HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Autót 200 ezresért?

2014.02.26. 06:15 Tcomment

Címkék: 850 Mitsubishi Omega Opel Volvo Space Wagon GLT

Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

458 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr325833050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schütii 2014.02.27. 12:08:57

@andand: Meg ugye az alkatrészek többségét sem a "gyárban" készítik.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 12:09:27

@vau: "De mivel szerintem életedben nem voltál még multinacionális cégnél, hiába tépem a pofám."

Szerintem soha nem lottóz. Egy szelvény árából inkább vegyél egy csomag rágót, többet érsz vele.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 12:10:48

@Shadowbull: válaszoltam részletes példákkal, a hozzászólás elküldése sikerült. Remélem, megjelenik. Ha nem, az nem az én hibám lesz...

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.27. 12:11:59

@Michel Djerzinski: Légyszíves, világosíts akkor fel minket, hogy szerinted hogy zajlik a tervezési, beszerzési és értékesítési folyamat (utóbbi "marketinges" részére külön kíváncsi vagyok).

froton 2014.02.27. 12:12:02

@Shadowbull: azért van olyan, hogy egy autó viszonylag könnyen legyártható, ellenben nehezen szerelhető... Pl citroen bizonyos modellje (c3??) amelyiknél (a gyári leírás szerint ki kell venni a motor a vezérmű szíj cseréhez). Persze mikor a gyárban beépítik, akkor nincs ilyen gond, mert már eleve rajta van. Mindezt megspékelik azzal, hogy a motort alulról kell beépíteni. Nyilván meg van az oka, amiért így alakult és nem szándékosan a szerelőkkel akartak kitolni....

andand 2014.02.27. 12:12:25

@Shadowbull: Fogalmazzak maskent: nem az a lenyeg, hogy egy alaktreszt konnyen meg lehessen javitani. Ha kell cserelni, csereld egyben. Ez sok helyen jellemzo, es nem csak az autogyarakra.

@Hurri Kán: a markaszerviz tole szerzi be az alkatreszt. Ha celszerszam kell, stb. akkor hozza mennek, mert mashol nem lesz olyan. A markaszerviz tuti fizet nekik a szoftverert, a szerszamokert, a jogert, hogy o egyaltalan markaszerviz lehet. Emiatt erdemesebb ugy tervezni,hogy ott kelljen javitani, bar lehet egyszeruen az van, hogy nem veszik figyelembe, hogy a sarki szerviz meg tudja-e csinalni vagy sem, nem is erdekli oket.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 12:13:24

@Shadowbull: valamiért nem jelenik meg a hozzászólásom a kibaszott, istenverte fórum forradalmi technikai nívója miatt. Akkor az ellenpéldák, a teljesség igénye és wikipédiás linkek nélkül, lehet utánanézni: Renault 5, Peugeot 505, Ford Escort, Citroen BX, Volvo 200-as széria, Alfa Romeo 164, Saab 9000, Mazda 323. Ezeknél min. 10 év az intervallum, nem ritkán 20 év is megvan vagy még több.

andand 2014.02.27. 12:13:36

@Schütii: Persze, de te toluk veszed, van azon is nyereseg. Szerintem nem is keves. :)

Michel Djerzinski 2014.02.27. 12:13:58

@vau: ugye ezt te sem gondolod komolyan...

Shadowbull 2014.02.27. 12:15:28

@froton: vannak ilyenek is, de ismerni kell az egesz tervezesi tortenetet ahhoz hogy az ember ertse hogy miert is van ugy ahogy.

Gyakran olyan dolgok is befolyasolnak egy alkatresz tervezeset, hogy mondjuk az adott gyarban az adott munkahelyen van egy gep, amit figyelembe kell venni. Aztan az alkatresz furcsan nez ki, es ranezesre meg nem mondod hogy miert.

Shadowbull 2014.02.27. 12:16:34

@andand: A "csereld egyben" sem kibaszas miatt van. Az alkatreszek integracioja gyakran muszaki, gazdasagi kenyszer.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.27. 12:17:32

@andand: A márkaszervízben használt szoftverek egy része központilag finanszírozott (egyes helyeken), de jelentős részének megvásárlására "kötelezik" őket a gyártók, hogy vegyék meg, különben nem teljesíti az előírásokat.

Az aftersales-szervíz a szervízeknek nagy biznic, a központ azért szereti, mert lehet ügyfél törzsbázist építeni és eladni tetőcsomagtartót, amíg le nem cseréli az autóját a következő modellre.

ommm 2014.02.27. 12:19:05

@BocaNegra: Ja, hogy ezek a te konkrét példáid? Mert ez esetben nincs több kérdésem.

Hurri Kán 2014.02.27. 12:22:48

@andand:
"a markaszerviz tole szerzi be az alkatreszt"
Az megvan, hogy egy csomó alkatrészt (főleg kopó-fogyó dolgokat: futóműalkatrészek, kuplung, fék) nem az autógyárak gyártanak, hanem ők is úgy veszik, ha úgy tetszik, gyártatják?

Schütii 2014.02.27. 12:23:01

@andand: Igen, de a beszállítónak nem érdeke "szart" gyártani, legalábbis valamire való gyár beszállítójaként. Az autógyártónak szintén nem érdeke hogy szart rakjon be, mert ezzel saját termékét járatja le adott esetben. Na most ugye malőr mindig becsúszhat, be is csúszik, ebből adódik a meghibásodások egy része. A másik része a falasználó hibájából ill. egyéb okokból ered, semmi közük a gyárhoz, se a beszállítójához.

