HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Amikor a piros lámpa zöld

2013.05.29. 06:11 Tcomment

Címkék: közlekedés zöld lámpa piros

Valahol érthető, hogy az ember egy gyönyörű ívű gyorshajtás sodró lendületét nem okvetlen akarja megtörni a szabályok követésével.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

443 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr185331427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasgyuszi 2013.05.29. 18:13:48

@Nagyon_Komoly: "... bizonyos autókban 30-nál mutat 50-et. De jó esetben is 5 a különbség minimum...."
Citroen C8: 100 alatt 1-2-vel mutat többet, 100 felett meg 2-3-mal. A kocsi gyári tempomatját+óráját vetettem össze egy független navi sebességjelével.

60-as táblánál 71-ra állítva a tempomatot megyek 69-70-nel a navi szerint.
130-as autópályán közlekedve 142-143-ra állítva mutat 140-et a navi.

kicsidio 2013.05.29. 18:39:16

Nem olvastam végig a kommenteket csak egyen megakadt a szemem."Mit idegeskedünk, ha zöld van és nem indul el az első".Ha én is naponta 2x ülnék autóba munkába menet és jövet engem sem zavarna.De mivel naponta sok-sok helyre szállítok árut ezért van, hogy bele kell férnie a napomba minden aznapi kiszállításnak mert a kedves ügyfél nem akkor szól, hogy szüksége van fénymásoló papírra amikor még 1 dobozzal van, hanem amikor az utolsó is kifogyott a gépből.Akkor viszont most,rögtön,azonnal mert megáll az élet.És ebből napi szinten sok van.Meg én is ember vagyok nekem is van családom én is inkább otthon lennék velük minthogy sokszor arra várjak, hogy befejezze valaki a sminkelést,kávézást,orrtúrást stb. Ennyi ezért vagyunk sokan idegesek mert az az 5-10 másodperc is számít lehet amiatt kell túlóráznom és nem lehetek a családommal.Egyébként ugyanúgy ahogy tőlünk nyugatabbra megállnak a zebránál elindulnak a zöldnél...

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 18:41:39

@kuroi inu:
Ahogy látom, te se nagyon kapnál jogsit...
Mi köze van ezeknek a sebességkorlát betartásához:

"alárendelt útról kifodulni, parkolóból kitolatni, sávot váltani, halláskárosodás nélkül élni, és ordibálás nélkül szót érteni egy forgalmas út környékén, lehet lámpákat zöldhullámra hangolni, de lehet életveszély nélkül robogózni, néha napján törékeny dolgot szállítani vagy veterán autóval közlekedni, megkülönböztető jelzést használó járművet elengedni, értelmezni az útburkolati jeleket, táblákat, amelyeknek a jelentésüktől való távolságát és sűrűségüket szintén az engedélyezett legnagyobb sebességhez „lövik be”"
?
A sávvváltások dettó.
A higanymilliméter jele mmHg, nem Hgmm.

@uarempty:
Kicsit tanulgassad még a KRESZ-t. Lakott területen belül (személyautóval) abban a sávban mész, amelyikben akarsz.
Szóval igen, sok retardált van, akinek fingja sincs a jobbra tartásról. Te is ezek között vagy, és ezt többször is bizonyítod a hozzászólásaiddal.

@qwertzu:
Hát sántít ám az értelmezésed - arról van szó, hogy az adott sávban nem akadályozhatod.

@Reszelő Aladár:
Talán fel kéne fogni, hogy ez NEM Amerika. Ott sok szabály más, mérföldben mérnek, piros színű az index stb.
És nagyon jóül van ez így, hgoy nem szabad pirosnál jobbra kanyarodni, mert sok barom kurvára nem nézné, hogy valaki egyenesen haladó jön abban a sávban. Amerikában már megtanultak vezetni, nálunk meg még nem.

qwertzu 2013.05.29. 18:47:36

@uarempty: "Ezzel már ki is ütöd azt, hogy szabályosan elmehetsz jobbról"

Már miért is? Megy 50-el a belsőben, kimész külsőbe és elhaladsz mellette. Teljesen szabályos.

"hanem neki jobbra tartani szépen, ahogy az le van írva"

Le van írva, hogy nem kötelező, de ne zavarjon.

"Az én példám az, amikor még jobbról sem tudod kikerülni a hülyét, mert egy másik hülye van mellette"
36. § (2):
ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

"funból feljelentegethetném ezeket, me' ne"

Nyugodtan. Nem kap csekket.

qwertzu 2013.05.29. 18:51:35

@Van már ilyen nick?: "Hát sántít ám az értelmezésed - arról van szó, hogy az adott sávban nem akadályozhatod."

Hát a kreszben nincs ilyen.

uarempty 2013.05.29. 18:54:17

@Van már ilyen nick?: Magadra ismertél?Vagy mit személyeskedsz rögtön? :D Ha két majom egymás mellett megy gyök2vel, nem tudom semelyikben kikerülni, az akadályozás pedig lakott területen is akadályozás a gyorsabban haladóval szemben.
Persze, lakott területen belül ki lehet előzni jobbról is...csak, ha esetleg személyeskedés helyett tudnál magyarul, és legfőképp értelmezni, akkor látnád, hogy az első lépés az, hogy a gyorsabban haladót nem akadályozzuk, még lakott területen belül sem, persze kikerülni ki lehet..de mind1, úgysem érted :D

"feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza"

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 19:06:21

@qwertzu:
Hát de, épp te idézted. Csak meg kell tanulnod megérteni az olvasott szöveget.

@uarempty:
Nem, a hozzád hasonló agyatlan majmokra ismertem, te vagy az az idióta, aki nem tanulta meg a KRESZ-t, de azért pattog ezerrel a szabályosan közlekedőre, és tolja a baromságait.

Ja, a gyorsabban haladót nem akadályozza. De nézd meg azt is, hogy mit írnak a sebességkorlátozásról szóló résznél. Annál gyorsabban ugyanis nem mehetsz, és ez űbereli a nem akadályozza részt (nézz utána, melyiket büntetik jobban).

Aki gyök2-vel megy, az mennyivel megy, és milyen mértékegységben kell érteni? Mert nem mindegy, hogy 1,4 km/h vagy 1,4 hangsebesség. Vagy esetleg gyök2 kg cukor van nála, és azzal megy valahova ismeretlen/lényegtelen sebességgel?
A szám után kell valami mértékegység is, hogy értelme legyen.

