Pepejoe 2013.02.07. 11:57:28

@Infomaker:
Csakis az Astra.
Ismerve a magyarországi (túlélésre játszó) körülményeket. :(

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 12:06:40

@ifrance: "de volt nálad olyan eset is, hogy egy papíron végig szervizelt autó khm, nem bizonyult olyan alaposan szervizeltnek"

Arra az esetre itt a korrigálás, ha nem olvastad esetleg:
totalcar.hu/magazin/technika/2012/11/22/beepitett_hiba_a_fiatokban/

Az egyértelmű ügyfél hiba volt. Mondjuk annak az autónak igen érdekes volt az előélete, olyan flottakezelő volt a tulajdonosa, aki hírhedt az autók karbantartás mentességéről...

dr.oid 2013.02.07. 12:20:11

teccett Sherlock jó voltál, a cikk közepén már a gyújtótrafóra gyanakodtam és a diagramról le bírtam olvasni a kopogásjelet a kettes hengernél mielőtt a szöveget továbbolvastam volna és bejött:D:D

közben azon agyaltam, hogy egy hidropneumatikus szelepvezérlésnél a motorvezérlő hogyan kaphat szinkronjelet, szintén a főtengelyről? nemtom

szórakoztatóbb és jobb mint egy kvízműsor

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 12:22:52

@dr.oid: Kösz!

"hogy egy hidropneumatikus szelepvezérlésnél a motorvezérlő hogyan kaphat szinkronjelet, szintén a főtengelyről"

Nem tudom, űrhajókat nem javítok :)

Konkrétan?

HányOK 2013.02.07. 12:29:39

Már nem létezik a BMW Magyarország Kft

Sifre 2013.02.07. 12:30:42

Nem lehet esetleg hogy a trafóban a hibás elektronika miatt lassabban nőtt a szekunder feszültség, és mire átütötte volna a szikraközt, már bekövetkezett az öngyulladás? Ha jól láttam a neten 10,5:1 a kompresszióviszonya, turbós motorhoz képest egy kicsit soknak tűnik.

HányOK 2013.02.07. 12:33:54

Az új cégnév: BMW Vertriebs GmbH
Székhely: Siegfned-Marcus-Strafte 24, A-5021 Salzburg, Ausztria

HányOK 2013.02.07. 12:46:47

A márkaszervizek hibakiolvasása drága, és nem is a tényleges hibára irányul. Ha a kurzteszt nem mutat ki hibát, nem fognak (garancia esetén - nem kötelesek) további vizsgálatokat elvégezni. Ennyi!

BocaNegra 2013.02.07. 12:55:16

Még laikusként is nagy élvezet volt olvasni a cikket. Jó tudni, h vannak még szakemberek itthon. :)

12csab 2013.02.07. 13:48:10

Én azt nem értem? miért volt mind a 4 hengerre
hibakód... ha csak nem cserélték fel a trafókat közben...

ifrance 2013.02.07. 13:58:56

@novothauto: én erre gondoltam: totalcar.hu/magazin/technika/2012/06/30/romok_es_motortormelek/
de abban igazad van, hogy annál a szerelőnél, aki célszerszámok nélkül nekiesik az autónak jobb a márkaszerviz. nekem inkább azzal van bajom, hogy -hangsúlyozom- érzésre nem nagyon akarnak gondolkozni és megjavítani. csak cserélni.
példa megint csak a fenti caddy. több helyen voltam vele, és mivel utánajárós lenne a dolog, inkább nem hallották a kopogást, amivel odavittem. jelzem ha a végén kiszámláztak volna 5 óra diagnosztikát, szó nélkül kifizettük volna. nem azt vártuk, hogy ingyen dolgozzanak, hanem, hogy az legyen a szemléletük, mint neked.
és ebben csak az a vicc, hogy közben elvileg haldoklik a terület, nincs fizetőképes kereslet. tehát nem a nagyobb pénzes szerelések elől vettem volna el az időt/helyet/munkaerőt.
mindenesetre a főnök eléggé berágott érte, és a következő autónk már nem a konszerntől fog érkezni...

Hurri Kán 2013.02.07. 14:00:56

Ez mennyire gyakori hiba ezeknél a motoroknál?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.07. 14:31:46

Nem olyan meglepő, hogy a trafó hibája kopogásként jelentkezett, de én sem arra gondoltam elsőre... :)
Szép munka!

A márkazserviznek meg toll a fülébe, mihez értenek, ha ennyire nem jönnek rá?

Dynax5 2013.02.07. 14:50:12

@Kétgyermekes Családapa:

Valahol olvastam, hogy a 4 szelepes hengereknek nagyon lapos az égésterük ami kedvez a kopogásos égésnek.
Ha előzőleg volt a dugó tetőn egy kis korom(=égéskimaradás, tökéletlen égés miatt) akkor az ha egy kicsit is felizzik, már elég a kopogás kialakuláshoz.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 14:57:25

@ifrance: "ebben csak az a vicc, hogy közben elvileg haldoklik a terület, nincs fizetőképes kereslet"

Nem elvileg haldoklik, hanem gyakorlatilag. Erről órákat lehetne beszélni kezdve a lopott adatbázisokkal dolgozó feketézőktől a többszázeres fölöslegesen kiszámlázott alkatrészekig.

