HTML

TComment

A Totalcar kommentblogja, nem csak trolloknak.

Friss topikok

Belsőség

Nincs megjeleníthető elem

Jajj, de csúnya!

Nincs megjeleníthető elem

Racingdream

Nincs megjeleníthető elem

Rallyedream

Nincs megjeleníthető elem

Reklámarchivum blog

Nincs megjeleníthető elem

Robogóblog

Nincs megjeleníthető elem

A sebesség oltára

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

02 (1) 03 (1) 05 (1) 07 (1) 08 (1) 10 (1) 10.rész (1) 100 (1) 11 (1) 111 (1) 117 (1) 12 (1) 120 (1) 121 (1) 127 (1) 1275 (1) 128 (2) 13 (1) 133 (1) 139 (1) 14 (1) 154 (1) 16 (1) 17 (1) 19 (1) 2011 (2) 2012 (10) 2013 (9) 208 (1) 22 (1) 23 (1) 24 (1) 26 (1) 27 (1) 3 (1) 3008 (1) 300 ehuf (1) 301 (2) 302 (1) 308 (1) 31 (1) 32 (1) 320d (2) 320i (1) 33 (1) 34 (1) 35 (1) 36 (1) 38 (1) 39 (1) 4 (1) 41 (1) 42 (1) 44 (1) 45 (1) 47 48 (1) 4runner (1) 4x4 (2) 50 (1) 508 (3) 51 (1) 58 (1) 7-es (1) 71 (1) 75 (1) 76 (1) 77 (1) 79 adás (1) 7 rész (1) 80 (1) 81 (1) 850 (1) 87 (1) 88 (1) 911 (3) 93 (1) 94 (1) 97 (1) 99 (1) a3 (2) a6 (3) a8 (1) abroncs (1) accord (1) adac (1) adás (4) adás-vétel (1) adás-vételi (1) adatbázis (1) adó (3) adócsaló (1) alfa (1) alfa romeo (1) alkatrészek (1) alkohol (1) állam (1) allroad (1) amarok (1) amerika (2) ampera (2) amts (1) anglia 2014 (1) angry (1) árak (1) árverezés (1) assur (2) aston (1) astra (4) ásványi (1) átírás (3) átjelentkezés (1) átverés (2) audi (14) Audi (1) autó (1) auto2 (1) autóbérlés (1) autódiagnosztika (1) autók (1) autóklub (2) autópálya (4) autópiac (1) autósiskola (2) autóvásárlás (2) autózás (2) Avant (1) avensis (1) aygo (1) az év autója (1) b125 (1) bajor porn (1) baleset (5) balesetmegelőzés (1) balesetveszély (1) bank (2) becsületsértés (1) bedőlt (1) beetle (1) behozatal (1) bejárás (1) belváros (1) bemutatás (1) benzin (6) benzinkút (1) bfr (1) bicikli (5) biciklis (1) bioetanol (1) birds (1) bíró márk (2) bírság (5) bírságok (1) biturbo (2) biznisz (1) bizományi (1) biztosítás (4) bkk (2) bkv (3) black cell (1) blog (1) blues brothers (1) bme (1) bmw (18) bogár (1) böp (1) bőr (1) boss (1) botrány (2) boxter (1) bringa (1) bruno (1) budapest (9) bullitt (1) bullshit (1) büntetés (3) bürokrárcia (1) busz (1) buzikék (1) camaro (1) can (1) capri (1) car of the year (1) cayenne (1) céda (1) ceed (2) check engine (1) chevrolet (3) cigánykerék (1) cigi (1) Címkék (1) citadella (1) citigo (1) Citroen (1) civic (1) co2 (1) comment (1) connect (1) cooper (1) corsa (1) corvette (1) coty (3) cougar (4) country (1) credo (1) critical mass (1) csalás (5) csaló (1) csapatás (1) csapda (1) csekk (3) csere (2) cserhalmi (1) csikós (2) csikós zsolt (2) csökkentés (1) csúnya (1) cx5 (1) dacia (3) daewoo (2) Daihatsu (1) deauville (1) debrecen (1) demó (1) detomaso (1) de tomaso (1) diagnosztika (4) díj (1) dízel (7) dögkeselyű (1) dokker (1) dokkolás (1) dömsödi (1) dömsödi gábor (1) drága (1) ducati (1) dudálás (1) dugattyú (1) dugó (2) dupla (1) dzsudzsák (1) e85 (1) ecoboost (1) econell (1) égésétér (1) Égéstér (5) égéstér (118) egester (5) égéstér78 (1) égő (1) eladás (2) elantra (1) elkúrtuk (1) ellenőrzés (1) első (2) első autó (1) eredetvizsga (1) esküvő (1) esztergom (1) eu (2) év autója (2) extra (2) ez kellett (1) f1 (1) fabia (1) facelift (1) fagyálló (1) fail (1) famin (1) fejegység (1) feljelentés (1) felkészítés (1) fellebezés (1) felni (2) félretankolás (1) fényszóró (1) ferenciek tere (1) férgek (1) ferrari (1) festés (1) fesztivál (1) fiat (5) fidesz (1) fiesta (2) figyelem (1) fluence (2) focus (4) fogyasztás (3) ford (16) fordulatszám (1) forgalom (1) forma-1 (1) forma 1 (2) formula (1) fotelfizikus (1) frankfurt (1) frt (1) fűtés (1) fx45 (1) gáz (1) gázolás (1) generátor (1) genf (1) geochallenge (1) ghosn (1) GLT (1) golf (4) golfos (1) gran coupé (1) gs (1) gt (1) gt86 (2) gtc (2) gts (1) gumi (1) gyalogos (5) gyarapodás (1) gyászhír (1) gyorshajtás (3) gyúrás (1) h4 (1) hajtókar (1) halott (1) hamis (2) hang (1) hangszóró (1) hangyász (1) háromkilós autó (1) használt (1) hasznaltautó (1) használtautó (5) használtteszt (1) hátsókerékhajtás (1) ház (1) hazugság (1) helló (1) heves (1) hho (2) hibák (1) hidegindítás (1) hidrogén (1) hifi (1) hirota (1) hitel (4) hitelkárosult (1) hóhelyzet (1) honda (3) horgász (1) hülye (1) hurok (1) hybrid (3) hyumdai (1) hyundai (5) i30 (1) i40 (3) ibiza (1) ideiglenes (1) igo (1) illegal (1) illeték (2) ilyen volt (1) importőr (1) india (2) induktív (1) infiniti (1) ingyen (1) insignia (3) isuzu (1) ittas (1) izé (1) izomauto (1) jaguar (1) japán (4) japánautó (2) japanese (1) javítás (2) jeep (1) jimny (1) jobbik (1) jogosítvány (1) jogszabály (1) jogtalan (1) jövő (1) jubileum (1) juke (1) juke-r (1) ka (1) kabrió (1) kamera (2) kamion (3) kamuvétel (1) kangoo (1) karbantartás (2) kárfelmérés (1) karosszéria (1) karotta (5) kathi béla (1) kátyú (4) kávé (1) kekkh (1) kérdezz felelek (1) kéregető (1) kerékpár (4) kerékpáros (1) kerékpározás (1) kerékpártartó (1) kerékpárút (1) keresés (1) kereskedő (2) kereszteződés (1) késés (1) kesjár csaba (1) kgfb (1) kia (2) kidob (1) kigurulás (1) kilenc (1) kilométeróra (1) kilométeróra-állás (1) kína (5) kínai (1) kisautó (1) kőbájker (2) ködölés (1) koenigsegg (1) koldus (1) költség (1) kombi (1) komment (2) kommentelő (1) kommentposzt (1) korando (1) korupció (1) kötelező (2) középső ujj (1) közlekedés (5) közlekedési (1) közterület (1) közvetlen befecskendezés (1) kresz (3) kretén (1) kukásautó (1) külföldi (1) kupa (1) la (2) lada (4) lámpa (2) lancia (1) laplander (1) launch (1) lebukás (1) legenda (1) legendák (1) legolvasottabb (1) legszebb (1) leno (1) leterelés (1) letol (1) levorg (1) lexus (3) lézerblokkoló (1) licit (1) linea (1) lodgy (2) logan (1) long beach (1) lop (1) lopás (3) los angeles (1) lotus (2) ls (1) luxus (1) m550d (1) m7 (1) maffia (1) magasember (1) magyar (3) mahindra (1) mak (1) malibu (1) margit utca (1) márk (1) márkaszerviz (1) matrica (2) matt (1) Mazda (1) mazda (7) megalázás (1) megane (1) megatököm (1) megunt (1) mercedes (4) méret (1) michelisz (2) micra (1) mini (4) miss sixty (1) mitsubishi (2) Mitsubishi (1) mkii (1) mobileye (1) mondeo (3) morgan (1) mosógép (1) motor (2) motordiagnosztika (1) motordoki (1) motorfék (1) motorolaj (2) motoros (1) motorozás (2) mozgáskorlátozott (1) mozgássérült (1) murano (1) mustang (2) műszaki (1) műszaki vizsga (2) násznép (1) nav (2) navigáció (3) neper (1) nepper (11) nepperűző (1) név (1) ngm (1) nismo (1) nissan (10) nkh (3) nng (1) nostalgiccar (1) nosztalgia (1) novoth (2) novoth tibi (1) novoth tibor (2) nsu (1) nyárigumi teszt (1) nyomaték (1) obb (1) obd (1) octavia (2) okmányiroda (3) okos (1) oktatás (1) olaj (2) olajcsere (1) olajnyomás (1) olcsó (2) oldtimer (1) Omega (1) omm (1) öngyilkos (1) önvezérlő (1) opc (1) Opel (1) opel (14) óratekerés (2) öreg (1) összehasonlító (1) outlander (1) ozora (1) p-rendszám (1) pályanap (3) panamera (1) panda (2) pandúr (1) pánik (1) pára (1) párátlanítás (1) parkolás (7) pba (1) perkupa (1) peugeot (10) phaeton (1) pickup (1) piros (1) plakát (1) plug-in (1) podcast (36) politikus (1) pontiac (1) porsche (7) prémium (1) prince (1) prius (4) próba (1) p rendszám (1) q3 (1) q5 (1) qashqai (1) qoros (1) quattro (1) r8 (1) rabló (1) rádió (1) rágalmazás (1) rakpart (1) rali (3) rally (1) range (1) ranger (1) red bull (1) régen (1) regisztráció (1) reklám (2) reklamáció (1) remake (1) renault (7) rendészek (1) rendőr (3) rendőrség (11) rendszám (8) rendszámkamu (1) rendszámtábla (1) repülők (1) részeg (2) részegek (1) ro80 (1) robogó (3) rollsroyce (1) róma (1) román (1) románia (1) romok (1) roncs (2) roncsok (1) ronda (1) rózsadomb (1) rs (1) RS4 (1) rs6 (1) rxh (2) s3 (1) s6 (1) s7 (1) s8 (1) s80 (1) saját (1) sajtóutak (1) samara (1) scenic (1) seat (2) sebességkorlázozás (1) sértés (1) sérült (1) sharan (1) shiro (1) shitgun (1) skoda (4) skyactive (1) smart (1) sofőrszolgálat (1) sos (1) Space (1) spacestar (1) spam (1) spórolás (1) sport (3) ssanngyong (1) st (1) steve mcqueen (1) student (1) subaru (3) sunny (1) suv (4) suzuki (7) svájc (1) sw (1) swift (5) szabálysértés (1) szállítási sérülések (1) szar (1) szemetelés (1) szenteste (1) szerelés (2) szerszám (1) szerviz (2) szervizkonyv (1) szerződés (1) szilveszter (1) szintetikus (1) szíria (1) szívócső (1) szlovák (2) szonda (1) szöveges (1) szövet (1) tábla (1) találkozó (2) talán (1) tannis (1) tannistest (1) tartós (1) taxi (2) TC-vel árkon-bokron át (1) tclotta (1) tcomment (1) tctv (1) tc flotta (1) td4 (1) tdci (1) techday (1) tehén (1) TEK (1) tek (2) tekerés (2) telefon (1) téli (1) terep (1) területi (1) tesla (1) teszt (3) thema (1) tiguan (1) tiz (1) tolvaj (1) top10 (1) törés (1) törésteszt (1) törvény (1) törvénybetartás (1) totalcar (20) totálkár (1) totem (1) tourer (1) toyota (11) toyotafest (1) toyota 2000 GT (1) trackday (3) traffic (1) traffipax (2) transit (1) troll (1) trükk (1) tsi (2) tudatlan vásárló de okos (1) túlkapás (1) tunexcom (1) tuning (2) turbó (3) tűzoltóság (1) twingo (1) ubul (1) ügyintézés (1) ügyvéd (1) újautó (2) unalmas (1) uno (1) up! (2) usa (1) út (1) útdíj (3) útlezárás (1) útszéli (1) üzemanyag (1) üzlet (1) v10 (1) v6 (1) v60 (1) v70 (1) v8 (1) vag (1) vagyonszerzés (3) vak (1) vakteszt (2) választás (1) vallomások (1) Váltók (1) vámkezelés (1) varga cigány (1) város (1) vásárlás (2) vásárló (1) verseny (2) versenyzés (1) veszély (1) vétel (2) veterán (1) vfr (1) videóteszt (1) villanyautó (1) vino (1) virago (1) visszahívás (2) visszavett (2) víz (1) vizsga (1) vizsgabiztos (2) vizsgadíj (1) volkswage (1) volkswagen (13) volvo (4) Volvo (1) vonulás (1) vredestein (1) vw (9) Wagon (1) wayteq (1) williams (1) winkler (2) wrx (1) wtcc (1) x-trail (1) x3 (1) x6 (1) xdrive (2) xedos (1) xenon (1) youngtimer (2) zafira (2) zebra (1) zöld (2) zsiguli (1) Címkefelhő