D4D 2013.05.29. 19:18:45

@Kandaláber:

26§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

D4D 2013.05.29. 19:21:41

@ghost recon:

"Egyébként akit te tötymörgőnek nézel, az lehet hogy csak fáradt, idős, vagy gyakorlatlan."

"A járművezetés személyi feltételei

4. § (1) Járművet az vezethet, aki
a) a jármű vezetésére jogszabályban meghatározott, érvényes engedéllyel rendelkezik, és a jármű vezetésétől eltiltva nincs;
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
(2) A jármű vezetését az üzemben tartó nem engedheti meg, illetőleg a vezető nem engedheti át olyan személynek, aki az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek nem felel meg.
(3) Az (1) bekezdésben említett engedélyt a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania.
(4)5 Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén - a főútvonalon kerékpározás esetét kivéve - a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott korlátozást."

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 19:22:24

@Semper Fidelis:
Jaja, én meg láttam a tévében, hogy egy csávó az űrhajójával a hangsebesség többszörösével ment. Han Solónak hívják.

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 19:24:52

@D4D:
Azért ha te 80 km/h-val szeretnél áthúzni az Erzsébet hídon, ahol 50 a megengedett, az nem számít ám indoklatlanul lassú haladásnak, ha valaki csak 49-cel megy előtted.

D4D 2013.05.29. 19:25:38

@ghost recon:

Munka után próbálj meg előttem hazamenni 60-al egy olyan úton, ahol 90 a megengedett. Garantálom neked, hogy fogsz tudni menni 90-el.

D4D 2013.05.29. 19:29:49

@Acmee:

"Értem Én, hogy a szabály az szabály, de nem lenne baj, ha a jó öreg zöldhullámokat újra beállítanák, hogy a forgalom a lehető leggyorsabban haladjon a városban."

Jelenleg pont ezzel ellentétes törekvések vannak hivatalos helyekről.

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 19:30:07

@D4D:
Én meg garantálom, hogy te nem fogsz menni még 60-nal sem.

D4D 2013.05.29. 19:31:48

@qwertzu:

Nekem egyszer megvolt zölden a Thököly útig. Kétszer 110-el. A Thökölyt már nem mertem bevállalni.

uarempty 2013.05.29. 19:32:07

@Van már ilyen nick?: Bár, nem kellene válaszolnom, mivel sem a társalgási szinted, sem az érvrendszered nem állja meg a helyét még a legkisebb,legputribb sarki kocsmában sem.Azért megteszem, csak úgy, funból tudod.

A gyök2 nyilván lassút jelent, hogy megértsd, 70es karikánál, olyan 50et.Márpedig, ha én éppen 75tel érkezek hátulról (vagy 70nel mind1), akkor bizony feltart, persze, kikerülöm a faszba jobbról, ha éppen nincs még egy ilyen okostojás a jobb sávban is (egyébként, ez még megfejtésre vár a részemről, hogy, ha valaki fél a megengedettel menni, akkor miért áll be a belsőbe, egy ugyanolyan "félős" mögé, ha egyébként, nyugodtan haladhatnának egymás mögött szépen komótosan, bár legjobb lenne, ha az ilyenek buszra ülnének)...innen pedig, már tovább lehet fűzni a sztorit, egyébként bárhogy.
A fenti példa mondjuk nem csúcsidőben, tömött sorokban értendő, délután/este közepes forgalomnál is vannak ilyenek, úgy, hogy egyébként, simán belehetne sorolni jobbra, mert van hely/szellős.

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 19:33:28

@D4D:
Mondjuk a 110-ért városon belül a kurva anyádat, te gyilkos, és akkor még finom voltam.

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 19:35:13

@uarempty:
Nem biztos, hogy fél, lehet, hogy mondjuk balra akar kanyarodni, és azért lassít.
Vagy lehet bármi egyéb oka.
Sosem tudhatod.

D4D 2013.05.29. 19:37:58

@Van már ilyen nick?:

"Érdekes, hogy amikor rendőr irányítja a forgalmat a Bajcsy-Andrássy kereszteződésben, sosincs a kereszteződésbe beszoruló 10-15 autó, akkor meg bírnak állni, mert félnek, hogy ha nem, akkor ugrik 30 rongy. Ha nincs rendőr, mindig beszorulókkal van tele a kereszteződés."

- Eddig akárhányszor így volt, nekem az tűnt fel, hogy a Lánchíd felől jőve sokszor utolsó percben venni észre a rendőrt (Érthetetlen, a József Attila lámpához nem jut?), valamint az, ha a rendőr felülbírálja a lámpa jelzéseit, azt az autósok 80%-a (gyalogosok 100%-a!!!) nem fogja fel.

D4D 2013.05.29. 19:38:45

@Van már ilyen nick?:

"Érdekes, hogy amikor rendőr irányítja a forgalmat a Bajcsy-Andrássy kereszteződésben, sosincs a kereszteződésbe beszoruló 10-15 autó, akkor meg bírnak állni, mert félnek, hogy ha nem, akkor ugrik 30 rongy. Ha nincs rendőr, mindig beszorulókkal van tele a kereszteződés."

- Eddig akárhányszor így volt, nekem az tűnt fel, hogy a Lánchíd felől jőve sokszor utolsó percben venni észre a rendőrt (Érthetetlen, a József Attila lámpához nem jut?), valamint az, ha a rendőr felülbírálja a lámpa jelzéseit, azt az autósok 80%-a (gyalogosok 100%-a!!!) nem fogja fel.

D4D 2013.05.29. 19:46:28

@I_Isti: A Szerémi egész pontosan 62-63 km/h.

D4D 2013.05.29. 19:54:44

@Van már ilyen nick?:

"Azért ha te 80 km/h-val szeretnél áthúzni az Erzsébet hídon, ahol 50 a megengedett, az nem számít ám indoklatlanul lassú haladásnak, ha valaki csak 49-cel megy előtted."

