HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) Audi (1) audi (14) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) égéstér (118) egester (5) Égéstér (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) használtautó (5) hasznaltautó (1) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) mazda (7) Mazda (1) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) tek (2) TEK (1) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) Volvo (1) volvo (4) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Autózni harmadáron, pérendszámmal

2014.03.04. 06:15 Tcomment

Címkék: próba ideiglenes p rendszám

Kamu kötelezővel, regadómentesen juthat kocsihoz, nem kerül be semmilyen nyilvántartásba és a rendőrtől se tartson.

Azonos című írásunk kommentposztja.

262 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr915841565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hun_Fighter 2014.03.04. 13:11:52

@Carfan2: Komoly gondok vannak, úgy látom. Kijöhetsz a barlangból, vagy le a Rózsadombról, bár a kettő közt komoly különbségek nincsenek... Nem, nyugaton sincs kolbászból a kerítés, de itt kifejezetten az autózás költségeiről beszélünk, amit össze lehet vetni az átlagkeresettel. Továbbra is durva csúsztatásnak érzem, hogy a kinti árakkal dobálózol, de a kinti jövedelmekkel nem. Nincs kolbászból, de sokkal inkább hagyják élni az embert. Kiköltözni meg költözzön ki az, akinek már semmilyen más lehetősége nincs, vagy pedig nettó gyáva. Én maradok és próbálok itthon boldogulni. Ha minden melós, aki jobb élet reményében bízik, elmenne az országból, az itthon maradt politikusoknak főhetne a feje, hogy hogyan fizettessenek adót a rejtett erőforrásokkal. Fordítva ülsz a lovon, jóuram.

A másik dolog pedig a tanulás, meg a fejlesztés című, általad előadott demagóg faszság. Csak az tanulhat felsőfokon, akinek megvan hozzá a háttere. Ha nincs, irány a meló. Azzal meg ne jöjjön senki, hogy mennyi főiskolás vállal állást tanulás mellett. Csak kisebb hányaduk teszi ezt azért, hogy a tandíjat fedezni tudja. A többség azért, mert a szülei a tandíjon és némi apanázson kívül nem tudják kigazdálkodni azoknak az extra igényeknek a fedezetét, amiket még a csemetéjük szeretne.

Szóval több tiszteletet a meló iránt. Nem a key account manager építi az országot, hanem az, aki értékteremtő munkát végez, mindegy, mi az.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 13:23:57

A kitcarokra és épített sportkocsikra is csak a próbarendszám a megoldás, mert fasz a szabályozás és milliókat fizethetnél forgalomba helyezésre egy százezrekből összerakott pályagépre, hogy elmenj egyet tekeregni.

Bár ez nyilván a kutyát nem érdekel rajtam kívül.

2014.03.04. 13:28:40

@vau: Ha a pályagéppel tekeregni akarsz, akkor feltekeregsz vele az utánfutódra, utána kötöd a normál rendszámos autódnak, és úgy kitekeregsz a pályára.

Hun_Fighter 2014.03.04. 13:32:43

@vau: Százezrekből milyen pályagépet lehet összerakni? Csak azért kérdezem, mert van az ismeretségi körömben olyan, akinek ez a hobbija, és neki százezrekből 1-2 garnitúra slick jön ki, nem egy autó megépítése... A párszázezres eredeti donorra már nem 1-essel kezdődő 6 számjegyű összeget költött, és elmondása szerint még bőven nincs kész. Helyesbítek: azt mondta, hogy TELJESEN kész sosem lesz... :)))) Forgalomba helyezés szóba sem jöhet, az illető is egy 30 éves Transittal trélerezi a pályához a vasat.

Hun_Fighter 2014.03.04. 13:33:51

@Hun_Fighter: Illetve 7 számjegyű, bocs.

Józsi a guminagykeres 2014.03.04. 13:39:28

@Hun_Fighter:
Unatkozom,beszállok én is.
"nyugaton sincs kolbászból a kerítés."
Öcsém vett egy mély levegőt és kiment Londonba.
(Jó nyelvtudással).
Miután itthon autót mosni nem vették fel,mert olyan nincs ebben az országban,hogy az utcáról bejössz csak úgy, ilyen felelősségteljes munkakört betölteni!
A lakótársai közül ő keres kezdőként,zöldfülűként a legrosszabbul,egy ottani gyorsétteremláncban dolgozik, heti 40óráért kap 1000fontot. Ez nagyjából a legalja pénz amit ott kereshetsz. A lakás pesti viszonylatnál kicsit drágább,havi 240fontért (rezsivel)szobatársa is van. Metro,vonatbérlet is drágább az még 200 egy hónapban. Viszont felfoghatatlanul zökkenőmentes,kulturált és gyors. Minden más pesti árakon van,nagyobb választékban. Szóval havi 500-600fontból kényelmesen elvan az ember,de ennek a dupláját minimum megkeresi akármivel. Szóval ott tényleg kolbászból van a kerítés, Magyarországról nézve mindenképpen.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 13:39:43

@Hun_Fighter: Lotus 7 replikát, amivel kimész a rábaringre és örülsz, hogy milyen jó gyorsan menni vele, befejezed, hazagurulsz és örülsz, hogy céltalanul elbasztál egy csomó pénzt. Kell hozzá Haynes könyv, vascső, két év munka meg egy hármas bmw donornak. Az a baj, hogy nem lapátolom ki én se az ablakon a pénzt, a mindennapi kocsi, a motor mellé egy versenyautó, egy tréler és egy transit fenntartása vicces. De hát ez van, nem lehet minden úgy, mint a hanyatló nyugaton.

@Pillanatragasztó: Szerencsére az itthoni szabályozás a brittel szemben nem enged meg ilyen szabadosságot, hogy csak úgy mindenki hódolhasson úri hóbortjainak. Végre biztonságban alhatnak a gyerekeink.

Kowalski76 2014.03.04. 13:43:44

Evekkel ezelott volt egy cikk, talan itt a tcn, amiben egy p-rendszamos kollega arokba borult es senki nem allt meg segiteni ("semmi egyutterzes nincs mar az autosokban"). Kiveve egy puntost, aki megallt majd tovabbment ("p-rendszam mi?"). Az autosok tudjak hogy nem jo P meg E rsz. kocsival csattanni mert valszeg semmilyen papir nincs rendben, es az okos pilotaktol is erdemes tartani a tavolsagot.

2014.03.04. 13:46:31

@vau: Itthon amúgy is tele vannak az utak mozgó roncsokkal, nem kéne pluszban szaporítani vizsgával sem rendelkezö, összekendácsolt szarokkal. Menjen a pályára, ott élvezkedhet, és közben csak magát veszélyezteti.
Az út közlekedésre való, én egy darabban szeretek hazaérni.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 13:51:27

@Pillanatragasztó: külföldön van rá külön intézmény, ami a kendácsolt szarokat vizsgálja be, és most már itthon is rendelkezésre áll, de mivel új autónak minősül bármilyen építés, bármilyen idős is a donor, ezért a végeredményre (lsd. a példámban a lotus 7 replika) kivetnek hárommilliós regadót, ami picit aránytalan.

