HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) Mitsubishi (1) mitsubishi (2) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) opel (14) Opel (1) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Így nem csuktak le

2014.02.06. 07:03 Tcomment

Hogyan hízhat egy szélvédőmatrica körüli malőr letöltendő börtönné? Íme a magyar recept!

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

301 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr335801088

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rendőrmarketing... 2014.02.06. 16:36:44

A rendőr is ember, és számos rendőr kifejezetten jó fej. Csak ettől még nem helyes, ha ez a sajtóban is megjelenik. Amikor a 4K! egy képviselőjelöltje leírja, hogyan fuvarozta őt haza egy rendőr... Amikor a Totalcar egyik aktuális komment postja alatt ...

WatchFun 2014.02.06. 16:50:08

Keresd meg az országgyűlési képviselődet fogadóóráján és vedd rá, hogy kezdeményezze a jogszabály módosítását,ezért (is) lett megválasztva. Ja, hogy tenni kellene érte valamit neked is? Arra ne várj, hogy két mutyi között bármelyiknek is eszébe jut magától egy törvényről, hogy felesleges, életszerűtlen stb., ezért kell szólni neki...

uki 2014.02.06. 16:56:01

@Rocko-: pontosan es ez a lenyeg ebben az egesz cikkben nem az hogy most miert felejtette el felragasztani vagy miert kozos a postalada. Milyen alapon allitja azt a szerv vagy a posta hogy a cikkiiro atvette a levelet, nem foglalkozott vele es az ugy automatikusan eggyel magassabb szintre lep. Lehettem en hosszabb ideig kulfoldon vagy korhazban, sztem ezt nem kelle sehol bejelentenem.

Cicz Imre 2014.02.06. 16:58:49

@ColT: Szerintem csak nyuszik a hatósággal.... ami azért baj, mert " vérszemet kap tőlük a hatalom embere "
Az útszélen mindig vitázom a rendőrökkel..:-)
Talán tavaly a rendszámot akarták levenni a 15%-os fényvédő fólia miatt ami az első-oldali ablakokon volt. Nem ismertem el semmit, nem írtam alá semmit.. A feljelentésre a szabálysértési osztályra beballagtam a 70%-fényszűrő dioptriás szemüvegemmel. Megkérdeztem, hogy vezethetek-e benne? A válasz: igen! Mondtam az eljárónak, hogy azzal az első szélvédőn is ki szoktam nézni! ...miről beszélünk? ...erre azt válaszolta, hogy: hagyjuk az egészet a fenébe, ír nekem egy írásbeli figyelmeztetést és felejtsük el..
Szóval ......többek között ennyit a szabályokról....... és az értelmetlenségükről..

WatchFun 2014.02.06. 17:06:52

@uki: minden eljárás során van törvényes lehetőség a mulasztás alapos okkal történő utólagos igazolására. 

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 17:14:57

@Cicz Imre: Kifogtál volna egy igaz seggarcot, az megszívat... De még ha ezek nyuszik lennének is : attól, hogy én is tartok a rendőrtől, belátom, hogy nem csak én hibázhatok, hanem külső tényezők is vannak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 17:16:57

@uki: VAn olyan hogy kézbesítési vélelem. Ami részben jó, részben nem. De a totális agyatlanság, az nem jó, ami az egész mögött van.

uki 2014.02.06. 17:20:30

@WatchFun: vagyis ebben az esetben ha a cikk iroja alapos indokkent azt mondja o pedig nem kapott semmit es mutassak meg neki azt a papirt a postan amiben o alairva igazolta hogy atvette a hivatalos papirt a yardtol de nekik nincs meg vagy az alairas nem stimmel rajta, akkor a yard nyomozni kezd kozokirat hamisitas ugyeben a postassal szemben az ugye pedig visszaugrik oda hogy eppen feljelentte a rendor matrica hiany miatt?

uki 2014.02.06. 17:23:19

@ColT: nalunk a postasok nagyon kukacosak, volt hogy meg a kinabol rendelt free postas cuccot se adtak oda csak szemelyesen. Ha nem voltal ott eppen, mehettel a postara. Mondjuk ez evekkel ezelott volt.

csakazértistotalcar 2014.02.06. 17:37:10

@vundergraf: Pontosan írtad! "Kiszabhat". Ugye a kell és a lehet közötti különbséget érzed?

tom1034 2014.02.06. 17:38:38

@WatchFun: Mint olvashattad elvesztette mielőtt felragasztotta volna...És mivel nem tudta a matrica számát csináltattak vele új rendszámot!Ha szerinted ez így rendben van akkor nincs miről vitatkozzunk!

csakazértistotalcar 2014.02.06. 17:39:15

@WatchFun: Csak mert kérted:
2012. évi II. törvény
a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről
28. Helyszíni bírság kiszabására jogosultak
39. § (1) A rendőrség az e törvényben meghatározott feltételek esetén bármely szabálysértés miatt KISZABHAT (vagyis nem kötelező!) helyszíni bírságot. E törvény eltérő rendelkezése hiányában szabálysértési elzárással is büntethető szabálysértés miatt csak a rendőrség szabhat ki helyszíni bírságot.

Vagyis mit is kéne összegszerűen közölni, ha nem akar/kell a rendőrnek helyszíni bírságot kiszabni?

Perkó Rudolf Márk 2014.02.06. 17:42:09

@csakazértistotalcar: A regisztrációs matrica hiánya, mint közlekedési szabálysértési bírság kötelező mértékű. Helyszíni bírsággal 15, a későbbiekben 30 ezer forint. Nem a rendőr dönti el, hogy bírságol-e.

tom1034 2014.02.06. 17:45:34

@The Good Boy !: nem nem rájuk gondoltam jól látod...Volt már itt is szó róluk-azóta is élik világukat.Nem tudom miért nem áll neki valaki gründolni egy másikat csak összehasonlításul Ausztriában 1,9 millió(!) tagja van csak az öamtc-nek és van még egy az arbö is!

csakazértistotalcar 2014.02.06. 17:46:34

@uki: Abban az esetben, ha sem a címzett, sem annak meghatalmazottja vagy helyettes átvevője nem tartózkodik otthon, a postás értesítőt hagy a postaládában arról, hogy hivatalos levél érkezett. Megjegyezzük, hogy Korm. r. 16. §-a szerint mindenkinek kötelessége, hogy gondoskodják megfelelő postaládáról.

A postai szolgáltató a kézbesítési kísérlet napját követő legalább tíz munkanapig köteles biztosítani, hogy a címzett a postahivatalban átvehesse a küldeményt. A küldemény érkezését jelző értesítésben meg kell jelölni az átvétel helyét és az ügyfélszolgálati időpontokat, illetve az átvételre nyitva álló időtartamot.

A Korm. rendelet 31. §-a szerint a posta a hivatalos irat első sikertelen kézbesítését követő 5. munkanapon köteles ismét megkísérelni a kézbesítést, kivéve ha a kézbesítés azért hiúsult meg, mert a küldeményt a címzett nem vette át, illetve nem fogadta el. A jogszabály munkanappal számol, ami kedvező az ügyfél (címzett) részére, hiszen emiatt a vasár- és ünnepnapot, valamint az ugyancsak munkaszüneti napnak minősülő szombatot figyelmen kívül kell hagyni a küldemény rendelkezésre tartási idejének számolásakor, illetve később, a vélelmezett kézbesítése napjának megállapításakor.

