HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Titkos tervek és megbízhatatlan turbómotorok?

2013.11.14. 11:45 ommm

Címkék: turbó jeep 94 adás virago égéstér


Az Égéstér 94. adásának kommentposztja.
Direktlinket a letöltéshez itt talál!

189 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr925632815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 07:16:47

@Shadowbull: Biztos, hogy EA111. Az EA211 az a 16 szelepes, vezérműszíjas. Nekem a régebbi 8 szelepes és vezérműláncos motor van az autómban.
Hogy van-e ilyen gond, azt egyelőre nem tudom, nem igen van sokat futott motor ezekből. A cseh Škoda fórumon pl. nem tudok senkiről, aki már elérte volna a 100 kilométert ezzel a motorral.
Ráadásul itt van az, amit Gio112 írt feljebb, hogy ismerősének 117 ezernél volt egy turbó cseréje, és egy motorfelújítása ennél a motornál. Nekem ugyanaz a motorom van, csak éppen 2011 decemberi gyártás, aminél egyelőre úgy néz ki, hogy már sikeresen hárították a megnyúló és zörgő vezérműlánc problémát, ami az első 1-2 évben gyártott motoroknál állandó probléma volt. Ezeknél az első motoroknál időnként be-becsúszott egy idő előtt turbócsere is, még az első kötelező olajcsere előtt, szóval valahol meg is lep, hogy 117 ezerig gond nélkül futott.

@Gio112: Tudsz valami közelebbi infót adni, hogy mi volt a gond a motorral, mik voltak a tünetek és mit kell a motorfelújítás alatt érteni? Továbbá érdekel, hogy milyen ha garancia lejárta után történt az eset, akkor milyen volt a gyártó hozzáállása. Előre is köszi.

stone pit(er) 2013.11.15. 07:22:14

Még azt is elfogadom, hogy az olaj lassabban melegszik. Főleg, hogy a vízhőmérőt olyan helyre érdemes rakni, ahol előreláthatólag legmelegebb a víz hőmérséklete, az olajat meg olyan helyre ahol a leghidegebb, a velük szemben támasztott igények miatt. Továbbá a víz gyorsabban is áramlik, így az egész közeg hasonló hőfokon van (kivéve a hűtőnél), míg az olaj rosszabb eloszlásban ér a melegebb felületekhez. Csak, egy erősebb sportkosit leszámítva, milyen a kockázat ha elindulás után öt perc múlva nagyobb terhelés tartományba kerül a motor.

Shadowbull 2013.11.15. 07:22:18

@e1: mennyit mesz egy evben?

Shadowbull 2013.11.15. 07:24:41

@stone pit(er): a hengerfalra minimalis mennyiseg kerul, nem oszt nem szoroz a melegedes szempontjabol.

stone pit(er) 2013.11.15. 07:24:56

@stone pit(er): Elnézést a legutolsó mondat kérdés volt.

Shadowbull 2013.11.15. 07:26:23

@stone pit(er): vizhomerot olyan helyre erdemes rakni, ahol merni akarjuk a homersekletet. Jellemzoen ez a motorbol valo es a hutobol valo kilepes pontja. Olajhomerot sem a leghidegebb pontra teszik, a tul magas homerseklet kritikusabb mint az alacsony.

Shadowbull 2013.11.15. 07:28:04

@stone pit(er): "milyen a kockázat ha elindulás után öt perc múlva nagyobb terhelés tartományba kerül a motor. "

Minimalis.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 07:29:33

@Shadowbull: Első évben 31 ezret mentem, most a másodikban kevesebb lesz (szerintem kb. 20 ezer). Nincs még fix éves futásteljesítményem. Az egyik napról a másikra változhat minden és évi 40 ezer is lehet belőle, és az autónak még 5,5 évig mindenképpen maradnia kell.

Schütii 2013.11.15. 07:30:16

@wuaaa: Hm. Érdekes. Ezt nemigen szokták emlegetni, mint a dízelüzem egyik hozadékát, bár az eltömődő EGR szelep legendáját mindenki ismeri. Na most ha az el tud szutykolódni, akkor nyilván a többi része is a szívótraktusnak.

stone pit(er) 2013.11.15. 07:34:20

Jó, lehet. Összegezve, az olaj is azonnal terhelést kap beindítás után. Dugattyúk, forgattyús ház, stb. Vitathatatlan, hogy a 0 fokos (vagy hidegebb) olaj rosszabb áramlási és így kenési képességgel rendelkezik, De 5 perc múlva, nehogy már csak 10 fokos legyen az az olaj. A hengerfej 40 és a jó hővezető fémeken nem tud eloszlani a hő? Szoktatok-e sütni? Pedig az csak étolaj.

Rocko- 2013.11.15. 07:40:15

@visszakettopadlogaz: lesz még közte a 4 turbos, a tetraturbo.

Schütii 2013.11.15. 07:43:35

@Shadowbull: Gondolom arra céloz @stone pit(er): kolléga, hogy az az olaj ami a hengerfalra kerül, a kis mennyiségénél és a "tűzhöz közelségénél" fogva gyorsan felmelegszik, ezért ott már úgy is kialakulhat az optimális kenés, hogy az olajteknőben még igencsak hűvös az olaj. Persze lehet hogy nem jól gondolom.

Shadowbull 2013.11.15. 07:46:33

@Schütii: a dugattyugyuruk kenese csak egy nagyon kis resze az osszes kenesi feladatnak ami a motorban van, es nem is a legkritikusabb hely. Fotengely, vezermutengely csapagyazas lenyegesebb.