Shadowbull 2014.02.27. 12:25:11

@Michel Djerzinski: komplett modelltortenetekkel gyere, ahol kovetni lehet a modellciklusok csokkeneset. Ne egyes kiragadott tipusokkal osszefuggesek nelkul.

egy tendenciat allitottal, hogy felezodott a modellciklus, mestersegesen felporgetve, na ennek semmi nyoma.

andand 2014.02.27. 12:26:26

@Hurri Kán: Igen, lasd elozo valaszom.
@Schütii: En nem irtam, hogy szart gyart vagy gyartat. Pontosabban nem azert csinalja, ha megis megtortenik, mert ki akar kurni a vevovel. Viszont sporolni akarnak, ez teny es abbol kovetkezhetnek bajok. De ez mar egy mas tema.
Neha nagyon csodalkozunk, mikor egy sok-sok euroba kerulo valamibe egy lassu procit raknak vagy keves memoriat es aztan szivatjak a szoftvereseket, hogy megis jol mukodjon a rendszer. Autogyartok is. :)

froton 2014.02.27. 12:29:41

Melyik escort? MkI (68-74)? :) MkII (74-80)...ez öngól.Saab: csődbe is ment. Citroen majdnem csődbe ment, épp a BX hosszú modellciklusa miatt. PUG-nál sem túl rózsás a helyzet. Volvo: majdnem csődbe ment.
Mazda 323 mkI: 66-68. MKII: 67-77, mkIII: 77-80

Nem túl jók a példák, mindössze annyit tudunk meg belőle, hogy volt olyan autó, amit 8 évnél tovább gyártottak. De volt, amelyiket nem, sőt...

Schütii 2014.02.27. 12:35:23

@andand: Mint annyi minden a világon, az autógyártás is kompromisszumok halmaza. Nincs előny hátrány nélkül.

AndrewT 2014.02.27. 12:35:31

@froton: De most a Marketingboynak az kene bizonyitani, hogy lecsökkent a felere, 3,5-5 evre a ciklus, es ezaltal megbizhatalansag sötet kora köszönt ränk. En varok türelmesen, szeretem a marketingeseket,csak sokäig tart amig tenyeket közölnek.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 12:39:18

@Shadowbull: na ez a válaszod a szánalmas.

froton 2014.02.27. 12:41:00

@AndrewT: eddig ez neki nem sikerült. Sőt az ellenkezőjét igen ..:DD

AndrewT 2014.02.27. 12:43:38

@Michel Djerzinski: Tevedsz, egy bunko, cinikus fasz :D

hummel8 2014.02.27. 12:43:44

@Michel Djerzinski:
Ehhez meg jön az, hogy hiaba allitjak az autogyarak, hogy az uj autok ugyanolyan tartosak lesznek mint a regiek... nem lesznek..
ugyanis a bonyolultsaguk miatt mar 6-8 eves korukban egy alaktreszhiba gyakorlatilag javithatatlanna teszik öket.. nezzetek meg az alaktreszarakat az uj csodamotorkhoz, turbo, hengerfej stb... (A6 hoz dupla turbo majdnem 1,3 M HUF ujan)
a tendencia za, hoyg a motorteret ki kellene mügyantaval önteni, aztan ha meghibasodik, akkor dobd el.. legalabbis az autogyarak szerint...
lesz itt meg siras-rivas 6-8 ev mulva...
En nem hiszek atervezett avultatasban...
De költsegszempontok felülirjak a tartossagot... az autogyarak az autot az elsö tulajnak gyartjak, mert ö az ügyfel, es a jövöben is ö lesz.. hogy 6 ev mulva az 5-ik tulajnal mi lesz, öket pont nem erdekli...
nem kell idealistanak lenni.. a gyarat a profitt erdekli, a többi az masodlagos

Michel Djerzinski 2014.02.27. 12:49:01

@hummel8: én sem hiszek a tervezett avultatásban, hanem meg vagyok róla győződve. De ez mindegy is, mert az eredmény szempontjából ugyanazt állítjuk: csillogó, bódító, kevésbé tartós autókat gyártanak manapság. Aki ezt vitatja, az vagy ostoba, vagy cinkos és cinikus módon nem akar tudomást venni minderről (és valószínűleg "hasznos része" a gépezetnek).

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.27. 13:01:47

@Michel Djerzinski: nem gondolom komolyan, nyilván fogalmad sincs róla.

Shadowbull 2014.02.27. 13:02:22

@hummel8: "ugyanis a bonyolultsaguk miatt mar 6-8 eves korukban egy alaktreszhiba gyakorlatilag javithatatlanna teszik öket"

Ez butasag.

"nezzetek meg az alaktreszarakat az uj csodamotorkhoz, turbo, hengerfej stb... (A6 hoz dupla turbo majdnem 1,3 M HUF ujan)"

Ez egy teljesen mas kerdes. Ez gazdasagi kerdes, nem muszaki.

"az autogyarak az autot az elsö tulajnak gyartjak, mert ö az ügyfel, es a jövöben is ö lesz"

Igy van es mindig is igy volt.

Shadowbull 2014.02.27. 13:04:50

@Michel Djerzinski: "én sem hiszek a tervezett avultatásban, hanem meg vagyok róla győződve."

Nyilvan ezt marketingeskent kivaloan meg tudod itelni :)

"Aki ezt vitatja, az vagy ostoba, vagy cinkos és cinikus módon nem akar tudomást venni minderről (és valószínűleg "hasznos része" a gépezetnek). "

Tudod neha remiszto, amikor a sotet butasag, a tajekozatlansag ennyire akaratos, nagypofaju, ontelt szemelyiseggel kombinalodik, mint nalad.

Józsi a guminagykeres 2014.02.27. 13:08:10

@vau: Nem tudom,nem értek hozzá,így nem tudom milyen gyártótól származtak valójában. De 93tól-98ig megvolt a 386-osunk,egész nap ment,soha semmi baja nem volt,ugyanígy az általános iskolában a 286os gépeknek.
Aztán az utóbbi 10évben rendszeres,hogy 1-2év alatt valami-de főleg alaplap- tönkremegy. Laptopban,asztali PC-ben egyaránt. De mindegy is,három év alatt úgyis le kell cserélni.

AndrewT 2014.02.27. 13:14:15

@Michel Djerzinski: A szomoru, hogy ällitottäl valamit tenyek nelkül, en hoztam rä ellenpeldat. Välasz nem volt, en vartam a megdöntö mindent lerombolo tenyeket, hata uj dolgokra vilägitasz rä engem es eme kis közösseg tagjait. Nem kaptunk semmit. Ha emiatt cinikus f vagyok, legyen, vällalom, de lehet hogy nem en lätom rosszul a dolgokat.