A postásnak mind az első, mind a második sikertelen kézbesítéskor értesítőt kell hagynia a címzett postaládájában, postafiókjában, s ennek tényét, időpontját feljegyzi a hivatalos küldeményhez csatolt tértivevény hátoldalára. Az igaz, hogy jelenleg nincs megnyugtató módon szabályozva - s valljuk be, nagy kreativitást igényelne annak a módszernek a megtalálása, amely ezt technikailag is megnyugtató módon rendezné - az az eset, amikor a postás elmulasztja ezt a kötelességét, s mégsem hagy értesítőt a címzett postaládájában. Fontos lenne, hogy a címzett fél is százszázalékosan védve legyen a postás esetleges feledékenységével, mulasztásával szemben. Ma erre még nincs megfelelő módszer.

Vélelmezett kézbesítés

Az MT rendelet szerint azokat a hivatalos iratokat, amelyeket a fentiek betartása ellenére "nem kereste jelzéssel" kell visszaküldeni a feladónak, a kézbesítés második megkísérlésének, illetőleg a második figyelmeztetés postafiókba helyezésének napját követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni [MT r. 9. § (1) bekezdés]. Mindez azzal jár, hogy anélkül, hogy a címzett ténylegesen átvette volna a küldeményt s megismerte volna annak tartalmát, beállnak a kézbesítéshez fűződő jogkövetkezmények, például megnyílik a jogorvoslati határidő, elkezdődik a teljesítési határidő stb.

NekemNemEzKell 2014.02.06. 17:47:33

Mivel magam is hasonlóképpen jártam odáig,hogy ellopták e rendszámtáblámat,némileg képben vagyok.( A hab a tortán: délelőtt vizsgázott a kocsi, a rendszámon az új matricák.Szóltak, menjek be az okmányirodába, mert egy szám el van ütve a forgalmiban /8év után derült ki/irassam át a biztonság kedvéért.Közben hazaugrottam ebédelni, hátha sokat kell várni az irodában. Na negyedóra múlva megyek ki a kocsihoz, s látom nincs rajta hátul a rendszámtábla! Nézem elől, ott sincs!Na, először rendőrség ( a lopás bejelentése, miegymás,)aztán irány az okmányiroda. Na itt jön a lényeg: az ügyintéző, mikor átadta a rendszámot, kihangsúlyozta: a rendszám nem számít, de a matrica, az igen! az a lényeg! Ha kitörne a szélvédőm, addig kell kurkászni, a maradékok között, míg a matrica elő nem kerül!Tehát, az kissé hihetetlen, hogy a cikkírónak annyit mondanak a matrica hiány bejelentésénél, hogy " Sőt, amikor bementem az okmányirodába és jeleztem, mi történt, csak annyit mondtak, idővel pótoljam" Ez nem életszerű...Mivel ezt nem az autós, hanem az pótolja, aki ezt mondta( neki állítólag)az önkormányzati dolgozó. Az, hogy addig nem derült ki, a többszöri "ellenőrzések" során, az azt jelenti, hogy akik ellenőriztek, szarul, hozzá nem értően végezték a munkájukat!
Azt pedig végképp, nem értem, hogy egy autós ember, ennyire ne figyeljen oda arra, hogy rendben legyen az autó!A többi, hogy mi miért annyi, amennyi az egy más história!Ez is egy kissé kamu szagú:"Egyszerű oka van, a társasházunknak közös, nyitott postaládája van. Nem jutottak el hozzám az értesítések"Lám aztán meg mégiscsak kap postai értesítést, amikor más témában várja...Na ne...

csakazértistotalcar 2014.02.06. 17:55:59

@Perkó Rudolf Márk: Vagyis? Akkor honnan jött a 15 ezres ötlet? Szabálysértési bírság esetén a rendőr kiszabhat! (feltételes mód!)
De, házon belül azért megtalálhattad volna ezt (ha már én is megtaláltam) totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/090423/

Perkó Rudolf Márk 2014.02.06. 17:59:26

@NekemNemEzKell: Magamra nézve sértőnek találom a "kamu szagú" kijelentésed. Amint olvashattad, a harmadik értesítést, amit végre megkaptam, átvettem, nem állt szándékomban sumákolni egy másodpercig sem.

Az okmányirodai eset, amit te nem tartasz életszerűnek, pedig így történt. Képzeld, a korábbi cikk kutatómunkája során is találkoztam olyan esetekkel, amiben más okmányirodák sem voltak tisztában a matrica fontosságával, és elvesztésének következményeivel.

Perkó Rudolf Márk 2014.02.06. 18:00:59

@csakazértistotalcar: Ez a tanács 2009-es, akkor nem tudom, hogy mennyiben volt más a szabályozás. A mostani utánajárás folyamán kaptam az információkat a leírt összegekről, nem a kisujjamból szoptam ki.

lyken 2014.02.06. 18:07:27

@bajan: "Csak a véleményed ismetelgeted, amit leirok azt meg figyelmen kívül hagyod. Ez így partalan."

Tényleg az. A véleményedet ismételgeted, de konkrét tényt nem sikerült leírnod, csak azt, hogy legyünk szabálykövetők, csakmert. Jó, legyünk szerintem is. De mi az értelme? Ezt nem sikerült megindokolnod.

A jogszabályok elvileg azt a célt szolgálják, hogy élhetőbb legyen az életünk. Ez a szabály nem azt szolgálja. Te másképp látod? Ok, de akkor írd le, hogy életszerűen miért? Mert a véleményed ismételgetése, hogy ez a törvény, az nagyon kevés. Attól meg nem fog megállni a vakhited, hogy kijelented hogy parttalan a vita.

@ColT: "Hőlég olcsóbb..."
Az, de a gázpákával bárki bárhol áram nélkül leapplikálja a matricát és viszi a rendszámot. Ha kell egy rendszám matricával, akkor simán megoldható bárhol, bármikor. Persze nem kell, mert a kutya nem nézi, csak a yard aki sarcol a hiányáért.

lyken 2014.02.06. 18:15:06

@Perkó Rudolf Márk: Jó, de az azért vicc, hogy neked kell fejből tudni, hogy neki mik a büntetési tételei, mert különben megszivat. Merem állítani, ha figyelmeztetett volna szóban, hogy ez 30 ropi is lehetne de elenged, akkor rongyoltál volna elintézni. Nem mintha az egész baromságnak lenne értelme.

csakazértistotalcar 2014.02.06. 18:25:16

@Perkó Rudolf Márk: Még egyszer! A helyszíni birságot kiszabhat, az azt jelenti, hogy nem köteles kiszabni. Aki meg az infot adta neked, az a jelek szerint nem tud jogszabályt értelmezni.

uki 2014.02.06. 18:38:41

@csakazértistotalcar: vagyis ha en elmegyek 2 het szabira akkor a tudtomon kivul atvettnek minositik. Ha visszajovok latom mivan, elkukdom a nyaralasi kepeimet akkor visszaugrunk az elso kezbesites idopontjara, vagy kaptam egy ugy jart kartyat?

Kivancsi vagyok kulfoldon ezt higyan oldjak meg. Kivancsian varom kulfoldre szakadt olvasoink hozzaszolasait.

manager2008 2014.02.06. 18:49:45

@csakazértistotalcar: Az egész postai kézbesítés elavult, át kellene dolgozni. ha a polgár ,megadja a mail címét akkor elektronikus aláírással hitelesített hatósági levelet kellene neki küldeni és nem ezt a hülye tértivevényes levelet. Ma már egyáltalán nem biztos hogy a polgár otthon ücsörög a bejelentett lakásában, hanem éppen pld. munkaközvetítés alapján három hónapig Svájcban mosogat, stb. Könnyen lehet hogy nem tudja maga után küldetni a postáját sem mert mozgásban van (pld. cserépkályhákat épít stb.) A tértivevény különben is csak azt bizonyítja hogy a borítékot átvetted és ha nincs is benne semmi akor mit csinálsz? (volt ilyen). Volt olyan esetem most hogy bírósági kereset is 7 hónapig kevergett a bíróságon belül annak ellenére hogy iktatták (hozzácsapták egy másik ügyhöz).