Schütii 2013.11.15. 07:46:54

@Rocko-: A Veyronnál a 4 turbót Quad-Turbonak hívják.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 07:50:46

@stone pit(er): 5 perc alatt remélhetőleg jobban felmelegszik az olaj a fenti esetben, de vázoljunk egy extrémebbet, ami még mindig teljesen reális lesz.
Hegyekben -20°C van hajnalban és amíg lekaparod az autóról a jeget/lesöpröd a havat bestartolsz, hogy fűtse be kicsit az utasteret (hát, nem nagyon lesz melegebb), szárítsa le az ablakokat, ilyesmi. Ha 5 perc alatt végzel a pucolással, garantálom neked, hogy a víz és az olaj is még hidegek lesznek. Utóbbinak a hőmérséklete az olajteknőben tuti, hogy nagyon alacsony, csak 0°C körüli lesz. És ilyenkor szegény géppel el kell indulni, rosszabbik esetben emelkedőre. Igaz, ilyenkor terhelés alatt hamarabb felmelegszik a motor. Ha hideg motorral úgy indulsz, hogy még lejtőn is mész, vagy egyszerűen csak alacsony terhelés mellett (mint pl. én amikor kilométereket megyek 60-nal, és az automata 1300-on tartja a motort), na akkor a motor, a folyadékok és az utastér felmelegedésére sokáig kell várni. Ez a hátránya a hatásfok növekedésének, kevesebb a veszteséghő.

Schütii 2013.11.15. 07:54:35

@e1: Dícséretes ez a törődés a technikával, de azért én azt mondom, hogy a szívnek nem kell megszakadni a hideg motorért. Ésszel kell használni az autót és akkor nagy baj nem lesz. Legalábbis a használat módjából kifolyólag nem.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 07:59:56

@Schütii: Én használom is. Nem azért megyek hatvannal, mert annyival akarok, hanem mert annyival tudok. Az 1300-as fordulatot hideg motornál eleve nem tartom jó dolognak, sokkal jobb ilyenkor a 2000-3000, hogy hamar elérje az üzemi hőmérsékletet. Meleg motornál aztán a fogyasztás is alacsonyabb.

HKV Atis · http://inprov.eu 2013.11.15. 08:00:12

Ez az egész mennyit megy el a motor, mennyit mondanak a gyárban egy hülyeség, minden a felhasználón múlik. Ha rendesen karbantartod az autó és figyelsz rá sokáig jó lesz, ( kivéve ami már a gyárban is szar volt ), de azok a userek akik leszarják az autójukat, mert nem értenek hozzá, vagy nincs keret alap karbantartásra sem, vagy megfizetni olyan embert aki ért hozzá, azoknál az 1.9Tdi is betérdel lehet bármilyen tartósra tervezve.

Schütii 2013.11.15. 08:07:18

@e1: Felesleges azért brümmögtetni magas fordulaton, hogy hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet, mert akkor közben fogod leamortizálni. Persze az alacsony fordulat + nagy gáz kombó is kerülendő.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 08:09:31

@Schütii: Sajnos a motornak hidegen sehogy sem jó. :-(

Schütii 2013.11.15. 08:16:23

@e1: Nem ideális üzemállapot, az tény, de nem megoldható mindig melegen tartani, pléne nem költségkímélő dolog.

Rocko- 2013.11.15. 09:18:22

@Schütii: akkor nem is löttem mellé nagyon.

ommm 2013.11.15. 09:19:19

@jürgen baromartz: Bandit hoztam fel példának, Kopasz nyilván tapasztalatból beszél, mint end user és használtpiaci guru.

ommm 2013.11.15. 09:24:20

@Schütii: Jaja, pontosan ez jár az eszemben, amikor beülök a Shitgunba :))

peklit 2013.11.15. 10:41:11

Heló!

Én egy mellék utcában megyek 2 km.-t mielött kihajtok a főútvonalra 1-2 fokozatban kb. 3-4 percig a fordulat 1500-2000.
Most akkor ez árt a hideg motornak vagy nem?

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 10:51:54

@peklit: Van más lehetőséged? :)

Amúgy tekintettel az alacsony sebességre, sokkal jobb így menni, mint betolni az utolsó fokozatot és nagyobb sebességnél minimális fordulatnál még a menetszéllel is hűteni a motort. Ez az utóbbi az én esetem, de most csak azért nem fogom a parkolóban egy helyben állva bőgetni a motort, hogy felmelegedjen.

wuaaa 2013.11.15. 11:42:59

@stone pit(er): "Főleg városban használom, igaz szeretem kihúzatni."
Pontosan ezért tiszta a tiéd. Gyorsitáskor és alapjáraton a szelep zárva van, vagy csak minimálisan nyitva, ezért ha úgy használod a városban, hogy a gyorsitás (lámpától) és a gurulás (lámpáig) dominál, esetleg alapjáraton ketyegés (araszolás dugóban), akkor már érthető, miért maradt tiszta. Ugyanitt meg kell jegyezni azt is, hogy ami már bedzsuvásodott, azt nem lehet dinamikus vezetéssel, "kihúzatással" kitisztitani.

@Schütii: "Ezt nemigen szokták emlegetni, mint a dízelüzem egyik hozadékát.. ...ha az el tud szutykolódni, akkor nyilván a többi része is a szívótraktusnak."

Itt ajánlom Pista remek irását totalcar.hu/tesztek/2013/11/09/honda_civic_1.6_i-dtec_sport/
amiből idéznék is : "Ezernyolcszáz bar nyomáson fecskendez, duplán szűri meg a kipufogógáz nagy részét, mielőtt visszavezeti a hengerfejbe..." Annak tudatában, hogy milyen a Honda eddigi dizele azért sejteni lehet, hogy most ezt sem alaptalanul találták igy ki a Honda fejlesztőmérnökei.

Shadowbull 2013.11.15. 11:46:31

@wuaaa: "Gyorsitáskor és alapjáraton a szelep zárva van"

Milyen szelep?