En se veszek uj autot, igen van bennük sok felesleges dolog, ami bonyolitja, de nezd mäs szemszögböl. Minden uj dolog, amivel termeszetesen az auto jobban eladhato ill. ha akonkurencia is beleteszi akkor bele kell tenni, egy müszaki problema, amelyeket az adott peremfeltetelekkel meg kell oldani, es ezt meg is teszik a mernökök a mindenkori fejlesztesi metodusokat, anyagokat felhasznalva. Bonyolultabb lesz igen, a gyarban megoldjak a szerelhetöseget is.
De vissza nem lehet lepkedni. Szerinted melyik magasabb beosztäsu vezetö maradna a poziciojaban ha azzal jönne, hogy nem kell a sok szar a kocsiba?
Vannak trendek, követni kell öket. Te se a 90es evek elejei ruhäkat hordod (remelem :)).
Ezaltal van munkäja sok melosnak, közgazdasznak MARKETINGESnek. Igen valamilyen szinten mesterkelt, elismerem.
De ha szerinted ez igy nem jo ,akkor kerlek prezentald a MEGOLDASt!

Tisztelettel:

Andrew

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.27. 13:15:15

@Józsi a guminagykeres: a lapkát ugyanaz az intel gyártotta, mint most. Az eltérés az, hogy a régebbi 386-osodon nem lehetett tojást sütni és nem folyadékkal kellett hűteni, cserébe ma a kenyérpirítódban is jobb processzor van. Az autódban mindenképp.

Józsi a guminagykeres 2014.02.27. 13:20:42

@vau: Az autómban írt eprom van. M27C256B-10F1B88131112L.
Itt van a fiókban a béta verzió. :)

Hurri Kán 2014.02.27. 13:22:19

@AndrewT:
Kb. így, ahogy leírtad. Jó pár dolog nekem sem szimpatikus abban, amerre a mai autógyártás megy (más kérdés, főleg itt Európában a mostani trendek jó része az idióta EU-s törvényhozóknak köszönhető), no de:
a) nem én vagyok az újautó-vásárlók célpiacának egyik tagja
b) ettől még tudomásul kell venni, ha egy autógyártó tartósan olyan termékeket gyártana, hogy a vevői úgy éreznék, hogy nem kapnak megfelelő ellenértéket a pénzükért, már érg lehúzhatta volna a rolót.

tlacka 2014.02.27. 13:26:16

@Krisi:
Ez az egyik.
Az meg a másik, hogy a forgó "Crova"fej is rákap. Tehát lehet gépesíteni. A hatlapfejű csavaroknál ez nem megy.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 13:26:49

Más:

Így kell kinéznie egy szép, harmonikus MAI autónak a XXI. században:

totalcar.hu/magazin/hirek/2014/02/27/volvo_estate_egyszeruen_szep/

(Van még azért remény...)

Krisi 2014.02.27. 13:28:31

@Shadowbull: nyilván összetettebb a dolog, de a lényeg továbbra is az, hogy az adott minőséget minél jobb Áron hozzák.
az autógyárnak az az elsőszámú célja, hogy hasznot termeljen - legalábbis a top managementet, a tulajdonosokat meg a részvényeseket a pénz érdekli, nem az, hogy milyen fejű csavar legyen az ablaktörlő vezérlő hardver borításán :)

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.02.27. 13:32:00

@Hurri Kán: Azért azt ne felejtsétek el, hogy ritka az az autógyártó, aki megengedheti magának, hogy harmincféle trim levelt csináljon és te állíthasd össze. Vagy a csőd szélén van (pont tudok egy ilyent :), vagy prémium.

A felszereltségi szintekbe beválogatják az adott fogyasztói réteg számára feltehetőleg eladható konfigurációkat, amit aztán piacra dobnak. Ebből persze vannak racionálisabb és kevésbé racionális megoldások.

A kedves vevő eldöntheti, hogy mi kell az autójába. Én speciel nem tudnék megnevezni semmit, amit nem szeretnék, hogy legyen az autómban, illetve felesleges lenne. Ott tart az igényszintem, hogy az autóm jelenlegi felszereltségére volt szükségem. Nyilván hallgathatnám a petőfit egy szarabb hifivel is, de eszembe sincs.

Senki nem erőltet senkire parkolásasszisztenst brahiból. Nyilván az a fasza, ha azt is eladják magánszemélyeknek, de jó eséllyel nem fogják berakni a "Trend, Enjoy, Emotion stb." csomagba, mert nincsenek meghibbanva, hogy alulmaradjanak az árversenyben a legalacsonyabb kategóriákban, ami a flottavásárlók meg a sok árérzékeny vevő miatt az igazi volume maker. Persze nagy haszon nincs rajta. (250% meg pláne nem, nem tudom ki mer ilyet leírni úgy, hogy nyilvánosak az autógyárak számai.)

Józsi a guminagykeres 2014.02.27. 13:42:13

Motordoki cikkben is említésre kerül a nagy fajlagos teljesítmény.
Pl. 1.4TSI 122-140LE változatoknál nem jön át,hogy ez mitől van agyonhegyezve.
Szériában gyártott benzines turbó motorok 25éve ilyen fajlagos teljesítménnyel jöttek le a futószalagról.
Másik meg "az őskövület, sokat fogyasztó, szennyező és lassú társaik a 90-es évekből" mondat. Mint pl. a Honda vtec? :) Pont a 90es években indult a változó-szelepvezérlés fívör.
Ami meg tényleg gyenge volt és relatív sokat evett a 90es években (opel,vw 8szelepes motorok) azok meg igazából 60as évek végi,70es évek eleji konstrukciók voltak.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 13:52:08

@Józsi a guminagykeres:

"Másik meg "az őskövület, sokat fogyasztó, szennyező és lassú társaik a 90-es évekből" mondat."

Na, ez a mondat nekem is feltűnt, csak nem írtam be. Jogos a Honda VTEC motorja ellenpéldaként.

Elképesztő az a dilettantizmus, ami nem egyszer árad a TC-s cikkekből. Komolyan mondom, ha az illetők értenek az autókhoz, akkor én meg rakétatudós vagyok. Épeszű ember nem állíthatja, hogy egy motor sokat fogyasztott (főleg nem fajlagosan), pláne hogy lassú volt a '90-es években. Ez már a '80-as években sem volt általánosan igaz (főleg a második felében).

hummel8 2014.02.27. 13:53:31

@Shadowbull:
a bonyolultsaguk gazdasagosan teszi javithatatlanna öket, nem technikailag. Ez nem csak gazdasagi kerdes, hanem üzletpolitika is.. az autogyarak igyekeznek minel nagyobb egysegeket eladni, hogy ne lehessen gazdasagosan javitani az öreg autot, ergo indukalodjon egy uj auto vasarlas.. illetve ha nem is igyekeznek direkt ez iranyba, semmit nem tesznek ellene.. ha megnezed a mostani motorokat es az alkatreszarakat, ezeket 6-8 eves koruban egy hiba eseten dobhatod ki... Azt hiszem ideje lesz bespajzolni egy B5 AFN-es TDI-t a garazsba tartaleknak :-)
De nem csak az autogyartas megy erre, nezd meg a TV-ket... 3 eves es dobd el, mert javithatatlan..