- Szerintem te nem érted a probléma lényegét.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.05.29. 19:55:35

@ghost recon: Kollégákkal időnként ki-kipróbáljuk, hogy ki-ki a maga vezetési moráljával A-ből B-be mennyi idő alatt jut el ugyanabban az időben. A mérés azért egyszerű, mert egyszerre indulunk és ugyanoda megyünk, aki először odaér megszámolja a perceket a másik érkezéséig. Van két kolléga, akik a tipikus mazsola kategória, mindig igyekeznek betartani minden szabályt, csak véletlen szegnek. Ők azok, akiknél a rakpart egyik végén indulva az előttük haladó piros autó és közöttük a rakpart végén már komplett kocsioszlop található. Miért? Miattam. Meg a többi ilyen miatt, mint én. Mert én jobban tudom, ügyesebb vagyok és baromira nem vagyok kíváncsi az előttem kóricáló yarisos/suzukis/micrás következő hóbortjára. Inkább legyen mögöttem, akkor nem fog jobbra indexelve balra fordulni, sebességet keresni zöldnél, tizenhat furgonost maga elé engedni, megállni a keresztutca komplett forgalmát elengedni, macisajtnál a kerület kiürüléséig várni az indulással.
Az ilyen autós - mint én - egy dologból indul ki: én tudom, hogy elindulok, besorolok, átnézek a másik autóba és nem engedem ki a láthatóan nyomorultakat (tudom, szemét vagyok, hogy nem segítem őket), haladok.
Mindenki más, aki az úton van és nem vette fel a forgalom ritmusát, csak akadály, függetlenül attól, hogy milyen matricát pakolt a hátsó szélvédőjére.

Válaszul a kérdésre: mennyit lehet spórolni:
Esete válogatja.
- Van, hogy semmit, sőt buksz vele. Ez a ritkább.
- Ha két kerület közé esik az úton egy harmadik, jó eséllyel már 5-15 perc is lehet az eltérés.
- Ha Észak-Pest Dél-Buda (és ehhez hasonló) viszonylatról van szó, - döbbenet, de - fél óra is kijön nem egyszer.

Vannak utak, amiken éveken keresztül jársz rendszeresen. Most egy konkrét útra gondolok, amit nem fogok megnevezni (és nem azért, mert trafit ültetnek oda, amit egyébként szoktak). Tudom, hogy az a nyomorult 50, ami szabályos nem működik. Nagyon sok helyen nem működik. Két dologból választhatok. Megyek 30-cal (megölnek a körülöttem jövők és értelemszerűen hátrébbsorolódok a várakozási sorban). Vagy megyek 80-nal, néznek is körülöttem, hogy hova sietek, de az egyik kerület egyik végéből eljutok a másik kerület végére egyetlen kövér zöldhullámmal. Én választottam. Kurvára kell viszont ilyenkor figyelni a piroson átténfergő gyalogosokra, mert ők biz' nem azzal számolnak, hogy hipp-hopp előtűnik egy autó, valamint az alsóbbrendű utakról becsatlakozni vágyókra (ugyanezen okból).
Jöhetnek a kövek.

D4D 2013.05.29. 19:56:47

@Van már ilyen nick?:

Hidd el, ahogy rád tapadok hátulról, vagy gyorsítasz, vagy elengedsz. Nem bírod a nyomást.

D4D 2013.05.29. 20:00:48

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

Korrekt!

Régebben az M1-M7 kivezetőn két dologból tudtam választani:
- Külső sáv 70-80. Ilyenkor meg tudtam enni a szendvicsemet, tudtam telefonálni, CD-t keresni, esetleg újságot olvasni.

- Belső sáv, 150, agresszív villogás és duda, esetenként cikázás a külső és a belső között, mert a három sávos pálya nálunk............

Minden Áron 2013.05.29. 20:06:14

A jómagyar közlekedési morál kitenyésztett egy új mentalitást, egészen pontosan azt amikor a leghatékonyabb sebesség-megválasztással, offenzív vagy defenzív stílust váltogatva, akár gurulva a lámpáig, mint meleghúgy a hóemberen, átlépjük a környezetünkben közlekedőket...

qwertzu 2013.05.29. 20:12:13

@Van már ilyen nick?: Az, hogy mi számít akadályozásnak, nincs benne a kreszben. Az értelmezésem szerint, ha lakott területen megyek a belsőben, és a külső üres, akkor nem akadályozom a mögöttem jövőt. Elvégre sávot vált és szabályosan elhalad mellettem. Ebben mi az akadályozás? Nem kell csökkentenie a sebességét, és a céljához ugyanannyi idő alatt ér oda. Az hogy a célja elérése érdekében sávot kell váltania, azt meg nem tartom akadályozásnak.

Minden Áron 2013.05.29. 20:15:05

Az indokolatlanul lassan haladoknak első körben a csinálj magadnak kistestvért szoktam mormolni majd olyan szűken előzöm meg, hogy egy hétig biztosan nem ül autóba mert az ülését takarítja a szerves hulladéktól... Amennyiben esetleg kérdése támad a manőverrel kapcsolatban akkor verbális kielégítést alkalmazható a mit és mikor vezessél legközelebb életedben témakörben...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.29. 20:51:34

@Minden Áron: Te is az a fajta barom vagy, aki szombat délután nem bírja ki, hogy valaki v-5-tel halad előtte? :D
Gratulálok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.29. 21:08:14

@D4D: A francot nem. Én is olyan szinten tudm leszarni a mögötem jövőt, ha tudom, hogy szabályos vagyok, hogy még.

Minden Áron 2013.05.29. 21:21:21

@ColT: A héten már megvolt az 1000 km, volt Budapest is benne, kb 30 km-ként 1 db barommal (ma Egerben fekete 190 merga futóval 30km/h 50 helyett mer' szállít ugye az oké, de miért kell 3-nak követni. Azért lassan szakad a cérna, de szokott, így meg ha előzök akkor legyen tempó 4 autóra, ergó paraszt vagyok) ezért csak megyek és nem fogok válogatni az eszközök között, hűljön ki a bőr az összes gyökéren...

kapitális 2013.05.29. 21:26:12

@Egy Srác: Sokáig azt hittem, az a legrosszabb körforgalom amivel találkozni fogok életem során, ráadásul mivel az Európa-Ligetnél laktam, ott jártam el minden nap.
Naa, aztán elmentem Győrbe, ami körülbelül egy szinten van vele, bár ami mák hogy nem megy át rajta villamos.

butschq 2013.05.29. 21:52:36

@D4D: Múltkor mentem haza, vagy este 10 fele. Elég idegállapotban voltam, erre még valami hülye a seggemben kocsikázott, mert ő siet.
Lakott területen kívül megyek 90-100-al, seggemben, beértem a faluba, lelassítok 70-60-ra (ergo szabálytalan vagyok), seggemben. Na én meg megsimogattam a fékpedált, éppen csak, hogy kiégessem a retináját, mákom volt, szembe elég sűrűn jöttek, nem tudott megelőzni.
Jött a kereszteződés, gondolom, már nem látott, mert lemaradt rendesen.
Miután megálltam, és kiszálltam még integettem is neki.