Egyebkent a dizelnel teljesen mas okozza a kokszosodast. Ott a kipufogogazban levo koromreszecskek, a benzinesnel meg a karergazban levo olajkod, ami raeg a szelepekre.

peklit 2013.11.15. 12:00:44

@e1: Lenne más is mert a 2 km.-t párhuzamosan megyek a mellék utcában, esetleg jobb lenne egyből fel hajtani és ott haladni normál sebességgel 3-4.-ben?
Tamás

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 12:04:08

@peklit: Én arra mennék amerre hamarabb elérem az úticélom. :)

hofi601 2013.11.15. 12:04:09

Remek kis adás lett.
Winkler, gratula! Biztos vagy benne, hogy a gyermekvállalás és a motorépítés meg fog férni egymás mellett? :)

wuaaa 2013.11.15. 12:09:09

@Shadowbull: "Milyen szelep?" Szerinted?

Koromrészecskék és az olajköd ugyanúgy jelen van a dizelnél is, mint a benzinesnél. Ezért fekete a kipufogó belseje és ezért olajos pl. az intercooler belseje, ha benzines, ha dizel.
Erre a szintre azért már ne süllyedjünk le..

Shadowbull 2013.11.15. 12:18:31

@wuaaa: PCV-szelepre gondolsz? Mert az terhelesnel nyitva van, csak alapjaraton es tolouzemben van zarva.

Benzinesnel nem vezetik vissza a kipufogogazt a szivocsobe, vagy legalabbis nem altalanosan.

toce 2013.11.15. 13:20:12

Azért a sok 1.4 TSI oktávia taxi nem épp azt hirdeti, hogy a kis turbós benzinesek hamar beszarnak.

toce 2013.11.15. 13:22:02

Az Opel easytronic bohócváltói hidegindítás után 3-4 percig magasabb fordulatszámon használják a motort, hogy előbb melegedjen. Gondolom azért végigszámolták a mérnökök, hamár így direkt belerakták ezt a feature-t egy ilyen egyszerű technikába is. (Az autó leírásában ez külön szerepel...)

Jamesblond 2013.11.15. 13:23:05

En nem tudom mifele teszteket vegeztek a gyari mernokok akar szofverrel, akar padon, akar valoban. De 50 ezer km utan a pl 6 millas autorol amit pl a felesegem vezet nehogy mar szedni kelljen le a hengerfejet! A trabant ment ennyit, akar 100 ezret is!
Masik dolog: "Csak az elso felhasznalo a fontos."
Tehat aki 4 evesen megveszi azt a kocsit, o mar nem fontos? Akkor nem veszi meg "masodikkent" az autot, tehat az elso nem tudja eladni, ha nem tudja eladni, nem vesz ujat.
A csaladomban ha valaki autot akar venni, nem azt nezi mi tetszik, azt nezi melyikben nincs kettos tomegu, 2000 bar, gagyi valto, stb... Az autogyartasban sokan dolgoznak, de a termeknek az ara miatt illene "tartos fogyasztasi cikk"-nek lennie.

ommm 2013.11.15. 13:24:47

@Jamesblond: "Tehat aki 4 evesen megveszi azt a kocsit, o mar nem fontos? Akkor nem veszi meg "masodikkent" az autot, tehat az elso nem tudja eladni, ha nem tudja eladni, nem vesz ujat. "

Nem. Beszámíttatja egy újba. Vagy eladja a kereskedőnek, ha már. Az autóipar leszarja a másodlagos piacot, sok haszna nincs belőle.

Shadowbull 2013.11.15. 13:30:16

@toce: az inkabb az emisszio/katalizatorfutes miatt van.

Shadowbull 2013.11.15. 13:32:55

@Jamesblond: tomeggyartas, nincs olyan hogy nem romlik el egy sem. A jot a szartol az valasztja el hogy mennyi romlik el egysegnyi legyartott darabbol, es nem az hogy elromlik-e vagy sem.

"Tehat aki 4 evesen megveszi azt a kocsit, o mar nem fontos?"

Fajdalom, de nem. Az a fontos aki a gyartol megveszi a kocsit, az o igenyeit es elvarasait kell figyelembe venni, mert o allja a cechet.

Shadowbull 2013.11.15. 13:34:15

Amugy tegnap este bealudtam az adason, na majd ma este :)

Igy nem is tudok rendesen trollkodni.

Jamesblond 2013.11.15. 14:29:57

@Shadowbull: Igazad van. Mar latom hogy megveszem a 3-4-5 eves 200 ezret futott autot, szinte szalon allapotunak nez ki es csereltetek rajta:
-vezerlest
-lendkereket
-EGR szelepet
-magas nyomasu pumpat
-4 befecskendezot
-olajat, szuroket
-munkadij
1-2 milla :D
Vagy:
Veszek egy valos 40 ezret futott 1.5 eves kis turbost es lekapatom rola a hengerfejet mert kihizta a szelep a feszket.
Tovabb fokozom amit mondtal:
Az elso felhasznalo sem fontos amennyiben olyan autot adtak el neki amit 40-50.000 km utan szet kell szedni. Ezeket a vasarlokat becsapta a gyar.

Shadowbull 2013.11.15. 14:33:35

@Jamesblond: az a gyar aki olyan motorokat gyart amit jellemzoen 40-50e kilometer utan szet kell szedni, az hamarosan tonkremegy a garancialis javitasok koltsege miatt.

Jamesblond 2013.11.15. 15:24:00

@ommm: Most elszomoritottal. Veszunk majd 20 eves TDi-t, meggyuruzzuk, kihegesztjuk, a divatot elfelejtjuk, de nyugodtan ulunk benne...

szeri13 2013.11.15. 15:32:37

azt tudja valaki hogy az 1.2-es corsaban miert nincs vizhomerseklet mero?

