HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Ahol megnyílt a föld

2013.10.09. 06:15 Tcomment

Címkék: az év autója coty tannistest

Ez már a második Tannistestem volt, és bár a 2012-es is felülmúlta minden várakozásomat, most, egy évvel később már köpni, nyelni se tudtam.

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

234 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr365558068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2013.10.09. 14:44:16

@FCs: " és így van a Tesla esetében is."

Ugyan mar. A Tesla a semmibol jott, az autogyartasban nulla tapasztalattal. A Tesla nem egy gurulo szamitogep, ill. nem jobban, mint barmelyik masik auto.

"Ha valamire nem gondoltak, akkor bele tudják utólag programozni...kell pár extra programsor és kész "

:) Persze. hat ez kurvara nem igy mukodik, ill. ha a Teslanal igy mukodik, akkor mindenki sikitva menekuljon, ha meglat egy ilyen autot :)

"A nagy ötlet az akku köré épített váz és teljes számítógépes kontrol volt, a többi - ahogy a példa mutatja - kivitelezhető."

Naja, csakhogy pont abban van a vitamin, a kivitelezesben.

"Itt Norvégiában minden nap találkozom velük az utakon"

Persze, mert Norvegiaban eszmeletlen modon tamogatjak a villanyautokat, es sarcoljak a hagyomanyosakat. Ott Leaf-bol is rengeteg van, es lesz i3-bol is...

Shadowbull 2013.10.09. 14:45:09

@Csikós Zsolt: Nem nehezebb a 85KWh-s akksival? Nehezen tudom elhinni...

Ha meg nehezebb akkor tobbet is fogyaszt.

whale 2013.10.09. 14:59:07

@Shadowbull: "Milyen anyagot hasznaljunk? Milyen gyartasi eljarast hasznaljunk? Hogyan tervezzuk meg magat a hazat, milyen tureseket es muszaki specifikaciokat definialjunk es miert? Kivel gyartassuk le?"

Na, ez pont jó példa nekem, mivel amikor az Apple dizájnol, a legkevésbé ezekkel foglalkozik.:) A beszállítók meg kapaszkodjanak. Nem egy és nem két gyártástechnológiai újítás fűződik Apple dizájnhoz, amik nem léteztek, amíg az Apple igényként nem jelezte, hogy legyenek.:))

Shadowbull 2013.10.09. 15:01:52

@whale: nezd, aki nem latja at legalabb minimalisan egy termek piacra dobasanak a folyamatat az otlettol kezdve addig, amig az elso fizeto vasarlo kezbe nem veszi, annak semmilyen pelda nem jo pelda.

whale 2013.10.09. 15:04:37

@Shadowbull: "Naja, csakhogy pont abban van a vitamin, a kivitelezesben."

Pont a kivitelezésben? Azt gondolnám, hogy az innovációban.:) A kivitelezést majd csinálják a présgépek, a hegesztőrobotok, meg a festőrobotok. Vagy a robotok programozására gondolsz? Azért abban is van már pár évtized tapasztalat, ami megvehető.:)

whale 2013.10.09. 15:08:06

@Shadowbull: Ehhez nem kell semmit átlátnom, ezek konkrét sztorik, amik elsősorban a műanyagiparhoz fűződnek. Egyszerűen az Apple előtt senki nem akart úgy és olyan célra olyan műanyagot használni, mint ők. A beszállító meg találja ki, hogy hogy oldja meg. Mondjuk ki is találták.:)

Shadowbull 2013.10.09. 15:12:27

@whale: igen, pont a kivitelezesben. Ott dol el hogy valami mennyire lesz hasznalhato, megbizhato, uzembiztos, koltseges, tartos, es a tobbi.

" A beszállító meg találja ki, hogy hogy oldja meg."

Nem lehet mindent a beszallitokra bizni. A specifikaciok definialasa a megrendelo feladata.

FCs 2013.10.09. 15:15:32

@Shadowbull: el kellene dönteni, hogy az érvelésedben mi ellen mész, mert ez így nem koherens, helyzettől függően hol a céggel, hol a típussal, hol pedig koncepcióval van gond.
Láthatóan nincs input. Figyelmen kívül hagyod, hogy az elmúlt évben kb. a világban született összes teszt szerint több mint jó. És mint autó jó, nem, mint botmixer. Erre nem vitaalap az a vélemény, hogy de akkor sem lehet jó, hanem a paraszt bácsi "ilyen állat pedig nincs" reakciója az egyértelműre.

whale 2013.10.09. 15:20:52

@Shadowbull: "A specifikaciok definialasa a megrendelo feladata."

Igen, de a gyártástechnológiai know-how, az már a beszállító dolga. Tehát a megrendelő megmondja, hogy mit akar, a gyártó meg kitalálja, hogy hogyan tudja megvalósítani. A lehetetlen gondolom ilyenkor nem elfogadható válasz.:)
Konkrétan úgy gondolom, hogy pl a Model S esetében az akku beszállítójának megmondták, hogy milyen méretű és kapacitású akkut akarnak és hogy mekkora lehet a max. tömege egy cellának, hogy ne tolja az egekbe az autó össztömegét. Simán el tudom képzelni, hogy addig ilyen konkrét cella nem létezett, amíg a TESLA nem mondta azt, hogy venne belőle pár milliót.:)

whale 2013.10.09. 15:22:34

@FCs: Ezen már túl vagyunk Shadowbullal. Ne tudd meg, hogy pár hónapja honnan indult a vita...:))

FCs 2013.10.09. 16:04:05

@whale: nem akarom tudni..:))
találtam egy ilyet a tesla beszállítóiról:
i1.wp.com/cleantechnica.com/files/2013/03/tesla-part-infographic.jpg

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 16:29:39

@rekszem:

@visszakettopadlogaz:

de te még nem is láttál ilyet....

Ezt nem tudom mi alapjan irtad. Eleve sok van az utakon mar ( usa ) es kb egy honapja egy orat autoztam egy baratomeval. Engem nem "fog meg". Az eladasi dumakon ( a jovo autojaban szeretne ulni mar ma? ... Stb baromsagok ) meg nevetek. Azon is hogy 7 szemelyesnek mondjak. Majd ha elmegyek vele vegasba es vissza akkor jo lesz a hatotavolsaga, de amig kell mellette tartani egy "rendes" kocsit - mert ugye elugrani valahova hirtelen ha eppen tolton van a kocsi az sakk-matt sztori ha eppen teslad van - ez elfogadhatatlan.