De ha valaki még a megengedettel sem megy, én nem állok a picsájába. Amikor van rá alkalom megelőzöm. Én is megyek gyökketővel néha :)

Szabványok 2013.05.29. 22:03:04

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol):
Szívemből beszéltél!
* Az emberek egyharmada egyáltalán nem indexel, egyharmada meg csak alibiből, amikor már semmi információtartalma nincs, hiszen a vak is látja, hogy kanyarodik. Ezek után nem lehet bízni az indexben, ami pl. a körforgalomban zavaró.
* Miért van az, hogy különösen a vadi új, méregdrága autókban folyton telefonálnak?

Ehhez képest egykét későn jövő a pirosban nem annyira zavaró, mert a keresztbe jövő úgyis csak akkor haladhat bele a kereszteződésbe, ha üres.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2013.05.29. 22:07:45

Ma délutáni eset: biciklisáv keresztben a Krisztina körúton, a Déli és a Moszkva tér között, saját lámpával. Hűvösvölgy felé áll a sor (én is), Margit híd felé épp üres, de a kerékpársáv miatt piros a lámpa az autósoknak. Bringás épp átérne, tajgetosz-pozitív Lanciás (asszem) érkezik az üres sávban, nyomja a dudát szerencsétlen bicikisnek és a legalább egy perce aktív piros lámpára adott legkisebb reakció nélkül átszáguld a kerékpársávon. Innen is átnyújtanám számára a napi seggbe-lófasz díjat.

Szabványok 2013.05.29. 22:16:51

@Egy Srác:
Mi legyen a tanulóvezetőkkel? Lányom friss jogosítvánnyal, "T" betűs autóval próbál közlekedni. Szinte lerugdossák az útról.
Nem értem. Ezek az emberek 'a priori' tudnak vezetni és ezt várják el másoktól is? Ha valaki betartja a sebességhatárokat, akkor azt meg kell ölni? Ha valaki normális követési távolságot tart, azt meg kell előzni és be kell vágni elé?
Forgalomban csak olyan vezethet, aki már 100ekm-t vezetett forgalomban?

Szabványok 2013.05.29. 22:26:26

@Egy Srác:
"Ööö, bocsi, itt nem boyracerkedésről van szó, hanem az adott útszakaszon az adott útviszonyok és időjárási körülmények mellett megengedett legnagyobb sebességről."
Kifelejtettél még pár tényezőt, mint pl. a gépkocsi állapotát, a rakomány t, a vezető állapotát, stb. A számszerű sebességhatár nem a minimális, nem a kötelező, hanem a maximális megengedett sebesség.

"indokolatlanul tötymörgő.
Te megpróbálsz a náladnál gyorsabban (de még a megengedett sebességhatár alatt) közlekedőkre haragudni valamiért."

Szerintem a dolog rém egyszerű!
Te vagy az ideális járművezető, aki Nálad lassabban megy az tötyörgő, aki Nálad gyorsabban vezet, az megszállott száguldozó.
És is pont így gondolom!
Bosszankodom az előttem szerencsétlenkedők miatt, villogok, hogy menjen már a pitlibe, ne akadályozzanak, alkotmányos jogom sietni. És mérges vagyok azokra, akik mögöttem fél méterre villognak, hogy menjek már gyorsabban, alkotmányos jogom takarékosan vezetni.

Elemir 2013.05.29. 22:30:40

Hali!

Debrecenben van egy kereszteződés, ahol a megszokottnál is több a piroson áthajtás. (Aki ismerős v google-zni akarja: Kossuth-Burgundia kereszteződésében a Faraktár utca felől a Piac utca irányában)
Napi szinten megyek keresztben és minden nap a busz a kocsik átmennek, de úgy, hogy már nekünk akár 1-2 mp-e zöld van. Sajnos több balesetet is láttam már, de a legrosszabb, hogy ezek már a gyalogosok között is repesztenek már, mert ott is zöld van. Rendőr soha, pedig a parkolóból elég jól végig lehet venni. Sajnos ezek miatt lesz a nagy szigor...

Szabványok 2013.05.29. 22:34:00

@kicsidio: "ezért vagyunk sokan idegesek mert az az 5-10 másodperc is számít"
Ilyen ideges, vibráló emberektől kellene megszabadítani a közutakat, mert mérgezik a légkört.
Ilyen emberek miatt olyan a budapesti közlekedés, mint egy zárt pályás verseny. Az ilyen embereket elküldeném sofőrnek Texasba egy évre! Más ember jönne haza. (Ha hazajönne.)

Szabványok 2013.05.29. 22:34:38

@kicsidio: "ezért vagyunk sokan idegesek mert az az 5-10 másodperc is számít"
Ilyen ideges, vibráló emberektől kellene megszabadítani a közutakat, mert mérgezik a légkört.
Ilyen emberek miatt olyan a budapesti közlekedés, mint egy zárt pályás verseny. Az ilyen embereket elküldeném sofőrnek Texasba egy évre! Más ember jönne haza. (Ha hazajönne.)

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 22:55:12

@D4D:
Hidd el, hogy ha rám tapadsz hátulról, seggfejkém, akkor azonnal addig lassítok, míg hátrább nem mész.
Esetleg még hívok egy rendőrt is - tudod, már feltalálták a mobiltelefont -, hogy egy faszkalap mögöttem nem tartja a követési távolságot, és le akar tolni. Ezt kifejezetten szeretni szokták.