Jamesblond 2013.11.15. 15:48:02

@szeri13: Mert roppant draga egy olyan orat eloallitani es a gyar megsporolja. A Suzuki Lianaban sincs (a digitalis muszerfalasban) de cserebe ronda is :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.15. 16:13:07

@Schütii: Az autogyaraktol a reszvenyesek reszvenyeket vesznek, mert:

1. A bebifokak jo kozerzete szivugye minden befektetonek

2. A befektetok elsodleges celja a vilag jobba tetele alacsony emisszioju autokkal,

3. Penz akarnak osztalek formajaban, minel tobbet, barmi aron.

Aki nem a 3. Pontra tippelt annak meg sok gondja lesz az eletben.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.15. 16:13:11

@Shadowbull: Vagy taknyolják amíg el nem éri a négyéves kort, vagy megvárják, amíg az ügyfél rájuk borítja az asztalt.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.15. 16:14:14

@peklit: Kettes fokozatban 1200-1400 fordulattal melegíteni a legjobb.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.15. 16:19:18

@Shadowbull: szerintem - mivel minden valamire valo autogyartonak van lizing cege - megnezik az atlag futamidot, addig adnak gyari garanciat, aztan ha utanna egy perccel az auto szetesik mar senkit nem erdekel.

ha en reszvenyes lennek egy autogyarban tuti utnem az asztalt hogy igy legyen.

A masodlagos cipovasarlokkal vagy mosogep tulajokkal ki foglalkozik? Az auto miert mas?

A w123 30-40 evet kibir, a mercedes abban a korszakban mikor gyartotta stagnalt. Aztan elkezdtek az atszervezeseket, jottek a hitvany papaszemes mercik meg a borzaszto C sorozat es omlott a penz Stuttgartba. A profit marzs most sokkal magasabb, de nem is fognak 2045ben Marokkoban vagy Bejrutban E Klassevel jarni a "masodlagos" ( tizedszeres) tulajok.

rfc (törölt) 2013.11.15. 16:19:36

@e1: Stresszeles helyett miert nem kotsz garanciahosszabbitast?

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.15. 16:23:20

@stone pit(er): Tegnapi mérés: 2.0 Diesel motor.
A motorolaj kétszer olyan hosszú távon éri el az üzemi hőfokot, mint a hűtőfolyadék, pedig nincs mínusz húsz fok (kb 12 kilométer volt).
Általában 110 fok a motorolaj üzemi hőfoka, ami azért jó, mert kipárolog belőle a lecsapódott kondenzvíz. Rövidtávú városi használatnál erre nincs esély, főleg ősszel és télen. Ilyenkor kezd el habosodni az olaj, és ennél az üzemmódnál kell drasztikusan csökkenteni a csereperiódust.

Tök egyértelmű, hogy miért melegszik hamarabb a hűtőfolyadék. Az égésteret körülveszi, hisz a hengerfej a motor legmelegebb pontja, illetve gondolom a könnyebb fajsúlya miatt is. Lényeg, hogy az olaj sokkal távolabb van az égéstől.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 16:24:23

@rfc: Mert bemutató autót vettem és a gyári garanciát utólag nem lehet meghosszabbítani. Én sem tudom, hogy miért van ez így, pedig nekik is jobb volna, ha biztosan tudnák, hogy a garancia végéig márkaszervizbe fogok járni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.15. 16:25:31

@novothauto: regen egy szaratov huto "orok darab" volt, csaladi orokseg. Egy Miele mikrosuto a nyolcvanas evekvegebol a mai napig mukodik. Hajdu mosogep ( felultoltos, nem a keverodobos ) ezerbol egyen elromlott a tarcsa kapcsolo de az is user hibabol.

ma mar ilyeneket nem gyartanak. 3 ev 'oszt jonapot.

Az autoiparban ugyen ez van, ezt tudomasul kell venni.

rfc (törölt) 2013.11.15. 16:29:35

@Jamesblond: Nem draga, csak ertelme nincs.

rfc (törölt) 2013.11.15. 16:50:54

@e1: Elvileg alapbol 4 evet ad a PoHu. A kiterjesztest 200e km-re mar nem akartak megkotni? Reklamaltal mar ezugyben? Elvileg a hasznaltra is kell kossenek, ha naluk veszed.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 17:09:49

Nem tudom, hogy milyenek a feltételek Magyarországon, de Szlovákiában és Csehországban az alábbi három lehetőséged van Fabia esetében:
1. Az alap 2 éves garancia, kilométer limit nélkül. Ez főleg azoknak érdekes, akik évente 60 ezernél több kilométert mennek, jellemzően területi képviselők).
2. 4 éves garancia / 60 ezer kilométer. Ezt csak az autó rendelésekor lehet extraként rendelni. Utólag nem. Azoknak éri meg, akik évente kevesebb mint 15 ezer kilométert mennek.
3. 4 éves garancia / 120 ezer kilométer. Ezt is csak az autó rendelésekor lehet extraként rendelni. Utólag nem, és nem lehet 60-ról se hozzáfizetni 120-ra. Azoknak éri meg, akik évente több 15-60 ezer kilométer között autóznak, ami az én esetem is.
Hangsúlyozom, hogy gyári, egész Európára érvényes garanciáról beszélek, nem pedig harmadik fél által nyújtott garancia szolgáltatásról.
Természetesen olyan szolgáltatások vannak nálunk is, hogy ez egyes márkakereskedések/szervizek extra garanciát kínálnak utólag is, vagy valamilyen harmadik fél állja az esetleges javításokat a leszerződött feltételeken belül, de előbbi egy adott szervizhez van kötve, utóbbi pedig drága, macerásnak néz ki és nincs referenciám rá.
Mivel én az autót 6 ezer kilométerrel vettem, nem volt lehetőségem változtatni a gyári garancián, pedig én is hozzáfizettem volna a 120 ezerhez. Nekem az autó forgalomba helyezésétől számítva van 4 évem és 60 ezer kilométerem (az összes bemutató autót ilyen garanciával rendelik). Számításaim szerint kb. 2,5 évesen meg lesz nálam a 60 ezer kilométer, azaz akkor veszítem el az autóra a garanciát.