Ha összeraksz egy locostot párszázezerből, még ha road legal is, simán kifizethetsz rá többmilliót regisztrációra. Míg ha összekendácsolsz egy bogarat egy fieróval, az simán lehetséges és rendszámot is kap pártízezerért.

Egyébként egyetértek.

Józsi a guminagykeres 2014.03.04. 13:52:48

k.@Pillanatragasztó: "Itthon amúgy is tele vannak az utak mozgó roncsokkal, nem kéne pluszban szaporítani vizsgával sem rendelkezö, összekendácsolt szarokkal."

Az "összekendácsolt szar" ártalmas, tökön rúg?
www.youtube.com/watch?v=askMEHbss8Q

2014.03.04. 13:56:24

@vau: Tehát akkor van megoldás. Vagy 3 guriga a vizsgára, vagy 2 guriga egy utánfutóra meg egy másik autóra.
Senki sem mondta, hogy ez egy olcsó hobbi.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 14:00:47

@Pillanatragasztó: vagy hatvanezer próbarendszámra. Ki lehet találni, hogy a majd ötvenszer nagyobb többletköltséget ki vállalja be három hétvége kedvéért évente.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.03.04. 14:05:40

@Pillanatragasztó: Más péniszével a csalánt paskolni, az kurvára megy nekünk...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.03.04. 14:08:17

@vau: A hatvanezres próbarendszámmal ne dicsekedj. Ha annyiban volt, mindennel együtt, egy évre, akkor vagy tudsz valamit, vagy nincs biztosításod. Ez utóbbi esetben viszont bajok vannak.

vendriner aladár 2014.03.04. 14:11:18

Olyan társasházban lakom, ahol a mélygarázsban kb. 10 próbarendszámos autó van, mindegyik kivétel nélkül prémiumautón van és néhány szlovák rendszám is van, de ez mellékes. Közöttük többen is az asszonynak is adnak ilyen autót, mert milyen jó az. Van közöttük több nepper is, de az évi 30 út az itt nem áll, havonta többször mennek velük. Napi szinten használják az autókat.

2014.03.04. 14:13:13

@vau: És itt van megeröszakolva az egész. a próbarendszám, ahogy a nevében is van, próbára való. Jellemzöen a szerelö vagy vevö kipróbálja egy próbaúton az amúgy rendszámmal nem rendelkezö autót. Ezt még el tudom fogadni.

De nem arra való, hogy az autó eljusson valahova, pl a versenypályára. Arra ott a tréler.
Az, hogy bevállalja-e a többletköltséget nem is lehet kérdés. Ha nem vállalja be, akkor az autó nem megy sehova. Nem a kiskapukat kéne mindenhol keresni, de hát mit várhatunk, ez az igazán magyarosch hozzáállás.

Hogy konstruktív legyek a helyzet megoldására: Minden P-s rendszámos út _elött_ online le kelljen jelenteni az autót, indulási helyet, útvonalat, úticélt, sofört. Online biztosítás ellenörzést, ha az indulás elött nincs rajta biztosítás, nem ad a rendszer útvonalengedélyt. (Ezt a biztosítás-ellenörzést minden rendszámra ki kellene terjeszteni, mert nem kicsit vicces, hogy egy csekket kell mutogatni a közegnek a 21. században, és nincs egy adatbázisa, ami egy pillanat alatt kiköpi a részleteket).
Ha a közúti ellenörzésnél valami nem stimmel, akkor meg gumibottal abuzálást. Ennyi.

whale 2014.03.04. 14:13:22

Itt az Észak-Balkánon, ahol a társadalom alapköve a másik átbaszása és az ügyeskedés, az ilyen jellegű kedvezményes intézmények egyszerűen nem működnek.
Ezért a "P" rendszámot, úgy ahogy van meg kellene szüntetni, rögtön az ÁFA visszaigénylés után...

2014.03.04. 14:16:09

@streetsta: Ha nekem jön a kendácsolt, esetleg féknélküli roncsával (mivel ugye senki sem ellenörzi, hogy van-e rajta müködö kormány, fék, világítás), akkor pont az én faszommal veri a csalánt. Ezt szeretném elkerülni.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 14:18:51

@streetsta: nincs semmim, elméletről beszélünk. Bűnözni nem szeretek, az autómnak meg van még pár éve, amíg elkészül, addig kitalálom, hogy mit akarok vele.

Mindössze méltánytalannak tartom a sokmilliós adót befizetni egy olyan dologért, amit a szoláriumtulaj petiék megoldanak okosba, a kutya nem szól nekik, mert zsebükben vannak a rendőrök.

Ha én akarom magamat veszélyeztetni a pályán, akkor útvonalengedéllyel is baszogatni fognak.

Mivel vagyok akkora becsületes és önérzetes barom, hogy nekem számít, hogy ne legyen a nyomomban három büntetőper és nem mellesleg törvénytisztelő életet folytatok, ezért természetesen szarrá lehet sarcolni.

Mindenki más meg nyomathatja a "minekaznekedet", meg a "aki különcködni akar, az fizessen" tempót.

Nem mint ha nem szoktam volna már meg, csak hát a rinyálás joga (egyelőre) megillet.

Józsi a guminagykeres 2014.03.04. 14:22:52

@Pillanatragasztó: "mivel ugye senki sem ellenörzi, hogy van-e rajta müködö kormány, fék, világítás"
Normális esetben is csak két évente kell ellenőrizni.Na és kin múlik a biztonságos üzemeltetés a közben eltelt 730 napban (is)?

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 14:25:25

@Pillanatragasztó: Vagy nem kéne szopatni a veteránosokat, kit carosokat olyan regadóval, amilyet egy új, felsőkategóriás autóért fizetnél.

Ha mondjuk donornak egy eredetvizsgált '78-as Escortot használsz, aminek besz ára vaszleg nem éri el a százezer forintot, plusz az autó műszaki berendezéseire még elköltesz félmillió forintot, akár még az is működhetne, hogy annyit fizetsz, amennyit az adott erőforrás indokol. Nem az ötvenszeresét.

Végülis az is működhetne.

Schütii 2014.03.04. 14:25:44

@Józsi a guminagykeres: Hát ha műszaki adatlap van róla, akkor oké, de azt mondtad hogy nem adnak igazolást. Milyen igazolás kéne még?