Szabványok 2013.05.29. 23:01:29

@D4D: Nem szeretném, ha rám tapadnál hátulról. :-)
De ha mégis, akkor nem fogom miattad megváltoztatni a vezetési szokásaimat. Ráadásul rengeteg opcióm van, ha el akarlak zavari a seggemtől:
* Villantok egyet a féklámpán.
* Bekapcsolom a hátsó ködlámpát.
* Ami követési távolság hiányzik mögöttem, azt elöl pótolom, hogy ne kelljen hirtelen fékeznem.
* Jó alaposan lemosom a szélvédőt.
* Ha tudom, hol traffiznak, akkor pont ott engedlek el a megengedett sebességnél többel.
* Fék nélkül, gáz nélkül visszaváltok pár fokozatot. (Majd persze gázt adok, mert nem szeretném ha véres lenne a vonóhorgom.)
* Lámpánál állva induláskor nem I.-be, hanem először rükvercbe teszem és közben a visszapillantóban figyelem az arcodat.

Ha harc, hát legyen harc!
Persze jobb lenne, ha partnerek lennénk a közlekedésben és elhinnéd, hogy nem ok nélkül vagyok ott ahol vagyok és nem ok nélkül megyek olyan gyorsan, amilyen gyorsan és betartanád a követési távolságot.
Hidd el még egy másodpercet sem nyersz azzal, hogy nem 30m, hanem 2m-rel jössz mögöttem az autópályán.

Szabványok 2013.05.29. 23:02:56

@Van már ilyen nick?:
Kérd meg ilyenkor egy utasodat, hogy mobillal vegye fel videóra! (Vagy legalábbis csináljon úgy, mintha felvenné.)

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 23:07:48

@qwertzu:

De, az is akadályozás. Másrészt ha mögötted gyorsaban jön valaki, te meg nem a megengedett maximummal mész, akkor ki kell menned jobbra.

Kár, hogy a hozzád hasonló idiótáknak is adnak jogsit. Ti okozzátok a legtöbb balesetet.

@Minden Áron:
Ez érdekes, hogy ilyet kívánsz magadnak. Mert nálad nagyobb gyökér nem nagyon van, ahogy látom.

@Szabványok:
Mondjuk 5-10 másodperc kurvára számít, mert egy csomó helyen 15-20 másodperces a zöld, és a tökölő balfaszok miatt nem tud átmenni csak 1-2 autó.

Van már ilyen nick? 2013.05.29. 23:10:25

@Szabványok:
Az tudja az ilyen barmot a leginkább bosszantani, ha a másik sávban (ha van) haladó mellé beállsz azzal azonos sebességgel, és akkor ki sem tud kerülni. :-)

Érdekes módon olyankor hamar kapcsolni szoktak, hogy mi is a problémám.

Szabványok 2013.05.29. 23:11:04

@Minden Áron:
Én nem vagyok önkéntes rendőr, nem zavar, ha valaki gyorsan megy ahol nem veszélyeztet senkit. (Én is szoktam.)
De az ilyen "büntetőktől" jó lenne megtisztítani a közutakat.
Mert ha az említett manővert eljátszod a lányommal, és baj lesz belőle, akkor nem kizárt, hogy önbíráskodásra vetemedem.

Szabványok 2013.05.29. 23:17:34

@Van már ilyen nick?: Te az hiszed, hogy számít az a pár másodperc, de hidd el még Neked is rosszabb hosszú távon. Ráhagyással kell méretezni, mert az ilyen ideges sietésből lesznek a balesetek.
A közúti közlekedés a XXI. században nem másodpercekről szól. Bármikor, bárhol, bármekkora dugó, torlódás, lezárás lehet. Aki ezt nem bírja idegekkel, akinek ennyire rövidre van szabva az ideje, az ne közlekedjen autóval.
Ráadásul az ilyen gyorsáruszállítók annyira önzők szoktak lenni, hogy egymást is akadályozzák, mert megáll második sorban, a haladó sávot lefoglalva kivinni a cuccost, ezzel dugót generál, ami miatt a többi gyorsáruszállító idegrohamot kap.
Én meg ráhagyok az útra pár perccel többet és mosolyogva zenét hallgatok.

olcso 2013.05.29. 23:30:29

@Szabványok: "Aki ezt nem bírja idegekkel, akinek ennyire rövidre van szabva az ideje, az ne közlekedjen autóval."

Itt az igazság. Én a "pár perces" plusz utat bicajjal kerülöm ki : )

Szabványok 2013.05.29. 23:57:50

@olcso:
"Én a "pár perces" plusz utat bicajjal kerülöm ki"
Így van, gyalog, biciklivel, metróval, HÉVvel, vonttal előre pontosan megbecsülhető az érkezés.
Közúton, ha fontos a pontos érkezés nagyon sokat kell rászámolni.
Különösen Budapesten ezzel számolni kell.
Délután 6-kor egy órát számolok arra, hogy odaérjek és leparkoljak, este 11-kor meg 10 perc alatt hazaérek.

MechanicGod 2013.05.30. 00:06:55

@Minden Áron: Szerencsére ma már nagyon jó és sokféle pszichoterápiai módszer van a problémádra. Ajánlom hogy tegyél félre egy kis benzinpénzt és menj el egyre. Hidd el az élet minden területén pozitív hatása lesz..nem utolsó sorban nem fog gyökérnek nézni a környezeted.

Van már ilyen nick? 2013.05.30. 00:57:42

@Szabványok:
Nem másodpercekről szól, csak egy ilyen tökölődő miatt egyre csak torlódik a sor, és súlyos percek lesznek a másodpercekből (a lámpa kb. 1,5-2 perc alatt ér körbe, azaz annyi idő múval lesz megint zölded, ha előtted van két ilyen tökölő, már vesztettél 5 percet, a mögötted lévők meg még többet, mert a sor nem csak ott, hanem már 3 lámpával odább is torlódni fog. Ha egy cső keresztmetszetét leszűkíted, nemcsak közvetlen a szűkítés előtt lassul az áramlás, hanem a cső egész szűkítés előtti részében.

Vonattal előre előre pontosan megbecsülhető az érkezés? Hát te sem mostanában utaztál utoljára vonaton, úgy látom.

olcso 2013.05.30. 01:21:56

@Van már ilyen nick?:
Azért azt valljuk be, hogy akik ezt a nézetet osztják, azok nagy része is "tökölődő", csak azt hiszik, hogy ők nem. Szóval ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni. Nagyon ritka, hogy lámpánál valakit egyszerre lássak indulni az előtte indulóval, de olyan még nem fordult elő, hogy valaki előbb induljon autóval, mint én biciklivel. Egy tanuló vezető pedig még egy csomót "bénázhat" is.