Michel Djerzinski 2014.02.27. 13:55:35

@Józsi a guminagykeres: "Ami meg tényleg gyenge volt és relatív sokat evett a 90es években (opel,vw 8szelepes motorok) azok meg igazából 60as évek végi,70es évek eleji konstrukciók voltak."

Ez sem igaz azért. A Renault-okban például nagyon sokáig voltak túlméretezett, tartós, 8 szelepes motorok és blokkok, amiket a legtöbb modellbe beépítettek a '80-as évek elejétől egészen a '90-es évek elejéig-közepéig. Ezek nem ettek többet, mint a konkurens motorok, és nagyon tartósak voltak. Gyengék pedig egyáltalán nem voltak. De lehetne itt japán példákat is említeni, igaz, ők kezdték el növelni elsőkként a szelepszámot.

Józsi a guminagykeres 2014.02.27. 14:17:03

@Michel Djerzinski: Melyik renault 8V motorra gondolsz?
Mert ami volt a clio 1-ben, r19-ben azoknál 1.2ből 60le 1.4ből 75le az azért még erősen zsiguli szint.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 14:19:20

@Józsi a guminagykeres: az 1,7-es blokkra. Ezt beépítették az R5-től kezdve asszem az R19-ig. De volt a 11-esben, R21/Nevadában is. (A 25-ösben már nem.)

Michel Djerzinski 2014.02.27. 14:22:22

@Józsi a guminagykeres: sőt, még Volvokban is volt azt hiszem...

Schütii 2014.02.27. 14:22:32

@Józsi a guminagykeres: @Michel Djerzinski:
Uraim, azért azt a cikket szakember írta, nem médiabohóc, kéretik minen mondatát akceptálni és nem belekötni.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 14:25:23

@Schütii: már ne is haragudj, de ez a két sorod nem szól másról, mint elfogultságról és kritikátlan tekintélytiszteletről. Vagyis rólad szól. A tények pedig tények, és amit Józsi a guminagykeres vagy én írunk, azok tények. Kéretik a valóságot akceptálni és a szakember véleményét kritikusan kezelni!

Schütii 2014.02.27. 14:28:48

@Michel Djerzinski: Inkább az ő tekintélyét tisztelem mint a tiedet, ha nem baj.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 14:32:24

@Józsi a guminagykeres: kapitális baromságot írtál. Egyrészt a Zsigulik SOHA nem voltak gyárilag 90LE-s szinten, ne maszatolj (leszámítva a külvárosi sufnituningos arcokat, de náluk is ritka lehetett 90 lovas Lada). Másrészt meg a 90 LE egy teljesen átlagos érték volt még a '90-es évek elején is, szériaautóknál.

Michel Djerzinski 2014.02.27. 14:33:34

@Schütii: másodszorra trafáltál mellé: nem arról van szó, hogy kinek a tekintélye számít, ez itt mellékes. Hanem arról, hogy van egy állítás, ami empirikusan cáfolható, példákkal. És attól még írhat valaki hülyeséget, hogy máskülönben szakember.

C20ne 2014.02.27. 14:33:52

@OmegaMale:
Bizony! Elpusztíthatatlan gépezet és mondhatni példaértékű tulajdonságokkal bír.

C20ne 2014.02.27. 14:42:35

@kakukk11: Benzinzabálok? 7-9 liter kötött használható gépek opel és a micsu biztosan. Nagyából 200ért ez swift 1 től golfig seátokig mindegyike produkálja ezt a fogyasztást, tehát akkor minek vegyen az ember kicsit ha ugyanott van a naggyal? (Hangsúlyozom ebben az árfekvésben csodák nincsenek)

Józsi a guminagykeres 2014.02.27. 15:05:11

@Michel Djerzinski: 2106 megvan? 1.6 78le. Aztán ezt felfúrták 1.7re amit megkapott a niva 82le-vel.
De mindegy ezt csak a 60as évek végi technológiának,fajlagos teljesítmény miatt hoztam példának.
Mondhatom példának teljesség igénye nélkül az opel 16SH motorját is 1.6 90LE,már 82ben benne voltak c asconákban és d kadettekben,1.3 75lovas 13S motorokkal egyetemben.
Szinte minden gyár hozta már akkor is ezt a fajlagos teljesítményt,amiről te beszélsz a renaultokban. Ami gondolom szintén 70es évek konstrukció.

Agr3ssor 2014.02.27. 15:11:07

Nekem 22 éves Renault 19-esem van! Rikta, 1.8 16v gyári sportváltozat. Olyan, mint a Renault Golf GTI-je.

Nemrég vettem bele egy patika állapotú gyári sportkormányt, mert az enyémet a 400+ezer után szétette a fogás, és rohadtul kopott volt már.

Mondanom sem kell, megkaptam egy csomó embertől, hogy régi fos, minek költök rá?!? Ne
vegyek rá 10-ért kormányt, mikor 150-et ha kanék a kocsiért. Nem éri meg vele foglalkozni.

Ebből a rövid sztoriból csak annyira szeretnék kilyukadni, hogy nem mindenki igénytelen, aki öreg autóval jár. De azok közül sem mindenki igényes, aki újabbal.

Mellesleg akik ezt a 3 autót lefingták, azok most épp egy fiatallal teszik ugyanezt.

Egy autóra nem csak az EUROTAX-os árához viszonyítva éri meg költeni, vagy nem éri meg. Mérlegeljen az ember, hogy mennyi ideig kell neki az autó, és mit vár tőle az elkövetkező években, hónapokban.
Mert szerintem egy 200ezres kocsira is megérheti rákölteni még egyszer a vételárát, ha utána viszont egy jó darabig használható a kocsi!