Schütii 2013.11.15. 18:00:09

@novothauto: Meg azért is mert az olajcsatornák jóval szűkebbek (kisebb felületűek) mint a hűtőfolyadéké és az olaj nem áramlik akkora mennyiségben, mert nem a hűtés az elsődleges feladata.

rfc (törölt) 2013.11.15. 18:02:27

@e1: Ez baromi fura, sosem lattam eddig ilyen megkotest. A nemet piacon pl a Skoda Bank adja a garanciahosszabbitast, es amig nem jart le az eredeti, 2 eves gari, barmikor kothetsz ra (max 200e km, 5 ev), fuggetlenul attol, hanyadik tulaj vagy.
Biztos, hogy nem a kereskedo tajekoztatott felre?

Schütii 2013.11.15. 18:02:59

@visszakettopadlogaz: Hűha, asszem nem értem az összefüggést.

Rocko- 2013.11.15. 18:18:35

@Shadowbull: "Igy nem is tudok rendesen trollkodni."
:DDD

@Jamesblond: "Tehat aki 4 evesen megveszi azt a kocsit, o mar nem fontos?"
tudsz olyan iparágat mondani, ahol a gyártónak a saját szemszögéből másodlagos piac fontos?

Shadowbull 2013.11.15. 18:22:34

@visszakettopadlogaz: ez igy ahogy van vitathato, a legendas szaratov hutotol kezdve a 3 evig.

Shadowbull 2013.11.15. 18:25:47

@visszakettopadlogaz: a garanciaidonek semmi koze a megbizhatosaghoz, sem a tervezett elettartamhoz.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.15. 18:35:49

Nem is értem, mit hablatyoltok itt össze elsődleges, meg mittudomén milyen piacról. Most valami vagy szar, és széthullik, vagy strapabíró. Jól néznék ki a prémium oszcilloszkópom beszarna két-három év után, gyalog mennék el Angliába, és feldugnám a seggük lukába.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.15. 18:54:52

@novothauto: te szereloi oldalrol nezed a dolgokat, ami termeszetes :)

@Schütii: varjal az nem neked ment :) bocsi :)))

@Shadowbull: ha en autogyarto lennek:

olyan autot gyartanek, ami addig 99%ban nem romlik el amig a kedves vevo ki nem fizeti - mert olyan konstrukcioban adom el hogy a garancia es lizing ido egyforma hosszu legyen. Az autoba a leheto legkisebb penzt tennek fejlesztesre, mert a marketinggel elhitetem hogy a $2-os infra port a kulcsnelkuli inditashoz es a 8 helyett 11 pohartarto boldogsagot visz az eletebe, aki kulonckodni akar annak kiadok egy limited editiont ket extra festes csikkal a kocsi motorhaztetejen sok penzert hogy azt hihesse a vevo "o ezaltal kulonb" ( ezert fizetni is hajlandoak, nem is keveset ) Az en kocsijaimban boldogok lennenek az emberek es mosolyognanak az anyukak, a gyerekek pedig jol tanulnak az iskolaban ha az en kocsijaimmal viszik oket oda - mert a reklamban is ez lenne igy minden tovabbi nelkul ezt elhiszik az emberek.

laprugos? 4 sebesseges automata valtos? alvazas? 60 eves technika? Nagy hangszorokat bele es fenyesre polirozni mindent ami a latoterben van, az kell az embereknek nem az olyan dolgok amirol pontossan azt se tudjak mi az. Regi modi a kocsi? Ingyen nyaralas par fintorgo ujsagironak vagy beadom hogy csak vigyazok a tradiciokra, meg par rapsztarnak adok mingyen kocsit hogy a gettoban a lurkok errol almodozzanak ( es kesobb vegyek ) a kocsijaimat.

Sokat koltenek reklamra hogy jol pozicionaljam a markamat, attol meg sok idiota veszi.

az autoimnak SZET KELL ESNIE a gyari garancia utan, mert ha tartosabb az nekem elveszett haszon. Mar eladaskor belekalkulalom azt az arat amennyiert majd beszamitom, hozza vissza a kedves vevo es vigye az ujat.

Gyatra kocsikat fogok gyartani? Johogy! A minoseg draga dolog es egyszeruen nem eri meg.

Az autok 99%at a marketing adja el, nem a muszaki tartalom.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.15. 18:57:34

itt egy pure Mustang commercial, divatos videoklipnek alcazva :)

hol erdekel barkit is hogy a zsuk a 60'as evekbol szinte megegyezett muszakilag ezzel? :D

www.youtube.com/watch?v=N6O2ncUKvlg

MENO! COOL! Mustang!! :D:D:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.15. 18:59:27

a wikipediarol, certified sales - 2010
( pont akkor jott ki a mustang ;) tuti veletlen.

Region Certification Sales/shipments
Australia (ARIA)[44] 4× Platinum 280,000^
New Zealand (RMNZ)[45] Platinum 15,000*
Sweden (GLF)[46] Gold Expression error: Missing operand for *.x
Switzerland (IFPI Switzerland)[47] Gold 15,000x
United States (RIAA)[48] 4× Platinum 4,000,000[49]

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.15. 19:04:40

mustang sales

2010[76] 73,716
2011[77] 70,438
2012[78] 82,995

volksvagen group in US

VW US SNAPSHOT --YTD--
Model Line April '13 Actual April '12 Actual Yr/Yr % change April '13 YTD Actual April '12 YTD Actual Yr/Yr % change
Golf 1,435 1,807 -20.6% 6,192 5,915 4.7%
GTI 1,023 1,717 -40.4% 4,098 5,910 -30.7%
Golf R 149 352 -57.7 840 1,087 -22.7
Total Golf/GTI 2,607 3,876 -32.7% 11,130 12,912 -13.8%
Jetta 11,110 13,754 -19.2% 43,469 47,959 -9.4%
SportWagen 1,968 1,904 3.4% 7,104 6,465 9.9%
Total Jetta 13,078 15,658 -16.5% 50,573 54,424 -7.1%
Beetle 1,980 2,065 -4.1% 9,300 6,738 38.0%
NBC 1,699 4,389
Total Beetle 3,679 2,065 78.2% 13,689 6,738 103.2%
Eos 487 735 -33.7% 1,464 2,183 -32.9%
Passat 9,069 10,096 -10.2% 34,978 34,635 1.0%
CC 1,655 1,136 45.7% 5,740 5,291 8.5
Tiguan 2,488 2,333 6.6% 10,439 9,580 9.0%
Touareg 578 718 -19.5% 3,102 3,020 2.7%
Routan 3 908 -99.7% 707 3,115 -77.3%
Total Sales 33,644 37,525 -10.3% 131,822 131,898 -0.1%

na melyikonk uzleti modellje hozna tobb penzt?