Luighi 2013.02.07. 14:59:29

Ahogy én látom a szuperkopogást:a tiszta/(na jó) tisztább levegő jobban szigetel mint az üzemanyaggal "szennyezett". A trafó pedig gyengén ugyan de működgetett. Csak a tiszta levegő átütési feszültségével nem bírt. A közvetlen befecskendezés meg miután jól "összekoszolta" a hengerben a levegőt, azt már képes volt a leadott kisebb feszültségcsúcs átütni, csak nem időben, hanem késéssel, ráadásul amire már a közben működő direkt befecskendezés többlet (elégetlen)üzemanyagolt tolt be a hengerbe, ami hirtelen robbanásszerűen égett el, a kopogást előidézve. Szerintem.

Luighi 2013.02.07. 15:06:08

A régi szabály, még most is él, ezek szerint lehet örök? Nem működik/nem jól működik üzemanyag OK? Gyújtás OK?
Máskülönben szép munka!
Mondjuk egy ennyit futott motorban koksz képződés NAGGGGYON durva lenne! Volt már rá BEVÁLT példa?

gonoszödönke 2013.02.07. 15:12:08

Olyan vagy mint egy őrült tudós akihez csak olyan problémával fordulnak amit a gyárban sem tudnak megszerelni. Miért nem mész el valamelyik forma 1-es csapathoz felvételizni? Viccen kívül.

dr.oid 2013.02.07. 15:15:11

@novothauto:
nem nem űrhajóra egy modern 'mezei' F1 motor ahol nincs
vezérműlánc, valószínűleg vezérműtengely sem..

Prince motor -nomen est omen - zseniális hisztis erőszakos törpe:D

ifrance 2013.02.07. 15:37:26

@novothauto: múltkor hallgattam rádiót, ott mondta valami ehhez értő okos, hogy ha az összes legális autószerelő napi 9 órában folyamatosan szerelne, akkor a hazai autópart 60%-át tudnák egy év alatt karbantartani. mondjuk a számítás módszertanáról nem beszéltek, de az tény, hogy nem hangzik túl jól ez a szám.
mondjuk van egy réteg, aki meg tudja magának csinálni a fékbetét, vagy az olaj cseréjét. de azért ez egy aránylag szűk réteg lehet...

Vwiktor 2013.02.07. 15:47:12

Nem bírom ki,hogy ne trollkodjak egy kicsit! :) hihi.... bmw + psa lánc szakad - turbó döglik - gyújtótrafó - szinte bejáratós - 2013at írunk - muhahaha(most kimegyek és elmesélem ezt a 410000et futott bontatlan 85-ös 1.6 tádémnek muhahaha,tuti ledobja a szíjjat a röhögéstől muhahaha)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.07. 16:44:40

@Vwiktor: Ennyi! :D Mondjuk az én 22 éves Fordom már volt bontva, de kb. annyi kilométerrel, mint a tiéd, még megy :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.07. 16:46:52

@ifrance: Meg egy réteg, aki nem csináltatja meg az ilyesmit :D

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 17:49:11

@dr.oid: Nekem bejön ennek a motornak a karakterisztikája, és ebben az autóban kifejezetten fantasztikus.

Fürtike 2013.02.07. 17:56:54

@novothauto:Minden tiszteletem és elismerésem mellett:
Sok szakember megvenné szívesen az eredeti adatbázist,de vannak az országban olyan részek ahol még mindig 1500Ft az órabér. Nem azért mert ennyire jószívüek,hanem mert az emberek nem bírnak többet fizetni. Fővárosi viszonylatban azért akad bőven fizetőképes kereslet,de egy keletmagyarországi lepukkant kisvárosban ahol az emberek nagy része minimálbéres ott nem lehet azokon az órabéreken dolgozni,így is egyre több esetben csúsznak az ügyfelek a kifizetéssel.
Mit csináljanak ezek a műhelyek? Dobják ki az illegális szoftwaret és zárjanak be? Azzal a szakma nem lenne kint a vízből.csak még több adóforint esne ki a rendszerből amit többek közöt rajtad mint még üzemelő vállalkozón fog csattani...

Mindezt mindennemű bántó szándék nélkül írom,nagyra tartalak és minden elismerésem azért ahogy dolgozol. De ezt nem tudtam szó nélkül hagyni.

Volt szerencsém egy olyan ember szenvedését végignézni akinek élete az autószerelés,de mivel nem lop csal és nem veri át az ügyfelet ezért oda jutott,hogy vissza kellett adnia az iparengedélyt. Mindezt úgy hogy munka bőven volt napi 10 órában,de mivel nincs az embereknek pénze egyre több elmaradás volt:(
És tudod mit? Most is dolgozik,igen feketén szégyelli is de a családot el kell tartani.
Az ő kis kopott pentium 2 es számitógépének a monitorába nem Egy slk merci vagy valami plaboycica van beleégve hanem a picotech weblapja. Csak sose lesz annyi pénze ,hogy vegyen egyet.
Ez a szép magyar valóság.