Utáljunk mindenkit!

2014.05.27. 10:51 Tcomment

Az autósnak útban a biciklis, a biciklis ököllel üti az autót, de mindenek felett mindketten gyűlölik a motorosokat. És persze, a gyalogosok, hát azok baromira bosszantóak. Itt mindenki hülye?

Kapcsolódó cikkünk kommentposztja.

200 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tcomment.blog.hu/api/trackback/id/tr966217808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisörDög 2014.05.27. 15:10:19

A gyengébb többet kap az arcára! de már nemakarok hozzászolni,nem erről szol ez a cikk.

Jarics 2014.05.27. 15:15:59

-Mindenről a zsidók tehetnek.
- és a biciklisták.
- Miért pont a biciklisták?!
- Miért pont a zsidók?!

ex-dr. vuk 2014.05.27. 15:22:14

@Szelid sunmalac: "belathatatlan kanyarokban egyszer csak belebotlasz egy kerekparosba"

Szomoru, ha nem a latasi viszonyoknak megfeleloen vezettel. Szerintem ne hozd fel ervnek, mert visszauthet :) Foleg akkor ne, ha a kerekparut jardaval van egyben, mert akkor a kerekparos hasznalhatja az uttestet is bizonyos esetekben (nezz utana), es akkor meg osztott felelosseg sem lesz, hanem egyedul te leszel a hibas.

"Csak ugy mondom, hogy az o vedelme erdekeben."

Az o vedelme erdekeben szoktak az autosok padlogazzal elmenni a gyalogos elott: hogy tanulja meg, hogy nincs elsobbsege a zebran sem :) Hallottam mar en sok ervet. Egyelore maradjunk annyiban, hogy a gyalogos akar korulnezett akar nem, ha te zebran elutod (plane ha jol belathato a kornyeke), akkor te leszel a hibas. Magyarorszagon meg lehet, hogy nem csak te, de ha nyugatabbra atleped a hatart, akkor biztosan.

kisörDög 2014.05.27. 15:30:15

@ex-dr. vuk: ,,a gyalogos akar korulnezett akar nem, ha te zebran elutod (plane ha jol belathato a kornyeke), akkor te leszel a hibas,, Igen,mert autót vezetsz,ezért nagyobb a felelősséged. Jogos.

sas70 2014.05.27. 15:31:11

@ex-dr. vuk: 50%-ot meghaladó sebesség túllépésnél már vizsgálni kell a közrehatást, az 50 helyett a 90 már megtévesztő lehet, és akkor megfordul a felelősség is.
Egyébként meg aki durván megszegi a szabályokat, az általában csak a jó szerencséjében bízhat, nem pedig "bizalmi elvben".

mtk001 2014.05.27. 15:34:32

Remek jellemzést írt Csikós !

Azt az apróságot kellene megérteni, hogy a közlekedés egy társasjáték és arról szól, hogy A -ból B -be el tudjunk jutni.

Na ezt nem értik a Tulkok és a Vadbarmok.

sas70 2014.05.27. 15:37:10

@r1attee13: Én jó pár osztrák tulokkal is szoktam találkozni, pláne ha nem otthon van.
Az mondjuk az én tapasztalatom, hogy a társadalom általános állapota azért megjelenik a közlekedésben is. Egyfajta leképeződés.

Jarics 2014.05.27. 15:41:32

Otthon az osztrákok pedig közlekedési rendőrt játszanak nagy előszeretettel.

Nethooligan 2014.05.27. 15:44:36

@ex-dr. vuk: Nem igazán. A gyalogos és a tömegközlekedés még ok, de már miért is kellene a kerékpárosok haladását segíteni? Főleg jobban, mint az autósokét, akikből nagyságrendileg több van.

Jarics 2014.05.27. 15:46:40

@Nethooligan: pl. mert kisebb mértékben szennyezik a környezetüket, kevesebb helyet foglalnak és tesznek az egészségükért.

Vitalij 2014.05.27. 15:47:28

@ex-dr. vuk:
Ha nincs zebra, és te éppen fordulsz be a mellékutcába, ő meg éppen átmenne előtted, és elüt akkor is te vagy a hibás...

És így hozzászólnék, egy mai élményemmel kapcsolatban. Mentem a Karinthy Frigyes úton, öreg nyanyesz előttem C3ban megy vagy 25-el, én mögötte furgonnal, semmi gond még korán van kibírom, két sarokkal később utoléri a barátnőjét Gizit, aki ment vagy 20-al, na azonnal elkezdi kétkézzel nyomni a dudát, majd Gizi befordul, nanyesz megy tovább már 40-el, na mondom végre! De aztán a Móriczon beáll középre, hogy balra kanyarodna, és nekiáll fegyelmezni, egy jobbkormányos kisautót, aki a balszélen állt, igaz kicsit beljebb mint ahogy kellett volna, na de erre nyanyesz fél centire megy el mellette és megáll. Aztán, jött a rajt, természetesen mindaketten a Villányira mentek, a jobbkormányos kocsi nyert igaz majdnem összementek. Aztán ugye ott a zebra, hát egyikük sem engedte át a csini csajt az úton, mindegy én megtettem, meg még azt a két sprint-nagyit is, aki még a messziből, valami hihetetlen sprint tudással két szatyorral odaért. Na végre mehettem volna utamra, erre utolértem a nyanyeszt... ismét 20al cammogott, de szerencsére engem a sors az egyik mellékutcába hívott... ÉS felhagyhattam az üldözésével. :)

Nethooligan 2014.05.27. 15:52:39

@Jarics: Szerintem ettől függetlenül nem jár prioritás nekik.
Így is van egy jó pár könnyítés számukra, csak sajnos mivel a jogosítvány nem kötelező nekik, így nagy részüknek fingjuk nincs a szabályokról (egyirányú utcába szemből alap náluk), vagy csak magasról tesznek rá.

Reggie 2014.05.27. 15:54:56

@Jarics: Pont ezert kell az autos haladast segiteni, hogy csokkenjen a karosanyak kibocsajtas. A lassabban halado kerekparos nem fog tobbet fingani...

Jarics 2014.05.27. 15:56:56

@Vitalij: Az ilyen nyanyák miért nem tudnak rendesen megdögleni? Írtó sok pénzt spórolna meg vele mind a Nyugdíj-, mind az Egészségbiztosítási Alap.

Jarics 2014.05.27. 15:58:58

@Reggie: Ez egy ördögi kör. Ha könnyebb autóval közlekedni, akkor többen ülnek autóba.

@Nethooligan: A V. Petőfi Sándor utcában majdnem elüttettem magam egy 8 éves forma biciklistával, aki szabályosan közlekedett, csak éppen én nem néztem balra az úttesten, mielőtt leléptem volna. :-)

Tippszmix 2014.05.27. 16:02:17

"sérült emberek, kezelésre szorulnak"...
Hát én párszor már felajánlottam egy "teljes testes kezelést" egy-két ilyen állatnak, de utána már csak a sunyizás ment, meg a pironkodás, meg a "nem is úgy gondoltam"...