WatchFun 2014.02.06. 18:55:09

@csakazértistotalcar: "...az e törvényben meghatározott feltételek esetén..."
Vesd össze ezzel: flotta.nelson.hu/szabalysertes-es-objektiv-felelosseg-kulonbsege.html

És, hogy tényszerűek legyünk, tanulmányozd például ezeket és okosabb leszel:
410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet, mellékleteivel, valamint
63/2012. (IV. 2.) Korm. rendelet

Más szóval: VAN olyan szabálysértés, ahol a rendőr nem mérlegelheti a bírság összegét, DE alkalmazhat helyszíni bírságot, és
VAN olyan szabálysértés, amely az objektív felelősség körébe tartozik és a rendőr nem alkalmazhat helyszíni bírságot, ezek bírságösszege is fix, sőt ezek esetében még méltányosság sem alkalmazható.

Az általad olvasásra javasolt 2012. évi II.tv.ből idéztem egyébként egy korábbi hozzászólásomban...

manager2008 2014.02.06. 18:58:00

@tomsawyer3131: Ma már az összes igazoló karton, kártya stb nagyjából elavult történet. A hatóság is rendelkezik mobil telefonnal és informatikai eszközökkel, bármit le tudna kérdezni ha akarna. A teljes népesség és az összes azonosítandó tárgy (autó, állat stb.) informatikai kezelése ma már gyermekjáték. Kéretik megnézni hogy az informatikai szolgáltatók milyen tömegű tranzakciót képesek kezelni naponta (Google, facebook, youtube, stb. Kis országunk hatóságai ugyan miért képtelenek erre? A gépjárművet meg sem kellene állítani, a leolvasó + központi számítógép megállapíthatja hogy van e valami baj vele (bármi) és a következő pihenőben kihívhatná egy kijelzővel tisztázni a dolgot (lejárt a jogosítvány forgalmi biztosítás stb. ) A papírok nézegetése egy röhej. A rendszámra sincs ebben a formában szükség, helyette vonalkód kellene, vagy rádiós jeladó, azt teljes sebesség mellett is le lehet olvasni (van erre cucc)

WatchFun 2014.02.06. 18:59:30

@tom1034: Fogd fel úgy, hogy a matrica az autó harmadik rendszáma, és könnyebb lesz. Ha megrongálódik, cserélik/pótolják, ha elveszik akkor meg nem.
@uki: az nem alapos indok, hogy nincs postaládám. Alapos indok, ami _valóban_ akadályoz a küldemény átvételében, ilyen például a tartós külföldi tartózkodás, szabadságvesztés letöltése (nem ritka!), tartós gyógykezelés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:00:28

@lyken: Igaz.

@manager2008: +1

Mondjuk annyiban kell a rendszám, hogy ember által is olvasható legyen. De a RF chip is elférne benne.

WatchFun 2014.02.06. 19:01:50

@manager2008: Sajnos a jogszabályi háttér nem engedi az adatbázisok "összekapcsolását", ezért bármennyire is csábító a lehetőség, hogy egyetlen gombnyomással minden adatát megállapíthassa a hatóság valakinek, ez nem jelenleg - bármennyire is hasznos lenne - nem lehetséges.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:12:19

@WatchFun: Ezt lehet tudni. Ettől még a jogszabályi háttér egy baromság ebben az esetben.
Vö. ha meg akar figyelni az állam, ma is megteheti, de rengeteg peres ügy, stb végére pont kerülhetne, és egyszerűbb lenne az élet.
Meg persze kevésbé klehetne a pógárokat lehúzni...

1kutya 2014.02.06. 19:14:40

@WatchFun: ugye viccelsz!? mert ha ez komolyan gondolod, akkor az nagyon durva!

PRM képviselője ugyanis nagy valószínűséggel most bent ül a parlament különtermében (azért nem a főteremben, mert azt felújítják) és lelkesen nyomogatja a gombot. magyarul egy DROID!!! annak aztán magyarázhatsz... (pártállástól függetlenül) :(

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:23:36

@WatchFun: A TC megpróbálta... Valami eredménye lett is, de nem sok...

uki 2014.02.06. 19:28:31

@WatchFun: ertem amit akarsz mondani, en itt a postalada hianyat arra ertettem hogy lepjunk feljebb ebben az egesz kerdesben es ne azt feszegessuk miert nincs neki vagy naki postaladaja, es azin beszelhgessunk hogy alapjaban ez egy rossz rendszer.

Inditson a posta egy olyan szolgaltatast hogy ha akarom megadhatom a telefonszamom es/vagy az email cimem ők meg arra kuldenek sms-t/email-t ha valamit kezbesiteni akarnak hogy ne kallodjon el.
Nem hinnem hogy olyan oriasi dolog lenne a 21-ik szazadban. Olyan utopiszitkus dolgokrol mint mobilalkalmazas amibe ez is be van drotozva meg egy postakereso, illetve par ertelmes postai funkcio mar gondolom lazalom kategoria.

De ez igaz a yardra is. Annyi dolgot lehetne egyszerusiteni a modern technologiak segitsegevel, de ok meg kb az informatikai kokorszakban elnek.

voroseltolodas 2014.02.06. 19:29:14

Négy éve járok matrica nélkül.Vizsgázott is így az autó normális helyen.
Nyáron Balatonon parkoltam és egy rendezvénykamion nem tudott a kocsimtól bekanyarodni.Fél órát torlódott a forgalom.Kamion se előre se hátra.
Rendőrt hívtak lekérték az adatokat kiderítették hol vagyok,kerestek a szállodában végül a parton találtak meg és "vezettek elő"
Nem voltak jó kedvükben rögtön
igazoltattak ahogy a kocsihoz értünk,de mivel nem álltam szabálytalan helyen nem büntettek meg.
A matricával ők sem nem foglalkoztak.

WatchFun 2014.02.06. 19:30:49

@1kutya: Most erre mit mondjak? Ti választottátok őket...

vundergraf (törölt) 2014.02.06. 19:30:54

@Perkó Rudolf Márk:

Az intézkedést azonban, ha úgy látja jónak
nem köteles megkezedeni, hanyagolhatja is :-)
Ez az ő döntése helyszíni...

manager2008 2014.02.06. 19:33:46

@ColT: informatikus vagyok. A saját szerverem is képes lenne kezelni az egész rendszert, mer tolyan. Vannak olyan vonalkód olvasók amelyek képesek leolvasni akár az autópáláyn is az értéket. Ettől még feltehető a hagyományos rendszám hogy mariska néni le tudja olvasni ki ütötte el a csirkéjét. De a hatóságnak erre semmi szüksége. Pld. a központi és háromszor online tükrözött, atombiztos számítóközpontban nem kell a kötelező biztosítás kötvényadatait stb tárolni, hanem csak azt hogy igen, van, érvényes. HA bármi gáz van az autóval, akkor is elég elsőre csak egy megállító jelzés, a rendőrnek nem kell tudnia semmit, csak azt hogy előállítani kell és kész. Mégis mi is lehet? Forgalmi, műszaki vizsga, jogosítvány személyi stb érvénytelen, az autó körözés alatt áll, a tulajdonos áll kötözés alatt , súlyos köztartozása van, bármi. Most megállít a rendőr és a papírokat nézegeti majd telefonon utánanéz ugyanennek. Minek? Nincs dolguk elég. Hány autó ellenőrzése után van egy érvényes találat? Gépi rendszer esetén csak és kizárólag azt kell megállítani akivel baj van. Bonyolult? OK, tíz éve ez nem ment, most meg gyerekjáték lenne. Felesleges kártyákat gyártani, mert a rendőrnél lévő tabletre kikerülhet a fényképed, és minden adatvédelmi szempontból jogszerű adat ami ahhoz kell hogy lássa hogy tényleg te vagy e. Összehasonlításul hogy aki nem informatikus az is érzékelje: a farmon beteszek egy kedvenc weboldalt a gépem könyvtárába, hazamegyek Budapestre és az ottani gépemen is látszik (tehát a Google központilag képes online szolgáltatva nyilvántartani akkora adatmennyiséget ami többszöröse a hatósági adataimnak. Vicces. A rendőrnek nem kell semmi csak egy okos telefon és passz, meg egy olvasó jelző kütyü.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:34:32

@uki: Postakereső már van. Vagy működik, vagy nem.