Attól, hogy öreg, még illik takarítani, karbantartani. Mint mondtam a szegénység ne legyen egyenlő az igénytelenséggel.

Agr3ssor 2014.02.27. 15:17:58

Amúgy belterjes Ranult-sként bármikor mutatok 200-ért olyan Renault 19 Chamade-ot, ami zokszó nélkül átmegy a műszakin, fillérekből fenntartható, és 450 liter körüli a csomagtartója.

Mivel mostanában pár autót vásároltam, ezért ki merem jelenteni, ez az igénytelenség ebben az árkategóriában csak a kereskedéseknél jellemző!!

200-ért magánszemélytől nagyon jó vasakat lehet venni! Sokan árulják hónapokon át, viszik lejjebb az árát, mert szeretnének pénz látni belőle. De eladni nehéz. Túlkínálat van, nagyon erősen! Ha valaki résen van, és nem rögtön kell neki a kocsi, 200-ért friss műszakis, rohadásmentes autót vehet. Tudom, mert én vettem...

Michel Djerzinski 2014.02.27. 15:51:28

@Agr3ssor: maximálisan egyetértek... a Renault-ok közt tényleg vannak titkos tippek, bár a régebbi váltóik azért nem a legjobbak, hogy finoman fogalmazzak.

antika13 2014.02.27. 16:07:42

Én hülye végig olvastam ezt a sok szart

antika13 2014.02.27. 16:10:47

Egyébként a 850 volvó kéne, automatában, 2.5 TDI motorral, ülésfűtéssel, tempomattal. Csak sajna minden pénz a lakásra, családra kell.

Agr3ssor 2014.02.27. 16:45:52

Titkos tippek olcsón fenntartható autóra. 200ezerért.

Punto 1.1

Golf 2-3 benzin-diesel

Renault 19, Clio, Twingo 1.2 Energy-DfF, 1.4 Energy

Swift állapottól függően, mert túlárazottak.

B Corsa, ha nem rohad az első nyúlványa.

Ezek között 200-ért válogatni lehet. És rohadásmenteseket árulnak ennyiért

Józsi a guminagykeres 2014.02.27. 17:11:54

@Agr3ssor: "B Corsa, ha nem rohad az első nyúlványa."
Ne legyenek illúzióink,csak az extrém megkímélt,garázsban simogatottaknak nem rohad. Bele kell kalkulálni,hogy 20rugóért megcsinálják (mindkét oldalt) és jobb lesz mint újkorában. :)
Ugyanez van a hátsó tornyokkal a lengéscsillapító bekötésénél. Mondjuk az drágább 15-20eft/oldal.
De jól beszélsz,200ból már lehet valami egyszerű közlekedési eszközt venni,ami jó állapotban van. Nem kereskedésből,egyetértek.

shwarcz bácsi 2014.02.27. 17:35:02

@Michel Djerzinski: hát az, főleg annak fényében, hogy be is ismeri, hogy ezek a motorok élettartama jóval rövidebb lesz, és sokkal többet kell rájuk költeni, plusz érzékenyebbek... nevetséges az egész.

shwarcz bácsi 2014.02.27. 18:02:21

@Shadowbull: ekkora ostobaságot régen olvastam.

C20ne 2014.02.27. 19:47:37

@kakukk11: 75 literes a tankja vegyesben 1000kilómtert elmegyek vele, mondjuk lehet belemegy a 80lityi is de szerintem kizárt hogy 10az átlag.

C20ne 2014.02.27. 19:49:09

@C20ne: vegyes az 75 kint 35 város felesben 8,5-8,8 de ez annyira láb és terület függő...ugyhogy hagyuk is.-

C20ne 2014.02.27. 19:59:48

@Józsi a guminagykeres:
Számítástechnika más kérdés, most is lehet tartósat venni csakmár sok a sz@r nagy a választék és nem veszel 500K ért gépet mikor a tacskóban 69ért is lehet venni, de ha visszaemlékezel arányaiban egy 386os mennyibe került az akkori reálbérekhez képest és most meg ugye nem az azzal egyenértékűt veszed hanem az akciósat:)
(illetve a kondenzátorok alulméretezettek és elszálnak javítható dolog de senki, vagyis kevesen foglalkoznak vele, vegyél újat és kész az elv.)

BTO11 2014.02.27. 20:25:16

@vau: na látod ez a marketingesek rákfenéje hogy megmondják hogy mi a jó nekem.nem a felszereltségi szintekkel van a bajom és az alap kiegészitőkkel szervo kormány, fék,ha nem többivel ami azelőtt luxus kategória volt.
jo hogy nem már 1 "szaros " skoda fábiába nem dumálják bele a memós üléseket.csak példa a skoda -tulajok nem megsértődni.
amugy koreai dácsiám van daewoo kalos.amire nekem kell arra bőven jó,de ez is már elvan kissé bonyeszova motorvezérlés szintjén a gyagyás EU képviselők miatt,mert nem a nagy szennyezőket akarják picsán rugni ha nem a kicsiket lehetetlenitik el korrumpálhatóságuk miatt.

BTO11 2014.02.27. 20:28:52

@C20ne: már bőven tullépték a 386-s gépet,de a megbizhatósága miatt sokáig használták a ürrakettákban.
persze minden beszarik 1x de nem mindegy hogy a javithatósága =gtk

JaxTeller 2014.02.27. 21:14:03

@Agr3ssor:
Azért nem annyira titkosak ezek :) De igen nekem is ezek jutottak először eszembe.
Nem is tudom ki vesz meg, mondjuk egy A Omegát ennyiért ilyen állapotban...

Prognozuoti Blasio 2014.02.28. 05:41:41

@JaxTeller:

Hát igen. Szerintem ezek ennyi pénzért nem a csórók praktikus autói, hanem a csórón luxust keresők autói.