Powerslave 2014.05.27. 16:03:18

Emmeg mijafaszom vót? o.O

Nethooligan 2014.05.27. 16:05:05

@Jarics: Persze, tudom, vannak olyan egyirányú utcák, ahol szabad szemben közlekedni, de én állítom neked, hogy ha megkérdeznéd a bicikliseket, akkor cca. 90 %-uk állítaná, hogy ők mehetnek szemben egyirányú utcában a menetiránnyal.
Legalábbis külvárosban nálunk rendszeres, pedig felváltva egyirányúak az utcák, azaz csak egy utcával kellene arrébb tekernie, de az biztos túl nagy kerülő a sportos életformájának, hogy plusz 100 métert tekernie kelljen, amíg elmegy addig az utcáig és vissza...

belekotty 2014.05.27. 16:05:15

@Nethooligan: Meg a zebrán átkerekezés. És még fel van háborodva ha jó közel megyek hozzá a kocsival, mert azt hiszi a zebrán elsőbbsége van a bringáját tekerve.

ex-dr. vuk 2014.05.27. 16:05:55

@Nethooligan: nem az a kerdes, hogy mibol van tobb, hanem hogy melyik a preferalt. Az a preferalt, amit kivanatosabbnak tartunk egy varosban (foleg belvarosban), nyilvan azt, amelyik fenntarthato. A kerekparozas, gyaloglas es tomegkozlekedes fenntarthato (skalazhato) alternativa, mig az autozas nem. Szoval azert nem kedvezunk neki, hogy ne batoritsunk meg tobb autohasznalatra. A tobbinek meg azert kedvezunk, hogy ravegyuk, kerekparozzon, gyalogoljon, tomegkozlekedjen. Mert ez a koz erdeke.

ex-dr. vuk 2014.05.27. 16:07:24

@kisörDög: meg mert a gyalogosnak elsobbsege van (ahol ot zavarni sem szabad, sem a sebessegeddel megteveszteni, hogy elsobbseget adsz-e majd neki vagy sem. kb. mint a himestojassal, ugy kell banni vele a kresz szerint)

Csak a yamaha 2014.05.27. 16:07:52

és tegyük hozzá hogy...A vadbarom azért az mert a többi qurvára nem közlekedik csak ott van;)Pl-Már a munkahelyén van fejben és vagy suli ovi gyereken...stb agyal.Ja és a megállás..fék majd index....Na ez amitől a vadbarom ki akad...ez napi 1000x ..a belsősávos önkényes rendőröket meg ..hát...hagyjuk..

Jarics 2014.05.27. 16:09:16

@Nethooligan: Sajnos igaz. A KRESZT kötelező ismernie mindenkinek, nemcsak annak, akinek jogosítványa van. De nem teszik.

@belekotty: Ma egy kissé habókos ürge kerékpáron lecsengetett a bicikliútról minden gyalogost, de annyi volt már benne, hogy amikor a zebrán áttekert, akkor kussolt. Igaz 30 méter alatt alsó hangon 30000 forintos bírságot ki lehetett volna osztani neki. (Piros lámpa, elsőbbség meg nem adása etc.)

Szelid sunmalac 2014.05.27. 16:13:04

@ex-dr. vuk: Maradjunk annyiban, hogy nem gyalogut, hanme konkretan kerekparut. Maradjunk annyiban, hogy Nemetorszagban ott helyben ugy megbasszak ha nem ott megy, hogy tobbe nem ul biciklire. De keressel nyugodtan kifogasokat miert is masik a hibas a szabalyok be nem tartasaert.

kisörDög 2014.05.27. 16:13:11

Szét kell ereszteni néhány rénszarvast a városban. Azonnal mindenki betartana mindent :)) Követési távolságot is :))

Nethooligan 2014.05.27. 16:15:01

@ex-dr. vuk: De éppen a kívánatosságát nem ismerem el, főleg úgy nem, hogy a nagy részük ön- és közveszélyes. (Tisztelet az általam maximum 10 %-ra becsült normális rétegnek!)

Tehát ha már előnyben akarja részesíteni őket bárki is, akkor igenis verjék a fejükbe előtte a KRESZT, mert anélkül csak a közlekedés (és a közlekedők) gondjait növelik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.27. 16:31:29

" aki nem látja át a rendszert, mert valóban kevesebb agysejtet adott neki a jóisten, mint a többieknek. "
Ez az egészben a legnagyobb igazság.

A melóhelyen - multicég - furcsa "logika" érvényesül.
Néhányan szóvá teszik, elmagyarázom, mi miért van, nem feltétlenül logikus, de hogy ezt kell szeretni, általában felfogják. Volt aki kiemelte, milyen jó, hogy nem csak egy "csak" -ot kap, hanem magyarázatot.

uarempty 2014.05.27. 16:33:28

@idejohetnek: hogy jon mindehhez a "koszi gomb"?Miert itelsz, söt belyegzel meg ezert barkit v. Egy egesz orszagot?Hany halalos baleset volt ebbol szerinted?statisztikaban nem szerepel, ellenben van relativ gyorshajtas,elsobbseg mulasztas,alkohol stb.Szoval mi alapjan es milyen objektiv rendszer alapjan itelendo el az, hogy ha vki valamit elb@sz, majd emiatt a masikat lassitasra, stbre "kenyszeritve" ezt igy "megkoszoni".Ezt egy civilizalt, illendoseget ismero ember nem itel(hetne) el.Mivel az autok meg nincsennek wifivel osszekotve, es nincs tenyleges koszi gomb, amit megnyomsz utana, es megjelenik a masik kocsi kepernyojen, addig szvsz ez egy minimalis veszelyezteto tenyezo, es inkabb pozitiv a szocialis hatasa, hisz figyelsz a masikra es jelzed neki.Ezen valo rugozas fingreszeles max.Sokminden sz@r itthoni kozlekedes kulturaban, de pont ez nem.

Jarics 2014.05.27. 16:37:57

@uarempty: Velem történt meg, hogy ténylegesen élet-halál miatt kellett nagyon gyorsan abszolválnom az M0 déli szakaszát (akkor még kétsávos volt) és ugyan levillogtam az autókat, de utána használtam a köszi gombot, így nem tuskóként viselkedtem.

Reggie 2014.05.27. 16:39:19

@Jarics: Nem. Sokkal tobb koze van a koltsegekhez, mint az egyszeruseghez. Ha olcso az autozas, akkor sokan ulnek autoba.

kisörDög 2014.05.27. 16:43:01

@Jarics: Én tudok egy esetről ahol valakit sürgősen el akart vinni a családtagja a korházba, de nemvárta meg a mentőket inkább ő maga vitte.Nagyon gyorsan. Azthiszem egy életben maradt hármojukbol. -- Nemtudom hol milyen messze laknak a korházaktól az emberek,de általában gyorsabban kintvan a mentő mint ha akárki akár rakétával is vinné be a beteget.

Jarics 2014.05.27. 16:47:00

@kisörDög: Részletekbe nem belemenve: az élet engem igazolt. Mentők vitték be a kórházba. A kórházhoz pedig hamarabb elértem, mint a mentő, pedig még a házat is be kellett zárnom.

Jarics 2014.05.27. 16:49:46

@kisörDög: +1 teoretikus kérdés. Vidéki kórháztól 15-30 km-re vagy. A gyermeked beteg lesz. Kihívod a mentőket és megvárod amíg ők megteszik ezt a 30-60 km utat. Vagy autóba ülsz és bemész a gyermekkel. Mindkét eset megtörtént velem. Egyszer én voltam a gyermek, később meg az apa.

Hurri Kán 2014.05.27. 16:52:26

Én nem autósokat, vagy bicikliseket utálok, hanem a hülyéket.

kisörDög 2014.05.27. 16:56:36

@Jarics: mi 15-18 km-re vagyunk, és nem éri meg. Tiz perc alatt kint vannak. Nem ellened irtam inkább azt akartam vele mondani hogy ne rizikozzanak az emberek mert a mentős hamarább odaér arra a helyre,szirénázva, és igy biztonságosabban is mindenkire nézve a közúton.

nagylord 2014.05.27. 16:56:46

Szeintem több az alkalmi "tulok" és "vadbarom" (a cikkíró terminológiáját követve), mint a becslés. Én is átmegyek egyikbe-másikba néha. Természetesen szégyellem, sajnálom és minden ilyesmi, de gyakran van olyan, hogy az ember idegen helyen közlekedik, ráadásul ilyenkor gyakran siet, ügyet intéz, azaz alapból kellemetlen helyzetben van. Ilyenkor egyrészt lassan mozog olyan helyen, ahol lehetne menni, össze-vissza hoz döntéseket bizonyos helyzetekben. Aztán az ügyei, apró-cseprő problémái és a többi közlekedő némelyikének türelmetlensége meghozza a gyümölcsét és átmegy az ember vadállat üzemmódba.
A történelem során most először és valószínűleg utoljára a BMW-sek mellett kell szólnom. Igen sok parasztot látunk ilyen autókban, de hány ostoba Audi, Suzuki, Mercedes vagy akármilyen autó tulajdonost látunk bunkózni, vagy akár kerékpárosok, gyalogozok közül szintén. Nem a márka hibája és az eloszlás sem releváns különösebben. Sajnos van egy olyan magatartás, hogy ha nekem x forintos autóm van, akkor nagyobb király vagyok, mint akinek x-nél kevesebbet érő jutott, vagy ha olcsó autóm van, akkor legalább nem vagyok egy olyan gazdag paraszt, leszek inkább csóró proli paraszt. Nem általánosan persze, de előfordul.
És valóban az ember addig látja az ilyen viselkedéseket és nem azt, hogy a többség türelemmel, derűvel legyint rá, hogy beáll a sorba és a sokadik lámpánál már ő lesz a legnagyobb jani, vagy amint szabad sávot/parkolóhelyet lát vagy hirtelen rájön, merre kell mennie, elkezd odakacsázni mindenen és mindenkin de leginkább a KRESz-en át.
És mi értelme a cikknek? Mindenkinek vannak naponta ilyen történetei, szóval minden nap meg lehetne írni és posztolni a cikket. Tudunk ettől univerzális megoldást mondani a problémákra? Lesz ettől bárminek, beleértve a cikket relevanciája a nagy képet illetően? Jobb lesz bárkinek attól, hogy elolvassa ezt, és esetleg idekommentálja a dolgát, elolvassa másokét? Nem nem és nem. Ellenben ez a véleménycikk logóval jelent meg az oldalon. Nem megoldást kínál, nem revelációkat ír le, csak megint elmondja azt, amit egy régóta ismert szerző esetén már sokszor olvashattunk akár. Amennyiben valakit pusztán ez nem érdekel, vagy nincs véleménye (sic!), netalán másoké nem érdekli, annak semmit nem nyújthat sem az írás, sem a reakciók. Mégis sokan olvasták és kommentálták. Köztük én is...

uarempty 2014.05.27. 16:58:50

@Jarics: Valoban, teljesen maskepp jon ugy le a szituacio es nem tunsz tuloknak, a tisztelet egyik formaja is lehet.Megtiszteled a masikat ennyivel,h segitett, nem pedig lesz@rosan tovabbhajtasz, hogy neked mindent szabad.Akit a jelzes "megzavar" egy ilyen konkret, egyertelmu szituban, arra egy kavicsot sem biznék, nemhogy kormanyt.

ex-dr. vuk 2014.05.27. 17:16:38

@Szelid sunmalac: en csak azt mondom, hogy masok (esetleges) szabalytalansaga nem jogosit fel teged sem nepnevelesre, sem (szinten szabalytalan) dudalgatasra.