@WatchFun: Pöcsöm se választotta azt az idiótát, aki it a képviselő...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:37:19

@manager2008: Ugyanebben dolgozok. Volt dolgom az előző melóhelyemen vonalkódolvasóval, és RF-fel is. Ugyanazt írtam, amit te :)

Különben a gépi ellenőrzésre ott a Sánta-féle cucc, nézd meg mi lett belőle, mióta a rendőrség rátette a kezét. Szerinted véletlenül nem működik ilyesmi? :D

vundergraf (törölt) 2014.02.06. 19:37:55

"Négy éve járok matrica nélkül.Vizsgázott is így az autó normális helyen."

Az NEM normális hely...
- vagy rosszul dolgoznak
- vagy korruptak

manager2008 2014.02.06. 19:41:51

@WatchFun: Nem erről van szó, mert a rendőr ugyanazt az információt megnézi nálam papírok alapján is amit lekérdezhetne. De mint írtam ez sem kell. Mit néz a biztosítási papíromon? Érvényes: igen nem, a többi kit érdekel.

De más: ha olyan vonalkódot ragasztanak az autódra amiben benne vannak az autó azonosítók (alváz. motorszám, + a személyi adatai az összes olyan vezetőnek aki vezetheti (család, stb.) és ez titkosított adat generálva, amiből keletkezik a kód, akkor az autót ellopni sem jó ötlet, mert sosem jön össze még egyszer a kódod. Lekérdezve ugyanis az eredeti tulaj képe jöhet ki és lebuktál (ha ellopták és be van jelentve már, akkor meg körözött és eleve riaszthat a rendszer.

vundergraf (törölt) 2014.02.06. 19:42:18

@manager2008:

Áhhh, az csak
a szokásos naggggyon okos manager duma.
Ami nem élég széles látókörű, sajnos.

Tudod...
Nincs mindenhol és mindig működő-elérhető informatikai háttér!!!!!

Olyankor is kell valami alapján működni...
Vagy akkor szabad gazda?

Naugye! ezt buktad...

WatchFun 2014.02.06. 19:44:20

@uki: Régen (úgy 30-40 éve) ha a postás ajánlott levelet hozott vagy táviratot ami akkor még volt, a postaládára ragasztott egy kis cetlit. K*rva nehéz volt levakarni, de arra jó volt, hogy a postaláda tulajdonosa legalább tudomást szerezzen arról, valami érkezett, legalább keresse és ha nincs meg, reklamáljon.
Az, hogy a postán nem lehet kérni e-értesítést, talán nem a rendőrség vagy a bíróság hibája.
Mobiltelefon: 10 emberből legalább 5-nek nem megtalálható a mobilszáma. Anyja-testvére-ángya nevén van, családi flottás, céges, vett egy prepaid kártyát, vagy csak beikszelte még a vásárláskor, hogy legyen titkos a száma. Találd meg, ha tudod.
Albérletbe nem tudsz bejelentkezni, így ha akarsz sem tudsz a hatóság számára elérhető lenni. Kevesen veszik arra a fáradságot, hogy a postán átirányíttassák a küldeményeiket, pedig van rá lehetőség. Az állandó bejelentett, hatóság által ismert címre érkező leveleket a posta csekély összeg ellenében az általad megadott címre utánküldi, de a magyar ember sz*rrágó, erre nem költ, majd átveszi a mutter aztán rámcsörög - mutter meg nem veszi át, vagy átveszi de nem szól, vagy szól de nem tudja átvenni az ország másik felében, aztán Te meg kicsúszol a határidőből. A negyedéves díj egyébként úgy 3 doboz cigaretta ára - van aki használja az itt jelen levők közül?

uki 2014.02.06. 19:45:35

@ColT: mobilra? Appkent? En nem talaltama a google playen. A mobilban ott a gps fel perc es kophetne a terkepen a legkozelebbi postakat majd rabokok indulhatna a navigacio is. De ez csak egy feature amit bele lehetne tenni ebbe az appba. Mobilos sarga csekk fizetes, csomag track, ertesites tertis levelrol. A lehetosegek vegtelenek.

manager2008 2014.02.06. 19:45:51

@ColT: A rendszám ellenőrzés nem ér semmit. Ugyanolyan színű és típusú autód van mint amilyeneket ellopsz, akkor sosem jelez a rendszer (a saját rendszámot teszed fel). A benzint is így lopják a kútnál, lopott rendszámmal.

Van külország, ahol éjszaka legyártják a lopott autó forgalmiját minden hiteles adattal és hajnalban már eredeti papírral autókáznak kifelé, és a tulaj még fel sem ébredt, tehát nem jelentette be (kitolják a garázsból is).

manager2008 2014.02.06. 19:52:08

@vundergraf: Akkor szabad a gazda így van. Legyen háttér egy államban, nem térhetsz már vissza a faekéhez.

Mellesleg én még láttam a BRFK kartonos rendszerét, a rendőr betelefonálta Keletiből hogy itt áll Kocsis Rómeó, van e vele valami. A kezelő néni meg pörgette a szobányi kartonrendszert. Aztán vagy aktuális volt vagy még ügyintézték.

De ne mond nekem hogy nagy technikai bravúr csinálni egy kütyüt, ami az autó adatait érzékeli 10 méterről amikor elmegy előtte. Van aki ezt műholdról is megcsinálja :) Hamarosan le is állítják az autódat ugyanígy, nem kell rohangálni utánad. Szép új világ :)

CsLacc 2014.02.06. 19:52:24

1. A rendőrség az állam "erőszak szervezete" nem azért van, hogy szeressük, hanem azért, hogy féljünk tőle.
2. A nevükben lévő "szolgálunk és védünk" szlogen már alapjaiban is hibás, mert szolgálni az államot szolgálják, de Én személy szerint még sohasem hallottam senkiről, akit a RENDŐRSÉG MEGVÉDETT VOLNA VALAMITŐL!!!!
A rendőrség a tett után felkutat és megtorol, a bíróság elé állít, nyilvánosan basztat, de szerintem NEM VÉD MEG SEMMITŐL SEM!
Nem véd meg ha megvernek az utcán, nem véd meg ha kirabolnak, nem véd meg ha baleseteznél, hanem ha sikerül nekik esetleg felkutatják a tettest és előállítják! TE mint sértett ugyan úgy megszívtad!!! Semmitől sem védtek meg!
3. ilyen piszlicsáré matricákért meg jól meg lehet vasalni a polgárt, hiszen fent tud tartani egy autót, tehát kőgazdag és illene egy nagyobb összeggel támogatnia az államot! Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az államot szolgálják!