Van már ilyen nick? 2013.05.30. 02:20:19

@olcso:
Persze, a tanuló vezetők külön kategória, azokat nem illik szidni. Mindenki volt kezdő, én szerencsére még akkor, amikor jóval kevesebb autó volt.

Egyébként én gyakran azt látom, hogy akkor kezdi keresni az 1-est meg kiengedni a kéziféket az ökör, amikor már zöldre váltott a lámpa, holott tisztességes helyen ezt már akkor megteszik, amikor mondjuk befejezi a villogást a keresztező gyalogátkelőhely lámpája, és akkor a zöldre már lehet indulni. Ebből persze az is következik, hogy nem csak a saját lámpát kell meredt szemekkel figyelni, nem árt az ésszerűség meg körültekintés sem.

_phu 2013.05.30. 05:46:31

Az már volt, hogy a biciklisek átmennek a piroson?

D4D 2013.05.30. 05:50:49

@butschq: Ha van szemből hely, én is elmegyek.

D4D 2013.05.30. 05:56:26

@Van már ilyen nick?:

Szerinted kijön a rendőr? Ne röhögtess! Ha meg lassítasz, az jó, mert kissebb helyen is le tudlak előzni.

Tudod ha van hely, és én gyorsabb vagyok, leszarom mit csinálsz, mert leelőzlek. HA nem lehet előzni, és te 60-al mész 90 helyett, hidd el, hogy gyorsítani fogsz.

D4D 2013.05.30. 06:05:03

@Szabványok:

* Villantok egyet a féklámpán.
- Ezzel már nem tudsz lerázni.
* Bekapcsolom a hátsó ködlámpát.
- Közelebb megyek, hogy ne vakítson. Esetleg lemaradok kicsit, és az oldalsó tükrön keresztül nyomok neked egy kis fényt. Nem a belsőn, mert azt átállítod, az oldalsón.
* Ami követési távolság hiányzik mögöttem, azt elöl pótolom, hogy ne kelljen hirtelen fékeznem.
- Helyes, bár ilyenkor nézem az előtted levő utat is.
* Jó alaposan lemosom a szélvédőt.
- Nem zavar.
* Ha tudom, hol traffiznak, akkor pont ott engedlek el a megengedett sebességnél többel.
- Nem eszem meg.
* Fék nélkül, gáz nélkül visszaváltok pár fokozatot. (Majd persze gázt adok, mert nem szeretném ha véres lenne a vonóhorgom.)
- Már a kuplungolás pillanatában, de ha a gázpedálról leveszed a lábad, már azt észreveszem (a rövid távolság miatt) és előbb fékezek, mint te.
* Lámpánál állva induláskor nem I.-be, hanem először rükvercbe teszem és közben a visszapillantóban figyelem az arcodat.
- Mire beérünk a városba, te már mögöttem vagy kilométerekkel.

Ha harc, hát legyen harc!
Persze jobb lenne, ha partnerek lennénk a közlekedésben és elhinnéd, hogy nem ok nélkül vagyok ott ahol vagyok és nem ok nélkül megyek olyan gyorsan, amilyen gyorsan és betartanád a követési távolságot.
Hidd el még egy másodpercet sem nyersz azzal, hogy nem 30m, hanem 2m-rel jössz mögöttem az autópályán.
- Egyszer próbálj ki! Majd döbbensz.

- Általában senkitől sem követelem meg, hogy annyival menjen, amennyivel én, DE azt a kibaszott megengedett maximumot autózzuk már ki széles száraz úton nappal!

D4D 2013.05.30. 06:07:44

@Szabványok:

Ahhoz, hogy önbíráskodj, utol kellene őt érned. Ha utol tudod érni, akkor miért is faszakodtál az úton csigamód?

BA2017 2013.05.30. 06:10:35

" Roltii 2013.05.29. 16:24:55
@ColT: ha szül az asszony, vagy valami baleset miatt ömlik a vér a hátsó ülésen vagy bármi extrém (!) szituáció van, akkor leszarom a lámpákat, megyek ahogy tudok (persze figyelve). Megállít a rendőr, elhadarom hogy mi van, elismerek mindent, aztán nyomás tovább lehetőleg rendőri felvezetéssel (volt ilyen, bünti se lett, szépen csinálták nekünk az utat). "

A magyar autósoknál mindennapos dolog, hogy ömlik a vér a hátsó ülésen. Tudom, autóval járok, látom.

D4D 2013.05.30. 06:10:42

@Szabványok:

"metróval, HÉVvel, vonttal előre pontosan megbecsülhető az érkezés. "
- Szoktam BKV-t használni, és ez kevésbé igaz. Jellemzően az átszállásoknál se perc alatt be lehet szedni plusz 5-10-20 perceket.

D4D 2013.05.30. 06:11:58

@olcso:
" Nagyon ritka, hogy lámpánál valakit egyszerre lássak indulni az előtte indulóval,"
- Nézz meg engem!
" de olyan még nem fordult elő, hogy valaki előbb induljon autóval, mint én biciklivel."
- Meg szoktam várni a zöldet.

D4D 2013.05.30. 06:14:20

@Van már ilyen nick?:

"Persze, a tanuló vezetők külön kategória, azokat nem illik szidni. Mindenki volt kezdő, én szerencsére még akkor, amikor jóval kevesebb autó volt."

Egyik tanulókocsin láttam. "Nyugi, ön is így kezdte"

Minden Áron 2013.05.30. 06:23:53

Mivel már sokszor volt és nem akarom újra lerágni de aki nem tud biztonságosan autót vezetni az ne vezessen. Ez egy kicsit sem játék, kell a tolerancia oké, de az aki retteg a volánnál, fel sem fogja a környezetét (a többi közlekedő jelenléte, táblák, lámpák stb.) az igazán veszélyes. Én nem fogom a lányomat elengedni egyedűl a forgalomba, amíg nem tud rendesen vezetni, pont. Az ilyen sofőröket, mivel nem veszi ki senki a sorból, pusztán útakadálynak lehet tekinteni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.30. 06:36:20

@Minden Áron: Az megvan, hogy lehet volt rá okuk? Nyugodtan előzd meg őket, de nem veszélyeztetve, és hasonlók.
Az más kategória, aki nem tud magáról semmit, de az a ritkább. Aki nem gyorshajt, csak szabályosan közlekedik, az nem ez.