gss 2013.02.07. 18:08:15

Gyorsan változik a bmw méltányossági hozzállása.
Nyáron irtam nekik hogy a 10eKm-t futott 2kerekü propelleresem hátsókerék csapágya qrvára melegszik.(tipushiba)
Mivel 4 éves, adtak egy vastagceruzával irt árajánlatot,meg tudatták hogy 1 év a gari.
Nem ingyen akartam,csak vmi méltányossági kedvezményt ahogy nyugaton megtették ugyanilyen esetben nem egyszer.
Csodálkoznak ha éhenhalnak!?

dr.oid 2013.02.07. 18:30:40

@novothauto: Mini Cooper S fehér felnikkel British Racing Green színben fehér tetővel rajta a két narancspiros csík keresztben (versenylobogó a regattákon) az egyik álomautóm nonhomárként:D de a fele sőt harmadannyiba kerülő asszonyé -háromhengeres szintén év motorja- Yaris 6 évesen 85ezernél a 15ezres szervízen olajat és olajszűrőt kér ezt várnám el egy prémium élmény-életérzésautótól is..gyorsan le is kopogom az asztalon:D

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.07. 18:41:02

@Fürtike: Megértem, de nem értek egyet.

A Marótiék húsz éves munkája mind fent van az interneten, lopott verzióban. A barátod mit szólna hozzá, ha bemászna az ablakán a Marótiné, és szépen kisétálna mondjuk a hóna alatt a televízióval? Vagy valaki értemegy az autóért, amit megjavított, és elhozza csak úgy fizetés nélkül. Ez ugyan az.

Vagy. Szidjuk a cigót, aki azt mondja, hogy azért lopott, mert el kell tartania a családját. Ez is ugyan az.

Esetleg három szerelő összefoghatna a faluban, hogy előfizessenek egy legális adatbázisra.

Persze mondhatod, hogy én könnyen beszélek itt a csapból is pénz folyik:
Decemberben fizettem elő az egyik adatbázisomat, hatvanezret vittem haza. Januárban lerobbant a derekam, akkor nullát.

Mondjuk éppen ezért változtatok a tevékenységi körömön, ez valószínűleg megoldódik.

Megértem, hogy a szükség törvényt bont, és ne is haragudj meg azért, amit írtam, de vannak, akik nem is keresik a legális megoldást.

Canis Lupus (accordhecsi.blog.hu) 2013.02.07. 19:41:16

Érdekes, hogy a hibás trafó más hiba tüneteit produkálja. A én Yarisom 135e km környékén kezdett rángatni 2000 rpm környékén hirtelen gázadásra. Tíz emberből tíz mondta, hogy légtömeg mérő, engem is beleértve. Megpucoltam, aztán kiszedtem egy másik Yarisét is, a hiba nem szűnt meg és egyre rosszabb lett. Folytattam egy gyertya cserével ott tűnt fel egy fekete elektródás gyertya. Kicseréltem a trafót és lám megszűnt a probléma.

laverdasfc 2013.02.07. 21:00:56

Nincs abban semmi rendkívüli, hogy 46 ezer km után kimegy a trafó. 2002-es Focus (ami állítólag hű de jó minőségű) típushiba: gyújtáselosztó egység kettéreped (!) a hőterheléstől/rezgéstől és onnantól bizonyos henger(ek) nem kapnak szikrát. Amennyiben tovább forszírozzuk az utazást, akkor nagy valószínűséggel a katalizátornak is annyi. Eddig 200 ezer alatt 2X csinálta, de másodszor már rögtön leesett hogy mi a helyzet, úgyhogy a katalizátor is megúszta és a szerelőnek sem kellett sokat keresgélni.
Kicsit alul lett méretezve valami, esetleg nem jó helyre van berakva (elektronika nagy ellensége az extrém hőmérséklet, rezgések ill. a nedvesség), és akkor ez az eredmény.

SwedishRunner 2013.02.07. 21:08:24

@novothauto: és mi lesz ez a tevékenységi kör változtatás?

Fürtike 2013.02.07. 22:38:31

@novothauto:Nem bántasz meg vele,igazad van.
De a körülmények nem teszik lehetővé,hogy máshogy csinálja.
Marótitól majd minden bent sorakozik a polcon.Van sok legális Software is.
Nem falu város, nem barát,hanem az apám.
És sajnos nem létezik legális megoldás.

Mint írtad,van hogy lerobbansz,és lesz is még.
Úgy látszik van annyi tartalékod,hogy átvészeld.

Rendszeresen olvasom az írásaidat,és tudod mit? Mindíg szorítok,hogy sikerüljön neked.
De az olyan szakembereknek mint te is vagy,nem egyszerű az élet ma Magyarországon.
Kívánom,hogy sikerüljön minden terved!

Fürtike 2013.02.07. 22:48:28

Az egyetlen megoldás az áremelés lenne,de azt nem teheted meg. Előfordult a fizetés nélküli autóelvitel is,mert jogilag nem tarthatod vissza.Perre viheted de az autót nem tarthadod vissza. Előfordult olyan eset is,hogy eltekintettek a munkadíjtól,mert az autó munkaeszköz volt és nem maradt hónap végén pénz a számlára.