Kell meg ragni a ceruza veget Fremontban hogy en vegyek ilyet.

zselatnye 2013.10.09. 16:41:44

Nem értem ezt a mondatot: "A Mercedes S tükrében a Maserati Ghibli egyáltalán nem ragyogott. Még csak menésben sem" Vagyis ha jól értem, akkor nem értek vele egyet, nekem jobban bejön a ghibli.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 16:45:30

A piaci kapitalizacio ( MKT CAP ) es termeloeszkozok osszesege ( VL ) koszono viszonyban sincs egymassal. A tozsde nem arra valo hogy megnezzuk mennyit er egy ceg, a tozsde csak megmutatja hogy mennyi befektetesi potencial van a cegben.

A befektetoi szandek sem mimndegy. Pl a saab nulla dollart ert, pedig egy norgadi "nem iden barnult" csalad szerintem latott fantaziat a gyarudvaron levo kabel szinesfemben. Egy startup ceg milliardos erteke ( dollarban ) sem az iroda es az asztalok arabol adodik.

Kozgazdasagot kene tanulni par evig mielott ordito baromsagot hord ossze par ember.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 16:51:03

@Csikós Zsolt: van, akinek tetszik, van akinek nem a Tesla. En az utobbiak taborat "erositem" mert nem veheto komolyan egyenlore. En szivessen vennek ( a tobbi v8as kocsim melle tobbek kozott a bebifokak miatt is ) de ez egyenlore egy draga jatekszer, nem auto. Ket tulajt ismerek kozelrol, mindegyik azert vette mert "cool" es "geek" , ok olyanok akik sorban allnak az iphonert a bolt elott ( en raerek bemenni megvenni ket nap mulva es nem erzem azt hogy nelkulem szaladt volna a vilag )

Egyszer mar irtam itt: aki kokemenyen sporolasi cellal vesz e autot az nissan leafet vett/vesz, hatodennyiert.

A geekekbol nem fog megelni a tesla hosszutavon, ahhoz komolyabb parameterek kellenek.

NBE 2013.10.09. 16:59:58

A cserélhető folyadékcellás akksival jó lesz ez. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 17:02:36

@NBE: arrol a minap olvastam, erdekes dolog. Teljessen hulye vagyok muszakilag hozza de ha igaz ( nem szokott az lenni ) amit irnak rola akkor lennek szivessen stake holder a cegben :)

Shadowbull 2013.10.09. 17:09:50

@FCs: nem ervelek semmi ellen. Ez egy sokkal komplexebb tema hogy egy felmondattal el lehessen intezni, ha meg reszletekbe megy az ember, akkor akik nem igazan ertik a hatteret a mondanivalonak, ugy fog tunni mintha nem lenne koherens, pedig nagyon is az.

Hogy a tesztek mit mondanak, annak pusztan a rovid ideju, gyors benyomasok alapjan van jelentosege. Nem mondanak semmit az altalanos minosegrol, megbizhatosagrol, nem mennek melyebben bele a mindennapos ergonomiaba, es nem adnak semmifele jelzest arra, hogy mi fog tortenni az autoval adott ido es futasteljesitmeny utan.

Majd 5 ev mulva visszanezunk es akkor tudunk hitelesen arrol beszelni, hogy a Tesla S valoban jo auto-e.
Ezert korai es teljesen megalapozatlan minden fellengzos es lelkes kijelentes a kocsival kapcsolatban.

Csikos is beult egy olyan peldanyba, amit kifejezetten a sajtoesemenyre keszitettek es 25x leellenoriztek, adott ket nagy gazt, elcsodalkozott hogy ez mennyire megy aztan ennyi.

Ebbol latni fogod azt ha ket ev mulva mondjuk sorozatban kell visszahivni a kocsikat ilyen-olyan hibak miatt? Latni fogod azt hogy az atlag vasarlo atlag autoja milyen lesz?

nem fogod.

Shadowbull 2013.10.09. 17:17:11

@whale: nagyon felszines elkepzeleseid vannak errol, szerintem ne kezdjunk el ezen vitatkozni, mert meg az alapok is hianyoznak.

A lenyeg az hogy ha rabizod a dolgot teljesen a beszallitora, akkor szopni fogsz, garantaltan.

Errefele egy nyomorult vizpumpanak is majd 30 oldalas fuzetben van rogzitve hogy minek kell megfelelnie, plusz a rajz, es az egyeb megallapodasok. Ezt a megrendelo kesziti el, a beszallito meg betartja.

Ha a megrendelo esetleg eleteben nem latott vizpumpat, akkor a beszallito lesz nyeregben, es koppanas lesz a vege.

Namost a Tesla S mint minden hagyomanyos auto, rengeteg alkatreszbol all, az ablakemelo motortol a lengokarokig a futomuben. Ehhez mind-mind nagyon komoly specifikaciokat kell csatolni, amikor megrendelik a beszallitotol, teszteket kell kidolgozni, azokat megkovetelni, es reszben sajat magadnak elvegezni, es persze ezen tesztek eredmenyet ertelmezni is kell tudni.

Ehhez nem eleg megvenni 10 mernokot, mert esetleg a 10 mernoknek 15 fele elkepzelese lesz arrol hogy mit es hogyan kene csinalni.

Itt lep be a ceg evtizedes tapasztalata. Lehet hogy a "mindig igy szoktuk csinalni" szemlelet neha hatraltato, de a "nem csinaltuk meg soha" ettol sokkal-sokkal karosabb.

nem tudjuk hogy a Teslanak ez hogy sikerult, de teljesen legitim allaspont ovatosnak lenni ezugyben.

Shadowbull 2013.10.09. 17:19:13

@Vicsoripuma: ebbol semmifele kovetkeztetes nem lehet levonni, mert Norvegia specialis piac.

Azt meg plane nem lehet amit a cikk levont...

kisqtya 2013.10.09. 17:25:42

A villanyautók azért drágák, mert az akkuval előre kifizeted az üzemanyagköltséget :) Vagy legalábbis nagy részét.

Zeppeliner 2013.10.09. 17:34:42

@visszakettopadlogaz: "En szivessen vennek ( a tobbi v8as kocsim melle tobbek kozott a bebifokak miatt is)"
HAHA XD

Ha jól láttam a videón az égő Tesla-t is egy nagy dög truck-ból filmezték.
Tényleg minden második ember ilyennel jár az USA-ban?

ledo76 2013.10.09. 17:55:36

@Dr. GGG77, @megint: Azért megnéznék egy mért köridőt profi pilótákkal, mert ez igen pongyola, hogy közúton nem tudott ellépni. Másrészt a Merci 100 pacival erősebb, gondolom nyomatékban még nagyobb a különbség és nagyon dícsérik mindenhol az új S futóművét.

ledo76 2013.10.09. 18:07:05

@ledo76: Bocsánat, félreértettem a Maser az erősebb, bár nyomatékban a villanymotor miatt a Merci. Mondom, néznék egy köridőt.