jürgen baromartz 2013.11.15. 19:54:28

@ommm: Bandit is tisztelem-becsülöm, és nyilván látott már ezt-azt, de gondolom nincs neki otthon egy komplett tesztlaboratórium és próbapálya a szériatartozék fehérköpenyes emberkékkel... :D

nna, sokat rugózunk már ezen, lapozzunk inkább.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 20:29:12

@rfc: Teljesen tuti amit állítok, nem a kereskedő tájékoztatott félre, mivelhogy nem egy kereskedőt kérdeztem. A cseh Škoda fórumon nem vagyok egyedül ezzel a "problémával". Sokan egyszerűen nem kapták meg autó vásárláskor ezt az információt és utólag bánják, nekem pedig eleve már nem is volt lehetőségem változtatni ezen a "használt autóm" esetében.
Ami a Škoda Bankot illeti, az már harmadik fél garanciájának számít, és a német vásárló pl. Csehországban nem kezdhetne vele semmit, mert a szervizhálózat rendszerében az nem lesz feltüntetve. A német vásárlónak ezért ki kellene fizetni a garanciális javítást, aztán otthon talán érvényesíthetné valamiképpen ennek visszafizetését.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 20:54:29

Felmentem most a Škoda német oldalára és három érdekes dologra figyeltem fel miközben összeraktam a saját autómat:
1. Nincs kínálatban semmilyen extra gyári garancia, közben még az utólagosan vásárolható tetőhordozók és hasonló felszerelés is benne van a konfigurátorban.
2. Ugyanazok az extrák amik nálunk benne vannak az adott felszereltségi szintben, azokhoz ott hozzá kell még külön fizetni. Ilyen pl. a hátsó elektromos ablak, vagy az autó oldalán a műanyag dekor/védőcsík.
3. Rohadtul drágák a német autók és egyes esetekben az egyes extrák is (volt ahol 52% volt a szlovák árhoz képest a felár). Az én autóm gyári ára 6000,30 euróval jött ki többre, mint amúgy az én kocsim Szlovákiában újonnan listaáron, minden kedvezmény nélkül. A végösszegben a különbség +37,6%! Ez egyszerűen elképesztően k**** sok, jól lehúzzák a németeket.

U.i.: Megnéztem, hogy mi a helyzet a szlovák Škoda oldalon. Kicsit megváltoztak az alap konfigurációkat, kiesett belőlük pár dolog és 1-2 extrát összekötöttek csomagba, ezért nem tudom pontosan kirakni a saját autóm. Ennek ellenére látszik némi áremelkedés az előző évhez képest, de ez nagyságrendileg kb. 3%. Az extra garanciák ott vannak a kínálatban, sőt most már a a kötelező szervizszolgáltatásokat is meg lehet rendelni előre (mondjuk ezeket elég drágának találom).

rfc (törölt) 2013.11.15. 21:17:23

@e1: Nem kell, hogy latszodjon a gyari rendszerben, es kifizetni sem kell. Javitas elott bemutatod a papirt, ok pedig a kibocsajto (esetukben a Skoda Auto Deutschland) engedelyet kerik a javitasra (barmelyik orszagban), akivel aztan elszamolnak.
De van, ahol meg a papir sem kell, csak szolsz, hogy van hosszabbitott garid, es leellenorzi a kereskedo.

A "harmadik felnek" esetunkben nincs jelentosege, mert a Skoda Bank ugyanugy VW leanyvallalat. A szivas inkabb a fuggetlen biztositokkal van, akik aztan kijelolnek neked valami sufniszervizt, hogy csak ott javittathatod. Vagy elkezdenek puposkodni a szamlan, hogy csak utangyartott alkatreszt fizetnek.

Olyat, hogy az auto vasarlasanal a konfiguratorban kell elote megrendelni a plusz garit, es utana coki, meg soha eletemben nem lattam. Kivancsi vagyok, kinek az agyszulemenye volt ez a szlovakoknal.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 21:30:50

Nem csak Szlovákiában, de Csehországban is így van, és hát a Škoda számára Csehország hazai piac.
Ami a papír bemutatást illeti, nem látnám ezt ilyen szimpla dolognak. Itt hogyha egy konkrét hazai biztosítóval nincs külön szerződése a szerviznek, akkor még egy baleset javítását is neked kell először kiperkálnod. Aztán majd pár hónap múlva talán megkapod a biztosítótól a pénzedet. Ahhoz, hogy itt ingyen javítsanak meg egy autót ami a rendszer szerint nincs garanciában, ahhoz szerintem az kellene, hogy a németek szóljanak át az itteni importőrnek, és ha azoktól jönne felsőbb utasítás (hasonlóan, mint a kulanciós eseteknél), akkor talán elképzelhetőnek tartom.
Majd ha legközelebb megyek olajcserére, megkérdem a szervízvezetőt, hogy miként mennek ezek a dolgok.

rfc (törölt) 2013.11.15. 23:22:03

@e1: Akkor ez megint valami cheh/szlovak sajatossag lehet. Hidd el, a vilag boldogabbik felen a papir felmutatasa sima ugy, es fizetned sem kell.