Hun_Fighter 2014.03.04. 14:26:40

@vau: Látod, nagyjából egy cipőben járunk. Nálam is családi verda + motor, ennyire futja. Pedig szívesen zúznék én is valami kis méregzsákkal néha.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 14:28:41

@Józsi a guminagykeres: ellenőrzik.

Félreértés ne essék, LEHET versenyautót forgalomba helyezni, ha valakinek idő, trailer, tárolás meg miegymás hiányában erre van szüksége. Műszaki leírás kell és levizsgáztatják és mehet a regisztráció.

Amiről én beszélek az az, hogy ki a tököm csinálja végig ezt a tortúrát és szalad önként tátott szájjal a faszerdőben, ha egy telefonhívással szürkén hozzájut egy próbarendszámhoz, ledöcög ahova akar és aztán a pályán simára koptatja a gumikat.

Mégegszer, nem azt mondom, hogy ezt csinálom, de mégis ki lenne az a jóhiszemű barom, aki a jelenlegi szabályozás alapján ezt magától végigjárná?

Józsi a guminagykeres 2014.03.04. 14:33:26

@Schütii: Ááá,pedig te nem vagy egy nehéz felfogású úgy tapasztaltam.
Azért fizetsz zsebbe,hogy elnézzenek,elírjanak dolgokat.

Hurri Kán 2014.03.04. 14:34:11

@Pillanatragasztó:
"Ha nekem jön a kendácsolt, esetleg féknélküli roncsával (mivel ugye senki sem ellenörzi, hogy van-e rajta müködö kormány, fék, világítás),"
Érdekes mód, nálunk boldogabb országokban egyedi autóknál is meg tudták oldani annak ellenőrzését, hogy az autó közlekedésbiztonsági szempontból rendben van-e, ja, mindezt normál pénzért, korrekt feltételekkel. De hát nálunk nem ez a cél sajnos.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 14:34:38

@Hun_Fighter: Igen, dettó. Csak a mélygarázsban szarul venné ki magát, ha bérelnék havi 20-ért egy helyet a trailernek, meg még egyet a kocsinak, kitologatnám, aztán fenn ráállnék (már illegálisan), kivinném a kocsimat, ráakasztanám, kimennék és visszafele ugyanez. Mellesleg a kocsimat újra le kéne műszakiztatni a vonóhorog miatt és a trailerre is kell rendszám és műszaki, de segond, van itt pénz.

Helyette szó nélkül bevezetik a forgalmiba, ha porig ültetem a seat leont. És senki nem szól, ha a rendszámra rácsúszik a lakat a gixeren, ha érted mire gondolok.

Szerencsére a gyermekeinket megvédik a magunkfajta anarchista állatoktól, rend van itt, kérem.

Nem lesz itt hupákolás, vagy csak akkor, ha igazán (tényleg nagyon!) gazdag vagy.

2014.03.04. 14:35:04

@Józsi a guminagykeres: Józsi, itt most pályára (át)épített autóról van szó, nem egy sima utcai autóról. Igen, az utcai autó is elromolhat, de nagyobb az esélye, hogy egy szakbarbár által összekendácsolt fékrendszer esetleg nem pont úgy müködik, ahogy elképzelte. A pályán egyböl kiderülne, és az a magánügye. De mivel a garázstól odáig közúton szeretne eljutni, a forgalomban fog kiderülni, hogy kaki van a palacsintában. Na, az a nem mindegy.

Schütii 2014.03.04. 14:36:24

@tRebroN: Méltatlankodni jogodban áll, de attól még a tény tény marad, a közterületet az autósok többet használják mint aki csak gyalogol, tehát fizessenek is többet. Pont. Hogy mennyi adót fizetünk és ezért mit kapunk az egy másik lapra tartozik. (elvileg az adóért nem jár közvetlenül semmilyen "szolgáltatás") Sajnos nem vagyunk olyan szerencsések, mint néhány olajkitermelő ország, hogy csak az exportból mindenféle állami és önkormányzati költséget tudnánk fedezni.

Abfangjaeger 2014.03.04. 14:36:28

@Józsi a guminagykeres:
Halkan jegyzem meg, hogy a világítást naponta KELL (ene) ellenőrizni, nem két évente. Fék, kormány papíron igen, de az is olyan (nálam), hogy menet közbeni rendellenes zajra már ellenőrzést kíván. Ennek ellenére láttam már több autót (jellemzően Ladát, Zsigulit) út szélén kiugrott lengőkar-gömbfejjel.

2014.03.04. 14:40:57

@Hurri Kán: Mint írták fentebb, nálunk is van lehetöség az ellenörzésére, csak azt drágának gondolják.
Esetleg akkor lehetne azért lobbizni, hogy legyen olcsóbb (vagy ingyen) a regisztráció, de addig sem az a megoldás, hogy akkor próbarendszámmal közlekedünk. Mert az nem arra való.

**ADAM** 2014.03.04. 14:43:00

Kicsit szenzációhajhász a cím. Miért lenne harmad ár egy évre 120eFt körüli összeget kifizetni egy rendszámért, amire, ha jól értem, nincs is biztosítás?
A kötelezőm 15eFt évente. A súlyadóm kb. ugyanennyi. Más díjam nincs és nem kell köcsög rendszámkereskedő okosmagyarokat eltartanom.
Ja, az autóm 3 literes és benzines, nem 1.2 TSI.

Schütii 2014.03.04. 14:43:23

@Józsi a guminagykeres: Mi tagadás, nem vagyok ismerős ebben a témában. :) Egyszer írattam le katalizátort egy '89-es E30-asról, de az is közvetett ügy volt csak, szinte nem is kellett fizetnem (azért adtam egy jelképes összeget a srácnak akin keresztül ment a dolog). Kaptam én is műszaki lapot és annyi. Vizsgán meg ingatta a fejét a kékköpenyes, hogy hátezígynemjó, ez az autó katalizátoros... Akkor megmutattam neki az pöcsétös papírost, aztán így át is ment az autó. De nem szívesen csinálok ilyeneket.

Józsi a guminagykeres 2014.03.04. 14:44:26

@vau:Ez egy ilyen ország. Szürke különböző árnyalatival,de biztosan tudnak neked mondani nem drága megoldásokat a kit car-od rendszámozására az erre megfelelő emberek. Az escort alap jó irány lesz :D
Ha egy darab roncsból kivágott alvázszámmal meg a színben,ajtók számában nagyjából stimmelő külföldi donorra felpattintott rendszámmal is simán vizsgáznak autók,akkor nincs lehetetlen szvsz.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 14:47:44

@Pillanatragasztó: az átépítés/építés nem mindegy. Az átépített autóra nem kell milliós regadót fizetni, a kitcarokra és az épített sportautókra, motorokra igen.

Mellesleg mégegyszer mondom, az, hogy a kendácsolt szarok forgalomba állhatnak, az nem is kérdés.