WatchFun 2014.02.06. 19:53:32

@manager2008: A nálad levő papírok mindegyikét más-más hatóság állította ki, más-más adatok alapján (vez.eng., forgalmi, műszaki érvényesség, kötelező bizt., lakcímkártya)
Az intézkedő rendőr az adatokat mind ellenőrzi, de nem kapcsolja össze tartósan és azok a későbbiekben sincsenek együtt kezelve.
Természetesen van arra mód, hogy megfelelő jogosultság esetén többféle adatbázisból kérdezzen le az adatkezelő, de időszakos vagy végleges összekapcsolás ez esetben sem történik.
Azt, hogy a rendszám alapján megállapítható legyen a járművezetésre jogosultak köre, ezt értelmezni sem tudom. HA a feleségem vezetheti, de mondjuk bek*rvázok és neki is oda akarom adni, be kell előtte a hatóságnál jelentenem, vagy hogy?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:53:57

@vundergraf: Nincs a francot. Mostanra azért már működhetne így a dolog.
De ha nem is mindent, OK, személyazonosítást segítse 2 kártya. Más nem nagyon kell.

@uki: Legalább neten van. Posta, gondolj már bele, ez hatalmas vívmány :D

@manager2008: Ennek ellenére elég sok autólopást, és egyebet felderítettek így. És ebbe a cuccba nem lenne nehéz beépíteni az RFID-t is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 19:55:44

@WatchFun: Ha jelenleg igazoltatnak egy autóval, ami nem a tiéd, és nem családtagodé, munkahelyedé, akkor amúgy lophattad is... tehát most is meg van határozva a vezetésre jogosultak köre.

manager2008 2014.02.06. 19:57:08

@WatchFun: Igazad van de ez még a faeke. Fogalmam sincs hol vagyok a jövő héten, akkor hová a fenébe küldjék a levelet? Mert mondjuk dolgozom. Van ilyen. Statisztikailag ez a helyzet Európában már, hogy a munkaerő nem évekig ül egy helyen hanem oda küldik (közvetítő) ahol szükség van rá. Ezért kel az elektronikus aláírással ellátott mailt küldeni, és legyen egy rendes mail címe a polgárnak, ne freemail meg ilyen hülyeségek, az gyerekeknek jó maximum. Egyébként neked is lehet elektronikus aláírásod bármilyen magas fokozatú, és akkor nem kell papírokat küldözgetned, mert törvény van rá hogy kötelesek elfogadni. Ingyenes (5 levél/hónap) alkalmazás is van pld Adobe, EchoSign.

uki 2014.02.06. 19:59:53

@WatchFun: nem azt mondtam hogy talaljak meg, hanem legyen lehetosegem beregisztralni a nevemhez cimemhez a mobil szamomat. Ha nem kezdenek el spammelni es biztositast meg minden szart eladni sms/emailben nagyon szivesen dalolva megadom nekik. Nekem nem faj, en nem akarok bujkalni senki elol.
Pl ha aznatiranyitast is meg lehetne csinalni online, hidd el tobben csinalnak. Lehet fura sokaknak ott a posta nagy irodajaban, de soka ember napi 8-10 orakat dolgozik es legkevesbe ahhiz van kedve este hogy meg elmenjen sorballni a postara hogy 77 papir kitoltesevel szorakozuon egy kedves postas kiasszony tartsasagaban aki a nezesevel is olni tudna. Az a baj hogy a postanak sincs konkurenciaja ugy leszar mindent merz ugysem tudsz mit csinalni.

Masik, miert lenne nehez a yardokank csinalni egy mobilappot amivel ha lefenykepezel egy rendszamot akkir megmondja lopott-e vagy nem. Ott helyben. Annyit csinalni hogy ha eles a riasztas elkuldi nekik a gps koordinatakat es kesz. Az autovadaszoknak van. Igaz abban csak az van benne akik leadtak nekik a rendszamot es be kell gepelni, nem ismeri fel a kamera. Tudom az ugyfelkapun megnezhetek havi 3 vagy hany rendszamot, de az nem alternativa. Az arra van ha venni akarsz egy verdat megnezed es kesz. Az utcan latot gyanus verdat nem fogom megnezni otthon, de ha ott ez a tudas a telefonomban megnezem, merz lehet valakinek hianyzik aza a verda es lehet az enyem is kerulne elo ha ellopnak.

WatchFun 2014.02.06. 20:04:31

@ColT: Lophattam anyámtól is (kértem de azt mondta, hogy nem, ha elviszem mégis, feljelent), meg elvihettem NEVELŐapám, MOSTOHAapám, sőt a sógorom kocsiját is. Ez nem meghatározható ennyiből.
@manager2008: nem az informatikai háttérről vitatkozunk. Jó lenne, de akkor aki nem akarja megkapni az idézést, igazolná, hogy nem volt net hetek óta ott ahol ő volt, tessék elfogadni tekintetes bíróság.
Postai levélnél a kézbesítési vélelem akkor áll be, ha "nem kereste" jelzéssel megy vissza a levél. Abba senki nem gondolt bele, hogy ez mit jelent: VAN EGY POSTALÁDA A CÍMEN, AHOVÁ KI VAN ÍRVA A NEVE! Különben "cím ismeretlen", vagy "elköltözött" lesz a jelzés, az meg nem alapoz meg kézbesítési vélelmet...

manager2008 2014.02.06. 20:06:22

@WatchFun: Elmondom, hátha olvassa valamelyik ész. Ha van egy központi rendszer ami nyilvántartja a dolgokat (van most is persze, csak a működtetése béna) akkor mobilon is beírhatnád hogy most XY vezetheti az autódat időpont tól ig. Ha más vezeti akkor felhívnak téged és igazolnod kell. Ehhez hasonlóan pld a bankkártyádat is korlátozhatnád hogy melyik automatához érvényes éppen most (mindnek van száma) Ha ellopják a kártyádat akkor cseszhetik, mert nem tudják kitalálni hogy hová érvényes. Mobilon érvényesítheted azonnal ha ott állsz az automata előtt akkor is. Ehelyett szórakoznak a gyenge pin kóddal. Van komolyabb bank amelyik véletlen szám generátoros készülékbe kéri a chip kártyádat, az kiad egy egyedi kódot és azt írod be. Az egész móka azért érdekes mert egy csomó népszerű rendszer már simán működik ezekkel (Paypal) és semmi baja. De mondom nem kell az adatbázis részletes információja csk a jelzés hogy jó vagy nem. Régebbi rendszerek az ujjlenyomatot olvassák pld, de ahhoz is olvasó kell. Most már jön a retina leolvasós mobil. Akkor minek a személyi? Lecserélted a retinádat?

WatchFun 2014.02.06. 20:10:33

@uki: Oké, a rendőrségnek megadod a telefonszámodat, önként. És a bíróságnak? NAV-nak? ÁNTSZ-nek (vagy mi most a nevük)? Pedig ezek mind akarhatnak Tőled valamit és mind lehet fontos is.
A Posta egy vállalat, nem hatóság, bármennyire is szereti magát hatóságnak képzelni. Az általa végzett szolgáltatásokat feltételekhez köti. Ha volna másik Posta, lehetne oda menni de nincs. Erre sem a rendőrségnek, sem másnak nincs ráhatása. Elektronikus postai ügyintézés egyébként tényleg jó lenne, de jelenleg nincs és ezért szerintem nem a rendőrség a hibás.

Van olyan mobilapp, ami kamerát használ, ZsebZsaru a neve. Sajnos fizetős.

lyken 2014.02.06. 20:12:16

@manager2008: "Kis országunk hatóságai ugyan miért képtelenek erre? A gépjárművet meg sem kellene állítani, a leolvasó + központi számítógép megállapíthatja hogy van e valami baj vele (bármi) és a következő pihenőben kihívhatná egy kijelzővel tisztázni a dolgot (lejárt a jogosítvány forgalmi biztosítás stb. ) A papírok nézegetése egy röhej."