www.skoda.hu/files/hu/element/file_download/315.pdf
Csak a poen kedveert nyomtasd ki a negyedik oldalt, vidd el nekik, es kerdezd meg, mit csinalnak az ilyen garancialis javitasoknal (vagy lattak-e mar ilyet).

e1 · http://beszoltam.hu 2013.11.15. 23:35:02

@rfc: A 11. oldal 2. pont ugyanazt írja, amit én feljebb.
A Porsche Hungária Kft. egy itteni szerviz számára egyszerűen nem partner. Nincsenek jogi viszonyban, ezért egy papír felmutatása nem lesz elég itt senkinek arra, hogy abban bízzon, hogy majd egyszer valaki Magyarországról megtéríti a javítást. Annak tükrében, hogy a magyarországi cégek üzleti és fizetési morálja is a béka segge alatt van (ez saját tapasztalat két munkahelyről is), kizárt, hogy valaki egy ilyen fecni láttán hagyna fizetés nélkül kigurulni egy megjavított autót a szervizből. Fizesd ki szépen és majd ha kell a pénzed, akkor te majd úgy is fogsz szájkaratézni érte azzal, akivel a Garancia4 szerződést kötötted. :-)

Rocko- 2013.11.16. 01:48:47

@novothauto: ejj, pedig nagyon jól tudod miről van szó. :)
pl. nem tudsz garanciát vállalni arra, hogy az általad megjavított autót nem teszi tönkre az ügyfél.
páne ha javítás után eladja valakinek, és az teszi tönkre, majd rajtad akarná leverni a port. jogosnak modanád?

@visszakettopadlogaz: "az autoimnak SZET KELL ESNIE a gyari garancia utan, mert ha tartosabb az nekem elveszett haszon."
ennek a módjára még nem jöttek rá a mérnökök se. :)

dgt_ 2013.11.16. 20:51:22

"Fifike" az a Winklerné Asszony Fiesztája?

dgt_ 2013.11.16. 22:44:06

Ez most tényleg tök jó adás volt, Robi Titanic-os kormánytekergetős poénján felröhögtem. Ja és gratu a babához!

dgt_ 2013.11.16. 23:07:45

@Rocko-: "erről a Chevrolet Captiva sorhatról lehet tudni valamit? mert én csak V6-ost találtam."

Epica lesz az, Robi anno az Epica sorhatot ajnározta, hogy milyen finom, csak már keveri őket.

Rocko- 2013.11.16. 23:10:14

@dgt_: hmm, adásból és Captivára emlékeztem.
de ahogy nézem tényleg van belőle sorhat, ráadásul LPG-vel.
kösz!

dgt_ 2013.11.16. 23:13:21

@Rocko-: Igen, ott Captiváztak, Cavintont kéne szedniük. :]

Rocko- 2013.11.16. 23:15:24

@dgt_: igwen, előfordul, hogy rosszul emlékeznek. :)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.11.18. 11:11:12

@Rocko-: Szerintem túl sok Shadowbull kommentet olvastál, én nem erről beszélek.
Össze vagy már keveredve.
Éppen egy 55 ezret futott autón cserélek vezérműláncot.

Shadowbull 2013.11.18. 11:23:24

@novothauto: nincs olyan sorozatgyartasu termek a vilagon amibol ne romlana el egy peldany sem.

A lenyeg az aranyokon van. Amugy meg 55e kilometer utan meg boven garancialisak az autok, ha ez altalanos lenne, a gyarto egybol tokonszurna magat.

Szabványok 2013.11.18. 23:46:12

@stone pit(er): BMW 325i, N53 motorral.
Ma is néztem, szépen 30 fok lemaradással követi az olajhőmérséklet a vizet. Az olaj a 100cfokot csak 25 perc után érte el.

Szegény motor!
-10 cfokos olajjal, 20 fokos vízzel is jól kell működnie, és 110cfokos olaj, 80cfokos vízzel is. Nem könnyű azoknak a mérnököknek a dolga, akiknek mindezt meg kell tervezniük, acélból, könnyűfémből, műanyagból(!), úgy, hogy éveken át jól működjön.

Szabványok 2013.11.18. 23:57:33

@Jamesblond: Egy autóműszer önköltségi ára kb. 3 EUR. Ebből másfél a léptetőmotor, másfél a mutató, számlapfestés, világítás, stb.
Meghajtani a műszeregységben úgyis bent lévő uC simán meg tudja.

Shadowbull 2013.11.19. 06:49:24

@Szabványok: nem koltsegokokbol hagyjak el. Csak feleslegesen megzavarja a tulajokat.

es ez nem vicc. Amiben van az sem az igazi homersekletet mutatja altalaban.

rfc (törölt) 2013.11.19. 09:21:14

@Szabványok: Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Mutass nekem kiterjesztett homerseklettartomanyban mukodo, miniaturizalt leptetomotorokat masfel euroert, legyszives.

Egyebkent is kar a koltsegeken rugozni, mert a felesleges ugyfelpanaszok elkerulese vegett szedik ki. Egy laikus az elektromosan vezerelheto termosztatok koraban nem tudja megitelni, hogy az adott uzemallapotban normalis-e a vizhofok (azt sem tudja, mit csinal a motor eppen), csak feleslegesen rohangalna a szervizbe.

Negrogo 2013.11.19. 10:54:44

"80-as evek masodik feletol... 90-es evek vegeig nagyon jo dolgok szulettek!"

Na en ezert nem fogom meg nagyon sokaig lecserelni az E39 528i sor6os bomosomet. :)

Szabványok 2013.11.19. 20:41:53

@rfc: "Meg ahogy azt moricka elkepzeli. Mutass nekem kiterjesztett homerseklettartomanyban mukodo, miniaturizalt leptetomotorokat masfel euroert, legyszives."
-40 .. +105cfok operating temp. megfelel?
Őket ajánlom, mi tőlük vettük:
www.paragon.ag/en/startseite/produkte/cockpit/schrittmotoren/
www.paragon.ag/en/wp-content/uploads/Data-sheet-Stepper-motor-5.pdf
(Ha jól tudom, az MB-nek is szállítanak.) Persze, ha jó árat akarsz, akkor előre megadott ütemezésben, évi 100000db-t rendelj. KEurópai cégnél előrefizetést kérhetnek, mert rossz tapasztalataik vannak.
Mi aztán áttértünk a kínai márkájú kínaira, az még olcsóbb.