Az szerintem meg téged sem vígasztal, ha a megkent műszaki ellenőr elsunnyogja a munkáját és úgy zúg beléd valaki szar fékekkel, hogy egy csomó regadót fizetett.

Ez szerintem amúgy a racsingos roncsokra sokkal jobban áll, mint a hobbiautókra.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.03.04. 14:49:22

@Pillanatragasztó: Hülyeségeket beszélsz. Nem kendácsolt, és van rajta fék, legalább annyira, mint egy rendes vizsgás autón - hiszen pályára megy. Neki a a saját élete legalább annyira fontos, mint neked a tiéd.

Hurri Kán 2014.03.04. 14:51:15

@Pillanatragasztó:
Nem ment át, amit írtam: kint mindez normális áron, és egyértelmű szabályozás mellett történik. A hangsúly inkább ez utóbbin van.

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.03.04. 14:54:49

@Józsi a guminagykeres: igen, lehetetlen nincs, csak szomorú az egész.

Máshol mosolyogva poénkodsz és összekacsintasz az SVA ellenőrrel, amikor meghajtod a végre elkészült gépet, kapsz rá egy platnit és mehetsz isten hírével, nálunk meg hazudni kell meg okoskodni.

Vagy lehet csengetni is egy teljes háztartás éves jövedelmét, mert aki különcködik az fizessen, tiszta udvar rendes ház.

Józsi a guminagykeres 2014.03.04. 15:06:15

@Abfangjaeger: Arra próbáltam kilyukadni,hogy úgyis mindenért a vezető/üzembentartó/tulaj a felelős.
Rajta múlik,hogy kicseréli a gömbfejet,szilentet,tárcsát,betétet.
A műszaki vizsga rendszere úgyis annyira korrupt,hogy gyakorlatilag nincs olyan szar ami ne kapna műszakit valahol,valahogyan,de mindenképpen olcsóbban,minthogy rendbe legyen téve,ki legyen lakatolva stb.
Csak egy adó, semmi más.
De még ha ideális lenne a rendszer és szigorúan meg kell felelni adott időben,adott helyen minden határértéknek,akkor
1.Olyan viccesen megengedő határértékek vannak,hogy amilyen lengéscsillapító még átmegy azzal én nem mennék sehová.
Olyan tárcsa,ami kirázza a kezedből a kormányt 100ról fékezésnél,na azt sem szűri ki a vizsga.
Leblindelt egr-ek,kiherélt,kiprogramozott dpf-ekről ami eur 4 helyett tud egy erős eur 1et,azokról nem is beszélve.
2. Két vizsga között eltelik két év,amikor úgyszintén csakis a gépjármű üzemeltetője ítéli meg,hogy az úgy szerinte alkalmas-e közlekedésre.
Tehát egy adó lesz mindig is,ami a biztonság illúzióját nyújtja.

evil. 2014.03.04. 15:11:14

@papptibi: felesleges, nem fogja érteni, ha még nem hagyta el életében a "Budapest vége" táblát.

Persze az autózás nem jog, de bizony sok helyen nem megkerülhető.

rugoman 2014.03.04. 15:27:13

biztos írtátok, de nem tudom most végig olvasni a kommenteket. A P rendszám kiváltásához KELL a kötelező, anélkül -elvileg- nem adja ki az ocsmányiroda. Ha mégis, az nem a rendszám hibája...Egyébként p (ééérted: PRÓBA bazmeg!)rendszámot hazai forgalomban lévő eszközre nem is tehetsz, tehát a bízóba letett vagy beszámított ótvartelepekkel csak a korábbi tulaj nevére szóló, esetleg érvénytelen vagy érvényét vesztett (eladás okán) biztosítással karikázhatsz. Na meg az utasszállítás tiltása, öcsécském....! Nagyszerű, egyenesen pazar logika valami f@szkalap posztkomcsi bürokratától.

Schütii 2014.03.04. 15:30:17

@evil.: "autózás nem jog"

Hát mi? Kiváltság?
Ha van JOGosítványod akkor autózni is jogod van. Hogy mik a lehetőségeid az más kérdés.
Egyébként ez a felfogás hogy "nem jog az autózás" emeli az egészet luxus szintre.
Remélem jön majd visszakettőpadlógáz kartárs és mesél nekünk arról, hogy milyen az amikor az autózást az élet megkönnyebítőjeként kezelik állami szinten és nem elsődlegesen adóbevételi forrásként.

Józsi a guminagykeres 2014.03.04. 15:47:52

@vau:
Gyanítom egész egyszerűen nem üti meg a kit carok rendszámozása azt az "esetszámot",hogy foglalkozzanak vele.
Gyroplane is azóta kaphat magyar lajstrom jelet,amióta Orbán Győzőnek is megtetszett és vett magának. :)

evil. 2014.03.04. 16:09:56

@Schütii: Nem erre szerettem volna kihegyezni, sőt, ha végigolvasod, nem is erről szól. Arra próbáltam rávilágítani, hogy a közösségi közlekegés legfeljebb néhány városban opció, vidéken (még városokban sem) nem.

De ha már ennyire messziről indulunk, hogy JOGosítvány, valóban feljogosít, h járművet vezessen a tulajdonosa. Viszont hivetalosan "vezetői engedély"nek hívják, tehát nem alanyi jog, abba pedig végképp nem szeretnék belemenni, hogy az ilyen meg olyan történetek után, tényleg jó-e ha mindenkinek van jogsija.

De visszatérve a témához, én sem gondolom azt, hogy az autózás jog lenne. A Luxusmivoltán már vitatkoznék, mert egy magyar átlagfizetéshez képest, szeritnem az. Az más kérdés, hogy hányan vannak, akiknek van lehetőségük más megoldást keresni ennek kiváltására. Mert nagyonsokaknak nincs, és akkor itt jön az, hogy mire van lehetősége.... Tisztelet a kivételnek, mert azért vannak jó páran, a többségnek tényleg kilóg a lába a takaró alól.

Schütii 2014.03.04. 16:48:58

@evil.: Az alanyi jog az egy egészen más dolog, az azt jelentené, hogy az állam köteles mindenki számára biztosítani az autózás feltételeit, csak élni kellene vele annak aki akar.
Az állítás így lenne helyes: Az autózás nem alanyi jog.
És valóban nem az, senki nem gondolja ennek az ellekezőjét (komolyan), csak jó lenne már ezt helyre tenni, mert annyian mondogatják azt amit te is.