Kapaszkodj meg, volt ilyen. A Batthány téren volt felállítva a kamera a rakparton. A probléma az volt vele, hogy annyi kocsit kiszűrt automatizáltan, hogy ha felszereltek volna belőle még kettőt a városban, a rendőrség nem győzte volna kapacitással. Tehát nem a eszközöket és a létszámot fejlesztették, hanem az eszközt dobták ki a kukába.

vundergraf (törölt) 2014.02.06. 20:15:29

@uki:

"legyen lehetosegem beregisztralni a nevemhez cimemhez a mobil szamomat"

...és ha, mondjuk
épp othon maradt/nemaztvitted az mobilod
vagy elromlik
vagy ellopják
vagy csak elfeledted, hogy az szám regisztrált

Ráadásul az SMS nem garantált kézbesítésű!!!
és nem nyomkövetett mint az tértivevényes posta.

Szóval, ez sem A JÓ megoldás...

WatchFun 2014.02.06. 20:16:06

@manager2008: Ezt a kódgenerátoros sztorit add elő annak, akinek a nyomtatott kisbetű is rejtvény már és életében nem használt még 500 különféle szónál többet :) Nem mindenki informatikus.
Amit mondtok, remek. Esetleg a TASZ, meg a hasonszőrűek véleményét ismered e tárgyban? Amikor azt kifogásolja az illető, hogy egy intézkedés során lekérik a rendszámát mert "hámineknézengöm, bünözőőőnek?", na ennek magyarázd el, hogy az ő érdekét szolgálja a mikrocsip az autóban, amiből a rendőr (az ősellenség) megállapítja, hogy ő jogosan használja-e az autót.
Van a világnak olyan boldogabbik vége, ahol az informatika még magasabb szinten áll és lám, ott sincs csip az autókban. Vajon miért?

uki 2014.02.06. 20:18:04

@manager2008: Pontosan igy van, a nagy allami szervek azt hiszik higy a vilag meg mindig ugy mukodik ahogy ok amguk mukodnek. Pedig nagyon nem.
A hulye leallitosdi helyett, venni egy nagy kupac androidos tabletet, forkolni ra egy sajat verziot, 3g modem, arra rahuznanak egy vpn-t, rendszam felismero szoftver es mar nezhetnek is kinek van vaj a fule mogott. Ha jelez a gep vlami miatt mar tolti is le az egyseges adatbazisbol az osszes adatot. Szin, tipus, tulaj neve, biztositas, volt-e barmi gond a kocsival regebben, stb. Nem egy nagy ordongosseg es igen komolyan none a hatekonysaguk. De akar igazoltatskor, mar uti is be nevet, cimet, ha van a delikvensnek fenykepe azt is hozhatja.

Mielott valaki nekiall orwell-ezne a google tubbet tud rolunk mint a sajat kormanyunk. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 20:18:07

@WatchFun: Az autólopások nagy része nem ilyen bonyolult eset. beülnek és viszik. Ha a kocsiban van a forgalmi, akkor még elég könnyen meg is úszható. Megint valami, amire nincs odafigyelve.

manager2008 2014.02.06. 20:20:04

@lyken: Városban zűrös az ilyesmi. De autópálya pihenők, vagy főútvonalak, stb. elegendőek arra hogy kiszűrjenek egy csomó autót. Most azt látom pld. a Balaton mellett hogy hetente kiterelnek egy nagy parkolóba és eljátszák ezt a hülyeséget. Volt hogy már felismert a rendőr, de mégis ellenőriznie kellett mert őt is figyelték. 200 autóból jó ha egy problémás lehetett, mert mindenki mehetett tovább egy 20 perces sorban állás után. Van ennek értelme? Ott ácsorgott 10 rendőr, 5 rendőrautó, és fél napig ezzel foglalkoztak. Volt akit háromszor letereltek (ide oda mászkált), mert a sorból kiemelő rendőr honnan tudja hogy te már voltál egyszer ellenőrizve?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 20:20:36

@uki: Már megcsinálták. Igaz nem ennyire komplexen. Nincs használva. Megmondta a Pintér, hogy rend van :D

lyken 2014.02.06. 20:26:18

@WatchFun: "Fogd fel úgy, hogy a matrica az autó harmadik rendszáma..."
De miért fogja fel? Mi a haszna? Jogállamban ha valamiért fizetsz, akkor azért kapsz valamit. A matrica milyen előnnyel jár? Az általános bűnmegelőzés lózungot hagyjuk, mert senki nem volt ma képes arra, hogy konkrétummal szolgáljon.

"Sajnos a jogszabályi háttér nem engedi az adatbázisok "összekapcsolását""
A Battyhány téri kamera több mint napi 100 kocsit szűrt ki anélkül, hogy minden adatbázisra rá lett volna kötve.

@CsLacc: Akkor most képzeld el a meglepetést, amikor a yard megáll melletted durrdefekt alkalmával és kicseréli a kerekedet. Persze mindez az Egyesült Államokban. Másik sztori: bementem egy örsre, mert nem találtam valamit. A szolgálatos rádión hívott egy járőrt. Köszönt, bemutatkozott és felvezetett az egyetemi kutatóközpontig ahova mentem. Magyarországon készséges rendőrrel még nem sikerült összefutnom. Pedig lehetnének normálisak is. Érthetetlen.

uki 2014.02.06. 20:27:31

@vundergraf: amit mondtam az egy plusz segitseg lenne nekem, nem garancia. Otthon hagytam a mobilom, elloptak, az az en bajom. Ez mind a terti mellett lenne pluszban hogy ha eltunik a terti vagy a melom miatt 3-4 hetet kulfoldon kell toltenem akkor is tudjam hogy enegem baromira keres ám a posta. Nem veletlenul maradt az allando lakcimem a szuleim lakcime, akik nyugdijasok, egesz nap otthon vannak es 20 eve ismerik a postast. Na ott nem tunik el semmi amit a Margit neni hoz, az kezbesitve is van. :-)

A rendorseg meg Nav kerdest nem ertem, ha akarjak pikk-pakk beszerzik a szolgaltatoktol sztem. Illetve en mint mondtam nem akarok elbujni senki elol.

manager2008 2014.02.06. 20:27:53

@WatchFun: Egyszerű. Csináltam egy komoly javaslatot a bank kártyákra. A főbankár vakarta a fejét. Ugyanis teljesen felesleges lenne a chip a kártyán, a biztonság nem nő vele semmit (azt hogy miért nem, nem írom le ide, mert minek okosítsunk rossz fiúkat). De a lényeg az hogy iszonyatos üzlet az hogy most le kell cserélni az összes bankautomatát amelyik még nem olvassa a chipet, le kell cserélni az összes kártyát. Ne hogy már ne keljen :) Most az a helyzet hogy a töltőtoll gyártójának bizonygattam hogy jobb a golyóstoll. Nem örült. Majd lesz chip az autóban, ha úgy gondolják hogy megéri. A kutyákban már alkalmazzák.

WatchFun 2014.02.06. 20:28:51

@ColT: Úgy van. Forgalmit, törzskönyvet, pótkulcsot nem hagyunk a kocsiban. Figyelünk erre...
A rendőri intézkedés során nem csak azt nézi ám a rendőr, hogy lopott-e az autó. Lehet, hogy az autó nem lopott, nade a létra a tetején... Vagy az utast is körözhetik, ezt persze nem táplálta be a sofőr elindulás előtt a mikrocsipbe, meg azt sem, van-e nála engedély nélküli lőfegyver.
B*szki, itt mindenki úgy ért hozzá. Van hely mindig, lehet felszerelni aztán csodát tenni!

uki 2014.02.06. 20:30:15

@ColT: ja ha ő azt mondta akkor rend van. Tenyleg el is felejtettem amilyen buta vagyok.