FCs 2013.10.09. 18:10:09

@Shadowbull: A tesztek csak azt mutatják, hogy az autó működik és össze van rakva. És természetesen nem az történt, hogy összedobtak a haverok valamit a garázsban, hanem a 2008 bejelentéstől /ez nem a tervezés kezdete/, négy évük volt a forgalmazás kezdetéig. Az sem igaz, hogy tapasztalat nélkül vágtak bele, mert ott volt a Lotus alapú Roadster, ami a 2006-os bejelentés után 2008-tól forgalmaznak és ami valóban nem volt még az igazi. Öt év múlva többet fogunk tudni, így van, mint ahogy a megjelenésekor a pápaszemes Merciről sem gondolta senki, hogy pár év alatt szét fog rohadni.

"Errefele egy nyomorult vizpumpanak is majd 30 oldalas fuzetben van rogzitve hogy minek kell megfelelnie, plusz a rajz, es az egyeb megallapodasok. Ezt a megrendelo kesziti el, a beszallito meg betartja. "

Itt a lényeg. Egy dolgot nem szabad elfelejteni: egy elektromos autóban nagyságrendekkel kevesebb alkatrész van ami el tud romlani. Motorban például pontosan egy. Nincs elszakadásra hajlamos vezérműlánc, mint az N47-M57-ben, vagy idő előtt eltávozó hajtókarcsapágy, mint M43TU-ban, de tönkremenő nyelestengely csapágy sincs /swift, ignis/, és még sorolhatnám a végtelenségig. Biztos, hogy a Tesla nem tökéletes termék, mert olyan sosem lesz, viszont ha megkérdezik tőlem, mi romlik el hamarabb, egy három turbós mai csoda, vagy egy háromfázisú villanymotor, akkor nem az utóbbira fogok tippelni.
Ami marad, pedig a körítés. A Teslának 5 százalékban tulajdonosa a Daimler, 10-ben a Toyota. Komolyan gondolod, hogy az fog problémát okozni, hogy nem tudják megadni a kormányművet beszállító ZF-nek, hogy milyen paraméterek szerint gyártson?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 18:15:03

@Zeppeliner: a nyugati parton biztossan, a keleti parton nincs eleg nagy parkolo meg mas az adozas.

.. es most az olajlobbi fanbok es konteo hivok szamara csemege kovetkezik: a SUV ok nem szemelyautok, bar jo ra a C ( car ) jogsi de sokkal kevesebbet kell adozni rajuk, igy az is suv ot vesz akinek mondjuk eleg lenne egy nagyobb kombi.

@FCs: a tesla kitalalta az EV-1 t megegyszer. Persze ez szebb jobb stb de en nem latom a "forradalmat" a teslaban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 18:21:57

@FCs: A Teslának 5 százalékban tulajdonosa a Daimler, 10-ben a Toyota.

a tobbi meg kockazati befekteto, amint tudjuk ok olyan gyorsan elillannak mint a szel.

az apple 2012 oktobereig nott, aztan 2012 oktobereben soha nem latott es a legoptimistabb feltetelezesek is tulszarnyalva eladott rengeteg telefont, soha nem latott profit marzzsal dolgozva az apple uzletek ( alapteruletre levetitve ) a legjobb uzletek voltak, mindenben a legjobb volt.
mit szolt erre a tozsde?

esett az apple, nem is kicsit.

miert?

1. a tozsdei szakemberek mind gyengeelmeju hulyek, nem latjak hogy az apple a vilag leghatekonyabb cege, ( tizedannyi telefont ad el mint a samsung, viszont az iparagban minden masodik dollar HASZON az apple e. )

2. nem latjak a befektetok a "hogyan tovabb"ot.
ez olyan mint a mikor valaki megmassza a hiumalajat es utanna penzt ker hogy maszhasson tovabb. HOVA?

a tesla nal nem igazan latjak a tovabbot. Megcsinaltak egy autot amit esznek a fogekony vevok de azok elfogynak hamarossan ( $70.000 es autorol beszelunk, a nissan leaf $17.000 ) a hatotavot nagysagrendileg nem tudjak novelni egy even belul... akkor hova is tovabb??

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 18:24:20

@FCs: az embereket nem erdeklik az alkatreszek. az emberek a futamido vegeig ervenyes garanciaban hisznek.

whale 2013.10.09. 18:25:50

@FCs: Mondjuk a Roadstert hagyjuk, az egy villany Lotus, ahhoz a TESLA-nak annyi köze van, hogy rászitázta a logoját.:) Mondjuk a Roadster tulajok ki is vannak akadva, mert még a töltő sem kompatibilis a Model S-szel.:))
Az első IGAZI TESLA a Model S, azt az alapoktól ők trevezték, ők gyártják. "Ahhoz képest" nem lett rossz.:))

Vicsoripuma 2013.10.09. 18:32:29

@Shadowbull: Szerintem téged nem győz meg egyenlőre semmi. De majd meglátod. Igazából szerintem nem is neked kell levonnod ebből a következtetéseket.

lcka 2013.10.09. 18:38:51

a BMW emblemajanak semmi koze a propellerhez

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 18:41:19

@lcka: That is because the logo was actually derived from another logo used by Rapp Motorenwerke, an aircraft engine manufacturer that eventually became BMW.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 18:42:51

@Vicsoripuma: en csak kerdezem: miert is kene meggyozni egymast? mindenki elmondja mi a velemenye, a masik meghallgatja es kesz. Mindenki - remelem legalabbis - eleg okos ahhoz hogy levonja a kovetkezteteseket.

FCs 2013.10.09. 18:43:39

@visszakettopadlogaz:
"a tesla kitalalta az EV-1 t megegyszer. Persze ez szebb jobb stb de en nem latom a "forradalmat" a teslaban."

Az iphone előtt is volt telefon, mégis ez változtatta meg az iparágat. Itt is ez helyzet.

A pénzügyi oldala pedig megint egy másik tészta, azt a totalcash.hu-n érdemes kitárgyalni..;)

FCs 2013.10.09. 18:44:28

@whale: a Roadsternek a meghajtását a Tesla adta, a futómű és a váz volt Lotus.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 18:48:36

@FCs: hm, nem egeszen igy latom:

az iphone volt az elso ami full HTML oldalt tudott, ami - ma mar szinthe rthetetlen hogy miert nem csinalt senki elotte ilyen.

az iphone az itunes al es app storral "valtotta meg " a vilagot, plus a design.

az iphone volt az elso telefon amiben "hitt" a piac.

az iphone megvaltoztatta a mobil communikacios ipart. Ez igy van.