OneSzB 2014.03.04. 17:02:45

Bp-en sem mindig opció a tömeg közlekedés!
Pl. én naponta 55 perc alatt érek be a 12Km-re lévő munkahelyemre. Ezért reggel 1/2 7kor indulok. Ha délután végzek akkor 60 perc haza az út, de ha este, akkór 75perc is lehet 2 átszállással.
Ez minimum napi 2óra. Autóval 15 perc.
Vajon hányan válalnák ezt fel?
120e Ft os éves dij a bérlet sem elhanyagolható.
Ha mindent összeszámolnánk (feltételezve, hogy egyebbként is van autónk) akkor lehet, hogy nem a BKV az ólcsóbb.
Ha meg valakinek kis gyereket vagy pláne ha többet kell fuvaroznia, akkor már nem kérdés, hogy az autó létszűkséglet.
Aki mást gondol az vagy fiatal és egyedül álló (ez gondolom csak egy kb 15-20% a a felnőtt lakosságnak), vagy szerencsésen jó helyen dolgozik.

tRebroN 2014.03.04. 17:07:13

@Pierr Kardán: Akkor lehet nem érted a mondanivalóm lényegét...ahol a bejelentett lakcímem van és rendelkezem saját ingatlannal ott ne kelljen fizetni azért mert parkolok az utcán ez a bajom érted??
Csak azért fizessen vki, mert 2 autó van a családban?? Fizessen az aki oda behajt ne az aki ott lakik

TomT 2014.03.04. 17:07:27

Szomorú, hogy ilyen csalóparadicsom van ezen a területen is, de nem lep meg.
Ahogy az sem, hogy
1) a cikk mondanivalójaként és illusztrációjaként ott a mérhetetlen mennyiségű "eladó", tehát kifejezetten _nem_ a rendeltetésének megfelelő haználatra tartott tábla,
2) a becsületesnepper keretesében pedig: "A többségnek rendesen be van fizetve a biztosítása, és legálisan van náluk a rendszám."

Hát nekem nem úgy tűnik.

Mint ahogy korábban, a totalcar külföldirendszám-ámokfutása idején sem úgy tűnt, hogy a szegény külföldöndolgozó-hazalátogatókkal van tele budapest, akikkel hogy ki lett baltázva.
Az a jól definiálható réteg, akiknek a szabályok betartatásáért meghozott szankciók elvették a kedvét a külföldirendszámtól, átszoktak a pésre.
Hiszen ez az a hely, ahol a sok Mekkorakirály Megoldjukokosba büszke magára, és mélységes szégyen helyett megideologizálja azt, ami csak egy piti csalás.
És mivel sok a csaló, nagyok a költségvetési lyukak, mindíg lesz a cikk utolsó bekezdésének megfelelő ok/indok. Mint ahogy azt is meg tudják nekünk magyarázni, hogy mi magunk szeretnénk visszatekert órás sz@rokat venni csalóktól...

tRebroN 2014.03.04. 17:11:29

@Schütii: Benzin megvétele miatt eleve többet fizetnek gépjárműadó is van, ez egy dolog. A parkolási díj az viszont nem adó ám :) és amíg ezt nem az vagy csak részben teszik el az önkormányzatok addig sarc is marad.
Nekem avval nincsen gondom, ha adott egy szolgáltatás és eldönthetem, hogy igénybe veszem vagy sem most viszont mi van? Fizetsz ha kell ha nem ha csak parkolsz azért ha ott laksz akkor meg azért és semmit nem kapok érte.

csufár 2014.03.04. 17:49:02

@GERI87: én nem is mondtam, hogy egyszerű, de ha egy helyzet nem jó, akkor arra nem olyan választ kell adni, ami törvénytelen...

Schütii 2014.03.04. 17:51:26

@tRebroN: Az üzemanyag árából már rég kivették az "útadót", ergo hiába veszel benzint nem veszed meg vele közvetlenül a jogot az úthasználatra. www.kamionosok.hu/a-nagyvilag-hirei/101-az-uezemanyagok-kiskereskedelmi-aranak-oesszetevi-magyarorszagon

Parkolási díjon lehet vitatkozni, mert a beszedése, illetve annak felügyelete megletősen drága dolog, ezt fizetjük kvázi feleslegesen, ezért tényleg nem kapunk semmit.

lyken 2014.03.04. 18:58:55

@papptibi: "igen, de ez a falusi népesség számára nem megoldás, csak a nagyvárosokban."
Igen, ez igaz. :)

Carfan2 2014.03.04. 19:04:30

Hun_Fighter
Nem gondolom, hogy egy autós oldalon ilyen mélyenszántó szociológiai fejtegetésekbe kell kezdeni. Röviden csak annyit, hogy vannak az életképes emberek és vannak akik leragadnak azon a szinten, hogy mindenért a Zorbánmegagyúrcsány a hibás. Senki nem állított, hogy ez az ország a paradicsom, de nagyon sok rosszabb hely van a világon. És fenntartom, hogy akibe szorult némi ambíció és tesz is azért, hogy jobb legyen az élete az gond nélkül fenn tud tartani egy kisautót. Ennyi a véleményem a fene drága magyar autózásról. Aki olyan autót tart, amit nem engedhet meg magának, akkor ne csodálkozzon, ha drága. A németek is siránkozhatnának, hogy drága az autózás, ha mindenki minimum Bentley kategóriájú autókkal mászkálna.

Hurri Kán 2014.03.04. 19:06:49

@Carfan2:
Ebben teljesen igazad van, egy gondolattal egészíteném ki: nálunk egy kisautó fenntartása is lényegesen megerőltetőbb anyagilag, mintha ugyanazt a németeknél tennéd, miközben ugyanazt a munkát végeznéd ott, mint itt.

lyken 2014.03.04. 19:08:12

@Erni: "bár ez biztos eretnek gondolat, hisz akkor 5 milla elúszott adóra..."
Anélkül, hogy a bömbisek-audisok pártjára állnék: láttad, hogy mire költik mostanában az adódat? Stadion százmilliárdokért, gázprémium 55 milliárdért haveroknak, ingyenkampány a kormánynak 800 millióért ajándékba az államtól, hopp megint 1-2-3-4-5-6-7 vitatható állami közbeszerzéses megrendelés...
Nem épp adómorál javító tényező, ha azt látod mi lesz az adódból. Te személy szerint mit csinálsz, ha megteheted? Kiválaszthatod, hogy befizeted a zsetont adóba(hagy botladozzanak el a saját lábukban a focisták szép stadionokban ugye), vagy úgy döntesz, hogy te dolgoztál érte és inkább veszel 500 tank benzint meg 50 szett gumit és elfüstölöd a hungaroringen?

Mert megérdemled 2014.03.04. 19:08:40

@mex900: Zách D márcsak ilyen, a lényeget nem látó, mindig mindenért rinyáló szerző.

Hun_Fighter 2014.03.04. 19:20:00

@Carfan2: Így ebben egyetértünk, azért mégiscsak nagyjából ugyanarról beszéltünk, csak elsőre nem ugyanonnan közelítettünk, Hurri Kán kolléga kiegészítését azért ajánlom figyelmedbe, mert nagyjából itt tért el a véleményünk eredője.