Angliaban meg pl. nem kotelezo a kerekparutat hasznalni, ugy altalaban. Na bumm..

idejohetnek 2014.05.27. 17:19:08

@uarempty: Vajon mi a probléma a kézmegemeléssel/intéssel? A mondandómat nem értetted meg, hogy ez a gomb már-már felmentés - egyébként - bunkó viselkedéssel szemben.. Csak nehogy valaki kitalálja egyezményes formában a "b*meg, k*anyád" mondandókra is a jobbra/balra irányjelző esetleg ködlámpa/fék kombót - bár utóbbira már bizonyos kultúr körökben tapasztalható megnyilvánulás..
Félre téve az érzelmeket, pont a fordítottja az általad írtaknak, ha ne adj'Isten az autópályán valaki - egyébként szabályosan - jelezni szeretné, hogy torlódás alakult ki valamilyen oknál fogva, félre értés ne legyen belőle, hogy meg akar köszönni valamit valakinek.. Vészvillogónak hívják, ennek a szerepe ha csak egy életet is megment már kimondhatatlanul jelentős, erre is illene használni, teljesen más érzelmű indítéka van így a használatának, legalábbis az általad is alátámasztott feltételezés szerint.
Amit írtál azzal egyet értek, miszerint ha valakin segítenek illik megköszönni, bárki követhet el hibát.. de én maradnék az intésnél, az pedig hogy a zipzár elv működésének hiányában is már-már hálálkodni kell ha valaki beenged az szomorú.. de egy intést (köszönöm kifejezést) persze megér, INTÉST.

ex-dr. vuk 2014.05.27. 17:19:08

@Nethooligan: egy jarmu/kozlekedesnem preferaltsaganak semmi koze ahhoz, hogy ki mennyit szabalytalankodik az utakon. Eloszor is a "statisztikad" hasrautesszeru, masreszt tenyleg semmi koze ahhoz, hogy kinek kedveznek.

A cel az, hogy a varosban kevesebb legyen az auto, mert nem fenntarthato (tehat nem novelheto az emberek szamaval), mert helypazarlo es nem fer el. A legszennyezesrol mar nem is beszelve, akkor se ferne el ha villanyautok lennenek. Azert kell a gyaloglast, tomegkozlekedest es kerekpart elonyben reszesiteni egy varosban. Okolszabaly :)
Minden nagyvaros errefele halad.

ex-dr. vuk 2014.05.27. 17:20:05

@Nethooligan: de egyebkent szerintem olvasd el a cikket, mert pont az ilyen altalanosito marhak miatt irodott, mint te :D

nagylord 2014.05.27. 17:32:22

@idejohetnek: Nem kapcsolódik szorosan, de az ilyesmiket mindig félre lehet érteni. Szerintem is lehet, sőt néha illdomos is egy-egy jelzéssel köszönni vagy megköszönni, jelezni valamit. Néha sajnos rosszul sülhet el. Én ha forgalomban találkoztam a volt oktatómmal (még régen, amikor ez előfordult), akkor rendszeresen üdvözöltem. Általában integetés biccentés, vagy ha elé kerültem, akkor integetés-villantás. Egyszer siettem és szabályosan megelőztem nem is túl agresszíven egy tanuló vezetőt, aki az elején járhatott a dolognak, majd észrevettem, hogy az oktatóm kocsija és ő ül mellette, ezért amikor elé kerültem szokásomnak megfelelően villantottam a vészvillantót és integettem egy üdvözlőset. Pár másodperc múlva esett le, hogy a nagy sietségben valószínűleg jól megrémíthettem egy szegény tanulót. Nem akartam, de félre lehetett érteni a másik oldalról, illetve külső szemlélőként is.

szikjáró 2014.05.27. 18:14:24

Izé.. vadbarom vagyok.
Örülök, hogy ezt elmondhattam.

Mert szeretek 90-nél gyorsabban menni, mert akkor megyek 90%-ban, amikor a többi ember 90%-ka már/még alszik, és majdnem üres úton miért ne, ha ezzel nem veszélyeztetek senkit?
No meg mert '97 óta vezetek, jellemzően 50000km/év környékén, volt több is, kevesebb is, eleddig balesetmentesen, bár voltak necces helyzetek. És jellemzően nem a gyorsabban közlekedők hibájából, sőt mégcsak nem is az enyémből, hanem a "vasárnapi" sofőrök, tökölők, bizonytalankodók, jelzéseket elmulasztó hibájából és mindenki máséból is aki szerint nekem ki kellene találnom az ő gondolatait, mert úgy vált sávot, kívánkozik ki a körforgalomból, országúti parkolóból csak balra figyelve kiáll, miközben én valami előzés közben meglátom balvállig kifordult fejjel elém kanyarodni. Csak nem húzom fel magam rajtuk. Ha majd nem megy a kikerülésük, nekik megyek. Ez nem logika, hanem törvényszerűség. Amennyire az ilyenkor cselekvésre korlátozottan rendelkezésre álló időm engedi, úgy teszem irányba a gépet, hogy akinek nem sara, lehetőleg ne legyen benne a várható balesetben. Eddig elmaradt a tűzijáték, csakhogy egyre többen vezetnek egyre rosszabbul. Az autóban telefonálás pl.: megérdemelné a helyszíni agyonlövést. Az indexmentesen közlekedők 99%-ka miatta nem jelez, tapasztalatom szerint. Városban, 8km-t mentem egyszer egy ilyen marha után, miközben egyszer sem jelzett (és mondjuk nem volt féklámpája sem). Engem meg heti szinten buzerálnak a régi D-rendszám miatt. Erre is legyintek, nem tudja behajtani a kvótája rám eső részét a zsernyák, hát genyózik. Csinálja, csak, meghallgatom, elköszönök, leszarom. Van akinek többet mértek az istenek, van akinek kevesebbet.
Az autópályákat utálom, mert unalmas vezetni rajtuk, nehéz manőverezni, amikor leesik az ember elé egy raklap egy marha kamionjáról (volt ilyen), és igaz, hogy gyorsabban közlekedem, mint lehetne, de az is igaz, hogy a település kezdetét jelző táblától a végét jelzőig soha nem hajtok gyorsan, lehet ez a bogaram, de a klasszikus kiguruló labda után sövény mögül kiszaladó gyerek eseténél, sok az ötven is (nagyon hasonló volt ilyen is, labda helyett valami patkánykutyával).

Ja, és a gyorshajtás nem jelenti a 200-at, mégcsak nem is 170, de főúton 120-130 közé "áll be a lábam", ha nem figyelek(<-óra szerint, ez nagyjából 113-125km/h lehet valójában).
Nem telefonálok vezetés közben, használom az irányjelzőt, jók a fékek és a féklámpák/fényszórók az autón (nem mai darab, csak szeretem, és többé nem tervezek autóvásárlást, a mai húgyokért pénzt nem adok, a más romja meg nem kell), lakott területen nincs gyorshajtás.

Csak országúton, fő és mellékutakon nem tartom be.Illetve nem mindig. Vagyis csak ritkán.
Vadbarom vagyok.
Köszönöm.

m.o.p. 2014.05.27. 18:34:17

óvatos szám a 10%, de legyen. Ma 137 km-et mentem pesten. Ebben akadt kb 70 lámpás kereszteződés. Mivel magasan ülök, látom, hogy ki mit művel. Az orrtúrást, tökvakarást, has/cici/arcfogdosást nem is veszem észre, pedig ezek miatt is lassabban veszi észre a zöldet, de és ez nagybetűs DE mellettem/ előttem minimum (!) 80% a telefonját bütyköli (persze a vakargatások közben) és állatira észre sem veszi, hogy vált a lámpa. Arra számít az észlény, hogy perifériából látja majd a szomszéd bemozdulását és akkor indulhat ő is. De pechünkre, a szomszéd is el van foglalva. Ezért állunk. Aztán duda, riadalom, repülnek a telefonok, csúsznak vissza kezek a gatyából a váltóra és taplógázzal indulás, gyors sávváltás, mert rossz helyen van hirtelen mindenki. Piroson átrohanás, busz elé bevágás, majd nagy fék, piros, amint már nem megy át. Kezdődik minden elölről. Erre jön rá a tulok és a vadbarom. Ez így egyszerre kicsit talán már több, mint sok. És a taxis, aki annyira siet, hogy dudál - miért nem vasalom ki a gyalogosokat. Megelőz és beáll 45-re. Ott fogyaszt keveset. Persze, ne felejtsük a sávból kilógókat, mintha attól, hogy látja, áll a sor, többet tudna. Ezért a teherautó, busz nem fér el. Persze, megsértődik, mikor kicentizem. Én vagyok a bunkó tudom. Ééééss miután kiverekedtem magam a dzsungelből, poroszkálok a csepeli gyorsforgalmin, jön a biciklis. Akinek hiába van kiépítve a pálya, ahol tényleg évente 3 gyalogos jár, ő az úton teker, mert ott akar. Megelőzőm persze, közben utolér a vadbarom. Ő is előz, jobbról. A rendőrség? Nem arra van. Legutolsó élménye rendőrrel. 50 helyett hatvannal megyek, majom megelőz legalább kilencvennel a záróvonalon át. Szembe jön a rendőr és mit tesz? lehúzódik a padkára és megy tovább. Nincs kedve intézkedni. Majd ha odaér a trafipontra, na majd ott.