A tesla nem fogja megvaltoztatni az ipart - legalabbis ennek semmi jele nincs - mert n incs "plus" szolgaltatasa, nincs semmi olyan tulajdonsaga ami masnak elotte ne lett volna.

amugy a priust at tudod alakitani otthon plug in hibridde, juteszembe, par dollarbol. Google oz ra.

whale 2013.10.09. 18:51:44

@FCs: Szóval adtak egy villanymotort, meg egy akkupakkot.:)

FCs 2013.10.09. 19:03:33

@whale: azért azt is ki kellett fejleszteni..:)

zeddez 2013.10.09. 19:09:12

@whale: pedig az Apple előtt is volt már sw-kkel bővíthető tudásu GSM eszköz érintőképernyővel, amivel telefonálni fényképezni is tudtál, zenéket is lejátszott, sőt GPS modulos is kapható volt, max nem volt benne 3G-s modem, mert akkoriban nem volt hozzá szolgáltatás sem a világon még sehol.
Szóval spanyolviasz volt csak az iPhone is, nem több

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 19:13:48

@zeddez: a tozsde megmutatta mi volt az iphone 2007ben es szerintem az azota bejart ut is magaert beszel. Steve Jobs halalaval megtort valami, oda a "magic"

whale 2013.10.09. 19:14:14

@zeddez: Ezt mondom én is, hogy a TESLA "csak" zseniálisan összelegozta korunk high-techjét. Részleteiben semmi forradalmi, de ha összerakod, bexarás.:)

Zeppeliner 2013.10.09. 19:19:43

Beszarás ez a szIfon, Tesla párhuzam.
Az egyik egy 300 ezer ft-os eldobható műanyag, a másik 30 milliós autó.
A legtöbb telefon meg továbbra is "bunkofon".

FCs 2013.10.09. 19:28:07

@visszakettopadlogaz: "az iphone volt az elso ami full HTML oldalt tudott, ami - ma mar szinthe rthetetlen hogy miert nem csinalt senki elotte ilyen"

volt már előtte.:)

"az iphone az itunes al es app storral "valtotta meg " a vilagot, plus a design."

Amikor kijött az iphone nem volt még appstore, egy évvel később jött. És nem is a design volt az extra, hanem az addigiaktól teljesen eltérő szemlélet, egy általánosan használható kommunikációs és szórakoztató eszköz, egy olyan készülék, amin nem voltak gombok és mégis tökéletesen tudta egy gyerek is kezelni.

"A tesla nem fogja megvaltoztatni az ipart - legalabbis ennek semmi jele nincs - mert n incs "plus" szolgaltatasa, nincs semmi olyan tulajdonsaga ami masnak elotte ne lett volna."

Ahogy az iphone esetében sem volt. Csak a csomag együtt működött, és ez a helyzet itt is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 19:28:36

@Zeppeliner: a sajat iparagukra gyakorlot hatasaik miatt voltak parhuzamba allitva.

lehett volna szin szerint is ( iphone feher, fekete arany vs valaszthato szinek ) vagy suly alapjan 130gramm vs kb 1.3T ) de most mas volt a szempont.

mindent parhuzamba lehet allitani csak erdemes e az adott szempont alapjan, az a kerdes mindig.

dr.oid 2013.10.09. 19:36:06

Teslamosdató! Elfajzott Sötétségbe Zártan Tengődő Ellenségid Talán Alábecslik Ki Alkot Rengetve Ódon Korlátokat.
Királyságod Ím Dicsőítém. Aztán letérsz-e Fénylő Csillag kísérte utadról holmi Agancsos Zuffenhauseni Pajzsért, elhagyod-é Dieter Messze Fénylő Királyságát. Nem tudhatom de várok mert új korszakot köszönt a rózsásujjú hajnal. Ahol még együtt gurul múlt és jövő és sorsukról dönt a könyörtelen idő..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.09. 19:37:50

gázpedál a villanyverdában??!

Zeppeliner 2013.10.09. 19:45:25

@visszakettopadlogaz: Telefonnal 1000x jobban lehet "divatot" teremteni, mint autókkal.
Pusztán az ára miatt, nem beszélve arról, hogy a gyerekek,tinik a fő célpont akik a szülőktől kapják a lóvét.
Van aki évente vesz telefont, már csak a reklámok miatt is, új autót viszont aligha.
Fillérbaszó újdonságokkal hihetetlen lóvékra tesznek szert a cégek,szinte zéró beruházással.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 19:55:50

@Zeppeliner: gyakorlatilag en ( mi ) is ezt csinaljuk :)))) a marketinges megmondja mit zabalnak az emberek es azt kell csinalni. Az apple nal forditva volt: Steve Jobs igenyt keltett - az embereknek fingjuk nem volt hogy iPadot szeretnenek ( 2010 aprilisa elott senkinek fogalma sem volt mi a lof@sz az a tablagep ) es tessek... Steve Jobs ebben mindenki elott jart.

Vicsoripuma 2013.10.09. 20:03:39

@visszakettopadlogaz: Mindössze az engem nem győzött meg mondatra reagaltam ugyan ennek a szónak a használatával.
Én a linket érdekesség és a nézőpont tágítása miatt osztottam meg veletek..

lcka 2013.10.09. 20:04:23

@visszakettopadlogaz:

nezd meg a z4rol keszult gyari filmet, pont ki is ternek erre. A PRos akarki mondja, radasul kajan vigyorral a fejen hogy "szinte mindenki azthiszi hogy koze van hozza, de ez tevedes"

egyebkent a bajor zaszlo az emblema alapja

zeddez 2013.10.09. 20:21:15

@whale: ezek mai kb viccből villanyosnak mondott autók, mint a Leaf meg az Ampera is egy sapka fosok a GM EV1 után

15 éve az már 150-200km-t ment el egy töltéssel...visszafejlődünk?

butschq 2013.10.09. 20:42:36

@visszakettopadlogaz: @lcka: www.vezess.hu/hirek/nincs_koze_repulokhoz/22213/

Mondjuk érdekes, mert a bmw könyvemben is a propellerről származtatják :)

Minden Áron 2013.10.09. 20:53:53

Én csak azt tudom, hogy ami nem változik az meghal...

Minden Áron 2013.10.09. 21:03:42

Szeretném, ha az az egy-két szakmában is jártas ember aki itt sűrűn megsértődik az általa hitt szent teoriák esetleges kikezdése miatt néha saját magával szembem is kritikusabb lenne és megpróbálná "távolabbról" megnézni azt amiben leledzik. Tudom, hogy a tégla 4000 éves és még mindíg a legjobbnak gondolt de tudni kell elvonatkoztatni a gyökerektől, különben egy helyben toporgunk...