Carfan2 2014.03.04. 21:07:00

Hun_Fighter
Nem mondtam, hogy itthon könnyebb fenntartani egy autót, mint nyugaton. A cikkben hülyeség az a gondolat, hogy a túl magas költségek miatt választják ezt a próbarendszámos mókát. Akik ezzel élnek pitiáner bűnözök, "vállalkozók" stb. nem a falusi "kényszerautózók". Ők pedig bármilyen költségek mellett ügyeskednének.

lyken 2014.03.04. 21:23:57

@Carfan2: Ha a lebukás a kocsi lefoglalásával járna akkor nem ügyeskednének. A közúti bűnözésnek is azért magas az aránya, mert a lebukás esélye szinte nulla.

Krisz101 2014.03.04. 21:53:58

phejjj :-// igazi büdös tróger aljas magyar munka megin :-//

nikó 78 2014.03.04. 22:06:01

Sajnos ez a fajta játék is az agyonszabályozott rendszer miatt terjedhetett el, mert minden ilyen rendszer tartalmaz bőven kiskaput. Mindennapi létünk, pedig ebből áll, hogy elkerüljük az állami lehúzást. Mert a történet valóban csalások sorozata, de ha jól belegondolunk,a polgár-elvtárs csűrhe, mikor melyik, minden évben bevezet olyan csalásokat, hogy az autóst meg lehessen még jobban lopni. Nem tudom ki a gátlástalanabb bűnöző, csak az egyiket mi választjuk, és mi is tartjuk el.Ezen kellene egyszer elgondolkozni

hpapagaj 2014.03.04. 22:12:15

Dani fantasztikus cikke. Egyrészről sír, hogy drága az autózás másrészról ezeket a zseniket akik kihasználják a kiskapukat blamálja. Hajrá azoknak, akik így használják a rendszámokat!!

Megvolt az előírt kattintási szám a posztra?

Krisz101 2014.03.04. 22:16:50

@vau: hű ez tök jó :P láthatunk vhol képet a verdáról :P ;) ?

1kutya 2014.03.04. 22:24:08

@Hurri Kán: há' monnyuk miniszterelnöknek lenni nem kevéssé uaz, mit "kint" ;)

Hurri Kán 2014.03.04. 22:26:09

@1kutya:
Nem, ott relatíve rosszabbul fizetik ;)

Ciri 2014.03.04. 22:46:21

@papptibi:

"lehet mentességet kérni az utastilalom alól."

Ezt írtam én is.

Vaffanculo 2014.03.04. 22:47:31

@papptibi:
A sok falusinak nem kéne a városba menni dolgozni, ha a városi ember nem a tecsóba és társaihoz járna vásárolni.
Ez természetesen nagyon leegyszerűsített, de a lényeg nagyjából érthető.
Egyébként ezért a politika 90%-ban tehető felelőssé!
Szép Estét

stevee 2014.03.04. 23:10:47

Nem olvastam végig a kommenteket ugyanis szerintem sokan nem értik, hogy itt több dologról van szó, csak hajtják a hülyeségüket. (gondolom most MINDENKI bólogat és a sajátja fölött/alatt lévő kommentre mutogat...)

Azt hiszem két dologban megegyezhetünk:
1: Aki tényleg az eredeti céljának, és megnevezésének megfelelően javítóműhelyként vagy kereskedésként használja az OK.
2: Aki haszonszerzési céllal ezzel seftel az tényleg nem OK, és aki ennek tudatában üzletet köt vele az sem OK.

Na de mi van azokkal akik mindent szabályt betartva, teljesen legálisan, DE csak kizárólag költségcsökkentési céllal használja a P rendszámot??? Egy évente max 30 alkalommal használt járműnél simán kifizetődő lehet, vagy akinek sok (hobbi)autója van..... Tulajdonképpen ő is csal, nekem egyébként semmi problémám nincs ezzel, de azért rezeg a léc, nem? Kicsit ez is RobinHoodos.

Kiváncsi lennék erről mit gondol Dani vagy Sipi. :-)

stevee 2014.03.04. 23:13:37

Kicsit helyesbítenék: a 2-es pontban még azzal sincs bajom, hogy ha ezzel seftel valaki, de a biztosításnélküliség az nagyon-nagyon nem OK.

Ciri 2014.03.04. 23:16:40

@stevee:

"Na de mi van azokkal akik mindent szabályt betartva, teljesen legálisan, DE csak kizárólag költségcsökkentési céllal használja a P rendszámot??? "

Magánszemély nem is kaphat, tehát automatikusan életbe lép a 2. pont.

stevee 2014.03.04. 23:23:33

@Ciri: De ez nem a kispolgárok sportja. Akinek ez ktgcsökkentést jelenthet az úgyis vállalkozó/cégtulaj, a tevékenységi kör bővítés meg megoldható.

grease monkey (törölt) 2014.03.04. 23:54:11

@Józsi a guminagykeres: Hát, azért az, hogy valaki mással közösen bérelsz egy szobát, nulla magánélettel, a kolbászkerítéstől igen-igen messze van. Számold ki ugyanezt úgy, hogy egyedül bérelsz egy 50m2-es lakást, ahol te fizetted a kauciót, a te neveden van az internet, a villanyóra, stb. Ott is kevés lesz a minimálbér ehhez.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.05. 00:05:04

Kadar nepe lassan 25 ev utan megtanulja - ha megtanulja - hogy nincs ingyenebed, mindenert meg kell dolgozni. A sunyi/mutyi/kiskapus/'okosba megoldjuk dolgokrol nehez leszokni, de muszaj lesz.

Hurri Kán 2014.03.05. 00:10:02

@visszakettopadlogaz:
Bár megtanulná. De nem fogja, mert egész egyszerűen az élet rengeteg területén olyan törvények vannak, hogy csak sutyi/mutyi/kiskapu keresésével/találásával lehet valamit elintézni, ill. boldogulni.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.05. 00:21:07

ki az a vadbarom aki kotelezo biztositas nelkul megy es elvezi?
manapsag amikor a beka segge alatt vannak a KGFB dijak, viszont baleset okozasa eseten kifingatjak a delikvenst, a felso osszeghatar a delikvens vagyona, habar en a veséit is hozzacsapnam, mint vagyon...

mex900 2014.03.05. 00:46:16

@Mert megérdemled: Nem szabad a Danit bantani, mert mar multkor is kaptam a Totalcartol, hogy hulyeseget irogat:-)))

JaxTeller 2014.03.05. 01:13:42

@csufár:
Tudod van olyan, hogy megszüntetnek buszjáratokat stb. azért még nem fog mindenki máshova költözni. Vagy pl olyan munkarendben dolgozol (pl reggel héttől este hétig) amihez nincs jó buszközlekedés, mert a rendes műszakok pont nem így esnek.
Számtalan oka lehet annak, amiért muszáj napi szinten autóznia valakinek.
Persze a kötelező 9 Ft/km térítést nem emeli a kutya se, mondván a tömeg közlekedést kell favorizálni.
Én személy szerint nagyon szívesen járnék busszal dolgozni, ha megtehetném.

ekezetnelkülelseolvasom 2014.03.05. 01:27:30

@Schütii: lehet, hogy rászálltak a munkatársakra, és most akkor a szomszéd tehene is...