Nem tudom,mennyit számláztál ki a végén,nem is az én dolgom, Tisztában vagyok a külömbségekkel vidék és a főváros között.
De egy dolog biztos itt nem számlázhatunk ki 10000 forintot diagnosztika,meg trafócsere címén... Tegyük fel a trafó került 20000 ft ba, a végösszeg 30000. Az átlagfizetés meg 74000. Szomorú történet ez.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.02.07. 23:02:46

@novothauto:
Még garanciális autók szervizelését gyári leírások alapján vállalod?
Szerintem lenne benne biznisz, elvileg ha az ő leírásuk szerint csinálod, akkor esetleges garanciális problémákba nem köthetnek bele a gyártók.
Mondjuk dokumentálni szigorúbban kéne.

A cikk témájához:
Majdnem ugyanilyen motorú Citroen DS3-ast vettem.
Nem tudom hogy most örüljek-e, helyette vettem a Renault Twingo Rs-t.
Na annak Hétezer KM után széthullot a főtengely csapágyaa, 2 hónapig nem volt autóm.

Most komolyan, mi a fene van ma az új autókkal???

Shadowbull 2013.02.08. 06:58:33

@Fürtike: "Tegyük fel a trafó került 20000 ft ba, a végösszeg 30000. Az átlagfizetés meg 74000."

Sajna az az igazsag, hogy akinek 74000 forintos fizetese van, annak NEM JUT autora. Csak sajnos az emberek azt gondoljak, hogy az auto az JAR, pedig nem jar semmi.

innen indul az egesz, hogy hat jaj nem tudok tankolni, nem tudok szervizelni, tonkrement valami Jozsikam csinald meg okosba, Jozsikam felhivja Sanyikamat, Sanyikam meg kivagja a szomszed varosban parkolo random auto alol a katalizatort.

Az emberek nem ismerik semmi valodi koltsegeit. Nem tudjak mennyibe kerul az autoszereles, nem tudjak mennyibe kerul a tomegkozlekedes, az egeszsegugy, az energia. Lofaszt sem tudnak, csak okosba megoldani meg azt hogy minden jar.

En egyik oldalon megertem a fatert, hogy probal boldogulni, hiszen o egyedul nem tudja ugysem megvaltoztatni a rendszert, de ha minden autoszerelo azt az arat fizettetne amit valojaban kellene, sokkal ertelmesebb lenne az orszag.

Hja es persze rengeteg embernek nem lenne autoja, mert nem jutna.

Ezert teljesen egyetertek Tibivel, amikor a lopott szoftveres szereldeket ostorozza.

ifrance 2013.02.08. 07:55:45

@Shadowbull: "Hja es persze rengeteg embernek nem lenne autoja, mert nem jutna"
sztem sokkal valószínűbb forgatókönyv, hogy az érvényes forgalmi nélkül közlekedő autók száma 250.000ről a négyszeresére emelkedne.
Ha 80 km-re laksz a munkádtól, és busz/vonat megy akár háromszor is egy nap a faluból, akkor hiába mondod azt, hogy nem jár az autó, akkor is ott lesz, és nem lesz javíttatva, max okosba.

magyarországon a fizetések iszonyat alacsonak, ezért nem tudják sokan megfizetni a legál szervizt. és fék, vagy olajcserére én sem márkaszervizbe hordom az autót, még akkor sem, ha csak gyári alkatrészeket engedek beszerelni (viszont számlám VAN minden szerelésről). mert hiába van a magyar viszonyokhoz képest magas fizetésem, azért nem mindegy a különbség.

mai gyerek 2013.02.08. 08:35:54

Jó napot.
Igen,szép leírás amiböl megint nem hiányzott a csipkelödés a márkaszerviz ellen..Egyetlen egy dolog nagyon zavar Novoth úr cikkeiben- mond A t de nem mond B t a márkaszervizekkel kapcsolatban...Például a múltkori cikkében egy CX7 es eset.Azt írja-mondtam a kuncsaftnak-miért nem megy márkaszervizbe? mire a tulaj -onnan jövök...Ez oké,csakhogy Novoth úr elfelejtette megjegyezni hogy egy USA verziójú CX7 röl volt szó.Itt tudni kell-a márkaszervizeknek abszolute nincs semmi felszerelésük (szoftver,célszerszám) az USA ban árusított kocsikhoz.Már a karosszériaszám beírásánál blokkol a rendszer.Vannak hibakódok-nála is az volt-amit le sem ír a szervizmanuál...Jók a cikkek de hiányosak.Véletlenül?

mai gyerek 2013.02.08. 08:38:50

Régebben a Totalcar valahogy szavahihetöbb,profibb volt..A hetes Golfi azért is prémium mert a szürke az fekete...Anyám...Ennyire nyalni kell a Weltauto nak?

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 08:59:06

@mai gyerek: "USA verziójú CX7 röl volt szó.Itt tudni kell-a márkaszervizeknek abszolute nincs semmi felszerelésük "

Üdv! Ha ide jönne a műhelyembe, csapkodná a térdét a röhögéstől a felszereltség láttán. Van egy világszínvonalban is prémium kategóriás oszcilloszkópom, meg egy márkafüggetlen szkennerem, plusz néhány mérőóra. És itt vége is a műszerezettségnek. A CX-7-hez egy gázelemző kellett, meg józan ész.