Minden Áron 2013.10.09. 21:08:32

Csak annyi történik, hogy a hajtómű változik és a világ felfordul, akkor mi lesz ha a gyerek rajzolta kocsi nem gurulni fog...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 21:13:40

@butschq: @lcka:

a www.bmw.tv -n elhangzott hogy propellerbol van a jele. Nekem az a mervado.

a wikipedia kb annyira hiteles mint egy PRAVDA a brezsnyevi pangas idoszakaban.

butschq 2013.10.09. 21:19:56

@visszakettopadlogaz: Számomra is a propelleres magyarázat az igazi, de ettől függetlenül lehetséges, hogy a másik teória tükrözi a valóságot. De az a röpke 100 év feledésbe merítette már ezt a dolgot mióta létezik a márka, és szerintem ugyan mindegy. Van két teória, lehet mindenkinek választani.

Egyébként a wikipédia is a propelleres verziót írja.
:)

butschq 2013.10.09. 21:21:55

@Minden Áron: Szerintem nem maga az elvvel van a baj, hanem azzal, hogy egy gyárat úgy mutatnak be, mint a megváltót. Holott a Tesla felettébb nem az. És hogy képesek lesznek-e a piacon maradni, az elkövetkező évek fogják megmutatni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 21:31:15

@butschq: hmmm itt bizony a propeller lobby askalodasa allhat a dolog mogott... tehat a zsido/ufo/naci/olajlobbystak ( vermerseklet es vilaglatas szerint a nem kivant resz torlendo ) ezzel el akarjak erni hogy meginogjon a hitunk a propellerben, azon keresztul a nemet gyarakban - akik mint tudjuk az EU huzomotorjai, tehat vesszen az EU es egyutt vele a vilaggazdasag!! Ez a celjuk, erre most jottem ra, de tiboru ebbol szerintem majd egy szep kis konteot farag majd :)))))

Rocko- 2013.10.09. 21:45:56

@visszakettopadlogaz: a fenéket, én már 2000-ben olyan telefont akartam, ami olyan, mint egy kis számítógép, tudsz rajta zenét hallgatni, videózni meg netezni. (navigálás fel se merült akkor.)
oszt később csak megcsinálták. :D

lcka 2013.10.09. 21:50:18

@visszakettopadlogaz:

ezt nemkulonben az is alatamasztja hogy az antipropelleresek szinten bmw dolgozok :-D

butschq 2013.10.09. 21:53:06

@visszakettopadlogaz: A háttérhatalom mindig ellenünk áskálódik, nincs mit tenni :)

Minden Áron 2013.10.09. 22:07:07

Mindenki aki azt mondja, hogy nem kell változtatni az magának is hazudik. Újat nem csinál a Tesla, csak felvállal valamit amit más nem mer, mert kellemetlen a "szűz" betörése, vérrel jár. Az idő megmondja, hogy korai volt-e vagy már elviseli a világ...

Shadowbull 2013.10.09. 22:07:38

el kell keseritsem az urakat, de errefele tenyleg azt beszelik, hogy a jel alapja a bajor zaszlo. A propelleres abrazolas mar kesobb jott, es ez okozza a felreertest. Ha jol remlik a BMW muzeumban is ezt a verziot ismertetik. Ok meg csak tudjak.

Minden Áron 2013.10.09. 22:09:18

Amúgy a miskolci Émász elött is szokott állni egy a töltőn, céges autó...

Shadowbull 2013.10.09. 22:14:23

@FCs: " Az sem igaz, hogy tapasztalat nélkül vágtak bele, mert ott volt a Lotus alapú Roadster"

Jaj ne vicceljunk mar.

"egy elektromos autóban nagyságrendekkel kevesebb alkatrész van ami el tud romlani"

Szerintem meg nincs nagysagrenddel kevesebb, sot van benne egy rakat alkatresz, amirol igazi tapasztalata meg senkinek sincs.

" A Teslának 5 százalékban tulajdonosa a Daimler, 10-ben a Toyota"

Kabe igy van. Es? Tudtommal egyik sem vesz reszt erdemben a Tesla S fejleszteseben. Az nyilvanvalo elony volt, hogy megvettek a NUMMI gyarat a Toyotatol, es igyekeznek atvenni a Toyota-fele gyartasi modszereket. Mas kerdes, hogy a Toyotanak ez bomba uzlet volt, megszabadult egy kihasznalatlan gyartol, es meg reszesedest is kapott egy eppen fujodo tozsdei lufiban :)

"Komolyan gondolod, hogy az fog problémát okozni, hogy nem tudják megadni a kormányművet beszállító ZF-nek, hogy milyen paraméterek szerint gyártson?"

Teljesen komolyan gondolom, bar ettol azert nemileg osszetettebben kozelitem meg a problemat.

Shadowbull 2013.10.09. 22:15:34

@Vicsoripuma: miert kene engem barmirol is meggyozni? nem tok mindegy mit gondolok? Ha igazam lesz akkor sem fogok orulni, nem kivanok rosszat senkinek.

Hajra Tesla, viragozzek minden virag.

Eclect 2013.10.09. 22:29:33

Tesla Supercharger-hálózat:
www.teslamotors.com/supercharger

Az alján ott a térkép, tervezett időpont szerint kereshetők az európai töltőállomások.

FCs 2013.10.09. 22:29:50

@Minden Áron: Az eltérő nézetek ellenére magát az averziót természetes reakciónak tartom az éritettek részéről, ez minden korban, minden változásnál azonos. A munka az önmeghatározás fontos eleme, azzal szembesülni, vagy csak feltételezni, hogy amit csinálunk annak a jelentősége csökken, elértéktelenedik az könnyen szül nettó tagadást.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.09. 22:37:57

@butschq:
@lcka:

atomhaborut a TuggyukKikre, de eloszor tobb tonna Kiszel Tunde poszter rajuk dobva ARCCAL LEFELE

FCs 2013.10.09. 23:37:58

@Shadowbull: "Szerintem meg nincs nagysagrenddel kevesebb, sot van benne egy rakat alkatresz, amirol igazi tapasztalata meg senkinek sincs."

Nem látom értelmét az egyértelműn vitatkozni, ha szerinted egy villanymotorban nincs kevesebb alkatrész, mint motor+váltóban, akkor ez az a szint amire nem szeretnék lemenni.

"Kabe igy van. Es? Tudtommal egyik sem vesz reszt erdemben a Tesla S fejleszteseben."

Nem lehet tudni. Több autót fejlesztettek közösen a Mercedesszel és a Toyotával az elmúlt években, a futómű a Mercedestől jön. A lényeg, hogy nem 0 háttérrel csak belecsöppentek az autógyártásba.