Tökösmákos 2014.03.05. 03:36:43

Sok az adó, a közteher? Vmiből el kell tartani a sok orkot, babót, IMFet, Rothschildot, EUt.
Megmondta a zokosember: "Nem tetszik a rendszer? Tetszettek volna forradalmat csinálni!".
15 évvel később már nem merik megemlíteni a forradalmat: "El lehet menni." Ennyi :P

csufár 2014.03.05. 07:29:07

@JaxTeller: mondtam már, hogy ezzel mind tisztában vagyok. engem sem az nem zavar, ha valaki messze lakik a munkahelyétől, sem az, ha autózik valaki. az zavar, ha valaki törvénytelen magatartással reagál egy helyzetre.
mintha azzal orvosolható lenne, hogy szegény vagy, hogy lopni kezdesz...

Tamás82 2014.03.05. 07:55:10

A sok az adó, közteher, stb dologról az a véleményem, hogy meglehet próbálni egy telejesen hétköznapi családi autót nyugateurópában fenntartani. Ausztria tapasztalat, hogy a kötelezö biztosítás egy 1,6 H kombi astra, bonus/malus 10-ben 600 euro egy évre, adóval együtt. Otthon ez casco-val volt a fele, vezetö biztosítónál. És most lehet tronfolni, hogy de nem ugyanaz a jövedelem, csakhogy a lakhatási, szolgáltatási költségek sem ugyanazok.
Üdv, T.

Laca151 2014.03.05. 09:29:10

@Hurri Kán: az egészben az a legszomorúbb, hogy P rendszámot (meg szlovákot) jellemzően nem a 15-20 éves kiskategóriás autókon látni, hanem az új(abb) luxuskocsikon, valószínűleg aki ilyet vesz, annak már a regadó+egyéb költségek sem jelentenének gondot, csak valahogy divat kis hazánkban mindenféle fizetési kötelezettséget kikerülni, és megoldani 'okosba'. Sajnos az egész rendszer azért ilyen (bürokrata, korrumpált), mert ilyen az emberek nagy hányada (tisztelet a kivételnek). Ha bármilyen hivatalban intézni akarsz valamit, ami jogosan jár Neked, bizonyítanod kell, hogy tényleg jogosult vagy rá. Nem véletlen, hogy ez így van, a sok visszaélés tette ilyenné a rendszert. Nekem pár éve a svéd nyilvántartásból kellett egy jármű adatairól igazolást kérnem. Felhívtam egy svéd telefonszámot, ahol angolul elmondtam, mit szeretnék, majd egy ügyintéző megköszönte a hívást, és közölte, hogy még aznap postázza a dokumentumot, nem kellett aláírási címpéldány meg hasonlók. És két nap múlva a posta hozta a papírokat. 'Csak' annyi a különbség, hogy ott nem akar mindenki mindennel visszaélni. Amíg ez az 'okosba' gondolkodásmód az emberek fejében nem változik meg, addíg a rendszer is ilyen lesz, mi (és itt mégegyszer tisztelet a kivételnek) tettük ilyenné.

Ajtony 2014.03.05. 10:15:13

Iszonyatos mentális deficit. Magyarban tényleg senki se akar legális, egyenes utat járni. Ez vagy a néplélek tartozéka, vagy a szocializmus hagyatéka. Négyévente kicseréljük a kormányt, mert kevés koviubit adott a sültgalambhoz, amit kollektíven várunk. Miért pont az autózás lenne más?

Uzi 2014.03.05. 10:35:15

A biztosítás nélkül autózó embereknek nem jut el valahogy a tudatáig, hogy ha komolyabb puff van az anyagi kár elenyésző lehet a személyi sérüléshez kapcsolódó dolgokhoz képest. Pl. egy külföldi biztosító lazán kiszámlázza majd a delikvensnek az orvosi kezelés/rehabilitáció költségeit - ez pedig könnyen többszázezer lehet (EUR) - ha pedig maradandó sérülés történt még egy nullát hozzáírhat

w a s d 2014.03.05. 12:23:53

Szerintem az "orbitálisan drága a legális autózás, a forgalomba helyezés, a fenntartással járó közterhek" részben a közterhekre nem igaz, hogy drága lenne. Egyszerűen nem 200 LE- s nagyautót kell venni, ha valakinek nem tetszik, vagy nincs annyija, hogy kifizesse, hanem mondjuk egy ezres Suzukit (vagy valamit a kettő között, ami belefér és elfogadható a költsége).

Limi 2014.03.05. 17:31:44

Kedves Totalcar ! Igazán izgalmas cikket sikerült leközölni. Jobb lett volna nem ezzel foglalkozni,hanem inkább azzal ,hogy ebben az országban teljesen ellehetetlenitik az autó bizniszt, és az ezzel kapcsolatos iparágakat.S a legtöbb bőrt erről húzogatják le. Kérdezem én! Mi a lófaszért kellett megszüntetni az E-s rendszámot? Ha külföldi rendszámmal közlekedsz azért bűntetnek,ha lejárt a műszakid azért,Német sárga rendszámmal levadásznak. Akkor árulja már el valaki,hogy ha pl:kintről behozott autót hogy a büdös életbe lehet mozgatni,szerelőhöz,festőhöz,műszakira,próbajáratra,próbakörre vinni? Mert ebben az országban csak olyan törvényeket hoznak ami napi szinten kibaszás és lehúzás mindenhol.Nem elég a regadó,a 39 ezer ft-os műszaki a kocsi renoválása még ötször hatszor vagy ezerszer hivjon trailerest az ember aki 5-10 ezer ft-ért le fel csavargatja a kocsit? Inkább valami éppelméjű ember kellene aki legális megoldást varázsolna erre nem csak leszopatni a másikat. És még sorolhatnám. S gondolom nem feltétlen a P-s rendszámokon nincs biztosítás,hanem még jó pár Magyar rendszámos autón.