A Mini javítása után megkérdezte az ügyfelem, hogy hova járjon ezek után szervizeltetni az autóját. Mondtam neki, hogy vissza a márkaszervizbe nyugodtan. Én is a márkaspecifikusságban hiszek, de van, amikor az ő technológiájuk, gondolkodásmódjuk nem vezet eredményre. Ilyenkor kell más szemszögből analizálni. Ez jól működik például a Diesel alkatrészek bevizsgálásánál, hisz nincs százmilliós próbapadja egy márkaszerviznek sem. Az ügyfeleim 80 százaléka márkaszervizből jön, gyakori a minimum 100 000 forintos kiadás úgy, hogy az autó működésében semmi javulás nem tapasztalható. Ma már a középrétegnek sem mindegy egy kiló ide, vagy oda. a fizetőképes keresletnek nem az a baja, hogy pénzbe kerül az autójavítás, hanem az, hogy fölöslegesen dobatnak ki velük pénzt sokszor az ablakon.

Annál korrektebbet nem tehetek, hogy nem írom le a konkrét szervizek nevét, ne legyenek egy eset miatt elítélve.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 09:03:52

@mai gyerek: "volt-amit le sem ír a szervizmanuál"

Az baj, ha itt véget is ér az autójavítás. Meg kell tanulni ÚJRA mérni, és mérni.

Én is tanuló vagyok, minden szakember az, akiben van egy kis alázat. Senkinek nem ígérek biztosat aki ide bejön, csak tisztességes eljárást.

mai gyerek 2013.02.08. 09:10:34

@novothauto: Na megmondom miért nem mérnek-Közlik a tulajdonossal ,hogy ez USA,szoval idöbe telik mire meglesz a hiba.(ez is tisztességes eljárás,gondolom) Erre mit lép a gyerek ? Hát hogy csak töröljék ki a hibakódot-máshoz ne nyuljanak.Megtörténik-tulaj átveszi a kocsit ,elmegy. Két nap múlva,felvillan a MIL újbol...és ekkor megy a kocsi pl.magához .Ez van.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 09:19:49

@mai gyerek: Még egy eset. Cikk is volt róla, de ez kimaradt. Megkeresett egy ügyfél egy hibával. Mondtam, hogy a műszerem sem frankó, és az adatbázisom sem. Felhívtam a márkaszervizt, ahol próbálták javítani az autót, hogy elmennék INGYEN egy pár órára, és próbáljuk megoldani a hibát együtt. Egyértelműen elzárkóztak ez elől, majd itt ebben a hideg lukban végülis meg lett a hiba.

A piac ma már nem engedi meg a magas lovat. Nekem a tudás megszerzése lenne hosszútávon a legfőbb tőke, ezért bármeyik márkaszervizzel szívesen koperálnék, de ez eddig nem sikerült.

mai gyerek 2013.02.08. 09:32:28

@novothauto: Soha nincs szó magas lóról...Idestova 17 éve egy márkával foglalkozom,márkaszervizben és állítom-minél többet tanulok,tapasztalok annál jobban érzem mennyire keveset tudok.Otthon is dolgozom,mert nem vagyunk úgyn.túlfizetve.A márkaszervizbe pl.csak akkor jön be egy öregebb autó,amikor már pár házi mesterember tönkretette és csak azt szeretnék tudni- áruld már el mi a baj,utána elhúzzuk és megjavítjuk.Na ez nem megy.Ha érdekel,leírok egy érdekes esetet ahol átkozták a márkaszervizt-nálam kötött ki a kocsi és sikerült talpra (kerékre) állítani.

mai gyerek 2013.02.08. 09:35:42

@novothauto: Tudja miért dolgozom ennyi idö után is márkaszervízben? Az iskolázások miatt.Ha nem járhatnák továbbképzésekre-már rég máshol dolgoznák..

35up (törölt) 2013.02.08. 10:28:04

@dani: "Persze kicsit parasztvakítós a dolog, mint a Sennheiser fejhallgatók naagy Austria felirattal a dobozán, aztán az is made in china."

A Sennheiser sosem volt osztrak, mivel Hannoverben szekel a ceg.
Az AKG-val kevered, akik viszont a dragabb modelljeiket a mai napig Ausztriaban gyartjak.

35up (törölt) 2013.02.08. 11:49:53

@Lui_: Szamold ki, mibe kerulne neki megvenni minden markahoz a gyari adatbazist (vagy minimum egy idoalapu hozzaferest), meg a gyarto altal eloirt eszkozoket. A dokumentaciora meg batran szamolhatsz dupla munkaidot.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 12:08:20

@35up: Ez felé kacsintgatok, mert a független adatbázisok ugye...

Általában 25-50 euro reg díj, és óránként 8 euro a használati díj a gyártók honlapján.

Nyilván ettől nem lesz olcsóbb a szolgáltatás, de ma egy függetlennek ez a legszakszerűbb megoldás, ami legális is.

Persze olyan sosem lesz, hogy minden típus, illetve garancia időn belüli szervizeléssel én nem szeretnék foglalkozni.

mai gyerek 2013.02.08. 12:16:31

@35up: Egyetértek.Aki reggel nyolckor betol egy Passatot a bódéba,tizenegykor egy C5 citroent,délután meg egy Avensist..az max olajat cserélhet rajtuk..vagy már azt se mert reszettálni kell a PCM et a csere után..S ha crack a szoftver a müszerében-frissítés nélkül..még képes kitörölni az egészséges motorvezérlöt a kocsiban..Dokumentáció nélkül kókányolás az egész.Ma még sikerül de holnap nem biztos..