Hun_Fighter 2014.05.27. 18:34:40

Ugyanmár. Aki nem tudja felismerni, hogy az előtte menő megköszönt valamit, vagy más okból vészvillogózik, az kérem, hogy holnaptól ha vezetni akar, akkor ne járművet, hanem áramot... :)

Oldm4n 2014.05.27. 18:42:07

Na, nagy szakértő! Ha már hifivel játszol hasonlatosdit, illene tudnod, hogy a középtartomány határozza meg a zene minőségét. Bármit elcseszhetsz, a közepet nem! A mai zenéknek (ún. kompresszált zenék): simán vághatod a tetejét, alját, széthúzod, ugyanazt kapod, mert nincs benne igazi hangszer egy sem! DE - Egy recsegő közép valóban tönkreteszi az egészet. Meglepődnél, ha azt mondanám, létezik élet a két monitorba épített csipogón túl is a számítógéppel generált zenék világában? Hallgass meg egyszer egy normális fadobozos Altec Lansinget és sírj.

A közlekedésben kicsapódó gyűlöletet a nép tönkretett élete szüli. Iszonytató feszültségek vannak ennek a társadalomnak a mélyén, ez robbanni fog, mert muszáj robbannia! Ezt a nemzetet becsapták, kifosztották, reménytelenségbe és teljes szellemi, érzelmi nihilbe taszították. Ellopták a múltját, elvették a jelenét, tönkretették a jövőjét. Ez pedig a politikai elit bűne! A Szélesgáborok bűne, az Orbánviktorok bűne, a Leisztingertamások bűne, a Simicska Lajosok, Pintér Sándorok, Horn Gyulák, Gyurcsány Ferencek, Bajnai Gordonok bűne! A büntetlen, büntethetetlen (?) arcunkba röhögő népnyúzó gengszterek, rablók, tolvajok, haramiák bűne, aminek meg fog jönni még a böjtje! Megnyugtatlak - LESZ MAGYAR IGAZSÁG!

Utána el fog magától tűnni a jelenség, nem kell feltalálnod a spanyol viaszt. Sokkal türelmesebb lesz a nép, ha hó végén is lesz benzin a tragacsában ÉS étel a családja asztalán.

(NEM KÉREK VÁLASZT.)

Hun_Fighter 2014.05.27. 18:42:57

@szikjáró: '97 óta van jogsid, az mire jogosít fel? Nekem '89 óta (17 éves voltam, korengedménnyel nyomtam) és azóta folyamatosan van saját autóm ill. motorom és vezetem is őket, éves szinte összesen úgy átlag 40 000 km-t. Mégsem jut eszembe soha, hogy emiatt túlértékeljem a képességeim. Nincs azzal amúgy gond, amit írtál, a kockák jobban zavarnak engem is, mint azok, akik tudnak és akarnak is haladni úgy, hogy a többi közlekedőnek nem nyílik ki a bicska a zsebében. De hogy mióta van jogsid, a lőtéri kutyát nem érdekli. :)

Hun_Fighter 2014.05.27. 18:44:25

@Oldm4n: Kemény szavak, de igen, valami ilyesmi.

uarempty 2014.05.27. 19:06:24

@idejohetnek: Nem nemértettem meg, hanem az ellenkező írányból nézem a dolgokat.
Az intésről nem beszéltem, az is bőven jó, csak éppen vannak szituációk -napszakok vagy inkább éj-, amikor nem látni...akkor aztán integethetsz, h köszi a segítséget :) Ezért logikusabb 1 villantás, amíg nincs wifi köszi...Nyilván fel lehetne sorolni kirívó eseteket, de halállal ezek sosem végződtek én úgy gondolom, de mondom, statisztika.A zip zárt is írtam, h hülyék hozzá, bár én nem köszönöm meg, hogy ha beengednek, ez lenne a szabályos.Ha nekem megköszöni valaki..hát bumm, nem öklözöm meg miatta a kormányt, hanem hajtok tovább, ez van.
A torlódás veszély is kicsit a hajánál fogva berángatott példa, hiszen teljesen abszurd, hogy előtted kilométerekre 2-3 sávnyi autó vészmegálózik, és ezek csak "köszönésből", azért mondtam, ha valaki nem ismer fel egy adott, teljesen tök egyértelmű szituációt, arra egy kavicsot sem bíznék rá.Ez a példa is egy halál egyértelmű szitu, aki azt benézi (2-3 sávnyi, mindenhol villogó autó - előttük is-), akkor az megédemli a sorsát, csak az nem, akibe bele megy...érted mire gondolok.
Na mind1, nekem ebből még problémám nem volt, vannak szerintem ettől sokkal nagyobb gondok :/

adamn535 2014.05.27. 19:53:14

Egy napi 50-120 km-t tekerő kerékpáros szemszögéből:

-a kerékpárutak sokszor használhatatlan állapotban vannak, traktoros ballon gumival talán járható
-teli van kaszkadőrökkel, akik a semmiből ugranak a kerékpár útra, a fényképeszkedő túristákról nem is beszélve, akik tuti akkor fognak elém ugrani amikor épp mögé érek, majd beszarik az ijedtségtől, hogy ott vagyok
-teli van biciklizni nem tudó emberekkel, akik végre bringára szálltak (ez jó), de attól még veszélyesek
-ahol egymás mellett van a kerékpár út és járda ott a gyalogosok egy része tuti a kerékpárúton megy, így bringával mehetsz a járdára ahol meg a szabályosan közlekedő gyalogos fog anyázni, mert hát a bringával közlekedésnek is a haladás a lényege és nem az, hogy 5 km/h-val crúzoljak a rakparton
-sokszor kb. 4 lámpaváltásra tudok abszolválni kerékpárúton egy kereszteződést, kösz inkább nem, így marad az autók közötti közlekedés
-ha lemegyek az autók közé (én így közlekedem, az előbb felsoroltak miatt, és a távolság miatt is) ugye illik az út szélén menni ahol pedig fél méteres kátyúk vannak amik bringával lengéscsillapító nélkül kicsit combosat ütnek, meghát a cangát is sajnálom, nem utolsó sorban egy csöppet veszélyes és amúgy az autósok kényelmesen kerülnek, de engem minden gond nélkül rákényszerítenek, hogy belemenjek, majd még ki is ordít a kocsiból
-így kicsit beljebb megyek ahol az autósok szét dudálnak, integetnek, anyáznak úgy, hogy mellette éppen kidobja a mekis zacsit, vagy a csikket, és nyom egy kövéret a tdi-nek az arcomba

Szóval lehetne még folytatni a bringások kálváriáját is, nyilván örülnék ha lenne megfelelő infrastruktúra és nem kéne az autók között lélegezni a dzsuvát, bár nekem már nem gond, megszoktam, idővel úgyis a bringázás lesz a városi közlekedés megoldása, amint valaki elkezdi rájön

pimpike_ 2014.05.27. 19:59:30

Jééé, 11 -órától lehetett kommentelni a posztot...
Zsolt, valaki előírja nektek, hogy ezt így kell csinálni? :)

A cikk jó lenne, de.
Már rég nem amiatt a 10% miatt feszkózik a "normális" réteg.
Azok az idők a válság előtt voltak -az olcsó benzin és bárki autót vehet egy személyi igazolvánnyal a zsebében korszakban.
Azóta folyamatosan csökkent az autózó közönség így a hiányzó bevételeket kénytelenek voltak mesterséges dugógenerálással pótolni, úgymint:
lámpa "áthangolások" felújítási munkák "összehangolása" valamint ojjektív felelősség bevezetése azaz bármilyen fisz-fasz vétségért azonnali szénnébírságolás.
Persze amint a sajtó ezeket az ügyeletes vízfej képébe vágja, az azonnal hárít, hogy a jogaaalkotóó így találta helyesnek.
Apropó a jogalkotókat nem ártana néven nevezni és kib@szni a francba, mert az ember -a normális 90%- már csak olyan lenne, hogy szementet kidobja a kukába!
pl:a BKK meg van elégedve az 1-es villamos felújítási munkálatainak sebességével...miközben ősz óta szopatják a népet -javarészt oktalanul.
Ja és a munkák összehangolása is olyan sikertörténet, hogy főműsoridőben járhatatlan pesti oldal.
Minden másra ott a pontatlan/büdös/drága és még így is lassabb BKV.
Na ez az ami fetossza a vércukorkált.
És emiatt azaz idióta 10% is ugyanígy szenved.

Rocko- 2014.05.27. 20:13:30

@Vitalij: MorZsi áteresztőképessége iszonyatosan el lett baszva, aki akarta, az már felfedezte az alternatív útvonalakat.

qwertzu 2014.05.27. 21:05:51

poszt: ez a % attól függ, hogy hol vezetsz. Pesten kb. ennyi, de nemrég volt alkalmam a négyesen közlekedni, háát... ott megvan 50% is.

A Píntér művekenk meg az autópályán mérés helyett tudnám ajánlani az említett négyes utat. Persze nem feltétlenül a sebességmérésre kéne koncentrálni, hanem a veszélyes, szabálytalan előzésekre, és a követési távolság nem tartását lehetne szankcionálni. Év végére többlet lenne a költségvetésben.

@ex-dr. vuk: Ismételjük át századjára is. Köteles meggyőződnie róla, hogy veszélytelen az úttestre lépni. Nem feltétlenül van elsőbbsége gyalogátkelőhelyen sem.

@Izo: Szigorúan motorfékkel persze. :)

ex-dr. vuk 2014.05.27. 22:13:19

@qwertzu: "Nem feltétlenül van elsőbbsége gyalogátkelőhelyen sem."

Remelem, hogy csak a megkulonbozteto jelzesu autokra valo kivetel miatt mondod ezt :) Aminek persze csak akkor van elsobbsege, ha hangjelzest is ad, ekkor pedig aki nem teljesen suket az felfigyel ra korulnezes nelkul is.

ex-dr. vuk 2014.05.27. 22:16:45

@pimpike_: ezt a szennebirsagolast en sem ertem, az rendben van, hogy ne lehessen kibujni, meg ne kelljen tettenerni,m de miert 30e a legkisebb osszeg?.. Miert nem lehet alacsony osszegre, de biztosan buntetni?
Pl. meg most is szelelktalnak, egesz kocsisorok parkolnak szabalytalanul itt ott, evek ota, bunti nelkul... Szoval ki kene terjeszteni, tenyleg lehetoleg minden esetet buntetni, de eleg lenne csak 5-10 ezer ft. Ja es persze vilagos szabalyok meg nem mutyizas (pl. lefenykepezzuk a varostabla elott 50 meterrel es behazudjuk h belul volt - megtortent!)

zsebkettő 2014.05.27. 22:44:07

A sérült, beteg ember az, aki este ordítva lép be a lakásajtón, ill. amelyik úgy gondolja, hogy mások felesége, barátnője egy cidáztatni való luvnya.

chr 2014.05.27. 23:07:44

@igazi hős: Igen a Velencei tavi kerékpárút egy szakaszánál (Gárdony) úgy megcsinálták a bringautat, hogy a tejses tóparti sávot, ahol eddig egy törölközőn szoktunk "nyaralni" a fűben, leaszfaltozták teljes szélességben, jó kis fekete aszfalttal, amire nyári melegben mezitláb rá sem lehet menni, mert éget.

adamn535:a Nagytétényi (XXII-ker) úton példáúl renszeresen látok ilyen "kompoly" kerékpárosokat a kerékpárúttól 3 méterre a főúton, az autók között biciklizni, amellett, hogy kiépített bringaút van, ami jó is, mert én is szoktam használni, csak ott oda kell figyelni az elsőbbségadásra a keresztező kis utcákból jövők részére.
Fel kellene festeni, hogy a bringaút merre van, és a Nagytétényin meg kéne tiltani a kerékpáros közlekedést.