"Teljesen komolyan gondolom, bar ettol azert nemileg osszetettebben kozelitem meg a problemat."

Zsiráfot láttál már?

Shadowbull 2013.10.09. 23:44:47

@FCs: kihegyezed ezt a problemat a motorra, holott egy auto nem csak a motorbol all.

Egyebkent meg a teljes elektromos hajtaslanc egy bazinagy szurke zona, amirol igazabol tomeggyartasban senkinek sincs komoly tapasztalata.

A Tesla ugy kezdte, hogy epitett nehany Roadstert, aztan utana rogton arulni kezdte ugyfeleknek 100e dollarert darabjat.

Meglehetosen bator dolog volt.

A BMW peldaul epitett inkabb 1000 MiniE-t meg ActiveE-t, aztan azokat kiadta hasznalatra meltanyos havidijert, cserebe pedig evekig tapasztalatot gyujtott, hogy hogyan is mukodik ez a dolog a gyakorlatban.
Pedig mondhattak volna, hogy minek itt gorcsolni, hiszen joval kevesebb alkatresz van benne, hajra.

De nyilvan a BMW sik hulye volt az egeszhez, a Tesla meg nem :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.10. 00:25:03

@Shadowbull: a bmw nem dobhat piacra "vaktaban" semmit. A Tesla igen. Ha a Tesla bebukik - amire azert nagy az esely - tiz ev mulva nem emlekszik rajuk senki. A bmw mas kategoria.

Minden Áron 2013.10.10. 06:55:59

@FCs: Nem tagadni szükséges azt amit csinálunk, hanem egy távolabbi, külső perspektívából önkritikus szemmel átnézni, egy idő után a legjobb szakember is beszorul a saját korlátai közé mégha oly tágnak érzi is azt. Nem véletlen az, hogy az igazán nagy dobásokat ilyen különc emberek tették le az emberiség elé...

xm95 2013.10.10. 07:23:15

@Sinistroll: totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/

Es tessek mondani, ettol az egy (nel tobb)esettol fog esni a BMW piaci erteke?

Mint irtam fentebb, a BMW nagyon jo kocsi, nem ellene beszelek, hanem a Tesla mellett. Tobben irtak, hogy a Tesla legalabb olyan jo, es mondom ezt en is, es remelem, az elektromos autoe a jovo.
@Shadowbull: A mai cikk a tegnapi fenyeben?

xm95 2013.10.10. 07:25:12

Es nem szemelyeskedni akarok, csak valaszt a kerdesemre, miszerint akkor most csokken a BMW piaci erteke, es ha nem, akkor a Teslae miert, es miert allt vissza a tuzeset okanak kiderulese utan?

Shadowbull 2013.10.10. 07:26:24

@xm95, xm95.blog.hu:

van rola velemenyem, szivesen ki is fejtenem a cikkhez tartozo blogposztban, ha lenne ilyen. Lathatoan nem akar a szerzo azzal szembesulni, hogy a kis hangulatkelto cikke esetleg targyi tevedesekre alapul...

Hogy esik-e tole a BMW piaci erteke azt nem tudom, majd figyeld a tozsdet :)

xm95 2013.10.10. 07:32:14

A velemenyedre lennek kivancsi, akar privatban is kuldheted. Mai masodik hizzaszolasom csak elvi jellegu, nem komoly, de a velemenyed tenyleg erdekel Zach Dani cikkerol.

xm95 2013.10.10. 07:32:54

Most elkoszonok, indulok dolgozni, szia.

Shadowbull 2013.10.10. 07:55:06

@xm95, xm95.blog.hu: elso korben csak annyit irnek, hogy en lattam mar ilyen motort 100e kilometer utan darabokra szedve, meghozza olyan autobol, ami ridegtartasban uzemelt, mert kulcsos auto volt, az vitte el, akinek volt valami dolga. Kimelve nem volt, viszont rendszeresen volt szervizelve.

A motor teljesen rendben volt, meg csak meg sem kopott komolyabban, minimum meg egyszer annyit elment volna, de lehet hogy 3x annyit gond nelkul.

FCs 2013.10.10. 09:12:56

@Shadowbull: "kihegyezed ezt a problemat a motorra, holott egy auto nem csak a motorbol all."

nem, de az alkatrészek túlnyomó részét ez az adja egy autóban, valamint a meghibásodásokét is, a mai tc cikk túl magas labda, hogy ne üssem le.. azt csak mellékesen jegyzem meg ennek kapcsán, hogy a hatalmas mérnöki önérzet szép dolog, de ilyenkor mintha nyomdahiba került volna 30 oldalas vízpumpa dokumentációkba.

"Egyebkent meg a teljes elektromos hajtaslanc egy bazinagy szurke zona, amirol igazabol tomeggyartasban senkinek sincs komoly tapasztalata."

Ez nem igaz, ha valami, akkor az akkumulátorok a kritikusak - megemlítem, bár hivatkozni rá felesleges, hogy hamarabb volt elektromos hajtás, mint benzines - és nem tegnap óta vannak targoncák, mozdonyok, villamosok, trolibuszok sem, de mondhatnám az utakon erre máig futkározó, 96-ban befejezett gyártású elektromos Citroen ax-eket. Egyébként már a hetvenes években voltak Magyarországon is átalakított elektromos Barkasok, egy jó barátom volt a Villamosipari Kutatóintézetnél a projekt felelőse, a Posta és Máv is használta őket. Máig megvan neki egy működőképes elektromos motor /mármint kétkerekű/ prototípusa, ha jól emlékszem nem kellett a Közlekedési Múzeumnak. Ha nem vagy az elektromos témában jártas elárulom, soha nem a hajtás a gyenge pont.

"A BMW peldaul epitett inkabb 1000 MiniE-t meg ActiveE-t, aztan azokat kiadta hasznalatra meltanyos havidijert, cserebe pedig evekig tapasztalatot gyujtott, hogy hogyan is mukodik ez a dolog a gyakorlatban.
Pedig mondhattak volna, hogy minek itt gorcsolni, hiszen joval kevesebb alkatresz van benne, hajra."

A Tesla meg Mercedesszel épített 1500 elektromos A-t és Smartot. De ismét mondom, megint az egyértelműt tagadod, hogy márpedig ez nem működhet, miközben itt van.

FCs 2013.10.10. 09:17:04

@Minden Áron: Ez így van, túlságosan könnyű beszorulni a saját koordináta-rendszerünkbe, és utána amit nem tudunk abban elhelyezni, azt jobb esetben a mágia, rosszabban a csalás kategóriájába sorolni.

Shadowbull 2013.10.10. 10:19:24

@FCs: "az alkatrészek túlnyomó részét ez az adja egy autóban"

LOL, te szandekosan beszelsz hulyesegeket?