35up (törölt) 2013.02.08. 12:33:48

@novothauto: Sosem lesz olyan muszer ami minden markat tud, elobb-utobb el kell dontened szerintem, hogy mire specializalodsz.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 13:50:56

@35up: A másik oldal viszont, hogy azok az autók, amik idejönnek, gyakran túl vannak már a "gyári" módszereken/műszereken, megoldás nélkül.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 13:59:48

@mai gyerek: "Dokumentáció nélkül kókányolás az egész"

Ezzel nyilván egyetértek, csak ezt nehezen lehet beadni annak, aki négy kilót költött az autójára, és úgy hozta el, ahogy odavitte. Ilyen jellegű levéllel tele van a postaládám az ország minden pontjáról. Nincs kontroll, nincs érdekvédelem. Ezek az emberek már általában leszarják, hogy milyen tábla van kirakva a műhelyre, csak azt szeretnék, hogy jó legyen az autójuk úgy, hogy nem lopják ki a szemüket közben.

mai gyerek 2013.02.08. 14:54:15

@novothauto: Azért illene megkérdezni azt a bizonyos szervizt is arra hogy is volt ez?Sokan úgy próbálnak jópontokat gyüjteni,hogy ócsárolják a szervízt ahonnént elküldték öket.Pl. lecseréli a denso CR en a porlasztókat,de alátétet nem cserél- mert minek,jó az öreg.Bejön,hogy villog a dpf.Persze elötte már próbálták törölni,öten is..amikor beírom a porlasztókat a PCM be -próbálom megtanítani a PCM et,hogy tudja mire számíthat-nem megy.Persze hibakód az nincs..Csak egy szám a data loggerben ami azt állítja-túl nagy a fordulatszám ingadozás tanulás közben.Mondom neki-a kett.lendkerék beteg asszem.Egymás között kicserélni a porlasztókat és úgy pontosítani nem engedi a tulaj.Miért? Mert az drága.Esélyem se nincs a pontos diagnosztikára.Ha szerencsém van otthon befejezhetem.Ha nincs-még egy elégedetlen ügyfél.Elmegy,két hónap mulva tönkremegy a turbó.Miért is? Mert nem cserélt alátétet és az égéstermékek bejutottak az olajba..ki a hibás? Mi,mert márkaszerviz vagyunk .De ha nem akar lisztet a kenyérbe miért szidja a péket?Nagyon fel tudom magam húzni az ilyen kuncsafton..

mai gyerek 2013.02.08. 15:03:04

@novothauto: Az lehet.De mi van akkor ha csak hibakód kiolvasást kért,mást nem?Pl a gyujtáskihagyást amilyen a Mini motorján volt a márkánál ahol dolgozom sokkal egyszerübben is ki lehet fogni-nem kell mindjárt a Pico.Pedig van és használom is eleget.Lehet hogy a mi gyári diagnosztikánk okosabb,nem tudom milyen a bmw-mini é..Van egy bizonyos OBD szekció ,egész pontosan a 6 os-ott leírja melyik hengernél,hányszor volt fordulatszög lassulás..GMR a fötengelyérzékelö,tehát nagyonnnn pontos..ha van ez az ö gépükben is-bizony mulasztott a kolléga..

mai gyerek 2013.02.08. 15:31:55

Novoth úr még ha nem is értünk mindenben egyet idekívánkozik hogy leírjam- elejétöl fogva olvasom a cikkeit,hozzászólásait és tisztelem a hozzáértését,állásfoglalását.A honlapjára ha szabad elküldöm az elérhetöségemet-nagyon szívesen értekeznék önnel a jövöben ,ha isten úgy adja lehet még segíteni is tudnák bizonyos problémák kiküszöbölésében.Szép napot és kellemes hétvégét.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.02.08. 16:08:42

@mai gyerek:
"porlasztókat,de alátétet nem cserél- mert minek,jó az öreg"
"ha nem akar lisztet a kenyérbe miért szidja a péket?"

Najó, de milyen pék az aki liszt nélkül készít kenyeret?

Értem én hogy kell az ügyfél, de ha nem engedi anyagiak miatt szakszerűen megjavítani az ügyfél, akkor nem kell elvállalni...

A jó hír az itt kezdődik.

Rocko- 2013.02.08. 16:16:29

@novothauto: sajnos nem derül ki a cikkből, vagy én nem értettem, de mielőtt beszerelted volna az új trafót, bekendted trafóolajjal?

mai gyerek 2013.02.08. 16:24:56

@Lui_: Épp az hogy nem nevezhetö kenyérnek a végtermék...amit közöl is a kedves ügyfélnek...nem baj az a fö hogy hasonlít rá ez a válasz.Lefordítva- nem világít a MIL (check engine) tehát rendben van, ne akarjatok már lehúzni-ezt nem egyszer hallottam..

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.02.08. 16:46:31

@mai gyerek:

Természetesen egyetértek veled, sokkal összetettebb az egész diagnosztikai folyamat mint azt el lehetne mondani az ügyfélnek, hogy valóban megértse.

Azt kell mondjam, mostanában elég sok szervizzel tárgyalok, általános és márkaszervizekkel is.
Nem szabad általánosítani, egy szerviz hozzáállása alapvetően az ott dolgozó egyének személyiségén múlik, de az ügyvezető irányelvei is eléggé kihatnak rá.