@D4D: "- Mire beérünk a városba, te már mögöttem vagy kilométerekkel."
Majd az első lámpánál utolér.

@kicsidio: 5-10mp? HAgyd ott azt a munkahelyet, jobb lesz :D Másrészt, ezt rajtad kívül senki nem tudja, és szabályok rád is ugyanúgy vonatkoznak. Azokat meg nem azért találták ki, mert csak, hanem elsődlegesen a normális, biztonságos közlekedés érdekében.

olcso 2013.05.30. 06:45:55

@D4D: Meg is néznélek bár nem a piros miatt, hanem a többi kommented miatt. Hogy mekkora főnök lehetsz, hogy pár kilóméterig nem tudod elviselni, hogy valaki előtted lassabban megy.

Természetesen a ZÖLD lámpán való áthaladásról beszéltem, nem pirosozásról.

kicsidio 2013.05.30. 08:28:39

@ColT: Félreértesz.5-10 mp ha 8. vagy a sorban és 20 másodpercig zöld akkor azt jelenti, hogy nem jutottál át a zöldön és várhatsz pár percet a pirosnál.Ezt eljátsszuk mondjuk a XI-ből XVII-ig 3x. Tegyük fel elkéstem a címről és előfordult, hogy 16:01-kor közölték, hogy majd akkor holnap leszek szíves megismételni mert ugyan nagyon kell amit hozott de megyünk haza lejárt a munkaidő...Erről beszéltem.A többivel egyetértek nem szoktam senkit beletolni az árokba és ráragasztani az autóm elejét a hátsó lökhárítójára sőt utálom is.Jelzi, hogy sosem volt gyorshajtásom vagy piros lámpám.Csak azért írtam le, hogy sokszor mondjuk + üzemanyag költség,idő,energia múlik azon, hogy éppen nem oda figyelünk.Ennyi.Szép napot mindenkinek Ciao.

kicsidio 2013.05.30. 08:37:09

@Szabványok: Bocsi de nem értem.Nem sebesség túllépésről van szó hanem arról, hogy sok ember tudtán kívül kárt okoz neked azzal, hogy duplán kell dolgozz.Nem írom le még egyszer olvasd el kérlek amit az előző emberkének írtam megtalálod a miértekre a választ.Nem vagyok egy ideges típus csak nem szeretek duplán dolgozni és azt az időt amit értelmetlenül a dobozban ülök inkább tölteném a családommal.Texasban pont nem jártam de voltam kint nyaralni 3 hónapot.Őszintén megmondom jó volt de nem vágyom vissza. Szép napot Ciao.

kicsidio 2013.05.30. 08:42:43

@ColT: Előbb lemaradt.Nem rúgom ki magam inkább próbálok nem meg válni a kollégáimtól sem, hogy életben maradhasson a 4 személyes cégünk és ne veszítsék el az állásukat.Szép napot Ciao.

Roltii 2013.05.30. 08:52:36

@qwertzu: sáv változtatásra való kényszerítés már akadályozás. Párhuzamos közlekedésre alkalmas útnál is él az általános jobbra tarts, csak nagy forgalomba folyamatos haladás mellett mentesülsz alóla. De üres úton kutya kötelességed lenne a külső sávban menni (mondjuk ott is felmentést adhat a szar aszfalt...)

@Bullshit generátor:
"A magyar autósoknál mindennapos dolog, hogy ömlik a vér a hátsó ülésen. Tudom, autóval járok, látom. "
Nem, nem általános, sőt iszonyat ritka. De előfordulhat. Egyrészt nem vagyok önkéntes rendőr, hogy másokat a szabályok betartására kötelezzek/kényszerítsek, kettő nem tudom hogy a másik miért siet. Persze szinte hanyagolható százalék az általam említett extrém esetek száma, de előfordulhat.

Roltii 2013.05.30. 08:54:14

@ColT:

"- Mire beérünk a városba, te már mögöttem vagy kilométerekkel."
Majd az első lámpánál utolér.""
És ha nem előzöd meg? akkor ő átmegy előtted az első lámpán, neked meg bevált pirosra. Nem az a lényeg sokszor, hogy mennyit nyersz, hanem hogy mennyit nem vesztesz.

BA2017 2013.05.30. 08:59:07

@Roltii: Pedig minedennapos, hogy átmennek a piroson, a kanyarodó sávot megelőzik az egyenes sávban és a záróvonalat nem látják. Az van, hogy te balfasz vagy, tehát ne száguldozz. Ha ömlik a vér, hívj mentőt, az száguldhat és van neki ehhez ilyen sikoltozó berendezése színes vakuval, hogy az egészen hülyék is észrevegyék. Az irónia fogalmát tanuld meg, az is hasznos, ha az ember ismer ilyen dolgokat két atom méretű berúgás és hátsó ülésen vérömlés között.

BA2017 2013.05.30. 09:00:46

@olcso: Én szívesen megmutatom neked, hogy előbb indulok, mint te bicajjal...de ismerve a bicajos stílust, te elémcsorogsz, hogy feltarts, tehát ha előbb indulok, mert 100+ lóerő ezt megengedi, akkor te megpusztulsz. Teszteljük hülye úr?

Roltii 2013.05.30. 09:01:16

@Bullshit generátor:
szövegértésből egyes, leülhetsz.
Egyébként meg van olyan helyzet, amikor nem tudsz mentőt hívni, vagy nem jön ki stb. Szomorú, de van. De ha szól otthon a lakásriasztó, akkor is hidd el, hogy ott fogok előzni és haladni ahol csak tudok. Ha ezért balfasz vagyok, vállalom.

olcso 2013.05.30. 09:07:15

@Bullshit generátor: Persze, ha rendezünk egy versenyt akkor nyilván előbb indulsz, de a hétköznapokban még az automata váltóval is nehéz hamarabb indulni mint egy kerékpáros, mert ezer más dologra figyelsz.

A 100+ lóerőnek pedig semmi köze ahhoz, hogy mire te lenyomod a gázt én már vígan tekerek (a zöldön).

D4D 2013.05.30. 09:07:43

@ColT:

" "- Mire beérünk a városba, te már mögöttem vagy kilométerekkel."
Majd az első lámpánál utolér."