"valamint a meghibásodásokét is"

A fenet.

" mai tc cikk túl magas labda, hogy ne üssem le.. azt csak mellékesen jegyzem meg ennek kapcsán, hogy a hatalmas mérnöki önérzet szép dolog, de ilyenkor mintha nyomdahiba került volna 30 oldalas vízpumpa dokumentációkba. "

en meg mellekesen jegyzem meg hogy fogalmad sincs mi lett az M6tal, de azert maris nyomod a hulye dumat.

" megint az egyértelműt tagadod, hogy márpedig ez nem működhet, miközben itt van"

Idezd be legyszives, hogy hol tagadtam en azt hogy mukodhet. De ne terelj, pontosan ezt idezd be.

protézisesh 2013.10.10. 10:20:53

@Shadowbull: "Ugyan mar. A Tesla a semmibol jott, az autogyartasban nulla tapasztalattal. A Tesla nem egy gurulo szamitogep, ill. nem jobban, mint barmelyik masik auto. "

DE NEM IS ROSSZABB, és a Tesla 5-10 év alatt ért oda, ahova a TELJES konkurrencia 100-110 év alatt jutott el. Ebben a tempóban mennyi idő kell a "hagyományos autógyártás" megelőzéséhez?

Amúgy a hozzáállásod most a tipikus hülye SAP-tanácsadóé: nem azt nézi, mi az IGÉNY, hanem azt, hogy az SAP-hoz hogyan lehet a valóságot igazítani.

SJ azzal alkotott nagyot, hogy nem egy Sony walkmant akart kurvajóra megcsinálni (autóul: nem 313as Wartburgból akart W222-es Mercedest faragni), hanem a legjobb CÉLHARDVERT akarta létrehozni a ZENEHALLGATÁSHOZ. Később ugyanezt eljátszotta a telefon-vonalon, így megszületett Az Okostelefon, illetve az internetezéshez is megteremté A Tabletet. Persze azóta más is gyárt ilyent (főleg a Samsung, aki az Apple termékek KIVITELEZÉSÉBEN is óriási szerepet játszik), de kitalálni csak egyvalaki tudta.

Ahogy a Daimler-Benz is KITALÁLTA a benzinmotorral hajtott automobilt a legf@szább lovaskocsi helyett, a sok akkori coachworks meg csak lesett, hogy ezmiaf@sz, meg hangos-büdös. Aztán mára hány hintóépítő műhely maradt és hányan építenek jobb-rosszabb autókat? Musk ugyanolyan lehet most, mint Benz papa volt 1895-ben.

protézisesh 2013.10.10. 10:30:39

@Shadowbull: "Errefele egy nyomorult vizpumpanak is majd 30 oldalas fuzetben van rogzitve hogy minek kell megfelelnie, plusz a rajz, es az egyeb megallapodasok. Ezt a megrendelo kesziti el, a beszallito meg betartja. Ha a megrendelo esetleg eleteben nem latott vizpumpat, akkor a beszallito lesz nyeregben, es koppanas lesz a vege."

Ez meg konkrétan hülyeség. Volt szerencsém 1st tier autóipari beszállítónál felsővezetősködni, és igen, van egy 800 oldalas lastenheft, ami sokmindent szabályoz, de a mi termékeinket MI fejlesztettük ki. Mi alapján? Bemutattunk 3-4 konstrukciós lehetőséget, a vevő (autógyár) meg kiválasztotta, hogy melyik konstrukció kell neki. A lastenheft irányt adott zajra, áramfelvételre, tűzállóságra, CrVI-mentességre, stb., élettartamra (minimálisan teljesítendő ciklusok száma) de hogy mi, hogyan és hol legyen benne, azt csak mi, a beszállító mondtuk meg. Az autógyárak mára kimerülnek a design-kasznigyártás-motorgyártás háromszögében, megfejelve a beszállítói koordináció és a hangolás felügyeletével.

A régi autógyár mindent maga csinált: termelt kruplit, répát, malacot, fűszereket, abból főzött. Ezért minden autó különbözött. A mai autógyár elmegy a falu KÉT hentese közül valamelyikhez (Lear vs. Johnson Controls), a két zöldséges valamelyikéhez (Bosch vs Valeo), a két fűszeres valamelyikéhez (Brembo vs LuK), aztán a vett alapanyagokból főz valamit. A használt anyagok mennyisége és aránya pedig kiadja, hogy "sportos" BMW, vagy "kényelmes" Citroen lesz-e az elkészült étel, őőő, autó.

A beszállítói iparon mára sokkal több múlik, mint magán az autógyáron. Még akkor is, ha te pont az autógyárban dolgozol, pont a fejlesztésen...

butschq 2013.10.10. 11:00:51

@protézisesh: Lehet, hogy Steve Jobs ötlete volt a telefon, mint multimédia eszköz, meg okostelefon meg stb ötlete, és ezért 2007-ben kidobta az iphone-t.

De a nokia 7650 2003 környékén jelent meg, ami az első okos, operációs rendszerrel rendelkező telefon volt.
Én 2006-ban zenét hallgattam a 6233-ommal, és akkor már nem volt ez újdonság.

A későbbi symbianos telefonjaimon páthuzamosan tudtam futtatni millió programot, csak a memória, meg a rendszer széthullás szabott gátat.

Egyáltalán nem hiszem, hogy Steve Jobs, meg az Apple volt forradalmasító, ők csak elkapták azt a magas labdát, amit a nokia kiejtett a kezéből.
Most pedig hol van a nokia, meg hol van az apple.

Ettől függetlenül most is nokiam van, és míg be nem sózzák a gyárat, azt is fogok venni :)

FCs 2013.10.10. 11:27:08

@Shadowbull: "LOL, te szandekosan beszelsz hulyesegeket?"

Ha valami lol, az az, hogy az itt másoktól olvasottak alapján állítólag valami közödnek kellene lenni a témához - bár lehet, hogy félreolvastam, mert egy átlagos tizenkét éves disputálási szintjét még nem sikerült megütni, a spirál rohamosan lefelé halad.

"A fenet."

Igaz. Ha az elhalálozó hajtókarcsapágy és az elpattanó kárpit patent egynek számít, akkor lehet.

"en meg mellekesen jegyzem meg hogy fogalmad sincs mi lett az M6tal, de azert maris nyomod a hulye dumat."

A cikk csak jókor jött. Egyébként nem újdonság, már évekkel ezelőtt lehetett olvasni ezekről a meghibásodásokról a BMW fórumokon - mivel nekem is az van, járok arra - mint ahogy a BMW + pleuellagerschaden az m50 óta kéz a kézben járnak.