Ugye autóval én is tudok menni utazóban 140-et, de mivel más is küzlekedik a városban, ezért alkalmazkodom. Persze a "komoly" kerékpárosoknak erre felmentése van. Ők nem mehetnek ilyen lassan, mert messzire mennek, sietni kell, meg amúgy is mit előzgetik őket vissza a hülye autósok...Szerintem olvasd el amit írtál és gondolkozz el.

A témához szólva, időjárási frontok és a pénteki nap egy komoly szorzó szerintem, amúgy pedig néha meglep, hogy mennyire normális mindenki.
Mondjuk a sort ki nem váró beelőző trollokat én sem engedem be és simán ledudálom ha tolakszik, kapják be, várják ki azt, amit mindenki más, de az is benne van, hogy segítem a motorosokat (gyorsabbakat) hadd menjenek, és ha láthatóan olyan a helyzet, hogy az elsőbbségemről való lemondással megoldható egy dugulás, akkor hadd menjenek (na persze azért nem mindenki, de párat elengedek) ;)

Ha nem sietek akkor egyébként is inkább beengedem elém a bénán, agresszíven sorolókat, persze csak mértékkel, hogy a mögöttem jövő ne anyázzon. Aztán olyan is van, ha sietek, hogy én teszem oda magam egy kicsit jobban, de próbálva csak a jó ízlés határain belűl, és megköszönve.

Túléléshez szerintem sokat segít valami kellemes zene (kinek mi a kellemes), és a kulcs, hogy időben kell elindulni. :) Idegeskedni pedig tök felesleges, inkább le kell szarni...

Oldm4n: hát igen, sajnos ez is vastagon benne van. A kérdés, hogy addigra, mire lesz MAGYAR IGAZSÁG marad-e még MAGYAR...

Ciri 2014.05.27. 23:08:06

Ezt a témát minden kolléga megírja a Totalcar-nál?

Ecotrans 2014.05.27. 23:40:10

@Ciri: Igen, jövő hónapban lesz soros "mindenkinéljobbanvezetek - Papp Tibi"

a kis herceg 2014.05.27. 23:55:17

A mai magyar közlekedést leginkább a nagyobbtól való félelem (és ennek kihasználása) jellemzi, természetesen hatalmas tisztelet a kivételeknek :)

gyalogos< bringás
bringás< motoros
motoros< autós
autós< teherautós
teherautós< kamionos

A nála kisebbre mindenki szarik, a nagyobbtól pedig (jobb esetben) távol marad.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.05.27. 23:56:23

@ccvv: "A kerékpáros a maga 15-20 km/órás tempójával az egyiknél jellemzően négyszer gyorsabban, a másiknál négyszer lassabban megy."

pontosan ezert kell olyan kerekparos infrastrukturat kiepiteni ahol a haladas az folyamatos!!!
ha az ember azt szokja meg, hogy autoval all a lampaknal, mig kerekparral meg halad folyamatosan, akkor mar ugyanannyi ideig fog tartani az ut, igy a kerekpar vonzo alternativa lesz

nikó 78 2014.05.28. 00:04:37

Kifejezetten jól sikerült összefoglalni, a különböző inditatásból kreténné váló embertársaink kis csoportjait.Én azért ezeket még kibővíteném.Vidéki nagyvárosban élőként,szerencsére ritkán érint a pesti állatkert. A bécsi az sokkal gyakrabban. Érdemes kipróbálni, nagyon király, pozitív értelemben. Felénk, van a délelőtti kocsikázós szigorúan 40-45 között. Aztán a hímes tojást szállító furgonos, akit ha az ember végre letud, csak akkor látja, hogy bele van merülve mobilkészülékébe, és láthatóan nem tud két síkon gondolkodni. Végül a vasárnap hipertérugrást végrehajtó átlagautós, jellemzően 11-14 óra között.De amire a Zsolt nem tért ki, azok a kiváltó okok! Hungarikumnak kellene nyilvánítani a 30-as táblát (nekem ezektől borul el az agyam).Elképesztő mennyiségű indokolatlan sebességkorlátozás! Ami egy huszonéves suzukiból is vérlázító, hát még egy tucat hárombetűssel felvértezett reinkarnálódott tejfölösdobozból. Továbbá, a pofátlan intézményesített útonállás leánykori nevén trafipax (most nagy valószinüséggel stadionra gyűjtenek).Végül pedig sajnos, a mérhetetlen szegénység. Ami sajnos a többséget jellemzi. Rákaptam arra, hogy nézegetem ki milyen gumival jár. Elképesztő állapotúakat látok. Nyomokban mintával rendelkező téli,abszolút pályaérett neveltslick nyári. A legdurvább, ha jól emlékszem talán Michelin MX-nek hívták, a 87-es Asconámon volt még gyári szerelésű. Mindehez még hozzájön, a napi élmény, amint két tizenéves autó kedélyesen követi egymást poroszkálva,délelőtti kocsikázós stílusban én meg mögöttük eszem a kefét, és közben a nemzetgazdasági béla nyögi be a rádióból a KSH szerinti bruttó átlagbért, ami ha jól emlékszem talán 230000, és hozzáteszi, minden mennyire tuti. Egyetlen szó jutott csak eszembe.ANYÁDAT!!!

qmatch 2014.05.28. 06:48:56

Én leginkább autóval járok, legyek hát én AZ AUTÓS a nagy levesben.

Amióta vezetek, egyre többen szereznek jogot - főleg az utóbbi pár évben - az "ÚT" használatára.
Mivel én nem mehetek "vész esetén" a járdán, ezért jellemzően az ÚTon vagyunk egyre többen - nemde joggal érzem úgy, hogy az újdonsült ÚTitársak mennek az ÚTon jó ideje közlekedők idegeire - a járdákról hozott szocializációval.

Úgy érzem, lassan már mindenkinek több joga van az ÚT használatához, mint az azt régóta használóknak - azzal a különbséggel, hogy én nem megyek fel a járdára és aztán vissza, ha nagyon sietek.... nekem nem épül kerékpárút - illetve nem nekem épül - hogy vákuumban haladhassak.
És, igen, nekem is verte már ököllel bringás az autómat - majd a piroson át tovább hajtott....azért, mert szerinte túl közel mentem hozzá. Szerinte.

A birkabéemvés meg a sürgősfurgonos nem idegesít annyira, mert egyenlő esélyekkel játszunk, már ha valaki belemegy a játékba...

Aki szerint ez természetes, az nem normális. Aki csak hirdeti, hogy "ilyen az élet", az meg hazudik - gondolom, mert olyan trendi pozitívnak lenni.
Az Isten óvjon a pozitív gondolkodású(nak látszó) emberektől - ők azok, akik konzerválják ezt a szart, ahelyett, hogy tennének valamit ellene.
Ha az a valami "csak" annyi, hogy időnként az égbe kiáltják, hogy "SEGÍTSÉÉÉÉÉÉG", hát akkor annyi, ennél többet is tenni annak a dolga, akit EZÉRT MEG IS FIZETNEK.

2014.05.28. 08:39:41

Szép hosszú cikk, de a problémára megtaláltam a megoldást. Kell venni egy benzinmotoros W126-ot.
Ha beleülsz, Buddha nyugalma száll meg, a tulkok és vadbarmok, meg a többi közlekedő nem érdekel többé, a problémáid eltörpülnek és harmóniában vagy az egész világgal.

Globetrotter2014 2014.05.28. 08:42:03

Bakker, miért engedtek minden majmot cikkeket írni? Akkor is ha csak hírekről van szó, ennél még egy kezdő gyakornok is tájékozottabb...
totalcar.hu/magazin/hirek/2014/05/27/a_teslat_majmolja_az_uj_volvo/

Schiwasser 2014.05.28. 09:11:56

Egy újabb aktuális témát feldolgozó gondolatébresztő a Totalcartól megszokott, kitűnő minőségben. Köszönet érte, mert segít, hogy elnyomjam a bennem is élő vadbarmot. Csík for president!

tehtube 2014.05.28. 10:17:49

@Oldm4n: Az utópiát fogalmaztad meg. Ez is épp olyan tökéletlen mint a felsorolt egyének hada.

tehtube 2014.05.28. 10:20:45

A tulkok ellen nincs orvosság. A vadbarmok ellen nagyon egyszerűen volna, csak valamiért sehol nem akarják bevezetni. GPS alapú tachométert minden kocsiba! Mára nem is olyan drága.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.05.28. 12:32:33

@haggyadaszt: Nem akarlak bántani, de van egy apróság ami kapcsán a cikkel sem értek egyet, de a te érveléseddel sem. Senki sem lesz attól bunkó, agresszív, stb. hogy BMW-t vezet. Vagy, hogy fixit teker. Vagy...

De a bunkó nem fog mondjuk Astrát venni, mert az ő vezetési stílusára az nem megfelelő eszköz, hanem meg fogja keresni a megfelelő eszközt. És ez viszonylag nagy eséllyel lesz egy BMW.

Aki meg csak közlekedni akar, méghozzá biztonságosan, mindenkivel együttműködve, azok közül az átlagnál kevesebben fogják kifizetni az agresszívebb vezetésre alkalmasabb típusok felárát. Mert nekik az nem feltétlenül éri meg.

Lőn csoda: az átlag BMW-s másmilyen ember lesz, és máshogy fog vezetni, mint mondjuk az aki Astra-t hajt, vagy mint akinek a Suzuki a racionális választás (hétvégi autózásra).

Természetesen a BMWn belül is megvan sok kategória, és minden kategória más célközönséget, másképp viselkedő embert vonz igazán. Nem hiszem azt, hogy a kopasz agresszív BMWs sztereotípia mondjuk az i3 vásárlóira igaz lenne.