Sajnos ez a "lehúzás" kényes kérdés, úgy gondolom ezt nehéz definiálni mit jelent a lehúzás, és mik azok a tényezők(eszközök, szoftverek, legális szolgáltatás stb..), amik miatt 4-5-szörös árakat is elkérnek, amit ha néha nem tennének meg, bizony sokan csődbe jutnának.

Tipikus példa, ennek konkrétan szemtanúja voltam: szervizlap felvételénél márkaszervizben, idős bácsi behozta kisebb szervizre az autóját(olcsó márka).
Elkezdte a felvevő sorolni mit cserélnek: levegőszűrő, gyertyák, olajszűrő , olaj, pollenszűrő.
Mondja ez 90 ezer Ft.
Bácsi mondja ok.
Szervizvezető szeme felcsillan, és mondja: és lehet hogy még ez is és még ez is lesz(nem emlékszem pontoan mi), kb. 20-40 ezer Ft. Bácsi lehajtott fejjel mondja ok.

Szerintetek vajon volt neki ez a plusz költség?

Az idősebb korosztály szerintem nem tud nemet mondani, ezt sok helyen ki is használják.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 16:50:05

@Rocko-: Magát a kérdést nem értem. :) Mit kenegessek egy BERU trafón?

35up (törölt) 2013.02.08. 18:20:06

@novothauto: Viszont jegyzokonyv hijan nem tudhatod, milyen modszereken es mereseken van tul, es mit lehetett volna tenni meg (az adott gyarto eszkozeivel).
Amit az ugyfel elmesel, az a teljes igazsagnak legfeljebb az egyik fele.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 18:29:22

@35up: "Amit az ugyfel elmesel, az a teljes igazsagnak legfeljebb az egyik fele."

Az ügyvéd, vagy az építészmérnök, aki a háta közepére nem kíván egy ilyen lepukkant gyártelepet, idejön hazudozni...hagyjuk ezt.

35up (törölt) 2013.02.08. 18:54:49

@mai gyerek: A Mininel is van ilyen OBD panel, meg tudod nezni a hengerenkenti fordulatszamingadozast es a befecskendezes korrekcios mennyisegeit is.

35up (törölt) 2013.02.08. 19:00:59

@novothauto: Nem a hazudozasrol van szo, hanem arrol, hogy mivel nincs jegyzokonyv, nem tudod, mit mertek pontosan (es esetleg hol hibaztak), az ugyfel pedig laikus, aki nem tudja megitelni, mik a fontos informaciok.
O csak annyit mond neked, hogy odavitte, nem tudtak vele mit csinalni. Ebbol sok minden nem derul ki, azt belathatod.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 19:24:09

@35up: Ok, de én nem is erről beszélek, hanem arról, amikor itt dörzsöli az ember a nyolc fokos irodámban a kezét, hogy beleöntött egy kamionnyi pénzt az autóba, és még mindig semmi. Volt olyan, aki úgy jött, hogy szerencsésen meg voltak a régi alkatrészek, amiket a végén visszatettem, mert közük nem volt a hibához.

Nyilván hazudnék, ha azt mondanám, hogy én minden autót megjavítok, ami bejön ide. De az nem is fizet, ha nincs hibafeltárás, vagy legalább részeredmény. Szerintem ez az oldal tök egyszerű.

35up (törölt) 2013.02.08. 21:10:25

@mai gyerek: Pedig a legtobben ezekre a rutinmunkakra (olaj/fek/gatlo stb) utaznak: fix idoraforditas, fix nyereseg, nulla riziko, nulla celszerszam. A bonyolultabb eseteket meg vigyek inkabb mashova, azt oldja meg masvalaki, szerszamokba/muszerekbe fektessen masvalaki, a rizikot viselje masvalaki - de aztan hozza am vissza az ugyfel utana az autot, hogy a rutinmunkakat tovabbra is ok csinalhassak :)

@novothauto: Megertem a frusztraciot tobbszazezer forint elkoltese utan, de az nem jelenti azt, hogy a gyari technologia elment a falig, es veget ert a tudomany. Sot, baromi reszletes Prüfplan van minden tunetre, a beepitett szkop meg (az adott modellhez passzolo) referenciakepet is mutat neked az eloadat melle. Sajnos ennek a kenyelemnek van egy olyan hatulutoje, hogy a gyengebb kepessegu szerelok tulzottan is hagyatkoznak ra, es azt hiszik, hogy ha a hibatar ures, akkor hiba sincsen.
Minden teszter oldalara kene egy ilyen matrica:
www.mysafetysign.com/img/lg/S/Be-Careful-Machine-Sign-S-2658.gif

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.08. 21:40:07

@35up: Ezért írtam, hogy hagyni kell a szerelőt, hogy használja a sajátját :)

760kodnék 2013.02.08. 23:12:43

@mai gyerek:
"járhatnák továbbképzésekre-már rég máshol dolgoznák"
Biztos én vagyok a háklis, de ha ezt meghallanám, azonnal tipliznék a műhely közeléből, akármilyen márka is az...

dani 2013.02.09. 10:59:30

@35up: Igaz. Mindenesetre amit láttam, AKG-s dobozt, azon rajta volt a nagy Austria felirat, a kis hivatalos fehér cetlin meg a made in china.