WatchFun 2014.02.06. 20:34:03

@uki: "A rendorseg meg Nav kerdest nem ertem, ha akarjak pikk-pakk beszerzik a szolgaltatoktol sztem. Illetve en mint mondtam nem akarok elbujni senki elol. "
Az első felét vesd össze azzal, amit a mobilszámokról írtam. 10-ből 5.
Te nem akarsz elbújni senki elől, de azért vannak akik meg igen. Ők nem örülnének a szép új világnak.

lyken 2014.02.06. 20:34:41

@manager2008: Azért ha a kamera két oldalára odaállítanak 2x2 motorosrendőrt, meg oda teszik, ahol van buszöböl, fenntartott megállni tilos, vagy hasonló mindkét irányba, akkor nyugodtan lehetne városban is. Autópályát meg nem is mondom, egy kamera, meg mellé 1-2 elfogó kocsi. Nem ilyen bóvli utcai vackok. Tessék importálni például amerikai elfogójárőrt masszívan megerősített kasztnival. Ha akarnák működne, de nem az a rendőri vezetők érdeke, hogy a súlyos elemek ki legyenek szűrve, hanem az hogy a statisztikák passzoljanak és meglegyen a bevétel.

uki 2014.02.06. 20:41:41

@WatchFun: akkor meg forditva ulunk a lovon. Attol hogy kishazankban van parmillio ember aki bujkalni akar szerv elol, meg ne ez legyen mar a magyarazat hogy miert nem lesz ilyen.

Az meg hogy a rendorsegunk mennyire a kokorszakban el (ahogy az osszes tobbi allami ceg) jo pelda ami par hete volt az indexen. Kb fel ora alatt megtalaltak fenykepestol, cimestol a londonban elo fickot a net segitsegevel akit eletveszelyes testi sertesert koroznek itthon.
index.hu/belfold/2014/01/21/londonbol_twittel_a_korozott_szemely/

De ott vannak a Tolvakkergetok, akik a facebook erejevel altalaban 1 nap alatt megtalalnak barkit ha fent van a vilaghalon.

WatchFun 2014.02.06. 20:46:09

@uki: Nem miattuk ilyen, csak ők nem hagyják, hogy megváltozzon.

vundergraf (törölt) 2014.02.06. 20:47:46

@uki:

Leírtad a lényeget !
Gondoskodnod kell róla, hogy ha éppen tartósan
(>9 munknap !!! cirka 2 hét)nem vagy otthon
akkor is ÉRTESÜLJ... a tértivevényesről.

NEKED kell ...
És nem az adófizetőknek az adókból.
Szerintem.

WatchFun 2014.02.06. 20:48:42

Azért kicsit elkanyarodtunk a témától, de egy megállapítható. A szélvédőre ragasztható matricát feleslegesnek tartja és elutasítja a net népe, de az autóba beengedné a mindentudó mikrocsipet. Aztán ha a csip vizet kap és nem működik, a rendőr meg azért büntet, vagy láncra fűz, mi lesz a mentség? (ez persze csak irónia vastagon)

vundergraf (törölt) 2014.02.06. 20:54:03

@manager2008:

A chip eredetileg és most sem (csak) biztonsági okból van a kártyán...
Hanem mert egy halom akkor jó ötletnek tűnő off-line alkalmazást terveztek bele/vele.
pl. off-line pénztárcát...

A technologia azonban ezeket gyorsan átlépi :-)
és a jelek szerint a mobilok+hálózat on-line világába kerülnek az eredetileg a bankkártya chipben off-line elképzelt app-ok ...

Van ilyen a technologia világában néha.

manager2008 2014.02.06. 21:07:45

@vundergraf: Tehát a fejlődést illik követni. Kicsit gyorsabban mint a gimis srácok.

uki 2014.02.06. 21:10:40

@vundergraf: en megoldottam, mint irtam minden ilyen hivatalos cucc anyamekhoz jon, ok mindig otthon vannak.
De azert az nonszensz hogy ha 2 hetre kulfoldre kell mennem akkor rohangaljak a postara hogy hatha eppen valami fontosat szeretnenek kezbesiteni. Legyen online felulet, bepippantom a mar elore felvitt cimeim kozil, hogy ettol, eddig ide kuldjek es kesz. Ha valami miatt tovabb kell tavol maradnom az elozoleg gondoltnal, elokapok egy bongeszot es atallitom, akar telefonomrol barhol ahol van internet. Ennyi, nem rocket science, sztem.

Sajnos nalunk borzasztoan fogalmuk sincs cegeknek/embereknek hogy a szolgaltato ipar hogyan mukodik, mi az a szolgaltatas es torekedni kell arra hogy jobb es jobb szolgaltatast nyutsanak. A melom soran megfordultam mar par helyen a vilagban es hidd el amit nalunk eladnak szolgaltatas neven az egy nagy athuzott nulla!
Ha en olyan szolgaltatast nyujtanek a munkahelyemen amit en az allami cegektol vagy akar egy atlagis boltban kapok, mar regen kirugtak volna.
Pl. ruhadtul tud idegesiteni amikor 1 oraval zaras elott azt kell hallgatnom a boltban hogy a ket elado a bolt ket vegebol kiabalva beszelget arrol hogy mar zarna be, mar faradt, mar unatkozik es amugy sincs faszija es aznosszes faszi hulye, stb. Nem erdekel a szemelyes problemaja, ha nem tetszik el lehet onnan menni es keresni mast.

1kutya 2014.02.06. 21:15:07

@WatchFun: én ugyan nem!

egyébként mi az, hogy Ti? Te tán nem választottál? akkor meg kuss!!!

WatchFun 2014.02.06. 21:20:11

@1kutya: B*szki, biztos, hogy mi ugyanott lakunk? Mert ha nem, akkor engem ne okolj, hogy a TIEDET nem én választottam...
Aki nem választ, az meg a többséggel van, csak számold ki.

Hurri Kán 2014.02.06. 21:25:39

Reggel nem írtam le a véleményem. Most is erősen vissza kell fogni magam. Ok., a büntetés jogos, tényleg hiányzott az a matrica.
Viszont: mi a halál faszának még egy ilyen agyament akármi, még egy dolog, még egy papír, még valami, amiért fizetni kell, miközben értelme semmi nincs. Amúgy ha érvényes rendszám van, akkor az elveszett matricát mi a vörösseggű törpe ördög faszáért nem lehet pótolni? Ja, az túl egyszerű és olcsó lenne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.06. 21:36:31

@uki: :D

@Hurri Kán: Főleg hogy tudja igazolni hogy övé a kocsi. (Biztos hamis.)

A legtöbeket ez zavart itt a kommentekben.

Hurri Kán 2014.02.06. 21:43:36

@ColT:
Tulajdonjog igazolására ugye ott a törzskönyv is. Amit szintén ugyanaz a hatóság állít ki, és ugyanabban az adatbázisban tart nyilván.

B.GY. 2014.02.06. 23:15:00

Meg kellett fizetni a tanulópénzt.Nem azért adták először a matricát,hogy elhagyjuk ugyebár.Dehát 20-os évesen trehány az ember:)

Mérges 1234 2014.02.06. 23:15:08

Elkúrt egy törvények vannak ebben az országban az biztos.

Úgyanis a bűntetésnek arányban kellene állnia a szabálysértéssel vay bűnnel, okozott kárral, stb....

Ez szimpla lehúzás.

Akár a trafipax-ok, persze van, aki e mellett is kiáll, de az reménytelen, és nem akara megérteni, hogy egynormális ország nem így kellene működjön...

Mérges 1234 2014.02.06. 23:27:39

@manager2008:

Ha néhány normális informatikus, matematikus dolgozna a köziazgatásban kurvára rendet lehetne tenni, de 20 éve egy tapotat nem mozdultunk ebbe az itányba, szánamas a dolog sajnos.