És ha a száraz tényeket nézzük, akkor pl. egy 5 ajtós Clio az Omegához képest csak a csomagtartóban marad el, semmi másban. Belül tágas autó az is.
De én konkrétan szállítottam már el séta-síző kondigépet a hátsó ülések ledöntésével, és kényelmesen befért apám Clio-jába.
Ami vicces módon pont 200 volt friss műszakival, 4 felnis téligumival, rohadásmentes bódéval, kék plakettel. 7 hónapja van nálunk, vezérműszíj, fékbetét, olajcsere. Ennyit kért.

kakukk11 2014.02.28. 08:45:48

@C20ne: A NAGY-átlag éppen arról szól, hogy a mintavétel nem egy autó. Az hogy neked mennyit fogyaszt, az egy dolog, az meg egy másik, hogy másik 10-20-100 embernek mennyit fogyaszt. Lehet hogy a te habitusoddal a diesel golf se 5,5-t fogyasztana, hanem csak 4,5-t.
Az én autóm tankja csak 48Liter, ezzel a mennyiséggel télen 1300 náyron 1400km-t megyek, ettől még nem veszem alapul ezt a fogyasztást mikor összehasonlítom az autóm fogyasztását egy másikkal(mert lassan le kell cserélnem), hanem az átlagot nézem típuson belül, ami egy literrel az én fogyasztásom felett van. Összehasonlítani csak így lehet.

grease monkey (törölt) 2014.02.28. 09:38:27

@BTO11: "jo hogy nem már 1 "szaros " skoda fábiába nem dumálják bele a memós üléseket."

Mert egy Skodát nem vezethetnek rendszeresen többen, hogy haszna legyen a memóriás ülésnek? Ezt te már eldöntötted?

C20ne 2014.02.28. 12:01:25

Tetszett a teszt és a videó ,de kicsit hiányolom autóvezetési teszteket. Volvó oké de a micsuval ás az opellal el lehetett volna keverni valamiféle kihaltabb útszakaszra és csapatni egyet...

Vu, de ja vu 2014.02.28. 14:11:05

@románc cuvée: Nem tudom, pontosan mi az a NEDCar, megnéztem a wiki-n és bár nem tiszta, hogy milyen járművet takar, de a fordítóval lrgalább azt megtudtam, hogy a Mitsubishi egy növény:-DDD

Tesztvezetés természetesen megoldható, a vételár (főleg hogy nem eladó) letétbe helyezése után:-)

Vályi Pista S70-ről írt véleménye a 850-re is áll: "...A T5 kitépi a kezedből a kormányt...)
...nem csak a relatíve sok ló miatt, hanem azok mind az első keréken akarnak az aszfaltra adódni:-( Mivel nem egyformán tapad a két oldal, elektronika meg nem dumál bele, meg kell tanulni együtt élni vele, meg kell tanulni vezetni - nem a vezetni-tudás pejoratív értelmében, hanem mint egy mozdonynál vagy repülőnél a szakszolgálati engedély vagy tipusvizsga.

Vu, de ja vu 2014.02.28. 14:48:42

@Michel Djerzinski: Nem kell erőltetni sem a "tervezett elavultatást", sem más összeesküvés-elméletet (pl: "Ki ölte meg az elektromos autót", "Kellemetlen igazság", "Halálos tévedés", "A rettegés kora" stb-stb), a TAGADÓK tábora mindig nagyobb és erősebb, mint azoké, akik tapasztalataik alapján jelentik ki, hogy márpedig van ilyen, hangjuk gyenge vagy a jog eszközeivel érveiket cafatokra szedik, a multik ellehetetlenítik, stb-stb.

Írhatnék egy nemzetközi piacra dolgozó cégről, ahol a tesztasztalon elkezdik a tesztelést, majd amikor látják hogy hiba nélkül működik x igeig, a fejlesztési részlegnél kiadják az ukázt, hogy egyes alkatrészeket kisebb igénybevételre, rövidebb élettartamra kell átméretezni, mert így túl sokáig használhatóak:-(((

Shadowbull benne van nyakig az autógyártásban, lehet hogy az általa átlátott területen nincs ilyen jelenség, vagy olyan márkánál van, ahol nincs szükség tervezett avultatásra - a példa kedvéért nincs szükség pl. egy Ferrarinál ilyenre, mert a gyakori szervízciklus, a túl nagy teljesítmény miatt egy 50 éves Ferrariban sem lesz 200 ekm futás, illetve a tulaj a folytonos szervizelgetés-karbantartás miatt sosem jut el egy határon túl, mert mire azt mondaná, hogy "nahát, milyen tartós!!!", addigra ropira töri...

Mindazonáltal ki meri az elektronika és számítógépek világában azt mondani, hogy amikor kigyullad a "SERVICE" vagy más, tragikus jelentésű visszajelző, az nem volt benne random módon a szoftverben???

Amikor a 850-est vettem, előre féltem attól, hogy a kevés elektronikát tartalmazó autóim után ez mennyire lesz problémás. Mókás módon az első lerobbanás egy Hall-jeladó miatt volt, de azóta több olyan elektronikai hiba is fellépett, ami tervezéskor előre látható (és elkerülhető) lett volna (motoros ülés kezelőgombjai beáztak a nyitva hagyott ablak miatt, szervíz: vezérlő elektronika csere! Megoldás: 1 db szabványos relé cseréje illetve átégett NYÁK megforrasztása).

Lehetne még sorolni, talán majd egyszer a Népítéletbe beírom, mert ha nem is vészesen megbízhatatlan vagy kiszámíthatatlan autó, azért az elődökhöz képest kalandosabb, pl. pont azért, mert azokon nem romlott el se ABS, se klíma meg a többi... mert nem volt benne:-)

Shadowbull 2014.02.28. 14:55:49

@Vu, de ja vu: "tapasztalataik alapján jelentik ki, hogy márpedig van ilyen"

Az a problema hogy ez szakmai kerdes, a hivok meg leszarjak, ok hinni akarnak.

"Írhatnék egy nemzetközi piacra dolgozó cégről, ahol a tesztasztalon elkezdik a tesztelést, majd amikor látják hogy hiba nélkül működik x igeig, a fejlesztési részlegnél kiadják az ukázt, hogy egyes alkatrészeket kisebb igénybevételre, rövidebb élettartamra kell átméretezni, mert így túl sokáig használhatóak:-(((
"

Irhatnal, de erre nincs konkret, elso kezbol szarmazo bizonyitekod. Mendemondakat hallottal, feligazsagokat, es azokbol epitesz egy elmeletet, ami persze szoges ellentetben van a valosaggal.

Vu, de ja vu 2014.02.28. 15:10:05

A számítógépes hasonlatra visszatérve:

Van a pincében 2 db Zenith 486 SX számítógép, 66 Mhz Intel proci, 4 és 16 MB RAM... Bármelyiket felhozom, mai napig működik. Saját billentyűzete van, asztali géphez azt használom. A gépek és a billentyűzet ~20+ évesek...