Idezd be legyszives, hogy hol tagadtam en azt hogy mukodhet. De ne terelj, pontosan ezt idezd be.

gyakorlatilag minden hozzászólásban, amiben a szigorúan csak a te paramétereid mentén értelmezhető "vállalati kultúrát" definiálod explicite feltételeként egy működőképes és tartós termék előállításának

Rocko- 2013.10.10. 11:43:21

@visszakettopadlogaz: hát nemis Bukta Motor Werke a nevük. :)

Shadowbull 2013.10.10. 11:49:54

@protézisesh: " a Tesla 5-10 év alatt ért oda, ahova a TELJES konkurrencia 100-110 év alatt jutott el."

Ugyan :) Van egy modelljuk, amirol semmi hosszutavu tapasztalat sincs, valamint 10 eve termelik a veszteseget.

"Musk ugyanolyan lehet most, mint Benz papa volt 1895-ben"

Persze. A Lovaskocsi-auto ugras sokkal nagyobb mint a hagyomanyos auto-villanyauto ugras.

A szekergyartok nem tudtak autot gyartani, a mai autogyartok tudnak villanyautot gyartani. Amint a piaci igenyek megfelelo nagysaguak lesznek, hirtelen meg fognak jelenni a villanyautok a hagyomanyos gyartoktol is.

gondolj vissza a hibridekre: ott is az volt a duma, hogy a Toyotan kivul senki sem tud olyat csinalni.

Aztan mi lett, amikor eljott az ideje, szinte minden gyarto megjelent a hibridekkel.

"A lastenheft irányt adott zajra, áramfelvételre, tűzállóságra, CrVI-mentességre, stb., élettartamra (minimálisan teljesítendő ciklusok száma) "

Meg meg ezer mas dologra a logisztikatol kezdve a minosegbiztistasig. Pont ez a lenyeg, ez hordozza a gyari know-how-t, hogy elo tudod irni a beszallitonak mit kell teljesiteni, es ezt szamon is tudod kerni rajta.

Nyilvan voltal mar nehany ilyen targyalason: a megrendelo eloadja mit szeretne, a beszallito meg koltsegoptimalizalasi cellal le akarja faragni a kovetelmenyeket. Hogyan tudod megitelni azt hogy mibol lehet engedni es mibol nem? ha a beszallitokra hagyatkozol, akkor ugy megvezetnek hogy orom lesz nezni.

". Az autógyárak mára kimerülnek a design-kasznigyártás-motorgyártás háromszögében, megfejelve a beszállítói koordináció és a hangolás felügyeletével."

Azert ez ettol kicsit bonyolultabb.

"A beszállítói iparon mára sokkal több múlik, mint magán az autógyáron. "

Akar igaz is lehet, de a beszallitoti ipar nem fogja helyetted megoldan a te feladatodat.

Shawher 2013.10.10. 12:48:47

@szabi1983: A Toyota Prius használt tesztnek nézz utána kérlek, kiderül, hogy már 10 éve is volt jó akksi és a fedélzeti számítógép jól állítja be a használatot, akkor sokáig működik. a laptopban és a telefonban azért van pocsék akksi, mert eleve 3 évre tervezik, miért bírjon az akku 10 évet.

Hawaii- 2013.10.10. 12:50:18

Néhány videó, akit érdekel:

Tesla Model S EU P85+ test drive Oslo (English sub) - Ebből kiderül többek közt, hogy a korai amerikai tesztpéldányhoz képest az európai változatnál javítottak a karosszériamerevségen és a hangszigetelésen.
youtu.be/VpYTGMQoaC4

Tesla Model S Cold Weather Range Test Norway ENGLISH SUB - Életszagú hatótáv teszt megpakolt csomagtartóval.
youtu.be/XZ5PqPeOPT0

BMW M5 versus Tesla S at Laguna Seca - Amiból kiderül, hogy az elvárásoknak megfelelően a BMW M5 azért jobb versenypályán, ám a Tesla S P85+-nek sem kell szégyenkeznie, derekasan helytállt.
youtu.be/LWsyNitKyC8

protézisesh 2013.10.10. 13:02:34

@butschq: ha csak annyit látsz, hogy "korábban is tudtál zenét hallgatni", akkor nem értetted meg a lényeget. SJ létrehozott egy olyan MODELLT, ami nem csak a készüléket*, hanem a rendszert jelenti, appstore-vel, anyámtyúkjával együtt.

*a készülék meg maga tud MINDENT, amire korábban nem is gondoltál, ráadásul egyszerűen, átlagember számára is intuitív módon kezelhetően, mindenféle műszaki előképzettség, vagy geek-hajlam nélkül. Persze, voltak ugrások, de egy iphone-val öreganyám is tud netezni, navigálni, a százezercsillió app révén pedig szinte mindenre lehet a "telefonod" használni. Ha akarod zenél, felolvas, játszol, navigál, fotóz, videóz, netez, zajt mér, fényt mér, útnyilvántartást vezet, stbstbstb. Ennek a KÖRNYÉKÉN SEM járt senki, sőt az android is úgy lett valami, hogy az ötlet 70%át (kihagyva a célspecifikus hardvert, így olcsóbbá, de szarabbá téve a droidot) elvitte az ötletet.

protézisesh 2013.10.10. 13:07:28

@Shadowbull: Te is tudod, hogy átcsaptál fingreszelésbe, már csak a mundér becsületét véded, messze túl a racionalitáson.

"A szekergyartok nem tudtak autot gyartani, a mai autogyartok tudnak villanyautot gyartani. "

Légy erős: 1895-ben a Benz Patentwagent ugyanúgy bognármester építette, mint a hintókat. Csak az egyiknek 2 ló volt elé kötve, a másiknak meg egy steampunk izé volt a hátuljára szegelve. A fék, futómű, kaszni, kormányzás PONT UGYANOLYAN volt.

Ugyanúgy, mint ahogy egy Tesla és egy 5ös bimmer is tök egyforma, csak az egyikben villanymotor+akksi van, a másikban meg valami olajszármazék, meg egy belsőégésű motor. A fék-futómű-kormányzás-világítás-utastér pont annyiban különbözik a kettő között, mint Benz papa szekere Ferenc Józsefétől.

butschq 2013.10.10. 13:19:31

@protézisesh: Teljesen felesleges vitázni, hogy mit csinált az apple, meg mit más. Steve Jobs látott egy lehetőséget, melynek az alapjait már elkezdték más gyártók, és megalkottak egy optimalizált készüléket enyhén túlárazva, és a köré épülő lehetőségeket.
Kb. ugyanannyira kell isteníteni, mint a teslat, semennyire.
süti beállítások módosítása