Nincsenek egységes rendszerek, pedig még csak nem is kell egy központ adatbázis, de legalább átjárás lenne közöttük, de nincs.

Brutál sötétség van az álami informatika rendszerek körül, de leginkább z üzemeltetési és a törvényhozás oldalon.

dobzse.laci 2014.02.07. 00:24:26

@tomsawyer3131:
hm....
Az első normális hozzászólás.
Nem tudom, hogy a sok idióta szabályfetisiszta barom elképzelte-e már -legalább csak érintőlegesen-, hogy egy normális ország köz- és államigazgatása hogy nézne ki.

2014.02.07. 05:38:43

Én két hete vettem a kocsim, amin ugye végeztek eredetvizsgát. Át is írattam, még sincs ilyen matricám. Most akkor mi van?

lobster thermidor 2014.02.07. 06:16:08

@NekemNemEzKell:

Pont ez a két pont sántít nekem is a történetben.
Az okmányirodában nem szoktak olyat mondani, hogy valamit "idővel" pótoljon az ember. Ha már kivárta a sorát valaki, akkor üdvös azon melegében elintézni a dolgot. A postaládából eltűnő csekk pedig senkit nem mentesít a fizetés hatálya alól, de amúgy nem is életszerű a dolog, mert akkor eszerint abban a társasházban szabad préda a postaláda, mert minden fontos levél, vagy postán érkező okirat eltűnhet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 06:40:41

@lobster thermidor: A postán érkező cuccok amúgy is el tudnak tűnni közös láda nélkül is. Nem életszerűtlen.

lyken 2014.02.07. 06:41:53

@Brandon Frazer: Meg fognak zsanettezni a motorháztetőn...
Viccet félretéve: ha nem valami antiszociális yardot fogsz ki, 15000 ft-ból rendezheted. Aztán... új rendszám, új környezetvédelmi matrica, új forgalmi. Csekély 18000 ft mostanság (mg rámegy egy napod). Vagy rendezed azonnal és nem várod meg amíg büntetnek. Esetleg megkergeted az eladót.

lyken 2014.02.07. 06:46:06

@lobster thermidor: "Az okmányirodában nem szoktak olyat mondani, hogy valamit "idővel" pótoljon az ember."

Kapaszkodj meg. Mondanak. Mikor visszakérdez az ember és kiderül, hogy akár azonnal meg tudja csinálni HA kéred, akkor persze nem vág boldog fejet. Úgy tudom életük szerves része, hogy hány ügyfelet dolgoznak fel aznap. Ha sokmindent kérsz egy sorszámmal, csak rontod a statisztikáját.
A postaládával kapcsolatban viszont teljesen igazad van.

lobster thermidor 2014.02.07. 08:16:20

@ColT:

Azért azt ne felejtsd el, hogy itt nem egy levélről volt szó.

@lyken:

Én még soha nem jöttem el úgy az okmányirodából, hogy majd egyszer valamikor elintézek valamilyen ügyet. Ott, és azonnal...
Bár én még sorba sem szoktam állni, mert interneten foglalok időpontot, de különben is, ki a fene akar egy dolog miatt kétszer elkutyagolni egy intézménybe, ha nem muszáj.

2014.02.07. 08:28:47

@lyken: Most kaptam új forgalmit is. Ez a matrica dolog kinek a dolga lenne? Miért nem tud erről egy földi halandó csak azért, mert az utübbi 5 évben nem volt kocsija?

lyken 2014.02.07. 08:51:33

@Brandon Frazer: "Ez a matrica dolog kinek a dolga lenne?"
A jogszabály nagyon kényelmesen úgy definiálja, hogy a tulajdonos kötelessége.
A probléma az, hogy új matricát csak rendszámhoz adnak(bár fentebb valaki írta, hogy a rendszámot eredetileg kiadó okmányiroda tud intézkedni, ha akar). Új rendszámhoz meg új forgalmi kell, új környezetvédelmi matricával.
Ha nem csináltatod meg, akkor lehet mázlid lesz és soha senkit nem fog zavarni a hiánya. Ha viszont elkapnak, akkor 15-30kHUF a rendőr kedvétől függően, plusz a mostani 18kHUF akkori ára.

lyken 2014.02.07. 08:53:43

@lobster thermidor: "Bár én még sorba sem szoktam állni, mert interneten foglalok időpontot,"
Lelopják éjjel a rendszámodat, majd beballagsz a múlt héten interneten lefoglalt időpontodra? Vagy hogy? :)

"...de különben is, ki a fene akar egy dolog miatt kétszer elkutyagolni egy intézménybe, ha nem muszáj."
Senki nem akar, de aki nem járatos és nem tájékoztatják, az így jár.

Perkó Rudolf Márk 2014.02.07. 10:04:22

@Brandon Frazer: A matrica csak az újabb típusú, EU-s rendszámokkal jár. Ha ilyened van, de nincs matricád, akkor ajánlom, hogy hamar pótold, ne járj úgy, mint én.

Hallottam olyan történeteket is, ahol az okmányirodában kedvesek voltak, és nem csináltattak új rendszámot, egyszerűen megkeresték a rendszerben a matrica számát, és legyártatták újra. Így megvan az egész ügy 2 ezer forintból. Igaz, ez így elvileg szabálytalan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.07. 10:04:31

@lobster thermidor: A Postának az nem akadály... Rendszeresen használom a szolgáltatásaikat :(

Amúgy meg sorban állás : Pécsi orrmányiroda : Bemegyek időpontot foglalni : Kapok : Odamegyek időpontra : És KAPOK EGY SORSZÁMOT : Ugyanúgy kivárom a sorom, ahogy azok, akik csak beestek...
Ennyit a sorban állásról...

@lyken: Ennyi :D

manager2008 2014.02.07. 10:35:47

@Mérges 1234: Nem az informatikuson múlik. A jogrendszer van romos állapotban. Ide tartozik az ügyiratkezelés is. Furcsa de az 1800-as évek végén jobb volt a közigazgatás ügyirat kezelési rendszere mint a mostani (szakmai szempontból).
Logikailag hibás rendszereket nehéz kezelni az informatikának is. Egyébként vannak ilyen kész rendszerek, amelyek heterogén adatbázisokból online összeszedik a kérdésnek megfelelő választ (olyan mintha a Google, a Bing, a youtube és más adatbázisokat egyszerre tudnád lekérdezni. Ebbe belefér egy távoli excel táblázat is egy PC-n. Tehát nem technikai probléma van hanem nehézkes fejlesztés a jogi környezet hibái miatt.

Helyi Ember 2014.02.07. 11:51:59

@WatchFun: "Szélvédőcserénél a matricát át szokták ragasztani, ettől a szélén a hologram (kinegram? valahogy így hívják, szóval a biztonsági elem egy része) kockás lesz. Ez jól látszik."

Pedig mostanában 2 autón is a szemem láttára tették át a matricát a régi üvegről az újra: hőlégfúvóval szépen megmelegítették a régi üveget és a matricát, aztán vadi új sniccerpengével úgy letolta a srác az üvegről, hogy haja szála se görbült. Kicsit megfújta, aztán röhögve felragasztotta az új üvegre. Meg nem mondod, hogy átépített matrica.

"A regisztrációs matrica pótlásának díja 1.550 Ft. Nem kevés, de nem is vállalhatatlan költség, inkább talán a sorbanállás, ügyintézés, csekk befizetése, megint sorbanállás stb. riaszt el többeket, úgy gondolom." Pontosan az, hogy KÉTSZER kell miatta az ocsmányirodába menni: 1x mikor megrendeled, 1x mikor mehetsz érte. Érdekes, hogy bankkártyát pl simán kiküldenek postán, de egy kva matricát nem. :(
süti beállítások módosítása