CsrT 2014.03.05. 22:11:10

Ismét egy hír,aminek semmi köze a valósághoz.
Rendszám+indítási napló:38.000
Biztosítás :200.000
súlyadó :40.000
________________________________
280.000
PÉLDA:Egy 2011-es 2.500 ccm-es benzines autó regisztrációs adója:158.000
Az újabb, EURO 5-ös autók regisztrációs adója nagyon kedvező Magyarországon.NEM éri meg a P-rendszám!
Egy kisebb értékű, idősebb gépjármű használatához pedig azért sem éri meg mert, egy év alatt kifizeti a tulajdonos az autó értékének harmadát rendszámra, ÉS még mindig nincs saját rendszáma!Kidobott pénz!A rendszám törvényes keretek között használva NEM ALKALMAS költségvetési csalásra!HA pedig a szerző a nem törvényesen használt P betűjelű rendszámok használatáról akar írni , akkor ne általánosítson!Ilyen cikkek miatt néznek megvetően az emberre és fordul utána minden rendőr,hisz az ilyen írások már városi legendákat indítanak.
MÁS:
Amióta bevezették Szlovákiában a regisztrációs adót,sokkal drágább a luxus autók forgalomba helyezése mint nálunk.
Ha pedig a szerző valóban tájékozott lenne, előbb írna cikket arról,hogy Magyarországon a rendszámmal és érvényes műszaki vizsgával rendelkező gépjárművek milyen lesújtó állapotban vannak (az érvényes műszaki ellenére), és mennyien használják kötelező biztosítás nélkül!!A P rendszám problémája eltörpül ezek mellett!

CsrT 2014.03.05. 22:37:46

Ja..és még annyit a kedves okoskodóknak,hogy akármilyen,akárhány éves használt autót is vesznek, a kereskedőnek kötelessége fél év garanciát vállalni!Engedtessék meg annyi,hogy ha úgy tartja kedvem akár 2 hónapig is járjak egy olyan kocsival amire a gyár már 10 éve nem vállal garanciát, nekem viszont még kell adnom 6 hónapot!

OKAMOTO PROFESSOR 2014.03.07. 17:59:00

Egy nagyon fontos 2-3 éve bevezetett szigorítást teljesen figyelmen kívül hagytok! Csak olyan ember vezetheti a p-s kocsit aki végzetsége szerit autoszerelő vagy van olyan végzetsége, hogy lehetne autoszerelő!!! Tehát egy sima ügyvéd, énekes, újságíró, AUTOKERESKEDŐ, semmilyen körülmények között nem vezetheti!! Én már leveleztem a hatósággal e miatt. És rendőr is kérte már iskolai oklevelem igazoltatáskor!

Hurri Kán 2014.03.07. 18:06:07

@OKAMOTO PROFESSOR:
Ne oszd már itt az észt, neked is kevés van.

OKAMOTO PROFESSOR 2014.03.07. 18:21:56

@Hurri Kán:
Nem gondolod, hogy inkább utána kellene nézni..
Mielőtt bunkóznál..

Hurri Kán 2014.03.07. 21:26:21

@OKAMOTO PROFESSOR:
"Nem gondolod, hogy inkább utána kellene nézni.."
Mielőtt észt osztanál.
No várjál, segítek egy kicsit.
138/2011. (VII. 19.) Korm. rendelet

"EGYES KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI IGAZGATÁSI FELADATOK

1. A P betűjelű ideiglenes rendszámtábla kiadásának, használatának különös szabályai

1. § (1) Kérelemre P betűjelű ideiglenes rendszámtáblát kell kiadni a fő tevékenysége szerint gépjármű-kereskedelemre jogosult szervezetnek, vállalkozásnak, a fő tevékenysége szerint járműgyártásra, járműjavításra jogosult szervezetnek, vállalkozásnak, a közlekedési kutatóintézetnek, valamint egyéb olyan vállalkozásnak vagy intézménynek, amelynek tevékenysége indokolja a még forgalomba nem helyezett vagy a forgalomból ideiglenesen kivont, javítás alatt álló vagy kereskedelmi célból történő szállítása során a jármű ideiglenes részvételét a közúti forgalomban."

És mosd gyakorold egy kicsit szövegértést. Ne ijedj meg, nem olyan nehéz, még neked is sikerülhet.

OKAMOTO PROFESSOR 2014.03.07. 21:44:57

A stílusod kicsit nehezen viselem, de mások okulására:

Szóval annyi, hogy olvasd tovább a fenti jogszabályt !!!

jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139121.519597

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott járműjavításra jogosult szervezet, vállalkozás részére kiadott P betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott járművet olyan személy vezetheti, aki rendelkezik a gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről szóló miniszteri rendeletben a járműszerelői tevékenység önálló végzéséhez előírt képesítéssel.

Könnyű átsiklani rajta és annál nehezebb értelmezni. Főleg, hogy egy hivatkozás van benne...

ÉS VEGYÉL VISSZA !!!

Hurri Kán 2014.03.07. 21:52:01

@OKAMOTO PROFESSOR:
És mi van, ha a főtevékenység NEM járműjavítás?

Faszkalapkám, mondom, gyakorold még a szövegértést.

Hurri Kán 2014.03.07. 21:58:49

@OKAMOTO PROFESSOR:
Bazmeg, te kibaszott sötét vagy. Olvasol is, vagy csak írsz? Ne válaszolj, költői kérdés volt. További szép estét :)

OKAMOTO PROFESSOR 2014.03.07. 22:01:00

Hagyjuk.. te tényleg hülye vagy!

Nem arról van szó, hogy ki kaphat-birtokolhat rendszámot. Hanem, hogy ki vezetheti a forgalomban. Ez két dolog!

De mind1 te egy igazi bunkó paraszt vagy u.h leszarom..

dextercapo 2014.03.12. 20:35:24

@OKAMOTO PROFESSOR: ez kellemetlen .
tok logikatlan hogy nem csak szervizek kaphatnak rendszamot , de vezetni csak szerelo vezetheti .
szivesen valasztottam volna a p-rendszamot nemi konnyebsegkent . ha az embernek nehany autoja van es egyszerre csak egyet hasznal, jo lehetoseg lett volna- es logikus is .

ccvv 2014.05.07. 09:33:51

Tisztelt Zách Dániel!

Mivel a mai, májusi cikket nem lehet kommentelni ("400 ezres bírság a Totalcar miatt?"), ezért ide, a legutóbbi pérendszámos blogba írok.

Az igazat vallva nem értem a borzongását. Miert is ekkora baj, ha az úgynevezett állam újságcikk alapján ellenőriz? Az nem baj, ha újságcikk alapján racionalizál egy ostoba lámpaváltást, könnyíti a B125-öt, gondolná végig a használaton kívüli vasúti átkelőket, igaz?

A másfél órás elrettentés nekem sem esne jól, ha szabálykövetően viselkednék, bár nekem csak közönséges rendszámom van. Másfelől viszont talan tényleg ér valamit az ügyeskedőkkel szemben, különösen, ha megírja aTotalcar.

Tovabbi szép napot!

Ccvv
süti beállítások módosítása