Nem hiszem, hogy aki euro százezreket fizet ki egy ritkaságszámba menő veterán BMW-ért (mondjuk 507) az ugyanúgy viselkedne, mint a kopasz aki egy tizenéves megfizethetően agresszív BMWt vesz... De lássuk be, az utóbbiból sokkal több van a világban.

Az már részben kelet-európai specialitás, hogy viszonylag kevés tisztességes vállalkozó vesz tisztességgel leadózott jövedelméből nagy BMW-t békésen krúzolni, és sok tahó jelenti a kintről behozott vasak piacát.

A Mercedes-t nem "cigányverdának" tervezték, és egy veterán pláne nem erről szól. Más korosztály, más kategória. A BMW stílusa viszont jelentős részben erről szól.

És elnézésedet kérem, de azért sajnos megjegyzem, hogy ez a statisztika, ez a tapasztalat másokra is hat. Sokan fognak tartani a BMWtől. Ha akár gyalogos, akár kerékpáros, akár autós azt szokta meg a BMWsnél óvatosnak kell lenni, nem biztos, hogy a BMWs megadja az elsőbbséget, akkor előtted óvatosabb lesz, így téged jobban feltart, mintha más autóban ülnél.

Azért, mert kisebb rossz tőled félni, mint a márkát az agresszivitás miatt választóktól utólag megijedni.

Ha pedig ez téged, vagy sok hozzád hasonló normális BMWst bosszant, akkor sokaknál előfordul, hogy a "huszadik, harmincadik" hasonló helyzetben már kevésbé előzékenyek. És innentől ez is gerjeszti a félelmet, az eddigi folyamatot.

Ez pedig nem csak erősebb sztereotípia, de akár biztonság, akár az utakon való "béke" szempontjából problémásabb sztereotípia mint a "cigánymerci".

És lehet, hogy rossz érzés erről olvasni, de ezek a sztereotípiák az önvédelmet is szolgálják. Mert az ember haza akar érni. És ha egy baleset miatt nem ér haza, akkor nem fog senkit vigasztalni, hogy neki volt elsőbbsége, igaza, a másik meg bunkó is volt.

A biztonságos sebesség megválasztásánál, a "biztosan átér" a kereszteződésen kérdésnél, stb. sajnos az ilyen félelem miatti óvatosságnak is helye van. Még akkor is, ha ez a "töketlenkedés" bosszantó. Mert a bosszúság kisebb rossz, mint a baleset. És mindenkinek joga és kötelessége a biztonság érdekében lassabban menni, ha nincs kötelező legkisebb sebesség.

@nikó 78: A 30-as tábla igen speciális. Én jóval kevesebb helyre szórnám ki. Egyszerűen azért, mert a lakó-pihenő övezet a lakott területek jelentős részére kitehető. És ez pedig ugyanúgy 30 és nem csak itthon. Igen: Ekkor gyalogosra is kell számítani az úttesten, kifutó gyerekre is.

Csakhogy ott a keresztutca is 30. Érted miért 30. Nem kell annyit kitenni belőle. Ha megszokod, hogy a kisebb utcák (ami nem főútvonal) mind ilyen, akkor nem felejted el, hol milyen tábla volt.

És ki lehet alakítani úgy az utcát, hogy valóban jobban elférjen egymás mellett az autó, a gyalogos, a bringás.

És igen: Ha Graz mintájára város szinten 30-at akarunk (ami nem hülyeség) akkor ez a tábla a jobb.

A munkavégzésnél ideiglenesen lehet persze rendes 30-as táblára szükség ritkán.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.05.28. 12:36:23

@qmatch: A kerékpáros nem csak mostanában mehet az úton, de a kerékpárút ettől segít neked is megtisztítani az utat, ezzel bizony a kerékpáros infrastruktúra a te érdeked is.

Reggie 2014.05.28. 14:10:59

@tehtube: Az a baj, hogy az a normalis embert is korlatozza a haladasban.

haggyadaszt 2014.05.28. 15:05:24

@Válasszunk: a BMW-sek társadalmi összetételét illetően egyetértek veled, és abban is, hogy az arányaiban nagyobb "bunkósági tényező" határozza meg a megítélést.

Részemről én azzal nem értek egyet, hogy egy ilyen cikkben felhozzák példaként, ahogy azzal sem, hogy a hírekben minden Astra, Focus, stb "autóként" van megemlítve, de ha BMW, akkor az BMW. (a fair play kedvéért: a "szuzukisokat" is megbélyegzik ezzel, ha Suzuki hibázik, akkor azt is Suzukinak írják sokszor).

Azaz konkrétan a média TESZ ÉRTE, hogy még jobban elmélyüljön ez a helyzet.

Én személy szerint küzdök a negatív sztereotípiák ellen, mert autórajongóként imádom a hátsókerékhajtást, a nyomatékos motort és a finom kidolgozottságot, számomra ezt jelenti a BMW, és nem "tekintélyt" (egy 3-as amúgy sem erről szól). Kétdiplomás szellemi alkalmazottként nem hiszem, hogy az "átlagbéemvések" közé tartozom, de sok hasonlóan "értelmesebb" sorstársammal küzdünk, hogy átbillenjen ez a mérleg - ami valószínűleg sohasem fog.

Lassan kezdem feladni a szélmalomharcot, és ha majd a vezetési élmény élvezeténél erősebb lesz a negatív társadalmi megítélés okozta bosszúság, akkor majd átváltok egy nyomorult Volvóra. Igaz, az már évek óta nem tartozik a legmegbízhatóbbak közé, és a biztonsága is csak átlagossá vedlett, azért mégiscsak minőségi és kényelmes - és nem olvasok róla ordenáré cikkeket.

tehtube 2014.05.28. 15:33:58

@Reggie: Világos. Ahogy a köd vagy az ónoseső is hátráltató tényező. Én nem tudok mit elképzelni ennek az orvoslására, ahogy a cikkíró sem, ezért talán célszerűbb felfogni mint időjárási eseményt.

tehtube 2014.05.28. 15:42:48

Szerintem az antiszociális egyéneknek van még egy jellemzőjük a márkaválasztás mellett. Gyakori a sapkahasználat, ami igazából már-már kalapos sofőr. Kb. ugyanannyira is alkalmazkodóan vezetnek. Fedett fejjel, izzadó aggyal zárt kocsiban... :-( Kivéve a kabriósokat.

közösperonos átszállás 2014.05.28. 15:46:13

@Válasszunk: "Egyszerűen azért, mert a lakó-pihenő övezet a lakott területek jelentős részére kitehető. És ez pedig ugyanúgy 30"

20.

@chr: "csak ott oda kell figyelni az elsőbbségadásra a keresztező kis utcákból jövők részére.
Fel kellene festeni, hogy a bringaút merre van, és a Nagytétényin meg kéne tiltani a kerékpáros közlekedést."

Ebből már látszik is, mi a gond: a bringaútnak hogyhogy nincs elsőbbsége a kis utcákkal szemben?

@qmatch: "nekem nem épül kerékpárút - illetve nem nekem épül"

De, sokszor neked épül, hogy eltűnjön végre előled a téged "akadályozó" biciklis. Aki egyébként szintén ezer éve használhatja az úttestet.

@belekotty: "Meg a zebrán átkerekezés. És még fel van háborodva ha jó közel megyek hozzá a kocsival"

Kiakad a közúti veszélyeztetésen? Nem is értem.

"mert azt hiszi a zebrán elsőbbsége van a bringáját tekerve."

Miközben ez közel sem biztos, kell hozzá néhány feltétel. Viszont lehet elsőbbsége (pl. jobbkézszabály alapján).

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.05.28. 15:47:42

@Reggie: Ebben nem hiszek. Nem hiszek, mert több időt spórolsz a ritkább tankolással, a folyamatosabb egyenletes haladással, mint amennyit ma a gyorshajtással. A fogyasztás kapcsán sokan csak a forintokat számolják, de ugyan már számoljuk hozzá a tankolásra fordított időt.

De a fogyasztás kapcsán számolhatjuk azt is, hogy mennyi volt a hasznos megtett kilométer és mennyit jártunk a benzinkútra. A biztonság, a tény, hogy nem kell félni a trafipaxtól már csak hab a tortán.

@haggyadaszt: Tudom, hogy amit mondok az annyiból nem reális, hogy kevés embernek van erre pénze, de...

Akár kerékpárosról, akár autósról van szó lehet egy külön közlekedési eszköz, ami a biztonságos kényelmes közlekedésre jó, és lehet mellé egy sporteszköz. Így a közlekedési eszköznél sem kell kompromisszumot kötni, adott lehet a kényelem, a biztonság, a stressz mentesebb környezet (amihez a megítélés is hozzátehet valamit). De a sportra, hobbira, élményre szánt tárgy kapcsán is kevesebb a kompromisszum. A sporteszköz lehet rendszámos, vagy akár közúti közlekedésre alkalmatlan is. Körbenézve egy használ Caterham sem a kifizethetetlen kategória. De akár az új sem.

Ha pályákon használod és nem kell rendszám, akkor elindulsz egy starter kit megvásárlásával, és sok dologban úgy építed fel, hogy neked tetsszen. Akár rendszám nélküli verda, akár végigjárod a rendszám szerzéshez szükséges tortúrát, azért elég sok autóbuzi tiszteletét kivívja az ilyen verda. Na jó, pár extrémebb ötlet a "szent őrült" kategóriába is bedobja a tulajdonost, de az még mindig kényelmesebb skatulya mint az "őrült BMWs". Igaz, aki a szent őrült kategóriába kerül az általában tesz is érte.

Természetesen más gyártók kitjeiből, vagy más gyártók hasonló modelljeiből is választhatsz.

dgt_ 2014.05.28. 18:56:38

"Fő frusztrációnk a közlekedés – ki felel ezért?" Nagyrészt ti, újságírók. Heti szinten jönnek cikkek, amik szembeállítják a kasztokat és kijelentik, hogy mindenki utál mindenkit. Persze tudom, ez egy örök populáris téma, hiszen az érzelmekre hat, jön a kattintás, pörög a kommentszámláló, van mögötte gazdasági ráció a részetekről.

Maharadzsa kicsi lánya 2014.05.28. 20:17:06

A szokásos kommentvadász cikk, sztereotípiákkal, klisékkel, kár volt idejönni, f@szom.