Szabványok 2013.11.19. 20:51:01

@Shadowbull: Szerencsére azért vannak értelmesebb tulajok is és szerencsére egyes gyárak ezt felismerik.
Ezért egyrészt rengeteg cucc van a hőmérséklet mutatására. (Pl. nekem az E90-ben két(!), eredeti BMW(!) tartozék is mutatja a vízhőmérsékletet.)
De független gyártóktól is ezerféle OBD-re vagy közvetlenül CAN-re csatlakoztatható hőmérő elérhető.
Másrészt a gyárak is felismerik, pl. az E90-ben nem volt, de az F30-ban újra van vízhőmérő.

Az egy másik kérdés, hogy mit mutat. Jó esetben pont azt, amit látni szeretnék, rossz esetben pont azt szűri ki az okos szoftver.

rfc (törölt) 2013.11.19. 22:37:39

@Szabványok: Masfel euroert? Na persze.

Az F30-ban sincs vizhomero. Olajhomero van.

Az E90-be belebarkacsolt vizhofokmeroiddel nem mesz semmire, mert elso korben fogalmad nincs, mit csinal eppen a termosztat vagy a vizpumpa, milyen uzemallapotban van a motor, es mit kene latnod. De azert elvan a gyerek, ha jatszik :)

Szabványok 2013.11.19. 23:01:40

@rfc: Nekünk ennyiért adták.
Sajnos nincs F30-m, lehet, hogy igazad van, lehet, hogy motorváltozattól függően van igazad, mert az E90 335i-ben is olajhőmérő van.
Ami nem olyan nagy baj, mert informatívabb, hiszen az olaj kevésbé szabályzott hőmérsékletű így jobban tükrözi a motor bemelegedését, terhelését.

"Az E90-be belebarkacsolt vizhofokmeroiddel nem mesz semmire,"
Nem belebarkácsolt, hanem BMW gyártmányú, ehhez az autóhoz hivatalosan, BMW eljárás szerint, BMW márkaszervizben beépített.

"De azert elvan a gyerek, ha jatszik :)"
Valóban szórakoztató, ajánlom másnak is!
Végre jól látom azt, hogy miként változtatja a vízhőmérsékletet a kisokos.
Kis terhelésnél felmegy 105cfok körülire.
Adok egy kövér gázt, elkezd felmenni egykét fokot, majd vadul elindul lefelé, lemegy 80cfokig. Amíg gyilkolászom, addig itt is marad, majd ha megnyugszom szépen, lassan ismét felmegy 100cfokra.
Hogy micsodának micsodája?
Hát nem mindegy?
Én szubjektív idealista vagyok, a valóság az, amit én látok, hiszen arról, hogy mi a tőlem függetlenül létező valóság úgysem tudok meggyőződni.
Tudod, elvan a gyerek ha játszik....
Ha az autót arra vettem volna, hogy A pontból B pontba eljussak, vettem volna egy Corollát.
De ez így sokkal szórakoztatóbb.

skip2 2013.11.20. 15:15:04

Ez a magát Omm - nak hívó szerkesztőúr, miért szörnyűlködik el azonnal a wankel és a mazda rx8 hallatán állandó jelleggel? Volt ilyen autója, esetleg van neki most is, hajtja napi szinten? Nem.. lehet egy teszten vezette, meg hallotta ,hogy ennek meg annak"60ezerig birta a szar wankel"..124 ezredik km-t kezdtem meg vele mai napon, ég világon semmi motorgondja nincsen,mert figyelek rá, az olajszintre, mindenre amire kell, utána kell olvasni. A szépség szubjektív de nincs akinek ez az autó ne tetszene, aki mégis ezt állítja, az hazudik!Valamelyik égéstérben kérdezőnek azt mondták vegyen BMW-t helyette az sportautó..népautó az, nem sportautó..9500 ig forgás helikopter jellegű hanghatás..biztosan elfogult vagyok, de nem kell azon nyomban leszólni, bocsánat kijött belőlem ez a vélemény :)

ommm 2013.11.20. 15:22:13

@skip2: Semmi baj nincs vele, azt leszámítva, hogy nyomaték- és teljesítményszegény egy soros vagy V-motorhoz képest. A hangja szép és érdekes. Ettől még a körötte lévő autó lehet jó.

sas70 2013.11.20. 16:13:33

@ommm: Szerintem pedig van haszna az autógyártónak a másodlagos piacon is, ha nem csak is közvetlenül, bár úgy is. Mert vannak akik "eredeti" gyári alkatrészeket vesznek, esetleg akkor is, ha ugyan azt kapja fütyifül márkanéven, mint pl. VW emblémával. És az autó megítélése, nimbusza, ha nem is mindig a használt piac alapján történik, de nagyon sok esetben azért vesz új akármilyen márkát, mert korábban használtan is azt hajtotta és jól szuperált. Csak gondoljunk a magyar piac német autó nimbuszára, miközben ez sokszor nem is volt igaz. Szerintem fognak még ezért szívni és magyarázkodni az autógyártók, mert a rossz hír könnyebben terjed.

skip2 2013.11.20. 17:16:28

Ja és persze nem sértés jelleggel írtam, csak a fene nagy elfogultságom :) hát igen a nyomatéknak híján van, ellenben 6-9 ezer között amit művel ...... :) 20liter benga ellenében :D. alatta valóban 1.4 civic '99 szint. sok sikert az alfahoz, gyöngyörű autó, pláne kombiban!
süti beállítások módosítása