A hátsó szobámban van 3 db ház, egy rakás táp, 4 db P3-P4-P4/64 bit alaplap, 4-5 proci, ugyanennyi csörgő-zörgő billentyűzet, fele rossz, volt már felújításon... A zsírújonnan vásárolt P4-es anno 250 eFt-ba fájt, akkor közepesen erős gépnek számított, kb. 4 év után jöttek az első táphibák, utána Epox alaplap átkondizás, utána AMD-proci csere, közben egerek-billentyűzetek-RAM-ok haltak...

1992-1993-ban a Zenith-Bull olyan gépet és perifériát épített, ami mai is megy... Tudtommal a cégek már akkori formájukban megszűntek, beolvadtak, átalakultak...

Pár éve a krach előtt a Volvo kereskedelmi igazgatója azt mondta a csökkenő eladások indokáról, hogy előbb a 2-es, 7-es sorozatoknak kell eltűnnie, mert egy Volvo tulajdonos nem fog addig másik Volvo-t venni, amíg a meglévő kisebb ráfordítások révén működni fog... 20 év fölötti korú autókról beszélt:-o

Be is csődöltek:-(((

Akkor sutyiban a tervezett avultatást (ha lenne!!!) mi indokolná??? Mi más, ha nem a túlélés, a kevésbé tartós termékek gyártása és a fogyasztás ily módon történő fellendítése.

Shadowbull talán nem így látja, mert lehet hogy olyan márkánál dolgozik, amelyiknek egyenlőre nincs szüksége piszkos ki trükkökre, vásárolói tehetős emberek, nem kell elromlania a bajor/német autónak ahhoz hogy a bankvezér a garancia lejárta után újabbra cserélje, a 4-5 éves autó meg ilyenkor csóróbb emberhez kerül, nagy valószínűséggel kikerül a márkaszervíz látóköréből is, minél idősebb, annál csóribb szervizek/szerelők tákolják, az utángyártott alkatrészpiac miatt meg a gyár már megbecsülni sem tudja, hogy mi lett az egykori státusszimbólum sorsa...

(Zárójelben megjegyzem, hogy elvétve azért előfordul egy-két kifakadás ezen nagy márkák kapcsán is... dehát ha én képes vagyok hinni abban, hogy a francia autó jó, szép, kényelmes és használható, akkor mi jogon mutogassak ezekre:-D ...A Fiatosok-Alfások ugyanígy - tartja a közhely:-)

Vu, de ja vu 2014.02.28. 15:19:39

@Shadowbull: Nem, sajnos első kézből származó információim vannak, de lehetetlenség ezt nyilvánosan kitárgyalni:-(

Én belátom, hogy az élet rengeteg szegmensét nem látom át, Te miért gondolod, hogy egy talán még nem is konkurrens gyártónál bizony előfordulhat ilyen???

Vettél mostanában 100 eFt alatti árfekvésű mosógépet? Bármilyen márkát?

Hát az elmúlt 10 évben ismeretségi körömben általában 3-4 "tette le a lantot"... ebből nagyon kevés mechanikai hiba miatt!!!

Igen, az elektronika:-(((
"Ezzel kezdjél valamit májer-gyerek" - röhög a gyártó, digitális vezérlés, szenzorhegyek, zéró leírás... a szerelő ha javít, komplett elektronikát hoz:-(((

Szép és okos gépek, többet tudnak mint egy Hajdú ugra-bugra elsőszériás automata mosógép, ami csupán a metlachit verte fel, de egyébként köszöni, jól elvan... Ez hogyan lehet???

A nagy gyártók elfelejtettek programozni???
Vagy a Hajdú megoldotta proci nélkül, barkácsbolti áramköri elemekből???

románc cuvée 2014.02.28. 15:31:56

@Vu, de ja vu:
A nedcar az a pl a régi V40, és társai fedőneve, konkrétan ott gyártották (Born-ban).
Pont tegnap láttam egy 850-t vaj bőr belsővel(este volt, és lehet nem láttam jól), és 3 könnyűfém-kereskedő ült be az egyébként polír verdába... hát már semmi sem szent? :)
Egyszer csak találok egy 850/s70 tulajt, aki a tesztútra...

románc cuvée 2014.02.28. 15:38:49

Amúgy "a mai elektronika sem a régi már" témához csak annyit tennék hozzá,h pl. az elektrolit kondenzátoroknak is van egy bizonyos élettartama. Egy LED-es egységre hiába írják rá,h 50e óra az élettartam, azzal a kedves user nem megy semmire, mert az elektronika meg lehet csak 10e-t bír ki. Én az aksim fölött dolgozó ledes technikánál már vagy 4 db áramgenerátort elfogyasztottam. Ennyit bír, cserébe occó.

Vu, de ja vu 2014.02.28. 15:39:47

@románc cuvée: Gyöngyösön volt egy barnaszemű svéd, aki S80-nal járt - nem kis bosszúságomra...

C20ne 2014.02.28. 22:38:48

@Vu, de ja vu:
Minden javítható kérdés gazadaságos vagy sem.

Szabványok 2014.03.01. 01:17:36

@Shadowbull: Elnézést, de azt kell mondanom, hogy szövegértelmezési nehézségeid vannak.
Nem állítottam, hogy azért van ott alucsavar, hogy kibabráljanak velem. De ettől még ki van velem babrálva.
Hasonlat:
A M7 autópályát nem azért építették, hogy a nádi békákkal bibabráljanak, hanem azért mert kellett. Ettől még a nádibéka szomorkodhat, hogy életveszélyes átmenni a kedveséhez.

A mai autók sokkal bonyolultabbak, mint a régiek. Cserébe többet is tudnak.
De engem nem kérdeztek meg, hogy kérek-e magnéziummotort, közvetlen befecskendezést, elektromos szervokormányt, vagy inkább fogyasszon 1l/100km-rel többet. Tudomásul veszem, hogy a kedvemért nem fognak nekem való autót gyártani, de fenntartom magamnak a morgás jogát. Hátha elég sokan vagyunk ahhoz, hogy meghallják az illetékesek.