35up (törölt) 2013.02.10. 14:09:46

@dani: ...de ha egyszer osztrakok a szerencsetlenek, mit irjanak ra, hogy elegedett legyel? Azt megsem irhatjak, hogy AKG Zimbabwe. A felirat eleg pontosan fogalmaz amugy:
i.imgur.com/zVmzP9m.png

De hogy megnyugodj, egy csomo szorakoztatoelektronikai cuccon szerepel ilyen felirat:
i.imgur.com/Rvg9V8m.png

dani 2013.02.10. 15:15:21

@35up: Írtam is fentebb, hogy engem nem zavar ez a dolog, csak kicsit megy a parasztvakítás. Eddig is nyugodt voltam.

mai gyerek 2013.02.11. 08:04:20

@760kodnék: Te álláspontod.El sem hiszed hány márkaszerviz nem küldi a szerelöit továbbképzésekre.Az alapképzésre igen de utána see you later.Ha meg rákérdez a válasz -ha nem tetszik mehetsz új kihívásokat keresni:) Én sem ennél a dealernél kezdtem ahol most vagyok-ök a harmadikok az évek során-de a márkánál megmaradtam.és az oktatás hiánya miatt cseréltem mind a kétszer..Jelenleg azomban minden úgy megy ahogy az importör megköveteli,szóval képben vagyunk.....hál istennek.

mai gyerek 2013.02.11. 08:18:26

@Lui_: Szia.Igen,ez így van.Egy ilyen szervizfönök maga képes változtatni a márka megítélésén is..Volt szerencsém ehhez a fajtához...

mai gyerek 2013.02.11. 08:30:55

@novothauto: Na ezzel nem értek egyet.Sajnos az ügyfelek nagyon nagy hányada nem mond igazat .És nagyon sokan nem mondanak el mindent-csak azt ami rájuk nézve nem terhelö.Könyvet tudnák írni sajnos ezekböl az esetekböl.

mai gyerek 2013.02.11. 08:43:51

@Lui_: ha nem engedi anyagiak miatt szakszerűen megjavítani az ügyfél, akkor nem kell elvállalni...

Na ezt egy általános szerviz megengedheti magának de egy márkaszerviz nem..Ha nem vállalom el- már megy is a panasz az importörnek.S hogy igazam van...hát az sajnos nem lényeges.Csak az ügyfél ne panaszkodjon.

mai gyerek 2013.02.11. 08:57:51

@novothauto: Nálunk is van mindíg hibafeltárás vagy részeredmény.Nálunk sem fizet ha ha nincs eredmény.Ha megtudja a tulaj mit kell csinálni a kocsival,mi okozza a hibát-már megy is kicseréltetni valahova,ahol olcsóbb..Ha több dolog okozhatja a hibát ,amit esetleg meg is mondanak neki..azzal megy pl. magához,hogy nem tudják a márkaszervizben pontosan megmondani mi a baja-pancserek..Pl. visszatekert cr diesel olaszból-nem indul-kérdés: ha kicserélem a porlasztókat-jó lesz? Na erre csak dilettáns válaszolhat igennel,vagy nemmel.Mi az hogy nem tudod-márkaszerviz vagytok...Pl. nem tudhatom hogy nem e volt benzin a tankban ami miatt eladták a kocsit..

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.02.11. 10:58:12

@mai gyerek: " már megy is a panasz az importörnek.S hogy igazam van.."

Hát az importőri hozzáállás valóban érdekes.(Egy franciával van tapasztalatom)
Tipikus példa ez a csereautó. Jót leveleztem velük.
Az importőr annyit mond nekem, hogy szerviz ad csereautót, ha ők nem akkor ők nem tudnak semmit tenni.
Másik oldalról tudom, hogy csereautóért a szerviz nem kap semilyen ellenjuttatást, tehát jogosan nincs érdeke csereautót adni.
Ebből mi következett? 2 hónapig nem volt autóm garanciás probléma esetén...

És ebből mi következik? Soha nem veszek ilyen márkájú autót újonnan többet.

Garancia mit ér? Ebben az esetben nem sokat, az autó bérlés árából kb megjavíttathattam volna hamarabb.

És az egészről a szerviz mit tehet? Nagyjából semmit.

Szóval semmi se fekete vagy fehér...

mai gyerek 2013.02.11. 15:03:24

@Lui_: Egyetértek.Épp ezért olvasom keserüséggel,hogy a márkaszervizben dolgozók csak rosszat akarnak,nem értenek semmihez.Aki meg ért az már maszek..Tölünk akik elmentek (lopáson kapták,írni tudott-dolgozni nem stb) mind maszekok.Szoval aki kiesik az nem mind azért,mert kiemelkedöen jó...Nekem pl.minden második hónapban majdhogynem disszertáció megvédésem van-minden egyes oktatás után tesztet írunk-ha nem megyek át(eddig még mind megment)a fönök aduként használja .Pl. prémiumot akarsz? E learning result? Ja,csak 80%...akkor gyere máskor.Ismerni kell a müködési elvet-elég aprólékosan.Mert ha nem- egyszerüen meg sem tudod javítani..Van olyan hogy négy autó jön be a héten egyforma szindrómával-végül mind a négynél máshol van a primáris ok..
süti beállítások módosítása