Sztavrosz_ (törölt) 2014.05.28. 20:40:11

Valaki egyszer azt mondta, minden országnak megvan a sajátos közlekedési kultúrája -és hiánya- , de jellemzően a legnagyobb városok közlekedése kísértetiesen hasonló. Konkrétan a németeket említette talán.. hogy ok tökmás, de berlin az ugyanojan anyázós cumi mint Bp.
Nem tudom mennyire igaz, de nem lepődnék meg ha így lenne. Ahol sokan vannak és sok a köcsög lenyomós bizniszman ott ezvan. Azért van nagy drága autója és azért megy tapló módjára, mert ez a siker titka az üzletben is. Képtelen levetkőzni.

zündfolge 2014.05.28. 20:49:39

Ebben a műfajban eddig ez a legjobb cikk.
Ma is kellett vagy 10 km az emhéten, hogy fény gyúljon a fejemben, egy vadbarom miatt ne anyázzak mán hazáig..

Sandor Akarki 2014.05.28. 23:03:43

Szerintem mindent ki kell tiltani ami kőolajat zabál. Lovat ide, szamarat, összvért, ökröt!

ccvv 2014.05.29. 05:56:40

@Sandor Akarki: de hát azok is itt vannak... Lovak, barmok, szamarak...
:)

Rocko- 2014.05.29. 07:14:02

@Sandor Akarki: gondolom ezt faragott fa billentyűzeten írtad, véletlenül se kőolajszármazékú műanyagon.

zoli_ 2014.05.29. 09:22:12

@adamn535: Van valami előírás arra, hogy kerékpárral csak és kizárólag maximális sebességgel szabad haladni?

Láttad már a rakparton a 10 km/h sebességkorlátozó táblát?

Csak a yamaha 2014.05.29. 09:25:38

Kerékpáros-motoros-autós és tgk s szemszögből...Nem jó a kerékpár út...Nekem miért jó ill miért nem szeretném el üttetni magamat..Jobb pl csepel v egér úton autók között?Ennyi erővel én autóz6nák az útnál jobb kerékpár úton...Én átmegyek a piroson,barom autós vagyok..Kerékpárral megbocsájt6ó...De sorol6nám..Néző pont kérdése mind...De tény hogy a többség csak van az utakon...És igen sok a kresztbetartom autós és énmajdmegmutatomhogytartsalakfel..Aki érti az érti,aki nem..Na az igazi barom állat;)

adamn535 2014.05.29. 09:29:46

@zoli_: próbáld ki egyszer Te is a rakparton bringázást, egy átlagos bringázási sebesség 20-30 km/h, a rakpart nagyon rosszul van megoldva, elválasztás nélkül van a járda és a bringa út egymás mellett, ha bringára ülsz rájössz a problémára mivel a gyalogosok a bringaúton mennek (főleg a túristák) és ez a veszély legnagyobb forrása. Próbáld ki milyen bringás szemmel, addig nem értik az emberek amíg csak kívülről nézik a dolgokat, én megállok egyhelyben a bringával, de aki nem tud "rendesen" bringázni elég veszélyes terep

zoli_ 2014.05.29. 09:53:34

@adamn535: Kezdjük elölről, ki van rakva egy 10km/h-s korlátozás. A 20-30 km/h-val közlekedő kerékpáros 2x 3x sebességtúllépést követ el.
Mert pont tesznek mindenkire. Nem érdekel, ha ott lassan lehet menni, nincs semmilyen joga semmiféle kerékpárosnak ott 20-30 km/h-val száguldani. mert veszélyeztet másokat.

Benzoylmethylecgonine 2014.05.29. 10:17:12

@zoli_: akkor is balesetveszélyes mindkét fél számára. Csilingel és mondja merről kerül, mégis a gyalog ijedtében elé lép, ugyanúgy átesik rajta a cangás, a másik pedig szintén megsérül. Egyszerűen nem jó megoldás a bicikliseket a gyalogosokkal összeengedni. (Arról nem is beszélve, hogy ilyen tempóval soha nem lesz vonzó a kerékpár, mint alternatíva.)

A probléma tüneti kezelése (még annak is rossz) a 10 km/h-s korlátozás, ami ugyanakkora marhaság, mint a zebrán tekerés-nem tekerés kérdéskörnél a helyzet jogi tisztázása helyett a kerékpárutak megszüntetése a zebrán, majd a másik oldalon folytatása. Nonszensz.

zoli_ 2014.05.29. 10:21:42

@1,3,7-trimethylxanthine: Nem balesetveszélyes, csak a kerékpárosok teszik azzá. Miért nem szabad lassan tekerni azon pár száz méteren? Miért nem szabad odafigyelve tekerni? Muszáj mindenhol döngetni?

Benzoylmethylecgonine 2014.05.29. 10:39:10

@zoli_: figy, szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett, és nem sikerült átadnom a problémámat. Nem az a gond, hogy most odafigyelünk-e vagy sem, hanem hogy egy alapvetően elhibázott koncepció valósul meg - gyalogok és kerékpárosok egy térben, ami a sebességkülönbségek és az előbbi csoport sérülékenysége miatt csak konfliktusokat szül.
És erre effektív megoldás helyett kib.sznak egy 10km/h-s táblát meg "akkó' figyelj oda, b.zdmeg!". Ami ugyanolyan veszélyes, mert a 10km/h-s haladási sebesség csak a haladásomat gyengíti, az ütközés fájni fog így is. És erre mindenki tapsol, aki nem érintett az ügyben (mert nem kerékpározik vagy sétál arra).

adamn535 2014.05.29. 11:03:30

@zoli_: akkor kilyukadtunk megint oda, hogy ha meg lemegyek az útra mert nekem 10km / h a döcögés (a gyaloglás 5-7km/h) akkor meg onnan vagyok elzavarva, ergo nem megoldott. Vagy Te szívesen közlekednél autóval 20 km/h-val hazafelé? Mert ugye az a reakció mindig, hogy ott a bicikli út tessék azon menni, a többségük nem alkalmas a funkciójuk betöltésére. Próbáld ki

zoli_ 2014.05.29. 11:25:51

@adamn535: És miért nem lehet azt megérteni, hogy az infrastruktúra nem alkalmas ott külön kerékpársávra? Igen ott lassan kell menni. Mert vannak más közlekedők is. A közlekedés ilyen. időnként lassítani kell. És olyan tempóval közlekedni, hogy ne veszélyeztessek másokat. Hiába tudnék a hungárián éjjel 200km/h-val csapatni, nem megyek csak 70-el. Miért? Mert nagyon veszélyes lenne 200-al.

És nem kezdek azon nyafogni, hogy miért nem mehetek ott 200-al....

Globetrotter2014 2014.05.29. 11:33:16

@ZF2: ellenben az audis cikk nagyon jó. totalcar.hu/tesztek/2014/05/29/audi_rs6/

Üdítő színfolt a sok förszt vörld problemes (már megint nem adtak ingyen masszőzt a porschéhoz) beszámoló után...

Nagyon magamra ismertem az R8as részből...

Tinman 2014.05.29. 14:18:29

Minden probléma alapja az, hogy sokan vagyunk.
Szinte semmilyen problémát nem fogunk tudni megoldani addig, míg egyszerűen kevesebben nem leszünk.

Idehaza 3 millió nyugdíjas, 1 millió munkanélküli, és mennyi is... 2.5 millió dolgozó? Ez így ki szerint van rendben?

Mindenhol szükség volna egy nagyon szigorú, nagyon komolyan ellenőrzött születés szabályozásra és nem olyan hozzá nem értő, elcseszett módon, mint Kínában.

Amíg nem leszünk kevesebben, minden problémánk egyre csak rosszabb lesz.

Hogy kapcsolódik ez a cikkhez?

Úgy, hogy nem véletlen az sem, hogy minimum 10% a tulok/vadbarom arány. Baromság, hogy a fentiek leginkább csak BP-re igazak, igaz ez en bloc az egész országban.

Az embereknek egyre inkább nincs pénzük, közben viszont mindenhonnan döntik rájuk a fogyassz és élvezd elvet. Szépen lassan minden nap játék a túlélésért, a jobbért, a többért, saját magáért és a családjáért.

Az irány amerre haladunk pontosan az, ahol a legkisebb problémánk lesz majd az, hogy nem adtak elsőbbséget.

Globetrotter2014 2014.05.29. 14:37:07

@Tinman: hülye vagy de nem kicsit. Szerinted akkor jobb lesz az aktív korúak aránya hogy kevesebb gyerek születik? Kicsit gondolkozz már el.

Vannak a kontinennek alig lakott részei. A legsűrűbben lakott ország messze Németország, ott mégis működik a közlekedés. Hollandia közelekdése kicsit neccesebb, ez igaz, de nem a népsűrűség miatt....

Tinman 2014.05.29. 15:17:57

@ZF2: Köszi, hogy igazolod a tulok/vadbarom elméletet.

Eleve ott kezdődne maga a normális közlekedés is, hogy embertársadra nem úgy tekintesz, mint kutyádra. Az a szörnyű, hogy eztán beülsz az autódba és ott is mindenki hülye. Nem értem miért nem kötik a jogsit pszichológiai és IQ teszthez. Könnyen és gyorsan lehetne megtizedelni a cikk tárgyának alanyait.

"Szerinted akkor jobb lesz az aktív korúak aránya hogy kevesebb gyerek születik?"

1 millió munkanélküli van csak ebben az országban. Gyárthatsz te még hozzá 1 millió másik gyereket, azzal megoldod a problémát?

Vupi 2014.05.29. 16:46:11

Hozzá szerettem volna szólni a cikkhez, leírni a saját tapasztalataimat, de ahogy elolvastam a kommenteket rájöttem, hogy fölösleges! Némelyik kommentből sugárzik a gyűlölet a másik közlekedő embertársuk irányába, bármilyen nyeregben is űl az. Ne csodálkozzon senki, hogy ezt a gyűlöletet kapja vissza! Igen vannak tulkok, meg vadbarmok, de ezek minden csoportból kikerülnek, nem kivétel az autós sem. Más országokban is így van ez. Van akik közül többen, mások közül kevésbé. Mondom én, aki szintén autós.
Csá mindenkinek! Inkább mosolyogjatok és vigyázzatok egymásra és egymás vagyontárgyaira, ha már a saját nem annyira fontos. Ha hiszitek ha nem, van aki megkapált a szép nagy fekete autójáért és nem nézi le a másikat csak azért mert annak kisebb jutott, vagy más közlekedési eszközön ül! Ne gyűlölködjünk, hanem segítsük egymást a közlekedésbe és ez mindenkire érvényes! Abban viszont egyetértek, hogy a rendőröknek azt kellene csinálni ami a nevükben van, őrködni a rend felett és ha az nincs, rendet rakni és nem csak a közlekedők egy rétegét kipécézni és agyon szívatni!
süti beállítások módosítása