Szabványok 2014.03.01. 01:21:48

@grease monkey: Ugye tudod, hogy a kartert, nem egy csavar tartja? Ugye tudod, hogy a gyárak sok mindenből nem adnak egyet, csak készletet? Ugye tudod, hogy egy prémiummárkánál milyen alkatrészárak vannak? Ha egy papír légszűrő 7000Ft, miért ne lehetne egy javítókészlet 60000eFt?

Szabványok 2014.03.01. 01:26:27

@madbalee: :-) Van. (Igaz térvezérlésű)
De nem is annak lesz baja. Hanem egyrészt idővel elveszíti a töltést a szigetelt vezérlőelektróda, másrészt a törlésektől tönkremegy a szigetelése, ezért a flashek törlési/írási ciklusa még ma is 100 és 10^6 között van.

Szabványok 2014.03.01. 01:35:49

@madbalee: Japánoké??? A németeké.(is)
A fordomban a szélvédő alatti rács 20 éve négy csavarral volt rögzítve, leszedem-felteszem. 15 éve már egy egyszer-használatos műanyag vacak, aminek a közepébe be kell nyomni egy stiftet és roncsolásmentesen nem bontható.
De a BMW-ben is több tucat fajta patent van.
Nem, kedves Shadowbull, nem azért, hogy velem kibabráljanak. Hanem, mert mindenhová az oda optimálisat választják. Mivel ők milliószámra használják, a gyárnak (de még a nagy szervizeknek is) mindegy, hogy ötfélét, vagy ötvenfélét kell raktározniuk. De aki 10 éves korában akarja javítani, egy kisebb, sok típussal foglalkozó műhely megőrül a logisztikában, mert nem tarthat az elmúlt 30 év autóihoz 1000 féle patentecskét.

grease monkey (törölt) 2014.03.01. 10:22:01

@Szabványok: Mellébeszélés helyett konkrét cikkszámot kérnék a hatvanezres alucsavarra. A 3 literes BMW-motorok olajteknőjét valami 25-30 alucsavar tartja, abból még a gyári készlet sincs több 7000 forintnál.

Vu, de ja vu 2014.03.01. 11:22:47

@C20ne: A gazdaságosság - szerintem - relatív...

Ha valakinek nincs egyben pl. 1-sok mFt-ja másik, azonnal használató autóra, részletekben, apránként fog kifizetni javítás címén közel ennyit (vagy az autó valós értékét meghaladó összeget), egyszerűen azon oknál fogva, amiért az ilyen "Ernős" posztok is születnek: az autó egyeseknek létszükséglet (pl: nekem, mással képtelenség a munkahelyre bejárni), viszont az is látszik, hogy ez a munkahely addig lesz meg, amíg egyszer ki nem esik alólam az autó, mert se üzemanyag-térítés, se más címen nem adnak errefelé egy fillért sem, gyakorlatilag felélik a használati eszközeimet.

Most kátyúztam az utolsó téligumimat, így 1 db maradt, fogalmam sincs, jövőre mit rakok fel télire és miből...

Szóval az anyagi korlátok kényszerítette részlet-fizetések felülírják az ésszerű gazdaságosságot:-(((

grease monkey (törölt) 2014.03.01. 14:10:17

@Szabványok: "15 éve már egy egyszer-használatos műanyag vacak, aminek a közepébe be kell nyomni egy stiftet és roncsolásmentesen nem bontható."

Inkább csak te vagy béna az autószereléshez:
kepfeltoltes.hu/view/140301/patent_www.kepfeltoltes.hu_.png
A stiftes patent pont az egyik legjobb megoldás, még a csavarnál is gyorsabban bontható/szerelhető, jól bírja a vibrációt, és túlhúzni/menetet beszakítani sem lehet vele.

Imbolygó Hollander 2014.03.01. 18:07:53

@Shadowbull: Azt odáig értem, hogy a gyárak az új autó vásárlókért ténykedik, de nem hiszem, hogy jót tesz a gyárnak, ha a használtautó piacon rosszúl szerepel a gyártmány.

Imbolygó Hollander 2014.03.01. 18:10:04

@Imbolygó Hollander: `oszt ha nem fáj ennyire a fogam, akkor megtanulok magyarul fogalmazni is...

Szabványok 2014.03.02. 01:03:06

@grease monkey: 11137548031+11130396707
Ezt Te 7000-ért adod?
De ugye nem "kamionról leesett", garanciális autóra kiírt, ÁFÁ-tlan?

Szabványok 2014.03.02. 01:20:02

@grease monkey: Nem, nem ilyen tartja.
Mert ebből ki lehet húzni a stiftet, mert van a stiftnek feje. Amiről én beszéltem, abba a 2mm átmérőjű rudacska teljesen be van nyomva és a leírás szerint is minden szerelésnél cserélendő.
Az autószereléshez valóban béna vagyok.
De egy autó ne legyen ördöglakat, ne kelljen különleges képesség, normál kézügyességű ember (természetesen leírás alapján!) biztosan tudja szét-összeszerelni. Ne kelljen nőgyógyász módjára mélyen benyúlva, ujjheggyel dolgozni.
Szétszerelésnél ne sérüljön semmi visszaszerelendő, összeszerelésnél ne lehessen rosszul összeszerelni.
Voltak kifejezetten jól szerelhető autók. Aminél pl. volt hely a motorházban jócskán. Mindenhez hozzá lehetett férni, könnyen karbantartható volt, ha be akart az ember szerelni utólag egy riasztót, akkor volt rá hely. De manapság egy jobb (hathengeres) autó motortere iszonyú zsúfolt. A szerelés legtöbbször azzal kezdődik, hogy az egész motor ki kell emelni.

grease monkey (törölt) 2014.03.02. 21:41:14

@Szabványok:
11 13 7 548 031: ez ugyebár a tömítés, a téma szempontjából irreleváns, mivel alucsavarokról volt szó. (12e Ft amúgy)
11 13 0 396 707: ez a teknő komplett alucsavar-készlete, 6.700 Ft. Kedvezmény nélkül, bruttó listaáron.

Maradjunk annyiban, hogy ezt a baromságot a 60e Ft-os alucsavarokról te találtad ki, mert szokás szerint lövésed sincs, mit beszélsz, de borzasztóan okosnak érzed magad. Na szevasz.

Szabványok 2014.03.03. 20:58:16

@grease monkey: Köszönöm a felvilágosítást.
süti beállítások módosítása