- Ez benne van. Viszont sokkal kevésbé fáradok el a saját tempómban, mint egy mazsola mögött.

olcso 2013.05.30. 09:10:37

@Bullshit generátor: Egyébként milyen autó, ami induláskor 100+ lóerőt tud majdnem alapjáraton??

BA2017 2013.05.30. 09:12:58

@olcso: Te tényleg ilyen hülye vagy?

BA2017 2013.05.30. 09:14:04

@Roltii: Az szép, hogy te jössz a szövegértéssel! :DDDDDDDDDDD

BA2017 2013.05.30. 09:15:12

@olcso: Tehát a szájtépés helyett teszt. Az autó nem alapjáraton indul, hanem gázadással, ahogy a bicaj sem magától indul helyből, hanem el kell löknöd és utána tekerned. Ne duma, teszt!

olcso 2013.05.30. 09:26:36

@Bullshit generátor: És te akkora gázt adsz, hogy ennyi erőt kihozol a motorbol?? Szerinted hogy lehet ezt tesztelni??

BA2017 2013.05.30. 09:31:10

@olcso: Ember! Olvassad már el, amiről szó van vagy ne írj, mert hamar rádsütik, hogy annyi eszed van mint egy 20 éve alkolizmusból élő tanulatlan roma hajléktalannak! :D Istenem! Tudod mit? Írj! Csak ne nekem, nem szeretem a hülyéket. :D

Emmett Brown 2013.05.30. 09:33:21

akinek még mindig nem tiszta:
ha városban/országúton 70-nel/110-zel akarok menni, és az előttem haladó 45-tel/80-nal megy, az az én egyéni szociális problémém.

viszont: ha 50-nel/90-nel akarok menni, és az előttem haladó 35-tel/70-nel baktat, az maximálisan az ő faszsága.

GG81 2013.05.30. 10:41:13

@vasgyuszi: Lengyelben is! pedig ők még nem is németek, hanem keleti blokk, sőt magyar-lengyel kétjóbarát... :-)

GG81 2013.05.30. 10:42:55

A Piros tilos, még akkor is bakker, ha érezhetően kimarad egy zöld ütem!
Minden másra ott vannak a zajos-villogós autók!

GG81 2013.05.30. 10:45:27

@D4D: uh, ezek a konstansmenők, de rühellem őket! lehet menni saját tempót betartva a sebesség határokat, így faluban aki meg tolja monoton 70-nel MINDENHOL az utolér! hát menjen a picsbe az ilyen, mert 70-nél sehol sem mer többel menni, de az iskola előtt sem enged ebből! Broáf!
:-/

Emmett Brown 2013.05.30. 10:55:30

@GG81: ráadásul faluban még vissza is előz, ha betartod a 40/50et, és a következő szakaszon kezdődhet az előzés elölről.

olcso 2013.05.30. 12:09:09

@Bullshit generátor:
"Teszteljük hülye úr?"
"Te tényleg ilyen hülye vagy?"
"annyi eszed van mint egy 20 éve alkolizmusból élő tanulatlan roma hajléktalannak"

Ezek a részek voltak a téged minősítő részek.

Tehát a célod elérted, nem írok neked, mert én nem akarok lesüllyedni ilyen személyeskedő szintre. Nem is ismerjük egymást, tehát annak semmi értelme, hogy itt hülyézz! Természetesen attól még az állításom fönntartom és mivel semmit nem hoztál ellene gyorsan el is felejtelek.

D4D 2013.05.30. 19:15:52

@olcso: Hidd el, előbb indulok, mint te a biciklivel.
Igaz, megy az egyes, mikor a keresztező gyalogoslámpa elkezd villogni.

olcso 2013.05.30. 20:07:52

@D4D: Na jó, akkor most elhiszem, hogy te ennyire figyelsz mindenre, mert elméletileg nem lehetetlen. Ellenben rád jut 99 olyan, aki nem figyel. Így az egész csak akkor ér valamit, ha elsőként állsz az összes lámpánál, sajnos. Monjuk ennek örülhetnék is, mert nem megy teli az orrom korommal és egyéb "termékekkel". De azért ezt a zöldnél való indulási módszert terjeszteni kéne, nem az "antigyorshajtást".

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.05.31. 13:39:13

Az utóbbi idők egyik legjobb totalcar-cikke.Hangosan röhögtem rajta, köszönöm! :D És a téma is hiánypótló.

wankel · http://wankel.blog.hu 2013.06.01. 17:43:46

VILLOGÓ ZÖLD!

Ha olyan, állítólag elmaradott helyeken, mint Szerbia, vagy Törökország képesek ilyenre bírni a lámparendszert, talán itt az unió csücskén is menne. Ha nem az ember orra előtt sárgulna-pirosodna a lámpa, talán nem kéne attól tartani, hogy a mögöttünk jövő letarol ha beleállunk a fékbe.

Rocko- 2013.06.01. 19:14:58

@Krupcheck: a villogó zöld az egy sárga.

wankel · http://wankel.blog.hu 2013.06.12. 18:54:55

@Rocko-: nem. az nem az. az egy villogó zöld. a sárga meg sárga.

Rocko- 2013.06.12. 19:00:59

@Krupcheck: a pirosnál meg kell állni.
a sárga a pirosra figyelmeztet.
minek figyelmeztetni a sárgára?

wankel · http://wankel.blog.hu 2013.06.12. 20:15:41

@Rocko-: mondjuk azért, amit a legelső kommentemben leírtam.

Továbbá ott joggal lehet a sárgán áthaladást büntetni (mert itt is lehet, törvényes, csak nem jogos), illetve tudod, hogy a zöld, amit épp elérni igyekszel, az vajh zöld lesz-e még, vagy sárgán mész át, és ott is csücskösen.

Az "öregzöld" fogalma megvan? Na az szűnik meg a villogó zölddel.
Szerintem marha jó találmány. Btw. azóta valahol láttam Mo-n is egy helyen.

Rocko- 2013.06.12. 20:19:21

@Krupcheck: nem kell büntetni a sárgára, nem is lehet mit. a pirosat lehet büntetni.

KeMa 2013.06.20. 14:42:54

@uarempty: "ha valaki fél a megengedettel menni, akkor miért áll be a belsőbe, egy ugyanolyan "félős" mögé, ha egyébként, nyugodtan haladhatnának egymás mögött szépen komótosan"

Biztos előzi 50-el a belső sávban a külsőben 48-cal haladót :D
süti beállítások módosítása